Het grote Tablet PC topic

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 140.885 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nu Windows 8 uit zijn er door Lenovo een paar laptops/tablets convertors uitgebracht.

Zie het nieuwsbericht van: nieuws: Lenovo kondigt nieuwe Windows 8-apparaten aan

Zijn er mensen van plan om een van deze te kopen of eventueel al hebben?Ik heb gelezen op het web dat vrijwel alle tablets die heden uit komen, en dus ook de bovenstaande twee, vrijwel niet geschikt zijn voor het maken van aantekeningen, handschrift geschreven dus, omdat de touch schermen hier niet gemaakt voor zouden zijn, enkel eigenlijk voor vinger gebruik. Als je een pennetje wilt voor een tablet is dat al snel een pennetje met niet een punt maar een bolletje, http://www.wacom.com/products/stylus/bamboo-stylus. Hier kun je dus niet erg accuraat meeschrijven helaas. Je moet ver inzoomen en dan groot schrijven om het netjes en leesbaar te houden.

Dit bovenstaande was dus ook nogal teleurstellend ook omdat ik graag de Lenovo Thinkbad Edge Twist wou kopen alleen als je daar op niet fatsoenlijk aantekeningen kan maken heeft het 0,0 nut naar mijn mening.

Ik vroeg of meer mensen met dit probleem zitten. Of dat mensen wellicht iets nuttigs hierover te zeggen hebben? Ik ben vast niet de enige die al zijn aantekeningen, werk/studie, maakt op een laptop/tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Is de Samsung Smart PC (vandaag in Misco krantje gezien...) niet wat voor je dan? Die heeft een s-pen, en als die net zo werkt als op de Notes dan kun je daar heel fijn mee schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
dragon2 schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 15:02:
Is de Samsung Smart PC (vandaag in Misco krantje gezien...) niet wat voor je dan? Die heeft een s-pen, en als die net zo werkt als op de Notes dan kun je daar heel fijn mee schrijven.
Nope moet wel high-end zijn. Zoveel mogelijk RAM dus, 8 gig, en i5 of i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

De VAIO Duo, online in elkaar klikken met i7, 8gb, fullhd 11.6" met touch en digitizer pen voor precies/fijn schrijven met druk-niveau's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:06
Er komt toch ook nog een pro-versie van die Smart PC uit, met een i5, een Full HD scherm en een volledige Win 8? Die leek mij wel leuk :)

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 06-11-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Wouser schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:52:
[...]

Nope moet wel high-end zijn. Zoveel mogelijk RAM dus, 8 gig, en i5 of i7.
Er staan er 2 in de misco folder hoor ;)
De pro heeft i5 + 4gb ddr3+ 128GB SSD + full hd (en evt win 8 pro + 3g)

8gb ram zal dan wel lastig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Sick Nick schreef op dinsdag 06 november 2012 @ 16:56:
De VAIO Duo, online in elkaar klikken met i7, 8gb, fullhd 11.6" met touch en digitizer pen voor precies/fijn schrijven met druk-niveau's.
Dat is ook wel een leuk ding, alleen snap ik niet waarom Sony gekozen heeft voor de schuifmechanisme... Daarmee kun je dus de tabletscherm niet onder een specifieke bepaalde hoek zetten. (Zit vast op een bepaalde hoek). Ook baart een soortgelijke mechanisme zorgen over de duurzaamheid ervan. Daarnaast heeft het apparaat schijnbaar last van een matige accuduur... (ongeveer 4 uur max is weinig voor een 11 inch)... Wel heeft dit ding een goddelijk oppermachtig Full HD scherm + NFC :9~

Nu maar hopen dat de prijs een beetje acceptabel zal gaan worden...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Die vaste hoek snap je vanzelf zodra je touch op een normale notebook gebruikt, daar druk je steeds je scherm naar achteren. Met een vaste hoek heb je daar geen last van, en omdat het IPS is hoef je ook niet je scherm te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:09
Heb vorige week Windows 8 geinstalleerd op m'n 10 jaar oude Fujitsu Siemens ST5020 tablet. Kan zeggen dat dit een enorme verbetering is ten opzichte van Windows XP. Alles voelt een stuk sneller aan en start sneller op. Ben zeer tevreden.

Enige minpuntje is dat het lijkt alsof de Wacom Penabled drivers zo nu en dan crashen, waardoor ik niets meer kan (het is een slate). Kan ook zijn dat het iets anders is dat crasht, maar gezien het feit dat er geen drivers meer worden gemaakt voor dit systeem kan ik ook niet verwachten dat het super stabiel is.

Zit nu nog te twijfelen voor een RAM en SSD (PATA) upgrade. Is wel prijzig voor zo'n oude tablet en aangezien ik hem niet veel gebruik is het ook niet echt nodig.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chip.
  • Niet online
reviews: Lenovo Thinkpad Helix: high-end 11,6"-hybride

en

http://blog.laptopmag.com...e+of+Mobile+Technology%29

Als de stylus een beetje goed is dan wordt dit zeker mijn opvolger van de Toshiba portége m750 :)

[ Voor 29% gewijzigd door Chip. op 13-01-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Eindelijk een tabletpc met meer dan 1366x768px en ook nog eens goede specs voor de rest!
Hoewel de Sony Vaio Duo 11 dat ook al heeft, maar daar heb ik nog wat vraagtekens bij het mechanisme en de bescherming van het beeldscherm.
De prijs zal vast wel weer snel richting de €2500,- gaan voor de i7/256GB/8GB versie gok ik alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:38
Dan wordt het een Asus TX300, beetje dezelfde specs als de Thinkpad maar waarschijnlijk een stuk vriendelijker geprijsd. Alleen hopen dat er ook 8GB in kan (en jammer dat de discrete GPU er niet meer in komt...)
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste