Het grote (oude/nieuwe) IPod topic

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.595 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 17:44

Foxz

343 Guilty Spark

Ik ben ook van plan om na mijn HDD100 avontuur weer over te stappen op een iPod (heb een 5Gb versie gehad). Echter had ik een vraag over de 3G, is het zo dat daar ook nog altijd dat grijze zakje/tasje bijzit. Ik bedoel dus niet dat leren ding met beltclip, maar echt een zakje waar je je iPod in kwijt kan. Daarmee heb ik namelijk goede ervaringen in combinatie met mijn vroegere Minidisc en mijn huidige HDD100. Heb zelf ook een iSkin gehad voor m'n 5Gb iPod maar die vond ik zelf nogal irritant doordat hij nogal weerstand biedt als je de iPod uit je zak wil halen en tevens maakt het de iPod natuurlijk een stuk dikker. Vandaar dus dat ik mij afvroeg of het grijze zakje er nog steeds bijgeleverd wordt, dit wordt namelijk nergens vermeld.

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het grijze zakje wordt nog steeds meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
Wie heeft zijn Ipod besteld bij de Apple Store (online) en hoe lang duurde het voordat je hem kreeg?

Als ik hem bestel staat er namelijk levering tussen de 10 en 15 werkdagen, ik heb eigenlijk geen zin om 2 tot 3 week te wachten.....

Is er misschien nog een andere optie om hem te kopen met de studenten korting??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 11:20:
Voor Michey. Deze heb ik vorige week geplaatst. Ik heb hem nog steeds. Dus...

[...]
ow i lette niet op, ik heb een 2e generatie ipod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

swart schreef op 29 October 2003 @ 12:36:
Wie heeft zijn Ipod besteld bij de Apple Store (online) en hoe lang duurde het voordat je hem kreeg?

Als ik hem bestel staat er namelijk levering tussen de 10 en 15 werkdagen, ik heb eigenlijk geen zin om 2 tot 3 week te wachten.....

Ikke. Duurde 2 weken.
Note: ik had hem besteld meteen na de prijsverlagingen en de introductie van de nieuwe modellen, dus het kan zijn dat het nu sneller gaat.

Maar veel kans geef ik je niet want hij wordt (blijkbaar) gemaakt in Taipei, veel sneller krijgen ze hem denk ik niet van daar naar hier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz

Foxz

343 Guilty Spark

Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 11:44:
Ja, het grijze zakje wordt nog steeds meegeleverd.
Is dit voor zover jij weet ook het geval bij de 10Gb 3G versie? Aangezien er bij mijn 5Gb 1G toen ook helemaal geen zakje of whatever werd bijgeleverd. Als dit wel zo is bij de 10Gb 3G dan is de enige reden voor mij om een 20Gb te kopen de afstandsbediening en in zeer geringe mate het dockingstation en die twee dingen vind ik zeker geen 100 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

erm...heb net mijn 10gb 3e revisie gekregen, maar hoe sluit ik dit ding aan op usb? Ik heb dus dat standaard ding en een firwire 6 pins naar firewire 4 pins verloopstukje....

mijn kabel is niet zoals die op de foto hierboven, de mijne gaat maar 1 kant op...

[ Voor 20% gewijzigd door sjaakaq op 29-10-2003 16:12 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

leokennis schreef op 29 October 2003 @ 16:09:
erm...heb net mijn 10gb 3e revisie gekregen, maar hoe sluit ik dit ding aan op usb? Ik heb dus dat standaard ding en een firwire 6 pins naar firewire 4 pins verloopstukje....

mijn kabel is niet zoals die op de foto hierboven, de mijne gaat maar 1 kant op...
o djee. vergeten de usb kabel te bestellen?
Die zit er niet standaard bij.

Je kunt nu: of een firewire kaartje kopen (30 euros), of die kabel bestellen... (duurt een week als je besteld bij apple.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

swart schreef op 29 October 2003 @ 12:36:
De studentenprijzen kan je ook krijgen bij een Mac Centre, waar er 5 van in Nederland zijn (o.a. in Rotterdam, waar ik hem heb gehaald)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Largow schreef op 29 oktober 2003 @ 16:22:
[...]

Die zit er niet standaard bij.

Je kunt nu: of een firewire kaartje kopen (30 euros), of die kabel bestellen... (duurt een week als je besteld bij apple.nl.
Of bij freerecordshop 25 euro. Maar firewire is beter, laad ook op tijdens het uploaden muziek. Check hier ff

http://www.tweakers.net/p...ction=&Landfilter=Benelux

Eey ik was dus vergeten mail terug sturen.
Maar ik kan die firewirekaar niet aan jou verkopen, wij hebben het hier ook nog nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foxz schreef op 29 October 2003 @ 16:06:
[...]
Is dit voor zover jij weet ook het geval bij de 10Gb 3G versie? Aangezien er bij mijn 5Gb 1G toen ook helemaal geen zakje of whatever werd bijgeleverd. Als dit wel zo is bij de 10Gb 3G dan is de enige reden voor mij om een 20Gb te kopen de afstandsbediening en in zeer geringe mate het dockingstation en die twee dingen vind ik zeker geen 100 euro waard.
Euhm dat weet ik niet zeker. Ik zelf heb de 15 gb. Maar ik ga ervan uit dat hij ook bij de 10 gb wordt meegeleverd. Is er iemand met een 10 gb die het zeker weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Er wordt géén zakje bij de 10GB geleverd (aangezien ik die zelf 2 weken terug heb gehaald, want met studentenkorting scheelt het meer dan 100 euro tussen de 10 en de 20 Gbyte, dat vond ik het niet waard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Even een vraagje voor de iTunes owners met een Mac iPod.

Kan je, als je MacOpener hebt geinstalleerd je Mac iPod gebruiken onder Windows of werkt het dan nog steeds niet? En omzetten naar Windows is geen optie aangezien ik thuis een Mac heb. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swart
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
B_O_S_S schreef op 29 October 2003 @ 16:36:
[...]

De studentenprijzen kan je ook krijgen bij een Mac Centre, waar er 5 van in Nederland zijn (o.a. in Rotterdam, waar ik hem heb gehaald)
Dan moet ik daar maar een keer heen.....

Helaas zit er geeneen dicht bij Groningen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Sage schreef op 29 October 2003 @ 16:57:
Even een vraagje voor de iTunes owners met een Mac iPod.

Kan je, als je MacOpener hebt geinstalleerd je Mac iPod gebruiken onder Windows of werkt het dan nog steeds niet? En omzetten naar Windows is geen optie aangezien ik thuis een Mac heb. ;)
Ja, met MacOpener kan Windows je Mac-filesystem zien en ervan lezen/erop schrijven. Als het goed is werkt iTunes voor Windows dan ook (en alle programma's die gebaseerd zijn op de Windows-iPod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

o dat moest blijkbaar....
tja ik heb he hier in dit topic 2x gevraagd en niet gehoord dat je los een kabel moest bestellen...

moet ik deze hebben: iPod kabel van Dock Connector naar USB 2.0 (en Firewire om op te laden) NB: voor de PC!! [M9126]

k*t!

[ Voor 60% gewijzigd door sjaakaq op 29-10-2003 17:31 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

O.D.Smolik schreef op 27 October 2003 @ 19:33:
[...]

Een betere oplossing is die speciale usb en firewire kabel van apple, kosten rond de 25 euro te halen bij apple.nl en freerecordshop.
Is wel gezegd dus.......
leokennis schreef op 29 October 2003 @ 17:29:
[...]
moet ik deze hebben: iPod kabel van Dock Connector naar USB 2.0 (en Firewire om op te laden) NB: voor de PC!! [M9126]

k*t!
Ja dat is m.

[ Voor 35% gewijzigd door Largo op 29-10-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de ipod rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

test

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

.........

-freerecordshop heeft em niet, ze verkopen alleen de ipod zelf (?? ook lekker handig..)
-computerland heeft em niet
-dixons heeft em niet
-de v&d is voor mij onbereikbaar-->0900 nummer

Al deze winkels in Nijmegen....

dat wordt dus een kabel van mailamac.. 21 + 9 euro verzendkosten...

nu maar hopen dat ze op m'n smeebede ingaan en me het zonder verzendkosten toesturen...

BTW wel een beetje dom van apple, een Windows ipod die het (zonder extra onderdelen) op meer dan de helft van de wndows pc's niet doet...

[ Voor 6% gewijzigd door sjaakaq op 29-10-2003 18:16 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he mensen,

moet ik mijn wma nu omzetten naar mp3 of naar aac of zoiets??
Wat is het makkelijkst of best?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 29 oktober 2003 @ 18:06:

BTW wel een beetje dom van apple, een Windows ipod die het (zonder extra onderdelen) op meer dan de helft van de wndows pc's niet doet...
tja, das het nadeel van een speler van Apple. die gaan als eerste van hun eigen systeem uit. wat ik eigenlijk niet meer dan normaal vind. en kiezen voor het beste, dus firewire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
Hoi, sinds een paar weken ben ik in het bezit van een iPod 20gb v3 + Dock.

Nu vind ik de oordopjes wat aan de magere kant... zeer slecht en schel geluid.
Als ik nu mijn koptelefoon er op aansluit dan heb ik wel zeer goed en helder geluid.

[Plaatje van mijn huidige koptelefoon, een Philips SBC-HS510, gekocht bij Modern voor €19]
Afbeeldingslocatie: http://desc.allshops.ru/images/67783.jpg

Zijn er meer tweakers die ook vinden dat die Apple oordopjes wel erg slecht zijn??

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 22:00:
he mensen,

moet ik mijn wma nu omzetten naar mp3 of naar aac of zoiets??
Wat is het makkelijkst of best?
zie ook
mp3, wma of toch Ogg Vorbis, wat is de beste keus?

apple ipod ondersteunt alleen mp3 of aac, maar in dit topic staan wat tips voor je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

iPodje schreef op 29 oktober 2003 @ 23:57:
Hoi, sinds een paar weken ben ik in het bezit van een iPod 20gb v3 + Dock.

Nu vind ik de oordopjes wat aan de magere kant... zeer slecht en schel geluid.
Als ik nu mijn koptelefoon er op aansluit dan heb ik wel zeer goed en helder geluid.

[Plaatje van mijn huidige koptelefoon, een Philips SBC-HS510, gekocht bij Modern voor €19]

Zijn er meer tweakers die ook vinden dat die Apple oordopjes wel erg slecht zijn??
Ja die zijn niet best. Vooral de bass kraakt al heel snel.
Maar om ze nou te vergelijken met een "echte" koptelefoon lijkt me niet helemaal eerlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ik had eerst de oude oordopjes die je krijgt bij de v1 en v2. Deze waren een stuk beter in kwaliteit dan diegene die ik nu heb. Ik heb nu de nieuwe oordopjes van v3. En inderdaad, ik ben aan het sparen voor de Sony EX71. Dacht ik. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Erm....ik heb nu een firewire kaartje én een probleem:

als ik ephod open en mijn ipod moet aangeven, dan ziet hij wel een verwisselbare schijf maar zegt hij dat er geen ipod-structuur is. Als ikn die probeer te 'builden' zegt ie: 'cannot create :\iPod_control'. Ik heb nusicmatch er niet opstaan.

Als ik em via de verkenner benader vraagt ie of ik iwl formatteren. Moet ik dat doen??

[ Voor 18% gewijzigd door sjaakaq op 30-10-2003 16:21 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 30 oktober 2003 @ 16:04:
Erm....ik heb nu een firewire kaartje én een probleem:

als ik ephod open en mijn ipod moet aangeven, dan ziet hij wel een verwisselbare schijf maar zegt hij dat er geen ipod-structuur is. Als ikn die probeer te 'builden' zegt ie: 'cannot create :\iPod_control'. Ik heb nusicmatch er niet opstaan.

Als ik em via de verkenner benader vraagt ie of ik iwl formatteren. Moet ik dat doen??
Als je een 3g iPod hebt moet je eerst de bijgeleverde CD er in doen omdat er nog NIX op je iPod staat... Dan maakt het namelijk niet uit of je een Mac of PC aan het ding hangt.

Dus je moet eerst zorgen dat je iPod de benodigde firmware heeft.... misschien moet je eens in je boekje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:56
leokennis schreef op 29 oktober 2003 @ 18:06:
.........

-freerecordshop heeft em niet, ze verkopen alleen de ipod zelf (?? ook lekker handig..)
Freerecordshop heeft hem op zijn site staan:

Apple: Usb2.0 kabel voor ipod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He mensen,

1.Wanneer ik via itunes alle muziek in mapjes zet en dan de ipod aansluit kopieert hij alles netjes en dan zegt itunes "ipod updated and ready" (zoiets). Wanneer ik dan itunes afsluit springt mijn processor voor 30 sec oid naar 100%. Hebben jullie dat ook?

2. Hierna blijft de ipod (vooraltijd???) zeggen please do not disconnect. Ik zie wel dat de power wordt opgeladen (of dat hij iets kopieert) terwijl dat niet hoeft. Accu is vol, itunes is uit en upgedate.

Vooral 2 is erg irri!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 16:31:
He mensen,

1.Wanneer ik via itunes alle muziek in mapjes zet en dan de ipod aansluit kopieert hij alles netjes en dan zegt itunes "ipod updated and ready" (zoiets). Wanneer ik dan itunes afsluit springt mijn processor voor 30 sec oid naar 100%. Hebben jullie dat ook?

2. Hierna blijft de ipod (vooraltijd???) zeggen please do not disconnect. Ik zie wel dat de power wordt opgeladen (of dat hij iets kopieert) terwijl dat niet hoeft. Accu is vol, itunes is uit en upgedate.

Vooral 2 is erg irri!
Ik had ook zo'n soort probleempje (2)

lees dit maar ff: [iPod] Do Not Disconnect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

nou hij werkt en er staat muziek op. Wel vaag dat sommige Cd's er 2x opstaan...

[ Voor 231% gewijzigd door sjaakaq op 30-10-2003 17:12 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heeft met tags te maken... je moet dat die mp3`s echt mega goed taggen. Hoofdletter gevoelig enzo is tie. Tag& Rename is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

hmm ja vreemd want ik heb (bijv.) 18 van moby geript '' in 1 sessie' met dbpoweramp. Deze heb ik via musicmatch erop gezet (ze hadden allemaal de tags ingevuld voor: trackno, titel, artiest, jaar en genre) en toch zie ik ze 2x:
PHP:
1
2
3
4
        ipod
--------------------------------------------
moby             >
moby...          >

(code moets op php anders werden de >´tjes &ng´s.... negeer de begin en eindregel dus maar :P )

maar ik zal het bekijken iig;)

[ Voor 37% gewijzigd door sjaakaq op 31-10-2003 14:59 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hmm het kwam door té goede tagging:
sommige files hadden zowel een id3 v1 als een id3 v2 tag, en dus gaaf hij de file 2x weer.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb een probleem met USB 2.0 speed, dus als iemand even naar mijn topic kan kijken, graag :).

[rml][ USB 2.0] USB 2.0 is net zo traag als 1.1[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hebben verkopers soms toch weinig weet van de artikelen die ze zelf verkopen: "Nee meneer, het is echt onmogelijk om een Mac Ipod op een PC te gebruiken". Gelukkig bestaat er nog zoiets als GOT :)
Ik heb toch voor de zekerheid een Mac Ipod laten wegleggen omdat ik voor 99% zeker wist dat dit wel kon. En ja hoor, gezien de eerste post is dit ook het geval.

Nu wil ik dus de Ipod 10gb (versie 1.2) voor 196,xx euro kopen, alleen heb ik daar nog even een vraagje over. Op mijn pc heb ik momenteel geen usb 2.0 of firewire zitten, dus dat zal ik vandaag ook nog even aanschaffen. Misschien een rare vraag, maar maakt het nog verschil welk firewire-kaartje ik koop?

Daarbij is het volgens de startpost zo dat ik bij deze Ipod dus een hoesje, koptelefoon, afstandbediening krijg. 2 korte vraagjes over de inhoud:
- is de afstandbediening die op deze afbeelding staat:
Afbeeldingslocatie: http://www.macoffice.no/images/ipod.jpg

-Ik koop vanavond ook direct een firewire kaartje- heb ik dan gelemaal niks meer nodig? Uit de eerste post kan ik namelijk opmaken dat het firewirekabeltje erbij zit.

Nou, alvast hartelijk bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Welke firewire kaart maakt weinig uit, maar bij sommige krijg je video-software, en ook letten op het aant aansluitingen (soms 1, soms 5)

Enne ik heb een 3e revisie 10gb en daar kree ik géén ab en géén draagtasje oid bij....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik heb mijn ipodje vandaag teruggebracht wegens mn accuproblemen ;(

laatste tijd kreeg ik hem amper opgeladen, hoewel ie wel steeds alle streepjes aangaf, kapte ie er na hoogstens 2 uur al mee, maar vaker nog na een half uur of soms zelf na 5 minuten ofzo :{

heb nog precies 2 weken garantie, maar bij Staffhorst gingen ze al zeuren dat ie waarschijnlijk/misschien niet onder de garantie valt. Hallo, met een goedkope telefoon kan ik begrijpen dat die garantie beperkt is op een accu, maar daar kun je relatief goedkoop eentje verwisselen.

Bij een ipod van 500 pleuro gaat dat wat minder gemakkelijk, een iPod laat zich niet zo makkelijk openen, en ik ga daar echt niet aan zitten prutsen.

Anyway, hij is naar Apple gestuurd, ik hoor vanzelf wel wat het wordt. Mocht het niet onder de garantie vallen, ben ik ws. lekker genaaid, want dan heb ik niks meer aan dat ding. (of ik moet flink gaan dokken voor een nieuwe accu + duur arbeidsloon :{ )

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens of, en zo ja waar je de zwarte ipod(3) kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij las ik in dit topic ook dat er online manuals zijn om de batterij zelf te vervangen... als je toch geen garantie meer hebt...

Mijn Ipod houdt het trouwens ook geen volle 8 uur uit. ongeveer 6 - 7 uur denk ik. Met veel browsen + switchen e.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Die 8 uur zijn volgens mij gewoon gebaseerd op liedje aanzetten, en dan 8 uur aanlaten :).

Denk wel dat de batterij sneller op is als je games gaat spelen ofzo ja ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik nou iTunes ook gebruiken op mijn pc om zo de mp3's over te laten zetten? OF moet dit echt met ephPod?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb toch even wat hulp nodig met het gebruik van mn iPod; hopelijk dat iemand me kan helpen.
Zostraks eerst Ipod geplugged aan Firewire. Daarna heb ik direct de update zoals in de beginpost staat aangegeven. Nadat XP opnieuw was gestart bleef er maar DO NOT DISCONNECT staan. Nu heb ik dat al eerder gelezen in dit topic, dat dat niet zoveel hoeft te betekenen.

Iig, ik heb hem toen gereset. Daarna ging ik kijken of hij in iTunes herkent wordt en dat is niet het geval. Kan dat niet met een pc, of ligt het nu nog aan de Ipod?
Kort daarop heb ik de Ipod met MacOpener geformat, en daarna EphPod geopend. De database werd aangemaakt. Maar na het uploaden van een aantal liedjes kwam ik er achter dat de liedjes nog niet op de Ipod stonden.

Doe ik nou iets fout?

Edit: Shit :( Als ik mijn iPod nu aansluit krijg ik eerst een folder met daarnaast een driehoek+uitroep teken te zien. Pas na een aantal seconden zegt hij Ok to disconnect. Nu probeerde ik om hem nogmaals te formateren, maar MacOpener kan hem nu niet meer zien. Wat moet ik nou doen? Ik wilde hem na het formateren nogmaals updaten, en daarna nogmaals kijken of hij de liedjes nu wel kon overzetten. Alleen zo kan ik helemaal niets natuurlijk.. Kan iemand please helpen. Heeeeel erg bedankt..!
Echt balen dit :X

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch gelukt , geen idee hoe, maar alles werkt nu! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Niet online
Zijn de mensen met een iPod tevreden van hun aanschaf? Ikzelf heb sterk getwijfeld tussen de iRiver en de iPod, maar de line-in en -out hebben voor mij de doorslag gegeven. Dit niet alleen, ook de levensduur van de batterij vond ik niet onbelangrijk. Niet dat acht uur weinig is, maar van zo'n goed op de markt scorend product had ik toch wel een iets betere batterij gezien. Wel vind ik de opslagcapaciteit van de iRiver wat beperkter (max 20 GB tov 40 GB bij de iPod).

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Ik ben er wel blij mee; het taggen en uploaden naar de ipod is niet echt het walhalla der mp3, maar daarna navigeren WEL!

En die 8 uur is juist fijn;

de XClef kon nét geen 3 dagen mee, zat ik helverwege dag 3 zonder muziek.

Deze prik ik gewoon elke dag in de lader....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
Van de apple site over omgaan met de batterij:
Opmerking: zorg ervoor dat de computer aanstaat en zodanig is ingesteld dat de sluimerstand nooit wordt ingeschakeld.
Kan iemand mij uitleggen hoe je dat moet doen? Ik heb iTunes en Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

Gewoon zorgen dat je geen screensaver actief zet of power spaarstand aan het staan.

Heb zelf een 3e Gen IPod 40 GB. Geweldig ding :)

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

40 gb....in NL gekocht? Lekker prijzig (in de VS voor $350,- oid..)

Tja ik heb aan 10gb genoeg. Ik heb al mijn mp3 mooi in 160kbps cbr en dan past er een hele hoop op!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op 31 oktober 2003 @ 20:04:
ik heb mijn ipodje vandaag teruggebracht wegens mn accuproblemen ;(

laatste tijd kreeg ik hem amper opgeladen, hoewel ie wel steeds alle streepjes aangaf, kapte ie er na hoogstens 2 uur al mee, maar vaker nog na een half uur of soms zelf na 5 minuten ofzo :{

heb nog precies 2 weken garantie, maar bij Staffhorst gingen ze al zeuren dat ie waarschijnlijk/misschien niet onder de garantie valt. Hallo, met een goedkope telefoon kan ik begrijpen dat die garantie beperkt is op een accu, maar daar kun je relatief goedkoop eentje verwisselen.

Bij een ipod van 500 pleuro gaat dat wat minder gemakkelijk, een iPod laat zich niet zo makkelijk openen, en ik ga daar echt niet aan zitten prutsen.

Anyway, hij is naar Apple gestuurd, ik hoor vanzelf wel wat het wordt. Mocht het niet onder de garantie vallen, ben ik ws. lekker genaaid, want dan heb ik niks meer aan dat ding. (of ik moet flink gaan dokken voor een nieuwe accu + duur arbeidsloon :{ )
*klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
En ik ben echt heel erg tevreden met mijn super iPodje! _/-\o_

Ik heb echt alleen maar 1 probleem... en dat zijn de bijgeleverde oordopjes.

De oordopjes vind ik echt te min voor een super mp3 speler die n.b 450 pleuro kost. :'(

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

mwoa ze voldoen als oordopjes voor aan de computer.
Koop gewoon Sennheiser's oid...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-01-2023
hoe zit nou met die tags? ik heb al mijn mp3s 1d3 v1 en v2 tags gegeven.. klopt het dat ie alles er dan 2x opzet? of leest ie bv alleen 1d3 v1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de prijzen bij machouse.nl incl of excl BTW zijn, het staat er namelijk niet echt duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

snok:
als je een id2 en een id1 tag hebt, zet ie alles er maar 1x op, maar geeft hij het 2x wer. Dus ff met tag en rename óf alle id1 of alle id2 tags weghalen.

x:
bijna zeker zónder btw. Met komt het namelijk neer op 350, wat evenveel is als www.apple.nl er voor vraagt. Dit doet mail-a-mac ook, prijzen zonder btw neerzetten, wa ik eigenlijk misleiding vindt (al ze mailamac er nog in lettertype 2 onder : ex btw)

[ Voor 45% gewijzigd door sjaakaq op 02-11-2003 12:29 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Snok schreef op 02 november 2003 @ 11:01:
hoe zit nou met die tags? ik heb al mijn mp3s 1d3 v1 en v2 tags gegeven.. klopt het dat ie alles er dan 2x opzet? of leest ie bv alleen 1d3 v1?
Hij probeert eerst ID3v2 te lezen, als deze niet gelezen kunnen worden dan gaat hij naar ID3v1, en als die ook niet aanwezig zijn dan probeert hij de titel uit de bestandsnaamt te vissen (dit doet EphPod in ieder geval, met iTunes weet ik het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 11:52:
Weet iemand of de prijzen bij machouse.nl incl of excl BTW zijn, het staat er namelijk niet echt duidelijk?
Exclusief BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met de remote. Als ik deze tussen de iPod en koptelefoon koppel kan ik hem maar niet bedienen. Nu had ik in de openingspost gelezen dat hard indrukken wil werken, en tevens met de klok mee draaien (ik neem aan dat de aasluiting hierbij bedoelt wordt..?). Nog geen positief effect, het werkt helaas nog niet.
Iemand suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waar je het beste je I-Pod kan laten repareren??

(hoofdtelefoon aansluiting is kaduuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
boffers:
Heb je je "hold" knopje op je remote wel uit staan?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
StefaN00b
Bel anders de Apple in Bunnik even: 030-6593900

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Een iPod moet je laten repareren bij Apple of bij een winkel die daarvoor toestemming heeft van Apple. Op de website van Apple kan je kijken welke winkels dat zijn en of ze dicht bij jou in de buurt zitten.

Ik zelf heb het door Apple laten doen omdat ze hem dan ophalen en terugbrengen, lekker makkelijk. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sage en Ipodje bedankt :).

Is het trouwens erg duur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPodje schreef op 03 november 2003 @ 07:57:
boffers:
Heb je je "hold" knopje op je remote wel uit staan?
Jepz. Ook dat knopje naast de remote aan en dan weer uitgezet, maar niets helpt 8)7 Andere suggesties? Of zou het dan toch stuk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Oeloe en ik hebben onze iTrip binnen :P geinig dingetje zal later nog is foto's posten :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Ik heb een klein vraagje:
Ik heb gisteren met een vriend die Ephpod gebruikt de ipod vol gepleurd met muziek en upgegrade naar 2.1.
Nou ben ik zelf overgestapt op iTunes en als ik de ipod aansluit op me pc en naar itunes ga staat daar bij sources "Ephpod", ipv "iPod"wat er hoort te staan neem ik aan :?
Hoe kan ik hier gewoon "ipod" van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je de software voor de 2e generatie IPod's op de nieuwe gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Nog een vraagje:
Heeft er iemand ervaring met de sennheiser mx400 oordopjes op de ipod?
Ik hoor van veel mensen dat dit hele goede oordopjes zijn,
maar is het echt de moeite waard om de standaard oordopjes (bij de nieuwe ipod) te vervangen door de sennheiser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

ik heb ook een vraagje ...

Ik zit er zelf aan te denken om een ipod te kopen maar ik twijfel nog ... ik wil er graag mee gaan hardlopen en na het een en ander gelezen te hebben ben ik er achter gekomen dat de ipod hier tot op zekere hoogte goed mee om kan gaan. .. T licht een beetje aan de manier gan hardlopen .. de een heeft er goede ervaring mee de ander minder goede.. Wat ik mij nu dus afvraag .. stel ik koop zo'n ding .. hardstikke fijn .. ga dr mee hardlopen en hij doet het goed ..de eerste twintig minuten .. maar dan moet die drive weer opspinnen en crasht ie .. Nu vind ik dat zelf niet zo erg .. will best ff stilstaan om te resetten .. denk ik (afhankelijjk van hoelang dat duurt) maar wat ik me eigenlijk afvraag .. hoe schadelijk is dit voor de drive? Kan een drive dat gewoon hebben of is dat zeg maar het, "Na tien keer kan je hem wegmieteren" , verhaal? Iemand die hier een beetje een mening over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

De iPod is opzich wel redelijk shockproof, maar ik zou toch niet aanraden om er mee te gaan joggen oid, aangezien je toch altijd met een harddisk zit ipv met solid-state memory. Oftewel: altijd nog bewegende delen, die hardlopen (meestal) niet zo leuk vinden, ook al staan ze in een ruststand (waar de iPod zijn koppen parkeert als hij uit de buffer leest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 23:49:
Kun je de software voor de 2e generatie IPod's op de nieuwe gooien?
nee.

en misschien is het handig om eerst het een en ander zelf uit te zoeken voor mensen gaan posten. niet om lullig te doen, maar veel van de gestelde vragen kun je heel simpel zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimitio schreef op 03 november 2003 @ 18:26:
Ik heb een klein vraagje:
Ik heb gisteren met een vriend die Ephpod gebruikt de ipod vol gepleurd met muziek en upgegrade naar 2.1.
Nou ben ik zelf overgestapt op iTunes en als ik de ipod aansluit op me pc en naar itunes ga staat daar bij sources "Ephpod", ipv "iPod"wat er hoort te staan neem ik aan :?
Hoe kan ik hier gewoon "ipod" van maken?
Dat is niet meer dan een "label" eigenlijk. Het maakt voor itunes verder niet uit wat er staat. er had ook "sjaak" kunnen staan. je kunt het in iTunes aanpassen. lees de help maar eens. (heb hem hier niet op mijn pc staan en weet het niet uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 17:04:
[...]

Jepz. Ook dat knopje naast de remote aan en dan weer uitgezet, maar niets helpt 8)7 Andere suggesties? Of zou het dan toch stuk zijn?
Ik heb gister m'n Ipod gehaald in Zeist, waar de verkoper aardig goed op de hoogte was van de Ipod, hij wist me te vertellen dat na het formatteren van de Ipod naar Windows, de afstandbediening niet meer zou werken :(

Ik hoop voor je dat het niet waar is, het is namelijk de eerste keer dat ik het hoor, maar misschien is het zo. In dat geval zou het wel even in de startpost mogen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

dimitio schreef op 04 november 2003 @ 00:01:
Nog een vraagje:
Heeft er iemand ervaring met de sennheiser mx400 oordopjes op de ipod?
Ik hoor van veel mensen dat dit hele goede oordopjes zijn,
maar is het echt de moeite waard om de standaard oordopjes (bij de nieuwe ipod) te vervangen door de sennheiser?
Ik heb ze en ze zijn ok. Voor 15 euro is het zeker de moeite waard.
hendrikjan schreef op 04 november 2003 @ 09:09:
ik heb ook een vraagje ...

Ik zit er zelf aan te denken om een ipod te kopen maar ik twijfel nog ... ik wil er graag mee gaan hardlopen en na ....................Iemand die hier een beetje een mening over heeft?
Moet gewoon kunnen. Er is zelfs een "iSport" voor de Ipod gemaakt (zie www.voorjegemac.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Largow schreef op 04 november 2003 @ 10:23:
[...]

Ik heb ze en ze zijn ok. Voor 15 euro is het zeker de moeite waard.

[...]

Moet gewoon kunnen. Er is zelfs een "iSport" voor de Ipod gemaakt (zie www.voorjegemac.nl)
Ik ben me bewust van die isport maar die garandeert niks en de ervaringen daarover zijn gemengd. zie http://www.ipodlounge.com/reviews_more.php?id=1300_0_6_0_M

.. Ik vind het zeg maar niet zo erg als ik mijn liedje niet helemaal kan afhoren en ik ff moet resetten ... maar ik vroeg me explicite af of het _slecht_ is voor de HD als ie crasht .. met het oog op levensduur etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:11
Hey, da's opzich wel mooi maar hoe ga je in vredesnaam zelf zo'n accu in je IPod krijgen?

[edit]
Ok, dat was een heel domme opmerking... tnks Tarin :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Drogo op 04-11-2003 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Cochrane schreef op 04 november 2003 @ 11:20:
[...]

Hey, da's opzich wel mooi maar hoe ga je in vredesnaam zelf zo'n accu in je IPod krijgen?
*klik* :P

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 16:21:
Ik heb problemen met de remote. Als ik deze tussen de iPod en koptelefoon koppel kan ik hem maar niet bedienen. Nu had ik in de openingspost gelezen dat hard indrukken wil werken, en tevens met de klok mee draaien (ik neem aan dat de aasluiting hierbij bedoelt wordt..?). Nog geen positief effect, het werkt helaas nog niet.
Iemand suggestie?
ik lijk exact hetzelfde probleem te hebben met mijn nieuwe ipod. ik snap er niks van, heb jij het inmiddels al gefixt of teruggebracht ofzo? (ik heb btw ipod 20g v1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Voor mensen die nog steeds op zoek zijn naar een goedkope iPod. In de Dixons in DenHaag zag ik vandaag de 20GB iPod voor 269,-. Dit is natuurlijk de 2e generatie aangezien er in de derde geen 20GB voor 269,- wordt weg gedaan. Hier zit ook een hoesje en de hele mikmak bij.

Ik breng trouwens mijn AB ook terug, 2e gen, omdat hij niet goed werkt (als ik het volume hoger wil zetten dan reageert hij niet of heel laat waardoor ik twee keer klik en dan loopt het volume op en af :( ) en daarbij ook nog een keer ernstig kraakt.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lijk exact hetzelfde probleem te hebben met mijn nieuwe ipod. ik snap er niks van, heb jij het inmiddels al gefixt of teruggebracht ofzo? (ik heb btw ipod 20g v1)
Nee, ik heb echt geen idee hoe ik dit kan fixen.
Ik heb gister m'n Ipod gehaald in Zeist, waar de verkoper aardig goed op de hoogte was van de Ipod, hij wist me te vertellen dat na het formatteren van de Ipod naar Windows, de afstandbediening niet meer zou werken :(

Ik hoop voor je dat het niet waar is, het is namelijk de eerste keer dat ik het hoor, maar misschien is het zo. In dat geval zou het wel even in de startpost mogen....
Misschien morgen even langs de dixons. Maar die gasten wisten niet dat deze iPod onder windows werkte, dus of ze me kunnen helpen..? Maar wat wordt er precies in de openingspost bedoelt met:
Hellup! Mijn afstandbediening werkt niet (meer)!
Druk hem er even goed in en hem een beetje met de klok meedraaien helpt.
Als ik dit lees lijkt het alsof er vaker problemen met de afstandbediening zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Sage schreef op 04 november 2003 @ 17:07:
Voor mensen die nog steeds op zoek zijn naar een goedkope iPod. In de Dixons in DenHaag zag ik vandaag de 20GB iPod voor 269,-. Dit is natuurlijk de 2e generatie aangezien er in de derde geen 20GB voor 269,- wordt weg gedaan. Hier zit ook een hoesje en de hele mikmak bij.
Klinkt goed! :)
Weet je ook welke Dixons in Den-Haag? Er zitten er nl. maar 5 ;)

Andere mensen die de 20 GB versie ergens nog goedkoper weten?

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hee, ik heb een vraagske, als ik klaar ben met syncen enzo met itunes, dan blijft er op het scherm staan "OK to disconnect".

Dat kan wel zo wezen, maar ik wil niet disconnecten, ik wil gewoon afspelen, en dan beluisteren via de line-out, terwijl de batterij oplaadt :)

Kan dat ook? :D

edit:
Ik heb zo'n 15 gig nieuwe

[ Voor 9% gewijzigd door eamelink op 04-11-2003 20:18 . Reden: specs :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avextrax
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:10
een vriend van mij heeft van de week een 10 GB 2gen Ipod gekocht (voor 197 Euro)..ook bij dixons (Megastores, Den Haag). Je moet gewoon alle dixons in de regio afbellen en vragen of ze nog "oude" ipods hebben staan.

Volgens mij had Dixons Zoetermeer een paar 10 GB Ipods staan...maar weet het niet zeker.

[ Voor 29% gewijzigd door _avextrax op 04-11-2003 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

eamelink schreef op 04 november 2003 @ 20:17:
Hee, ik heb een vraagske, als ik klaar ben met syncen enzo met itunes, dan blijft er op het scherm staan "OK to disconnect".

Dat kan wel zo wezen, maar ik wil niet disconnecten, ik wil gewoon afspelen, en dan beluisteren via de line-out, terwijl de batterij oplaadt :)

Kan dat ook? :D

edit:
Ik heb zo'n 15 gig nieuwe
Ja, hier zit ik ook mee. Je kan de speler niet "normaal" bedienen als hij aan de Firewire-kabel zit, ook al is hij al gedisconnect....vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 18:28:
[...]

Nee, ik heb echt geen idee hoe ik dit kan fixen.

[...]

Misschien morgen even langs de dixons. Maar die gasten wisten niet dat deze iPod onder windows werkte, dus of ze me kunnen helpen..? Maar wat wordt er precies in de openingspost bedoelt met:

[...]

Als ik dit lees lijkt het alsof er vaker problemen met de afstandbediening zijn?
Ik ben via de apple site erachter gekomen dat ik de remote toch niet goed in had geplugged, ik had het idee van wel maar ik moest toch veel meer kracht zetten om hem goed erin te zetten zoals ook op deze pagina staat:

http://docs.info.apple.co...se.info.apple.com%3a80%2f

Je mag dus geen 'metale ring' meer zien tussen de ipod en het stekkertje van de remote (zoals ook op de hierboven genoemde site staat) Bij mij werkt de remote nu wel goed! Dus misschien wil dit bij jou ook helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 10:05:
[...]

en misschien is het handig om eerst het een en ander zelf uit te zoeken voor mensen gaan posten. niet om lullig te doen, maar veel van de gestelde vragen kun je heel simpel zelf uitzoeken.
Inderdaad, maar ik wordt graag persoonlijk geholpen i.p.v. van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Vragen staat vrij werd mij weleens geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxz

Foxz

343 Guilty Spark

Nou ik heb de knoop doorgehakt en gekozen voor de 10Gb 3G iPod, helaas niet bij Dixons want wij hebben 'm niet in het assortiment zitten. Gewoon bij een Apple Centre in de buurt, een super klein plaatsje overigens :). Krijg er wel studentenkorting dus dat is mooi. Verder krijg ook het grijze zakje van de verkoper die zelf een 30Gb versie heeft en het ding toch niet gebruikt. Wel prettige service dacht ik zo :D. Morgen ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_avextrax schreef op 04 november 2003 @ 22:36:
een vriend van mij heeft van de week een 10 GB 2gen Ipod gekocht (voor 197 Euro)..ook bij dixons (Megastores, Den Haag). Je moet gewoon alle dixons in de regio afbellen en vragen of ze nog "oude" ipods hebben staan.

Volgens mij had Dixons Zoetermeer een paar 10 GB Ipods staan...maar weet het niet zeker.
Klopt, afgelopen vrijdag bij de Dixons in Zoetermeer gekocht, ze hadden er nog een paar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 23:20:
[...]

Ik ben via de apple site erachter gekomen dat ik de remote toch niet goed in had geplugged, ik had het idee van wel maar ik moest toch veel meer kracht zetten om hem goed erin te zetten zoals ook op deze pagina staat:

http://docs.info.apple.co...se.info.apple.com%3a80%2f

Je mag dus geen 'metale ring' meer zien tussen de ipod en het stekkertje van de remote (zoals ook op de hierboven genoemde site staat) Bij mij werkt de remote nu wel goed! Dus misschien wil dit bij jou ook helpen.
En of ik u dankbaar ben _/-\o_ Hij werkt nu ook bij mij. Raar wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

ik heb dus alleen een pc, maar zou ik dan wel gewoon een mac versie van de ipod kunnen kopen? is die zomaar aan te sluiten, en kan ik op de pc ook er een nieuwe firmware in flashen zodat het ineens een pc versie is?

sorry antwoord al gevonden op de begin pagina... het kan dus gewoon..

p.s. iemand geinteresseerd in een Xclef HD500?

[ Voor 23% gewijzigd door MellyVille1 op 05-11-2003 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

MellyVille1 schreef op 05 november 2003 @ 07:46:
ik heb dus alleen een pc, maar zou ik dan wel gewoon een mac versie van de ipod kunnen kopen? is die zomaar aan te sluiten, en kan ik op de pc ook er een nieuwe firmware in flashen zodat het ineens een pc versie is?
Als je de verscheidene topics had doorgelezen, had je dit wel ergens kunnen vinden, maar een Mac iPod is inderdaad te flashen naar een Windows iPod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Als je wilt dat je ook op je computer nummers kan afluisteren moet je gewoon zorgen dat je iPod handmatig bijhoudt. Dit kan je instellen in iTunes bij het iPod schermpje.

Als je wilt dat hij alleen bepaalde playlists synct dan kan je die ook aankruisen en ben je ook klaar. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

B_O_S_S schreef op 04 november 2003 @ 23:04:
Ja, hier zit ik ook mee. Je kan de speler niet "normaal" bedienen als hij aan de Firewire-kabel zit, ook al is hij al gedisconnect....vreemd...
Zodra hij aangeeft: OK to disconnect kun je hem resetten door MENU en PLAY tegelijk ingedrukt te houden. Hij reboot dat in de normale bedieningsmodus.

Overigens maak ik gebruik van een non-powered-firewire kabel omdat mijn pcmcia firewire-kaartje het anders niet trekt, dus misschien werkt het idd niet als je er wel stroom op je vuurdraadje staat.

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

CyberSnooP schreef op 05 november 2003 @ 15:08:
[...]
Overigens maak ik gebruik van een non-powered-firewire kabel omdat mijn pcmcia firewire-kaartje het anders niet trekt, dus misschien werkt het idd niet als je er wel stroom op je vuurdraadje staat.
Werkt inderdaad niet om de reden die je zelf al aangeeft. Op het moment dat je hem reset, krijg je weer "Do not disconnect" in het scherm. Dan kan je hem wel weer disconnecten, maar zo zit je dus in een endless loop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MellyVille1
  • Laatst online: 29-02-2024

MellyVille1

MacBook

weet iemand welke winkels, behalve dixons, de 2e gen iPod verkopen tegen een aantrekkelijke prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
MellyVille1 schreef op 05 november 2003 @ 15:45:
weet iemand welke winkels, behalve dixons, de 2e gen iPod verkopen tegen een aantrekkelijke prijs?
Ik heb er net de 20 GB 2nd-gen bij de Dixons in Zeist appart laten leggen voor €269,-
Weet iemand hem nog ergens goedkoper? Anders gan ik deze morgenochtend maar eens ophalen!! :P

Ze hadden er nog enkele liggen voor geinteresseerden uit de omgeving Utrecht/Zeist....

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik heb dus ook weer leuke nieuwe speeltjes voor mijn iPod... :9

Allereest, de iTrip.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/iTrip.jpg
De iTip is een FM zender die u aansluit op uw iPod. U kunt dan uw iPod muziek via elke FM radio (dus ook uw autoradio) beluisteren! De iTip krijgt de stroom via de iPod en heeft dus geen batterijen nodig. Bovendien kunt u de iPod opladen terwijl u de iTrip gebruikt.

U kunt elke FM frequentie gebruiken, deze kunt u direct via de iPod selecteren na het intstalleren van de software.
Ik heb hem op diverse radio's getest en hij werkt echt geweldig. Je moet het volume van de iPod op ongeveer 50% zetten en dan is het geluid iets zachter dan dat van een gemiddeld radiostation. Verder kun je nog wat met de toonregeling van de iPod spelen om het geluid nog wat "vetter" of "sprankelender" te laten klinken.. B)
Het kiezen van een frequentie is echt een eitje, je hebt gewoon een lijstje met alle mogelijke frequenties op de iPod en kunt de gewenstde frequentie dan gewoon selecteren... :)

De 2e uitbreiding voor mijn iPod is de iSkin.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/iSkin.jpg
Dit is rubber hoesje voor de ipod, verkijgbaar in diverse kleuren. Ik heb gekozen voor transparant, omdat ik dat het mooiste vond. :Y)
(andere keuzes in NL: blauw en grijs)

Ik heb de 20GB iPod 2nd generation. De iSkin past echt perfect en zorgt er voor dat mijn iPod veel degelijker aanvoeld en goed beschermd is. ReseTTim heeft de 10GB Ipod 2nd gen (iets dunner) en die heeft iets ruimte maar het hoesje zit nog steeds heel stevig om zijn iPod.

De iTrip en de iSkin zijn beide leuke accesoires voor je iPod en allebij zijn ze netjes afgewerkt en van hoge kwaliteit. In Nederland zijn deze producten onder andere verkrijgbaar bij www.voorjegemac.nl :)

Ik heb wel wat problemen ondervonden ivm levertijd (meer dan een maand !!!) en het niet terug bellen/mailen van de winkel.
Maar ik denk dat dit incidenteel was en heb verder geen negatieve dingenen ondervonden... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 17:07 . Reden: domme typo.. :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

nog iets. ik heb hem dus in de auto de iTrip getest en werkte perfect :P heb zelfs een compleet radio station van me radio afgedrukt :P zat op 89.9 daar bleek ook een andere radio zender onder te zitten. dit merkte ik zodra ik me ipod op pauze had staan en dan pakt de radio na een tijdje iets anders oppikte :D
maargoed in de auto vond ik de iTrip goed werken :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo

Largo

Donderdraak

Bij voorjegemac staat dat de itrip voor g3 "binnenkort leverbaar" is.
Wie heeft deze al?

[ Voor 45% gewijzigd door Largo op 05-11-2003 18:08 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.