Het grote (oude/nieuwe) IPod topic

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.593 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ik zal dan ook maar mijn ervaring geven met een iSkin (eigenlijk wordt hier een iPod Skin bedoeld, aangezien een iSkin een andere skin is). Ik vond het een vervelend ding. Het rubber is iets te dik voor mijn iPod 3G 10GByte (geschatte dikte: 3mm) en daardoor was het heel rot om de 4 knopjes onder het scherm in te drukken. Ook vond ik dat je hem niet meer makkelijk in je jaszak kon stoppen, aangezien het rubber ook nog eens heel stroef is. De iPod (incl. skin) in je jaszak doen wordt daardoor een hele operatie. Ik heb de iPod nu weer in mijn oude beschermzakje van mijn Minidisc zitten, en daar blijft hij voorlopig in.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 16:59:
De 2e uitbreiding voor mijn iPod is de iSkin.
[afbeelding]
Dit is rubber hoesje voor de ipod, verkijgbaar in diverse kleuren. Ik heb gekozen voor transparant, omdat ik dat het mooiste vond. :Y)
(andere keuzes in NL: blauw en grijs)
Hm, volgens mij is dat geen iskin die je daar heb. Het is om de omschrijving van voorjegemac te noemen een ipod skin. Geen iskin dus.
De echte iskin heeft een merkje rechts naast het scherm en bedekt niet de knoppen rond het touchwheel/scrollwheel.
Ik heb zelf de transparante echte iskin uit de VS gehaald voor samen met een xtremac.com cassette adapter, totale pakketje werd binnen een week ofzo bezorgd, verzendkosten vielen ook mee, $6 voor het verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Largow schreef op 05 november 2003 @ 18:04:
Bij voorjegemac staat dat de itrip voor g3 "binnenkort leverbaar" is.
Wie heeft deze al?
Kijk even in dit topic, daar heeft de TS de iTrip 3G: iTrip installeren zonder Music Match?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

seb_ schreef op 06 november 2003 @ 00:17:
[...]

Hm, volgens mij is dat geen iskin die je daar heb. Het is om de omschrijving van voorjegemac te noemen een ipod skin. Geen iskin dus.
De echte iskin heeft een merkje rechts naast het scherm en bedekt niet de knoppen rond het touchwheel/scrollwheel.
Ik heb zelf de transparante echte iskin uit de VS gehaald voor samen met een xtremac.com cassette adapter, totale pakketje werd binnen een week ofzo bezorgd, verzendkosten vielen ook mee, $6 voor het verzenden.
Waarom uit de VS? De gast die ze maakt (Lajo.. zit ook op ipodlounge forum enzo) heeft ook een officiele dealer in de UK (www.iskinworld.com). Hier betaal je naar europa ook geen verzendkosten. Ik heb trouwens m'n iskins ook binnen... maar nog geen ipod (is 4 nov, ongeveer 12 uur in luxemburg aangekomen volgens het track systeem) die ik hopelijk deze week nog krijg. Ik had hem besteld bij de apple store :)

[ Voor 3% gewijzigd door Eggy op 06-11-2003 08:47 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

tja als ik zo die prijzen zie in engeland is hij wel een stukje duurder, ik heb namelijk in totaal voor dat pakketje 26 dollar betaald, 12 dollar voor de iskin en 8 dollar voor de cassette adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

seb_ schreef op 06 november 2003 @ 00:17:
[...]

Je hebt gelijk, foutje, bedankt.. :+

Maar, al met al is dit ook wel een mooi hoesje... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

seb_ schreef op 06 november 2003 @ 09:20:
tja als ik zo die prijzen zie in engeland is hij wel een stukje duurder, ik heb namelijk in totaal voor dat pakketje 26 dollar betaald, 12 dollar voor de iskin en 8 dollar voor de cassette adapter
Maar dat was toen met die speciale actie (2 voor de prijs van 1). Ik heb er 2 besteld en was toen 33 euro kwijt bij iskinworld. In de amerikaanse shop kon je er ook echter ook 1 krijgen voor de helft van de prijs. Dat zou eigenlijk dus alleen moeten gelden als je er 2 kocht maarja... Nu zijn ze waarschijnlijk al weer duurder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
W00t, ik heb em (iPod 20GB 3e gen.) voor € 300,- :o

Mijn broer was naar Duitsland (Kleve), en zag deze iPod voor € 300,- (met 12mnd garantie). Hij belde mij dus om te vragen of ik er een wilde (ik was van plan een mp3cdspeler te kopen), maar zo'n kans liet ik niet uiteraard gaan. 8-)

Ik ga de handleiding maar eens lezen en daarna de firewire-kaart monteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 18:31

sjaakaq

It might get loud

wow....

lucky bastard!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
*)

Hij heeft het aankoopbewijs, dus ik weet niet eens bij welke winkel hij het heeft gekocht. :)
Ik zal aan hem eens vragen bij welke winkel hij het heeft gekocht zodat ik wat tweakers blij kan maken. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die mij kan vertellen of de ipod aan te sturen is vanaf win98? (Itunes)
op de Apple site wordt onder benodigdheden Windows 2000 en XP genoemd, that's all.

euh enne k heb een vrij oude laptop, en er wordt ook ten minste 128 MB RAM vereist gesteld, ik haal de 96. Iemand commentaar?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Dat MbRam zal niet echt een superprobleem zijn, maar echt soepel zal alles dan wel niet gaan.

Maar Windows 98 is denk ik wél een probleem, want volgens mij ondersteunt die geen firewire oid...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar win98 ondersteunt sowieso wel USB 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
windows 98 ondersteunt wel firewire alleen moet je dan wel handmatig een driver installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 11:59:
Maar win98 ondersteunt sowieso wel USB 2.0
Zit er een 2.0 poort op die laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09-2024
Largow schreef op 09 november 2003 @ 14:43:
[...]

Zit er een 2.0 poort op die laptop?
In een laptop met 96 MB ram en Win98 zit zeker geen USB 2.0 O-)
En ik kan je verzekeren dat jij echt niet wilt meemaken hoe het is om met USB 1.1 je Ipod vol te stampen! 8)7

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ff een vraagje: als ik m'n iPod flash naar de nieuwste firmware (2.01 naar 2.1 ofzo), ben ik dan m'n liedjes kwijt of niet?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nou eigenlijk het verschil tussen de M8976Z/A en de M8976NT/A ???
heeft het te maken met verschillende versies ? op de apple site staat nl. de nt/a mar in de winkel ligt een z/a. misschien een domme vraag hoor, maar ik heb het antwoord nergens kunnen vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
leokennis schreef op 09 november 2003 @ 16:34:
ff een vraagje: als ik m'n iPod flash naar de nieuwste firmware (2.01 naar 2.1 ofzo), ben ik dan m'n liedjes kwijt of niet?
Nope, alleen de firmware wordt bijgewerkt, je songs blijven behouden.
Alleen als je dezelfde firmware erop gaat zetten die eral op stond dan zet die um terug naar de fabrieksinstellingen en wordt de schijf gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-06 08:31

Largo

Donderdraak

Chris10 schreef op 09 november 2003 @ 15:34:
[...]
In een laptop met 96 MB ram en Win98 zit zeker geen USB 2.0 O-)
En ik kan je verzekeren dat jij echt niet wilt meemaken hoe het is om met USB 1.1 je Ipod vol te stampen! 8)7
Tja dat is waar ik ook heen wilde.
Duurt 2 dagen voordat je 20gig vol hebt. Ik zou er niet eens aan beginnen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ik zie op apple.com fat firmware 2.1 alleen voor ipod's met dock is. Ik heb een 3e generatie van 10gb, dus zónder dock, en ik heb firmware 2.02, maar kan ik die 2.1 er nu wel of niet opzetten??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Nu online

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

leokennis schreef op 09 november 2003 @ 21:51:
ik zie op apple.com fat firmware 2.1 alleen voor ipod's met dock is. Ik heb een 3e generatie van 10gb, dus zónder dock, en ik heb firmware 2.02, maar kan ik die 2.1 er nu wel of niet opzetten??
Firmware 2.1 is niet enkel voor iPods met een dock, maar iPods met een Dock-connector (op de onderkant). Dus ook jouw iPod is geschikt voor de update. Enkel generatie 1 en 2 zijn niet geschikt voor deze update, deze hebben dan ook geen dock-connector maar gewoon een "normale" Firewire-connector.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
En alleen Win98 Second Edition ondersteund FireWire. Ik heb het geprobeert met Win98 en het mocht niet baten. :(

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 16:50:
wat is nou eigenlijk het verschil tussen de M8976Z/A en de M8976NT/A ???
heeft het te maken met verschillende versies ? op de apple site staat nl. de nt/a mar in de winkel ligt een z/a. misschien een domme vraag hoor, maar ik heb het antwoord nergens kunnen vinden....
mmmz, ik zie beide typenummers zo snel niet op de Apple site staan... Gaat het hier om 1st, 2nd of 3rd generation iPods?
Er staat me iets bij dat het een verschil betrof tussen "international" en Nederlands... Maar waar dan het verschil in zou zitten is mij ook niet helemaal helder. ;)

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Ik heb op mijn ipod firmware versie 2.1 zitten.
Nou heb ik het gevoel dat ik 2.1 niet helemaal goed heb geinstalleerd maar ik kan het mis hebben.

De volgende dingen zijn me namelijk opgevallen:

1. De batterijmeter op het display bestaat niet uit blokjes maar uit één balk(je).

2. Als ik de ipod 100% oplaadt geeft hij niet meteen een vol balkje aan, maar
staat eerst bijv. op een kwart en gaat dan langzaam naar 100%. (daarna loopt
hij gewoon goed in verhouding met hoe vol de batterij is)

3. Soms maakt de harddisk een raar geluid: je hoort een heel hoog geluidje
en als je je oor tegen de ipod houdt hoor je het geluid van een tikkende tijdbom
(niet zo hard natuurlijk)

4. Verder "voel" ik de ipod laden als ik um vasthoudt. (maar dit hoort neem ik aan?)

Kloppen deze punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dimitio schreef op 10 november 2003 @ 17:02:
Nou heb ik het gevoel dat ik 2.1 niet helemaal goed heb geinstalleerd maar ik kan het mis hebben.

1. De batterijmeter op het display bestaat niet uit blokjes maar uit één balk(je).

en als je je oor tegen de ipod houdt hoor je het geluid van een tikkende tijdbom

4. Verder "voel" ik de ipod laden als ik um vasthoudt. (maar dit hoort neem ik aan?)

Kloppen deze punten?
Ik heb precies hetzelfde! ik dacht dat niemand het had, maar ik irriteer me vooral aan de door jou zo mooi beschreven tikkende tijdbom :D

hopen dat er snel nieuwe firmware aankomt dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
dimitio schreef op 10 november 2003 @ 17:02:

klopt, is een verbetering, meer detail immers 1 pixel lijntje geeft duidelijker aan dattie bijna leeg is dan 1/4e van die balk, want dat is 0-25% vol
heb ik ook, bugje, erg irritant imho
geen last van, maar ik luister dan ook niet met dat ding tegen mn oor :P

Kloppen deze punten?
geen idee? je voelt de harde schijf af en toe wel draaien als je een random nummer kiest oid, maar das logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Is er eigenlijk duidelijkheid over hoe lang men de 1.x serie blijft updaten van de firmware?

Over de tik: Volgens mij is dat gewoon de harde schijf kop die dekking zoekt op de landing-zone van de platter zodra hier de stroom vanaf wordt gehaald door de iPod power management. Tijdens het draaien van de HDD voel je hem lichtjes en hoor je een zacht snerpend geluid, waar ik me nog noooit aan heb geïrriteerd :)

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik van plan ben een Ipod te kopen (hoesje en al wil ik er wel graag bij dus dan maar de 15 of 20gb) maar ik hem erg duur vind dus wel alles zeker wil weten een aantal vragen. Ik wil namelijk af van het m3tjes luisteren via de PC die continue aan moet, op 1 plek staat, warm wordt en veel lawaai maakt.

1. Ik heb het de afgelopen tijd niet gevolgd maar hoe snel dalen de prijzen, als ik nou nog 1 maandje wacht is er dan een grote kans dat deze nog erg zijn gedaald denken jullie?

2. Ik wil de Ipod ook gebruiken voor mijn muziek op mn slaapkamer en in de huidkamer aan te sluiten op de luidsprekers, is de kwaliteit goed genoeg daarvoor?

3. Hoe lang is de garantie?

4. Bij mail a mac staan verschillende type nummers, welke is generatie 3? (M8976, M8946TN/A,M9244) en de 15 gb versie staat niet op apple.com maar wel op mail a mac, is dit ook de nieuwste generatie of is dit de 2e?

5. Waar kan ik de Ipod het beste kopen, Mail a mac is niet zo duur volgens mij (?)maar wanneer je hem via apple koopt heb je dan iets meer garantie of dergelijke? Aangezien ik had gelezen bij mail a mac dat je bijvoorbeeld geen helpdesk e.d. hebt. En is hij bij de meeste computer winkels gewoon in de stad te koop (aangezien het Apple is)?

6. Wanneer de batterij het begeeft is het mogelijk deze dan te vernieuwen of wordt het dan maar weer een nieuwe Ipod betalen?

7. Is het met USB 1.0 (of 1.1) ook redelijk te doen om mp3tjes over te zetten of heeft Fireware wel een heel veel betere prestatie?

8. Is Ipod nog steeds de koploper of raden jullie mij andere aan (lijkt me niet wat ik zo lees :D )

Sorry als de vragen al zijn langs gekomen maar het is onnoemelijk veel werk alle pagina's nog eens door te lezen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 23:51:
Aangezien ik van plan ben een Ipod te kopen (hoesje en al wil ik er wel graag bij dus dan maar de 15 of 20gb) maar ik hem erg duur vind dus wel alles zeker wil weten een aantal vragen. Ik wil namelijk af van het m3tjes luisteren via de PC die continue aan moet, op 1 plek staat, warm wordt en veel lawaai maakt.
Wil je persé de 3Gen? Ik wilde ook een 20 GB maar ben om 2 redenen voor de 2nd Gen gegaan:
- De prijs (ik kon hem vorige week voor €260,- krijgen bij Dixons)
- De batterij: Ik had hiervoor een 5GB en deze heeft het de hele reis van Brazilie naar Nederland (11,5 uur) uitgehouden. Een reisgenoot had een 3Gen en zijn Ipod hield er na 3/4 van de reis mee op. Beide hadden we hem de nacht voor de reis helemaal opgeladen. Ik heb dus geen vertrouwen in de Batterij van de derde generatie.

Als je dus een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding wil moet je proberen een 2e generatie op de kop te tikken.
1. Ik heb het de afgelopen tijd niet gevolgd maar hoe snel dalen de prijzen, als ik nou nog 1 maandje wacht is er dan een grote kans dat deze nog erg zijn gedaald denken jullie?
Aangezien de 3e generatie net uit is zal de prijs nog wel even stabiel blijven. Eerst zal de 2e generatie er helemaal uit moeten zijn. Misschien de de 15 GB wat goedkoper wordt.
2. Ik wil de Ipod ook gebruiken voor mijn muziek op mn slaapkamer en in de huidkamer aan te sluiten op de luidsprekers, is de kwaliteit goed genoeg daarvoor?
Kwaliteit is daar zeker goed genoeg voor aangezien sommige DJ's met meerdere Ipods mixen en dan is het geluid in een hele zaal te horen :-)

Natuurlijk moet je hem wel op versterkte boxen aansluiten of natuurlijk gewoon op een versterker.
3. Hoe lang is de garantie?
1 jaar
4. Bij mail a mac staan verschillende type nummers, welke is generatie 3? (M8976, M8946TN/A,M9244) en de 15 gb versie staat niet op apple.com maar wel op mail a mac, is dit ook de nieuwste generatie of is dit de 2e?
De typenummers zou ik zo niet weten. De 15GB is samen met de 30Gb maar kort uitgebracht, maar vlak daarna kwamen de 20GB en de 40GB en die hebben deze versies opgevolgd. Ze vallen (voor zover ik weet) wel gewoon onder de 3e generatie.
5. Waar kan ik de Ipod het beste kopen, Mail a mac is niet zo duur volgens mij (?)maar wanneer je hem via apple koopt heb je dan iets meer garantie of dergelijke? Aangezien ik had gelezen bij mail a mac dat je bijvoorbeeld geen helpdesk e.d. hebt. En is hij bij de meeste computer winkels gewoon in de stad te koop (aangezien het Apple is)?
Garantie gaat gewoon van Apple uit, dus waar je hem ook koopt, je hebt dezelfde garantie. Je moet gewoon goed rondkijken waar hij het goedkoopst is. Er zit soms erg veel prijsverschil tussen. Ik hoorde hier ook ineens dat hij bij Dixons erg goedkoop was, en na wat rondbellen heb ik er nog een gevonden.
6. Wanneer de batterij het begeeft is het mogelijk deze dan te vernieuwen of wordt het dan maar weer een nieuwe Ipod betalen?
http://www.ipodbattery.com :P
Op de forums van Apple zie je vrij veel problemen met de batterij van de 3e generatie. Hij gaat ook minder lang mee dan de batterij van de 1e en 2e generatie en de duurzaamheidn van lithium ion schijnt minder te zijn als de duurdere lithium polymer.
M'n vriendin gebruikt nu mijn halfjaar oude 5 GB en deze gaat nog steeds meer dan 10 uur mee.
7. Is het met USB 1.0 (of 1.1) ook redelijk te doen om mp3tjes over te zetten of heeft Fireware wel een heel veel betere prestatie?
Ik zou er geen 20 GB mee vol willen zetten a 10 Mb p/s :)
Je hebt er tevens een verloopkabel voor nodig, en deze zijn vaak duurder dan een firewire kaartje.
8. Is Ipod nog steeds de koploper of raden jullie mij andere aan (lijkt me niet wat ik zo lees :D )
Tis m'n 2e, dus veel meer hoef ik niet te zeggen ;)
Ik denk dat mede Ipod gebruikers het met mij eens zijn over de kwaliteit en duurzaamheid. Uitstraling van de Ipod mag er natuurlijk ook zijn :9~
Ik spreek nu uiteraard allen voor m'n zelf, en dan heb ik het over de eerste en 2e generatie
Sorry als de vragen al zijn langs gekomen maar het is onnoemelijk veel werk alle pagina's nog eens door te lezen.
Bij deze heb ik het dan nog eens samengevat. :)

Suc6 met je keuze!

Athlon 64 3500+ s939 | MSI K8N Neo2 Platinum S 939 | Tagan 480W | 2 x 512MB G.Skill PC4400 @DDR 550 Dual Channel | 2 x WD 160GB 8MB SATA150 7200RPM @ Raid0 | Sapphire 9800PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris10 schreef op 12 november 2003 @ 00:49:
[...]
Wil je persé de 3Gen? Ik wilde ook een 20 GB maar ben om 2 redenen voor de 2nd Gen gegaan:
- De prijs (ik kon hem vorige week voor €260,- krijgen bij Dixons)
- De batterij: Ik had hiervoor een 5GB en deze heeft het de hele reis van Brazilie naar Nederland (11,5 uur) uitgehouden. Een reisgenoot had een 3Gen en zijn Ipod hield er na 3/4 van de reis mee op. Beide hadden we hem de nacht voor de reis helemaal opgeladen. Ik heb dus geen vertrouwen in de Batterij van de derde generatie.

Als je dus een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding wil moet je proberen een 2e generatie op de kop te tikken.
super bedankt! staat (bijna) alles in :)

Maar ik dacht dat het prijs verschil tussen de 2e en 3e gen. erg meevalt.? Verder zullen er wel weer wat details verbeterd zijn en ziet hij er nog mooier uit :D
Maar goed als hij echt een stuk goedkoper is en langer mee gaat dan kan ik inderdaad beter de 2e kopen.
Kan ik de accessoires die je kan kopen ook goed gebruiken voor de 2e gen. of worden die voornamelijk voor de nieuwste gen. gemaakt?

Is het overigens zo dat hij automatisch oplaad als je hem in de computer plugt of is dat ondertussen verholpen?

Zit er bij de 2e gen. ook een draagtasje aangezien die dingen best duur zijn en het is toch wat veiliger?

Ik zal in ieder geval de winkels maar een rond gaan hier.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

LET OP! Bij mailamac dacht ik eerst ook dat ik een 3rd gen 10gb kon kopen voor 285 euro maar dat is ZONDER BTW! 20% erbij dus, wat de prijzen incl. verzendkosten gelijk maken aan de prijzen excl. verzendkosten bij www.apple.nl

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Ik heb de Ipod belkin voicerecorder en heb hier wat problemen mee. Soms neemt hij wel op en voegt hij de memo toe, maar kan ik hem niet afspelen. Heel even verschijnt dan het play menu en dan springt hij weer terug. Soms doet hij het gewoon naar behoren. Het ergste is dat hij soms geen eens wil opnemen of wel opneemt maar de memo niet toevoegt. Ik heb de belkin voicerecorder besteld bij www.apple.nl. Heeft iemand van jullie ook de 3g Ipod met voicerecorder? Wat zijn jullie ervaringen? Ik denk zelf dat het aan de software ligt. Ik heb de 15 GB derde generatie Ipod met 2.1 firmware (wat ook vereist is voor de belkin voicerecorder).

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ben ik maar eens naar de Dixons geweest helaas hadden ze er maar 1 en niet opgeladen maar wat een geweldig mooi ding!
20 gb. gen. 3 € 445 wel erg veel helaas. Ik zoek eigenlijk iets tot €350 maar goed dat wordt moeilijk of het moet een 10 gb worden maar dan mis ik het tasje, de dock etc. en dat vind ik erg jammer.

Wanneer je hem trouwens via de apple site koopt heb je t/m 27 dec. gratis gegraveerde tekst.

Edit: tsja of 412 euro voor de 20 gb.... :X het is zo moeilijk....
Aan 10 gb heb ik voldoende maar dan mis ik een draagtasje en de dock en dat betekend dat ik oa een fireware al moet kopen en een beschermhoesje wil ik ook wel... afstandsbediening is mooi meegenomen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 16:12:
Vandaag ben ik maar eens naar de Dixons geweest helaas hadden ze er maar 1 en niet opgeladen maar wat een geweldig mooi ding!
20 gb. gen. 3 € 445 wel erg veel helaas. Ik zoek eigenlijk iets tot €350 maar goed dat wordt moeilijk of het moet een 10 gb worden maar dan mis ik het tasje, de dock etc. en dat vind ik erg jammer.

Wanneer je hem trouwens via de apple site koopt heb je t/m 27 dec. gratis gegraveerde tekst.

Edit: tsja of 412 euro voor de 20 gb.... :X het is zo moeilijk....
Aan 10 gb heb ik voldoende maar dan mis ik een draagtasje en de dock en dat betekend dat ik oa een fireware al moet kopen en een beschermhoesje wil ik ook wel... afstandsbediening is mooi meegenomen.
Bij Dixons in Zeist hebben ze nog een paar 20 GB voor €269,- en een 10GB voor €196,- Beide 2gen uiteraard.
Daar zit de afstandsbediening bij, een Carrying Case en een grijs flexibel draagzakje.

Je moet natuurlijk zelf uitmaken of je een meerwaarde van ruim 150 Euro in die 3 gen ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Lekker handig als je em ooit nog wilt verkopen...

BTW volgens mij werken die AB's toch niet als je er een windows ipod 'van maakt' (em installeert onder windows)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
sylvesterrr schreef op 06 november 2003 @ 16:12:
[...]

*)

Hij heeft het aankoopbewijs, dus ik weet niet eens bij welke winkel hij het heeft gekocht. :)
Ik zal aan hem eens vragen bij welke winkel hij het heeft gekocht zodat ik wat tweakers blij kan maken. 8-)
Hé sylvesterrr, heb je toevallig al duidelijkheid waar deze nou wegkomt, want voor die prijs zoek ik het wel een paar 100 km verderop!!

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris10 schreef op 12 november 2003 @ 17:07:
[...]
Bij Dixons in Zeist hebben ze nog een paar 20 GB voor €269,- en een 10GB voor €196,- Beide 2gen uiteraard.
Daar zit de afstandsbediening bij, een Carrying Case en een grijs flexibel draagzakje.

Je moet natuurlijk zelf uitmaken of je een meerwaarde van ruim 150 Euro in die 3 gen ziet...
Bedankt! ik ga morgen gelijk bellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herhaal even de vraag van Cybersnoop::

Tot hoever kun je de iPod 1.2 updaten?
Ik gebruik m'n iPod i.c.m MacOpener en Ephpod, naar Windows formateren wil ik dus niet, maar zou wel graag de firmware updaten als er veel voordelen aan vast zitten..
iemand info?

Elger

• Scrummie
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-08 11:46

Scrummie

Think different

Ehm.. Hele HELE stomme vraag.. maar hoe de fok zet ik 'm uit ? :P

Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
Ik heb de laatste 2e gen ipod 10gb voor 196 bij de dixons in zeist weggehaald, ze hadden alleen nog een 20 gb voor 250 euro. Dit was echter bij de dixons in Utrecht (vreeburg).

• PROnline
  • Laatst online: 17:48
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 19:45:
Ik herhaal even de vraag van Cybersnoop::

Tot hoever kun je de iPod 1.2 updaten?
Ik gebruik m'n iPod i.c.m MacOpener en Ephpod, naar Windows formateren wil ik dus niet, maar zou wel graag de firmware updaten als er veel voordelen aan vast zitten..
iemand info?

Elger
1.3 is de nieuwste versie op dit moment en die is er in zowel een "windows" variant als een "mac" variant. Het heeft eigenlijk weinig te maken met het OS, het is meet het filesysteem Fat32 t.o.v. xxx (macformaat ...?)
Scrummie schreef op 13 november 2003 @ 14:22:
Ehm.. Hele HELE stomme vraag.. maar hoe de fok zet ik 'm uit ? :P
Volgens mij gaat ie vanzelf uit na een xx aantal minuten als deze op pauze staat. de pauze/play button inhouden forceer je een schutdown. Of dit verder nog concequenties heeft weet ik ff niet op dit moment.

[ Voor 27% gewijzigd door PROnline op 13-11-2003 14:56 ]

Verwijderd

Ik heb die laatste 20 gb mipod 2e gen. opzij laten leggen echter deze is voor de mac en ik moet hem voor windows hebben nou heb ik gehoord dat dit heel makkelijk gaat maar de garantie en de afstandsbediening vervallen. Is dat zo en kunnen hun zien dat ik er mee heb zitten klooien als ik hem formateer. Verder is dit een zekere bezigheid ik wil niet dat mijn ipod binnen een week kapot is zonder garantie...

Hopelijk kan iemand redelijk snel reageren ik zou namelijk terug bellen. Dank!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Je kan em wel flashen naar Windows maar volgens mij kun je beter 'macopener' gebruiken; die simuleert een mac omgeving op de pc oid

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

[quote]leokennis schreef op 13 november 2003 @ 15:07:
ik moet bij het installeren via http://www.ephpod.com/ een actvation key hebben en die heb ik niet hoe kan ik hieraan komen?

Edit: ik heb maar de trail versie gedaan maar nou moet ik een schijf formateren, is dat persé nodig of ziet hij dadelijk die Ipod dan al dus is het niet nodig omdat dat dan al de schijf is?

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 15:50 ]

• Deacon
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 15:02:
Hopelijk kan iemand redelijk snel reageren ik zou namelijk terug bellen. Dank!
Is heel makkelijk en geeft geen problemen, je downed "iPod Software Updater" van de apple site en kiest voor restore in plaats van Update, das alles en dan kan je Ephpod en Xplay gebruiken (itunes natuurlijk ook) zonder dat je eerst nog iets moet installeren. En windows ziet hem gewoon als een externe HD :)

edit:
TomJK ik had ook iets raars toen ik Ephpod voor het eerst wou gebruiken (maar ik weet nie meer wat) toen ging ik dus eerst Xplay testen en die deed het gelijk, daarna had ik ephpod weer geprobeerd en toen deed die het ook opeens :)

[ Voor 23% gewijzigd door Deacon op 13-11-2003 16:12 ]

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Bij de 3e generatie moest je eerst installeren via de bijgeleverde CD, en dan kon je er pas muziek op zetten.

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

leokennis schreef op 13 november 2003 @ 15:07:
Je kan em wel flashen naar Windows maar volgens mij kun je beter 'macopener' gebruiken; die simuleert een mac omgeving op de pc oid
ik krijg hierbij de vraag voor macformat maak ik er dan geen windows versie van dus een soort flashen waardoor de garantie verloopt?

Edit: ik vind het risico toch te groot voor het aantal gigs hoef ik het niet te doen en voor 50 euro meer heb je een neiwue versie dan wel de helft aan gigs maar goed aan 10 heb ik voldoende en geen geklooi

Edit: ik twijfel me suf |:(
.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 16:47 ]

• Chris10
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 16:08:
[...]

ik krijg hierbij de vraag voor macformat maak ik er dan geen windows versie van dus een soort flashen waardoor de garantie verloopt?

Edit: ik vind het risico toch te groot voor het aantal gigs hoef ik het niet te doen en voor 50 euro meer heb je een neiwue versie dan wel de helft aan gigs maar goed aan 10 heb ik voldoende en geen geklooi
.
Risico? Het enige wat je doet is een firmware update, alleen dan niet voor de Mac maar voor Windows! Apple ondersteund dit officieel:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60920#faq8

Het is hetzelfde als je normaal een firmware upgrade doet, dus er kan echt niets misgaan. Ik kwam er thuis pas achter dat het een Mac versie was, maar met 1 minuut was het een Windows versie :)

Als je de 3gen koopt heb je hele grote kans dat er een oude firmware op staat, dus moet je ook gaan updaten. Loop je dan geen ricico?

Verwijderd

Chris10 schreef op 13 november 2003 @ 16:48:
[...]
Risico? Het enige wat je doet is een firmware update, alleen dan niet voor de Mac maar voor Windows! Apple ondersteund dit officieel:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60920#faq8

Het is hetzelfde als je normaal een firmware upgrade doet, dus er kan echt niets misgaan. Ik kwam er thuis pas achter dat het een Mac versie was, maar met 1 minuut was het een Windows versie :)

Als je de 3gen koopt heb je hele grote kans dat er een oude firmware op staat, dus moet je ook gaan updaten. Loop je dan geen ricico?
Note: Using the iPod for Mac on a PC, or using the iPod for Windows on a Mac, is not supported by Apple.

ik ga gewoon een 10 gb 3e gen kopen geen geklooi en getwijfel meer.... :D en lol zal ik er toch van hebben wat ik zo hoor!
Ik overdrijf misschien iets maar goed het is een flink bedrag.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 17:02 ]

• Sage
En kom op mensen! Er vraagt hier iemand hoe hij uit moet?! :|

Ik neem aan dat iemand, maar dan toch wel 1 iemand, zijn handleiding door neemt hierzo?! Dit alles staat namelijk in de handleiding! |:(

offtopic:
En ja, deze is meegeleverd zodat je niet op het internet hoeft te zoeken
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 17:01:
[...]
Note: Using the iPod for Mac on a PC, or using the iPod for Windows on a Mac, is not supported by Apple.

ik ga gewoon een 10 gb 3e gen kopen geen geklooi en getwijfel meer.... :D en lol zal ik er toch van hebben wat ik zo hoor!
Ik heb een 2e generatie Win iPod, deze heb ik geflashed naar Mac en ik heb gewoon support gekregen. Niks aan de hand, zou ook wel vreemd worden, net zoiets als dat je geen support krijgt op je HD omdat er andere software op staat. :P

[ Voor 55% gewijzigd door Sage op 13-11-2003 17:10 . Reden: quote'je erbij ]

kleurbleur.nl

Verwijderd

Sage schreef op 13 november 2003 @ 17:05:

Ik heb een 2e generatie Win iPod, deze heb ik geflashed naar Mac en ik heb gewoon support gekregen. Niks aan de hand, zou ook wel vreemd worden, net zoiets als dat je geen support krijgt op je HD omdat er andere software op staat. :P
Das waar :D maar ik heb toch een nieuwe besteld! :P (3e gen, 10 gb, apple store scholieren korting). Anders kan ik nie slapen en leren dan tijfel ik continue :)

Bedankt voor alle informatie, hopelijk krijg ik er geen spijt van maar wat ik zo hoor komt dat wel goed!
Nog 2 weken wachten ben ik bang :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 17:19 ]

• Chris10
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 17:01:
[...]

Misschien had je het even moeten vertalen met een woordenboek erbij. Wat daar staat is dat het niet ondersteund wordt om een Apple Ipod op een PC te gebruiken. Logisch want het HFS+ bestandssysteem kan Windows normaal niet lezen. Het is enkel de software die op de Ipod staat voor Mac of voor Windows is.

Het enige wat je dus hoeft te doen is je Ipod aan te sluiten op je pc, Ipod updater downloaden en draaien! Wil je weer dat het een Apple versie wordt dan sluit je hem op een Mac aan en draai je daar Ipod updater. Kan het nog simpeler!

Als je op de NL site van Apple had gekeken wordt dit dus WEL ondersteund:

U kunt een iPod voor Apple geschikt maken voor Windows door de iPod Software Updater vanaf de Apple website te downloaden.

Zonde dat je hiermee 10 GB, een afstandsbediening en 2 hoesjes weg gooit. Bij de 3gen staat er nl nog helemaal geen software op, die moet je dus eerst flashen en kan je kiezen of het een Win of een Mac wordt. Die kan je uberhaubt vanuit de doos dus nog niet gebruiken zonder te flashen.
Wat is het verschil met de 3gen flashen of de 2gen? :?

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Wie krijgen er allemaal scholierenkorting? Alle scholieren of alleen studenten?

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Chris10 schreef op 13 november 2003 @ 17:23:
[...]
Misschien had je het even moeten vertalen met een woordenboek erbij. Wat daar staat is dat het niet ondersteund wordt om een Apple Ipod op een PC te gebruiken. Logisch want het HFS+ bestandssysteem kan Windows normaal niet lezen. Het is enkel de software die op de Ipod staat voor Mac of voor Windows is.

Het enige wat je dus hoeft te doen is je Ipod aan te sluiten op je pc, Ipod updater downloaden en draaien! Wil je weer dat het een Apple versie wordt dan sluit je hem op een Mac aan en draai je daar Ipod updater. Kan het nog simpeler!

Als je op de NL site van Apple had gekeken wordt dit dus WEL ondersteund:

U kunt een iPod voor Apple geschikt maken voor Windows door de iPod Software Updater vanaf de Apple website te downloaden.

Zonde dat je hiermee 10 GB, een afstandsbediening en 2 hoesjes weg gooit. Bij de 3gen staat er nl nog helemaal geen software op, die moet je dus eerst flashen en kan je kiezen of het een Win of een Mac wordt. Die kan je uberhaubt vanuit de doos dus nog niet gebruiken zonder te flashen.
Wat is het verschil met de 3gen flashen of de 2gen? :?
Of het nou goed is of niet ik heb hem besteld en ik ben er blij mee :D ook al heb ik hem nog niet gebruikt, misschien was het een eitje om het zo om te zetten, misschien niet maar ik heb een Ipod en heb er hopelijk veel plezier van.

Overigens zei de man van Dixons dat de garantie zou vervallen wanneer je hem gebruiks klaar maakt voor Windows, tsja of dat nou krom is of niet hij heeft me gewaarschuwd en misschien had het wel gekunt dan pech het apparaatje moet dit bedrag ook waard zijn!

Overigens had ik het voor die 10 gig niet hoeven te doen ook al staat het natuurlijk nooit in de weg. die extra's zijn inderdaad wel jammer maar goed deze is iets mooier vind ik zelf en weer andere (sw) extra's die je niet bij kan kopen. Het is meer een gevoels kwestie :)

Overigens ik heb zojuist een Fireware kaartje maar vast uit een computer gehaald en bij mij erin gezet maar maakt het wat uit of het een IEEE 1394a is of een IEEE 1394 (zonder a erachter dus)?

leokennis: als je boven de 18 bent en volgens mij beide dus scholieren en studenten.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 18:56 ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

nou ja had toch al een ipod:P maar ik ben nog maar net 17.

Enne, als je er een firewire-plug in kan krijgen is het een goede kaart lijkt me...

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

leokennis schreef op 13 november 2003 @ 20:14:
nou ja had toch al een ipod:P maar ik ben nog maar net 17.

Enne, als je er een firewire-plug in kan krijgen is het een goede kaart lijkt me...
Maar hij is oorspronkelijk voor videobewerking daarom maar ik zie ook geen enkel probleem eignelijk hij ziet hem ook normaal. Maar goed op hoop van zegen :)
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/tomk/overige/Image2.jpg

Verwijderd

Het is behoorlijk jammer dat men constant dezelfde vragen stelt, en niet effe de moeite nemen om dit topic door te lezen of effe te googlen.

dus voor de laatste keer: voor de garantie of wat dan ook maakt het niet uit welke iPod je koopt. Je kunt hem zonder problemen "om" flashen.

• Dude86
@chris10:
Het is nou wel duidelijk dat jij een voorstander bent van de 2e-gen tov de 3e maar het lijkt me niet voor niks dat apple een nieuwe versie uitbrengt. Ik zou ook eerder een 10GB 3e gen kopen dan een goedkopere 20 2e gen.
(beter is natuurlijk de 15gb 3gen :P )

Verwijderd

dimitio schreef op 13 november 2003 @ 22:16:
@chris10:
Het is nou wel duidelijk dat jij een voorstander bent van de 2e-gen tov de 3e maar het lijkt me niet voor niks dat apple een nieuwe versie uitbrengt. Ik zou ook eerder een 10GB 3e gen kopen dan een goedkopere 20 2e gen.
JEY! :7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
dimitio schreef op 13 november 2003 @ 22:16:
@chris10:
Maar je verteld er niet bij waarom je daarvoor zou kiezen! Alleen voor het uiterlijk? Ik vind persoonlijk de 3gen minder mooi vanwege de knoppen onder het display, maar dat is persoonlijk. Verder heeft de 3gen totaal geen voordelen in mijn opzicht. Alleen maar een zeer groot nadeel: De batterij!
Daarbij komt ook nog eens dat je nu veel meer waar voor je geld krijgt doordat je 20 GB zo goedkoop is op het moment. Waarom zou je dan liever een duurdere 10 GB 3gen kopen dan een goedkopere 20 GB waar een afstandsbediening bij zit, 2 hoesjes en een kwalitatief veel betere batterij welke ook nog eens 4 uur langer mee gaat! |:(
Dat snap ik dan niet helemaal.

Een opvolger van een product is lang niet altijd beter! Als een product heel succesvol is zal een farbrikant in alle gevallen zorgen dat de opvolger heel makkelijk te produceren is en dat ze er meer aan verdienen. De besparing heeft Apple gedaan bij de batterij. Erg jammer als je daarna alle problemen in diverse forums daarover ziet komen.
Daar heb ik gelukkig geen last van met m'n 2gen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Nou...voor PC n00bs zoals ik en vele anderen is een 3e gen een stuk eenvoudiger op de PC aan te sluiten en te bedienen dan een 2e gen...

Verder is de 2e gen niet echt meer volop verkrijgbaar...

BTW, valt het jullie ook op dat de ipod op GoT niet echt gewaardeerd lijkt te worden?

[ Voor 19% gewijzigd door sjaakaq op 14-11-2003 10:39 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
en dan nog iets, er zijn mensen die de 3e gen gewoon mooier vinden...maarja wat boeit het? jij hebt een 2e gen, ben je blij mij, wij een 3e gen, zijn we blij mee, kbedoel waar hebben we het in godsnaam over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 14 november 2003 @ 11:25:
en dan nog iets, er zijn mensen die de 3e gen gewoon mooier vinden...maarja wat boeit het? jij hebt een 2e gen, ben je blij mij, wij een 3e gen, zijn we blij mee, kbedoel waar hebben we het in godsnaam over?
Volledig mee eens, zolang we allemaal tevreden zijn heeft het geen zin een discussie te voeren over wat de ene belangrijk vind en de ander niet.

Ik heb hem overigens bij de Apple store online besteld en keerg vandaag een mail met o.a.
Verzenddatum : 14-11-2003
Betekend dat dat hij vandaag al op de post gaat :9~

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
De iPod word jusit zeer gewaardeerd op GoT, Apple over het algemeen word steeds meer gewaardeerd eigenlijk. Als ik het namelijk vergelijk met een 2 jaar terug is het echt een stuk vooruit gegaan. Er zijn nu ook meer mensen die van Apple zaken verstand hebben en er ook nuttige opmerkingen over kunnen maken.

Vroeger ging het meestal zo dat als je een probleem had, je eerste 5 berichten kreeg dat je dan maar een PC moest kopen en er vervolgens Chem of SharkyK aankwam om je het goede advies te geven. Was wel grappig altijd, standaard dezelfde mensen die je hielpen. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
leokennis schreef op 14 november 2003 @ 10:29:
Nou...voor PC n00bs zoals ik en vele anderen is een 3e gen een stuk eenvoudiger op de PC aan te sluiten en te bedienen dan een 2e gen...

Verder is de 2e gen niet echt meer volop verkrijgbaar...

BTW, valt het jullie ook op dat de ipod op GoT niet echt gewaardeerd lijkt te worden?
Volgens mij is de aansluitmethode van de 2gen en de 3gen toch hetzelfde. Alleen heb je voor een 3gen een verloopkabel of een Dock nodig (omdat er geen standaard firewire poort op zit), en dat is voor mij bijvoorbeeld niet handig als ik bij iemand een film op m'n Ipod wil zetten. Bediening is hetzelfde.

Volgens mij wordt de Ipod toch wel gewaardeerd? Ik hoor niet zo heel veel negatieve reacties. Alleen Vind ik persoonlijk dat Apple niet met een 'waardige' opvolger is gekomen! Ik zat echt een beetje te wachten op de 3gen, maar toen ie uitkwam werd ik best teleurgesteld:
- Geen echte nieuwe opties, alleen waar ze zelf geld mee verdienen (Voicerecorder etc)
- Batterij gaat minder lang mee en is van een minder kwaliteitstype :?

Vandaar dat ik even wilde weten van sommige mensen waarom ze precies voor de 3gen gaan. Voor zover ik nu weet is dat alleen vanwege het uiterlijk.
bolleh schreef op 14 november 2003 @ 11:25:
Ik wilde alleen weten of mensen alleen voor het uiterlijk de 3gen hebben genomen of dat er nog andere redenen zijn?
Je betaald wel veel geld voor een speler die eigenlijk kwalitatief minder presteert!
Ik heb nl. weleens onderzoek naar verschillende soorten accu's gedaan, en stond er echt versteld van dat Apple voor een lithium ion had gekozen voor de nieuwe serie! Iedereen die een mobiele telefoon heeft weet dat de levensduur van die batterij heel snel afneemt. Maarja ze zijn een stuk goedkoper te produceren dan de kwalitatief betere lithium polymeer

Hier kijkt iedereen dus naar het plaatje en niet naar de technische details. Zonde voor een apparaat die 90% van de tijd die je hem gebruikt in je zak zit! :)
edit:
Voor de mensen die meer over de verschillen van de accu's willen weten:
http://www.ion-energy.com/ier/6
http://www.powerpulse.net/powerpulse/archive/aa_080601a1.stm

[ Voor 5% gewijzigd door Chris10 op 14-11-2003 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

O dat wis ik niet...naja

maarre kijk maar es in het iriver/xclef topic...als je daar het woord ipod laat vallen ben je meteen flamerig, irritant en dom...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou omdat je het zo graag wil weten. Waarom ik voor de 3e gen. 10 gb heb gekozen: :Y)

Ik kon kiezen tussen een 20 gb mac Ipod met draagtasje, afstandbediening of een 10 gb 3e gen. Hierbij zei hij dat wanneer ik de Ipod zou omschakelen naar een Windows versie de garantie zou vervallen en tevens de afstandbediening niet meer zou werken. Dat laatste betwijfel ik maar van de garantie vind ik toch een risico en ook al is dat zoals hier te lezen is erg klein hij is er en wanneer ik met 50 euro meer uit te geven dat risico uitsluit doordat ik gewoon gegarandeerd 1 jaar garantie heb dan heb ik dat er graag voor over.

Dat was voor mij de grootste reden, daarnaast is het natuurlijk jammer van de gigs echter die had ik toch niet vol gemaakt dus dat zou geen reden zijn. Dan hebben we de afstandbediening echter ook die had ik nauwelijks gebruikt aangezien ik playlist gebruik die normaliter gewoon al goed zijn dus ik hoef niet snel te kunnen spoelen een nummer over te slaan etc. Kortom dat weegt voor mij niet op tegen die 50 euro meer voor een 3e gen. Dan heb ik 2 dingen wat dan nog overblijven, het hoesje en dat vind ik wel erg jammer maar om je beslissing nou te laten lijden door een hoesje... en tevens heb ik al een hoesje van een oude pda die ik er mogelijk voor kan gebruiken voor de veiligheid. Kortom ook dat mag geen reden zijn om dat (minieme) risico te nemen aangezien zowel een afstandbediening als een draagtasje ook gewoon te koop is.
DAn het grootste nadeel verwacht ik de battery, echter wanneer je hier goed mee om gaat moet dit geen groot probleem vormen echter dan moet je er wel goed mee omgaan...Maar goed hier heb ik persoonlijk niet veel ervaring mee dus ik wacht af. De Ipod zelf is goed dus neem aan dat dit geen rampzalig probleem zal vormen.
Verder zijn er wat software updates voor de 3e gen waar toch wel wat leuke dingetjes bij zitten:
On the fly playlists

Standby time: 2 weeks when fully charged
Customize main menu
Create On-The-Go playlists (geweldig, ik gebruik altijd al playlists)
Rate songs (leuke optie)
New games available (eg. solitaire)
Notesreader (gebruik nu vaak smsjes die ik opsla in mn mobiel als notejes echter dat is niet ideaal)
Alarmclock
Charging while connected to FireWire
1-hour fast charge to 80% capacity

Dit zijn software dingen die je dus 'nooit' voor de 2e gen zal krijgen in tegenstelling tot bijvoorbeeld ene afstandbediening en een draagtasje.

Verder vind ik hem een stuk! mooier.

Kortom ik heb niet veel aan de extras van een 2e gen, de 3e gen bied weer leuke sw extra's die je 'nooit' in een 2e gen zal krijgen.
Hij is mooier maar goed dat is persoonlijk
Ik heb er meer vertrouwen in en zekerheid dat ik hoe dan ook garantie heb.
Hiervoor heb ik graag 50 euro extra over. Maar goed dat is zoals je hierboven kan lezen voor iedereen natuurlijk persoonlijk, de ene zal wel veel waarden hechten aan bijvoorbeeld een afstandbediening e.d.

EDIT: bij de 2e keer dat ik nooit gebruikte was ik de haakjes vergeten echter het ging om de eerste nooit die in gequote als iemand toch die laatste nooit heeft aangenomen dan mijn excuses het moet zijn 'nooit' (mierenneuk gedoe maar goed het blijkt van belang te zijn).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan

Sebastiaan

....

sinds wanneer is opladen via firewire een 3rd gen iets? Mijn 2nd gen 10gb laadt toch echt op wanneer ik hem inplug op firewire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
seb_ schreef op 14 november 2003 @ 13:27:
sinds wanneer is opladen via firewire een 3rd gen iets? Mijn 2nd gen 10gb laadt toch echt op wanneer ik hem inplug op firewire
Klopt, net zoals een aantal andere dingen die TomJK noemt. De volgende opties zitten die ook op de gen1 en gen2:
  • Standby time: 2 weeks when fully charged
  • Notesreader (in adresboek kan je notes zetten)
  • Clock
  • Charging while connected to FireWire
  • 1-hour fast charge to 80% capacity
Dit zijn software dingen die je dus 'nooit' voor de 2e gen zal krijgen
waar baseer je dat op?? Ten eerste zitten bijna alle opties die je noemt op de eerste 2 generaties en ten tweede kan zomaar Create On-The-Go playlists in de volgende firmware zitten. NOOIT?? :? Waar staat dat dat onmogelijk is?? Apple zou het misschien niet zo snel doen, en ik zit er ook totaal niet op te wachten, maar het zou zou mogelijk zijn. Ik maak m'n playlisten thuis wel en luister onderweg ernaar.

Ik wil hier wel een degelijke discussie voeren, dus als je met een reactie komt zorg dan dat het onderbouwd is en gebasseerd op feiten. Niet zomaar wat gaan blaten zonder dat het waar is. Daarmee breng je ook andere mensen op het verkeerde been...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Chris10 schreef op 14 november 2003 @ 13:45:
[...]
Klopt, net zoals een aantal andere dingen die TomJK noemt. De volgende opties zitten die ook op de gen1 en gen2:
  • Clock
[...]
waar baseer je dat op?? Ten eerste zitten bijna alle opties die je noemt op de eerste 2 generaties en ten tweede kan zomaar Create On-The-Go playlists in de volgende firmware zitten. NOOIT?? :? Waar staat dat dat onmogelijk is?? Apple zou het misschien niet zo snel doen, en ik zit er ook totaal niet op te wachten, maar het zou zou mogelijk zijn. Ik maak m'n playlisten thuis wel en luister onderweg ernaar.

Ik wil hier wel een degelijke discussie voeren, dus als je met een reactie komt zorg dan dat het onderbouwd is en gebasseerd op feiten. Niet zomaar wat gaan blaten zonder dat het waar is. Daarmee breng je ook andere mensen op het verkeerde been...
Laten we een klein beetje rustig blijven aub, het was net zo gezellig :P . Overigens is de kans dat er ooit nog een nieuwe firmware komt voor 2 gen iPods zeer gering, je kan wel zeggen gelijk aan 0. Maar verder ben ik het helemaal met je eens.

Overigens heb ik zeer slechte ervaringen met mijn 2 gen. iPod, maar dat zal ik later wel ff posten.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 14-11-2003 14:14 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris10 schreef op 14 november 2003 @ 13:45:
[...]
  • Clock
[...]

Allereerst kan ik een groot deel van je argument weg halen doordat ik geen nooit maar 'nooit' had getypt. Wel goed citeren en bij de feiten blijven want dat betekend dus dat je natuurlijk nooit nooit kan zeggen maar de kans nihil is. Dat geef ik daar mee dus aan voor de duidelijkheid anders had ik wel gewoon nooit er neer gezet.

Als tweede heb ik die SW extra gebaseerd op de eerste post van deze thread, als je zo graag over feiten wil praten zou je het daar maar eens aan de kaart moeten stellen.

En als laatste sorry dat ik je lastig val met mijn interpretatie en wat ik tot nu toe weet van de Ipod. Dat ik en met mij vele anderen niet de Ipod vanaf het begin hebben gevolgd en ze van binnen tot buiten kennen. Dan zal ik mijn mening voortaan niet meer geven en voor eeuwig dom blijven. Overigens kan je dan voortaan beter even mailen over wat ik met nooit tussen haakjes bedoel zonder er gelijk op in te gaan want we moeten natuurlijk wel allebei overal even veel verstand van hebben of iets verkeerd interpreteren anders mag je niet mee praten ... ookal is het allemaal om ervan te leren :X

Als jij het zegt van die sw neem ik dat graag aan, zo leer je nog eens wat.

P.S. reageer ff normaal ipv "blaten" en al dan doe ik dat ook, maakt het forum ook leuker en informatiever.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor trouwens van vele dat ze de mappen structuur van de Ipod niet fijn vinden, hoe is deze dan?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 15:59 . Reden: sorry voor dubbele post, kan niet delete ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die mappen structuur doet er niet toe omdat je niet zo maar mp3's kunt drag&droppen. dat is ook wat de meeste mensen lastig vinden volgens mij het missen van de drag&drop functie in explorer. (al zijn daar wel tools voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

idd.

In het hoofdmenu kun je bladeren, je kan zelf bepalen wat er in het menu komt, bijv:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
       ipod
-----------------
artiesten
nummers
genres
instellingen
extra's
backlight

druk je nu op 'artiesten', dan gaat hij van al je mp3's de artist-tag lezen en krijg je:
HTML:
1
2
3
4
5
6
   artiesten
-------------------
appie astma
bert bril
cercile citrus
donny doedelzak

Lijkt me wel duidelijk ;)

Maar zoals gezegd, als jij bijv. nooit op 'genre' zoekt, zet je dat gewoon uit in het hoofdmenu, zodat je er nooit meer mee gestoord wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door sjaakaq op 14-11-2003 17:08 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 14 november 2003 @ 17:07:
idd.

In het hoofdmenu kun je bladeren, je kan zelf bepalen wat er in het menu komt, bijv:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
       ipod
-----------------
artiesten
nummers
genres
instellingen
extra's
backlight

druk je nu op 'artiesten', dan gaat hij van al je mp3's de artist-tag lezen en krijg je:
HTML:
1
2
3
4
5
6
   artiesten
-------------------
appie astma
bert bril
cercile citrus
donny doedelzak

Lijkt me wel duidelijk ;)

Maar zoals gezegd, als jij bijv. nooit op 'genre' zoekt, zet je dat gewoon uit in het hoofdmenu, zodat je er nooit meer mee gestoord wordt.
Oke beide bedankt, zal wel goed komen zo te horen :)

Edit:
Nog een vraagje (hopelijk de laatste:) ) ik gebruik nu nog Real Jukebox maar voor de Ipod wil ik overstappen op Itunes. Nou wil ik daar vast mee beginnen maar kan ik hem dan makkelijk synchroniseren of heb ik dan heel veel werk voor niks gedaan?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Ja je kan alvast je mp3tjes taggen met iTunes zodat als je um binnen hebt meteen alles erop kan gooien. iTunes synchroniseert perfect met de ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 15:31:
[...]

Allereerst kan ik een groot deel van je argument weg halen doordat ik geen nooit maar 'nooit' had getypt. Wel goed citeren en bij de feiten blijven want dat betekend dus dat je natuurlijk nooit nooit kan zeggen maar de kans nihil is. Dat geef ik daar mee dus aan voor de duidelijkheid anders had ik wel gewoon nooit er neer gezet.
Ok, dan hebben we elkaar niet helemaal goed begrepen :)
Ik ben het met je eens dat de kans kleiner is dat er nog een update komt voor de 2gen.
Als tweede heb ik die SW extra gebaseerd op de eerste post van deze thread, als je zo graag over feiten wil praten zou je het daar maar eens aan de kaart moeten stellen.
Ik zag het later pas dat je het daar uit hebt gehaald. Er staan idd nog een aantal achterhaalde dingen in de openingspost, dus deze kan misschien wel een keer door armageddon_2k1 bijgewerkt worden (hoewel we misschien binnenkort wel aan een deel 2 toe zijn van dit topic ;) )
En als laatste sorry dat ik je lastig val met mijn interpretatie en wat ik tot nu toe weet van de Ipod. Dat ik en met mij vele anderen niet de Ipod vanaf het begin hebben gevolgd en ze van binnen tot buiten kennen. Dan zal ik mijn mening voortaan niet meer geven en voor eeuwig dom blijven. Overigens kan je dan voortaan beter even mailen over wat ik met nooit tussen haakjes bedoel zonder er gelijk op in te gaan want we moeten natuurlijk wel allebei overal even veel verstand van hebben of iets verkeerd interpreteren anders mag je niet mee praten ... ookal is het allemaal om ervan te leren :X

Als jij het zegt van die sw neem ik dat graag aan, zo leer je nog eens wat.

P.S. reageer ff normaal ipv "blaten" en al dan doe ik dat ook, maakt het forum ook leuker en informatiever.
Misschien was het allemaal iets te heftig gereageerd. :>
Alleen kan je beter iets niet zeggen als je het niet zeker weet of even opzoeken op bijvoorbeeld de Apple site. Maar voor de rest wil ik gewoon weer On Topic gaan! :) Jij hebt straks een Ipod en ik heb er een, en of het nou de 3gen, de 2gen of de 1gen is... ;)
dimitio schreef op 14 november 2003 @ 19:01:
Ja je kan alvast je mp3tjes taggen met iTunes zodat als je um binnen hebt meteen alles erop kan gooien. iTunes synchroniseert perfect met de ipod.
100% mee eens! Ik was helemaal overtuigd van Ephod, maar hoe langer je daarmee werkt hoe meer fouten je tegenkomt. Tevens is de bestandsoverdracht met Itunes veeeeeel sneller als met Epod. Voor mij niets anders meer! _/-\o_
Dus TomJK, gewoon alvast je playlists maken hoe je het hebben wilt en taggen is erg belangrijk als je gebruik wil maken van de 'tag-afspeel-opties' (genre/artist/album). Dan hoef je hem alleen idd nog maar aan te sluiten en wordt alles er in een keer opgeknalt! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris10 schreef op 14 november 2003 @ 19:25:
Alleen kan je beter iets niet zeggen als je het niet zeker weet of even opzoeken op bijvoorbeeld de Apple site. Maar voor de rest wil ik gewoon weer On Topic gaan! :) Jij hebt straks een Ipod en ik heb er een, en of het nou de 3gen, de 2gen of de 1gen is... ;)
Oke! is leuker he :7

Bedankt, ik heb net al even met Itunes gewerkt, top programmatje tot nu toe met leuke nieuwtjes tot over m'n oude Jukebox!
Nou is het wachten op mn Ipod :9~ ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Laatst online: 07-09 08:33

SpamLame

niks

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 20:08:
[...]

Oke! is leuker he :7

Bedankt, ik heb net al even met Itunes gewerkt, top programmatje tot nu toe met leuke nieuwtjes tot over m'n oude Jukebox!
Nou is het wachten op mn Ipod :9~ ik ben benieuwd!
Wacht ff met kwijlen todat je iPod binnen is. ;)

Mijn ervaringen zijn (bijna) niets dan positief.
De batterij indicator, deze is na volledig opladen voor een kwart vol.
Ff afspelen (5 a 10 min.) en hij is bijna volledig gevuld. Ik vind het wazig maar goed,
hij doet het.
De besmettelijkheid van het geheel en dan metname de metal look achterkant.
Maar voor de rest, prima apparaatje :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

100% mee eens! Ik was helemaal overtuigd van Ephod, maar hoe langer je daarmee werkt hoe meer fouten je tegenkomt. Tevens is de bestandsoverdracht met Itunes veeeeeel sneller als met Epod. Voor mij niets anders meer!
Serieus? Zou je miss. wat verschillen tussen de 2 kunnen opnoemen (voordelen/nadelen), want tot nu toe gebruikte ik ook Ephod i.s.m. firewire maar ik dacht dat de ipod niet boven de (+/-)8mb/s kon oid...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
SpamLame schreef op 14 november 2003 @ 20:17:
De batterij indicator, deze is na volledig opladen voor een kwart vol.
Ff afspelen (5 a 10 min.) en hij is bijna volledig gevuld. Ik vind het wazig maar goed,
hij doet het.
Dat van die batterij indicator had ik een paar dagen geleden ook al gepost, is een klein bugje en wordt hopelijk bij de volgende update weggewerkt. Weet iemand al iets over wanneer er een nieuwe update komt?

[ Voor 31% gewijzigd door Dude86 op 15-11-2003 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Laatst online: 07-09 08:33

SpamLame

niks

dimitio schreef op 15 november 2003 @ 00:06:
[...]

Dat van die batterij indicator had ik een paar dagen geleden ook al gepost, is een klein bugje en wordt hopelijk bij de volgende update weggewerkt. Weet iemand al iets over wanneer er een nieuwe update komt?
Excuus, was over dit topic gestruikeld en had niet echt zin gelijk 32 pagina's te lezen.
Vanaf nu houd ik hem wel bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris10
leokennis schreef op 14 november 2003 @ 22:29:
[...]

Serieus? Zou je miss. wat verschillen tussen de 2 kunnen opnoemen (voordelen/nadelen), want tot nu toe gebruikte ik ook Ephod i.s.m. firewire maar ik dacht dat de ipod niet boven de (+/-)8mb/s kon oid...
Ten eerste vond ik Ephod altijd een beetje onoverzichtelijk, maar dat kan persoonlijk zijn. De grootste 'bug' vond ik wel dat nummers die ik dacht verwijderd te hebben er later nog gewoon opstonden, of vaak werd het nummer wel verwijderd maar liet Ephod de verwijzing in de DB staan. Als je een nummer uit en playlist verwijderd wordt het nog niet van je Ipod verwijderd, dat moet je nogmaals appart doen :? (of heb ik al die tijd iets over het hoofd gezien?)
Bij Itunes is dit allemaal een stuk overzichtelijker. Ik haalde vreemd genoeg bij Ephod nooit een hogere bestandsoverdracht dan zo'n 4,5 MB p/s en bij Itunes ruim 7 MB p/s

Voor de rest blijft het vooral een persoonlijke keus denk ik. Ik was Itunes al langer gewend van m'n Mac en het heeft meer de structuur van de Ipod zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

aha. Nou ja ik vind ephodredelijk ok, en ik haal (met firewire) wel zo'n 8mb/s.

Maar ik zal het es uitproberen!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ver Chem is met zn programma'tje om de Tweakers news feeds op je iPod te pleuren? hij had gezegd dattie er mee bezig zou, maar volgens mij issie het een beetje vergeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
hmm weet iemand of het mogelijk om in het menu waar je bijv artist kiest etc een kleiner lettertype te regelen? dat zou ik wel fijn vinden aangezien ik soms meerdere files heb die dezelfde naam hebben alleen richt het eind #1 of #1 of een datum van wanneer die live set is, maar nu moet ik maar gokken

en dan nog iets, hoe zorg ik dat het op alfabetische volgorde staat? want de artists en albums ed sorteert hij wel op alfabet maar de losse files weer niet? dat vind ik een beetje raar

kheb een 10gb 3g met laatste firmware en gebruik aac files met itunes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy

Eggy

Goo goo g'joob

Ik heb heel wat CD's ge-encode en getagged en daarna op m'n iPod gezet (stuk of 130 albums). Maar ik wil die albums nu van m'n PC HDD halen maar niet van m'n iPod removen. Ik vraag me alleen af of iTunes dan de library update (als hij ziet dat al die CD's van m'n PC HDD gedelete zijn) en dan automatisch die files ook van m'n iPod haalt. Als ik namelijk een file uit m'n library delete haalt hij hem ook van m'n iPod. Ik weet alleen niet zeker of hij de library automatisch update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier even een geweldige iPod liggen… Maar ik heb een vraag. Bestaat er een manier om deze nieuwe iPod aan te sluiten op mijn windows 98 computer? Of dat ik die toch tenminste als externe harde schijf kan gaan gebruiken zodat ik mijn muziek dan via die schijf kan overzetten op mijn windows XP computer. Ik hoop het echt…
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
In Windows 98, de niet second edition dus, is er geen ondersteuning voor FireWire. Er is wel ondersteuning voor USB2. iTunes werkt alleen vanaf W2K.

En je kan op de officiele manier geen nummers van je iPod afhalen. Alleen een linkje naar je iPod komt er dan in iTunes te staan.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh, iTunes werkt niet op een win98 PC dacht ik... maar toch zou ik mijn iPod ook willen gebruiken (als externe schijf) op mijn win98 PC. Weet er iemand van jullie hoe ik dat eventueel zou kunnen doen. Een enorme dankt u wel aan de mens die mij kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Painxiom schreef op 12 november 2003 @ 19:03:
[...]

Hé sylvesterrr, heb je toevallig al duidelijkheid waar deze nou wegkomt, want voor die prijs zoek ik het wel een paar 100 km verderop!!
Sorry voor m'n late reactie, maar door onvoorziene omstandigheden kon het niet eerder (oa. lichte hersenschudding :{)

Een vriend van me wilde er ook een voor deze prijs, dus ging hij even richting Kleve met € 300 op zak. Eenmaal bij de winkel aangekomen, zag hij dat het € 419 kost. Na een aantal vraagjes aan een verkoper gesteld te hebben kwam hij erachter dat het een aanbieding was.

Kortom: m'n broer (_/-\o_) was op het goede moment op de goede plek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 14:58:
Euh, iTunes werkt niet op een win98 PC dacht ik... maar toch zou ik mijn iPod ook willen gebruiken (als externe schijf) op mijn win98 PC. Weet er iemand van jullie hoe ik dat eventueel zou kunnen doen. Een enorme dankt u wel aan de mens die mij kan helpen...
Lees mijn bericht nog eens door, ik heb namelijk al antwoord gegeven op je vraag.
Sage schreef op 16 november 2003 @ 13:32:
In Windows 98, de niet second edition dus, is er geen ondersteuning voor FireWire. Er is wel ondersteuning voor USB2. iTunes werkt alleen vanaf W2K.

En je kan op de officiele manier geen nummers van je iPod afhalen. Alleen een linkje naar je iPod komt er dan in iTunes te staan.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 08:06
Zo, hehe, eindelijk na 4 maanden van geen iPod plezier is m'n iPod omgeruild door Dixons. En nee, niet omdat ik gelijk heb (al denk ik daar anders over), maar omdat ze geen antwoord kregen van apple 8)7.

Enfin, nadat m'n iPod dus 4 keer kapot is gegaan in zo'n korte periode, (waarvan ik em twee keer kapot teruggestuurd heb gekregen van Apple 8)7. Heb ik nu alsnog een 3g iPod uitgezocht. Ik mocht namelijk alleen voor hetzelfde bedrag of met bijbetaling iets anders uitzoeken, het verschil zou ik kwijt zijn geweest, dus heb ik maar een iPod 3 g uitgezocht (ze hadden verder geen dure MP3 spelers, Zen en iRiver daargelaten).

Maar eh, die nieuwe is wel errug mooi, nu hopen dat ik er geen 'pech' meer mee krijg (klop klop klop :X ). Die dock is errug praktisch, en die line-out functie daarop is erg leuk, vooral omdat ik em dan makkelijk op de stereo kan aansluiten.

Nu nog even zo'n USB2.0 kabeltje scoren en ik ben (weer) helemaal blij :P .

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 17-11-2003 18:41 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

ff vraagje over krassen op de achterkant,

kun je die niet gewoon weg halen met gsm beeldscherm kras verwijderaar? vind het zo zonde nl. :(

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Er zijn zelfs speciale spulletjes voor de krasjes op de achterkant! Kijk maar in de beginpost. ;)
Brasso, dacht ik, werkt trouwens net zo goed, en is waarschijnlijk nog wat goedkoper ook. :P

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:14

Tarin

Just plain weird.

Ik heb de 3g pas ook ff in m'n handen gehad.. jemig, dat ding is klein.. zeker vergeleken m'n m'n 10gb g2 in een iSkin.

Maar goed, ik heb een 2g, ben er hardstikke blij mee, en heb helemaal geen zin om een nieuwe te kopen, deze werkt toch prima. En zodra je weer een iSkin om de 3g heen doet issie toch weer minder dun.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woohoo \o/ mijn 10gb 2nd gen ipod besteld bij dixons :D
Ze hadden ergens een ipod zonder lader en zonder firewire kabel en bij een ander filliaal een kapotte ipod met firewire kabel en lader, dus die doen ze nu bij elkaar en dan heb ik er 1 :D
Maar moet je die batterij nog een paar keer leeg laten lopen voor dat je em optimaal kan gebruiken? net zoals bij foons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppleeuw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-05-2024
ik krijg binnenkort een 2e gen 10 gig binnen. Nu heb ik bij een vriendje gezien dat er heel snel krassen op dat ding komen dus wil ik alvast zo'n iskin of iets dergelijks bestellen. Waar kan dit het goedkoopst en wat zijn de beste/verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Gewoon een iSkin is een van de beste. Kan je kopen bij iSkin.com of anders bij chipmunk.nl

kleurbleur.nl

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.