Het grote (oude/nieuwe) IPod topic

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.591 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

He weet iemand een plek om van die ipod-schonnmaakzooi te kopen zonder creditcard...

edit:beter gezegd: ik heb een vette kras op mijn schermpje en die wil ik weghalen. Kon dit nou wel of niet met GSM-kras weghaalspul??

[ Voor 47% gewijzigd door sjaakaq op 18-11-2003 16:44 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Denk het wel :) Glas is glas toch? Heb mijn iPod trouwnes laten vallen, nu zitten er barstjes + kras in het witte gedeelte, wat dus van plastic/dun glas is, misschien kan ik dat ook wel weghalen

Barstjes zijn niet zó erg, je ziet ze niet eens. Maar het ergert me wel. Beetje onhandig design van de iPod imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
[ouwehoeren] Morgen komt de USB kabel dan kan eindelijk met m'n nieuwe iPod gaan spelen :D [/ouwehoeren]

(hier stond eik nix zinnigs)

[ Voor 3% gewijzigd door Hoedje op 18-11-2003 17:46 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een vraagje..

Ik heb een 10gig v1.2 iPod. De firmware zou ik graag updaten, nu is alleen mijn vraag; hoe ga ik dat doen :)
eerder in dit topic ben ik erachter gekomen dat ik kan updaten tot v1.3.

Ik gebruik ephpod (v2.71) icm MacOpener. Ik zou de iPod dus graag in het MacFormaat willen houden, dus download ik de firmware versie voor mac? maar hoe ga ik deze gebruiken met mijn windows systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 17:38
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 18:00:
Weer een vraagje..

Ik heb een 10gig v1.2 iPod. De firmware zou ik graag updaten, nu is alleen mijn vraag; hoe ga ik dat doen :)
eerder in dit topic ben ik erachter gekomen dat ik kan updaten tot v1.3.

Ik gebruik ephpod (v2.71) icm MacOpener. Ik zou de iPod dus graag in het MacFormaat willen houden, dus download ik de firmware versie voor mac? maar hoe ga ik deze gebruiken met mijn windows systeem..
Gewoon simpel ---> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=122014
download for Mac OS X en dan gewoon in windows MacOpener gebruiken. Dat deed je toch al? ik snap niet wat je er zo moelijk aan vind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die had ik gedownload, maar toen ik op firmwareupgrade drukte, gebeurde er niks.

Maargoed, inmiddels heb ik gewoon de Windows gepakt en die geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n Itunes nu redelijk op orde, fijn programma! Hopelijk duurd het niet zo lang meer tot ik m'n Ipod heb. Wordt trouwens wel ene probleem als hij gerepareerd moet worden, kan hij dan gewoon in Nederland of in ieder geval in de EU blijven of moet hij dan weer helemaal naar ene Taipei (dat is een land... denk ik)?

Maar goed ij ligt nu in,/op Depart Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 19 Nov 2003 13:30 :z

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2003 23:40 ]

• Hoedje
Verwijderd schreef op 19 november 2003 @ 23:39:
Ik heb m'n Itunes nu redelijk op orde, fijn programma! Hopelijk duurd het niet zo lang meer tot ik m'n Ipod heb. Wordt trouwens wel ene probleem als hij gerepareerd moet worden, kan hij dan gewoon in Nederland of in ieder geval in de EU blijven of moet hij dan weer helemaal naar ene Taipei (dat is een land... denk ik)?

Maar goed ij ligt nu in,/op Depart Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 19 Nov 2003 13:30 :z
Als je hem bij Apple NL hebt gekocht, dan heb je gewoon garantie in NL. Maar het maakt niet zoveel uit waar die wordt gemaakt. Als ie kapot is bel je op, krijg je een doosje thuisgestuurd en stuur je em naar een adres in Nederland en stuurt Apple je een andere gerepareerde iPod op. Dat kost dan 2 - 3 weken (maar waarom :? ).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Drogo
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-09 16:18
Switch schreef op 18 november 2003 @ 17:40:
Denk het wel :) Glas is glas toch? Heb mijn iPod trouwnes laten vallen, nu zitten er barstjes + kras in het witte gedeelte, wat dus van plastic/dun glas is, misschien kan ik dat ook wel weghalen

Barstjes zijn niet zó erg, je ziet ze niet eens. Maar het ergert me wel. Beetje onhandig design van de iPod imho
Mijn IPod is inderdaad ook bedekt onder een laag krassen. Volgens IPodlounge kan je met een polijstmiddel over het plexiglas(?) heen schuren om de krassen weg te halen. Dit laat ik graag eerst even aan een andere tweaker over voor ik het zelf probeer :Y)

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Weet iemand waar je een usb2 kabel kan kopen voor de ipod, in een niet online winkel. (Verzendkosten vaak meer dan de kabel zelf) Het liefst ergens in een winkelcentrum.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
het is misschien een stomme vraag, heb net een iPod. Maar hoe zet ik dat ding uit?? Ik heb er geen handleiding bij.... Het is een 1e generatie 5gb

• Hoedje
Z___Z schreef op 20 november 2003 @ 12:53:
Weet iemand waar je een usb2 kabel kan kopen voor de ipod, in een niet online winkel. (Verzendkosten vaak meer dan de kabel zelf) Het liefst ergens in een winkelcentrum.
Misschien kun je aangeven waar je woont. Ik woon zelf in de buurt van Haarlem en daar is het echt een drama. Een echte officiele/niet officiele macstore is er niet te vinden of die hebben geen USB kabels voor iPod ("maar die dingen doen het toch alleen met firewire" :X).

Verder heb ik gebeld naar Dixons (hebben alleen iPod), bijenkorf, dynabyte, freerecordshop ("iPod wat is dat?" 8)7 ) etc. Uiteindelijk heb ik em toch maar via internet besteld en de verzendkosten voor lief genomen, tja je moet wat...

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:00

Tarin

Just plain weird.

Y0ur1 schreef op 20 november 2003 @ 13:25:
het is misschien een stomme vraag, heb net een iPod. Maar hoe zet ik dat ding uit?? Ik heb er geen handleiding bij.... Het is een 1e generatie 5gb
Hij gaat na 2 minuten (ofzo) automagisch uit, je kan ook lang op play/pause drukken, gaatie ook uit.

Verdere handigheidtjes:
Lang op menu drukken: backlight aan
Op middelste knop drukken tijdens liedje: met de schijf door het liedje scrollen

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

En 2x op middelste knop tijdens spelen =rating aan liedje geven.

Maar 1 control-irritantigheidje: Als je de ipod uitzet midden in een liedje en je zet em weer aan, en hij staat dus op pauze midden in dat liedje, MOET je op play drukken om em weer te laten spelen, terwijl dit eigenlijk ook met de middenknop zou moeten kunnen (vind ik).

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

ik zet hem altijd uit door hem op pauze te zetten en die minuut te wachten. dit heeft als groot voordeel dat wanneer je hem weer aan zet dmv "play" hij verder gaat waar hij gebleven is.

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

dat doet ie anders ook.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Y0ur1
  • Niet online
Als ik bij mij de shuffle op 'albums' zet en ik druk in een nummer op >> dan gaat hij vrolijk door naar het volgende nummer van de cd en het zelfde is bij mij als ik 'Nummers' doe... het lijkt er op alsof de shuffle niet werkt, kan iemand mij hier mee over vertellen??

Dan nog een 'probleem': ik heb mijn mp3's als volgt ingedeelt:
P\Pink Floyd\The Wall\CD1\01_Pink Floyd - In The Flesh
P\Pink Floyd\The Wall\CD2\01_Pink Floyd - Hey You

m.a.w. ik heb 2 mappen met CD1 en CD2, en die gooit de iPod vrolijk door elkaar :( Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

[ Voor 40% gewijzigd door Y0ur1 op 20-11-2003 16:12 ]

Verwijderd

Ik las trouwens zeker wat kritiek op de Apple store, de leveringen zouden erg slecht zijn:
http://www.macfreak.org/c...ge.cgi?forum=1&topic=1267

Valt dit allemaal wel mee of is het inderdaad een drama?
(ik wacht nou 7 dagen, morgen precies 5 werkdagen ben benieuwd echter er staat nog dat hij op Depart Terminal LUXEMBOURG ligt.... :Z )

• Dude86
heb geduld hij komt echt wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet welke ipod jij hebt, maar ik ben er heel zeker van dat mijn 2G dat niet doet. ja, hij gaat terug naar het nummer(of de cd een van de twee) maar niet naar bijv. 1 minuut 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Y0ur1 schreef op 20 november 2003 @ 15:50:
Als ik bij mij de shuffle op 'albums' zet en ik druk in een nummer op >> dan gaat hij vrolijk door naar het volgende nummer van de cd en het zelfde is bij mij als ik 'Nummers' doe... het lijkt er op alsof de shuffle niet werkt, kan iemand mij hier mee over vertellen??
die shuffle vind ik ook erg wazig, het werkt wel maar het ligt er aan op welke manier je naar de nummers toe browsed volgens mij. ik gebruik het eigenlijk nooit, maar heb er wel eens mee zitten spelen en kan me herinneren dat het zoiets was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:00

Tarin

Just plain weird.

Y0ur1 schreef op 20 november 2003 @ 15:50:

Dan nog een 'probleem': ik heb mijn mp3's als volgt ingedeelt:
P\Pink Floyd\The Wall\CD1\01_Pink Floyd - In The Flesh
P\Pink Floyd\The Wall\CD2\01_Pink Floyd - Hey You

m.a.w. ik heb 2 mappen met CD1 en CD2, en die gooit de iPod vrolijk door elkaar :( Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?
Ik maak van ieder album een playlist. Kweenie waarom.. maar ik vind het wel makkelijk zo.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:02
iemand nou al enig idee of het mogelijk is om het lettertype in het menu te verkleinen? ik vind bv het lettertype in de notes reader groot en duidelijk zat, vooral browsen daardoor zou voor mij een stuk makkelijker zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
bolleh schreef op 21 november 2003 @ 13:11:
iemand nou al enig idee of het mogelijk is om het lettertype in het menu te verkleinen? ik vind bv het lettertype in de notes reader groot en duidelijk zat, vooral browsen daardoor zou voor mij een stuk makkelijker zijn
Nee dat is niet mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

1 vraagje:

als ik op de ipod een hele CD luister en hij is klaar, gaat hij terug naar het hoofdmenu. Kan hij ook gewoon naar de volgende CD gaan....

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 21 november 2003 @ 14:58:
1 vraagje:

als ik op de ipod een hele CD luister en hij is klaar, gaat hij terug naar het hoofdmenu. Kan hij ook gewoon naar de volgende CD gaan....
Volgnes mij niet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Ze moeten die firmware open source maken, dan kun je die iPod pas leuk maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog ff een vraag, bij mij Xp (professional) word de ipod gezien als externe hardeschijf en komen die mapjes (calender, notes, contacts etc.) er.
Nou was ik bij een vriend die heeft ook xp (profesional) maar dit keer staat er niet het mapje "ipod control" die heb ik namelijk nodig om de muziek te kopieeren. Weet iemand hoe dat komt dat dit mapje er niet is of weet iemand hoe ik anders de muziek kan overzetten? Met Itunes lukt het me namelijk niet.

En nog wat als de hardeschijf tot stilstand is gekomen hoor ik een zacht gekraak (je hoord dit alleen als je in een stille kamer zit) hoort dit of is er iets fout met de harde schijf?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:36
Nou was ik bij een vriend die heeft ook xp (profesional) maar dit keer staat er niet het mapje "ipod control" die heb ik namelijk nodig om de muziek te kopieeren.
Dat is een verborgen map. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leokennis schreef op 21 november 2003 @ 14:58:
1 vraagje:

euuhm volgens mij kan dat wel...

browse -> albums -> all -> play

dan begint ie met de eerste en gaat ze een voor een af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 21:56:
[...]

euuhm volgens mij kan dat wel...

browse -> albums -> all -> play

dan begint ie met de eerste en gaat ze een voor een af.
yep dat kan... maar ik krijg mijn random functie echt niet aan de praat, zowel bij loosse nrs als bij albums...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
iTunes :r

Mijn hele directorystructuur is naar de haaien... :{ :(
--
edit: dat k*t programma heeft ook alle track-numbers gewijzigd. :{

[ Voor 35% gewijzigd door Mawlana op 22-11-2003 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op 21 november 2003 @ 18:59:
[...]

Dat is een verborgen map. ;)
Ohja natuurlijk |:( ik dacht al hoe kan dat nou? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
sylvesterrr schreef op 22 november 2003 @ 00:19:
iTunes :r

Mijn hele directorystructuur is naar de haaien... :{ :(
--
edit: dat k*t programma heeft ook alle track-numbers gewijzigd. :{
Je moet ook wel opletten of alle prefs goed staan he! ;)
Is denk ik altijd wel het beste om te doen, anders krijg je dus wel vaker dit soort taferelen.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Sage schreef op 22 november 2003 @ 11:43:
[...]

Je moet ook wel opletten of alle prefs goed staan he! ;)
Is denk ik altijd wel het beste om te doen, anders krijg je dus wel vaker dit soort taferelen.
Nu moet ik de hele directory-structuur gaan aanpassen :{
Eerst had ik het netjes alsvolgt:
\albums\letter X\artist\album\track
\other\letter X\artist\track
letter X staat voor een letter van het alfabet.

En nu is het zo:
\artist\album\track

maw, als ik met winamp bijv. Yorin Hitzone 25 wil afspelen, moet ik 20 bestanden apart gaatn queuen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

ik heb gewoon: ...\albums\artiest - albumnaam

easy als wat...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
leokennis schreef op 22 november 2003 @ 12:13:
ik heb gewoon: ...\albums\artiest - albumnaam

easy als wat...
Niet als je een werkbalk hebt toegevoegd aan je taakbalk. Dan moet je namelijk veel scrollen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Ze komen vandaag voor de tweede keer mijn iPop ophalen voor garantie. :(
Dit keer zijn de pas vervangen oordopjes kapot en de afstandsbediening heeft ook de geest begeven. Wat ook wel mooi is, is dat ik ook garantie krijg op het afgebroken FireWire klepje. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag werd hij bezorgd, was ik niet thuis :'(

naja boeiend voor jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 08:33

SpamLame

niks

w-k-pieters schreef op 20 november 2003 @ 13:26:
[...]

Misschien kun je aangeven waar je woont. Ik woon zelf in de buurt van Haarlem en daar is het echt een drama. Een echte officiele/niet officiele macstore is er niet te vinden of die hebben geen USB kabels voor iPod ("maar die dingen doen het toch alleen met firewire" :X).

Verder heb ik gebeld naar Dixons (hebben alleen iPod), bijenkorf, dynabyte, freerecordshop ("iPod wat is dat?" 8)7 ) etc. Uiteindelijk heb ik em toch maar via internet besteld en de verzendkosten voor lief genomen, tja je moet wat...
Ik weet niet of je Uitgeest in de buurt vind of niet, maar daar zit iig de macsupport.
Niet dat dat nu nog zin heeft, maar mss in de toekomst?

[ Voor 6% gewijzigd door SpamLame op 24-11-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Ik ben van plan om een iSkin te kopen voor m'n 3e gen iPod.
Nou heb ik wat plaatjes beken op http://www.iskinworld.com.
Alleen het valt mij op dat de silicone-laag vrij dik is.
Wordt het daardoor bij de ronde knopjes boven het touchweel niet ontzettend moeilijk om ze in te drukken?

edit: ik zie net dat op iskin.com er een nieuwe iskin is voor 3gen: iSkin Exo²
Ik weet niet wat er aan deze beter is dan de eerste Exo maar hij is nog niet te koop op iskinworld.com of ergens anders binnen europa naar mijn weten.

[ Voor 29% gewijzigd door Dude86 op 24-11-2003 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

dimitio schreef op 24 november 2003 @ 23:10:
Ik ben van plan om een iSkin te kopen voor m'n 3e gen iPod.
Nou heb ik wat plaatjes beken op http://www.iskinworld.com.
Alleen het valt mij op dat de silicone-laag vrij dik is.
Wordt het daardoor bij de ronde knopjes boven het touchweel niet ontzettend moeilijk om ze in te drukken?

edit: ik zie net dat op iskin.com er een nieuwe iskin is voor 3gen: iSkin Exo²
Ik weet niet wat er aan deze beter is dan de eerste Exo maar hij is nog niet te koop op iskinworld.com of ergens anders binnen europa naar mijn weten.
Het is ook een best vreemd verhaal. De oude modellen van de iSkins zijn door Lajo gemaakt: http://www.lajo.biz/ . Lajo heeft echter de naam iSkin aan een vriend oid van hem verkocht. De originele maker, Lajo, gaat nu verder met de merknaam Xskn. De nieuwe iSkins die nu uitkomen zijn dus niet van dezelfde gast als de oude iSkins. Aangezien http://www.iskinworld.com een leverancier van Lajo is levert hij dus de Xskn skins en niet de "nep" iSkins, maar wel de oude skins van Lajo die nog wel de naam iSkin dragen...

De skins van de originele maker komen nu dus onder de naam Xskn uit en de skins die onder de naam iSkin uitkomen zijn dus niet van hem. Je moet zelf natuurlijk kiezen welke je wilt. Bij de Xskn reeks is de eXo serie voor de 3rd gen iPods. Ze maken het helemaal verwarrend door beide "exo" te gebruiken als type aanduiding. Bij http://www.lajo.biz moet je trouwens op de knop express drukken om een lijst met al zijn producten te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Eggy op 25-11-2003 10:12 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag over de playlists. Is het zo waneer je playlists gebruikt dat de pod dan zuiniger met batterijen omspringt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

Klein probleempje:

Als ik music quiz wil doen, dan zegt hij 'geen nummers gevonden', terwijl er 850 opstaan, en die nummers kan ik ook gewoon afspelen...

De andere spelletjes doen het ook gewoon..

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:43
Heb nu een paar dagen mijn iTrip in huis, werkt best aardig in de auto. Maar hij maakt geen goede connectie met mijn 2e gen iPod, waardoor het geluid vaak mono is en het geluid alleen uit de linker luidsprekers klikt. Als ik de iTrip een beetje scheef in mijn ipod doe werkt het wel, maar dat is natuulijk niet lekker voor de iPod en iTrip. Nu ga ik hem terugsturen en krijg ik een nieuwe, maar voordat ik dat doe zou ik wel willen weten of dit een bekend euvel is van de iTrip, anders blijf ik natuurlijk aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
ik heb itrip voor de 3e gen en daar doet ie het prima, nooit problemen.

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iPod is er, echt prachtig ding, ik ga ff spelen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Waslijn schreef op 25 november 2003 @ 14:56:
Heb nu een paar dagen mijn iTrip in huis, werkt best aardig in de auto. Maar hij maakt geen goede connectie met mijn 2e gen iPod, waardoor het geluid vaak mono is en het geluid alleen uit de linker luidsprekers klikt.
Dat is vreemd. Heb je met oordopjes gecontroleerd of het niet aan de (connector van de) iPod ligt? Dat het wordt opgelost als je de iTrip scheef erin steekt, lijkt het me niet direct een probleem van de iTrip(?), maar meer iets in de aansluiting. Zelf heb ik hier geen last van gehad - ook een 2e gen iPod. De iTrip werkt eigenlijk best goed, behalve dan dat je wat hoge tonen mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Werkt die iTrip ook goed op grotere afstanden van, laten we zeggen, 10 meter?
En hoe zuinig is hij met de batterijen en wat voor kwaliteit is het ontvangen signaal?

Ik had al op een review gelezen dat de kwaliteit van de muziek wel wat achteruit gaat, maar ik zou toch graag wilen weten in hoeverre dat dan is. :? :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

weet iemand nog iets voor dat music quiz probleempje?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
leokennis schreef op 25 november 2003 @ 19:48:
weet iemand nog iets voor dat music quiz probleempje?
Nee helaas, bij mij werkt het perfect... maar gebruik je itunes om te syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

nee ephod.

Vreemd is dat ie et eerst wél deed....(ook ephod..)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
fjorden schreef op 25 november 2003 @ 16:44:
[...]Dat is vreemd. Heb je met oordopjes gecontroleerd of het niet aan de (connector van de) iPod ligt? Dat het wordt opgelost als je de iTrip scheef erin steekt, lijkt het me niet direct een probleem van de iTrip(?), maar meer iets in de aansluiting. Zelf heb ik hier geen last van gehad - ook een 2e gen iPod. De iTrip werkt eigenlijk best goed, behalve dan dat je wat hoge tonen mist.
Heb het getest met drie koptelefoons, werken alledrie prima.
Werkt die iTrip ook goed op grotere afstanden van, laten we zeggen, 10 meter? En hoe zuinig is hij met de batterijen en wat voor kwaliteit is het ontvangen signaal?
Batterijgebruik is niet veel meer dan met een normale koptelefoon heb ik het idee. De kwaliteit van het geluid is nagenoeg gelijk aan die van een goed FM radiostation (radio 3/538/Sky), mits je een goede ruisvrije frequentie weet te vinden (viel mij erg tegen om er eentje te vinden die overal in de omgeving goed werkt). Het bereik binnenshuis is ongeveer een meter of 5, maar dan wordt langzaam geluid al wat slechter.

In de auto doet hij het best goed, al moet ik zeggen dat hij het in onze Audi A4 Avant veel beter doet dan in onze 307SW. Dit heeft misschien te maken met de plaats van de antenne, deze zit bij de Audi in een zijruitje en bij de 307 achter op het dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
ik laatst mooi itunes geinstalleerd, vermeubelt hij al mijn mp3's.... nou bedankt apple... nu dus weer fijn terug bij musicmatch, wat wel fatsoenlijk werkt.

ook een beetje achterlijk van apple dat ze musicmatch gewoon slopen zodra je itunes installeerd... door dit soort praktijken heb ik nu besloten toch maar niet naar een apple over te stappen, want dit geeft me niet veel vertrouwen in hun

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Phusebox schreef op 25 november 2003 @ 22:27:
ik laatst mooi itunes geinstalleerd, vermeubelt hij al mijn mp3's.... nou bedankt apple... nu dus weer fijn terug bij musicmatch, wat wel fatsoenlijk werkt.

ook een beetje achterlijk van apple dat ze musicmatch gewoon slopen zodra je itunes installeerd... door dit soort praktijken heb ik nu besloten toch maar niet naar een apple over te stappen, want dit geeft me niet veel vertrouwen in hun
Bij mij werkte het wel in een keer goed. Maar er zijn er meer die er last van hebben... maar bij mij laat (/liet) ie musicmatch overigens wel gewoon staan. Zoals eerder gezegd heeft het waarschijnlijk iets maken met de prefs die je wel/niet hebt ingesteld.

Ik gebruik voor het goed klaar maken van de id3 tags nog steeds Musicmatch omdat het veruit superieur is qua mogelijkheden (wat dat betreft) aan iTunes. Daarnaast is de qualiteit van de MP3 ripper ook stukken beter dan die van iTunes.

iTunes integreert daarentegen weer beter met de iPod (geen rare files die missen of andere fouten) en het is bij mij veel stabieler, musicmatch heeft de neiging om zo nu en dan te gaan trippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w-k-pieters schreef op 25 november 2003 @ 23:33:
[...]

Bij mij werkte het wel in een keer goed. Maar er zijn er meer die er last van hebben... maar bij mij laat (/liet) ie musicmatch overigens wel gewoon staan. Zoals eerder gezegd heeft het waarschijnlijk iets maken met de prefs die je wel/niet hebt ingesteld.

Ik gebruik voor het goed klaar maken van de id3 tags nog steeds Musicmatch omdat het veruit superieur is qua mogelijkheden (wat dat betreft) aan iTunes. Daarnaast is de qualiteit van de MP3 ripper ook stukken beter dan die van iTunes.

iTunes integreert daarentegen weer beter met de iPod (geen rare files die missen of andere fouten) en het is bij mij veel stabieler, musicmatch heeft de neiging om zo nu en dan te gaan trippen...
Ik gebruik Tag & Rename voor het managen van tags, werkt echt nog beter dan MM! Echt een aanrader. En eh voor het rippen van mp3's gebruik ik CDex, ook beter dan MM. Als je de mp3's van MM vergelijkt met die van CDex, dan hoor je heel duidelijk verschil. MM gaat wel lekker snel, maar dan heb je ook wel een beetje blikkerige mp3's.... Probeer het eens zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook net cdex gedownload. Werkt wel goed, maar hoe krijg je de cd gegevens (naam track, titel enz)?? Ik kan ze niet downloaden van de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 13:34

Ik vind juist de iTunes super tof. Ik heb verleden week dus de iPod 40 GB aangeschaft (nieuwe versie dus) en daar toch maar even Musicmatch opgezet. Ik wist eigenlijk al dat het super dom was, want hiervoor had ik een Archos Jukebox Studio 20 met, jawel, ook Musicmatch.
Met iTunes kan je gemakkelijk de artiesten aanpassen etc, overzichtelijker, strak design.

En ja, ik ben gewoon zonder iets te veranderen van Musicmatch naar iTunes overgestapt. Geen problemen mee.

Tip: check regelmatig naar firmware updates. Toen ik naar 2.1 ging waren er weer allemaal dingen anders :9 o.a. een nieuwe game _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

o.a. een nieuwe game
Die bij mij eerst dus wel wekrte en nu niet meer ;(

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is al gelukt, moest eerst m'n email adres vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
ik laatst mooi itunes geinstalleerd, vermeubelt hij al mijn mp3's.... nou bedankt apple...
Ik had dat probleem ook. Het heeft mij UREN gekost om m'n mp3-tjes opnieuw te ordenen. :(
Ik gebruik gewoon ephPod om de boel op m'n iPod te zetten, en ID3-TagIt om ID-Tags van m'n mp3-tjes te wijzigen. Allebei freeware! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 11:38
leokennis schreef op 26 november 2003 @ 13:41:
[...]

Die bij mij eerst dus wel wekrte en nu niet meer ;(
heb je je ipod al eens gereset? (play & menu tegelijk aangeraakt houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

jeej! hij doet het weer! tnx! (al geeft m'n batterij indicator nu al 5 in. 'leeg' aan terwijl hij nog gewoon speelt en net opgeladen was :o )

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik nou met iTunes nummers van de iPod afhalen als ik een nummer selecteer en druk op rechtermuis knop en Clear dan word dat nummer alleen van de lijst afgehaald maar niet van de iPod zelf.
Hoe kunnen die nummers eraf, het is mischien een domme vraag maar ik kom er niet achter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij synchroniseert automatisch, ander kan je met de rechter muisknop op de iPod map klikken in iTunes.

Vraag:
Mijn Ipod verdwijnt de hele tijd als verwisselbare schijf bij deze computer, hoe kan ik dit voorkomen. (een aantal sec. na het opstarten van Windows verdwijnt hij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Straat schreef op 26 november 2003 @ 14:09:
[...]

heb je je ipod al eens gereset? (play & menu tegelijk aangeraakt houden)
offtopic:
Als het zo doorgaat bestaat indrukken over een aantal jaar niet meer en is alles aanraken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niks gezecht.... (edit)

Vraag:
Mijn Ipod verdwijnt de hele tijd als verwisselbare schijf bij deze computer, hoe kan ik dit voorkomen. (een aantal sec. na het opstarten van Windows verdwijnt hij).

Ik heb namelijk zitten klooien en nou stat er losse bestanden op maar die moeten eraf...
Er staat 2 gb op mijn iPod die ik niet kan gebruiken of zien...

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de scholierenkorting ook geldig voor middelbare scholieren of alleen studenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 21:06:
Is de scholierenkorting ook geldig voor middelbare scholieren of alleen studenten
Zolang je maar boven de 18 bent dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar download je ehpod ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-Star: ehpod.com

Nou mijn bovenstaande probleem is opgelost ik heb mijn Ipod zichtbaar gekregen, dit kon door in het menu bij Itunes dat aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ehpod.com doet het nie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 21:06:
Nee, het is alleen voor studenten van een Hogeschool of Universiteit. Maar het wordt niet geregistreerd (enkel je collegekaart wordt gevraagd) dus er zal altijd wel een student in je buurt zijn die het apparaat voor je wil kopen, toch?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

Je had natuurlijk ook gelijk in de startpost kunnen kijken, daar staat namelijk het adres ook tussen, het is namelijk www.ephpod.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
internetinfo schreef op 26 november 2003 @ 13:37:
[...]

Ik vind juist de iTunes super tof. Ik heb verleden week dus de iPod 40 GB aangeschaft (nieuwe versie dus) en daar toch maar even Musicmatch opgezet. Ik wist eigenlijk al dat het super dom was, want hiervoor had ik een Archos Jukebox Studio 20 met, jawel, ook Musicmatch.
Met iTunes kan je gemakkelijk de artiesten aanpassen etc, overzichtelijker, strak design.

En ja, ik ben gewoon zonder iets te veranderen van Musicmatch naar iTunes overgestapt. Geen problemen mee.

Tip: check regelmatig naar firmware updates. Toen ik naar 2.1 ging waren er weer allemaal dingen anders :9 o.a. een nieuwe game _o_
helaas heb ik een oude ipod, met minder goede firmware dus (geen playlist on the go :)

gelukkig heb ik een oude ipod, want die nieuwe vind ik lelijk :X

als ze nu gewoon beide eens combineren...

Verwijderd

Hoe kan ik in iTunes een playlist maken die naar de rating van een muziek stukje kijkt? ik heb ze namelijk per ongeluk verwijderd?
Hartelijk dank!

Al gevonden!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 00:53 ]

Verwijderd

Uhm das jammer ik heb al betaald met studentenkorting en ik zit nog op middelbare school!!! Bellen ze ofzo?

Verwijderd

B_O_S_S schreef op 26 november 2003 @ 21:40:
[...]

Nee, het is alleen voor studenten van een Hogeschool of Universiteit. Maar het wordt niet geregistreerd (enkel je collegekaart wordt gevraagd) dus er zal altijd wel een student in je buurt zijn die het apparaat voor je wil kopen, toch?
net apple gebeld het geld wel voor middelbare scholieren!!!!!! :+

• Hoedje
Phusebox schreef op 26 november 2003 @ 23:10:
[...]

helaas heb ik een oude ipod, met minder goede firmware dus (geen playlist on the go :)

gelukkig heb ik een oude ipod, want die nieuwe vind ik lelijk :X

als ze nu gewoon beide eens combineren...
Ik vond de nieuwe ook lelijk... maar op fotos komt ie gewoon niet mooi uit. Het is echt zo'n verbetering t.o.v. de oude (behalve batterij dan), hij is veel kleiner, en in het donker ziet er echt cool uit.

Daarnaast wat ik persoonlijk heel erg chil vind is dat ik em niet meer op hold hoef te zetten, omdat het alleen maar aanraak knopjes zijn. Maar smaak verschilt... al wil ik je wel aanraden is in de winkel te kijken en em gewoon even vast te houden O-)

• Sage
Ik vind hem zeker een verbetering, kwa design is de 1e en 2e gen nu zo grof. :P
Alleen ze moeten zeker wat aan die batterij doen, want 8 uur en dalend is natuurlijk niks vergeleken met de concurrentie. :(

kleurbleur.nl

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

Ja over die batterij; als je die vervangt (wat toch kon?), kun je er dan geen batterij met veel meer capaciteit (MaH oid??), maar dezelfde maat inzetten, OK deze zou wat duurder zijn maar dem ipod zou er langer mee doen.

Of je zou er een Li-polymeer batterij in kunnen doen ipv. een li-ion (of omgekeerd, 1 van de 2 is beter en de ipod heeft de slechte..)

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Als je accu toch na 3 maanden maar 6 uur ofzo meegaat kun je die dan niet terugsturen naar apple .!!!!

• Dude86
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 18:30:
Als je accu toch na 3 maanden maar 6 uur ofzo meegaat kun je die dan niet terugsturen naar apple .!!!!
Ik hoop het wel, want volgens mij gaat de accu bij mij al op na 3 en half uur of zo terwijl ik um pas 3 weken heb, en dit was de eerste dag ook al zo.

Verwijderd

iemand al toevallig een 3g ipod teruggezonden vanwege accuproblemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Als er problemen zijn met de accu in de garantie periode dan kan je gewoon AppleCare (020-3469104) bellen en vertellen wat het probleem is. Je krijgt dan meestal binnen twee dagen een busje langs die de iPod komt ophalen. Meestal heb je hem dan weer binnen een week terug. :)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
w-k-pieters schreef op 27 november 2003 @ 14:31:
[...]

Ik vond de nieuwe ook lelijk... maar op fotos komt ie gewoon niet mooi uit. Het is echt zo'n verbetering t.o.v. de oude (behalve batterij dan), hij is veel kleiner, en in het donker ziet er echt cool uit.

Daarnaast wat ik persoonlijk heel erg chil vind is dat ik em niet meer op hold hoef te zetten, omdat het alleen maar aanraak knopjes zijn. Maar smaak verschilt... al wil ik je wel aanraden is in de winkel te kijken en em gewoon even vast te houden O-)
nou ik heb em gezien in de winkel enzo, (in stockholm :D dat wel) maar ik vond em nog steeds lelijk
echt ik blijf erbij dat rood is gewoon :r naar mijn mening
als ik em zou kopen ter vervanging van mijn inmiddels half-gara ipod, dan zou ik het alleen doen voor de playlist functie

maar zoals het eerst zonder twijfel een ipod was, zou ik nu door het nieuwe design ook naar andere mp3 hd spelers kijken... good job apple :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de ouwe een beetje ruw kwa uiterlijk nu is het veel verfijnder maar ja das smaak (verschilt natuurlijk per persoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
dimitio schreef op 27 november 2003 @ 21:55:
[...]

Ik hoop het wel, want volgens mij gaat de accu bij mij al op na 3 en half uur of zo terwijl ik um pas 3 weken heb, en dit was de eerste dag ook al zo.
De nieuwe accu gaat korter mee.

Maar alle ophef over de accus gaat om ipods van een jaar tot 18 maanden oud, dat zijn dus oude modellen 1e en 2e gen met de zogenaamde de polymeer accus.

Ik heb zon vaag vermoeden, dat Apple hier toch wel wat vanaf wist en dat ze daarom in de nieuwe 3g ipod hebben gekozen voor een nieuw type accu. Overigens bij problemen kun je hem altijd even naar Apple opsturen (eerst even opbellen natuurlijk ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Ik heb gisteren de iSkin Exo gekocht en ik moet zeggen, ergug fijn dingetje.
De iPod wordt er niet veel lelijker op en je laat um niet meer gemakkelijk uit je vingers glippen.
Enige minpuntje is alleen dat je echt gewoon zwaar moeilijk bij de hold knop kan komen omdat er te weinig ruimte omheen is vrijgelaten. En de 4 knoppen boven het touchweel zijn wat lastig te bedienen maar daar wen je wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen waar ik een bescherm tasje voor mijn Ipod kan kopen. Via Apple heb je gelijk een hele zooi andere spulletjes erbij maar is 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder andere Bij lajo.biz kun je een maclear zip case kopen. Zijn nu uitverkocht maar komen volgende week waarschijnlijk weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Heb net mijn nieuwe iTrip binnen, deze doet het wel goed (maakt goed contact). Weet iemand een goede freqentie voor de iTrip in Gelderland, gebruik nu 90.2, maar ben er nog niet helemaal tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op ipoding.com zag ik een proggie staan dat je frequenties in een favorites lijst kan zetten. check it out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iPod wordt niet meer gezien in iTunes, ik had hem gerest, software opnieuw eropgezet. Wanneer ik Windows opstart start hij automatisch iTunes want hij ziet de iPod maar hij voegt hem niet toe.
Kan iemand me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2023
Waslijn schreef op 28 november 2003 @ 20:36:
Heb net mijn nieuwe iTrip binnen, deze doet het wel goed (maakt goed contact). Weet iemand een goede freqentie voor de iTrip in Gelderland, gebruik nu 90.2, maar ben er nog niet helemaal tevreden over.
ik dacht zelf 89.7, maar tijdens het rijden in de auto van Nijmegen naar Groningen is het een ramp. Dan ben je steeds aan het zoeken. Het helpt als je hem dicht bij de antenne neerlegt, bv onder je zonneklep!

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag een iPod 20gig binnen: superstrak ding :P. Maarrrrr, 1 probleemske: ik heb een Chieftec Dragon 360W behuizing (met i/o uitgang) en een ASUS P4P800. Voor een iPod heb je of een FireWire aansluiting nodig, of een USB aansluiting. De laatste heb ik zoiezo, maar dan zal ik maandag een speciaal USB snoertje moeten halen.

Het gaat me vooral om de FireWire aansluiting. Op de i/o uitgang zit namelijk naast de 2 USB's aansluitingen, een aansluiting die en de vorm heeft van de FireWire kabel die je bij je iPod krijgt en de kabel lijkt te passen. Het probleem is echter, dat Windows (of de iPod installer) mijn iPod niet herkent. De iPod manager bijv. herkent mn iPod niet.

Nu komt mijn (wss domme) vraag: het feit dat er een FireWire aansluiting op mn i/o zit, wil zeker niet zeggen dat ik ook daadwerkelijk FireWire in mn pc heb zitten?

If so, dan ga ik maandag een USB kabel halen, maar anders zou ik het erg op prijs stellen als iemand me kan vertellen hoe het wel moet en/of hoe ik mn pc mn iPod laat herkennen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 19:36 . Reden: Typ0 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om precies te zijn ikheb 3 heerlijke dagen gehad... en nu is hij kapot :( Ben benieuw hoe klantvriendelijk die mensen daar op de eerste werkdag van de week zijn want dit is niet normaal (HD kapot).

:( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

eh..je hebt dus de software geïnstalleerd terwijl de ipod aan je computer vastzat? (dus de software van de CD)?

Als ie dan nog niet herkend wordt dan zou dat wel erg vreemd zijn...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. Maar mijn vraag is dus vooral: het feit dat er een FireWire aansluiting op mn i/o zit, wil zeker niet zeggen dat ik ook daadwerkelijk FireWire in mn pc heb zitten ;)? Hoe kan ik er anders achter komen of ik wel of niet een FireWire optie in mn pc heb zitten?

Btw, tijdens de installatie van de iPod op mn pc, krijg ik op een gegeven moment te zien 'Please plug in your new iPod so that it can be configured'. Het lijkt er dus op dat ie mn iPod helemaal niet ziet. Dit ligt wss aan de aansluiting? Dat ik bijv. mss geen FireWire heb (hoewel er wel een aansluiting voor op mn pc zit)?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 19:54 . Reden: Add-on ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.