het lijkt net een smilie alleen hij mist een oogGamerkoe schreef op 09 June 2003 @ 20:06:
Ik heb in deze mod wat wipschakelaartjes aangebracht in het frontjes van een leeg diskette station. Er zit bij elke wipschakelaar een indicatieledje bij zodat ik kan zien of hij aan staat. Via het frontpaneel kan heb ik draadjes gemaakt naar een extra plaatje waar ik FAN's op kan aansluiten. Ik heb ook nog wel wat macro-foto's voor als iemand daarin is geinteresseerd.
Ik vind hem zelf wel goed gelukt.
Het soldeerwerk:
[afbeelding]
En vanaf een andere hoek:
[afbeelding]
Het hele zooitje:
[afbeelding]
Hier de voorkant van de schakelaars:
[afbeelding]
En in het donker met de ledjes aan:
Graag wat meningen over wat jullie ervan vinden. Als je meer foto's wil, dan moet je maar ff mailen.
dat komt omdat hij knipoogt natuurlijk , duhhhhh

ziet er stoer uit gozer!
dat wel jafloriske.nl schreef op 10 juni 2003 @ 16:47:
[...]
dat komt omdat hij knipoogt natuurlijk , duhhhhh![]()
![]()
![]()
ziet er stoer uit gozer!
Verwijderd
floriske... waarmee heb jij je kast vantevoren "gemod"? In welk programma!? Dat is extreem handig!
Please tell me...
Please tell me...
Verwijderd
Wordt ie dan neit veel warmer van die matten?Blizard schreef op 26 mei 2003 @ 21:08:
Pc maakte beetje veel lawaai, dus kleine mod ..
Lege kast... (maakt vrij veel lawaai, hoofdzakelijk HD en voeding)
[afbeelding]
Bovenaanzicht van de kast
[afbeelding]
Achterzijde bewerkt met het materiaal (achter het paneel kon ik nix meer krijgen, te weinig plaats
[afbeelding]
Bovenzijde opvullen
[afbeelding]
Binnenkant opvullen
[afbeelding]
Heb ook nog nieuwe fan-control voeding ingestoken en ik moet zeggen. De HD hoor je totaal niet meer (ook niet bij activiteit !) en de voeding ook niet. Wel weet ik niet wat de temps van de HD gaan worden bij +1u gebruik ...
Nopjes maken geen hemelsbreed verschil ..
Is een intel Cel. worden van zichzelf niet extreem warm. De HD wordt 'warm' maar niet heet, dus er moet geen extra airflow aan te pas komen.
Maar inderdaad, de warmte blijft hangen tusse de matten

Verwijderd
Ok mijn eerste mod, nu ook met window etch en roundedcables, ik heb em hier wel eerder gepost alleen van die kutkwallie webcam pics 
Ik ben nu bezig de kabeltjes te meshen van de psu
De binnenkant:

Case met window en etch

Ik hoor wel wat jullie er van vinden
De binnenkant:

Case met window en etch

Mooie mod. Enkel spijtig van die hoop rounded cables die zo in het zicht hangen. Kan je die niet ergens verbergen ?Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 23:58:
Ok mijn eerste mod, nu ook met window etch en roundedcables, ik heb em hier wel eerder gepost alleen van die kutkwallie webcam pics
De binnenkant:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Case met window en etch
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat ik ook spijtig vindt is dat je grafische kaart het licht van je ccfl blokeert.
Een beetje verlies heb je altijd...
Kan je eens een close up foto maken van je windows? En dan de randjes bedoel ik...de bochtjes...
Je hebt geen rubber gebruikt...? Hoe heb je dat zo ongeloofelijk netjes uitgezaagd?
Verwijderd
Wat voor voeding heb je eigenlijk?Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 23:58:
De binnenkant:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Case met window en etch
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Ok mn specs,
Asrock mobo met amd athlonxp 2400
Voeding qtec 450 wat special editon 2 fan gold
En dat uitzagen heeft mn vader op het werk (stork) machinaal laten doen.
Asrock mobo met amd athlonxp 2400
Voeding qtec 450 wat special editon 2 fan gold
En dat uitzagen heeft mn vader op het werk (stork) machinaal laten doen.
Verwijderd
je had je cclf aan de linker kant moeten plakken want dat heb ik ook en me hele kast is nu mooi belicht.PeGys schreef op 11 June 2003 @ 00:15:
[...]
Mooie mod. Enkel spijtig van die hoop rounded cables die zo in het zicht hangen. Kan je die niet ergens verbergen ?
Wat ik ook spijtig vindt is dat je grafische kaart het licht van je ccfl blokeert.
Of je CCFL iets meer stroom geven
heb ik ook gedaan, en hij schijnt nu best hard 
Ik heb hem btw onderaan in de kast liggen.
Ik heb hem btw onderaan in de kast liggen.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
een 2e ccfl is ook een mogelijkheid natuurlijk
Verwijderd
doe gewoon 1 ccfl want bij eentje krijg ik al koppijn van al dat licht, of ik heb gewoon een hele sterke... maar hieronder zie je dus dat het boeiende stuk van me pc is belicht en en de lelijke troep(rechts), minder is verlicht.. er zit ff geen window voor maar das ff voor de duidelijkheid.
lol!! weet ff niet meer hoe je picture erin inzet!! [img] en dan?
maarja dan maar de link....
http://www.jappo.nl/~nicje/licht.jpg
met adobe photoshop het ontwerp gemaakt, uiteindelijk de vorm geperfectioneerd in adobe illustrator en geprint als aftekenmal (op 4 paginas dan wel te verstaanVerwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 18:10:
floriske... waarmee heb jij je kast vantevoren "gemod"? In welk programma!? Dat is extreem handig!
Please tell me...
gewoon geduld hebben , zo strak mogelijk dremelen, vijlen schuren, vijlen schuren net zo lang tot het strak is, ik heb de mijne ook zonder raamrubber of windowmolding gedaan, als je er maar wat tijd in steekt krijgje het retestrak hoor!Vatt schreef op 11 June 2003 @ 00:20:
[...]
Kan je eens een close up foto maken van je windows? En dan de randjes bedoel ik...de bochtjes...
Je hebt geen rubber gebruikt...? Hoe heb je dat zo ongeloofelijk netjes uitgezaagd?

pic is klikbaar
[img]url van image en dan afsluiten met /img tussen [] <- als ik dit nu voor zou doen zou hij een plaatjes willen zetten dus even zoVerwijderd schreef op 11 June 2003 @ 12:11:
doe gewoon 1 ccfl want bij eentje krijg ik al koppijn van al dat licht, of ik heb gewoon een hele sterke... maar hieronder zie je dus dat het boeiende stuk van me pc is belicht en en de lelijke troep(rechts), minder is verlicht.. er zit ff geen window voor maar das ff voor de duidelijkheid.
[ Voor 79% gewijzigd door floriske.nl op 11-06-2003 12:55 ]
[off topic tip] vanaf vandaag bij de aldi:

voor 19.99 complete nepdremelset
zie http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_24/OFF06.HTM voor meer info
[/off topic tip]
[/off topic tip]
[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 11-06-2003 13:47 . Reden: url toegevoegd ]
Hmm das niet duur .. misschien morgen maar ff eentje halen
moet nog een dremel hebben .. schaam schaam
doet die het goed? bij de kijkshop hebben ze zoiets voor een vaste prijs van 19.99floriske.nl schreef op 11 juni 2003 @ 13:46:
[off topic tip] vanaf vandaag bij de aldi:
[afbeelding]
[/off topic tip]
19 euro? mag je zeker elke maand een nieuwe halenMauritzzz schreef op 11 June 2003 @ 18:28:
[...]
doet die het goed? bij de kijkshop hebben ze zoiets voor een vaste prijs van 19.99![]()

dat lijkt me niet echt kwaliteit
Verwijderd
Aangezien ik mijn probleem te klein vindt om een heel nieuw topic over te beginnen plaats ik t maar hier.
Ik ben namelijk mij kast op aan het opruimen. Nu lukt het heel aardig maar stoor me nog steeds aan de onderkant.

http://www.theforumisdown...0103/onderkant%20kast.jpg
dus als iemand tips heeft hoe dit op te ruimen graag.
hellaas kan ik de brackets niet eruit halen anders waren ze al lang weg geweest
Ik ben namelijk mij kast op aan het opruimen. Nu lukt het heel aardig maar stoor me nog steeds aan de onderkant.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 21:04 ]
wat is dat de kwaliteit van de aldi? Hetzelfdecasemodderpoel schreef op 11 June 2003 @ 19:16:
[...]
19 euro? mag je zeker elke maand een nieuwe halen![]()
Verwijderd
Over die Aldi dremel; ik heb 'm vanmiddag gehaald, en net mijn cd-rom speler gemod, window er in.
Ik kan je zeggen dat hij net zo goed werkt als de echte Dremel, hij ziet er zeker niet goedkoop uit en het lijkt me best wel kwaliteit wat er in zit.
Hij is lekker compleet, veel schijfjes en toestanden er bij, zelfs een tegelsnij-opzetstuk (waar vind je tegenwoordig nog een tegelsnij-opzetstuk
)
Flexibele arm is wel handig, en vooral die standaard met haak waar 'ie aan kan hangen, ideaal.
En nou niet zeuren van "ja Aldi zus en zo slecht blah snel kapot", voor nog geen 20 euro moeje niet zeuren, Dremel is 90% naam wat je betaalt.
Iedere maand een nieuwe halen als dat nodig is kost je ook nog niks want er zit 3(!!) jaar garantie op.
Aldi
En nu allemaal flink aan het modden! Morgen kun je ze vast nog wel halen!
Ik kan je zeggen dat hij net zo goed werkt als de echte Dremel, hij ziet er zeker niet goedkoop uit en het lijkt me best wel kwaliteit wat er in zit.
Hij is lekker compleet, veel schijfjes en toestanden er bij, zelfs een tegelsnij-opzetstuk (waar vind je tegenwoordig nog een tegelsnij-opzetstuk
Flexibele arm is wel handig, en vooral die standaard met haak waar 'ie aan kan hangen, ideaal.
En nou niet zeuren van "ja Aldi zus en zo slecht blah snel kapot", voor nog geen 20 euro moeje niet zeuren, Dremel is 90% naam wat je betaalt.
Iedere maand een nieuwe halen als dat nodig is kost je ook nog niks want er zit 3(!!) jaar garantie op.
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
Waar je tegenwoordig nog een tegelsnij-opzetstuk vindt ? Bij een dremel. Ik heb een dremel kloon gehad van Topcraft en een deel van die opzetstukjes waren binnen de maand kapot. Na 3 maand begaf het motortje het. Bij terug naar de winkel brengen en een maand en half wachten op reactie van Topcraft bleek mijn schade niet onder garantie te vallen. Er zou waterschade geweest zijn ook al heb ik hem enkel in een droge omgeving bewaard en gebruikt.Hydraulik-Phunk schreef op 11 June 2003 @ 22:52:
Over die Aldi dremel; ik heb 'm vanmiddag gehaald, en net mijn cd-rom speler gemod, window er in.
Hij is lekker compleet, veel schijfjes en toestanden er bij, zelfs een tegelsnij-opzetstuk (waar vind je tegenwoordig nog een tegelsnij-opzetstuk)
Aldi
Misschien enkel garantie op de doos waarin hij geleverd wordt ? Was er zeker niet tevreden van.
Ben nu aan het sparen voor een echte dremel. OK, hij gaat me misschien wel 175 euro kosten maar dan heb ik wel flexiebele darm en tegelsnij-opzetstuk + 75 andere opzetstukjes allemaal in een handige box waar ik zeker van ben dat op alles garantie staat.
[ Voor 3% gewijzigd door PeGys op 11-06-2003 23:28 ]
Ik heb nu al een jaaar een dremel van de aldi en ik ben er dik te vreden mee.
Alleen kan ik de afstandshouder van mijn orginele dremel er niet op.
Maar die flexas is super handig. en die aldidremel gaat al langer mee dan me orginele dremel. Ik heb daarmee al namelijk een paar keer problemen gehad.
Dus die kwalitiet van de aldi dremel zit wel goed en zeker voor die prijs
Alleen kan ik de afstandshouder van mijn orginele dremel er niet op.
Maar die flexas is super handig. en die aldidremel gaat al langer mee dan me orginele dremel. Ik heb daarmee al namelijk een paar keer problemen gehad.
Dus die kwalitiet van de aldi dremel zit wel goed en zeker voor die prijs
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
Dat van die tegelsnijder was maar gein hoor 
Maar goed, verhalen verschillen, maar ik ben van mening dat je toch voor dat geld een net zo goede koop hebt als een echte dremel.
Je motor was kapot zei je, wat was er kapot ? Je koolstofborstels kan je vervangen, bij zwaar gebruik heb je die idd vrij snel naar de knoppen..
Maar goed, verhalen verschillen, maar ik ben van mening dat je toch voor dat geld een net zo goede koop hebt als een echte dremel.
Je motor was kapot zei je, wat was er kapot ? Je koolstofborstels kan je vervangen, bij zwaar gebruik heb je die idd vrij snel naar de knoppen..
Waar heb je dat kousenspul gekocht? Ik ben daar al heel lang naar opzoek!Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 17:19:
Nadat ik mijn mesh pakketje binnen heb gekregen begon ik vrolijk met meshen. Natuurlijk was dit een KLOTE werk en gingen er vele uurtjes voorbij.
Dit is het resultaat en ik ben er tevreden mee.![]()
[afbeelding]
IAxabre16v schreef op 12 June 2003 @ 00:13:
[...]
Waar heb je dat kousenspul gekocht? Ik ben daar al heel lang naar opzoek!
Verwijderd
Die ia is al afgelopen. Check om de zovel tijd op http://www.laupro.nl/ia/ of er wat is wat je zoekt. Daar kon je dus een tijdje geleden kablemesh kopen.
Hier heb ik ook een kleine mod.
Twee waterresevoirs op je zijpaneel.
Ik heb hem al een jaar zo en nog steeds niet gezien bij iemand anders.
ik ga hem weliswaar binnenkort eraf halen en dan komt het waarschijnlijk aan de achterkant.
En binnenkort mijn ultime mod pc-70/62 met een afgezaagd pc-70 aan de onderkant. Genaamd Tec-Li
ik ben nog aan het oriënteren van hoe of wat, maar als ik hem af heb laat ik hem wel zien.
ow ja hier is ie

ps ook mooie blowholes op de bovenkant, maar dat ken tegenwoordig ook iedereen.
hier heb ik ook een zalman niet echt een mod maar hij is wel mooi
Twee waterresevoirs op je zijpaneel.
ik ga hem weliswaar binnenkort eraf halen en dan komt het waarschijnlijk aan de achterkant.
En binnenkort mijn ultime mod pc-70/62 met een afgezaagd pc-70 aan de onderkant. Genaamd Tec-Li
ik ben nog aan het oriënteren van hoe of wat, maar als ik hem af heb laat ik hem wel zien.
ow ja hier is ie

hier heb ik ook een zalman niet echt een mod maar hij is wel mooi

[ Voor 16% gewijzigd door ZyCo DaMiaN op 13-06-2003 10:36 ]
Best mooi.ZyCo DaMiaN schreef op 12 June 2003 @ 12:01:
Hier heb ik ook een kleine mod.
Twee waterresevoirs op je zijpaneel.![]()
En binnenkort mijn ultime mod pc-70/62 met een afgezaagd pc-70 aan de onderkant. Genaamd Tec-Li![]()
ow ja hier is ie http://www23.brinkster.com/zycodamian/
alleen zonde dat je de de slangen niet achter het reservoir meteen naar binnen laat lopen.
Ik heb als plan als ik een raam ga maken meteen hier me waterreserior van gaan maken. Hoe ik dit ga doen weet ik nog niet. Verder heb ik al een rad gezien waar 3 maal 12 cm fan op passen. En deze past net in mijn kast tegen de bovenkant
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
ach, ik heb hem nu ook en ben best tevreden over het ding, voor die 19.99 kan ik mezelf geen breuk vallen, als ik er een aantal zaken mee kan doen en hij gaat dan kapot, pech gehadcasemodderpoel schreef op 11 June 2003 @ 19:16:
[...]
19 euro? mag je zeker elke maand een nieuwe halen![]()
(tip voor topcraft gereedschap:
Laat het zaakje niet heet lopen, als het ding te heet wordt gewoon even aan de kant leggen, heb dit met een decoupeerzaag van ze gehad, te hard aan het werk gezet, ding werd loeiheet, en ikke gewoon doorzagen, resultaat: Stinkende plasticlucht en poefffff, kaduuk )
Verwijderd
met een decoper zaag een thermo plast zagen is ook geeen succes... zit je zaag vast in het plexiglas.....
Ik zie daar een spire whisperrock??? hoe stil is die? Want k wil zo;n ding in een server gaan usenVerwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 23:58:
De binnenkant:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Case met window en etch
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
PhD i.o.
vandaag de laatste loodjes aan het deurtje van mijn chieftec case gelegd
alle pics zijn klikbaar!
dit was het photoshop-ontwerp:

en dit is het eindresultaat, ben er zelf zeer tevreden over, alleen was het nog een hels karwei om dat plexi een beetje rond te krijgen, maar dat heeft de verfstripper uiteindelijk voor me opgelost
overzichtsfoto case

2 fotos met tijdelijk een rounded ccfl erachter om een indruk te geven hoe het er uiteindelijk ongeveer uit zal zien met licht er achter

op naar de volgende stap
zal eerst mijn zipdrive en diskdrive eens gaan spuiten, daarna.............dat zien we vanzelf weer 
meer foto's van mijn mod in progress: Zie sig!
p.s. als er nog mensen zijn die de exacte motip-kleur willen weten van de chieftec silver cases, bij deze: Motip nr. 55260
althans, deze heb ik gebruikt omde randen van mijn deurtje mee te spuiten en matched precies met de kleur van mijn deurtje
alle pics zijn klikbaar!

en dit is het eindresultaat, ben er zelf zeer tevreden over, alleen was het nog een hels karwei om dat plexi een beetje rond te krijgen, maar dat heeft de verfstripper uiteindelijk voor me opgelost
overzichtsfoto case

2 fotos met tijdelijk een rounded ccfl erachter om een indruk te geven hoe het er uiteindelijk ongeveer uit zal zien met licht er achter

op naar de volgende stap
p.s. als er nog mensen zijn die de exacte motip-kleur willen weten van de chieftec silver cases, bij deze: Motip nr. 55260
althans, deze heb ik gebruikt omde randen van mijn deurtje mee te spuiten en matched precies met de kleur van mijn deurtje
[ Voor 1% gewijzigd door floriske.nl op 12-06-2003 16:35 . Reden: mijn nedrlands blijft bagger ]
die stinkende plasticlucht kwam niet van hetgeen wat ik aan het zagen was, dat was hout namelijk, maar uit de decoupeerzaagVerwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 13:43:
met een decoper zaag een thermo plast zagen is ook geeen succes... zit je zaag vast in het plexiglas.....
gelukkig tog nog voor 't eerste ontwerp gekozen floriske... 
super mooi gelukt man...
kheb vandaag ook een dremel gekocht, dus ik kan ook weer verder met modden...
zet binnenkort wel wat pics op 't inet..
super mooi gelukt man...
Nu nog een CCFL achter je gril, of 3 rounded ccfl's erachter en je hebt een kick ass effect.floriske.nl schreef op 12 juni 2003 @ 16:16:
vandaag de laatste loodjes aan het deurtje van mijn chieftec case gelegd
alle pics zijn klikbaar!
[afbeelding]
overzichtsfoto case
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
op naar de volgende stapzal eerst mijn zipdrive en diskdrive eens gaan spuiten, daarna.............dat zien we vanzelf weer
jep, jullie hebben me over weten te halen het eerste ontwerp te makenNewbieNeo schreef op 12 June 2003 @ 16:28:
gelukkig tog nog voor 't eerste ontwerp gekozen floriske...
super mooi gelukt man...
er zitten 3 80mm blueledfans achter de grill, maar doordat die rounded ccfl (die ik tijdelijk achter het deurtje had zitten voor de foto) vol in het zicht zat vallen die niet zo op (cameras he, die vinden een felle lamp belangrijker dan het geheelPeGys schreef op 12 juni 2003 @ 18:12:
[...]
Nu nog een CCFL achter je gril, of 3 rounded ccfl's erachter en je hebt een kick ass effect.
[ Voor 43% gewijzigd door floriske.nl op 12-06-2003 18:25 ]
In de categorie 'zinloze mods', wat verkoeling voor op LANs, en dan met name Campzone volgende maand
:
Waarschijnlijk is het dit jaar op campzone weer 'best warm' om het zacht te zeggen, en grote kamerventilatoren nemen veel plaats in en zijn lastig meeslepen...
Dus wat doen we, we pakken een dikke 190 CFM Delta 120HP, een 3 weg schakelaartje (dat ding op 12V == veel herrie), wat metertjes kabel, een soldeerbout, een male molex stekkertje en wat ducttape

Beetje plakken, solderen en knutselen...

En there be airflow

Schakelaartje in het midden -> fan uit, onderaan -> 7V, bovenaan -> 12V
De lange kabel zorgt ervoor dat de PC niet perse vlak naast de monitor hoeft te staan, en ik nog wat speling heb waar ik dat ding neerplemp. Als mn kast een keer dicht is kan ik em ook door een open bracket netjes de kast in laten gaan, staat wat netter

Nou zou ik eigenlijk nog iets moeten maken waarmee ik em aan mn moederbord hang zodat ik softwarematig kan regelen of de fan aan of uit staat, maar ik denk niet dat die fan headers 36 watt overleven
(ding trekt 3A weg op 12V)
Waarschijnlijk is het dit jaar op campzone weer 'best warm' om het zacht te zeggen, en grote kamerventilatoren nemen veel plaats in en zijn lastig meeslepen...
Dus wat doen we, we pakken een dikke 190 CFM Delta 120HP, een 3 weg schakelaartje (dat ding op 12V == veel herrie), wat metertjes kabel, een soldeerbout, een male molex stekkertje en wat ducttape

En there be airflow

De lange kabel zorgt ervoor dat de PC niet perse vlak naast de monitor hoeft te staan, en ik nog wat speling heb waar ik dat ding neerplemp. Als mn kast een keer dicht is kan ik em ook door een open bracket netjes de kast in laten gaan, staat wat netter

Nou zou ik eigenlijk nog iets moeten maken waarmee ik em aan mn moederbord hang zodat ik softwarematig kan regelen of de fan aan of uit staat, maar ik denk niet dat die fan headers 36 watt overleven

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Verwijderd
ja maar zagen in een thermo plast is ook geen pretje...floriske.nl schreef op 12 June 2003 @ 16:17:
[...]
die stinkende plasticlucht kwam niet van hetgeen wat ik aan het zagen was, dat was hout namelijk, maar uit de decoupeerzaag
Verwijderd
ik ga ook naar campzone trouwensChakotay schreef op 12 June 2003 @ 18:42:
In de categorie 'zinloze mods', wat verkoeling voor op LANs, en dan met name Campzone volgende maand:
[afbeelding]
[afbeelding]
En there be airflow
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou zou ik eigenlijk nog iets moeten maken waarmee ik em aan mn moederbord hang zodat ik softwarematig kan regelen of de fan aan of uit staat, maar ik denk niet dat die fan headers 36 watt overleven(ding trekt 3A weg op 12V)
Net even aan reservoir geknutseld.. Hij is nu al dichtgemaakt en dit was een foto van te voren.. Er komen nog lichtjes in enzo 

Vanavond wat testdraaien als de lijm mooi droog is

Vanavond wat testdraaien als de lijm mooi droog is
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
cool idee, zijn volgens mij zat mensen die nog zo'n raar ding hebben liggen. Toppertje voor een reservoir!
Digital Media Junkie
Had ik deze al gepost? Nou vooruit dan 
Tis een Eheim 1048 met aangenicoode airtrap en hij doet het erg goed.
Tis een Eheim 1048 met aangenicoode airtrap en hij doet het erg goed.

I reject your reality, and substitute my own.
ik was eerst!Gaer schreef op 12 June 2003 @ 21:21:
cool idee, zijn volgens mij zat mensen die nog zo'n raar ding hebben liggen. Toppertje voor een reservoir!
HIJ LEKT NIET!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderd
Hoe ben je er zo zeker van? Niet dat ik er al een heb gezien hoor.
Waar ga je je reservoir eigenlijk zetten?
geen flauw idee maar dat maakt ook niet uitVerwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 23:45:
[...]
Hoe ben je er zo zeker van? Niet dat ik er al een heb gezien hoor.
Waar ga je je reservoir eigenlijk zetten?
Verwijderd
Mss Kan je het boven op je case plaatsen en dan op een of andere manier ledjes ofzo erin maken dat je een blauw of rood hoofd hebt
Verwijderd
gave kast die quibus maare als ik het goed zie (ben er 99% zeker van) heb je er een Q-tec voeding in zitten en dat is 1e klas BAGGER!!! ik spreek uit ervaring
Waarom zuigt een Q-tec voeding:
1. vergelijk het gewicht maar eens met een merk voeding met het zelfde vermogen scheelt bijna de helft!!!
2. ik merkte grote spannings verschillen (in mijn geval op de 5v lijn die was 5,69 volt) maar ook bij klanten VEEL klachten gehad snel stuk, leverd niet genoeg vermogen en voltage verschillen (logische als je punt 1 bekijkt)
het is echt troep de 400 watt die ik had leverde IN REAL LIFE minder vermogen dan mijn oude 300 watt voeding op ALLE voedings lijnen, dusse je bent gewaarschuwd
los van het feit dat het een bagger voeding is kleurt het niet goed bij de quibus
1. vergelijk het gewicht maar eens met een merk voeding met het zelfde vermogen scheelt bijna de helft!!!
2. ik merkte grote spannings verschillen (in mijn geval op de 5v lijn die was 5,69 volt) maar ook bij klanten VEEL klachten gehad snel stuk, leverd niet genoeg vermogen en voltage verschillen (logische als je punt 1 bekijkt)
het is echt troep de 400 watt die ik had leverde IN REAL LIFE minder vermogen dan mijn oude 300 watt voeding op ALLE voedings lijnen, dusse je bent gewaarschuwd
los van het feit dat het een bagger voeding is kleurt het niet goed bij de quibus
updated!!!

nu is nu aangesloten.. zonder downtime.. en er zat nog een beetje kleurstof in

nu is nu aangesloten.. zonder downtime.. en er zat nog een beetje kleurstof in
[ Voor 27% gewijzigd door Oxi op 13-06-2003 11:59 ]
Ik heb zelf ook een chieftec en met die blue led fans krijg je bijlange niet het effect van een ccfl. Ik heb dit zelf ook gehad. De fans zitten zelfs niet in het midden van de grill. Gewoon een 30 cm CCFL achter duwen en je hebt pas een goed effect.floriske.nl schreef op 12 juni 2003 @ 18:20:
[...]
er zitten 3 80mm blueledfans achter de grill, maar doordat die rounded ccfl (die ik tijdelijk achter het deurtje had zitten voor de foto) vol in het zicht zat vallen die niet zo op (cameras he, die vinden een felle lamp belangrijker dan het geheel), achter het deurtje komen uiteindelijk 1 of 2 blauwe ccfls.
offtopic:
in men signature kan je bij spes mijn case zien
in men signature kan je bij spes mijn case zien
Moeha, dat heb ik al veel gezegd, Q-Tec zuigt. Heb zelf ook zo'n 400 watt maar dan met 2 papst fans in. Dat ding gaf mij 10.2 volt op 12 volt lijn Heb dan toch maar een 520 watt effectieve voeding gekocht. Met die peak van 620 watt ben ik zeker dat ik nog wat verder kan. En die 52A op de 5 volt lijn is ook wel lekkerVerwijderd schreef op 13 June 2003 @ 00:13:
gave kast die quibus maare als ik het goed zie (ben er 99% zeker van) heb je er een Q-tec voeding in zitten en dat is 1e klas BAGGER!!! ik spreek uit ervaring
[ Voor 45% gewijzigd door PeGys op 13-06-2003 11:50 ]
EeeuhVerwijderd schreef op 13 June 2003 @ 00:13:
Over welke kast heb je het nu? Van wie?
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Over die aluminium cubus met dat blauwe licht in. Staat ergens op één van de pagina's. Zit inderdaad zo'n lelijke goudkleurige q-tec voeding in.
Misschien handiger om die post te quote-en...
Anyway, nu we het toch over voedingen hebben, kent iemand voedingen van het merk Coba? Heb hier zo'n Coba 450 Watt mini-krachtcentrale. Power zat, alleen niet echt stil. Heb hem nu meer dan een jaar, hij moet echt veel hitte verdragen in mijn pc, maar hij loopt hier goed.
Anyway, nu we het toch over voedingen hebben, kent iemand voedingen van het merk Coba? Heb hier zo'n Coba 450 Watt mini-krachtcentrale. Power zat, alleen niet echt stil. Heb hem nu meer dan een jaar, hij moet echt veel hitte verdragen in mijn pc, maar hij loopt hier goed.
Heb zelf een Coba voeding gehad, tot er op een dag een blikseminslag wasDaRoot schreef op 13 June 2003 @ 12:08:
Misschien handiger om die post te quote-en...

Ja, daar kunnen ze niet zo goed tegen nee... Maar goede ervaringen met het beestje? Ze hebben meerdere modellen, met enkele fan en met dubbele, sommige zelfs met verlichte fans. Ik heb er 1 met enkele fan. Kan op internet vrij weinig vinden over Coba voedingen.PeGys schreef op 13 June 2003 @ 12:14:
[...]
Heb zelf een Coba voeding gehad, tot er op een dag een blikseminslag was
Ik had een 350 watt met single fan, geluid viel wel mee maar kon stiller.DaRoot schreef op 13 juni 2003 @ 12:20:
[...]
Ja, daar kunnen ze niet zo goed tegen nee... Maar goede ervaringen met het beestje? Ze hebben meerdere modellen, met enkele fan en met dubbele, sommige zelfs met verlichte fans. Ik heb er 1 met enkele fan. Kan op internet vrij weinig vinden over Coba voedingen.
Op internet is er inderdaad zeer weinig over te vinden.
Ik heb hier dus een 450 Watt met single fan, die fan heb ik inmiddels vervangen door een Papst. Nog steeds niet superstil, maar die Papst moet ook een beetje lucht verplaatsen, dus ik heb niet de stilste uitgezocht.
Verwijderd
ik ga weer es wat modden:
- binnenkant verfen (wit)
- baybus
- uv fans er bij
- radiator tegen de bovenkant
- nieuwe waterpomp + uv groen toevoeging aan t water
- 2 blacklights
- blowholes van raampje beter afwerken
- plexiglas plaat onderin mn case neon leuk effect gaat geven
en verder komt er nog een nieuwe voeding bij
nu ziet mn pc er dus zo uit
(staat natuurlijk wel gewoon aan nu)
- binnenkant verfen (wit)
- baybus
- uv fans er bij
- radiator tegen de bovenkant
- nieuwe waterpomp + uv groen toevoeging aan t water
- 2 blacklights
- blowholes van raampje beter afwerken
- plexiglas plaat onderin mn case neon leuk effect gaat geven
en verder komt er nog een nieuwe voeding bij
nu ziet mn pc er dus zo uit
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 16:20 ]
Verwijderd
neej normaal zit ie er niet eens aanVerwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 19:12:
hangt je reservoir altijd zo los?
maar ik krijg nieuwe pomp + reservoir dinsdag pomp die er nu aan zit is een beetje gaar namelijk
Verwijderd
verdorie, nu dacht ik dat ik een origineel idee had om m'n kabels te omwikkelen,Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 16:20:knip....
nu ziet mn pc er dus zo uit(staat natuurlijk wel gewoon aan nu)
...knip
ben jij me voor..
je kan trouwens ook latex mtb binnenbanden gebruiken voor je kabels.
snij er kleine reepjes af in de lengte, en dan wikkelen maar.
Meschien is het slim om je rad 180 graden te draaien zodat de slangen over de onderkant van je kast lopen. Ik denk dat dat al een stuk scheeld. Verder kun je natuurlijk ook T en L stukjes gebruiken om de kabels netjes in scherpe hoeken langs de zijkand van je case te leggen.Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 19:25:
Aangezien ik mijn probleem te klein vindt om een heel nieuw topic over te beginnen plaats ik t maar hier.
[afbeelding]
Verwijderd
Fons zit thuis achter de PC en heeft het warm. Hij wil een ventilator gaan halen, maar hij heeft een probleem. Zijn bureau staat vol met troep, en ook naast hem is geen ruimte. Fons heeft nog wel een oude Globe 120mm fan liggen. En kabeltjes en schakelaars heeft ie ook in overvloed. Een half uur later is dit het resultaat:
En van iets verder weg zit het er zo uit:

De "Deskfan" werk prima en Fons is weer gelukkig.

Heb al een hele tijd fans op men scherm hoor. Maar heb een ontwerpje dat ik ga uitwerken zodra ik een nieuwe dremel heb. Zal dan wel eens posten wat het geworden is. Ik onthul al 1 ding. Ik ga Vantec Tornado 80mm fans gebruiken (84 CFM @ 52 db/fan) ofwel 252x90 mm fans (650 CFM @52 db/stuk)Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 21:09:
Fons zit thuis achter de PC en heeft het warm. Hij wil een ventilator gaan halen, maar hij heeft een probleem. Zijn bureau staat vol met troep, en ook naast hem is geen ruimte. Fons heeft nog wel een oude Globe 120mm fan liggen. En kabeltjes en schakelaars heeft ie ook in overvloed. Een half uur later is dit het resultaat:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door PeGys op 14-06-2003 00:39 ]
Verwijderd
Hier zijn mijn kleine casemods...moet nog een beetje afgewerkt worden aan de bovenkant...check linksonder trouwens...is wel grappig 
www.planet.nl/~nuis02/casemod11.bmp
www.planet.nl/~nuis02/casemod22.bmp
There you go!
There you go!
hoe heet die achtergrond?Verwijderd schreef op 13 June 2003 @ 21:09:
[afbeelding]
[afbeelding]
MMM fans op je bureau... Ik had er één, na één uur was er al een balpen in gegaan en ..... daag stille fan: welkom uit-balans-fan!
Ik zal ff pics posten van mijn led-fan
Ik zal ff pics posten van mijn led-fan
Heb je ook foto's met licht aan zodat je de hele case in vol ornaat kan zien ?Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 19:01:
Hier zijn mijn kleine casemods...moet nog een beetje afgewerkt worden aan de bovenkant...check linksonder trouwens...is wel grappig
There you go!
Ik kan nu niet eens zien waar ik naar kijk.
En dan wel een JPG die goed gecomprimeerd is. dus 600 pixels breed en 50kB groot
Post is een plaatje van die fan als hij uit staat....
Juist hij is doorzichtig
Ik heb aleen maar zwarte
Als je met zo`n laserpointertje er in schijnt geeft dat ook wel een leuk effect maar koop maar eens 4 van die dingen.
Kost je weer 10 euro + een reisje Frankrijk(o.i.d.).

(foto al draaiend)
zoal u hier ziet zijn de leds over het boordje geplooid en zitten juist 1mm boven de fanbladen. Aangezien ik niet echt de goede lijm had om de leds aan de fan te plakken en de draden in positie te houden heb ik alles met 3 rekkers vastgebonden.
Ooh en voor de freaks: 4 leds met elk een weerstand van 470 en alles op de 12 van de fan gesoldeerd.
Het heeft me toch een kwartier geduurd, totdat ik het idee van de rekker had... dan was ik er in 2min.
Mijn eerste doel was de ledjes in de zijwand te plaatsen, maar de bladen raken op 1mm na de wand (behuizing) zodat het niet haalbaar is.
dan vijl je de bolle koppen er toch af?
[ Voor 4% gewijzigd door Oxi op 14-06-2003 22:01 . Reden: typo master :( ]
Verwijderd
Sorry voor de lompheid van mij maar heb je nu gewoon de leds boven de fans gehangen?jvvv schreef op 14 June 2003 @ 21:51:
[afbeelding]
(foto al draaiend)
zoal u hier ziet zijn de leds over het boordje geplooid en zitten juist 1mm boven de fanbladen. Aangezien ik niet echt de goede lijm had om de leds aan de fan te plakken en de draden in positie te houden heb ik alles met 3 rekkers vastgebonden.
Ooh en voor de freaks: 4 leds met elk een weerstand van 470 en alles op de 12 van de fan gesoldeerd.
Het heeft me toch een kwartier geduurd, totdat ik het idee van de rekker had... dan was ik er in 2min.
Mijn eerste doel was de ledjes in de zijwand te plaatsen, maar de bladen raken op 1mm na de wand (behuizing) zodat het niet haalbaar is.
man jij bent slim... alhoewel, tot waar kan je vijlen hé? Maar zo is het ook mooi....Oxigun schreef op 14 June 2003 @ 22:01:
dan vijl je de bolle koppen er toch af?

(1.sry, ik bibber bij 1sec sluiting, en de convertie is fout gegaan)
idd, gewoon eronder... (het is een outtake)Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 22:04:
[...]
Sorry voor de lompheid van mij maar heb je nu gewoon de leds boven de fans gehangen?
[ Voor 39% gewijzigd door jvvv op 14-06-2003 22:09 ]
Verwijderd
Tis niet echt een mod, maar het hoord wel onder de electronica.
Ik heb vandaag mijn 2e printje geetst, en het is zeer goed gelukt! Het is een printje om een RGB ledje van kleur te laten veranderen. Het is een heel klein printplaatje, 6cm x 3cm.
Ik heb alle gaatjes al geboord met een 0.8mm boortje in een kolomboor. En mijn ledjes van de IA komen als het goed is over een week binnen.
Pic:

Ik heb nog veel meer foto's van het ets proces gemaakt, daarvan komt binnenkort een kleine tutorial over op GOT.
Ik heb vandaag mijn 2e printje geetst, en het is zeer goed gelukt! Het is een printje om een RGB ledje van kleur te laten veranderen. Het is een heel klein printplaatje, 6cm x 3cm.
Ik heb alle gaatjes al geboord met een 0.8mm boortje in een kolomboor. En mijn ledjes van de IA komen als het goed is over een week binnen.
Pic:

Ik heb nog veel meer foto's van het ets proces gemaakt, daarvan komt binnenkort een kleine tutorial over op GOT.
Ziet er clean uit, maar ik vernoderstel dat je 0.8mm bedoelt...
Dat hoeft niet, want mm kan ook micrometer zijnjvvv schreef op 14 June 2003 @ 22:21:
Ziet er clean uit, maar ik vernoderstel dat je 0.8mm bedoelt...
Verwijderd
die achtergrond heet: "Rip ergens een manga plaatje en fotosoep het". Heeft iets van doen met 'Gen13', maar ik heb geen idee wat het is.
dat is dus 0,008mm (micrometer is met een mu trouwensVerwijderd schreef op 14 June 2003 @ 22:55:
[...]
Dat hoeft niet, want mm kan ook micrometer zijnNiet de milimeter die jij bedoelt.
ik heb hier 2 standaard pcb boortjes liggen en die zijn beide 1.3mm, dus is 0.8 niet wat klein?
Verwijderd
Ja, ik bedoel dus 0.8mm, gefixed

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 09:54 ]
Verwijderd
Nope sorry, ik zal straks wel ff 1 of 2 maken, moet ik alleen ff weten waar ik het kan uploaden. Want nu heeft een vriend dat voor me gedaan en ik laat hem neit aan de gang blijvenHydraulik-Phunk schreef op 14 juni 2003 @ 20:13:
[...]
Heb je ook foto's met licht aan zodat je de hele case in vol ornaat kan zien ?
Ik kan nu niet eens zien waar ik naar kijk.
Ik heb overigens op de voorkant na nog niets gemod, maar omdat ik momenteel 5 case fans heb en er 3 naar binnen blazen en 2 naar buiten (coolers van voeding en proc. niet meegerekend) maar nou wil ik tegenover mijn cooler in de zijkant van mijn kast een gat maken, om daar de groene in te plaatsen. Probleem is, ik zou graag iets meer info willen hebben dan in de FAQ stond, want echt heel nuttig vond ik het niet.
/edit:
Als je de pics ff opslaat kan je ze tot 400% vergroten, dan zullen ze denk ik wel wat duidelijker zijn
En vanaaf gaat de dremel erin, mijn oom heeft er 1 en we gaan samen een beetje kloten met mijn pc, zoals we altijd doen, die kerel heeft echt 2 rechterhanden
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 14:35 ]
offtopic:
iemand toevallig enig idee waar ze dit spul verkopen? Heb al verschillende zaken gebeld, kunnen het wel leveren via farnell, maar dan moet ik ineens 10 meter bestellen terwijl ik van de verschillende maten maar een paar stukken nodig heb.

iemand toevallig enig idee waar ze dit spul verkopen? Heb al verschillende zaken gebeld, kunnen het wel leveren via farnell, maar dan moet ik ineens 10 meter bestellen terwijl ik van de verschillende maten maar een paar stukken nodig heb.
Verwijderd
de badkamerzaak? of kan je het niet van een oude coax kabel afhalen?floriske.nl schreef op 15 June 2003 @ 14:18:
offtopic:
[afbeelding]
Verwijderd
Ik zal hier ook eens 1 van mijn kleine mods posten:
Dit is een fan die ik gesloopt heb uit een oude AT voeding

Beetje bewerkt met producten

Voorzien van LEDjes (niet goed te zien)

Microcontroller aangeschakeld:

Klik hier voor een filmpje (917kb):

Na de examens moet de fan ook PWM aangestuurd worden.
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 14:37 . Reden: Missertje in link nr. 2 ]
dat is mooi het lijkt wel kermisVerwijderd schreef op 15 June 2003 @ 14:33:
Ik zal hier ook eens 1 van mijn kleine mods posten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
het gaat me hier inderdaad om de huls, sorry ik had wel wat meer info mogen posten.Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 14:23:
[...]
de badkamerzaak? of kan je het niet van een oude coax kabel afhalen?
Deze huls is bij wijze van spreke instelbaar
De afschermingen die je bij bijvoorbeeld de loodgieter koopt hebben een vaste maat, helaas.
Ik ben dus op zoek naar de 2 bovenstaande maten.
Verwijderd
Stille PC: alle fans draaien op 7 volt. dus heel stil, ik hoor nu nog alleen me hdd. [tering wat maken die dingen een herry.] [had eerst [oa] 2 x 12 cm fan op 12 volt lopen dus toen hoorde je ze niet :P]

Klik hier voor grote foto!! :D
Dit is trouwens me thermaltake radiator die ik ff tussen 4 fan heb ge"ty-rapt"!!

er komen nog 2 groene ccfls in als nieoow daar eens tijd voor vind om ze te halen.
Dit is trouwens me thermaltake radiator die ik ff tussen 4 fan heb ge"ty-rapt"!!
er komen nog 2 groene ccfls in als nieoow daar eens tijd voor vind om ze te halen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 15:41 ]
Op die laatste foto zie ik een kroonsteentje, en als ik die zie, word ik altijd heeeel nieuwsgierig! So, vertel...Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 15:39:
Stille PC: alle fans draaien op 7 volt. dus heel stil, ik hoor nu nog alleen me hdd. [tering wat maken die dingen een herry.] [had eerst [oa] 2 x 12 cm fan op 12 volt lopen dus toen hoorde je ze niet :P]
[afbeelding]
[afbeelding]
idd een erg rommeltje, tie-wraps, losse kabeltjes, kroonsteentje. maarja, dat is natuurlijk wel weer modvoer
Ik heb dus een windowke gemaakt in men case (Aopen HQ08, weeral
)
maar ik wou er iets speciaal van maken en dus het resultaat mag er best zijn al zeg ik het zelf

Er komt nog een paintjob op die case maar die is voor het groot verlof
+ een 2de ccfl
maar ik wou er iets speciaal van maken en dus het resultaat mag er best zijn al zeg ik het zelf

+ een 2de ccfl
Verwijderd
mooi raam!! ik houd van blauw!! er moet idd nog verf over maar een 2de ccfl zou ik niet deon... dan gaat de sfeer uit je pc.(ik vond 1 fan met ledjes al bijna genoeg)BDke schreef op 15 June 2003 @ 17:43:
Ik heb dus een windowke gemaakt in men case (Aopen HQ08, weeral)
[afbeelding]
+ een 2de ccfl
ook zou ik die usb draden uit je voorkant ergens anders gaan aansluiten.
succes met het verder modden!!
Verwijderd
uhm.. als je die foto nou een groter maakt dan zie je dat dat geen kroonsteentjes is maar dat dat tape is.DaRoot schreef op 15 June 2003 @ 17:22:
[...]
Op die laatste foto zie ik een kroonsteentje, en als ik die zie, word ik altijd heeeel nieuwsgierig! So, vertel...
en dat "gras" wat je ziet is idd kunst gras. dit is dat ook me gras-mod !!
*edit: er zitten trouwens 13 fans.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 22:12 ]
Dit topic is gesloten.