ook weer een kleine mod die ik voor een vriend van me heb gemaakt...
zijn pc maakte veel herrie, en zijn cpu-fan was ermee gekapt, waardoor zijn pc vastliep...
specs zijn een 1,1GHz Celeron, 384MB ram, 15GB hdd en pci vkaart (maar wel agp slot

)

80mm fan uit een oeroude voeding gesloopt en op 7V laten lopen.
oorspronkelijk zat er een 55mm fan op, dus ik heb 4 stukken karton op maat geknipt, ingetaped om afbrokkeling te voorkomen, en daarna een airduct van gemaakt, zodat de 80mm goed tot zijn recht komt. dit alles bevestigt dmv wat oud mechano...

oude 5400rpm 15GB hdd ingepakt met wat geluidsdempend materiaal om die vervelende hoge tonen te dempen als de hdd eenmaal draait, en daarna opgehangen aan tie-wraps om resonantie aan de kast te voorkomen. (zou ook niet eens meer in de oorspronkelijke bracket passen, maar goed...

)

eerste stadium van 't kabels wegwerken, zijn later nog beter weggewerkt, maar heb daar geen plaatje van. ledjes zitten op dit plaatje er trouwens ook nog niet in.

me eerste echte window gemaakt met een dremel. (afgezien van een andere window, maar dat was gewoon een cirkel, en ook nog gedremeld vanaf de buitenkant

, gelukkig niet uitgeschoten) ledjes en schakelaar liggen op de kast, klaar om ingebouwd te worden.
links en achter de pc in kwestie staan mijn pc's die beiden overigens nog niet klaar zijn, maar ik tzt. wel een keer zal tonen..

hier een close-up van de window. ben er best trots op, en ben van plan op me eigen case een veel ingewikkelder window in te zetten a la
'the Resetter'.

en als laatste een pic van de case met ledjes aan...

heb ook de power led ff vervangen voor een heldere rode en de hdd-activity led vervangen voor een uv-led. schakelaartje voor 't licht heb ik trouwens aan de bovenkant van de achterzijde geplaatst, rechts naast de psu.
o ja, bijna vergeten, heb ook de psu-fan op 7V gezet ipv 12V, aangezien ie op 12V wel een tornado leek. op 7V is 't geluid nauwelijks meer boven de gedempte hdd te horen, maar volgens mij koelt ie op 5V ook nog genoeg...
na ja, andere pc's mogen natuurlijk niet stiller worden dan de mijne...
hij heeft em al mee naar huis genomen, maar misschien dat ik de case nog zwart voor em ga spuiten, en de drives nog stealth...
nog wat op-/aanmerkingen erover, wat ik in de toekomst beter zou kunnen doen?
[
Voor 22% gewijzigd door
NewbieNeo op 07-07-2003 23:44
]