[CM] Mijn eerste electro-modje: Fanbus (18pics=790KB)

Pagina: 1
Acties:
  • 589 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Mijn vorige modjes waren een paar extra fans en dat brengt natuurlijk de nodige Db. met zich mee. Heb eerder me hele case al bekleed met geluids-isolerende noppenplaat maar hij maakt nog steeds teveel herrie. Wat doe je dan? Juist, zelf een fanbus maken! :)

Ik heb hem in een 5.25" bay gebouwd en bestaat uit: 5 schakelaars, 5 LED`s en 5 potmeters.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Prijs overzicht:

5x potmeter..................... E 4.50
5x draaiknopje.................. E 4.50 
5x LED-clip..................... E 1.00
5x Dual-color LED............... E 0.60 
5x Schakelaar................... E 0.50
10x weerstand 470Ohm ........... E 1.00
10x opvul-ring.................. E 0.20
1x krimpkous.................... E 2.00   +
--------------------------------------------
TOTAAL:......................... E60.50 (niet te zuinig idd..)

Die draaiknopjes waren idd super duur. :( Had ook van die goedkope zwarte knoppen kunnen nemen maar vond ik geen gezicht.

Mini How-to
Heb eerst alles in AutoCAD schaal 1:1 uitgewerkt om alvast een idee te krijgen hoe het eruit gaat zien en of alles wel ging passen. En daarna was het natuurlijk boren en solderen geblazen!
Aftekenen doe je natuurlijk op de binnenkant zodat je geen krassen op het frontje krijgt. Even met een centerpons een putje maken en boren maar.
Heb ooit in het verre verleden wel eens op school solderen gehad, dus t`was weer ff wennen.. :+ En natuurlijk had ik alleen een soldeerbout met een grote, platte kop. Niet ideaal maar oefening baart kunst zeggen ze. Of je vervangt gewoon de kop met voor een andere of helemaal goedkoop: een spijker ;) Wel alles eerst met soldeervloeistof nat maken zodat het beter hecht.
De draaiknopjes moesten wat uitgefreesd worden: ze pasten namelijk niet om de moertjes van de potmeters heen. Dremel, do your job! :+ (Zie pic. nr. 3)
Als je alles goed voorbereid kan iedereen een eenvoudige fanbus als deze maken. Suc6!

Affijn, hier zijn de pics. Sit back and relax... (kwijlbakkie bij de hand? :D)

Het idee uitgetekend in CAD: (klik klik.. ;))
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/RXXH492CQPO/picserver.jpeg

Alle onderdelen die zijn gebruikt uitgestald...
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/S90057M0TQ6/picserver.jpeg

Er is wat zwart-plastic weggefreesd (gewoon met dremel-freesje). Het moertje past er nu precies in.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/1VV92Z8VV84/picserver.jpeg

Alle gaten geboord en gevijld. Meeste onderdelen zijn hier reeds gemonteerd.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/L68B5O0E8D0/picserver.jpeg

Alle onderdelen zijn nu gemonteerd..
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/44DL434516K/picserver.jpeg

De + draad is hier al gesoldeerd. Het pootje van de LED is ook gebruikt om de potmeter te verbinden. De weerstanden op de - kant van de LED geplaatst, makkelijker en goedkoper dan de 2 + polen van weerstanden voorzien :)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/54SM41Y40K7/picserver.jpeg

En de - pool is gesoldeerd. Alle kabeltjes zijn voor zover mogelijk van een krimpkousje voorzien om kortsluiting te voorkomen. Almost done..
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/C4R73HTR6U6/picserver.jpeg

Overzicht van de achterkant
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/21K483B3M9C/picserver.jpeg

Pic van de breekstekkertjes. Heb de + pool met een stikkertje gemarkeerd en genummerd, weet je welke stekker bij welke potmeter hoort..
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/G342KPF286C/picserver.jpeg

En toen... moment suprème! Het testen! Stekker erin, PC aanzetten en... Hij doet`t! Mijn eerste electro-mod was een feit! Yes! :+
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/58A9ZE7B1KO/picserver.jpeg

Nu nog het inbouwen.. Front van de case afgehaald en de situatie nog eens goed bekeken..
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/HUSZR9U77NJ/picserver.jpeg

Er is trouwens nog ruimte tussen de isolate en de case over, voor de airflow. Na vele vragen, hier het bewijs ;)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/7GZ2859516F/picserver.jpeg

Close-up pic van de binnenkant..
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/40207G85SN5/picserver.jpeg

Totaal overzicht van mijn case nu. Alle fans zijn nu op de fanbus aangesloten (CPU, GPU, Intake voor, Intake achter, Outtake) Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/NE4LQH64HG6/picserver.jpeg

Héhé, hier eindelijk de pics van mijn fanbus in actie! :) De kleur van de LED`s zijn op de foto`s een beetje flets, maar normaal zijn ze perfect rood/groen.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/5H627AC6XJ9/picserver.jpeg

Pic van de zijkant..
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/W74I70BV5E0/picserver.jpeg

1 van de draaiknopjes even losgemaakt. Hier kan je goed zien dat het draaiknopje helemaal over het moertje heen zit. Had ik de draaiknop niet uitgefreesd, dan zou je die lelijke moer zien. Afwerking is alles... :Y)
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/RS8S3LJ0144/picserver.jpeg

Vooraanzicht..
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0F969V16M70/picserver.jpeg

Reacties? :)

[ Voor 61% gewijzigd door Silentpuma op 03-02-2004 04:51 . Reden: Links gefixed. BTW hij werkt nog steeds perfect! :) ]

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 00:30
Mooi gemaakt en zeer netjes afgewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ziet er zeker wel netjes uit, ook in wel in de stijl van je kast zelf, sehr gut...
:) :*)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 17:25
Je hebt gewoon vermogenspotmeters gebruikt? Zonder LM317 of een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Enkelt en alleen een vermogens-potmeter ja. Ben nog een beetje electro-noob, dus ben voor de simpelste oplossing gegaan.
Het is trouwens een potmeter van 50Ohm en 9Watt (staat ook in 1e pic ;)) Had eigenlijk 100 Ohm moeten nemen, kon het dan iets beter regelen..

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EntonoX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:45

EntonoX

Team leider

netjes.. hoor zeer net gemaakt. alleen 1 tip, doe wat aan die :r kleur van je kast, leuk verfje en raampje ofzow. :?

-===< Triumph TR7, 1977, Finished >===-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Zeer netjes afgewerkt! Hulde!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:34

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

mooie bus en netjes afgewerkt

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeer netjes en mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes gedaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 16:49
Erg mooi gedaan, vooral die knoppen zijn om te :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:18
netjes!!

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Laatst online: 09-09 09:02
Zeer fraai gemaakt je brengt me op ideeën

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Laatst online: 15-08-2017
wow, ziet er gelikt uit! :9~

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50
Netjes gedaan zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 31-08 15:02

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Silentpuma schreef op 26 oktober 2002 @ 13:16:
Enkelt en alleen een vermogens-potmeter ja. Ben nog een beetje electro-noob, dus ben voor de simpelste oplossing gegaan.
Het is trouwens een potmeter van 50Ohm en 9Watt (staat ook in 1e pic ;)) Had eigenlijk 100 Ohm moeten nemen, kon het dan iets beter regelen..
Wprden die potmeters niet te warm? Want dat was eigenlijk de voornaamse reden dat ik een 7-0-12V baybus gemaakt heb. (HlpDsK style: zelfde knopjes, maar ik heb der maar 3 gebruikt)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Zijn die knoppen 4.50 per stuk????

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Duracell schreef op 26 oktober 2002 @ 13:55:
[...]

Wprden die potmeters niet te warm? Want dat was eigenlijk de voornaamse reden dat ik een 7-0-12V baybus gemaakt heb. (HlpDsK style: zelfde knopjes, maar ik heb der maar 3 gebruikt)
Het zijn vermogenspotmeters. Kunnen max 9W aan dus dat valt wel mee hoor.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

zo hoort de afwerking van een fanbus te zijn, complimenten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayVee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-08 10:22

JayVee

shibby++!

Gaaf man. Is het geld wel waard! En stoere isolatie!

ASCII stupid question, get a stupid ANSI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 20:56

jotheman

Was like that when I got here!

Netjessssssssss, heel mooi gesoldeerd ook, mijn baybus is maar 'n rotzootje :)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel strak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 22:06

AMDFreak

Intel is zo..

ziet er stak uit!!

Jammer dat het zoooo veel koste :(

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 22:47

t!mP

is inflatie gevoelig

erg netjes / ziet er ook nog koel uit ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg 1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Ja zeg dat wel... Zeker die knoppen, waren E4.50 PER STUK :(. Maar ja, anders zit je met die stomme zwarte plastic knoppen... Damn, kwamen bij speciaal bedrijf vandaan ofzo.
Wou er halverwege eigenlijk mee stoppen omdat het nogal duur ging worden. Maar ik had alle potmeters en stuff al binnen. Dacht toen, dan maak ik het gelijk maar goed af. Die LED-clips zijn er ook maar op het laatst bij gekomen. Maar het resultaat is ernaar, als ik jullie reacties mag geloven. :)
Door EntonoX - Saturday 26 October 2002 13:17

netjes.. hoor zeer net gemaakt. alleen 1 tip, doe wat aan die kleur van je kast, leuk verfje en raampje ofzow.
Jaja die zijn nog onderweg :p Een raampje wil ik er zoiezo nog in hebben, weet alleen nog niet welke vorm het gaat geven. Zo`n neonbuisje of CFFL hoe je`t ook noemt, heb ik wel al gevonden. Voor 17 pleuro`s kan ik er ergens wel een kopen.
En ik kreeg laatst ook het idee om een fanduct voor mijn proc te maken, want ik wil nog wel een beetje OC`en... Komen die extra fanbus aansluitingen goed van pas ;)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Duke
  • Laatst online: 28-08 08:15

The_Duke

ho gek!

wooow zeer mooi gemaakt..petje af hur _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_master
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 11:17
Erg netjes gemaakt _/-\o_ vind die draaiknopjes erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of heeft die fan voorin als intake totaal geen nut als je alles ervoor dichtplakt met noppenschuim? Wel een erg strakke baybus trouwens. Ik vind alleen die tuimelschakelaars minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi gemaakt.. :)

[mierenneukmodus]

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=22408
Het middelste schakelaartje is 'anders'.. :X

[/mierenneukmodus]

Verder heel netjes.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Het middelste schakelaartje is 'anders'..
Ja dat klopt! Je bent de eerste die het ziet! ;) Toen ik die schakelaars ging kopen, waren er nog maar 4. En de nieuwe partij schakelaars bij de verkoper waren iets anders, blauw van kleur en een ribbel-moertje i.p.v. een gewone moer. Beetje jammer, maar ja. Heb hem in het midden geplaats, is het toch nog symetrisch, wat wel zo netjes is.
Door BananeKoning - Saturday 26 October 2002 18:08

Ligt het aan mij of heeft die fan voorin als intake totaal geen nut als je alles ervoor dichtplakt met noppenschuim?
Dat lijkt idd zo ja, maar tussen dat noppenplaat en de fan is nog een ruimte van 2-3 cm.

EDIT: heb een pic gevonden:
http://picserver.student....ure.php?id=22546&size=384

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 15:39 ]

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien staat het wel ergens, maar heb het niet zo 123 kunnen vinden: tussen wat voor voltages/snelheden/wat-dan-ook sta je met die erg _/-\o_ fanbus te regelen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooGLaNDeR
  • Laatst online: 15-08 00:47

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

goed zeg :)

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeeeeeel erg netjes echt iets om trots op te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo das echt super gaaf!!!!!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is trouwens jou kast stiller geworden door dat spul aan de binnenkant van de kast ??

Wil nl ook me kast gaan isoleren !!! (dragontower big zwart was 1 van de eerste hoor *D )

Misschien dat ik het bij xxlcases zo opmaat gemaakte matten koop, die ik er zo in dan zetten!!

Maar weet niet of dat nou zo veel scheelt??

Het is toch weer 60 euro.

Begin nl een beetje arm te worden na me waterkoeling 410,97 euro

En boxen set Logitech z680 400 euro.

Maar goed je krijgt er veel voor terug hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 16:35
Netjes :Y) Een echte nette fanbus mag ook wel wat kosten, het resultaat is er dus ook naar :9~ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Door Rippie - Saturday 26 October 2002 18:32

Misschien staat het wel ergens, maar heb het niet zo 123 kunnen vinden: tussen wat voor voltages/snelheden/wat-dan-ook sta je met die erg fanbus te regelen??
Tussen voluit en heel stil ;) Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, enkelt dat die 50 Ohm weerstand biedt. Binnenkort wil ik het kabeltje wat de RPM meet doorlussen naar de molex op mijn mobo. Dan kan ik zien tot welke RPM hij kan regelen...
Tis hier wel lekker stil geworden btw, heerlijk.. 8) (CPU-fan nu ook erop aangesloten)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij ziet er erg netjes uit idd, maar man wat ben jij getild bij je electronicaboer..

EUR 60, da's ong. 140 piek, voor 5 ledjes, 5 schakelaars en 5 potjes.. BRRRRrrrr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Szo, dat ziet er mooi uit. Echt beter die knopjes zo. Ook nog gekozen voor die mooie led sockets, toe maar. Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Door bopitje - Saturday 26 October 2002 19:57

Is trouwens jou kast stiller geworden door dat spul aan de binnenkant van de kast ??

Wil nl ook me kast gaan isoleren !!! (dragontower big zwart was 1 van de eerste hoor )

Misschien dat ik het bij xxlcases zo opmaat gemaakte matten koop, die ik er zo in dan zetten!!

Maar weet niet of dat nou zo veel scheelt??

Het is toch weer 60 euro.

Begin nl een beetje arm te worden na me waterkoeling 410,97 euro

En boxen set Logitech z680 400 euro.

Maar goed je krijgt er veel voor terug hoop ik
Waaaat! Wil jij er 60 pleuro`s voor neerleggen??!! Die matten die ik gebruikt heb komen bij de doe-het-zelf zaak vandaan voor 10 euro`s! :D 2x geluids-isolerende matten van .50 bij 1.50M.
Dat spul is super makkelijk te 'monteren'. Het is gewoon schuimrubber, dus gewoon ergens tussen/achter klemmen. ;)
Scheelde trouwens best veel Db`s, maar nu met fanbus is het helemaal :z

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Hij ziet er erg netjes uit idd, maar man wat ben jij getild bij je electronicaboer..

EUR 60, da's ong. 140 piek, voor 5 ledjes, 5 schakelaars en 5 potjes.. BRRRRrrrr..
Waarschijnlijk wel ja. ;( Alleen kon ik weinig anders, zijn geen andere electro-boeren bij mij in de buurt. Jammer dat ik HEC in Delft pas ontdekte nadat alles al klaar was... Is denk ietsje goedkoper. Nou ja, dan kijk ik maar ietsje langer naar mijn bus ;) :D

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silentpuma, je moet moet eens doodgewoon de Conrad catalogus bestellen. Kost je 3 euro 50 en al bestel je daar niets heb je in ieder geval goed referentiemateriaal thuis. Kan je rustig alles uitzoeken en als het bij je elctroboer veel duurder is, dan bestel je gewoon bij Corad. En hey, wha the f**k, je hebt een hartstikke stoere rheo. Ik zou er heerlijk van genieten en die 60 euro's vergeten. Weer wat geleerd voor de volgende keer toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestiole
  • Niet online
Netjes... heb dezelfde knoppen trouwens echt mooie alu knoppen zijn het 8)

En tja ze worden warm maar wat maakt dat uit, de knop is alu dus die laat de warmte mooi naar buiten gaan :)

Me, myself & I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Niet online
Ikzelf ben een nogal mierrenneuker en vooral in het vervaardigen van spullen met handen en tools. Het lijkt namelijk alsof de schakelaars en leds helemaal niet op één lijn zitten. Dat haalt voor mij meteen de strakheid eruit. (ik zou eerst gaan meten en rekenen, dan precies op het kruisje gaan boren)

Verder vooral de achterkant netjes gedaan.. En een leuke old-style knoppen en schakelaars en leds.

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
Ikzelf ben een nogal mierrenneuker en vooral in het vervaardigen van spullen met handen en tools. Het lijkt namelijk alsof de schakelaars en leds helemaal niet op één lijn zitten. Dat haalt voor mij meteen de strakheid eruit. (ik zou eerst gaan meten en rekenen, dan precies op het kruisje gaan boren)
Lol, dat ben je zeker ja ;)
Maar je hebt wel een beetje gelijk ja, precies recht is anders. Maar dat boren valt niet mee zeg. Zie in de pic die getekend is het onderste frontje. De orginele tekening is 1:1. Dat frontje heb ik dus uitgeprint en in het frontje zelf geplakt. Zo had ik een perfect rechte lijn om te boren. Ook nog gecenterd, en dan boren maar. En daar is het mis gegaan: heb nog geen kolomboormachine in de schuur |:( dus dat boren ging niet echt goed. Heb al eerder een frontje ermee vernaggeld. Hoe je het ook doet, het gaat gewoon scheef. Tja, kon dus alleen nog maar een beetje bijvijlen met een rattestaartje en thats it. Veel fout marge had ik niet, dus ja..

Maar hoe dan ook, als ik er zo naar kijk is er op het eerste gezicht niks aan de hand en daar gaat het mij om ;)
En de volgende keer boor ik het wel op school, bij de kolomboormachine... (ya like thats ever gonna happen! 8)7 )

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solosmots
  • Laatst online: 07-09 17:25
Zoals je zelf al zegt, kolomboor is all you need

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 15:54

PnD

like in Pinda ^_^

wreeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GEIL MAN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erg mooi gemaakt, ik moet ook nog even van die mooie ledclipjes halen voor mn bbus. maar die zal vast nie zo mooi worden als deze.!

Verwijderd

Solosmots schreef op 27 October 2002 @ 10:45:
Zoals je zelf al zegt, kolomboor is all you need
Ik denk dat een houtboortje (met scherpe punt) ook wel volstaat. Iemand daarmee geprobeerd?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

netjes maar erg prijzig :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• TMDevil
  • Laatst online: 16-07 21:26

TMDevil

Blaat

Zeer mooi en het is totaal niet te zien dat je een nOOb in elektra bent. Ik moet maar hopen dat mijn Baby-Bus net zo mooi gaat worden. _/-\o_

n54 power!

• Dibbuz
  • Laatst online: 23:14
Perfect afgewerkt!!! thumbs up!

Waar vui zit, zit geen glans!

• SmauG
  • Laatst online: 11-01-2022
aaarg ik zie iedereen zo simpel een poteter aan zijn fans monteren en mijn electroboer blijft maar zeggen dat het niet gaat :( zou je een schema van je fanbus kunnen geven? :)

Verwijderd

erg mooi gemaakt _/-\o_ !!!

• comvidnet
  • Laatst online: 30-11-2021
ziet erg goed uit

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• vehpol
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

_/-\o_ Dat ziet er wel ONTZETTEND goed uit!!! _/-\o_

Ceci n'est pas une signature!

• The Condor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:57
Ten Eerste het is zeker net-tjes, zeker knap dat soldeer werk omdat je maar een beetje ervaring van de middelbare-school :D (je kunt het beter dan ik zelf maar dat is al snel :( )

Maar met dat netjes boren, niet zo moeilijk doen een flinke priem (met scherpe punt volstaat al ) gaatje prikken en boren maar, ik ben binnenkort ook aan de beurt dus wat dat betreft :D, kan ik het direct zelf proberen :D)

Spec`s

• 418O2
  • Laatst online: 17:54
:9~ ik weet uit eigen ervaring dat fanbus gear duur is... jij hebt het wel supernetjes gemaakt..

gg

• comvidnet
  • Laatst online: 30-11-2021
:9~ :9~ Zeker wel mooi gedaan , Alleen wel duur :X

edit:
Sorry voor de Dubbelpost

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• qwertyuiop
  • Laatst online: 31-07 14:20
Zeer mooi, maar de verhouding met de rest van de PC vindt ik wat minder.
Maar zeker toppie gedaan ;)

• Kolonel_E
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-09 18:14
Zeer mooi resultaat, maar even een vraagje:
Een buurjongen van me heeft ook zo'n fanbus gemaakt, alleen zijn potmeters waren in totaal 9 Euro....
hij had volgens mij wel wat lichtere potmeters, maar die worden amper warm bij hem(betekend toch dat ze het gewoon goed doen?)....
Ik zie dat jij 9 watt potmeters had....en hij had volgens mij van 3 watt.....Maakt dan dan nog zo'n verschil?

Verwijderd

Een potmeter van 3 Watt is voor een standaard fan al ruim overbemeten, zwaarder mag best, maar is niet echt nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Erg netjes goed afgewerkt, mooie draaiknopjes..
Slecht een vraagje van je 5 schakelaartjes is de middeltste van een ander model waarom? (de andere zijn 6 hoeken en die ene is rond geribbeld)

/edit
Laat maar ik zag ff niet dat deze topic 3 pagina's had en dat er al iemand was geweest die het opgevallen was op pagina 2 O-) foutje

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0000t een van de meest mooie en netjes afgewerkte baybusjes die k ooit heb gezien :)
complimenten is die 60 uuro zkrs waard :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tog waar vooor je geld :) Nice job!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:59
ik heb hier ook een paar potmeters liggen, zal binnenkort ook ff een fanbus in elkaar knallen... mooi gedaan ker0l :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Topicstarter
zou je een schema van je fanbus kunnen geven?
Zie de allereerst pic, das het schema wat ik gebruikt heb ;)
Maar met dat netjes boren, niet zo moeilijk doen een flinke priem (met scherpe punt volstaat al ) gaatje prikken en boren maar, ik ben binnenkort ook aan de beurt dus wat dat betreft , kan ik het direct zelf proberen )
Ja, dat dacht ik ook... ;( Heb ook met een priem een gaatje gemaakt en toen gaan boren. Maar hoe je het ook doet, ze zwabberen altijd iets uit het midden waardoor ze niet perfect op 1 lijn zitten.
Zoals al eerder gezegd, voor het beter werk is een kolomboormachine een must. :)
Zeer mooi, maar de verhouding met de rest van de PC vindt ik wat minder.
Maar zeker toppie gedaan
Ik geef je helemaal gelijk :/ Me case is zeker niet mooi. Maar er liggen nog wat ideeen op de plank. Zowieso wil ik er een raampje + ccfl in, en een mooi kleurtje zou hem niet misstaan. + nog wat extra fans/fanducts, nieuwe VGA cooling...
"Ba-baby, you ain`t seen nothing yet!" ;) :+

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er erg mooi uit

top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 18:19

Meneer aard

Porsche rulez!

zeer netjes

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Laatst online: 11-09 14:44
cool gedaan. ziet er erg mooi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er flex uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

very nais :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

supah netjes! Ik ben nu ook weer een nieuwe baybus aan het maken (een heel origineel ontwerp :*) ) maar ik heb gewone 2 standen inbouw schakelaars gebruikt, die krengen kosten bij HEC 3.50 per stuk! En gewone schakelaars kosten (slechts) 2.25 euro.

Dus 5 * 3.50 = 17.50 + 4 * 2.25 = 9.00, is samen 25.00 euro + nog iets van 15 euro aan andere onderdelen (oa ledjes en tandwielen)

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 21:51

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Netjes !!

Dit zijn echt de betere mods !!
Ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel strak!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreKev
  • Laatst online: 16-08 16:42

BreKev

a.k.a. BreKev

Ziet er strak uit, mooi gedaan

Canon EOS 7d - Canon EF 24-70mm f/2.8L USM - Canon EF 50mm f/1.8 II - Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM - Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM - Canon 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die voorste blowhole heeft geen nut met die case ervoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Erg mooi, vooral die bicolor leds. Alleen jammer dat het zo duur is, maarja, potmeters zijn toch wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 November 2002 @ 21:44:
Die voorste blowhole heeft geen nut met die case ervoor!
misschien zitten er wel gaatjes in de voorkant! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi gedaan! Prima foto's erbij, lekker duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een geld, maar je hebt er wel wat moois voor terug.

Echt strak gemaakt en mooi afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pastasaus schreef op 17 November 2002 @ 22:02:
[...]

misschien zitten er wel gaatjes in de voorkant! 8)7
Wijs ze dan ff aan :)
Ik zie alleen maar "A-Open" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier spreken we dus namelijk over een ZEER mooie pc !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zier er erg mooi uit! Bij mijn fanbus heb ik niets geisoleerd! :S Nog nooit problemen mee gehad. Maar helpt dat speciale schuim nog een beetje om je PC stil te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ff naar de datum van het topic waar je in reageert de volgende keer (niet zonder rede omhoog trappen enzo)
En ja, dat schuim helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwoody
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 10:15

madwoody

Connection reset by ME

Ziet er zeer netjes uit

Specs: Game/LANBak FTP/Gameserver Unix Server Visit http://www.gamesfm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

sorry dat ik dit topic een nogal harde schop geef, maar heb een paar vraagjes:

1. Welke winkel heb je die spullen gekocht, ik woon in utrecht en ik weet niet naar wat voor soort winkel ik toe moet gaan voor al die spullen
2. Kan je meerdere fans op 1 schakelaar aansluiten? heb nu 5 fans maar wil er 2 bij zetten, en een aantal kunnen wat mij betreft op 1 schakelaar
3. heb je die weerstand berekent, of zat die bij de led, heb in een ver verleden wel eens dit soort dingetjes berekend maareh dat is eh lang geleden : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Laatst online: 23-08 14:58
thaBeerbuster schreef op 16 April 2003 @ 10:26:
sorry dat ik dit topic een nogal harde schop geef, maar heb een paar vraagjes:

1. Welke winkel heb je die spullen gekocht, ik woon in utrecht en ik weet niet naar wat voor soort winkel ik toe moet gaan voor al die spullen
2. Kan je meerdere fans op 1 schakelaar aansluiten? heb nu 5 fans maar wil er 2 bij zetten, en een aantal kunnen wat mij betreft op 1 schakelaar
3. heb je die weerstand berekent, of zat die bij de led, heb in een ver verleden wel eens dit soort dingetjes berekend maareh dat is eh lang geleden : )
1. voor deze spullen kan je het beste naar de locale electroboer gaan.
2. als je een schakelaar gebruikt kan dit best. alleen als je pot meters gaat gebruiken moet je hiermee rekening houden van wegene het vermogen en de weerstand.
3. meeste electrowinkels willen je graag hierbij helpen. dir ligt namelijk aan het soort led en de voltage waarop je die led wil aansluiten

Maar had je hierover niet de maker van deze fanbus kunnen mailen ipv het topic te kicken?

[ Voor 5% gewijzigd door Casejunkie op 16-04-2003 10:46 . Reden: toevoeging ]

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

1. Kijk even in de gouden gids.
2. Schakelaars hebben een max-stroom. Opgeteld moet de maximale stroom van de fans (staat op elke fan wat 'ie trekt) minder zijn dan de max van je schakelaar.
3. Hoe je een weerstandje voor een led uitrekent staat in de CME-Faq.

/slot.
Pagina: 1