De CME FAQ - Geef hier je feedback

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.492 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 15:27

AcouSE

Swedish Chef

Topicstarter
Feedback topic - CME
Zoals de frequente gebruiker hopelijk is opgevallen, hebben we onlangs de CME faq voorzien van een index. Dit is een klein stapje in de richting van een betere CME FAQ.

Graag willen we bij deze de users vragen wat ze van de CME-faq vinden, en wat er verbeterd kan worden;
-Welke vragen mis je? (Gaarne met antwoord :))
-Wat is er fout/achterhaald)
-Etc, etc.

Post hier je commentaar of mail ons (zie profile voor mailadres)
offtopic:
Ongemotiveerde replies zijn trouwens niet welkom, dus laat de flames maar achterwege :p

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stond er al een link naar http://www.hardwarebook.net/ etc ?

Maten van fans: http://www.papst.de/english/products_luefter_dcaxial01.html

(AcouSE): HWB = Fixed. Die Papst link laat ik even achterwege.

[ Voor 163% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De inhoud van die site komt me bekend voor .. Zelf gebruik ik altijd www.technick.net voor dit soort zaken :)

(AcouSE): Fixed, zie bovenstaand topic/reply

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:36

Meneer aard

Porsche rulez!

oh ja heb hiervoor een topic in LA geopend of dit opgenomen kan worden in de CME faq.

[rml][ voorstel] Zou dit opgenomen kunnen worden in de CME FAQ?[/rml]

is over blowholes, template. Is wel misschien handig.

(AcouSE): Gefixt!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:45 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Sites veranderen waar je lcd's kan kopen zoals modware house en grafische-lcds.tk ofzo, die moet ik effe op zoeken en die tweak lcd doet het ook niet echt meer.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ik vind dat in de CME-faq een stukje moet komen te staan over hoe simpel het is om een beetje betere koeling te bouwen voor je NB en VGA.

Er zijn een hoop figuren die een vraag stellen als:
"m'n fan van m'n videokaart is dood" of:
"waarom wordt m'n NB zo warm?"

en ze kopen dan dingen (lees: ze worden een beetje opgelicht) met producten dat ik denk: "waarom nou?"

Het is zo simpel om een oud koelblokje een beetje bij te zagen en er twee boutjes doorheen te jassen, waarom dan iets kopen wat "er speciaal voor gemaakt is" en het niet half zo goed doet. :?

Als de fan voor je videokaart stopt, sloop je een ouwe PC voor een leuk koelblokje, en lijm je dat erop vast.

Dus als jullie een (kleine) tutorial in de FAQ kunnen zetten over hoe je dat doet, zijn daar een heleboel mensen mee geholpen. :)

(AcouSE / m-m): Imho meer iets voor DOC. I.i.g. bedankt!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:46 ]

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik mis (en merk dat anderen missen) is een uitgebreide elektronica (compu-related) FAQ.
Dus met schema's, uitleg over componenten etc.

(euss): Fixed! Enkele basis-electro links toegevoegd.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 19:29:
Wat ik mis (en merk dat anderen missen) is een uitgebreide elektronica (compu-related) FAQ.
Dus met schema's, uitleg over componenten etc.
Me too. :) Maar een basic-cursus elektronica is niet eenvoudig. Eventueel zouden de belangrijkste componenten wel uitgelegd kunnen worden, maar we moeten er wel aan denken dat het een lijst frequently asked questions is. Daarom moet het niet te uitgebreid worden.

(euss): Fixed! een paar Electro FAQ links toegevoegd

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik mis deze: http://www.circuitsonline.net/download/cat.php?id=3

De led voorschakel berekenaar :)

Is errug handig :D

Frequently Asked Questions CME

Hieronde dus :)
hmm link werkt niet goed :(

Naja :)

Lijkt me duidelijk :)

Link naar Topic van de maker van dit programma
[rml][ LED]Weerstanden software[/rml] :)

(AcouSE): Gefixt!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:46 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 13:09

M14

Dit is niet echt een toevoeging aan het cme-faq, maar meer voor alle faq's.

Wat mij dus best irriteert: Je hebt nu een mooie index gemaakt. Is hardstikke duidelijk. Maar als je er op klikt, dan word er een nieuw venster geopent ipv dat je in het zelfde venster een stuk naar benede gaat.

(AcouSE): Voor zover ik weet worden alle links in posts in een nieuw venster geopend. Maar ik zal even rondvragen, misschien dat er een oplossing voor is.

[Edit]: Bedankt BalusC, nu is het gefixt!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:47 ]

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-07 16:10

BJD

Het is mischien een idee om laupro er in te noemen.
Mischien met een stukky info er bij.

(euss): Via Moderatiepolicy CME :Inkoopacties -> Einde aan de Inkoopacties is LauPro wel vermeld met uitleg over het hoe en waarom.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Tot zover dood:
...[knip]....
Alles doorgelopen :D

En nee, ik had niets beters te doen :P

Ik hoop wel dat hier wat aan gedaan wordt :)
Anders heb ik het voor niets lopen uitzoeken :D

(AcouSE): Bedankt voor het uitzoeken! :)

[ Voor 214% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:47 ]

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 19:29:
Wat ik mis (en merk dat anderen missen) is een uitgebreide elektronica (compu-related) FAQ. Dus met schema's, uitleg over componenten etc.
volgens mij staat er al een verwijzing naar cliffs fanbus page (www.fanbus.com) deze heeft een hele assortiment schema`s, turtorail (of hoe je het mag schrijven) hoe je het moet maken en solderen.
Als dit er niet in staat is dit wel eventueele toevoeging voor de faq.

(AcouSE): Fanbus.com staat in de faq :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij staat er al een verwijzing naar cliffs fanbus page (www.fanbus.com) deze heeft een hele assortiment schema`s, turtorail (of hoe je het mag schrijven) hoe je het moet maken en solderen.

Als dit er niet in staat is dit wel eventueele toevoeging voor de faq.
Maar als ik merk hoe vaak je nog topics krijgt als : 'ik wil een fanbus maken maar hoe, wat , waarom etc ' Dan denk ik dat een elektronica-deel wel een waardevolle toevoeging zou zijn aan de FAQ, al is het nog zo basic.

(AcouSE): Fanbus.com staat in de faq :)
(euss): Fixed! een paar Electro FAQ links toegevoegd

(euss): Zie de lijstjes van AcouSE & euss over verschillende Fanbussen. Die moeten alleen nog op een adequate manier ingepast worden ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Het feit dat er in de FAQ staat dat de meeste lcd's zonder controller en lcd schermen van laptops niet kunnen worden aangestuurd: hier is verandering in gekomen met de controller van sprite_tm

(m-m): voor de meeste mensen die ergens een LCD uit slopen is dat niet echt reeel/haalbaar. Maar er zou wel een vermelding in kunnen voor de mensen die wel weten hoe ze dat moeten aanpakken, lijkt mij.

(euss): helaas is alleen het project aan het verzanden. Daarnaast is het in verhouding te complex zodat het antwoord niet echt relevant is voor de gemiddelde CME'er die met deze vraag komt. Zie: [rml]Sprite_tm in "[ LCD] Eerste prototype LCD-controller af"[/rml]

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

http://www.hardwarebook.net/

Deze vind ik persoonlijk altijd erg handig :)

Pin outs voor kabels, adapters en connectoren :)

Das alleen de seriele kabel :)
Dit is alles :P

Maarja, jij bent de mod :P

* Atlas gaat verder brainstormen over de FAQ :D

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Om hier aan toe te voegen: http://www.networktechinc.com/technote.html

(AcouSE): Fixed!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet ben tegengekomen in die FAQ is het stealthen van een cd(-rw) / dvd(-rw)-speler. Lijkt me ook vrij basic, is het niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 17:10:
Wat ik niet ben tegengekomen in die FAQ is het stealthen van een cd(-rw) / dvd(-rw)-speler. Lijkt me ook vrij basic, is het niet? :)
maar daar worden ook niet (veel) irritante topics voor geopend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Een klein guideje om de led van je optische muis te vervangen ofzo. Daar blijven ook steeds topics over komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10

BCM

Misschien een paragraafje over solderen. Hoe vaak er hier niet staat dat er S39 is gebruikt.

Ik wil wel een opzetje maken.

(AcouSE): Graag. ;)

Edit/Toevoeging

Algemeen solderen
Solderen is een techniek waarbij twee stukken metaal mbv een derde metaal “aan elkaar geplakt” worden. Voor elektronica betekent dit meestal tin als derde metaal dat gebruikt wordt om elektronische verbindingen te maken.

Soldeerbout:
Voor de beginnende soldeerder volstaat een 25 watt’s handboutje. Soldeerstations zijn mooi een zeer handig maar vereisen meer kennis en zijn best duur. Kleine boutjes van onder de 15 watt zijn niet aan te raden. Het vermogen is te laag om goed mee te werken.
Zorg dat de punt netjes schoon blijft. NIET aan schuren want dan beschadig je het oppervlakte. Als de bout warm is kun je hem schoonmaken met een nat sponsje of stukje nat keukenpapier. Kort schoonvegen moet voldoende zijn

Tin:
(Kennis en getallen ontbreken)
Een dunne tindraad levert voordelen op. Het doseren van de hoeveelheid gaat beter en de temperatuurval doordat er ineens een grote hoeveelheid tin moet worden gesmolten, is minder.

LATEN STAAN:
Laat a.u.b. de s39 en alle andere vloeimiddelen staan. De werkwijze van deze middelen is dat ze door een bepaalde zuurgraad het oppervlakte reinigen en ontvetten. Inderdaad soldeert het wel makkelijk alleen is de schade die er mee aangericht wordt enorm. Het vloeimiddel “trekt” in de kabels en laat het metaal corroderen. Een aantal weken later beginnen kabelbreuken en “roest” treedt op bij de plekken die niet goed zijn schoongemaakt.

Oppervlak te solderen vlakken schoonmaken en voorbereiden.
Draden strippen. Niet met een aansteker. Dit geeft zulke slechte afwerking. Ook niet met je tanden (althans dat beweert de tandarts). Er zijn handige striptangen in handel verkrijgbaar. Ook een mesje werkt voldoende. Voorzichtig rondom insnijden zonder schade aan te brengen aan de kern. Als de kern uit losse draden bestaat, deze tussen je vingers (schone vingers) bij elkaar draaien. Met de hete bout en een beetje tin de gestripte punt van tin voorzien.

Oppervlakten van een print
Licht vertinnen met een soldeerbout. Mocht de tin niet pakken, oppervlak goed schoonmaken en misschien heel licht opschuren om corrosie er vanaf te halen.

De te verbinden oppervlakte tegen elkaar aan houden (als et een pint is, draad door gaatje in print). Bout tegen het te solderen oppervlak houden. En een klein beetje tin toevoegen. Als het goed is vloeit de tin mooi uit en zal het rondom de draad en print direct vloeien.

Tis FF een voorzetje. Iedereen is vrij om te hakken. Wie kan er FF wat over Tin melden?

(euss): d:)b
open eventueel een topic in CME waarbij je elke keer de startpost bijwerkt met de tips/antwoorden die je daarop krijgt - op die manier kunnen we "live" eraan werken en vanuit de Faq ernaar linken.

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:48 ]

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 20:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Even over het stukje van de LCD software: De site van BasieP is down, en naar ik heb vernomen is BasieP er helaas mee gestopt. Dus of de site ooit nog eens terugkomt?

Yarvieh heeft ondertussen een kick-ass (imho) stukje software gemaakt: lcdstudio (www.lcdstudio.com), en ik denk dat Mr ChronoM ook wel genoemd kan worden, als er tenminste word toegestaan dat de site van PowerLCD (www.powerlcd.com) redelijk commercieel te noemen is. LCD studio stuurt z'n beetje elk type LCD aan (zowel karakter als grafisch), PowerLCD is alleen voor grafische LCD's.

Ow.. en voor de linuxer, lcdinf heeft ook een (minimale... ) Linux versie.

(AcouSE): Done!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:48 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

thacow schreef op 19 May 2003 @ 11:08:
Een klein guideje om de led van je optische muis te vervangen ofzo. Daar blijven ook steeds topics over komen :)
Zo kun je alles wel voorkauwen in de faq en word deze TE groot.
Mensen kunnen ook nog steeds de zoek functie gebruiken he :)
daar zijn al zat topics over

natuurlijk kunnen de modjes anders beslissen maar dit vind ik er van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
JBplap schreef op 19 May 2003 @ 18:04:
[...]

Zo kun je alles wel voorkauwen in de faq en word deze TE groot.
Mensen kunnen ook nog steeds de zoek functie gebruiken he :)
daar zijn al zat topics over

natuurlijk kunnen de modjes anders beslissen maar dit vind ik er van.
Zou kunnen, maar kijk maar eens naar de faq's van andere forums zoals bv NT. Die zijn ook heel groot maar je kunt er wel alles in vinden. Ik wil anders zelf ook wel een opzet maken voor de hoe mod ik een andere led in mijn muis faq :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Laatst online: 09-09 16:07

Twan V

...en er stralend uitzien

Ik ben zelf ook van mening dat er beter teveel in kan staan dan te weinig. Als de faq eenmaal in elkaar zit maakt het daarna toch niet zoveel meer uit of het meer of minder is.

* Twan V zal ook wel eens verder meedenken

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 19 mei 2003 @ 10:59:
[ Wat ik niet ben tegengekomen in die FAQ is het stealthen van een cd(-rw) / dvd(-rw)-speler. Lijkt me ook vrij basic, is het niet? :) ]

maar daar worden ook niet (veel) irritante topics voor geopend
Nou, ik denk dat dit wel basic is. Als ik zo de search gebruik zijn er genoeg topics die een stealthed mod laten zien, maar niet hoe. En als je dan kijkt hoeveel topics er zijn met de vraag hoe zo'n stealthed mod gemaakt moet worden, vraag ik me toch af of het niet verstandig is om daar een stukje over in de CME-FAQ te zetten.

Erasahh wil zelf namelijk ook een stealthed mod gaan maken, maar heeft ook geen flauw idee hoe dat moet.
De search geeft wel genoeg topics daarover, maar geen een met het how-to. Als een stealth-mod-tweaker even de moeite heeft om zo'n stukje daarover te schrijven, zou dat heel wat topics schelen denk ik. Ik las in de gezochte topics dat het helemaal niet zo moeilijk was, dus hoeft dat stukje 'how-to-stealth' ook niet zo uitgebreid te zijn :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Nou, ik denk dat dit wel basic is. Als ik zo de search gebruik zijn er genoeg topics die een stealthed mod laten zien, maar niet hoe. En als je dan kijkt hoeveel topics er zijn met de vraag hoe zo'n stealthed mod gemaakt moet worden, vraag ik me toch af of het niet verstandig is om daar een stukje over in de CME-FAQ te zetten.

Erasahh wil zelf namelijk ook een stealthed mod gaan maken, maar heeft ook geen flauw idee hoe dat moet.
De search geeft wel genoeg topics daarover, maar geen een met het how-to. Als een stealth-mod-tweaker even de moeite heeft om zo'n stukje daarover te schrijven, zou dat heel wat topics schelen denk ik. Ik las in de gezochte topics dat het helemaal niet zo moeilijk was, dus hoeft dat stukje 'how-to-stealth' ook niet zo uitgebreid te zijn :)
ga ik het je nog 1 keer uitleggen:
1 zaag een stuk metaal uit ter grootte van je drive-bay
2 pak je vingerverf en geef het een onopvallend kleurtje
3 haal het plastic plaatje van de drive
4 schop je drive een stuk naar achter en lijm het stukkie staal aan de tray vast
5 pak een drukknop en een stukkie draad en soldeer het draad aan de drukknop en de open/dicht knop van je drive
6 werk alles netjes weg

6 zinnen text, zo moeilijk is het dus niet.
daarnaast zijn op CM-sites miljoenen stukjes over stealthen te vinden ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Als het overzichtelijk is kan er inderdaad beter te veel dan te weinig in staan. En dan vind ik stealthen er inderdaad ook wel bij horen :) Net als ccfls en simpele baybussen en dergelijke er van mij wel in mogen zitten. Op die manier krijg je denk ik meer mensen die gaan modden omdat het wat makkelijker (en in het nederlands) wordt beschreven en is er (hopelijk ;) ) ook minder werk voor de CME mods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 14:05
Je zou misschien nog een keer de 7V manier voor fan's in de faq kunnen zetten.. Ik weet dat het vrij basic is, maar ik kan me ook herinneren dat het toch wel heel vaak gevraagd is zelfs al is het heel simpel via de search terug te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis nu al een hele tijd een linkje naar www.powerparts.nl
deze is ook opgenomen in shop.tweakers net en verkoopt casemod artikelen tegen prijzen waarbij XXL cases vaak als een afzetter tegenaf steekt :)

(euss): Voor winkels en prijsvergelijking raden we de PriceWatch aan, PowerParts zit daar ook in (op moment van schrijven met 221 prijsvermeldingen).

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Ik wil binnenkort ook eens mijn computer gaan modden (dus newbie advies :9 ) en wat ik mis in de faq zijn:
Simpele mod met foto's (nu staat het er wel, maar niks werkt beter dan grafische weergave).
Info met betrekking tot het stil maken van de pc.
Uitleg van de dremel opzetstukken en waar welke het beste van pas komt.
}:O

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
casemodderpoel schreef op 21 May 2003 @ 10:23:
[...]

ga ik het je nog 1 keer uitleggen:
1 zaag een stuk metaal uit ter grootte van je drive-bay
2 pak je vingerverf en geef het een onopvallend kleurtje
3 haal het plastic plaatje van de drive
4 schop je drive een stuk naar achter en lijm het stukkie staal aan de tray vast
5 pak een drukknop en een stukkie draad en soldeer het draad aan de drukknop en de open/dicht knop van je drive
6 werk alles netjes weg

6 zinnen text, zo moeilijk is het dus niet.
daarnaast zijn op CM-sites miljoenen stukjes over stealthen te vinden ;)
Het leuke is dat iedereen het op zijn eigen manier doet. Je kunt dit namelijk ook doen door gewoon een afdekkapje van je drivebay te pakken en daar de palletjes van af te halen. Is een stuk makkelijker dan metaal en waarschijnlijk meteen in de kleur van je case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Laatst online: 14:07
Misschien is het ook makkelijk om dit er in teverwerken:

Molex:
Rood + Zwart = 5V
Geel + Zwart = 12V

Rood + Geel = 7V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien een beetje suf maarre.. 'back to top'
maakt het wat gebruiksvriendelijker

(euss): om bij elke alinea een 'back to top' link te verwerken oid komt de code/leesbaarheid niet ten goede - je kunt wel met de 'HOME' toets terug naar de top van de pagina waar de index staat. Of werkt dat niet voor jou of begrijpen wij elkaar verkeerd?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
En dat je ook daadwerkelijk op de zin/woord moet klikken en niet de hele regel ;)

(euss): ik heb geen flauw idee wat je bedoelt, maar 'zin' en 'regel' zijn imo exact hetzelfde. Verduidelijking graag van wat je bedoelt evt. met gegevens over je OS/Browser mocht het daar aan liggen ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Was aan het bladeren over internet en toen zag ik dit forum met een faq. Ziet er echt top uit:

http://forums.bit-tech.ne...64350278af&threadid=27158

En nog een paar:
http://hw.metku.net/sahkooppi/index_eng.html
http://www.geocities.com/...nics/Circuit_Symbols.html

(euss): BitTech en TalkingElectronics toegevoegd!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:49 . Reden: toegevoegd! ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een lullig foutje in FAQ

Wat is de pinout van mij COM/LPT/USB/XYZ-poort?
Kijk eens op een van deze twee sites, daar kun je het vast wel vinden:
http://www.hardwarebook.net/
http://www.technick.net/
http://www.networktechinc.com/technote.html

er staan er toch echt 3 links :Y)

(euss): Fixed! (en inmiddels staan daar 4 sites ;) )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Topicstarter
Ik ga a.s.a.p weer even het e.e.a. updaten, maar nog even geduld - ik heb het nu ff erg druk.

[edit] En ik zat eraan te denken dit in te voegen:
:? Wat voor type baybus is het best?

Schakelaar, ledjes, weerstandjes:
Voordeel:
Goedkoop, geen spanningsval/dissipatie
Nadeel:
Slechts twee instellingen. 7V schakeling belast de voeding niet symmetrisch (al zul je daar niet zo snel iets van merken

LM350/LM317
Voordeel:
Analoog instelbaar, onafhankelijk van de belasting, eventueel temp-geregeld(electronisch regelbare spanning)
Nadeel:
Min. 1,25V spanningsval, dissipatie.

Vermogenspotmeter
Voordeel:
Analoog instelbaar
Nadeel:
Dissipatie, lomp, functioneren afhankelijk van de belasting

Conclusie
Volgens mij is het nu duidelijk wat de verschillen zijn, of ben ik iets vergeten? Welke het beste is? Het is maar net wat je zelf wilt!

[ Voor 84% gewijzigd door AcouSE op 05-06-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Een mooie intro, wat er hier wel en niet behandeld kan worden.
Gewoon een samenvatting van de 3 stickies die nu bovenaan staan dus.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AcouSE: Zet bij die weerstand en potmeter methode dan wel een link naar de weerstandberekening... > Got: welke weerstand fan -> potmeter/rheostat berekening en vermeld er evt. bij dat zowel bij een vermogenspotmeter als een LM-3xx de overtollige energie in warmte wordt omgezet (ipv moeilijkere woord: dissipatie).

De andere baybus methoden:

DigiDoc
Voordeel:
Simpel. Inbouwen en aansluiten. Kantenklaar oplossing. Ook voltage/temperatuur monitoring.
Nadeel
Geen variabele instelmogelijkheid, alleen aan/uit op basis van temperatuur. Neemt een gehele 5¼" bay aan ruimte in.
PriceWatch: DigiDoc

Asus' manier van regeling op moederborden (zoals nForce2) Q-Fan
Voordeel:
Simpel. Aansluiten op moederbord en bedienen via bios. (Werkt op basis van PWM?)
Nadeel:
Geen instelmogelijkheid onder Windows. Werkt niet op alle aansluitpunten van het moederbord. Werkt niet bij ventilatoren met een toerental onder 1200 RPM.
Fabrikant uitleg: Asus Q-fan

Serieschakelings baybus
Voordeel:
Simpel. Gewoon 2 ventilatoren in serie aansluiten met elkaar net als een kerstboomverlichting.
Nadeel:
1 ventilator kapot en beiden doen niets. Niet alle ventilatoren kunnen op 6V draaien. Geen regeling - vaste snelheid.
PriceWatch: 40mm, 60mm, 80mm, 92mm, 120mm

[url= ]Gefixeerde stabilisator (MC78xxx/LMx40/LM78xx)[/url]
Voordeel:
Niks aan in te stellen, makkelijk schema
Nadeel:
Niet variabel, maximaal typisch output voltage 10V
site met MC78xxx uitleg

PWM (PulseWidthModulation) baybus
Voordeel:
Geen van de nadelen van eerder genoemden baybus methoden, goed regelbaar.
Nadeel:
Complexer dan weerstand/potmeter/7V-truuk.
Kan ongefilterd nogal wat storing geven: zie de kantenklare Enermax ventilatoren die bij veel mensen problemen geven. Een filter gemaakt van 1 condensator zo dicht mogelijk bij de fan is dan de oplossing. Veel zelfbouwschema's hebben wel ingebouwde filtering tegen de stuurfrequentie/terugkoppeling van ventilator.
Google: PWM schema's

Temperatuur gestuurde baybus
Voordeel:
Kan eenmaal ingesteld niet meer fout gaan, altijd optimale koeling en minimale herrie. Eventueel uit te breiden met externe regelaar zodat de sensor als onderste veiligheidsgrens functioneerd. Er zijn ook fans te koop met ingebouwde regelaar en bijgeleverde sensor.
Nadeel:
Complexer dan weerstand/potmeter/7V-truuk.
Een mooie opsomming van Fan controllers: hardware-matig+temp. controlled schema's en kantenklaar-producten.

De meeste kant-en-klaar producten kun je in de PriceWatch onder Overclocking, Cooling & Mods vinden.

Merken die fancontrollers kant-en-klaar als product maken:
- Cobalt3 (oa. Pyramid II Thermal Fan Controller)
- SunBeam (oa. 4 Port Blue & Red LED Rheobus)
- Thermaltake (oa. HardCano serie)
- Enermax (oa. 3.5" System Monitor Transfer Panel)
- Zalman (oa. Multi Fan Speed Controller - ZM-MFC1)
- Vantec (oa. Nexus Fan Controller-serie)
- AC Ryan (oa. Fan Speed Controller)
- PCMods (oa BayBus/Rheobus)
- Sharkoon (oa. Fancontrol)
- MTB (oa. PWM baybus)

Waarvan 3,5" uitvoeringen:
- Revoltec Rheobus 3,5"
- Noise Isolator RH-35
- Akasa AK-FC-06
- Eksitdata 3,5" rheobus
- Vantec Nexus 205
- Enermax UC-A3FATR2
- Cooltek 3,5"

Vergelijkende review van 6 Kant-en-klaar regelaars: http://www.twistedmods.co...&op=viewarticle&artid=216

tips voor een "paar" goede zoekresultaten:
Google: DC Motor speed control
Google: Baybus Schematic
Google: Fan Control
Google: Rheobus

(euss): we moeten even een goede manier vinden om dit in te passen in de Faq. Eventueel in een los topic zodat we vanuit de Faq ernaartoe kunnen linken zonder de Faq onnodig groot te maken

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2004 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Ok misschien ga ik een beetje ver voor een faq, maar ik ben zelf nogal newbie met dit spul en ik vindt dit echt een topstukkie:
http://www.fanbus.com/thelab/Soldering/soldering.htm

(euss): toegevoegd!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:50 . Reden: toegevoegd! ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Gaer schreef op 06 juni 2003 @ 09:58:
Ok misschien ga ik een beetje ver voor een faq, maar ik ben zelf nogal newbie met dit spul en ik vindt dit echt een topstukkie:
http://www.fanbus.com/thelab/Soldering/soldering.htm
Ik geloof dat Kaj. ooit es begonnen is aan een stukje soldeertutorial maar of dat ooit wat geworden is weet ik eigenlijk niet...

(euss): Ik heb eens rondgevraagd, maar het is er niet echt van gekomen naar ik begreep. Ik heb het nu opgelost door te linken naar enkele goede guides

euss: d:)b

(euss): thanks :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Als er behoefte is aan een soldeer tutorial wil ik die wel maken, net zoals een kleine electronica primer.

Zondag ga ik elko's vervangen op een mobo, is er daar een FAQ behoefte voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zondag ga ik elko's vervangen op een mobo, is er daar een FAQ behoefte voor?
Kijk maar eens in Elco geploft op videokaart. daar staan een hoop tips (ook van toepassing op moederborden etc.

SMD Tips:
- gebruik een kermamisch pincet ivm ESD
- plak anders het onderdeel eerst "op de plaats" met een druppeltje secondenlijm
- neem je tijd ervoor.
- er zijn prachtige burolampen met ingebouwd vergrootglas te koop.
- drink de dag tevoren niet...

[ Voor 172% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Deze post mag ook wel aan de faq (of als aparte faq) worden toegevoegd:
[rml][ faq] Cheap and easy PCB making[/rml]

(euss): toegevoegd door m-m + m'n toevoegingslijstje

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:51 . Reden: toegevoegd! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

ok, at dacht je van deze, eentje van onze zuiderburen:

http://casemodding.start.be/

startpagina voor casemodding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

Voorheen kamen er ook nog wel vragen voorbij over de zelfbouw frontjes voor een Lian-Li kast, om te stealthen of gewoon het orginele witte frontje in RVS na te maken.

Ik heb toen ooit op Virtual-Hideout daar een goed tutorial van gezien om ze zelf te maken van de orginele plaatjes uit de case:

http://www.virtual-hideou...ceplate_guide/index.shtml

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis iets van een vreemde woordenlijst waar woorden in staan als "fingerguards" en "peltiers", met hierbij een beschrijving wat het is en misschien wat het doet. Is dit mogelijk?

(euss): workaround gemaakt door snap_niet tekst uit te breiden met alternatieven

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:51 . Reden: workaround gemaakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 12:41:
Ik mis iets van een vreemde woordenlijst waar woorden in staan als "fingerguards" en "peltiers", met hierbij een beschrijving wat het is en misschien wat het doet. Is dit mogelijk?
Info over peltiers vind je in de FAQ van DOC:

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

Ik vind het ook wel een goed idee.
Ik wist eerst ook niet wat een octocoupler was.
(Nu heb ik een sterk vermoeden dat ik weet wat ermee bedoeld word)
Mischien ook een stukje oversamplers?
En sommige begrippen uitgelegd met een plaatje...

(euss): workaround gemaakt door snap_niet tekst uit te breiden met alternatieven

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:51 . Reden: workaround gemaakt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Info over peltiers vind je in de FAQ van DOC:

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)
Ik bedoel niet persee peltiers, maar ook dingen als wat is een dremel, baybus ofzo.

Misschien kan het opgesplitst worden als:

--- Vreemde Woorden lijst --
Computer
- Baybus
- fingerguards
- etc etc

Gereedschap
- Dremel
- etc etc.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:51 . Reden: workaround gemaakt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook wel een goed idee.
Ik wist eerst ook niet wat een octocoupler was.
(Nu heb ik een sterk vermoeden dat ik weet wat ermee bedoeld word)
Mischien ook een stukje oversamplers?
En sommige begrippen uitgelegd met een plaatje...
Wat een octocoupler is weet ik ook niet, wat een optocoupler is weet ik wel. :P

Maar nu ff over het idee: Zo'n vreemde woordenlijst is niet eens zo gek, want nu ik hier al een tijdje rondzwerf snap ik pas sommige woorden. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:52 . Reden: workaround gemaakt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD

BJD

Ik denk dat het het beste is om een verkarende woordenlijst in de algemene FAQ te zetten voor woorden als: FSB, SATA (echt! ze bestaan er die dat niet weten), firewire enz.
offtopic:
Nu is het wel zo dat GoT geen helpdesk is maar een forum voor mensen die dit snappen ......(mijn mening)

En per forum weer een eigen woordenlijst in CME dus: Dremel (een mini boormachintje met een hoog aantal toeren waar je ook slijpsteentjes in kan zetten), Fingerguard (een roostertje dat je voor je fan plaatst), Baybus (een aantal schakelaartjes waar me je je fansnelheid kan regelen en/of aan en uitzetten),
Fan afkoring voor ventilator, zo`n ding dat ook in je voeding zit en op je CPU (processor) die lucht blaast of zuigt.)

offtopic:
Soms mogen de FAQ`s ook wel iets uitgebreider, ik vraag me nog steeds af hoever ik me radeontje kan overclocken met luchtkoeling (niet reageren!)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:52 . Reden: workaround gemaakt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Topicstarter
FF wat zaakjes geupdate. Een woordenlijst zie ik niet zo zitten. Als je iets 'basics' tegenkomt dat je niet herkent en ook niet met wat zoekwerk kan vinden, dan vraag ik me af of je wel op Gathering of Tweakers thuishoort... (ik ben het dus eens met BJDI's offtopic text hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Voor beginnende tweakers die een fanbus willen maken heb ik nog een topic met een volledige, simpele how-to en veel pics.
Bevat een fanbus met potemeters, dual-color leds en aan/uit switch en is eenvoudig te maken. Misschien wel leuk om die erbij te plaatsen?
(p.s. 3 keer raden van wie die is ;))
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/632169

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventueel (niet Faq, maar wel handig): Software om Custom Cases te ontwerpen:
[rml]agent327 in "[ CAD] Software voor 3d tekeningen voor c"[/rml]
[rml]Magic in "[ CAD] Software voor 3d tekeningen voor c"[/rml]

Solid Works *
Pro Engineer *
Autodesk AutoCAD
Autodesk Inventor
Solid Edge
UniGraphics
Autodesk Mechanical Desktop
Hicad
CATIA
EDS I-DEAS
Rhino 3d (rhino3d is een applicatie gespitst op CAM (computer aided modelling). qua gebruik werkt het net zoals bijvoorbeeld autocad, maar dan in een 3d omgeving.)
Solid Designer zet ik er ook maar even bij.
Zijn allemaal professionele programma’s die in de wereld van de werktuigbouw (machines, vliegtuigen, auto’s, etcetera) gebruikt worden. De kracht van AutoCAD zit hem inderdaad meer in het 2D-werk, voor het 3D-gebeuren zijn zijn broertjes Mechanical Desktop en Inventor beter geschikt (naast uiteraard de andere 3D-pakketten die hier genoemd worden).

Corel Bryce
Blender (blender3d is net zoiets als maya of 3d studio max. het is freeware, maar wel met een lomp hoge leercurve, en een compleet onhandige (vind ik) interface.)
GMax / 3Dmax
Maya
Dit zijn programma’s die meer in het ontwerpen van 3D-effecten gebruikt worden, zoals in speelfilms, reclames en spelletjes.

Mastercam is een programma om 3D-modellen van Solid Works, Unigraphics en dergelijke om te zetten in een CNC-programma. Hiermee kunnen computergestuurde machines aangestuurd worden.

Houd er wel rekening mee dat je voor de meeste van deze programma's een licentie ndig hebt (Blender niet). Of je moet ergens een versie kunnen lenen.

Verder kan je nog op cad.pagina.nl een heleboel vinden over diverse cad-pakketten, tutorials, opleidingen, tijschriftengebruikersgroepen en veel meer.
SketchUp 3D - Sketch-Based 3D Design Software (solids 3D cad)

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
wat imho wel een goede algemene toevoeging is (niet specifiek) cme is een lijst met hier op got gebruikte afkortingen als ow, nofi en weet ik veel
heeft mij ook een tijd gekost voordat ik doorhad dat het hier om 'oficiële waarschuwing' en 'no flame intended' ging...
er zijn er nog wel meer maar die schieten me nu niet te binnen

(euss): Niet CME specifiek (volgens mij meer iets voor Lieve Adjes), en er is in [SG] wel eens over gediscussieerd: Laat dat "IMHO" en "NOFI" eens weg mensen :| / 'No offence' en 'imho' :(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:53 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik heb een opmerking over het airflow gedeelte

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case2.gif

Optie 2 is helemaal niet zo slecht. Dat van warme lucht stijgen in een kleine kast valt wel mee, zeker als er een beetje krachtige fans in staan. Ik ken zelfs een TD die bij de wat stoffige woningen/omgevingen zo de fans in compaq-kasten plaatst om de stof-intake te minimaliseren. Uiteraard moet je dan ook die van de voeding omdraaien.

Misschien is het ook handig om de optie van 1 fan toe te voegen. Die komt toch wel eens voorbij en dat gaat ie dicht met een verwijzing naar de faq terwijl die uit gaat van 2 fans..
M.i. zou je die ene dan als outtake gebruiken. (onder de voeding, die ook naar buiten blaast). waarmee je zoveel mogelijk luchtverplaatsing hebt.

(m-m): bombadil ik denk als we dat erbij doen dat het allemaal te specifiek en onnodig ingewikkeld wordt eigenlijk
(euss): meer iets voor DOC, bovendien is het de verouderde ATX specificatie die om bepaalde redenen die opstelling niet meer aanraad (oa vanwege de warmte van de voeding die de CPU voorziet van warme lucht ipv koude lucht). Daarnaast is het in de nieuwe BTX specificatie helemaal notdone om de intake van de voeding naar de CPU te laten lopen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 12:32 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
Gaat niet alleen om het stijgen van de lucht. Nu heb je de lucht meteen langs je voeding en cpu gehad, worden je HD lekker warm van en de rest van je kast ook niet koeler. Het gaat om het optimum, anders creer je alleen maar verwarring. Tuurlijk zal het kunnen werken, maar laat het lekker zo.

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Op IRC-verzoek even een vermelding van de DOC FAQ in de CME FAQ gezet zodat mensen die verkeerd zitten in het goede subforum terecht komen :)

Iemand anders nog leuke info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm, misschien nog wat info over; hoe een home_made_chipcet kooler op je nb te zetten? wilde nog een "klein" topicje over beginnen omdat veel mensen daar vraag naar hadden.

(m-m): meer iets voor DOC

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk dat van dit topic: Casemods in Progress, een sticky wordt gemaakt oid. Deze link staat heel klein vermeld in de Moderatiepolicy CME.

Om de heel simpele reden, dat ik heel vaak zie dat er CiP topic worden geopend zonder dat men weet dat hier toestemming voor nodig is. En dan gaat hij weer op slot, wordt er gemaild en gaat hij weer open.

(euss): CME policy is herschreven op initiatief van m-m - waarbij de CiP policy wat duidelijker naar voren komt

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

En kan zowiezo het aantal CiP's niet wat omlaag, of iig een goede minimumeis opgesteld want er komt weer zo'n partij bagger omhoog wat echt niet interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 15:10:
Is het mogelijk dat van dit topic: Casemods in Progress, een sticky wordt gemaakt oid. Deze link staat heel klein vermeld in de Moderatiepolicy CME.

Om de heel simpele reden, dat ik heel vaak zie dat er CiP topic worden geopend zonder dat men weet dat hier toestemming voor nodig is. En dan gaat hij weer op slot, wordt er gemaild en gaat hij weer open.
Het was vroeger een sticky om het bekend te maken en na een tijdje is het topic omlaag gegaan.
Ik denk dat je gelijk hebt, alleen is het niet aan mij om er verandering in te brengen, maar ik zal het even vragen aan een fullmod :)

(euss): CME policy is herschreven op initiatief van m-m - waarbij de CiP policy wat duidelijker naar voren komt
sebastius schreef op 08 August 2003 @ 16:55:
En kan zowiezo het aantal CiP's niet wat omlaag, of iig een goede minimumeis opgesteld want er komt weer zo'n partij bagger omhoog wat echt niet interessant is.
ik vind de huidige eis al aardig streng... Er komen er idd een boel bij maar volgens mij wordt het merendeel van de requests nog altijd afgewezen..

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid sebastius. Je hebt het over de CiP mét toestemming ?
Kan je een voorbeeld noemen (via mail of ICQ om niemand voor het hoofd te stoten) ?

RaZoRbLaDe, er zijn inderdaad een hoop CiP topics die helaas voortijdig gesloten moeten worden omdat men de policy niet gelezen heeft. Dat is inderdaad een hekel punt, alleen is het helaas zo dat als we Casemods in Progress sticky maken dat we dan 4 sticky's in totaal hebben. Sticky maken is iets wat we (als in [lite]mods i.h.a.) het liefst binnen de perken houden (3 of minder: Faq + Policy + Actueel/Extra). Maar op een andere manier duidelijker maken zou imo wel mogelijk moeten zijn ;)

Even gekeken: Forumbreed hebben alleen GT, WOS en NT 4 sticky's.

edit: m-m, je hebt gelijk over myreact, dat was vroegâh (31 jan-2003)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online

m-m

ik weet niet hoe het met jouw myreact zit euss, maar de mijne laat echt geen stickies zien hoor. Wel is het waar dat 4 stickies eigenlijk te veel is, je kan dan al een stuk moeilijker van mensen verwachten ze te lezen omdat ze een beetje overdonderd worden.

[ Voor 47% gewijzigd door m-m op 08-08-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Het snijden van blowholes in plastic
Dit is TOTAAL niet te vergelijken met het werken in metaal. Plastic heeft namelijk de neiging te smelten. Dit geeft veel geknoei en lelijke gaten. Ik maak dus een gat dat serieus wat kleiner is dan het resultaat dat ik voor ogen heb. Knoeien kan dus weinig kwaad. Daarna is het plastic gemakkelijk af te werken met een ouderwetse vijl. Dit gaat héél snel en gemakkelijk. De ultieme afwerking doe je dan uiteraard met schuurpapier.
Niet nodig, met een figuurzaagje gaat het prima.

(euss): toegevoegd aan het to-change plastic bewerkings lijstje hieronder

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook wel handig om er als link bij te zetten: www.ledjes.tk Op het moment wordt er gewerkt aan een nieuwe site dus er staat nu nog niet echt veel op, maar het is een site waarop je heel goedkoop ledjes kunt kopen (50 cent voor 5mm blauwe leds 3000mcd).

Ik dacht dat er binnenkort ook lcd's kwamen maar dat weet ik niet zeker.

(m-m) added

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog misschien een suggestie, aangezien ik heel vaak zie langskomen hoe de stekkertjes van molexen oid los gaan. Nu zag ik dat Euss een mooie post had neergezet in een topic: [rml]euss in "[ CM] Kabel inkorten vraag"[/rml].

Met een beetje aanpassen kan deze misschien zo de faq in?

(euss): :D dank je... Niet al te frequently asked (is bijv. de eerste keer dat ik die vraag voorbij ziet komen) - maar ik heb nu mijn post voorzien van meer steekhoudende trefwoorden zodat hij dan in ieder geval beter geïndexeerd/gevonden wordt. In het stukje over pinout van de Faq wordt wel al gelinkt naar Hardwarebook alwaar ook de molex productnummers bij staan.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2003 16:53 ]

Verwijderd

Naar aanleiding van dit in de FAQ:
Ik heb een LCD uit een oude GSM/rekenmachine/Palm/i-mode/ander-cool-apparaat-met-grafisch-LCD gehaald. Hoe sluit ik die aan?
Die kun je niet aansluiten. De controller (als die er al op zit) van die dingen is industrieel gemaakt en afgestemd op het doel. Het is custom-built. Je kunt die gewoon niet aansluiten.
Specifiek over GSM lcd's: Het is mogelijk om een Nokia 3310 LCD te gebruiken anders dan voor de telefoon zelf:
The Nokia 3310 LCD is a nice small graphical LCD, suitable for a lot of various projects. The yampp-3/U and yampp-7 MP3 players both can use this display......... The display is easy to interface, using standard SPI communication. A 1-10 uF electrolytic capacitor from VOUT to GND, is the only external component needed.
Datasheet voor de controller & meer info op: http://www.myplace.nu/mp3/nokialcd.htm

(euss): De LCD Faq is bijgewerkt en het stukje is veranderd wat betreft de Nokia displays (en nog een aantal zaken, zie: changeLog CME Faq 01/02-09-2003).

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 12:34 ]

Verwijderd

Een kleine opmerking, niet over de inhoud, maar wel over de FAQ.
De regels zijn volgens mij te lang. (niet de zinnen) Ik moet de hele tijd horizontaal heen en weer scrollen om te kunnen lezen. En ik heb toch een resolutie van 1024 x 768

(euss): fixed door m-m: zie changelog CME Faq 22-08-2003

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 01:57 ]

• m-m
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 17:21:
Een kleine opmerking, niet over de inhoud, maar wel over de FAQ.
De regels zijn volgens mij te lang. (niet de zinnen) Ik moet de hele tijd horizontaal heen en weer scrollen om te kunnen lezen. En ik heb toch een resolutie van 1024 x 768
Daar heb je gelijk in.. Dat was niet zo. Blijkbaar is er iets veranderd waardoor dat ineens zo is, ik denk dat er iets mis is gegaan met het terugzetten van plaatjes na de crash. Ik ga ff kijken.

Edit: Da's gek, als je m opent is het idd veel te breed maar zodra alle plaatjes geladen zijn wordt het normaal. Duurt alleen erg lang.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 12:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 17:21:
...
Ik moet de hele tijd horizontaal heen en weer scrollen om te kunnen lezen. En ik heb toch een resolutie van 1024 x 768
Daar heb ik geen last van op 1024x768

Ik draai op Windows XP/IE 6.0, het IE venster maximized.

Staat je Tekengrootte soms anders?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik heb laatst een topic geopend voor een winamp comkabel te maken, dit is nu uitgelopen tot een CIP en werkt in volle glorie.

Misschien een how-to in de CME-faq?

Ik wil `m wel schrijven.

(m-m): open een los topic met een duidelijke howto erin, dan zet ik een linkje ernaar in de FAQ. Helemaal intergraal opnemen erin doe ik liever niet, daarvoor is het denk ik niet vaak gevraagd genoeg voor en de FAQ moet ook niet TE groot worden :) Als je zin hebt om er wat leuks van te maken -> Graag dus :)

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

m-m schreef op 30 augustus 2003 @ 19:37:
[...]

open een los topic met een duidelijke howto erin, dan knal ik 'm wel op slot en eventueel linkje ernaar in de FAQ. Helemaal intergraal opnemen erin doe ik liever niet, daarvoor is het denk ik niet vaak gevraagd genoeg voor en de FAQ moet ook niet TE groot worden :)
Als je zin hebt om er wat leuks van te maken -> Graag dus :)
Bedankt, dan maak ik wel een topic over in CME (mail je wel erover wanneer je `m op slot ken gooien).

En met het te groot worden, daar ben ik het helemaal mee eens want het moet natuurlijk overzichtelijk blijven.

(euss): Meneer aard, je howto topic is gelinkt in de Faq ([rml][ How-to] Winamp poort control[/rml]) d:)b

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Onderaan de alinea in de faq die begint met 'En die van mijn Gameboy/Gamegear dan?' staat een link, alleen is hier de HTTP van HTTP:// weggevallen. Dat hoort vast niet zo.

(euss): inderdaad B) goed gezien ;) fixed!
Jouw VESA feature topic staat er trouwens ook in ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 02:59 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Elektro en elektronica staat nu nog maar 1 link. Site's die daar (naar mijn mening) zeker bij mogen:

- Electronics: Modern magic (NL)
Een thinkquest site met duidelijke informatie over de basics van elektronica. Pagina's over weerstanden, transistoren en schakelingen om je kennis meteen uit te proberen.

- Basics of Electronica, Part I (EN)
Nog een keer de basics, alleen gaat het hier wel wat verder. Op deze pagina is een overzicht te vinden van alle hoofdstukken. Alles bij elkaar een zeer uitgebreide uitleg die veel verteld over elektronica.

- Een introduktie in de electronica voor beginners door Dré Jansen (NL)
Ook weer een uitgebreide uitleg waarbij alle basiscomponenten aan de orde komen, en de toepassing ervan. Bevat bijvoorbeeld ook informatie over motoren en stappenmotoren.

- Circuits Online (NL)
Zoals ze zelf zeggen: "Op de Circuits Online website vind je schema's, elektronica downloads, elektronica informatie en nog veel meer. Kortom: alles wat met elektronica te maken heeft."

(m-m): done, thanks \o/

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

misschien een fanbus/baybus how-to. Vaak kom je nog hoe en wat en waarom tegen. Of vinden jullie (de mods van cme) het goed zo :?

Ik bied me wel aan om te schrijven.

(AcouSE): Je zou een "Contributed How-to" kunnen schrijven, zeg maar een topic++ waar wij vanuit de faq naar toe linken.
(euss): een contributed FAQ topic zoals met je [rml][ How-to] Winamp poort control[/rml] topic, maar dan over fan/bay bussen is hartstikke welkom in CME. Dan linken wij er vanuit de Faq weer naartoe. Op die manier blijft de CME Faq zelf ook een beetje binnen de perken. :)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Losha
  • Laatst online: 13-09 04:57

Losha

clear my path motherfucker

BalusC schreef op 17 May 2003 @ 16:10:
De inhoud van die site komt me bekend voor .. Zelf gebruik ik altijd www.technick.net voor dit soort zaken :)
:) ik zoek ook vaak op techniek.net

belangrijke maten, staan die er al in?
dus van de mountholes van cpu-koelers (wil ik desnoods wel aanleveren :))
ook de maten voor de formfactors / mount holes van de moederboorden, ben zelf net mn kast aan't veranderen (is een oude at kast..sommige gaten missen)
nu moelijk zitten doen omdat ik nergens de gat-afstanden kon vinden :?

is denk ik wel interessant voor de zelfbouwkastenmakers (scrabble) en at conversies

(euss): ik denk dat het niet makkelijk in te voegen is in de Faq zonder deze onnodig te laten groeien (zoveel gevraagd is het niet imo). Maar als er voldoende informatie over te vinden is zou het denk ik beter staan in een los topic. Eventueel kunnen wij er dan vanuit de faq naar linken zoals nu met de contributed faq's gedaan wordt.

[edit] window met rechte hoeken...wipzaag..heet decoupeerzaag :)

(euss): fixed! :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit m'n zoektocht naar m'n LCD:

HD44780 compatible LCD controllers:
Hitachi HD44780 (the original)
Samsung KS0070S
Samsung KS0066S
Sanyo LC7985NA
Epson SED1278
OKI MSM6222

Hoe herken je een compatible LCD als de hoofd-chip zo'n zwart rondje is
aan deze chips (er wordt nagenoeg altijd hetzelfde merk gebruikt voor alle chips, je treft ze vaak alleen aan bij grotere schermen):

HD44100 (Hitachi)
KS0061 (Samsung)
M5259 (OKI)
SED1181 (Epson)
HD66100 (Hitachi)

Handige tutorial over het aansluiten:
hier

't is niet veel, maar mij heeft het in ieder geval geholpen, misschien anderen dus ook :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Topicstarter
Meneer aard schreef op 21 October 2003 @ 19:49:
misschien een fanbus/baybus how-to. Vaak kom je nog hoe en wat en waarom tegen. Of vinden jullie (de mods van cme) het goed zo :?

Ik bied me wel aan om te schrijven.
Je zou een "Contributed How-to" kunnen schrijven, zeg maar een topic++ waar wij vanuit de faq naar toe linken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

AcouSE schreef op 21 October 2003 @ 20:47:
[...]
Je zou een "Contributed How-to" kunnen schrijven, zeg maar een topic++ waar wij vanuit de faq naar toe linken.
Ja zoiets, wat ik al een seerder heb gedaan: [rml][ How-to] Winamp poort control[/rml] Ik geef wel een gil als ie af is.

(euss): d:)b prima! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2003 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar aanleiding van: [rml][ Bug] Tabel 400 ipv 600 breed[/rml]

Even een tip voor de mensen die tabellen willen gebruiken in HowTo's / contributed Faq Topics die de volle breedte gebruiken ipv de standaard 400 pixels maximaal:

voorbeeld:
Hier je tekst.
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif

code:

[table][tr][td]Hier je tekst.
[img=565,1]http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/layout/pixel.gif[/img][/td][/tr][/table]

Voor de rest van de codes, zie onderaan elke faq pagina: http://gathering.tweakers.net/forum/faq of spiek even bij een andere HowTo / contributed Faq topic ;)

Alle huidige in de Faq vermelde HowTo/contributed Faq topics + Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 4 heb ik al debugged, zie de CME Faq changelog. Mocht je nog een topic tegenkomen waar het fout gaat in CME laat het ons (of de topicstarter) dan even weten :)

/me edit: in de nieuwe layout is het maximum 560 á 569 pixels

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:34
typfoutje die dr al heel lang instaat..
in de index: Wat is de pinout van mij COM/LPT/USB/XYZ-poort?
dat moet zijn: Wat is de pinout van mijn COM/LPT/USB/XYZ-poort? :+

(AcouSE:) fixed! :)

[ Voor 21% gewijzigd door AcouSE op 23-10-2003 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Meneer aard schreef op 21 October 2003 @ 21:02:
[...]
Ja zoiets, wat ik al een seerder heb gedaan: [rml][ How-to] Winamp poort control[/rml] Ik geef wel een gil als ie af is.
Hijs af: [rml][ How-to] Baybus[/rml], sorry voor de het late maken van deze how-to maar ben ziek.

(euss): d:)b Meneer aard, je howto topic is gelinkt in de Faq ([rml][ How-to] Baybus[/rml])
beterschap :)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zebra
  • Laatst online: 20-06 10:27
Mischien ook leuk om Sketchup toe te voegen in de 'Software om Custom Cases te ontwerpen' tekst?

Klopt het ook dat ik deze lijst niet via de FAQ kan bereiken?

(euss): toegevoegd aan het lijstje ;) - het is een niet al te vaak gevraagd iets - en ik ben nog niet toegekomen om het in een mooie/juiste vorm te gieten. Het lijstje is wel te vinden via de search, maar niet in de Faq opgenomen. Dit laatste ook gedeeltelijk omdat het software betreft en daardoor wellicht beter op zijn plaats zou zijn in Software Algemeen :)

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 20:37 ]

//Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik wil eventjes zeggen dat ik de gigantische lijst met FAQ's en guides onwijs gaaf vind! Ik ken de meeste stof wel, maar specifieke dingen zoals de paralelle poort enzovoort nét niet.

Zal ik dan maar eens een ding over microcontrollers gaan maken?

Bedankt!

(euss): Niemand kan alles weten. ;) Juist doordat eenieder een steentje kan bijdragen met de kennis die hij heeft blijft het uitdagend / vernieuwend voor iedereen en neemt CME qua kennisbank en naslagwerk alleen maar toe. Bovendien is het ook leuk om te maken. ;) Als jij denkt daar een verhelderderend stukje over te schrijven waar mensen wat aan hebben / mee aan de slag kunnen > Graag :)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2003 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:20

breinonline

Are you afraid to be known?

bombadil schreef op 21 juni 2003 @ 16:46:
(...)

(euss): meer iets voor DOC, bovendien is het de verouderde ATX specificatie die om bepaalde redenen die opstelling niet meer aanraad (oa vanwege de warmte van de voeding die de CPU voorziet van warme lucht ipv koude lucht). Daarnaast is het in de nieuwe BTX specificatie helemaal notdone om de intake van de voeding naar de CPU te laten lopen.
Zou het niet logisch zijn om naast de link naar de ATX formfactor ook de link naar de BTX formfactor te vermelden? In de toekomst zullen daar wel vragen over gaan komen.
In het verleden zijn ook wel vragen langsgekomen over WTX. Die kan er misschien ook nog wel bij? Linkje bij intel zelf kan ik niet meer vinden, maar hier is ie nog wel.

(euss): Ik heb in de Faq een extra link gezet naar het BTX topic op GoT. Daarnaast heb ik ook nog een airflow tekening gemaakt in Faq stijl en die gepost in dat topic en aldaar ook de WTX PDF linkjes neergezet :)
Dat leek mij handiger dan een heel BTX/WTX stuk invoegen in de Faq ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 14:14 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 11-09 09:36
misschien is het een idee om een infrarood sectie te maken (net zoals lcd) schema, plus een paar topics en wat links naar ir progjes (uICE, Girder, WinLIRC etc)

Dan kan ook gelijk het verschil tussen Ir en IrDa aangegeven worden, plus de software-mod om je IrDa ontvanger te gebruiken als IR-ontvanger (topic uit SA meen ik)

just my 2 cents....

(euss): Ik ben toevallig al bezig geweest om een openingspost te maken voor het zelfbouw IR topic om de informatie die daaruit is gekomen op een rijtje te zetten zodat die gebruikt kan worden als nieuwe topicstart nadat het oude op slot is gegaan ivm teveel replies (staat nu op 635 replies) ;) (zie: [rml]het IR-ontvanger zelf maken Topic - deel 2 (test & voorbereiding)[/rml]

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat dode linkjes in Frequently Asked Questions CME:

(euss): Alle bovenstaande links verwijderd of opgelost en de links nogmaals doorgelopen, ook met een linkchecker.

Site die het niet doet en een alternatief URL heeft gekregen:
- http://www.lcdmax.de/

Site die connectie-errors geeft en wel klopt:
- http://www.weethet.nl/ (de sitemaker geeft via mail aan dat hij Hostingproblemen heeft en bezig is om het op te lossen)
- http://www.formido.nl/

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een kleine typo gevonden in de LCD FAQ en die bevind zich helemaal onderaan. Daar staat: 'Dank gaat uit naar Cornholio2001 voor het maken van deze FAQ'. Maar deze user heeft op 6 oktober 2003 een nickchange aangevraagd naar Corn. :)

(euss): Fixed! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) en Frequently Asked Questions CME staan nog een aantal niet werkende links naar de search, dat zou dus http://gathering.tweakers.net/forum/find moeten worden.

(euss): Fixed! :)
(1 link in policy, en 1 link in Faq veranderd)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Laatst online: 22-04 02:56
Misschien dat de volgende link wel handig zijn voor mensen die een LCD-schermpje uit mobiel XYZ van merk ABC hebben gesloopt :

Penbezetting van een reeks LCD schermpjes met een I2C aansluiting uit diverse bekende mobieltjes :
http://www.mcu.cz/modules/news/print.php?storyid=368

Ik kan zo even snel er geen software bij vinden, maar bij www.lcdinfo.com zijn ze er denk ik op het moment hard mee aan de slag :

http://www.skippari.net/phpBB2/viewtopic.php?t=474
Dus ik verwacht dat dat wel eerdaags zal verschijnen.

(euss): de info is toegevoegd aan de LCD Faq. En het is inderdaad handig om de info ook in het lokale topic te posten, op die manier blijft het een beetje overzichtelijk bij elkaar ;)
Houdt ons op de hoogte, mocht je nog meer info vinden :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 01:48 ]

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Misschien een extra stukje in de faq over het plaatsen/ bevestigen van je ccfl :?

Ik wil wel helpen met schrijven.

(euss): Ik zie zo 1-2-3 niet wat daar het probleem aan is? Je plakt hem met dubbelzijdig plakband en sluit hem aan op je molex :? (ik heb even een ochtend-dip, wellicht dat ik je verkeerd begrijp?)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2004 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Meneer aard schreef op 17 januari 2004 @ 10:15:

(euss): Ik zie zo 1-2-3 niet wat daar het probleem aan is? Je plakt hem met dubbelzijdig plakband en sluit hem aan op je molex :? (ik heb even een ochtend-dip, wellicht dat ik je verkeerd begrijp?)
Ik ook misschien, maar de bedoeling van mijn was om een eventueel stukje erin te zetten, over waar en hoe de ccfl te monteren en alles wat daar bij komt kijken. Maar als u het er neit in wil, vind ik dit ook prima we hebben tenslotte een goede search voor uit gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2004 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
  • Laatst online: 10-09 12:49
Wat ik nog mis in de FAQ en wat ik toch wel vaak voorbij zie komen is Waar kan ik Plexiglas kopen. Er wordt dan weer fel gereageerd op die personen van ga naar Gamma, praxis of gebruik de search. Maar de Gamma en Praxis hebben alleen maar standaard stukkies plexi. Als men op zoek is naar bijvoorbeeld melkglas plexi of zwart plexi dan kan je het bij die zaken wel vergeten en moet je naar bijvoorbeeld een groothandel. Wellicht interessant dus om daar eens een lijstje van bedrijven voor op te stellen. :)

Bijvoorbeeld:
- http://www.ru58.nl/ (Den Haag)
- http://www.daemenkunststoffen.nl/ (Geleen)
- http://www.kemeling.nl/ (Naaldwijk)

(euss): Quick & Dirty toegevoegd onder Links > Plexi :Y)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 14:52 ]

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RefleCs
  • Laatst online: 10-09 12:49
Nog een aanvulling op het plexiglas kopje in de faq

http://www.stokvisplastics.nl/

Met o.a. kantoren, welke onder de naam ISPA plastcs bekend zijn, in Groningen, Amsterdam, Schiedam, Zwolle en Helmond

(AcouSE): Toegevoegd onder Links > Plexi

[ Voor 76% gewijzigd door AcouSE op 11-03-2004 16:08 ]

De wetenschappers komen uit het westen,
De Bourgondiërs komen uit het zuiden.
Maar de wijzen komen nog altijd uit het oosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Laatst online: 11-09 09:36
misschien is het een idee om de webshop van Voti (http://www.voti.nl toe te voegen, hij verkoopt kant en klare kits (o.a knight rider met afterglow e.d.) maar ook microcrontrollers en andere zut voor elektronica, is wel interessante site :)

(euss): Toegevoegd onder Links > Basis Electro

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Niet online
[plexi bewerking]

Over het plexi:

Zagen:

Dat is aan te raden om met een decoupeerzaag te doen op de laagste/één na laagste stand. Figuurzaag kan ook wel, maar is lastiger, duurt langer en je krijgt nooit zo'n mooie zaagsnede als bij een decoupeerzaag. Zaagjes zijn er in de vorm van speciale zaagjes voor het zagen van kunststof, die niet verzadigd raken met het hete plexiglas. Daar moet je maar naar vragen bij je lokale bouwmarkt. Ik raad ook aan het gat kleiner te maken dat het eigenlijk moet zijn, aangezien je toch altijd wel wat moet schuren, en je niet met een gaatje naast je fangrill wil zitten.

Boren:

Gewoon met boortjes die voor kunststof geschikt zijn. Je moet ervoor zorgen dat je op een lage snelheid boort, omdat er anders niks gebeurt of je kan je plaat breken. Niet te hard drukken! Heel zachtjes, vooral wanneer je het einde voelt naderen (letterlijk :P ), want anders krijg je beschadigingen aan de achterkant. Aangezien je makkelijk wegglijdt op plexi is het handig (works for me iig) om een stuk schilderstape over het te boren stuk heen te plakken. Teken vervolgens het rondje daarop af, en teken door het midden van het rondje een kruis. Ga nu boren, en kijk om de zoveel tijd of je nog precies in het midden van het kruis zit. Zo weet je zeker dat je niet wegglijdt en dat het gat op de goede plaats komt.

Lijmen:

Vraag bij je plexiboer om lijm. Zij weten wat het beste lijmt, en ookal is dat soort lijm vaak duurder dan Bison van de Gamma, bij deze lijmen heb je zeker de garantie dat het voor jouw spul bedoelt is en dat het zal werken.

[/plexi bewerking]

Zoiets, maar dan misschien anders geformuleerd zag ik nog niet staan in de FAQ :)

(euss): is inderdaad een beetje een blinde vlek in de Faq. > todo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Dooie links B)

Andere LCD software::
http://www.liquid-mp3.schijf.org/ fixed
http://gfxlcd.schijf.org/ deleted
http://www.markuszehnder.ch/projects/lcdplugin/download.html fixed

Winkels:
http://213.46.29.188/biohaz/ deleted
http://www.jaycar.com.au/ deleted
http://xoverclocker.hypermart.net/ deleted
http://www.sunon.com/ (ook dood gek genoeg :?) fixed
http://gizzo.8m.com/fans/ (Virus waarschuwing :?) geen virus afaik
http://www.pantherx.com/geek/bong/ deleted

En dat was alles B)

(euss): links checked :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 02:24 ]

Pagina: 1 2 Laatste