[CM] De mislukkingen - part 2

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.825 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

Ik had op mijn werk laatst een speakerkabeltje van de testbak doorgefikt met alle rook van dien.
Er was namelijk een floppydrive die los in de kast aan een kabel hing tegenaan gekomen en zo kortsluiting gemaakt op een of andere manier dus dat arme draadje werdt witheet.
Ik eerst gezellig zitten kijken wat er nu eigenlijk aan de hand is komt een colega vragen wat er aan de hand is en dan pas wordt ik "wakker" en zet de schakelaar op de voeding om 8)7

weet iemand nog een leuke signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Vrijdag had ik een nieuwe case gekocht met blauwe ledjes erin gewoon voor de sier, was wel grappig, tot er na een kwartiertje rook uit mn case kwam en de lampies het niet meer deden, wat bleek nou: normaal gesproken moest je hem op een molexie aansluiten, maar die waren al bezet, wel had ik nog zo'n 4kant stekkertje uit mn voeding waarmee het ook werkte, voor een kwartiertje dus, hij had liever 5 volt als 12 :P

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 14-09 05:33
alleen een Xp2600+ waarvan ik bij het overklokken vergeten was me pomp van de waterkoeling aan te doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 12:06

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

kazz1980 schreef op 25 september 2003 @ 18:03:
Iemand ooit een inverter (voor CCFL) verkeerd om aangesloten? Ik nu wel dus.
Plus en de min verkeerd om...

WAT EEN KNAL!!!!

Zon busje compleet uit mekaar. Computer uit, grote blaar op de vinger en piep in de oren...damn....

[afbeelding]
... Okee, weer wat nieuws geleerd. Ik ga heel goed opletten op wat ik doe met m'n nieuwe CCFLtjes :). Ik dacht dat verkeerd om aansluiten niet zo drastisch zou zijn...

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Dit is het gevolg van een super stugge slang: Je buigt hem de ene kant op, waardoor hij aan de andere kant ruimte maakt =)
Voila een mooi plasje op de bodem, en een flinke druppel op mijn Audigy2 :*)

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~f.deryder/drup.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:42

Meneer aard

Porsche rulez!

Qylos schreef op 01 oktober 2003 @ 22:42:
[...]

NOFI, maar als je je pc hoort "knetteren, stinken en doen" dan laat je hem toch niet nog even 10 seconden aanstaan 8)7 :P
Was een lege kast met daar in een oude voeding, die bijna aan het einde was, waardes van 11.20 tot 11.80 v.

Maar de inverter was al dood. Voor die tien seconden.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 20:04

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Het valt me op hoe weining foto's erg van "onze" mislukkingen er zijn. Schamen we ons een beetje :) :) :)
Als de case gelukt is wordt je overspoeld met foto's.
Okay van de fan die ik molde met me vinger erin (en visa versa) heb ik ook geen foto. Van de voeding die ik opblies ook niet (kon de camera niet vinden in het donker).
Maar het zou wel een grappig zijn. Bij tom's hardware staan ook foto's van opgeblazen AMD's, uitgefikt MB's, gesmolten geheugen ic's. Lachuhhh...

Atari 4 ff'r 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Het voor elkaar krijgen om nieuwe HDD te kopen en na 2 weken al rare tikken en geluiden te horen ( weet niet of het aan mij lag of die HDD, blijkbaar mochten we elkaar niet zo :+ teringschop gegeven, naar de winkel gegaan en andere meegekregen 8)

2. Op de universiteit zitten bij een vriend van me, beetje aan het praten met hem, tegelijk met mn vingers zitten rommelen achter een pc zoekend naar een knopje om tegenaan te drukken en kijk tot hoever je kan gaan. Per ongeluk dan het _rode_ knopje vinden, en zonder te kijken heel fijn op 110Volt zetten... * BOOOEEEMM *

Niemand was in het lokaal, rook overal, wij snel weg naar huis :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lachen zeg dit topic!
Even mijn eigen ervaringen:

Ik had op mijn C=64 eens een relais kaart inelkaar geknutseld, ik was toen denk ik een jaar of 12 oud, leuk allemaal ledjes er op aangesloten, programma gemaakt dat een looplichtje deed (nightrider was toen HOT). Dit werkte allemaal heel mooi! Toen even de voeding geleend voor een ander projectje. Bij het terugplaatsen van de voeding vergeten spanning terug te schroeven naar LED-nivo. Toen ik mijn looplichtje aanzette spatte alle LEDs keurig op rij volledig uitelkaar!

Jaren geleden kocht ik op de HCC een doos met 100 diskettes en een nieuwe harddisk van wel 105Mb (was toen echt gigantisch)!! De diskettes waren om een backup te kunnen maken van mijn gestackerde harddisk van 40Mb. Wat zal ik eerst doen? vroeg ik me af, een backup maken of die nieuwe HD inbouwen? Nou, dat was niet moeilijk, eerst die nieuwe HD inbouwen natuurlijk! Helaas had de PCboer die mijn PC destijds gebouwd had een molex verloopje gebruikt waarbij er een aftakking aan zat voor het leddisplay aan de voorkant. Om de leds veller te laten branden had hij de molex verkeerd om er in gekregen! Dit kan normaal niet, maar met genoeg geweld kun je een molex dus wel omgekeerd plaatsen! Omdat de andere kant van deze molex dus gewoon vrij was heb ik die op mijn nieuwe harddisk aangesloten (ik wist uiteraard niet dat ze die molex verkeerd hadden gemonteerd). Toen ik de PC aanzette sprongen de IC's door de hele PC heen uitelkaar! Er zaten gaten in de meeste IC's op het mainboard (286/20) en echt alles was defect! Er had immers 12 Volt gestaan op de 5V en omgekeerd, dit was door de hele kast heen gegaan! Ik had toen dus ook 100 diskettes over want m;n 40Mb schijf was dus ook helemaal kaduuk!

Ik heb ook weleens een processor een kwartslag gedraait in een mainboard gezet. Dit past normaal niet, waarom dit toen wel pastte is mij tot op heden niet duidelijk. Het resultaat was dat mainboard en processor voor altijd aan elkaar waren vastgesmolten!

Geheugen wisselen/er uit halen als windows draait wil ook niet. Windows kan daar niet tegen, het geugen geloof ik wel (FPM's).

Een harddisk aangesloten en in bedrijf laten vallen gaat goed tot een hoogte van ca. 70cm. Daaronder had hij al diverse test hoogtes overleeft!

Een videocamera aanzetten die via firewire in een PC zit ging eens niet goed. Bij nadere studie bleek 1 IC op het mainboard een gat te hebben. Niet goed dus! Ik heb bij de fabrikant van dat IC een gratis sample besteld van dat IC, die heb ik er op gesoldeerd en nu werkt het weer!

Ik heb eens een afgebrand mobo gekregen. Ik heb de printsporen van de multilayer PCB met draadjes weten te herstellen en toen deed ie het weer!

Onlangs nog, ik was met een PC bezig geweest en moest op de test de power-cable van de floppy er op zetten. Ik dacht dat ie goed zat. Helaas bleek bij het aanzetten, getuige een harde knal en veel rook, dat ik alles net 1 pinnetje had opgeschoven (dus ground aan +5 of +12). Ik ben nog een tijd bezig geweest de voeding te repareren. De omgekrulde printsporen waren nog eenvoudig maar het is niet meer goed gekomen met de voeding.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff denke hoor, ohja
ben met mijn grote voet op mijn zijplaat van de kast gaan staan, kast was nog geen dag oud, gelijk helemaal krom, heb hem nooit weer goed gekregen :'(

Mijn Hercules 8500 laatst verkeert geflasht, gelukkig had ik nog een pci kaart en kon ik hem nog terug flashen ;)

Zeer veel leds opgeblazen, ook vel blauwe a €1,50 ps. :| (ze ruiken wel goed by the way :P )

voorplaat van de kast gemolt, wou er een 40cm fan inplaatsen, niet helemaal goedgegaan, heb er maar een grote stikker overheen geplakt :9

Stekker van de monitor op de kop proberen in de vga kaart te doen, tot hij begon te roken :X hij doet het nog steeds, hij is wel een beetje zwart :>

verder heb ik alleen wat dingen opgeblazen, zoals voedingen, 1hdd, en 1 hdd heb ik laten vallen :| en een aantal fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 21:59:

voorplaat van de kast gemolt, wou er een 40cm fan inplaatsen, niet helemaal goedgegaan, heb er maar een grote stikker overheen geplakt :9
40 CM !!!
hoe groot is jouw kast dan wel niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 07:31
wat heb ik allemaal al gesloopt sinds maart 2001 (eerste eigen echte pc die meetelde, andere waren die afgedankte p1's en eerder)

- gf2 gts koeler
- 64 mb geheugen
- 2 wireless lan kaartjes
- 3 ccfls
- gf4 ti 4400
- gf4 ti 4600
- dualchannel op epox 8rda+

- 4 floppydrives (net voeding gemesht en niet willen begrijpen hoe het toch komt dat mn floppydrives gaan roken als ik ze aansluit)
- Tt smartfanII (deze nog kunnen repareren met een andere bladending)
- WC blokje
- webcam
- paar cdromspelers
- paar branders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 15:44:
[...]

;(

heeft het niet vastschroeven van je externe stekkers toch een voordeel: je monitor is niet mee gevallen

offtopic:
ikzelf schrok me al rot toen ik vergat dat ik mijn koptelefoon nog op had, en weg wou lopen. valt mijn minidisc deck anderhalf meter op de grond, speelde door zonder ook maar te skippen :D
Alstie die vast had geschroeft had dat die pc miscchien wel tegengehouden! :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Had een 8 cm uit een kapotte voeding nodig, dus ik ga naar m`n tante (woont bij ons achter en daar staat al mijn zooi) en ga daar die 8cm fan heel huids eruit mollesteren. Dus ik ga op zoek naar een schroevendraaier, kon ik mooi niet vinden.

Wat ik wel vond was een snoeischaar. Na 3 keer uitgeschoten te zijn in mijn vinger en alle schroefjes de kop hebben kapot te hebben gedriaaid pakte ik uiteindelijk toch maar de slijptol dat ging goed en heb weer een 8cm erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Meneer aard schreef op 04 October 2003 @ 16:21:
Had een 8 cm uit een kapotte voeding nodig, dus ik ga naar m`n tante (woont bij ons achter en daar staat al mijn zooi) en ga daar die 8cm fan heel huids eruit mollesteren. Dus ik ga op zoek naar een schroevendraaier, kon ik mooi niet vinden.

Wat ik wel vond was een snoeischaar. Na 3 keer uitgeschoten te zijn in mijn vinger en alle schroefjes de kop hebben kapot te hebben gedriaaid pakte ik uiteindelijk toch maar de slijptol dat ging goed en heb weer een 8cm erbij.
sjezuss gebruik jij altijd powertools om een voeding te mishandelen?

Over mislukkingen gesproken:
3voedingen (AT) laten springen omdat ik de powerswitch verkeerd bevestigde....:X
Opzich... boeiuh.. maar 1 voeding was echt een gigantisch groot geval met een 12cm(!) fan erin. Naja, nu heb ik weer een 12cm liggen....

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

mentalmadnizz schreef op 04 October 2003 @ 22:43:
[...]

sjezuss gebruik jij altijd powertools om een voeding te mishandelen?

Over mislukkingen gesproken:
3voedingen (AT) laten springen omdat ik de powerswitch verkeerd bevestigde....:X
Opzich... boeiuh.. maar 1 voeding was echt een gigantisch groot geval met een 12cm(!) fan erin. Naja, nu heb ik weer een 12cm liggen....
Had geen goed gereedschap.

Vandaag ook weer bezig met een mod, eject knop verlengd maar verkeert aangesloten. Op geven moment steeg een mooi rookwolkje op.
Moge mijn CD-rom ruste in vrede :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt een Casemod mislukking, maar wel zeer dom :)

D'r zat (weer eens) een floppy vast in de pc :Z
"Hmm hij wil d'r niet uit"
Pak ik dus een schroevendraaier, een schaar en nog wat van die troep. }) Na wat snokwerk denk ik "Yes...", al snel werd het "Shit!!!". Ik had dus het halve floppy d'r uit getrokken, het ijzer zat er nog in... ;(
Maar gelukkig had ik de schroevendraaier en het al handige tangetje bij de hand. 5 minuten later was het hele floppy d'r uit... B) Zet ik de computer weer aan, doet de floppydrive het niet meer, ik gok dat ik iets teveel kracht op het lezertje gezet heb :)

Toen maar 1 uit een andere pc gesnokt en erin gezet 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Nou mijn domme dingen met computers:

1) ooit een keer een pc chips moederbord gehad, k wou de bios flashen omdat hij de hdd niet helemaal zag.. verkeerde bios gedownload, maar weet ik veel, dus flash dat ding, bios leeg, foutmelding, dag computer :(. moederbord weggeflikkerd. nieuw moederbord gehaald (2e hands), was ook binnen 2 weken stuk, door blikseminslag en geen randaarde :((

2) me oma was op haar pc een brief aan het typen, en er komen ineens vonken af..! omdat ik schijnbaar een keer de geluidskaart heb opgeblazen met dj'en. computer naar de maan, heeft ze direct een nieuwe gekocht (zn klein kastje met waterkoeling enzo, dikke onzin maja). die computerkerel (een goede vriend van mij) zei, ik kan hem wel oplappen, maar dan moet jij voor onderdelen zorgen, hdd, ramgeheugen en cd-rom. nou, heb dat gedaan, en 2 dagen later een mooie pc voor me neus :). heeft een hele tijd gewerkt. wat er niet goed aan was: moederbord was geraakt door de vonken, dus ik kon de bios niet flashen, en de videokaart (TNT2 MSI) gaf allemaal rare kleuren, en ging overdreven schokken bij het opstarten. enfin, ik leerde er mee leven.. later een kapotte soundblaster erin gezet, gaf een brom, maar ik had er geen last van, dus leuk soundblaster erbij :))
op een avond bij onweer, ik laat mijn pc leuk aanstaan. hij stond op mijn slaapkamer, waar ik geen randaarde heb.. gvd weer blikseminslag, mobo en proc en ramgeheugen (waar nog garantie op zat) en voeding doorgefikt.. heb ik hem weggebracht naar die computerkerel, hij kon hem voor 200 euro maken, met allemaal nieuwe onderdelen :)) dus ik doe dat meteen :)), en sindsdien werkt die pc nog perfect, en natuurlijk ben ik er superblij mee

(pff wat een lang verhaal) :))

[edit] vautje gemaakt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jassy op 05-10-2003 19:20 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 14:22:
Niet echt een Casemod mislukking, maar wel zeer dom :)

D'r zat (weer eens) een floppy vast in de pc :Z
"Hmm hij wil d'r niet uit"
Pak ik dus een schroevendraaier, een schaar en nog wat van die troep. }) Na wat snokwerk denk ik "Yes...", al snel werd het "Shit!!!". Ik had dus het halve floppy d'r uit getrokken, het ijzer zat er nog in... ;(
Maar gelukkig had ik de schroevendraaier en het al handige tangetje bij de hand. 5 minuten later was het hele floppy d'r uit... B) Zet ik de computer weer aan, doet de floppydrive het niet meer, ik gok dat ik iets teveel kracht op het lezertje gezet heb :)

Toen maar 1 uit een andere pc gesnokt en erin gezet 8-)
tip voor de volgene keer:
voorzichtig een telefoonkaart achtig iets boven je floppy duwen (NIET te ver, dan duw je de leeskop weg) en eject drukken. Tadaa :Y)
ik heb een keer de hele leeskop meegetrokken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 19:35:
[...]

tip voor de volgene keer:
voorzichtig een telefoonkaart achtig iets boven je floppy duwen (NIET te ver, dan duw je de leeskop weg) en eject drukken. Tadaa :Y)
ik heb een keer de hele leeskop meegetrokken 8)7
Hij zat niet alleen bovenaan vast, maar ook onderin
"Neehoor Niels, toen ik hem erin deed was die nog goed" :(

Ik had ook eerst wat geprobeerd met pinpassen enzovoorts :( maar dat hielp niet, toen dus maar wat geprobeerd met wat 'zwaardere' spullen te proberen en tja, toen deed ie het niet meer |:(

Ik wou het ding dus eerst gewoon openschroeven, maar ik d8 dat ik hem niet meer dicht zou krijgen... bleek later dus dat dat helemaal niet zo moeilijk is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpecialWhenLit
  • Laatst online: 20:48

SpecialWhenLit

Crank it to the last Mhz!

Het enige dat ik me zo kan herinneren is dat ik vier maanden geleden mijn MSI mobo'tje wilde flashen, dat deed ik ook, en toen startte die niet meer op.
Toen herinnerde ik me pas dat ik dat mobo uit een Compaq had gejoept. En die kun je dus niet zomaar met MSI BIOS flashen... :(

En dat terwijl m'n eerste comp een XT 8086 was. Geen gekke score, toch?

Luchtkoeling zuigt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

diontjuh schreef op 09 July 2003 @ 13:12:
nou kijk hier eens heen:
[afbeelding]
k was net klaar met zagen van ding en opeens schiet me de dremel uit over de zijkant, nu zit er dikke kras in, iemand een id hoe ik dik kan wegwerken?

[afbeelding]
en hier: glowfeets net ingebouwt, begint mij er 1tje te fikken., mjah dalijk ff nieuw ledje halen en dat is opgelost
wat dacht je van case spuiten?
wil je geen kleurverschil naar
lokaal kleuren centrum gaan
met stukje pc.... om kleur te laten meten
die mixen je n spuitbus/lakstift in same color...
klaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ShotGun schreef op 09 September 2003 @ 19:05:
Ik heb hier een SweeX 5 poorts switchje staan. Nu ben ik een tijdje terug allemaal wezen slepen met PC's naar andere kamers enzo, en was ik de adapter van de switch kwijtgeraakt.

Dus ik kijk ff rond in mijn kamer en zie een adaptertje liggen. Er niet echt bij nadenkend steek ik het ding in mijn switch (past perfect). Begint het aleen 2 min later een beetje te stinken en de powerled op de switch loopt vaag te knipperen. Blijk ik een 9.3V kpn telefoon adapter in mijn switch gestopt te hebben ipv de gebruikelijke 7.5V :X.

Gelukkig kan alleen poort 3 het niet navertellen maar werkt hij verder nog naar behoren :P.
:) LOL dat heb ik ook geprobeerd.. wist dat 't m'n nokia-adapter was 8)7 maar de originele adapter was niet te vinden.. alle lampjes hebben een seconde of 2 gebrand (heel fel!!) en toen gaf 'ie de geest >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Net een nieuwe intel 802.11A pcmcia kaart gekregen, in mijn schooltas gedaan, naar huis gefietst door de regen, tas een beetje nat, op de verwarming, tas paken in de hoek van de kamer gooien, nog een keer ergens anders heen gooien, en dan ineens herinneren dat die kaart er ook nog in zat. Of hij nog werkt weet ik niet, maar ik ga er wel vanuit aangezien de doos nog heel is B)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

@GiSaE: die dingen kunnen veel hebben, geloof me ik heb dezelfde
dat ding is bij mij al een keer bijna gebraden geweest (zat een kapotte pcmcia kaart onder)
ik vond dat m'n toetsenbord wat heet werd, ik kijk naar die kaarten, is de kaart eronder zwaar heet gewoon (dynalink netwerkkaartje) ik haal hem eruit en verbrand m'n vingers er bijna aan maar ze deden het allebij nog wel

en die kaart heeft ook menig keer regen over zich heen gehad (laptop ook trouwens) tas sloot niet altijd even goed af en soms vergeten ding goed dicht te doen ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Van de week:

Eindelijk een gat in mijn kast gezaagd met een decoupeerzaag (ja dat ging prima :) ) Dus nu moest ik ff wat plexiglas kopen bij de plaatselijke bouwmarkt om er achter te zetten. Ik had alleen niet de maat genomen, ik bel ff naar mijn broertje om hem op te laten meten hoe groot de plaat plexi moet zijn. Dus hij meten komt hij uit op iets van 60 bij 60 cm, dat leek me al wat groot dus ik vraag of hij dat zeker wist, nou dat was zo. Gekozen voor 4mm dik, die man achter plexi zagen komt hij toch terug met een lel van een plaat, dat kon nooit goed zijn. Ik bel weer naar naar mijn broertje of hij nog een keer wil meten en ook gelijk wil kijken of hij die meetlat goed wil houden. Had die eikel hem achterstevoren gehouden dus i.p.v. 60x60 moest ik 40x40 hebben 8)7
Oké opnieuw laten zagen en mee naar huis nemen, plus de overige stukken ook maar meegenomen, je weet maar nooit. Heb dus nu nog een stuk van 60x20 en eentje van 40x20 over.

Windowtje netjes vastgeplakt en kast weer dichtgemaakt en dan raar opkijken dat het voor geen meter sluit. Blijkt dat je mooie dikke plaat plexi klem te zitten tussen je paneel en een verstevigingsbalk (Aopen H600a case) en dat je dat voor geen meter meer heen en weer kan bewegen. Met veel pijn en moeite het paneel weer los gekregen, ondertussen de halve plaat plexi beschadigd, die kan ik weggooien. Gelukkig is het paneel niet gehavend ;)

Dus ik ben vandaag flink uitgelachen door die vent bij de bouwmarkt (helaas ik ken die man persoonlijk) en een stuk van 2 mm dik gekocht dat gelukkig wel past :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dus meegedaan aan de IA #3 van Jupiler. En ik mijn waterblokken aansluiten alles ging goed totdat ik lekage kreeg, de blokjes water gesprongen, kleine bartjes in de dekseltjes. Ik had die dag ervoor om 23:00 mijn pc uitgezet (godzijdank) de volgende ochtend moest ik werken en had mijn computer niet aan gezet. Ik kom om 13:00 uit mijn werk en wat denk je.... ja de cpu en nb blokjes hadden het moederbord goed natgemaakt, de koelvloeistof was via de koperen onderkant van de blokjes op het moederbord gedruppeld en zo op mijn videokaart (dat was echt een zwembad) dus ik mijn videokaart laten drogen en nu is dat ding weer droog en mijn mobo ook. (nu wachten op mijn nieuwe deksels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even mijn grafische kaart onderhanden genomen.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/vdrmrt/mis_pic1.jpg

Ik weet niet wat ik er heb afgestoten maar ik heb er gewoon weer opgeplakt

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/vdrmrt/mis_pic2.jpg

Werkt trouwens prima.

Ik heb em wel niet geprobeerd zonder dat klijne stukje.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kres817
  • Laatst online: 31-10-2024
Dit is niet echt een casemod mislukking maar ja.
Ik wou mijn tv-out kabel naar mijn tv verlengen. Gewoon coax cabel gebruikt. Gaat best.
Maar toen ik de cabel op maat wou knipen vergat ik de cabel it mij com te halen.
DE COMP STOND NOG AAN.
Gevolg: TV-out doet het niet meer maar de videokaart wel.
Het ging om een matrox kaartje by the way.

Ach ja..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-07 15:18
Hmz jah zo ken ik dr ook nog een ik een nieuw mobo gekocht, aansluiten, werkt, me :P valt er een fan-draadje uit me aansluiting (schroefjes van kroonsteentje niet egt goed vastgedraait in de haast), ik draadje erin, ander draadje gaat eruit, ikke nie zien, ikke pc aan, nix. Ikke pc uit, zie een draadje op de southbridge hangen |:( ..... Mobo dood na 2 uur..... Gelukkig verder nix opgeblazen en heb nieuwe gekregen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

M'n grootste fout was dat ik zonder enige ervaring m'n bios van m'n mobo ging flashen.
Op de een of andere manier ging het mis. Ik weet nog steeds niet waaorm. Ik had de flash files van MSI gekregen per mail, omdat ik de juiste niet kon vinden op de site (MSI-6163 VA). Ik kon alleen 6163 Pro vinden of zonder toevoeging.

Weer gemaild naar die helpdesk, ik kon m'n bios chip opsturen, deden zij het voor mij omdat zij mogelijk de verkeerde bios versie hadden gemaild. Super service dus. _/-\o_
Na een paar dagen was ie terug, ik hem er weer opgezet. Wist alleen niet meer precies hoe. PC aan......

niks..... (op een brand geurtje na dan ;))

pc uit, bios chip andersom, ouch! HEET! ff wachten dus. PC weer aan, niks...., maar bios chip bleef koel. Anders om maar weer, pfff, wat werd die chip weer gloeiend heet zeg!

"K*T, ik heb een probleem", ik maar weer gemaild met de helpdesk. Na een beetje gezeur kreeg ik een nieuwe BIOS chip, met een handleiding ;). _/-\o_

Ik die chip (,toen ik hem had ontvangen) er weer ingezet, op de juiste manier (dacht ik). PC aan, nopes nada niënte. Nog steeds geen beeld, HDD's gingen wel draaien, maar verder helemaal niks! AAAARgh! (lees de ergste vloeken die je je maar bedenken kan) Ik maar weer met die helpdesk gebeld. Ik kon uiteindelijk langskomen met dat mobo. Maar eigenlijk had ik er niet zo'n zin in. Afspraak gemaakt, hoefde alleen het mobo mee te nemen, zonder geheugen & processor ed...

Ik avond voor die afspraak pc uit elkaar, incl processor en mem (wat ik nog nooit eerder gedaan had, pc was kant en klaar gekocht), zelfs het mobo eruit. Wat zag mijn oog daar!? die bios chip zat er maar half in :9.

Ik het hele handeltje weer terug zetten, pc aan. Beeld!!!! Die afspraak heb ik gecanceld, en ik was weer blij met m'n bak nadat ie een maand werkeloos had staan te verstoffen. Ik balende dat ik gedurende die tijd nog steeds m'n maar half werkende ADSL verbinding nog steeds moest betalen. Want daar was het allemaal om begonnen. Die bout USB modem van de KPN...

Het leukste van alles, die modem deed het nog steeds gaan haar beter!

Vorig jaar, nieuwe pc, met MSI KT3 mobo, met RAID. Ik m'n archief digi foto's op die RAID partitie gezet, zonder een andere backup, omdat m'n andere computer vol zat. Na een herstart oid, drukte ik op esc tijdens het initialiseren van die RAID chip. Gevolg, RAID schakeling kwijt, en dus ook m'n digi foto archief! Al m'n mooie vakantie foto's van Parijs foetsie :(. Sindsdien is het vreemd genoeg (maar gelukkig) nooit meer fout gegaan.

Nog eentje over die nieuwe pc: waarschijnlijk met de koeler voet/vast zet schoenen wat weerstandjes rondom de processor voet beschadigd. Processor werd vrij snel warm en het systeem kon na 10 min draaien niet gereset worden, omdat hij te warm was. Gelukkig kon ik dat mobo ruilen voor die MSI KT3...

Stofzuiger gezet op m'n brander, vanaf toen produceerde hij regelmatig fout gebrande cd's, terwijl ik daarvoor misschien 2 van de 300 cd's verknoeit had. Na een half jaar bakte hij echt niks meer. Toen heb ik hem vervangen door een Plextor 161040, die die goeie score van die tweedehands 2X Philips 3610 nooit meer gehaald heeft. Ook al had ie burnproof....

Ik heb ervan geleerd, en da's het belangrijkste :)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 21:08

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

hebben jullie ook van die grote witte verlengsnoeren met zon mooie 1/0 knop erop? ik igg wel, tegenaangeschopt toen ik bezig was, HDD crash :{ daar ging ik weer met mijn windows cd'tje :{

een keer een stuk van een toen 160 euro kostende XP2000+ afgebroken --> sleutelhanger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Laatst online: 14-09 05:33
4 kapotte CCFL's na val over de pc kast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Niet echt een foute mod, maar meer zo een probleem waar je pas na een dag zoeken achter komt... had me mobo (Abit BP6 Dual Celeron) in nieuwe kast geschroefd, Creative SB Live! 1024 Player in een PCI slot, netwerkkaart in een PCI slot, de volgende dag LAN... nog ff snel een verse Windows install er overheen, volgende dag op LAN. Alles prima, start pc vast op terwijl een vriend van me netwerkkabels aan het uitrollen is :), ik prik die netwerkkabel erin, pc gaat hangen :( geen blauw scherm, nee gewoon volledig bevriezen. Zoeken zoeken, andere netwerkkaart erin, hielp niet, probleem kwam elke keer trug op het moment dat je de netwerkkabel in plugte.
Uiteindelijk na halve dag probleem gevonden: PCI slot 4 & 5 (waar SB en netwerkkaart in zaten) delen bus-master signaal... wat geen probleem is zolang 1 van beide niet aan bus-mastering doet. En idd daar doet een netwerkkaart niet aan...tot je het netwerkkabeltje erin propt :(

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Laatst online: 05:34

Tarin

Just plain weird.

icemancool schreef op 08 October 2003 @ 21:36:
Hmz jah zo ken ik dr ook nog een ik een nieuw mobo gekocht, aansluiten, werkt, me :P valt er een fan-draadje uit me aansluiting (schroefjes van kroonsteentje niet egt goed vastgedraait in de haast), ik draadje erin, ander draadje gaat eruit, ikke nie zien, ikke pc aan, nix. Ikke pc uit, zie een draadje op de southbridge hangen |:( ..... Mobo dood na 2 uur..... Gelukkig verder nix opgeblazen en heb nieuwe gekregen 8)
Kroonsteentjes?
Argh, gebruik nooit die dingen in je pc! Dan vraag je om problemen.. als je wil dat iets blijft zitten en niet gaat storen ofzo, kan je beter even solderen met een stukje krimpkous er over heen, als je het later los wil koppelen kan je ook van die pinheaders kopen, kan je mooi stekker/stopcontactidee mee bouwen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet veel stomme dingen gedaan.
Vreemd genoeg gaan dingen bij mij thuis altijd "vanzelf" kapot, zo ook toen ik laatst 2 led'jes op de pc van mijn broertje had aangesloten. Nou deed het goed, totdat het rechterledje steeds zwakker en zwakker ging branden totdat ie dood was. Ik heb 4 keer een nieuw led'je erin gezet maar die zijn allemaal doodgegaan....toen maar opgegeven :P (ze stonden nogwel in serie!)

Ook een keer een mobo plots gaan roken..... p2 400mhz ineens kaduk... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 20:43:
Ik heb even mijn grafische kaart onderhanden genomen.

[afbeelding]

Ik weet niet wat ik er heb afgestoten maar ik heb er gewoon weer opgeplakt

[afbeelding]

Werkt trouwens prima.

Ik heb em wel niet geprobeerd zonder dat klijne stukje.
:? en ook alle verbindingen zijn nu nog heel? en de kaart werkt nog naar behoren?

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SantjeS schreef op 09 October 2003 @ 13:16:
[...]

:? en ook alle verbindingen zijn nu nog heel? en de kaart werkt nog naar behoren?
Al de verbindingen zijn nog inorde, ik heb het er gewoon terug ingeduwd, bleef vast zitten dus geen probleem. Dan gewoon druppeltje seconde lijm er langs en de boel zat vast.

Werkt trouwens perfect nog geen craches gehad, tijdens gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net men ccfl gesloopt...
gister deetie het niet meer dus ik ff wat proberen.. na een beetje bewegen deetie het weer.. hmm oke ik dat ding weer vastlijmen.. vanochtend deetie het.. en vanmiddag ineens nie tmeer.
ik een beetje dat lijm eraf halen, beetje wrikken aan het draadje en whoops.. ineens die hele ccfl ding uit het buisje :S
die kon ik dus wel vergeten... nog een keer geprobeer... helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khad eens een oude koeler die nogal veel herrie maakte. Losgeschroefd en gestofzogen --> hielp niet. oen dacht ik: naja, wtf. En heb ik er WD-40 ingespoten. Vontie niet leuk. Aldoende leert men zeg ik altijd maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik maak een dure fout door P3-700 op te blazen op de oude mobo die waarschijnlijk hem verkeerd herkent en dus veel te hoge corespanning (die voor Celeron300A bedoeld is) op te zetten.

Eerst heb ik met oude mobo probleemloos Celeron 300A gedraaid. Maar dan wil ik toch even proberen overklokken met hoger voltage core. Zou tegen moeten kunnen. Niets werkt meer. Ik bekeek de Celeron 300A ff goed. Wat me opvalt is dat alleen achterkant zachte harslaag heeft, voelt plakkerig aan. Dat kan duiden op hoge hitte, maar dat is al hele tijd zo.

Ik pak dus maar voor proef P3-700 (in slot1 converter) uit serverbak en steek die in de computer. PC aan, ff bios instellen voor die cpu en restart.
Toen ruik ik al heel snel geurtje. Verschrikt meteen stroom eraf. Waarschijnlijk vergat ik de corespanning ook te controleren. Stond nog op default.
Omdat het oude mobo is die nieuwe generatie P3-700 Coppermine niet kent, (denk 2,3 Volt door 1,65 V core) en dat brandt het zeer snel door.
Gek genoeg is stukje metaal over core nauwelijks gekleurd en ik zie niks achter. Weet niet of P3-700 stuk is. Het is ook niet echt warm. Hoe kan ik zien dat cpu echt kapot is? Is dat te meten met multimeter?

Dure P3-700 (althans van vroeger) voorlopig stuk. Heb uit 3e pc, die gelukkig niet belangrijk is Celeron 800 en met slot1 converter teruggezet in serverbak.

Sindsdien neem ik geen risico's meer en heb dus maar gloednieuwe mobo met Celly 1,2 GHz gekocht. Voortaan geen cpu's opblazen dankzij oude bios/mobo.
De bios herkent maximaal 600 MHz cpu's, zo oud is ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Nu online
Steek hem terug in je server en see for yourself :Y).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

Ik heb 1x kortsluiting gemaakt toen ging in eens mijn systeem uit, ik was toen als de doods dat mijn systeem kapot was, maar gelukkig was de kortsluitings beveiliging goed. hehe >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde een keer de fan van mijn geforce 2 Ti laten draaien om te kijken oftie nog goed was. Ik dus blazen, maar dan komen mijn lippen in de ventilator 8)7 ! erg stom!
Ook een mem-chipje van de pc van mijn broertje opgeblazen... Ik dacht dat er ddr in zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 oktober 2003 @ 10:28:
Ik heb nog niet veel stomme dingen gedaan.
Vreemd genoeg gaan dingen bij mij thuis altijd "vanzelf" kapot, zo ook toen ik laatst 2 led'jes op de pc van mijn broertje had aangesloten. Nou deed het goed, totdat het rechterledje steeds zwakker en zwakker ging branden totdat ie dood was. Ik heb 4 keer een nieuw led'je erin gezet maar die zijn allemaal doodgegaan....toen maar opgegeven :P (ze stonden nogwel in serie!)
ledjes liever niet in serie zetten, wegens productieafwijkingen kunnen ze elkaar om zeep helpen omdat de ene meer stroom trekt dan de ander ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Laatst online: 21:30

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

de leukste: ik had niet genoeg vermogen voor een project (90 watt audio versterker in kast bouwen), mijn voeding was een 200 watt AT, dus heb ik een poging ondernomen om 2 psu's paralel te schakelen.. ging niet helemaal goed, moederbord was zwart (zo'n beetje alle sporen) en de rest ook.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
niet echte casemod rampen meegemaakt, wel toen ik nog een klein tweakertje was (10 jaar ofzo?) keertje soldeerbout in me bovenbeen laten vallen, smolt er lekker voor de helft in weg. zit nu nog een litteken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CU2morO schreef op 28 november 2003 @ 18:49:
niet echte casemod rampen meegemaakt, wel toen ik nog een klein tweakertje was (10 jaar ofzo?) keertje soldeerbout in me bovenbeen laten vallen, smolt er lekker voor de helft in weg. zit nu nog een litteken :9
hehe, dat hoort erbij ;) heb zelf ook meerdere littekens op m'n hand

D'r zit ook een mooie streep op m'n oude bureau, soldeerpistool kiepte uit de houder terwijl hij nog heet was :X

Mja eigenlijk heb ik teveel rampen meegemaakt om op te noemen, en elke keer als iemand het dus over een bepaald onderwerp heeft komt het weer bovendrijven :P
Hoogtepunt was wel de schuur vol rook, zelf m'n radio gerepareerd (zat een rotte condensator in), soldeer ik dat kreng verkeerd om :o (was wel een flinke, niet zo'n klein prutdingetje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Mijn aanwinst weer voor dit topic:

Ik ben nou beizg met een koffermod niet zo`n snell (p1 233@300 :+ ) dus alles netjes en mooi alles in gebouwd te hebben, sluit ik alles aan. Geen beeld, niks hdd gaat wel draaien ensow. Dus ik niet wetend dat het de videoplank is flikker het zonder enige reden door de achterdeur hup naar buiten >:) . Weer opgepakt en weer terug ingestopt (had immers geen andere), op geven moment begonen alle memchipies te roken :( .Dat zag ik pas te laat en daardoor begon ook van alles op die kaart te roken (core en sow). Snel pc uit en kijken waar het vandaan komt, niks te zien alleen dikke scheuren in memchippies en core. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 21:36
Ik heb zojuist een crtmonitor naar de andere wereld geholpen door er een magneet tegen te houden. (vond de kleuren toch wel onwijs gaaf) . :X

edit: Monitor heeft het na een nachtje uit staan toch overleeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Teun_2 op 30-11-2003 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een keertje (Jetway mobo, socket 370) opgeblazen, alles op mijn bureau gezet (moest mobo + cpu testen). Maar ik had geen schakelaars ofzo, dus ik start die pc met schroevendraaier. Tot zover ging het goed. Tot dat ie weer uit moest, dus ik op de normale manier (5 sec) schroevendraaier tegen de twee pinnetjes aan gehouden, word ik afgeleid, met als gevolg kortsluiting en me voeding naar de hemel.

Ik een andere voeding gefixt bij een vriend, alles opgestart, werkte niet goed, want ik kreeg alleen maar gepiep te horen, dus ik wil die speaker draadjes los trekken, kortsluiting. Mobo dood + weer een andere voeding nodig. :r :r ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schizophreen schreef op 29 november 2003 @ 20:26:
Ik heb zojuist een crtmonitor naar de andere wereld geholpen door er een magneet tegen te houden. (vond de kleuren toch wel onwijs gaaf) . :X
dies niet om zeep :o
tenminste als je de juiste spullen hebt, een spoel en een variac. Variac aansluiten op netspanning, aansluiten op spoel en spoel vlak bij beeldbuis huiden, nu langzaam voltage terugdraaien en voila beeld gerepareerd :*)
(wat kan school toch handig zijn :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Laatst online: 21:36
Ik heb een absoluut niet-technische richting, dus ken je me uitleggen hoe ik het precies moet doen? zie ook vlekken op monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is behoorlijk schrikken als je je pasgeverfde tower omgooit :/ enigste schade tot nu toe, dvdspeler vreet cds op, valt nog mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
dit is ook weer een handige stunt:

vandeweek zou kwam ik op het heldere idee om nog een hoek uit mn mobo-tray te slijpen. (custom case) dus ik mn mobo losschroeven, en toen ik dus met mn mobo in mn handen zat moest er ook nog even een antistatisch zakje komen |:( magoed, de tweaker is niet voor een gat te vangen, en improviseert... en legt het mobo op zn kop op de tv neer zodat ie ff op zoek kan naar een zakje... 30 seconden later hoor ik een knal.... mn Gigabyte GA7-NNXP mobo met XP2500+ erop die dus van de tv op mn glazen tafel klettert, en via de tafel op de grond... (nooit geweten dat je op je 27e al een hartaanval kan krijgen, maar dat terzijde) na een optische inspectie bleek dat het moederbord op het eerste gezicht in orde was, geen beschadiging of afgeslagen componenten. mijn ergste vrees was dan nog dat ik mijn XP2500+ als een sleutelhanger moest gaan gebruiken, of dat het bord intern beschadigd was. maar ik wou op dat moment niet de sink eraf halen om tot deze conclusie te komen, en heb het bord maar tijdelijk op de kast neergelegd.

met de gedachte dat ik misschien voor 270 euro aan nieuwe hardware mocht gaan kopen (mobo was gemod, dus geen garantie) ben ik maar bezig gegaan met de tray. om rommel te vermijden had ik het grootste deel van de tray afgedekt met een vuilniszak en schilderstape. toen nog ff een sjaaltje om en naar het hok om te slijpen. ik trek de voordeur dicht, en ik kom tot de ondekking dat ik mn sleutels nog binnen heb liggen... |:(

na een belletje bij de buurvrouw, en een half uur blauwbekken buiten heeft de glaszetter mn achterdeur opengekregen (gelukkig zonder schade, dat kon ik emotioneel toen niet echt meer aan) en kon ik eindelijk verder met de tray.

de volgende dag had ik onder mn heatsink gekeken, en gelukkig was de proc nog goed. alles aangesloten, en alles werkt gelukkig nog. maar de volgende keer ga ik toch wat anders te werk. totale schade: een deuk in mn ego

opzich valt dit niet onder mislukkingen, maar ik vindt het een mislukking van mezelf dat ik zo onhandig bezig ben.

de moraal van dit verhaal:

haastige spoed is zelden goed :(

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Laatst online: 05:50

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Ik heb (zoals iedereen blijkbaar) een paar voedingen opgeblazen...

Maar mijn celeron systeem heb ik drastisch om het leven gebracht, zo een bevestigingshaakje van de socket was afgebroken, dus na ff nadenken, mhmm waarom niet proberen te plakken met secondelijm?? dus ik dat geprobeert, het plakte, cpu in de socket, cooler er terug op, en ik starte de pc op, mhmmm raar, geen beeld, cooler er maar terug afhalen, wou cpu uit de socket halen, en tot men grote verbazing zag ik dat men cpu vast gelijmd zat in men socket :X dan maar heel hard trekken aan die cpu, de cpu had ik vast.... de helft van de socket ook, met gevolg, mobo en cpu dood, die dag moest je niet veel meer aan mij vragen.

Snachts aan het solderen zitten op je bureaustoel met alleen je boxershort aan, is geen aanrader, soms sprong er wel eens wat soldeersel op men been, en dat doet echt wel pijn.

Ik ben nu nog bezig met modden, dus ik denk dat ik nog veel dingen in dit topic ga posten :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast het op blazen van voedingen heb ik laatst ook 2 hdd's om zeepgeholpen ging zo:

In mij chieftec kast zitten 2 10cm ccfl's voorin achter de grill. Ik zag dat het een beetje stoffig was geworden daar, dus ik dacht ff de voorkant er af. Na wat stoffen en de invertors weer even goed vast zetten heb ik ook de draden weer even goed weg gewerkt. Zo alles klaar voorkant er voor op.
De kabels voor de stroom naar de invertors komen binnen langs mij hddrack. Deze had ik even naar achter geschoven om er wat beter bij te kunnen. Het rekje kon kun weer terug, dus ik schuif hem terug en vergrendel hem. Ik booten..... nou nee dus.

De voeding klapt er uit met een niet gezond geluid. Ik wat dingen proberen want ik had geen idee waar het aan lag. Na het loskoppelen van al mijn ccfl's booten hij wel maar mijn hdd's deden niks meer.

Wat er was gebeurt was toen ik mijn hddrack weer vast zetten is er een stroomdraadje klem kommen te zitten tussen het rackje en het scherpje randje van hat frame van mijn kast. Dit maakte een perfect sneetje in het omhulsel van de kabel en maakte zo een verbindig tussen mijn kast en mijn stroomdraad met als gevolg een heerlijke kortsluiting :'(

Dat overleefde mijn hdd's niet helaas

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Hmz. Ook niet echt een foute mod, maar als gevolg hiervan moet ik nu wel mijn kast gaan modden (eigenlijk :)).

Gisteren bezig met inbouw nieuw moederbord in mijn kast. Alles goed gegaan, netjes koeler op de processor vast met Arctic Silver, niet te veel koelpasta, het te veel netjes weggeveegd met een zakdoekje. Mobo ingebouwd, alles getest, prima! Oh, nog effe dat irritante ledje vastlijmen dat ik telkens naar binnen druk omdat het naast de reset knop zit. Oeps, beetje veel superlijm, nou ja, wegvegen dan maar. Papieren zakdoekje pakken: *veeg*, *smeer*, hu, *smeer*? Aaarrgh! Dat was dus hetzelfde zakdoekje als waarmee ik het teveel aan Arctic Silver had weggepoetst!

Nou zit er dus een zilveren veeg op de voorkant van mijn kast: een mix van Arctic Silver en superlijm (acrylaatlijm).

En dat gaat er dus NOOIT meer vanaf :'(. Dat wordt dus overspuiten.

edit:
FiXeL schreef op 30 november 2003 @ 14:23:
na een belletje bij de buurvrouw, en een half uur blauwbekken buiten heeft de glaszetter mn achterdeur opengekregen (gelukkig zonder schade, dat kon ik emotioneel toen niet echt meer aan) en kon ik eindelijk verder met de tray.
Ach, in ieder geval weet je nu dat het een inbreker toch wel een half uur kost om je achterdeur open te krijgen :+.

edit2:
Net nog aan een oude IBM XT lopen prutsen. Die had al 10 jaar niet aangestaan ofzo :). Hij deed het prima, alleen de harddisk wilde niet gaan draaien. Dus ik denk: misschien ligt het aan de controller. Hoppa PC uit, kabeltje uit de drive en PC weer aan.

*KNAL* *spetter*, oranje vonken en een rookwolkje, net echt vuurwerk :). Had niks te maken met de harddisk of de controller, maar er zat nog een geheugenkaart in de PC waar een condensatortje het ineens van begaf.

Oud spul is soms best gevaarlijk, weet je!

mod-break: gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif edit ipv binnen 24 uur schoppen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 18:06 . Reden: modbreak: edit ipv 2x schoppen ]

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Tja, niet veel:

1e pc: Het gebruikelijke knopje-verhaal:P
2e pc: een AT&T Globalyst nogwat, weet ik niet meer, geloof iets met een schroevendraaier :r
Macintosh IIci: kijken waarom dat gaatje achterop zit, is dus om de deksel aan de kast zelf vast te schroeven. Werkt prima, tenzij je schroef te groot is |:( Kwam grof geweld aan te pas.
Externe modem aansluiten: voedingstekkertje viel steeds, had 2 handen nodig om de stekker in het stopcontact te doen (1 om de andere kabels weg te houden, 1 om de stekker erin te doen). Ik houd het stekkertje (modemkant) even met mijn mond (!) vast en stop de stekker (stopcontactkant) in het stopcontact. bzzzzt :( au...

Verder niet echt iets

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

gister: fijn een CCFL en rainwow leds+print aangesloten, start de PC op _paffff_ ik meteen stekker eruit, kijken waar de lucht vandaan komt, bleek t dat ik de polariteit had omgewisseld :w CCFL invertor en NE555 timer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een hele fijne mislukking :'( :
Wie heeft er nog een LianLi PC60 front over ? ;)
Scroll iets naar beneden voor pics.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 23:04:
Ik heb ook een hele fijne mislukking :'( :
Wie heeft er nog een LianLi PC60 front over ? ;)
Scroll iets naar beneden voor pics.
das erg *** voor je, maar ff een vraag... waar heb je die knopjes vandaan?

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Nu online
Niet echt een CM of OC mislukkig. Maar ik moet het toch even kwijt.

Ik zat hier met twee trage 13.5 + 40GB hdd's. M'n schijfruimte was ook helemaal op dus ik besloot om een RAID kaart (promise ultra 100 TX2) te kopen + 2x 120GB 8MB 7200RPM Seagate drives.

Nu komt het zooitje vandaag dus aan. Blijkt die promise dus helemaal geen RAID kaart te zijn 8)7. Het ding kan niet meer dan fugeren voor een 2 extra IDE sloten :X.

Ik voel me nu dus best wel genaait (door mezelf :P ). Die kaart kosste toch weer €50.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alushin
  • Laatst online: 07-08 19:51
omdat het toch meer een algemene mislukkings topic is geworden hier nog een paar dingen van mij

toen ik nog niks wist van hardware (2jr geleden denk ik :P) heb ik 256 MB DDR geheugen besteld... toen ik het erin wou doen wilde het maar niet passen 8)7 kon hem gelukkig nog wel omruilen voor 256MB sdram O-) met natuurlijk de meerwaarde erbij

op mun stage voor de lol is de 110-220 schakelaar verschoven, volgens mijn begeleider zag ik een beetje wit :P (was trouwens een die 2e hands verkocht moest worden.... p133)
ook was ik een hdd in een at kast eens aant vastdraaien .... kwam met de schroevendraaier tegen de pinnetjes van de aan/uit schakelaar poef (stond niet aan hoor)
dat waren waardelose spullen... heb ook nog een keer de ide kabel iets te hard aangeduwt op een moederbord en een bus met 10x 256MB DDR laten vallen...
hebk maar aangemeld als DOA's ;)

verder heb ik met schroevendraaier en hamer een rechthoek gemaakt in mun oude kast om daar de usb in te bouwen :+ . diezelfde kast ben ik nu maar aan het modden met mun (namaak)dremel om het te oefennen... de kast heb ik geschonken aan de familie die bij mij kwam zeuren voor het uittypen van een werkstuk etc. dus als dat ook nog mislukt kan het hier bij komen staan :) het zou ook weinig uitmaken ;)

oja nog een leuke op mijn vorige stage, ik was bezig met het verkopen van een hp 750 en toen ze hem wouden betalen deed ik hem terug in de doos en pakte de klep iets te hoog vast... KNAK :( rekening van 280 euro naar de school voor een nieuwe :Y)

er zal wel meer bij moeten maar ik kom er zo even nie op... heb iig nooit veel hoeven te betalen voor fouten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swop1200
  • Laatst online: 02-06-2023
Heb een jaar geleden nog een reepje van 512MB SDRAM-geheugen gesloopt door het een dagje in een cd-doosje te leggen :X . Dacht dat het daar wel veilig lag, terwijl ik m'n pc demonteerde. Ik had niks door, totdat ik tijdens de herinstallatie van WinXP steeds maar foutmeldingen bleef krijgen. Uiteindelijk bleek a.d.h.v. Memtest86 dat het door het geheugen kwam :+ Balen...

Minder spannend:
Tijdens het eruit schroeven van een casefan een ccfl gesloopt doordat de fan er tegenaan viel. Er zat bij deze ccfl nog geen beschermende buis omheen, dus moest met de stofzuiger m'n pc schoonzuigen...

Oja, ook nog enkele ccfl-inverters gesloopt door ze verkeerd aan te sluiten (de plus- en nul kabel omgedraaid, dan brand ie door :X ). Nu weet ik ondertussen wel hoe ik ze moet aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Nu online
kick :)

Vandaag een floppydrive molex verkeerdom in de floppy gestoken (zag bijna niks door andere draadzooi).

Bah ik had nog nooit zoiets ranzigs geroken :r. PC bootte ook gewoon door ookal was er kortsluiting 8)7.

:w floppydrive :w

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ananassap zo m'n toetsenbord in gegoten. Beetje weggedept: alles werkte nog, tot na 3 weken :/

3 banen doorgebrand, waarvan 2 half en 1 helemaal: linkershift viel uit.
Geprobeerd met potlood (grafiet dus) nieuw ebanen te trekken: geen resultaat.
Stroomdraadje op maat geknipt, gestript, uiteinden om de beschadeging heen, tape er op, works ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 21:12
ShotGun schreef op 10 januari 2004 @ 04:42:
kick :)

Vandaag een floppydrive molex verkeerdom in de floppy gestoken (zag bijna niks door andere draadzooi).

Bah ik had nog nooit zoiets ranzigs geroken :r. PC bootte ook gewoon door ookal was er kortsluiting 8)7.

:w floppydrive :w
Wie gebruikt er nou nog een floppydrive? :w :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Nu online
Dirk J schreef op 10 januari 2004 @ 18:04:
[...]

Wie gebruikt er nou nog een floppydrive? :w :+
Ik nu niet meer iig :+.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
ik gebruik altijd floppy drives die dongen zijn altijd handig
gebruik hem zelden maar zet ze altijd in PCs die ik maak.

is nogal dom als je opeens een diskette krijgt en je hebt geen floppy drive :D

maar hoe kun je de kabel er veerkeerd om induwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Laatst online: 11-09 12:47
De lijst:

Het begon met het 8086 tijdperk. Hier heb ik een UHF controller gesloopt door de kabel er verkeerd in de drukken, verder hiervan wat geheugen gesloopt: ik hab maar 639 ram :( Hoe dat kan weet ik niet, maar hij deed het nog...

De 486: per ongeluk fout gejumered: het was een 486dx33 toen een 486dx4 66. Hij deed het wel, maar was wat instabiel. Pas toen we een nieuwe pc kregen (p 100) kwam ik hier achter... Hiervan ook een isa slot gemold, door de UHF controller van hierboven erin te drukken, oorzaak onbekend.

De p 100: alleen een toen nog dure 3dfx er lomp ingezet waardoor er een stuk vanaf brak; vreemd genoeg werkt alles nog prima. Tevens hier mijn eerste dure ding gesloopt: een 4,5 gb 7k2 rpm scsi schijf (guldentje of 700 toen). ik had hier verkeerde schroeven in gedaan waardoor ik kortsluiting heb gemaakt; controller kapot. Deze heb ik later nog gefixt door hier een nieuwe controller op te zetten en draaien doet ik nog steeds.

Mijn eerste p3 450 en eerste waterkoeling: lekkage, alles werkte gelukkig nog alleen heb ik nu wat vreemde witte vlekken, zal wel iets met koelvloeistof te maken hebben >:)
In deze pc ook on the fly gehobbyt: ik had een g400 max erin welke ik niet vast gedraaid had (na het vervangen van de koeler), dacht ik slim te zijn er deze te erin te draaien terwijl de pc liep.... Schroefje viel, op het mobo, pc uit.... Hij werkte nog wel prima dus nix aan het handje...

Verder nog veel gezeik gehad met mijn bong: Topic hierover. De watersensor die hierzat werkte niet (deze moest afgaan als er te weinig water in zat en automagisch (wat later ook niet werkte...) water bij vullen-> ik had een zwembad in mij kamer (litertje of 5 over de vloer.....)

Verder de standaard kortsluitingen, vinger is fan -> fan kapot weggesmolten draden ed.
Mooiste is nog wel dat ik een 220 draad op mij kast had (voor x maanden). Dit bleef de massa te zijn dus was niet erg, na het verplaatsen van de pc de stekker er andersom in waardoor de fase op de kast stond -> psu na de terror >:)

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 november 2003 @ 23:47:
Het is behoorlijk schrikken als je je pasgeverfde tower omgooit :/ enigste schade tot nu toe, dvdspeler vreet cds op, valt nog mee :)
Onze dvd speler doet het tegenovergestelde..
Gaat zonder rede op en en spuugt de cd er op volle toeren uit ;(
Klere dinge heeft wel een mooi gat in onze extra super special edition dvd van lord of the rings gevreten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een moederbord en processor gesloopt;

Ik had een AMD Athlon 1200GHz. met een forse koeler en een koperen plaat ertussen (1,5 mm dik denk ik). Dat heeft een hele tijd goed gedraaid, totdat één van de twee plastic clipjes op het moederbord afbrak (door de druk van de koperen plaat) en de koeler toen niet meer op de processor zat.

Resultaat: Kapot moederbord (iets doorgefikt) en een kapotte processor. De socket op het moederbord heb ik gelijmd (erg secuur met twee seconden lijm) en vervolgens ter reparatie aangeboden. Twee weken later een nieuw bordje in mijn bezit (Abit bedankt >:) ) De processor heb ik toen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 14:07:
Een moederbord en processor gesloopt;

Ik had een AMD Athlon 1200GHz. met een forse koeler en een koperen plaat ertussen (1,5 mm dik denk ik). Dat heeft een hele tijd goed gedraaid, totdat één van de twee plastic clipjes op het moederbord afbrak (door de druk van de koperen plaat) en de koeler toen niet meer op de processor zat.

Resultaat: Kapot moederbord (iets doorgefikt) en een kapotte processor. De socket op het moederbord heb ik gelijmd (erg secuur met twee seconden lijm) en vervolgens ter reparatie aangeboden. Twee weken later een nieuw bordje in mijn bezit (Abit bedankt >:) ) De processor heb ik toen vervangen.
zo waar koop je die?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Weigeren om je ATX power en LED snoertjes aan te sluiten (veel te klein, etc.). Dus: PC resetten met een schroevedraaier (ff pinnetjes kortsluiten). Maar jah, wat gebeurt er als je pin 2+3 ipv 1+2 kortslut? BOEF! Dag voeding :P

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Laatst online: 07:52

Ibex

^^ met stom.

Daarjuist in een woede-moment de lens van men webcam gemold (ik moet leren mezelf te beheersen :s)...
Gelukkig dat ik een lens had liggen van een verrekijker, heb die erop geplakt en het beeld is terug scherp. Gelukkig binnekort een andere webcam (Telenet vriendenacties roelen)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Vroeger he ik ooit in een oude AT kast een 12Volt stekkertje op het Harddisk ledje aangesloten. Roken dat dat doet!!! Enkel... voeding weg.
Dan begin van de vakantie: moederbord tegen de kast geslaan... Paar chipies eraf... Mobo dood :( Enkel me kast heeft nog een paar zwarte brandvlekken;

Enkele maanden later met de CPU an broertje: Plakkertje van cooler vergete af te halen: Opgefikt die handel. Bij het afhalen van de cooler was het plakkertje weg...

Nog wat later de nieuwe cpu van me broertje overklokt: nog es KABOEM.

En enkele weken terug nog es eentje (een 2800+ :( :( :( ) en 2*512MbDDRRam verbrand...

Das men record... 3CPUs op 6 Maanden....

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een paar weken geleden heb ik een tweede cdrom speler in mn pII350 gehangen.
Nu doet ie niks meer. Bij het opstarten komt er alleen wat rook uit de speler en verder gebeurt er niks |:(
Hij wil niet booten. :?
Maarja die pc hoef ik toch niet meer te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:01

J2S

in de tijd dat ik me kast aan t modden ben (zo'n 6 maanden) heb ik zo vaak kortsluiting gehad dat ik me hele voeding kapot heb gemaakt.

zou dit een record wezen?: 50 LEDs op 1 dag door laten branden! :P (was ik niet blij mee)

en alles wat ik heb gemaakt voor me mod heb ik MINIMAAL 1 keer opnieuw moeten doen omdat t niet goed was. egt ALLES! :'( (en daar zijn ook dingen bij die ik weer terug moest doen naar hoe t eerst was omdat ik er alleen maar erger op maakte).

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:22
Zo juist even een van mijn 5 oude cputjes gemold--->hamer erop--->kijken wat er gebeurd (p1 mmx 200)
resultaat van de actie met de hamer--->krom geslagen keramiek???:S of hoe dat spul ook heten mag... en tsja in 2 weken 3 p2 gemold, toen ik nog 13 was hebbik denk in een jaar 50 486 naar de hemel geholpen omdat ik wou weten hoe een computer werkte... en tsja dan ga je ze uit elkaar halen en krijg je van dat soort dingen. dat was t wel...:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfboy schreef op 11 januari 2004 @ 14:15:
[...]

zo waar koop je die?
Kwestie van heel goed tweaken!!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Laatst online: 26-06 13:57
Mmmm....wat ben ik dan toch voorzichtig zeg... :P

Alleen een gehaast, onnadenkend moment dubbele voeding op mijn hd aangesloten.....blauwe vonk en toen stilte :(

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Laatst online: 08:13

World Citizen

FreeReef.nl

Ik schaam me er meer voor als dat ik er trots op ben maar ja hier komen ze
(btw ik woon in een studenten flat en heb 1 kat)

1# stage: we krijgen een nieuwe server binnen 12000 euro (incl hd back up systeem) 12 min en het was allemaal naar de klote ik weer met mijn overcloken

2# thuis: kat die een fan wel lekker vond toen hij aanstond en op tafel lag, mauwww weg snorhaar

3# thuis: molex stekkers afknippen en open laten liggen dan gebeld worden en 2 min later mauwww, kat op 12 volt

4# thuis lianli pc 71 gekocht. 2 ccfl's erin op de bodem recht, Yes het past net. zijpaneel met raam erin en knap weg ccfl (past niet)

5# fan proberen vast te zetten terwijl hij draait vinger ertussen bloed schiet alle kanten op daardoor video kaart kortsluiting.

6# 220 op je flikker omdat je denkt dat er geen stroom op een kabel staat als hij alleen in het stopkontact zit, en je knipt hem door.

7# cdrom opschroeven en dan aanzetten. 3 dingen springen er los en dan naar het ziekenhuis kunnen om iets uit je oog te laten halen.

8# dremelen met een aangepaste slijpschijf (20cm doorsnede) erop die niet 100% recht staat zodat hij eraf vliegt en in je moeders klere kast schiet.

9# op een stomme manier een koeler op je video kaart maken die er vervolgens afflikkert en dan je hele Creative Audigy 2 uit zijn socket ragt.

10# een licht gevend draadje in je ramplank maken en na een half uur je ramplank kunnen blussen

11# poes die altijd op monitor ligt maar nadat ik een nieuwe monitor had er ineens heel snel vanaf ging (net voordat de monitor in de fik vloog)

12# een glas-vezel netwerk met je buurjongen aanleggen, met een kabel van 70 euro. en dan gaat de voordeur open en klapt mijn deur dicht waar dus die kabel tussen lag )nooit ge-netwerkt)

13# 3 kwartier bezig zijn om je cdrom je shadowen en dat je moeder een keer komt poetsen en ff wil msn'n en dan op de een af andere manier je mooie mod eraf krijgt gerukt

14# een pc aanzetten en dat hij het niet doet dat 10 keer proberen en dan erachter komen dat er niks in de kast zit.

15# dual proc op stage binengekregen en natuurlijk ff kijken hoe er zonder koelers uitziet. dan de proc eraf. proc er terug op krak, blijkt dat bij een dual proc ook zo'n hendeltje aan de socket zit.

16# aan je kast beginnen te zagen en denken "eee hij is wel mooi kaal nu" todat hij uitelkaar valt.

17# 220 fan aansluiten op 5 v en afvragen waarom hij het niet doet.

18# raampje willen maken in je compaq 450 euro pda, en dan uit schieten met je schroeven draaier

19# een desktop pc van de boven kant (precies boven je proc) voorzien van een fan. die vastplakken met ducktape. blijkt een soc1 proc best wel hoog te zijn, dus als je de kap erop doet dat dan je proc afbreekt in zijn soc

20# nieuwe soc 1 proc haalen, dan de fan boven op de kap doen met ducktape, blijkt dat er veel warmte na overckloken afkomt zodat de tape smelt en PRECIES tussen je koeler en proc komt. dan je koeler eraf halen en schoonmaken met iets?.
na een 3 sec schoonmaken ff iets te drinken halen terug komen en al het plasick van proc weg (waar ik het mee schoongemaakt heb weet ik niet het stond in de zaak.)

21# 's nachts met je zatte kop ff nog gauw een fan aansluiten en dan 3 min later met je zatte kop op de EHBO zitten (en bloede wow)

22# pc uitzetten en meteen de voeding openschroeven beetje rond grijpen en 3 meter achteruit vliegen.

23# tegen je stage begeleider zeggen dat een anti electric statice mat niet nodig is 3 kwartier later toch maar een besteld.

24# water koeling aansluiten en pc aanzetten en erachter komen dat je een slang naast je hebt liggen die er toch echt wel inhoorde

25# atx voeding op laptop mobo modden en afvraagen warom het brand-alarm afgaat.

26# pc in lego kast bouwen en 's morgen wakker worden en zien dat de kast iets kleiner is geworden en mooie rond je mobo is gesmolten.

Hier stop ik maar het word echt te erg nou dak eroverna denk
btw er is ook heeeeeeeel veel goed gegaan >:)
en de poes leeft nog alleen mist hij veel haren enz.

*Edit
ff een beetje ABN toegepast

[ Voor 3% gewijzigd door World Citizen op 12-01-2004 15:50 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
Respect to nketelaar........:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 14-09 19:36

ScSi

Belg.

nketelaar schreef op 12 januari 2004 @ 12:54:
Hier stop ik maar het word echt te erg nou dak eroverna denk
btw er is ook heeeeeeeel veel goed gegaan >:)
en de poes leeft nog alleen mist hij veel haren enz.
Lang nie slecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
respect d00d 8)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:51

Maxow

Hidden Sound System

wat heeft het in totaal zo'n beetje gekost? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

hahahah ehhhh veel te veel,

nee maar hou er wel rekening mee dat ik heeel de dag bezig ben met dit soort dingen dus dan gaat er nogal wat fout natuurlijk.
in iedergeval baal ik er alteid goed van maar nou kan ik er wel om lachuh. maar die dingen als die server van 12000 euro is allemaal wel weer goed gekomen naar een kleine investering van 3500 euro dus echt erg was dat ook niet.
ik heb er ook wel veel van geleerd vooral

1.dat je eerst moet nadenken
2. nog een keer nadenken
3. METEN, METEN en nnog een keer METEN
4. niet met andermans spullen klooien
5. Rustig blijven
6. stap voor stap
7. geen fan's op je bureau leggen voordat je uitgaat. :z
8. je kat in de gaten houden B)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
Vooral puntje 1, 2 en zeker 3............

in B&A style: hou je rustig rustig rustig, hou je rustig kalm en stil.......... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Ik heb echt zeer repect voor jou hoor :+

Ik zit te denken om mijn pc ook een kleurtje te geven, moet toch ff goed nadenken :+

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
Poosje geleden begonnen met watercooling
Ging allemaal redelijk goed. PC hefft week zonder kast naast me op me bureau liggen draainen en dat soort dinge.
Na een poosjekwam het voor dat me pc vast sloeg en ik een mooi testbeeld kreeg voorgeschoteld bestaande uit gekleurde verticale balken.
Ik denk dat ik de boel wel te hog geclocked zouw hebben dus alles wat lage. Maar het probleem kwam steeds vaker na boven todat ik geen 10 minuten meer normaal kon pc'en .

Afbeeldingslocatie: http://145.99.194.198/~fuzzems/nietgoednie.jpg

Klasgenoot van me bood aan zijn gfx kaart er in te prikken om te kijken of het probleem dan verholpen was.
Me pc heeft vervolgens ongeveer 2 uur zonder problemen gedraaid.

Ik dus opzoek naar een nieuwe videokaart.
na veel ge emmer gedenk en reviews bekijke heb ik besloten een radeon9800pro te halen ter vervanging van mijn radeon8500le.

Na een niet mals bedrag betaald te hebben kon ik thuis genieten van dit monster
Me pc leek het prima te doen. Wel merkte ik een beetje een zoete branderige geur op. iemand zij dat het wel nieuwigheid van de kaart kon zijn en kortzichtig als ik soms ben vaarde ik daar blind op.

Na een uurtje of 3 benchmarken, 3d-demos bekijke, quake en in de stank zitten was het weer zo ver:

Het prachtige testbeeld dook op

* fuzzems kon zichzelf wel door alle hoeken van de kamer slingeren :(

PC ging vervolgens na 3 sec aangetaan te hebben helemaal uit, ook de voeding die voorheen nog wel aan bleef.

:?
Ik ding weer proberen aan te zwengelen. NIX ! KUUUUUT :P

Na mijn neus goed de kost te hebben gegeven in mijn systeemkast belande ik bij de bron van de zoethoutgeur: "de atx connector"

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.deweerd/mobo/DSCF0151.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.deweerd/mobo/DSCF0046.JPG

Stekker heeft neit helemaal lekker vastgezeten vrees ik.
Het was me al eens eerder opgevallen dat de plekken waar de 5volt lijnpinnetjes zaten een beeetje verkleurd waren : :/

Dan voel je, je niet fijn als je net 400 € aan een nieuwe gfx kaart hebt gespendeerd.

Boel compleet aan elkaar gesmolten.
Nieuw mobo en voeding gehaald en tot nu toe perfect gedraaid (zonder geurtjes :P )

Me ouwe radeon werkt overigens ook nog prima 8)7 en de voeding heb ik van het mobo los geknip en andere atc stekker aan geprutst en ook werke dat ding :P

Kortom: Lege bankrekening :X

Verder stuk of 4 ccfl's gebroken, meerdere malen vingers in fans getoken, draadjes niet isoleren en lekker laten kortsuiten en meer van dat soort ongein

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzzems op 12-01-2004 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashdummy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-04-2024
Een maat van me had van een oud aluminium koelblok met z'n dremel een koelblok voor z'n videokaart-memory gemaakt.
PC aangezet, gaf geen kik. Bleek het koelblok nog net een weerstandje tussen de modules te kortsluiten, waardoor niet de videokaart, maar het mobo de geest gaf.
Daardoor heeft 'ie jaren een jetway (goedkope noodoplossing) mobo gehad :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Jaren????? :?

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb laatst ook een vaag iets gehoord...
iemand had gehoord van watercooling...
die gast dus zen pc helemaal dichtkitten en vol laten lopen met water...
en dan nog gaan vragen op een forum waarom zen pc het niet doet! |:(

maar zelf heb ik een monitor door gebrand en een ccfl gesloopt... die had ik al een keer gerepareerd... nu niet meer dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n powerled is gisteren kapot gegaan, hij maakte sluiting met de front usb aansluitingen toen ik de front bezel eraf trok (pc gewoon aan) :X Damn wat kunnen ledjes stinken :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Laatst online: 10-09 21:15
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 16:52:
heb laatst ook een vaag iets gehoord...
iemand had gehoord van watercooling...
die gast dus zen pc helemaal dichtkitten en vol laten lopen met water...
en dan nog gaan vragen op een forum waarom zen pc het niet doet! |:(

maar zelf heb ik een monitor door gebrand en een ccfl gesloopt... die had ik al een keer gerepareerd... nu niet meer dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langgelee2002
  • Laatst online: 27-06-2018
Bij het modden van mn eerste 9800pro 256MB DDR2 dacht ik handig te zijn en een zallman pasieve koeler te plaatsen (zon eentje met twee enorme sinks aan beide zijden en een heatpipe). Na montage viel het verschil in afstand van de kaart van beide sinks me op. Dus homemade koelers van verschillend formaat op geheugen boven en onderzijde kaart. Na testen bleek dit niet te werken, sterker, mn geheugen bleek minder overklokbaar met als zonder deze koelers..

Kaartje in de vriezer en de koelers (arctic silver adhesive) er weer afbikken.

Laat ik nou net iets te lang doen over de eerste 7 koelelementen, met de achtste trok ik de geheugenmodule mee.. (koude rillingen over mn rug)

Om een lang verhaal kort te maken:

GPU van de kaart getrokken, op een magnetische plaat gelijmd; fungeerd nu als papiertjeshouder op mn koelkast..

Natuurlijk wel weer een nieuwe 9800, de XT ;)

Promoter of no cheats and fair play

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Laatst online: 24-08-2024
Sjeez, dan sta je wel ff te kakken als je dat chippie aan de onderkant van je koelblokje ziet kleven :x

Zo'n soort gevoel maar dan wat minder erg had ik ook toen me pc weer testbeeld gaf na aanschaf van R9800pro :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh, bij sommige vraag ik me toch echt af: weet je zeker dat je geen pantoffeldiertje bent? :P

Djeez, de pc wordt echt nog eens jouw dood :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

Deel 2 van mijn nOOb ackties
aangezien ik heel de tijd zat te denken wat ik nogmeer had verpest (en het waren er nog veel) zal ik die ook maar posten
hier mag het

27# HD open maken om er een window op te doe. denken dat er stof in zit dus ff aan zetten terwijl hij nog open is

28# Toetsen bord van de onderkant voorzien van window B)

29# Koeler op videokaart ducktapen voor nood en dan vergeten er weer af te halen Kloenk dag alle kaarten die eronder zaten

30# willen weten hoe een ccfl werkt dus dan maar ff open maken he

31# ATX voeding modden op een 268 Mobo.

32# 2 uur lang bezig zijn een AMD op een Intel Mobo te krijgen

33# vastslaande bovenfrase op zijpaneel (litteken van 6 cm op buik)

34# vol enthousiasme een casemod verzinnen dan eraan beginnen een, boormachine pakken, gat boren boven in de kast, en ehhhh ehhh niet meer weten wat je wou doen (das nou 6 mnd geleden en nog steeds weet ik het niet)

35# Gat in muur maken om pc in te zetten en erachter komen dat er geen muur was maar een kast tussen 2 kamers.

36# pc onder tafelblad maken en 2 weken later de wintervacht van de poes in de koelers in de fik zien gaan

37# nieuwe server instaleren en de oude willen formateren mmmmmm heb ik wel de goede geformat

38# ide kabel tekort zijn en dan 2 aanelkaar solderen (vonk vonk)

39# tft anchter case window maken (makelijk voor op LAN) en erachterkomen dat het toch wel heeeeeeeeeeeel erg warm in de kast word.

40# afvragen warom een Intel waterblokje niet op een AMD past. Erachter komen dat een Intel Waterblokje niet op een AMD past. Niet willen toegeven dat een Intel waterblokje niet op een amd past. Erachterkomen dat een AMD niet tegen water kan.

41# Monitor met boxan aan de zijkant hebben die niet via een adapter willen aanlsuiten dus gewoon via 220 (kan toch) naar je monitor kijken en hele warme ooren krijgen. (fik fik)

42# toch maar ff de brandblusser pakken na het modde van de voeding. want blazen helpte toch echt niet meer.

43# cdrom drive ombouwen naar swapdrive. da past niet, wedden van wel, niet let nou op da past echt niet, ahhhh jawel joh.--------> haloo alternate ik wil graag een nieuwe lian-li pc 71 kast bestellen hebben jullie die op vooraad................

44# hier al mijn stomiteiten opschrijven

Nou dat was het dan weer want de pauze is over. moet weer de boel gaan verklooien.

MZL

[ Voor 6% gewijzigd door World Citizen op 13-01-2004 12:27 ]

FreeReef.nl

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.