[quote]
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 16:19:
Mislukkingen he... dat moet in mijn geval geen probleem zijn

...
- Bij mijn (pas) nieuwe systeempje was ik zo enthousiast met uitpakken van mijn AMD 2600+ dat ik em liet vallen

, met als gevolg 2 gebogen pinnetjes.
Dit kun je trouwens zeer goed doen met een vulpotlood....(0.5 mm) ik heb al menig processor uit mijn handjes laten kletteren.
mijn failures:
in mijn ecs moederbord geheugen prikken dat toch net niet paste in het slot.
* vervolgens vreemd opkijken dat de pc niet opstart.
* met plamuurmes die nokjes uit de sleuf halen totdat geheugen past.
* erachter komen dat een aardlekschakelaar zeer zeker nut heeft.
maar omdat het een heel erg duur 256 mb was toch effe in mijn 2e ecs mobo gedaan, (natuurlijk na hier ook het nokje weg te hebben gestoten) en hee weer in het donker...
bleek geheugen van een of andere server te zijn.
paste dus niet in huis tuin en keuken pc.
wel jammer van die moederbordjes want dat waren die bordjes met zowel slot 1 als socket.
1 laptophd van 6 gb kapot.
bijna HCC .
dit jaar geen fan aan me tas, maar een laptophd.
ikke dremelen, netjes met stift mijn naam op de hd gezet.
vervolgens laptop aanzetten en erachter komen dat de kapotte laptophd nog in de laptop zit.......
had ik hem toch niet verwisseld.....
natuurlijk het nodige brand en snijwerk (een dremelkloon supersnel laten draaien en aan de verkeerde kant oppakken is niet leuk).
van een soldeerbout de punt vervangen nadat deze 3 minuten uit stond. ( heb nu nog geen gevoel in mijn linkerwijsvinger)
in mijn server ( quad pentium pro) processoren (ja die grote keramische) wisselen, even laten draaien zonder koeler en vervolgens weer wisselen.
mijn vader dacht dat ik aan het binnenshuis barbequeen was.
Die brandlucht was er niet uit te krijgen.
en natuurlijk een week of 2 met het intel logo in mijn handpalm gelopen, maar dat scheelt ...
Toen het verband er af was, zag je er bijna niets meer van.
met een vriend een discussie houden over wat die 110 en 230 toch inhoudt op de achterkant van de voeding.
ja en dan toch ff switchen....
man als ik die aardlekschakelaar toch niet had...
op het werk dezelfde discussie gehouden met een ander , hehe deze keer won ik..
plexiglas in de oven doen om het zacht te laten worden en vervolgens telefoon krijgen....
mijn moeder is me nu nog dankbaar voor de nieuwe oven (dat spul smelt echt goed als het heet wordt)
ze waren wel blij dat ik op mezelf ging wonen...
tenslotte nog een paar waardevole tips:
glas graveren gaat niet met een dremel.
nagels vijlen ook niet.
een pincet hoort wel degelijk in een verbanddoos
een grote rode knop met een sleutelgat erin heet een noodstop en die legt echt alles plat.
als iemand tegen je zegt dat je die knop nooit in mag drukken, wacht dan met indrukken tot ie niet kijkt.
(heheh dit was mijn kortste baantje ooit, al in de taakuitleg eruitgestampt)
buttonfreak als uitleg hielp niet..
dat was het wel zo'n beetje (tot nu toe)