[CM] De mislukkingen - part 2

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.812 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zoals uit deel 1 bleek wil er nog wel eens wat mis gaan bij het casemodden, in tegenstelling tot alle geslaagde topics die we normaalgesproken zien :P

Ga hier verder met je blunders, uitschieters en andersoortige prutsacties bij het CMen.

(Verbazend trouwens hoeveel mensen het presteren hun voeding op 110v te zetten :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tel er nog maar een bij :)
Heb ik ooit in een grijs verleden ook nog gedaan terwijl de stekker erin zat. Maar die voeding was toch al brak dus ja, was mn laatste hoop in bange dagen. Jammer genoeg niet de oplossing :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeping_hollow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

sleeping_hollow

We want your soul.

Ach bij mij niet veel, 2x ccfl gebroken :X En een ander lampje opgeblazen door er 220 op te zetten ipv 12 8)7

You are free to do as we tell you to

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Ik heb ooit het brilliante idee gehad om me watercooling een beetje mooier weg te werken, dus ik die water slangetjes achter me MB gelegt. Nat verloop van tijd begonnen de soldeer puntjes van het MB door het slangetje heen te komen. Het resultaat is natuurlijk al bekend.... PTZZZZ.... dat was kut.

De soldeerboud, is mij ook al eens gebeurd, groot litteken,

bij het solderen, was er niet helemaal bij, maar prongeluk de 5+v op de 12v- aangesloten, wil ook niet echt....

en ja, dat was het wel denk ik.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 11-08 12:57
Bij mij is atm een mislukking in progress, ik heb de fan uit de voeding van mijn router (p133) gehaalt. Hij staat nu al een nacht aan en hij doet het nog steeds, kijken hoe lang hij het nog volhoudt 8)7.

Het ding is wel lekker stil zo :)

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb alleen eens een FAN opgebalzen :D

Was een 12 VOLT 80 mm fan. Maar helaas stond mijn spaningskastje nog op 21.5 volt :X

Die FAN heeft nog nooit zo hard gedraaid >:)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
hmm heb hier nog een koffer liggen met gaten erin kant en klaar kan zo een systeem in, maar wat doen ik laat ik de voeding door branden twerijl hij in de koffer zit.

heel het zooitje afgebrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
ik testte in mijn n00b-jaren eens een keer een 80mm fan, maar mn wijsvinger kwam zeg maar in de fan toen die ging draaien. Zat een diepe snee in m'n vinger :X :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:42

ultimateharry

Team Slayer:-)

De vlijmscherpe punten van de fan van mijn Leadtek geforce hebben zich eens in mijn vinger geboord. Weet niet hoe ik zo dom heb kunnen zijn. Wel dronken.....
Resultaat, fan naar de kloten.

[ Voor 10% gewijzigd door ultimateharry op 17-05-2003 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vold
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 23:04
Mijn 1ste mislukking:

Ik had mijn tobo open gemaakt, maar toen ben ik zón rubbertje om die contact puntjes goed op het printje te drukken kwijt gemaakt :S... Resultaat: Tobogeeft geen kik, ik heb geen idee om het te repareren ...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rempage0611
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 15:19

Rempage0611

9405 WP @ 2x SMA Sunny Boy

TV kaartje buiten de kast willen aansluiten op een voeding.. +12V!=-12V Die kon daarna dus geen kanalen meer vinden.
Koelvloeistof door de kast.
Draden van LCD weggefikt.
12V op LCD, deze deed het daarna nog :).
Spoortje gemold van m`n gloednieuwe KT7-Max2. Kon ik gelijk weer gaan solderen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

Voor de zoveelste keer de slangen van WC losdraaien en vervolgens weer vast alleen brak nu het mountingtuubje (plastic) van het RES af :x

Vlug wat superlijm gehaald en hij draait terug perfect :) goed stevig :)

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:42

Cheezus

Luiaard

1x een 1Ghz thundird opgeblazen toen ze nog duur waren (Er zaten tie-wraps onder de koeler waarmee een 80mm fan vastzat, een van deze tiewraps zat achteraf precies op zo'n rubberen beschermding waardoor de heatsink er scheef op zat).

1x een 1Ghz thunderbird opgeblazen omdat de fan ermee ophield, toen waren ze gelukkig niet meer zo duur :P (draadjes gewoon los in een molex gestoken en een beetje tape eromheen, was er uitgetrild oid)

Om te kijken hoeveel herrie de fan op m'n GF2 Pro maakte maar even iets in de fan gestoken zodat je het verschil kon horen: meteen een fanblade afgebroken 8)7 (maakte toen wel erg veel herrie :P)

Ook werk ik bij asus waar nog wel eens een moederbordje gaat roken maar dat is niet echt een mislukking van mij :P

Verder genoeg fans/leds/andere goedkope shit opgeblazen maar dat is dan meer express >:)

Uiteraard steek ik ook nog regelmatig m'n vingers in draaiende ventilatoren of hou ik ze tegen een aanstaande soldeerbout maar daar raak je aan gewend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Iemand iets in me pc aanwijzen terwijl hij aanstond, kwam met me vinger in Fan, alleen door de schrik gaf ik diegen een stoot met me elleboog op der kop (En niet zo zachtjes ook :X) Gelukkig niks kapot :P

Owja; Door de bliksem me Onboard-Netwerkkaart opblazen :X

[ Voor 17% gewijzigd door Illegal_Alien op 17-05-2003 15:53 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet echt veel, behalbe een moederboard van een PII de lucht in laten gaan en een keertje tijdens de bliksem met pc aan laten staan, en toen was alles dood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmzz... meerdere "vinger in fan" gevallen, en eergisteren mn brakke gf2mx gemold omdat ik niet in de gaten had dat ie met zo`n mobo clipje vast aan de AGP slot zat... KRAK :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
laatst ook weer lekker een invertor gesloopt door de +/- verkeert om te doen 8)7
en stinken dat dat doet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Laatst online: 27-02 16:10
PilatuSSS schreef op 17 mei 2003 @ 16:27:
laatst ook weer lekker een invertor gesloopt door de +/- verkeert om te doen 8)7
en stinken dat dat doet :(
Dat knalt ook zo lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. shitty geluidskaartje doorgefikt door geheugenbereik aan te passen
2. diverse procs gekilled door Océn
3. hdd leds erin gehangen, kortsluiting alom...
4. hdd cooler verkeerd aangesloten, dus na enkele minuten dood....pas halve dag laten gemerkt omdat hdd fouten had....bleek de gehele shit zo warm dat het rubber van de behuizing van de hdd aan het smelten was
5. Cfl paste net niet....maar dan ook echt net niet....
6. ken iemand die ijn gehele pc onder 220 zette toen hij de kast dichtschoof en de kabel van de dremel er nog in lag....dus hele kast knetteren....toen deed niks het meer, maar kan ook komen doordat er gedremeld was met alle onderdelen nog in de pc....Beeldscherm kan sindsdien niet meer door de osd bedient worden (speakersetje kraakt alleen nog)

en een keertje geprobeer om het mobo in natuurlijke olie onder te dompelen (aquarium) en die dan te koelen, ging prima totdat het condens in de olie liep....en naar de bodem zonk...en op het mobo zijn werk deed...was errug dom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:23
ShotGun schreef op 17 May 2003 @ 14:26:
Bij mij is atm een mislukking in progress, ik heb de fan uit de voeding van mijn router (p133) gehaalt. Hij staat nu al een nacht aan en hij doet het nog steeds, kijken hoe lang hij het nog volhoudt 8)7.

Het ding is wel lekker stil zo :)
Bij mij heeft dat zeker een week geduurd toen ik op vakantie was, omdat de fan kapot was gegaan. Was errug heet koelblokkie, maar (draaiende) een andere fan gemonteerd en werkt nog steeds. Blokje koelde zo weer af, heb nu een mega klein fannetje erop. Dat is trouwens een p200MMX, dus ik denk niet dat je p133 gaat overlijden, die zijn errug hardnekkig. :Y) (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

CCFL acties
Kast oppakken terwijl de stekker van me pompje in me reservoir er nog in zat, resultaat: gebroken CCFL
CCFL ff op de grond gelegd, keek de andere kant op, keek weer naar de CCFL, had ik er 20 :P
CCFL in z'n houdertje gelijmt (lijmpistol) zat niet goed, trek aan de lijm, CCFL kapot.
Leg een CCFL op me bureau, begin met solderen, CCFL breekt door.
Mooie plakkertjes gehaalt voor me CCFL bij de gamma, doe de CCFL erin, CCFL kapot

Harddisken
Hardeschijf doet rot, raak geirriteerd van het kloteding, pleur hem van de trap af, haal hem weer op en sluit hem aan, hardeschijf doet het weer
Ik maak een backup van me school HD (had een tijd geen school) en formatteer hem, zet me systeem uit, trek de schijf eraf, en leg deze op me bureau. Ik schroef me ftp open, pak de schijf, sluit hem aan, FTP server aan, schijf dood.

Videokaarten
PC Blijft steeds hangen, dacht door die el-cheapo "jaton" kaart, waar ik de bon niet meer van had, dus ik boor een gat in de muur, boor een gat in de kaart, en schroef de kaart aan de muur. Start me pc weer op, pc nog steeds klote, bleek de (kwam ik ongeveer 2 weken geleden achter, dit verhaal is een goed jaar geleden) geluidskaart i.s.m de chipset te zitten kloten (Creative+Via KT133a = Squel of Dead ofzo) Geforce 2mx400 64mb van fl250,-- naar de filisteinen
Voor me huidige kaart (geforce 4ti 4200 64 mb) een Zalman 80hp gehaalt, heatsinks werden heet, ik dacht mooi! Lekker stil. Pc dus goed instabiel na een tijdje, 92 mm fan @ 3 volt(moet ik aandraaien) ervoor, kaart gelijk gewoon kamertemperatuur :P (en pc retestabiel)

Processoren
PIII met volle kracht van het moederboard getrokken, resultaat: 4 gaten in het moederboard :(
Een thermaltake superorb aanschaffen, do I have to say more?
Coolermaster themal paste op me p4, en een tijdje later koelblok eraf proberen te halen, resultaat: processor uit de socket vastgeplakt aan de heatsink, allemaal pootjes omgebogen (nog terug kunnen buigen gelukkig)

Watercooling
pomp niet aanzetten, wat ben ik dan blij dat ik een p4 heb :D
slangafsluitdingetjes te strak aangedraait, resultaat: wat gebroken plexiglas en een plasje water onder me kast :( niets kapot gelukkig

Ik ben best wel een prutser soms, maarja, als we maar lol hebben :D

p.s. Voortaan schaf ik CCFL's aan met zo'n plexi buisje eromheen :D

**Update**

Bedacht ik daarnet pas:

Voedingsstekkertje van floppy er verkeerd in == hele kamer wit van de rook :P (voeding EN diskettedrive leven nog steeds)

[ Voor 5% gewijzigd door cyberbetica op 19-05-2003 16:41 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is echt een funny topic...

Cyberbetica loopt nogal eens te stunten met z'n pc volgens mij.. :+

Hier is er nog niet echt veel leuks gebeurd volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 15:33
Gezien de lange tijd dat ik al met pc's aan het rommelen ben valt het eigenlijk best wel mee.. Maar ik zal m'n ervaringen toch even met jullie delen :)

• 8 bits isa kaartje (mfm-controller voor degene die dat nog kennen ;)) zonder bracket verkeerd om in het slot gestopt. Het was een 286 bordje, en bij het aanzetten van het ding sprongen de stukjes van de verschillende ic's letterlijk tegen het dak aan..

• Ooit even van videokaart geswapt met DaBit. Ik had toen een S3 VLB kaart, DaBit had een Tseng ET4000 VLB. Om een of andere reden moesten we even wisselen. Op het moment dat ik de kaart had geinstalleerd en m'n pc (een 486 toen) aanzette kwam er opeens rook uit het vlb slot. Ding snel afgezet, kaart nog eens goed aangedrukt en alles werkte weer perfect :)

• Waterkoeling gemaakt, en in plaats van fatsoenlijke slang te gebruiken gewoon een stuk tuinslang van +/- 20 jaar oud gebruikt. Waterkoeling draaide goed, maar na een tijdje zat er een scheur in de slang (slang was uitgehard). Heeft toen een dag op m'n GF2 GTS staan druppelen, terwijl er nog spanning op de pc stond. Na een tijdje drogen werkte alles weer perfect :)

• Ik gebruikte een tijdje lang mijn voeding van m'n toenmalige systeem (486, dus AT voeding) als voeding voor alle dingen die 12V nodig hadden waarmee ik aan het prutsen was. Dus op een gegeven moment gewoon kortsluiting gemaakt en de schakeltorren klapten eruit.. (gaf ook weer letterlijk een klap :)). Even nieuwe torren gehaald, van een iets zwaarder type, en de voeding werkt nu nog steeds.

• Niet echt een hele zware mislukking, maar een tot nog toe mislukte poging: Ik ben sinds kort in het bezit van een uATX nForce2 bordje (biostar), en heb een poging gedaan om dit te plaatsen in een AOpen flex-atx kastje.. Zo'n low-profile desktopje.. Alles werkte, alleen toen ik de temperatuur ging bekijken bleek de proc al op zo'n 75 graden te staan.. En de machine was nog niet eens stressed :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

eigenlijk nooit iets tijdens het casemodden gesloopt, aleen wat mislukkelingen, zoals uitschieten met de dremel op me kast, en ook met de soldeerbout tegen me kunstof voorkant komen, is ook niet zo leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

tijdens het modden eigelijk nooit problemen gehad maar daarna :D

1. denken dan je daar je kast zonder deksel makkelijk kan vastpakken en zo je ccfl doormidden laten knakken, nu alles met plastic tube van de doe-het-zelf niet meer breekbaar dus.

2. ccfl rood gaf geen licht meer, ccfl ECHT dood maken en naar de winkel een nieuwe halen... en later erachter komen dat alleen je convertor was opgeblazen door statische meuk stroom... dus nu @ nieuwe convertor en groene lamp :) zie ook site

3. In de tijd van de 486 het voor elkaar krijgen van een processor verkeerd in het slot te doen, pruttel de pruttel

4. bandkabel naar bandkabel kapottrekken, van de week weer een... misschien ligt het dan toch aan mij :?

5. op me werk toch zweren dat die pc uit stond dus er ff snel een hdd aankoppelen en meteen pats de voeding opblazen :S vond het raar en nu nog steeds, maarja een normale pc hoor je bij ons op de zaak niet er staan altijd wel een stuk of 3 servers in de maak( INTEL PROCASES ) en jullie weten vast wel wat een lawaai die kasten geven... BRUTE koelkracht maar niets voor op mijn dektopje :)

6. Paintjob van me kast een week oud en begon al gelijk te bladeren en trok er zelf ook maar meteen een kras van +- 20 cm overheen

7. mobile bracket hdd groen ledje willen verwisselen en niet nadenken over spanningen en weerstanden, gooi er gelijk 12 volt op :( nog nooit een led zo snel zien doven }:O

8. me kast een keer willen verschuiven over de vloer maar hem net op de verkeerde plek pakken en me window HELEMAAL finaal door het midden stuk

9. een 9500 pro aanschaffen en daar de goede bios mod op loslaten dat ie denkt dat het een 9700 pro is en daarna OC'en tot 360/315, liep echt zwaaaar goed maar daarna 3 dagen met niets anders als checkers schaakborden en ga zo maar door gezeten... nu nergens last meer van als ik maar van me clock/mem speed afblijf :z

10. de grootste fout, hier binnenkomen op tweakers en meteen en grootste onzin topic openen... heb er nog veel gehad helaas maar begin het te leren en probeer ook andere mensen er op te wijzen wanneer ze kunnen lezen... B)

10 punten vind ik wel genoeg anders zit ik hier maandag nog en dat gaat niet. heb exames bleugh :r

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal spulletjes kopen om me radeon 9000 pro over te clocken, blijkt het dat t een non pro is, en die klokken niet over, iemand nog ribjes en een koeler nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
SantjeS schreef op 17 May 2003 @ 19:34:3. In de tijd van de 486 het voor elkaar krijgen van een processor verkeerd in het slot te doen, pruttel de pruttel
Heb ik ook gedaan, ik wist niet meer welke kant waar hoorde, bah wat stinkt dat zeg :r :+. Ik heb de 486 er daarna weer goed ingestoken, en het ding werkte weer :).
10 punten vind ik wel genoeg anders zit ik hier maandag nog en dat gaat niet. heb exames bleugh :r
offtopic:
Jah ik ook examens= :r
Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 19:47:
allemaal spulletjes kopen om me radeon 9000 pro over te clocken, blijkt het dat t een non pro is, en die klokken niet over, iemand nog ribjes en een koeler nodig?
Valt daar geen bios hack voor te vinden zoals bij de 9500 en de 9700 :?.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik trok net het snoer wat naar me pompje voor me WC loopt er ff uit, omdat die erg in de knoop zat met een aantal andere kabels, maar voordat ik hem terug kon steken stopte winamp al, ff gereboot en gaan met de banaan, blijkbaar krijgt die CPU het dan ERG snel warm zodra het water niet stroomt, sneller als ik dacht, het gebeurde al in 6 seconden ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
_ferry_ schreef op 17 mei 2003 @ 20:42:
ik trok net het snoer wat naar me pompje voor me WC loopt er ff uit, omdat die erg in de knoop zat met een aantal andere kabels, maar voordat ik hem terug kon steken stopte winamp al, ff gereboot en gaan met de banaan, blijkbaar krijgt die CPU het dan ERG snel warm zodra het water niet stroomt, sneller als ik dacht, het gebeurde al in 6 seconden ofzo
Da's gek. Cornholio2001 heeft iets soortgelijks gedaan. Die deed z'n PC aan, maar niet zn pomp. Bootte naar Windows. Startte o.a. SETI op. Ging weg, kwam terug na het douchen en toen was de PC dood en zn waterblokje ontploft door de stoomdruk. Heeft dus heel wat langer dan 6 seconde gedraaid zonder waterflow.

[ Voor 4% gewijzigd door m-m op 17-05-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cyberbetica schreef op 17 May 2003 @ 17:55:
Voortaan schaf ik CCFL's aan met zo'n plexi buisje eromheen :D
Kun je geen buisje bij de gamma ofzo halen en dan je ccfl erin leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outsync
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-08-2020

Outsync

Zen 30 GB NX :D

m-m schreef op 17 May 2003 @ 20:51:
[...]
Da's gek. Cornholio2001 heeft iets soortgelijks gedaan. Die deed z'n PC aan, maar niet zn pomp. Bootte naar Windows. Startte o.a. SETI op. Ging weg, kwam terug na het douchen en toen was de PC dood en zn waterblokje ontploft door de stoomdruk. Heeft dus heel wat langer dan 6 seconde gedraaid zonder waterflow.
Gewoon door verdampt water? >:)

verdampt dat dan niet gewoon door je slangen heen?

Boshoer! Specs | (bobo1on1) echt jonge die fewture is echt een aap gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

Outsync schreef op 17 May 2003 @ 21:03:
[...]

Gewoon door verdampt water? >:)

verdampt dat dan niet gewoon door je slangen heen?
nee, want dat wordt geblokeerd door het water wat in de leidingen zit; en gaat dus druk opbouwen in je koelblok en dus > *kaboom*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 22:42

Cheezus

Luiaard

FlashBlue schreef op 17 May 2003 @ 21:16:
[...]

nee, want dat wordt geblokeerd door het water wat in de leidingen zit; en gaat dus druk opbouwen in je koelblok en dus > *kaboom*
Maar die druk zit wel in de leidingen en je zou zeggen dat die eerder losschieten dan dat een vastgeschroefd blok koper openknalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
primusz schreef op 17 May 2003 @ 22:10:
[...]

Maar die druk zit wel in de leidingen en je zou zeggen dat die eerder losschieten dan dat een vastgeschroefd blok koper openknalt.
Cornholio's supernatural slangenklemmen ofzo, ik zou het niet weten eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 13:24

casemodder

--->

Gisteren nog 8 blauwe leds van 2.95 per stuk opgeblazen door er 12 volt zonder weerstand op te zetten.
Een week eerder een 20gb hdd laten vallen. --> schijf kapot
en ook nog een pIII op geblazen door het stekkertje van de koeler niet aan te sluiten.

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-08 12:50
Kheb eig. alleen een round ccfl gesloopt :P zat scheef in zijn buisje, ik trek ff aan het draadje om hem recht te krijgen.. *poef*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-08 09:52

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Geen mod maar toch fout:D
Moest weer eens een het keer speaker kabeltje eruit trekken, en na zoveel keer drukte ik ze er gewoon weer blind in. Tot dat die opeens op een ander pinnetje zat :D

Resultaat: Brandalarm af, zicht van 1 M in kamer, leuk schoei plekken in mijn kast :D

Flying High!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Plaagje schreef op 17 May 2003 @ 23:41:
Geen mod maar toch fout:D
Moest weer eens een het keer speaker kabeltje eruit trekken, en na zoveel keer drukte ik ze er gewoon weer blind in. Tot dat die opeens op een ander pinnetje zat :D

Resultaat: Brandalarm af, zicht van 1 M in kamer, leuk schoei plekken in mijn kast :D
Zat ie toen in de USB ofzo: X

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ooit weleens zo'n Flashbios met raampje verkeerd om in de socket geprikt...geeft leuk licht voor 4 seconden...lang leve de 386...toen maar ff ander bord uit de kast gehaald.

Verder niet zo gek veel rare dingen gehad...110V selector eens voor de gein overgegooid bij een oude voeding...weinig spectaculair.

Heb me op een gegeven moment wel 3 dagen afgevraagd waarom m'n bios iedere keer weer leeg was....tot iemand me op het batterijtje wees wat al tijden verkeerd om zat (pc stond altijd aan, maar moest op een gegeven moment paar keer rebooten voor nieuwe install)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:31

KabalA!

[ No-Life ]

Hmm... ik dacht een keer (in m'n pII 350 tijd :)) laat ik het stof eens ff uit me kast halen, opzich niets fout gegaan totdat ik alles terug ging zetten. Laat ik me kast uit me handen pleuren resultaat --> mobo d00d :'(.

Verder nog een paar XP'tjes doorlaten fikken 1800+ (in z'n zeer dure tijd :P) eentje was op een lan.. was een gast die vond dat z'n pc erg warm werd, dus wij zouden er wel ff naar kijken :), nou daarna konnie een nieuwe 1800+ kopen want de koeler zat ff niet goed :P.

En iets wat regelmatig gebeurd is het slopen van een 80mm fan door me vingers er tussen te steken (vaak door ff snel en vooral zonder te kijken iets in je kast te prutsen :)).

En nog eens een keer een k6-2 300 voor de gein laten door fikken maar dat was nie zo veel bijzonders en heel klein beetje rook en dat was het spectakel :)

Owja resentelijk 2 rda+'jes door volt mod uitgefikt :+

[ Voor 13% gewijzigd door KabalA! op 17-05-2003 23:59 ]

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-07 18:09

Paulus0013

pom pom

ik was laatst mijn nieuwe 9700 pro aiw aan het overklokken.
toen vond ik mijn oude vertrouwde delta 120mm fan.
dus ik die ervoor gezet en overklokken dat die kaart deed!
totdat ik zo slim was om de delta fan ff te draaien en ik er met me tengels in kwam, de bladen vlogen door me kamer en pijn in me hand.

of als je voeding open ligt , maar je pc wel draait een metalen plaatje op die open voeding leggen.
mogen jullie raden wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Een keer een papaerclip gebruit om wat contactjes te verbinden op mijn homemade baybus. Zet ik de boel aan klap de hele stroom op de benedenverdieping er uit. Ik weer openmaken is de papaerclip weg (gesmolten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1x ECS Mobo met 1Ghz Athlon proc Door verkeerd monteren :P (eerste keer dat ik pc bouwde)
nog een keer Athlon proc (door overclocken)
256MB 133 Mhz naar de kloten door bliksem
ehm..... verder niets geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

m-m schreef op 17 May 2003 @ 20:51:
[...]
hmm, bij mij was het zo, ik trok me relais aansturing eruit, haalde die kabel los, winamp stopte, dus ik "o sjit" dus toen snel er weer in, en toen deed muis het nog, maar effe later niet meer, dus toen maar ge-reboot. ik ben ook wel eens met een stilstaand pompje in windows gekomen, mar toen was alles natuurlijk nog koud, nu was me procc 36 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 00:50
FlashBlue schreef op 17 May 2003 @ 21:16:
Raar, hier nooit last van gehad, en vroeger toch meer dan eens pompje vergeten... Meestal kwam ik dan even later weer terug, zie een leuke BSOD, doe ff restart en gaan met die banaan :D

Nu alweer lange tijd pompje en systeem op 1 beveiligde stekkerdoos met schakelaar. Pjoeter aan? Even schakelaar omgooien, alles krijgt juice en start weer op!

Goed, lijstje van mij is weer wat aangevuld...
• CCFL, die dingen zijn ECHT slap! Probeerde'm eventjes wat te verplaatsen..

• XP2000+ palomino, gemod naar een MP2200+, draaide heel lang heel mooi. Totdat ik een nieuw koelblok erop wou monteren. Wist van tevoren dat het kantje boord zou worden, want de kantjes waren al een beetje afgebrokkeld. Maarja, je hebt dat nieuwe koelblok niet voor niets he... Uiteindelijk een leuke flits, enorm ranzige geur en d0de Palomino. En een 40 op m'n mondeling nederlands omdat die ###### vond dat ik dan maar snachts 5 nieuwe verslagen had moeten typen :(

• Reservoir is nog steeds -net- niet waterdicht, met als gevolg dat er steeds wat water op de bodem van m'n kast staat... Binnenkort toch maar eens wat aan gaan doen ;)

• Radeon 9700pro, BB ATI. Niet echt een blunder, de kaart is gewoon steeds brakker geworden. Heb er 2 weken mee lopen klieren, tevergeefs, en werk nu noodgedwongen met een S3 Trio Savage 3D 4mb... M'n Viper V770 edelmoedig aan m'n vriendin uitgeleend, heeft die tenminste ook leuke pjoeter... kan nog beter gamen & films kijken dan ik nu :X

Maar ook successen gelukkig: heb nu mijn dual XP2000+ el cheato-passief gekoeld, fluisterstil systeem! (morgen komt topic wel ;))

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de oude 386 die we vroeger hadden zat oook zon leuk 115 v knopje op, en op het beeldscherm ook.. beeldscherm kreeg stroom van voeding.

dus ik dag, als ik nou die ene omzet, en die andere ook, dan gaat er van de voeding 115v naar het beeldscherm en mischien is dat wel zuiniger..... poef...

maar toen was ik nog jong :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 11-08 18:09
Verwijderd schreef op 18 May 2003 @ 12:01:
op de oude 386 die we vroeger hadden zat oook zon leuk 115 v knopje op, en op het beeldscherm ook.. beeldscherm kreeg stroom van voeding.

dus ik dag, als ik nou die ene omzet, en die andere ook, dan gaat er van de voeding 115v naar het beeldscherm en mischien is dat wel zuiniger..... poef...

maar toen was ik nog jong :p
als jij dat eeen oc/casemod noemt eet ik mijn pet op ;)

Maar ontopic,

ik heb wels een radio in een pc willen modden :X maar toen ik de radio openmaakte deed hij het nietmeer O-)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

m-m schreef op 17 May 2003 @ 22:19:
[...]

Cornholio's supernatural slangenklemmen ofzo, ik zou het niet weten eigenlijk :P
Ik heb dus weleens vergeten me waterkoeling aan te zetten (ja dat deed ik met de hand), opgegeven moment kaait cs vast, dus ik denk "software foutje", kijk ik in me raam, alle leidingen beslagen!!!, proc indd ook dood, maar nix onploft, heb trouwens, uur zonder stromend water gespeeld....

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-08 19:28
primusz schreef op 17 May 2003 @ 15:00:

Ook werk ik bij asus waar nog wel eens een moederbordje gaat roken maar dat is niet echt een mislukking van mij :P

Verder genoeg fans/leds/andere goedkope shit opgeblazen maar dat is dan meer express >:)

Uiteraard steek ik ook nog regelmatig m'n vingers in draaiende ventilatoren of hou ik ze tegen een aanstaande soldeerbout maar daar raak je aan gewend :P
[geinmodus]
hehehehe..daarom moeten wij 10 euro meer per asus bordje lappen 8)7 :+
[/geinmodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35
Vrougah kreeg ik een half afgefikte (door brand) pc met een mb met een athlon 1ghz erin ik geen idee wat nu zo'n amd nu precies was aangezien ik alleen maar intel had

met mijn ervaring van toen een p1 draaid prima een tijd zonder koeling en jah als de pc niet opstart wilde ik wel weten of de proc werkt dus hup koeler eraf en voelen of dat kreng warm werd .en jah hoor warm werd ie zeker zodra ik met vinger op de core dee voelde ik een bubbelend gevoel inme vinger 1 sec later kon ik inme vinger lezen dat het een amd athlon was .in een reflex trok ik de stekker eruit geen rook of verbrande dingen gelukkig
maar ik weet nog steeds niet of dat kreng nog werkt aangezien ik geen amd mobo heb

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Laatst online: 21:51

AirX

Tweak Guru

ik heb een mooie Coolermaster blauwe ledfan van 1 LED afgeholpen :P, geen weerstand gebruikt :S...... eerste led brandde meteen door.. toen ik meteen even op GOT zoeken, en ja, je hebt dus een weerstand nodig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
ging in mn elcheapo kast zagen en dremelen om er een nieuwe voeding in de krijgen (met een fan aan de onderkant, het gat was daar te klein)
alles waar ik niet hoefde te zijn was afgeplakt met afvalzakken zodat er zo minmogelijk allustukjes in mn kast zou komen...

na een middagje zagen en klote bleek heel mn kast onder te zitten en zat mijn onboard speaker helemeel onder de kleine stukjes alluminium die nu nog gemagnetiseerd en wel door mn kast heen hangen :)
(ga binnenkort toch een H700 a kopen)

ging een window maken in mn kast (heel mooi, allemaal ronde vormen)
supergoed uitgezaagt, maar nou bleek die kast heel vreemd in elkaar te zitten, en daar had ik dus geen rekening mee gehouden, dus nou past het plexie niet (en draai al 5 maanden open case :p )
(tip voor de mede tweaker, koop nooit een Rainbow case!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 22:12

Meneer aard

Porsche rulez!

van het weekend had ik tijdens het opruimen van mijn kamer een 486 boardje gevonden met cpu 100mhz. Ik aan een voeding gehangen en begon te testen, en dat ding dit het nog.

Ik windows installeren (95) en tijdens het instal gebeuren is ie wel 80 opnieuw opgestart, waarom weet ik niet.

In ene keer sloeg het beeld zwart, denk das niet goed. Ik ruik een brand lucht en kijk naar het moederbord, was m`n cpu helemaal zwart aan de onderkant en er zat wat verschroeid plastic in de socket.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op 18 mei 2003 @ 14:37:
ging in mn elcheapo kast zagen en dremelen om er een nieuwe voeding in de krijgen (met een fan aan de onderkant, het gat was daar te klein)
alles waar ik niet hoefde te zijn was afgeplakt met afvalzakken zodat er zo minmogelijk allustukjes in mn kast zou komen...

na een middagje zagen en klote bleek heel mn kast onder te zitten en zat mijn onboard speaker helemeel onder de kleine stukjes alluminium die nu nog gemagnetiseerd en wel door mn kast heen hangen :)
(ga binnenkort toch een H700 a kopen)
ehh jaja magnetisch aluminium. als dat kon dan heette ik albert einstein. Afbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/cooljoint.gifAfbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/rofl.gifAfbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/rofl.gifAfbeeldingslocatie: http://195.240.123.6/public/site/pics/smileys/smilies/rofl.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Verwijderd schreef op 17 mei 2003 @ 21:02:
[...]

Kun je geen buisje bij de gamma ofzo halen en dan je ccfl erin leggen?
Kan em wel in een stukje PVC doen, alleen komt er dan zo weinig licht vanaf 8)7 8)7

Ik heb nu een adres gevonden waar ik de CCFL'letjes kan kopen met buisje eromheen, inverter netjes in krimpkous, en molex er al aan enzo, wel €12 (computerland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Net een experiment mislukt :+

Gaatje gemaakt onderin de sub, draadje er door en doorgelust naar de driver, andere kant gewoon draad.

Draad verbonden aan een oude ramkast, en....geen verschil :+
Ik wilde gewoon wat meer dreunen..en dat als semi-(wannabe dan? :o) audiofiel..
Een mens moet toch wat met zn goedkope pc-sub op een druilerige maandagmiddag..

edit; ff voor de duidelijkheid, ramkast=speaker >20 jaar, die vroeger in mn jongere jaren mishandeld werd voor homemade hardcore en hiphop, en tegenwoordig dient als pc-verhoging en "tafel" voor de wekker :P

[ Voor 23% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 19-05-2003 16:53 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 16:20:
[...]

ehh jaja magnetisch aluminium. als dat kon dan heette ik albert einstein. [afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
ja ok weet ik veel waar deze rotte kast van is gemaakt..
als je denkt dat ik uit mn nek lul mag je nu nog komen kijken...

alles hangt er vol mee... (dit is het soort kast: maak open en snijd je vingers, dus misschien hebben ze ook wel wat anders gebruikt :+ .. als het in elk geval niet magnetisch is, hangt het gewoon in elkgeval te veel (en in elk hoekje) om weg te krijgen (en aan die magneet van de speaker))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op 19 May 2003 @ 17:21:
[...]

alles hangt er vol mee... (dit is het soort kast: maak open en snijd je vingers, dus misschien hebben ze ook wel wat anders gebruikt :+ .. als het in elk geval niet magnetisch is, hangt het gewoon in elkgeval te veel (en in elk hoekje) om weg te krijgen (en aan die magneet van de speaker))
zal wel staal zijn, dat kan wel magnetish zijn

aluminium iig niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op 19 mei 2003 @ 17:21:
[...]

jah tis gewoon pisbakke-staal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 00:50
ixl85 schreef op 19 mei 2003 @ 17:21:
offtopic:
Ook lullig, denk je een dure aluminium kast te kopen, blijkt'ie van ordinair staal te zijn gemaakt :+

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlashBlue schreef op 17 mei 2003 @ 21:16:
[...]

Ik heb me wc een hele dag laten draaien zonder dat de pomp aanstond. Telkens idle op 44Graden :) heb zeker een super WC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

ik had een mooie glowwire die had ik rond wat kabels gewikkeld, dit deed het 2 uur goed,

toen schee ie er ineens mee uit :/

ik zie de kabelbreuk, maar heb nu 4 keer opnieuw gesoldeerd(dunne f#ck draadjes)
de 5de keer solderen deed ie het niet meer :/, nog best dure dingen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, bij mij is nog niet al te veel mis gegaan.

Een keer een p120 om zeep geholpen.
Ik had hem gekregen van iemand (hij deed het daar nog prima). Ik zet hem thuis neer, druk 'm aan, 't ding begint te piepen, en doet vervolgens niks meer :(

Verder ben ik momenteel bezig met het maken van een baybus in een oude Cd-rom speler case. Ik helemaal het plexi frontje ervoor uitgedacht, gemaakt etc. Ik hoefde alleen nog maar het frontje op de case te bevestigen.
De flappen omgebogen aan die case, om vervolgens 't frontje erop te lijmen.
Ik lijm erop gedaan, alleen goed aafgedrukt en in klemmen gezet.
Bij het uit de klemmen halen zie ik tot mijn grote verbazing dat de lijm helemaal ingevreten heeft in 't plexi :(
Verkeerde lijm gebruiken = Opnieuw beginnen :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 20:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ben meer een PMG meubel dan CME, dus de mislukkingen moeten ook in die hoek gezocht worden:

- paar weken terug probeerde ik een 'nieuwe' (COAST) cachemodule in een oude So7 mobo. Ipv een van m'n standaard P100jes had ik om een of andere reden m'n enige P200 non-MMX erin laten zitten....
Direct na het aanzetten begon het bij de cache module te knetteren en roken. Power direct uit. Een van de pinnetjes van het module was volledig zwartgeblakerd. Opmerkelijk genoeg overleefde de mobo het zonder kleerscheuren (zelfs de COAST slot leefde nog), maar m'n P200 is toast :'(

- paar maanden terug wilde ik eens kijken hoe ver ik kon OCen met een MVP4 So7 mobo. Ik kreeg een P200MMX tot 300MHz stabiel en hij wilde nog posten op 350MHz. Dus probeer ik beter te koelen- een Athlon koeler gepakt en erop geklikt. Enig probleem is dat een ceramische Pentium MMX _VEEL_ hoger boven de socket uitkomt dan een Athlon. Toen ik de koeler eindelijk vast kreeg, was er een krakend geluid. Exit socket helaas...

- een jaar terug kwam een vriendin naar me toe met een laptop waarvan de scherm-moboaansluiting erg labiel was en bovendien wilde het 1 op 3 pogingen helemaal niet booten. Ik dacht dat er iets los zat. Precies wat er misging heb ik nooit kunnen achterhalen, maar na demontage, alles goed aandrukken en hermonteren heeft dat ding nooit meer gewerkt, al doen verscheidene onderdelen goed dienst in andere systemen (mobile K6-2's kunnen makkelijk 33% hoger geclocked worden met desktop koeling en voltage ;) )

- anderhalf jaar geleden wilde ik mijn broertje een PC cadeau doen voor z'n verjaardag. Alles thuis (in Nijmegen) in elkaar gezet (P3 700 op microATX mobo etc.) en per trein naar hem (in R'dam gebracht). Daar aangekomen wilde het totaal niet starten. Een kijk in de kast maakte duidelijk waarom: de CPU koeler was door het vervoer verschoven. De core eronder was behoorlijk gecrunched :X (en dat terwijl de FCPGA flip-chip als vrij sterk te boek staat- flinke misbruik dus). Helaas moest ik dus m'n eigen Celly 800 opofferen om een erg teleurgestelde broertje te vermijden...

- ooit kwam ik tijdens het troubleshooten van een coax netwerk handen tekort en stopte ik een BNC stekker in m'n mond. Dat doe ik dus nooit meer 8)7

Opmerkelijke dingen die net niet fout gingen:
-op zowel Asus CUBX als P3B-F enorme vonken getrokken bij het met schroevendraaier activeren van de powerknop pins (bij de P3B-F sloeg de vonk zo hard over naar mijn vinger dat het een minuut erna bleef tintelen), maar de mobo's hebben erna perfect gewerkt.
-afgelopen koninginnedag regende het pijpestelen. Ik heb twee mobo's (toevallig ook Asus) letterlijk uit de slijk gehaald. Na afspoelen van alle modder heb ik ze laten drogen en bleken beiden het perfect te doen (je snapt natuurlijk dat mijn dunk van Asus vrij hoog is :P )

Maar meer in de casemodding sfeer een laatste blunder- mijn eerste casemod bestond uit een K6 systeem (met full-ATX mobo met VGA onboard) in een oude CD-speler kast te zetten. Na veel (slordig) gedremel zat het moederbord goed, kon ik precies de ATX backplate aan de achterkant monteren en zelfs een losse NIC gaf geen problemen. De HDD en FDD zaten erin (geen ruimte voor CDROM) en alles was klaar om dicht te schroeven. Slechts 1 probleempje: de speciale mini-AT voeding zat nog niet in de kast en no way ging het nog ergens passen. Uiteindelijk heeft de stijlvolle zwarte behuizing een behoorlijk lelijke staart met grijze doos gekregen :D

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 20-05-2003 03:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1700+ proc gefried....
d8 dat pc uit stond had nl kabel van fan er af...
fan los gehaald..... nadat ik me omdraaide zag ik nog wat leds branden....
dat was dus ook het einde van de proc..... oeps....

verder heb ik meer probs met mn autos gehad dan met me comps :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

1. 486 verkeerd in de socket gedaan, het begon eventjes heel flink te gloeien en dat was het einde.
Processor miste pootjes en socket zat er vol mee, einde mobo.

2. Fan op verkeerde voltage gezet, draaide erg snel alleen niet voor lang ;)

3. Ooit glaasje cola om laten vallen over een 386, kleefde wel maar het werkte daarna nog wel goed (de goede oude tijd, niets kon kaput)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Een heerlijk glas bier vol overtuiging naast mijn laptop gezet, helaas sloeg ik em om en mijn laptop ging zwemmen. Gelijk uit, en ondersteboven op de grond. Toestenbord eraf en laten drogen. Hij heeft het overleeft, gelukkig.

Een keertje vol overtuiging mijn gf4 ti4200 op 350/600 gezet (geen xtra koeling). Hij had daarna niet veel zin meer. Lang leve garantie!

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ding 1:

2 dagen geleden:

het kleine fannetje van mijn gf4 zo hard mogelijk erin blazen zodat dat fannetje overflow ging maken.

Resultaat: 3 uur bloedende lip, snee in onderlip en boven lip. [ nog steeds pijn :'( ]

Ding 2:

paar maanden gelden:

12 cm fan op 12 volt proberen te stoppen met me tong.

Resultaat: goed gelukt, maar toen hij weer ging draaien werd mijn tong daarnee betrokken. [Zeer zere tong :'( ]
dion_b schreef op 20 mei 2003 @ 03:34:
- ooit kwam ik tijdens het troubleshooten van een coax netwerk handen tekort en stopte ik een BNC stekker in m'n mond. Dat doe ik dus nooit meer 8)7
Komt mij ook zeer [lees au] bekend voor. :D

en de foutste keesmod: die is niet door mij gemaakt maar de door me ouders.

[is dat fout je zelf als een keesmod beschouwen??]

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 09:22:
Ding 1:

2 dagen geleden:

het kleine fannetje van mijn gf4 zo hard mogelijk erin blazen zodat dat fannetje overflow ging maken.

Resultaat: 3 uur bloedende lip, snee in onderlip en boven lip. [ nog steeds pijn :'( ]

Ding 2:

paar maanden gelden:

12 cm fan op 12 volt proberen te stoppen met me tong.

Resultaat: goed gelukt, maar toen hij weer ging draaien werd mijn tong daarnee betrokken. [Zeer zere tong :'( ]

[...]

Komt mij ook zeer [lees au] bekend voor. :D

en de foutste keesmod: die is niet door mij gemaakt maar de door me ouders.

[is dat fout je zelf als een keesmod beschouwen??]
daar kan ik over mee praten: Van het weekend had ik `m fileserver te voorschijn getovert en wil `m gaan modden. Ik alles los en kijk even wat fan`s na dus zet m`n voeding aan: Low noise dus je hoort `m niet en plug wat fan`s aan, fan`s weer afgekoppeld en dacht dat de voeding uit was. Grijp ik net de gele en de zwarte draad vast pats, voeding ging uit was een leuke ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ergens een of ander gammel 3.5" flop driveje gekregen, en dacht die vrolijk aan te sluiten. Probleem was dat dat ding aan de achterkant een 4-tal jumpertjes over zo'n 12 pins geschoven moest worden, waarbij zowel horizontaal als verticaal een geldige positie kon zijn.

Ik dus die jumpers een positie geven, computer aan, werkt niet, computer uit, herhalen.
Na zo'n 5 keer werd ik dat eeuwige geboot spuugzat, en besloot maar met de jumpers aan de haal te gaan terwijl de stroom er gewoon nog op zat. 8)7

Nu had dit type floppy drive zo'n schijf aan de onderkant die meedraait met de flop. Toen ik de jumpers verplaatst had begon dat ding een partij hard te draaien!
Snel stroom eraf getrokken, maar het was al te laat. Eventjes laten afkoelen en vervolgens een enkeltje kliko gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

primusz schreef op 17 May 2003 @ 15:00:
1x een 1Ghz thundird opgeblazen toen ze nog duur waren (Er zaten tie-wraps onder de koeler waarmee een 80mm fan vastzat, een van deze tiewraps zat achteraf precies op zo'n rubberen beschermding waardoor de heatsink er scheef op zat).

1x een 1Ghz thunderbird opgeblazen omdat de fan ermee ophield, toen waren ze gelukkig niet meer zo duur :P (draadjes gewoon los in een molex gestoken en een beetje tape eromheen, was er uitgetrild oid)

Om te kijken hoeveel herrie de fan op m'n GF2 Pro maakte maar even iets in de fan gestoken zodat je het verschil kon horen: meteen een fanblade afgebroken 8)7 (maakte toen wel erg veel herrie :P)

ik vindt het wel een beetje eng dat jij bij asus werkt.
toch niks technisch hoop ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 15:51:
[...]

ik vindt het wel een beetje eng dat jij bij asus werkt.
toch niks technisch hoop ik ?
Idd wat moet je daar doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m-m schreef op 17 May 2003 @ 14:16:
(Verbazend trouwens hoeveel mensen het presteren hun voeding op 110v te zetten :X )
hehe, heb ik ook wel eens gedaan... toen wist ik echt nog NIX van PC's CM's en zelfs GoT af :D (eik nog steeds niet >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 16:15:
[...]

hehe, heb ik ook wel eens gedaan... toen wist ik echt nog NIX van PC's CM's en zelfs GoT af :D (eik nog steeds niet >:) )
de eerste keer schok ik best wel...

de tweede keer dacht ik, ow fuck dat moest ik juist niet doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap dat niet hoor... als je voeding ut toch doet, blijf je dr toch met je tengels vanaf...

je voeding-voltage-switch op 110v zetten in 1 woord: DOM!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobo + proc op school tijdens mn examen hardware opgeblazen hoe vind je die ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Niet zo heeeel veel.

Keer bij een nieuwe hdd: ik doe IDE kabel erin en er weer uit, waren al die pinnetjes verbogen, ik hele tijd terugbuigen enzo, werkte het wel weer. Totdat de hdd gewoon kapot ging (IBM), toen heb ik hem maar met IDE kabel er nog in opgestuurd :+

En keer mijn pomp vergeten aan te zetten, toen waren die plastic boutjes die het waterblok vasthouden best wel gesmolten. Maar de CPU enzo werkte nog (net).
Nu ook ijzeren boutjes erin gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Aikon schreef op 20 mei 2003 @ 18:48:
En keer mijn pomp vergeten aan te zetten, toen waren die plastic boutjes die het waterblok vasthouden best wel gesmolten. Maar de CPU enzo werkte nog (net).
Nu ook ijzeren boutjes erin gedaan :)
Omg bij welke temperatuur smelten die dingen? 120C ofzo? >:)

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 17:39:
ik snap dat niet hoor... als je voeding ut toch doet, blijf je dr toch met je tengels vanaf...

Nee dus, da's de twiekersinstelling, knopjes zijn er niet voor niks!
Ook al weet je (nog) niet waar ze voor zijn.

Soms mol je er idd iets mee, maar het kan ook altijd heel verassend en soms handig zijn :D

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 18:33:
Mobo + proc op school tijdens mn examen hardware opgeblazen hoe vind je die ? :P
Welk verhaal zit daarachter :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 18:38
Haha, ow, eerst even de NIET leuke dingen (voor mij dan :P):
1) Vinger in fan (12 volt, 1.5ampere), fanblade zat tot op het bot! :( (Ik was een bierkoeling aan het maken...)
2) Koffermod: Voeding zit er open in wegens plaatsgebrek... connector naar de 230 zat er niet goed op... VONK, FLITS, ik schrik want ik had mijn hand 5cm van de voeding liggen... PATS, pijnlijke stoot in mijn arm... ik vlieg achteruit en mijn koffermod stond te roken...
3) Fan draadje zat los, viel op mobo, FLITS, gelukkig nix kapot...

Dan de leuke:

1) Een 386 mobo in de fik zetten is niet moeilijk :D Zoek een pinout op van een ISA slot, pak een schroevendraaier en steek die erin op een plek waar de 5volt opstaat :P De pinnen van het slot beginnen dan te smelten :D :D
2) Een ouwe muis opblazen met een paar strijkers
3) Een P1 blokje zetten op een thunderbird 1400, kijken hoe snel die warm wordt :D (heel snel :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was een keer zo stom om met een ijzerdraadje te kloten op me mobo(mislukte voltmod) en toen was me mobo dood, toen heb ik hem nog wat meer toegetakelt. :9 :9
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflooren/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rflooren/2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunn0r
  • Laatst online: 01-08 09:58
PC boven in elkaar zetten... werkt... naar beneden.... aansluiten... dood... naar boven... nakijken... werkt... naar beneden... dood x 4

toen wandelde ik rustig weer naar beneden.. dood.. tuindeur open.. en zo de pc naar buiten gesmeten in de regen.. vond ik even later eigenlijk best wel zonde.. ben ik naar buiten gelopen.. andere videokaart erin geprikt en hij staat nu vrolijk freebsd te draaien in de hoek :) die pentium 166's zijn niet kapot te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ieder keer na het opstarten van Windows zei mijn HD klik klik klik. Dus eruit gehaald bon gezocht. Paar harde klappen gekrgen en gesmeten (op bed). Maarja toch maar effe testen. Hij deed nog, geen klik klik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij voldoet dit topic eigenlijk niet aan de GoT eis:
Uit de FAQ

Gathering of Tweakers.net is een forum dat bedoeld is voor mensen die bovenmatig geïnteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren.
Maar het is wel erg leuk!!!

Disclaimer:
Ik bedoel deze post als grap
(voor mensen die denken dat ik serieus ben)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 20:30:
Volgens mij voldoet dit topic eigenlijk niet aan de GoT eis:

[...]

Maar het is wel erg leuk!!!
De vorige (part 1 ) is ookniet dicht gegooit dus zal wel goed zijn hé :+
Zolang er maar geen onnodige en offtopic posts komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

OverSoft schreef op 20 mei 2003 @ 19:53:
Haha, ow, eerst even de NIET leuke dingen (voor mij dan :P):
1) Vinger in fan (12 volt, 1.5ampere), fanblade zat tot op het bot! :( (Ik was een bierkoeling aan het maken...)
2) Koffermod: Voeding zit er open in wegens plaatsgebrek... connector naar de 230 zat er niet goed op... VONK, FLITS, ik schrik want ik had mijn hand 5cm van de voeding liggen... PATS, pijnlijke stoot in mijn arm... ik vlieg achteruit en mijn koffermod stond te roken...
3) Fan draadje zat los, viel op mobo, FLITS, gelukkig nix kapot...

Dan de leuke:

1) Een 386 mobo in de fik zetten is niet moeilijk :D Zoek een pinout op van een ISA slot, pak een schroevendraaier en steek die erin op een plek waar de 5volt opstaat :P De pinnen van het slot beginnen dan te smelten :D :D
2) Een ouwe muis opblazen met een paar strijkers
3) Een P1 blokje zetten op een thunderbird 1400, kijken hoe snel die warm wordt :D (heel snel :P)
wow, heb je soms t-birds over dat je ze stookt, of wil je gewoon onder de garantie een betere proc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mislukkingen he... dat moet in mijn geval geen probleem zijn :)...

- Laatst een 90mm fan gesloopt (geen idee waarom eigelijk)...

- CPU fan (chrome orb) gesloopt door een schroefje niet aan te draaien, de fan-bladen kwamen tegen dat desbetreffende schroefje aan en toen vloog het plastic in het rond...

- Bij mijn (pas) nieuwe systeempje was ik zo enthousiast met uitpakken van mijn AMD 2600+ dat ik em liet vallen :D, met als gevolg 2 gebogen pinnetjes. Die door een vriend van mij (met stalen zenuwen) zijn rechtgezet, doet het verder prima...

- Schroevendraaier in het luik van mijn diskettestation gestoken, om een of andere vage reden doet ie het nu niet meer ;).

dat was het zo ongeveer denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 15:40
-pc133 noname ram op cas 2 zetten (abit kt7raid), piepiep, doorgefikt.....:P
-ik had net een athlon800 gekocht, geheel nieuw, 600gulden voor neergelegd. Ik had ook niew mobo en ram. Ik ga alles mooi inbouwen, stal het voor me uit, kantel de kast, schroef mobo er in, ik zoek me proc.....ik had hem toch echt op het buro gelegd.....kast optillen, en ja daar is ie :D, alle pootjes verbogen :P
kortom met vriend van me 2uur bezig geweest met pincetje de pootjes recht te zetten, en hij deed het nog :P (inmiddels overleden, zonder overclock, dus waarschijnlijk door die actie)
Bij mijn (pas) nieuwe systeempje was ik zo enthousiast met uitpakken van mijn AMD 2600+ dat ik em liet vallen , met als gevolg 2 gebogen pinnetjes. Die door een vriend van mij (met stalen zenuwen) zijn rechtgezet, doet het verder prima...
2maar, lucky you :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door mad_dog op 21-05-2003 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe altijd eerst de proc, geheugen en koeler op me mobo en dan bouw ik alles pas in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 16:31:
Ik doe altijd eerst de proc, geheugen en koeler op me mobo en dan bouw ik alles pas in :)
Ja, dat is normaal toch :z doet iedereen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rk
  • Laatst online: 09-08 12:14

M4rk

Doet dingen met spullen

dat is niet helemaal waar, bij de eerste machines die ik gebouwd heb, had ik zo'n el-cheapo kast dat die meuk er dus niet goed onder wou schuiven, dus dan ram je het mobo er in, en dan de proc er pas op.

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P60 schoongemaakt voor zusje en na het inelkaar zetten fftjes laten lopen, geen problemen. Later gaat zusje aan het werk en komt ineens gillend naar beneden want haar computer doet gek (heerlijk altijd he die heldere probleemomschrijvingen) En inderdaad het ding staat muurvast en maakt allemaal rare mechanische geluiden die lijken op een constant opspinnende hd en geslijt van metaal op metaal. Ikke denken hd overleden ;(
maar niets is minder waar want ik ben gewoon vergeten de fan in de voeding weer aan te sluiten, dus systeem een beetje warmpjes. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 16:19:
Mislukkingen he... dat moet in mijn geval geen probleem zijn :)...

- Bij mijn (pas) nieuwe systeempje was ik zo enthousiast met uitpakken van mijn AMD 2600+ dat ik em liet vallen :D, met als gevolg 2 gebogen pinnetjes.

Dit kun je trouwens zeer goed doen met een vulpotlood....(0.5 mm) ik heb al menig processor uit mijn handjes laten kletteren.

mijn failures:

in mijn ecs moederbord geheugen prikken dat toch net niet paste in het slot.
* vervolgens vreemd opkijken dat de pc niet opstart.
* met plamuurmes die nokjes uit de sleuf halen totdat geheugen past.
* erachter komen dat een aardlekschakelaar zeer zeker nut heeft.
maar omdat het een heel erg duur 256 mb was toch effe in mijn 2e ecs mobo gedaan, (natuurlijk na hier ook het nokje weg te hebben gestoten) en hee weer in het donker...
bleek geheugen van een of andere server te zijn.
paste dus niet in huis tuin en keuken pc.
wel jammer van die moederbordjes want dat waren die bordjes met zowel slot 1 als socket.

1 laptophd van 6 gb kapot.
bijna HCC .
dit jaar geen fan aan me tas, maar een laptophd.
ikke dremelen, netjes met stift mijn naam op de hd gezet.
vervolgens laptop aanzetten en erachter komen dat de kapotte laptophd nog in de laptop zit.......
had ik hem toch niet verwisseld.....

natuurlijk het nodige brand en snijwerk (een dremelkloon supersnel laten draaien en aan de verkeerde kant oppakken is niet leuk).
van een soldeerbout de punt vervangen nadat deze 3 minuten uit stond. ( heb nu nog geen gevoel in mijn linkerwijsvinger)

in mijn server ( quad pentium pro) processoren (ja die grote keramische) wisselen, even laten draaien zonder koeler en vervolgens weer wisselen.
mijn vader dacht dat ik aan het binnenshuis barbequeen was.
Die brandlucht was er niet uit te krijgen.
en natuurlijk een week of 2 met het intel logo in mijn handpalm gelopen, maar dat scheelt ...
Toen het verband er af was, zag je er bijna niets meer van.

met een vriend een discussie houden over wat die 110 en 230 toch inhoudt op de achterkant van de voeding.
ja en dan toch ff switchen....
man als ik die aardlekschakelaar toch niet had...

op het werk dezelfde discussie gehouden met een ander , hehe deze keer won ik..

plexiglas in de oven doen om het zacht te laten worden en vervolgens telefoon krijgen....
mijn moeder is me nu nog dankbaar voor de nieuwe oven (dat spul smelt echt goed als het heet wordt)
ze waren wel blij dat ik op mezelf ging wonen...

tenslotte nog een paar waardevole tips:

glas graveren gaat niet met een dremel.

nagels vijlen ook niet.

een pincet hoort wel degelijk in een verbanddoos

een grote rode knop met een sleutelgat erin heet een noodstop en die legt echt alles plat.

als iemand tegen je zegt dat je die knop nooit in mag drukken, wacht dan met indrukken tot ie niet kijkt.
(heheh dit was mijn kortste baantje ooit, al in de taakuitleg eruitgestampt)
buttonfreak als uitleg hielp niet..

dat was het wel zo'n beetje (tot nu toe) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 17:39:

Ik ken iemand die dat gedaan heeft. Iemand van een helpdesk had hem gezegd dat hij op de reset-switch moest drukken, terwijl er op die hele computer (Compaq ding) geen reset-switch zat. Dus die kerel zoeken naar een reset-switch. Ziet 'ie achterop een rood knopje en maakt de mentale connectie rood-knopje == reset-switch. Dus die zet gewoon die schakelaar van 220 naar 110. *Flits* *knal* voeding kapot.

Nieuwe voeding bij Compaq: 250 gulden. Dus heeft 'ie de computer aan mij gegeven en een andere gekocht.

Ik heb zelf op de HCC dagen een voeding gekocht voor een tientje. Ik moest alleen iets uitvijlen bij de kast om hem passend te maken. En Compaq heeft *natuurlijk* andere aansluitingen, dus heb ik de connectors van de oude voeding afgeknipt en ze aan de nieuwe voeding vastgemaakt.

Bleek nog dat het on-board video het niet deed, maar het bleek dat de VGA BIOS een klap had gehad en gedeeltelijk corrupt was geraakt. Nieuwe BIOS flash en het systeem deed het weer als een speer.

Het staat nu als brandstation bij mij te draaien (AMD K6-2 450MHz, iets anders kun je er niet mee doen :)).

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RetepV schreef op 22 May 2003 @ 14:18:
[...]

Ik ken iemand die dat gedaan heeft. Iemand van een helpdesk had hem gezegd dat hij op de reset-switch moest drukken, terwijl er op die hele computer (Compaq ding) geen reset-switch zat. Dus die kerel zoeken naar een reset-switch. Ziet 'ie achterop een rood knopje en maakt de mentale connectie rood-knopje == reset-switch. Dus die zet gewoon die schakelaar van 220 naar 110. *Flits* *knal* voeding kapot.

Nieuwe voeding bij Compaq: 250 gulden. Dus heeft 'ie de computer aan mij gegeven en een andere gekocht.

Ik heb zelf op de HCC dagen een voeding gekocht voor een tientje. Ik moest alleen iets uitvijlen bij de kast om hem passend te maken. En Compaq heeft *natuurlijk* andere aansluitingen, dus heb ik de connectors van de oude voeding afgeknipt en ze aan de nieuwe voeding vastgemaakt.

Bleek nog dat het on-board video het niet deed, maar het bleek dat de VGA BIOS een klap had gehad en gedeeltelijk corrupt was geraakt. Nieuwe BIOS flash en het systeem deed het weer als een speer.

Het staat nu als brandstation bij mij te draaien (AMD K6-2 450MHz, iets anders kun je er niet mee doen :)).
[lach-modus] LOL... 8) [/lach-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Plastic voorkap van de computer af trekken terwijl er nog een compaq cd-romspeler in zit met nokjes => plastic van speler gaat mee, en het plaatje op het laatje (:P) bleek sterker dan de tandwieltjes => krak.

Hotswappen cd-romspeler op geluidskaart (486) ging ook niet goed (al 2 spelers op die manier gesloopt)

Pinntejes afgebroken, en natuurlijk de kortsluitingen, en brandwonden van de soldeerbout.

Vinger in fan heb ik geen ervaring mee, en ik heb ook nog geen waterkoeling.

Voor de overige dingen: zie deel 1.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb laatst in een wilde bui van mij mijn vinger 4 keer in 2uur tussen 4 verschillende fan's gehad :+ vraag me niet hoe het komt :P

Heb laatst ook nog van mijn 120x120x25 titan alumilium ding 2fan blades gebroken. mijn vinger kwam er eerst in dus ik de lijm gepakt en dat ding draait weer (en zelfs zonder extra geluid te maken) daarna op een opnieuw niet zo'n helder moment mijn pols in dat ding gekregen en heb ik een ander fanblade van diezelfde fan afgebroken. Ik ben maar blij dat die fanblades niet van alumilium zijn :+ dat blijkt wel weer dat die fan's alleenmaar mooi zijn en geen goede kwaliteit hebben want de gelijmde blades zijn sterker dan de normale bevestiging :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seesar
  • Laatst online: 06-06 13:42

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 16:31:
Ik niet, tenminste ik wissel heel vaak met ram, proc en koeler, veel testen tussen verschillende systemen, dan heb ik dus echt geen zin om alles eruit te gaan halen....gelukkig nog niets mee misgegaan......goed en rustig kijken helpt vaak :)

T60P Widescreen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:48

Guldan

Thee-Nerd

OW ik kan nog wel een paar bedenken..

Moest ff snel op stage een oud bakkie in repareren. IDE connectors deden vaag. Dus ik HD eruit. met het idee om die gewoon in een ander bakkie te drukken. dus ik leg die op m'n bureau.Komt stage begeleider toevallig binnen met koffie en thee (ik lust wel koffie maar vindt het niets speciaals)."Ah marco je thee" dus ik draai mij om.. KLing kling... oeps schijf van bureau afgestoten. :+ :+ werkte desondanks ook nog..

Ander oud bakkie pentium 60.. weer werkend gemaakt. werkte en ik dus een poosje laten draaien..en denk goh eens kijken hoe heet zo'n koelblok wordt.ik zo hmmzzz wel aardig kaal hier... Heej waar is dat koelblok gebleven. (ook op de grond gevallen. en met klanten tussendoor. Dus ik vinger op cpu Aaaauuuuw.. damn wist niet dat die zo heet werden. Weer wat geleerd. temp viel mee hoor maar was heet genoeg om snel mijn vingers terug te trekken. Deed het daarna ook nog..

met een 17" monitor een trap op lopen en haast hebben.. Bijna boven. Bats..aauuww... hmmzzz oeps.
Monitor behuizing was nog heel en deed het ook nog.. dus viel mee alleen ik ging dus op dat moment gigantisch af.

Op school bezig met oude bakjes was er een of andere grapjas bezig geweest om met een schroevedraaier langs de PCI sloten te gaan. van openstaande systemen.. Mooie vonken..

Een oude tapestreamer met behuizing uitelkaar halen. om de tapestreamer te vervangen. dus ik nieuwe tapestreamer ophalen van beneden. andere eruit. Blijkt dat die nieuwe een andere SCSI aansluiting had.. en wie had toevallig geen verloopstukjes meer.. dus toen kon ik alles weer inelkaar zetten.

Met een oude videokaart je voeding kortsluiten. daarna probereren je pc aan tde praat te krijgen na enig geklooi start ie weer op alleen geen beeld. heb daarmee mijn AGP slot en waarschijnlijk mijn voeding om zeep te helpen.en nog enkele andere onderdelen.

Hotswappen van cd-rom spelers proberen als je wat aan het installeren bent op een nt server p133 systeem.haha langzaam en dat je na een leuke vastloper weer opnieuw kunt beginnen met installeren. weer een uurtje verder.

Je klasgenoten horen vragen. "Marco druk onze pc ff aan" terwijl ze daarvoor de voeding op 110V hadden gezet. dikke knal en stinken!!! ben ook veel te goedgelovig... :P :P

Kijken waarom pc niet opstart en niets doet (geen beeld geeft) en dan blijkt dat je er alleen een power kabel ingedaan had.

Op stage belden mensen dat ze niet konden inloggen. Dus ik daarheen en het raar vinden dat je geen netwerk aansluiting hebt terwijl ze wel goed gepatcht waren.Dus ik naar de patchkast kijken naar de aansluitingen enzow. blijkt dat er iemand van een andere afdeling bezig was geweest omdat enkele andere collega's zo nodig een netwerk aansluiting moesten hebben en het dan niet opschrijven of kijken of iemand die op een andere aansluiting zat er toevallig een pc aan had hangen.We hadden dit keer namelijk geen lege aansluitingen over op de switch.

Nou dat was het wel weer.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.