[CM] De mislukkingen - part 2

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.813 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er ook eentje :) :

3processors in een jaar core cracken :)

( Van de 6 die ik heb gekocht )

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Mijn score twee maal van een isa multi io het ide gedeelte opgeblazen, omdat ik de kabel er verkeerd om op had gedaan (tegenwoordig heb je van die handige nokjes en weet ik ook dat rood aan de voedingskant hoort)
Geheugen in het verkeerde slot gestopt ddr in normaal dimm slot --> veel rook en een stank.

Mijn beste aktie was toen ik voor mijn stage met een idustriele robot bezig was. Ik moets wat uitzoeken aan dat ding. O.a. hoe de io werkte en wat bepaalde jumpers deden. dus op het mobo (speciaal 386 mobo) wat jumpers verzet. Spanning aan robot deed helemaal niets
meer spanning uit. Jumpers terug zetten, boel weer aanzetten nog steeds niet werken. en dan begin je dus best wel te zweten. Gellukig deed ie het na een half uur uit staan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wortelsoft schreef op 23 mei 2003 @ 21:45:
Mijn score twee maal van een isa multi io het ide gedeelte opgeblazen, omdat ik de kabel er verkeerd om op had gedaan (tegenwoordig heb je van die handige nokjes en weet ik ook dat rood aan de voedingskant hoort)
Geheugen in het verkeerde slot gestopt ddr in normaal dimm slot --> veel rook en een stank.

Mijn beste aktie was toen ik voor mijn stage met een idustriele robot bezig was. Ik moets wat uitzoeken aan dat ding. O.a. hoe de io werkte en wat bepaalde jumpers deden. dus op het mobo (speciaal 386 mobo) wat jumpers verzet. Spanning aan robot deed helemaal niets
meer spanning uit. Jumpers terug zetten, boel weer aanzetten nog steeds niet werken. en dan begin je dus best wel te zweten. Gellukig deed ie het na een half uur uit staan weer.
[niets-van waarde-toevoegende-modus]das...mazzel dat ie ut weer deed.
[/niets-van waarde-toevoegende-modus] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:38
Niet Casemodding, wel computers:
- De stoppen van het informatica lokaal naar hun schepper geblazen, door de ventilator in dat lokaal op 10 te zetten, terwijl hij maar op 5 kan. (Gewoon nog een rondje draaien met die knop) Resultaat: 25 compu's uit, brandlucht, boze mensen die hun Java project kwijt waren. :)

- Firmware van m'n router flashen, woepsie... Niet helemaal ok alle lampjes bleven knipperen en dat ding deed dus niks meer...

Wel modding:
Fietslichtje proberen aan te sluiten, vlam! Misschien toch maar een weerstandje er tussen moeten solderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Ik wou mijn radeon classic ddr 64MB oc'en, had al memblokjes gemaakt van een oude cpu alublok, echter zat er ASad op de pootjes na het aandrukken van de koelblokjes, gevolg was artifacten tijdens het gamen, wou ik de blokjes er terug afhalen, lukte 7 keer, bij het laatste blokje hing er nog 8MB vastgeplakt aan de onderkant 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okey... ff kijken hoor.

had 2 x msi k7t 2turbo bordje. 1 met wachtwoord in bios, de ander was het bord doorgebrand door sluiting van een netwerk kaart. had wel beveiligd mogen zijn maar okey.
ik wou de goede bios van het kapotte mobo in die andere stoppen... haal de bios eruit en wil die bios met dat ww eruit halen dat ik dus niet weet om die oude erin te zetten. schroeven draaien tussen bios en bankje.. lichtjes drukken... krak.. heel bankje van het mobo eraf (heb foto's ja) weg 2 moederborden van 2 maanden oud :) geen bon.

water resevoir opnieuw vullen.. alles even nagelopen... waterkabels los gehad van cpu... verkeerd om terug gezet. waarom dit niet kan weet ik nog steeds niet maar mijn vorige xp2400 dus doorgebrand :)

oude duron 1000 mhz wou ik voor server gebruiken... wou drinken pakken.. stond op en liep weg en alle pootjes waren plat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de tijd dat de P60 net uit was in een peperdure HP netserver een 2e inbouwen, vergeten koeler erop te zetten. Exit HP-Netserver (mijn stagebegeleider was ook erg blij, systtem moest die middag draaien).

Ook een fijne : niet de specs van een mobo lezen, p166MMX in een bordje zonder voltageregeling drukken, koelertje erop, aanzetten. Heeft toch nog kans gezien in het bios te komen.

Als klapper (letterlijk) :even in een voeding een condensator vervangen alleen vergeten deze te ontladen.. gevolg : 1 gil van 120+ dB , een kruk die twee meter verder weer op de grond kwam en twee dagen hartkloppingen ..

En als casemod failure : ooit weleens geprobeerd een ATX in een AT kast in te bouwen ;-) het wil in een bigtower als je een goede dremel gebruikt en de voeding durft aan te passen .. need i say more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08 14:55
Gister noch met een goedkoop zakmesje, een schaar en een schroevendraaier een mooie kleine mod in elkaar gezet. Met de schaar en het zakmes 4 gaatjes gemaakt in zo'n klepje die je gaten afdekt waar je CD-rom enzo in kan zitten. Een oud boksje uit elkaar gesloopt en het gedeelte waar de volume-knop, power-knop, toon-hoogte knop en het lampje aan zit eraf gerukt en die aan het klepje geschroeft, paste precies tot ik er achter kwam dat ik misschien ook het voedinkje uit het boksje er ook aan vast moest maken... :X
Dus ik alles weer uit elkaar halen en overnieuw begonnen, het paste wel maar nu loopt de stekker van het boksje door mijn computer heen samen met de input- en output kabel ervan naar mijn radio en naar de geluidskaart...
Het ziet er niet uit maar het is effectief: je volume en toonhoogte regelen zonder een subwoofer te hebben, er komt namelijk al goed genoeg geluid uit mijn radio-boksen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een voeding naar de neuk geholpen denk ik. om een lang verhaal kort te maken: ik wou er een oud fannetje bij aan hangen --> draadjes van fan komen in contact met die van psu --> pc uit. 8)7

Ik heb er een nieuwe voeding ingeschoten maar er zit geen aux voedingsconnector aan :?. We zullen wel zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 11:12
Een gat uit je kast zagen ( aan de boven kant ) met de dremel , met alle troep er nog in, hem vervolgens niet schoonmaken ( alle stukjes ijzer lagen op mijn videokaart ) de computer aanzetten en je vervolgens afvragen waarom je geen beeld krijgt is nooit grappig.

Die GF 4 mx was dus mooi kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:19
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 12:15:
En als casemod failure : ooit weleens geprobeerd een ATX in een AT kast in te bouwen ;-) het wil in een bigtower als je een goede dremel gebruikt en de voeding durft aan te passen .. need i say more
Euh, ja?! :P

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amaai dat is nogal een omschrijving, direct naar SPOED :)
Als klapper (letterlijk) :even in een voeding een condensator vervangen alleen vergeten deze te ontladen.. gevolg : 1 gil van 120+ dB , een kruk die twee meter verder weer op de grond kwam en twee dagen hartkloppingen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik dit hier nu allemaal lees over die condensators wil ik toch wel even weten hoe je die dingen ontlaadt... Toch gewoon door de pc aan te zetten zonder voedingskabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 16:44:
als ik dit hier nu allemaal lees over die condensators wil ik toch wel even weten hoe je die dingen ontlaadt... Toch gewoon door de pc aan te zetten zonder voedingskabel?
offtopic:
effi n00b vraagje maar dit is toch een condensator he??
Afbeeldingslocatie: http://www.themodfathers.com/Articles/paintedpsu/Warning.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guppie15 schreef op 26 May 2003 @ 20:55:
Een gat uit je kast zagen ( aan de boven kant ) met de dremel , met alle troep er nog in, hem vervolgens niet schoonmaken ( alle stukjes ijzer lagen op mijn videokaart ) de computer aanzetten en je vervolgens afvragen waarom je geen beeld krijgt is nooit grappig.

Die GF 4 mx was dus mooi kapot.
Je gaat toch ook niet in je case dremelen met de inhoud erin?!?!? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk wel,
Ik zat laatst nog in me Linux doos te rotzooien (LEDS, nieuwe fans en gaten zagen) zonder um uit te zetten. Ik heb een uptime van bijna 1 jaar en die raak ik dus niet kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:31

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 17:55:
Tuurlijk wel,
Ik zat laatst nog in me Linux doos te rotzooien (LEDS, nieuwe fans en gaten zagen) zonder um uit te zetten. Ik heb een uptime van bijna 1 jaar en die raak ik dus niet kwijt :P
en niks kapot?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-08 12:06
Heb eens men ouwe voeding gemeshed en vroeg me af waarom men harde schijven niet meer werkten.

Had ik achteraf (na alles uiteenhalen en weer ineen steken) gemerkt dat ik die pinnetjes van de molex connectors in de verkeerde volgorde had gestoken.

Lekker gebakken harde schijven als gevolg :(

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTB
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-07 10:09

BTB

ShotGun schreef op 17 mei 2003 @ 14:26:
Bij mij is atm een mislukking in progress, ik heb de fan uit de voeding van mijn router (p133) gehaalt. Hij staat nu al een nacht aan en hij doet het nog steeds, kijken hoe lang hij het nog volhoudt 8)7.

Het ding is wel lekker stil zo :)
Op de zaak hebben we nu 2 dozen zonder fan, gewoon gestopt (stuk). Dus we hebben zowel een firewall als DNS server in productie zonder fan, maar wel ook zonder kap. 233 MHz AMD K-6 volgens mij.

Bram Bouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 17:55:
Tuurlijk wel,
De kast eraf/eronderuit is geen optie? Dat zou ik iig doen :)

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You Go
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-08 11:11
Cooler van men 1700+ verkeerd derop zetten 180 graden gedraaid van boven gezien. DE pleister zit dan niet op de core. Sandra meette 72 graden!! Toen omgedraaid: 36 graden.

homo sapiens non urinato in venti adversi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup, ook gehad. Hoezo blij dat je sensoren in je mobo hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me vind dat idd dom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ sandman /me vind wolters dom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een stukje uit je kast dremelen,

stukje weg willen halen maar dat was een beetje heet :+

van schrik je dremel laten vallen, kapot ;(

en ernstyig pijnlijke vinger :'(

8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Ik was een tijdje geleden bezig om een oude pentium2 mmx te modden. Allemaal kei goed gelukt mooi window erin. Ik wil de kap er terug op doen. En toen bleek dat het plexie tussen de kap en het frame van de kast klem zat. Als eerste dus grote krassen op het plexie. Maar da was nog nie het ergste. Ik ging dan leuk in mijn kast zitten decoupeerzagen (mijn eerste keer met zo'n ding). Ik zet me over mijn angst heen en ik begin te zagen. alles trilt als de tering ,maar ik dacht die schijven overleven da wel. Ik had trouwens alles in de kast wel goed afgedekt met kranten. Dus ik leuk aan het zagen flikkert in 1 keer de processor met het hele koelblok uit mijn kast. De kast stond op een wasmachine toen ik het aan het zagen was dus die processor flikkert op een stenen vloer. En toen knalde het koelblok eraf. Het hele omhulsel naar de klote en het koelblok eraf. Ik helemaal pissed off.
Dus ik denk ik krijg het wel weer werkend en ik ga weer vool zelf vertrouwen verder. Oke niks meer eraf geflikkert. Dus ik die kast weer naar boven. Oke de kap past nu!!!

En dan gingen we nu maar weer eens naar de processor kijke. De processor was nie beschadgd alleen het omhulsel. Dus ik prik da ding weer in da slot. En zet da ding aan. Oke hij werkt nog. Alleen hij werd vrij heet. Want hij werd al rond de 50 graden met het koellblok. Maar hij werkte.

Maar na 5 minuten begon hij een beetje vast te lopen en begon het raar te ruiken in mijn kamer. Dus ik denk GODVERD*MME. Maar toen ik da 3 keer had geroepen (ouders waren niet thuis) was de pc al dood. Ik helemaal in een dip!

En toen dacht ik bij mezelf mijn zusje heeft ook een pc op haar kamer (wist nog niet wat voor ding het was). Dus ik da ding open. Heeeee mooi een pentium 2. Dus da ding eruit.
Die processor van mijn zusje paste alleen niet helemaal ,want er zat een koeler en een koelblok op dus na een beetje gekraak en geduw zat hij er toch in! MOOI

Ik da ding aan. Yes mijn schatje werkt weer. Maar toen maakt die pc een bietje herrie dus ik schud met die kast. En in 1 keer beeld begon gek te doen en de na 15 sec. viel de pc uit met veel rook.

Dus ik da ding open en alles checken. Videokaart kapot door kortsluiting door ijzersplinters. En voeding helemaal verneukt ook door ijzersplinters. Oh ja en da was niet het enige. De processor deed het ok nie meer. Zal wel komen door die voeding die kortsluiting maakte.

Dus mooi een pc van 200 euro verneukt. En mijn dag was toen ok weer goed. :(

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Echt erge dingen hierzo die ik lees.....ik heb alleen ooit een keer een el-cheapo 230 watt voeding doorgeblazen, door toen de pc nog draaide wat fannetjes in molexjes te proppen :) ....
Gevolg was een mooie blauwe vonk van de connectors en een kapotte voeding...
Sindsdien ben ik eigenlijk enorm voorzichtig met m'n computerspul(vooral wat ik nu heb)en zal iig niet zo snel iets gebeuren als wat hier staat :P .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

okej, ik ben zo erg nog niet met mn dremeltje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ik vraag mij echt af hoe mensen het in hun kop halen om te modden met spullen in hun kast 8)7 en hoe onzorgvuldig mensen het werk doen. Ja anders kost het zoveel tijd zullen ze vast denken en dan hebben ze snel resultaat volgens hun, maar zo krijg je maar een lelijk resultaat, laat staan dat je er een krijgt

[ Voor 87% gewijzigd door Josh op 29-05-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 06-08 18:26
Het enigste wat ik heb gesloopt tijdens case modden is me ps2 aansluiting van me rotzooi pc ( was een houte kast en mobo zat er al in, alles helemaal op maat gezaagt en mobo er in, was ik 1 gaatje vergeten, nja haal mobo er niet uit en begon met boren, result : dwars door me mobo gegaan, nog wel stabiel aleen ps2 kapot )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 15:31

Meneer aard

Porsche rulez!

ik had vandaag weer een oud pentium 1 mobo gevonden, dus ik denk kijke of die nog deed en ja hoor hij deed het nog.

Alleen was hget geheugen nog weinig 2x 16 wat er in zat en ik had nog 2x8 liggen. Dus affein ik dacht dat ie uit was (was low noise voeding en geen ledjes aangesloten en verder geen fan) dus ik begin die geheugen modules bij te stouwen. Elke keer kreeg ik een mooie vonk. Resultaat: Mobo opgeblazen en 1 module.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kben een keer op een splinternieuwe processor gaan staan...krak! pijnlijk

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2003 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 19:28:
Waren de pinnetje's al niet kapot toen hij op de grond viel ? ( en bij een p4 zijn dat nogal een hoop * Roberto heeft ervaring ... stome klasgenoten :( :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik un x vowding opw gemaakt kom ik met mun tengels aan ut + pinnetje..
Aardlek schakelaar om en zekering kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:43
bij mij is er eigenlijk nooit wat fout gegaan...heb alleen 2x 80 gig hd's van vriend gesloopt met pc overzetten :P

ik weet niet precies hoe het gebeurde maar of schroevendraaier was statisch geladen of ik zelf :P

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Nouw .... :(

Ik was 2 dims aant vervangen in me houte kast casemod ( op het mobo zitten maar 2 dimm sloten ) en die kreeg ik er met gemak uit, maar ik had dat ding zo compact gemaakt dat ik het er amper nog in kreeg, en toen ben ik uit geschoten met 1 dimm en nu is dus 1 kant van de dimm kapot ( ik ging double sided ram testen ) en het geheugen dat er normaal in zit is 2x single sided 128mb, wat ook het max is.

Nja zo erg isut ook weet niet want win98 draait beter met 128mb dan 256mb 8)7

specs : http://specs.tweak.to/167

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 30-05-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Een 486 computer aanzetten met de CPU los op een andere tafel.... PATS...dood...

|:(

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 19:28:
aan je voet?? 8) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Een externe scsi hd case had wat problemen, ik de voeding nakijken, wilde hem ff testen dus ik leg de afdekplaat even opzij om bij de muis en het toetsenbord van de computer te kunnen waar die aan hing. KNAL, hele afdeling zonder stroom.

Uiteraard waren er ook een aantal andere processen bezig in die ruimte zoals een raid 5 set bouwen met 6 schijven van 130 gig en een testopstelling met een Unix doos :X

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Ik dacht slim te zijn door in m'n baybus aan/uit/aan schakelaars te gebruiken en op beide uitgangen een relais te zetten, zodat ik tussen 5 en 12 volt kan schakelen.

Ik was vergeten dat die relais een rise en fall time van 15ms hadden, dus ik heel snel schakelen. |:( :X :(

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 09-08 06:48
topic ff doorgelezen, lijkt wel of we op een computer n00b forum zitten ipv got joh :o
kan niet bedenken wat ik gesloopt heb in de laatste 6 jaar :)
alles wat heb ik gehad heeft altijd goed gewerkt, nooit wat gesloopt met overclocken(zelfs een kyro 1 vid kaart op 135mhz gehad, volgens mij ben ik de enige die dat stabiel heeft gehaald :P), casemodden, tja mn case staat nu altijd al open dus :)

gewoon altijd voorzichtig doen en alles ff dubbelchecken, gaat er nix verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eens een extra fan in een kast gezet, de fan is op de voeding aangesloten door wat solderingen en slechte krimpkousen,... draden door gefik, mobo afgebrand en voeding naar de kloten.

486 CPU op de verkeerde wijze in de socket gestoken en getrasht.

Harde schijf in de auto laten vallen, ook al dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 31 May 2003 @ 02:12:
topic ff doorgelezen, lijkt wel of we op een computer n00b forum zitten ipv got joh :o
alles wat heb ik gehad heeft altijd goed gewerkt, nooit wat gesloopt met overclocken(zelfs een kyro 1 vid kaart op 135mhz gehad, volgens mij ben ik de enige die dat stabiel heeft gehaald :P), casemodden, tja mn case staat nu altijd al open dus :)

gewoon altijd voorzichtig doen en alles ff dubbelchecken, gaat er nix verkeerd :)
Ha, je leert gewoon van je fouten (en nu dus ook van andermans). Het is behalve erg grappig ook best wel leerzaam 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Net weer eentje om hier neer te zetten.
Mooie xp 1800+ die bij 0°C watertemp net over de 2500 mhz kwam even een ferm stuk afgebroken met het koelblok te monteren met stijf bevroren waterlijdingen er aan,dat gaat dus niet ;)
Weer op zoek naar een goede vervanger dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 09-08 06:48
Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 04:02:
[...]

Ha, je leert gewoon van je fouten (en nu dus ook van andermans). Het is behalve erg grappig ook best wel leerzaam 8)
ja totdat je leest dat iemand 5x een ccfl sloopt, 3x een amd cooler niet goed plaatst, etc etc :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

casemodderpoel schreef op 31 May 2003 @ 01:09:
Ik dacht slim te zijn door in m'n baybus aan/uit/aan schakelaars te gebruiken en op beide uitgangen een relais te zetten, zodat ik tussen 5 en 12 volt kan schakelen.

Ik was vergeten dat die relais een rise en fall time van 15ms hadden, dus ik heel snel schakelen. |:( :X :(
Wrom een relais ?

Proud member of Tacopsclan [CLS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Verwijderd schreef op 29 mei 2003 @ 21:27:
ik un x vowding opw gemaakt kom ik met mun tengels aan ut + pinnetje..
Aardlek schakelaar om en zekering kapot
offtopic:
een beetje normaal nederlands zou ook geen kwaad kunnen

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:05

weebl

YARR!

Het enige wat ik ooit verkeerd heb gedaan met een pc is me poten gesneden aan een voeding 8)7. Ik wou de fan hebben die erin zat om de caseflow van een andere pc te verbeteren. Tenminste dat was mijn idee (ik was acht). Ik zit dus met een schroevendraaier een beetje in die voeding te poeren om de behuizing eraf te halen, toen het een beetje lukte deed ik mijn vinger er tussen --> schok --> vinger wegtrekken --> snee tot op het bot. De fan heb ik er wel uitgekregen door gewoon de schroeven eruit te halen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bolleh schreef op 31 mei 2003 @ 10:46:
[...]

ja totdat je leest dat iemand 5x een ccfl sloopt, 3x een amd cooler niet goed plaatst, etc etc :D
Lol :D :D :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

bolleh schreef op 31 May 2003 @ 02:12:

Klopt, ik heb thuis ook nooit iets hoeven vervangen omdat het stuk ging. Alleen maar omdat ik wilde upgraden. Ik heb diverse machines gemaakt van al mijn oude onderdelen en die draaien (zij het behoorlijk langzamer) allemaal prima :)

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Mijn eerste post, en maar gelijk in dit topic :+

Even de pc speaker aansluiten terwijl de pc aanstaat, iemand roept iets, ik kijk op *CHOP* dat was het topje van mijn wijsvinger. De fan deed het nog prima :9

Op mijn werk: ghost image van een harddisk maken naar een gloednieuwe harddisk, die harddisk losmaken en netjes op een antistatische werkbank neerleggen. Nieuwe pc gebouwd, sluit de harddisk aan in de nieuwe pc, kompleet dood, en dus geen backup meer aangezien de originele harddisk geformatteerd was voor een nieuwe windows installatie.... :'( :'(

Koeler van mijn geforce2 MX kaart was kapot, dus ik monteer er een 486 fan op, ben fijn aan het gamen, hoor ik ineens *PLOK*. Gewoon doorgegaan met gamen, loopt de pc vast, ik doe de kast open, was niet alleen de fan erafgevallen, maar de complete heatsink. Kaart doet het nog steeds prima, alleen de fan zit nu met een schroef muurvast :)

Ik ben van plan om binnenkort eens mijn server case te gaan modden, dus wie weet binnenkort nog meer posts van mij in dit topic 8)7

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_ferry_ schreef op 17 mei 2003 @ 20:42:
ik trok net het snoer wat naar me pompje voor me WC loopt er ff uit, omdat die erg in de knoop zat met een aantal andere kabels, maar voordat ik hem terug kon steken stopte winamp al, ff gereboot en gaan met de banaan, blijkbaar krijgt die CPU het dan ERG snel warm zodra het water niet stroomt, sneller als ik dacht, het gebeurde al in 6 seconden ofzo
ik vind het bij jullie wel heel snel gaan.. :+ ik heb ook waterkoeling en zo'n soort dangerden maze 3 blokej van zo'n IA hierzo.. pomp uit.. en dan maar wachten en wachten.. terwijl ook mijn winamp aanstaat.. temp ging heel rustig omhoog.. duurde best lang voordat ie 10graden op was gewarmt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdehoog schreef op 31 May 2003 @ 12:00:
Het enige wat ik ooit verkeerd heb gedaan met een pc is me poten gesneden aan een voeding 8)7. Ik wou de fan hebben die erin zat om de caseflow van een andere pc te verbeteren. Tenminste dat was mijn idee (ik was acht). Ik zit dus met een schroevendraaier een beetje in die voeding te poeren om de behuizing eraf te halen, toen het een beetje lukte deed ik mijn vinger er tussen --> schok --> vinger wegtrekken --> snee tot op het bot. De fan heb ik er wel uitgekregen door gewoon de schroeven eruit te halen |:(
Had je de stekker en niet uit gehaald dan...? :z :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 17:24:
[...]

offtopic:
effi n00b vraagje maar dit is toch een condensator he??
[afbeelding]
Dit zijn inderdaad condensatoren (elco's). Als je de PC uitzet, en de netspanning eraf haalt, blijven deze opgeladen tot een spanning van ±90V (gelijkspanning). De PC aanzetten zonder netspanning helpt niet de elco's te ontladen. Langzaam worden deze ontladen (minuten). Kortsluiten met een schroevendraaier komt de levensduur niet ten goede. Je kunt ze het best ontladen met een weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op 29 May 2003 @ 19:28:
Dat is in één woord: STOM! :D

http://www.watbenjedan.nl

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Laatst online: 28-07 16:10

BJD

1x een voedinkje gesloopt.
Was 4-5 jaar geleden van een 386 dus maakt nix uit.
En nog een paar fannetjes die ik wel eens van binnen wilde kijken.
Nog wat slappe ide kabels en dat soort shit.
Verder niet echt veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droeftoeter
  • Laatst online: 19-06 00:34
Pinnetjes drama's;
- SCSI kabel in SCSI cdrom proberen te krijgen (plextor 8x20) zonder goed zicht of ruimte, resultaat: 2 pinnen van SCSI aansluiting volledig IN de cdrom speler gedrukt. Dit heb ik met veel geduld en geluk weten te repareren/solderen. (Ding toendertijd aangeschaft voor meer dan 900 guldens. :/ )
- Oude monitor VGA stekker en muis aansluitings verloopstuk pinnen af weten te breken door scheef/verkeerd in pc te beunen.

- Cdrom speler gehaald uit een pc die aan stond, dacht dat dat niet zoveel uitmaakte. Pc knalde uit, nix stuk.
- CPU fan die gestopt was proberen te fixen in een pc die aan stond. De draadjes waren gewoon in elkaar gedraaid en afgewerkt met een stukje tape. Bij het prutsen raakten de draadjes elkaar, pc knalde uit, nix stuk.
- P3-500 waarvan de cpu fan ongeveer 2 weken heeft stilgestaan, stak zo'n klein floppydrive power stekkertje tussen de fanblades. Vertrouwde het niet langer, pc open en hersteld, nix stuk.

- Verscheidene keren bij het inbouwen van moederborden/overige kaarten m'n schroevendraaier op de printplaat uit laten schieten/stuiteren, soms zelfs die groene lak zooi eraf weten te schrapen. Nooit wat stuk.
- Moederbord doorgebrand omdat er bij het inbouwen een klein los schroefje tussen moederbord en pc kast was blijven steken.

Volgens mij waren dit wel zo'n beetje m'n pc avontuurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:56

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Druk bezig zijn, geen plaats meer hebben, zodat het mobo op (blijkbaar geladen :| ) vasttapijt terecht kwam...

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Laatst online: 19-06 12:25
nog niks gemold, maar wel onhandig geweest:
Had met Fuzzylogic de FSB maar eens op 166mhz gezet
Maar, mijn cpu is een xp2000+ en die zijn niet echt over te klokken (die van mij iig niet)
en mijn cpu cooler een of ander cheap 2800rpm dingetje van coolermaster.

Zoals te verwachten: Pc loopt vast, zet hem uit, druk em aan, geen beeld...
*** dacht ik want ik heb een ti4400 en die is nog steeds niet echt goedkoop,
en ik was dus bang dat ik die op de een of andere manier totaal gemold had.

Dus: Kast open, zo'n jumper achtig iets eraf, erop, opstarten en had weer beeld maar;

ik heb onboard raid0 en dacht er niet bij na dat mijn BIOS dat niet weet,
duus ik kreeg meldingen dat er geen hdd was gevonden en dat ik een diskette erin moest stoppen.

Bedenk ik met mn stomme kop veel te laat dat ik dat gewoon ff bij bootdevices ed in moet stellen. ik had dus eerst alle kabels nagekeken en de IDE kabels omgedraaid (dacht dat ze verkeerd om zaten). Ben er een uur mee bezig geweest en toen deed ie het weer.
Alleen de fsb nog ff op 133 zetten want die stond standaard op 100mhz en dan schiet het niet echt op met dat ding

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik bezig was met het rouden van mijn IDE-kabels dwars door de kabeltjes heen snijden. Das tot nu toe het enige wat er fout is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

ik trok net de ide kabel eruit terwijl m'n PC aanstond :X |:(
zou ik nog kunnen starten nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer het gewoon zou ik zeggen...
Zorg wel dat je hem dan eerst wel uit zet ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 12:57:
probeer het gewoon zou ik zeggen...
Zorg wel dat je hem dan eerst wel uit zet ;)
komtie:

:'( "A member of the raid array had failed, please check the disk." :'(

Ik heb zin om met een kaasschaaf er een einde aan te maken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormstreber

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 09:46:
Toen ik bezig was met het rouden van mijn IDE-kabels dwars door de kabeltjes heen snijden. Das tot nu toe het enige wat er fout is gegaan.
Das ook zuur ja. Heb ik zelf nog niet meegemaakt. Maar ik denk dat het vaker gebeurd dan je denkt. :D

www.gijsbesselink.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vormstreber schreef op 02 juni 2003 @ 21:22:
[...]

Das ook zuur ja. Heb ik zelf nog niet meegemaakt. Maar ik denk dat het vaker gebeurd dan je denkt. :D
Ik heb nu ook al een paar oude ide kabels met de hand geround en alle kabeltjes losgesneden van elkaar om een zo dun mogelijke kabel te krijgen maar dat is g*d een lang werk. maarja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 08:16

orca

Zwem goed, Broeder.....

Ik kwam er op een originele wijze achter dat je geen blauwe power led in een systeem moet solderen als de stekker van de voeding nog in het stopcontact zit. de stop sloeg eruit en de voeding was opgeblazen.. (de led deed het ook niet meer shit)

nog een stunt met leds: een optische muis achtereenvolgens een blauwe led geven dan een superbright blauwe led en dan een blacklight led nu zijn de led soldeerpunten aan gort..

mijn dvd speler voor onder de tv ging kapot, ding opengemaakt en toen zag ik een ide interface dus ik de dvd lezer uit de pc gehaald en aangesloten, nu zijn ze allebei kapot.
de behuizing hiervan gebruikt als de externe behuizing van mijn cd schrijver, daar moest ik de frontjes van dat ding voor afslopen, nu gebruik ik de behuizing niet meer en ben ik de frontjes kwijt..

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-08 16:59
Ik had mn CCFL in dat plastic buisje laten zitten. Maar het buisje was te lang, dus ik ging er een stukje afsnijden. Ik laat het buisje (met CCFL er nog in) een stukje over de rand van mn bureau steken en begin te snijden. *krak*
Ja, da's ff ;( op dat moment, maar daarna maar gelijk een nieuwe gehaald. Heb mn casemod nog steeds niet in elkaar staan ivm. extreme warmte van mn proc...

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:59

fcs

Dit is een zeer grappige topic :)

Hier mijn bijdrage:

1.- msi kt7 turbo gesloopt door schoevedraaier uit te laten schieten tijdens plaatsing heatsink. Hierbij werdt tevens de cpu gesloppt tijdens het aandrukken van cool :(

2.- een nieuwe zalleman gehaald + mobo + cpu. Wat gebeurt er? prossor gaat dood door verkeerd er op zetten van cpu. 3de keer ging goed, duur grapje :)

3.- Enemax voeding opgeblazen door verkeer iest????? ben er nog steeds niet achter hoe wat waar :'( Ding begon te knetteren en roken. Ik pc snel uit doen, open gemaakt, blijkt de kabel voor de mobo open geknald te zijn, letterlijk...

4.- paintjob niet goed laten drogen, waardoor verf begon te "lopen" en het er dus niet uitzag. FAQtje er bij gepakt, schoongemaakt, en het ziet er weer goed uit, was wel ff langer bezig dan gepland.

Verder eigelijk niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze foto's zeggen genoeg over het slopen van hardware lijkt me
Het zijn gelukkig niet mn eigen spulletjes ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5388/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5387/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/5386/thumb.jpg

Thuis heb ik nog nooit wat gesloopt.
Op mn werk is een ander verhaal
Cputje laten doorbranden door vergeten de coolfan stroom te geven
Socketje afgebroken omdat er al 1000x een heatsink opgezet was
Printbaantjes doorgesneden door uitschieten met schroevendraaier
Borden laten doorbranden doordat de voeding te hoog voltage gaf (niet mn eigen schuld dus eigenlijk)
Hdd laten crashen doordat ik hem uit mn fikken liet flikkeren

Risico van het vak zal ik maar zeggen

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Had vandaag via men pa voor een lagere prijs een Lian-Li PC70 case voor men maat ontvangen. Men maat had alles reeds betaald dusjah. Nu wou hij die modden maar aangezien hij het gereedschap (The almight King Wipzaag and his son Prince Dremel) niet heeft, had ik hem gezegd dat hij de mijne mocht gebruiken.

Hij was bezig met een window te zagen met de dremel en wou even alle splinters eraf vegen dus legde de dremel op de bovenkant van de case, maar de de schakelaar was niet helemaal omgezet, resultaat, bovenkant van de case verneukt en de dremel op de grond gevallen en dood. Een dremel van 175 euro, nog geen 2 dagen oud :'(

OK, hij gaat me een nieuwe dremel kopen en neemt dan de wipzaag om verder te gaan met het window. Begint hij te zagen, en net op het einde sloeg hij naar een vlieg die rond zijn hoofd vloog en klak, beetje tever gezaagd met als resultaat helemaal door zijpaneel.
Zegt hij me dat hij wel een premodded zijpaneel zal aanschaffen en de bovenkant van de case waar de dremel zijn werk heeft gedaan uit te zagen en 2 80mm blowholes van te maken. Nu had ik nog zo'n ouwe ronde zaag liggen die je in je boormachine kan steken. Die is net groot genoeg om een 80mm blowhole te maken. Hij steekt die in de boormachine, zet dat ding op de case (eerst met een puntslag een putje geslagen zodat de boor die aan de onderkant zit beter past en meteen begint te boren) en begint te boren. Wat hij niet had gecontroleerd was de snelheid van de boormachine. Dat ding ston op maximum snelheid en dan nog eens op klopboren er bovenop. Resultaat, de buitenste zaag van dat zaag ding afgebroken en zit geblokkeerd in zen case. Wil hij het er met en hamer uitslaan, slaagt hij dat ding gewoon helemaal scheef en slaagt hij nog een paar keer op de bovenkant van de case ook.

Op dat moment heb ik hem maar aangeraden om ermee te stoppen voor hij die case nog meer verneukte en mijn gereedschap ook.

Had ik er foto's van kunnen maken (batterijen van digicam waren aan het laden :( ) had ik nu een cursus "Hoe verneuk ik mijn Lian-Li PC70 case van 200 euro en men gereedschap erbij" kunnen maken.

Maarja, iedereen heeft wel eens een slechte dag en ondertussen is er al een nieuwe Lian-Li PC70 case besteld met premodded window en de winkel gaat er bovenaan 2 120mm blowholes in maken. Maar nu blijft hij met zen fikken van men spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik zal mee doen :D

tijdje terug was ik met fans etc aan t kloten die ik terweil de pc aan ston aan sloot op mn voeding na goed t gaat een paar keer goed maar in eens kreeg ik kortsluiting :\

geen ramp voeding ontladen dan doet hij t weer d8 ik :D voding ontlaad, doet het nog steeds neit ik eigenwijs als ik ben probeer alles te doen om hem aan de praat te krijgen goed uit eindelijk was ik zo ver dat ik met de voeding in mijn hand de pc aan en uit aan het zetten was :D helaas deed hij het nog niet... ik ten einde raad aan dat schakelaartje aan de achterkant van 230 naar 115 oid zetten... computeraan knlat die voeding spontaan uit elkaar in mijn handen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PeGys schreef op 02 juni 2003 @ 22:56:
Had vandaag via men pa voor een lagere prijs een Lian-Li PC70 case voor men maat ontvangen. Men maat had alles reeds betaald dusjah. Nu wou hij die modden maar aangezien hij het gereedschap (The almight King Wipzaag and his son Prince Dremel) niet heeft, had ik hem gezegd dat hij de mijne mocht gebruiken.

Hij was bezig met een window te zagen met de dremel en wou even alle splinters eraf vegen dus legde de dremel op de bovenkant van de case, maar de de schakelaar was niet helemaal omgezet, resultaat, bovenkant van de case verneukt en de dremel op de grond gevallen en dood. Een dremel van 175 euro, nog geen 2 dagen oud :'(

OK, hij gaat me een nieuwe dremel kopen en neemt dan de wipzaag om verder te gaan met het window. Begint hij te zagen, en net op het einde sloeg hij naar een vlieg die rond zijn hoofd vloog en klak, beetje tever gezaagd met als resultaat helemaal door zijpaneel.
Zegt hij me dat hij wel een premodded zijpaneel zal aanschaffen en de bovenkant van de case waar de dremel zijn werk heeft gedaan uit te zagen en 2 80mm blowholes van te maken. Nu had ik nog zo'n ouwe ronde zaag liggen die je in je boormachine kan steken. Die is net groot genoeg om een 80mm blowhole te maken. Hij steekt die in de boormachine, zet dat ding op de case (eerst met een puntslag een putje geslagen zodat de boor die aan de onderkant zit beter past en meteen begint te boren) en begint te boren. Wat hij niet had gecontroleerd was de snelheid van de boormachine. Dat ding ston op maximum snelheid en dan nog eens op klopboren er bovenop. Resultaat, de buitenste zaag van dat zaag ding afgebroken en zit geblokkeerd in zen case. Wil hij het er met en hamer uitslaan, slaagt hij dat ding gewoon helemaal scheef en slaagt hij nog een paar keer op de bovenkant van de case ook.

Op dat moment heb ik hem maar aangeraden om ermee te stoppen voor hij die case nog meer verneukte en mijn gereedschap ook.

Had ik er foto's van kunnen maken (batterijen van digicam waren aan het laden :( ) had ik nu een cursus "Hoe verneuk ik mijn Lian-Li PC70 case van 200 euro en men gereedschap erbij" kunnen maken.

Maarja, iedereen heeft wel eens een slechte dag en ondertussen is er al een nieuwe Lian-Li PC70 case besteld met premodded window en de winkel gaat er bovenaan 2 120mm blowholes in maken. Maar nu blijft hij met zen fikken van men spullen.
Jzus man. Ziek van denk ? WTF!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 23:02:
[...]

Jzus man. Ziek van denk ? WTF!!
Is best wel grappig als je eraan terugdenkt hoor, en het is trouwens mijn geld niet en morgen heb ik nieuwe dremel + zaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'( Vrijdag mijn Gf 4 Ti 4400 van Asus van 2 maanden oud laten doorbranden neeeeeeeeeeeeeee,, nou hopen dat het onder de garantie een nieuwe krijgen is 8)7 Echt ik begin nooooooit meer aan eht overclocken van een videokaart.

Dit is trouwens het eerste wat echt kapot is gegaan, verder nog alleen bij het in elkaar zetten van nieuwe proc + mob + cdrom + koeler + ram vergeten het hendeltje van het socket open te doen voor ik de proc erin doe 8)7 |:( comp helemaal in elkaar (nog niet aan gezet). klig in bed, bekenk me opeens KUT ik heb dat henkeltje niet open gezet Dat voelt kut net nieuwe proc van 140 euro (barton 2500+) _/-\o_ i love amd ,, geen enkel pinnetje verbogen en alles doet het lekker op 177*11,5 @sync met mem :( alleen m'n videokaart dus net gesloopt nu alleen nog een oude Gf2 GTS erin |:(

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-08 14:14
Tjah ik ben eerlijkgezegd altijd heel erg voorzichtig met mn hardware en daarom is er nooit eigenlijk wat kapotgegaan. Jah, laast schakelde mn voeding zichzelf uit omdat ik kortsluiting maakte met een ledje maar er was niks aan de hand. Ik zou me echt niet voorstellen een dremel van 175 euro te vernielen en dan ook nog een kast van 200 euro naast de schroothoop sturen :D

Wel een keer een pci 128 maar die werkte wel in een ander systeem :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 18:38
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 03:32:
okey... ff kijken hoor.

had 2 x msi k7t 2turbo bordje. 1 met wachtwoord in bios, de ander was het bord doorgebrand door sluiting van een netwerk kaart. had wel beveiligd mogen zijn maar okey.
ik wou de goede bios van het kapotte mobo in die andere stoppen... haal de bios eruit en wil die bios met dat ww eruit halen dat ik dus niet weet om die oude erin te zetten. schroeven draaien tussen bios en bankje.. lichtjes drukken... krak.. heel bankje van het mobo eraf (heb foto's ja) weg 2 moederborden van 2 maanden oud :) geen bon.
dat is STOOOOOOOOM, je wachtwoord fix je niet door je BIOS om te wisselen, WHAHAHAHAHA, DIE STAAT NOG ALTIJD IN JE CMOS, oftewel een CMOS CLEAR en je pc doet het, whahahahaha
en zelfs MET bon krijg je geen garantie...

zoizo, mensen... waarom ga je in godsnaam in je case zagen/hakken/modden met de zooi er nog in, HOE STOM BEN JE DAN...

en mensen die op hun werk spullen mollen zijn STOM, want dan hoor je dat werk niet te doen... ik werk zelf al meer dan een jaar bij een webshop, meer dan 500pc's gebouwd en nog geen enkel "ongelukje" gehad

Modbreak:
In je eigen woorden: Hahahaha dat is pas STOM! Zet je zo'n botte / trollende reply neer in een topic terwijl je (zou moeten) weet dat dat niet mag hahaha HOE STOM BEN JE DAN!

M.a.w. doe voortaan even normaal......

[ Voor 15% gewijzigd door m-m op 14-06-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
PeGys schreef op 02 June 2003 @ 22:56:

wat een ultimate meester verhaal, kan je die case ergens bekijken? in een museum ofzo wat een meester gast!
RS_003 schreef op 29 mei 2003 @ 16:17:
Het enigste wat ik heb gesloopt tijdens case modden is me ps2 aansluiting van me rotzooi pc ( was een houte kast en mobo zat er al in, alles helemaal op maat gezaagt en mobo er in, was ik 1 gaatje vergeten, nja haal mobo er niet uit en begon met boren, result : dwars door me mobo gegaan, nog wel stabiel aleen ps2 kapot )
nog zon meester :D

[ Voor 10% gewijzigd door Sir Vega op 03-06-2003 00:18 ]

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:39
DAMN, blue force!!!!
voor alle schade die in dat verhaal voorkomt, had ie een hele nieuwe pc kunnen kopen... :D

met alle respect, maar dit is echt 't TOPPUNT der mislukkingen hoor... whahahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

OverSoft schreef op 03 June 2003 @ 00:01:
[...]

dat is STOOOOOOOOM, je wachtwoord fix je niet door je BIOS om te wisselen, WHAHAHAHAHA, DIE STAAT NOG ALTIJD IN JE CMOS, oftewel een CMOS CLEAR en je pc doet het, whahahahaha

zoizo, mensen... waarom ga je in godsnaam in je case zagen/hakken/modden met de zooi er nog in, HOE STOM BEN JE DAN...

en mensen die op hun werk spullen mollen zijn STOM, want dan hoor je dat werk niet te doen... ik werk zelf al meer dan een jaar bij een webshop, meer dan 500pc's gebouwd en nog geen enkel "ongelukje" gehad
Jahaa natuurlijk _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Jij doet echt nooit iets stoms O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Bajoran op 03-06-2003 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Haha :D
Hoe krijgen sommige mensen het voor elkaar he ?!

_O_

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

orca schreef op 02 juni 2003 @ 21:49:
Ik kwam er op een originele wijze achter dat je geen blauwe power led in een systeem moet solderen als de stekker van de voeding nog in het stopcontact zit. de stop sloeg eruit en de voeding was opgeblazen.. (de led deed het ook niet meer shit)

nog een stunt met leds: een optische muis achtereenvolgens een blauwe led geven dan een superbright blauwe led en dan een blacklight led nu zijn de led soldeerpunten aan gort..

mijn dvd speler voor onder de tv ging kapot, ding opengemaakt en toen zag ik een ide interface dus ik de dvd lezer uit de pc gehaald en aangesloten, nu zijn ze allebei kapot.
de behuizing hiervan gebruikt als de externe behuizing van mijn cd schrijver, daar moest ik de frontjes van dat ding voor afslopen, nu gebruik ik de behuizing niet meer en ben ik de frontjes kwijt..
Die eerste stund met die blauwe led klinkt mij bekent in de oren, had dat nou ff 3 dagen eerder gepost en ik had geen nieuwe voeding hoeven aanschaffen. Naja.... "Van fouten moet je leren" zechen ze, dus weten we het voor de volgende keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 18:38
Bajoran schreef op 03 juni 2003 @ 00:19:
[...]

Jahaa natuurlijk _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Jij doet echt nooit iets stoms O-)
nope, nog geen fouten gehad (op mijn werk tenminste :P)
en de andere 3 dingen die mis zijn gegaan thuis staan al in dit topic :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Processor en CPU fan op een rare manier opgeblazen
ik weet nog steeds niet hoe t kan, (maar daarvoor hbe je garantie:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
OverSoft schreef op 03 June 2003 @ 00:01:
[...]

Jezus, je kan iemand ook wel op een andere manier afzeiken hoor :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Granny
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:18
Ja.... beetje mensen gaan lopen afzeiken in de 'mislukkingen' forum.. erg bijdehand.. :r

Gelijk ook maar even mijn 'leermomentjes' opnoemen B)
* met het spuiten van mijn mobiel het frontje eraf genomen... netjes de nokia logo afplakken + het display venstertje.
Alleen niet aan de achterkant het venstertje afgeplakt. Dus door de nevel van de spuitbus werd de achterkant ook lekker meegespoten.. was wel een vervelende ontdekking toen ik het afplaktape er van de voorkant afhaalde en ik niet door het venstertje kon kijken. :>
Gelukkig viel het er nog wel af te krijgen met schoonmaakmiddel.
* verder een xp2000 laten doorbranden omdat de koeling er verkeerd omzat (uitsparing koelblok zat aan de verdeerde kant).

verder is me gelukkig nog niets overkomen (afkloppen)

[ Voor 95% gewijzigd door Granny op 03-06-2003 19:15 ]

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Ik ga proberen morgen langs te gaan bij hem om foto's te maken van die case. Hopelijk heeft hij hem nog gehouden.

Waarom was die fucking digicam nu niet opgeladen op het moment zelf, je zou je doodgelachen hebben met de uitdrukking op zen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 13:57

Maximus

There is no substitute

net een gecrushde AMD 1000 MHz thunderbird :p

nieuwe voor de server is een duron 1300

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 17:10
BlueForce, wat een hark die gast man, geweldig! Ik zit met tranen in m'n ogen van het lachen, toen dat met die hamer kwam had ik het niet meer, en ik dacht dat het zagen al hilarisch was...

* ESteg veegt lach-traan weg uit ooghoek...

Is er nog kans op foto's van de kast...? Please...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESteg schreef op 14 juni 2003 @ 22:12:
BlueForce, wat een hark die gast man, geweldig! Ik zit met tranen in m'n ogen van het lachen, toen dat met die hamer kwam had ik het niet meer, en ik dacht dat het zagen al hilarisch was...

* ESteg veegt lach-traan weg uit ooghoek...

Is er nog kans op foto's van de kast...? Please...? :)
Ik had net precies het zelfde , lullig voor de persoon die dit is overkomen.
Maar hoe hij het ook vertelde zo mooi :D _/-\o_

Echt heerlijk topic dit , mij is nog niks overkomen. (ff afkloppen)

Ik zou er ook wel eens foto's van willen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Haha ik wil er ook wel wat foto's van, zal helaas wel onidentificeerbaar zijn geworden ;)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is nog niet veel voorgekomen omdat mijn eerst echt big case mod nog moet komen.
Wel is er bij mij wat kleine dingen voorgekomen bij het bevestigen van nieuw hardware.

Ik probeer de kast eraf te halen, hmm.. klem... Iets harder rossen aan die kast dan maar, nog niet... Nog harder... En ja hoor. Eindelijk eraf. Helaas trok ik wel de kabel van de aan / uit knop mee.. Gebroken dus. Gelukkig heb ik een leuke soldeer apparaat staan en heb die dan ook gebruikt om het weer te fixen :)

Ik probeer nu een leuke kast te zoeken om te modden en probeer wat ideeen uit te werken voor een case mod. Wie weet dan weer een bericht hier... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:11

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

nou nog een verhaaltje dan maar....

laatst bezig met een zelfgemaakte koeler, nogal riskant want hij rustte niet op de pads op mijn XP2000+ Dus was voorzichtig aan het monteren met m3 draad door het mobo, opeens... KRAK. Naja dacht ik, ik hoor spoken. Dus ik zet de comp aan. fan draait zzzzzzzz ... Bzzzzzt hij zet zichzelf uit na 3 sec.... geen beeld.....

koeler eraf.... ja hoor, stukkie van de core afgebroken :( dure sleutelhanger

heb gelukkig diezelfde dag nog voor 70 Euro een Tbred 1800+ kunnen kopen, die nou op 2.23Ghz draait en de oude proc dik inhaalt :P toch nog iets positiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit eens een nieuwe memory module er bij de buren ingestopt (128mb pc133)

Nou dat heb ik geweten hoor, we waren ''vergeten'' de stroom er af te halen :X

Dus ik stop dat ding er in, maar vreemd genoeg paste de module op 2 manieren.
Na een beetje gokken en prutsen toch maar er (hopelijk) goed ingezet...

Wat denk je? ik zet de pc aan vliegt het moedbord in de fik (daar bij het geheugen), en een stinkende plastic lucht.
Het moederbord was aardig zwartgeblakerd bij de geheugen banken.

Mobo dood en geheugne dood 8)7

Maar ja dat was nog in de n00b jaren :+

voortaan toch maar naar de pinnetjes kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-08 16:53

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

PeGys schreef op 03 juni 2003 @ 19:48:
Ik ga proberen morgen langs te gaan bij hem om foto's te maken van die case. Hopelijk heeft hij hem nog gehouden.

Waarom was die fucking digicam nu niet opgeladen op het moment zelf, je zou je doodgelachen hebben met de uitdrukking op zen gezicht.
en? nog fotos weten te bemachtigen, of zitten we met zijn allen voor niks met smacht op pics te wachten!!!

p.s. de enige echte stomme fout die ik ooit gemaakt heb is een Pre-Modded case (TT XaserII) kopen. Maar ach die draait nu als UT2003server en ziet er toch wel leuk uit, maar jah, het blijft premodded 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 14:21

Scighera

swim-bike-run

mijn blunder: zijpaneel van mijn reeds gespoten case afgehaald en een ongeveer 20x20cm groot GDI logo erop gespoten.

bleek het paneel verkeerd te hebbengehouden; staat het logo op de kop

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm, ik ben bezig met een casemod dus ik ben me molexjes zwart aan het spuiten. Nu heb ik geen zin elke keer mijn pc niet te kunnen gebruiken, dus ff andere pc opgesloopt en de molexen van die voeding gehaald. Hmz ikke vandaag die pc ff nodig, doet ie t niet meer! Zal de voeding kapot zijn? of de zekering? nja ik moet er nogeens goed naar kijken! En dit zijn nog maar de "kleine" klusjes, mogen er aub geen meer volgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:44

Zym0tiC

^_^

Scighera schreef op 15 June 2003 @ 15:15:
mijn blunder: zijpaneel van mijn reeds gespoten case afgehaald en een ongeveer 20x20cm groot GDI logo erop gespoten.

bleek het paneel verkeerd te hebbengehouden; staat het logo op de kop
ROFLMAO >:)
ik zie het al voor me, uren bezig geweest met het logo precies te krijgen blijkt dat dat ding op zijn kop staat.
Volgens mij zou ik dat ook nog voor elkaar krijgen :+

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ooit eens een 40x4 LCD schermpje (toendertijd fl 200,-) en die had ik via een testbordje op m'n printerpoort aangesloten. Toen dit eenmaal werkte heb ik de soldeerbout ter hande genomen en heb ik het schermpje direct op een oude printerkabel gesoldeerd. Alleen de 5V haalde ik nog uit mijn testvoeding, en laat ik daarbij nou net de plus en de min omgedraaid hebben |:(. Na een klein uurtje zag ik het lampje 'Current limit' van mijn voeding branden en begon er bij mij ook een lampje te branden.

De controller van het schermpje werkt nog steeds maar het contrast valt vaak weg dus mijn schermpje is nu onbruikbaar.

Verder heb ik met elektronica geknutsel regelmatig het huis zonder spanning gezet en componenten laten door-, verbranden/ontploffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Laatst online: 11-08 13:25
het enige wat ik opblaas zijn ledjes :)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.