[CM] De mislukkingen - part 2

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.814 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Ik had net een nieuwe Chieftec BigTower aangeschaft (voor toen ruim Fl 300,-) Leek me wel een leuk idee om mijn 2 oude P1 60Mhz procesorren die ik nog had liggen op de voorkant te plakken en daar dan onder te spuiten 'INTEL OUTSIDE' in de bekende Intel stijl. Dus ik pootjes verwijderd van processoren, dikke tube Bisonkit en plakken maar. Vervolgens een mooi malletje gemaakt, deurtje met geplakte processoren verwijderd en spuiten maar...Resultaat: LOGO op de kop en na een dag of twee bleek dat zowel de lak als de Bisonkit begonnen te reageren met mijn frontje. Met andere woorden...Frontje naar de knoppen en een heleboel werk voor niets.

Als nog iemand een idee heeft hoe je Bisonkit van de achterkant van een processor afkrijgt :-).

Maand of wat later een blowhole maken in de zijkant van de kast. Weer netjes afgetekend en dremellen maar. En ja hoor een ezel enz....Verkeerde kant van de kast afgemeten en de blowhole koelde de zijkant van mijn voeding :-) (misschien kan ik die wel overklokken)

Als laatste gedacht. Ach totale spuitjob moet ook kunnen. Alles uit de kast gesloopt , geschuurd, gespoten en laten staan drogen in de tuin. Kameraad komt langs en gaat op de kast zitten en die zakt spontaan door zijn hoeven. Heb al met al toch wel 6 maanden lol gehad van zon Chieftec kastje. Maar ja al doende leert men

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een keer me case gespoten (dus alle kappen en alles eraf) en toen had ik hele mooie plaklettertjes gemaakt van zo'n rol nep tranenplaat (of hoe je het ook zegt ;) ). Dus ik ga enthousiast aan het plakken.. Later wil ik de kappen er weer op doen blijkt dat ik de letters aan de ene kant op z'n kop erop had geplakt :P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

Een advies vervang nooit een kapotte zekering van een voeding als de stekker er nog in zit.
:'( |:( AAAAUUUUUWWWW

(Ik spreek uit ervaring)

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op 16 juni 2003 @ 17:38:
Een advies vervang nooit een kapotte zekering van een voeding als de stekker er nog in zit.
:'( |:( AAAAUUUUUWWWW

(Ik spreek uit ervaring)
Lol je bent zowieso al een idioot als jeje voeding openschroeft met de stekker er nog in imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een woord :DOM !!! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Dit is idd een geweldig Topic, vooral dat gestunt met BlueForce.. zn spullen ;)

Verder heb ik weinig om hier aan toe tevoegen. Nix ernstigs gesloopt. Stuk of 5 Fans door mn vinger er in de steken per ongeluk. En veel gestuntel met LEDjes.. "Hmm.. zouden mijn ToBo LEDjes 12 volt aan kunnen? }) "

Er schiet mij iets te binnen, ik heb perongeluk een keer de nieuwe Proc van de pc van mijn ouders gebakken. Had heel leuk de processor eraf gehaald, nieuwe CPU erin, koelding erop en starten maar.. paar seconde later: Crash, boem, baf.. en een vieze brandlucht. Wat was nou het geval? Was vergeten het molex stekkertje van de fan op de heatsink op het MoBo te prikken 8)7

[ Voor 39% gewijzigd door DrSnuggles op 16-06-2003 19:51 ]

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luppie
  • Laatst online: 07:27

Luppie

www.msxinfo.net

In een paar woorden : Ik was toen de tijd nog maar 12, en ja wist ik veel, als de zekering kapot is, dan staat er toch geen stroom op ?? :?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Cobra_Lup schreef op 16 juni 2003 @ 21:02:
[...]

In een paar woorden : Ik was toen de tijd nog maar 12, en ja wist ik veel, als de zekering kapot is, dan staat er toch geen stroom op ?? :?
ach ja, ik ben nu 16 en heb vooral gestuntel gehad met zekeringen en low-noise voedingen. Een keer sloopte ik de kap open omdat hij (dacht ik) het niet deed, stond ie wel aan......... knetter knetter. Was wel lache twee zwarte puntjes had ik toen in mijn vinger staan.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was aan het vijlen (metaal) in m'n pc kamer en een dag later deed m'n videokaart het niet meer: ijzervijlsel via de case fans op de videokaart=kortsluiting pff ...garantie :D

of eeh wc-koelblok op de videokaart leggen met de pc aan, wel fan op cpu.
Knetter knetter oeps weg gf 4200 ... gelukkig deed ie het nog bij opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Net m'n HDD en CD-RW door laten branden. Beetje jammer...

Stond best wel leuke data op m'n HDD ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aikon schreef op 18 June 2003 @ 17:53:

En hoe heb je dat laten gebeuren??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Aikon schreef op 18 juni 2003 @ 17:53:

jah vertellen is één ding, maar hoe is natuurlijk voor ons net zo interessant O-) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Mja...pc stond aan en een molex is gaar, degene die in m'n HDD zat. Die haal ik eruit en prop er een nieuwe in. Pc loopt vast en m'n CD-RW en HDD doen dus niks meer.
Maar ik doe dat soort dingen wel vaker, ook stoot ik vaker tegen die molex en dan hoor je de HDD uit en aan gaan.

Zou WD dit kunnen repareren voor me, nah ja...vast wel, maar doen ze dat ook? Zal ze morgen iig eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:11
Gisteren een mooie :'(

Ik was mijn waterkoeling aan het bijvullen, en aan de onderkant van het systeem, vlak voor de pomp, zit een zijslangetje waar ik het water ingiet. Aan de bovenkant zit er nog een om de lucht eruit te krijgen natuurlijk.
Afijn, ik had dus de stop uit de bovenste slang getrokken en was bezig met bijvullen. Opeens zie ik het water over mijn bureau lopen, dus ik kijk achter mijn PC: was dus de onderste slang van mijn makeshift reservoir afgevallen, en er liep dus even ruim een kwart liter water en koelvloeistof over mijn bureau.
Ik draai me dus vliegensvlug om om een handdoek te pakken (ik had er nog 1 liggen die ik bij eerdere "ongelukjes" gebruikt had ;) ), was ik even vergeten dat ik die vulslang dus nog in mijn hand had. Terwijl ik me dus omdraaide zakte de slang dus naar benee, en het trechtertje kwam dus *precies* in de ontvanger van mijn Logitech MX700 terecht, waar dus ook een leuke hoeveelheid water in liep.

Ik dus als de donder alle spullen van mijn bureau gehaald en -na de slang weer aan het reservoir te maken natuurlijk- de boel drooggemaakt. Gelukkig stroomde het water alleen naar de voorkant van mijn bureau, want aan de achterkant ligt fijn een stekkerdoos waar al de zooi in ingeplugd is. Heb die toch ook maar even uit de muur getrokken voordat de stoppen er weer eens uit liggen.

Het was wel spannend, maar de ontvanger doet het nu niet meer. :'( Hij detecteert mijn muis niet meer....
Zucht... RMA dan maar en kijken wat zij te zeggen hebben...

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou WD dit kunnen repareren voor me, nah ja...vast wel, maar doen ze dat ook? Zal ze morgen iig eens bellen.
Het is natuurlijk moeilijk te zeggen wat er aan jouw schijf stuk zou zijn, maar als het iets met de molex-aansluiting of de printplaat onderaan je HD is, is er hoop.

Zie dat je een identieke HD vindt en haal de printplaat onderaan van je HD door het los te schroeven. Plaats printplaat van de andere HD en test.

(tenzij die printplaat bij WD niet los kan, heb hier alleen Seagates liggen en kan het dus niet checken).

Als er binnen in je schijf iets stuk is gegaan, is het vaak heel wat ingewikkelder. :/ Data-recovery is aan de dure kant, dus je moet in zo'n geval kijken wat de data je waard is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:58

Bob Popcorn

Plop!

Hmm het enige stomme wat ik ooit gedaan heb is nog niet zolang geleden, men kast is van (hoe me moeder het noemt) "Locker metaal" (Heel snel bekrasbaar) Dus ik die kast met alle respect uit de doos gehaald, ASUS MoBo bezel erin, even die rondjes voor de audio eruitgedrukt, dingetje erin, kas neergelegd, alle hardware erin (Soms ff die kast DRAAIEN gewoon op mn bureau) Zet ik m overeind, even trots te kijken naar mn eerste zelf in mekaar gebouwde EIGEN pc (Glunder, glunder :D) Even de andere kant bekijken....JAAA hoor!! Die rondjes van de bezel zaten meeeeters diep in mn sidepanel :D Gelukkig aan de kant die tegen mn muur staan, maartoch zonde...

En op school wel eens een ongelukje met een muis gehad, kijken hoever het knopje "de andere kant op kon klikken" Nou, ik kan jullie vertellen tweakers, net zolang totdat ie afbreekt....En op dat moment staat er net een leraar achter je...Kijk je om, terwijl je mond open valt hoor je op de achtergrond "Krak".....Toch altijd leuk om te zien hoe ze dan kijken..

Maar verder een geweldig topic!

Keep op molling...eeh modding :P

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14

Freakaz0id

RC Geek

Mijn Epia PC is na 1 dagje rondhangen, van 2 meter hoog naar beneden gesodeflikkerd.
De zelfgemaakte bombshell case (Zon Air to ground bom, gemaakt van n rond stuk plastic huls en een neus van een plastic vissekom) leefde toch iets teveel op in zijn naam, en PLOINK, daar gingen de (best dikke) vislijnen waarmee die aan et plafond hing. De schade is enorm, alleen niet de onderdelen die je zou verwachten. :D

Schade Rapport:
* Case Schade
- Gebroken vissekom dop.
- Aluminium staartvinnen allemaal verbogen
- Cathode lamp kapotgeklapt

* Hardware schade
- PSU fan is krom (ongelukkig geraakt)

Dat is alles, maar wel mieters zonde..
Bij het aanschaffen van reparatie onderdelen zal ik het niet laten een paar stevige haken en wat staaldraadjes te kopen.

Helaas geen foto's, m'n cam is ook al stuk
(m'n vader heeft em uit z'n jatten laten vallen. :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 15:27
Freakaz0id schreef op 18 juni 2003 @ 23:07:

Het zit jou ook niet mee...

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ook nooit de goedkope zooi van school vertrouwen. Laatst wou ik wat meer snoerlengte van de muis, dus ik geef daar zon flinke ruk aan. Breekt de snoer door, ik had nog geprobeert de draadjes aan elkaar vast te maken maar dat werkte ook niet.
Ik heb de draadjes maar onder de pc geduwt en een andere pc gezocht. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

Een buurman van me op school heeft es n keer met het vroeten achter zijn PC een splinternieuwe TFT van tafel gedouwd. Et ding heeft nu zon 200 dooie pixels, en et frame is afgebroken. Het was trouwens de eerste week op school toen dat gebeurde. Da ventje was na 2 weken van school verdwenen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 16:51
Mauritzzz schreef op 16 juni 2003 @ 13:08:
het enige wat ik opblaas zijn ledjes :)
Elco's >:) Heeeeeele dikke elco's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:51
Freakaz0id schreef op 18 June 2003 @ 23:07:
Mijn Epia PC is na 1 dagje rondhangen, van 2 meter hoog naar beneden gesodeflikkerd.
De zelfgemaakte bombshell case (Zon Air to ground bom, gemaakt van n rond stuk plastic huls en een neus van een plastic vissekom) leefde toch iets teveel op in zijn naam, en PLOINK, daar gingen de (best dikke) vislijnen waarmee die aan et plafond hing. De schade is enorm, alleen niet de onderdelen die je zou verwachten. :D

Schade Rapport:
* Case Schade
- Gebroken vissekom dop.
- Aluminium staartvinnen allemaal verbogen
- Cathode lamp kapotgeklapt

* Hardware schade
- PSU fan is krom (ongelukkig geraakt)

Dat is alles, maar wel mieters zonde..
Bij het aanschaffen van reparatie onderdelen zal ik het niet laten een paar stevige haken en wat staaldraadjes te kopen.

vervelend he, die zwaartekracht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 21:52:
[...]

Het is natuurlijk moeilijk te zeggen wat er aan jouw schijf stuk zou zijn, maar als het iets met de molex-aansluiting of de printplaat onderaan je HD is, is er hoop.

Zie dat je een identieke HD vindt en haal de printplaat onderaan van je HD door het los te schroeven. Plaats printplaat van de andere HD en test.

(tenzij die printplaat bij WD niet los kan, heb hier alleen Seagates liggen en kan het dus niet checken).

Als er binnen in je schijf iets stuk is gegaan, is het vaak heel wat ingewikkelder. :/ Data-recovery is aan de dure kant, dus je moet in zo'n geval kijken wat de data je waard is.
Jup, i know ;) Bij V&A staat al een gezocht voor zo'n printplaatje. Kheb net ook WD opgebeld en die zeiden ook dat dat de enige oplossing was, helaas deden ze dat niet voor me, enkel omwisselen. Ook konden ze geen printplaatje voor mij regelen.
Denk dat ik hem dan maar gewoon RMA doen, jammer van de data dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet echt een mislukking maar wel iets om FLINK van te balen ..

Kreeg ik gister middag mijn nieuwe Abit nf7-s rev2.0 samen met een Antec Truepower 480, ik dik blij dus en vol enthousiasme inbouwen. Eerst mn waterkoeling maar leeg laten lopen.. allemaal heel voorzichtig .. dr zat nog wat in de buisjes en rad maarja dat maakt niet uit .. ik zet mn mobo er in videokaarten en de hele meuk erbij.

Alles klaar kijk ik opeens een plas van 4 cm op mn Hercules 9700pro :( Haal ik die eruit zie ik dat er nog een grotere op mn geluidskaart ligt en dat er water ( PUUR ) in mn agp en pci slot zat 8)7

Geluidskaart + Videokaart in de zon gelegt die waren binnen 30 minuten nog droog. Het agp en pci slot was anders ik heb er op moeten feunen tot ik er bij neerviel maar het heeft geholpen en hij werkt weer ! :D

Was wel ff schrikken maar ben heeeeel erg blij dat het weer werkt ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn casemod mislukkingen:

Ooit een keer mn oude bigtower kast gespoten met koper kleur. Opzich al verkeerde kleur keuze en de paint liet los bij minste of geringste aanraking :(

Een monitor gemold omdat ik hem op een te hoog hertz aantal had staan ( 100 hertz bij 1152*768 terwijl de max 85 was)

verder en aantal kleine dingen die niet echt schokkend zijn om ze te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

BoKToR schreef op 19 June 2003 @ 09:51:
[...]

vervelend he, die zwaartekracht :P
Juh... Gravity sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vorig jaarofzo was het een heilig moment voor het eerst me eigen pc kopen en in elkaar zetten. alles in elkaar gepleurt en doet niks. en aangezien ik het voor het eerst dee dacht iedereen meteen dat ik wel een fout zou hebben gemaakt. Iedereen wou me wel ff helpen en kwam kijken ze vonden niks totdat er iemand met het goede plan had om van die blanco geheugen dingen in me mobo te pleuren omdat je geen lege slots zou mogen hebben :(. maarjah ik van NEE NEE NEE dit is een AMD systeem met DDR daarmoet je dat niet doen. maarnee hij moest het toch doen, die dingen gingen er al bijzonder stroef in :D en jah hoor hij dee nog steeds nix maar gelukig nog garantie en omgewisseld, mobo was tenslotte al kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 21:58
Flits......net 10 minuten geleden zo'n mooie blauw flits met een klein knalletje ergens uit m'n koffermod bij het aanzetten. Ben er nu achter dat het de voeding was 8)7 Hopen dat de rest nog heel is... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ach ikheb een keer een mobo opgeblazen omdat mn chef de verkeerde loopbackpluggen had gekocht |:( en een week daarna verneukte hij de bios van de fileserver hij zou hem wel ff flashen bios gaf nog aan dat het de verkeerde versie was en dan gewoon stug doorenteren |:(
wat was dat een }:O

vergeten ik heb een keer thuis isolatie materiaal in mn case geplakt tegen die tering resonatie kreeg ik daarna mn case niet meer open |:( heb hem met een zwaar gereedschap open moeten slopen B)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 13:58 . Reden: vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 12:06:
Een monitor gemold omdat ik hem op een te hoog hertz aantal had staan ( 100 hertz bij 1152*768 terwijl de max 85 was)
Hoe krijg jij dit voor mekaar ?? je monitor zou beveiligd moeten zijn voor dit soort dingen.Die moet hooguit terugschakelen.

Als ik dit zo hoor heb jij voor de kat zijn viool eenmonitor weggebracht ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Dan ik ook maar even. Prachtig gat gemod in de zijkant van mijn über13373 chieftec kast. Prachtig, 92 mm enermax fan er in gedrukt. Hoppa, fan bij de hd's aangesloten (zo'n mooi verloop stekkertje) en een tering herrie :D

Dat is niet zo erg, dus ik draai die enermax helemaal naar beneden. HD's blijven opeens opspinnen, ik denk wtf. Enermax fan er af, alles werkt prima. So far so good, ik prik em dus op het moederbord met de gewone 3 pins molex.

Prachtig, werkt als een tiet. Pc booten, fijn fijn, ik check temp. hmm, 54 graden idle, da's nie goed.

Wat blijkt, al mun connectoren op mun asus mobo opgeblazen, cpu fan dood, chipset fan dood :+

Dus, nu alles bij de hd's op geblazen en mijn enermax fan heeft tot op de dag van vandaag een aparte kabel uit de voeding nodig waar niks anders bij op mag zitten, anders krijgen die onder delen te weinig stroom :D

En dus nog steeds alle fan aansluitingen op het mobo kapot :P

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

that sux :( really bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik heb zondag mijn Hercules 3d-Prophet FDX 8500 LE gesloopt, omdat ik zo'n leuk HDD Rack had die netjes met HDD's erin altijd net over mijn AGP kaartje schoof, alleen zondag had ik haast, dus ik had het te wild gedaan, en nu was er een chipje afgebroken ( een mosfet die het Voltage regelt had ik van iemand gehoord ). En nu zie ik lelijke strepen en rare tekentjes bij het booten, en hij wilt niet eens meer naar Win XP booten :( dus thank you Chieftec...

Maarja er is een nieuw chipje besteld met dezelfde functie, en kijken of die het gaat doen.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:38

ErA

Ok jullie mogen me uitlachen.

4 maandjes trug denk ik: "Jottum, ik ga ook zon 1337 raam maken"
Awel van het 1 kwam het ander. Mijn reeds gespoten kastdeur eruit en tekenene maar. Toen zat ik alleen nog met het volgende probleem. Dremel of decopeerzaag. Najah het werd de decopeerzaag, alleen had ik daar een zaagje voor nodig.

Ik naar gamma lopen en daar de biggest en baddest zaag gepakt die ik maar kon vinden. Achteraf bleek dit niet echt de goede keus. Het was zon uberzaagje dat een spoor van ongeveer 2~3 mm achterliet. Verder heel me kastdeur krom doordat het hakelde als de pest. Tevens is het een krasdeur ipv een kastdeur geworden. Bomvol krassen.

Na me kast terug gedeukt te hebben en een beetje over mijn balen heen te zijn kwam het acrylglas te pas. Had 2,4 m2 dus kon aardig wat flikken. Heb meer dan 1,5 m2 gebroken met zagen enzo. Verknalt met standymes. WIST IK VEEL.

Uiteinkdelijk zit het er allemaal in en het leeft ook nog steeds.

Maar no more casemodding pour moi. Verspeelde tijd en moeite. En nix dan bloed zweet en tranen.... veel tranen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

de voeding van me PIII 800 loopt nu al een week zonder koeling :
Ik hoorde een fan aanlopen in de kast, dus ik 1 voor 1 alle fans stilgezet om te horen welke het was, maar omdat ik nie bij de fan van me voeding kon met een schroevendraaier geprobeerd, hij stond stil en het getik was ook weg, maar draaien doet ie tot op de dag van vandaag nooit weer ... :+

Ik denk dat ik blij moet zijn dat ik een goeie airflow in die kast heb :9

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 14:02:
[...]

Hoe krijg jij dit voor mekaar ?? je monitor zou beveiligd moeten zijn voor dit soort dingen.Die moet hooguit terugschakelen.

Ik heb een paar weken geleden ook mijn splinter nieuwe 21"CRT op de zelfde manier om zeep geholpen. Was even vergeten dat de instellingen nog veel te hoog stonden voor dat ding :'(

Maar ja, lang leve garantie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

CRiMiNaL schreef op 19 June 2003 @ 14:35:
de voeding van me PIII 800 loopt nu al een week zonder koeling :
Ik hoorde een fan aanlopen in de kast, dus ik 1 voor 1 alle fans stilgezet om te horen welke het was, maar omdat ik nie bij de fan van me voeding kon met een schroevendraaier geprobeerd, hij stond stil en het getik was ook weg, maar draaien doet ie tot op de dag van vandaag nooit weer ... :+

Ik denk dat ik blij moet zijn dat ik een goeie airflow in die kast heb :9
Van de week liep m`n oude comp bagger (p!!) allemaal kloten en doen, normaal hoor je alleen de fan van de voeding maar die hoorde ik opeens niet meer.

Ik kijk achter bij de voeding zie ik dat de voeding stilstaat, 10 sec later bam bam. Hup een paar elco`s naar de klote, resultaat voeding helemaal naar de kloten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn grootste blunder is met het bouwen van mijn eerste pc gebeurt.
Alles in de kast gebouwd, sluit fdd aan, en hmz, hij doet t niet. Ik kijken, had ik molex verkeerd om aangesloten. Ja, dat lukt je niet he. Ik nieuwe gehaald( garantie)
kom thuis en ja hor, ik ben weer zo lomp, weer verkeerd om. Ik schaam me er niet voor hor. ( wel dus)
na 3 x had ik eindelijk een werkende fdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 13:29:
maarjah ik van NEE NEE NEE dit is een AMD systeem met DDR daarmoet je dat niet doen.
waarom dat dan niet waarom geen AMD met DDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 June 2003 @ 14:02:
[...]

nee das niet waar. Ik zette mn monitor eerst op 100 hertz daarmee had ik geen problemen voor ongeveer 2 weken toen begon mn beeld met het opstarten roze te worden en langzaam weer zwart. Als ik mn resolutie of hertz veranderde begon mn resolutie te flippen en heel veel storing in het beeld zodat ik niks meer kon lezen van het beeld, gelukkig dus dat windows na een aantal seconden overschakeld naar de vorige resolutie wat wel goed was, maar na een tijdje begon hij ook in de resolutie die ik altijd had te flippen. Dit werd dus later met de dag erger. Toen de laatste dag starte ik mn pc op en was het beeld nu helemaal roze en zag ik ineens 2 lichtbalken naar elkaar toe lopen waarna mn monitor BAM zei en helemaal niks meer deed. Maar ja ik had garantie dus niks aan de hand.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vriend van mij heeft niet zo veel verstand van pc's. Hij kwam op het "geweldige" idee om achter op zijn voeding de knop 110v-230v om te zetten, in de hoop dat zijn pc sneller werd. BAM KNETTER. De voeding ging in rook op. 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat vind ik best een rare denkkronkel: "Als ik die pc op 110v zet in plaats van 230v, wordt misschien sneller"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
Ooit bij me eerste kast mod (eind 80-er jaren) gloednieuwe 5.25" Quantum diskdisk verkeerd aangesloten (Molex andersom-> als je maar lomp genoeg duwt lukt het :) ). Heeel mooi wit rookpluimpje van die disk en very dood! Schijnheilige smoel opgezet en terug naar de winkel en kreeg een nieuwe.

Verder een van de eerste ORB koelers op mijn destijds erg nieuwe TB1000 gehad, nooit problemen met eropzetten gehad (z. spacer zelfs). Toen moest het dus een keer fout gaan, hoorde bij het plaatsen een raar geluidje bleek er een hoekje van de core af te zijn gesprongen :'(

Uiteindelijk via de WA verzekering van mijn vriendin die TB vergoed gekregen >:)

("was bij het stofzuigen tegen de wankele bigtower aangestoten, deze viel om, pc dood")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
b-gone schreef op 20 juni 2003 @ 13:18:

("was bij het stofzuigen tegen de wankele bigtower aangestoten, deze viel om, pc dood")
zet hem dan met haringen vast 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Mauritzzz schreef op 20 June 2003 @ 14:31:
[...]

zet hem dan met haringen vast 8)7
en scheerlijnen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Of gewoon aan de vloer vast lijmen. 8)7

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

lijmen, haringen, scheerlijnen 8)7 gewoon verankeren aan de vloer met kijlbouten zou ik zeggen en een laagje gewapend beton er omheen om hem te beschermen tegen mensen die er tegenaan lopen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritzzz
floriske.nl schreef op 20 juni 2003 @ 17:09:
lijmen, haringen, scheerlijnen 8)7 gewoon verankeren aan de vloer met kijlbouten zou ik zeggen en een laagje gewapend beton er omheen om hem te beschermen tegen mensen die er tegenaan lopen O-)
of je metselt hem hoop in de muur :) heb je er ook geen last meer van (alleen aan en uitzetten) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakaz0id

Freakaz0id

RC Geek

waarom moeilijk doen over ertegenaan lopen.
Ducttape em gewoon aan et plafond! Als et room mates van de grond houd, een PC ook wel. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

floriske.nl schreef op 20 June 2003 @ 17:09:
je kunt er ook een waarschuwings bord ergens vandaan halen en op je pc plakken O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt ook gewoon geen pc kopen das nog makkelijker :'( :'( :'(

maarja voor dat geld kun je ook leuke andere dingen doen
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriske.nl schreef op 20 June 2003 @ 17:09:
Ram hem plat met de grootste voorhamer die je vinden kan.......valt ie ook nie meer om... }) }) }) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 19:09:
[...]

Ram hem plat met de grootste voorhamer die je vinden kan.......valt ie ook nie meer om... }) }) }) 8)7
of die dan nog doet is de tweede vraag................... :'( :'( :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Meneer aard op 20-06-2003 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg hier in de shop laatst een PC binnen waarbij de cooler niet gemonteerd was.. hing gewoon te bungelen in de kast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer aard schreef op 20 June 2003 @ 19:16:
[...]

of die dan nog doet is de tweede vraag................... :'( :'( :'(
je hebt dan wel een erg orginele casemod.... :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

MAar hij kan dan niet meer omvallen, dus is hij op dat moment niet mislukt en hoort hij ook niet in dit topic thuis. :+

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 19:24
ccfl gebroken, moets snel ff iets in m'n kast doen(ik denk dat kan wel terwijl hij aan staat). maar ik kwam met mijn vingen net tussen de fan van m'n zalman, ik schrok en kwam tegen die ccfl aan(hing er nl boven) die deed het niet meer.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 20:28:
[...]

je hebt dan wel een erg orginele casemod.... :+ :+
ach ja, weer eens wat anders. D`r was toch hier langs gekomen dat iemand (buiten GoT) het nodig vond om zijn kast te bewerken met bijl,hamer e.d. :?

[ Voor 24% gewijzigd door Meneer aard op 20-06-2003 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 19:11
Meneer aard schreef op 20 June 2003 @ 21:43:
[...]

ach ja, weer eens wat anders. D`r was toch hier langs gekomen dat iemand (buiten GoT) het nodig vond om zijn kast te bewerken met bijl,hamer e.d. :?
Jup, een of andere idioot die een kast ging beschieten met geweer van z'n broer, en kettingzaag erop los liet, dat soort dingen. Maar die's niet mislukt, gewoon stoer!

* FragFrog kent ook het verhaal waarin iemand een blowhole wil maken dmv een gasfles laten ontploffen... hij heeft het niet overleefd :/

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:08
Tja mijn mislukking..
Ooit toen ik nog echt helemaal niks van computers wist een oude olivetti server gekregen. Zat natuurlijk helemaal vol met stof.. dat zou ik wel een schoonmaken. Alles goed aangesloten en computer aangezet. Zwart scherm. Wat blijkt 72 pins geheugenbankje er schuin in. Waarschijnlijk de onboard scsi bios geflashed waardoor alleen nog maar de normale ide aansluitingen werkte .. maar ja het ding had aleen maar scsi hd's. Daar ging m'n allereerste comp binnen 3 uur naar de haaien (snik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

FragFrog schreef op 20 June 2003 @ 22:01:
[...]
Jup, een of andere idioot die een kast ging beschieten met geweer van z'n broer, en kettingzaag erop los liet, dat soort dingen. Maar die's niet mislukt, gewoon stoer!

* FragFrog kent ook het verhaal waarin iemand een blowhole wil maken dmv een gasfles laten ontploffen... hij heeft het niet overleefd :/
waar stond dat ook alweer eens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 09:06
Hierzo; http://www.meetthegeeks.org/howto/dont.htm

Mooie casefan;
Afbeeldingslocatie: http://www.meetthegeeks.org/howto/done3.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door frickY op 21-06-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

lol, als we zo doorgaan moeten we haast een nieuw topic gaan openen : "het grote, hoe voorkom ik dat iemand tegen mijn case aanloopt of hij omvalt (op een zo origineel bruut mogelijke manier) topic" "
:*)

[ Voor 18% gewijzigd door floriske.nl op 21-06-2003 18:37 . Reden: traditieonele spelvout verweidert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het maken van een FAN-bus heb ik een 80mm fan opgeblazen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
floriske.nl schreef op 21 June 2003 @ 15:36:
lol, als we zo doorgaan moeten we haast een nieuw topic gaan openen : "het grote, hoe voorkom ik dat iemand tegen mijn case aanloopt of hij omvalt (op een zo origneel bruut mogenlijke manier) topic" "
LOL, deze ook MET traditionele spelfout :9

http://www.jellywoods.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

floriske.nl schreef op 21 June 2003 @ 15:36:
lol, als we zo doorgaan moeten we haast een nieuw topic gaan openen : "het grote, hoe voorkom ik dat iemand tegen mijn case aanloopt of hij omvalt (op een zo origneel bruut mogenlijke manier) topic" "
of het originele casemod topic O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

b-gone schreef op 20 juni 2003 @ 13:18:
Ooit bij me eerste kast mod (eind 80-er jaren) gloednieuwe 5.25" Quantum diskdisk verkeerd aangesloten (Molex andersom-> als je maar lomp genoeg duwt lukt het :) ). Heeel mooi wit rookpluimpje van die disk en very dood! Schijnheilige smoel opgezet en terug naar de winkel en kreeg een nieuwe.
Haleluja! Jarenlang heb ik met deze schande moeten leven... Ik maar denken dat ik de enige moroon ben die dat voor elkaar krijgt!
Ook een keer twee PC's op elkaar willen aansluiten met een parallelle kabel (tbv UFO). Alleen was de ene PC een Laser die een aansluiting had voor een externe Floppy (was een slimline XT zonder FD). Wat doen die kokosnoten van Laser nou...die maken die aansluiting exact dezelfde als de printerpoort. Het verschil is de +5V die erop zit tbv de voeding van de FD... Je raad het al: 2 controllers opgeblazen. De chips aan van beide PC's hadden een mooi brandplekje erop.
Onlangs heb ik nog een keer in een haastige bui en in het halfschemer een DIMMmetje gemold door 'm (achteraf) niet goed in te steken. Hij zat nog een beetje scheef en toen begon het vreselijk te stinken en een beetje te roken. Gelukkig was het geen hele dure DIMM, maar wel lullig.

Heel wat jaren geleden ook nog eens een keer een netwerkkaart uit een PC getrokken die nog aanstond (wat is dat voor herrie...oh...de voeding...). Gelukkig was het een robuust bakkie (IBM PS/2 M30) en zowel de PC als de kaart hebben het gewoon overleefd. Pffff...

Therapeutische thread :)

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakaz0id schreef op 20 June 2003 @ 17:56:
waarom moeilijk doen over ertegenaan lopen.
Ducttape em gewoon aan et plafond! Als et room mates van de grond houd, een PC ook wel. |:(
Jajajajaja..Ductape Rulezz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

EVEN MIJN HART LUCHTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :'(

* Ik hoop de medebestellers van die vertinde mesh dat jullie iets meer geluk met meshen hebben dan mij, ik heb in eerste instantie mijn atx connector gedaan en het zag er wreed uit!!!! dus ook maar meteen een aantal molexen gedaan, netjes krimpkous erom etc.

Maar toen kwam het, ik moest even vlug mijn voeding aansluiten omdat ik mijn
pc op moest kunnen starten, en wat denk je???
Hij deed NIKS :'( ik al meteen balen en onder het motto, ik baal als een stekker en ga het nu zo snel mogenlijk weer in origineelstaat brengen heb ik toen al mijn mesh er afgehaald, op zo'n manier dat hij nu niet meer te gebruiken is (stom
stom ik weet het, maar eens mens dat over de zeik is doet nu eenmaal rare dingen 8)7 )

Wat bleek achteraf......... ik had de atx-connector verkeerd aangesloten, nu
doet hij het weer, maar heb ik wel de helft van mijn mesh aan gort geknipt :'(

kan mezelf wel voor mijn kop slaan nu ik heb nog een halve meter over, das niet echt genoeg om opnieuw te beginnen dus maar op zoek naar iets anders, ga niet nog een keer van dat dure spul bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

floriske.nl schreef op 04 July 2003 @ 20:57:
EVEN MIJN HART LUCHTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :'(

* Ik hoop de medebestellers van die vertinde mesh dat jullie iets meer geluk met meshen hebben dan mij, ik heb in eerste instantie mijn atx connector gedaan en het zag er wreed uit!!!! dus ook maar meteen een aantal molexen gedaan, netjes krimpkous erom etc.

Maar toen kwam het, ik moest even vlug mijn voeding aansluiten omdat ik mijn
pc op moest kunnen starten, en wat denk je???
Hij deed NIKS :'( ik al meteen balen en onder het motto, ik baal als een stekker en ga het nu zo snel mogenlijk weer in origineelstaat brengen heb ik toen al mijn mesh er afgehaald, op zo'n manier dat hij nu niet meer te gebruiken is (stom
stom ik weet het, maar eens mens dat over de zeik is doet nu eenmaal rare dingen 8)7 )

Wat bleek achteraf......... ik had de atx-connector verkeerd aangesloten, nu
doet hij het weer, maar heb ik wel de helft van mijn mesh aan gort geknipt :'(

kan mezelf wel voor mijn kop slaan nu ik heb nog een halve meter over, das niet echt genoeg om opnieuw te beginnen dus maar op zoek naar iets anders, ga niet nog een keer van dat dure spul bestellen.
Dure spul? Zo heel duur is het toch niet? http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=201&p=l&g=125

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoorde ook een x een mooie van een maatje van me. Die kreeg een klant in de winkel, die had zijn pc ingespoten met contactspree. Onder het motto, dan doet hij het wat beter. En, ja wat zeg je dan tegen zo'n klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

nee, die standaard mesh is inderdaad niet duur, maar ik had 1337 vertind koperen mesh besteld van 8,50 ex btw per meter met een dekking van 95% waarover ik transparante krimpkous had zitten, onder het motto, dat heeft nog niemand :D en het zag er zwaar wreed uit, tot ik over de zeik ging :'(

dit was mijn eerste grove/dure mislukking tot nu toe (ach, eens moet de eerste keer zijn, maar ik hoop dat ik de volgende keer iets minder over de zeik ga/ chagerijnig wordt)

[ Voor 17% gewijzigd door floriske.nl op 04-07-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 06-08 10:22
Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 21:20:
Ik hoorde ook een x een mooie van een maatje van me. Die kreeg een klant in de winkel, die had zijn pc ingespoten met contactspree. Onder het motto, dan doet hij het wat beter. En, ja wat zeg je dan tegen zo'n klant?
Lol, dit is het mooiste wat ik in dit opsom-topic al gelzen heb.

offtopic:
Ze sluiten opsom-topics, maar dit is er ook één, niemand of amper iemnad replied hier, er zijn geen discusies langer dan 5 posts...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn geheugen ooit ondersteboven gestoken |:(
begon in ene keer te stinken :r we dachten eerst dat het de voeding was maar toen we die helemaal uit elkaar hadden gehaald zag ik dat het geheugen, verkeerd stak
het werkte gelukkig nog :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2003 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-08 14:42

KRASH

Juist ja...

Gister 2 pc's naar de kloten geholpen, van een is het moederbord verrot en van de andere is de voeding doorgebrand |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
FragFrog schreef op 20 June 2003 @ 22:01:
[...]
Die had het woord BLOWhole iets te letterlijk genomen :X :+ :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pas 2 nieuwe CCFL's gekocht, je weet wel, dual ccfl op 1 invertor. Een van de buizen knipperde een beetje, ik zie dat er een stukje ijzer uit 1 van de stekkertjes steekt op de invertor, ik aandrukken terwijl ie aanstond BZZZZZZ --SCHOCK--

voor de rest wat LEDs opgeblazen, maar wie heeft dat nou niet gedaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quantum Fireball 20 Gig (toen dat echt veel was) zo vaak gewisseld dat een pinnetje afbrak. Pinnetje eruit getrokken en vervangen door afgeknipte speld. Schijf werkte weer. Ik denk dat maak ik definitief, klodder secondelijm erop, schijf dood.

Irritante piep in huis, ik denk is pc, geef een klap, en ik geef nog een klap en ik geef zon harde klap dat de pc spontaan een BSOD gaf. Rebooten.....weer BSOD....2 van de 4 40 gig IBM schijven dood (mijn eerste RAID crash, onherstelbaar ondanks mirror en stripe :D)
De piep echter was afkomstig niet van de pc maar van een stervende spaarlamp.

Wil me cd rom zover mogelijk mijn kast in hebben (stealth mod) dus loschroeven dat ding en douwen, net zo lang tot ie naar achter schuift zo een condensator van mijn nieuwe MSI KT333 af gebroken....er weer op gezet en draaien, ding instabiel natuurlijk. Gelukkig kon ik hem ruilen :D

Walkman in willen bouwen in kast, precies pas zagen, zet je dat ding ering breek eerst het kleppie af, daarna zet je er een te hoog voltage op en dan kom je erachter dat de knoppies sowieso in de kast hadden gezeten, kast en walkman naar GOT :D

Onboard USB verkeerd om, wacom Tablet roken en onboard connector ook dood

Ide verkeerd om op een K7V, op de een of andere manier wilde ie toen geen DMA meer accepteren, losse ata 100 controller moeten kopen

CCFL met ducttape vastzetten, lostrekken, snoertje los......

Gat zagen voor fan, blijkt het gat voor 5% voor de voeding te zitten, geen fan die past

diverse paintjobs af moeten schuren door regen, vallend blad, katten, ongeduld, as, omvallen, hooglans ipv mat

keer met zo'n elegante draai me pc van me bureau opgetild dat me niet vastgeschroevde cd writer er met een rotgang uitvloog, connectors verbogen, audio draad gebroken en front gebarsten. Tevens wat spieren verrekt :|

Backup cd-rom van mijn vriendin tussen pc en bureau, pak de kast, hoor krak, einde cd

Tja die nick van mij is echt een goed gekozen, weloverwogen naam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

godverdomme ik heb eergisteren eindelijk mijn Chieftec Dragon binnen, dus ik snel mijn compleet nieuwe PC erin gebouwd en ik kreeg 'm ff niet aan de praat... dus ik voel een beetje aan de achterkant van me voeding, ik voel een schuifknopje en verschuif hem en opeens: BOOOM! Dus na een beetje GoT'en kwam ik erachter dat ik me voeding op 110 ipv 210v had gezet ofzo iets, ik weet niet precies maar ik moet dus een nieuwe voeding kopen :'(, maar als het goed is kom de nieuwe 400W voeding morgen binnen :).

om een beetje van de boosheid bij te komen mocht ik gister naar The Matrix Reloaded en had ik een DVD van Hans Teeuwen (Dat Dan Weer Wel) gezien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:07
ik heb die voeding ook al eens op 110 volt staan, allemaal rook :) toen maar even een paar nieuwe condensators erin gesoldeerd en hij deed het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Niet online
jvvv schreef:
offtopic:
Ze sluiten opsom-topics, maar dit is er ook één, niemand of amper iemnad replied hier, er zijn geen discusies langer dan 5 posts...
wat kan het jou schelen :?

[ Voor 8% gewijzigd door m-m op 06-07-2003 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icheb
  • Laatst online: 22-07 09:17
Ik heb ook een hele gave...
Wie van jullie is het ooit gelukt om in het donker een DIMM in zijn slotje te stoppen ?
Mij is het erg goed gelukt, ik had hem er verkeerd om ingedaan, toen bleek pas dat je als je hard genoeg drukt een DIMM er op 2 manieren in kan doen :'(
Was een vrij duur geintje, er kwam een mooi wit wolkje af, en daarna was het mobo kinda vern**kt, maar de dimm heb ik om kunnen ruilen met RMA...
mijn geheugen ooit ondersteboven gestoken
begon in ene keer te stinken we dachten eerst dat het de voeding was maar toen we die helemaal uit elkaar hadden gehaald zag ik dat het geheugen, verkeerd stak
het werkte gelukkig nog
Ok, een geheugenmodule kan er dus op 4 manieren in :X

sebsoft.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:55

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Hehe, heb zelf niet al teveel 'ongelukjes' gehad met computers. Ik weet nog wel dat ik een nieuwe computer in elkaar had gezet, en daarbij de monitor van m'n ouwe computer had gebruikt. Dus ik lekker Win98SE installeren, en het viel me plotseling op na't finetunen van allerlei settings dat mijn monitor zo heerlijk werkte.
De monitor was een oude Samtron geval, ik hield van dat ding. Hij deed het altijd zeer goed onder DOS (en Win 3.11) op de 486. Maargoed, toen kwam 'ie bij die nieuwe Pentium. De monitor was zo helder. Geen flikkeringen ofzo. Een dag later ging hij definitief uit met een 'poof'. Te hoge refreshrate. Dat was zo'n 5 jaar geleden ofzo, en was gelijk de eerste keer dat ik iets over refreshrates wist. :D

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n laatste poging was het uncappen van een k6-2 450 Mhz.
niet gelukt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Laatst online: 08-07-2020
van 468 een keer per ongeluk al pratend en tv kijkend (multitasking pc bouwen ;) ) het powerledje op een of andere power output gedrukt. Draadje smolt gelijk weg en heeft een nasty brandwond achter gelaten op mijn vingers. (vingers rookten na door smeulend plastic :( )

Asus K7V fan conn. gestorven.
Abit KA7 waarvan op een of andere manier een contactje van een ramreepje bleef hangen (kortsluiting enzo, nooit goed)
Golf Finger Device (slot-a overclocking) paar pinnetjes van de conn. vielen eruit. Slijtage had teveel cpu's OC'ed

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
  • Laatst online: 30-07 14:04

mrb

Ok hier mijn lijstje ;) :

Nieuwe amd athlon 1400 kopen, installen en geen boot krijgen, cooler eraf , alles controleren, pc aanzetten >> rook lucht >> AAAAAAAAAAAAAAARGH >> Cooler lag nog op bureau 8)7. De rest kan je wel verzinnen...

220 volt cooler in je kast zetten, stekker in het stopcontact , ding begint als een gek te draaien , ineens : KNETTER > POEF!, hij zoogt lucht af ipv aan en dat vond mn 12v lijn niet zo leuk toen hij in de fan gezogen werd, resultaat : Voeding dood, stoppen doorgeslagen, en boze mama want die was net zover gekomen met supaplex:+

Sdram verkeerd insteken en je afvragen wat er zo stinkt...

Netwerk kabel in een isdn kaart steken en je afvragen waarom je geen kiestoon/ipadres krijgt, er daarna achter komen waarom en daarna zien dat de router gekke kleuren geeft ( paars/rood ipv groen? 8) )

Een divx player bouwen > voeding helemaal uit elkaar halen en atx kabels inkorten, eenmaal aangesloten geen boot krijgen, overal op duwen en ineens : BZZZZT 8)7 > Vinger een week getrilt maar wel een (nog) steeds werkende voeding :)

Dat was het wel ongeveer geloof ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook weer een leuke aktie dit weekeind. Een nieuwe CCFL gekocht ,zo'n mooie gestripte zonder kassie om dat voeding kastje, alleen een printplaatjes dus. De draadjes in een molex prikken met een hand ging niet echt, dus leg het printje ff neer op mijn kast. Steek de draadjes in de molex en ja hoor prachtig mooi blauw licht. nog geen seconde later zie ik op het deksel van mijn kast mooie blauwe vonkjes en wat rook. Toen wist ik gelijk weer waarom ik het printje in eerste instantie in mijn hand hield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:42
Een paar jaar geleden toen ik nog een echte noob was (nu nog steeds een noob maar goed) toen had ik 2 oude computers gekregen, 2 286, dus ik daarmee knutselen en toen wilde ik ze op elkaar aansluiten, dus ikke alles aan gesloten, wat paste dat paste en wat niet paste pech gehad dat mocht weg. Dus toen allebei de voedingen aan gezet en hij starte niet op, maar ook geen rook.
Dus er weer 2 computers van gemaakt deed hij het nog niet. Ik weet niet wat er kapot is gegaan, maar misschien kwam het omdat ik 2 moederborden op elkaar had aangesloten, de Ide kabel, van 1 mobo, naar de hd, naar het andere mobo :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

hehehe :*) na van de week een tegeslag gehad te hebben in mijn modprogress, vandaag weer aan de slag gegaan met mijn baybus.
één print is inmiddels klaar en dus..................tijd voor een testopstelling :D

ok. zaakje aangesloten, pc aan, testfan draait :*) maar ledjes van de fan branden niet, dus staat hij nog in zijn laagste stand, ik draai die potmeter verder open............nee hoor, fan gaat niet harder draaien en leds gaan niet feller branden 8)7 ineens zie ik in mijn ooghoek het ledje wat normaal een beetje de fansnelheid weer hoort te geven oranje worden B) en het was toch echt een blauwe led :*) wat bleek........ mijn eigen even in de pinnen van mijn header vergist :X de fan op de leduitgang aangesloten en andersom, dus mijn fan gaf aan hoe hard mijn ledje aan het doorbranden was (bij wijze van spreke :+ ) maar op 1 ledje na niks kapot, en mijn baybus werkt :*) nu afwerken het ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-02 10:10
Een jaar geleden een paar 386'ers gekregen, en ja wat doe je ermee? PRECIES:

1# Je vraagt je af of er in zo'n co-processor voetje een schroevendraaier kan...en ja het kan. POEFFFF :)
2# Je vraagt je af of er ook een 486 in zo'n voetje kan...en ja, als je maar hard genoeg drukt, kan alles... :)
3# Ik had bij de derde een casemod-spirit, dus pak even onze moker van 45 kilo...en de pc kan nooit meer omvallen :P

Dan had ik een duron 1300 ( :> ) gekocht. Vraag ik aan die gast of het wel een amd cooler is: Natuurlijk meneer (? ik ben 16 maar ok)! Dude, er staat P4, das toch meestal wel een P4 koeler. Naja blijkt dat ik gelijk heb (alleen was ik toen al thuis). FF een nieuwe koeler halen...en die past wel. Yoepie! Alleen ik laat altijd mijn kast open met alle kabels los. TIP: LAAT NOOIT JE KABELS LOSHANGEN! Ik speel een uur lang GTA3, en ik begin wat te ruiken...Ik ga weer terug naar windhoos, en merk ineens op dat mijn stofzuiger...eh koeler niet draait! Ja gek he als er zo'n kabel ervoor zorgt dat je fan niet meer draait! }:O Dus ik start pc opnieuw op, ga naar bios, en ja hoor: 82 GRADEN!!! :> En snel de stofzuiger pakken (ja de echte! ;) ) en alle lucht wegblazen. Gelukkig deed hij het nog... En na een week aan iemand verkocht. O-)

EDIT: Oh ja ik heb zo ramreepje er een keer er verticaal in gekregen (met behulp van mijn moker 8)7 ) Moraal van vandaag: Een geheugenmodule kan er op 6 manieren in: verticaal :+

[ Voor 11% gewijzigd door Oguz286 op 07-07-2003 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of tijdens het werk td computers testen.

videokaart testen op een amd 1900+ nvidia mobo voeding kabel vast op proc cooler(niet draaien dus) ff 15 minuten 3Dmark 2001 laten lopen om te kijken of de videokaart artifacts geeft.
ruik jij ook iets ? ehhh ja maar wat snuf snuf kijk, kijk eej een gloeiend rood koperen proc koeler.

amd was nog net heel cooler was erg gesmolten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Casefan eruitgehaald (om iets met een ledje te fixen), draadje voor de stroom laten bungelen. Ik doe de kast dicht, die draadjes hangen tegen de zijkant van de kast en poef, weg voeding... |:(

En ik was in de weer met het testen van het geluidsniveau van mijn fans met een adapter die 1,5 tot 15 volt kan leveren. Ik pak de volgende fan, de draadjes van de adapter schuiven uit mijn hand en komen terecht op: Juist, het gedeelte van mijn geforce 3 dat in het AGP slot moet. Ikke proberen, en hij geeft dat klote piepsignaal: kapotte graka. Ik haal de koeler er vanaf en wat denk je, op 4 plaatsen was de inhoud van de core naar buiten gesijpeld... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 03-08 21:18
Een bedoelde mod is het niet... maar dacht post het toch ff :

Met je 486dx2 in een BIG tower (toen de tijd ZWAAR!) naar een lan gaan en op de zolderkamer slapen... er ligt een reclame blaadje op de trap (van die gladde zooi)..

Gevolg, ik vlieg van de trap af MET mijn pc in mijn armen, ram tegen de douchedeur en ram de hoek van de pc daar doorheen, stuiter weg tegen een muur en lig daar met mijn pc nog in mijn armen..

Gemod : Front helmaal versplinterd, kast ontzet en gedeukt. Overigens werkte ALLES nog!

Ook een keer een pc verplaatst op een lan.. vergeten de audio kabel eruit te halen en met die kabel mooi een openstaande 2L 7-up fles omgooien welke vervolgens op de grond valt en wild in het rond spuit, circel van 3,5 meter alles zeiknat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stamp
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
ide kabels vervangen terwijl het z`n 35 graden op mn kamer was mn moederbord gemold door een paar zweetdruppels

Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 09:58
stamp666 schreef op 08 juli 2003 @ 15:59:
ide kabels vervangen terwijl het z`n 35 graden op mn kamer was mn moederbord gemold door een paar zweetdruppels
ok das wel vreselijk lullig

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

USB aansluiting op mn Diva mp3 spelertje opgeblazen :/ Met een duffe kop (net wakker) achter mn pc gaan zitten en muziek uploaden vlak voor ik naar stage moest... met een duffe kop proberen een USB kabel in een mp3 speler te drukken is geen goed idee. Branderig geurtje kwam opeens vrij, afkomstig van de USB aansluiting in mn mp3 speler. Gelukkig krijg ik heel binnenkort een flash card reader, kan ik tenminste WEL weer mn mp3's uppen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Coolertje monteren, schoot een beetje uit toen ik dat klemmetje dicht wou drukken met een schroevendraaier.. Zat een hele mooie streep over mn mobo en ram bank lag dr half vanaf }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knifto
  • Laatst online: 11-08 13:40
Deze dan, ik had een mooie televisie, met een ingebouwd speakertje. Op mn pc een paar mooie nieuwe speakers gekocht en een SBLIVE (toen). Dus ik denk laat ik me tv op me nieuwe vette geluidskaart aansluiten. Zit er geen minijack op de televisie. Nou so what? Dan maar de televisie openschroeven en het draadje aftappen. Zelf een male minijack eraan gezet en in mn geluidskaart geprikt. Televisie aan. BOEM. Alles donker... PC roken, Televisie roken en moeders boos. Er stond waarschijnlijk een ander voltage op de televisie speaker als de geluidskaart aan kon. resultaat: TV dood, SBLIVE dood, MOBO dood......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

knifto schreef op 08 July 2003 @ 23:20:
Deze dan, ik had een mooie televisie, met een ingebouwd speakertje. Op mn pc een paar mooie nieuwe speakers gekocht en een SBLIVE (toen). Dus ik denk laat ik me tv op me nieuwe vette geluidskaart aansluiten. Zit er geen minijack op de televisie. Nou so what? Dan maar de televisie openschroeven en het draadje aftappen. Zelf een male minijack eraan gezet en in mn geluidskaart geprikt. Televisie aan. BOEM. Alles donker... PC roken, Televisie roken en moeders boos. Er stond waarschijnlijk een ander voltage op de televisie speaker als de geluidskaart aan kon. resultaat: TV dood, SBLIVE dood, MOBO dood......
Like DUH! Een versterkt signaal op een line-in poort van een pc... Dat werkt niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 12:40

Spacecowboy

XBL: Biggmans

"even" wat geheugen bijprikken. PC natuurlijk aangesloten laten staan op een niet geaard stopcontact. *PETS*. dimmetjes dood. cpu dood. Dat was behoorlijk ruk.

HENG HENG

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.