[CM] De mislukkingen - part 2

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 3.827 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

sjongejonge wat is gisteren toch weer heb gedaan :+
Nieuw mobo gekocht ouwe was doorgefikt omdat psu kapot was, alles weggesmolten (staat hier ook ergens :z )

Dus waterkoeling en alles er terug op, andere voeding erop (300 watt goedkoop ding, oc'en komt later wel, eerst gamen >:) )
Zet ik m'n pc'tje aan...gaat tie na 10 seconden weer uit...
Dus ik d8 dat het kwam omdat er geen fan op de cpu fan aansluiting zat, dus even fannetje eraan.. nog steeds niks.

Daarna echt van alles en nog wat geprobeerd..andere voeding, ram, cpu, gpu..
En wat blijkt het te zijn::: de spacer die op m'n cpu zat zat scheef en was nu hoger als de cpu core waardoor het maze4 blokje de cpu niet eens aanraakte :P
Dus werd na tijdje natuurlijk kei warm en schakelde weer uit, heb ik gvd hele nacht over gedaan om daar achter te komen :r 8)7 |:(

Echt van die kleine dingen waar je niet aan denkt.. die doen het 'em.. :(
Maarja wel blij dat die beveiliging erop zat anders was ik nu mooi cpu'tje kwijt ;)

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wrack
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Wrack

aka Wegdekstreepje

Hmmm heb een ccfl uit zijn mooie plastic buisje gehaald en onder me moederbord gepropt (past net in me LanBoy kastje), maar hij is nog heel... (zoals ik hier lees is dat een wonder 8) )

ok wat ik gesloopt heb:

- Pentium 4 2,8ghz inclusief Asus P4C800 opgerookt (het brande letterlijk), op het moment dat ik de computer had aangezet (waarschijnlijk ben ik statisch geweest :X )

- ASrock (ook nieuw) laten doorbranden door verkeerde geheugen module, na het terug duwen van een pootje, dat door het smelten van plastic tegen ander pootje aan kwam, weer laten werken. (tip: gebruik geen PC2100 en PC2700 door elkaar)

- Nog wel wat kleinere dingen zoals CD-Rom spelers en Floppy drives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiStErMaNiAc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2020
Laatst even computer repareren, mensen hadden proberen over te klokken...

Nou ja wat doe je dan, cmos clear, dus ik doen. jumper weer terug gezet en even aan zetten zonder monitor oid. *PIEP* oke das goed, dus nog ff 20 sec aan laten staan.. ineens BOEM! rook, help wtf? Voeding naar de kloten, niet mijn schuld voeding was op zijn eind.... :X

www.retroforum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 21:48

Schapie

Bleh...

Ik heb wel eens ruzie met me ide kabels en nu is het dus al een paar keer voor gekomen dat me pootjes krom getrokken kabel een keer verrot dus hele kabel van de connector getrokken en de rest zat toen nog in me hdd enz.
Ook een keer wou ik kijken hoe me fanntje draaide wou ik even naar iets anders kijken denk ik zet em fftjes netjes neer terwijl die draait hoppa een blad er afgevlogen dat maakt zo'n iriitante herrie.

No signature found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een beetje OT, maar vooruit:
mijn eerste grote miskleun in Norton commander: die losse bestandjes in de root in een apart mapje te stoppen onder het motto van "opgeruimd staat netjes", en je vervolgens afvragen waarom de computer niet op wil starten...

Dan weer enigszins on-topic:
paar weken geleden kreeg ik het idee dat mijn videokaart (Riva TNT2-M64 32 mb) wel wat warm werd. Ben in de weer gegaan met een thermometer, bleek dat de heatsink 80 graden werd. Vervolgens was ik bezig om er een temperatuurgestuurde koeler op te zetten, de voeler daarvan maakte even sluiting, en promt ging alles op zwart (ja, het apparaat stond nog aan...)
Herstarten, allemaal verticale blauwe balken over mjin scherm, anders niets. Eindelijke een goede reden gevonden om mezelf te trakteren op een nieuwe kaart, een Asus Radeon9600 XT TVD, en die wordt met de standaardkoeling maar 40 graden:)

Ik heb het ook ooit eens gepresteerd om van een nieuw moederbord de printbanen door te laten fikken. Ik dacht toch echt dat die isolatieringetjes niet nodig waren... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:16

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

paar weken terug: Ik wou mijn case een nieuw laagje verf geven, ok, men case laten zandstralen zodat de orginele lak er af is, goed ontvetten (lees: met verkeerde ontvetter ofzo?) afspoelen en afvegen met een handdoek, ik begin te spuiten wtf? allemaal vlekjes op men case, zo precies dat de verf op sommige punte niet pakte, ontvetter legde dus blijkbaar ook een beschermlaag over men case :s

Diskette stations haten mij echt te hard, dit is misschien mijn 10de station, en elke keer sterven ze, of de diskettes sterven... daarmee dat ik ze nooit/heel zelden gebruik.

Ik wou ook eens kijken hoever ik mijn cyrix 233mhz socket 7 kon overclocken, resultaat was een kapotte cpu met een zwart beentje.

Paar weken terug, ik kwam thuis met de fiets met gezandstraald glas voor mijn casemod, ik stap van mijn fiets, tik met het glas tegen het stuur... glasplaat in 2..

In mijn n00b jaren, ai, bevestiging voor cooler afgebroken op de socket, ach ja, even plakken met seconde lijm, cpu er terug in, cooler erop, zet pc op, geen beeld,
Raar, cooler er dan maar terug af, beente van socket naar boven, wou cpu uit de socket halen, was die natuurlijk vast gelijmd in men socket, na hard trekken en sleuren kwam hij eraf... maar ook de helft van de socket... toen maar van mijn celeron 1000mhz cpu'tje maar een sleutelhanger van gemaakt.

Ook al veel te veel voedingen laten roken, ben ik blij dat ze nu beveiligd zijn tegen kortsluiting :)

en hoe sommige mensen het doen om hun vingers stuk te krijgen in een fan snap ik niet... heb al tig keer met mijn vinger in een fan gesukkeld, mijn vinger of fan was nooit iets aan...

[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 15-04-2004 02:16 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hier mijn blunders dan, kwam ze ook nog nergens tegen;

Kreeg een aantal jaren een P60 ter reparatie, kast open, bleek helemaal vol met stof, huisdierenhaar etc. Ik de stofzuiger gepakt om de componenten onder het stof tevoorschijn te halen, hoorde ik na een tijdje gerinkel in de slang. Ben toch maar door gegaan om alle stof weg te zuigen en kwam er al snel achter dat het gerinkel in de slang werd veroorzaakt door een flink aantal jumpers, afkomstig van het moederbord. Het heeft me uren gekost om de draadbruggen weer op de juiste manier te plaatsen, stond geen jumpertabel op het mobo . . . . . . :+

USB poort opgeblazen van een ASUS SL2 mobo doordat het kabeltje tussen het zijpaneel beklemt raakte en daardoor de isolatie van de flatkabel beschadigde en sluiting maakte met bijbehorende rook en stank. 8)7

En, mijns inziens de stomste, heb ik tegen een klant beweerd dat z'n bios 40 gig harde schijven niet ondersteunde terwijl ik (door haast en slordig werken) een paar pennen had platgedrukt in de schijfconnector, gelukkig was ie ook blij met 30 gigs . . . . . . :X

Verders geen blunders in 14 jaar pc's repareren, maar wel nog een paar leuke gezien van collega's

- drives optimaliseren met stacker 4.0 en dan bij 80% completed op de schakelaar gaan staan van je stekkerblok . . . . . . (yep, lange tijd terug)

- Windows '95 vanaf floppy installeren en dan bij de laatste flop niet op de releasebutton van de drive drukken maar op de powerswitch (duh!)

- Geheugen wisselen met de power erop (hot swapping)

- Drie keer een PSU vervangen om er dan achter te komen dat de stekker van het verlengsnoer eruit ligt om iets anders aan te sluiten . . .

Allemaal prutsacties van reparateurs die verbleken bij wat sommige "gebruikers" met hun Peeceetjes deden. Herinneren jullie deze nog?

- Waar zit de any key?
- Als ik disk 2 erin stop moet ik dan eerst disk 1 eruit halen?
- Mijn CDrom-lade gaat niet meer open, hoe kan dit? (bleek een floppy in te zitten)

Kan nog wel ff doorgaan denk ik maar wil niet het gras onder andermans voeten maaien . . . . . . . Zie de "leuke" blunders wel weer aangevuld worden, grappige topic trouwens.

"I respect the man who knows his limitations" (Clint Eastwood - Dirty Harry)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jellabie schreef op 15 april 2004 @ 02:12:
en hoe sommige mensen het doen om hun vingers stuk te krijgen in een fan snap ik niet... heb al tig keer met mijn vinger in een fan gesukkeld, mijn vinger of fan was nooit iets aan...
Stop jij je vinger eens in een fan die op 5200 RPM draait.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 18:05

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 15:29:
Nou, hier mijn blunders dan, kwam ze ook nog nergens tegen;

Kreeg een aantal jaren een P60 ter reparatie, kast open, bleek helemaal vol met stof, huisdierenhaar etc. Ik de stofzuiger gepakt om de componenten onder het stof tevoorschijn te halen, hoorde ik na een tijdje gerinkel in de slang. Ben toch maar door gegaan om alle stof weg te zuigen en kwam er al snel achter dat het gerinkel in de slang werd veroorzaakt door een flink aantal jumpers, afkomstig van het moederbord. Het heeft me uren gekost om de draadbruggen weer op de juiste manier te plaatsen, stond geen jumpertabel op het mobo . . . . . . :+
Die is gaaf! _/-\o_

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Laatst online: 14-09 21:14

blaatschaaap

schaap

offtopic:
gewoon een vraagje :P
wat zou er gebeure als je 220 volt op je pc zet :P

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaatschaaap schreef op 15 april 2004 @ 16:42:
offtopic:
Wat denk je zelf? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blaatschaaap schreef op 15 april 2004 @ 16:42:
offtopic:
offtopic:
Nou..

Er hoort 230V op te staan, hij zal wel starten maar alle voltlijnen zullen wat lager zijn, of niet? Het zal mss maar 0.001V schelen, maar dat kan toch weer wat schelen op de Vcore. En een te lage Vcore veroorzaakt instabiliteit met OC'en.

Maw, er gebeurt gewoon nix bizonders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 19:48:
[...]

offtopic:
Nou..

Er hoort 230V op te staan, hij zal wel starten maar alle voltlijnen zullen wat lager zijn, of niet? Het zal mss maar 0.001V schelen, maar dat kan toch weer wat schelen op de Vcore. En een te lage Vcore veroorzaakt instabiliteit met OC'en.

Ik denk dat hij bedoelt, gewoon op je mobo etc. :) Lijkt me wel lachuh om te kijken wat er gebeurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
korsluiting, stoppen eruit. Niets.
denk ik.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 19:48:
[...]

offtopic:
Nou..

vind het een interessant antwoord, alhoewel ik de vraag iets anders opvatte . . . O-)

Heb een dimmer tussen de PSU en het lichtnet geplaatst en wat denk je? met een Nexus-voeding moet je onder de 200 volt duiken om de voltlijnen zichtbaar (in millivolts danwel) te beïnvloeden ga je lager dan 180 volt gaat is je pc ineens uit. Durf met m'n digitale multimetertje hier geen absolute waarden neer te zetten maar ben blij verrast met de uitkomst van m'n vers aangeschafte Nexus-PSU, prima stabiel dus. :7
Trouwens de "dimmer" die ik hier gebruikt heb is een zelfgemaakte met een triac met een lineaire potmeter om secuur de spanning omlaag te gooien, (draait je wel een slag in de rondte) dus kijk uit als je dit zelf gaat proberen met een huis-tuin-en-keuken-dimmer. 8)7

Kon helaas de spanning niet hoger krijgen dan 223.1 volt omdat ie zo nu eenmaal door het energiebedrijf wordt aangeleverd . . . . . . B)

Wat een waanzinnig experiment eigenlijk :? Yep, you're right, ik ga de troep opruimen, tot de volgende keer . . . . . |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobber
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05-2024

sjobber

gefrituurde kokkereltomaat

sjobber schreef op 14 april 2004 @ 13:51:
niet zozeer een mod mislukking. Wou dus een CONNER hdd formateren, waarna ik hem wou gaan modden. Alleen toen gaf ie bij het formateren één of ander iets aan. Nah dus ik dacht van, goh ff op andere pc aansluiten dan maar... poef kortsluiting, en nu doet ie het nie meer.
oke, dat was dus een macintosh HDD op een intel systeem. En ik had hem gewoon werkende voor 5 minuten 8)7

Holy sh*t doesn't talk, but communicates by smell©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook weer lekker bezig geweest:
Khad n paar dagies geleden 2 connectoren uit mn voeding gesloopt, die 4-pins en AUX connector. Ik had namelijk overal gel;ezen dat die alleen voor Pentium4 of servers waren. Ik wilde een Athlon dus ik dacht dat ik ze toch ni nodig had.
Heb vandaag mn nieuwe moederbordje (MSI KT6V LSR) ff gecheck, blijkt er toch een 4-pins connector in te moeten 8)7 8)7 8)7 !!!!
Dus ik heb vanavond de hele boel weer n beetje aan elkaar proberen te solderen, kga morgen maar ff testen, khoop dak ni weer kortsluiting krijg zoals vant weekend.

Weet iemand toevallig hoe groot de kans is dak mn moederbord/CPU opblaas als ik per ongeluk n foutje heb gemaakt bij die 4-pins connector???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Laatst online: 17:51
Leuk topic is dit :P

Ik zelf heb al heel wat gemold enzo maar het meeste weet ik gewoon niet meer. Daarom hier weer ff 1 dingetje om aan me lijstje toe te voegen zeg maar:

Een nieuw compje in elkaar gezet en toen zouk de fdd aansluiten. Helaas t power-kabeltje 1 gaatje te ver naar links gedaan. (ja dat kan dus) K zet de comp aan en toen rook ik ineens ontzettende brandgeur >:) Ik zette snel de comp uit en ging kijke wat der mis was. Je raadt t al natuurlijk, fdd doorgebrand. 8)7

Hij stinkt nog steeds ontzettend naar verbrand plastic :X maar t compje deed t gelukkig nog gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wietman!!! schreef op 17 april 2004 @ 11:29
Leuk topic is dit :P

Ik zelf heb al heel wat gemold enzo maar het meeste weet ik gewoon niet meer. Daarom hier weer ff 1 dingetje om aan me lijstje toe te voegen zeg maar:

Een nieuw compje in elkaar gezet en toen zouk de fdd aansluiten. Helaas t power-kabeltje 1 gaatje te ver naar links gedaan. (ja dat kan dus) K zet de comp aan en toen rook ik ineens ontzettende brandgeur >:) Ik zette snel de comp uit en ging kijke wat der mis was. Je raadt t al natuurlijk, fdd doorgebrand. 8)7

Hij stinkt nog steeds ontzettend naar verbrand plastic :X maar t compje deed t gelukkig nog gewoon
Dit heb ik dus ook gehad! Blij dat ik niet de enige ben _/-\o_
Echter, bij mij is nu wel de FDD controller op mijn P4B-533E kaduuk 8)7

Verder de gebruikelijke vinger in fan, voeding op 110 volt en kijken hoe lang mijn P3 500 het uit zou houden zonder koeler (nog geen 5 minuten) :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Laatst online: 15:14

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik heb nadat ik al die stukke fans en dode vingers heb gelezen, dat ook nog es geprobeerd. ik heb namelijk nog nooit een stukke vinger of fan gehad op die manier. ik heb het goed aangepakt: een coolermaster x-dream koeler (zo', 7000 of zelfs meer toeren ding)

nope: vinger is nog prima en fan draait vrolijk z'n rondjes..

wat voor merk fans gebruikten degenen die wel bladen verloren? dan weet ik dat ik dat in iedergeval niet moet gebruiken :)

[ Voor 3% gewijzigd door powerflux op 17-04-2004 13:29 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04

Exigence

dnkroz

powerflux schreef op 17 april 2004 @ 13:28:
ik heb nadat ik al die stukke fans en dode vingers heb gelezen, dat ook nog es geprobeerd. ik heb namelijk nog nooit een stukke vinger of fan gehad op die manier. ik heb het goed aangepakt: een coolermaster x-dream koeler (zo', 7000 of zelfs meer toeren ding)

nope: vinger is nog prima en fan draait vrolijk z'n rondjes..

wat voor merk fans gebruikten degenen die wel bladen verloren? dan weet ik dat ik dat in iedergeval niet moet gebruiken :)
Je moet de fan ook niet aaien, je moet hem er in een keer in steken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:17

New

wat voor merk fans gebruikten degenen die wel bladen verloren? dan weet ik dat ik dat in iedergeval niet moet gebruiken
Nou, als ik een keer met m'n vingers tussen zo'n fan bif hangen zou ik het toch wel fijn vinden als de bladen wegvielen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Grrrrrrr, gister en vandaag bezig geweest met een frontje voor m'n koffermod, was allemaal prima, mooi strak enzo...

Net ff gaatjes boren voor de knoppies (22mm :X ), dus steeds grotere boor. 2mm, geen probleem. 4mm, geen probleem, 6mm, eerste gat: KRAK! frontje doormidden :(

2 dagen zagen, meten, vijlen, schuren en zweten naar de t****ng :( :( :(

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EwoKên schreef op 15 april 2004 @ 23:21:
Weet iemand toevallig hoe groot de kans is dak mn moederbord/CPU opblaas als ik per ongeluk n foutje heb gemaakt bij die 4-pins connector???
Mogen we uit het feit dat EwoKên na 2 dagen nog niet gereageerd heeft de conclusie trekken dat zn 'voeding-mod' niet gelukt is? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Verwijderd schreef op 17 april 2004 @ 16:35:
[...]

Mogen we uit het feit dat EwoKên na 2 dagen nog niet gereageerd heeft de conclusie trekken dat zn 'voeding-mod' niet gelukt is? >:)
Uit t profiel van EwoKên:
Laatste bezoek  17-04-2004 13:05

Denk t niet dan he ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Res-q op 17-04-2004 17:01 ]

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Niet echt casemodden, maar wel gevalletje 'dom met hardware' of de gebruiksaanwijzing niet goed lezen

Het verhaal:
Ik had nog een PCI beeldkaart en een monitor staan/liggen, en ik dacht op een dag 'laat ik daarmee eens een dual-setup maken.
Hele zooi aangesloten, plank op mijn kast gelegd (die naast de primaire monitor staat), mooi, het werkt.
Ik ga naar een computerbeurs, en ik zie een VooDoo II 12MB add-on kaart liggen voor e.20,- en zo'n koopje laat ik niet liggen.
Gekocht, aangesloten (zat nog nieuw in de doos) en het werkt. Ik zit het boekje door te lezen en zie
[Heel verhaal over het gebruik van 1 zo'n kaart, extern doorlussen van de beeldkaart]

Het is mogelijk om 2 kaarten in dezlfde PC te installeren, voor een zgn. Scan Line Interleave (SLITM) configuratie <- Dat lijkt mij leuk! :)
Voor deze configuratie heeft u twee dezelfde kaarten nodig [bla bla] <- dan ga ik op de volgende beurs nog zo'n kaart halen, wat ik ook heb gedaan
Doe de twee kaarten naast elkaar in twee vrije PCI sleuven. Koppel ze vervolgens met de flatcable aan elkaar via de 2 SLITM-connectoren. Zet nu het omhulsel van de PC weer terug. <- Check, check, triplecheck
[bla bla SVGA monitor met 1 van de 2 Maxi Gamer 3D2 PCI bla bla. Nu kunt u de computer weer aanzetten bla bla ] <- het stukje wat ik niet goed gelezen heb
:( werkt niet.

Lees ik het nog een keer, en zie staan:
Vervolgens verbind u de grafische kaart en de SVGA monitor met één van de 2 Maxi Gamer 3D2 PCI kaarten: er is dus geen externe verbindingskabel tussen de 2 Maxi Gamer 3D2 PCI kaarten dus wel extern van de grafische kaart (voor de sec. monitor)
Ik dacht dus dat ik aan 2 van die VooDoo II kaarten genoeg had, maar had ook nog een 'gewone' grafische kaart nodig :(
Ik heb dus 1 PCI slot te weinig op mijn moederbord, ik heb er maar 4, en heb er 5 nodig (PCI beeldkaart, 2x VooDoo II, geluid, netwerk) :( :(

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:05
1: Zelf bouw P4 pakket: CPU zat in een plastic doosje en nog al vast, dus ik buig het plastic doosje harder en "plop" P4 vloog een einde de lucht in en kwam al stuiterend (vloerbedekking) tot rust... hij werkte thank god nog wel!

2: Voeding vervangen uit een Aopen kast.. klere ding zat aardig vast.. ff meer kracht zetten.. schiet dat ding los zeg.. zo tegen mij Rambus modules.. krassen zaten op de heat spreaders... pc werkt nog steeds...

[ Voor 3% gewijzigd door utbone op 17-04-2004 17:48 ]

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Laatst online: 15:14

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

@Exigence: als je iets doms doet, doe het dan ook goed :)

snap dus niet waarom jullie fans overlijden.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

busje zwarte verf gehaald bij de verfwinkel, case gespoten, eerste laagje was mooi glimmend...

tijd voor een tweede laag, eerst weer ff naar de verf winkel gerend (er ging toch iets meer verf op)ik express op de kleurcode, bestelnummer en omschrijving gelet.
bij de verf winkel pak ik een bus vanuit t zelfde schap.

tijd voor de tweede laag...

zag er mooi glimmend uit toen ik de verf er op spoot...
mooie dekkende laag denk das helemaal klaar...

verf droogt op.. MAT zwart geworden...

een of andere grapjurk had in de winkel 2 doppen verwisseld ofzo...

kon weer opnieuw beginnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst wilde ik mijn spacer (shim) verwijderen van mij 9700pro,
Had al ervaring ermee al verschillende keren gedaan zonder probleem.
Kwam toe bij mijn vriending met mijn kaart mee van plan het te doen.
Er was een klein feestje ik ladderzat en nog vastberaden om mijn spacer te verwijderen.
Resultaat: Het lukt mij niet om hem die avond aftehalen, dag erachter kijk ik naar mijn kaart: heel mijn gpu beschadigt van mijn breekmes :'(
Ik doe een nieuwe poging spacer eraf in 1x zonder beschadiging.
De kaart deed het niet meer. :(
Week erna mijn 9800pro spacer verwijdert zonder probleem _/-\o_
paar dagen erna het chipke (voltregulator ) eraf gesloopt van mijn 9800pro :'( :'(
2 kaarten in 2 weken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Laatst online: 07:35

r0b

I.R. Butcher schreef op 08 april 2004 @ 22:04:
- Mobo direcht op backplate vastschroeven
.
Komt me bekend voor.
Vriendin ging voor het eerst een pc in elkaar zetten.

*schroef schroef*
"Ok, alles zit er nu in behalve die draadjes"
* r0b knupt power on draadjes even op mobo voor haar
* r0b drukt pc aan
niks ..
- * r0b loopt alles na
lijkt goed ..
* r0b kijkt op bureau
- "ehm, schat, die *wijst op stand-offs* moesten er ook nog tussen ;) "

PC'je werkt nu perfect overigens.
Asus A7V133-VM plankje (Socket A mét SDRam.) _/-\o_

Verder weinig gesloopt hier eigenlijk, ik dubbelcheck alles meestal. :)
Zonet bij het vervangen van m'n PSU wel raar gekeken, zou hem even testen e.d. en had de IDE cable nog op m'n CD-rom zitten.
Dus ik start de pc .. wachten .. TAB om in POST scherm te komen, en pc liep steeds vast bij IDE controller check.
Dus ik alles nalopen, kon er niet achter komen.
Uiteindelijk onderdeel voor onderdeel demonteren en testen, en er dan achterkomen dat een A7N8X-E Deluxe de POST niet doorkomt als je alleen een IDE connector op je CD-rom hebt en geen spanning. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Laatst online: 09-09 22:48
Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 22:18:
Laatst kortsluiting gemaakt met fans monteren toen mn PC aan stond (zat godzijdank een Aopen voeding in, alles leeft weer)
Als je pc uitvalt gaat je hartje toch al hennig wat harder kloppen he (ik spreek uit ervaring >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 14:58:
mijn grootste blunder is met het bouwen van mijn eerste pc gebeurt.
Alles in de kast gebouwd, sluit fdd aan, en hmz, hij doet t niet. Ik kijken, had ik molex verkeerd om aangesloten. Ja, dat lukt je niet he. Ik nieuwe gehaald( garantie)
kom thuis en ja hor, ik ben weer zo lomp, weer verkeerd om. Ik schaam me er niet voor hor. ( wel dus)
na 3 x had ik eindelijk een werkende fdd.
mmz dat lees ik te veel in dit topic.. je eigen fout als garantie claimen..

als je iets sloopt door je eigen schuld moet je niet een ander ervoor laten opdraaien :r

ach ja.. Nederland fraudeland.. waar had ik dat nu gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor hier veel over blunders, terwijl het topic eigenlijk over mod-booboo's zou moeten gaan, maar goed, in dat geval heb ik ook nog wel een leuke.

Mei 1999, net een nieuwe PC gekocht, aangesloten, werkte, direct daarna een weekje op vakantie gegaan. Kom terug, ga vol goede moed achter de PC zitten. Zet hem aan, power up, werkt, even leuk wat dingetjes bekijken, en toen, *pats*, luide knal en vonken uit de power supply. PC direct uit. Schrik me natuurlijk de tering, maar je houdt van spanning of niet, dus meteen weer proberen up te booten. Geen resultaat.

Shit, geheel nieuwe PC (zelf in elkaar gezet) naar de eeuwige bitvelden. Zal vast wel weer iets fout gedaan hebben. Dus ik met de powersupply naar een winkel toe (ging er toch vanuit dat het alleen de power supply was vanwege de knal en de vonken, en hoopte maar dat ie het moederbord niet kapot gemaakt had).

Ik leg die power supply op de toonbank, vertel in het kort wat er gebeurd is, en ze komen met een nieuwe tevoorschijn. Ik sta net met mijn meest oprechte "volle-verbazing-geen-idee-hoe-dit-nou-heeft-kunnen-gebeuren" gezicht hardop af te vragen wat er precies mis is, loopt er doodleuk een kakkerlak uit die powersupply.

Niet alleen een 300W powersupply aan gort helpen, maar er nog van weglopen ook. Respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan dat beest er in gekropen zijn. Zag het zwart btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Laatst online: 26-12-2024
zoiets noemen ze een "bug"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 00:33:
Laatst wilde ik mijn spacer (shim) verwijderen van mij 9700pro,
Had al ervaring ermee al verschillende keren gedaan zonder probleem.
Kwam toe bij mijn vriending met mijn kaart mee van plan het te doen.
Er was een klein feestje ik ladderzat en nog vastberaden om mijn spacer te verwijderen.
Resultaat: Het lukt mij niet om hem die avond aftehalen, dag erachter kijk ik naar mijn kaart: heel mijn gpu beschadigt van mijn breekmes :'(
Ik doe een nieuwe poging spacer eraf in 1x zonder beschadiging.
De kaart deed het niet meer. :(
Week erna mijn 9800pro spacer verwijdert zonder probleem _/-\o_
paar dagen erna het chipke (voltregulator ) eraf gesloopt van mijn 9800pro :'( :'(
2 kaarten in 2 weken 8)7
zeker geld teveel??? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2004 @ 14:01:
Hoe kan dat beest er in gekropen zijn. Zag het zwart btw?
Genoeg ruimte in de koelsleuven om ertussen te kruipen, die beesten kunnen dat makkelijk. Echt groot was ie ook niet. Mijn kamer was toen ook vergeven van de kleine kakkerlakken (heb daar niet zo lang meer gewoond toen dat begon ;)), dus ik had het kunnen weten.

Hij zag niet zwart... kan ook zijn dat een van zijn vriendjes/familieleden zich opgeofferd heeft tijdens die klap.
Twabi2 schreef op 18 april 2004 @ 14:15:
zoiets noemen ze een "bug"
Duidelijke zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen voedingen op 110v en afbrekende vingers / fanbladen, wellicht een aardige variatie op deze topic: [CM] De 10 meest effectieve manieren om je CM te vernaggelen?

Met stip op [1]: de stekker van je comp voor 380v krachtstroom modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:00

HaterFrame

Well... Poo came out!

1. Een oude Geforce2 MX mollen omdat je vergeten bent dat er nog zo`n clipje aan je mobo zit die die kaart vasthoud KRAK :(
2. Meerdere CCFL`s breken of uit je handen laten vallen, hoezo ik heb geld te veel
3. Een of andere verkoper dacht grappig te zijn om mijn voeding maar eens op 110 te zetten. BOEM flits en ik kon weer een kwartier fietsen :(
4. Met je servertje en al van de trap af donderen, gelukkig deed alles het nog wel behalve de HDD
5. Je beeldscherm (19 inch Viewsonic TTFT) van je buro af laten donderen omdat je te lui was om de kabels weg te ruimen en die bleef dus heel toevallig aan je voet hangen :(
6. Je kast open laten staan bij een vriend en er s`ochtends achter komen dat de kat er in heeft gepist.

Dat waren ze weer :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 10:30
Ligt het nou aan mn bier of zijn jouw incidenten te grappig voor woorden. Ik lig krom.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 april 2004 @ 16:58:
Tussen voedingen op 110v en afbrekende vingers / fanbladen, wellicht een aardige variatie op deze topic: [CM] De 10 meest effectieve manieren om je CM te vernaggelen?

Met stip op [1]: de stekker van je comp voor 380v krachtstroom modden.
Die fanbladen kun je gewoon weer aan elkaar tapen heb ik ook gedaan, met mooi kleurtje (goud) dat ziet er best strak uit, alleen na een jaartje of 2 was dan toch echt de lager naar zijn gort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
-Fallout- schreef op 19 april 2004 @ 17:45:
Ligt het nou aan mn bier of zijn jouw incidenten te grappig voor woorden. Ik lig krom.. :D
Hmm, denk niet dat aan je bier ligt :D vooral 6vindt ik geslaagd :+
edit: zelf eigelek nog niks gemold(ook niet gemod, behalve fancontrollertje:+)
kheb gewoon veel te weinig geld om nog maar ietsje onvoorzichtig te zijn, kheb nu maar krapy systeempje....

[ Voor 28% gewijzigd door MYST op 19-04-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Laatst online: 23-08 12:18
MaNiC_MiNd schreef op 19 april 2004 @ 17:39:
1. Een oude Geforce2 MX mollen omdat je vergeten bent dat er nog zo`n clipje aan je mobo zit die die kaart vasthoud KRAK :(
2. Meerdere CCFL`s breken of uit je handen laten vallen, hoezo ik heb geld te veel
3. Een of andere verkoper dacht grappig te zijn om mijn voeding maar eens op 110 te zetten. BOEM flits en ik kon weer een kwartier fietsen :(
4. Met je servertje en al van de trap af donderen, gelukkig deed alles het nog wel behalve de HDD
5. Je beeldscherm (19 inch Viewsonic TTFT) van je buro af laten donderen omdat je te lui was om de kabels weg te ruimen en die bleef dus heel toevallig aan je voet hangen :(
6. Je kast open laten staan bij een vriend en er s`ochtends achter komen dat de kat er in heeft gepist.

Die laatste vind ik echt geniaal :P heb ik nog nooit last van gehad gelukkig
Heb wel een snet als jou een ccfl laten vallen :/
Die nr 3 van jou heb ik ook weleens gehad maar ik moest ut ding opsturen :O wachten dus :|

Mijn grootste blunder is een moederbord mollen die ik net 30 min had ;)
Dus gelijk terug naar de winkel en zeggen dat ie het niet deed en kreeg gewoon ene nieuwe want hun zeiden dat ie ut nog deed :P )had gelijk overgeclockt dus daar lag het aan).
Alles toch nog goed gekomen :9 8)

Verder heb ik nog keertje dom foutje gemaakt, was ff in de stad een weerstandje halen voor me voltmod op me moederbord wil ik em er op solderen valt ie tussen de werkbank! )me pa die had paar dagen de voor nieuwe werkbank gemaakt dus er zaten 2 kieren tussen :/ ) flikkerd dat dign er dus net tussen..de hele avond pissig en schelden natuurlijk :P die voltmod is er nooit meer van gekomen :P

[ Voor 35% gewijzigd door DeSire op 20-04-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48

Meneer aard

Porsche rulez!

Leuk zijn die katten ;)

Mijn neef heeft zo`n zwart wit geval rond lopen (2 jaar) laatst was ik bij hem om ff zijn andere pc te fixen (nog een oud compraqje) dus die kat gaat erbij op de salon tafel zitten en begint te kijken naar die kabels, kheb dat niet eens door en ga vrolijk me gang (moetst een hdd uit) Dus ik elke keer die kabels weg halen ensow, dus die kat gaat de voedings kabels aanvallen :( Kon ik weer een uur gaan solderen om die kabels te vervangen :(

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak ook de gebruikelijke vinger in fan fout.
wou een keer warmte van mijn cpu koelblok voelen steek zo m´n vinger recht in de die 60 mm fan (en die draaie hard) meteen dikke snee fan draaide wel veder (gelukkig)

ook 1 keer wou ik effe oude dell fan op pc aansluiten deed het niet (rood en zwart zit andersom :( ) dus ik kabeltjes afgenknip zwart op zwart wou rood er bij doen deed ik zwart perongeluk op zwart en rood. Mooie tak mooi flits... pc uit. dacht effe dat mijn pc dood was maar hij ging naderhand gewoon weer aan (gelukkig maar hoe moest ik dat anders aan mijn pa verklaren :) )

en ik haal ook wel eens mijn netwerkkaart uit mijn pc gewoon aanstaad. Er gewbeurde niks dus het is niet echt een misluking (zou het trouwens niet proberen met je videa kaart :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:49
Dat met die netwerkkaart herken ik. Ik had 'vroegah' een P166 en dan gingen we even wat data uitwisselen bij een vriend van mij, en we hadden een coax-netwerkje, en ik dacht, ik ben er maar effe, en ik kon geen schroefje vinden dus....

Struikel ik over die coax-kabel, mooie grote vonk. (gelukkig was het donker, geeft beter effect)

Daag hagelnieuw mainboard en geleende netwerkkaart.

Was idd ISA-netwerkkaart.

[ Voor 6% gewijzigd door koppie op 20-04-2004 18:38 ]

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 18:10:
en ik haal ook wel eens mijn netwerkkaart uit mijn pc gewoon aanstaad. Er gewbeurde niks dus het is niet echt een misluking (zou het trouwens niet proberen met je videa kaart :) )
heb ik al eens gehad, bij een agp kaart crashed je pc, bij een pci kaart gebeurt er helemaal niets tenzij je ergens kortsluiting maakt. Bij een ISA kaart begint de socket te roken als de kaart er scheef inzit B) Hij deed het nog wel (SB AWE64 in m'n 386 testbak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net nog iets...

ik heb in mn bios cpu-fan failed, system shutdown ingeschakeld.. dat heb ik al ff zo en dit had ik niet meer in de gaten. Ik zet mn fan over van 12V op 5V met mn zelfgebouwde 'fan-controller'. Maar als ik die overschakel en k zet het schakelaartje niet goed om, dan valt de fan stil. Dus, pc shutdown. K schrok me rot, zat wat te msn'en. Ik hele systeem uit elkaar gehaald, k had niet in de gaten wat het was. Alles geprobeerd, kaal opstarten, heatsink er opnieuw op (k was al bang dat mn cpu weer dood was..), ALLES, ik @GoT gaan zoeken, handleiding doorgenomen toen ik maar eens rustig ging zitten en realiseren dat mn mobo of cpu dood was.. toen ik plotseling een geniale ingeving kreeg, laat ik eens kijken of de cpu-fan draait :) Niet dus :P

Naja, van je fouten leer je :)

edit:

ben k gelukkig niet de enige ;) >:) :P

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2004 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeSire
  • Laatst online: 23-08 12:18
Dat soort foutjes maak ik ook wel eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33

ik heb nog een variatie op nr.6.... een van mijn katten heeft es eens geflikt om over mn muis heen te pissen toen ik een weekendje weg was :( ik wil niet weten wat ze doen met echte muizen als je niet kijkt....

nr4 heb ik ook al eens bijna meegemaakt... was alleen het mobo van mn server, maar toch... van de tv af op de glazen tafel om vervolgens op de grond te vallen... mobo leeft wonderwel nog, en de XP2500+ die onder de heatsink zat ook. het bordje heeft deze week de 5 keren dat ik kortsluiting veroorzaakte ook overleefd..

ik heb voor mn lcd 5 volt uit de usb poort getrokken, en de aarde weer over de molexen.. nu zitten er aan dat kabeltje aan beide kanten 3,5mm jacks met van die mooie metalen hulzen.. wat zou er gebeuren als er een scherp tepeltje van de solderingen door de krimpkous heenprikt? juist... :+ (bootte soms ook spontaan als je aan dat kabeltje zat)
omdat ik al een tijdje niet meer bezig ben geweest met de elektronica van mn server was ik de volgorde van de jackplug aansluitingen vergeten... jack 1 was lcd, jack 2 een dual ccfl, en jack 3 & 4 voor fans die aan een regelaar hangen... dan moet je dus niet de ccfl in jack 4 steken... de LM317T die erachter zat heeft dat niet echt fijn gevonden, want 1 fan draait nu dus niet :( dat wordt weer solderen....

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maand of 6 geleden nieuwe hondjes gekregen jaja leuk en schatig komen die beesten op mijn kamer en bijten die net mijn twee usb kabels door die van voor aan mijn pc hangen 1 X voor mijn mini disc en 1 X van mijn canon. en die rot beesten hadden dus juist vlak aan de stekker gebeten. dus solderen zat er niet in ik naar de winkel en vragen voor de prijs kosten die kabels poen man. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 5 jaar geleden een Mobo van een P233MMX gesloopt doordat een kabeltje waar 12 V opzat identiek was aan dat van de HDD led , wilde even snel zijn , en toen werd het plotseling heel heet aan men vigers :P

Verder ook eens een Cpu fan laten afbreken voor met men schroevendraaien uit te schuiven , nu is het toch al 3 jaar geleden dat er nog iets overleden is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 20 april 2004 @ 18:36:
[...]

heb ik al eens gehad, bij een agp kaart crashed je pc, bij een pci kaart gebeurt er helemaal niets tenzij je ergens kortsluiting maakt. Bij een ISA kaart begint de socket te roken als de kaart er scheef inzit B) Hij deed het nog wel (SB AWE64 in m'n 386 testbak)
ik heb nog mn mobo met alle zut op mn bureau liggen... ben de kast aant modden enzo (duurt alleen een beetje lang met mij maja :) ) en toen stootte ik per ongeluk de geluidskaart eruit (SB Audigy) en toen Freeze! >:)
nix kapot gelukkig... maar ik was wel verbaasd

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:12

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik wilde mijn netwerkkaart een pci-plaatsje opschuiven om wat meer ruimte voor devideokaart te creeen. Netwerkkaart zat een beetje vast. Ik trok toen zo hard dat ik moederbord goed sloopte. En dat was eigenlijk mijn dure geniale plan. :(

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Okay... hier al mijn ervaringen van wat ik de afgelopen jaren heb gesloopt, op expres slopen na ;).

Ik zou mijn PSU gaan meshen, ik wil em er zo uithalen, zie ik opeens een groot koper blok op mijn VGA kaart afstormen... heuh? Shit! CPU koeler op VGA gevallen, wat SMD prut kapot maar kreeg garantie. Was een MX440, kreeg een Ti4200 terug :P.

Ooit had ik een nieuw mobo in mijn kees gemount, en ik monteer het bios speakertje enzo er allemaal braaf op, zo ook een front intake. Ik denk ik leg dat speakertje bij de fan... booten... zie ik in ene een grote rookwolk uit me PC komen }) . Ik weet nog steeds niet wat dat was, maar volgens sommige mensen komt dat door inductie tussen de fan en speaker ofzo, de speaker was d00d, maar de rest leeft nog.

Ik was ook n keer bezig in een grote bigtower, die stond op zijn kop om een of andere vage reden, en ik was wat heatsinkjes en fannetjes enzo aan het monteren. Ik druk zo die schuifjes naar beneden, maar tegelijkertijd gooide een vriend van me een molex verloopje naar me. In een reflex vang ik die molex maar liet de CPU koeler vallen... kraaaaak zei het mobo, en toen was er een hapje uit het moederbord, en dat zat dus aan de cpu koeler. Mobo werkte wel }) dat was echt gaar, er was een stuk van 3x1 ongeveer uit maar werkte gewoon!

Ook heb ik een keer een gaar mobo gekocht voor een vriend van me, eerst getest in de doos en werkte goed. Dus ik monteer dat zo in een kees en sluit het aan enzo, wil em booten, nix. Mobo uit de kast gehaalt en kijken, en zie er niets aan. Mobo in de doos van het mobo zelf weer gemount en gekeken, dood... shit. Mobo willen omruilen, maar kreeg problemen met de shop waar ik em gekocht had. Ze zeiden dat ze er wel 2000 hadden verkocht en dat ze er niet één hadden terug gekregen waar de cpu/mobo beide dood van was, en ze zagen niets aan het mobo dus had ik em gesloopt volgens hun. Ik boos naar een soort commissie, paar boze mails gestuurt, en ik bel later die week die online shop weer op, echt boos waren ze. Dus garantie kon ik wel vergeten, ik die gast opgebelt waarvoor die pc was en hij wou dus iets van 200 euro van mij hebben, okay dat betaal je dan maar omdat het wel erg lullig is als je hem ervoor laat betalen. Teminste zo dacht ik toen. Toch bel ik een paar maanden later weer op naar die winkel, en vertel mijn verhaal nog een keer, dat ik een mobo + cpu voor rma had gestuurt bla bla bla de hele standaard blaat en dat ik nog niets had ontvangen. Verkoper was erg vriendelijk, ow meneer dat mobo heb ik hier nog liggen maar geen amd 1700 erbij nou dan krijgt u er een 2200 bij voor het lange wachten sorry sorry en ik stuur het vandaag nog op. Dat deed de verkoper ook, volgende dag een leuk mobo + AMD 2200 :) . Toen heb ik een grote plastic folie dinges gemaakt voor een ATX mobo en die eronder geplakt, en dat werkte goed.

Verder nog wat standaard shit zoals fanblad afbreken of ccfl breken :P.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kent 'm niet ?

Net je nieuwe Mobo binnen en dan de AT stekkers verkeerd om doen :P

Resultaat : Veel Rook & een kleine poef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:23
eergister een oude processor gevonden, een intel 133mhz. ik dacht van mooi sleutelhanger van maken, dus ik boren.... een klein putje. dat wou dus niet. m'n vader naar de gamma, diamantboortjes halen, diamantfreesje voor op de dremel en alles.

een uur later, en alle boormachines in de garage getest (7 stuks...) was het resultaat veel zweet, 2 compleet stompe diamantboortjes, 2 gladde diamantfreesjes, de processor door de midden en m'n vader een snee in z'n vinger.

de hele zooi opgepakt, vuilnisbak geopend en hoppa... weg met die zooi. dat ding was zo lomp hard daar kom je met geen mogelijkheid door heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
:)

Laatst dacht ik even een cdrom speler in mn servert te zetten, was alleen vergeten dat ik wat molexjes had omgedraaid (5v voor de CPUfan). Toen kwam er dus opeens rook uit de cdromspeler :), verder niks kapot gelukkig.
Ook es een keer mn CPUkoeler niet helemaal goed er weer op gedrukt: XP1800 doorgebrand :(, Asus oververhitting beveiliging werkt dus niet in de bios. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eigelijk niet zo heel veel vage dingen gedaan, behalve af en toe vinger tussen me fan.

2cd'r/dvd's op elkaar in je drive leggen omdat je niet oplet, en dan bedenken waar die pokkeherrie ineens vandaan komt.

Ledje aansluiten op een 9v batterij (waarom weet ik niet) en het dan raar vinden dat ie stuk gaat en het daarna nog 4x proberen.

Netwerkkaart niet goed in de pc douwen, en dan toch een heel weekend bezig zijn met het aanleggen van het netwerk.

Hier op got komen en meteen 2 onzinnige topics openen.

Reinstall van windows plegen en dan door het niet goed opletten al je partities verwijderen.

En dat was he eigelijk wel, dus niet zo heel domme dingen, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog niet echt begonnen ben aan een case-mod

Dit alles was in mijn n00b tijd, net zoiets als de pubertijd maar dan wat anders. (waar ik bij allebei dus eigelijk nogsteeds in zit) 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 17:04

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 22:15:
Wie kent 'm niet ?

Net je nieuwe Mobo binnen en dan de AT stekkers verkeerd om doen :P

Resultaat : Veel Rook & een kleine poef...
Tip: Altijd met de zwarte draden naar elkaar toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
En ik kan er weer één aan mijn steeds langer wordende lijst toevoegen 8)7 :

1) Dell fan gemold omdat ik dacht dat ik op het mobo een fan met een gewone fanaansluiting kon modden. Dat ging dus niet. Connector van Dell fan af, proberen op gewone fan. Geen succes. Connector terug gezet op Dell fan. PC aan, rook, stank....fan kapot. Ik had waarschijnlijk de draadjes niet in de goede volgorde teruggezet :+ Gelukkig nieuwe fan gekregen, zonder dat er iemand kwam kijken :P

2) Jeee...laat ik waterkoeling installeren. Hop, met veel geweld die stock koeler eraf van mn 9700 Pro. Resultaat: strepen in beeld, kaart kapot, RMA niet meer mogelijk (duhh)

* nieuw * :P
3) Ook waterkoeling: Heh, pc valt vaak uit. Volgens mij zit het NB blokje er niet goed op. Aandrukken. Hij boot wel. Toch maar weer originele NB blokje erop. Okee....pc boot helemaal niet meer. Mobo was volledig dood....RMA lukte, nieuw mobo >:)

Resultaat van dit alles:

Nieuw mobo, nieuwe GPU (5900 XT), en omdat mn pc constant uitvalt en freezed :( als ik overklok heb ik ook een nieuwe PSU gekocht 8)

[ Voor 6% gewijzigd door oli4100 op 22-04-2004 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:16

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Gistere avond:

Heb nieuw moederbordje, abit nf7-s, dus ik wou wel eens kijken hoever ik mijn 2500+ bartonnetje kon overclocken op gewone luchtcooling.

Allemaal goed en wel, ik wou de 220mhz testen, pc geeft heel even beeld en hij valt uit..
Dus ik dacht dat ik wat te ver had overclocked, dus cmos clear... hielp niets... batterij eruit... hielp niets,

Toen begon ik schrik te krijgen, als ik mijn pc opzette zag ik dat de fan van mijn 3d kaart niet draaide, dus ik dacht dat mijn 3d kaart dood was..

Dus die pc helemaal uit elkaar, en de onderdelen 1 voor 1 testen op een ander mamaplank.
3D kaart werke, mem ook, 2 voedingen getest, en cpu ook, dus conclusie was dat de mamaplank dood was..

Dus ik dacht dat mijn nieuw bordje dat ik een half uurtje had naar de bitvelde had gestuurd.
Ik pak mijn boekje er is rustig bij... en wat zie ik... cmos clear stond blijkbaar heel de tijd op, daarmee dat ik geen beeld kreeg... niet echt een mislukkeling, maar het was wel verschieten.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Ik ga het ook maar een keer opschrijven dan :)
  • Afgelopen jaar op Campzone was ik enkele dagen vroeger gekomen ivm helpen met opbouwen en omdat er toen nog geen stroom was - en ik 's avonds wat te doen zocht - ging ik even mijn WC uitbreiden met een GPU blok. Probleem was echter dat ik niet echt gereedschap bij me had behalve een schaar. Mijn Alfa-Brein (zoals later omschreven door lachende tentgenoten) dacht als volgt: 'Als ik nu heel snel die waterslang doorknip en de twee nieuw ontstane uiteinden snel op het GPU-blok stop komt er nauwelijks water in mijn kast!' Welnu, die aanname bleek onjuist hetgeen resulteerde in een telefoontje richting het thuisfront of ze - als ze kwamen - een nieuw mobo + een liter demi water mee zouden willen nemen |:(
  • Enige tijd later zat ik thuis te kloten met mijn netwerk terwijl ik een heerlijk Leute Bokiertje aan het drinken was. Zoals sommigen misschien zullen weten wordt Leute uit een zogeheten 'Tuimelglas' gedronken (een glas dat zelf niet kan staan, maar in een houten voetje moet worden geplaatst). Rechts van mijn bureau stond een oude kast van mij (met draaiende PC erin) die 2 80mm gaten bovenin had voor ventilatoren die daar ooit hadden gezeten. Omdat ze er niet meer zaten waren het twee gaten met perfect zich op mijn videokaart :) Misschien zie je hem al aankomen, maar ik zal verduidelijken: op een gegeven moment reikte ik naar mijn switch en stootte daarbij het tuimelglas om. Een bijna vol glas aan Leute stroomde in een mooie straal precies die PC in, zo op de videokaart! Monitor twee gaf plots heel veel mooie kleuren weer _/-\o_ Gelukkig was Vladimir G. op bezoeken en we konden zodoende gezamenlijk heel hartelijk lachen om het voorval. Na een kwartier heb ik met een handdoek oppervlakkig het bier verwijderd en - zoals een échte PC dat betaamt - werkte hij nog perfect. Het netwerkprobleem was zelfs opgelost...

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

jellabie schreef op 23 april 2004 @ 13:42:
Gistere avond:

Heb nieuw moederbordje, abit nf7-s, dus ik wou wel eens kijken hoever ik mijn 2500+ bartonnetje kon overclocken op gewone luchtcooling.

Allemaal goed en wel, ik wou de 220mhz testen, pc geeft heel even beeld en hij valt uit..
Dus ik dacht dat ik wat te ver had overclocked, dus cmos clear... hielp niets... batterij eruit... hielp niets,

Toen begon ik schrik te krijgen, als ik mijn pc opzette zag ik dat de fan van mijn 3d kaart niet draaide, dus ik dacht dat mijn 3d kaart dood was..

Dus die pc helemaal uit elkaar, en de onderdelen 1 voor 1 testen op een ander mamaplank.
3D kaart werke, mem ook, 2 voedingen getest, en cpu ook, dus conclusie was dat de mamaplank dood was..

Dus ik dacht dat mijn nieuw bordje dat ik een half uurtje had naar de bitvelde had gestuurd.
Ik pak mijn boekje er is rustig bij... en wat zie ik... cmos clear stond blijkbaar heel de tijd op, daarmee dat ik geen beeld kreeg... niet echt een mislukkeling, maar het was wel verschieten.
Zoiets dus ook gehad |:( .

Ik had bij de pc van mijn neef een nieuwe hdd ingebouwd, echt geen goede kast dus je moet alle mem reepjes eruit toveren.

Alles ging goed, todat ik geen booten, vage rode tekst. Ikke verder, d8 verders nix na. Nou opnieuw winxp installeren blauw scherm, alle versies gehad (85/98/me/xp en 2000 8) ) Hielde nix uit.

Wij hadden dus totaal geen internet (was de compu waar die op werkte :Y) ) Dus wij naar huis (mijn) gereden, op internet gezocht (pc was al inmiddels uit elkaar gehaald) en wat vond ik op de aopen site: Dat het geheugen defect of mogelijk slecht was aangedrukt.

Dus gelijk maar weer naar zijn hut, ff kijken en ja hoor 2 mem reepies waren niet goed aangeduwd. Ikke pc weer inelkaar en hij deed vrolijk zijn werk _/-\o_ .

Ook een keer bij hem: Voedings fan vervangen (maakte herrie) ikke maar ff vervangen, pc weer inelkaar, immers een goed gelukte operatie :) . Ikke booten, nix (voeding zat in het kassie). Ikke voeding weer uit, kortsluiten wel hoor. Nou ff buiten de kast aansluiten ook prachtig :) . Weer ingebouwd :( nix. In totaal heb ik die voeding eens 10x in en uit gebouwd. Dus ik ging ff kijken naar die voeding. FF op getikt aan de onderkant en aan plek ging die steeds uit. Andere voeding gepakt en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hierbij wil ik mededelen dat m'n lieve AMD Athlon Gister is overleden, door m'n eigen fout te veel silver artic op je te smeren (wat je heel vies vondt) maakte je contact met je eigen hardware die voor kortsluiting zorge...

Ik schold veel tegen je, maar samen konden we het hele worldwideweb aan

Rest in Peace !

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 10:33:
Hierbij wil ik mededelen dat m'n lieve AMD Athlon Gister is overleden, door m'n eigen fout te veel silver artic op je te smeren (wat je heel vies vondt) maakte je contact met je eigen hardware die voor kortsluiting zorge...

Ik schold veel tegen je, maar samen konden we het hele worldwideweb aan

Rest in Peace !
Was hij niet herrezen door hem in een bak met heet water/spiritus te leggen? zonee, gecondoleerd ;( he will be forever in our minds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niet zo heel veel blunders gemaakt behalve dan dat ik altijd ruzie heb met voedingen.
Laats begon een voeding van een oude 486 opeens te knetteren om vervolgens in brand te vliegen.
Mijn vader heeft wel eens een grote blunder begaan. Hij vondt het leuk om te testen wat er zou gebeuren als je de schakelaar van 220 - 130 volt om te schakelen toen de pc aanstond. Dit had een grote steekvlam tot gevolg. >:)
Pc was naar de klote, helemaal zwart van binnen. Garantie... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nictel
  • Laatst online: 22-11-2022
Blunders.....

- hdd vastpakken terwijl je statisch ben *de vonk sloeg over*

- computer meegeven voor prijzig onderzoek en dan vergeten dat er weleens nieuwe drivers zouden kunnen zijn......

- uren bezig zijn met je geluid en dan er achter komen dat het stekkertje uit je computer is

- uren bezig zijn met je mobo, cmos jumper vergeten......

- 2e keer bezig met geluid en dit keer vergeten de bios instellingen na te kijken

- topic starten en na het posten er zelf achter komen wat je fout hebt gedaan

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weleens m'n 1800+ bijna laten doorfikken ;). Heb m'n cpu fan met een zelfgemaakt stekkertje op 7v gezet. Toen ik klaar was met wat in de pc rommelen deed ik de kast weer dicht, zette hem aan en dacht "wat is dat ding toch stil, ach, het zal vast wel goed zijn".

Loopt dat ding naar een paar minuten hartstikke vast. Dus ik reset indrukken terwijl ik windows 98 de schuld geef. Start dat hele ding niet meer op. Dus ik 10 sec ofzo wachten en het opnieuw proberen, kijk snel in de BIOS bij de CPU temps: 95 graden :o. Dus ik snel kast open zetten en aan de heatsink voelen: ja ja, dat deed wel ff pijn :o. Bleek m'n zelfgemaakte stekkertje kapot te zijn... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Laatst online: 18-05 17:57
Een versterker bouwen met TIP142 en een TIP147, lekker blazen met dat ding, totdat je erachter komt dat die transistoren wel erg heet worden zonder koelplaat. Het gevolg: een mooie rookpluim en een zwarte print.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Gisteren, Lan-party, 1e uurtje mooi leechen, opeens ging die andere persoon ze pc uit met als gevolg dat ik onvoltooide films had enz enz, ik proberen die film weg te krijgen maar nee hoor, daarna last van een vastloper en toen was ik het wel zat.

Even resetten dus, maar hij kwam niet door de post :?, ik denk oeps te ver oc'ed dus ik cmos clearen, nee hoor ook geen boot, alles eraf en dan booten met alleen mem, cpu, vidkaart maar nee hoor ook geen boot. Als laatste nog naar de processor gekeken, koelblok eraf, ik zag nix storends, ook nog ff die irri fan eraf gehaald per ongeluk met me vinger erin, conclusie me dag (ochtend) kon niet erger.

Allereerst een paar x vloeken en balen en dan naar de pc-store, daar kijkt die man er naar, nadat ik me verhaal heb gedaan, hij zelfde handelingen gedaan als ik en wat blijkt zit me reset knop vast bij toeval kwamen we erachter het veertje was blijven steken :?, overigens was dit van de buitenkant niet zichtbaar. Ik met me staart tussen de benen terug naar Lan :'(.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Vandaag en met name vanochtend heeft zich hier een ramp voltrokken :'(

1. Na een nachtje heerlijk lam gehangen te hebben vrolijk met mijn vriendin in bed gedoken om smiddags rond een uurtje of 2 weer wakker te worden, uit je bed te stappen en dan in eens heel erg hard KRAK! te horen. Nu is het zo dat mijn kamer nog wel eens een bende wil zijn en allerlij onderdelen op de grond liggen. Nu ben ik dus met mijn brakke :z hoofd op mn nieuwe Asus Mama plankje gaan staan :(

2. Vanmiddag had ik ook nog niet zulke vaste handjes, en ik was bezig met mn nieuwe pctje. PATS! 80GB 8MB cache Maxtor laten kletteren :(

3. En als het nog niet genoeg was ook weer een voeding laten knallen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja, een 145 watt voeding voeding openslijpen (omdat hij met popnagels vastzat) om hem in een andere behuizing te zetten en er vervolgens achter te komen dat hij het niet meer doet is ook niet slim |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Exigence schreef op 22 april 2004 @ 20:17:
[...]

Tip: Altijd met de zwarte draden naar elkaar toe :)
Heb ik vroeger ook wel vaker meegemaakt, verkeerd erin geprikt. Maar bij mij krijg je geen rook, maar een voeding die niet aanslaat. Het is dus goed beveiligd. Want als ik fout zag en daarna even goed zet, loopt alles weer. Geweldig toch?
Waarom niet bij hem? Zeker klote cheap-ass voeding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat geheugen bijplaatsen. Geen probleem denk ik dan, dat heb ik al zo vaak gedaan >:)
Had de kast nog even open gelaten, gelukkig. Stekker erin en ineens rook uit mijn mobo. Snel weer stekker eruit en terug naar de winkel met het doorgebrande geheugen. Hadden ze nog nooit meegemaakt :Y)
Maar ja, voor ALLES is er een eerste keer!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 01:30:
Ik heb het ook ooit eens gepresteerd om van een nieuw moederbord de printbanen door te laten fikken. Ik dacht toch echt dat die isolatieringetjes niet nodig waren... |:(
Wel, ik heb ze eigenlijk nooit gebruikt. En alles werkt goed. Je moet wel alleen weten dat je juiste gaten neemt. Alleen gaten met blank tin zichtbaar mogen zonder ringen. Andere gaten waar ringen niet vertind zijn of waar onderdelen nogal dichtbij staan moet je niet gebruiken. Op oude AT mobo's moet je met plastic houders/spacers doen.
Alle vertinde gaten (dus met dikke zilveren ringen) zijn met massa verbonden, en kunnen dus samen met de kast verbinden, zonder ringen, in contact met metalen afstandsbusjes.
En natuurlijk gewoon kijken of je niet ergens tegenaan komt aan onderkant. :P
Bij vastschroeven mag de mobo ook niet teveel doorbuigen.
Verder bij insteken van kaarten in slots gebeurt wel es dat metalen lippen paar mm hoger uitsteken en dus niet mooi tegen de achterkant kast zitten. In dat geval moet je ook niet hard doordrukken of met schroef flink inschroeven en vastzetten.
Dan druk je kaart te hard tegen de mobo en mobo buigt door. Dit kan mobo intern beschadigen, vooral in de buurt van bevestigingspunten zal het breken. O-)
De alternatief is dan paar afstandsringetjes gebruiken en ertussen zetten als soort afstandhoudertje. Ze komen toch nog van pas!

Zoiets maak ik wel vaker mee bij goedkope en slecht ontworpen kasten. Kijk maar uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 19:32:
Even wat geheugen bijplaatsen. Geen probleem denk ik dan, dat heb ik al zo vaak gedaan >:)
Had de kast nog even open gelaten, gelukkig. Stekker erin en ineens rook uit mijn mobo. Snel weer stekker eruit en terug naar de winkel met het doorgebrande geheugen. Hadden ze nog nooit meegemaakt :Y)
Maar ja, voor ALLES is er een eerste keer!!!
Uhm en wat was nou jou mislukking? Verkeerd om erin gedrukt ofzo? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk zelf dat ik um er verkeerd ingedaan heb wat op zich al een knappe prestatie is.
Er was verder niets aan de hand. Nieuw geheugen erin en hij deed het weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 10:40
AMD Athlon XP1700+ gesloopt dmv mn waterkoeling met een te krap klemmetje er op te forceren :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Laatst online: 17:31

J2S

gister me voeding gemold(antec 330W) :'( ik had em open gedaan om er wat mee te prutsen maar toen kwam een vriend met het id dat ik eerst me mobo nog maar es moest testen omdat daar mogelijk een weerstandje van kapot was. na een hoop gekloot met de hd's werkte me pc weer goed. alleen werd me voeding een beetje heet omdat er maar 1 fan was ipv 2. dus ik leg er los een 2e fan op en het ding is weer heerlijk koel. even later zag ik dat de 2e fan stil stind dus ik voelen: kon de heatsink bijna niet meer aanraken! dus ik sluit de 2e fan weer aan en ff later weer voelen naar de temp: lekker koel :) .... totdat ik een schok kreeg :? dus ik dacht dat ie ergens iets aanraakte en ik pak een schroevendraaier om die heatsink iets op te tillen: vonk en het halve huis was zonder stroom. en nu moet ik het ff doen met een 200W voeding en kan ik mijn r9800 pro er niet in hebben :(

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik had een tijdje geleden een ATX voeding verbouwd naar AT, ging ik 'm testen was ik vergeten om de printplaat weer aan de behuizing te schroeven. Was de printplaat gaan schuiven en toen maakte ie kortsluiting op het metaal van de behuizing :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er leuk topic dit. :)
Mijn mislukkingen vallen tot nu toe nog mee. Heb ook nog nooit echt grote mods gedaan.
2 fans gesloopt
1 voeding gesloopt
en nog een paar muizen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Heheheh, ik blijf bezig "The horror"
Vandaag een CD-speler op school gemold :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 18:23

Soul__assasin

de Belbelg

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 15:19:
Er leuk topic dit. :)
Mijn mislukkingen vallen tot nu toe nog mee. Heb ook nog nooit echt grote mods gedaan.
2 fans gesloopt
1 voeding gesloopt
en nog een paar muizen :(
mijn muis die waagd af en toe een bungee-jump da knaagdier kan daar zeer goed tegen.. maar binnenkort word ze gesloopt

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Laatst online: 17-12-2023
MaNiC_MiNd schreef op 27 april 2004 @ 16:24:
Heheheh, ik blijf bezig "The horror"
Vandaag een CD-speler op school gemold :D
wow, jij bent echt erg.. Motoriek van een zwangere giraffe ofzo :P (no flame ;) )
Hoe krijg je die cd speler nou weer kapot, jij mag wel een flink spaarpotje hebben voor al je ongelukken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Race Eend schreef op 27 april 2004 @ 18:03:
[...]

wow, jij bent echt erg.. Motoriek van een zwangere giraffe ofzo :P (no flame ;) )
Hoe krijg je die cd speler nou weer kapot, jij mag wel een flink spaarpotje hebben voor al je ongelukken >:)
Ehhh lette ff niet op en stote zo met mn voet het cdlaatje aan en die zei krak :mad:
Gelukkig is school voor dit soort dingen verzekert.

En ik mol idd te vaak dingen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Laatst online: 04-12-2024
-een keer stekkertje van floopydrive verkeerd om erin gedaan. gevolg: voeding doorgebrand

-CPU koeler verkeerd om erop zetten |:(

-je cpukoeler eraf proberen te halen, uitschieten en met je schroevendraaier door een printbaan van je mobo raggen

-net nog had ik me HD verticaal gemonteerd. steeds maar foutmeldingen met opstarten. ook spellen liepen opeens wel erg traag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14
-Austin Powers- schreef op 27 april 2004 @ 21:44:
net nog had ik me HD verticaal gemonteerd. steeds maar foutmeldingen met opstarten. ook spellen liepen opeens wel erg traag :X
Als het goed is zou het niet uit moeten maken of een HD verticaal of horizontaal hangt. Ik heb een desktop pc staan, waar 2 hd's verticaal hangen; nooit problemen mee gehad.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Spiller schreef op 28 april 2004 @ 09:40:
[...]

Als het goed is zou het niet uit moeten maken of een HD verticaal of horizontaal hangt. Ik heb een desktop pc staan, waar 2 hd's verticaal hangen; nooit problemen mee gehad.
Het gaat pas uitmaken als je de HDD niet horizontaal of verticaal ophangt, maar diagonaal of alles daartussen. De lagers zullen dan scheef afsluiten waardoor fouten kunnen ontstaan.

offtopic:
Jouw user-icon is van zo'n gratis boomerangkaart van sloggi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 10-09 22:38
ff een deel gelezen.. schieten me zo snel 2 dingen binnen.

1. heel lang geleden onze p 200 mhz opgeblazen door een floppy powerkabel in de audio uitgang van een cdrom speler te stoppen.. conclusie enorm stinkende rook en alle powerkabels aan elkaar gesmolten meteen nieuwe pc gekocht ( me pa toen nog dan )

2. me oude amd 500 begon steeds meer moeite te krijgen met opstarten enzo.. daarom stond hij ook zon beetje 24/7 aan.. als ik hem uitzetten moest ik een uur lang 20 keer opstarten voor alles weer werkte.. uiteindelijk toen ik terugkwam van een vakantie en hij dus een week uit had gestaan wilde ik hem aanzetten. hij ratelde nog maar voor de rest deed hij niks..

haalde de kast even open en tot mijn verbazing werkte heel de cpu koeler niet.. ook niet toen ik hem in een andere kast aansloot.. dus of die het nou al maanden niet / nauwelijks deed :?

was het tot nu toe wel. als je het uitschieten met de dremel bij het maken van een gat voor de fan in me oude kast niet meeteld.. daarom maar alleen een fan extra in de zijkant voor me nieuwe kast gemaakt ;) die kan je gewoon platleggen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Gisteravond wil ik gaan slapen maar m'n koetje (nouja koei) was nog niet klaar en zo'n gifgroene led-fan geeft wel iets te veel licht om lekker te gaan slapen.
Dus ik trek met m'n slaperige kop die 3pins stekker uit m'n mobo. Freeze...
Ik pissig en geef een ram op de schakelaar van m'n stekkerdoos.
heerlijk stil en donker :)

Vanochtent start ik de pc op "Nog VGA signal" vidkaart vervangen, hd eruit, cdrom eruit, nicje eruit, geheugen eruit... nogsteeds niks.
Ik ga zoeken naar ander geheugen. yay 128 mb... werkt niet B) nog een andere 128mb-er, idemdito.

Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk prop ik er maar een 64mb-er in...
W00t, beeld! dus ik zet m'n 256 terug, guess what. Geen beeld.
uiteindelijk 256 in 2e bankje gestopt en hij loopt weer als een trein.

en ja, ik draai sdram met een 2400+ en ben er trots op 8)

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Laatst online: 06-09 22:13
Ik merk nu dat je veel meer sloopt als je aan het modden slaat ja.

Het begon met een voeding aansluiten die al 8 maanden uit was, het stofpercentage viel op zich nog wel mee, dus ik dat ding vrolijk aansluiten, stekker erin, voor de zekerheid kijken of dat schakelaartje wel op 220 staat en niet op 115 en schakelaartje om. Daarna de powerswitch ingedrukt, fan spin-up van 2 seconden, daarna een enorme knal, een grote egaalblauwe lichtflits en een lekkere brandlucht. Einde voeding. Ik had daarna wel weer een mooie fan erbij (die deed het nog net wel) maar geen voeding meer.

Ik had echter wel even een voeding nodig, dus systeempje open en bloot naats mijn huidige PC gelegd en daar de ATX power stekker vandaan getoverd en aangesloten. Alleen sloeg het noodlot weer toe want ik schoof per ongeluk tegen mijn moederbord aan wat naast mijn kast lag. Die tikte de losliggende PC speaker weer aan en wat wil nou net het geval? De speakerconnectors raken beide tegelijk mijn geleidende kast aan. Wat gebeurd er als je + en - tegen elkaar houdt? Precies, je krijgt een hoop rook onder je moederbord vandaan en je staat even te kijken en denkt: "What the ****"... Daarna snel de voeding uitgezet en maar meteen het raam open gedaan want je wilt niet weten wat vor lucht ervan afkwam. Moederbord van de backplate afgehaald en wat blijkt? Het hele printbaantje naar de speakerconnector is doorgesmolten en mooi bruin gekleurd.

Ik denk 3 dagen later: pech, zonder speaker doet ie het ook wel. Ik weer alles aangesloten (met een nieuwe, goedwerkende voeding en uit de buurt van electrisch geleidende dingen). Maar nee, geen beeld helemaal niks. Fans draaien maar dat is dan ook alles. Waarschijnlijk is mijn moederbord nu dood... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struul
  • Laatst online: 04-12-2024
jk_warrior schreef op 28 april 2004 @ 09:44:
[...]

Het gaat pas uitmaken als je de HDD niet horizontaal of verticaal ophangt, maar diagonaal of alles daartussen. De lagers zullen dan scheef afsluiten waardoor fouten kunnen ontstaan.
ik had em idd niet helemaal rechtop, maar een beetje gekanteld. hij maakte ook ontzettend veel herrie :r
ik denk dat je em gewoon verticaal moet monteren en dan formatteren en reinstallen. door de zwaartekracht komen de koppen een beetje naar beneden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 18:05

Haan

dotnetter

Dus zoals deze harddisk hangt is niet zo goed? :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.hantheman.tk/img/harddisk.jpg

Mislukt experimentje van mezelf, ik wou het geluid van m'n schijf verminderen, maar in m;n enthousiasme de tie-ribs te strak gedaan, dus nu vibreert alsnog de kast mee |:(
Ik ga binnenkort met fietsband aan de slag :*)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wilde een Palomino AMD 1600xp+ unlocken.
Deze zijn gelocked tot een max van 149*10.5 @ 1.800V te krijgen.

Dat ging allemaal perfect totdat ik een dikke streep in de CPU maakte :(, het koper werd dus duidelijk zichtbaar (ik wilde de genoeide zilverlijm weghalen).

Het hele kunstje ging niet meer door.. zelfs niet na 6 keer alles opnieuw gedaan te hebben MET multimeter erbij (wat echt een ramp was want je kreeg nooit een duidelijk beeld van hoe het werkelijk was) GEDULD :+)

Na de fouten ben ik op verder onderzoek gegaan en bleek dat dit een algemene beginnersfout is :( :( :( :( tsja.... O-)

Laat dit dus een les zijn voor jullie allen.. Bereid u voor want kennis is weten

/me has spoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik onlangs heb meegemaakt is wel leuk(!)

Kastje op zen zijkant gelegd tijdens testen van systeem (makkelijker onderdelen eruit halen enz)
Cd-rommetje erin v/d klant en gaan.
Ineens een KNAL, ik zat gelijk onder me bureau :P
Ik kijken, of er iets van de muur was gedonderd ofzo, wat bleek:
Cdrom losgeschoten door scheurtje in het midden van de cd.
Volledig voorkant van de cdrom eraf geknalt.
1 groot stuk cdrom in de muur achter me. (deuk in gipsmuur)
Gelukkig zat ik niet recht voor de cdrom, anders was het niet zo lachwekkend geweest achteraf!

Cdrom toch maar even opengemaakt voor de fun...je raad het al 1000-en stukkies cdrom.

Eerder meegemaakt iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 00:38:
Wat ik onlangs heb meegemaakt is wel leuk(!)

Kastje op zen zijkant gelegd tijdens testen van systeem (makkelijker onderdelen eruit halen enz)
Cd-rommetje erin v/d klant en gaan.
Ineens een KNAL, ik zat gelijk onder me bureau :P
Ik kijken, of er iets van de muur was gedonderd ofzo, wat bleek:
Cdrom losgeschoten door scheurtje in het midden van de cd.
Volledig voorkant van de cdrom eraf geknalt.
1 groot stuk cdrom in de muur achter me. (deuk in gipsmuur)
Gelukkig zat ik niet recht voor de cdrom, anders was het niet zo lachwekkend geweest achteraf!

Cdrom toch maar even opengemaakt voor de fun...je raad het al 1000-en stukkies cdrom.

Eerder meegemaakt iemand?
ja, gelukkig stond bij mij de pc in een kast (was de pc bij de buren :X), de splinters zaten in het hout om nog maar te zwijgen over de zooi.
Resultaat: kapotte cdrom speler (hele laatje was ontzet en de printplaat in 2en) en kapotte voeding (deed helemaal niets meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik heb zojuist even wat heatsinks gelapt.

Het schuren ging wel goed, maar toen wou ik um dus polijst.

Ik pak dus het appraat om mee te polijsten, sta onder tussen te lullen met een maat van me, denk wat hoor ik tog, ff kijken allemaal kleine krasjes :? WTF! Ikke kijke naar polijst appraat wtf allemaal kleine steentjes :? Ik loop naar broertje toe, zag um daar mee bezig gister, oh jah zei die was ik vergeten te melden had um laten vallen (neergelegd eigk) in zand+ steentjes |:( . Dus ik oh, en ik kon fijn weer opnieuw beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Graag verder in [rml][ CM] De mislukkelingen deeltje 3[/rml] :)

[ Voor 79% gewijzigd door m-m op 29-04-2004 14:18 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.