dan heb je nog garantieNyarlathotep schreef op 02 april 2004 @ 09:22:
Niet echt een casemod, maar toch:
De schakelaar van het stekkerblok waar je hele pc aanhangt per ongeluk uittrappen. Hele PC uit.
Resultaat: Het duurste onderdeel van mijn pc, een radeon 9700pro van 450 euro kon de klap niet hebben schijnbaar. Srepen door beeld en hij word 50000 graden...
EN HIJ WAS 1 JAAR EN 6 DAGEN OUD GDVRDMME!!
Verwijderd
Mooi stijlvol coolermaster alloy toetsenbord nog mooier geprobeert te maken door er blauwe leds in te zetten. Dingen erin geplaast toetsenbord dood...
niet echt cm maar toch:
bij dat oc'en met pootloodstreepjes op athlon's en duron's is de hitte niet echt het gevaar, eerder dat na 10keer de ventilator op,af de core begint te brokkelen zoals , bij mij , blijkbaar heb ik een stuk van me lvl2 cache eraf gehakt
netwerkkabels , je zou denken 'nietgevaarlijk' maar toch is het zeer linke soep , zeker zonder aarding , dan krijg je flinke schokken van ikweetniethoeveelvolt ( dit gebeurt ongeveer dagdagelijks ) als je tegelijker tijdeen aanstaande pc aanraakt en de kabel
met blote voeten op moederborden lopen als het heel vroeg in de ochtend is, en je hebt vorige avond zitten knoeien. zowel pijn als titofinito.
tig hardeschijven , owja snel even een scsi kaartje eruit trekken tijdens een windoh install : niet slim , kaartje kapot
met je vingers in een voeding gaan als ie aanstaat , ook niet aanteraden , dat was denk ik wel 220v
owja dit is wel cm , met zon trilaserled ding (plaatje :http://www.revoltec.com/nl/images/products/rm003/rm003_rb.jpg ) zitten te proberen de ideale stand te vinden in je pc terwijl ie aanstaat , en dan perongeluk op je geforce3ti200 laten vallen : _ToasTeD_
, niet leuk wederom
dat is het denk ik , wie doet beter ?
bij dat oc'en met pootloodstreepjes op athlon's en duron's is de hitte niet echt het gevaar, eerder dat na 10keer de ventilator op,af de core begint te brokkelen zoals , bij mij , blijkbaar heb ik een stuk van me lvl2 cache eraf gehakt
netwerkkabels , je zou denken 'nietgevaarlijk' maar toch is het zeer linke soep , zeker zonder aarding , dan krijg je flinke schokken van ikweetniethoeveelvolt ( dit gebeurt ongeveer dagdagelijks ) als je tegelijker tijdeen aanstaande pc aanraakt en de kabel
met blote voeten op moederborden lopen als het heel vroeg in de ochtend is, en je hebt vorige avond zitten knoeien. zowel pijn als titofinito.
tig hardeschijven , owja snel even een scsi kaartje eruit trekken tijdens een windoh install : niet slim , kaartje kapot
met je vingers in een voeding gaan als ie aanstaat , ook niet aanteraden , dat was denk ik wel 220v
owja dit is wel cm , met zon trilaserled ding (plaatje :http://www.revoltec.com/nl/images/products/rm003/rm003_rb.jpg ) zitten te proberen de ideale stand te vinden in je pc terwijl ie aanstaat , en dan perongeluk op je geforce3ti200 laten vallen : _ToasTeD_
Mr.SiS schreef op 02 april 2004 @ 21:34:
niet echt cm maar toch:
bij dat oc'en met pootloodstreepjes op athlon's en duron's is de hitte niet echt het gevaar, eerder dat na 10keer de ventilator op,af de core begint te brokkelen zoals , bij mij , blijkbaar heb ik een stuk van me lvl2 cache eraf gehakt![]()
owja dit is wel cm , met zon trilaserled ding (plaatje :) zitten te proberen de ideale stand te vinden in je pc terwijl ie aanstaat , en dan perongeluk op je geforce3ti200 laten vallen : _ToasTeD_
, niet leuk wederom
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Deze week deel 1 van m'n casemod gemaakt. Paar gaatjes teveel geboord
Ik m'n spullen erin bouwen. WC vullen..lekkage. Lek gefixed, maar er was nogal wat water op m'n mobo terecht gekomen. Dus ik een half uur fohnen. Vergeet ik om ook onder de batterij te fohnen.
Resultaat: pc doet niks nada noppes. Mobo dood
Dan maar een nieuwe

Ik m'n spullen erin bouwen. WC vullen..lekkage. Lek gefixed, maar er was nogal wat water op m'n mobo terecht gekomen. Dus ik een half uur fohnen. Vergeet ik om ook onder de batterij te fohnen.
Resultaat: pc doet niks nada noppes. Mobo dood
Welk?
Artic cooling koeler op 9600 pro gemonteerd
Pats boem stinken .....
Kwam de koeling aan een condensator
gelukkig nieuwe voeding gekregen.
Wou de coax cabel insteken... zit er spanning op
raak ik kast aan... met mn neus

Pats boem stinken .....
Kwam de koeling aan een condensator

Wou de coax cabel insteken... zit er spanning op

haha met je neus.fooker schreef op 03 april 2004 @ 20:03:
Artic cooling koeler op 9600 pro gemonteerd![]()
![]()
Pats boem stinken .....![]()
Kwam de koeling aan een condensator![]()
Wou de coax cabel insteken... zit er spanning op![]()
Netwerkkabels en daaro de stroomschokken ervan zijn ook leuk
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Wat dacht je van de COAX van je tv-kabel? Dat geeft ook zo nu en dan een leuk effect
Verwijderd
tja de lichamelijke blessures vallen wel mee, alleen een x een paar hechtingen in mn duim nodig omdat k dacht dat k dat alumilium klepje echt wel kon verbuigen--> krak + bloed
tijdje terug een cdspeler groberen te plaatsen in een oude pc. paste nie helemaal dus ik denk kwestie van doorduwen --> krak = geheugenbanken die in de weg zaten.
router zonder zn fannetje laten draaien. ding was lekker stil, voor die minuut dattie het nog deed.
tijdje terug een cdspeler groberen te plaatsen in een oude pc. paste nie helemaal dus ik denk kwestie van doorduwen --> krak = geheugenbanken die in de weg zaten.
router zonder zn fannetje laten draaien. ding was lekker stil, voor die minuut dattie het nog deed.
Al eens een pick-up motor, (voor de jongeren, zo'n ding waar je van die grote zwarte 30cm platen oplegt om muziek te horen) op 220 aangesloten
Best geinig, hij hield het ook nog z’n 20 sec uit!
Best geinig, hij hield het ook nog z’n 20 sec uit!
[ Voor 95% gewijzigd door Gucky66 op 04-04-2004 01:08 ]
| Gigabyte Aorus X570 Pro | AMD Ryzen 9 5950X | 32GB G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14 | Kraken 280 | Sapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT | 990 Pro / Platinum P41 / MP510 |

Was bezig met een applemod, front zat niet helemaal goed dus ik ram er even flink tegenaan, gevolg, krak en voeding doormidden.
Heb die stomme applekast maar bij het oudvuil geflikkerd, stom klote ding.
OMG OMG OMGTerw_Dan schreef op 04 april 2004 @ 18:16:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Was bezig met een applemod, front zat niet helemaal goed dus ik ram er even flink tegenaan, gevolg, krak en voeding doormidden.
lieve voeding

Beter meten de volgende keer!
Wel cool dat je ook pics hebt, dat moet iedereen doen
Wat gebeurd er als je die voeding nu aansluit?
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
alle lichtjes van 5v met 12 opgeblazen
1ccfl gemolt
1 amd tunderbird 1333 geroosterd (koeler vergeten er op tezetten
)
1ccfl gemolt
1 amd tunderbird 1333 geroosterd (koeler vergeten er op tezetten
Als ie het niet doet keer mee schuddenMojo schreef op 04 april 2004 @ 18:37:
[...]
OMG OMG OMG![]()
Beter meten de volgende keer!
Wel cool dat je ook pics hebt, dat moet iedereen doen
Wat gebeurd er als je die voeding nu aansluit?![]()
Flinke klap kan ook nog wel eens helpen

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Verwijderd
ikke dan..
(niet een hele erge mislukking maar wel dom)
vrijdagochtent:
ptt komt ff langs heee jarno hier is je je nieuwe mobo + sweex (kut) kast
ik zet dat ding in elkaar (nog nooit gedaan) en alles goed aangesloten koelers goed enz enz.. ik steek de voedings kabel in dat ding.. koelers doen het voor de rest niks.. ik denk mischien ligt het aan de aan uit schakelaar.. ik zet dat ding op een paar andere "pinnetjes" ram de stekker d'r in...
whoesh rook wolk door me kamer
k had perongeluk 5 v kortsluiting op me aanuitschakelaar gezet 
naja.. ik kijk nog is in dat boek je.. staat een of andere ingewikkelde tekening over hoe die dingen moeten zitten.. ik prober dat ding met me schroevendraaier te verbinden. en er gebeurt niks
toen naar de computer boer gebracht die zegt dat de aan uit knop kapot was en dat hij die niet kon vervangen
ik probeer het nog is met de schroevendraaier (nu weet ik hoe de handleiding werkt) en hij deed het 
ik natuurlijk helemaal blij maar jah.. dan zit je zonder aan en uit knop
toen maar ff met een vriend een nieuwe aan en uit knop gemaakt en 1 nieuwe reset knop in een 3.5 inch gat
en hij draait hier nog steeds als een tiet 
voor de rest.. ff een fan op me videokaart getaped---> valt er na 10 min af KRAK 1 blad van me 60 mm koelertje af... ik had dat niet door... ff er opnieuw opgetaped.. begint mijn pc te trillen ik haal dat ding er nog is af, mist er een blad
naja toen maar een nieuwe 60 mm gepakt en er goed opgetaped hij zit nu nog steeds
voor de rest --> cdrom speler gemold
en nog een hele zooi
vrijdagochtent:
ik zet dat ding in elkaar (nog nooit gedaan) en alles goed aangesloten koelers goed enz enz.. ik steek de voedings kabel in dat ding.. koelers doen het voor de rest niks.. ik denk mischien ligt het aan de aan uit schakelaar.. ik zet dat ding op een paar andere "pinnetjes" ram de stekker d'r in...
whoesh rook wolk door me kamer
naja.. ik kijk nog is in dat boek je.. staat een of andere ingewikkelde tekening over hoe die dingen moeten zitten.. ik prober dat ding met me schroevendraaier te verbinden. en er gebeurt niks
toen naar de computer boer gebracht die zegt dat de aan uit knop kapot was en dat hij die niet kon vervangen
ik natuurlijk helemaal blij maar jah.. dan zit je zonder aan en uit knop
voor de rest.. ff een fan op me videokaart getaped---> valt er na 10 min af KRAK 1 blad van me 60 mm koelertje af... ik had dat niet door... ff er opnieuw opgetaped.. begint mijn pc te trillen ik haal dat ding er nog is af, mist er een blad
naja toen maar een nieuwe 60 mm gepakt en er goed opgetaped hij zit nu nog steeds
voor de rest --> cdrom speler gemold
Een beetje computer is in de meeste gevallen wel geaard... Het stopcontact van me compu was dat nie. Dus ff aarde draad getrokken. Die knop van mijn voeding omgehaald en... BOEM!... witte rook.. beetje de geur van caramel
Dus ff teste of de voeding nog werkt pc aan, geen probleem... Computer uitschakelen, ff later opnieuw opstarten... BOEM! en weer rook met een heerlijke geur, alleen nu was ie dood
Waarschijnlijk condensator ontploft, heb ik ff bij de natuurkundeles op school getest.. zelfde effect 
Met de decoupeerzaag een blowhole in de bovenkant van me computer gezaagd... bleek achteraf dat ik het potloodlijntje gespiegeld aan de binnekant had getekend.. Zat de voeding in de weg
Was trouwens ook uitgeschoten. De 80x80 werd 92x92
Met de decoupeerzaag een blowhole in de bovenkant van me computer gezaagd... bleek achteraf dat ik het potloodlijntje gespiegeld aan de binnekant had getekend.. Zat de voeding in de weg
Gasloos sinds 2018.
Precies, als ie het dan nog niet doet eerst er even op stampen en dan bij het grofvuil

Verwijderd
Wilde in me chieftec-dragon-server-tower-kast ff me twee harde schijven niet onder elkaar zetten, maar in van die verschillende inschuifdingen. Ik probeer zo'n ding eruit te halen, ruk ik zo hard dat ie uit me handen vliegt. Boem klap op de grond, ik denk nee toch... straks zijn ze dood. Gelukkig deden ze het nog!
Verwijderd
Was bezig met me fannetje terwijl die aanstond...
waarschijnlijk sluiting gemaakt en me Maxtor 200 Gig harddisk naar ze kl*te geholpen.
Zit nog garantie op dus ik hoop dat ik een andere krijg, wel al me data kwijt
waarschijnlijk sluiting gemaakt en me Maxtor 200 Gig harddisk naar ze kl*te geholpen.
bijna hetzelfde meegemaakt..Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 14:39:
Was bezig met me fannetje terwijl die aanstond...
waarschijnlijk sluiting gemaakt en me Maxtor 200 Gig harddisk naar ze kl*te geholpen.![]()
vorige week wilde ik de kabels nog ietwat netter uit het zicht zetten, zie ik opeens een vonkje en me pc valt uit..
80GB Maxtor dood zonder een backup gemaakt te hebben...
conclusie:
ik rommel nooit, en dan ook nooit, meer wanneer de pc aanstaat..
Verwijderd
damn.. jij bent geen tweaker.. je bent gewoon een lompe boer!Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 22:32:
ikke dan..(niet een hele erge mislukking maar wel dom)
vrijdagochtent:
whoesh rook wolk door me kamerk had perongeluk 5 v kortsluiting op me aanuitschakelaar gezet
naja.. ik kijk nog is in dat boek je.. staat een of andere ingewikkelde tekening over hoe die dingen moeten zitten.. ik prober dat ding met me schroevendraaier te verbinden. en er gebeurt niks![]()
toen naar de computer boer gebracht die zegt dat de aan uit knop kapot was en dat hij die niet kon vervangenik probeer het nog is met de schroevendraaier (nu weet ik hoe de handleiding werkt) en hij deed het
ik natuurlijk helemaal blij maar jah.. dan zit je zonder aan en uit knoptoen maar ff met een vriend een nieuwe aan en uit knop gemaakt en 1 nieuwe reset knop in een 3.5 inch gat
en hij draait hier nog steeds als een tiet
voor de rest --> cdrom speler gemolden nog een hele zooi
Ik vraag me hoe dan ook al af hoe je met je 14 jarig voorkomen het geld hebt om zo lomp met je apparatuur om te gaan...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 16:05 ]
laatst nog 
Oude PC van een kennis, starte niet meer op: ik zag het probleem meteen toen ik hem openschroefde, een hele berg stof op het dimmetje (de output van de cpuheasink/fan combo blies er recht tegenaan)
Ik haal stof eraf met perslucht, PC boot weer.
Ik was dopje kwijt van de persluchtbus, dus ik kijk, zag hem liggen, lag op de videokaart (PC stond rechtop)
Ik voel een beetje onhandig, en raak met mn hand (heel licht) de 8CM CPU fan aan.
Nou is dat het probleem niet, maar ik schrok me de tering
Nu komt het, in die schrikreactie trek ik mn hand "terug".. omhoog dus, knal vol tegen de onderkant van de voeding aan, waar dus (na later gekeken te hebben) een paar milimeter tussen de metalen onderkant van de voeding en die printplaat van de voeding zat.
Ik sloeg in die reactie een deuk in de voeding en * AUW *... weer even herrinerd hoe 230 ook alweer voelde
Voeding was kapot, rest werkte nog mn. Mn hand ook.
Oude PC van een kennis, starte niet meer op: ik zag het probleem meteen toen ik hem openschroefde, een hele berg stof op het dimmetje (de output van de cpuheasink/fan combo blies er recht tegenaan)
Ik haal stof eraf met perslucht, PC boot weer.
Ik was dopje kwijt van de persluchtbus, dus ik kijk, zag hem liggen, lag op de videokaart (PC stond rechtop)
Ik voel een beetje onhandig, en raak met mn hand (heel licht) de 8CM CPU fan aan.
Nou is dat het probleem niet, maar ik schrok me de tering
Nu komt het, in die schrikreactie trek ik mn hand "terug".. omhoog dus, knal vol tegen de onderkant van de voeding aan, waar dus (na later gekeken te hebben) een paar milimeter tussen de metalen onderkant van de voeding en die printplaat van de voeding zat.
Ik sloeg in die reactie een deuk in de voeding en * AUW *... weer even herrinerd hoe 230 ook alweer voelde
Voeding was kapot, rest werkte nog mn. Mn hand ook.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
gisteren nieuwe case gehaald, ik ander passende klepje achter er in stoppen, je weet wel, waar de usb's enzo van het mobo zitten...
Verdorie, zijn scherp
Me duim is gehecht
Verdorie, zijn scherp

Me duim is gehecht
NOFI..Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 17:52:
gisteren nieuwe case gehaald, ik ander passende klepje achter er in stoppen, je weet wel, waar de usb's enzo van het mobo zitten...
Verdorie, zijn scherp![]()
Me duim is gehecht
dat krijg je met die cheap-ass kasten..
Verwijderd
kan je ook normaal reageren of niet?Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 15:25:
[...]
damn.. jij bent geen tweaker.. je bent gewoon een lompe boer!
Ik vraag me hoe dan ook al af hoe je met je 14 jarig voorkomen het geld hebt om zo lomp met je apparatuur om te gaan...
ps: dit allemaal was al een tijd geleden... volgens mij heb je als je altijd zo reageert op iedereen niet echt een sociaal leven
net me ledjes in me hdd wat anders geduwt, raak per ongeluk me platterns en me kopje aan. Nou niets mis mee, totdat je hem weer aansluit en hij vreemde geluiden maakt... woei, ik zie een mooie streep verschijnen van een millimeter dik, en zie dat me kopje verbogen is ...
maar hij draait nog wel vrolijk verder
maar hij draait nog wel vrolijk verder
Holy sh*t doesn't talk, but communicates by smell©
draaien, ok, maar leest en schrijft hij ook nog?
dat deed hij al nietTwabi2 schreef op 05 april 2004 @ 20:07:
draaien, ok, maar leest en schrijft hij ook nog?
Verwijderd
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 19:21:
[...]
kan je ook normaal reageren of niet?
ps: dit allemaal was al een tijd geleden... volgens mij heb je als je altijd zo reageert op iedereen niet echt een sociaal leven
OMG.. nee is goed joh..

ik neem dit nieteens serieus, zo van, ik weet wie het zegt
volgens mij is dit de bedoeling van dit topic.. 
hier worden allemaal blunders gepost die we in 't verleden een keer begaan hebben, en kritiek hoort daar niet bij...
dus ionize, waar blijven jouw blunders...
lighten up both of you...
hier worden allemaal blunders gepost die we in 't verleden een keer begaan hebben, en kritiek hoort daar niet bij...
Het is echt waar... Ik heb hem ook in een ander systeem geprobeerd. Het enige wat je ziet zijn verticale strepen van gekleurde en knipperende asci-tekentjesiets schreef op 02 april 2004 @ 17:10:
[...]
Dit is toch onmogelijk? Als je je PC 'normaal' uitzet gaat de stroom ook 'ineens' van je R9700. Een videokaart krijgt geen shutdown command net als een HDD.
Kortom dat lijkt me niet helemaal de oorzaak van je probleem. Tenzij je je PC ook schopte natuurlijk.
Dat ding is binnen tien seconden ook zo heet dat als je je vinger er tegenaan houdt deze samen zal smelten met de kaart
Ik had hem gekocht bij een webshop die niet meer bestaat
Als ik verstand had van electronica had ik hem misschien kunnen fixen. Als ik hem zo bekijk mankeert er nix aan. Misschien een van die ton-vormige (N00B ALERT
welke apple kast?Terw_Dan schreef op 04 april 2004 @ 18:16:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
lieve voeding
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Ik hoop dat het geen G4 was, anders maak ik je echt zo fakking hard dood
Ioniq 5 P45
Verwijderd
ehm, ik heb eigenlijk nog maar 1x iets geslooptNewbieNeo schreef op 06 april 2004 @ 00:05:
volgens mij is dit de bedoeling van dit topic..

ccfl geknapt tijdens "beschonken modden"
Nee over het algemeen ben ik erg voorzichtig met mijn apparatuur. Moet ook wel want ik werk dagelijks met analyseapparatuur die vele tonnen waard is. Daar wordt je wel voorzichtig van
Sommig lomp gedrag wat ik hier lees snap ik dan ook echt niet, de ongelukjes kunnen iedereen overkomen maar met een vinger in een fan gaan lopen hangen of met je poten in een draaiende kast werken terwijl er overal schroefjes liggen die er in kunnen vallen valt bij mij onder het kopje "niet slim bezig". Dit zijn ook niet echt ongelukjes meer maar gewoon verstand op -10 en kijken of het kapot gaat.
nofi uiteraard
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2004 15:43 ]
Verwijderd
op mn werk daarnet nog, niet een fout van mij overigens maar wel leuk opzich.
moest pc maken voor een klant, ik pc in elkaar gezet, werkt prima, toen kwamen nog even 4 x 120gb maxtor sata disks binnen, die moesten er ook in, dus ik raid controller erin gedaan en schijven in de brackets ( chieftec/antec kasten )
baas is altijd ongeduldig en *ramt* de bracket erin, gevolg : 2 maxtor schijven naar de knoppen.
gaf wel stoer *TIK*-geluid
moest pc maken voor een klant, ik pc in elkaar gezet, werkt prima, toen kwamen nog even 4 x 120gb maxtor sata disks binnen, die moesten er ook in, dus ik raid controller erin gedaan en schijven in de brackets ( chieftec/antec kasten )
baas is altijd ongeduldig en *ramt* de bracket erin, gevolg : 2 maxtor schijven naar de knoppen.
gaf wel stoer *TIK*-geluid

Er gaat een hoop mis met computers zie ik
Waarschijnlijk haalt dit topic geen 3e deel als iedereen voor het modden even zijn computer uitzet..
Verhalen over vingers in een draaiede fan steken, stroomschokken door voeding, brandplekken e.d...
Waarschijnlijk haalt dit topic geen 3e deel als iedereen voor het modden even zijn computer uitzet..
Verhalen over vingers in een draaiede fan steken, stroomschokken door voeding, brandplekken e.d...
Goud is geen geld
Deze verhalen zijn allemaal heel erg "schokkend"Frank_Knopers schreef op 06 april 2004 @ 19:46:
Er gaat een hoop mis met computers zie ik![]()
Waarschijnlijk haalt dit topic geen 3e deel als iedereen voor het modden even zijn computer uitzet..![]()
Gisteren nog, ik was mn ff bezig met mn oude Shuttle voeding, die ik had aangesloten op een gestripte PC kabel (dus stroomaansluiting gestripped) ik met m'n dikke zweterige poten op staan....
Je weet wat er is gebeurd...
M'n haar staat nog rechtop
ps. Mogen bedblunders ook in dit topic komen? Die zijn altijd zo leuk (Dr. Love @ TMF promotie
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/
Ik moest bij mn stage een voeding aansluiten, dus oude voeding er uit, nieuwe er in, vast gemaakt, aangesloten je kent het wel..
zet ff de computer aan, hoor PANG! en zie wat rook uit de kast komen..
heb toen er maar een andere in gedaan en die deed het wel
zet ff de computer aan, hoor PANG! en zie wat rook uit de kast komen..
heb toen er maar een andere in gedaan en die deed het wel
Stoere mod zou dat zijn zegNyarlathotep schreef op 06 april 2004 @ 13:39:
[...]
...
Dat ding is binnen tien seconden ook zo heet dat als je je vinger er tegenaan houdt deze samen zal smelten met de kaart
...
Iets voor Stuffis Generalis?Swandertj schreef op 06 april 2004 @ 20:22:
[...]
...
ps. Mogen bedblunders ook in dit topic komen? Die zijn altijd zo leuk (Dr. Love @ TMF promotie)
[ Voor 32% gewijzigd door Truus op 06-04-2004 20:35 ]
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.
Mijn meest recente [CM] Mislukking is toch wel het opstoken van mijn gloednieuwe 20*4 LCD...
Ik was bezig met aansluiten op mijn MP3-bak voor in de auto, alles goed gedaan dacht ik, sluit hem aan, alleen wat vage verticale strepen...
Bleek dat ik de printer-kabel verkeerd had aangesloten... *zucht* (de 25 polige sub-d had ik losgemaakt, rechtstreeks LCD op mobo geprikt).
Verder had ik hem dan ook nog eens aan de primaire kant van mijn zelfgemaakte voeding voor in de auto gehangen, hij kreeg dus 13,8V op zijn pootjes, daar was hij niet zo blij mee... Het viel me mee dat ie nog oplichtte, en dat de backlight nog werkte!
Als LCD is ie in ieder geval dood...
Meteen maar een nieuwe besteld...
Ik was bezig met aansluiten op mijn MP3-bak voor in de auto, alles goed gedaan dacht ik, sluit hem aan, alleen wat vage verticale strepen...
Bleek dat ik de printer-kabel verkeerd had aangesloten... *zucht* (de 25 polige sub-d had ik losgemaakt, rechtstreeks LCD op mobo geprikt).
Verder had ik hem dan ook nog eens aan de primaire kant van mijn zelfgemaakte voeding voor in de auto gehangen, hij kreeg dus 13,8V op zijn pootjes, daar was hij niet zo blij mee... Het viel me mee dat ie nog oplichtte, en dat de backlight nog werkte!
Als LCD is ie in ieder geval dood...
Meteen maar een nieuwe besteld...
PowerPC dingetje.
Er past nu wel een ATX kast in en het front gaat ook allemaal wel goed, maar zoek het niet meer om nog meer met die kast te gaan klooien.
geen G4 dus.Spiller schreef op 06 april 2004 @ 14:12:
Ik hoop dat het geen G4 was, anders maak ik je echt zo fakking hard dood
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 19:21:
[...]
kan je ook normaal reageren of niet?
offtopic:
Ik moet zeggen dat ik het wel met hem eens ben. Als je gewoon had gelezen en goed had gekeken was er niks gebeurd
Ik moet zeggen dat ik het wel met hem eens ben. Als je gewoon had gelezen en goed had gekeken was er niks gebeurd
ik:
- Fan gemold
- (waarschijnlijk) MSI 875P Neo FIS2R van 3 maanden gemold
- 9700 Pro gemold
3 dingen maar, maar wel drie kostbare....
[ Voor 19% gewijzigd door oli4100 op 06-04-2004 23:41 ]
Ach, iedereen kan al wel eens lomp zijn. (ja ik ook
)
Hiervoor moet je elkaar niet beginnen uitschelden.
Laten we nu met zen allen ontopic blijven om een slotje te vermijden.

Hiervoor moet je elkaar niet beginnen uitschelden.
Laten we nu met zen allen ontopic blijven om een slotje te vermijden.
Verwijderd
Mhh, niet bij nadenken dat koper en alu samen in een WC redox veroorzaakt. Na een tijdje, je raad het al. WATERBALET
. Er is gelukkig niets gesneuveld.
Verwijderd
Tja, zo herken je de echte tweaker natuurlijk.. Wie niets doet, kan niets misdoen. Alhoewel er hier toch wel heel vreemde verhalen opstaan hoor :-)
Ik ben geen casemodder, dus vallen mijn mistakes nog wel mee:
* Op een vrijdagnacht voor een Db-Drag, subje snel vastgevezen, en plots schoot men schroevedraaier uit... Heb toen de hele buurt wakker gevloekt !
* MB willen vervangen, maar blijkbaar mijn voeding verkeerd-om ingeplugd, boem patat en de wierook vlook eruit.
* Heb ooit es op de testknop van een 2000 A vermogenschakelaar geduwd op men werk, resultaat: ganse afdeling plat, en ik stond daar.... oeps.... did i do that ...
* Es een 2e autobatterij bij geinstalleerd in de wagen achteraan: ik had deze op een MDF plank vastgezet, maar 1 schroefje was schuin in de batterij zelf gegaan. Batterij begon te lekken, ik kon de verf van mijn kofferbak pellen, en mocht het ganse zootje terug uitbouwen: neons, spiegels, valse bodems.
Ik ben geen casemodder, dus vallen mijn mistakes nog wel mee:
* Op een vrijdagnacht voor een Db-Drag, subje snel vastgevezen, en plots schoot men schroevedraaier uit... Heb toen de hele buurt wakker gevloekt !
* MB willen vervangen, maar blijkbaar mijn voeding verkeerd-om ingeplugd, boem patat en de wierook vlook eruit.
* Heb ooit es op de testknop van een 2000 A vermogenschakelaar geduwd op men werk, resultaat: ganse afdeling plat, en ik stond daar.... oeps.... did i do that ...
* Es een 2e autobatterij bij geinstalleerd in de wagen achteraan: ik had deze op een MDF plank vastgezet, maar 1 schroefje was schuin in de batterij zelf gegaan. Batterij begon te lekken, ik kon de verf van mijn kofferbak pellen, en mocht het ganse zootje terug uitbouwen: neons, spiegels, valse bodems.
Verwijderd
ik hou erg veel van casemodden maar ben gewoon verschrikkelijk onhandig ( lees : OERLOMP ) mijn lijstje :
kapoet gemaakt
* ATX kast ( kreeg er de backplate niet af en heb beetje teveel kracht gegeven vrees ik)
* CCFL met invertor ( ging erop zitten
)
* moederborden naar believen
* zelfs al eens een schroevendraaier kunnen mollen
kapoet gemaakt
* ATX kast ( kreeg er de backplate niet af en heb beetje teveel kracht gegeven vrees ik)
* CCFL met invertor ( ging erop zitten

* moederborden naar believen
* zelfs al eens een schroevendraaier kunnen mollen
Verwijderd
t was ook de 1e keer dat ik zo'n ding helemala in elkaar zetteoli4100 schreef op 06 april 2004 @ 23:39:
[...]
offtopic:
ik:
- Fan gemold
- (waarschijnlijk) MSI 875P Neo FIS2R van 3 maanden gemold
- 9700 Pro gemold
3 dingen maar, maar wel drie kostbare....
@ space cowboy: wat voor pimp auto heb/had je dan hee
laatst moest ik routertje hebben. open gemaakt voor HDD te vervangen en bij te plaatsen. weer in mekaar. Niets geks. Zet je hem aan, paf, rook, stank...
was schroefje achter het mobo beland
, gelukkig een oude bak, maar het had ook een nieuwere kunnen zijn. Sindsdien leg ik geen losse schroefjes meer onder in de kast
was schroefje achter het mobo beland
Heefd iemand een idee voor hoeveel er in dit draadje al vern**kt is?
ik schat het zelf ongeveer op een €200.000
zelf heb ik niet echt veel verkloot
heb een keer een aantal ledjes in mijn kast proberen te maken maar was te lui om goed te meten scheef geboord dus
gelukkig was het zoon afdek plaatje dat zo te vervangen is dus na nog een plaatje verkloot te hebben
had ik eindelijk die ledjes er in zitten maar ik was de electroboer vergeten te zeggen dat het 12v ledjes moesten zijn
dat was een mooie ketting reactie
heb een keer een aantal ledjes in mijn kast proberen te maken maar was te lui om goed te meten scheef geboord dus

gelukkig was het zoon afdek plaatje dat zo te vervangen is dus na nog een plaatje verkloot te hebben

[ Voor 66% gewijzigd door 68657469736d69 op 07-04-2004 19:16 ]
Verwijderd
Tjah, je moet er iets voor over hebben natuurlijk. Voor datzelfde geld heb je op n betere dag de mod van je leve!sadar schreef op 07 april 2004 @ 19:08:
Heefd iemand een idee voor hoeveel er in dit draadje al vern**kt is?
Mar is idd wel zonde natuurlijk...
sadar schreef op 07 april 2004 @ 19:08:
heb een keer een aantal ledjes in mijn kast proberen te maken maar was te lui om goed te meten scheef geboord dus![]()
gelukkig was het zoon afdek plaatje dat zo te vervangen is dus na nog een plaatje verkloot te hebbenhad ik eindelijk die ledjes er in zitten maar ik was de electroboer vergeten te zeggen dat het 12v ledjes moesten zijn
Nou jah, blauw LEDje... 0,5 euro naar de kl%*£
Ik heb maar 1 echte kaboem gehad en dat was met n oude voeding.
Die was blijkbaar niet beveiligd tegen omgekeerde stroom.
FF PC aan het uitkuisen... Haardroger -> al het stof weg.
Dacht ik ff omgekeerd in FAN blazen zodat stof langs andere kant eruit komt...
FAN maakt toeren, motor genereert omgekeerde stroompuls...
Poef, gedaan met spelen.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 19:43 . Reden: Mijn (domme) mislukkingen ]
Verwijderd
Haha... ik had van die rounded kables gekocht... ik wou dus me fdd kabel aan me floppy doen.. verkeert om
.. hij paste gewoon, maar had niet door dat ik hem 1 pin ernaast had in gedrukt
.. 6 pinnen verbogen. zit een golf in.. is maar een floppie dus dat boeit toch niks :d

ook een keer gehad gesneden aan zon goedkope klote kast toen ik het stukje metaal voor de cdrom eruithaalde....Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 01:48:
Zo geconcentreerd bezig zijn met een systeempje in elkaar knutselen, dat pas nadat de schroefjes uit m'n hand gleden erachter komen dat alles onder 't bloed zit door een stuk-of-wat (minimaal 5)sneetjes op beide handen.....
Merkte het niet halve mobo onder het bloed

Vannacht was het weer raak bij mij...
Was bezig met mijn nieuwe server, klaar te maken om in een rack te doen,
netjes 2 opteronetjes erin gebouwt blabla.. was klaar... nou laten we hem eventjes starten... ok starten... tralalala..instaleren oke...
Ging iets fout met de instalatie... nou oke kast open (goed volgen) ik kijken... ooo zie het al.. geheugen sim zit er niet goed in.. dus ik duw netjes geheugen ding erin weer goed in.. ineens leuke vonkjes en nu is het moederbord dood.. * Vorkie hoopt niet dat de cpu's dood zijn...
Jaja, weet het, ben nog steeds niet helemaal wakker...
wel gelijk nieuw moederbord bestelt...
netjes 2 opteronetjes erin gebouwt blabla.. was klaar... nou laten we hem eventjes starten... ok starten... tralalala..instaleren oke...
Ging iets fout met de instalatie... nou oke kast open (goed volgen) ik kijken... ooo zie het al.. geheugen sim zit er niet goed in.. dus ik duw netjes geheugen ding erin weer goed in.. ineens leuke vonkjes en nu is het moederbord dood.. * Vorkie hoopt niet dat de cpu's dood zijn...
[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 08-04-2004 05:59 ]
Power cable uit harde schijf willen halen; zit erg vast: maar wat meer kracht zetten. Resultaat: condensator-achtig ding van 3 maanden oude Hercules 9700 Pro af gestoten....
(is meer dan 'n jaar geleden; ding er weer op laten solderen, draait nog steeds goed
)
Vanmiddag ZM80C-HP (met fan) er op fixen, misschien dat ik vanavond nog 'n keer moet posten.....
(is meer dan 'n jaar geleden; ding er weer op laten solderen, draait nog steeds goed

Vanmiddag ZM80C-HP (met fan) er op fixen, misschien dat ik vanavond nog 'n keer moet posten.....

[ Voor 3% gewijzigd door VonAalscht op 08-04-2004 08:45 ]
HD gecrasht
3 dagen filmen, 80 uur montage weg. Oriinele bandjes alweer overgetaped en geen backups (speciaal die schijf gekocht voor die film, kan ik moeilijjk nog ergens ff 40 gb heen kopiereen.
Niet echt een CME mislukking, maar moest het toch ff kwijt
BTW was een 4 maanden oude Western digital 80gb schijf.
Niet echt een CME mislukking, maar moest het toch ff kwijt
You are free to do as we tell you to
RMA?Vorkie schreef op 08 april 2004 @ 05:57:
Vannacht was het weer raak bij mij...
Ging iets fout met de instalatie... nou oke kast open (goed volgen) ik kijken... ooo zie het al.. geheugen sim zit er niet goed in.. dus ik duw netjes geheugen ding erin weer goed in.. ineens leuke vonkjes en nu is het moederbord dood.. * Meneer aard hoopt niet dat de cpu's dood zijn...
Verwijderd
Ik zou ff op de website van WD kijken naar de garantie aangezien die 4maanden oud is kan je hem denk ik wel opsturen. Krijg je misschien een nieuwe.. Maar weet niet ckr.sleeping_hollow schreef op 08 april 2004 @ 10:37:
HD gecrasht3 dagen filmen, 80 uur montage weg. Oriinele bandjes alweer overgetaped en geen backups (speciaal die schijf gekocht voor die film, kan ik moeilijjk nog ergens ff 40 gb heen kopiereen.
Niet echt een CME mislukking, maar moest het toch ff kwijtBTW was een 4 maanden oude Western digital 80gb schijf.
vorige week nog iets stoms meegemaakt..
Net wc aangeschaft, maze4 cpu ,dangerden NB, tha mafkees GPU blokjes, alles werkte lekker (idle 26 graden)
Maar voeding was beetje brak, dus trek andere uit de kast (had ik toevallig nog liggen), alles aangesloten, config hetzelfde gehouden.
Zet hem aan en krijg geen beeld... ruik iets... zie ik ineens een klein rookpluimpje uit m'n hd's komen..
Blijkt dat m'n voeding op de een of andere manier iets teveel stroom door de 12volt lijn had geduwd.. 2hd's (160 gig en 40 gig), 1xdvd speler & 1x 52x cdrw naar de klote...en alleen op 160 gig nog garantie..
Snap er nu nog steeds geen hol van,, echt nog nooit eerder van gehoord
Net wc aangeschaft, maze4 cpu ,dangerden NB, tha mafkees GPU blokjes, alles werkte lekker (idle 26 graden)
Maar voeding was beetje brak, dus trek andere uit de kast (had ik toevallig nog liggen), alles aangesloten, config hetzelfde gehouden.
Zet hem aan en krijg geen beeld... ruik iets... zie ik ineens een klein rookpluimpje uit m'n hd's komen..
Blijkt dat m'n voeding op de een of andere manier iets teveel stroom door de 12volt lijn had geduwd.. 2hd's (160 gig en 40 gig), 1xdvd speler & 1x 52x cdrw naar de klote...en alleen op 160 gig nog garantie..
Snap er nu nog steeds geen hol van,, echt nog nooit eerder van gehoord
specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1
ik was vorige week druk bezigmet mijn pc aan de praat aan het krijgen met een mobo van 4 maanden oud (geheugen slot2 al kapot en mn fsb springt steeds naar 200 imp 166
) dus ik moest um weer terug zeteen en was druk bezig met mn rechterhand dus ik probeerde mn klemende thermaltake xaser 2 a6000a deurtje aan de voorkant open te doen met mn linker hand en schiet dat klepje ineens open zo mn vinger in. het enigste aandenken is een rood vlekje op dat puntje en een litteken op mn middelvinger
specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB
Gisteren een MP3 - WMA speler gemold (zie: [rml][ EL]LED op 2 stroombronnen[/rml] )
Vandaag opgestuurd onder garantie, nu maar hopen dat ze et geloven.
Vandaag opgestuurd onder garantie, nu maar hopen dat ze et geloven.
Is offtopic, maar ik moet het even kwijt: tis nog (goed) gelukt ookVanmiddag ZM80C-HP (met fan) op Hercules 9700 Pro fixen, misschien dat ik vanavond nog 'n keer moet posten.....

[ Voor 9% gewijzigd door VonAalscht op 08-04-2004 20:38 ]
Dat scheelt weer in de kosten en in de pleistersHuurmoordenaars schreef op 08 april 2004 @ 20:38:
[...]
Is offtopic, maar ik moet het even kwijt: tis nog (goed) gelukt ook
haha, dat was nog gewoon garantie hoorNyarlathotep schreef op 02 april 2004 @ 09:22:
Niet echt een casemod, maar toch:
De schakelaar van het stekkerblok waar je hele pc aanhangt per ongeluk uittrappen. Hele PC uit.
Resultaat: Het duurste onderdeel van mijn pc, een radeon 9700pro van 450 euro kon de klap niet hebben schijnbaar. Srepen door beeld en hij word 50000 graden...
EN HIJ WAS 1 JAAR EN 6 DAGEN OUD GDVRDMME!!
muhahahaha
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Als je zeker weten een stroomstoot door je PC wilt hebben volg dan deze makkelijke guide:
How to Build a PC
http://homepage.ntlworld....shen/menu/build/intro.htm
How to Build a PC
http://homepage.ntlworld....shen/menu/build/intro.htm
Hehe die is wel leuk ja
Wat heb ik allemaal gemold? Niet zo veel eigenlijk.
Een keer, toen wilde ik een fan laten stoppen met draaien, maar een keer te vaak en te hard mijn vingers tussen de bladen gedaan (deed ff pijn en er brak een blad af) ik weet ook niet meer precies waarom ik het zo deed en niet ff de molex los haalde.
Ik weet nog steeds niet hoe, maar mijn 2000+ Palomino gemold, misschien vond hij die ene keer met 1,9volt toch niet zo heel fijn.
Verder een keer chocolademelk over het tobo gegooit.
Een aantal muizen.
Jammer genoeg nog steeds niet mijn mobo naar de knoppen gekregen op een fatsoenlijke manier (dus niet extra electriciteit er op zetten of zo)
Um ik heb laatst een hele hoop oude computer spullen gekregen en daar zaten een aantal onderdelen die misschien niet werkte bij, misschien heb ik er nog een paar geholpen, door bijv de 2 kabels van de AT voeding om te wisselen.
Tja dat was het denk ik wel zo'n beetje
Wat heb ik allemaal gemold? Niet zo veel eigenlijk.
Een keer, toen wilde ik een fan laten stoppen met draaien, maar een keer te vaak en te hard mijn vingers tussen de bladen gedaan (deed ff pijn en er brak een blad af) ik weet ook niet meer precies waarom ik het zo deed en niet ff de molex los haalde.
Ik weet nog steeds niet hoe, maar mijn 2000+ Palomino gemold, misschien vond hij die ene keer met 1,9volt toch niet zo heel fijn.
Verder een keer chocolademelk over het tobo gegooit.
Een aantal muizen.
Jammer genoeg nog steeds niet mijn mobo naar de knoppen gekregen op een fatsoenlijke manier (dus niet extra electriciteit er op zetten of zo)
Um ik heb laatst een hele hoop oude computer spullen gekregen en daar zaten een aantal onderdelen die misschien niet werkte bij, misschien heb ik er nog een paar geholpen, door bijv de 2 kabels van de AT voeding om te wisselen.
Tja dat was het denk ik wel zo'n beetje
Hmm, ik werk op een Service afdeling van een computerbedrijf, en wat klanten af en toe doen:
- DDR-geheugen past wel op een SDRam-bordje: Pak de figuurzaag, en zagen maar,
- Zware koeler die geschroefd wordt, past wel op moederbord zonder gaten: pak de boor, en boren maar (klant: mobo doet niets meer
)
- USB-poort verkeerd op aangesloten, vastgesmolten op mobo + paar draden van de usb-poort compleet gesmolten
- Mobo direcht op backplate vastschroeven
Standaard: processor of koeler verkeerd om monteren, geheugen niet goed vast drukken, of verkeerd om, molex-stekker verkeerd om in harddisk stoppen, net als ide-kabel, is niet goed voor de gezondheid van die dingen.
Ja, toen ik begon met werken daar wist ik niet dat er zulke mensen bestonden, maar goed, lachen is het wel
Zelf gesloopt: cdromspeler; lade stond open toen ik er tegen aanliep, niet erg, kreng las toch al vrijwel niets meer (aopen).
- DDR-geheugen past wel op een SDRam-bordje: Pak de figuurzaag, en zagen maar,
- Zware koeler die geschroefd wordt, past wel op moederbord zonder gaten: pak de boor, en boren maar (klant: mobo doet niets meer
- USB-poort verkeerd op aangesloten, vastgesmolten op mobo + paar draden van de usb-poort compleet gesmolten
- Mobo direcht op backplate vastschroeven
Standaard: processor of koeler verkeerd om monteren, geheugen niet goed vast drukken, of verkeerd om, molex-stekker verkeerd om in harddisk stoppen, net als ide-kabel, is niet goed voor de gezondheid van die dingen.
Ja, toen ik begon met werken daar wist ik niet dat er zulke mensen bestonden, maar goed, lachen is het wel
Zelf gesloopt: cdromspeler; lade stond open toen ik er tegen aanliep, niet erg, kreng las toch al vrijwel niets meer (aopen).
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
D'r zijn vast wel mensen die er nog eentje hebben liggen; ik zou heel graag een dooie AMD Socket A processor willen hebben als sleutelhanger, helaas ben ik zo handig dat ik er nog geen enkele gesloopt heb.
(en ik ben het ook niet van plan)
Maar als je d'r eentje hebt, mail me ff op OnTracKer [at] hotmail [dot] com
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Verwijderd
Roken is slecht voor de gezonheid, en je toetsenbord
En nog een tip: nooit een hdd op een metale plaat leggen, rook, fel licht, weg vakantie-foto's

Verwijderd
De hdd of het toetsenbord?
hdd dus niet. Was ook niet van mij, maar mijn snuggere buurman probeerde mijn andere nog veel snuggere buurman te helpen met windows opnieuw te installe, legde die de hdd op de kast. Rest mag duidelijk zijn.
Toetsenbord is niet van mij. Pic gevonden op het www, leek me wel toepasselijk
mwah dat herinnert mij aan mijn laatste mislukte mod: de L6 bruggetjes op mijn Athlon 2500+ cutten...OnTracK schreef op 08 april 2004 @ 22:14:
D'r zijn vast wel mensen die er nog eentje hebben liggen; ik zou heel graag een dooie AMD Socket A processor willen hebben als sleutelhanger, helaas ben ik zo handig dat ik er nog geen enkele gesloopt heb.(en ik ben het ook niet van plan)
en die 2500+ draaide perfect 2.2GHz op 1.65V...
Wel een nachtje erg slecht van geslapen.
Maar ik heb nu dus wel een mooie sleutelhanger (is dus al in gebruik, helaas voor je)
en ik zit nu met mijn 2500 die 2.1GHz loopt op 2.00V
maar zeer binnenkort komt er een mobile 2500+ aan (45 Watter)
En verder in mijn early years heb ik es drivespace uitgeprobeerd... op de een of andere manier werkte de pc niet zo lekker meer...

En ik heb es bij een vriend zijn fsb op 250 gezet... en jah dan krijg je geen beeld enzo... en hoe moet je dat dan terugzetten???
Gelukkig had ik na een dag of 2 ineens een heldere ingeving mbt het bios batterijtje.
verder heb ik gelukkig weinig hardware gesloopt, en al helemaal nooit rook uit een PC zien komen oid.
dat doet me denken toen ik dat molex ding op me ide aansluiting van me hdd propte...I.R. Butcher schreef op 08 april 2004 @ 22:04:

majah hij was toen al kapot, omdat ik daarvoor al me platerns aan heb geraakt en dat soot dingen
ook niet echt een mislukking maar toch....
X-doos aan het verven. net begonnnen aan mijn 3de laag. dwarreld er een mooi stofje neer in het midden van mijn top. ikke het voorzichtig weghalen miniscul beetje verf weg. Wil ik dit mooi wegwerken. Blijkt dat mijn verf net op was. En het was de laatste bus ferrari rood.....
X-doos aan het verven. net begonnnen aan mijn 3de laag. dwarreld er een mooi stofje neer in het midden van mijn top. ikke het voorzichtig weghalen miniscul beetje verf weg. Wil ik dit mooi wegwerken. Blijkt dat mijn verf net op was. En het was de laatste bus ferrari rood.....

www.weefab.com
laatst nog gebeurd heeel erg stom van me, ik had een nieuw mobo'tje geinstalleerd en me molexkabels hingen nogal verneukt voor de airflow, dus ik wat tie-rippies er omheen en het stukje tie-rip dat je overhad afknippen mja ik zag niet echt veel dus ja, ik denk stel dat ik nou die cpu fan molex ding perongeluk mee knip ben je wel de lul als je dat niet weet, nja ik dat ding afknippen(zonder dat ik het wist knip ik dus toch dat cpu fan molexkabletjedoor) nouja pc opstarten alles doet normaal, begint ie opeens te piepen en te booten, ik kijken in de bios:68 graden, hmm das toch niet zo hoog? voor een palominio 2000+ op 1.9 v en 1.8 ghz nja ik toch maar ff cheken of die fan wel draait, NEE! dus
ik stekker der uitrukken, ff aan de heatsink voelen AUUWWWW tyfus daar kon je wel een eitje op bakken
(was denk wel 80 graden)(bijna dood dus)gelukkig heeft het cpu en mobo overleefd

Verwijderd
Voeding van Qtec 550 watt en stil (volgens hun, mijn buren denken er anders over), rustig uit de kast gehaald. Gaat net niet, koeler springt van mn proc af.
Geen probleem, leg ik wel even op de vga-kaart Dat zit het dichtste in de buurt van mijn socket.
Voeding netjes uit elkaar. Stroomkabel met molex gesloopt, en netjes door een van de sleufjes naar buiten geleid. Even klooien met welke kleur gaat waar, qua fan en molex. Rood op zwart en zwart op rood, weet ik veel. Maar goed, alles zit stevig en uit mn voeding komt een molex-vrouwtje, op zoek naar een molex mannetje.
Als een waar lid van de idols-jury wijs ik het mannetje aan die 'het' heeft. De andere mannetjes vielen af, doordat er op de Qtec niet al te lange draden zitten / layout mobo icm kast naatje is.
Goed, effies proberen of de ventilatoren gaan draaien, voordat ik het hele ding weer in elkaar zet. (mijn dochter zou bijna wakker worden en dan wil je geen half gedemonteerde PC op de grond hebben liggen) POWER ON! Er draaide niets, even klooien met het electriciteitsblokje. Et voila.
Nog een test. Lichte brandgeur viel wel op, maar zette niet door. Koelblok weer op proc gezet. (de oplettende lezer had deze zin reeds een of twee alinea's eerder verwacht). Hele boeltje in elkaar.
POWER ON! Hé, vroeger piepte die toch. Wat duurt het opstarten lang... Zoekt netjes de drives, dat wel. Maar dan stopt het. Nieuwe videokaart, nog niets. PCI videokaart, nog niets. Geen errorpiepjes, das mooi, maar volgens mij is er behalve de videokaart en het AGP slot nog een aantal onderdelen die het niet leuk vinden als er een volledig koperen koelblok op een videokaart ligt te wachten op een POWER UP!
(Wel instant budget voor een AMD 64, dus eigenlijk toch wel weer lekker. Hoop wel dat de HD's het nog doen, er staat te veel belangrijks op. Iemand geruststellende woorden?)
Voor de duidelijkheid: In ieder geval is mn AGPpoort dood. Ik vermoed ook mijn videokaart. Proc weet ik niet zeker, maar het lijkt me dat deze niet was opgestart tijdens het testen en dat deze in 10-15 sec tijdens het opstarten niet kan overlijden, maar toch... Denk ook dat in ieder geval mn bios naar de ... is, anders zou je toch piepjes horen... En misschien dus nog mn harddisks, ik zie namelijk wel een stukje opstarten gebeuren (inclusief opspinnen HD's, maar kan over de kwaliteit van het opstarten niets zeggen.
De mod zelf is overigens gelukt, de voeding is nu hardstikke stil. De rest van het systeem helaas te stil
Geen probleem, leg ik wel even op de vga-kaart Dat zit het dichtste in de buurt van mijn socket.
Voeding netjes uit elkaar. Stroomkabel met molex gesloopt, en netjes door een van de sleufjes naar buiten geleid. Even klooien met welke kleur gaat waar, qua fan en molex. Rood op zwart en zwart op rood, weet ik veel. Maar goed, alles zit stevig en uit mn voeding komt een molex-vrouwtje, op zoek naar een molex mannetje.
Als een waar lid van de idols-jury wijs ik het mannetje aan die 'het' heeft. De andere mannetjes vielen af, doordat er op de Qtec niet al te lange draden zitten / layout mobo icm kast naatje is.
Goed, effies proberen of de ventilatoren gaan draaien, voordat ik het hele ding weer in elkaar zet. (mijn dochter zou bijna wakker worden en dan wil je geen half gedemonteerde PC op de grond hebben liggen) POWER ON! Er draaide niets, even klooien met het electriciteitsblokje. Et voila.
Nog een test. Lichte brandgeur viel wel op, maar zette niet door. Koelblok weer op proc gezet. (de oplettende lezer had deze zin reeds een of twee alinea's eerder verwacht). Hele boeltje in elkaar.
POWER ON! Hé, vroeger piepte die toch. Wat duurt het opstarten lang... Zoekt netjes de drives, dat wel. Maar dan stopt het. Nieuwe videokaart, nog niets. PCI videokaart, nog niets. Geen errorpiepjes, das mooi, maar volgens mij is er behalve de videokaart en het AGP slot nog een aantal onderdelen die het niet leuk vinden als er een volledig koperen koelblok op een videokaart ligt te wachten op een POWER UP!
(Wel instant budget voor een AMD 64, dus eigenlijk toch wel weer lekker. Hoop wel dat de HD's het nog doen, er staat te veel belangrijks op. Iemand geruststellende woorden?)
Voor de duidelijkheid: In ieder geval is mn AGPpoort dood. Ik vermoed ook mijn videokaart. Proc weet ik niet zeker, maar het lijkt me dat deze niet was opgestart tijdens het testen en dat deze in 10-15 sec tijdens het opstarten niet kan overlijden, maar toch... Denk ook dat in ieder geval mn bios naar de ... is, anders zou je toch piepjes horen... En misschien dus nog mn harddisks, ik zie namelijk wel een stukje opstarten gebeuren (inclusief opspinnen HD's, maar kan over de kwaliteit van het opstarten niets zeggen.
De mod zelf is overigens gelukt, de voeding is nu hardstikke stil. De rest van het systeem helaas te stil
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2004 13:52 ]
@ ^^
Mag ik even zeggen dat ik weinig van je verhaal snap
Wat is er nu dood
?
Wat is er nu dood
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
cpu geloof ikMojo schreef op 10 april 2004 @ 13:39:
@ ^^
Wat is er nu dood?
rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
En videokaart ook denk ik.
Lijkt me niezo goed dat er koper op licht de liggen
.
Lijkt me niezo goed dat er koper op licht de liggen
Verwijderd
ok mun voorlopig enige mislukking
had een asus p2b, ik nieuwe gpu gekocht
erin duwen
gaat normaal....
pc aanzetten
bios peep --> geen vga
ik dat ding eruit halen, zie ik wat schitteren, ik goed kijken naar dat slot
DAMN 1 (!) pinnetje verbogen, die lag dus onderin
ff met pincet terug omhoog gezet en nu doet hij het weer zeer spaarzaam
had een asus p2b, ik nieuwe gpu gekocht
erin duwen
gaat normaal....
pc aanzetten
bios peep --> geen vga
ik dat ding eruit halen, zie ik wat schitteren, ik goed kijken naar dat slot
DAMN 1 (!) pinnetje verbogen, die lag dus onderin
ff met pincet terug omhoog gezet en nu doet hij het weer zeer spaarzaam
ThaDheiz NL bouwt een mooie blowpipe voor aan z'n 3D kaart. Comp aan *Wauw hij doet het*
. Kijk ik nog eens goed, goh, hij hangt een beetje scheef ff recht duwen
. Ineen *krsch* => ik huh:? ik kijk naar me vinger, zit er nog aan.
Ik kijk naar fannetje, 1 blad naar de tering. Nu is die fan uit balans en kan ik hem weggooien.
Nooit iets echt fouts gedaan met modden, maar wel een keer (HEEL DOM) me tot op het bot gesneden aan een diskette
Gevolg: flauwvallen.

Gevolg: flauwvallen.

Verwijderd
Geen complete mislukking, wel bijna raak: Vorige week heb ik bijna mijn voeding opgeblazen met het inbouwen van een oude nieuwe fan.
Ik had de fan (12cm/6.5W/12v, gesloopt uit een oude Siemens Nixdorf Pentium 60 kast, mijn eerste echte PC) ff los aangesloten op een vrije molex, om te kijken of 'ie het deed en had ff wat verlengkabeltjes met open ader in elkaar gedraaid. Ik dacht nog..nou geen contact met de kast maken want anders maak je kortsluiting en dan kunnen er onverwachte dingen gebeuren..
Hup! Power. Fan draait. Ohh ff kijken of die in dat hoekje daar wel past?
Ja, looking good, ff beter kijken...en toen viel alles stil.. Powerbutton induwen, helemaal niets..
Prut, dacht ik, nou moet ik mijn pc'tje gaan demonteren om een nieuwe voeding erin te zetten en hij zit aardig vol voor een midi-tower (2xCD burners, 5xHDD, 4 fans)... Daar past echt geen USB-stick meer bij zeg maar. En het was zondag, dus waar haal je een voeding vandaan?
Toch nog ff proberen voordat ik 'm ga fileren... Hey! Hij doet het weer! Nu weet ik in ieder geval dat de voeding ok is.
Was trouwens mijn eerste 7V-fan en blowhole dremel-included-mod...Op 12 volt leek het wel een stofzuiger
Dat gaan we vaker doen!
Ik had de fan (12cm/6.5W/12v, gesloopt uit een oude Siemens Nixdorf Pentium 60 kast, mijn eerste echte PC) ff los aangesloten op een vrije molex, om te kijken of 'ie het deed en had ff wat verlengkabeltjes met open ader in elkaar gedraaid. Ik dacht nog..nou geen contact met de kast maken want anders maak je kortsluiting en dan kunnen er onverwachte dingen gebeuren..
Hup! Power. Fan draait. Ohh ff kijken of die in dat hoekje daar wel past?
Ja, looking good, ff beter kijken...en toen viel alles stil.. Powerbutton induwen, helemaal niets..
Prut, dacht ik, nou moet ik mijn pc'tje gaan demonteren om een nieuwe voeding erin te zetten en hij zit aardig vol voor een midi-tower (2xCD burners, 5xHDD, 4 fans)... Daar past echt geen USB-stick meer bij zeg maar. En het was zondag, dus waar haal je een voeding vandaan?
Toch nog ff proberen voordat ik 'm ga fileren... Hey! Hij doet het weer! Nu weet ik in ieder geval dat de voeding ok is.
Was trouwens mijn eerste 7V-fan en blowhole dremel-included-mod...Op 12 volt leek het wel een stofzuiger
Ik heb gisteren nog een mobo op mn werk gesloopt, ik douwde een Mooie Nec-2500 in een systeem, hmm gaat wel zwaar zeg, meer kracht zetten, condensator van mobo afgedrukt
Maar gelukkig werk ik bij een bedrijf die ook electrische apparaten repareerd, dus onze soldeerman heeft hem er weer ff opgezet
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
Mislukking?
Tijdens het aanstaan van de pc ff een fannetje erin zetten. Komt met kleding vast te zitten aan andere fan waarvan vervolgens de bladen afbreken, trekt kleding los van dat rot-ding (wat inmiddels dus naar zn grootje was). Schiet los, stoot fan aan die ik aan het vastzetten was, gevolg: ook die fan kapot en een paar schaafwonden. Het leven van een tweaker is hard.. en toch blijven roepen: tweak 4 life
Tijdens het aanstaan van de pc ff een fannetje erin zetten. Komt met kleding vast te zitten aan andere fan waarvan vervolgens de bladen afbreken, trekt kleding los van dat rot-ding (wat inmiddels dus naar zn grootje was). Schiet los, stoot fan aan die ik aan het vastzetten was, gevolg: ook die fan kapot en een paar schaafwonden. Het leven van een tweaker is hard.. en toch blijven roepen: tweak 4 life
Verwijderd
Wrom hebben jullie allemaal moeite met die fans? heb ik vingerveilige fans ofzo.. want ik heb ook wel is me vinger in een fan gestopt. en er gebeurde niks.. fan niet kapot, vinger niet kapot...
Ik kwam even op het geweldige idee om m'n R9800 Pro beter te koelen door een AMD K6-2 koeler erop te monteren. Resultaat was artifacts.
Uiteindelijk weer oude fan erop gezet en nu geeft ie helemaal geen beeld meer.
Verwijderd
Ik ben al n tijdje bezig met n case-mod. Vandaag haddik de voeding eindelijk klaar.
Dus ik heb die voeding ingebouwd in de case en ff haastig alles aangesloten.
Nou ik zet de hele handel aan, alles lijkt het prima te doen.
Ik krijg alleen geen beeld, dus ik probeer de beeldschermkabel aan te drukken, raak per ongeluk de voedingskabel aan: KORTSLUITING,
hele huis pikkedonker.
Naja, da kan gebeuren. Dus toen de stroom er weer op was wou ik de voedingsschakelaar ff uitzetten. Kom ik iets te dicht in de buurt van het transformatortje: fuckin schok op mn arm, dat dee fuckin pijn.
Naja ik moest die voeding toch uithebben dus ik probeer weer bij de schakelaar te komen, beng, weer kortsluiting
.
Naja, de derde keer is het dan eindelijk gelukt, de PC is uit en ik ga morgen wel weer opnieuw proberen.
Ik krijg alleen geen beeld, dus ik probeer de beeldschermkabel aan te drukken, raak per ongeluk de voedingskabel aan: KORTSLUITING,
Naja, da kan gebeuren. Dus toen de stroom er weer op was wou ik de voedingsschakelaar ff uitzetten. Kom ik iets te dicht in de buurt van het transformatortje: fuckin schok op mn arm, dat dee fuckin pijn.

Naja ik moest die voeding toch uithebben dus ik probeer weer bij de schakelaar te komen, beng, weer kortsluiting
Naja, de derde keer is het dan eindelijk gelukt, de PC is uit en ik ga morgen wel weer opnieuw proberen.
Ik ben vandaag ook begonnen met het meshen van mn voeding, maar ik sloopte de molexen zo, dat de kabeltjes er zo weer uivielen. Ben toen toch maar gestopt, anders had ik misschien zelfde verhaal als jijEwoKên schreef op 12 april 2004 @ 00:13:
Ik ben al n tijdje bezig met n case-mod. Vandaag haddik de voeding eindelijk klaar.
Ik krijg alleen geen beeld, dus ik probeer de beeldschermkabel aan te drukken, raak per ongeluk de voedingskabel aan: KORTSLUITING,hele huis pikkedonker.
Naja, da kan gebeuren. Dus toen de stroom er weer op was wou ik de voedingsschakelaar ff uitzetten. Kom ik iets te dicht in de buurt van het transformatortje: fuckin schok op mn arm, dat dee fuckin pijn.![]()
Naja ik moest die voeding toch uithebben dus ik probeer weer bij de schakelaar te komen, beng, weer kortsluiting![]()
![]()
.
Ioniq 5 P45
wel nieuwe koelpasta aangebracht? Maak de core en het gebied eromheen ff schoon met wasbenzine of alcohol en breng een nieuw laagje koelpasta aan, daarna wil het misschien wel weer werken..kikibu schreef op 11 april 2004 @ 23:32:
Ik kwam even op het geweldige idee om m'n R9800 Pro beter te koelen door een AMD K6-2 koeler erop te monteren. Resultaat was artifacts.
Kan ook zijn dat je de K6-2 koeler er scheef hebt opgezet en dat je de core beschadigd hebt
Zal wel zeker niet zo`n grote cooler zijn gewestRace Eend schreef op 13 april 2004 @ 08:39:
[...]
wel nieuwe koelpasta aangebracht? Maak de core en het gebied eromheen ff schoon met wasbenzine of alcohol en breng een nieuw laagje koelpasta aan, daarna wil het misschien wel weer werken..![]()
Kan ook zijn dat je de K6-2 koeler er scheef hebt opgezet en dat je de core beschadigd hebt
Spullen inbouwen met mn kast op zn zijkant, fijne uitdrukrondjes van mobobezel in de mooie lak
Standaard vingertje in de fan, bloedde erg hard.
Fannetje passen met pc aan, gestripte draadjes tegen de hdd controller
(Gelukkig wel RMA gegaan)
De aller ergste die ik mee heb gemaakt, samen met een vriend voeding meshen, mijnes gelukt, zijnes helemaal niks meer
(Geeneens ontploft, gewoon helemaal niets
)
Fannetje passen met pc aan, gestripte draadjes tegen de hdd controller
De aller ergste die ik mee heb gemaakt, samen met een vriend voeding meshen, mijnes gelukt, zijnes helemaal niks meer
Kan niet stoppen met ontploffen!
Mss een stomme vraag maar wat is een standaard vingertje???Bob Popcorn schreef op 13 april 2004 @ 09:21:
Zelf heb ik erg veel gemold, alleen weet ik het bijna niet meer. Wat ik wel weet is dat je t schakelaartje achterop een voeding niet op 115v moet zette.
Gaf mooi knal + rook en plasticmeur.
Voeding nu dood, maar was niet heel erg, was een 468
Verwijderd
Het is standaard dat je als twiekert wel eens je vinger in een fan heb gehad (en alle gevolgen van dienWietman!!! schreef op 13 april 2004 @ 11:03:
[...]
Mss een stomme vraag maar wat is een standaard vingertje???
Ik heb ook wel eens gehad dat ik met een parrallele kabel in dos een netwerkje bakte. Alles werkte, maar na 3 minuten kwam er uit de ene bak (beide 286) rook, die heb k toen maar even weggedragen

Verwijderd
Een jaartje geleden ofzo, iets superdoms gedaan 
Was bij iemand thuis, en die wou een nieuwe muis (andere was Seriele bucht muis)... Ze koopt een Logitech Mouseman Optical (die blauwe :-o ) en ik steek die in de USB-poort... geeft nix.... Alles in windows aan het nakijken... niets...
En dan vond ik er niet beter op dan die kast open te doen, en kijken of die USB poorten (die niet rechtstreeks aan moederbord zaten, maar met een kabeltje) wel in het moederbord staken. Dat kabeltje stak in... was zo een kabeltje dat beetje leek op IDE kabel van schijf... en dat werkte dus niet en dat waren zo een hele hoop pinnetjes op dat moederbord
. . . . . .
. . . . . . .
Zoiets ongeveer, en rechts zat dat er dan op .... en dan vond ik er niets beter op dan die kabel daarin gewoon om te draaien en 2 pinnetjes meer naar links te zetten
Pc aanzetten... windows is aan het booten.... en die kast begint opeens te roken
. Kabeltje daarna teruggezet... en USB poorten waren kapot, net als de Muis :-).
Later toen ik nog is op die Pc moest zijn (voor nieuwe videokaart erin) zag ik dat er in BIOS ... USB DISABLED stond :D:D
Was bij iemand thuis, en die wou een nieuwe muis (andere was Seriele bucht muis)... Ze koopt een Logitech Mouseman Optical (die blauwe :-o ) en ik steek die in de USB-poort... geeft nix.... Alles in windows aan het nakijken... niets...
En dan vond ik er niet beter op dan die kast open te doen, en kijken of die USB poorten (die niet rechtstreeks aan moederbord zaten, maar met een kabeltje) wel in het moederbord staken. Dat kabeltje stak in... was zo een kabeltje dat beetje leek op IDE kabel van schijf... en dat werkte dus niet en dat waren zo een hele hoop pinnetjes op dat moederbord
. . . . . .
. . . . . . .
Zoiets ongeveer, en rechts zat dat er dan op .... en dan vond ik er niets beter op dan die kabel daarin gewoon om te draaien en 2 pinnetjes meer naar links te zetten
Pc aanzetten... windows is aan het booten.... en die kast begint opeens te roken
Later toen ik nog is op die Pc moest zijn (voor nieuwe videokaart erin) zag ik dat er in BIOS ... USB DISABLED stond :D:D
niet zozeer een mod mislukking. Wou dus een CONNER hdd formateren, waarna ik hem wou gaan modden. Alleen toen gaf ie bij het formateren één of ander iets aan. Nah dus ik dacht van, goh ff op andere pc aansluiten dan maar... poef kortsluiting, en nu doet ie het nie meer.
Nah nu kan ik hem opzicht nog wel modden, maar de bedoeling was dus om hem te modden en dat ie dan nog zou werken, want nu draait ie niet eens meer rond
Nah nu kan ik hem opzicht nog wel modden, maar de bedoeling was dus om hem te modden en dat ie dan nog zou werken, want nu draait ie niet eens meer rond
2x achter elkaar een kap die net geplamuurd, geschuurd en superstrak gespoten was laten vallen. Nu net voor de 3e keer z'n laatste laklaag gegeven, als ik em dan weer mol, ben iik echt een _lul_, en ga ik denk maar van metaal een nieuwe voorkant maken aangezien ie niet veel mooier erop wordt als ik em 4x plamuur enzo
Dit topic is gesloten.