[CM] De mislukkingen - part 2

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.841 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-03 10:56
LOL onder men voeten gekregen van euss :) sorry,kzalt niet meer doen(of toch niet opzettelijk...)

Bij mij de mislukkingen : Teken mooi een lijntje voor een raam uit op de deur van mijn QF 50,neem ik de dremel,..... ZAAG IK OP DE VORIGE LIJN!!!!(die BTW zo scheef als een erwt was :) )
lol
Niet leuk,gegarandeert. Nu is men window een 50 cm groter :)

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 17:49

RvL

Het heeft niet zoveel met CM te maken, maar mislukkingen en domme dingen zijn het wel ;)

1) Als klein jongetje alle dos-commando's uitproberen totdat je uiteindelijk bij FDISK uit komt en niet meer verder kunt. Ik vond het wel een leuk spelletje, mn vader vond t minder...

2) Ik dacht, als ik dat schuifje nu eens van 220V naar 110V zet, dan wordt mn pc vast twee keer zo snel. En de FLITS-computer was uitgevonden... :+

3) Een keer een 40MB (ja, MB) harde schijf twaalf traptreden laten tellen. Wonder boven wonder was de trap onbeschadigd maar de HD werkte niet meer

4) Mn eerste geluidskaart om zeep geholpen door statische elektriciteit. Want die polsbandjes waren toch zo'n onzin :X

5) Bij een vriend een 486DX2 verkeerd in het socket stoppen, die deed ook vrij weinig daarna. Hij kon er ook maar op 4 manieren in...

6) Laatst nog de Athlon XP 1800+ van mn vader om zeep geholpen. Weet tot op de dag van vandaag nog niet hoe ik dat geflikt heb.

7) Niet echt een mislukking, wel slecht over nagedacht. Ik had een uATX kast en wilde een nieuw moederbord en processor. Dus ik bestel, zonder er bij na te denken, een ATX moederbord (want dan kan ik meer kaarten kwijt, dacht ik nog) en een processor. Ik schroef vervolgens m'n kast open, vergelijk het een en ander zo eens... shit, past niet 8)7

En verder verslijt ik cd-romspelers bij het leven, eet ik floppydrives en zijn muizen bij mij ook geen lang leven gewend...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb ik er ook nog één:
Tijdje geleden (ik denk een jaar geleden) was ik van plan een 2e PC te bouwen (gewoon Pentium 233MHz Socket 7 ofzo), dus ik had wat oude onderdelen bij elkaar geraapt en een oud Abit Socket 7 mobo gekocht op Internet. Ik sluit alles dus aan -> joepie, alles werkt! Dat was dus geen probleem. Ik had Windows 98 erop gezet enzo -> alles werkt nog steeds helemaal. Nou had ik op m'n AT-voeding één of ander rood-zwart draadje zien zitten (die wel verdacht veel leek op zo'n draadje waarmee je de HDD-activiteit op een LED-je kunt aangeven). Ik weet niet waarom ik het deed, maar ik dacht volgens mij: als ik dat mooie draadje nou op de "HDD-activity"-pinnetjes op m'n mobo zet, dan doet dat LED-je het eindelijk (vaag he?). Ik sluit hem er dus op aan, en ik zet hem aan. "WTF, shit, k*t!" Ik schrok me helemaal kapot. Allemaal rook uit dat moederbord, geknetter, stank enzo. Hoe kon ik nou zo stom zijn? Ik haalde dat draadje weer los, en ik keek of het mobo nog werkte. Hij ging helemaal aan -> alleen geen beeld. Jammer, jammer. Tot op de dag van vandaag snap ik niet dat ik op dat idee ben gekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 09:07
Niet echt een mislukking, maar toch wel een behoorlijke blunder dacht ik zo:

Ben een PC in elkaar aan het zetten. Hercules Radeon 9800 Pro, GEiL geheugen, jeweetwel, the works. Ik stop het geheugen erin, ik stop de videokaart erin.. .Wat blijkt? Het GEiL geheugen is 3mm breder als normale DDR plaatjes. Dus t geheugenkaartje komt tegen een heel klein chippie op m'n videokaart, en zonder dat ik het doorheb drukt ie die eraf. Uiteindelijk pc in elkaar (chippe wonder boven wonder op de kaart blijven liggen en niet kwijtgeraakt), ik zet die pc aan.. en.. heel raar beeld. Het gewone beeld, maar dan met storing erover heen :/ Tis net alsof je naar een oude 14" CRT kijkt waar je de resolutie te hoog hebt gezet. Chippie is nog ok enzo, maar hij blijft niet vastzitten :/ dus bij de minste windvlaag vliegt ie door de kast heen :/ Dus die kaart kan straks met de post mee waarschijnlijk, ben ik m 3 maanden kwijt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 20:16

M-ThijZ

Riding on Rails

Zo heb ik ook al veel dingen beschadigd / afgebroken, maar de keer dat er echt iets serieus misgaat moet nog komen, waarschijnlijk gaat dit binnenkort nog wel een x gebeuren, zit nu (sinds een paar min. ) een stroboscoop in m'n case (220v), geschakeld dmv een los relaisje via de compoort, en als ik kijk naar de netheid van het soldeerwerk wordt ik er niet echt vrolijker op }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
er haperde iets in de koeler van een amd 2400, ff koeler stilzetten met mn klauw... een stukje draad er uit kunnen vissen... keek even naar monitor...alles nog goed en ineens *FLOEP* weg beeld... kheb de fan toen maar ff losgelaten maar die draaide niet meer... 8)7

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

alexandersamson schreef op 27 februari 2004 @ 23:28:
er haperde iets in de koeler van een amd 2400, ff koeler stilzetten met mn klauw... een stukje draad er uit kunnen vissen... keek even naar monitor...alles nog goed en ineens *FLOEP* weg beeld... kheb de fan toen maar ff losgelaten maar die draaide niet meer... 8)7
Lijkt me een beveiliging die in werking gegaan is.. Van een paar seconden je fan stilhouden overlijdt je CPU niet meteen hoor :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
Demoniac schreef op 27 februari 2004 @ 23:49:
[...]

Lijkt me een beveiliging die in werking gegaan is.. Van een paar seconden je fan stilhouden overlijdt je CPU niet meteen hoor :P
vandaar dat ik hem ook niet meer aan de praat kreeg.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14
AMD heeft geen beveiliging, die is zo dood. Pentium si teh pwn!

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Spiller schreef op 28 februari 2004 @ 13:55:
AMD heeft geen beveiliging, die is zo dood. Pentium si teh pwn!
Wat zeg je allemaal |:(

Amd mobo's hebben bijna allemaal wél een beveiling tegenwoordig, en zo snel gaan ze echt niet stuk :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweeB
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Een msi mobo bordje om zeep geholpen door een insteekkaartje met net iets te veel geweld in het slot te wringen, resultaat: pootje van een chip op mobo platgedrukt en uit hun chippie getrokken..

Een ding moet ik echter wel kwijt......

De onverschilligheid waarmee mensen hier hun zelf getrashte of opgebrande onderdelen als RMA terug sturen naar de fabrikant is wel erg hoog.
In mijn ogen geld toch echt: maak je zelf iets stuk..... Los het zelf op.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
ik heb t ook al paar keer gehad:

1) ik had zelf wat computeronderdelen bij elkaar gezocht, maar ik had nog geen HD. ik denk, leen die 10 Gb schijf van mn ouders ff. ik m erin gezet, werkte perfect. ik m weer in mn ouders comp truggezet, deed ie t niet. ik kijkuh, was k de ide kabel vergete. ik druk m (met de comp nog aan) er weer in. HD dood, ouders boos. moest k de helft mee betalen van n nieuwe.

2) we hadden eindelijk kabel internet. dus ik denk, haal t ouwe modem eruit, hebbe we toch niet meer nodig en zit alleen maar in de weg. vond mn pa niet leuk, hij moest en zou er weer in (weet niet waarom). ik dat ding er weer ingezet, raakte ik met dat metalen plaatje waarmee je m vast moet zetten een paar pootjes van een ic-tje op het moederbord, was t moederbord dood. :|

3) ik wou een keer mn audio stekkertje in mn kast steke, maar k kon er niet goed bij. raakte ik een keer de usb poort. ging nog net goed, raakte k m nog een keer, ging t niet meer goed. comp ging ineens uit. ik probere weer te starte, deed t niet. hele comp uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, deed ie t weer. toen kreeg k windows er niet meer op en dat ding was zow instabiel als de tering. ging ie niet uit als je m afsloot of hij ging uit als je bezig was :/

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedDragon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-06 11:19
haha je lijkt een beetje op mijn broer man die molt ook veel dingen aan zijn pc :)

denkt dat hij veel verstand er van heeft:P not :+

[ Voor 26% gewijzigd door RedDragon op 28-02-2004 15:41 ]

Intel core i5-750 // MSI P55-GD65 // 4gb Corsair // Amd radeon 6950 // 2x 500gb Samsung F3 // Asus xonar HDav1.3 // optional linksys wmp600n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn "mislukkingen":

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/DSC00366.jpg
Het knopje voor de CCFL verplaatst, maar het gat maken is mislukt.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/DSC00369.jpg
Het "afbuigen" van de zijkanten van het bayfrontje had ik met een doek en tang gedaan |:( , de tweede, degene erboven ging dus al beter, van fouten leer je nu eenmaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een een andere ATX voeding gecontroleerd of hij het nog deed.
Oude ATX voeding terug geplaats in mijn pentium 3 systeem.
Ben alleen zo stom geweest om de voedingstekker van de floppydrive een pen op te schuiven. resultaat de 5 volt lijn werd een beetje rood van de kortsluiting, maar me pentium 3 bleef gewoon door gaan met op starten. :P
snel mijn pc uitgedaan. alles had het overleeft ook de el-cheapo voeding. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
hdd printje gesloopt door molex verkeerd om te doen ;(
ik baal er verschrikkelijk van, er stond een boel op wat ik liever niet kwijt wilde...
nu vraag je je af: hoe doet ie dat? nou... t was gewoon een hele brakke molex, pinnetjes die wat uitstaken...voeding stond aan (pats) ...

betreffende een maxtor diamond max 80 (80 gig en 5400 rpm)

als jij die van jou hebt gesloopt maar je printje nog in orde is...tell me, please!

zie ook: http://www.tweakers.net/aanbod/127731/all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe krijg je het voor elkaar om een molex er verkeerd in te steken? berg kan ik me nog voorstellen maar molex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 februari 2004 @ 22:04:
hoe krijg je het voor elkaar om een molex er verkeerd in te steken? berg kan ik me nog voorstellen maar molex?

nu vraag je je af: hoe doet ie dat? nou... t was gewoon een hele brakke molex, pinnetjes die wat uitstaken...voeding stond aan (pats) ...
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met een schroevedraaier cpu-fan naar de klote helpen... trilde een beetje ( resonantie in kast ). PC draaide nog wel - moest natuurlijk wel weten of resonantie ophield - maar toch maar PC uitgezet en CPU-fan door een stillere vervangen... ( was dit nou een mislukking of juist niet )

paar weken later hetzelfde met raidcontroller, die zat echter vastgelijmd of zo, schroefjes losmaken hielp niet

pc draait nog wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Naja, niet zo heel erg, maar toch.

Aangezien mijn Computer Arthemis heet, dacht ik, ik ga op mijn raam dus arthemis tekenen. Goed. Wij hebben thuis dus geen niet-watervaste stiften dus het was gelijk van: Als het nu misgaat heb je je case vernaggeld. Afijn, 't was nog redelijk moeilijk maar het was gelukt, en ik was dus best trots.
Kom ik naar mijn Computer, Heb ik haar verkeerd om getekend, NEE!!!.

Ik ga dus nu kijken hoe sterk dat montagekit nou eigenlijk is... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonio
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Tonio

terrible gibberish

(overleden)
de meeste watervaste stiften zijn op alcohol gebaseerd, dus dat kan je er als het goed is makkelijk vanaf halen met wat alcohol op een doekje

D200|F90x|Leica M6|Yashica T3|Hasselblad 503cx
Nikon: 12-24/4|17-35/2.8|10,5mm/2.8|30mm/1.4|50mm/1.4|85mm/1.8|SB-800|SB-24|SB-26|MC-36
Zeiss: 80mm/2.8 50mm/4 ZM: 35mm/2
When the going gets weird... the weird turn pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Laatst online: 15-08 21:35
Gelukkig heb ik het erafgekregen (de plaat)
Hij zit nu met Siliconenkit weer geplakt en zit nu te drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Vorige week dinsdag, zit lekker in me stoel beetje te browsen.
Rek me 1 keer uit, floep PC uit. Druk paar keer op power button maar hij wil niet meer aan.
Ik PC open, CPU voelen, GPU voelen, NB voelen ruiken .. ect ect ect.
voeding stekker er ff 5 minuten uitgehaald daarna weer in, deed nog steeds niks.
Controleer nog 1 keer m'n pc en kom er dan achter dat het lampje op m'n mobo ook niet meer brandt. Wat blijkt dus : Schakelaar op m'n verdeelblokje uitgedrukt met m'n voet toen ik me uitrekte 8)7

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:21

Exigence

dnkroz

CRiMiNaL schreef op 01 maart 2004 @ 15:27:
Vorige week dinsdag, zit lekker in me stoel beetje te browsen.
Rek me 1 keer uit, floep PC uit. Druk paar keer op power button maar hij wil niet meer aan.
Ik PC open, CPU voelen, GPU voelen, NB voelen ruiken .. ect ect ect.
voeding stekker er ff 5 minuten uitgehaald daarna weer in, deed nog steeds niks.
Controleer nog 1 keer m'n pc en kom er dan achter dat het lampje op m'n mobo ook niet meer brandt. Wat blijkt dus : Schakelaar op m'n verdeelblokje uitgedrukt met m'n voet toen ik me uitrekte 8)7
Lol, bij de plaatselijke basisschool hebben ze een keer een monitor naar de leverancier teruggebracht omdat "hij het niet deed". Hadden ze het aan en uit knopje uit staan.... sukkels :P (ja, m´n moede werkt daar 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke bureaustoel met wieltjes en glad parket.

Voor een of andere vage reden zit ik op het puntje van die stoel en net een cdeetje verwisselen.

Schiet die stoel onder mij vandaan en ik val op mijn kont... en mijn arm leunt net hard genoeg op die cd lade om hem krak te laten zeggen.....!@#$%. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Laatst online: 13:21

Exigence

dnkroz

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/DSC02014.JPG

Per ongeluk m´n soldeerbout tegen m´n muis gelegd :+ :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week was ik me pc ant schoonmaken, drives eruit, hdd`s eruit, stof wegzuigen.. toen kwam ik op het fantastische idee om de processor schoon te maken :S ik probeer het koelblok los te klikken (klotesysteem btw.) maar dat wou niet 123. dus maar weer gestopt en dichtgeklikt.. pc aan.. doet nix het meer, geeneens beeld :( alles nalopen en alleen de processor bleef over als dader.. koelblok eraf gehaald (als het moet wil het juist weer wel 8)) waren een stuk of 20 pootjes van de processor dubbel gegaan. Viel dus niet meer te maken en kon een nieuwe processor in. Deed ie het dus nog niet :S het moederbord was waarscheinlijk doorgebrand maar dat hebben ze bij de compshop weten te fixen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-07 14:24

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Verwijderd schreef op 02 maart 2004 @ 10:24:
Vorige week was ik me pc ant schoonmaken, drives eruit, hdd`s eruit, stof wegzuigen.. toen kwam ik op het fantastische idee om de processor schoon te maken :S ik probeer het koelblok los te klikken (klotesysteem btw.) maar dat wou niet 123. dus maar weer gestopt en dichtgeklikt.. pc aan.. doet nix het meer, geeneens beeld :( alles nalopen en alleen de processor bleef over als dader.. koelblok eraf gehaald (als het moet wil het juist weer wel 8)) waren een stuk of 20 pootjes van de processor dubbel gegaan. Viel dus niet meer te maken en kon een nieuwe processor in. Deed ie het dus nog niet :S het moederbord was waarscheinlijk doorgebrand maar dat hebben ze bij de compshop weten te fixen..
:X Hoe de fuck krijg je dat voor elkaar... :?

Ik zou je bijna willen vragen wat je eigenlijk op Tweakers doet, maar ik ben netjes dus dat doe ik niet... O-)
Exigence schreef op 01 maart 2004 @ 16:32:
[afbeelding]

Per ongeluk m´n soldeerbout tegen m´n muis gelegd :+ :X 8)7
En om zelf ook nog ff stom te lijken... Dit heb ik dus met mijn nieuwe laptop gedaan... :X gelukkig was het maar een heel licht tikje tege de kunstof zijkant... je ziet het niet eens... als je het niet weet... :'(

Het stonk wel, en ik was ook absoluut niet blij...

In times of war the law falls silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 05-10 20:41

André

Analytics dude

Ik heb nu al 2 AMD's verprutst, op de processor zit zo'n klein vierkantje en als je je koeler maar ietsje scheef houd breken er minuscule hoekjes af....dood. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm... niet zo veel stomme dingen (gelukkig) eigenlijk alleen mobo gefrituurd.

PIII 700 mhz op no-name mobo Ram vervangen 2 x 64 -> 2 x 128
Opstarten en een hoop rook en gloeiende chips op mobo, heel apart effect!
Maare de reden is me nog niet duidelijk verder.... |:(

Gelijk maar ff new mobo gehaald ff budget een ECS K7S5A Pro met AMD Athlon XP2000+ proc enne 2 x 256 pc133 Ram DDR.

Proc hoort op 1,47 Mhz te draaien zonder OC.
opstarten en draaien op 1,25 Hmmmmm vreemd.

Beetje speurwerk op het net. opstarten met 1 x Ram, wel 1,47 Mhz vervolgens andere ram erbij en nog steeds 1,47.

Niet echt blooper maar wel vaag zo'n budget mobo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
Mijn 2 cents.

"Oe heb jij een golden orb cooler op je PIII 733 zitten? Laat eens zien?"
Ja hoor, hij zit _daar_ *wijs* *Krak* *AU* *wiiiiiii* *KRRRRR* goodbye golden orb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 09:38

Meneer aard

Porsche rulez!

D-Raven schreef op 02 maart 2004 @ 13:06:
Mijn 2 cents.

"Oe heb jij een golden orb cooler op je PIII 733 zitten? Laat eens zien?"
Ja hoor, hij zit _daar_ *wijs* *Krak* *AU* *wiiiiiii* *KRRRRR* goodbye golden orb.
Of vinger erbij :Y)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skimmer schreef op 02 maart 2004 @ 10:40:
[...]

:X Hoe de fuck krijg je dat voor elkaar... :?

Ik zou je bijna willen vragen wat je eigenlijk op Tweakers doet, maar ik ben netjes dus dat doe ik niet... O-)
Ik zit hier op tweakers om van alles uit te zoeken en te leren. want als ik namelijk zelf eens op onderzoek uitga zonder research zie je het resultaat...8) en het gaat er volgens mij niet om wat je sloop maar om wat je weet te maken dus check binnekort me zelfbouwsmallemdfserver :+

ow btw. hoe ik het voor elkaar kreeg? processorfan zit met 2 klikdingen vast op het koelblok.. ik klik het los en wil het eraf pakken maar dat wou niet (moest nog 4 andere klikdingen loswippe :9) dus maar weer dichtgeklikt (koelblok+fan was wel een klein beetje losgekomen) en later bleken dus een paar rijen pootjes dubbelgedrukt te zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben niet allemaal met casemodding te maken, maar boeiuh.

Vroeger wel eens koelers er verkeerd op gezet
Met ESD een TB 1Ghz met KT7A-Raid gemold (was toen erugg duur).
2x Tb 1Ghz en 1x Duron gemolesteerd met Mini Orb, waren allemaal hoekjes af, en dr is maar een 1GHz TB aan overleden.
Laatst kortsluiting gemaakt met fans monteren toen mn PC aan stond (zat godzijdank een Aopen voeding in, alles leeft weer)
Pomp vergeten schoon te maken (met bong koeler) VGA, chipset en Tb 1Ghz @1,55GHz waren bloedheet, heb mn vingers aan het waterblok van de CPU verbrand. Deed het weer na afkoelen en rebooten.
Kameraad zn koeler maakte herrie, heb ik m verteld dat ie m zelf maar moest vervangen (P4), heeft ie toch een verkeerde koeler gehaald, die paste niet, dus de oude er weer op gezet en bij t booten fikte zn processor en mobo door.
Een een schroefje kwijt geraakt bij t monteren van mn barebone, maar dr lagen tig schroeven naast. Deed mn audio t niet meer. Jaar later bleken er verkeerde drivers op te staan, en na een reinstall deed ie t weer.
Met een Tb 1,55Ghz, zwaart opgefokte videokaart en tig HD's erin 3 of 4 250W voedingen opgeblazen. De laatste bleek er wel tegen bestand te zijn.
Buurman wou eens een TB1Ghz testen, maar had geen koeler meer. Zou hij het toch proberen, heb ik m ff stevig afgeraden.
Door stof van mn videokaart af te vegen mijn GF2Pro gemold, zat een lading stof onder de GPU.
HD bleek t eens neit te doen, bleek de molex er verkeerd om in te zitten (dat dat kan?), ff omgedraait, en loopt nog steeds als een zonnetje.
Al een paar keer vingers gefikt aan koelers, en open gehaald aan diverse koelers (oa 60 en 80mm delta's) .
Eens een slang slecht aangesloten. liep er water over mijn SB live. Is 2x gebeurt, en na 2 jaar werkt hij nog steeds.
Verder nog redelijk vaak aan de 230 gehangen bij het knutselen, voel er nu haast niks meer van.
kapotte HD van t werk meegekregen (4,3Gb). Werdt te heet, en liep dus steeds vast. Ik goede koeling erop gezet, en een windowmod gemaakt. Alles werkte perfect, tot hij 2 maand later alsnog overleed.
ATX kast vernachelt, door elke 3 maand er na te knutselen. Was na 2 jaar zoveel weggeflext en gedremelt, dat ie vanzelf in elkaar zakt.
Solderen aan mijn GF256 liep verkeerd af, was 2 printsporen kwijt toen ik met draadje ergens aan bleef hangen. Werkt nu nog steeds met 2 met bison electro erop gesoldeerde SMD IC's.
Sindsdien soldeer ik altijd aan mijn PC stuff als ik zwaar onder de alcohol zit. Werkt altijd perfect, geen zenuwen oid meer (wel van tevoren alles goed afgeplakt met tape ed).
Verder ongetwijfeld nog veeel meer, k ben ook al zo lang en veel met PC's bezig...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2004 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Het eerste wat ik nu ga vertellen is niet echt een misluking maar wel dodelijk ;)

Ik wilde mn net gekochte Zalman heatpipe passieve koeler samen met de bijbehorende Zalman fan gaan monteren op mn Leadtek FX5800 Ultra, oude koeler eraf (ook best moeilijk dat grote herrie makende rotding, te bezichtigen in mn spex) nou jah alles eraf, toen de nieuwe koeler erop, dat lukte allemaal, toen kwam dus het ergste, de ramsinks van tweakmonster: Ik had ze erop gedaan (4 stuks bovenkant was geen ruimte) plakmengsel aangemaakt, ik denk ik ga even verder met de rest erop zetten (de grote koelblokken) ik dus omkeren dat ding :X ze vielen nadat ik de kaart wéér omkeerde precies met zn allen op het pcb, verdomme dacht ik :( (hopelijk geen arctic silver op mn kaart) wel dus! ik helemaal schoonmaken die kaart (jezus wat een kleverige troep) ik nog even nalopen of alles goed schoon is, check!
hij werkt nu nog maar volgens mij was ik very lucky :)

Toen vandaag een window maken in mn zijdeur, het was een pakket van Sharcoon, mooi L-vormig windowtje zagen alles vantevoren afgedekt met schilderstape, zagen zagen zagen, alles er af nadat ik klaar was, :X langs de hele rit die ik met de decoupeerzaag had gemaakt helemaal vol met krassen :X :( ik zeg maar niet wat ik dacht!
deur kon ik wel weggooien, maar gelukkig heb ik een Chieftec kast en kan apart de deur weer bestellen en heb ik ook weer gedaan, maar het was zeer jammer, want ik wilde geen fan in de deur en dus was ik aangekeken op zelf klussen, maar nu kan het niet anders, helaas...

Oooow jah nog een ding: nl ook nog een voeding opgeblazen van een oudere pc van mijzelf godzijdank leeft alles voorderest nog :) (kwam door een fannetje :? waarvan de draadjes niet helemaal zuiver goed zaten (blijkbaar).

[ Voor 8% gewijzigd door Lennieboy83 op 03-03-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14
Niet echt mislukkig maar wel leuk;
wij hebben op school allemaal van die oude kut pc's die een half uur nodig hebben om op het netwerk in te loggen.
Wij zitten daar te wachten en tja, dan ga je je vervelen.
Dus wij rode schakelaartje op voeding van 220V naar 110V zetten.
BOEM!!!! en veel rook midden in de "studiezaal".
Wij gingen helemaal dood van het lachen, systeembeheerder zal wat minder blij zijn geweest x)

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Maxtor Schijf ooit zo hard vastgeschroefd dat ik 'm niet meer loskreeg.. Uiteindelijk de kop holgedraaid, was een beetje k*t.. Ik had mijn dremel toen niet bij de hand, dus heb maar een 3,25 inch bay er gewoon tussen uitgeknipt (staat niet echt mooi), maar het kastje doet nog prima zijn dienst als server.
2. TV-kaart gemold.. Ik duw dat ding in mijn pci-slet maar ik zet ook kracht op de tuner ingang.. Resultaat, ding vlook ervan af.. Ik schoot ook uit met mijn tv-card maar gelukkig heeft het m'n mobo niet beschadigd..
3. Een casefan gemold d.m.v. mijn schroevendraaier.. Wou dus weten waar hij meer outtake zou geven, dus ik (terwijl PC draaide) ben 'm af en op aan het schroeven.. Komt mijn schroevendraaier.. Maakt dus een beetje een hels kabaal en je blades vliegen een beetje in de rondte!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Laatst online: 13:37

rapture

Zelfs daar netwerken?

Deze dingen zijn in m'n beginjaren gebeurd...

1) Maxtor 100MB laten liggen in een bestelwagen, eerst wordt die doorelkaar geschud en uiteindelijk viel die uit de wagen toen ik de deur opendoet. => harddisk dood.
2) Van de voeding spanning aftappen om ventilatoren (die gesloopd zijn van andere voedingen) te laten draaien, slecht geïsoleerd. => voeding brandt af, draden doorgefikt, PCChips-mobo dood.
3) Pinnetjes van een 486-opfok-CPU (133MHz) proberen terug te solderen. => meer afgebroken dan hersteld.
4) Proef: Wat gebeurt er als je een ouwe 40MB schijf opendoet tijdens het draaien en een schroevendraaier tegenhoud. => luidruchtige en piepende verspaaning.

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 03-03-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:24

Zjemm

...

Spiller schreef op 03 maart 2004 @ 18:55:
wij hebben op school allemaal van die oude kut pc's die een half uur nodig hebben om op het netwerk in te loggen.
Wij gingen helemaal dood van het lachen, systeembeheerder zal wat minder blij zijn geweest x)
dat vind ik dan weer jammer he. andermans meuk mollen.
ben zelf ook zo geweest en heb er nu spijt van. :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb nog best geluk gehad, alleen een P3 500 opgeblazen bij het overclocken, een kant van zo'n houder voor een Slot 1 CPU afgebroken (maar doet het ook zonder :P), soldeerbout op tapijt laten vallen, zit nu mooi hard streepje op, en met een bureaustoel over een klep van mn kast heen gereden... das wel minder, want hij is nog steeds een beetje krom :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik weet niet of ik dit wel zo leuk vind eerlijk gezegd :X
Dat is hetzelfde als een stel ramen in gooien of een bushokje vernielen, eigenlijk een beetje zielig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terwijl de pc aanstaat een fan aansluiten op m'n Enermax controller en sluiting maken tussen de 12v en rpm-draad=> enermax display dood :(
fans draaiden nog wel dus niks aan de hand toch? totdat ik opnieuw opstarte en de controller alleen nog maar een harde piep te horen liet terwijl ik toch echt wilde dat m'n pc wat minder herrie maakte :X

Je kent die ikea-bureaus wel met zo'n schuifplateau voor je toetsenbord,
ongeveer al een miljoen keer dat plateau weggeschoven terwijl er behalve tb en muis ook een biertje/glas wijn op stond
Heeft me inmiddels een tb gekost, aardig wat biertjes en mijn case plakt als de hel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-10 10:37
* Bios flashen van mijn mobo ging niet helemaal goed. Had geloof ik verkeerde gedownload. Gevolg, mobo kan niet meer aan. Heb zo'n beetje alles al geprobeerd. Enige wat ik nog kan doen is nieuwe bios chip bestellen bij Asus. Nieuw mobo kopen vond ik handiger :P

* Met mijn hand midden in een opengewerkte AT voeding gegrepen (toen ie aanstond). Lekker gevoel man, hij doet het btw nog wel O-)

* Oude 386 uit het raam gegooid, wat lucht dat op zeg :)

* Wat ledjes opgeblazen

Dat was het wel, niet zoveel dus. Maar wat niet is kan nog komen :P

jboelen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ polu: wat deed het nog wel? je voeding of je hand?

Bij mij vallen de mislukkingen gelukkig nog al mee, maar ik begin dan ook net pas.

Eigenlijk nog niet echt iets gemold, maar wel een voeding gemeshed waar ik het resultaat niet echt goed van vindt :( . Toch nog maar een keer over doen maar dan met gekleurde sleeving (ja, ik weet waar ik die zo kan halen, is nog bij mij in de buurt ook :7 ). Was eigenlijk alleen zonde van de tijd, maar wel leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:50

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

* kraantjeswater morsen op mijn mamaplank, mamaplank leeft nog

* plastieklijm morsen op mamaplank, mamaplank leeft nog

* tig keer kortsluiting

* en zo juist, eerste laag verf op de zijkant van men case, ontvetter was er blijkbaar nog niet volledig af, staan nu kleine blaasjes op men case... word dus terug opslissen.. of zandstralen...

* 2 km rijden met de fiets met gezandstraald glas in mijn handen voor mijn casemod, stap ik thuis van mijn fiets, glas tikt heel eventjes tege mijn stuur, glasplaat in 2.

* ontzettend veel diskette en diskettestions.. heb geen idee waarom.. die krengen haten mij gewoon.

* pc laten opstarten met afstandsbediening met zo een velleman kitje, ic verkeerd erop gestoken, ic doorgebrand.

* vroeger: kwaad zijn op pc omdat cd's altijd mislukten tijdens het brande, harde klap gegeven op schrijver, schrijver zijn lade is nooit meer opengegaan hoe het moet.

* ben nog volop bezig met men casemod... zometeen gaan solderen... gaat weer wat worden, zulle nog vele mislukkingen volgen waarschijnlijk :)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren mijn UV-staafje gekocht bij electro-winkel. aangesloten. even om te testen het transformatortje gewoon in mijn kast gelegd. pc aan. mooi, maar 3 seconden later uv-lampje halve sterkte en heel raar geluid en pc blokeerd...
had ik dat transfotje gewoon bloot met vrije contacten op mijn metalen case gelegd. vonkjes alom, geknetter en plots PETS gedaan met uv-ke...
nieuw transfootje gekregen (meneer, hij doet het niet?)
niks gebeurd, pc draait terug...

lucky i didn't touch my case !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 03-10 14:49

DaWaN

'r you wicked ??

Ik wou een keer weten hoeveel ampere er op de voeding van een PS/2 aansluiting stond (ivm discoverlichting in muis) en toen zette ik de multometer er paralel op :P
Toen knalde er een enorme herrie uit mijn PC-Speaker >:) en tsja, wat heb je nu aan zo'n verrote PC, dus handige onderdele eruit, en toen de hele kast uit het raam geflikkerd, toen knalde de kap van de kast 2 meter de lucht in samen met een aantal torren en ic's, ik heb nog nooit zo gelachen :D Ook heb ik een keer het koelblok van een 100mhz AMD 486 afgehaald en weggelopen, kdacht dat ie uitstond, broertje komt later naar me toe: he, waarom doet die computer het niet???

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polu
  • Laatst online: 01-10 10:37
Verwijderd schreef op 05 maart 2004 @ 14:03:
@ polu: wat deed het nog wel? je voeding of je hand?
Beide :P Twas iig, een schokkende ervaring :P

jboelen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:27
Ik moest een keer de voorkant van de kast afslopen om een fannetje om te draaien. Ik heb alleen zo'n klotekast dus dat ding ging er niet echt handig af. Een paar minuten aan het kloten en de onderkant er inmiddels redelijk af. De bovenkant bleef alleen klemmen. Toen maar 2 schroevendraaiers ertussen gezet en goed duwen. Eindelijk dat ding eraf gekregen. Ik blij. Kijk ik naar m'n cdrw. Ik niet meer blij. Halve frontje eraf getrokken. Met wat prutsen heb ik 'm er weer redelijk opgekregen behalve dat het stukje voor het laatje er met geen mogelijkheid meer goed op wil dus die zit aan de rechterkant een paar millimeter naar voren. Hij doet het gelukkig nog wel :) Die voorkant krijg ik er nu trouwens niet meer op

Ik had een aantal jaar geleden ook zo'n heel erg el cheapo racestuurtje waarmee ik nogal veel het spel POD deed. Toen een keer hard door de bocht dus ik gooi dat stuur om: *KNAK*. Toen deed ie het niet meer. Heel dat ding opengeschroeft en toen zag ik dat er een of ander dik elastiek van een plastic wieltje was afgeknald. Er weer opgezet en hij deed het weer. Dit is zo nog 3 keer gebeurd. De vierde keer was het echter geen *KNAK* maar een *KRAK*. Toen was dus het hele plastic wieltje afgebroken..

Verder niet veel maar binnenkort ga ik alle zooi overplaatsen naar een andere kast en een nieuwe processorkoeler monteren dus misschien komen er dan nog wat ongelukjes. (hopelijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandersamson
klinkt dom, is t ook, maar ik heb gisteren 2 uur zitten solderen aan een mobo waar 3 piepkleine baantjes waren vernageld met een schroevendraaier.. (je kent dat wel een koeler plaatsen).. tevergeefs,, hij werkte niet meer... uiteindelijk heb ik zoveel gestookt met mn bout dat er 2 extra baantjes mee de vernieling in gingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megaman144
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 12:36

megaman144

waarom ik weet het niet

Als monteur komen kijken naar je printer/fax en den het ver keerde jumper om zetten en dan 1100 fax nummers + naam gewist hebben. :z

Ik hoop niet dan iemand van dat bedrijf hiero zit.
Wat ik heb me met een flut smoes er uit gelult

amd64 3000+ 939 9800@pro 19"tft G7muisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Laatst online: 21-08 17:20
Waarom zijn 'r nooit foto's van de mislukkingen? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casemodder
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-10 12:10

casemodder

--->

hier is er weer een,

casemodder heeft 2 blauwe ccfl's gekocht en legt ze ergens neer.

casemodder denkt; hee waar zijn die ccflletjes nou en rolt met zijn stoel naar achter,

KRAK o daar zijn ze |:(

Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielB
  • Laatst online: 21-08 17:20
casemodder schreef op 06 maart 2004 @ 19:14:
hier is er weer een,

casemodder heeft 2 blauwe ccfl's gekocht en legt ze ergens neer.

casemodder denkt; hee waar zijn die ccflletjes nou en rolt met zijn stoel naar achter,

KRAK o daar zijn ze |:(
Kan je ook met je bril overkomen 8)
Je zoekt 'm, gaat zitten en *krak*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- back in the days toen ik met mn eerste pctje (celeron 333) aan het knutselen was heb ik dat kabeltje dat normaal van de cdrom naar de geluidskaart moet, op een fan connector aangesloten ik dacht dat het zo moest, flink wat rook maar alles deed het nog!
- kast flink verneukt met mislukte case mod, was gelukkig maar een standaard kast van 35 euri
- hardeschijf opeens aan bagger niet echt mn schuld maar ik had S.M.A.R.T. niet aangezet in de bios,.. al mn muziek films schoolshit weg! echt klote :'(
- wat gemod met cpu koeler 5 volt enzo, is geloof ik het mobo en de cpu doorgefikt xp 1700 toentertijd snelste der snelste en duur! maarja nu mooie sleutelhanger erbij :)
- voor de rest nog niet echt mislukkingen gehad.. maar ik ben nog jong :) en eigenlijk ook best wel een nerd :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Een P 233 MMX moederbord (en mishien proc, in de tijd dat ze net nieuw waren) opgeblazen door de joystick uit de gameport te halen terwijl die aanstond (5V over mn mainbord). Gelukkig waren ze in de winkel zo aardig om hem terug te sturen met Dead on Trail.

- In mijn n00bie tijd een keer een GF 2 MX opgeblazen, omdat ik d8 dat ie op dezelfde clock freq. moest draaien als mijn FSB 8)7 (ik heb een coppermine dus dat werdt 133 mhz). Na 2 keer opnieuw opstarten en geen beeld, heb ik voor de zekerheid toch maar even mijn CMOS batterijtje er even uitgehaald. De kaart doet het nog, alleen geen 3-d :(.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Laatst online: 13-02 18:39
Ik was laatst bezig met het aanbrengen van een extra harde schijf in mijn server. of gewoon op de kast leggen, en aansluiten die hap... Moest ff wat over 't netwerk pompen.
Toen ik de voedingkabel erin probeerde te doen.. BOEM !!... pc(voeding) dood... ik had de voedingkabel op de kop :+ .
Vervolgens "nieuwe" voeding gehaald, en gemonteerd, en alles ging weer...
Na een week was die HD dood.. (8>

[ Voor 8% gewijzigd door Krullebol.nl op 07-03-2004 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op de een of andere manier doet m'n pc speaker het niet meer, trok 'm uit de kast, duw hem terug, komt alleen nog wat gepruttel uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
ik was op een lan party met mijn chiller (zelfbouw) nu werd de chiller TE koud het pompje kon het niet meer aan en alles was dicht gevroren, ik zag de temp van de chiller maar dalen en de cpu maar stijgen net op tijd m'n pc uitgezet, anders had ik weer een cpu vern**kt :X

[ Voor 3% gewijzigd door AMD 64 op 07-03-2004 14:43 ]

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-10 12:56
net een soort van misser gemaakt...

had nog een mobo + P4 2.66 over en had daarvoor 2 weken geleden een no-name 300Watt PSU van 19 eurie gekocht, met in mijn achterhoofd dat er toch geen andere zware componenten in zouden komen..

wil mijn pa em hebben, koopt ie een 9800SE AIW om videobewerking ermee te gaan doen.
zei al vantevoren: "ben benieuwd of de voeding 't trekt.."

niet dus... :P
alles aangesloten, in eerste instantie doet ie 't wel.
5 minuutjes later nog een keer aanzetten, nix...
voeding kapot, dus dat wordt deze week maar een echte PSU kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Laatst online: 05-10 14:29
1x Een oude tnt2 opgevoerd, ik zet de sliders van rivatuner op zijn max...WERKT!! dus ik ga q3 spelen VLOEIND!!!. Nah nah halfuur heb ik er genoeg van. Ik zet de pc uit.
Uurtje later wil ik die weer aanzetten.. doet ie het niet, 3d-kaart+mobo kapoet.

Ik heb een keer de bladen van een 120m fan op een dremel gezet @ 30.000 toeren >:) dat ding vloog ver!!!!

FAn de het niet, dus ik stop de draadjes in het stopcontact om te kijken wat er gebeurd, ZAP!! vlam vonken en stroom uit. FAn draaide niet 1x rond op 230v :O

Ik had me wc koelblok schoongemaakt van binnen en ik wou ff vlug weten of hij het deed. Dus ik sluit buiten de kast het mobo aan, kom ik erachter dat het stekkertje van de aanknop niet lang genoeg was. Dus ik deg de mobo half in mijn kast op de stalen onderkant.
Kortsluiting mobo dood baantjes doorgebrand. Maar de processor de het nog :7
(het was tog een ecs mobo nu heb ik voor noppes een an7 van me ma gekregen O-)

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Laatst online: 19-02 08:01
Niet echt een mod, maar ging een keer nieuwe cpu-koeler monteren op m'n athlon 2500. Stekkertje eruit, oh heb geen koelpasta meer even langs de pc-boer dan maar. Kast weer netjes dichtgemaakt zodat m'n broertje er niet in kon gaan klooien. ;)
Kom ik terug met een tubetje arctic silver komt mijn broertje naar me toe: ,,Ja he wist je al dat je computer het niet doet, wilde ff wat van je hdd afhalen maar je pc viel halverwege booten uit''.
Dus ik ren gelijk naar boven cooler-stekkertje eropgezet, deed m'n amd'tje het nog >:) !!!
Toch wel goed die asus moederborden :D
Had alleen ruzie thuis. (Vond wel vreemd dat ie boot zonder dat er een cooler is aangesloten)

[ Voor 17% gewijzigd door Spits op 09-03-2004 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Laatst online: 12:10
KewlKiddo schreef op 06 maart 2004 @ 18:57:
Waarom zijn 'r nooit foto's van de mislukkingen? })
Ik was bezig met een staand waterresevoir met een cilindervorm.
De kraantjes zouden aan de zijkant komen.
Maar ik had geen tap om de draad te tappen.

Tip van een collega:
Verhit het kraantje goed heet en draai hem er van voorzichtig in.

Dus ik het gat geboort en het kraant goed warm gestookt en er voorzichtig ingedraaid.

Werkte in me test erg goed voor een dag.
Hierna begon het plastic te schuren en als nog te lekken

Stuk waar de kranen in zaten.

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkie.nl/mislukking.jpg

Dus nu heb ik het op een iets andere manier gedaan met O-ringen en dan maar liggend. Kapotte stuk verwijderd en verder gegaan.
Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkie.nl/waterreservoir.jpg

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool, ik jat altijd de casebadges van de computers in onze mediatheek :P
overigens is het ook leuk het elastiekje uit de CDrom drive te halen, of resoluties ultra laag zetten met een bat'je (computers zijn beveiligd, maar er gaat niks boven cmd :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Laatst online: 05-10 19:25

Mojo

The Power Within

Powerstrip oude versie werkt ook perfect :P

Of de proxy van inet explorer veranderen, zodat mensen niet meer op internet kunnen...

Stomme school :r

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

ik heb me een keer ongemerkt aan mn duim genseden toen ik mn kast openmaakte om een dvd drive erin te zetten.
ik kwam er pas achter toen ik mn halve kast ondergebloed had. Geen schade gelukkig maar wel veel bloedvlekken. Het grootste gedeelte met een vochtige doek nog weg gekregen.

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Laatst online: 19-02 08:01
Casejunkie schreef op 09 maart 2004 @ 18:09:
[...]

Ik was bezig met een staand waterresevoir met een cilindervorm.
De kraantjes zouden aan de zijkant komen.
Maar ik had geen tap om de draad te tappen.

Tip van een collega:
Verhit het kraantje goed heet en draai hem er van voorzichtig in.

Dus ik het gat geboort en het kraant goed warm gestookt en er voorzichtig ingedraaid.

Werkte in me test erg goed voor een dag.
Hierna begon het plastic te schuren en als nog te lekken

Stuk waar de kranen in zaten.

[afbeelding]

Dus nu heb ik het op een iets andere manier gedaan met O-ringen en dan maar liggend. Kapotte stuk verwijderd en verder gegaan.
Resultaat:

[afbeelding]
Ik begrijp het niet helemaal eigenlijk. Als je die kraantjes verhit moeten ze uitzettene, dus als je ze dan in die gaten doet koelen ze toch weer af en krimpen weer? Hoe kunnen die cilinders dan barsten. Of ben ik nou heel stom :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 18:14:
[...]

of resoluties ultra laag zetten met een bat'je (computers zijn beveiligd, maar er gaat niks boven cmd :P )
En hoe doe je dat precies? In mijn geval zou het wel meoten zijn om de resoluties te verhogen, want we maken gebruik van mooie schermen, maar die staan op 800x600.. Google leverde niets op helaas.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Laatst online: 03-10 20:35

ScSi

Belg.

Messing around with quote and edit button :s 8)7

[ Voor 91% gewijzigd door ScSi op 09-03-2004 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb al vanalles afgebroken |:(

4ccfl's van die dunne zonder plastieke koker

floppy en oude 8gig hd omdat een schroefke in pc viel.

paar keer vinger in sunon 12V 8cm fan.

vinger in sunon 24V 12cm fan (duwt 186m³/h) vinger bloedde wel effe

paar keren kortsluiting gehad zonder erg.

2 weken hernia gehad door case te heffen (nie gelogen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Spits18 schreef op 09 maart 2004 @ 18:31:
[...]

Ik begrijp het niet helemaal eigenlijk. Als je die kraantjes verhit moeten ze uitzettene, dus als je ze dan in die gaten doet koelen ze toch weer af en krimpen weer? Hoe kunnen die cilinders dan barsten. Of ben ik nou heel stom :?
Ja waar het is gebeurt weet ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Ja waarom het is gebeurt weet ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 05-10 11:49

Haan

dotnetter

Ik heb het ook weer voor elkaar:
Heb nl al tijden een oud mobo liggen met voeding en verder niks. Gebruik ik wel eens om dingetjes te testen. Nou zette ik dat ding weer ff aan, maar ik was vergeten dat ik er een duron 900 had ingestopt om hem veilig op te bergen...
Zonder heatsink of niks dus, ik merkte het pas toen er een verdachte geur begon op te stijgen en ik kon in de haast natuurlijk ook niet snel genoeg de voeding uit krijgen.
Nu is de Duron 900 dus letterlijk in rook opgegaan :'(

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-06-2024
Was vandaag een custom case van alu aan het lassen; perfecte las, maar het paneel zat scheef |:(

Kan ik weer overnieuw beginnen.
(gelukkig had ik het aluminium (5mm) voor niets, en heb ik nog wat plaatmateriaal tot mijn beschikking.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een hele zooi aan elco's, led's printbanen en andere meuk doorgefikt.

En natuurlijk niet te vergeten de 1f 500V elco in een versterker (3kW) opgeblazen door polariteit om te draaien *foutje* en BOEM!! B) :? 8)7

en ik maar afvragen waar die knal vandaan kwam |:(

Ik zal kijken of ik de foto op werk nog terug kan vinden....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afgelopen week bij het installeren van mijn wc mn Radeon 9700 Pro van anderhalf jaar oud gemold..... :(

offtopic:
De nieuwe kaart is al bijna binnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

)
Mojo schreef op 09 maart 2004 @ 18:25:
Powerstrip oude versie werkt ook perfect :P

Of de proxy van inet explorer veranderen, zodat mensen niet meer op internet kunnen...

Stomme school :r
Gewoon het IP van de interne DNS veranderen ;)
eerdat ze dat hebben verholpen bij ons...
(ze gebruiken bij ons GEEN DSN |:( |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 12:35

Rmg

Op mijn stage plek kregen we voor de eerste keer een p4 3.2Ghz binnen. ik mocht hem uitproberen. ( KEWL! :P ) kreeg er zon goedkoop albatros mobo bij..

Ik alles aansluiten alles nachecken... alles zat goed

Aangezet begint dat mobo te roken :S

Proc + mobo gesloopt

ZWETEN! omg niet normaal meer :P sloop je als stagaire een zwaar dure proc + mobo :P

Mgoed tis rma gestuurd geloof ik en erg vonden ze het niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat een x in me kast te sleutelen brak ik opeens me uv ccfl van 12 euro ;(

ik had hem namelijk uit zijn huls gehaald zodat hij een beter uv effect had
maar wel erg kwetsbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-10 20:15
hmm
een P4 in zn socket duwen, terwijl er een pinnetje gebogen zit. pinnetje plat.
met een pincet recht proberen te buigen. pinnetje eruit |:(
P4 stuk

2x waterballet in mn kast omdat de waterkoeling lekte (geweldig stevige blokjes van mafkees......)

1x proc bijna dood omdat ik de peltier niet goed had aangesloten (zat een stukje neopreen tussen de proc en de peltier...)

mn lexaan kast verneukt door te knoeien met chloroform (kast is nog heel, alleen lelijke vlekken)

en o ja, een HDD kan er niet zo goed tegen als je je kast uit je handen laat vallen 8)7

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:50
Netwerkstekkertje knijpen aan kabel, tang sneuvelt, toch denken dat het stekkertje goed is en in de netwerkaansluiting van je notebook doen. Geen netwerk. Stekkertje eruit willen halen. Stekkertje vast. Stekkertje komt toch los. 3 pinnetjes verbogen van RJ-45 aansluiting in me notebook.

Notebook niet open willen schroeven omdat ik bang was hem niet meer in elkaar te krijgen (ken mezelf te goed !) en dus met tangetje om 1 uur 's nachts (toen kwam ik thuis) terug buigen. Eerste twee gingen goed, bij de derde kwam ik er achter dat een netwekaansluiting met 7 pinnetjes waarschijnlijk niet gaat werken :Y).

Geen garantie, dus nu maar PCMCIA kaartje voor me LAN... _/-\o_

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Raven
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:10
recent iets:

mn voeding heeft 2x zo'n kabel waar dan 4x molex en 1x diskette dinges aanzit.
Nu ben ik een fancontroller aant bouwen en ik had molex connectors nodig daarvoor.
Dus ik d8 die andere kabel gebruik ik toch niet knip ik bij de eerste molex de rest eraf zodat ik die kon gebruiken.

maarja fancontroller werkt niet (verkeerde electrisch schema really wierd) maar ondertussen heb ik een nieuwe grafische kaart gekocht FX5900XT. Da ding heeft n molex nodig 8)7 8)7 dus da was ff flink vloeken :+

maarja nu heb ik er ondertussen maar weer een extra molex aangemaakt, khad nog van die pinnetjes liggen (gelukkig)....

wijze les van vandaag: LAAT DIE KABELS ZITTEN EN KOOP DIE DINGEN LOS!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:06

J2S

dat had ik laatst ook ja. ik had mijn 2e hd uitgeleend aan een vriend en toen ging ik ff wat kabels afknippen in de voeding. en toen kwam ik tot de ontdekking dat ik 1 hele kabel over zou hebben. ik d8 dat ik daar wel iets van had gebruikt maar ik had toch echt alles aangesloten. dus ik knip alles af wat ik niet nodig had en toen kreeg ik mijn hd terug 8)7 gelukkig had ik nog een molex splitter liggen.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:44

Zym0tiC

^_^

Tot nu toe maar 1 keer iets gedaan waar ik wel van schrok. AMD was net begonnen met hun Athlon processors en ik had een 650MHz gekocht van mijn laatste geld. Dus ik fijn een Gold Finger Device erbij gekocht zodat ik fijn kon overclocken..
Probleem was alleen dat dat plastic kapje eraf moest.
In totaal moesten er 4 pinnetjes voorzochting verwijderd worden. 3 gingen erg makkelijk alleen de laatste heb ik toch eventjes op zitten zweten.
Nadat ik dat kapje eraf had vervolgens die GFD plaatsen. Snel mijn proc plaatsen en.....het werkte :D

Ik nog blijer dan toen ik mijn proc kreeg. Flink overclocken enzo. Toen kwam ik op het slimme idee (NOT!) om ook de andere kant van het plastic eraf te halen, scheelt weer een graadje of 2-3.
Dus fijn met mijn schroevedraaiertje vroeten om vervolgens uit te schieten en enkele baantjes zeer grof vernielen :'(

Sta ja daar met je net nieuwe peperdure übergeile Athlon :X

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde verhaal ongeveer met de onderkant van een AMD Athlon 1333
Liet de cpu uit mn handen flikkeren, stuk of 20 pinnetjes omgebogen, _heel_ voorzichtig alles weer rechtgemaakt, en paste gelukkig nog. PC draait nog steeds vrolijk bij een kennis van me.

Cooler opgeblazen door em op 220 te zetten, was toch een oud gammel ding, gaf wel tof effect, 10.000 rpm heeftie wel gehaald denk ik :D

Harde schijf was compleet gecrashed, maar kon nog _net_ de data lezen, 40 uur over gedaan om de complete disk ( maxtor 60gb ) over te zetten naar een andere ( aangezien hij telkens ging downspinnen, en weer opspinnen )
Had genoeg van dat kreng en heb em op de grond gegooid, vriend van me zag em een keer liggen en wou em wel es proberen voor de grap, schijf werkte weer en draait wederom nog steeds :X ( toch nog geeltje voor gehad toen :D )

(niet zelf gedaan ~~> ) cpu (amd duron 900) zien doorfikken omdat er geen cooler opzat (de kerel : " oh shit, was ik vergeten 8)7 )

(ook niet zelf gedaan ~~> ) AMD Atlhon half slopen door een super-orb erop te zetten, zijkantje van core eraf , cpu dood, zijkantje voor de gein erop plakken met seconde-lijm en pc deed het weer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Ik heb ook een aantal mislukkingen gehad. Mijn vinger er half af doordat ik zonodig m'n Delta Fan 80mm ff moest opvoeren via een fancontroller (op 14 volt :P). Daarna ff checken of ik em kon tegenhouden met mn vinger. Ik moest door wat stof niezen, en mn halve vinger ging in de fan. Je kan je indenken, wat er gebeurde is Doom III niks bij. Het bloed spatte in het rond (ja echt :> ) en mn vinger lag er voor de helft af. (moet ik weer hebben zeg) Vlug naar het ziekenhuis, paar hechtingen en flink wat pijn. En ik heb een maand geleden mn Shuttle Barebone mobo laten overlijden (foto als je wilt trouwens, valt denk ik nog wel te repareren, zijn maar ongeveer 3 bruggen doorgefikt) Omdat er zo hoognodig een schroefje op moest vallen...

Duur grapje, en die schroef was van een casemod (fingerguard)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Vorig jaar was ik zo slim om aan het schuivertje te zitten van de voeding in me
toen destijds net gloednieuwe chieftec kast.

Resultaat,

Gesis, knal en een hoop rook, de hele kamer was gevuld met rook.
Die voeding was uiteraard..."naar de klote".

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 03-10 14:49

DaWaN

'r you wicked ??

Ik had laatst mijn kast zwart gespoten en ik legde hem ff op de grond. Ik kom terug, ga op die zijkant staan: SHCHHRRRR, dus die was weer half wit :( :( :(

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
case gespoten, laten drogen, andere kant spuiten, laten drogen, merken dat die ene kant nog niet droog was => een kant hing vol met krantepapier
was wel artistiek
voor de rest mol ik niet zo veel...
Nouja, buiten om de 2 dagen een headset ofzo, 'k vergeet steeds weer dat die dingen op mijn hoofd staan alsek wegloop van mn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 09:38

Meneer aard

Porsche rulez!

Twabi2 schreef op 01 april 2004 @ 19:46:
case gespoten, laten drogen, andere kant spuiten, laten drogen, merken dat die ene kant nog niet droog was => een kant hing vol met krantepapier
was wel artistiek
voor de rest mol ik niet zo veel...
Nouja, buiten om de 2 dagen een headset ofzo, 'k vergeet steeds weer dat die dingen op mijn hoofd staan alsek wegloop van mn pc
Wireless misschien :? >:)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn.. hebben jullie allemaal geld teveel ofzow..

het enige wat ik ooit heb gesloopt was een ccfl tijdens inbouwen, kwam terug van uitgaan en had zin in modden... Niet verstandig als je het al raar vind dat de kast draait in plaats van de fans... :D

verder ben ik gewoon _voorzichtig_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 11:31
ultimateharry schreef op 17 mei 2003 @ 14:42:
De vlijmscherpe punten van de fan van mijn Leadtek geforce hebben zich eens in mijn vinger geboord. Weet niet hoe ik zo dom heb kunnen zijn. Wel dronken.....
Resultaat, fan naar de kloten.
alu fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vriend van me had 'n router uit de VS gehaald en me er een nieuwe (switchable, 220V) adapter bij geleverd. Had deze op 7.5 V gezet. Na half jaar begon ding te piepen (hij had geen speaker) en later te disconnecten. 't ding bleek op 5v te moeten draaien, heeft 't nog een half jaar op 6v uitgehouden maar uiteindelijk toch de geest gegeven.

Ik heb 'n keer m'n poot in 'n fan gestoken: fanblade eraf.

Ik heb 'n keer m'n poot in 'n fan gestoken: snee in m'n vinger.

Stop niet de voeding in je HD in 'n draaiende pc: AT-voeding dood (rest deed 't nog, ondanks dat IDE al in hd zat)

Voeding een keer open- en schoongemaakt ... er zit nog best veel stroom in die condensatoren. Ik 'n rotklap en voeding dood.

Gelukte mod: contra-molexje een beetje bijsbnijden zodat de molex er andersom in zit, m'n 12-v hdkoeler draait op 5vt. 't is een doorlusstekkertje dus wachten tot ik daar iets in stop zodat 12 en 5 volt omgedraaid worden (dan geen gelukte mod meer).

Aluminiumfolie covertje op cdrom gescheurd en kras gemaakt in cd-r (niet erg, wel dom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jullie kennen vast wel een 230Volt ventilator?

Neem dan je vinger en de rest mag je er zelf bij bedenken :| auw me vingertopje hing los :P

Uhh je glas spa bruiswater in je nieuwe pc laten vallen? die ook nog eens aanstaat?

Verder niets eigenlijk..
O ja wel, een Amd 2600+ in elkaar zetten, alles checken, dan aanzetten, ruikt vies, pc ging uit. O jaaaaaaaaa cooler moet wel erop :| (gecontroleerd door een stage iemand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh wat een heerlijk topic.. goed.. ik ben op m'n 8ste met pcs begonnen.. dus de hele waslijst laat ik achterwegen.. maand geleden... pc van papa had nieuwe flop drive nodig.. ik bouw in, gaat natuurlijk prima.. ik hdd weer aansluiten... computer.. poof.. molex zat er 180* verkeerd in "dat kan niet!" nee... behalve bij een oostblok koeling met zo een zachte plastic mantal.. nja mooie spark, toen hdd van hetzelfde type genomen, print geswapped (gaat makkelijk bij die oudjes) en het leeft weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo geconcentreerd bezig zijn met een systeempje in elkaar knutselen, dat pas nadat de schroefjes uit m'n hand gleden erachter komen dat alles onder 't bloed zit door een stuk-of-wat (minimaal 5)sneetjes op beide handen..... ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 01:49 . Reden: damn typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een tuimelschakelaar parallel schakelen met een scroboscoop kitje (230 V) en een PSU..........*poef*....heel mijn kamer ineens donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Laatst online: 00:42

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Niet echt een casemod, maar toch:

De schakelaar van het stekkerblok waar je hele pc aanhangt per ongeluk uittrappen. Hele PC uit.
Resultaat: Het duurste onderdeel van mijn pc, een radeon 9700pro van 450 euro kon de klap niet hebben schijnbaar. Srepen door beeld en hij word 50000 graden...

EN HIJ WAS 1 JAAR EN 6 DAGEN OUD GDVRDMME!!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

ultimateharry schreef op 17 mei 2003 @ 14:42:
De vlijmscherpe punten van de fan van mijn Leadtek geforce hebben zich eens in mijn vinger geboord. Weet niet hoe ik zo dom heb kunnen zijn. Wel dronken.....
Resultaat, fan naar de kloten.
Ja, auw, bekende ervaring, maar dan met m'n cpu fan. (En natuurlijk eerst kijken of het nodig is je pc uit te zetten, omdat de fan niet meer gaat draaien, voordat je je vinger bekijkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Laatst online: 09:58
Nyarlathotep schreef op 02 april 2004 @ 09:22:
Niet echt een casemod, maar toch:

De schakelaar van het stekkerblok waar je hele pc aanhangt per ongeluk uittrappen. Hele PC uit.
Resultaat: Het duurste onderdeel van mijn pc, een radeon 9700pro van 450 euro kon de klap niet hebben schijnbaar. Srepen door beeld en hij word 50000 graden...

EN HIJ WAS 1 JAAR EN 6 DAGEN OUD GDVRDMME!!
Dit is toch onmogelijk? Als je je PC 'normaal' uitzet gaat de stroom ook 'ineens' van je R9700. Een videokaart krijgt geen shutdown command net als een HDD.

Kortom dat lijkt me niet helemaal de oorzaak van je probleem. Tenzij je je PC ook schopte natuurlijk :P.

tvw

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.