[CM] De mislukkingen - part 2

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.826 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 19:00
bij sommige mensen vraag je je af of ze nog wel aan PCs mogen
voor hun eigen veiligheid en voor de kat dan.

ik dacht dat ik het erg had met
Tich keren vingers open halen aan slecht afgewerkte kasten.

vinger tussen CPU fan krijgen als hij op top speed draait
(ding had weekje alle kleuren van de regenboog.)

kijken of die koel elementen echt warm worden
(lekkere brandblaar)

achter de HD zitten (HD kooitje van chieftec) om te kijken of er echt een leuke wind uit de fan komt en dan net iets tever je hand naar binnen duwen.

zo slim zijn een Chieftec Bigtower te kopen hem beneden vol te proppen en dan in je eentje naar boven naar je kamer brengen met een gekneusde enkel en lekkere griep
en dan het ding als je boven bent op je voet laten vallen (de inhoud was nog OK me teen niet)
schijnt dat die kast dik over de 20 kilo was en ding is toch al moeilijk vast te pakken :+

gat in de bovenkant van me kast maken en zagen en met de andere hand de plaat vast houden
lette even niet op en zaagde in me vinger.

bij mij is het niet de PC die het moet ontgelden maar meestal ik zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 13:57
Vraag je je toch af hoe sommige mensen in de IT terecht zijn gekomen niet........ :P

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13

World Citizen

FreeReef.nl

Door eerst in je jonge jaren en je stage alles naar de klote te helpen en nou dat ik een fatsoenlijke baan heb gewoon geleerd heb dat je dat niet meer moet doen en lekker het gene van je zelf thuis naar de knoppe helpen. :*)

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nketelaar schreef op 13 januari 2004 @ 15:05:
Door eerst in je jonge jaren en je stage alles naar de klote te helpen en nou dat ik een fatsoenlijke baan heb gewoon geleerd heb dat je dat niet meer moet doen en lekker het gene van je zelf thuis naar de knoppe helpen. :*)
EN HOE :P
Djeezus, sorry hoor :D :P
Vooral beginnen met casemodden als je neit weet wat je gaat maken, proficiat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

8)7 ik wist het vantevooren nog wel maar naderant niet meer 8)7

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beat691
  • Laatst online: 07-08-2022
cyberbetica schreef op 17 mei 2003 @ 17:55:
.......
**Update**

Bedacht ik daarnet pas:

Voedingsstekkertje van floppy er verkeerd in == hele kamer wit van de rook :P (voeding EN diskettedrive leven nog steeds)
Vet, dat ga ik ook een keer proberen :)
Is goedkoper als een rookmachine

Honda viertakt, often imitated, never duplicated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
ik wist het vantevooren nog wel maar naderant niet meer
Ok......Nitro = uitgeluld ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Keertje de draadjes van de voeding weggewerkt, toen is (zonder dat ik het wist) de kabel van me CPU fan losgeschoten |:( De PC was lekker stil :P , en ik d8 wat is er aan de hand?... Ik kijken in me kast, een lekker half-verbrand-geurtje :) en de processor was aan het verhitten, en ik heb nooit die Shutdown Temp. aanstaan :P
Snel de PC uit, en hij deed het gelukkig nog toen ik de Fan weer aansloot! :D
Dat gebeurt me NOOIT meer :P

Heb ook een keer een No-Name 300 Watt voeding opgeblazen, ik keek in mijn kast, er kwamen vonken weg bij de Molex-Connector van de brander...
Ik wilde hem dus een beetje aandrukken, en toen was mijn kamer heel even goed verlicht :D Voeding opgeblazen 8)

Dat is een blooper van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:45

J2S

gister iets heel vaags: ik was aan het solderen en toen moest ik met krimpkous aan de gang. dus ik pak de fohn erbij en opeens deed dat ding het niet meer. dus ik pak een andere fohn. ik had em amper aan en toen kwam er rook uit! dus ik dacht dat ik ff 2 fohns had gemold. maar tog ff voor de zekerheid beneden testen en wat denk je? ze doen het gewoon weer! ik ben nu weer aan de gang geweest met de eerste fohn en dat ding doet het ook hier weer gewoon.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

in de jaren 96 oid, toen we onze 1e 486 kregen, was de slogan van windows (95) : plug and play. Dat nam ik dus iets te letterlijk op en duwde een netwerk kaart in een isa slot terwijl de pc nog aan stond :S

ik geloof dat geen 1 hardware onderdeel het overleefd heeft :D

(pappa boos :P)

hmm. en nog een keer een schroevedraaier tussen de cpu fan laten vallen waardoor een vin afbrak, en daardoor m'n hele pc begon te schudden :).

oja, en nog een x zat m'n rambankje niet helemaal goed vast.. pats boem.. dood :). nieuw mobo maar aangekoekte rambankje deed het nog :P

[ Voor 34% gewijzigd door Erikie op 29-01-2004 06:50 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn pa had een paar weken een nieuw mobo met p4 2.8 gehaald,
en ik zou er wel even een wc opzetten.
dus ik wou dat ding schoonmaken, maar toen ging ik wat drinken halen en ik had (stom, stom, stom) de processor op de grond gelegd.
en toen ik terug kwam, *krak* |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
hahaha....sorry maar : hahaha......... :P 8:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Laatst online: 14-09 19:49
Eergisteren mijn 240x128 LCD'tje gesloopt. Nog niet helemaal duidelijk wat er precies mis is gegaan, maar twee van de drie displaychips zijn doorgefikt en worden nu gloeiend heet als je hem aanzet. display zelf werkt nog prima, maar krijg er geen data meer op... Jammer

Verder een halfjaar geleden een 128MB PC133-reepje gesloopt door ongeaard werken.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n draadloze mini camera (http://www.xs4all.nl/~mullerh/) getest met een adapter van een AccessPoint. Hij was wel 9V, maar op wisselspanning begint de camera toch erg hard te roken!

Bij het maken van wat embedded software een breakpoint zetten op een verkeerde plek waardoor een uitgang te lang aangestuurd bleef. Oei oei, wat kunnen die grote vermogensweerstanden roken zeg. Lullig dat ze zo door blijven roken als de stroom er al af is.

Mijn toetsenbord met koffie vullen omdat iemand het nodig vond heel hard op zo'n metalen kast vlak achter me te slaan. (M'n blouse was ook verkleurd)

En binnenkort komt er nog wat bij want ik ga een 3.5" harddisk aansluiten op zo'n 2.5" USB box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het tijdperk dat de hubs werden vervangen door switches dacht dat moet ik ook.
Nieuwe 8 poort switch gekocht en aansluiten, prima, het ding werkte perfect.

Nog ff de kables netjes wegwerken, hierbij moest ik wel even de voedingsspanning van de nieuwe switch afhalen. Ik sluit hem weer aan begint dat ding te knipperen en na 20 sec poef!!!!!! Had ik perongeluk de voeding van mijn oude hub erop aangesloten. Nog maar even zonder switch gewerkt toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esox-oc
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

esox-oc

atec

mijn mislukkingen

je fsb zo laag zetten dat je bios verrot gaat... hoe dat komt weet ik zelf ook nog steeds niet. :/ :/

natuurlijk vaak genoeg m'n klauen in een ronddraaiend fannetje gepropt, resultaat: dikke snee. ik denk dan doe ik het wel met een schroevendraaier, Resultaat: fanblades flogen door de kamer heen, en t ding maakt een kolere herrie.

ook nog een keer een flesje water over t toetsenbord van m'n pa heen geflikkerd
resultaat: een nog werkend toetsenbord en een bozer pappa :S

http://specs.tweak.to/10443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net een opdonder gehad door een nogal lullig iets :X
/me sloopt een blauw blokje van een print af
/me veronderstelt dat het een relais is zonder de opdruk te lezen
/me maakt een schakeltrapje aan de printerpoort
/me pakt het blauwe blokje op, hij klikt niet :?
/me krijgt gvd een oplazer, is het een transformatortje :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou daar gatie dan..
4 ccfls
2000+
2600+
2 300watt voedingen.
een heelsysteem door dat leuke 110 volt knopje
1 moderbord doormidden gebroken (ben erop gaan staan)
een 5200fx door ocen
4 led fans
1 hard disc een los lopend 12 volt kabeltje in mn case..
een aerogate door kortsluiting.
dat was het wel zoown beetje denk ik hoop ik :(
ow jah en nog 2 muizen door modden en nog een toetsen bord.
en een oude vga kaart door een prop aluminium folie in mn kast.
en nog een acer brander

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo289
  • Laatst online: 21-09-2024
haha dit is echt een cool topic :)

mijn mislukkingen:

-verkeerd bios geflasht: kon ik mn mobo weggooien

-p4 boxed koeler met CPU en al uit zn socket getrokken, resultaat: zo'n 20 pinnetjes dubbel. Na 2 uur peuteren weer aan de gang gekregen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 20:41

The_Scarabial

MTB for life!

ik een keer bij m'n neef ff floppy drive aansluiten, stekkertje verkeerd om, pc aan, mijn neef springt tegen het plafond (rook, rook, uit, uit). gelukkig deed voor de rest alles het nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Laatst online: 05-09 13:57
hm ff betere koelpasta op me amdtje smeren, bij het erafhalen van koeler uitschieten en een klein krasje op me gloednieuwe (goedkopie) moederbord.

Ook nog een keer het gezellige idee gehad om me toetsenbord schoon te maken (alle electronica eraf, en de rest lekker onder de kraan houden. beetje vergeten dat er allemaal troep in kraanwater zit die opdroogt en lekker geleid.

En me pc een keer op de grond laten flikkeren toen ik pc weekend had meegenomen naar m8 van me. 3x per week "Windows recovered from a serious hardware failure" en kapotte dvd speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Tijdje terug heb ik de kabels van m'n voeding gesleeved. Bij het terugzetten van de stekkertjes niet gemerkt dat de floppydrive connectors precies andersom moeten als de molexen. Resultaat: rook uit m'n HD, een Radeon die soms Winamp visualisation achtige beelden geeft bij het booten (erg mooi om te zien, weet niet of het gezond is :X ) en een moederbord dat sindsdien problemen geeft bij een koude boot. Dat laatste lijkt trouwens de laatste tijd minder vaak voor te komen dan eerst.

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:52

Ibex

^^ met stom.

Als ik dat zo lees mag ik echtwel tevreden zijn. Mijn pc is ongeverwoestbaar zo te zien:

Inbouwen van cdrom in een veel te kleine case; duuw de cdrom te ver naar achter, ram maakt krakend geluid, maark werkt nog :D (blijkbaar ook nog eens iets gelijkends gehad met men HDD :P)

Te lui zijn om op cdde werkpc de knoppen aan te sluiten en dan maar met een schroevendraaiertje de pc aan en uit pleuren... Verkeerd zitten: VONK: pc uit, maar werkt nog :)

Floppy- en IDE kabels verkeerdom erin stekenen. Geen reactie, omdraaien en het werk terug.

Mijne werkpc- voeding als testvoeding gebuiken: opeens de 5V, 12V en 0V allemaal tegen elkaar, merkwaardig genoeg valt pc uit :P Ff wachten en de pc gaat nog :)

Ram oid vervangen met wollen pull aan

Mobo met 1 vijsje vastdraaien waardoor het altijd wat scheef ghangt, dan maar recht duwen terwijl de pc aanstaat. Per ongeluk PCI kaart er een beetje uitgetrokken; pc loopt vast, ff power uitzetten, PCI kaartje terug goed erinduwen en pc terug aan :)

En maar blijven werken hé :( :P

[ Voor 9% gewijzigd door Ibex op 29-01-2004 22:47 . Reden: leert typen Ibex gvd ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:11

Minkie

Groazers Unite.

The_Scarabial schreef op 29 januari 2004 @ 22:15:
ik een keer bij m'n neef ff floppy drive aansluiten, stekkertje verkeerd om, pc aan, mijn neef springt tegen het plafond (rook, rook, uit, uit). gelukkig deed voor de rest alles het nog
Volgens mij had ik de eer om hem aan te zetten :)

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog nooit een echte blunder gehad, maar ik vind het toch wel erg als ik voor een 2e bak spullen aanschaf voor een euro of 1500 en dat gewoon 2 maanden laat liggen omdat ik te lui ben om de decoupeerzaag te gebruiken voor de montage van mijn radiator.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexophilia
  • Laatst online: 26-03-2023
Hmm k kan mij nie egt veel meer herinnere over mislukte mods bij mij, ben met een mod van mij in ongecontroleerde beweging een teguh men systeemfan aangekome....resultaat 1 afgebroken blad, en een diepe snee in men vinger(dokter heeft men vinger weer gelijmt :) )

Verder is er zoveel fout gegaan bij mijn eerste mods, ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.

Maar ik ken iemand(vage bekende) die had een idee van mij gezien(dat ik weer op got heb gezien:) en uitgevoerd), namelijk een 80mm gat boor-zagen(hoe je het ok maar wilt noemen:) in de top van de systeemkast en een outtake-fan plaatsen.
Wat doet ie gaat ie zo'n gat boren met zn CD-ROM speler erin :?

oooh ik weet het alweer, zoals velen hier blijkbaar een paar ccfl-utjes gebroken.
Bij het loshalen van de cooler(zalman 6000cu...452g) deze vervolgens laten vallen op mobo...resultaat: 2 kapotte condensatoren en processor stuk.
Ennuh met je hand tegen zo'n voedingsblokje aankome van een ccfl bzzzt, volet niej eg lkkr.
En bij het modden van men verlengdoos(jah je kan het zo gek niet bedenken) vergeten dat dr spanning op staat en dan pert ongeluk met je elleboog er tegenaan stoten |:( de mod was btw wel gelukt( zijn 4 blauwe ccfl's ingekome, en onder insteek gaatjes van de stekkers nog blauwe leds.

Als ik thuiz ben (zit nu nie thuiz dus) herinner ik mij vast wel meer accidents bij mn mods:)

[ Voor 35% gewijzigd door lexophilia op 30-01-2004 13:36 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn case is nog niet mislukt. Heb alleen mijn dvd-brander beetje gemold.. ;(

Ik moest de front van de kast eraf hebben om een fan te modden. Het wilde moeilijk dus ik flink trekken. |:( Toen trok ik het frontje van mijn dvd-writer en cdrom speler mee. En de trays kwamen ook mee.

Die cdrom speler kon ik weer terug duwen. Maar van de dvd-writer wil de tray niet meer erin. En als ik mn comp aan doe gaat hij steeds een klein stukje erin eruit erin eruit.

Zal hem zometeen even helemaal uit elkaar halen (dag garantie) en kijken of ik het kan fixen.

Misschien gaat er nog een mislukking aan komen.
Want ik heb gekocht:
-GAMMA zijdeglans, zwart nr. 728
-SUCCES zijdeglans, lavendel nr. 4078
-schuurpapier grain 280

Maar dus GEEN grondverf/primer. Ik zou eerst Motip doen, maar €10 euro per bus was me te duur.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Van een maat van me heb ik een heatsinkje gekregen. Deze had een gele kleur en past dus wel mooi bij mijn moederbord. Dat is een Chaintech 7VJL Apogee Deluxe.

Enige probleem is dat de heatsink aan de onderkant een mengeling van koelpasta en secondelijm is.

Nouja, geen probleem denk ik, dus ik ga aan de slag met wat wasbenzine, geen resultaat na half uur schrobben :(.

Nou, dan gooi ik dat ding maar in de hoek en dan zie ik het wel.

Toen kreeg ik van Terw_dan de tip om het te doen met nagellak remover (zonder aceton nota bene) en warempel het werkt. 5 Minuten later was alles eraf. Enige probleem, mijn heatsink is geparfurmeerd :(.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 18:49
Ik heb dus net mijn 2e pc aan de praat gekregen voor de rest wilde het niet lukken met de mod er van een lijstje:

- Het was een witte kast en heb em rood gespoten ik dacht leuk ff de net gespoten zijplaat op te pakken en laat die uit mn handen vallen lever leuke krassen op :P en een vlek in de verf die niet weg wilde gaan (heb em 8 keer gespoten) ah fijn ik niet veel zorgen maken pc kast af zet een ff buiten voor foto's te nemen zit die hele kast vol vlekken(tip geen metallic verf spuiten onder een temperatuur van 5 graden :D )
- Ik ff kijken naar mn cpu en wil daar nieuwe koelpasta op doen , dat is gelukt doe ik mijn koeler er weer op zit dat ding verkeerd om dus ik dacht al wrom word mn dondervogel 1400 95 graden. dus ik weer de koeler er af slopen en de koeler er goed op doen nu wordt ie maar 52 graden.

- het was al best wel oude kast waar van het frontje er al vele malen van was afgehaald.dus ik wil em op pakken had ook me game pc open staan en me window van mn tt xaser II a6000a tegen de de voorkant van de kast aan gezet.ik pak zonder goed te kijken me 2e pc op en sleep em naar mn bureau toe om de netwerk kaart in te bouwen glipt mijn hand weg en kon nog net het frontje pakken en net toen dat lukte kwam door de val kracht het frontje los en ramde zo met de achterkant mn window lekkere diepe kras in het mataal werk een een stel krassen en een extra gat in het plexiglas (helaas nog geen geld gehad om een nieuw window te kopen)

- Ik had ook 2 blowholes in de bovenkant van de pc gezaagd en gelet op de afmetingen van me oude voeding.nou alles passen en alles paste ook tot ik in me game pc me voeding er ff heel hard door heen trok.dus ik voor mn 2e pc een nieuwe voeding kopen.alles er in gezet tot ik de fans wilde inbouwen want die pasten niet meer omdat er aan Q-tec voedingen een heel leuk randje zit dus die moet die moet er nog eens van af dremelen.(als je wilt weten wrom mn 300 watt voeding er door heen is getrokken kijk dan naar me specs van mn gamepc)

- ik had ook nog een oude asus a400 cd-rom speler liggen van 40x dus die wil ik er inbouwen alleen paste het frontje niet want dat was een afwijkend afmeting dus ik pak me hamer en ram em er in past perfect en geen schroefjes nodig om em vast te zetten ;) tot ik weer wilde dat ie er goe din paste dus ik probeer em er uit te halen breekt zo'n plaatje af en mogt ik weer gaan spuiten :'(

al met al alles is zo'n beetje wel mis gegaan met me eerste casemod :*)

en het mooie is ik heb nog nooit rook in mijn kamer gehad :7

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh...heb zonet mijn dvd-writer gefixed. :)
Helemaal open gemaakt, toen de tray terug geduwd. Er kwam een luide *klik* en hij zat weer goed. _/-\o_

Deed mijn comp aan en lade gaat mooi open en dicht.
Nou maar hopen dat ik geen write-errors krijg...nog niet getest.

En....ik ga morgen toch maar even een primer halen voor het verfen...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

kon t niet laten

http://www.watbenjedan.nl/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:41

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik was bezig met mijn server te bouwen/ installen liep men cd0rom gaar te doen. Voordat ie een cd pakte om van te booten moest je eerst een paar tikken geven en gevolg ook leuke klikjes van de hdd :(.

Dus ik denk de lens is vuil, dus schroef dat open (heb een kwartier over gedaan om die front bezel van compaq af te halen, tis het enig wat deglijk is :) ) en ging met mijn wattenstaafje boven de cd-rom in mijn alcohol potje. Der zal al niet zo veel in en hielde `m nogal schuin. Loopt er zo een straaltje alcohol in de cd0rom. Ik denk die overleeft het niet meer. Uit en inelkaar en drogen met die handel. Hij doet het gelukkig nog :) Alleen ding ruft als de ziekte.

Probleem niet echt opgelost krijg bij win2k en 98 de melding dat sommige bestanden niet kloppen maar dat is niet zo.

Elke keer als ik het laadje open doet krijg ik een alcohol walm over me heen :+

[ Voor 6% gewijzigd door Meneer aard op 01-02-2004 21:24 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/IMG_2331(Small).jpg
:'(
Soldeerbout tegen het frontje gehouden (frontje was eruit) terwijl ik de led's opnieuw aan het solderen was 8)7

offtopic:
Ja je leest het goed, een double speed cd speler :o

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2004 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 01 februari 2004 @ 21:46:
[afbeelding]
:'(
Soldeerbout tegen het frontje gehouden (frontje was eruit) terwijl ik de led's opnieuw aan het solderen was 8)7

offtopic:
Ja je leest het goed, een double speed cd speler :o
Hee, op zo`n cd-rom heb ik 220 gezet was wel lol 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Bij mij is er ook wel 's het een en ander fout gegaan...

Ik had 's een keer per ongeluk m'n aan/uit-schakelaar verkeerd aangesloten, in plaats daarvan had ik die schakelaar op de pc-speaker aangesloten. Gevolg was dat toen ik m'n pc aanzette (wat vanzelf ging toen ik de voeding aandeed) er rook uit de kast kwam, en die schakelaar deed het niet!
Ik kreeg ook geen beeld. Er was namelijk iets met het geheugen, daardoor kreeg ik geen beeld en werd er een geluidssignaal verzonden. Die stroom ging door m'n schakelaar heen die dus een beetje heet werd en begon te frituren... :(

Ik had ook 's een tweedehands moederbord gekocht, de plastic haken van de socket was een beetje versleten en de koeler bleef niet goed zitten... Viel dat ding er gewoon af waar je naast zat! Gelukkig was de kast open dat ik het zag, maar de pc stond wel aan. Deed pc natuurlijk meteen uit.
Pc'tje wou toen niet meer opstarten, achterop de cpu zat een bruin vlekje, baal je wel als je net een nieuwe cpu had gekocht van 80 euro... Gelukkig kon ik meteen ingrijpen anders was het wel rook geweest...
Ik heb nu 't klemmetje van de koeler een beetje verbogen en nu zit ie gelukkig al wel weer een een paar maanden goed op z'n plek.

Van de week had ik per ongeluk m'n HD gefried. Ik had namelijk achterop m'n voeding een fan vastgeschroeft met van die ijzeren schroefjes... ik was al bang dat een van die schroefjes wel 's iets kon kortsluiten maar ik probeerde het toch gewoon lekker...
Bats pc ging na een seconde meteen weer uit, blauwe flits van m'n CCFL...
Pc'tje ging niet meer aan, toen schroefjes eruit geschroeft, toen ging pc'tje ineens wel weer aan... alleen de hd deed het niet meer :(
HD eruit gehaald, zag ik een een stukje gesmolten plastic op een chip van de HD, die power surge heeft 'm niet veel goeds gedaan blijkbaar, ik baal wel, ookal is 't die van m'n klootpc... 'k gebruik nu van die rubberen plugjes voor de fans

van alle fouten moet je leren moet je maar denken :)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digital-DNA schreef op 01 februari 2004 @ 23:09:
Van de week had ik per ongeluk m'n HD gefried. Ik had namelijk achterop m'n voeding een fan vastgeschroeft met van die ijzeren schroefjes...

'k gebruik nu van die rubberen plugjes voor de fans
Vreemd..iedere fan is toch met schroeven vastgemaakt, moet geen kortsluiting geven. Ik heb eens een keer een HD gefried, hij gaf kuren, ik tikte er tegen aan...valt die uit de bay tegen chassis..pats. ;(

Rest van de comp deed het nog wel...gelukkig. Ik moet ook van die plugjes hebben..voor geluidsreductie:
-Plastic Antishock Fan Fastener
-Sharkoon anti-vibes 80mm fan-silencer

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/shop/images/antishockfanfasterner1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakstore.nl/shop/images/antivibe80.JPG

Eens kijken of het wat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eens een weddenschap met een vriend van me. Hij geloofde het niet dat een computer olie-gekoeld kon worden. Wij een discussie houden in het café op de vrijdagavond om 03:00. Een paar bier verder spraken we af om het direct te proberen. Wij om 04:00 thuisgekomen, ik haal een oud aquarium, paar flessen olie en een krat bier uit de schuur en zet alles op mijn kamer. P133 Mobotje gedemonteerd en los in het aquarium gelegd. Olie erbij stroom erop, en wat denk je? Het werkte...

Alleen het aquarium van de (toch al van de olie glibberig geworden) tafel afstoten met je lompe hoefjes waardoor er 2,5 liter olie op de vloerbedekking dondert, dat was minder. :o

Ook leuk, als je bezig bent met je webserver upgraden, dus nieuwe proc erin. En dan de bak aanzetten terwijl je er met je kop bovenhangt. En dan een stofwolk in je gezicht krijgen van de zojuist geïnstalleerde koeler, die 2 jaar in de kast had gelegen. En dan op het mobo niezen. Flatsj! Hij werkte gelukkig nog wel :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2004 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Olie gekoelt?¿ das wel grappig denk niet dat et met een P4 kan ofzo die word wat heter :), Wat ik trouwens best vaak hoor dat mensen hun voeding op 110V zetten!! Mensen WE WONEN TOCH IN EUROPA!! en je weet toch dat er 220/230 uit je je stopcontachie komt. en dan weet je toch dat die poef zegt?? :S En hoezo doen jullie dat?? vraag ik me echt af....:D

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:49
mislukkingen. ... hmm kunnen ze dat woord niet uit de dikke van dale slopen? ben er niet blij mee...
nou wat ik allemaal gesloopt heb (zien worden)

1: voeding schakelaartjes verkeerd (gaap)
2: toch denken dat als je je vinger in een fan stopt de bladen heel blijven,
maar als je daarna je vinger eruit haalt en de bladen vliegen je om de oren geloof je jezelf gelijk niet meer.
3: broerlief koopt spliksplinter nieuwe pc (tb 1 ghz in aopen big tower toendertijd heel nieuw) en papa lief denkt o das leuk laten we us kijken.. laat ie um uit zen poten flikkeren... gelukkig alles nog heel.. (broertjelief kwam thuis (nadat post was gekomen met pc) en iedereen hield zijn mond :)
4: toch ff zelf een tv-out kabeltje fixen ( die bijgeleverde zijn zo klein) tijdens het knippen van draden de contactjes tegen elkaar aandoen met je vinger erop (kamer met hoog polig tapijt waar je net overheen gekropen bent) kets pc uit tv-out dood maar rest van kaart deed het nog.

220+ ervaringen:

stekkertje van oude AT voeding in de hand houden en niet zien dat het beveiligins plastic van de stekkertjes wat opgeschoven zit :S aanzetten en heeeeeeel hard beginnen te trillen... na 10 sec erachter komen dat je onder stroom staat en proberen je los te krijgen (wat redelijk lastig is)

Mijn redder: ikzelf omdat ik zo hard schudde schudde het desbetreffende stekkertje uit mij klauwen ;)

echte CM ervaringen:

case modden om mooie fan in de zijkant te maken wat gaatjes boren en erachter komen dat je er 5 teveel hebt :S .... hmm dat moest toch bij die andere kast...
als er veel vraag naar is kan ik wel ff een plaatje schieten (kast is nog steeds in gebruik als servertje :) )

grtz

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Laatst online: 10:27
ik heb ook paar 220 ervaringen gehad :)

toen ik 6 was vingers tegen afgeknipte stekker toen ging me lichtje uit voor 1 minuut. O-)

toen ik 12 was kerstverlichting kapot lampje dus ik sla spijker in de fitting zet em aan en krijg spijker tegen em vinger bzzzzzzzzzzzz :X

en 1x zo een controler voor ccfls kwam hele controllen tegen me buik aan en dat geeft nog eens een schok niet normaal. :D

:*) oja mislukte mods. :*)

een keer cd speler frontje gespoten en vergeten de player los van het frontje te halen waardoor ik opeens een zilveren lens had.
+ en - verwisseld bij voedingmod.
en de ergste fout ooit ik had mijn gehele mod af dus ik drinken in schenken en ja hoor mun glas valt om in mijn computer en da ik em nou net aan had gezet was niet leuk alles kapot! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin nu ook te snappen waarom ze in Amerika maar 110 V op het stopcontact zetten. Wellicht is dat ook een goed idee voor hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

de enige mislukking die ik ooit een keer begaan heb is door een GF4 4600 uit me pc te trekken toen hij nog aanstond, gelukkig deed alles het nog.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hephaistus
  • Laatst online: 23-06 14:07
Technokiddy schreef op 02 februari 2004 @ 17:44:
...
+ en - verwisseld bij voedingmod.

...
had ik bijna ook eens gedaan, toen zij mijn moeder je hebt toch alles op de juist plaats weer aangesloten. ik zei "allé ik zal maar nog eens kijken" en ik zag dat ik ze omgekeerd had aan geschakeld. en nu een vraag, maakt dat eigenlijk veel uit
aan gezien dat er wisselstroom op zit en niet een constante strooom?
of klopt dit nu helemaal niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Green_Yoda schreef op 02 februari 2004 @ 19:42:
[...]

had ik bijna ook eens gedaan, toen zij mijn moeder je hebt toch alles op de juist plaats weer aangesloten. ik zei "allé ik zal maar nog eens kijken" en ik zag dat ik ze omgekeerd had aan geschakeld. en nu een vraag, maakt dat eigenlijk veel uit
aan gezien dat er wisselstroom op zit en niet een constante strooom?
of klopt dit nu helemaal niet???
Er staat gelijkstroom op de ATX stekkers en molex'en.

Op de binnenkkant staat natuurlijk wel ~spanning.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Laatst online: 13-09 20:31
Enige wat mij is gelukt is het plasticje van mun WD Raptor 10000 rpm 36 gb SATA aansluiting er mee aftrekken, pinnetjes verbogen, teruggebogen, geen 10000 toeren BEEST meer te bekennen int bios, vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Voorkant van je Case proberen los te halen en er later pas achterkomen dat die schoefjes er ook uitgedraait hadden kunnen worden ipv uitgetrokken :/ hij kan nu niet meer fatsoenlijk dicht...

- Raam open laten staan op zolder, en de 2 weken daarna een monitor niet kunnen gebruiken vanwege regen... (doet het trouwens weer :) )

- CPU fan van binnen losgedraait en de schroefjes niet meer vastgemaakt voordat ik de pc opstarte -> opeens vloog er een zwart stuk plastic uit mn pc :X

- 3 diskettestations op onverklaarbare wijze slopen.

- Een keer een casemod maken, en er na 2 uur achter komen dat je te weinig tijd hebt en het maar snel-snel afmaakt... Met als gevolg dat mn case er nu **t uitziet.

- Verkeerde HD formateren

- 3 boren overbreken op een case die toch behoorlijk stevig bleek te zijn...

er komt vast nog veeeel meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet echt een mislukking maar wel ff het vermelden waard

nieuwe kast gekocht (chieftech matrix) open op z'n zij gelegt.

FF weg om boodschppen te doen.

Kom na een uur terug en denk wat stinkt het toch........

na zoeken blijkt de kat gedacht te hebben "he! nieuwe kattebak"

vol gescheten en gepist.......zucht!

voeding eruit en front eraf (wat een lucht :r :r :r )

daarna de hogedrukspuit eruit erop en stat nu nog te drogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-08 22:46

KompjoeFriek

Statsidioot

Heb vanmiddag de Promise Ultra 100 -> FastTrak 100 mod gedaan, maar schijnbaar niet helemaal goed :(

IDE1 doet het dus niet, IDE2 wel, en perfect ook :P
(heb 150 Ohm weerstanden gebruikt)

verders nog steeds geen rook gezien hier...
/me afklopt...

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:42

Haan

dotnetter

niet echt een mod, maar ik moest laatst m'n bios resetten, had net een ander mobo gekregen, zonder boekje. normaal heb je drie pinnetjes met een jumpertje die je even verzet. ik had maar twee pinnnetjes, dus ik zet daar een jumpertje overheen. powerknop aan -> veel rook :'( bios wel gereset trouwens >:)

Nu is standaard het bios gereset als de stroom van het mobo is afgeweest... :(

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volk
  • Laatst online: 14-09 12:44
ik heb een paar kleine ongelukjes gehad.

ik heb op mijn oude P3 450 zon een kabletje (powerled oid) verkeerd aangesloten.
zet ik het zooitje aan, begint het me toch te roken, was de hele kablehuls verdwenen.

Ik ben een keer op een CCFL gaan zitten.

en een keer toen ik klein was op c:\ del *.* ingetypt, daar was me pa wat minder blij mee.

niet echt een mislukking maar wl ff leuk om te melden.

en kamaraad van me ging aan een dikke stroomkabel leunen met zijn fiets schoot het kren los ivm plakband, ik denk die druk ik er zo ff weerin (ik was niet helemaal helder meer :P) pak k die 2 uiteinden krijg ik mee een dikke optetter van 220 volt oid. ik stond wel ff te shaken

[ Voor 33% gewijzigd door Volk op 05-02-2004 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrlck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 22:41
Hmmmz heb ook weleens wat foutjes gemaakt maar nix stuk gemaakt 8)

-Pc stond aan en ik wou ff een fan aan me fancontroller zetten dus het verlengstukkabeltje van me fancontroller gepakt en per ongeluk tegen floppydrive laten gaan met de pinnetjes >>> pc viel uit voor de rest was er nix aan de hand...

-Pc stond aan en ik wou ff meten met een meetlat hoe groot me koeler was van me Ge-Foce Ti4200 kwam ik per ongeluk tegen het fannetje aan >>> ventilator zat ineens scheen en vast in het blok tegen de fangrill zeg maar(weet niet hoe ik het moet uitleggen) dus hij zat muurvast..gelijk pc uit gezet en weer recht in zun voegen gezet..nix aan de hand erna

-Pc stond uit en ik ging ff me waterkoeling leeg laten lopen door een slangetje los te maken..toen weer alles vast gezet dus ik pc aanzetten en me pomp ging me pomp ineens lekken |:( (Hydor L20) dus zat er een plas water in me pc >>> nix aan de hand stroom eraf gehaald en een handdoek gepakt

-Ging een gat in me zijkant maken dus zijkant eraf en gat erin gemaakt..ging goed dus ik ging um schuren met schuurpapier ga ik met me domme kop vanaf de buitenkant schuren >>> dus nu zie je allemaal krassen rondom het gat :X

Dat was het wel geloof ik... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

MMMM lat net een 120 GB maxtor 7200 rom HD tegen de grond aan stuiteren.

Stage begeleider: goh warom tikt hij nou toch zo....

IK: ??? weet ik niet zal wel kapot zijn.

Stage begeleider: nah hoe kan dat dan net deed hij het nog.

IK: ??? weet ik niet zal wel kapot zijn

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 16:08
Absoluut geen casemod maar wel leuk om te melden.

Nadat mijn broertje m'n pc al voor de 5e X had gesloopt was is het helemaal zat.
(hij heeft een p3 800 met een brakke vodoo3kaart en ik een xp2600+ met fx5600 256mb ddr)

-heeft ie al een x voor de lol mijn bios geflashed }:O natuurlijk verkeerde versie. gloednieuwe A7N8X-Deluxe naar de knoppen
-Voeding opgeblazen (jahoor 110v vond ie niet fijn)
-Amd xp 1800 opgeblazen omdat ie met m'n fancontroller was gaan kloten->Cpu fan uitgezet.
-en de laatste X had ie per ongeluk een paar virusjes binnengehaald (ik start alles zelf op, dus ook de antivirus) 160GB aan data leeg |(grotendeels documentjes van me werk! 50 gig aan mp3's en nog een sloot films en games.

En toen was ik het zat. ik had hem al een paar keer gewaarschuwd dat ie dr af moest blijven maar na die hdd was is het zat. ik denk. dan sloop ik zijn pc ook, kast open. 220v kabel van een lamp af en ergens op zijn mobo gedrukt, paar sec vastgehouden (ik was echt heeeeeeel erg kwaad) en wat denk je. HIJ DEED HET NOG! :S toen maar zijn hdd leeggehaald. en hele pc uit elkaar gehaald. in onderdelen op z'n bed gelegd. hij is 3 dagen bezig geweest om em weer in elkaar te zetten. :)

Iemand nog beveiligingstips?

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen

World Citizen

FreeReef.nl

bios w8woord

en 2 ijzere ringen achter op je kast lassen en daar een slot doorheen

[ Voor 76% gewijzigd door World Citizen op 05-02-2004 11:52 ]

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
w8 woorden werken niet,. ik had voor winXP die toch een goede beveiliging heeft de serial van windows98 gebruikt omdat ik die kan dromen, (staat dus ook nergens genoteerd) en zelfs die wist ie na een week. ik kan hem moeilijk de kamer uitschoppen als ik me pc aanzet

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
RoBBS schreef op 05 februari 2004 @ 11:38:

Nadat mijn broertje m'n pc al voor de 5e X had gesloopt was is het helemaal zat.
(hij heeft een p3 800 met een brakke vodoo3kaart en ik een xp2600+ met fx5600 256mb ddr)

-heeft ie al een x voor de lol mijn bios geflashed }:O natuurlijk verkeerde versie. gloednieuwe A7N8X-Deluxe naar de knoppen
-Amd xp 1800 opgeblazen omdat ie met m'n fancontroller was gaan kloten->Cpu fan uitgezet.
-en de laatste X had ie per ongeluk een paar virusjes binnengehaald (ik start alles zelf op, dus ook de antivirus) 160GB aan data leeg |(grotendeels documentjes van me werk! 50 gig aan mp3's en nog een sloot films en games.

En toen was ik het zat. ik had hem al een paar keer gewaarschuwd dat ie dr af moest blijven maar na die hdd was is het zat. ik denk. dan sloop ik zijn pc ook, kast open. 220v kabel van een lamp af en ergens op zijn mobo gedrukt, paar sec vastgehouden (ik was echt heeeeeeel erg kwaad) en wat denk je. HIJ DEED HET NOG! :S toen maar zijn hdd leeggehaald. en hele pc uit elkaar gehaald. in onderdelen op z'n bed gelegd. hij is 3 dagen bezig geweest om em weer in elkaar te zetten. :)

Euh jouw broertje eens wat manieren leren??

Jemig als die gewoon zo erg aan jouw pc loopt te prutsen is toch niet normaal...

Hij heeft (had) er zelf 1!

Ik had na die eerste actie hem al door de kamer geslingerd en tegen de ouders gezegt dat die nooit meer achter mijn pc mag...

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

nketelaar schreef op 05 februari 2004 @ 11:51:
bios w8woord

en 2 ijzere ringen achter op je kast lassen en daar een slot doorheen
gewoon killcmos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Ik ben er net achter gekomen dat ik niet met me soldeerdbout de 5 volt lijn van me usb aan moet raken, dat maakt een beetje kortsluiting icm de randaarde enzo :D 8)7

En ik me maar afvragen waarom me pc steeds uitgaat 8)7

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

een stukje aluminiumfolie over je powerbutton spannen en er 230 over zetten, ik denk dat ie het dan wel zal afleren... >:)
En ga een keer naar de gemeentedump, haal een 286igger en verwissel het hele binnenwerk van z'n kastje :P
En een slot op de deur van je kamer lijkt me ook geen overbodige luxe...

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

ik neem aan dat ie wel alles betaalt heeft toch? als mn zusje dat had gedaan was ze echt bond en blauw geweest, en had opgevouwen onderaan de trap gelegen, en de 2e keer had ze al helemaal niet meer overleeft denk ik....

.....en ik kan nu al niet met mn zusje overweg :p

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoBBS
Sterker nog, hij leeft nog. mijn ouders bemoeien zich er niet mee,. ok. mijn pa heeft een nieuw mobo + voeding betaald omdat mijn broertje niet wilde betalen. probleem. hij slaapt op mijn kamer :S maar ik had zelf al iets bedacht. mijn toetsenbord is van een af andere aluminium legering. ff kijken hoe goed dat tegen stroom kan. lijkt me ook een leuke oplossing.

I said I'd be back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[knipperdeknip]

JAH !!!

http://www.scmagazine.com...1/review/057/product.html

Afbeeldingslocatie: http://www.scmagazine.com/scmagazine/sc-online/2001/review/057/product.jpg

Fingerprint ICM een cardreader ;)

Tenzij hij jouw vingertjes afhakt komt 'ie je systeem niet meer in !

(ook al gezien als muis met opticla finger scanner)

En wat betreft het fysiek afschermen van je puter : in een gesloten alu koffer plaatsen met een flink hangslot er op en 230 V er op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

*blaat*

Je kan een afstandsbediening voor je pc maken, heb ik ook gedaan. Oude radigrafisch bestuurbare auto wrecken (Misschien heeft je broertje nog 1 :) ) en die module inbouwen in een 3,5" slotje... (onderkant van een 1,2 gig hd in mijn geval)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.vanoorschot5/remotemod.jpg
Oranje/zwart = voeding (oude nokia adaptor) (links)
Geel/wit = "atx-schakelaar" (rechts)

Excuses voor de brakke pic, wat wil je met 15 euro digcam B)

Het enige nadeel is dat de computer nog welleens als stoorzender wil werken, dus er moet eigelijk nog een relais tussen die de spanning van de module afhaalt als de pc aan is.

't is echt heerlijk om de snelste computer in huis te hebben, helemaal als anderen er niet op kunnen :9 >:)

@Dice
Aan een afgehakte vinger heb je weinig, een beetje geavanceerde fingerscanner kijkt zelfs of de vinger nog leeft...

Het word nu wel een beetje een "hoe beveilig ik mijn computer tegen irritante familieleden"-toppic :/

[ Voor 8% gewijzigd door Vermicellisoep op 05-02-2004 13:08 ]

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Athlon 1000 een jaar lang op 1333 laten draaien. Na een jaar begon hij nogal vreemd te doen. Reboots enzo. Pas na weken proberen, las ik de processor, en zag dat het een 1Ghz versie was.

Leuke overclock toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 13:30:
Ik heb een Athlon 1000 een jaar lang op 1333 laten draaien. Na een jaar begon hij nogal vreemd te doen. Reboots enzo. Pas na weken proberen, las ik de processor, en zag dat het een 1Ghz versie was.

Leuke overclock toch?
Is daar hier ook een topic van wil ik ook wel es gaan proberen :D

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zBEASTORz

zBEASTORz

Een pro prutser

Vermicellisoep schreef op 05 februari 2004 @ 13:07:
[...]

Je kan een afstandsbediening voor je pc maken, heb ik ook gedaan. Oude radigrafisch bestuurbare auto wrecken (Misschien heeft je broertje nog 1 :) ) en die module inbouwen in een 3,5" slotje... (onderkant van een 1,2 gig hd in mijn geval)

[afbeelding]
Oranje/zwart = voeding (oude nokia adaptor) (links)
Geel/wit = "atx-schakelaar" (rechts)

Excuses voor de brakke pic, wat wil je met 15 euro digcam B)

Het enige nadeel is dat de computer nog welleens als stoorzender wil werken, dus er moet eigelijk nog een relais tussen die de spanning van de module afhaalt als de pc aan is.

't is echt heerlijk om de snelste computer in huis te hebben, helemaal als anderen er niet op kunnen :9 >:)

@Dice
Aan een afgehakte vinger heb je weinig, een beetje geavanceerde fingerscanner kijkt zelfs of de vinger nog leeft...

Het word nu wel een beetje een "hoe beveilig ik mijn computer tegen irritante familieleden"-toppic :/
Is van die afstands bediening hier ook een topic van?¿ wil dat ook wel gaan proberen :D

PS:sorry verkeerde quote (kan hier niet de edit vinden)

Blaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vermicellisoep

Vermicellisoep

Nonsultant

zBEASTORz schreef op 05 februari 2004 @ 13:47:
[... mijn geblaat...]

Is van die afstands bediening hier ook een topic van?¿ wil dat ook wel gaan proberen :D

PS:sorry verkeerde quote (kan hier niet de edit vinden)
Als ie helemaal af is zal ik er wel een toppicje over starten, maar eerst moet de afstandsbediening in een nieuwe behuizing en de tweede relais er nog aan.
Ook is m'n soldeerbout naar de eeuwige tinvelden :'(

Als we toch bezig zijn met mislukkingen... Toen ik het voedingskabeltje van die afstandsbedieningsmodule achter het mobo langs haalde maakt die per ongeluk contact met 2 pinnetjes op het mobo... vette flits, pc uit...
hij starte gewoon weer normaal en loopt nogsteeds als een zonnetje, maar wel ff schrikken...

En ik heb 2 minuten geleden weer "alternatief" mijn pc uitgezet toen ik de draairichting van een fannetje op een molex wou testen zonder de pc eerst ff uit te zetten of er een malemolex aan te gooien...
Resultaat: 1. vette kortsluiting 2. paf voeding uit 3. hartstilstand...
Ik drukken op het knopje. Nothing...
Voedingstekker eruit en erin en hij liep weer :*)

Me the lucky bastard...

[ Voor 3% gewijzigd door Vermicellisoep op 05-02-2004 14:51 ]

Nooooh! Stahp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
Heheh........

We kunnen ook hartstilstanden gaan tellen, ik zit nu op 2:

- dubble voeding op HD inpluggen terwijl de pc aanstaat (100 dingen tegelijk doen)...flits, alles uit....hartstilstand.......

- Kortsluiting op het mobo doordat ik een fan aan de fancortroller proberen aan te sluiten terwijl alles aanstond......losse kabeltjes......hartstilstand

Verder:

- Met de speedboor in je 5.25 'afdek-plaatjes' werkt niet
- Vingers tussen fans, vingers tussen dremel, vingers tussen zaag
- Soldeerbouten op het bureau leggen
- Uitgeschoten met figuurzaag
- Uitgeschoten met schuren
- HD laten vallen
- Cd laten vallen
- DVD laten vallen

mmmm....kan nog wel ff doorgaan ben ik bang :D
Maar goed, ik heb idd ook altijd vet veel geluk gehad, en je moet maar zo denken, door schade en schande wordt men wijs, niet ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar goed, ik heb idd ook altijd vet veel geluk gehad, en je moet maar zo denken, door schade en schande wordt men wijs, niet ?!
Schijnbaar niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 09:44
lol als ik het zo lees hier valt het met mij nog heel erg mee :P

- P4 willamette boem
- CCFL boem

meer kan ik me zo niet bedenken.. hmm... :P

//edit: @RoBBS:
omfg niet normaal meer dat broertje van jou :D de mijne had wel 3x de trap afgedonderd als ie me dat flikte :D

[ Voor 32% gewijzigd door geez op 10-02-2004 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daxter
  • Niet online
Ik heb bij het monteren van m'n CPU cooler op m'n amd 2600+ de core een beetje beschadigd (dat zeggen ze bij alternate tenminste volgens mij hebben zij het gedaan maar goed). Gelukkig werkt ie nog perfecto nooit problemen.

@RoBBS:
Mijn broertje had echt in de diskette drive van z'n eigen pc verdwenen als ie mijn pc zo zou mishandelen (hij sloopt nu iedere keer de pc van m'n pa (softwarematig dan), en dat moet ik dus ook iedere keer maken, maar mijn pc blijft ie lekker af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

heel chaotisch werken aan je mod voor je plexikast.
alles ligt overelkaar en doorelkaar en je bent ledjes aan het solderen voor je CD-rom window.
Je bent klaar en legt je bout aan de kant zonder te kijken. Zakt zomaar je soldeerbout (zon ding dat alleen handvat+stekker is) langzaam door je kast heen...

wakker worden, t was gelukkig maar een nachtmerrie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity_Razer
  • Laatst online: 05-03 10:56
Weet je wat? je koopt zulk een oude 486 kast met nog zo'n slot op op je PC :)
OF
Je neemt een beetje Koperof aluminium,je legt dit onder je deuropening(van je kamer) dus zo'n lat. Langs kant nummer 1 zet men 230,andere kant zet men de neutraal op,men pakt de aarding goed in in rubber ofzo,en voila. Een beetje een vochtige kamer helpt hierbij ook. Wel zien dat dit vehicel aangesloten staat op een mooie hoge Zekering(20 Ampere genoeg? :Y) )
Hehe
Dan zal die wel van je PC blijven O-)
en ander => 8) We'll play it rough :)

Een ander ding:(hoe oud is je broer??)
----- ALS JE ONDER 18 BENT VOLGENDE NIET LEZEN------
------------Je BENT GEWAARSCHUWD-------------

Je zet zijn PC vol met Porno van de een of andere site zonder dat die het weet en je gaat het tegen je ouders zeggen.

Klinkt kinderachtig maar is uiterst doeltreffend :)
.:modbreak:.
Dit topic heet "[CM] De mislukkingen - part 2" en niet 'Hoe maak ik levensgevaarlijke situaties of bezorg ik een ander ellende/schrik/schade." !
Gaarne het ontopic te houden.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 23:31 ]

The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09 17:34
En hoe serieus neem je je zelf nou !? :/

Los daarvan begint dit topic in zijn algemeenheid wel een *ERG* hoog bullsh*t gehalte te krijgen ...

[ Voor 59% gewijzigd door Sine op 10-02-2004 22:48 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaarne het vanaf hier weer ontopic te houden. Beveiligingstips/topics horen in WOS/NOS/SA en de opzettelijk schade toebrengen of creeren van gevaarlijke situaties horen niet op GoT.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
men zegt dat een ezel zich geen tweemaal aan dezelfde steen stoot, maar ik heb het weer voormekaar |:(

bij mn werkbak al eens een ccfl gesloopt doordat ik in de betreffende hoek drukte bij het aandraaien van een schroef.... en zonet tilde ik mn server op de tafel om er wat aan te solderen, en er zitten 2 buisjes in de hoeken bovenin.... ik optillen, en opeens is het 2 maal krak.... ik kan me wel voor mn kop slaan 8)7

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021

Paswoord op je bios
inlog paswoord maken voor Windhoos.

EEN GOED SLOT OP JE KAMER DEUR EN BORDJE OP JE DEUR HANGEN VERBODEN TOEGANG VOOR SLOPERS.
Als hij toch binnen komt zijn PC vleugels geven en het raam uit gooien. >:)

Verder alle geleden schaden laten betalen

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Ik heb eergisteren het voor elkaar gekregen een glas limonade over me PC heen te stoten. Hij stond fijn open :(.

Ik _meteen_ stroom eraf. Alles laten drogen en afgedaan met vochtig washandje vanwege de plaktroep.

Volgende dag alles weer in elkaar gezet en waarempel hij werkt ook nog.

Enige schade tot nu toe: Ethernetpoort en Toetsenbord :D

Nic'je had ik nog wel liggen en Tobo van me ouders gejat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe, heb hele topic gelezen, een paar keer goed gelachen >:)

Hier valt het nog mee... (vind ik :P)

- Paar keer verbrand aan soldeerbout
- Druppel tin laten vallen op broek, meteen gaatje in broek en rode vlek op bil :p
- Voorkant van cdromspeler proberen eraf te halen en hem gewoon kapottrekken...
- 3x op eenzelfde avond mijn systeemeenheid omvergooien... 8)7 --> HDD kapot en paar krassen op behuizing...
- Met schroevendraaier aan cpu fan gehaperd, er was een stukje af ---> resultaat: enorm veel lawaai |:(
- Ik heb altijd moeite met het plaatsen van een cpu heatsink... ik werd (weekje geleden) echt pissed toen het na 30 minuten proberen niet lukte... ik werd kwaad en duwde keihard met een schroevendraaier op het ijzeren "bevestigingsding", ik heb jammer genoeg uitgegleden ---> resultaat: gat in moederbord

Verder heb ik een vraagje: Ik heb al vaak een ventilator gestopt met mijn vinger en ik heb nog nooit gebloed of zo... Hoe flikken jullie dat in godsnaam :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

weer een geval "beetje jammer"

ik wilde het herrie makende fannetje op mn videokaart ff onderhanden nemen, t plan was om m op 7v te laten gaan. Dus kaart eraf... mmm ook maar ff t vennetje eraf... mmm beetje vies misschien maartie daarom zn herrie, ff schoonmaken... mmm laat ik er is wat kruipolie inspuiten (uw-40 ofzo) dan gattie lekker soepel 8)7 . Alles weer terug zetten en er achter komen dat t nu een super enorme takke herrie maakt , veel erger als ervoor 8) .
Nu zit er noodgedwongen een 60x60 fan op van mn proc, maar die had ik over omdattie te veel herrie maakte, nu op 5 volt gaat het nog wel maar al met al geen geslaagde actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:12:[..]

Verder heb ik een vraagje: Ik heb al vaak een ventilator gestopt met mijn vinger en ik heb nog nooit gebloed of zo... Hoe flikken jullie dat? :|
Er zijn enkele variabelen die meespelen:
-afmetingen
-rpm
-gewicht van draaiende deel
-merk
-vorm van fanbladen
-waar je je vinger in de fan steekt

Je vinger gaat kapot als je een grote fan van een goed merk hebt, met een hoge rpm en de bladen zijn niet afgerond aan de randen.

De fan gaat kapot bij een kleine fan van een slecht merk op hoge snelheid, of een grote fan van een slecht merk met veel massa op lage snelheid. En alles wat daar tussenin zit :)
DopdeDouwer schreef op 14 februari 2004 @ 20:42:[..] mmm laat ik er is wat kruipolie inspuiten (uw-40 ofzo) dan gattie lekker soepel 8)7 [..]
WD40?
Dat is veel te vloeibaar, en op zo'n hoge snelheid vlloopt dat snel weer weg. Waarschijnlijk er er heel fijn gruis dat weggesleten was nu in de as gaan zitten.
Denk niet dat die fan nog beter zal worden :/

eigen belevenis: Ik heb in de achterkant van mn case 2 buisjes zitten voor mn waterkoeling. Normaal kan je daar een slang zo op schuiven en zit die goed vast. Ik had 3m nieuwe slang bijgekocht voor naar mijn rad. Alleen was de binnen diameter net 1mm groter dus moest ik ook slangklemmen hebben. Nou, geen probleem, maar als je ze te strak vast doet, word de slang platgeknepen, en zet die uit. Daardoor word de diameter dus groter, en komt er een kiertje tussen de slang en tule.
Gevolg was een waterstroompje achter mijn pc over de connectors van VGA, TV en NIC...
PC stond uit gelukkig.

[ Voor 51% gewijzigd door bredend op 15-02-2004 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

bredend schreef op 15 februari 2004 @ 13:11:
[...]

Er zijn enkele variabelen die meespelen:
-afmetingen
-rpm
-gewicht van draaiende deel
-merk
-vorm van fanbladen
-waar je je vinger in de fan steekt

Je vinger gaat kapot als je een grote fan van een goed merk hebt, met een hoge rpm en de bladen zijn niet afgerond aan de randen.

De fan gaat kapot bij een kleine fan van een slecht merk op hoge snelheid, of een grote fan van een slecht merk met veel massa op lage snelheid. En alles wat daar tussenin zit :)
Erug leuk zijn die titan fans 8)7 Heb er 1 keer men poten per ongeluk ingestken @ 120 mm fan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik ook maar ff een gedeelte van mijn mislukkingen gaan vertellen :)

Nieuw mobo proc en videokaart voor broer gebouwt. Duron 1300, koeler geplaast na temp uitlezing temp van 70 graden.. terwijl d8 ik toch alles goed zat. Ik terug naar winkel blijkt er een hoekje van de proc af te zijn. Dan toch maar die proc weereens geplaatst en mooie temp van nog geen 40 graden...
Poosje later erachtergekomen dat we freezers kregen tijdens NFS. Paar keer aan videokaart gevoeld en tot de conclusie gekomen dat die wel errug heet was. Blue orb erop gezet geen freezers meer. Poosje later geknetter uit pc, agp slot pinnetje versmolten videokaart dood. Kijk later op de kaart 2 printbanen verbonden door krasje. Nieuw mobo gekocht omdat ik d8 dat die kapot was. Toch niet draait nu als testmobo.

Zelf waterkoeling gebouwd. Werkte goed met mooie temps alleen leek het alsof mijn chipset blokje lekte. Op een gegeven moment freesers in windows. Ik naar blokje kijken hing een hele druppel aan.. En er lagen al een paar mooie druppels op de videokaart. Kaart schoongemaakt en hij deed het weer. Slangen waarvan ik dacht dat ze niet goed zaten vervangen. Bij erafhalen waarschijnlijk teveel druk op de in lexaan gelijmde slangpilaren gegeven.. Na vullen met water liep het water met vele druppels uit mijn CPU blok. Snel leeg laten lopen en de slangen waar nog een klein beetje water inzat eraf getrokken. Het enige probleem was dat de slangpilaren meekwamen en op deze manier allemaal water over mijn mobo heen kwam.
Gelukkig na een poosje drogen deed alles het weer, alleen moet ik nog nieuwe slangpilaren zoeken voor mijn blokjes.

Verder nog wel een paar keer in fans gekomen en er sneeën aan over gehouden. Paar cores gecrusht. Gaten in kast gezaagt die later niet nodig bleken te zijn. Subwoofer opgeblazen met subtest en nog een paar geintjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Het valt me op dat 9 van de 10 blunders hier niet gemaakt worden door vergissingen (=menselijk) maar gewoon door pure onhandigheid 8)7

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
had pentium3 met 133mhz sdram geheugen. ik 100mhz ram derin van dane-elec ofzoiets. maar dan wel op 133mhz. resultaat: geheugen kapot. ik nog een keer proberen. hyundai 100mhz geval derin op 133mhz. resultaat: na 1 maand geheugen kapot. ik 128mb siemens 133mhz geheugen erin. resultaat: verbrand plastic geur, geheugenbank + moederbord zwart. moederbord doet nix meer. ik een paperclip pakken (had niks anders op het moment) en al het zwart uit de bankjes halen. alles werkt weer :) !! dus ik nieuw siemens 133mhz geheugen erin. resultaat: geheugen kapot. ik weer nieuw 133mhz geheugen erin. resultaat: crashes. ik weer nieuw siemens geheugen met iets van koper ofzo deromheen (lag netnieuw in de winkel). krak zei het geheugen deed nix meer. ik ben nu zat en koop 2x133mhz van noname merk. alles werkt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had een keer een mobo liggen wat ik altijd gebruikte voor testen, tot op een dag iemand kwam voor de kast waar ie in zat, het was een oud ding en ik zei alsjeblieft veel plezier ermee.

een week later kwam een vriend van mij met een g4 mx440, (voor die tijd een hele dikke kaart). maar hij wist niet zeker of die het deed. hij had em in leen en kon em kopen. dusz even testen, maar ja wel een test mobo maar geen kast. ach das niet zo erg. even het mobo los op het bureau hdd en een voedinkje, klaar dacht ik.

dus ik druk de kaart in de agp, maar het was een agp pro bus ! de kaart had dus iets naar achter gemoeten maar ja niet goed gekeken in de haast. even met een schroevedraaier de twee pinnetjes op het mobo kortsluiten en ja het mobo ging aan.......

geen beeld............... wel rook................

daaag mobo daag gf 4 ............... oeps ! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackIce
  • Laatst online: 02-07 15:18
Euhm tsjah niet echt veel maarja:
hd gesloopt, pc stond al aan, ik wou ff snel molex erin doen, maar dat was verkeerd om. 12v op de electronica izz dodelijk voor zon ronddraaiend geval :P

ccfl gesloopt, molex van cd-romdrive zat best goed vast(lees: muurvast) dus ik aan dat ding roppen, en toen kwam ie er met een aardige snelheid uit, midden tegen me ccfl aan

mobo gesloopt, had kabeltjes in een kroonsteentje gedaan, 1 kabeltje was losgegaan, dus ik kabeltje erin, alleen toen ik dat deed was een ander kabeltje los gaan hangen tegen me mobo aan, dicht bij de southbridge. Helaas zag ik dit pas toen ik het vreemd vond dat ik nog steeds geen beeld had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:12:

- Druppel tin laten vallen op broek, meteen gaatje in broek en rode vlek op bil :p
Hmmmm in wat voor standje soldeer jij :o hoe krijg je het nou weer voor elkaaar om een rode plek op je kont te hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 18:58:
[...]

Hmmmm in wat voor standje soldeer jij :o hoe krijg je het nou weer voor elkaaar om een rode plek op je kont te hebben :D
Zeikant van je bil ofzo :Y)

Iig well apart.

Heb je er ook pics van die houding ofzo, lijkt me lastig te solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:31
Ik heb net me allereerste zelf-gesoldeerde printplaatje ever af. Ik probeerde deze
HD-led meter te maken. Dik 5 uur mee bezig geweest. Duurde nogal lang omdat ik dit dus nog nooit had gedaan. Ik dat ding aansluite. En wat denk je:

Hij werkt niet ;(

Nu kank weer helemaal opnieuw :(

Edit:
Kan het mss komen doordat ik de Ic's waarschijnlijk gebraden heb??? :P

[ Voor 11% gewijzigd door Fr33z op 15-02-2004 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:42

Haan

dotnetter

Ik heb laatst bijna m'n videokaart (9600 pro) om zeep geholpen. Ik had nl het idee om ipv het standaard mini-fannetje een ouwe 60x60 fan te monteren. Omdat ik toch met die kaart bezig was, meteen maar de heatsink eraf en silver koelpasta erop. Het ging allemaal prima dacht ik, maar toen ik m'n pc aanzette kreeg ik na een paar seconden een scherm vol rare blokjes. Ik denk shit, foute boel, dus alles meteen uit, koelpasta opnieuw, GPU schoongeboend voor de zekerheid, maar het gebeurt dus weer.. blijkt 1 van de draadjes van de fan los te zitten |:(
Dat was snel opgelost, dus start 3dmark op om de boel even te testen, liep prima, dus ik die kaart overklokken, weer testen, loopt de boel vrijwel meteen vast..
Ik ga dus aan die kaart voelen, blijkt die kokendheet te zijn! Maar wat blijkt nu? Die grotere fan zat tegen de pci-slot eronder, waardoor de heatsink helemaal gekanteld zat |:(
Nu zit alles wel weer goed en doet m'n kaartje het ook nog gelukkig :D

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anderhalve liter koelvloeistof over m'n splinternieuwe fx5900 xt laten lopen, om vervlolgens 2 dagen bezig te zijn om met een wattenstaafje de opgedroogde resten koelvloeistof van tussen de chipjes en condensators te krabben.
Vervolgens geboot met de kaart, en hij deed het. Gelijk de temp gechecked vanwege mijn nieuwe waterblokje.............. 167 graden?? 8)7

Dit kon niet kloppen, dus de kaart weer verwijderd en nogmaals met een wattenstaafje aan de gang gegaan. Dit herhaalde zich een keer of 5 en na nog een hele middag poetsen............. 30 graden.
Waarschijnlijk had ik met de koelvloeistof kortsluiting gemaakt bij de temp sensor waardoor ie de temp verkeerd aangaf.

Ik heb dus behoorlijk geluk gehad dat ie niet ergens anders kortsluiting maakte, anders had mijn kaart het waarschijnlijk niet overleefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Laatst online: 10:27
ik ook veel pech gehad:
me lievelings game keyboard net gemod met glowwire ik blij neem wat te drinken stoot ik me glas om weg toetsenbord onder de sinasappelsap helemaal ranzig nu heb ik een verrot kassa toetsenbord lijkt een beetje op laptop kb :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt een CM mislukking, maar wel dom.
Ik was een keer met wat oude pc aan het rommelen, en dus stond mijn hele kamer vol met pc's, kappen van pc's, monitoren enz etc. Ik moest toen even iets muizen, dus ik had mijn muis in mijn hand en zocht naar een stukje lege ruimte om op te muizen. Ik zag rechts naast mij een kap op de grond staan die nog leeg was, dus ik daar naartoe met mijn hand en muis. Maar halverwege was het draad van de muis op, maar mijn hand ging door. Dus mijn muis viel zo uit men hand op de grond=> Kapot Gelukkig was het maar een oud ding, en kon ik de lichtsensors ervan gebruiken voor een robotje voor school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Bzzje

Negeren is vooruitzien

Geen CaseMod, maar wel een foutje met knutselen:
Op een Lanparty (pulp) heeft iemand zijn kast opengeschroefd om er dingen in/uit te schroeven. big tower kast nog wel.
Op een moment stoot iemand tegen de tafel aan, waardoor de zijplaat omvalt......slow....motion..... iedereen ziet het, niemand kan er meer wat aan doen.
Plaat valt tegen flesje Bawls aan en dat flesje wordt zodoende leeggegoten in een stekkerblok waar 4 pc's aan zitten.
een paar flinke klappen en aardlek natuurlijk uit.
resultaat: wat opstartproblemen, maar geen enkele pc kaduk

Negeren is vooruitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wouw mijn voeding is coolen met wc en er koperen buisjes in maken lukte allemaal goed tot ik het ding op zette. Koper kwam tegen de adapter of zoiets had vergeten het beschermkapje er terug op te zetten. Resultaat flink aan de stroom gehangen en mooie smoor uit mijn voeding :?

Verwijderd

Hehe mooie verhalen hier :9~
Nooit echt hele dure dingen gesloopt, wel een paar stomme foutjes gemaakt :)
Wou een x de voorkant van me kast eraf halen, ding ging met geen mogelijkheid los dus ik zette een beitel erop en na een poosje flink rammen gaf die eindelijk een beetje mee, maar toen ontdekte ik dat ik mijn dvd speler en dvd brander er niet uit had gehaald en de voorkant ze had meegetrokken 8)7
Eerst deden ze t allebei niet meer, gelukkig de DVD brander weten te repareren

Verwijderd

Mijn mislukkeling:

ik had een nieuwe HD gekocht maxtor 80 GB 7200 rpm. met zo'n koelblok incl fan erbij!
en ik wou hem aansluiten samen met mijn broer. en ik zet em aan. pats. rook vlam stil.
hmm shit wat nou weer.
naja HD verbrand en weer die oude erin zetten. er gebeurt niks.
dus 2 weken later komt die nieuwe binnen. ik zet em er weer in.
weer pats rook vlam stil. |:(
he WTF nu weer?
dus weer opsturen. (ik had het koelblok incl fan mogen houden)
en 2 weken later de derde. OOK weer pats rook vlam stil. |:(
dus weer twee weken later. dit gebeurt me niet nog een keer. ik ga alles grondig onderzoeken. ik kom er na een half uurjte achter dat de draadje die naar de fan van het koelblok gaan dat die niet goed zaten. en daarachter zat dan nog de HD op aangesloten dus die kreeg 12 Volt door het gedeelte heen waar 5 volt hoort te komen. 8)7
dus ik zeg dit tegen mijn broer en hij zegt. ja die had ik nog erin gezet omdat ze los zaten. hij had dus niet eerst gekeken of dit wel goed was op die manier. en ik wist er niks van... :'(

voortaan doe ik dat soort dingen zelf wel.
;)

Verwijderd

ik heb een keer de processor er anders in gedouwt knapte de tanden er spontaan onderweg 8)7 |:( :X :o :(

• alexandersamson
  • Laatst online: 13-12-2022
Actie: Nieuwe zekering in voeding solderen
reactie: smeltveiligheid dr uit geknalt in meterkast & de geur van ozon en verbrand plastic uit de voeding, 2 geklapte condensatoren en een gesmolten transparant afdekplaatje van plastic...

voortaan toch maar nieuwe voeding kopen ofzow :P

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.