-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=
zaag de volgende keer van binnen uit, dan maakt t niet uit of je een keer uitschiet...
maar als ik 't goed bekijk, is de kras tot aan 't blanke metaal gekomen?
lijkt me dan moeilijk mooi weg te werken zonder een spuitbus te gebruiken...
je zou kunnen proberen zo precies mogelijk met zelfde kleur in te kunnen vullen met sate-stokje ofzo, maar zal nooit zo mooi vloeiend worden...
edit:
sjoww... das minder jah...diontjuh schreef op 09 July 2003 @ 13:41:
ik heb van binnen uit gezaagd, het probleem was alleen het dremelen, ik was de rand aant afwerken toen dat ding opeens wegliep
wanneer ikzelf een window heb uitgezaagd, dan haal ik de bramen er (voorzichtig) af met een vijl en daarna de randen wat afschuren met redelijk grof schuurpapier. wel oppassen natuurlijk dat je de voorkant niet schuurt...
[ Voor 42% gewijzigd door NewbieNeo op 09-07-2003 13:45 ]
Hoe heb je dat gedaan? Extra plastic randje erom heen gemaaktdiontjuh schreef op 09 July 2003 @ 13:12:
nou kijk hier eens heen:
[afbeelding]
k was net klaar met zagen van ding en opeens schiet me de dremel uit over de zijkant, nu zit er dikke kras in, iemand een id hoe ik dik kan wegwerken?
en hier: glowfeets net ingebouwt, begint mij er 1tje te fikken., mjah dalijk ff nieuw ledje halen en dat is opgelost
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Verwijderd
+
een A7V gefried (Ye olde burnlucht in da house!)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Verwijderd
een paar pinnekes krom maar als die terug recht stonden werkte hij toch terug

Verwijderd
Khad 't ledje vervangen van een groene door een fel blauwe.
Tijdens 't uit elkaar halen, na 't testen, van de zip-drive trek ik de data kabel iets te hard eruit waardoor ie door midden scheurd
Weg zip-drive, het ledje werkt nu wel, maar de zip-drive niet
Verwijderd
Jij beweert dus dat jou AMD processor 1356 graden werd sinds dat het smeltpunt van koper isVerwijderd schreef op 07 July 2003 @ 20:08:
of tijdens het werk td computers testen.
videokaart testen op een amd 1900+ nvidia mobo voeding kabel vast op proc cooler(niet draaien dus) ff 15 minuten 3Dmark 2001 laten lopen om te kijken of de videokaart artifacts geeft.
ruik jij ook iets ? ehhh ja maar wat snuf snuf kijk, kijk eej een gloeiend rood koperen proc koeler.
amd was nog net heel cooler was erg gesmolten
Resultaat: een hard piepend moederbord en weer een hoop euro's armer.
AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K
Ik denk dat ie de koeler (lees fan) zelf bedoelt.Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 11:13:
[...]
Jij beweert dus dat jou AMD processor 1356 graden werd sinds dat het smeltpunt van koper is
de fan was gesmolten???Meneer aard schreef op 11 July 2003 @ 19:01:
[...]
Ik denk dat ie de koeler (lees fan) zelf bedoelt.

Ps: Het groene licht is nu wel blauw
Verwijderd
In de kruistocht om mijn computertje stil te krijgen, had ik mijn case open om te kijken wat er toch zo'n herrie maakte, dus ik denk ik houd ff mijn case fan tegen (om ff te vergelijken hoe het zou klinken als ie niet draaide) maar met mijn oog - hand coordinatie, kwam mijn vinger dus in de fan zelf terecht, dus ik met auw aan mijn vinger en een kapotte casefan

en ik heb ook per ongelijk bij het aansluiten van mijn CCFL + en _ door de war gehaald, dus kon ik na het vuurwerk weer een nieuw invertertje halen

reserveringshouder Tesla Model 3
Verwijderd
dan neem je een scart convertertje van 4 euri, zet um op output, en verbind de tulp aansluiting op die converter, met een verloop-kabeltje (tulp/mini-jack) aan je soundcard.knifto schreef op 08 July 2003 @ 23:20:
Deze dan, ik had een mooie televisie, met een ingebouwd speakertje. Op mn pc een paar mooie nieuwe speakers gekocht en een SBLIVE (toen). Dus ik denk laat ik me tv op me nieuwe vette geluidskaart aansluiten. Zit er geen minijack op de televisie. Nou so what? Dan maar de televisie openschroeven en het draadje aftappen. Zelf een male minijack eraan gezet en in mn geluidskaart geprikt. Televisie aan. BOEM. Alles donker... PC roken, Televisie roken en moeders boos. Er stond waarschijnlijk een ander voltage op de televisie speaker als de geluidskaart aan kon. resultaat: TV dood, SBLIVE dood, MOBO dood......
4 rode leds?? dan heb je vast een MSI KT serie bordjeCheese_man schreef op 12 July 2003 @ 00:05:
XP1700+ in rook zien opgaan....Alpha 8045 gemonteerd....alleen de afhoudertjes MET schouder ipv de dunne gebruikt....koelblok hing dus 1mm boven CPU.....4 rode leds en natuurlijk een iet wat rokerige lucht....
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 00:27 ]
Verwijderd
Heh inderdaad verkeert gelezen maar dat je plastic nog smelt door zon heet blok klinkt ook niet erg geloof waardigMeneer aard schreef op 11 July 2003 @ 19:01:
[...]
Ik denk dat ie de koeler (lees fan) zelf bedoelt.
Ik weet niet wat van plastic het is, maar het smeltpunt ligt vanaf 110 tot 180 graden celcius.Verwijderd schreef op 12 July 2003 @ 10:06:
[...]
Heh inderdaad verkeert gelezen maar dat je plastic nog smelt door zon heet blok klinkt ook niet erg geloof waardigPics dus ~!
Verwijderd

Laatst haalde ik een cd-rom uit een epia kastje. Er zat een 52W voeding in vooraan. Op een bepaald moment laat ik een schroefje vallen en met mijn schroevedraaier (DOM DOM) geef ik een duwtje tegen het schroefje. Het schroefje keilt door de kast en mijn schroevedraaier komt even over het printplaatje van die k*tvoeding. Leuk hoor, zo'n blauwe vonkjes
edit: domme typo
[ Voor 4% gewijzigd door intGod op 14-07-2003 15:51 ]
Douw de pc aan, stinken en een beetje rook bye bye modem
Verwijderd
Heeft ie langer dan een week op een warme voeding gedraaid..... (niets van gemerkt, was wel ver met SETI gekomen)
Verwijderd
...blijkbaar heb ik goed geleidend bloed....
Verwijderd
Net spinazie gegeten?kathmann schreef op 15 juli 2003 @ 14:11:
Ik heb wel eens een grafische kaart opgeblazen door bij het inbouwen van een andere kaart ongemerkt mijn vinger open te halen aan een braampje aan de kastrand....bloed druppelde op de kaart in casu en BZZZZT....ritje naar de winkel.
...blijkbaar heb ik goed geleidend bloed....
PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966
Verwijderd
Kan gewoon niet imojnijs schreef op 17 July 2003 @ 20:44:
ben ooit met mn bureau stoel over een isdn kaartje gereden. (condensatoren er af) in mn pc gedaan en gewoon werken !
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
geplaats, en daarna gelijk (lees per ongeluk) mijn vinger erin gestoken.
Dus mooi een happie uit mijn vinger.

(Maar koeler doet het nog
En een paar jaar geleden een schroefje op mijn toen eerste laptop's (486) onboard video laten vallen, die was dus mooi naar zijn malle moeren.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 01:24 ]
.... heeft nog geen 10 minuten gedraaid ....
2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------
Een tijd later had ik een Koolance pc1 setje, dik tevreden toen. Maar ja, die Geforce ti 4600 zou ook best wel watergekoeld mogen worden. Op dat moment was er geen koolance blokje dat op een gf4 paste dus dacht ik van ' gewoon het cpu blokje met adhesive vastlijmen ' Dat ging allemaal perfekt tot ik em wilde verkopen. Ik wilde de originele koeler er weer opzetten. Maar dat koolance blokje zat muurvast. Ik heb em toen in de vriezer gedaan voor een tijd. Ik pakte de kaart eruit en zet er heel voorzichtig een schroevendraaier tussen, lukte niet dus zette iets meer kracht.... KRAK ........ ik trok de de volledige GPU met Koolance blok van de videokaart. OOOOps
Verder 2 thunderbirds door laten fikken. 1 omdat het plastic palletje afbrak waar de koeler achter vastzit en de ander door eigen schuld omdat de koeler toch wel stroom nodig heeft.Dat cpu'tje zit nu nog vastgebakken op het mobo !
Verder natuurlijk de bekende aanvallen van razernij als je (windows) pc weer eens niet wil opstarten
AAAAAAh, mijn vrouw wilde mij een keer helpen door mijn vieze plexiglas ruitje van mijn case schoon te maken. (Er zat nog een thermaltake sticker op en die haalde ik er af maar bleef nog wat troep op de ruit achter). Ze had het briljante idee om dit met een schuursponsje te doen.

Verwijderd
dat had ik nou gedaan bij de 120mm variant van dat ding... vingers mankeerde niks alleen die fan was 4 blades armer... (heb denk een flink brakke fan want eigenlijk zouden me vingers kapot moeten zijn)Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 01:22:
Gister mijn nieuwe 80mm intake koeler
[afbeelding]
geplaats, en daarna gelijk (lees per ongeluk) mijn vinger erin gestoken.
Dus mooi een happie uit mijn vinger.![]()
(Maar koeler doet het nog)
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 21:27 ]
Verwijderd

ik was duz bezig met een plexi-kast .. een kast voll. uit plexiglas duzz ... ik wou hier in C&E nog een mooi topic over openen .. maar ehhhh ...
elk stuk van de kast was duz al klaar behalve de voorkant .. ik had de hele kast op m'n bureau gezet om alles juist uit te meten enz .. nadat alles mooi was uitgemeten en afgetekend zette ik de half in elkaar gebouwde kast langs m'n bureau ... zo'n uurtje later (toen ik vergeten was dat ik em daar had gezet) ging ik naar de keuken voor wat drank .. en jahhh ... BAF .. over de kast heen gestruikeld en alles gebarsten en in stukken
hehe ... dan maar een kast KOPEN !

Gelukkig alleen me voeding opgeblazen
Wou een nieuwe kast voor mijn Server maken. heb er nu al eentje uit MDF. Maar is toch wat groot.
Dus een nieuw ontworpen zo klein mogelijk.
Hout gehaald voor 5,77 (
Toch allemaal net te krap. Het past wel. maar 1 cm groter maakt grote verschillen in de stevigheid.
nieuwe pc, al met al, van de recom stealth niets meer orgineel, i.v.m. reservoir/radiator/pomp, alles klaar, krijg met geen mogelijk heid de kast meer dicht, te veel slangwerk/kabelwerk, uren bijgezeten, waterkoeling licht nu ergens in de kast, heb nu gewoon de case met alles erin,
de blunder? dus een waterkoeling kopen, vele uren aan de kast modden, passen meten stres, fancontroller,2xccfl waarvan 1 gebroken, verpest plaatwerk, pfff, 800 euro ofzo weg, maar wel een lange tijd zoet
Walk without Rythm, and you won't attract the worm!
Verwijderd
Mijn vraag: Weet iemand waar ik een set van deze voetjes kan kopen ?
Ik heb de volgende shops / zaken al geprobeerd:
* PC zaak waar ik pc gekocht heb
* Antec Europe kantoor in Rotterdam
b.v.d
Verwijderd
ik heb gister mn psu gemesht, en ik sluit m aan... !pieeeeeeeeeeeep!.. en hij doet nix meer dan alleen piepen, hij start ook niet meer door etc, ik heb de connectors gecontrolleerd maar die zitten allemaal op de goeie plaats, wat kan ik nu fout hebben gedaan en weet iemand hoe ik dit kan oplossen
Verwijderd

ik uiteraard helemaal in paniek even, maar na rustig te zijn toch weer een poging gedaan mijn pc op te starten "niets"
hij starte in eerste instantie gewoon niet meer op, voeding los getest met een draadje in de atx connector en die starte gewoon op, weer op pc aangesloten en hij starte gewoon niet
ok, alles losgehaald, allleen videokaart en geheugen vast laten zitten. EN warempel, hij start weer op
harde schijf er bij - ok
dvd en cd-r erbij - ok
FDD erbij - ok
zipdrive erbij - ok
baybus erbij - ok
ccfl's erbij - ok
nu heb ik dus alles weer aangesloten en het werkt nu allemaal wel weer, schiet mij maar lek, maar ik ben er blij mee
niet echt een mislukking, maar wel een hele stomme en schrikverwekkende fout

ja ik heb dus alles nog eens gecontrolleerd, alles zit gewoon goed, ook molex en p4 connector, alleen doet hij het nog steeds niet, maar er komt wel een heeeel z8 piepje van de voeding af, hoe kan ik de voeding aanzetten zonder dat ik m in de pc zet, om hem zo te testen..?Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 16:45:
Jah dat is wel goed, heb je wel heeeeeeel goed gekeken want aansluit scherm was geloof ik als je vanaf de voorkant keek enzo, dus kijk heeeel goed of je kleuren kloppen met aan de kant waar de "haak" aan de zijkant zit
ik vind dit egt superraar want ik heb alleen gemesht, en nix anders gedaan dus superweird... nog iemand suggesties
Voeding blijft aan zolang je deze verbinding er tussen hebt.
ik heb hetzelfde probleem gehad met piepende voeding en niet op willen starten, en bij mij was het toch echt het probleem dat ik mijn atx connector volledig in spiegelbeeld had aangeslotendiontjuh schreef op 25 July 2003 @ 22:46:
nou, ik heb het zojuist weer ff gesjekt, maar ik trilde dus weer 50 keer na links en na rechts, aangezien de stroom hier 50 Hz ismaar ik ga dr dus nu niet meer aan, ik kwam alleen maar aan de chasis en dat gebeurde al.. dus die voeding gooi ik nu zover weg dat een andere pc nerd zo dom is en hem nog gaat proberen te gebruiken /... mjah t meshen is dus een dikke muslukking

Verwijderd
Zag er best grappig uit

dus k snap dr helemaal nix van
mobo bedoel je denk ikVerwijderd schreef op 26 July 2003 @ 13:58:
Op school een keer voor elkaar gekregen om een Bios er verkeerd om in te zetten
Zag er best grappig uit
ik heb namelijk nognooit een omgedraaide bios gezien)
Verwijderd
Het geluidsniveau van de kast naar beneden gebracht, ding maakte weinig herrie meer. Er hingen een 4tal Seagate Barracuda IVs in dus dat was mbt het geluid ook heel goed te doen. Dat heeft zeker 1 week zo gewerkt, toen kocht ik een nieuw dualplankje, een Asus P2BDS met daarbij ook nog een 4.5GB Quantum Viking 2 hdd.
Weg stilte. Zoals alle Quantums en Maxtors maakte ook dit ding een klote herrie
niet echt een blunder maar wel een beetje balen
[ Voor 3% gewijzigd door Flapmo op 27-07-2003 18:13 ]
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Verwijderd
Heel de koeler/koelblok brak eraf.
Zo's fijne(lees #$&*) molex stekker ook meteen half uit mijn Hdd(net nieuw) dus ook lekker kortsluiting.
Kortom:
Mobo kapot
CPU kapot
Kromme koeler
HDD weg
Voeding half weggesmolten
Verwijderd
Verwijderd
Laatst nog ik wou m'n kast opspuiten 1e kant helemaal mooi gelukt , net zo als de rest van m'n kast, doe ik laatste plaat, ben zelf al een beetje lam, gaat het verkeerd, nu zitten er allemaal vlekken op
Owja, toen ik nog zo'n klein jochie was hadden we nog een P1 ( voor die tijd phat snel) m'n pa had net nieuwe hd gehaald en had de pc nog open kom ik aanzetten met een magneet waarmee ik aan't spelen was
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 10:48 ]
Verwijderd
op men asus cuv4x moederbord, de lipjes voor de bevestiging voor de cooler aant socket afgebroken, dus, jha waarom niet plakken met secondelijm, ok het hong vast, ik steek men cpu er in (celeron 1000mhz) plaats cooler, en zette de pc op, mhmm geen beeld, ok, cooler er terug af en wou de cpu er ook uithalen, en wat bleek nu, de cpu zat vastgelijmd in de socket, na lang sleuren en trekken heb ik hem er afgekregen + de helft van de socket was er ook mee af, was echt wel balen
ook wel een paar keer met men vingers in een draaiende fan gesukkeld, doet echt wel pijn met je vinger in een 4800rpm fan te geraken...
oja, ook nog een 10 tal keer kortsluiting gemaakt met het monteren van men schakelaars en ledjes..
[ Voor 8% gewijzigd door Jellabie op 05-08-2003 00:57 . Reden: toevoeging ]
De Nederbelg !
Toen was het allemaal gelukt en stond alles klaar om m'n plaatje erop te plakken. Dus ik m'n cd-rom plakken, en werkt perfect. Dan m'n writer nog, ik plak hem erop (met de drive open) en zet m'n computer aan. Nou was ik even vergeten dat de drives meteen dicht gaan, dus hij ging dicht terwijl dat plaatje nog scheef zat, dus het plaatje viel eraf. Niets aan de hand dacht ik, totdat ik een scheurtje in de cd-houder vond
Laat ik mijnes maar niet zegge
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Het is niet echt een mislukking, misschien een blunder, in ieder geval wel een HEEL domme fout...
Ik had mn wireless router gekocht, en een USB ontvanger voor W-LAN.
Dus ik sluit de zooi mooi aan: pc 1 gewoon via een kabel, pc 2 draadloos.
Uiteraard werkte het niet dus ik bel een vriend, alle instellingen nagelopen en pc 1 kon op internet. Toen pc 2:
Alles goed ingesteld, maar geen internet... dus ik alles weer los en terug naar oude situatie. (vriend zou paar dagen later komen helpen)
Kon ik het 's avonds toch weer niet laten om het opnieuw te proberen. Na 3 uur klooien aan instellingen besluit ik een vinkje uit te zetten.
"Wireless Acces Control"; die had ik aangezet omdat ik dacht dat ik dan via die draadloze verbinding op mijn router te kunnen inloggen

Errug handig, met dat vinkje moest je iedere draadloze gebruiker toegang verlenen tot het netwerk ofzoiets. Helaas kwam ik daar pas achter toen ik hem uit had gezet (stond ook niet in de manual).
Errug handig dus: jezelf bannen van een netwerk
De vreugde was wel heel groot toen ik eindelijk kon internetten op mn kamer
En ja, ik ben een n00b op het gebied van netwerken, hoewel ik hierdoor erg veel geleerd heb!
Leave only footprints, take only memories
Boxen opgeblazen
Scherm laten roken
Toetsenbord laten roken (hoe kan dat nou?

en euhm... laptop van het bureau af laten flikkeren (doet niks meer

[ Voor 4% gewijzigd door kwaza op 14-08-2003 13:51 ]
http://dogepool.nl DogePool P2Pool voor Dogecoin!
Verwijderd
Verwijderd
In de haast nog kortsluiting gemaakt...... heftige schrik, computer automatisch uit......na een tijdje deed de voeding het weer, scheelde weer een avond vermaak.
Advies: nooit modden met je pc aan
Verwijderd
Dus ik trek in een provisorische cleanroom een maxtor 20 GB 7200rpm HDD open, ging goed: alles no prob, maar blijkt er bij dat type de kop tussen twee platters te zitten

En toen daardoor (teleurstelling he
Dus moet ik voor nopes nu moeilijk weer gaan doen....
/me laat die HDD lekker rotten
Als iemand een geopende steriele (-1 stofje) HDD wilt hebben, zonder dakje (los erbij), be my guest!
Straks maar met een 40 gig proberen
Verwijderd
Duz ff die ene draad met de ground verbinden... was t niet de blauwe?? o nee dat was de -20 en ik hield dat on-geisoleerde verbindings-bruggetje vast.
die werd nogal heet toe. me hele fikken zijn gewoon verbrand.

overdrijven = ook een kunst
Verwijderd
Eerste keer zelf een PC upgraden. Alles uit elkaar, nieuwe spullen er in. En alles weer bekabelen. Om de een of andere vage reden had ik ook de stekkers van de powerscahkelaar, zo'n oude 4-polige AT schakelaar, ook los gehaald. Schakelaar om; PLOF, rook, stilte. Daahaag voeding
Even voelen hoe warm het koelertje op mijn GF2 wordt. Tik met mijn ring tegen de kaart, Plop PC uit. Vette schrik maar geen schade. Tip, klooi niet een PC als hij aan staat

WC gekocht, mooie Blackice extreem radiator er bij. Hé, volgens mij kan ik die precies onder de plastic frontplate van mijn A-Open HQ08 stoppen (meten? Wat is dat?) Rad aan de buitenkant, Fan aan de binnenkant. Wat zagen en uithollen later, Nee, past niet. Kon alleen niet meer terug. Gat breder gemaakt en nu steekt de rad toch nog uit
Van oude zooi een nieuwe PC bouwen. Backplate van de kast moeten vervangen omdat de voeding van een ander model was. Alles mooi gespoten, alles ingebouwd, schakelaar om, niets. Bleek de voeding kapot. Zucht.
Verwijderd
vreemd. een voeding valt dan toch uit. kortsluitbeveiliging?Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 10:51:
ik wou laatst fff een oude atx voeding stand alone laten draaien.
Duz ff die ene draad met de ground verbinden... was t niet de blauwe?? o nee dat was de -20 en ik hield dat on-geisoleerde verbindings-bruggetje vast.
die werd nogal heet toe. me hele fikken zijn gewoon verbrand.![]()
![]()
offtopic:
overdrijven = ook een kunst
poosje later weer ccfl kapot. (zelfde manier).
Keb het 1 jaar lang vol gehouden geen ccfl's te slopen, toen ineens 2 weg.
vervolgens 3 nieuwe gekocht 2 voor in kast 1 voor in tobo.
tobo met blauw light zeg er erg kewl uit maar de inverter die ik er ergens in klem had gezet werkd wel erg warm, gevol: na 20 minuten opwarmen begint me tobo totaal te flippen/word onhadelbaar. niet meer gebruiken dus.
k we gaan naar campzone: vriend tilt me kast zonder dat ik het door heb, druk me window naar binnen en daarmee me ccfl die er opgelijmd zit doormidden.
na campzone koop ik nieuwe koeler, ik ff me ouwe koeler los halen.........bijnaa...........bijnaaaaaaaa......... nog iets naar boven.......KRAK volgende blauwe ccfl doormidden die in de weg zat =\
gelukkig had ik nog een blauwe in me tobo die ik niet gebruikte. die er uit, en in me kast zetten. Ow d8 ik ff die stukje krimpkous aant uiteinde van de ccfl recht buigen, gevolg: daarje afgebroken pcies bij het glas, nar een onmogelijk soldeerwerkje het weer een beetje aan elkaar gekregen, zet ik nu 30 sec geleden die ccfl maar weers es aan...........brand netje........... begint te flikkeren............brand nu nu maar met halve lightopbrengst.....
Tjah, ccfls...ik HAAT ze maar kan toch ook niet zonder

2 weken bezig geweest met een pc van een klant, de toetsenbordaansluting leek stuk, na drie nieuwe moederborden (bij twee de zekering eruitgesoldeer(nieuwe!)) kwam ik erachter dat er op de frontpanel het slotje voor het toetsenbord gesloten stond...
24 videokaarten vervangen in het Erasmus gebouw te nijmegen. was al misselijk van de lift. Toen bleek dat ik er eentje was vergeten... je raad het al, de eerste pc...toen dus helemaal groen!
diskeltische lurker
Verwijderd
Mijn aller eerste keer dat ik een PC assembleerde, volgens mij een asus 133 iets.
Iedergeval een PSU met niet veel molexjes en na de HD's te hebben verbonden hielt ik een apart cormig molexje over dus dacht ik ah, CPU FAN

Kort samengevat, CPU fan kwam onder floppykracht en 'pop' said the weasle

Dus ik zit daar lekker enthousiast, was de warmste avond van t jaar, dus ik slinger me kast open voor extra koeling. Laten er nou net 2 bluawe CCFL's in zitten
Vliegen + blauw licht = stom
Resultaat, ik kom thuis, trek me case open om te kijken of er geen ccfl/fanmate/molex tegen de fans aan is gekomen door de reis, ligt er iets van 2cm aan dode vliegen in me case

Uiteraard zijn dat wel leuke verhalen om op volgende lans te vertellen
Verwijderd
LeonM schreef op 16 August 2003 @ 00:25:
*geweldig verhaal*
Ge-wel-dig, echt gelachen. Had je niet ff een foto van "2k dooie vliegende vliegen" kunnen maken
bij mij is het ook zo, ik vind muggen en vooral die kleine vliegjes in me kastVerwijderd schreef op 16 August 2003 @ 00:46:
[...]
...
Ge-wel-dig, echt gelachen. Had je niet ff een foto van "2k dooie vliegende vliegen" kunnen maken
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
"Zie ik daar nou een scheur in me lampje?"
Ik trek dus die hele lamp van de bodem, hij zit er aan vast geplakt met de plakstripjes. Wat gebeurde er toen? KRAK.
"en toen zat er dus wel een scheur in me lampje
Woei! Laten we vandaag eens de soldeerbout opwarmen

Half uurtje gesoldeerd naast mijn comp (die verlaat ik natuurlijk niet

Heej, was is dat gat in me tobo?
Gevolg: een gat van 6 bij 2 cm in me tobo (werkt nog

Verwijderd
mwa me pote ware niet helemaaal zwart
ik zei tog een OUDE voedingVerwijderd schreef op 15 August 2003 @ 16:56:
[...]
vreemd. een voeding valt dan toch uit. kortsluitbeveiliging?
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 00:26 ]

Heuj!
overdrijven is ook een kunstEuc- schreef op 17 augustus 2003 @ 11:40:
had met een maat een blowhole voor een casefan gemaakt, ik ga ff naar beneden wat drinken halen. Kom ik boven, hele kamer vol rook, 1meter zicht en mn maat staat buiten de deur. Ik vraag wat is er gebeurd? bleek dat hij de molex stekker in een 3volts stekkertje wou doen, gevolg: mobo naar de filestijnen
Zo kwam dit ook weer prima van pas toen de Q-tec 400 Watt die 85 Watt peltier
niet meer zag zitten?

Zo zit je lekker te internetten om een uur `s nachts en zo zit je plotsklaps in het donker naar een nog donkerder beeldscherm te gluren
wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!
Hoe kwam die vent erbij om die Proc. eruit te halen??cablerichy schreef op 17 augustus 2003 @ 13:17:
Maare Ik heb een goeie van een monteur van UPC, Die heeft het gepresteerd om uit een draaiende pc (pIV) de processor eruit tehalen, hij zei" die heeft u niet meer nodig" waarop de pc in een keer stil was.. raar he?het heeft hem een nieuwe MoBo + processor gekost.
Alles is terug te redeneren naar 4
Verwijderd
Spijtig genoeg was ik vergeten om de meter van ampère- naar voltmeting om te zetten.
Gevolg:
Hoofdzekering van het huis af.
Zekering van de voeding doorgebrand, maar blijkbaar te traag.
Een aantal componenten van de voeding gesneuveld.
Puntje van de meetpinnen gesmolten (ampèrage moet wel errug hoog zijn geweest
Mulitmeter intern ook grondig vernield.
Dat zijn zo van die zaken die je als elektronicus eens moet meegemaakt hebben zeker?
Hoe wil je dit ooit voorelkaar krijgen? Zodra je de koeler eraf plukt gaat ie bijna gelijk uit toch?cablerichy schreef op 17 August 2003 @ 13:17:
Maare Ik heb een goeie van een monteur van UPC, Die heeft het gepresteerd om uit een draaiende pc (pIV) de processor eruit tehalen, hij zei" die heeft u niet meer nodig" waarop de pc in een keer stil was.. raar he?het heeft hem een nieuwe MoBo + processor gekost.
Kan niet stoppen met ontploffen!

Ik waterkoeling gekocht van www.aqua-computer.de voor m'n AMD XP 2200+
Ik meteen een CPU spacer erbij besteld want ik dacht dat kan nooit kwaad! Nadat ik alles geinstalleerd had ging ik mijn koeling testen. Alles werkte perfect
hij D8 dat het een of ander isa kaart was....Ik weet niet of iemand een isa kaart heeft met een joekel van een fan, maar ja hij is ook meteen ontslagen....Hij zou systeembeheerder zijn...whahahaahahahahaha, hij heeft de helpdesk gebeld wat dat voor'n blauwscherm dat was "fisical memory dump" (raampies NT 4.0)en hij moest systeembeheerder zijn.Steef1983 schreef op 17 augustus 2003 @ 13:34:
[...]
Hoe kwam die vent erbij om die Proc. eruit te halen??

wie als laatste lacht,......snapt de grap niet!
Verwijderd
dan was dat cker een cpu met een slot (a) aansluiting ofniecablerichy schreef op 17 augustus 2003 @ 23:06:
[...]
hij D8 dat het een of ander isa kaart was....Ik weet niet of iemand een isa kaart heeft met een joekel van een fan, maar ja hij is ook meteen ontslagen....Hij zou systeembeheerder zijn...whahahaahahahahaha, hij heeft de helpdesk gebeld wat dat voor'n blauwscherm dat was "fisical memory dump" (raampies NT 4.0)en hij moest systeembeheerder zijn.
Anders ga ik dat nl eens proberen, scheelt een hoop geprul
Begon allemaal met de geweldige Commodore 64 waar ik al vrij snel een geluidsbord + midi aansluitingen in gesoldeerd had... Werkte werklijk perfect, damn wat een hippe sound...
Daar wilde ik uiteraard een wat trendy effect bij hebben en bedacht me dat ik toch wel een geluidsorgel daar op aan moest kunnen sluiten, leek me echt helemaal te gek...
Ik vrolijk solderen terwijl beneden mijn papa de wedstrijd van het Nederlands elftal in het EK88 probeerde te volgen.. finale wedstrijd dus errug spannend (volgens mijn pa dan)
Toen ik vervolgens mijn commodore aandeed deed het geluid alles wat het moest doen, maar geen licht te zien.
Druk zoekende naar wat het probleem kon zijn zie ik ineens dat er een draadje bij de kroonsteen los ligt. Ik begrijp dat dat de oorzaak is en denk "Goh laat ik die er dan maar eens insteken." Met als gevolg dat ik via het raam moes vluchten naar opa en oma en mijn vader me een maand niet aangekeken heeft omdat hij van de buren moest blijven horen hoe geweldig dat doelpunt wel niet was...
Uiteraard begon mijn papa wel een keer intresse te krijgen in computers en na mijn mislukte avonturen van Snake in x86 land, dacht hij dan toch maar een superdeluxe P1 150Mhz aan te schaffen...
Vooral omdat hij dan af was van het geneuzel omtrend de DX en SX verhalen (en stommiteiten) was hij vol trots aan het vertellen over het fantastische apparaat dat hij gekocht had. Aangezien ik dat best grappig vond en ik ervan overtuigd was dat ik mijn spul maar op moest slaan op zijn mega grote schijf van wel een hele gigabyte besloot ik maar een netwerk aan te leggen zonder zijn toestemming.
De BNC kabels lagen al snel door het huis verspreid en de gaten in de trap en langs de buizen van de kachel vielen mij niet op, dus laat staan mijn ouders...
Helaas viel het 2 bij 3 cm gat in de traptree (uiteraard in het midden, waarom een hoek pakken als dat lastigboren inhoud!?) toch wel op en werd mijn vader nog pissiger na het zien van 7gb aan data die hij absoluut niet kon traceren naar zijn eigen gebruik en bedacht zijn zoon terug te pakken door heel simpel de connector van de bnc af te knippen en er een stekker aan te schroeven om vervolgens deze in het stopcontact te steken... Hoezo BOFH
Dit was toch wel het ultime begin van een heerlijke strooptocht van modden...
Het eindigt er uiteindelijk mee dat de tv van mijn ouders paars kleurde als de telefoon ging en toen ben ik maar definitief uit huis gevlucht.
Nadat ik in mijn eigen flat regelmatig opnieuw de muren moest frasen, plamuren en sausen (behang is overkill in zo'n geval) besloot ik alles maar los te laten liggen. Heerlijke spoelvorming tot gevolg hebbende en uiteraard de pc's van de buro's laten donderen als je weer eens blijft hangen in zo'n tros met kabels...
Gelukkig bleef alles het gewoon doen en was ik reuze blij
Toch maar weer frasen etc om toch wat verstandiger om te gaan met kabels en dergelijke, en dan maar overgaan op het klassiek vern**ken van hardware.
Niet allemaal mijn schuld trouwens, kreeg op een gegeven moment van een bepaald bedrijf een cpu toegezonden die helemaal zilver was gekleurd door een overvloedig aangebrachte koelsubstantie (Moest een nieuwe CPU voorstellen) en de volgende werd zonder core afgeleverd, maar dat was volgens de leverancier toch wel mijn schuld.
Hierna een mega coolermaster geplaatst op een AMD 1800XP + met helaas het verkeerde tubetje pasta... Lijm koelt lang niet zo goed kwam ik achter... wel een heerlijke luchtverfrisser trouwens
Na op een gegeven moment uitgegeken te zijn op de saaiheid van de server, deze groen willen spuiten. Kleur viel me toch wat tegen dus bedacht dat goud wel leuk was... Op het balkon te drogen gezet en vergeten bnnen te halen met de regen. Eerst dus een enorme mislukking, later toch best wel strak. (helaas heeft deze server het na CZ3 toch begeven
Nu als laatste bezig geweest met een nieuwe mod, de zijkant moest een radioactief tafereel worden.
Vrolijk wezen tekenen en dremelen, om er vervolgens achter te komen dat door bepaalde fan locaties de zijkant dus absoluut niet meer op de kast zelf kon...
Dat was de meest recente, en al met al valt het dus best wel mee
Still Cripple as Hell
Verwijderd

Helaas stond er op de transformator niet wat nu de 15 volt en de 230 volt was. je raad het al, verkeerd om. Flink stinken en de zekering eruit. Hij deed het nog wel, moest er alleen nieuwe draden aan solderen, deze waren gesmolten
Dit topic is gesloten.