[CM] De mislukkingen - part 2

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.824 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05:18

Ibex

^^ met stom.

Meerdere keren stopcontact vergeten insteken }:O veel keren de IDE kabel er verkeerd ingestoken, of zitten foefelen met master/slave...

De grootste blunder was toen ik met een paar leraars en leerlingen van de school naar een andere school ging om wat oude computer in een netwerk te ploffen. opdracht was: bakken openvijzen, nic erin, software installeren en op het netwerk steken. Dat verliep vrij goed tot een van de laatste pc's, ik steek netwerkkaart in, installeer software en ik kreeg de pc maar niet op het netwerk. De leraar komen kijken, zitten we samen alles te overlopen, fout niet te vinden, tot na een tijd... Ik merk op dat we alle twee wat met een netwerkkabel aan het spelen waren, ik me al afvragen wa die daar lag te doen tot uiteindelijk mijn frank viel... de netwerkkabel vergeten insteken. |:( |:( 8)7 Ik (wij) ons wat zitten schamen omdat ik (wij) zo een grote blunder hadden begaan, morja, het feit dat de leraar ook met de netwerkkabel had zitten spelen en zijn frank ook niet was gevallen stelde me gerust... Het zou ooit wel goed komen :p

Voor de rest :) I'm good, soms wel eens geheugen horen kraken bij het uithalen van de HDD of ergens niet onzacht tegen het mobo botsen, of met een schroevendraaier tegen het mobo botsen waarna een vonkenregen volgde (en de pc merkwaardig genoeg nog werkte)... Maar nooit een defect :p

Misschien binenkort een nieuwe pc in elkaar steken, dus misschien binnekort nieuwe blunders :p

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Laatst heb ik voor het eerst in mijn ruim 20-jarige computer 'carriere' voor het eerst een onderdeel gesloopt bij het installeren. Ik had een 512MB DDR DIMM gekocht. Even snel installeren dacht ik. Dus snel die reep in een lege sokkel gepropt. Power On. Beeld blijft zwart, pc begint te piepen en het begint branderig te ruiken. Dus stroom er weer af.

Blijkt dat ik die DIMM in de haast verkeerd om in de sokkel heb gepropt. Dus de kant die eigenlijk links moet rechts en de kant die eigenlijk rechts moet links. Het beveiligingsnokje in de sokkel weerhield me er daarbij niet van om met enig doordrukken de DIMM toch in de sokkel te krijgen en alles kontakt te laten maken :)

Enfin.. uiteindelijk bleek gelukkig alleen de DIMM gefrituurd, moederboard nog perfekt in orde. Die DIMM heb ik toen maar teruggebracht naar de Mediamarkt en omgeruild voor een andere, no problem daar. Heb ik toch nog 1GB RAM in mijn pctje :)

[ Voor 6% gewijzigd door BamSlam_ op 30-08-2003 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik zat een beetje met me waterkoeling on-the-fly te pielen toen me pc aanstond. Ik wilde me pomp eraf halen, maar die slangen zitten dan vol water dus ik dacht, als ik daar nou ff doorheen blaas dan is het grootste gedeelte eruit en kan het niet meer mis gaan.
Dus ik blaas hard door die slangen, kom ik er ineens achter dat ik een nieuw reservoirtje had gemaakt met een deksel die geen druk kan opvangen :/
SPLAT alles in me kast zeiknat met KRAANWATER. Snel stroom eraf en met de handdoek alles opgedroogd, uurtje later weer aan en alles deed het nog :P
Het leuke was dat ik niet alleen was, 2 tweakers stonden naast me :X .. Hoi m-m :W

Me Creative Soundblaster Live 5.1 Digital is ook al een keer verzopen maar dat heeft ie ook overleeft :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Oxigun schreef op 30 augustus 2003 @ 09:30:
Het leuke was dat ik niet alleen was, 2 tweakers stonden naast me :X .. Hoi m-m :W
:D
Gelukkig viel die vernedering wel mee in vergelijking tot de meesterlijke blunder van jelmer toen ie wegging >:)

[ Voor 3% gewijzigd door m-m op 30-08-2003 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

nee idd, hij heeft trouwens hetzelfde gehad, water in zijn pc. Maar toen zat er een grote blauwe vlek op de muur :D
zo goed ben ik nog niet, ik moet nog ff oefenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

water overleeft je pc meestal wel als je snel bent. Vaak zit er een coating over de printplaten waardoor er niet direct contact ontstaat.
Ging je pc trouwens niet vanzelf uit? als ik bij mij ergens kortsluiting maak springt de pc automatisch uit.

Mijn P1 heeft een keer een glas cola over het front gehad, het lullige was dat de cola zo de hdd fan inliep waardoor de binnenkant van de kast 1 grote teringzooi was geworden, overal zat cola :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:58

K-Jay

Klaas Jan

- Blauwe LED in optische muis gesoldeerd. Ging prima, muisde prima. De volgende dag knipperde het LEDje al een beetje en ging steeds zwakker branden. Een paar spoedoperaties verergerden het probleem alleen maar, kort daarna is de muis overleden.
- Toetsenbord-pootjes (ook van huisgenoten) gesloopt door woede te koelen op het dichtstbijzijnde slachtoffer. Dat is dus vaak het toetsenbord. Daarom draai ik er meestal gewoon twee schroeven in, is wat steviger.
- Gat in vloerbedekking omdat de soldeerbout toch niet uit was
- Oja, ging, als vervanger voor de overleden muis, een Logitech wireless desktop halen. Ik vraag aan de verkoper of er ook stevige pootjes onder het toetsenbord zitten. 'Ach, anders draai ik er wel twee schroeven in'. Je had zijn gezicht moeten zien :D

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik zat onder me bureau te prutsen en zodra ik nattigheid voelde (ik was ook zeiknat) gelijk de schakelaar achterop me voeding omgehaald ;)

blijkbaar op tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 14:27:
water overleeft je pc meestal wel als je snel bent. Vaak zit er een coating over de printplaten waardoor er niet direct contact ontstaat.
Ging je pc trouwens niet vanzelf uit? als ik bij mij ergens kortsluiting maak springt de pc automatisch uit.

Mijn P1 heeft een keer een glas cola over het front gehad, het lullige was dat de cola zo de hdd fan inliep waardoor de binnenkant van de kast 1 grote teringzooi was geworden, overal zat cola :X
dan ben je een echt pro. cm mislukker als je dat lukt... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 fans aangesloten aan lange draden.
Draden bleken flink kortsluiting te maken.
De draden vastpakken om te kijken waarom
de fans niet draaiden bleek niet zo'n slim
idee. 3e graads brandwonden aan mijn
vingers en gesmolten plastic aan mijn
handen (auw!)
Snel pc uitzetten dus. Even afkoelen en
wat bleek: de draden zaten vastgesmolten
in mijn vloerbedekking. Wow, best sterk
zo'n voeding!

Enfin, na wat gekloot dacht ik er weer voor
te kunnen gaan, maar het zou niet het
goeie topic zijn als ik niet wéér de hele
procedure van pijn en vernietiging afwikkelde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 15:41

BioHazard

*\o/*

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 15:39:
handen (auw!)
zo'n voeding!
Auch! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

m-m schreef op 30 augustus 2003 @ 13:08:
[...]

Gelukkig viel die vernedering wel mee in vergelijking tot de meesterlijke blunder van jelmer toen ie wegging >:)
Doe es ff stfu jij?
Grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

vertel, vertel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dus een casefan in mijn computer, ik dus naar de winkel om een 2e te kopen, komt huis haal dat ding uit het doosje schroef hem netjes vast op de kast, en ik wil hem aansluiten, Shit! geen aansluiting meer ik terug naar winkel krijg z'on verlengstukje met 2 aansluitingen ik doe hem erin alles werkt perfect.

Een weekje later ik stoot met mijn voet tegen de kast en de pc gaat uit, en ik denk wat!!!!.
Ik maak mijn kast open en legen hem plaat daarna alle kabels opnieuw aangesloten, en als werkte weer dus ik zet mijn kast weer overeind en en pc gaat weer uit. En toen zag ik het probleem het ene stekkertje wat ik over had, had geen beschermkapje en deze maakte kortsluiting met de kast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Cornholio2001 schreef op 30 augustus 2003 @ 18:00:
[...]

Doe es ff stfu jij?
Grrrrr
Vertel eens >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Een kleine mislukking. Ik had m'n oude toetsenbord uit elkaar geschroefd. Ik wilde dus een soort startrek LCARS knoppen van maken. Ik wist dus niet precies hoe ik dat ging doen. Later dus op een id gekomen: Toetsenbord helemaal op de 3 plastic platen na afgestript, en ik wilde dus een uitgeprinten papier erop lijmen. Je hoefde namelijk maar een heel klein beetje te drukken. Maar het printje met die IC erop zou op een onhandige plaats komen te zitten. Dan heb je dus een heel plat toestenbord met z'n lomp kastje aan de rechter bovenkant. Ik wilde dus met draadjes het ic-tje appart op het toetsenbord zetten, en daar moet ik dus voor solderen:

Plastic coating met het stuk dat geleid, eerste keer helemaal weggebrand (het is nl erg dun plastic)

Met de connectiepunten waarmee het IC-tje aan de plastic punten wordt vastgeklemd is het onmogelijk om er wat soldeersel spul op te plakken. Ik moest dus de banen op de printplaat volgen en het draadje solderen op het punt waar de baan naar de IC ging.

Halverwege had ik de grootste betwijfelingen of ie het wel zou doen. Ik sluit dat ding dus aan en hij doet het ook nog !

Dus verdergegaan, en wat gebeurt er? Toen ik bijna klaar was en dat ding teste deed ie het niet meer. Toen waren er al uren verstreken dus ik gaf het op. Zag nog een ander toetsenbord maar die werkte niet toen ik hem stripte en de printplaat tegen de plastic connectors drukte.

Volgende keer koop ik gewoon een ps2 toetsenbordje op de rommelmarkt (die andere 2 toetsenbroden waren de oudere type) en laat dat printplaatje gewoon zitten, jammer dan :P

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 15:39:
handen (auw!)
zo'n voeding!

Dus je hebt twee keer je fikken verbrand?
Niet echt fijn lijkt mij.... ieuw.

Nouja, mijn mislukkeling:

Ik mod niet echt mijn case (omdat ik die ook niet heb 8)7 ), maar ik mol wel altijd ledjes, die pootjes breken altijd af.
En als ik een draadje aan een schalelaar wil maken, en ik verwarm zo'n pootje van het schakelaartje, maar die behuizing is van plastic, en dat smelt dan dus.
Gister nog twee schakelaars en een ledje gemolt. B)

En ik heb ook een keer zo'n heel klein mini ledje uit een telefoon gesloopt.
Ik had er draadjes aan gemaakt, allemaal heel tof.
Maar nu had ik een 1,5 volt penlite batterij en een 9 volt blokbatterij.
Dus ik zet dat hele kleine ledje perongelk op die 9 v. hehe.

En kortsluiting vind ik ook altijd leuk:

Ik had een keer een adaptertje waar 6 volt uitkwam ofzo.
Vond ik heel leuk. Vooral dat als je die draadjes bij elkaar hield, dat je dan een mooie vonk kreeg.
Je raadt het al; na een paar keer, adapter stuk.

Ik heb ook nog ergens een oude videorecorder liggen.
Mega veel condensatortjes eraf gesoldeerd.
Maar waarhet nou om gaat; er zat een leuke voeding in.
Ik enthousiast dat ding open gemaakt (ik vind het heel leuk om alles open te maken.) En staat aan de ondarkant van dat printplaatje:
"Discharge before repairing" ofzow, met twee pijltjes naar twee soldeer puntjes.
Ik denk; "Ow, ik moet ontladen" nietsvermoedend zet ik me vingers erop.
En je kan wel raden wat er gebeurde.....
Later nog een keer het zelfde geprobeerd, maar dan met een schaar.
BOEM! Grote vonk. >:) :P

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:26

Meneer aard

Porsche rulez!

Laatst had ik een nieuwe chieftec kast gekocht meteen aan de slag om te modden, window erin.

Had netjes m`n ccfl erin geplakt in een hoekje. Ik was klaar pakte de kast op, ik voelde iets knoepen onder m`n duim. Denk o nee, en jawel hoor ccfl naar de klote.

Ook tijdens het maken van een baybus voor die kast met krimpkousjes, ik verhitte altijd mijn handen nooit het kousje zelf.

Was bezig ook met fan`s erin te zetten ff kijken of ze deden. Vraag aan m`n broertje of ie het schakelaartje op aan wou zetten. Hij had mij verkeerd begrepen en zette de fan direkt aan, het gevolg ik zat nog met die draadjes te prutsen hup 12 v op m`n poten.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnakeMind
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-09 09:34

SnakeMind

Silence...

Dat klinkt errug schaamtelijk en past hier dus perfect :D
Vertel!!!!!!!!!!!

Still Cripple as Hell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer aard schreef op 31 August 2003 @ 12:23:

Was bezig ook met fan`s erin te zetten ff kijken of ze deden. Vraag aan m`n broertje of ie het schakelaartje op aan wou zetten. Hij had mij verkeerd begrepen en zette de fan direkt aan, het gevolg ik zat nog met die draadjes te prutsen hup 12 v op m`n poten.
voel jij het dan :?
ik voel helemaal niets, kan gewoon open draadjes beetpakken :/

Kreeg laatst een klap van m'n 386 voeding, ik raakte hem (niet geaard) aan terwijl ik m'n computerkast aanraakte (wel geaard). Flinke tinteling in m'n vingers, kon ze 5 min. niet goed bewegen :/

Ook had ik randjes gemaakt van U profiel voor de afwerking van m'n lcd in m'n kast (hij doet het nog steeds niet...), ben ik klaar is alles verkeerd om (U stond naar binnen i.p.v. naar buiten 8)7 )

nog een tip: als je een wipschakelaar omzet, zorg dan dat je vingertopje niet tussen het houdertje en het pookje komt, heb nu een mooie blauwe plek op m'n vingertop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Heb mn 200Watt Sony versterker aan mn geluidskaart hangen zodat de buren mee kunnen genieten met mijn muziek. Zowel de versterker als mijn pc zijn niet geaard. Ooit eens mn kast en verwarming tegelijkertijd aangeraakt... dat doe ik nooit meer B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 15:46:
[...]

voel jij het dan :?
ik voel helemaal niets, kan gewoon open draadjes beetpakken :/

*knip*
Ja, maar hij schakelt zich uit na een paar seconden ofsow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Er zijn wel echt heel veel mensen die de 230v-115v truc uithalen |:(

Heb dat één keer meegemaakt, toen ik nog bij Tulip werkte. Waren verkeerde voedingen afgeleverd die standaard op 115v stonden. Niemand lette daar op (want ze stonden altijd op 230!), dus wat gebeurt er als zo'n 30 systemen tegelijk in duurtest gaan?
KABENG! >:)

Zelf gedaan: op vakantie een oude laptop meenemen voor de foto's en er per ongeluk niet zo slim mee om gaan tijdens het in- en uitladen van de auto.
Laptop valt: ster + 4 gigantische barsten in TFT scherm. :(

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreamscape schreef op 01 September 2003 @ 16:32:
Er zijn wel echt heel veel mensen die de 230v-115v truc uithalen |:(

Heb dat één keer meegemaakt, toen ik nog bij Tulip werkte. Waren verkeerde voedingen afgeleverd die standaard op 115v stonden. Niemand lette daar op (want ze stonden altijd op 230!), dus wat gebeurt er als zo'n 30 systemen tegelijk in duurtest gaan?
KABENG! >:)

Zelf gedaan: op vakantie een oude laptop meenemen voor de foto's en er per ongeluk niet zo slim mee om gaan tijdens het in- en uitladen van de auto.
Laptop valt: ster + 4 gigantische barsten in TFT scherm. :(
zitten de schakelaartjes daarom niet meer in noname voedingen >:) (bij mij zit ereen sticker overheen met heel groot 230 VOLT :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste voedingen hebben tegenwoordig een bereik (100~240V) of staan gefixeerd in 1 stand (230V)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 12-09 16:06
Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 17:20:
[...]

zitten de schakelaartjes daarom niet meer in noname voedingen >:) (bij mij zit ereen sticker overheen met heel groot 230 VOLT :P)
Heb later nog bij HP gewerkt. Daar zetten we die dingen op 230 en plakten daarna die sticker er overheen. Die van jou is misschien gefixeerd, maar het zou ook kunnen dat onder die sticker die schakelaar zit.

niet mee gaan spelen, de gevolgen zijn inmiddels bekend :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een led op 12 volt gezet }:) en toen was het boem
oja....

Onboard pinnetjes van de usb hub verkeerd om waardoor de usb console van me moederboard voledig doorbrande kwam wel ff 6 volt naar me mobo toe. en toen was er een vuurtje snel pc uit gezet en later aan gedaan... en hij doet het nog steedts 8)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas is mijn eerste mod-attempt al in deze categorie beland. Ik wilde graag beginnen met -iets simpels- Een HD window...Here goes

So far so good :

Afbeeldingslocatie: http://www.mondy.nl/enola/1.jpg

Ervaren modders zouden misschien het probleem al ontdekt hebben.
Ik kwam hier helaas pas achter bij de laatste stap.

pas na aftekenen/dremelen/acryl snijden/ dremelen vijlen / schuren / en nog veel meer vijlen en nog veel meer schuren en na het vervolgens heeeeeel erg voorzichtig te plaatsen, kom ik erachter dat ...

Afbeeldingslocatie: http://www.mondy.nl/enola/5.jpg

De as van de driveplatters uitsteekt! En dus tegen de ruit aan komt...Wat nu??

Afbeeldingslocatie: http://www.mondy.nl/enola/6.jpg

Quick and dirty afstandhouders van ringetjes...

Dan maar mijn trots inslikken en dicht tapen die handel...

Afbeeldingslocatie: http://www.mondy.nl/enola/2.jpg

Dit is het dan geworden. Maar als ik hem aanzet kan ik alleen maar vermoeden dat het niets meer dan een boekensteun zal worden.
De koppen gaan alleen maar elke seconden heen en weer en het systeem boot niet meer... ;(

Helaas...volgende beter hoop ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag geprobeerd ledjes in me toetsebord te verwisselen
ze doen het alleen de hlft van de toetsen nie meer
er was namelijk soldeer op de contactpunten gekomen, ik denk dat het daardoor komt
ik heb dan ook nooit eerder gesoldeerd 8)7
ik heb dus heel deze reply met onscreenkb moeten typen :X (morgen heb ik rsi)
hier is nog een plaatje van me stoplichtkeyboardmod :+
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/b.v.hengel/overig/kbstoplmod.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Had je geen rechthoekige ledjes? :S

en waarom een HD-window? Je weet dat het meest miniscule stofdeeltje je harde schijf al verkracht? Als je in je kamer je HD openmaakt kan je erop rekenen dat hij het niet meer doet wanneer hij weer in elkaar zit.
Ik zit er wel aan te denken om dit te doen met een oude 120MB ( :9 ) schijf, puur voor de sier. Alleen stroom opzetten en hopen dat de koppen zo nu en dan een beetje bewegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee had geen rechthoekig ledjes, was wel slordig, wil ook eigenlijk liever een keer blauwe ledjes erin zetten als ik kan solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frickY schreef op 02 september 2003 @ 15:32:
Had je geen rechthoekige ledjes? :S

en waarom een HD-window? Je weet dat het meest miniscule stofdeeltje je harde schijf al verkracht? Als je in je kamer je HD openmaakt kan je erop rekenen dat hij het niet meer doet wanneer hij weer in elkaar zit.
Ik zit er wel aan te denken om dit te doen met een oude 120MB ( :9 ) schijf, puur voor de sier. Alleen stroom opzetten en hopen dat de koppen zo nu en dan een beetje bewegen :)
Het is wel eens succesvol uitgevoerd en ik deed het voor de uitdaging natuurlijk...misschien inderdaad eerst met een nog oudere 300- mb HDproberen i.p.v. deze 4 gig (twijfel, twijfel) ...maar ja, ik ging er eigenlijk niet vanuit dat ik hem de soep in zou draaien...ik voel mij weer ontzettend nederig. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 15:41:
[...]

Het is wel eens succesvol uitgevoerd en ik deed het voor de uitdaging natuurlijk...misschien inderdaad eerst met een nog oudere 300- mb HDproberen i.p.v. deze 4 gig (twijfel, twijfel) ...maar ja, ik ging er eigenlijk niet vanuit dat ik hem de soep in zou draaien...ik voel mij weer ontzettend nederig. ;)
Ghehe, ik ben as we speak ook bezig met een HDD mod als onderdeel van een groot mod project wat tzt gepost gaat worden.

En ik doe het met een mooie 40GB Maxtor :D
(nadat ik erachter kwam dat een 20GB Maxtor de heads tussen de platters heeft)
Maar het gaat goed en ik had gelukkig wel die as-hoogte's gezien (wat leidde tot een zoektocht naar 1mm dik PC-glas)

Kleine teaser: klik

.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 14:34:
Helaas is mijn eerste mod-attempt al in deze categorie beland. Ik wilde graag beginnen met -iets simpels- Een HD window...Here goes

*knip*

Dit is het dan geworden. Maar als ik hem aanzet kan ik alleen maar vermoeden dat het niets meer dan een boekensteun zal worden.
De koppen gaan alleen maar elke seconden heen en weer en het systeem boot niet meer... ;(

Helaas...volgende beter hoop ik...
Hey, precies zo'n schijf heb ik hier nog liggen. Op mijn werk zeiden ze dat ie stuk was ofzo, maar waarschijnlijker is ie weggedaan omdat het een 4 GB was.

Je had trouwens sowieso die schroeven op de arm en as toch moeten terugplaatsen vanwege fixering. Oh well ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 00:54:
Hey, precies zo'n schijf heb ik hier nog liggen. Op mijn werk zeiden ze dat ie stuk was ofzo, maar waarschijnlijker is ie weggedaan omdat het een 4 GB was.
Hmmz, hier ook precies dezelfde 4Gb maxtor liggen, ding kwam uit een oude server en scheen kapot te zijn :)

In m'n eigen server gebruikt om games op te hosten, gaat voor zover ik weet altijd nog goed, maar een HD-mod zal'k nog maar even uitstellen ;)

Hij is wel errg :9~ trouwens

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

FragFrog schreef op 03 September 2003 @ 14:17:
[...]
Hmmz, hier ook precies dezelfde 4Gb maxtor liggen, ding kwam uit een oude server en scheen kapot te zijn :)

In m'n eigen server gebruikt om games op te hosten, gaat voor zover ik weet altijd nog goed, maar een HD-mod zal'k nog maar even uitstellen ;)

Hij is wel errg :9~ trouwens
/me Meneer aard gaat maar eens in de doos graaien met oude hdd`s

Voor mensen die er geintereseert zijn mail me maar heb er een stuk of 10 van 300 mb of sow.

Weer een leuk modje voor in de winter.....

[ Voor 15% gewijzigd door Meneer aard op 03-09-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer aard schreef op 03 September 2003 @ 14:36:
[...]

/me Meneer aard gaat maar eens in de doos graaien met oude hdd`s

Voor mensen die er geintereseert zijn mail me maar heb er een stuk of 10 van 300 mb of sow.

Weer een leuk modje voor in de winter.....
Hopelijk heb ik tegen die tijd een mooie how-to gebakken ;)

(met z'n allen lekker see-through HDD's bakken >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

wel opletten, als je de koppen af en toe wilt doen bewegen moet je de hdd volledig aansluiten op het systeem en dan je OS wat lees/schrijfbewerkingen laten uitvoeren, als je het echter puur voor de sier doet en geen IDE-slot wil opofferen (of als je gewoon de schijf heb onbruikbaar gemaak) dan zal de schijf enkel bij het opstarten van de pc draaien; na enkele ogenblikken valt alles dan stil. Ik zou niet weten hoe ik die harde schijf kan laten draaien en laten bewegen zonder IDE-met-rest-van-pc eraan verbonden.

Anyway, om ontopic te blijven: Een update van men mislukkingen sinds men vorige post: Een J/K flipflop gemold (zitten bakken en braden met de soldeerbout), wat ledjes gemold en dan nog een hele hoop test-printplaten (voor je het weet zitten die gaatjes toe of zitten de pinnetjes onderling verbonden).

[ Voor 23% gewijzigd door Ibex op 03-09-2003 17:47 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Niet echt een mod actie maar wel erg dom. Ik was nog een beetje aan het internetten in mijn bed met m'n laptop (don't ask) valt mijn afstandsbediening naast mijn bed, dus ik klap die laptop dicht en leun uit mijn bed om er bij te kunnen en haalde het dus net niet. Verplaats mijn arm en leun wat verder, ik hoor pats en had een enorme ster in mijn scherm. Had dus met mijn elleboog op mijn laptop gesteund 8)7

Oja een nw schermpje voor mijn laptop kostte €1200 |:(

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Frag or die schreef op 04 September 2003 @ 14:43:
Niet echt een mod actie maar wel erg dom. Ik was nog een beetje aan het internetten in mijn bed met m'n laptop (don't ask) valt mijn afstandsbediening naast mijn bed, dus ik klap die laptop dicht en leun uit mijn bed om er bij te kunnen en haalde het dus net niet. Verplaats mijn arm en leun wat verder, ik hoor pats en had een enorme ster in mijn scherm. Had dus met mijn elleboog op mijn laptop gesteund 8)7

Oja een nw schermpje voor mijn laptop kostte €1200 |:(
Had je dan niet beter een nieuwe laptop kunnen kopen? 8)7

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

vandaag heb ik me 4x20 blauwe LCD gegrild, ik had effe alle kabels wat weggewerkt, bleek dat ik de + en - van me lcd power had omgedraaid. Hij doet t nog wel, maar niet echt geweldig meer. (waneer hij bijvoorbeeld winamp stats laat zien doet ie het goed, maar tijdens het showen van mijn pc temps. komen er vage tekens enzo

• Turkish
  • Laatst online: 30-08 13:59

Turkish

zhé germans

Bi0Hazard schreef op 04 september 2003 @ 18:28:
[...]

Had je dan niet beter een nieuwe laptop kunnen kopen? 8)7
Nee laptop is van de zaak, dus die hebben een afweging gemaakt wat economisch gezien het beste was. Mijn baas zei trouwens dat ik maar Carglass moest bellen, toen ik het hem vertelde >:)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht laat ik eens een nieuwe kast kopen voor mijn ouwe pc, daar zaten wieltjes bij. Ik dacht "leuk" en schroef ze eronder, zet hem terug op mijn bureau sluit alles weer aan... draadloze muis en toetsen bord, en een gamepad MET DRAAD. Ga op mijn bed zitten speel een vecht spelletje, ga te erg op in het spel (lees kon niet winnen en dacht door wild te bewegen mijn speler meer kracht te geven) trek te hard aan de gamepad, EN DE HELE PC RIJDT VAN MIJN BUREAU AF... auw (amd 1333)

kast kapot
moederbord kapot
videokaart afgebroken
hardeschijf overleden
parketvloer kapot!!!

daarna heb ik maar een hele nieuwe pc gekocht ZONDER WIELTJES

Das al lang geleden nog niet zo lang geleden heb ik waterkoeling in gekocht en dat wou ik ontluchten door mijn kast scheef te houden. ik kwam er achter dat het dekseltje niet op mijn reservoir zat toen mijn witte trui blauw kleurde.
En natuurlijk met mijn vingers tussen fans.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 01:19:
..., EN DE HELE PC RIJDT VAN MIJN BUREAU AF... auw (amd 1333)

kast kapot
moederbord kapot
videokaart afgebroken
hardeschijf overleden
parketvloer kapot!!!
Ik zie het helemaal voor me :X

Volgens mij zag je die PC in slow motion vallen, of niet? Damn, ik zou zo zwaar schelden en janken als mijn case zou vallen :D

/me realiseert zich net: nog nooit vinger in fan, de 110-230 switch nooit aangeraakt en nog nooit een stuk hardware kapot gemaakt (of je moet het bankje RAM dat DOA was meetellen). Ben ik nu te n00berig om n00b te zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 01:42

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

alleen mijn net twee uur oude logitech cordless optical desktop dronken gevoerd... got wat ruft dat, utigedroogd bier.... en krijg die stank er maar eens uit voordat je naar de funprice terug gaat om je garantie te claimen :X heeft me drie keer goed spoelen gekost :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS43
  • Laatst online: 23-11-2021
Ik heb een Antec kast, en haalde mijn HD bak eruit, om er een koeler in te plaatsen. Zonder natuurlijk de kabels (mooie gele ronde akasa kabels) los te trekken, uiteraard. Ging vlak langs het hoekje van mijn grafische kaart. Bij het terugplaatsen van de bak ging het nog iets moeilijker, maar beetje brute kracht en hij zat op zijn plek. Opstarten en................kan hij geen HD vinden :( . Ik kijken, heb ik de buitenste drie draadjes van me IDE kabel, vlak bij de HD stekker doorgesneden :( , doordat hij te strak langs de grafische kaart is gegaan.

Gelukkig met een beetje tape en soldeer gerepareerd.

JPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 01:19:
, EN DE HELE PC RIJDT VAN MIJN BUREAU AF... auw (amd 1333)

kast kapot
moederbord kapot
videokaart afgebroken
hardeschijf overleden
parketvloer kapot!!!
;(

heeft het niet vastschroeven van je externe stekkers toch een voordeel: je monitor is niet mee gevallen

offtopic:
ikzelf schrok me al rot toen ik vergat dat ik mijn koptelefoon nog op had, en weg wou lopen. valt mijn minidisc deck anderhalf meter op de grond, speelde door zonder ook maar te skippen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
ik heb er ook eendje.
CPU (P4B 2,4) installeren, hij wil niet in zn socket.
kijkt onder de CPU, is 1 pinnetje helemaal verbogen.
* RocketKoen pakt een pincet en zet dan pinnetje wel weer even goed.
knap, heb ik het pinnetje eraf getrokken :/

herinner me er nog een:
een DVD speler proberen te hotswappen (zaterdagavond @ een LAN, was brak).
en dan met geweld de molexstekker er verkeerdom instoppen....
en maar afvragen waarom ie niets deed tot ik eens goed keek hoe al die andere molexen zaten

[ Voor 36% gewijzigd door RocketKoen op 05-09-2003 17:02 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je er een molex nou verkeerd om instoppen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 20:38:
hoe kan je er een molex nou verkeerd om instoppen?!
Goed stouwen, met een hamer past alles 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 14:58:
vandaag geprobeerd ledjes in me toetsebord te verwisselen
ze doen het alleen de hlft van de toetsen nie meer
er was namelijk soldeer op de contactpunten gekomen, ik denk dat het daardoor komt
ik heb dan ook nooit eerder gesoldeerd 8)7
ik heb dus heel deze reply met onscreenkb moeten typen :X (morgen heb ik rsi)
hier is nog een plaatje van me stoplichtkeyboardmod :+
[afbeelding]
de 1ste keer mislukte bij mij ook. 1 ledje wilde ik vervangen. (waarom jij ook het doorzichtige kapje van het ledje eruit hebt gesloopt snap ik werkelijk niet)

anyway daarna dus wel gelukt.
zie 3de plaatje onderaan op deze pagina

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~puckstar/led.gif

[ Voor 15% gewijzigd door PuckStar op 05-09-2003 22:08 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ok, hier mijn mislukkingen:
In mijn n00btijdperk een moederbord monteren zonder afstandbusjes en vervolgens 3x met de voeding teruggaan omdat de pc niet aan wil (hoe zou dat nou komen) :X
Een baybus gemaakt met ledjes erin, uiteraard zonder krimpkous oid, dus gewoon losse solderingen. Wil mn fans es op 12v zetten: ouch, schakelaartje is wel erg heet... bleek het schakelaartje via het weerstandje van een ledje kortsluiting te maken 8)7
Waarom de voeding niet uit ging en de pc vrolijk door bleef draaien is me nog altijd een raadsel.
Ook een keer een FD-molex aangepast zodat er een 7-volt fan op kon... dat vervolgens vergeten en op je diskettestation aansluiten... Geen rook maar hij was 100% overleden.
Daarna nog een stuk of 25 superfelle blauwe leds in je toetsenbord modden... die vervolgens na een week allemaal beginnen te knipperen (en alle verbindingen zitten gewoon vast)
Koeler van de GF2mx een keer willen vervangen en daardoor de core kromtrekken, waardoor er allemaal vrolijke streepjes door mn beeld kwamen :/
En ik wilde een keer bij een 486 het lege biosbatterijtje vervangen... Hmm zit wel erg vast... Naja dan trekken we toch gelijk de hele aansluiting van het moederbord mee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 03:11:

Ook een keer een FD-molex aangepast zodat er een 7-volt fan op kon... dat vervolgens vergeten en op je diskettestation aansluiten... Geen rook maar hij was 100% overleden.
het kan nog leuker, ik had gewoon het stekkertje verkeerd om erin gedaan, die drive heeft nog nooit zo hard gelopen 8)7
Helaas voor korte duur, hij begon enorm te stinken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Laatst online: 22:50

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Dan kan ik ook niet achterblijven.

1) keer op een lanparty willen opstaan.. Bleek mijn koptelefoon draad vast te zitten onder m'n stoel.. gevolg.. koptelefoon aan gort

2) ook op lanparty. Monitor aansluiten. PC aan. "HUH, m'n rood is weg" kijk in de connector heb ik een paar pinnetjes vakkundig platgebogen. Met veel priegelwerk weer goed gekregen

3). 12cm fan getest buiten m'n kast,, valt het kreng om en uit reflex wil ik hem pakken "CHOP" stukje vel weg van m'n vinger.

4). Met +2 graden proberen een zijpaneel te spuiten.. Allemaal vlekken en zag er niet uit.

5) met Decoupeerzaag een radioactief logo proberen uit te zagen.. Gevolg. Zijpaneel krom en lelijke mod geworden.

6). Baybus gemaakt. Ik fanatiek naar campzone toe. Ik wil patserig mijn ingebouwde ccfl demonsteren.. KLIK schakelaar om. POEF pc uit.... bleek dat tijdens t vervoer mijn inverter 1mm was verschoven en kortsluiting maakte met m'n kast..

7) tijdens repareren van m'n ccfl een nieuwe molex stekekr erop gezet.. blijk ik per ongeluk m op de 12v en de 5v te hebben aangesloten.. POEF.. wederom voeding uit en een hoop rook en stank (lang leve me flowerpower voeding met ingebouwde zekering die zichzelf reset.

8) Tijdens verbouwen van m'n kast m'n ccfl gesloopt..

9) Statische electriciteit over 16mb EDO ram bankje geknalt... resultaat.. pc zag nog 1mb van de 16.. En dat in de tijd dat geheugen ongeveer 700 piek kostte..

10) Tijdens verbouwen pc van een vriend van me z'n amd koeler verbouwd( 2e fan erbij).. Fan aangesloten op 2e fanheader.. PC aan. VOEEEEEEEEEEEEEEm.. vette kortsluitingsbrug over het moederboard.. mobo dood, proc dood.

11) kapotte voeding.. voeding opengeschroeft.. nieuwe fan erin.. voeding weer dicht.. pc weer aan VOILA.. niks aan de hand.. kast naar serverhok verplaatst op het werk. Doe pc aan wil niet.. hMM> nog eens powerknop.. en nog es.. en nog es. .en ineens VOEEEEEEEEEEEEEEEEEEM kortsluiting door de hele voeding heen.. bleek +12v kortsluiting te maken met de kast.. Meteen nieuwe kast gehaald.. die bak moest meteen weer in de lucht.. verder werkte die pc nog prima.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan :D. En zowaar, sommige dingen gaan zowaar nog goed :P

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Dis een beetje een verhaaltje (alsin opvolgend :D)

We hadden net verbouwd en het nieuwe bureau nog niet binnen, dus hadden we thuis een nogal kleine tafel staan met de pc+scanner op de grond (pc wel op een kistje) en een grote 17" op de tafel.

Stoot per ongeluk de 17" van de tafel, kiept op de pc (flinke deuk) en daarna op de scanner.

Monitor flikker nadien af en toe wat, maar voor de rest nog ok.
Scanner gaf echt vage kleuren met het scannen >> vuilnisbak
PC alleen een deuk :D

Nieuwe scanner gehaalt (alleen nu een usb, andere was SCSI)

Op het mobo zat zo'n usb aansluiting, dus bracket gehaalt bij pc-zaakie, erin geplugd, pc aan.

Keybord error gevold door de toon dat er een toets vastzit... mmm, andere keybord eraan.

Niets :(, mobo doorgemeten, kapot dus :(.

Hebben toen een PIII 800 gekocht en alles deed het nog (wel wat beter spul erbij gekocht :D)

Bij een kennis van ons EXACT hetzelfde probleem, ook mobo dood.

Voor de rest, jah alles van oude naar nieuwe pc gekopierd, daarna oude geformat en toen crashte de hd van de nieuwe bak :(:(:(:(
(nieuwe gekregen onder garantie)

Ook een keer het meganisme van een dvd speler gesloopt doordat hij niet open wou gaan met een verbogen paperclip in da gaatje.

Nog met voedingen:
* Had 1 voeding, werkte gewoon goed, constante spanning enzo, maar er kwam zwarte rook uit da ding, na een tijdje stopte ie met werken...
* Een voeding gaf geen spanning en zoemde nadat hij gevallen was, ikke alle draden doormeten, net mee klaar, wil 'm net uitzetten, *knal*, vonk stop eruit, hele binnenkant doorgebrand.
* Had met een voeding (zat in een lege kast die van me fiets was gevallen) die zoemde ook, ik denk o nee weer een kappotte, maar deze was (gelukkig) niet kapot, kwam door zo'n irri "MIN LOAD" die niet eens op die voeding stond aangegeven :r

Das het wel zo'n beetje op de gebuikelijke kortsluitingen/stroomschokken na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 min geleden weer een nieuwe mislukking:
Wilde mn p1 servertje zo stil mogelijk krijgen... dus beter koelblok op de cpu zodat hij passief gekoeld kon worden etc, enige wat nog echt geluid maakte was de voeding. Die dus opengeschroefd, nieuwe 80mm fan erin en de 7-volt mod erop toepassen. Voeding in stopcontact > aanzetten > bzzzzzt > voeding uit. Morsdood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P I 150 mhz opgeblazen, hij heeft de 200 net gehaald >:)

Vingers in fans gestoken.

Voeding stond opeens in brand. Weet niet wat ik gedaan heb.

En natuurlijk een monitor. Hoort erbij in het rijtje. Die rookte goed. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft nix met casemodden te maken...
k was bezig met adsl aanleggen bij kennissen.
Oude koperen telefoonkabel zeg maar
Maar ik wilde daar zon stekkertje opzetten (RJ11) en dat ging stroef

Dus ik wilde de draadjes beetje vochtig maken met mn tong

rood+blauw tegen natte tong _/-\o_

nouw de rest verzinnen jullie zelf maar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sodeknetter
hoe krijgen jullie dat allemaal voor elkaar?
het enige dat ik tot nu toe voor elkaar heb gekregen is de helft van men front audio draadjes doorknippen....
was bezig met het doorknippenvan een tairappie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Vroeger.. kreeg van een lollig klasgenootje (die meer van pc's afwist) te horen dat je pc sneller opstart wanneer je format c: intypt (in de 286 tijd)...
Officieel had hij gelijk, ouders waren niet echt blij (was een werkpc).

Maar dit heeft niet veel met modden te maken.

- Kabels wegwerken: kortsluiting in luidsprekerdraad (hoe weet ik overigens nog steeds niet) fikken... shit.. uit reactie water erover 8)7 (hey, ik hou niet van vlammen op kamer)... alleen de speaker kapot

- Chieftec deur kromgetrokken... pure lompigheid

- Overklokken zonder Dividers in te stellen, enkele PCI kaartjes werken sindsdien niet meer lekker (of niet)

- Monitor onder open dakraam laten staan terwijl het regent... grmmmblll

- Aero 7+ koeler laten fikken (niet mijn schuld, maar toch)

Ehmmm... volgens mij waren er nog meer... (owja, CCFL <knak>) maar ik begin me eigenlijk nu al te schamen ;) dus ik hou ff op...

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 07:37

xychix

FreeBSD Rules !

FF nieuwe harde schijf toevoegen... jah de pc staat nog aan... en ???
tik ik met de nieuwe hd op de printplaat van de andere..... SJIT Kortsluiting en mijn oude hd stuk..
ah die paar honder euro... maarja ook de projecten die ik de week daarop moest opleveren!
Gelukkig heb ik na een paar stressdagen een gelijk schijf gevonden en heeft een printplaat-swap mijn data terug gehaald..

ik weer gelukkig.. en een wijze les. ik maakt nu WEL backups en werk op een Samba File Server waar ik NIET aan pruts

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
mm, kom ik ook dan.

- Bezig met modden fans, terwijl pc gewoon aanstaat (draatjes etc aansluiten). FLITS, lekekre kortsluiting tegen de kast (hd bracket om precies te zijn). HD dood :'( , had geen bonnejtes meer, maar er stond nog wel een sticker op van het bedrijf en de datum, en ik had dus nog gerantie, thank GOD.

- Kast laten flikkeren doordat hij op dempings materiaal stond (en niet echt stabiel) en opeens BANG (schrok me dood) Oude Bigfoot 2,5 gig helaas overleden, die wilden ik graag in mijn server kwijt :'(

- Mobo verkeert geflashd (onder win98 |:( ), bios/mobo half verrot, gelukkig door een trukje toch weer aan et werk gekregen.

-Multimeter verkeert gebruikt, pats, mooie kortsluiting, thank GOD dat voedingen tegenwoordig zijn beveiligd

- Mijn broer: tulp stekekr van stereo ingeplugged, stereo stond gewoon aan en de pc ook. BOEM, mooie Yamaha versterker naar de hel. Glukkig nog garantie

- Vriend van mij: Mijn versterker (al een oude kenwood van 35 jaar :9 :P ), proberen te modden, zodat ik een extra line-in had voor een cd speler (ipv een draaitafel ingang) verkeert gegaan, heb nu geen radio meer :|

- Heatsinks verkeerd op geforce 2 kaart gedaan. Zwarte balk over beeld, bleef ik nog heel lang zien, en zomaar opeens op een dag was ie weer foetsie :?

ehm...is dit genoeg?

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuckStar schreef op 05 September 2003 @ 22:06:
[...]

de 1ste keer mislukte bij mij ook. 1 ledje wilde ik vervangen. (waarom jij ook het doorzichtige kapje van het ledje eruit hebt gesloopt snap ik werkelijk niet)

anyway daarna dus wel gelukt.
zie 3de plaatje onderaan op deze pagina

[afbeelding]
ik heb helemaal geen plastic kapje eruit gesloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

B_FORCE schreef op 08 September 2003 @ 16:50:
[...]
- Mijn broer: tulp stekekr van stereo ingeplugged, stereo stond gewoon aan en de pc ook. BOEM, mooie Yamaha versterker naar de hel. Glukkig nog garantie[...]
Doe ik altijd, nog geen last van gehad :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Niet online
Ibex schreef op 08 September 2003 @ 17:10:
[...]

Doe ik altijd, nog geen last van gehad :Y)
nee ik zelf ook nie... nog nooit, maargoed.... ik doe ehm tegenwoordig toch maar uit, vind het zonde om zo'n antieke verster te mollen :)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane Jac
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 19:15
Laatst ging het bij mijn ook ff fout.
Ik had ongeveer een halfjaar gelden mijn case gemod heb wat
ccfl's er in gebouwd enzo wat extra fans en mijn creatie een HD VU meter.
Ik alles ingebouwd enzo is zo ongeveer een halfjaar goed gegaan. Ik had een schakelaar gezet tussen mijn Vu meter en mijn gewone HD led. Toen kwam ik er ineens achter dat die VU meter het niet meer deed dus shit hoe kan dat nou!? Nou jah niet meer naar gekeken eigenlijk maar ik had wel mijn zijkant er af gehaald met mijn window. Ik start mijn pc de volgende dag op en denk na een tijdje wat stinkt het toch allemaal wat denk je al mijn verbindingen die ik heb gemaakt van die VU meter worden een beetje warm en beginnen gewoon door te fikken. Snel stekker eruit en dat ding losknippen.
Draadjes vervangen doorsolderen en testen wat denk je nix kapot :? Dus ik alles weer netjes maken en een betere oplossing voor de draden gezocht om ze mooi weg te werken en makkelijker aan te sluiten. Alles klaar --> testen NIX
Ik even aan IC voelen nou dat was zowat 100 graden en dus fikken verbrand.
Bleek dat in het schema de + en - waren omgedraaid. Foutje en dat wist ik maarja wel gewoon verkeerd aansluiten en je p1,7 GHz met dure GF er aan wagen en al je data. Ben blij dat het weer goed is afgelopen

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan mag je idd wel ff blij zijn :)
Ik heb eigenlijk nog nooit echt veel kapot gemaakt, behalve dan de "Ik ben nog een klein lief noobish ventje en jaag dus maar ff 220 door mn kleine vingertjes" foutjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Okay, ook een mooie dan hier :

Ik had net een nieuwe pc aangeschaft (nee die doet het nog) dus mijn oude pc kon wel wat modding gebruiken na mijn mooi mod case (geloof dat ik nog wel ergens pics heb, maar geen zin om op te zoeken).

Het was kerst (lees : WAS), dus ik denk, laat ik eens kerstverlichting in mijn kast aansluiten zodat ik dat als kastverlichting kon gebruiken.
De Kerstverlichting was afkomstig van een muts (lees : kerst petje met rood bewegende lampjes), deze had ik er dus uitgesloopt, en ik denk, het enige wat ik hoef te doen is deze op de stroomuitgang van mijn voeding te plaatsen (5v).

Afijn, alles zit mooi op zijn plaats, dus ik dacht, laat ik het eens testen.
PC aan > alles werkt perfect, winblows start enzo...
Ik denk, kerstlicht aan en genieten maar.

*draaide knopje om > ZAP alle verlichting in het hele huis uit, aardlekschakelaar omgeslagen.

Ik denk, zal wel, alles weer terug gezet, wil mijn pc aanzetten : niets.....

Ik nagekeken, dacht, misschien voeding stuk...
Maar nee, alles was kapot, mobo naar de vielesnietus 8)7

Dat was dus mijn servertje.... en dat alles omdat die kerstverlichting gemaakt was om op 1,5 volt te lopen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door KatirZan op 09-09-2003 17:42 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je in godsnaam je mobo naar de knoppen als je je voeding kortsluit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

niet echt case modden maar wel klote; 25 gig aan data weg omdat ik een map (verborgen) zag van 300 MB "system volume information" ik denk wat is dat nou voor een onzin. Na een reboot al mijn data, mp3, films, savegames kwijt :( :( :( :( dat was wel ff flink balen

[ Voor 4% gewijzigd door Mojo op 09-09-2003 18:53 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Ik kan mijn lijstje (gelukkig) nog beperkt houden:

Ik moest windows opnieuw installeren, maar mijn comp wou niet booten vanaf de cdrom. In een of ander topic lees ik dat sommige cd-rom spelers niet herkend worden door het bios => ff ander station erin en proberen... niets, zelfs geen bootscherm, kijk ik in mijn case en... wat zijn die kleine cilindervormige voorwerpen daar beneden??? :?
2 condensators, eraf gestoten bij het verwisselen van die stations.

Ik dus naar de elektronica winkel om 2 condensators te gaan halen. maar de pinnetjes van die andere condensators zaten nog op het moederbord. hmm... dat is wel handig, dan soldeer ik gewoon de andere condensators aan die pinnen dan heb ik zeker een goed contact met elke laag. :X
Na 5 minuten verhitten heb ik het maar opgegeven en mijn ouders ingelicht dat we een nieuw mobo nodig hebben.
Blijkbaar stoten die pinnetjes solduur af want ik heb er geen druppel opgekregen en ik vermoed dat elke elektronische component in de buurt van die condensators wel de geest gegeven hebben (heb dit niet uitgeprobeert, mijn goesting om te solderen was plots verdwenen).

Btw: mijne nieuwe mobo was ook kaduuk, die mag ik morgen gaan inwisselen

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:24
Ik heb hier een SweeX 5 poorts switchje staan. Nu ben ik een tijdje terug allemaal wezen slepen met PC's naar andere kamers enzo, en was ik de adapter van de switch kwijtgeraakt.

Dus ik kijk ff rond in mijn kamer en zie een adaptertje liggen. Er niet echt bij nadenkend steek ik het ding in mijn switch (past perfect). Begint het aleen 2 min later een beetje te stinken en de powerled op de switch loopt vaag te knipperen. Blijk ik een 9.3V kpn telefoon adapter in mijn switch gestopt te hebben ipv de gebruikelijke 7.5V :X.

Gelukkig kan alleen poort 3 het niet navertellen maar werkt hij verder nog naar behoren :P.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag: ben een cut out aan het doen maar ik heb een beetje verkeerd gezaagd :o

Een klein langwerpig gaatje (iets van 3mm x 1cm) welk gedeeltelijk moet opgevuld worden.

Er komt een plexiglas achter dus ik dacht het dicht te plamuren ,case wodt toch nog geverfd.

Goed idee? Iemand een beter idee?

• PuckStar
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-08 23:37
SA007 schreef op 07 September 2003 @ 19:01:
Dis een beetje een verhaaltje (alsin opvolgend :D)

We hadden net verbouwd en het nieuwe bureau nog niet binnen, dus hadden we thuis een nogal kleine tafel staan met de pc+scanner op de grond (pc wel op een kistje) en een grote 17" op de tafel.

Stoot per ongeluk de 17" van de tafel, kiept op de pc (flinke deuk) en daarna op de scanner.

Monitor flikker nadien af en toe wat, maar voor de rest nog ok.
Scanner gaf echt vage kleuren met het scannen >> vuilnisbak
PC alleen een deuk :D

Nieuwe scanner gehaalt (alleen nu een usb, andere was SCSI)

Op het mobo zat zo'n usb aansluiting, dus bracket gehaalt bij pc-zaakie, erin geplugd, pc aan.

Keybord error gevold door de toon dat er een toets vastzit... mmm, andere keybord eraan.

Niets :(, mobo doorgemeten, kapot dus :(.

Hebben toen een PIII 800 gekocht en alles deed het nog (wel wat beter spul erbij gekocht :D)

Bij een kennis van ons EXACT hetzelfde probleem, ook mobo dood.

Voor de rest, jah alles van oude naar nieuwe pc gekopierd, daarna oude geformat en toen crashte de hd van de nieuwe bak :(:(:(:(

Ook een keer het meganisme van een dvd speler gesloopt doordat hij niet open wou gaan met een verbogen paperclip in da gaatje.

Nog met voedingen:
* Had 1 voeding, werkte gewoon goed, constante spanning enzo, maar er kwam zwarte rook uit da ding, na een tijdje stopte ie met werken...
* Een voeding gaf geen spanning en zoemde nadat hij gevallen was, ikke alle draden doormeten, net mee klaar, wil 'm net uitzetten, *knal*, vonk stop eruit, hele binnenkant doorgebrand.
* Had met een voeding (zat in een lege kast die van me fiets was gevallen) die zoemde ook, ik denk o nee weer een kappotte, maar deze was (gelukkig) niet kapot, kwam door zo'n irri "MIN LOAD" die niet eens op die voeding stond aangegeven :r

Das het wel zo'n beetje op de gebuikelijke kortsluitingen/stroomschokken na
je verhaal heeft toch helemaal nix met CM te maken?! of ziet ik dat nou verkeerd.

[My Home Automations]

• KatirZan
  • Laatst online: 12-09 13:06

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 17:58:
Hoe krijg je in godsnaam je mobo naar de knoppen als je je voeding kortsluit :?
Mja, ik hier ook geen idee :S Heb al andere voeding erop gehad, nog steeds stuk, mobo doorgemeten en die is echt goed doorgefikt, want zelfs mijn geheugen doet het niet meer :S

Wabbawabbawabbawabba

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
Hmmm ... ik heb weer een nieuwe erbij ... alleen gelukkig is er nix kapot ...

Sinds kort waterkoeling, maar de temps klopte voor geen meter. Veel te hoog. Dus ik zoeken, zie ik dat de slang in het reservoir geklemd wordt. Geen goede flow. Dus ik denk, als ik er een beetje aan trek, komt ie wel los en stroomt het water goed door.

GELUKKIG was ik nog wel zo slim om de OC uit te zetten, maar de pomp was ik even vergeten.

Dus ik beetje rommelen aan die slang, komt ineens de andere kant los ... AAARGH !
Waardoor me pompje het water uit het reservoir pompte. Zo over me CDR heen. Tegen me HDD aan en onder me Voeding en Mobo.

Gelukkig heb ik een servercube, waardoor er alleen water ONDER me mobo kwam. PSU, CDR en HDD laten drogen in de Zon(Was toen echt blij dat het zulk warm weer was ;))
En voorzichtig aangesloten ... alles werkte gelukkig weer.

Sindsdien let ik GOED op de pomp als ik bezig ga ;)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

haha heb je geluk gehad

• TDLofCC
  • Laatst online: 02-02-2024
En niet zo'n klein beetje ook :)

Wil alleen nu me reservoir aanpassen ... maar ik moet er nog even goed naar kijken dat er niet WEER zoiets gebeurd ;)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Mojo
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Update: Ik heb een slot 1 Mobo gemold door de bios reset switch niet goed terug te stoppen; de pinnetjes zitten zo : . . .
1 2 3

Nu zit het jumpertje normaal op 1,2 om te resetten doe je deze op 2,3 voor 10 sec en dan terug op 1,2 ik deed hem terug op alleen 1. gevolg, Mobo doet niets meer.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

- 110 V ervaring (Volgens mij is dit de eerste tweak die je standaard uitvoert :(
- Laptop mollen (486 :z)
- Ram kan niet tegen 70 Kg StonedKinG
- Hartvormige CD in een 50x CDrom spler is niet bepaalt stabiel. Affijn, 143 stukjes CD eruit kunnen peuteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-09 20:35

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

ShotGun schreef op 09 September 2003 @ 19:05:
Ik heb hier een SweeX 5 poorts switchje staan. Nu ben ik een tijdje terug allemaal wezen slepen met PC's naar andere kamers enzo, en was ik de adapter van de switch kwijtgeraakt.

Dus ik kijk ff rond in mijn kamer en zie een adaptertje liggen. Er niet echt bij nadenkend steek ik het ding in mijn switch (past perfect). Begint het aleen 2 min later een beetje te stinken en de powerled op de switch loopt vaag te knipperen. Blijk ik een 9.3V kpn telefoon adapter in mijn switch gestopt te hebben ipv de gebruikelijke 7.5V :X.

Gelukkig kan alleen poort 3 het niet navertellen maar werkt hij verder nog naar behoren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Dingen slopen doe ik niet zoveel (er schiet me iig niks te binnen, kan ook met overmatige consumptie van bier gisteren te maken hebben), maar ik ben echt kampioen in fans verkeerd om laten blazen, harddisks in verkeerde volgorde in het rack schroeven, draadjes te vroeg vast maken terwijl er nog iets anders achterdoor moet. Kort samengevat: ik ben de "verkeerde volgorde" kampioen. Daardoor duren de simpelste dingen bij mij vaak uren....
8)7 8)7 8)7

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Ik kreeg van een school een 486DX 8)7. Toen BIOS eruit gehaald van mobo. En andere erin gedrukt (die andere waz gaar)

Ik druk er em in, druk power knop in...start half op
En chipie begint te roken :/

Had em er dus er verkeerd ingezet :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 22:27

Bob Popcorn

Plop!

Hehehe das wel klote Dark Spirit :P

Laatst op school nog getest hoeveel volt een fan nou wel niet kan hebben, bij de 36 volt vond ie het niet fijn meer en begon ie te stinken :P

Op 24 volt kan ie trouwens zichzelf voortbewegen :D

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Bob Popcorn schreef op 21 September 2003 @ 22:13:
Hehehe das wel klote Dark Spirit :P

Laatst op school nog getest hoeveel volt een fan nou wel niet kan hebben, bij de 36 volt vond ie het niet fijn meer en begon ie te stinken :P

Op 24 volt kan ie trouwens zichzelf voortbewegen :D
Op 24 volt zal ie het ook niet al te lang volhouden. Dat doe je toch ook niet voor de stilte he ;)

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Nee na een paar seconden gaat ie een "knipperen" zeg maar :P

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Iemand ooit een inverter (voor CCFL) verkeerd om aangesloten? Ik nu wel dus.
Plus en de min verkeerd om...

WAT EEN KNAL!!!!

Zon busje compleet uit mekaar. Computer uit, grote blaar op de vinger en piep in de oren...damn....

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kazz1980/inverter.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door kazz1980 op 25-09-2003 18:03 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

kazz1980 schreef op 25 September 2003 @ 18:03:

WAT EEN KNAL!!!!

Zon busje compleet uit mekaar. Computer uit, grote blaar op de vinger en piep in de oren...damn....

[afbeelding]
hehe, condensatortjes knallen altijd zo geweldig :o
Heb het hier met m'n scanner voeding gehad, per ongeluk 1tje verkeerd om aangesloten, een doffe klap en een enorme rotte-eierenlucht uit de behuizing (redelijk groot, is voor zowel m'n scanner als m'n stuur, zelf gemaakt [LM317] ) :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 19:06 ]

Verwijderd

Enige wat ik tot nu toe gesloopt heb is een voeding.
Het wel bekende knopje aan de achterkant verkeerd hebben staan. |:(
Boem en een hoop rook :'(

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

[quote]Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 01:15:
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 16:19:

Dit kun je trouwens zeer goed doen met een vulpotlood....(0.5 mm) ik heb al menig processor uit mijn handjes laten kletteren.

mijn failures:
natuurlijk het nodige brand en snijwerk (een dremelkloon supersnel laten draaien en aan de verkeerde kant oppakken is niet leuk).
van een soldeerbout de punt vervangen nadat deze 3 minuten uit stond. ( heb nu nog geen gevoel in mijn linkerwijsvinger)

dat was het wel zo'n beetje (tot nu toe) :+
Hoe kun je in godsnaam een dremel aan de verkeerde kan oppaken!? 8)7
Je had toch wel handschoenen aan hoop ik?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 00:13 ]

Samen staan we sterk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

Jezus een dremel aan de verkeerde kant pakken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:14
TheDarkLord666 schreef op 10 September 2003 @ 13:27:

Sindsdien let ik GOED op de pomp als ik bezig ga ;)
Ik had mijn pomp met resefoir ook maar eens uit geprobeerd als het fout ging :)

geloof mij die slangen komen niet meer los hoor, ziet er leuk uit een eheim 1250 die binnen 5 seconden mijn resf leeg pomt (en ja ik heb een lomp resf van ca 4 liter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 00:14
[quote]IkBenAlles schreef op 25 September 2003 @ 19:54:
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 01:15:

[...]

Hoe kun je in godsnaam een dremel aan de verkeerde kan oppaken!? 8)7
Je had toch wel handschoenen aan hoop ik?
Ow das niet zo moeilijk, ik had het niet met een dremel overgens maar een soldeerbout ik ben bezig grijp naar de bout die achter mij lag dus zonder te kijken nou de rest mag je zelf in vullen maar er zijn wel wat vloeken in het rond gevolgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb wel eens zo'n geruisloze zalman koeling op me ti4600 gemaakt, maar opeens deed ie het niet meer!! dus ik de schroefjes wat loser gedraaid en toen deed hij het weer! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WAT EEN KNAL!!!!

[afbeelding]
ik heb dit ook ooit gehad.....
alleen ik liet em net optijd los....
hij werd me een beetje te heet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03

WAT EEN KNAL!!!!

[afbeelding]
Is dat niet gewoon een stekkertje dan? Was dat een neonX buisje? die krijg ik namelijk ook volgende week en heb geen zin om die ook op te blazen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 19:56:
[...]

ik heb dit ook ooit gehad.....
alleen ik liet em net optijd los....
hij werd me een beetje te heet 8)7
Had ik ook een keer, was m`n opstelling met lampje+schakelaar aan het testen in een oude kast+ voeding. Had wat draadjes gestript enz. daar 12v aangehangen. Kwam nog een keer 12v op die kast. Knetteren, stinken en doen. Op geven moment ging de ccfl uit/aan en daarna uit.

10 seconden later hoor je uit de voeding keiharde knallen. Weg voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopperCAT
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-08 19:53

CopperCAT

Cu --> Cu(2+) + 2e-

Ik had net van die blauwe led-fans gekocht. Maar die dingen maken veel te veel lawaai op 12v, dus wilde ik met wat krokodille-klemmen mijn fan aansluiten op een molex (enkel om te testen natuurlijk) . Ik zet dus de pc aan. "Hé, dat maakt nog meer lawaai dan voorheen, hmm" Tot ik de rook uit de voeding zag. Snel stekker uit getrokken. Het rubber rond de krokodille-klemmen was aan het smeulen en op sommige plaatsen volledig afgesmolten :o :o Help! (Klemmen waren tegen mijn alu-kast gaan hangen) Gelukkig werkte alles nog...

Core2D E6600 :: Scythe Ninja 1000+ :: G-Skill DDR2 PC6400 4-4-4-12 HZ 2048Mb :: Asus P5W DH :: 2* Barracuda 7200.10 320Gb S2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Meneer aard schreef op 26 September 2003 @ 21:57:
[...]

Had ik ook een keer, was m`n opstelling met lampje+schakelaar aan het testen in een oude kast+ voeding. Had wat draadjes gestript enz. daar 12v aangehangen. Kwam nog een keer 12v op die kast. Knetteren, stinken en doen. Op geven moment ging de ccfl uit/aan en daarna uit.

10 seconden later hoor je uit de voeding keiharde knallen. Weg voeding.
NOFI, maar als je je pc hoort "knetteren, stinken en doen" dan laat je hem toch niet nog even 10 seconden aanstaan 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-08 18:40
----overlijdingsbericht----

vandaag is overleden:

1x mobo met onboard video & geluid +200mhz AMD proc
1x hdd 6 gb
2x hdd 2,2 gb
1x voeding 75watt

doodsoorzaak: schroevendraaier die het nodig vond om ff in een openstaande voeding te vallen :(

++R.I.P.++

wel leuk vuurwerk & teringherrie & stank

[ Voor 12% gewijzigd door Rein_stein op 01-10-2003 23:29 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.