Mijn bong is af....

Pagina: 1
Acties:
  • 834 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:41
Goed, eerst de foto's dan de uitleg:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wiedbed/DSC00004.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wiedbed/DSC00010.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wiedbed/DSC00003_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wiedbed/DSC00001_2.jpg

Het is een bong van 2 meter hoog. met waterreservoir aan de zijkant. Het was de bedloeing dat de bong automatisch bijgevuld werd dmv van een elektrische klep, maar deze had voordurk nodig. Nu zit er een handmatig kraantje.

Er zit een watermelder in de bong die aan geeft als het waterniveau te laag is. Eerst zou deze een klep aansturen maar dit is nu een alarm geworden (zie derde plaatje). Dit alarm bestaat uit een buzzer en een led en zit aangesloten op de watermelder.

De bong zit met geka koppelingen aan de pc vast, ivm met verplaatsen. Maar dit bleek overbodig. (plaatje van geka onderdelen en kranen is 2)

Het gehel systeem werk nu aardig. Maar ik heb nog enkele problemenen waarvan ik niet weet hoe ik deze op moet lossen.

-De pomp maakt tering veel herrie, omdat deze het water 2 meter op moet voeren. Het is een ocean runner 2500 (2500 l/u ovoer hoogte 26 meter, pomp nu ca 300 l/u). Waar komt het lawaai vandaan, hoe los ik dit op. Dan een eheim 2280 l/u pomp is deze veel stiller?

-Die watermelder slaat af en toe op tilt; Hij meld dat het water nniveau te laag is terwijl dit niet het geval is.

Dan omdat die wtaermelder momenteewl zuigt (en ik redelijk in de put zit) hoe weten de mensen die een bong hebben of ze water bij moeten vullen?

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:37

greatgonzo

schit-te-rend!

nu wel, leuke pijp!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
nu zijn ze wel te zien maar GROOOOOT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13610

Gefixed zie ik, sjezus wat een PIJPUH zeg :+ We netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
nice hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50702

* Anoniem: 50702 ziet ze nu ook, maar ze kunnen wel wat kleiner :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35513

Ik ben de afgelopen weken op vakantie geweest en daar heb ik veel leuke dingen gedaan (zoals mijn PDA leren zwemmen) maar ik heb ook een vijf-liter-fles water gevonden met een drukknopje aan de onderkant. Als je erop drukt komt er water uit. Dat moet je hebben. Dus even naar Frankrijk. Je moet wel vrij hard drukken, maar je zou de veer kunnen aanpassen of een ander type zoeken. Misschien kan je ook wel iets zelf maken.

Het bestaat uit een buisje met een stop aan de bovenkant. Als je aan de onderkant drukt gaat de stop omhoog en kan er water stromen. Als je hem loslaat wordt hij door een veertje weer dichtgedrukt. Misschien is waterdruk ook wel genoeg om hem dicht te drukken, als alles maar goed sluit. Neem bijvoorbeeld een PVC fles waar je de onderkant van afgesneden hebt als reservoir. Je zet het ding neer met de dop naar beneden en je gebruikt als stop een ring ter grote van een euro van rubber of met rubber eromheen. Je maakt er een stokje aan en als je nu op het stokje drukt komt er water uit. Hoe jij nu alles waterdicht maakt zodanig dat je nog steeds op het stokje kan drukken is jouw probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Anoniem: 35513 schreef op 08 augustus 2002 @ 21:39:
Ik ben de afgelopen weken op vakantie geweest en daar heb ik veel leuke dingen gedaan (zoals mijn PDA leren zwemmen) maar ik heb ook een vijf-liter-fles water gevonden met een drukknopje aan de onderkant. Als je erop drukt komt er water uit. Dat moet je hebben. Dus even naar Frankrijk. Je moet wel vrij hard drukken, maar je zou de veer kunnen aanpassen of een ander type zoeken. Misschien kan je ook wel iets zelf maken.

Het bestaat uit een buisje met een stop aan de bovenkant. Als je aan de onderkant drukt gaat de stop omhoog en kan er water stromen. Als je hem loslaat wordt hij door een veertje weer dichtgedrukt. Misschien is waterdruk ook wel genoeg om hem dicht te drukken, als alles maar goed sluit. Neem bijvoorbeeld een PVC fles waar je de onderkant van afgesneden hebt als reservoir. Je zet het ding neer met de dop naar beneden en je gebruikt als stop een ring ter grote van een euro van rubber of met rubber eromheen. Je maakt er een stokje aan en als je nu op het stokje drukt komt er water uit. Hoe jij nu alles waterdicht maakt zodanig dat je nog steeds op het stokje kan drukken is jouw probleem.
creatief idee :D

Maar het bijvullen bevalt wel, mits ik een juiste melding krijg. En het lawaai van die pomp is niet te harden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
  • Laatst online: 02-04 12:06
pssst, wat is het nut van deze 'bong'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
Tomaat schreef op 08 augustus 2002 @ 21:57:
pssst, wat is het nut van deze 'bong'?
water afkoelen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
SH007 schreef op 08 augustus 2002 @ 22:00:
[...]
water afkoelen misschien?
euhm, ja dat snap ik. Maar waarom niet gewoon een radiator? Zo'n bong neemt toch mega veel ruimte in? Ik zie het voordeel hier niet van in :? *kugh*legeensuit*kugh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
Tomaat schreef op 08 augustus 2002 @ 22:03:
[...]

euhm, ja dat snap ik. Maar waarom niet gewoon een radiator? Zo'n bong neemt toch mega veel ruimte in? Ik zie het voordeel hier niet van in :? *kugh*legeensuit*kugh*
Met een radiator krijg je het water nooit onder de kamertemp, dat kan met een bong wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:34

aKra

Intentionally left blank.

Wel strak, maar het was niet zo goed begreep ik... Radiator is 10 x beter ofzo, stond in een Tweakers verhaal/docu.

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
ow vet, en bovenin zit een douchkop ofzo :? Dat maakt toch een g*dse tering herrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Tomaat schreef op 08 augustus 2002 @ 22:13:
ow vet, en bovenin zit een douchkop ofzo :? Dat maakt toch een g*dse tering herrie?
dat valt wel mee, maar mijn pomp wel..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9682

Je moet eens in een dierenspeciaalzaak gaan "spioneren".
Er zijn "flessen" die je op de kop in een waterbak voor pluimvee kunt zetten om de waterbak vol te houden. Verrekt simpel als je het ziet. Misschien dat je zo'n systeem kunt namaken om het waterniveau in je bong op niveau te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomaat
Anoniem: 9682 schreef op 08 augustus 2002 @ 22:17:
Er zijn "flessen" die je op de kop in een waterbak voor pluimvee kunt zetten om de waterbak vol te houden. Verrekt simpel als je het ziet. Misschien dat je zo'n systeem kunt namaken om het waterniveau in je bong op niveau te houden.
Of gewoon zo'n ding uit de spoelbak van een toilet erin zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40328

uhm ben ik nu een NOOB of werkt het zoals ik denk:

het water gaat omhoog in die 'regenpijp' daar wordt het door een douchekop geperst en dan in de 'bong' daar zakt het naar beneden en dan naar je koelblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42355

Teeeering wat een mega grote pijpen.
Interessant gemaakt, dat wel :)
Dr is geen andere pomp die je kan kopen, die wat stiller is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Anoniem: 9682 schreef op 08 augustus 2002 @ 22:17:
die wekrn prima maar bijvullen werkt niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Anoniem: 42355 schreef op 08 augustus 2002 @ 22:22:
Teeeering wat een mega grote pijpen.
Interessant gemaakt, dat wel :)
Dr is geen andere pomp die je kan kopen, die wat stiller is :?
eheim is de enige potientiele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2023
Ocean Runners maken inderdaad meer herrie dan Eheims. Eheim 1060 geeft ind. 2280 l/h en is stiller. Ik geloof dat op www.aqua-medic.de diagrammetjes staan van de div. oceanrunners. anders staan ze wel op de doos... je kunt dan zien hoeveel l/h je op 'n bepaalde hoogte nog overhoudt. Als je zulke pompen heel veel tegendruk geeft, maken ze inderdaad aardig wat herrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Tanu schreef op 08 augustus 2002 @ 22:24:
Ocean Runners maken inderdaad meer herrie dan Eheims. Eheim 1060 geeft ind. 2280 l/h en is stiller. Ik geloof dat op www.aqua-medic.de diagrammetjes staan van de div. oceanrunners. anders staan ze wel op de doos... je kunt dan zien hoeveel l/h je op 'n bepaalde hoogte nog overhoudt. Als je zulke pompen heel veel tegendruk geeft, maken ze inderdaad aardig wat herrie
en die eheims niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanu
  • Laatst online: 29-12-2023
Eheims maken wat minder herrie, maar als je ze goed knijpt, maken ze allemaal herrie. Moche je van je OR afwillen, probeer het 'es op de vraag-en-aanbod-afdeling van aquariumsites

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2185

Bong? Bong? En ik maar denken dat het over een 'vredespijp' ging. Misschien ben ik toch wel een beetje te oud aan het worden (zoek maar eens op in een engels woordenboek *grijns*) Volgens mij kwam ik het voor het eerst tegen in een game van Jeff Minter op de C64, maar kan ook Wheelie Wallie van Interceptor software geweest zijn ofzo.

Afijn dit is ook wel erg grappig, leuk voor op de zolder meteen geen last van de herrie.

*edit*

Ik weet het weer. Jeff Minter's sheep in space :)
'do you know what a bong is? A bong is, to cut a long story short, a device used to smoke mind-expanding herbs without the use of cigarettes.

Het was even zoeken mijn C64 skills zijn misschien roestig maar nog steeds aanwezig :)

Afijn genoeg offtopic geklets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54555

wat is het nut van zo ding eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49835

ik vind hem niet zo mooi.. but i'm sure it does the job >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Tomaat schreef op 08 augustus 2002 @ 22:20:
[...]

Pcies. Volgens mij is een vlotter wel het makkelijkst.
En anders moet je even kijken of je een oude wasmachine kunt slopen, daar zit ook altijd een systeem in om water op een bepaald niveau te houden.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23911

Leuk project.. :)

Wel kikkuh zo'n pijp... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51195

je kan toch een radiator nemen en er grote ventilators opzetten!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32955

misschien beetje n00b hoor maar WTF is een bong :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24036

_/-\o_ Can u pass the bong !! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49398

elgringo: helemaal top...
Is ie strax op de HCC ook ergens te benchmarken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2B
  • Laatst online: 10-05 22:16

M2B

Waarom maak je geen vlottertje erin zoiets als in een wc zit zijn ook los te koop, dan heb je er geen omkijken meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

zoals ik al eerder zij in een van deze topic's:

kijk naar een wc!

een wc heeft een vlottertje, die heeft nie veel druk nodig om te werken.
zaag een stuk van die vlotter af en maak er een stuk tempex(oid) aan.

wat is de doorsnede van de grote pijp?

[edit]
huh, iemand was me voor, en had ik nie gezien.

maar dit is mijn standaard opvatting.
alleen is het wel groot ervoor maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
ja wat the f*ck is een bong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37691

trouwens, moet dit niet in overclocking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsfeenema
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 22:10

sjorsfeenema

de mijne is mooier

die pijpen hebben alleen nog een paint job nodig :)

maare wat is een bong ?

die van hen is mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

tsssk, stelletje noobs, wat is een bong....

hopelijk weten jullie wel dat een faseovergang veel energie vergt.
zoals in: water naar waterdamp -> vergt veel energie -> waar komt die vanaf ? -> van de warmte van het water -> result ? -> water koelt af -> echt waar ? -> ja -> oh.

Hierdoor maakt t niet veel uit of er warme of koude lucht langs het water omhoog stroomt, als er maar lucht langs stroomt. Door dat de douchekop het water in druppels verdeelt, krijgt het water een groter oppervlak. Dordat er met een fannetje lucht langs deze druppels wordt geblazen gaat het verdampen in hoog tempo. Doordat de buis zo lang is, is er veel tijd om te verdampen, en ook weer te condenseren. Dat condenseren onttrekt trouwes ook weer warmte van het water, en zorgt ervoor dat t water weer koeler wordt.

geweldig mike, ja idd.

je houdt over: koel water waar je je cpu mag proberen te verfrissen.

wie het nu nog niet snapt die moet vragen stellen of zichzelf tot übernoob kronen :P

ben zelf bezig aan mijn 2e bong, ik meot nog een passend resevoir bouwen, maar dit wordt natuurlijk nog uitgebreid gepost zodra t klaar is.

topicstarter: wat zijn je temps ? met zon grote bong moet het water toch behoorlijk frizjes zijn ? ik ben erg benieuwd.

[ Voor 0% gewijzigd door Arjan op 09-08-2002 04:50 . Reden: Atgast is baaaaad typmeneer ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45695

Ok hier dan de übernoob :P
Wat ik niet snap is dit:
Energie gaat nooit verloren. Dus WAAR gaat die aan het water onttrokken warmte heen?
En hoe blijft het fannetje droog?
En is het niet beter om een bong i.c.m. een radiator te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 16:32

ReseTTim

Chocolate addicted

ik zag dat je hem alweer bij vraag & aanbod had staan voor te koop. waarom? ennuh hoe wil je hem opsturen :D 2m pakketje maken :D :)

offtopic:
KingOfDos, zet je icq weer es aan :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Anoniem: 45695 schreef op 09 augustus 2002 @ 05:42:
Wat ik niet snap is dit:
Energie gaat nooit verloren. Dus WAAR gaat die aan het water onttrokken warmte heen?
die ontrokke warmte wordt afgevoerd met de lucht die het fannetje omhoog blaast.
ff 1337 ansi-jen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
|   |
|   |
| ^ |
| ^ |  F
| ^ |/ /
|_____/____P
|    /
|   |
|___|

pijltjes geven de windrichting aan die gegenereerd wordt bij F

en het water peil is niet hoger dan P
sim-pel

bij mijn eigen bong komt er dan ook vollop warme vochtige lucht uit :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 23:18
Meer iets voor DOC denk ik.. 't is toch een manier van cooling ;)

CME => DOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Anoniem: 49398 schreef op 09 augustus 2002 @ 00:56:
elgringo: helemaal top...
Is ie strax op de HCC ook ergens te benchmarken?
eerlijk gezegd bevalt hij met niet (de pomp dan). De pomp zal altijd extreem veel lawaai gaan maken omdat deze water 2,2 meter op moet gaan voeren. Dan is een gemiddelde bong veel kleiner. Koelprestaties zijn uitermate goed:

zonder ventilator (zit in Y-stuk, een papst 12cm) koelt ie mijn xp 1800+ @ 2100+ stressed op 34 graden (kamertemp is ca 24).

Maar ik wordt gek van het geluid en de kosten wegen niet af tegen de baten. Dus ik denk dat ik er een luchtkoeling van ga bouwen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Anoniem: 37691 schreef op 09 augustus 2002 @ 02:05:
zoals ik al eerder zij in een van deze topic's:

kijk naar een wc!

een wc heeft een vlottertje, die heeft nie veel druk nodig om te werken.
zaag een stuk van die vlotter af en maak er een stuk tempex(oid) aan.

wat is de doorsnede van de grote pijp?

[edit]
huh, iemand was me voor, en had ik nie gezien.

maar dit is mijn standaard opvatting.
alleen is het wel groot ervoor maarja.
Die zijn te groot, allen die in een carberateur (??) zitten zijn kleiner maar duur en groot. Die vlotters die in een spoelbak zitten hebben meer urimte nodig dan een 125mm pijp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Atgast schreef op 09 augustus 2002 @ 04:50:
tsssk, stelletje noobs, wat is een bong....

hopelijk weten jullie wel dat een faseovergang veel energie vergt.
zoals in: water naar waterdamp -> vergt veel energie -> waar komt die vanaf ? -> van de warmte van het water -> result ? -> water koelt af -> echt waar ? -> ja -> oh.

Hierdoor maakt t niet veel uit of er warme of koude lucht langs het water omhoog stroomt, als er maar lucht langs stroomt. Door dat de douchekop het water in druppels verdeelt, krijgt het water een groter oppervlak. Dordat er met een fannetje lucht langs deze druppels wordt geblazen gaat het verdampen in hoog tempo. Doordat de buis zo lang is, is er veel tijd om te verdampen, en ook weer te condenseren. Dat condenseren onttrekt trouwes ook weer warmte van het water, en zorgt ervoor dat t water weer koeler wordt.

geweldig mike, ja idd.

je houdt over: koel water waar je je cpu mag proberen te verfrissen.

wie het nu nog niet snapt die moet vragen stellen of zichzelf tot übernoob kronen :P

ben zelf bezig aan mijn 2e bong, ik meot nog een passend resevoir bouwen, maar dit wordt natuurlijk nog uitgebreid gepost zodra t klaar is.

topicstarter: wat zijn je temps ? met zon grote bong moet het water toch behoorlijk frizjes zijn ? ik ben erg benieuwd.
ff ter aanvulling: verdampen vergt energie; water koelt af. condenseren levert energie op; water warmt op. Die ding heeft ook een liter water per dag nodig, dat verdampt, als je alles weer wilt laten condenseren enopvangen heeft een bong weinig nut.

Temps: Xp 1800+ @ 2100+ stressed een graadje of 34, idle tegen de 30 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Anoniem: 45695 schreef op 09 augustus 2002 @ 05:42:
Wat ik niet snap is dit:
verdampte, weg.

fannetje blaast en zit een filter achter en kan dus weinig waterdamp uit komen.

kan wel, maar is overbodig. Deze bong heeft mijn water (van 40 graden) na een tijdje tot 8 graden onder omgeveings temperatuur gekoeld, zie dat een radiateur maar es doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
ReseTTim schreef op 09 augustus 2002 @ 05:46:
ik zag dat je hem alweer bij vraag & aanbod had staan voor te koop. waarom? ennuh hoe wil je hem opsturen :D 2m pakketje maken :D :)

offtopic:
KingOfDos, zet je icq weer es aan :)
Dat zeg ik, ik ben niet te vreden. komt luchtkoeling in. Ding maakt teveel lawaai en is erg lomp.

edit: Stel ik koop een stille pomp eheim 1060 2280 l/u opvoerhoogte 3,1 ten waarde van 99,- dan kan ik beter een HSF kopen van 50,- waarvan ik weet dat dit prima gaat werken. Ik heb mijn pc nu ongeveer 4 jaar watergekoeld gehad, maar benn erachter gekomen dan er teveel tijd en geld in gaat zitten. Vandaar de overstap naar luchtkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 12:37

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

een vlotter heet dat. Zo'n ding met een veertje heet in het nederlands een expantie vat (wordt gebruikt voor cv installatie's)

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb hier een 2200 l/u pomp die ik stiller gemaakt heb, hij maakt nu even veel lawaai maakt niet uit hoe ver ie afgeknepen wordt.

Aan de binnenkant zit een impeller, dat is een soort schoepenrad op een magneet, dat schoepenrad kan een halve slag ronddraaien.

Als de pomp afgeknepen wordt gaat dat schoepenrad trillen, dat is dat lawaai.
Als je dat schoepenrad vastzet is je pomp een heel stuk stiller maar dat dat schoepenrad een halve slag kan draaien heeft met het starten van de pomp te maken, als je dat dus vastzet kan het zijn dat je pomp niet meer start.

Mijn pomp start nog wel maar ik weet niet of het bij jouw pomp lukt.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59959

whoow cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59737

w0w wanneer kan ik dat ding zien op een lan party :+ tis wel heel bijzonder, maar weinig praktisch qua ruimte en herrie en onderhoud lijkt me, wegen de voordelen wel op tegen de nadelen? als je nou zo van "koelen" houd koop dan zoiets als een vapochill oid, of met een coldplate/tec....misschien ff doorsparen maar dan heb je ook wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45142

Bongelebong!

wat een grote bong

en nu nog TEMPS he :)

wat ook wel werkt :) warmte wissellaar en de koelte uit de aarde halen :)

in de grond ist lekker koel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Moet je natuurlijk niet in de buurt van een vulkaan wonen :+

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

• overbodige vraag

Sry, wist niet dat de topic zooo lang was....

Maar wat ik ergens las, dat verdampte water ben je kwijt. Maat kan je dat niet opvangen? Maak een koele plaat in de vorm van een paraplu boven je bong waarop het verdampte water condenseerd. Dit zal uiteindelijk van de plaat druppelen en dat kan je opvangen en naar je reservoir afvoeren... Of is dit niet mogelijk?
Kgooi ook maar een balletje op :+

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Anoniem: 45142 schreef op 09 augustus 2002 @ 16:24:
Bongelebong!

wat een grote bong

en nu nog TEMPS he :)

wat ook wel werkt :) warmte wissellaar en de koelte uit de aarde halen :)

in de grond ist lekker koel
34 stressed (xp 1800+ @ 2100+) (ipv 38 wat ie eerst was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45695

Wannapuf schreef op 09 augustus 2002 @ 02:15:
ja wat the f*ck is een bong?
Dat is wat je hoort als iemand je met een stalen pijp op je harses 8)7 slaat :P
*BOOOOOONG*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-03-2023
die watermaleder is dat die van velleman? en anders moet je die eens kopen , die zou normaal geen vals alarm mogen geven , er zit ook relais uitgang op om eventueel een klep van oude wasmachiene aan te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
Petzl schreef op 10 augustus 2002 @ 08:33:
die watermaleder is dat die van velleman? en anders moet je die eens kopen , die zou normaal geen vals alarm mogen geven , er zit ook relais uitgang op om eventueel een klep van oude wasmachiene aan te sturen
nee een van de conrad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

Silentpuma schreef op 09 augustus 2002 @ 19:12:
• overbodige vraag

Sry, wist niet dat de topic zooo lang was....

Maar wat ik ergens las, dat verdampte water ben je kwijt. Maat kan je dat niet opvangen? Maak een koele plaat in de vorm van een paraplu boven je bong waarop het verdampte water condenseerd. Dit zal uiteindelijk van de plaat druppelen en dat kan je opvangen en naar je reservoir afvoeren... Of is dit niet mogelijk?
Kgooi ook maar een balletje op :+
Dan gooi ik het balletje maar weer terug.
Waar wil je die "koele plaat in de vorm van een paraplu" dan mee gaan koelen?
(zoals je weet komt bij condensatie warmte vrij)
Met peltiers ofzo? en waar koel je die mee af? met waterkoeling?
De waterdamp die je "verliest" bevat nu juist de warmte waar je vanaf wil.

Voor eens en voor altijd:
Met een (functionele) bong zal je altijd water kwijt raken en dus moeten bijvullen.

Een cliche is ooit origineel begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
koekum schreef op 11 augustus 2002 @ 21:14:
[...]

Dan gooi ik het balletje maar weer terug.
Waar wil je die "koele plaat in de vorm van een paraplu" dan mee gaan koelen?
(zoals je weet komt bij condensatie warmte vrij)
Met peltiers ofzo? en waar koel je die mee af? met waterkoeling?
De waterdamp die je "verliest" bevat nu juist de warmte waar je vanaf wil.

Voor eens en voor altijd:
Met een (functionele) bong zal je altijd water kwijt raken en dus moeten bijvullen.
Dat laatste is ook weer niet waar. Stel heb een bong van 20 meter hoog en de douchekop zit op 5 meter dan heeft het water 15 meter buis om te condenseren. Die buis wordt gekoeld door de omgeving waardoor het werkt. Echter kan je nooit alles opvangen, je kan wel minder waterverlies creeeren (en je water kan ook niet zoveel meer onder de omgevingstemp zakken, die 'bong' is nu een soort open raditor geworden).

Tuurlijk een goede koeltoren verlies veel water, hoe meer water die verliest hoe beter die koelt. In mijn vertelde situatie mag het woord 'bong' of koeltoren ook eigenlijk niet vallen :D

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

elgringo schreef op 09 augustus 2002 @ 19:12:
[...]

34 stressed (xp 1800+ @ 2100+) (ipv 38 wat ie eerst was)
dat is nu vast niet zo met dit warme weer.

Ik heb hier een tbird 800@1000 op 1.89v, die nu 42 graden stressed is. Omgevingstemperatuur is 30.

specs

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Als ik het goed begrijp hoor je dus de hele tijd een waterval naast je PC? En na verloop van tijd komt het behang van de muren door al het vocht? ;)

Als dat echt zo'n water geluid zou hebben heb ik liever een razende fan, dan hoef ik niet zo vaak naar de plee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
executor schreef op 15 augustus 2002 @ 18:43:
[...]

dat is nu vast niet zo met dit warme weer.

Ik heb hier een tbird 800@1000 op 1.89v, die nu 42 graden stressed is. Omgevingstemperatuur is 30.
nee niet wordt ie paar graden warmer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
BounceMeister schreef op 15 augustus 2002 @ 21:24:
Als ik het goed begrijp hoor je dus de hele tijd een waterval naast je PC? En na verloop van tijd komt het behang van de muren door al het vocht? ;)

Als dat echt zo'n water geluid zou hebben heb ik liever een razende fan, dan hoef ik niet zo vaak naar de plee. ;)
- het is 'maar' (max) 2 liter per dag. Dit klinkt veel, maar stelt niet voo (je adem is meer.....)
-die 'waterval' valt wel mee, het is geen irritant gezoem (zoals fans), maar erg rustgevend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Ohw werkt dat zo, ik denk dat ik een verkeerd idee van het koelen had. Ik heb niet de hele topic gelezen dus ik zal je uitleg wel hebben gemist...

Ik dacht dat het water op deze manier gekoeld werd: (kan misschien ook?)
Als het water via de broeskop in kleine druppeltjes is verdeeld, valt het naar beneden (nee, echt?) en word daardoor gekoelt. Net als je je hand tijdens het autorijden uit het raam steekt, die wordt ook lekker koel. En met zo`n fan onderin die koele lucht naar boven blaast koelt zo`n druppel nog meer. Omgeving is dan redelijk koel, dus niet zoveel last van waterverliezen... Thats my theorie... Mabey idee voor je bong, of berust de werking van jouw bong daar ook op? :?
kweet het, ben noob op 'Bong-gebied' :+

Use the Search Luke...

Pagina: 1