Belangrijk: Voor de mensen die online op de GoF server willen spelen!
De GoF server is een NO-CHEAT server! Mods kunnen aangevraagd worden, en gelden dan voor iedereen, of anders niet. sim-pel!Phantom schreef op 07 mei 2003 @ 20:29:
Nieuwe procedure voor password aanvraag:
Stuur een mailtje naar mij (marc@dutchsecurity.net) met als onderwerp 'Freelancer Server Password'. In de mail moet je GoT nick staan, en een email adres die je altijd leest. Als je je niet hieraan houdt krijg je dus geen password terug.
Mensen die in mijn msn lijst staan hoeven geen berichtje te sturen in de zin van 'hey, geef het pass ff', want dat gaat dus niet gebeuren.
Password policy:
Het password mag onder geen enkele voorwaarde doorgeven worden aan 'vriendjes', die moeten zelf maar een request indienen.
Het password zal aan maximaal 150 mensen worden uitgereikt, dit omdat de server na 200 accounts onstabiel wordt. Ben jij nummer 151; heb je pech.
Server:
Er wordt nu de volgende mod geinstalleerd, en zal ook client-side geinstalleerd moeten worden:Dit programma heb je nodig om die te kunnen activeren FLMM
(eerst FLMM installeren, dan Frosty's mod dubbelklikken)
Verder, om de RPG aspecten er in te verwerken is het dus de bedoeling dat je een user naam maakt die er uitziet als volgt [FACTION]username.
Voor de factions en het juiste callsign daarbij moet je mijn post even lezen, omdat het anders te lang word in de startpost.
Cheating:
Het cheaten zal vanaf nu ook daadwerkelijk gestraft worden. En ja, ook een simpele aanpassing van je cruise speed valt onder cheaten.
Als je gepakt wordt op cheaten wordt je gebanned, en je hoeft nooit meer terug te komen.
Freelancer is een space-sim met een "open" universum, d.w.z je kan op planeten\ruimtestations landen, handelen, een piraat worden, net wat jij wil.
Ook zijn er een aantal storyline missies, en een multiplayers modus. Multiplayer is eigenlijk precies hetzelfde als singleplayer, alleen dan zonder storyline missies, en natuurlijk met andere menselijke spelers (je kunt samen handelsrezien maken\moeilijke missies doen, etc.)
De demo (150 MB) is hier te downloaden. Je kan doorspelen tot je Pilot lvl 2 bent, en je kan dus niet jump gates nemen naar andere sterrenstelsels.
Voor handelsroute's en vragen over secrets moet je in dit topic zijn.
Laten we dit wel een discussie houden, chatten kan op #freelancer op irc.tweakers.net. Ook afspraken maken om online te gaan gamen op een bepaalde server kan beter via IRC/ICQ/MSN/mail dan in het topic
Het verhaal:
Eight hundred years prior to the start of our story, bitter conflict divided all of mankind. A handful of colonists struck out on their own to begin anew - far away from the Earth and its turmoil. Several ships were launched with enough equipment and supplies to give the hundreds onboard a fighting chance - but since the area around far-off Sirius had never been surveyed, no one really knew what to expect. What they found was a new frontier of free-flowing natural resources, unexplored territories, great wonders and lurking dangers. Each ship, representing the clusters of people and their earthly place of origin, settled into different parts of the galaxy pre-selected by their ship-board computer to give them the best chance of survival.
Life was hard in the beginning, but over the 800 years the different colonies prospered and expanded their territories, claiming more and more systems for their own. Survival and propagation eventually led to growth and profit as each of the colonies developed specialties and fostered commerce. As the colonies grew and time passed their connections with their roots on Earth dwindled and they lost their memories of the conflicts of the past. Soon their attention was dominated by new, more immediate conflicts. Feelings of lost ancestral connection spurred anachronism in the look of the great cities, and created a somewhat distorted image of each colony's cultural heritage. In the ever-expanding outer edge of the territories, frontier lawlessness prevailed.
The Houses: Each shipboard colony that left Earth carried some memory of its origins in its name. The Liberty carried Americans, The Bretonia flew from The United Kingdom and surrounding territory, The Kusari from Asia, and the Rheinland launched with Germanic cargo.
As each ship settled and colonies began to expand, they knew little about each other and their advancing development. Finally, little by little, the individual colonies found each other and began to set up trade routes to link their systems for commerce and solidarity.
Today, with each colony firmly rooted in its respective corner of the galaxy, the colonies rely heavily on each other for trade and industry but also compete for resources and new territories in the Border Worlds. The colonies mandate member governments in "The New Alliance" within the Sirius sector. To control conflicts, each colony has forged alliances and treaties with others as they have grown. Competition remains fierce, however. Struggles rage for supremacy in business, commerce, resources, power and control. There can be tenuous peace between colonies' political agendas, but the grabs for holdings constantly unsettle the volatile frontier.
Screenshots:

Meer screenshots:
• Officiële MS site
• Freelancer Portal
• Lancers HQ
• Lancers Reactor (300+ screenshots)
• Lancer News (wat oudere screenshots, waarschijnlijk van beta's)
Sites:
• Officiële MS site
• Freelancer Portal
• Lancers HQ
• Lancers Reactor
• Lancer news (outdated)
Reviews:
• Gamer.nl
• Toms Hardware
• GameSpy
• IGN
FAQ:
• Wanneer ligt Freelancer in de winkel
Ondertussen ligt Freelancer wereldwijd in de winkel.
• Wat zijn de minimum systeemeisen
600 MHz Processor
128 MB RAM
16 MB RAM 3D accelerated Video Card
Mouse (Wheel for speed control)
Keyboard
Sound card
Windows 98/ME/2000/XP
• Hoe bestuur ik mijn schip in Freelancer
De basic, standaard controls. Als je alles wilt weten moet je even de opties checken
W: Snelheid omhoog (max 80)
Shift + W: Op cruise speed gaan vliegen (max 300), alle energie voor je wapens gaat naar de cruise motor. Je kan weer naar 'normale' snelheid door kort op S te drukken
S: Snelheid omlaag
A: Horizontaal naar links bewegen
D: Horizontaal naar rechts bewegen
X: Achteruit vliegen
Linker muisknop: Om je heen kijken kan door de linkermuisknop ingedrukt te houden, en je muis richting de kant waar je naar toe wilt schuiven. Hoe meer je je cursor naar links beweegd, hoe sneller je draait
Rechtermuisknop: Wapens afvuren die rechtsonderin een groen kleurtje hebben (vaak laserkanonnen)
Spatie: Mouse Flight aan/uit. In gevechten zou je natuurlijk kramp in je arm krijgen als je zowel je linker als rechtermuisknop ingedrukt te houden, dus dan is het makkelijker om op Spatie te drukken, zodat je schip achter je muiscursor aanvliegt. Als je op een knop wil klikken in je HUD, komt je schip achter je cursor aan, dus dan is het makkelijker om Mouse Flight weer uit te zetten
TAB: Ingedrukt houden om je thruster aan te zetten, zo kan snel wegvliegen
F3: Docken, klik het voorwerp aan waarmee je wilt docken en druk op F3 (bijv: een station binnen gaan, een trade lane\jump gate nemen, enz.)
F4: In formatie vliegen, klik het schip aan dat je wilt volgen en druk daarna op F4
• Is er joystick support
Nee, Digital Anvil (de makers) hebben er juist voor gekozen om geen joystick support toe te voegen, aangezien niet iedereen er eentje heeft. Wel heeft iedereen een toetsenbord + muis, en met die 2 valt je schip ook prima te besturen.
• Hoe connect ik direct naar een IP adres voor multiplayer
Kies Start > Uitvoeren en vul daar
C:\Program Files\Freelancer\EXE\fldirectip.hta (of naar de map waar je Freelancer heb geinstalleerd) in, en druk op Enter.
• Hoe maak ik een backup van mijn Freelancer MP account ID
D.m.v je ID 'weet' de server dat jij er op komt, en weet die dus ook dat die en die accounts bij jou horen.
Als je Freelancer of Windows opnieuw installeerd, en weer voor het eerst op Multiplayer klikt, zal de game een nieuwe key aanmaken voor je. Helaas raak je wel al je characters op de servers kwijt als je een andere ID neemt.
Gelukkig kan je, zodra Freelancer het vraagt als je voor het eerst op Multiplayer klikt, een eigen key invoeren zodat je lekker verder kan gaan met je oude multiplayer characters.
Kies Start > Uitvoeren en vul daar
C:\Program Files\Freelancer\EXE\myflaccountid.hta (of naar de map waar je Freelancer heb geinstalleerd) in, en geef een subtiele knal op je Enter toets.
Copy-paste deze key in Kladblok en sla deze op een floppy, of print het uit zodat je je ID later kan invullen.
• Waar staan mijn savegames
Je singleplayer savegames staan in je
Mijn Documenten\My Games\Freelancer\Accts\SinglePlayer map.
Als je een server draait, en je wilt de multiplayer savegames back-uppen/overzetten, moet je alle bestanden in Mijn Documenten\My Games\Freelancer\Accts\MultiPlayer hebben.
Zorg er in beide gevallen voor dat (de) Freelancer (server) niet aanstaat
• Hoe zorg ik ervoor dat de introfilmpjes automatisch overgeslagen worden
Ga naar je Freelancer\EXE map en open het bestand freelancer.ini, je zit daar dit staan:
Zet voor elke movie_line regel een puntkomma (;) en save het bestand, vanaf nu start Freelancer meteen door naar het hoofdmenu.[Startup]
movie_file = movies\MGS_Logo_Final.wmv
movie_file = movies\DA_Logo_Final.wmv
movie_file = movies\FL_Intro.wmv
• Wat zijn goede handelsroutes
Voor handige traderoutes is dit topic in het leven geroepen
Ook heeft Freelancer Portal een lijstje, en op Lancers Reactor staat een lijst met de in- en verkoopprijzen van elk product.
Nu is er ook een Freelancer Carco Computer, een klein programma'tje waarmee je snel je in- en verkoopprijs mee kan bepalen.
• Wat zijn de specificaties van dit schip
Lancers Reactor heeft een handig overzicht met alle info. Ook op Freelancer Portal is er een soortgelijke lijst.
• Wat kan ik met die rode kruisjes op de kaart
Bij deze rode kruisjes zijn schipwrakken te vinden, waar waardevolle spullen inzitten. Gewoon op het wrak schieten, dan komt de buit eruit, en die kan je met je tractorbeam weer binnenhalen.
• Er gingen 5 'sleeper ships' naar de Sirius sctor, maar er zijn maar 4 systemen
* zion Spoiler! *
Klopt, de Hispania is wel aangekomen in de Sirus sector, maar wat er verder is gebeurt weet niemand. De Outcasts en de Corsairs komen van de Hispania.
De Hispania is te vinden in Omicron Alpha, sector 6D.
• Zijn er nog must-have tools
Jawel, hier een lijstje:
- Kaart van de Sirius sector met locaties van jumpholes/jumpgates
- Freelancer Cargo Computer, een makkelijke tool om uit te rekenen waar je commidities het beste kan in- of verkopen, versie 1.1.0.7 alweer.
- Freelancer Cargo Computer Data File Een geupdate datafile, rechtstreeks uit de Freelancer ini's
- Flash FreeLancer DB, je kan met dit flash programma'tje ook in de sterrenstelsels kijken, makkelijk als je een basis zoekt
- Lancerthing 1.05 Met dit progje kan je kijken waar ships gekocht kunnen worden
- Java Cargo Computer Nog een Cargo Computer, Java based.
- Weapons Reference List Een 2 pagina tellende excel sheet, met, zoals de naam al doet vermoeden, een overzicht van alle wapens.
- Mineable Zones ListEen overzicht van mineable areas
• Waarom werkt mijn geluid niet goed
Dit komt vaak door Nimo's codec pack; quote uit Freelancer's readme.rtf:
Mocht het dan nog niet werken, post het dan in de Spielerij - Problemen & Vragen. Vergeet niet je systeemspecificaties, je Windows versie en dergelijke te vermelden.Missing Game Sounds
If you experience missing game sounds throughout Freelancer then a different audio codec is probably being used rather that the one provided by Freelancer.
[list=1]• Please follow these steps if some sounds and speech are still missing after installation:
• Uninstall any 3rd party codec pack or the Nimo Codec pack from your system.
• Uninstall Freelancer.
• Go to the following directory, C:\WINDOWS\system32 and delete the file “l3codecp.acm”. If there happens to be another file named “l3codeca.acm”, delete this too.
• If your system is Windows 98 or ME, open the system.ini file located in your system folder; C:\WINDOWS\SYSTEM. Delete ONLY the line that starts with “msacm.l3acm=”. In the case of the Nimo codec pack, this will read “msacm.l3acm=l3codecp.acm”
• If your system is Windows 2000 or XP, open the system registry editor (regedit) from the RUN command window.
• Locate and delete the following key: \HKLM\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Drivers32\msacm.l3acm
• Load the Freelancer installation CD and locate the REDIST folder. Within the REDIST folder, double click on the file named “WMFADist.exe” and follow on-screen instructions.
• Install Freelancer.[/list]
* zion Vermeld ook dat je dit al geprobeert heb, en dat het niet lukte! *
• Hoe neem ik een screenshot en hoe plaats ik die hier
Van het moment dat je een screenshot wilt, moet je gewoon op PrntScrn drukken (naast F12), dan komt je plaatje (met XP) in Mijn Documenten\Mijn afbeeldingen\FreelancerShots. Open het plaatje met Paint en sla hem op als een JPEG bestand.
Ga dan naar TheForumIsDown en upload daar je plaatje. Als dat gelukt is, dan krijg je zo een soort melding:
[quote]file was successfully uploaded to
[plain]http://www.theforumisdown.com/PLAATJE.JPG[/][/]
Gebruik dan het volgende stukje UBB code:
[url=http://www.theforumisdown.com/PLAATJE.JPG]
[img=500,400]http://www.theforumisdown.com/PLAATJE.JPG[/img][/url]
Vervang de dik gedrukte tekst door de link op de onderste regel van TheForumIsDown, en plaats de code in je post.
• Mijn vraag staat er niet bij!
Kijk eerst op Lancers Reactor of op de andere fansites, er is werkelijk een schat aan informatie te vinden daar. Staat het er helaas niet op, kan je het uiteraard ook hier vragen
Freelancer algemeen topics:
• [rml][ Freelancer] Algemeen (deel 4)[/rml]
• [rml][ Freelancer] Algemeen (deel 3)[/rml]
• [rml][ Freelancer] Algemeen (deel 2)[/rml]
• Freelancer
Freelancer traderoutes + secrets topics:
• Freelancer *Spoilers*
Freelancer FAQ 1.34 - updated 01-05-2003
Door Rafe, zion, en de mensen die in de Freelancer topics hebben gepost.
[ Voor 255% gewijzigd door zion op 08-05-2003 12:37 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem