[Freelancer] Algemeen (deel 2)

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.416 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Afbeeldingslocatie: http://www.gamer.nl/images/content/SWB/200303/small1046639510_0.gif

Freelancer is een space-sim met een "open" universum, d.w.z je kan op planeten\ruimtestations landen, handelen, een piraat worden, net wat jij wil.
Ook zijn er een aantal storyline missies, en een multiplayers modus. Multiplayer is eigenlijk precies hetzelfde als singleplayer, alleen dan zonder storyline missies, en natuurlijk met andere menselijke spelers (je kunt samen handelsrezien maken\moeilijke missies doen, etc.)

De demo (150 MB) is hier te downloaden. Je kan doorspelen tot je Pilot lvl 2 bent, en je kan dus niet jump gates nemen naar andere sterrenstelsels.

Voor handelsroute's en vragen over secrets moet je in dit topic zijn.

Laten we dit wel een discussie houden, chatten kan op #freelancer op irc.tweakers.net. Ook afspraken maken om online te gaan gamen op een bepaalde server kan beter via IRC/ICQ/MSN/mail dan in het topic ;)

Het verhaal:
Eight hundred years prior to the start of our story, bitter conflict divided all of mankind. A handful of colonists struck out on their own to begin anew - far away from the Earth and its turmoil. Several ships were launched with enough equipment and supplies to give the hundreds onboard a fighting chance - but since the area around far-off Sirius had never been surveyed, no one really knew what to expect. What they found was a new frontier of free-flowing natural resources, unexplored territories, great wonders and lurking dangers. Each ship, representing the clusters of people and their earthly place of origin, settled into different parts of the galaxy pre-selected by their ship-board computer to give them the best chance of survival.

Life was hard in the beginning, but over the 800 years the different colonies prospered and expanded their territories, claiming more and more systems for their own. Survival and propagation eventually led to growth and profit as each of the colonies developed specialties and fostered commerce. As the colonies grew and time passed their connections with their roots on Earth dwindled and they lost their memories of the conflicts of the past. Soon their attention was dominated by new, more immediate conflicts. Feelings of lost ancestral connection spurred anachronism in the look of the great cities, and created a somewhat distorted image of each colony's cultural heritage. In the ever-expanding outer edge of the territories, frontier lawlessness prevailed.

The Houses: Each shipboard colony that left Earth carried some memory of its origins in its name. The Liberty carried Americans, The Bretonia flew from The United Kingdom and surrounding territory, The Kusari from Asia, and the Rheinland launched with Germanic cargo.

As each ship settled and colonies began to expand, they knew little about each other and their advancing development. Finally, little by little, the individual colonies found each other and began to set up trade routes to link their systems for commerce and solidarity.

Today, with each colony firmly rooted in its respective corner of the galaxy, the colonies rely heavily on each other for trade and industry but also compete for resources and new territories in the Border Worlds. The colonies mandate member governments in "The New Alliance" within the Sirius sector. To control conflicts, each colony has forged alliances and treaties with others as they have grown. Competition remains fierce, however. Struggles rage for supremacy in business, commerce, resources, power and control. There can be tenuous peace between colonies' political agendas, but the grabs for holdings constantly unsettle the volatile frontier.

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/freelancer/images/screenshots/fl_tn_ss_010.gif Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/freelancer/images/screenshots/fl_tn_ls_001.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/freelancer/images/screenshots/fl_tn_ch_002.gif Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/games/freelancer/images/screenshots/fl_tn_ss_009.gif

Meer screenshots:
Officiële MS site
Freelancer Portal
Lancers HQ
Lancers Reactor (300+ screenshots)
Lancer News (wat oudere screenshots, waarschijnlijk van beta's)

Sites:
Officiële MS site
Freelancer Portal
Lancers HQ
Lancers Reactor
Lancer news (outdated)

Reviews:
Gamer.nl
Toms Hardware
GameSpy
IGN

FAQ:
Wanneer ligt Freelancer in de winkel :?
De release data volgens Lancers Reactor:
Amerika: Ligt in de winkels
Verenigd Koninkrijk: 11 April
Europa: 18 April
Australië: Ligt in de winkels

Wat zijn de minimum systeemeisen :?
600 MHz Processor
128 MB RAM
16 MB RAM 3D accelerated Video Card
Mouse (Wheel for speed control)
Keyboard
Sound card
Windows 98/ME/2000/XP

Hoe bestuur ik mijn schip in Freelancer :?
De basic, standaard controls. Als je alles wilt weten moet je even de opties checken :)
W: Snelheid omhoog (max 80)
Shift + W: Op cruise speed gaan vliegen (max 300), alle energie voor je wapens gaat naar de cruise motor. Je kan weer naar 'normale' snelheid door kort op S te drukken
S: Snelheid omlaag
A: Horizontaal naar links bewegen
D: Horizontaal naar rechts bewegen
X: Achteruit vliegen
Linker muisknop: Om je heen kijken kan door de linkermuisknop ingedrukt te houden, en je muis richting de kant waar je naar toe wilt schuiven. Hoe meer je je cursor naar links beweegd, hoe sneller je draait
Rechtermuisknop: Wapens afvuren die rechtsonderin een groen kleurtje hebben (vaak laserkanonnen)
Spatie: Mouse Flight aan/uit. In gevechten zou je natuurlijk kramp in je arm krijgen als je zowel je linker als rechtermuisknop ingedrukt te houden, dus dan is het makkelijker om op Spatie te drukken, zodat je schip achter je muiscursor aanvliegt. Als je op een knop wil klikken in je HUD, komt je schip achter je cursor aan, dus dan is het makkelijker om Mouse Flight weer uit te zetten
TAB: Ingedrukt houden om je thruster aan te zetten, zo kan snel wegvliegen
F3: Docken, klik het voorwerp aan waarmee je wilt docken en druk op F3 (bijv: een station binnen gaan, een trade lane\jump gate nemen, enz.)
F4: In formatie vliegen, klik het schip aan dat je wilt volgen en druk daarna op F4

Is er joystick support :?
Nee, Digital Anvil (de makers) hebben er juist voor gekozen om geen joystick support toe te voegen, aangezien niet iedereen er eentje heeft. Wel heeft iedereen een toetsenbord + muis, en met die 2 valt je schip ook prima te besturen.

Hoe connect ik direct naar een IP adres voor multiplayer :?
Kies Start > Uitvoeren en vul daar
C:\Program Files\Freelancer\EXE\fldirectip.hta (of naar de map waar je Freelancer heb geinstalleerd) in, en druk op Enter.

Hoe maak ik een backup van mijn Freelancer MP account ID :?
D.m.v je ID 'weet' de server dat jij er op komt, en weet die dus ook dat die en die accounts bij jou horen.
Als je Freelancer of Windows opnieuw installeerd, en weer voor het eerst op Multiplayer klikt, zal de game een nieuwe key aanmaken voor je. Helaas raak je wel al je characters op de servers kwijt als je een andere ID neemt.
Gelukkig kan je, zodra Freelancer het vraagt als je voor het eerst op Multiplayer klikt, een eigen key invoeren zodat je lekker verder kan gaan met je oude multiplayer characters.
Kies Start > Uitvoeren en vul daar
C:\Program Files\Freelancer\EXE\myflaccountid.hta (of naar de map waar je Freelancer heb geinstalleerd) in, en geef een subtiele knal op je Enter toets.
Copy-paste deze key in Kladblok en sla deze op een floppy, of print het uit zodat je je ID later kan invullen.

Waar staan mijn savegames :?
Je singleplayer savegames staan in je
Mijn Documenten\My Games\Freelancer\Accts\SinglePlayer map.
Als je een server draait, en je wilt de multiplayer savegames back-uppen/overzetten, moet je alle bestanden in Mijn Documenten\My Games\Freelancer\Accts\MultiPlayer hebben.
Zorg er in beide gevallen voor dat (de) Freelancer (server) niet aanstaat ;)

Hoe zorg ik ervoor dat de introfilmpjes automatisch overgeslagen worden :?
Ga naar je Freelancer\EXE map en open het bestand freelancer.ini, je zit daar dit staan:
[Startup]
movie_file = movies\MGS_Logo_Final.wmv
movie_file = movies\DA_Logo_Final.wmv
movie_file = movies\FL_Intro.wmv
Zet voor elke movie_line regel een puntkomma (;) en save het bestand, vanaf nu start Freelancer meteen door naar het hoofdmenu.

Wat zijn goede handelsroutes :?
Voor handige traderoutes is dit topic in het leven geroepen :D
Ook heeft Freelancer Portal een lijstje, en op Lancers Reactor staat een lijst met de in- en verkoopprijzen van elk product.
Nu is er ook een Freelancer Carco Computer, een klein programma'tje waarmee je snel je in- en verkoopprijs mee kan bepalen.

Wat zijn de specificaties van dit schip :?
Lancers Reactor heeft een handig overzicht met alle info. Ook op Freelancer Portal is er een soortgelijke lijst.

Er gingen 5 'sleeper ships' naar de Sirius sctor, maar er zijn maar 4 systemen :?
* Rafe Spoiler! *
Klopt, de Hispania is wel aangekomen in de Sirus sector, maar wat er verder is gebeurt weet niemand. De Outcasts en de Corsairs komen van de Hispania.
De Hispania is te vinden in Omicron Alpha, sector 6D.

Is er ergens een kaart van de Sirius sector :?
Jawel, hier is deze te vinden. Een kaart van elk sterrenstelsel is er naar mijn weten nog niet, maar je kan wel opzoeken waar 'Planeet xxx' ligt, door op Lancers Reactor te kijken.

Waarom werkt mijn geluid niet goed :?
Dit komt vaak door Nimo's codec pack; quote uit Freelancer's readme.rtf:
Missing Game Sounds
If you experience missing game sounds throughout Freelancer then a different audio codec is probably being used rather that the one provided by Freelancer.
[list=1]• Please follow these steps if some sounds and speech are still missing after installation:
• Uninstall any 3rd party codec pack or the Nimo Codec pack from your system.
• Uninstall Freelancer.
• Go to the following directory, C:\WINDOWS\system32 and delete the file “l3codecp.acm”. If there happens to be another file named “l3codeca.acm”, delete this too.
• If your system is Windows 98 or ME, open the system.ini file located in your system folder; C:\WINDOWS\SYSTEM. Delete ONLY the line that starts with “msacm.l3acm=”. In the case of the Nimo codec pack, this will read “msacm.l3acm=l3codecp.acm”
• If your system is Windows 2000 or XP, open the system registry editor (regedit) from the RUN command window.
• Locate and delete the following key: \HKLM\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Drivers32\msacm.l3acm
• Load the Freelancer installation CD and locate the REDIST folder. Within the REDIST folder, double click on the file named “WMFADist.exe” and follow on-screen instructions.
• Install Freelancer.[/list]
Mocht het dan nog niet werken, post het dan in de Spielerij - Problemen & Vragen. Vergeet niet je systeemspecificaties, je Windows versie en dergelijke te vermelden.
* Rafe Vermeld ook dat je dit al geprobeert heb, en dat het niet lukte! *

Hoe neem ik een screenshot en hoe plaats ik die hier :?
Van het moment dat je een screenshot wilt, moet je gewoon op PrntScrn drukken (naast F12), dan komt je plaatje (met XP) in Mijn Documenten\Mijn afbeeldingen\FreelancerShots. Open het plaatje met Paint en sla hem op als een JPEG bestand.

Ga dan naar TheForumIsDown en upload daar je plaatje. Als dat gelukt is, dan krijg je zo een soort melding:
[quote]file was successfully uploaded to

[plain]http://www.theforumisdown.com/PLAATJE.JPG[/][/]
Gebruik dan het volgende stukje UBB code:

[url=http://www.theforumisdown.com/PLAATJE.JPG]
[img=500,400]http://www.theforumisdown.com/PLAATJE.JPG[/img][/url][/b]

Vervang de dik gedrukte tekst door de link op de onderste regel van TheForumIsDown, en plaats de code in je post.

Mijn vraag staat er niet bij! :(
Kijk eerst op Lancers Reactor of op de andere fansites, er is werkelijk een schat aan informatie te vinden daar. Staat het er helaas niet op, kan je het uiteraard ook hier vragen :)

Freelancer algemeen topics:
[rml][ Freelancer] Algemeen (deel 2)[/rml]
Freelancer

Freelancer traderoutes + secrets topics:
Freelancer *Spoilers*

Freelancer FAQ 1.31 - updated 13-03-2003
Door Rafe en zion.

[ Voor 45% gewijzigd door Rafe op 14-03-2003 18:55 . Reden: 1.31 update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
De FAQ moet ik nog wat updaten, en de tips uit het vorige topic er in verwerken, maar ik moet zo naar school, dus dat komt vanmiddag wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei! deel 2 alweer, dat gaat hard! Morgen krijg ik mn full version (had em eig allang kunnen leechen, maarja :P). Kan niet wachten..

Edit: mooie openingspost!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

jep, zoals een openingspost hoort te zijn en vanavond eens even samen met een vriend van me wat tradelanes etcetera afgaan :) eens even wat 'oefenen' voordat we @ GoF gaan komen :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Voor de mensen die nog goede trade routes zoeken: * klik *

Ik ga deze morgen maar ff naar Tau-31 vliegen waar ik m'n schip weg heb.
Wil een beter schild erop denk ik.... misschien vlieg ik ook nog wel 2 runs en dat ik dan een fighter koop.

[ Voor 45% gewijzigd door M@NIC op 11-03-2003 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:13
M@NIC schreef op 11 March 2003 @ 08:12:
Voor de mensen die nog goede trade routes zoeken: * klik *

Ik ga deze morgen maar ff naar Tau-31 vliegen waar ik m'n schip weg heb.
Wil een beter schild erop denk ik.... misschien vlieg ik ook nog wel 2 runs en dat ik dan een fighter koop.
Thank joe ;)
Weet iemand hoe ik accounts bij 'n andere server toe moet voegen? ik had namelijk eerst op mijn pc mijn eigen server, daar heb ik goede shit enzo, maar nu draaien we hier thuis een server van 'n clan waar we wat mensen van kennen, maar daar hebben we onze accounts niet op, het ís mogelijk, maar hoe :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Wildfire

Joy to the world!

Gisteren flink zit spelen... op level 3 zo'n 600.000 credits verdiend met een paar simpele missies. Cargo vernietigen als opdracht, wat je moet doen is de cargo blijven binnenhalen. Dan krijg je gigantisch veel in je cargobay en op een gegeven moment vernietig je gewoon de cargo die nog in de ruimte is. Zodoende kun je honderden illegale cargo-dingen binnenhalen à 3.000 credits per stuk.

Soms heb je helaas de pech dat het niet verkocht kan worden en dat je cargobay vol blijft zitten, dan moet je even saven en opnieuw inladen, dan is je cargobay weer leeg.

Volgens mij een bugje in het spel, maar wel een handige... al hangt er maar één stuk illegaal cargo in de ruimte, je kunt 'm keer op keer binnenhalen en er wat cargo bij krijgen... :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Net terug van een reis naar Tau-31, helemaal alleen 8)
Heb nieuwe wapens gekocht en een nieuwe schild, voor zo'n 300k ofzo :P
Heb het hele stuk nooit leeg gevlogen en sta nu in Manhattan met 1,33 mil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 12-09 20:25

PromWarMachine

Forsaken Archer

Vanmiddag weer lekker spelen, maar er staat nog steeds niet in de startpost wat de multiplayer server is waar veel GoTTers uithangen :+

Multi-player server: GoF - Gathering of Freelancers - 81.91.5.245

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien moeten we die server niet te veel posten, anders kunnen we zo zelf 's avonds niet meer spelen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Kaas schreef op 11 March 2003 @ 10:22:
Misschien moeten we die server niet te veel posten, anders kunnen we zo zelf 's avonds niet meer spelen :+
Hrm, ik zal ophouden met spammen :+

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe connect ik dan naar zo'n server?
want bij multiplayer zie ik helemaal geen server staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ornathon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07-2023

Ornathon

PSN: igorvertus

OMFG ..Dit spel owned zwaar :D ben helemaal van slag... heb niet geslapen hele nacht. Gewoon doorgegaan, daarna school en nu ga ik weer opstarten :D
Maar ehm...hoe komen jullie aan zoveel credit zo snel? Ik bedoel.. Ik ben level 10 en heb alleen een sterk simpel light figtertje en 10k credits..
Of kan je meer schepen tegelijk hebben? dan regel ik nog ergens iets met meer cargohold.

PSN4 igorvertus (Destiny) * Aprilia RSV * Suzuki GSX1300R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Ornathon schreef op 11 March 2003 @ 10:45:
OMFG ..Dit spel owned zwaar :D ben helemaal van slag... heb niet geslapen hele nacht. Gewoon doorgegaan, daarna school en nu ga ik weer opstarten :D
Maar ehm...hoe komen jullie aan zoveel credit zo snel? Ik bedoel.. Ik ben level 10 en heb alleen een sterk simpel light figtertje en 10k credits..
Of kan je meer schepen tegelijk hebben? dan regel ik nog ergens iets met meer cargohold.

Gewoon een schip kopen met veel cargo space, en trade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij blijft hier hangen bij: "Connecting to global server"
meer mensen met die probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NG
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

NG

bzzzzt.

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 10:58:
hij blijft hier hangen bij: "Connecting to global server"
meer mensen met die probleem :?
Ja, ik had dat probleem ook, maar na een install van DX9 ging het wel goed.

[edit]

Weet iemand trouwens waar Freelancer zijn savegames opslaat?

[ Voor 15% gewijzigd door NG op 11-03-2003 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 21:00
lachen gister. ff met MM zo'n duitse fighter wezen halen :)
zitten nu in station Solaris (dicht bij zon. lekker radioactief :P)

ff kijken of ik vanaaf ook kan spelen of dat ik een war heb.

savegames staan in data map dacht ik. althans daaronder

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:18

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

miss kan er iemand mij helpen. Als ik freelancer wil opstarten, dan wordt het beeld zwart en......... dan nix :(. Iemand een idee?? (Ook iets vreemds, op me andere pc doet ie het wel de specs daarvan zijn: alles hetzelfde behalve de vid, dat is een Geforce 3 ti 200 en geen sp 1 installed)

Laat maar probleem opgelost, filmpjes wil ie niet afspelen ofzow iemand een idee??/

[ Voor 51% gewijzigd door Notna op 11-03-2003 12:48 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjf
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03-2024

rjf

Vetpriester

ik wil dit spel bestellen in amerika en dan per ups express 2 tot 5 dagen zal wel wat kosten.
weet iemand waar je dit in amerika kan bestellen iemand ervaring?
bij amazone mogen ze spellen niet naar europa sturen.
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Notna schreef op 11 March 2003 @ 11:45:
miss kan er iemand mij helpen. Als ik freelancer wil opstarten, dan wordt het beeld zwart en......... dan nix :(. Iemand een idee??

Specs:
AMD Athlon 2000+, Geforce 4 MX 440 (drivers 41.09), 512 Mb DDR Ram, A7V266-c, WD 40 GB HD, DirectX 9.0
readme doorgelezen ?? clocksettings van je videokaart / proc normaal ?? nimo codec gedeinstalled ?? patches uit \REDIST geinstalled ?? SPV gesearched (daar heb ik namelijk de oplossing voor mijn problemen gevonden)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Hoe werkt die Multiplayer dan? Is het persistant? Kun je saven etc? Hoe lang draait zo'n server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine

PromWarMachine

Forsaken Archer

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 10:31:
hoe connect ik dan naar zo'n server?
want bij multiplayer zie ik helemaal geen server staan :(
Multiplayer --> Internet
Dan gaat 'ie zelf zoeken als het goed is, oh ja, je moet wel een internet verbinding open hebben staan he :+

Krijg je er een paar duizend, moet je ff filteren. Bijvoorbeeld met pings boven de 1000 of andere versies of met passwords, en dan bij de G van Gathering kijken :)
Notna schreef op 11 March 2003 @ 11:45:
miss kan er iemand mij helpen. Als ik freelancer wil opstarten, dan wordt het beeld zwart en......... dan nix :(. Iemand een idee??

Specs:
AMD Athlon 2000+, Geforce 4 MX 440 (drivers 41.09), 512 Mb DDR Ram, A7V266-c, WD 40 GB HD, DirectX 9.0
Wacht gewoon even op het origineel, een paar fouten in warez-releases zijn er nagenoeg altijd. Zelf prutsen of wachten dus :)
Togt schreef op 11 March 2003 @ 11:58:
Hoe werkt die Multiplayer dan? Is het persistant? Kun je saven etc? Hoe lang draait zo'n server?
Wat is persistant? :?

Zoals in bijna elk multiplayer spel kun je niet echt saven. In ieder geval niet tijdens een battle. Wel slaat hij steeds op als je met een nieuwe missie begint, vanaf daar respawn je dan weer als je dood bent. Je komt dan op de planeet waar je je missie begon.

Tsja, het zijn home-servers dus dat ligt aan de gebruiker. Verder kan je per server meerdere characters maken en kan je per character maar 1 schip tegelijk hebben.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

KeeZ schreef op 11 March 2003 @ 11:55:
[...]

readme doorgelezen ?? clocksettings van je videokaart / proc normaal ?? nimo codec gedeinstalled ?? patches uit \REDIST geinstalled ?? SPV gesearched (daar heb ik namelijk de oplossing voor mijn problemen gevonden)
SPV??? en dat is..... :P verder is alles normal speed en niet ge OC'ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik zit me eigenlijk af te vragen wat de meeste van jullie draaien qua resolutie voor dit spel. Ik heb de demo gedownload en een tijd zitten spelen op 1280x960 32 bit met 4x AA en 4x AF (geloof ik), maar dan gaan de 'warp-gates' ontzettend stotteren. Komt dit ook voor in het retail (*kuch* leech *kuch*) spel, of ben ik nu mijn AMD 2600+, nForce2, 256 Mb Ram, Hercules 9700 Pro teveel aan het belasten?

En ja, geheugen gaat binnenkort naar 512 Mb PC3200.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Aaargh klote AI |:(
Kom net terug van New London, met een vracht van ~290k.
Sta voor Manhattan Planet, kom in de que te staan om te landen.
Komt een plane aan die tegen me aan bots en land, maar toen mocht ik en de PC nam me over.
Maar ja... die was helemaal uit koers vanwege de landing, vliegt ie zo de dampkring in :| |:(

Nou ja, nog 1x en dan heb ik 2mil.
Dan ga ik maar eens die Titan kopen, weet iemand waar die te koop is ?

Oh en CoRrRan ik draai 'm op 1280x960@32 AA 4x.
Specs staan in signature.

[ Voor 23% gewijzigd door M@NIC op 11-03-2003 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Je kunt docking procedures 'exit-en'. (Weet ff niet meer hoe, maar het kan wel.)

Maar ik neem dus aan dat je geen last hebt als je in de warp-gates zit van stoterende beelden?

Niet dat het heel erg overdreven is of zo, maar het is wel merkbaar.

Misschien dan toch de demo.

[ Voor 25% gewijzigd door CoRrRan op 11-03-2003 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
ik draai em op 1024x768x32, FSAA staat uit, heb 'maar' een GF3 Ti500 (Njaaa Ti200 @ Ti500 >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Iemand een idee over hoe ik de begin films kan afspelen, dat doet ie namelijk bij mij niet. Moet een paasr keer esc drukken en dan kom ik gewoon in het menu....

Draai het spel ook op 1024x768x32, op een Geforce 4 MX 440. Loopt lekker smooth :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Notna op 11-03-2003 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ornathon schreef op 11 maart 2003 @ 10:45:
Ik ben level 4 met ruim 600.000 credits... erg simpel hoor, lees mijn tip eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Hm... weet ookal waar je die Titan en Sabre kunt kopen.
Weet alleen nog niet welke ik ga kopen :P

Titan is het sterkst maar volgens mij ziet die Sabre er mooier uit.
Heeft iemand misschien een screenie van een sabre ?

[EDIT]

Sabre
Afbeeldingslocatie: http://freelancer.portalive.com/gallery/gallery/freelancer/ingame/screen25.jpg

Juuuuist, deze ga ik maar nemen denk ik :9~

[ Voor 42% gewijzigd door M@NIC op 11-03-2003 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Ik weet niet of ik het hier kan vragen of dat het al gezegd is.. maar de beste 'Quick-Start' is gewoon een paar missies doen en dan cargo gaan vervoeren toch?

Misschien heeft iemand een leuke QuickStart Guide :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

M@NIC schreef:
Hm... weet ookal waar je die Titan en Sabre kunt kopen.
Weet alleen nog niet welke ik ga kopen :P

Titan is het sterkst maar volgens mij ziet die Sabre er mooier uit.
Heeft iemand misschien een screenie van een sabre ?
http://www.lancersreactor.com/t/flships/details.asp?id=21

http://www.lancersreactor.com/t/flships/details.asp?id=25

:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien dat we een server kunne lene op maandelijkse basis ofzo ? ... alleen dan word het nog ff w8e tot april :( want dan komt ie pas uit.... ik denk dat ze er nu nog geen servers voor uitlenen / verkope.... want gisteravond was et vol en kon niet joine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik deed als 'quick start' eerst even wat missies van 'n paar duizend (2k enzo) in new york... daarna ging ik naar Texas, kocht ik me een Defender, Heavy Fighter.
Toen weer missies doen, steeds zwaardere guns, en shield (vooral shield is belangrijk), dan naar Cortez gaan, daar had ik een Barracuda gekocht. dan heb je al 'n redelijk goed schip, zorgen dat je een goed shield koopt (Hamburg) en goede guns oppakken/kopen... Daarna moet je 'n Valkyre ofzo kopen, of gewoon gaan 'exploren' tot je ergens bij zo'n jump hole komt, als je die neemt is er altijd 'n basis in de buurt, Freeport -xxx- waar ze af en toe exotische stuff verkopen (en illegale cargo, veel $$$$)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NG schreef op 11 maart 2003 @ 11:09:
[...]

Ja, ik had dat probleem ook, maar na een install van DX9 ging het wel goed.

[edit]

werkt nog niet .. iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

NG schreef:
[...]

[edit]

Documents and Settings\[User]\My Documents\My Games\Freelancer
M@NIC schreef:

[...]

Das geen screenshot :X
Maar ik heb 'm al, zie edit :)
'k had geen zin m'n Titan in te wisselen om 'n screenshot te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Zou je nog een screenie van je Titan willen maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 08:39
Straks post ik er ook wel een...

Waar halen jullie trouwens die lvl 10 wapens ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Savegames zijn trouwens te vinden in je 'My games' map. Ze eindigen op .fl :P. (My games staat bij je documenten ergens. Zo heet het tenminste in win xp :P:P:P)

[ Voor 45% gewijzigd door Notna op 11-03-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Kris schreef op 11 March 2003 @ 13:34:
Straks post ik er ook wel een...

Waar halen jullie trouwens die lvl 10 wapens ?

In Tau-31 hebben ze wel lekker wapens, maar volgens mij tot level 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

M@nic, kun je je edit even aanpassen met deze tag:

[img=w,h]url van afbeelding met afmetingen[/img]

width=+/- 700 px

Dan gooi je de layout niet door mekaar. En kunnen we beter 'genieten' van je plaatje.

[ Voor 9% gewijzigd door CoRrRan op 11-03-2003 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
CoRrRan schreef op 11 maart 2003 @ 13:43:
M@nic, kun je je edit even aanpassen met deze tag:

[[url= url van afbeelding met afmetingen ]afbeelding[/url]]

width=+/- 700 px

Dan gooi je de layout niet door mekaar. En kunnen we beter 'genieten' van je plaatje.

Zomaar, 700pix is te groot :)

[EDIT]

1.9mil heb ik nu... word om elke trade lane (?) aangevallen :|

[ Voor 14% gewijzigd door M@NIC op 11-03-2003 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 14:16

Erikie

www.erikie.nl

'k was net in tau31 ofzo.. maar daar is t best eng in je eentje :P

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AproK
  • Laatst online: 14-03-2024
ik ga zometeen de tau's eens verkennen, eerst maniac ff paar keer killen voor z'n vracht :)

Check mijn knowledge base!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:29
Ik ben toen in Tau geweest maar kan niet eens een jumpgate vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
hoe kom je daar >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen hoe ik in Omicron Gamma kom, of misschien een linkje naar een kaart posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Het zou eigenlijk wel mooi zijn als we een server hadden waar iets van 24 lui op konden ofzo, aangezien de GoF server telkens vol zit, zelfs als ie op 8 lui staat.
Niemand hier met een 100mbit lijntje? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nope :(
Je hebt volgens mij niet eens 100 MBit nodig, met 'n beetje fijne kabel verbinding/adsl ofzo die niet veel gebruikt word door die mensen zelf kan het best denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 12-09 13:49
Wat voor verbinding heeft GoF eigenlijk? Volgens M@NIC 5 Mbit, maar volgens mij bestaat dat niet eens :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
waarom is de GoT server zo ontzetten klein? 8 players maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 05-08 11:56
En mischien een hele rare vraag, maar aangezien deze game door microsoft is gemaakt, zijn er geen linux servers te verwachten? anders kan ik mischien wel een grotere server regelen als het niet te zwaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ik heb em nu ook :)

Maar.... hoe kan je het beste connecten naar die GoT server...? Je kan niet rechtreeks een IP intypen ofwel?

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
zou je em niet kunnen draaien als je WineX enz. installeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Verwijderd schreef op 11 maart 2003 @ 15:52:
Kan iemand mij vertellen hoe ik in Omicron Gamma kom, of misschien een linkje naar een kaart posten?
Net de FAQ ge-update :)
Rafe schreef op 11 maart 2003 @ 07:42:
Is er ergens een kaart van de Sirius sector :?
Jawel, hier is deze te vinden. Een kaart van elk sterrenstelsel is er naar mijn weten nog niet, maar je kan wel opzoeken waar 'Planeet xxx' ligt, door op Lancers Reactor te kijken.
Ben trouwens nog steeds op zoek naar SunSlayer Torpedo launchers, de StarKillers weet ik al waar ik ze kan kopen, maar de SunSlayers zijn 2/3 keer zo sterk (11 duizend shield damage ofzo 8)7 >:) ).

Edit: De server draait op een 8 mbit down/0.5 mbit up verbinding, en er zijn bewust 8 mensen als max. aangezien de server bij een bedrijf staat en de werknemers daar moeten ook nog kunnen werken.
Voorzover ik uit mijn hoofd weet is het een Pentium 3 800mhz met 256 MB RAM.

Een Linux versie zit er waarschijnlijk niet in nee, omdat Microsoft de publisher is, Digital Anvil heeft daadwerkelijk de game gemaakt.

DarQ_Reaper: probeer betere shields te kopen, en weg te vliegen met je thruster (TAB indrukken). Koop eventueel een betere thruster zodat je meer energie overhoud om weg te thrusten.

Koop ook zo veel mogelijk shield batteries en nanobots, zodra je shield op is (blauwe balk onderin), druk je op F om een stel shield batteries te gebruiken en je shield weer naar 100% te herstellen.
De rode balk is je hull, die gaat kapot als je shield op is. Je hull kan je repareren door op G te drukken en zo wat nanobots gebruiken.
Zodra je op een station/planeet aankomt, meteen weer nieuwe batteries en nanobotjes kopen.

[ Voor 42% gewijzigd door Rafe op 11-03-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap het niet hoor, hoe moet je met je Freighter dingen vervoeren zonder helemaal afgeschoten te worden? Ik heb nou zo'n humpback of zoiets, kan 250 ton meenemen, maar ik wordt echt helemaal aan gort geschoten!! Kun je geen escortes regelen of lid worden van een vervoersbedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 16:33:
Ik snap het niet hoor, hoe moet je met je Freighter dingen vervoeren zonder helemaal afgeschoten te worden? Ik heb nou zo'n humpback of zoiets, kan 250 ton meenemen, maar ik wordt echt helemaal aan gort geschoten!! Kun je geen escortes regelen of lid worden van een vervoersbedrijf?
Da's toch niet zo moeilijk? Gewoon bij elke tradelane even wachten totdat er een cargoschip met escorte voorbij komt, je sluit je dan gewoon bij hun aan. Dan heb je automatisch een escorte! :)

Je moet dus gewoon niet elke keer in je uppie willen gaan traden! :)

En probeer er eerst voor te zorgen dat je met zoveel mogelijk groepen op een goede voet staat. Desnoods door iemand je account te laten hacken...

Ik heb er nu trouwens al weer zin in om vanavond lekker te gaan zitten Freelanceren... ben nu nog maar level 4, maar het gaat lekker, heb een Defender en 600.000 credits... bij sommige missies kan ik gewoon lekker net zoveel geld verdienen als ik zelf wil... (200.000 ofzo)

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 11-03-2003 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij draait ie vloeiend @ 1024*768*32 op een tbird 1400, 512 mbram en een geforce 2mx 400-tje. Wel netjes toch nog..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Wildfire schreef op 11 March 2003 @ 16:37:
Ik heb er nu trouwens al weer zin in om vanavond lekker te gaan zitten Freelanceren... ben nu nog maar level 4, maar het gaat lekker, heb een Defender en 600.000 credits... bij sommige missies kan ik gewoon lekker net zoveel geld verdienen als ik zelf wil... (200.000 ofzo)
Een Defender + 600k credits? Wow!
Als ik jou was zou ik toch echt eens aan een anders schip gaan denken, een HammerHead/Titan, of je wilt het expres moeilijk houden met een Defender :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz... sounds very risky. Ik reis telkens van Duitsland, Omega, en Bretonia heen en terug. Daar heb je nog redelijk sterke vijanden, maar ik zal wel kijken of ik met iemand mee kan escorteren. Nog bedankt voor de tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Rafe schreef op 11 March 2003 @ 16:47:
[...]

Een Defender + 600k credits? Wow!
Als ik jou was zou ik toch echt eens aan een anders schip gaan denken, een HammerHead/Titan, of je wilt het expres moeilijk houden met een Defender :P
Weet wel dat ik nog maar level 4 ben en ik dus niet veel mogelijkheden heb qua schepen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Omicron Gamma net gevonden (zonder de kaart). Ik kwam er toevallig via Tau langs :)

edit:

Wow je kan in Omicron echt ziek veel verdienen. 130.000 voor een missie. Wel erg moeilijk.

*spoiler*
In Omicron Alpha is ook het wrak van de Hispania te zien :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

DarQ_Reaper schreef:
Ik neem aan dat je weet dat je een freighter met turrets kan bewapenen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
aaaaah niet leuk! |:(
Ik wil een Sabre ophalen maar ik kan de weg niet vinden ;(

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.dehaan3/flmap.jpg

Ik weet dat ik in Omicron Alpha moet zijn maar ik kan geen jump gate vinden ?
Ik wou via Sigma 19 maar daar is echt niks te vinden, behalve naar Honshu, heb daar al 2 uur rond gezocht ofzo.
Kan ik via Tau 23 -> Tau 37 wel ?

Zijn er al mensen geweest en/of misschien de route weten ?

Hier is de map van Sigma19:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.dehaan3/sigma19.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door M@NIC op 11-03-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op 11 March 2003 @ 16:39:
Bij mij draait ie vloeiend @ 1024*768*32 op een tbird 1400, 512 mbram en een geforce 2mx 400-tje. Wel netjes toch nog..
Dat is niet zo bijzonder hoor, ik draai het spel in 800x600 @ 32 bit soepel. En ik heb een Pentium 3 600, 256 MB Ram en een TNT 2 M64. In alle opzichten dus langzamer dan jouw systeem ;)
Dat laat wel zien dat het niet altijd veel hoeft te eisen om een mooi en vermakelijk spel te maken :P

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 11-03-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _bw_StrangeR
  • Laatst online: 05-04 17:53

_bw_StrangeR

forsaken

Vandaag dan eindelijk Freelancer binnen :D zit me er al dagen op te verheugen! En dit topic maakte het wachten natuurlijk nog moeilijker ;)
Kan niet wachten om te beginnen (dus jullie zien me vast binnenkort wel online) alleen nu eerst nog dat #$^% huiswerk doen :(

The valiant fight, the cautious defend, the wise counsel. - Sun Tzu "Art of War"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaRc0 schreef op 11 March 2003 @ 17:26:
[...]

Dat is niet zo bijzonder hoor, ik draai het spel in 800x600 @ 32 bit soepel. En ik heb een Pentium 3 600, 256 MB Ram en een TNT 2 M64. In alle opzichten dus langzamer dan jouw systeem ;)
Dat laat wel zien dat het niet altijd veel hoeft te eisen om een mooi en vermakelijk spel te maken :P
Errmm, ik loop er niet mee te patsen dus je hoeft me nergens mee te overtreffen hoor..

Edit: je kan dus ook met de minder legale versie online? dan komt er een lekker grote community :P.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn!!!
werkt nog steeds niet :(

als ik mutiplayer doe ... dan blijft die hangen @ connecting to global server
hoe de fuck los ik dit op ? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _bw_StrangeR

_bw_StrangeR

forsaken

M@NIC schreef op 11 March 2003 @ 17:22:
<pic>
Ik wou via Sigma 19 maar daar is echt niks te vinden, behalve naar Honshu, heb daar al 2 uur rond gezocht ofzo.

<pic>
Heb je al geprobeerd alle patrol routes te volgen?

The valiant fight, the cautious defend, the wise counsel. - Sun Tzu "Art of War"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Damnz, server is down, zat net lekker rondjes te vliegen in me hammerhead :)

Ow en Manic, ik zat in Rheinland toen ik achtervolgt ben door Titans en Sabres, dus snap niet helemaal dat jij aan de andere kant van de map aan het zoeken bent :+

[ Voor 54% gewijzigd door MailMan op 11-03-2003 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik denk dat je die Sabre ergens rechtsonder kan krijgen! Tenminste, daar zag ik allerlei 13373 planes voorbij komen (Titans, Centurions etc.)...
en damn, mijn acc werkt nog steeds niet, dus nog geen pic van die route daar heen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
_bw_StrangeR schreef op 11 March 2003 @ 17:33:
[...]

Heb je al geprobeerd alle patrol routes te volgen?

Niks :(

Postov schreef op 11 March 2003 @ 17:47:
Damnz, server is down, zat net lekker rondjes te vliegen in me hammerhead :)

Ow en Manic, ik zat in Rheinland toen ik achtervolgt ben door Titans en Sabres, dus snap niet helemaal dat jij aan de andere kant van de map aan het zoeken bent :+

Waar heb je het over :?
Moet ik via die TauXX route :?

[ Voor 3% gewijzigd door M@NIC op 11-03-2003 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AproK
M@NIC schreef op 11 March 2003 @ 17:22:

[afbeelding]

[afbeelding]
k zei toch al, search, google, ect :P

waar jij dat tekentje gezet hebt waar je geen jump kan vinden, daar is ie dus wel...
ik ga er strax weer langs, lol

voor de rest, ga gewoon zoeken joh, tis zo makkelijk :/

en nee, heb geen hekel aan modjes, maar modjes zeggen altijd dat je moet zoeken/goolgen/ect :P

klein hintje, op je kaart te zien ben je dichtbij geweeast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _bw_StrangeR

_bw_StrangeR

forsaken

Je kan hem ook halen in Vogland Base, Dresden, misschien kan je dat wel vinden? :o ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AproK
De_Bastaard schreef op 11 March 2003 @ 17:54:
Ik denk dat je die Sabre ergens rechtsonder kan krijgen! Tenminste, daar zag ik allerlei 13373 planes voorbij komen (Titans, Centurions etc.)...
en damn, mijn acc werkt nog steeds niet, dus nog geen pic van die route daar heen :/
ben er geweest, trust me :P

omicron alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AproK
_bw_StrangeR schreef op 11 March 2003 @ 18:06:
[...]

Je kan hem ook halen in Vogland Base, Dresden, misschien kan je dat wel vinden? :o ;)
mischien makkelijker voor um :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
_bw_StrangeR schreef op 11 March 2003 @ 18:06:
[...]

Ja thanks! :*
Daar ga ik wel naar toe :)

Oh trouwens, ik heb 2,6mil bij elkaar gesprokkeld.
Kan ik hier m'n Sabre wel een beetje mee uitrusten of is het beter dat ik nog voor een mil ga ? :)

[ Voor 23% gewijzigd door M@NIC op 11-03-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AproK
sabre kopen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
allemaal leuk en aardig maar kunnen jullie nog op de server dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nee, die is idd (ff?) down nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Woei ik heb m'n Sabre ook 8)
Die Vogland Base was best gaaf, hoever je aan de randen zit deste moeilijker het ook word om bases enzo te vinden.
Meeste zijn verstopt, deze ook verstopt in een radioactive wolk, en de base zat in een hele grote rots.
Zag er erg mooi uit, nu alleen nog ff een base vinden met zware lvl 9-10 guns, ff m'n 2,2mil uitgeven B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:01
M@NIC schreef op 11 maart 2003 @ 19:34:
Woei ik heb m'n Sabre ook 8)
Die Vogland Base was best gaaf, hoever je aan de randen zit deste moeilijker het ook word om bases enzo te vinden.
Meeste zijn verstopt, deze ook verstopt in een radioactive wolk, en de base zat in een hele grote rots.
Zag er erg mooi uit, nu alleen nog ff een base vinden met zware lvl 9-10 guns, ff m'n 2,2mil uitgeven B)
Ik vind die Salamanca II's (level 9) die je op Crete kunt kopen wel een van de fijnste :9

Heb er nu 6 in zitten, en ben teruggegaan naar Manhattan, die Lane Hackers en Liberty Rogues zijn binnen 2 keer raken totaal kapot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AproK
level 10 wapens moet je uit rode kruisjes vinden, maar denk dat de meeste wel al weg zijn @ GoF :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Der net voor het eerst een tijdje online gespeeld. Samen met Master~jack wat rond gevlogen, was best leuk :)
Hij had al wat meer ervaring dus hij leerde mij wat dingen :P Ik ging alleen wel een paar keer dood :(
Ik ging ook dood omdat ik in formation zat en toen tegen een planeet aan vloog :+
Het traden enzo is een erg leuk element in het spel, ik hou wel van wat dingen verkopen en daarna je schip upgraden. Alleen moet je je ook laten repareren, omdat je anders de klos bent (zoals ik...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is dus dat nieuws bericht waar ik het eerder over had:
-----
New Advances in Ship Technology

TRIPOLI - Centuries of reverse engineering and building fighter crafts from the remnants of salvaged ships has paid off yet again. Tripoli engineers discovered a new way to fine-tune the H-fuel intake components on a star drive, yielding much greater power than the original Kishiro designers thought possible. This latest discovery will allow any Corsair ship with the same engine to increase its speed by at least 50 percent after stabilizers are added to the ships hull and engine mountings.
----

Heel vaag. Ik was dus in Tripoli Shipyard maar daar kon ik niks vinden. Maar ik had toen ook geen Corsair ship misschien dat het daar aan lag. Of misschien is het gewoon een grapje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Ok ik heb dringend hulp nodig ;). Ik zit nu op Planet Leeds, er staat 1 miljoen credits op m'n hoofd en ik heb 31k credits :P

Nu moet ik een nieuw schip kopen, maar ik kan neit kiezen tussen een: Cavallier of een Clydescale. De Cavalier heeft een plek minder voor wapens wat ik toch echt nodig heb ;).

Dus, kan iemand me eventjes helpen? :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop een clydescale ... kun je meer verdienen :P fighter kun je later wel kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
K, dan vertrouw ik jouw maar *klik*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
je hebt van die rand systems zoals Tau 23 en Omega 11 ofzo, daar kom je niet zomaar aangezien die niet op de map staan. Maar daar is et echt superlink, altijd en overal radiation, 1 of andere vage soort mines/spikes waar ik 1/4 van me schild verlies per keer, bases van die Outcast e.d. overal stenen, electrische wolken etc..... niet leuk in je 1tje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieLimbo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2024
Is na 13 missies de single player afgelopen? Gebeurt nog erg weinig nu ;[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Ik kan echt heeel weinig kopen, jusit als ik al die stoere turrets etc. vindt in winkeltjes en afgelegen planeten. Hoe kan dat :? Ik heb dan niet 'Capable Points' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Saekerhett schreef op 11 maart 2003 @ 19:37:
[...]

Ik vind die Salamanca II's (level 9) die je op Crete kunt kopen wel een van de fijnste :9

Heb er nu 6 in zitten, en ben teruggegaan naar Manhattan, die Lane Hackers en Liberty Rogues zijn binnen 2 keer raken totaal kapot :P

Waar is Crete als ik vragen mag ? :)

Postov schreef op 11 March 2003 @ 20:52:
je hebt van die rand systems zoals Tau 23 en Omega 11 ofzo, daar kom je niet zomaar aangezien die niet op de map staan. Maar daar is et echt superlink, altijd en overal radiation, 1 of andere vage soort mines/spikes waar ik 1/4 van me schild verlies per keer, bases van die Outcast e.d. overal stenen, electrische wolken etc..... niet leuk in je 1tje :p

Mja daar was ik net met Artec, niet te doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
M@NIC schreef op 11 March 2003 @ 21:16:
Mja daar was ik net met Artec, niet te doen :X
Daarom zag ik 2 PKmsgs achter elkaar B)

Misschien dat ik ook eens voor een beter scheepje moet gaan kijken, een Barracuda begint het ook al benauwt te krijgen in de wat moeilijkere gebieden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Aan de andere kant, in die systemen valt ook het leukste speelgoed te halen. >:) Trust me, eenmaal op Malta geland wil je daar nooit meer weg... missies van 140K voor 't oprapen. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Rexomnium

Vincam aut moriar

Shit, mijn vaste server is ermee gestopt of zo... Ik kan niet meer connecten :(

Dutch freelancer 24/7

[ Voor 14% gewijzigd door Rexomnium op 11-03-2003 21:43 ]

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
Damn ik heb beide schepen uitgeprobeerd, maar vondt ze niks. De ene was te langzama, de andere was best goed behalve dat hij veels te weinig wapens had. Moet ik nu gewoon mijn simpele Defender houden? ;(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Switch schreef:
Ik kan echt heeel weinig kopen, jusit als ik al die stoere turrets etc. vindt in winkeltjes en afgelegen planeten. Hoe kan dat :? Ik heb dan niet 'Capable Points' :?
'Tis vrij simpel. Level 8 (bv) wapens passen niet op level 7 mountpoints. Aan stoere turrets op zich heb je dus niet zo veel, je moet ook een fighter vliegen waar je je gunio's daadwerkelijk in kwijt kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem zojuist voor het eerst gespeeld :) Ik miste alleen de schietgeluiden, ik had wel conversations en muziek. Dus ik moet nog wat Nimo bestanden verwijderen zoals ik in het vorige topic las.

Ik vind het momenteel nog wel lastig om je weg te vinden door het heelal. Je bent heel snel gedesorienteerd, en van bepaalde venster heb ik geen flauw idee waar ze voor zijn (zoals die lijst met planeten linksonderin .. is dit alleen distance overview :?)

Verder moet ik ook nog de jump gates uitvinden want ik blijf rond manhattan hangen en new york. Beetje saai dus, want opdrachten zijn maar 2000 en het is telkens rogues raggen.

Veel geduld hebben dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Switch schreef op 11 March 2003 @ 21:44:
Damn ik heb beide schepen uitgeprobeerd, maar vondt ze niks. De ene was te langzama, de andere was best goed behalve dat hij veels te weinig wapens had. Moet ik nu gewoon mijn simpele Defender houden? ;(.
Die Barracuda is cool, Hammerhead is t grote broertje er van.
Barracuda kan je kopen @ Curaçau (dacht ik), en de Hammerhead volgens mij op Tokio oid...
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.