Freelancer *Spoilers*

Pagina: 1
Acties:
  • 510 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Aangezien het andere topic ondertussen wel erg groot is geworden heb ik aan Icewill gevraagd of ik dit topic mocht openen.

Dit topic is bedoeld om secrets, traderoutes e.d. met elkaar te delen.
Ga hier dan ook alsjeblieft niet offtopic lullen, daar is het gewone freelancer topic voor, maar post hier dus alleen vragen/antwoorden over waar je welke wapens/schepen kan krijgen, waar secret jumpgates zitten e.d.

Als je traderoutes post, post dan ook even vanaf welk level je er kan komen (lagere levels kunnen nog niet het hele universum door) en evt. welke fracties je friendly mee moet zijn. Probeer ook duidelijk te zeggen in welk system het zit.

Nou, dat was het zo'n beetje. Probeer kort en bondig te zijn in dit topic, zodat het overzichtelijk blijft.

p.s. Het is in dit topic dus NIET de bedoeling te vragen wat het beste schip is, welke view je gebruikt met combat, welke server we opzitten e.d.!

*update*

We zijn ondertussen wat wijzer geworden, dus heb ik besloten deze maar eens te updaten.

Zijn er nog must-have tools :?
Jawel, hier een lijstje:Voor algemene Freelancer perikelen kan je hier naartoe: [rml][ Freelancer] Algemeen deel 4[/rml]

De bovengenoemde lijsten moet zo'n beetje alles wel bedekken wat je wil weten, dus die eerst doorlezen is geen slecht idee.

Nog wat andere weetjes:

Nomads:

Nomads zijn te vinden in de Unknown Systems (SP+MP) en in Omicron-Alpha en -Gamma nabij de Unknown Jumpholes (MP Only)

Nomad Fighters droppen Nomad Blasters, Nomad Gunboats droppen Nomad Cannons. Deze hebben een Refire Rate van 4.00 resp 3.03. Hiervoor moet je wel ruim lvl30+ zijn.

Alaska & Tohoku:

Deze zijn niet meer beschikbaar in SP na de storyline, en in MP helemaal niet.

waar kan ik class 10 shields krijgen en wapens?

De adv. Brigandine Heavy Fighter Shield is voor zover bekend het beste shield, deze is verkrijgbaar op Planet Crete, in Omicron Beta. Let wel, dit is Corsair space.

Class 10 wapens haal je:

[list]
• Uit wrecks
• Uit Nomads
• Op verschillende Omicron bases

Ik kan de jumpgate New York (D7) -> Magellan (D4) niet gebruiken?

Deze jumpgate zit op slot als je hostile met de Rogues bent

Sunslayer Torpedo Launcher

De Sunslayer kan je kopen in Frankfurt, op Bruchsal Base (D/E 4)

[ Voor 79% gewijzigd door zion op 01-05-2003 14:39 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 12:29
K wel bekende route die meerdere tweakers hier gebruiken. Koop op Planet New London Luxery foods - Highly Perishable (of hoe je et ook schrijft) en race dan als een gek naar Denver (Colarado) iets van 160 kopen en 1360 verkopen 160/1360 :]
En op de terugweg koop je in denver gewoon Optronics, weet alleen niet hoe duur dat allemaal is, en kan je ook duur verkopen in New London, denk voor ietsje minder dan Food maar het rot tenminste niet weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ow nog vergeten, iets wat ik net gelezen heb is Kill engine :)
Je kan dan in cruise mode op kill engine drukken en dan gaat je motor uit maar drijf je gewoon door met iets van 300m/s :D

Makkelijk tegen die cruise disruptors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
grote edit: FAQ is nu hier te vinden, beetje lastig om het elke keer 2 keer te updaten ;)

[ Voor 105% gewijzigd door Rafe op 11-03-2003 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Ook al was het niet helemaal de bedoeling om dat juist in dit topic kwijt te kunnen, is het een heel degelijk stukje FAQ, bedankt daarvoor. :)

Laten we het verder dus wel zoals in de openingspost beschreven houden bij secrets/traderoutes e.d. (Dit is nl. ook een voorwaarde van The Will dat er 2 freelancer topics tegelijkertijd open mogen zijn, laten we dit respecteren!)
Voor vragen over besturing en het hoe wat waar kun je nog steeds in het gewone freelancer topic terecht.

en p.s. Gelieve hier geen plaatjes te posten indien dit niet noodzakelijk is om iets uit te leggen.

offtopic:
@The Will: Je vroeg je af of je dan niet 2 dezelfde topics zou krijgen, en dat je daar het nut niet zo van in zag, dus dat is vrij vertaald dat je dat niet wil. ;) (en wil je niet zo offtopic gaan :P)

[ Voor 49% gewijzigd door zion op 10-03-2003 15:08 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Ah, dat had ik verkeerd begrepen, ik dacht dat dit topic deel 2 zou worden :)

Zelf vlieg koop ik wel eens Beryllium op Kensington Shipping Platform (New London) voor 192 credits, en dan kan je het op 3 plekken verkopen:
• Planet Los Angeles (California) voor 840
• Newark Station (New York) voor 960
• Pueblo Station (op de kaart 'boven' New York, ben de naam even kwijt) voor ongeveer 1020

Zoals je ziet, elke keer als je een jumpgate verder neemt krijg je een hogere prijs, je mag zelf beslissen of je je lading snel wilt verkopen (Los Angeles) of dat je even doorvliegt om het lekker duur te verkopen (Pueblo Station).

Wel ene opmerking: ik heb me nog amper in RHeinland space gewaagd, dus misschien kan je het daar nog duurder verkopen. In Kusari, Bretonia en Liberty space ken ik de meeste planeten\stations wel :)

edit:
Op Lancers Reactor staat dat je het het duurst kan verkopen op The Ring (New Berlin)... linkje voor de index staat in de FAQ :+

[ Voor 14% gewijzigd door Rafe op 10-03-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:33
zion schreef op 10 March 2003 @ 14:43:
Ook al was het niet helemaal de bedoeling om dat juist in dit topic kwijt te kunnen, is het een heel degelijk stukje FAQ, bedankt daarvoor. :)

Laten we het verder dus wel zoals in de openingspost beschreven houden bij secrets/traderoutes e.d. (Dit is nl. ook een voorwaarde van The Will dat er 2 freelancer topics tegelijkertijd open mogen zijn, laten we dit respecteren!)
Voor vragen over besturing en het hoe wat waar kun je nog steeds in het gewone freelancer topic terecht.

en p.s. Gelieve hier geen plaatjes te posten indien dit niet noodzakelijk is om iets uit te leggen.

Kan me niet herinneren dat ik dat gezegd heb, maar goed, ben het er wel mee eens. :P

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 11:47

Belgar

Archmaster ranzige code..

mijn korte bijdrage

Geloof het of niet maar WATER is een van de snelste manieren om rijk te worden... jammer genoeg is het ook de makkelijkste manier om dood te gaan als je factions niet 'ok' zijn. Rheinland space (water 15 creds) naar Freeport 5(?) in OMEGA-42 (water 190). Terugweg diamonds, niet zo veel winst maar wel wat. 1 jump, retourvlucht ca 8 mins realtime. factions: hessians, bounty hunters, corsairs, zoners. Ben zelf friendly met bounties,zoners en corsairs.

huidig schip:

Titan (lvl 32 min)
lvl 10 positron shield (lvl 35 min?)
2x BLUE BLAZE
2x GUARDIAN
2x Tizona Del Cid
turret is nutteloos op titan (rear fire)

Weet iemand welke andere factions lvl 10 shields verkopen? Corsairs en outcasts delen veel dezelfde technologie (zie verhaallijn) en hebben waarschijnlijk ook positrons (sabres wel iig).

[ Voor 2% gewijzigd door Belgar op 10-03-2003 18:08 . Reden: typo ]

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Had deze in het vorige topic gepost, aangezien er vraag naar was toen post ik em nogmaals hier.
Plaatje met de 3 rode kruisjes in New York sector:
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het intro gekeken te hebben, zie je 5 schepen, waaronder de Hispania, waar is die gebleven? Zwerft er ergens een Spaans Koninkrijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21
Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 16:46:
Na het intro gekeken te hebben, zie je 5 schepen, waaronder de Hispania, waar is die gebleven? Zwerft er ergens een Spaans Koninkrijk?
dit had beter in de andere topic gekund ;)
maar de corsair en nog een andere groepering komen uit de hispania. staat ook in t nieuws in t spel :P

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
je moet die jump holes pakken, dan kom je bij wazige systemen uit, waar ze exotische shit verkopen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
M a a r t e n schreef op 10 March 2003 @ 16:01:
Had deze in het vorige topic gepost, aangezien er vraag naar was toen post ik em nogmaals hier.
Link
Kan aan mij liggen maar ik zie de rode kruisjes niet zo :?
De_Bastaard schreef op 10 March 2003 @ 16:59:
je moet die jump holes pakken, dan kom je bij wazige systemen uit, waar ze exotische shit verkopen :9~
Aan zulke posts hebben we dus helemaal niks :/
Welke Jumpholes, waar, waar gaan ze naartoe, wat voor een exotische shit verkopen ze, waar kan je die het goedkoopst halen, en waar kan je dat dan weer het beste verkopen. :?
offtopic:
@SuN-Crusher: Mja, ik ga niet de mod uit lopen hangen hoor, maar goed... Daar word ik vaker van beschuldigd. Komt waarschijnlijk omdat ik het nut van overbodige/offtopic/nutteloze reply's niet helemaal in zie... :/

[ Voor 64% gewijzigd door zion op 10-03-2003 17:10 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, ga jij aub ff niet de mod uit lopen hangen ;).

Voor beginners in NY systeem is het wel lekker om je cargo vol water te laden (inkopen op manhattan voor $15,-) en dan naar pittsburgh en daar verkopen voor $30,-. Verder zijn er nog wel wat goede spullen te koop op pittsburgh (boron) die je weer duur kan verkopen op manhattan. Dan heb je snel wat geld bij elkaar voor wat betere schepen.

Edit: Relaxt joh, was een geintje.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
zion schreef op 10 March 2003 @ 17:00:
[...]
[...]
Aan zulke posts hebben we dus helemaal niks :/
Welke Jumpholes, waar, waar gaan ze naartoe, wat voor een exotische shit verkopen ze, waar kan je die het goedkoopst halen, en waar kan je dat dan weer het beste verkopen. :?
offtopic:
@SuN-Crusher: Mja, ik ga niet de mod uit lopen hangen hoor, maar goed... Daar word ik vaker van beschuldigd. Komt waarschijnlijk omdat ik het nut van overbodige/offtopic/nutteloze reply's niet helemaal in zie... :/
Okej, sorry :)

Ik kan nu ff niet op 'mijn' server, we zijn ff bezig met de accounts te mixen met 'n andere server, dan kan ik erop.
Kan nu alleen 'ongeveer' zeggen hoe ik er kwam, met 'n gast mee gereisd, eerst naar New Tokyo, toen naar boven, toen rechts, 'n stukje zeg maar door het 'niks' .. dus gewoon ff geen route, daar was de jump hole, kwam ik in Sigma 15, toen Sigma 17 en daarna in Tethra blablabla ... ik zal, als ik op die server kan, ff 'n pic schieten straks ok?

BTW, daar heb ik mijn Eagle gekocht. Very Heavy Fighter, koste 550k ofzo... daar hebben ze ook redelijk 13373 guns, en vanaf daar was er nog 'n jump gate naar nog een basis, maar daar ging ik ff dood door al die vijandelijke corsair titans ^^..

[ Voor 13% gewijzigd door De_Bastaard op 10-03-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neem dan Light Weapons in dat station naast de Planet New York Dockingstation en verkoop dat op Denver (Colorado), waar je boron koopt en dat weer verpatst op dat station naast de Planet New York Dockingstation. Verdien je meer mee dan water, het is echter wel 1 jump, maar heen en weer doe je in 8 minuten.
Als beginner in multiplay is dat volgens mij het snelste: Eerst met je crappy craft een paar gewone missies doen tot je 15 K ofzo hebt en dan zo'n Rhino kopen en dan bovenstaande taktiek 1.5 uur volhouden en you're set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Btw, je kan als ik het goed herinner, ook ergens in NY Engine's kopen, die kan je ook flink verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08

IceStorm

This place is GoT-like!!!

The Will schreef op 10 March 2003 @ 14:52:
Kan me niet herinneren dat ik dat gezegd heb, maar goed, ben het er wel mee eens. :P

Dat was ikke ;) Zion haalt ons door elkaar ;). Of hij combineerde het iig tot TheIcewill oid in het mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe weer zo'n post! two strikes De_Bastaard! Pas maar op ;)

Een goeie taktiek is wanneer je weg wil komen als je attacked wordt om dan SHIFT-W te doen EN een "kurkentrekker" beweging met je schip maakt terwijl je nu en dan ECM countermeasures dropt. Als je eenmaal in cruise mode zit kun je dan die engine uit - truc doen.

Oh en ik weet nog een coole truc:
Als je voor een jumpgate moet wachten omdat er andere schepen eerst mogen, dan moet je snel "in formation" gaan met die schepen. Dan lift je met ze mee de gate in OF je was net te laat en dan draai je even om/hang je voor de gate maar veel dichterbij. Op die manier kun je ook ontsnappen aan badguys die campen bij die gates.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 11:01
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 16:46:
De Hispania kun je volgens mij vinden in Omicron Alpha achter de planeet Malta. (Kan ook zijn dat het Omicron Beta is, maar ik dacht Alpha, en het is dus iig een systeem met de planeet Malta erin :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 maart 2003 @ 17:17:
Neem dan Light Weapons in dat station naast de Planet New York Dockingstation en verkoop dat op Denver (Colorado), waar je boron koopt en dat weer verpatst op dat station naast de Planet New York Dockingstation. Verdien je meer mee dan water, het is echter wel 1 jump, maar heen en weer doe je in 8 minuten.
Als beginner in multiplay is dat volgens mij het snelste: Eerst met je crappy craft een paar gewone missies doen tot je 15 K ofzo hebt en dan zo'n Rhino kopen en dan bovenstaande taktiek 1.5 uur volhouden en you're set!
Ik speel alleen nog maar de demo dus ik heb nog geen jumpholes kunnen uttesten ;). Binnenkort krijg ik een gold/review versie, dus dan kan de echte pret beginnen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a a r t e n
zion schreef op 10 maart 2003 @ 17:00:
[...]
[...]
Je zou toch denken dat een topic starter het spel een beetje kent ;)
Het zijn de 3 rode puntjes een beetje onderaan de map, als je inzoomed zijn het gewoon kruisjes, maar dan passen ze er niet allemaal op heh :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
M a a r t e n schreef op 10 March 2003 @ 16:01:
Link
Das wel leuk die rode kruisjes, maar alleen in die helemaal links zat wat, die andere 2 waren waardeloos. 1 van de 3 rode kruisjes bestaat trouwens uit 3 rode kruisjes, maar ik zie maar 1 schip. Snappen jullie het nog allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, ja hoor, praat verder ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a a r t e n
Kaas schreef op 10 March 2003 @ 17:38:
[...]

Das wel leuk die rode kruisjes, maar alleen in die helemaal links zat wat, die andere 2 waren waardeloos. 1 van de 3 rode kruisjes bestaat trouwens uit 3 rode kruisjes, maar ik zie maar 1 schip. Snappen jullie het nog allemaal?
Klopt, vond ik ook wat vreemd, het is volgens mij een verongelukte navy patrol. De andere 2 zijn 'Flint' (helemaal links) en 'Agressor' (de middelste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
M a a r t e n schreef op 10 March 2003 @ 17:38:
[...]

Je zou toch denken dat een topic starter het spel een beetje kent ;)
Het zijn de 3 rode puntjes een beetje onderaan de map, als je inzoomed zijn het gewoon kruisjes, maar dan passen ze er niet allemaal op heh :Y)
Sorry, zag ze in het andere topic wat groter staan, zodoende :o
(dacht dat je per abuis verkeerde plaatje geplaatst had, niet verder gekeken dan neus lang is)

offtopic:
@icestorm/thewill: Ik dacht dat ik naar the will gemaild had, dus ging ik er van uit dat ik dan ook van the will antwoord kreeg, maar hee, 'tis maandag :+

[ Voor 26% gewijzigd door zion op 10-03-2003 17:44 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
Saekerhett schreef op 10 March 2003 @ 17:27:
[...]

De Hispania kun je volgens mij vinden in Omicron Alpha achter de planeet Malta. (Kan ook zijn dat het Omicron Beta is, maar ik dacht Alpha, en het is dus iig een systeem met de planeet Malta erin :))
Het is Omicron Alpha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar

Belgar

Saekerhett schreef op 10 March 2003 @ 17:27:
[...]

Spoiler:

hispania

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Toch wel Alpha dus, ja ik onthoud het niet meer waar ik geweest ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey kickehh :) die hangt nog in space! Wissik nie hehe
Kan ie ook kapot? Of kun je er op landen als je friendly met ze bent?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
Ik heb paar uur geleden wat goedkope troep uit die Flint gejat ;)

op de GoF server wel te verstaan

[ Voor 22% gewijzigd door MailMan op 10-03-2003 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Jongens, kom op zeg.....

Hou deze discussie nou voor dat andere topic.

Hier ontopic blijven svp

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
Goed, een andere secret:

in Omicron Gamma zit rechtsboven in de map (groene wolk) een unknown jumphole naar een unknown system. Daar zitten allerlei Nomads die je kunt afknallen (alhoewel ik nog geen wapens gezien heb bij hun) en een hele vage tunnel die heel groot is. In het midden zit een witte ster, als je er omheen gaat, ga je eindeloos door die tunnel. Dat moet je maar eens uitchecken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgar

Belgar

De wapens die je hier vind zijn level 10. doen niet ontzettend veel damage maar gebruiken geen energy .....

...Als het maar werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Wat voor plane moet je eigenlijk hebben om die Nomads af te knallen? ik heb ze nog nooit gezien enzo :) Wat voor 'rank / level' zijn ze ? enzo?

Ennuh, is er nergens gewoon een lijstje met pics van waar alle jump holes zijn? heb af en toe hier 'n pic gezien van wat jump holes in NY enz... maar ze moeten toch overal zijn :?

[ Voor 42% gewijzigd door De_Bastaard op 11-03-2003 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Die Nomad fighters zijn wat slapjes... zes level 6 guns en je mept ze plat als vliegen met twee direct hits. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De level 10 guns enzo vind je door in de leipo systemen (omicron gamma en dergelijke) in je navmap op patrol routes te drukken en dan de witte lijnen te volgen. Kom je vanzelf de stilgevallen schepen tegen die je met een welgemikt schot ontlast van hun precious guns :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Woei nice, tnx straks ff proberen thuis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
arg ik heb wat gemist. ik ga denk ik overnieuw beginnen en terwijl ik nog friendly met iedereen ben, traden :) of raden jullie gewoon aan verder te gaan waar ik nu ben (heavy fighter, level 17 ofzo, heb net die fighter van the order gekocht op osiris. daar kost het nix. (schip = 1000, lvl 6 guns 142 ofzo :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gate/lane parts (die je koopt in trenton outpost, naast manhattan) kan je ook goed verder verkopen in de tau sectoren (omdat die nog in constructie zijn daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
CU2MorO boooh vet hoe kom ik daar? heheh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
Welke dingen kun je allemaal doen als je level 4 bent?

Ik bedoel, zijn er al jumpholes die in newyork, calafornia en colorado?

[ Voor 41% gewijzigd door CU2morO op 12-03-2003 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Al gevonden :P

[ Voor 82% gewijzigd door ReseT op 12-03-2003 21:32 ]

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CU2morO schreef op 12 maart 2003 @ 18:47:
Welke dingen kun je allemaal doen als je level 4 bent?

Ik bedoel, zijn er al jumpholes die in newyork, calafornia en colorado?
CROSSPOST!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
hmm... wie had het ook alweer over de mod uithangen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Bij Freelancer Reactor heb ik een superhandige tooltje gevonden om de ideale cargo/trade te kiezen van en naar elke mogelijke bestemming! Ideaal gewoon!

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/akrul/got/fl_cargo_comp.gif

Freelancer Carco Computer 261k

dit topic kan dalijk wel dicht :X

[edit]
screenie erbij :)

[ Voor 17% gewijzigd door Dope-E op 13-03-2003 14:23 ]

twitter.com/curly_sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Dope-E schreef op 13 maart 2003 @ 14:14:
Bij Freelancer Reactor heb ik een superhandige tooltje gevonden om de ideale cargo/trade te kiezen van en naar elke mogelijke bestemming! Ideaal gewoon!

plaatje:
[afbeelding]

[edit]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Kijk, DIT is waar ik naar zocht! (alleen jammer dat het niet ingame kan :/)

@Dope-E: Bij mij knalt Freelancer er stug uit als ik alt-tab gebruik :(
@Terr: Stom, niet aan gedacht, mijn server staat er naast, kan hij daar mooi op :)

enne, topic kan niet dicht, maar kan zich nu wat meer richten op secrets :*)

[ Voor 18% gewijzigd door zion op 13-03-2003 16:38 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

zion schreef op 13 March 2003 @ 15:08:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Kijk, DIT is waar ik naar zocht! (alleen jammer dat het niet ingame kan :/)
ALT-TAB werkt goed hoor met Freelancer! :Y)

twitter.com/curly_sanders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of zet een oude bak/laptop naast je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
Hmm, is er ook een handige map :? Dus een grote map met alle routes etc :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Switch schreef op 13 maart 2003 @ 16:31:
Hmm, is er ook een handige map :? Dus een grote map met alle routes etc :).
Die heb ik in Freelancer deel 1 voorbij zien komen volgens mij, en anders op lancer's. Hij is er dus wel, maar dan moet je even zoeken.

Post je hem wel als je hem gevonden heb? :*)

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paniohitus
  • Laatst online: 11-09 19:52

Paniohitus

Paniohitus

BF1: Don-Panio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Das leuk met wat kan ik dat openen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Adope Acrobat Reader :)

Trouwens thanx voor de info (om de post wat langer te maken ;))

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snappie88 schreef op 17 maart 2003 @ 10:56:
Adope Acrobat Reader :)

Trouwens thanx voor de info (om de post wat langer te maken ;))
dank je wel......

http://freelancer.portalive.com/traderoutes.php
voor paar routes die ik gebruik.

http://www.lancersreactor.com/t/download/download.asp?id=111
database freelancer systemmap (hij is allen fuckt up en some dingen zie je nie of klopen nie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderwolk
  • Laatst online: 26-01-2024
Als je nog lekker wat cash wilt verdienen moet kun je in het begin meteen naar New Tokyo gaan als je nog niet al te veel vijanden hebt. Ga in NT naar Roppongi Station nabij Planet New Tokyo en koop zoveel mogelijk Luxury Goods in. Ga vervolgens naar Hokkaido. (3 lanes en 1 jump gate verder). Ga hier naar Anui Depot ( Sector C6, eigenaar Golden C. ) en verkoop de Luxury Goods voor een aardige prijs. Koop vervolgens drugs in en ga weer terug naar Roppongi Station en verkoop hier de drugs. Vanaf hier begint het hele verhaal weer opnieuw. In het begin is dit niet zo winstgevend maar investeer je geld zo snel mogelijk in een grote freighter die te koop is op nieuw Tokyo en prop deze vol. Vanaf dat moment gaat het hard met de cash en kun je op deze korte run een enorm vermogen verdienen.

Het voordeel van deze route is dat deze kort en rustig is en je toch veel geld bezorgt.

Pwnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dope-E schreef op 13 March 2003 @ 14:14 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_:

plaatje:
[afbeelding]

[edit]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ok, dan daar kunnen we wat mee.
Nu is het echt simpel wat goede Trade routes uit te zoeken :)

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien zien jullie dit als flame... (zo is het niet bedoeld)
is het niet veel leuker om alles zelf uit te zoeken? als je binnen een paar dagen lvl 38 bent met 9000k is er ook niet zoveel meer aan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 maart 2003 @ 14:17:
Mischien zien jullie dit als flame... (zo is het niet bedoeld)
is het niet veel leuker om alles zelf uit te zoeken? als je binnen een paar dagen lvl 38 bent met 9000k is er ook niet zoveel meer aan denk ik.
iid, het is natuurlijk leuker het allemaal uit te zoeken. Maar als je net begint is het wel handig wat Cash te hebben :D

kan iemand me een andere plek geven om het te downloaden??

de server ligt plat. en ik krijg hem er dus niet af.
Kan iemand hem ergens naar uploaden??

Bedankt!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar kan class 10 shields krijgen en wapens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

kan iemand mij vertellen over die perishable goods .. vergaanbare goederen :) zoals Luxury Food

Hoe snel vergaan die dingen of hoeveel komt er van aan als ik een trip
New berlin -> Manhatan vlieg?

en waar ik turret class 7 kan vinden voor mn humpback freighter.... ik kill er nu ook alle fighters mee die me cruise disrupten maar class 7 ipv class 3 lijkt me nog 1337er :)

dankzij qaabus heb ik nu een route:
Newark station -> Stokes mining station : Boron: 155 -900 winst: 745
Stokes mining station -> Newark : Beryllium: 300 - 960 winst: 660

Met de humpback freighter levert me dit een winst op van 351250 p roundtrip excl onkosten (mines, nanobots, batteries)

[ Voor 62% gewijzigd door JaWa op 01-04-2003 20:09 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n1 route tnx, nu nog even die die hidden jumpgate van Magellan naar NY vinden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

ja die jumpgate heb ik gevonden alleen doet hij het niet :(

Trouwens een enkele route newarkstation -> stokes mining station duurt reallife 20 minuten
Ik heb mn trade route even wat uitgebreid maar dat zal ik zo wel in mn edit plaatsen
ipv stokes mining station kan je ook naar ld 14 vliegen (1 trade lane verder) krijg je 60 credits extra voor je Boron :D

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 20:30:
n1 route tnx, nu nog even die die hidden jumpgate van Magellan naar NY vinden :D
ja precies die jumpgate doet het bij mij ook niet weet iemand waarom?
tenminste dat is zo in multiplayer met single player nog niet geprobeerd

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:21
Dark Lord schreef op 24 April 2003 @ 16:33:
[...]

er zijn bepaalde singleplayer only gates. dus kan best kloppen

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Dark Lord schreef op 24 April 2003 @ 16:33:
[...]

Doet het gewoon hoor. Heb hem veelvuldig gebruikt

je hebt wel de NY (D7) Magellan (D4) gebruikt?

Ben daar toch behoorlijk vaak langsgegaan met mijn humpback :)

[ Voor 16% gewijzigd door zion op 24-04-2003 19:33 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
ja die had ik :S echt maf als ik wil docken dan hoor ik zo van "acces denied" en 4 andere gasten ook allemaal... echt maf
kan het komen omdat ik mischien vette ruzie heb met de rogues ofzo

edit:
ok ik weet het al het komt omdat ik ruzie heb met de rogues volgens een ander forum :) maar weet iemand waar ik kan briben zodat de rogues me aardig vinden?

[ Voor 33% gewijzigd door Dark Lord op 25-04-2003 16:52 ]

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
[rml]Wildfire in "[ Freelancer] Algemeen (deel 3)"[/rml]
Wildfire schreef op 01 May 2003 @ 00:47:
Ik ben nu level 38 (schijnbaar het maximaal haalbare) met ongeveer $2.000.000 aan cash en ben nu de Omicron- en Tau-systemen verder aan het ontdekken. Leuk werk, zeker met die Blue Blaze level 10 kanonnen... :)

Maarruh.... weet iemand waar ik een level 10 shield kan kopen? M'n Eagle heeft momenteel een level 9 shield (niet dat dat slecht is... :))

En die Sunslayer torpedo-launcher verkopen ze zeker alleen op die Corsair-basis in Omicron nogwat? (waar ik dus meteen uit de lucht wordt geknald als ik er in de buurt kom :P)
Lvl 10 shield (de adv. brigandine shield) op planet Crete In Omicron Beta. *warning* corsair space!

Sunslayer kun je halen in Frankfurt op Buchsal Base (D/E 4 (geloof ik))
Wildfire schreef op 01 May 2003 @ 03:21:
Eerst maar eens vriendjes worden met de Corsairs dus. Momenteel zien ze me het liefste in een duizenden stukjes... :P
Lijkt me handig ja :P
(damn... ik heb dan een Eagle met lvl 10 shields en wapens... valt er dan überhaupt nog wel wat te doen in het spel? Behalve dan nog de resterende systemen ontdekken)
Nope :( Ja behalve Nomads van hun Blasters afhelpen.

[ Voor 33% gewijzigd door zion op 01-05-2003 03:29 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

zion schreef op 01 May 2003 @ 00:57:
[rml]Wildfire in "[ Freelancer] Algemeen (deel 3)"[/rml]

[...]

Lvl 10 shield (de adv. brigandine shield) op planet Crete In Omicron Beta. *warning* corsair space!
Eerst maar eens vriendjes worden met de Corsairs dus. Momenteel zien ze me het liefste in een duizenden stukjes... :P
Sunslayer kun je halen in Frankfurt op Buchsal Base (D/E 4 (geloof ik))
Aha, daar wip ik dan morgen (vandaag dus) nog wel eens langs.

Bedankt voor de tips!

(damn... ik heb dan een Eagle met lvl 10 shields en wapens... valt er dan überhaupt nog wel wat te doen in het spel? Behalve dan nog de resterende systemen ontdekken)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
tsja meer geld verdienen en n00bs helpen :-/ is eigenlijk het enige dat ik kan bedenken
ohja en natuurlijk nomads knallen! als je de nomads (in je eentje) aankan dan ben je echt klaar met het spel :)
of we kunnen is een keer PvP :)

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
waar zitten de nomads in SP?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

Topicstarter
(overleden)
Die zitten in de Unknown Systems, (jumpgate vanaf Omicron Alpha (F4) en Omicron Gamma (F2))

[ Voor 6% gewijzigd door zion op 01-05-2003 13:32 ]

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
zion schreef op 01 May 2003 @ 13:29:
Die zitten in de Unknown Systems, (jumpgate vanaf Omicron Alpha (F4) en Omicron Gamma (F2))
ik wist niet dat je daar kon komen na de 'hoofd'-missies.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Breepee schreef op 01 May 2003 @ 13:41:
[...]

ik wist niet dat je daar kon komen na de 'hoofd'-missies.
Pfff, ik heb nu alweer een stapel systemen ontdekt (paar Omega's, Omicrons en Tau's). Gedurende de verhaallijn-missies ontsluit je namelijk echt niet alle systemen. 't Is dus de moeite waard om nog flink rond te vliegen.

Zodoende ben ik ook het wrak van het vijfde sleeper-ship tegengekomen (Omicron Alpha dacht ik).

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 01-05-2003 14:26 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xTmPizzaMan
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 12:57

xTmPizzaMan

Error

Weet iemand coordinaten van Rochester base in New-York system?
en ook van de Buffalo base

No sig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
uhm rochester vlak boven manhattan ik d8 D3 linksbovenin en buffalo base ergens helemaal onderin sector weet ik niet precies maar het ligt rechts onder in de badlands

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
Dark Lord schreef op 24 April 2003 @ 22:54:
ja die had ik :S echt maf als ik wil docken dan hoor ik zo van "acces denied" en 4 andere gasten ook allemaal... echt maf
kan het komen omdat ik mischien vette ruzie heb met de rogues ofzo

edit:
ok ik weet het al het komt omdat ik ruzie heb met de rogues volgens een ander forum :) maar weet iemand waar ik kan briben zodat de rogues me aardig vinden?
Je moet minimaal neutral zijn met liberty rogues om daar doorheen te mogen.

edit: weet iemand nog een goeie trade route van planeet naar planeet? Ik speel namelijk op een server met een cargo train, en daarmee mag je alleen op planeten docken.

[ Voor 15% gewijzigd door jevn op 04-05-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
uhm ik ben full friendly met de rogues en nog kan ik er niet doorheen :S echt maf ik was ook nog aan de andere kant en daar mocht ik er ook niet doorheen :(

planet manhattan -> planet new londen : luxery consumer goods
planet new london -> planet manhattan : luxery food (highly perishable)

in totaal meer dan 300K winst met een humpback (250 cargo)

das wel goede route vind ik

10100111001

Pagina: 1