Aangezien het andere topic ondertussen wel erg groot is geworden heb ik aan Icewill gevraagd of ik dit topic mocht openen.
Dit topic is bedoeld om secrets, traderoutes e.d. met elkaar te delen.
Ga hier dan ook alsjeblieft niet offtopic lullen, daar is het gewone freelancer topic voor, maar post hier dus alleen vragen/antwoorden over waar je welke wapens/schepen kan krijgen, waar secret jumpgates zitten e.d.
Als je traderoutes post, post dan ook even vanaf welk level je er kan komen (lagere levels kunnen nog niet het hele universum door) en evt. welke fracties je friendly mee moet zijn. Probeer ook duidelijk te zeggen in welk system het zit.
Nou, dat was het zo'n beetje. Probeer kort en bondig te zijn in dit topic, zodat het overzichtelijk blijft.
p.s. Het is in dit topic dus NIET de bedoeling te vragen wat het beste schip is, welke view je gebruikt met combat, welke server we opzitten e.d.!
*update*
We zijn ondertussen wat wijzer geworden, dus heb ik besloten deze maar eens te updaten.
• Zijn er nog must-have tools
Jawel, hier een lijstje:
De bovengenoemde lijsten moet zo'n beetje alles wel bedekken wat je wil weten, dus die eerst doorlezen is geen slecht idee.
Nog wat andere weetjes:
Nomads:
Nomads zijn te vinden in de Unknown Systems (SP+MP) en in Omicron-Alpha en -Gamma nabij de Unknown Jumpholes (MP Only)
Nomad Fighters droppen Nomad Blasters, Nomad Gunboats droppen Nomad Cannons. Deze hebben een Refire Rate van 4.00 resp 3.03. Hiervoor moet je wel ruim lvl30+ zijn.
Alaska & Tohoku:
Deze zijn niet meer beschikbaar in SP na de storyline, en in MP helemaal niet.
waar kan ik class 10 shields krijgen en wapens?
De adv. Brigandine Heavy Fighter Shield is voor zover bekend het beste shield, deze is verkrijgbaar op Planet Crete, in Omicron Beta. Let wel, dit is Corsair space.
Class 10 wapens haal je:
[list]
• Uit wrecks
• Uit Nomads
• Op verschillende Omicron bases
Ik kan de jumpgate New York (D7) -> Magellan (D4) niet gebruiken?
Deze jumpgate zit op slot als je hostile met de Rogues bent
Sunslayer Torpedo Launcher
De Sunslayer kan je kopen in Frankfurt, op Bruchsal Base (D/E 4)
Dit topic is bedoeld om secrets, traderoutes e.d. met elkaar te delen.
Ga hier dan ook alsjeblieft niet offtopic lullen, daar is het gewone freelancer topic voor, maar post hier dus alleen vragen/antwoorden over waar je welke wapens/schepen kan krijgen, waar secret jumpgates zitten e.d.
Als je traderoutes post, post dan ook even vanaf welk level je er kan komen (lagere levels kunnen nog niet het hele universum door) en evt. welke fracties je friendly mee moet zijn. Probeer ook duidelijk te zeggen in welk system het zit.
Nou, dat was het zo'n beetje. Probeer kort en bondig te zijn in dit topic, zodat het overzichtelijk blijft.
p.s. Het is in dit topic dus NIET de bedoeling te vragen wat het beste schip is, welke view je gebruikt met combat, welke server we opzitten e.d.!
*update*
We zijn ondertussen wat wijzer geworden, dus heb ik besloten deze maar eens te updaten.
• Zijn er nog must-have tools
Jawel, hier een lijstje:
- Kaart van de Sirius sector met locaties van jumpholes/jumpgates
- Freelancer Cargo Computer, een makkelijke tool om uit te rekenen waar je commidities het beste kan in- of verkopen, versie 1.1.0.7 alweer.
- Freelancer Cargo Computer Data File Een geupdate datafile, rechtstreeks uit de Freelancer ini's
- Flash FreeLancer DB, je kan met dit flash programma'tje ook in de sterrenstelsels kijken, makkelijk als je een basis zoekt
- Lancerthing 1.05 Met dit progje kan je kijken waar ships gekocht kunnen worden
- Java Cargo Computer Nog een Cargo Computer, Java based.
- Weapons Reference List Een 2 pagina tellende excel sheet, met, zoals de naam al doet vermoeden, een overzicht van alle wapens.
- Mineable Zones ListEen overzicht van mineable areas
- Goede Traderoutes
De bovengenoemde lijsten moet zo'n beetje alles wel bedekken wat je wil weten, dus die eerst doorlezen is geen slecht idee.
Nog wat andere weetjes:
Nomads:
Nomads zijn te vinden in de Unknown Systems (SP+MP) en in Omicron-Alpha en -Gamma nabij de Unknown Jumpholes (MP Only)
Nomad Fighters droppen Nomad Blasters, Nomad Gunboats droppen Nomad Cannons. Deze hebben een Refire Rate van 4.00 resp 3.03. Hiervoor moet je wel ruim lvl30+ zijn.
Alaska & Tohoku:
Deze zijn niet meer beschikbaar in SP na de storyline, en in MP helemaal niet.
waar kan ik class 10 shields krijgen en wapens?
De adv. Brigandine Heavy Fighter Shield is voor zover bekend het beste shield, deze is verkrijgbaar op Planet Crete, in Omicron Beta. Let wel, dit is Corsair space.
Class 10 wapens haal je:
[list]
• Uit wrecks
• Uit Nomads
• Op verschillende Omicron bases
Ik kan de jumpgate New York (D7) -> Magellan (D4) niet gebruiken?
Deze jumpgate zit op slot als je hostile met de Rogues bent
Sunslayer Torpedo Launcher
De Sunslayer kan je kopen in Frankfurt, op Bruchsal Base (D/E 4)
[ Voor 79% gewijzigd door zion op 01-05-2003 14:39 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem