Die screens zijn echt ziekelijk mooi zeg, kan haast niet wachten tot dit spel uitkomt.
LOL, die laatse pic boven mij doet me denken aan War of the Worlds
Ff langs alle HL2 hype (hoewel de plaatjes echte een hoog "holy shit" gehalte hebben):
in hl1 kan je die gman ook volgen met de noclip mode... maar ik vond het dan nog eng dat ie stil ging staan en verder nix ging doen
heb er volgens mij wel een kwartier omheen gevlogen
in hl1 kan je die gman ook volgen met de noclip mode... maar ik vond het dan nog eng dat ie stil ging staan en verder nix ging doen
Zie een paar posts terug van mij, kep er ook een plaatje bijgezet ter vergelijkingHuggyB schreef op 23 April 2003 @ 11:00:
LOL, die laatse pic boven mij doet me denken aan War of the Worlds
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Verwijderd
Bedankt voor die url!! Ik ben bezig die grote scans te printen (13 volle pagina's, arme inkt cardridge), en dan ga ik die eens op mijn gemakje doorlezen. Overigens, ben ik de enige die vind dat dit spel wel veel weg heeft (qua screenshots dan) van S.T.A.L.K.E.R.?[J.d.I.] DirtyHarry schreef op 23 april 2003 @ 08:28:
Ok hier komt ie, enjoy
-edit-
hmm kan ze niet goed linken
naja dan kun je met de bron wel terecht
bron: http://www.megaone.com/hl2/index.html
kwijlze
Hoe dan ook, ik ben zo benieuwd naar dit spel, en een release datum van 30 september zou ook cool zijn (hoewel deze zomer wat beter was; had ik volop tijd gehad het te spelen).
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 11:51 ]
Qua setting lijkt het idd een beetje op Stalker (Oost-Europa). City 17 lijkt een beetje op zo'n Russchische spookstad waar het niet pluis is
.
Heb alles doorgelezen en het belooft veel goeds! 
Het feest zou compleet zijn als de game idd met Team Fortress 2 geleverd zou worden
Het feest zou compleet zijn als de game idd met Team Fortress 2 geleverd zou worden
echt hele coole screens! Niet omdat het zo belachelijk mooi is ofzo, het is absoluut indrukwekkend hoor... maar dat hebben we al bij andere shooters gezien die gaan uitkomen (S.T.A.L.K.E.R. en DOOMIII bv.)....... vooral door de inhoud, sfeer.... ik hoop echt dat de gameplay zo super is, net als deel1! Dat wordt een nieuwe pc aanschaffen! Heb wel een xbox, maar weet niet of het daar ook op uitkomt en hoelang dat gaat duren..................... ik kan niet wachten!!!
Verwijderd
kep nog niks doorgelezen ( heb nu geen tijd, ben vandaag officieel 18 geworden
) maar wat zouden de exacte specs zijn ?
ik las net iets van 2Gh Gf4
dan moet ik een niewe pc kopen
ik las net iets van 2Gh Gf4
dan moet ik een niewe pc kopen
Verwijderd
ik denk dat het wel allemaal meevalt 
er is nog geen 1 spel waarvoor je echt een 2ghz nodig hebt
en nog gefeliciteerd
er is nog geen 1 spel waarvoor je echt een 2ghz nodig hebt
en nog gefeliciteerd
Valt idd wel mee. Valve zegt dat het zelfs op een 700 MHz met DX6-videokaart moet draaien, dus zo'n super-rig heb je nog niet nodig.
Maar de kwaliteit zal dan ook niet helemaal super zijn
.
Maar de kwaliteit zal dan ook niet helemaal super zijn
Misschien krijg je nu eindelijk het biertje die Barney je beloofd had.. Ik hoop dat de scientists nu ook zo leuk gaan rennen als je er een paar neerschiet
.. ' My god !, what are you doing !!'
Ze hebben zelfs dezelfde sound actors en als je die preview hebt gelezen word je helemaal hyper want als dat allemaal waar is word dit een waanzinnige game.
En als de mod support net zo goed is als bij HL1 dan wordt het echt supercool
.
Net screens gezien en wat stukjes gelezen, ze zeiden dat als je de totale sfeer en de game goed wilt kunnen spelen je een 2 Ghz nodig hebt en een GeForce 4. Dit is wel erg hoog, ik denk dan ook dat heel wat spelers zullen afvallen.
En voor de mensen die erg veel hopen: Ze zijn nog niet eens met het leveldesign begonnen
. Het duurt zeker wel 6 maanden voordat het hele spel af is, ze hebben het trouwens wel erg lang geheim gehouden
Hulde daarvoor!
edit
Zie net dat jullie ook hebben over de specs, maar als ze dat zeggen in een interview zou ik dat niet te mild opnemen, de technologie gaat op dit moment snelelr dan de meeste gamers kunnen bijhouden als je het mij vraagt (Laten we daar nu niet met z'n allen hell diep op in gaan, dit topic gaat over HL2
)
En voor de mensen die erg veel hopen: Ze zijn nog niet eens met het leveldesign begonnen
edit
Zie net dat jullie ook hebben over de specs, maar als ze dat zeggen in een interview zou ik dat niet te mild opnemen, de technologie gaat op dit moment snelelr dan de meeste gamers kunnen bijhouden als je het mij vraagt (Laten we daar nu niet met z'n allen hell diep op in gaan, dit topic gaat over HL2
[ Voor 27% gewijzigd door Switch op 23-04-2003 14:40 ]
Ziekelijk wat dit topic in eens in gegroeid binnen 2 dagen 
Het is wel mooi om die vergelijking tussen de oude en de nieuwe models te zien. Hopelijk dat er binnenkort ook een trailer ofzo uitkomt
Het is wel mooi om die vergelijking tussen de oude en de nieuwe models te zien. Hopelijk dat er binnenkort ook een trailer ofzo uitkomt
en waar haal je die info vandaan als ik vragen mag?thacow schreef op 23 April 2003 @ 14:41:
Ziekelijk wat dit topic in eens in gegroeid binnen 2 dagen
hij zegt toch 'hopelijk'?
Uhm staat toch duidelijk dat ze daar al aan werken sinds september 2002.Switch schreef op 23 april 2003 @ 14:39:
En voor de mensen die erg veel hopen: Ze zijn nog niet eens met het leveldesign begonnen. Het duurt zeker wel 6 maanden voordat het hele spel af is, ze hebben het trouwens wel erg lang geheim gehouden
Hulde daarvoor!
Sorry ik quote het verkeerde
Ik Quote Switch: "Ze zijn nog niet eens met het leveldesign begonnen ."
waar haal je Die info vandaan

Ik Quote Switch: "Ze zijn nog niet eens met het leveldesign begonnen ."
waar haal je Die info vandaan
Postov: Uit een scan, een moment dan zoek ik het even op
.
edit
Here you go:

Misschien heb ik het ook verkeerd gelezen in mijn enthousiasme, maar dat stukje is volgens mij een beetje vaag geschreven (Of ik suck met Engels
)
Volgens MaRc0 zijn ze d'r juist wel mee begonnen, volgens mij ben ik gewoon dom
edit
Here you go:

Misschien heb ik het ook verkeerd gelezen in mijn enthousiasme, maar dat stukje is volgens mij een beetje vaag geschreven (Of ik suck met Engels
Volgens MaRc0 zijn ze d'r juist wel mee begonnen, volgens mij ben ik gewoon dom

[ Voor 96% gewijzigd door Switch op 23-04-2003 15:06 ]
Nou, volgens de scans die ik gezien heb waren ze dus al WEL met het leveldesign begonnen.
https://niels.nu
Lees ik dus : Ze zijn nog niet eens met het leveldesign begonnen ??
Gelukkig want ik vind dit maar nixx, ik wil die oude sfeer, dat het semi realistisch was, ( dus geen space pakje's ) ik vond black mesa helemaal tha bomb idd en ik heb ook opf en bleu shift, en ik ben bang dat als ze levels gaan maken zoals op alle screens dan toch die ( macabere ? ) sfeer kwijt gaat.

ik vind het nu meer op resident evil lijken in FPS
Black mesa (2) way to go, ik vond het altijd wel mistrieus dat het zo gigantisch groot was, ik wil weer van zulke locatie's.
Gelukkig want ik vind dit maar nixx, ik wil die oude sfeer, dat het semi realistisch was, ( dus geen space pakje's ) ik vond black mesa helemaal tha bomb idd en ik heb ook opf en bleu shift, en ik ben bang dat als ze levels gaan maken zoals op alle screens dan toch die ( macabere ? ) sfeer kwijt gaat.
ik vind het nu meer op resident evil lijken in FPS
Black mesa (2) way to go, ik vond het altijd wel mistrieus dat het zo gigantisch groot was, ik wil weer van zulke locatie's.
[ Voor 22% gewijzigd door Roberto op 23-04-2003 15:07 ]
damn en dan te bedenken dat het in 1998 begon met HL1 wat me toen absoluut niks leek
totdat ik het een keer bij een vriend speelde.............DAMN een hele vakantie toen een week lang Half-Life gespeelt, opstaan, pc aan -> HL -> slapen
de laatste echt vette spelervaring die ik gehad heb tot nu toe......hopelijk kan HL2 daar wat aan veranderen
helaas heb ik er nu niet de ideale specs voor maarja het moet volgens valve nog altijd te spelen zijn.......
totdat ik het een keer bij een vriend speelde.............DAMN een hele vakantie toen een week lang Half-Life gespeelt, opstaan, pc aan -> HL -> slapen
de laatste echt vette spelervaring die ik gehad heb tot nu toe......hopelijk kan HL2 daar wat aan veranderen
helaas heb ik er nu niet de ideale specs voor maarja het moet volgens valve nog altijd te spelen zijn.......
PIII 800@804 Mhz
Ja, het staat er nogal vaag. Er staat dat ze een leeg geel oranje level hebben gemaakt om de gameplay mee te testen. Alleen zijn de textures er nog niet. Maar een level zonder textures blijft wel een level, dus de leveldesign is eigenlijk al wel aan de gangSwitch schreef op 23 april 2003 @ 14:57:
Postov: Uit een scan, een moment dan zoek ik het even op.
edit
Here you go:
[afbeelding]
Misschien heb ik het ook verkeerd gelezen in mijn enthousiasme, maar dat stukje is volgens mij een beetje vaag geschreven (Of ik suck met Engels)
Volgens MaRc0 zijn ze d'r juist wel mee begonnen, volgens mij ben ik gewoon dom![]()
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 23-04-2003 15:23 ]
The devil is in the details.
Verwijderd
Ziet er mooi uit
Ik kwam deze tegen op een ander forum:
http://www.half-life2.tk/
een pagina met screenshots allemaal bij elkaar.
http://www.half-life2.tk/
een pagina met screenshots allemaal bij elkaar.
Nee, er staat hoe ze een level maken. de mappers gebruiken gewoon deze standaard oranje textures om gameplay en scripts en de omgeving te testen, zijn ze klaar dan geven ze de map door aan de texture artists en die gaan dan hun gang.
Daar staat alleen de werkwijze beschreven, niks over de vorderingen, btw ze hebben het over "orange"=oranje
Hier staat het zwart op wit zoals ik me kon herinneren dat ik het las:

Zie je dat er duidelijk staat dat ze als sinds sep 2002 aan de levels werken.

hehe als dit topic zo blijft lopen totdat het spel uitkomt, wordt het een lange reeks
PIII 800@804 Mhz
Yup, die haalde ik door elkaar en ik vond het een beetje geeligKillerAce_NL schreef op 23 April 2003 @ 15:21:
Daar staat alleen de werkwijze beschreven, niks over de vorderingen, btw ze hebben het over "orange"=oranje
Dat zeg ik[CSC]Outlaw schreef op 23 April 2003 @ 15:16:
Nee, er staat hoe ze een level maken. de mappers gebruiken gewoon deze standaard oranje textures om gameplay en scripts en de omgeving te testen, zijn ze klaar dan geven ze de map door aan de texture artists en die gaan dan hun gang.
Ja, daar staat het tenminste wel duidelijk[CSC]Outlaw schreef op 23 April 2003 @ 15:21:
Hier staat het zwart op wit zoals ik me kon herinneren dat ik het las:
[afbeelding]
The devil is in the details.
Jup maar zo maken ze dus ieder level. Het meest efficient ook, nou word de mapper tenminste niet tegengehouden door de texture artists die niet snel genoeg nieuwe textures maken
damn hey als zelfs de powerkabels gaan bewegen in de wind... wat voor een vette engine wordt dat wel niet. Als je ziet wat de mod's voor verbetering grafisch hebben ten opzichte van het originele half-life (natural selection bijvoorbeeld) hoe vet worden de mods voor HL2 dan wel niet ??
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Verwijderd
Ik zit nu een beetje het verhaal te lezen dat bij al die scans staat, en als ik dat zo lees kan ik niet wachten op bewegende beelden (hoewel dat nog wel ffies gaat duren ben 'k bang voor). Er schijnt echt enorm veel detail in de characters en zo te zitten, vooral de animaties, dus kom maar op met die filmpjes
.
van welke sceintist is die alyx nou de dochter dan, kheb zitten zoeken maar kon geen namen vinden
Als elke mod zijn code aan gaat passen voor de Half-life 2 engine wordt het echt een modfestijnReefer schreef op 23 april 2003 @ 15:32:
damn hey als zelfs de powerkabels gaan bewegen in de wind... wat voor een vette engine wordt dat wel niet. Als je ziet wat de mod's voor verbetering grafisch hebben ten opzichte van het originele half-life (natural selection bijvoorbeeld) hoe vet worden de mods voor HL2 dan wel niet ??
Ja schijnbaar hebben ze het ook zo gemaakt dat de lippen automatisch correct bewegen op tonen in een wave file. Erg vet voor SP mods heb je gewoon lip-sync zonder iets te hoeven coden.
Verwijderd
Dat gaat alleen wel enorm veel tijd kosten. Models en zo moeten allemaal geupgrade worden naar de nieuwe engine, en waarschijnlijk moet alle code opnieuw geschreven worden, dus ik vraag me af of er veel mods zijn die er aan beginnen, jammer genoeg.Mr_UnAnimouS schreef op 23 April 2003 @ 15:35:
[...]
Als elke mod zijn code aan gaat passen voor de Half-life 2 engine wordt het echt een modfestijn. Dan krijg je echt supermooie mods
.
Ik denk ook niet dat er veel mensen door zullen gaan met een HL mod +- 1 jaar na de release van HL-2 ik denk dat iedereen vrij snel overstapt naar HL-2 ook al zou het meer werkt kosten.Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 15:37:
[...]
Dat gaat alleen wel enorm veel tijd kosten. Models en zo moeten allemaal geupgrade worden naar de nieuwe engine, en waarschijnlijk moet alle code opnieuw geschreven worden, dus ik vraag me af of er veel mods zijn die er aan beginnen, jammer genoeg.
Ik denk ook dat je zoiezo van een DoD2, CS 2 en misschien een NS 2 uit kan gaan.
[ Voor 8% gewijzigd door [CSC]Outlaw op 23-04-2003 15:40 ]
is de engine backwards compatible, zo ja kunnen ze rustig 1 voor 1 omzetten naar het nieuwe formaatVerwijderd schreef op 23 april 2003 @ 15:37:
[...]
Dat gaat alleen wel enorm veel tijd kosten. Models en zo moeten allemaal geupgrade worden naar de nieuwe engine, en waarschijnlijk moet alle code opnieuw geschreven worden, dus ik vraag me af of er veel mods zijn die er aan beginnen, jammer genoeg.

Er is volgens mij alleen nog nooit zon engine gemaakt
Verwijderd
Misschien, maar vooral de kleine mods zullen denk 'k gewoon verdwijnen. De echte grote als CS en DoD (en hopelijk ook NS) zullen misschien idd wel op de nieuwe engine gaan werken.[CSC]Outlaw schreef op 23 April 2003 @ 15:39:
[...]
Ik denk ook niet dat er veel mensen door zullen gaan met een HL mod +- 1 jaar na de release van HL-2 ik denk dat iedereen vrij snel overstapt naar HL-2 ook al zou het meer werkt kosten.
Ik denk ook dat je zoiezo van een DoD2, CS 2 en misschien een NS 2 uit kan gaan.
Ligt eraan hoe de engine opgebouwd isVerwijderd schreef op 23 April 2003 @ 15:37:
[...]
Verwijderd
Ik hoop dat ze het weer net zo goed doen als met deel 1. Vooral de support voor de mods en zo, dat deden ze bij deel 1 echt goed, en ik hoop dan ook dat ze dat nu weer doen. En hopelijk kan 'k tegen die tijd ook C++ schrijven, kan 'k m'n eigen modje schrijvenMr_UnAnimouS schreef op 23 April 2003 @ 15:43:
[...]
Ligt eraan hoe de engine opgebouwd is. Tuurlijk kost het veel tijd, maar als alles goed gedocumenteerd wordt door Valve dan is het niet zo'n probleem
.
Verwijderd
Benk ik de enige die nou niet zo wakker ligt van die screens? Ik vind het grafisch toch niet echt top of the notch hoor.

Het schijnt nog veel makkelijker te zijn met de nieuwe engine dan nu.Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 15:45:
[...]
Ik hoop dat ze het weer net zo goed doen als met deel 1. Vooral de support voor de mods en zo, dat deden ze bij deel 1 echt goed, en ik hoop dan ook dat ze dat nu weer doen. En hopelijk kan 'k tegen die tijd ook C++ schrijven, kan 'k m'n eigen modje schrijven![]()
![]()
.
To Gordijnstok: De screens zijn echt wel mooi, misschien geen Doom3

[ Voor 22% gewijzigd door [CSC]Outlaw op 23-04-2003 15:48 ]
Je wordt gewoon net zo hard genegeerd als ik;Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 15:45:
Benk ik de enige die nou niet zo wakker ligt van die screens? Ik vind het grafisch toch niet echt top of the notch hoor.
[rml]LiToKi in "[ PC] Half-Life 2"[/rml]
Verwijderd
Als ik 't artikel goed lees hebben ze dat juist express gedaan. Ze zijn niet voor de 'oh my god' (letterlijke quote) graphics gegaan van Doom III. Ze hebben goed geluisterd naar spelers van vooral CS, en daaruit bleek dat veel mensen nog een TNT2 kaart hebben. Dus hebben ze er voor gekozen om de eisen zo laag mogelijk te houden. Echter wil je volledig van het spel genieten, wordt een 2Ghz PC met GeForce 4 aangeraden (wat ik nog best redelijk vind). Bovendien zijn het allemaal scans, en is het spel nog niet uitontwikkeld, dus er kan maar zo nog wat veranderen.Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 15:45:
als je bekend met half-life maps dan zal je weten dat het eigenlijk hele kleine boxjes zijn die verbonden zijn meestal, dit ziet er toch heel wat groter uit en heb je het water al gezien ? ik vind niet dat je kan zeggen dat de graphics slecht zijn.LiToKi schreef op 23 April 2003 @ 15:47:
[...]
Je wordt gewoon net zo hard genegeerd als ik;
zie de graphics van half-life 1 op die nostalgia site
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
.. tja who cares, als de gameplay even lekker is als hl1 dan ben ik al blij.
En zo slecht ziet er niet uit man, van mij hoeven de games er niet zoals doom3 of far cry uit te zien
ut is allemaal wel leuk enzo maar de gameplay blijft ut belangrijkste deel van het spel. imo ^___^
En zo slecht ziet er niet uit man, van mij hoeven de games er niet zoals doom3 of far cry uit te zien
The first casualty in war is always the truth...
Ik ben van mening dat HL2 het vooral moet hebben van de vernieuwde features, nog nooit eerder in een fps vertoonde dingen en van de gameplay, qua graphics hoeft het van mij niet beter dan doom3
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Ben ik bekend meeReefer schreef op 23 April 2003 @ 15:51:
[...]
als je bekend met half-life maps dan zal je weten dat het eigenlijk hele kleine boxjes zijn die verbonden zijn meestal, dit ziet er toch heel wat groter uit en heb je het water al gezien ? ik vind niet dat je kan zeggen dat de graphics slecht zijn.
zie de graphics van half-life 1 op die nostalgia site
Ik zeg ook niet dat ze slecht zijn, maar sommige hier doen alsof dit het mooiste is wat ze ooit hebben gezien...
Dat water is idd. mooi, maar goed, dat hadden we al gezien in Outcast, Morrowind, NOLF2 enz. Misschien dat 't in beweging nog wat goed maakt.
Kijk en daar ben ik 't dus ook mee eensvacuumcleaner schreef op 23 April 2003 @ 15:56:
Ik ben van mening dat HL2 het vooral moet hebben van de vernieuwde features, nog nooit eerder in een fps vertoonde dingen en van de gameplay, qua graphics hoeft het van mij niet beter dan doom3
[ Voor 21% gewijzigd door LiToKi op 23-04-2003 15:58 ]
Inderdaad, graphics hoeven een game niet te maken. Gameplay wel. Ik speel Half life 1 nog wel es, dat blijft gaaf, niet omdat het er zo kicken uitziet, nee, die script events, het verhaal en de characters zijn gewoon top neergezet
-- Altijd blijven prutsen --
De screenies zien er idd niet zo verbijsterend uit als die van doom 3.. ze hebben de engine dan ook zo opgebouwd dat details ergens anders in gaan zitten dan in puur realistische graphics.. stofdeeltjes die je ziet vliegen bij licht dat door een raam valt bijvoorbeeld, details die de onderdompeling in het geheel verhogen.. (dat had je (althans ik) ook al in halflife 1 dus moet dat met zo'n nieuwe engine ook niet echt een probleem zijn). Ook is zoals al eerder gezegd de engine compatible met de ook wat oudere systemen waar ook wat voor valt te zeggen.LiToKi schreef op 23 April 2003 @ 15:47:
[...]
Je wordt gewoon net zo hard genegeerd als ik;
(niet dat ik moeite heb met hoge systeemeisen)
Kijk en da's mooi, wilde alleen ff kwijt dus, dat ik sommige reacties hier zwaarrr over-the-top vond/vind.tec schreef op 23 April 2003 @ 15:59:
[...]
De screenies zien er idd niet zo verbijsterend uit als die van doom 3.. ze hebben de engine dan ook zo opgebouwd dat details ergens anders in gaan zitten dan in puur realistische graphics.. stofdeeltjes die je ziet vliegen bij licht dat door een raam valt bijvoorbeeld, details die de onderdompeling in het geheel verhogen.. (dat had je (althans ik) ook al in halflife 1 dus moet dat met zo'n nieuwe engine ook niet echt een probleem zijn). Ook is zoals al eerder gezegd de engine compatible met de ook wat oudere systemen waar ook wat voor valt te zeggen.![]()
(niet dat ik moeite heb met hoge systeemeisen)
Met hoge systeemeisen heb ik trouwens wel moeite
Verwijderd
Ik ben bereid om m'n systeem te upgraden voor dit spel. Nou is mijn systeem daar sowieso al wel aan toe, maar goed, voor dit spel wil 'k echt m'n systeem wel upgraden.LiToKi schreef op 23 april 2003 @ 16:02:
[...]
Kijk en da's mooi, wilde alleen ff kwijt dus, dat ik sommige reacties hier zwaarrr over-the-top vond/vind.
Met hoge systeemeisen heb ik trouwens wel moeitedus ben wat dat aangaat maar blij dat ze daar rekening mee houden...
Ahum... mag ik jouw, zoals afgesprolen HEEL HARD UITLACHEN!PTR schreef op 22 April 2003 @ 20:53:
Moet ik deze scan geloven? Als je een beetje met photoshop werkt o.i.d, zie je gelijk dat dit fake is. Van die andere screenie zoou ik het nog kunnen geloven... maar deze niet.. Alleen al die proporties van de alien, klopt van geen kant (en de alien lijkt idd verdraait veel op die uit Starship Troopers) Ook is het kwaliteitsverschil tussen de alien en de gast links te groot. Ook de licht inval komt niet geloofwaardig over. Kortom, met een kritische blik valt er te concluderen, dat dit geen HL2 screenie is.... eerder een plaksel van een iets te fanatieke HL speler
Onze photoshop-kenner had het mis
-[ Het Kwartjuh Valt... ]-
Laat hem ook meteen ff zijn ondertitel veranderen want de black mesa is weg genuked in opposing force...Kwartjuh schreef op 23 April 2003 @ 16:05:
[...]
Ahum... mag ik jouw, zoals afgesprolen HEEL HARD UITLACHEN!![]()
![]()
![]()
Onze photoshop-kenner had het mis
Verwijderd
Ehmz, hoe kom je daar bij?vacuumcleaner schreef op 23 April 2003 @ 16:12:
[...]
Laat hem ook meteen ff zijn ondertitel veranderen want de black mesa is weg genuked in opposing force...
Vrij makkelijk, weet je wel die a-bomb die je disarmed had?
Wel als je daar weer langs liep van achter het glas zat G-man er weer mee te klooien.
Bewijs het tegendeel maar eens
anyhow mijn bevindingen:
Als je tijdens HL1 dat ONE EYED BIG BAD ASS Monster tegenkomt die in de parkeer garage die grunts vermorzelt en vervolgens achter jou aankomt kom je vervolgens bij een "bomb mark the spot" overzicht. Vervolgens wordt er door de radio heen geroepen dat ze de boel (black mesa neem ik aan) gaan bombarderen.
[ Voor 4% gewijzigd door vacuumcleaner op 23-04-2003 16:24 ]
Verwijderd
Bewijs jij eerst maar eens dat 't wel zo isvacuumcleaner schreef op 23 April 2003 @ 16:20:
[...]
Bewijs het tegendeel maar eens![]()
anyhow mijn bevindingen:
Als je tijdens HL1 dat ONE EYED BIG BAD ASS Monster tegenkomt die in de parkeer garage die grunts vermorzelt en vervolgens achter jou aankomt kom je vervolgens bij een "mark the spot" overzicht. Vervolgens wordt er door de radio heen geroepen dat ze de boel (black mesa neem ik aan) gaan bombarderen.
the "Forget about Freeman" Episodevacuumcleaner schreef op 23 April 2003 @ 16:20:
[...]
anyhow mijn bevindingen:
Als je tijdens HL1 dat ONE EYED BIG BAD ASS Monster tegenkomt die in de parkeer garage die grunts vermorzelt en vervolgens achter jou aankomt kom je vervolgens bij een "mark the spot" overzicht. Vervolgens wordt er door de radio heen geroepen dat ze de boel (black mesa neem ik aan) gaan bombarderen.
Verwijderd
Hmmmz ik weet niet of het jullie al is opgevallen maar die mensen van Valve kunnen ook een hele resem BS online zetten voor de mensen iets wijs te maken
---> daarbij dat niet alles wat gezegd wordt daadwerkelijk KOMT
hoeveel is al niet afgelast omdat het anders niet HAALBAAR zou zijn !!!!
Ik wil niet jullie dromen ff stukslaan, maar dit is gewoon een feit. Ik zeg niet dat ik juist ben maar de kans zit er wel in dat er een heel deel door bv. tijdsgebrek niet inkomt of er een deel gewoon niet in de game komt.
vervolgens denk ik wel (ook al niet TOP graphs, gaat dit spel kicken
)
---> daarbij dat niet alles wat gezegd wordt daadwerkelijk KOMT
Ik wil niet jullie dromen ff stukslaan, maar dit is gewoon een feit. Ik zeg niet dat ik juist ben maar de kans zit er wel in dat er een heel deel door bv. tijdsgebrek niet inkomt of er een deel gewoon niet in de game komt.
vervolgens denk ik wel (ook al niet TOP graphs, gaat dit spel kicken
En wat dacht je van dat gedeelte waar je voorbij al die trip mines bent gekropen als je dan evenlater buiten bent voorbij de tanks blaast dat gedeelte ook helemaal op.vacuumcleaner schreef op 23 April 2003 @ 16:20:
[...]
anyhow mijn bevindingen:
edit/ -blaat-[CSC]Outlaw schreef op 23 april 2003 @ 16:24:
[...]
En wat dacht je van dat gedeelte waar je voorbij al die trip mines bent gekropen als je dan evenlater buiten bent voorbij de tanks blaast dat gedeelte ook helemaal op.
[ Voor 8% gewijzigd door vacuumcleaner op 23-04-2003 16:26 ]
Yeps, en tijdens het einde van Op For zit je in zon helicopter en dan is de G-man met jou aan het praten dan zie je ook een grote licht flits en zegt ie iets van, dat de meeste problemen nu zijn opgelost ofzo.[CSC]Outlaw schreef op 23 april 2003 @ 16:20:
[...]
Wel als je daar weer langs liep van achter het glas zat G-man er weer mee te klooien.
Ik heb net op for uitgepseeld (2 uur geleden) dus dat ligt me vers in het geheugen
idd, dat klopt wat je zegt ( En als je oplet zijn er nog meer hints
. Maar als je mijn post ff vorige page leest zie je dat ik me toch zorgen maak, ik ben bang dat het niet meer zo mistrieus wordt aangezien je niet meer in een ondergronds complex rond loopt en dat deed het het echt voor mij, de spanning in iedere vent zat een headcrab en om de hoek konden marine's staan. Nu zeg ik niet dat het niet in hl 2 zal zitten maar HL 1 zal een leggende opzich blijven en niemand zal het beter kunnen doen neem ik zelf aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 23-04-2003 17:02 ]
Verwijderd
Hmmz net kom ik erges op een engels forum, en is er sprake dat HL2 pas op het einde van het jaar uitkomt
http://www.systemlogic.ne...read.php?s=&threadid=3358
Url'tje vind je hierWell that's the rumor that Blue's News got hold off. Hey if this happens does that mean Duke 4 and Team Fortress will come out too?
"German gaming site Gamestar.de (thanks HalfLife.de) has an article up (translatable by Babel Fish) speculating that Valve plans on releasing Half-Life 2 by the end of this year. Supporting their theory that the game of the year sequel is more imminent than the lack of updates on its progress would indicate are hints they've uncovered in an NVIDIA conference call, quotes from an ATI press release, and a comment from Valve's own Robin Walker."
http://www.systemlogic.ne...read.php?s=&threadid=3358
Verwijderd
Wel, in de 2 previews die ik heb gelezen staat 30 september, en daar hoop ik ook op. Overigens klopt het inderdaad dat je aan het einde van Opposing Force zo'n lichtflits ziet, en de G-man er een opmerking over maakt. Het is een tijd geleden dat ik Opposing Force heb uitgespeeld, maar ik kan me herinneren dat het iets is van "The Black Mesa is finally taking care of itself".
EDIT: ik heb het even opgezocht. Ik citeer:
EDIT: ik heb het even opgezocht. Ik citeer:
At the end of the game on the osprey, when G-man is talking to Shephard u see a bright flash just after the G-man has said ''Black Mesa has been the biggest embarresment, but thats taken care of now'' *big flash* ''quite so''
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 17:20 ]
dat was het preciesVerwijderd schreef op 23 april 2003 @ 17:14:
Wel, in de 2 previews die ik heb gelezen staat 30 september, en daar hoop ik ook op. Overigens klopt het inderdaad dat je aan het einde van Opposing Force zo'n lichtflits ziet, en de G-man er een opmerking over maakt. Het is een tijd geleden dat ik Opposing Force heb uitgespeeld, maar ik kan me herinneren dat het iets is van "The Black Mesa is finally taking care of itself".
en in bleu shift geven ze ook paar hints dat het "voorbij" is
[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 23-04-2003 17:19 ]
Klopt, maar een verlaten stad is ook wel spannend, denk maar eens aan die pic van dat grote plein, stel je eens voor:RS_003 schreef op 23 april 2003 @ 17:01:
idd, dat klopt wat je zegt ( En als je oplet zijn er nog meer hints. Maar als je mijn post ff vorige page leest zie je dat ik me toch zorgen maak, ik ben bang dat het niet meer zo mistrieus wordt aangezien je niet meer in een ondergronds complex rond loopt en dat deed het het echt voor mij, de spanning in iedere vent zat een headcrab en om de hoek konden marine's staan. Nu zeg ik niet dat het niet in hl 2 zal zitten maar HL 1 zal een leggende opzich blijven en niemand zal het beter kunnen doen neem ik zelf aan.
Je staat midden op een groot plein ergen in een stad die je niet kent, en je weet niet waar de stad ligt. Het plein is verlaten net zoals de rest van de stad, je hoort de wind langs de gebouwen gieren, en de stroom kabels zwaaien heen en weer. en je ziet geen hand voor je ogen.
Je loopt een beetje rond en oppeens springt van een gebouw een headcrab op je hoofd, je schrik je te pletter en uit paniek pak jij je mp-5 en schiet hem voor de harses. vervolgens hoor je een stuk ijzer vallen in een steegje, je loopt er naar toe....Je ziet niks, draait je om....staat er een zombie achter je, weer raggen met je mp-5
[ Voor 5% gewijzigd door Gotiniens op 23-04-2003 17:21 ]
Verwijderd
Voor de geïnteresseerden: ik heb iets van twee jaar geleden het hele verhaal van Half-Life, Opposing Force en Blue Shift samengevat, en nu ik toch zaken aan het opzoeken was, kwam ik deze weer tegen. Stukje nostalgie:
Half-Life
New Mexico, The Black Mesa Research Facility, an enormous secret underground missile base, where all kinds of mysterious research is going on. Scientist Gordon Freeman, 27 years old, working at the Anomalous Materials Laboratory department, goes on a normal day to work, when there are all sorts of computer crashes. Employees and scientists say it isn’t something to worry about, so you put on your HEV protection suit, and after getting some instructions you enter a large test lab for another experiment. The experiment seems to go well, until suddenly something explodes and things turn out wrong, and energy beams are all over the place. While the lab is collapsing, you’re suddenly transported into another world....An inhuman world, where creatures are wandering around. The next moment you’re dropped back into the test lab, where everything has fallen down, and where the rest seems to have returned. But not only in the test lab something has gone seriously wrong. When you leave the test lab, you encounter the dead bodies of your former colleges, and the scientists who instructed you: lots of scientists and guards didn’t survive the experiment, and parts of the Black Mesa have collapsed. Panic is all over the place, and the people who survived the experiment send you, because of your HEV suit, on the mission to head for the surface to get help. The job isn’t easy. The experiment seemed to have opened the door for an alien invasion, and all sorts of frightening creatures are all over the facility.
While fighting your way to the surface, through all sorts of secret areas of the Black Mesa Facility, you’ll notice things are way more complicated than you first thought. Scientists have informed the government, who send military troops in immediately, with the mission to clean up the whole mess, and to be sure no-one and nothing escapes from the Black Mesa alive, including the personnel. You go on with your mission, but not only to save yourself. Scientists send you to Xen, the home planet of the aliens who invaded the Black Mesa, the Xenoids, to kill the mother of the Xenoid-race aliens, and fight for all mankind. However, just after your departure, another race comes in: Race-X. The soldiers who were sent by the government can’t handle the situation anymore, and instead of cleaning up the mess they make the mess even bigger. So that’s why the government uses plan B: they send in highly trained stealth assassins, called Black Operatives, with the mission to blow up the entire Black Mesa with nuclear weapons.
In the meanwhile Gordon found Nihilanth, the mother of the Xen-aliens, who makes everything more and more complicated, by saying "You can never know the truth. You are our thieves, we are their slaves. I am the last…You are man, he’s not man, for you he waits. Now, DIE!" Freeman succeeds in killing him, but then he got captured by the mysterious G-Man, a cold guy in a tight suit, who walked throughout the Black Mesa while scientists, guards, and soldiers fought for their lives. He forces you to work for him, and that’s where the story for Gordon ends.
Where the soldiers failed their mission, Gordon succeeded, and so did the Black Ops, who were able to nuke the entire Black Mesa with the help of the G-Man, who says to corporal Adrian Shephard (who killed the Race-X Geneworm creature, and who almost prevented the Black Ops from nuking the Black Mesa), that “Black Mesa has been the biggest embarrassment, but it’s finally taken care of itself”, just before everything explodes. Most of the people within Black Mesa didn’t survive the nuke. Some people however managed to escape, including Freeman, Shephard, Barney Calhoun, dr. Rosenberg, dr. Walter, dr. Simons, Dr Green and Dr Cross.
Welke hints waren dat dan? Ik weet wel dat je op het einde zo iets kreeg:RS_003 schreef op 23 April 2003 @ 17:19
en in bleu shift geven ze ook paar hints dat het "voorbij" is( ivm HL 2 >
)
Subject Barney Calhoun --> out of range
[ Voor 7% gewijzigd door WJP op 23-04-2003 17:50 ]
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Thx daylife, en dan zeggen ze dat Half Life een matig verhaal had
Thnx man, ik wist het wel zo'n beetje maar dit is toch wel leuk om een beetje overzicht te krijgen
Damn ik begin echt steeds benieuwder te worden
tnx voor die mooie samenvatting, daylife
Je zegt daar : "Net na je vertrek",maar de black ops waren er toch al voordat je naar xen gingVerwijderd schreef op 23 april 2003 @ 17:27:
However, just after your departure, another race comes in: Race-X. The soldiers who were sent by the government can?t handle the situation anymore, and instead of cleaning up the mess they make the mess even bigger. So that?s why the government uses plan B: they send in highly trained stealth assassins, called Black Operatives, with the mission to blow up the entire Black Mesa with nuclear weapons. [...]
Voor de rest een mooie samenvatting
Coole tekst."You can never know the truth. You are our thieves, we are their slaves. I am the last…You are man, he’s not man, for you he waits. Now, DIE!"
Alleen nu weten we nooit de waarheid natuurlijk en wat dat beest er mee bedoelde.
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
En daar hebben we deel 2 voorWJP schreef op 23 April 2003 @ 18:48:
[...]
Coole tekst.
Alleen nu weten we nooit de waarheid natuurlijk en wat dat beest er mee bedoelde.
ja ik ben nu ook weer bezig met HL en het speeld erg lekker
*update* http://www.gamer.nl/nieuws/17443
[ Voor 7% gewijzigd door srblackbird op 23-04-2003 19:24 ]
Verwijderd
High res scans "PC Gamer":
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8
Pagina 9
High res scans "Computer games":
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Hier heb ik op gewacht.
Lekker duidelijk leesbaar ipv die mini ass screenshots waar je alles moest ontcijferen
Have fun ermee.
edit: Toch maar ff linkjes van gemaakt aangezien de screenshots behoorlijk groot zijn. (1.5 MB per stuk
). Dat kan ik de modemmers onder ons niet aandoen 

Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Pagina 5
Pagina 6
Pagina 7
Pagina 8
Pagina 9
Pagina 1
Pagina 2
Pagina 3
Pagina 4
Hier heb ik op gewacht.
Lekker duidelijk leesbaar ipv die mini ass screenshots waar je alles moest ontcijferen
Have fun ermee.
edit: Toch maar ff linkjes van gemaakt aangezien de screenshots behoorlijk groot zijn. (1.5 MB per stuk

LoL, gamers.nl loopt een beetje achter
Terwijl de eerste magazines met Half-Life 2 informatie in Amerika bij de trouwe abonnee worden bezorgt moeten de Europeanen het nog doen met slecht ingescande magazines.
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 19:43 ]
Oke, maar Toch zou ik heel blij zijn als ik weer zoiets kreeg tezien, want black mesa was heel smal, en er waren amper pleinen ( claustrofobisch ? ) en nu zal je toch iets meer open ruimte's hebben, nja als het maar weer lekker "beangstigd" in je eentje in het donker schieten wordt.Gotiniens schreef op 23 April 2003 @ 17:20:
[...]
Klopt, maar een verlaten stad is ook wel spannend, denk maar eens aan die pic van dat grote plein, stel je eens voor:
[...]
en afcourse de interactie met de wetenschappers dat was altijd ook geweldig, maar dat zal je dan nu wel hebben als burgers, maar toch
O nee? De hele game is bijna klaar, ze zijn sinds dat Half-Life in de winkel lag begonnen met het tweede deel en hebben elke cent die ze hebben gewonnen met Half-Life gestoken in technieken enz voor Half-Life 2. Zou vreemd zijn als ze sinds Oktober 1998 al bezig zijn en nog steeds geen mappen hebbenSwitch schreef op 23 april 2003 @ 14:39:En voor de mensen die erg veel hopen: Ze zijn nog niet eens met het leveldesign begonnen. Het duurt zeker wel 6 maanden voordat het hele spel af is, ze hebben het trouwens wel erg lang geheim gehouden
Hulde daarvoor!
Schrijf jij ff de engineNovah schreef op 23 april 2003 @ 19:29:
[...]
O nee? De hele game is bijna klaar, ze zijn sinds dat Half-Life in de winkel lag begonnen met het tweede deel en hebben elke cent die ze hebben gewonnen met Half-Life gestoken in technieken enz voor Half-Life 2. Zou vreemd zijn als ze sinds Oktober 1998 al bezig zijn en nog steeds geen mappen hebben

Nou, het schijnt wel zo te zijn, dat de getoonde screenshots geen van allen afkomstig zijn uit een van de levels uit het uiteindelijke spel.
Het schrijven van de engine duurt misschien wel lang maar niet ZO lang... bovendien kan er in de loop der tijd van alles aan de engine gedaan worden.
bovendien, quake 3 kwam uit in 2000 volgens mij? en sinds die tijd is carmack in z'n eentje (dus binnen 3 jaar) aan het schrijven gegaan en heeft de doom3 engine opgezet. 1 man, minder dan 3 jaar, dus een team moet het heus wel binnen 5 jaar kunnen
Ze hebben de levels misschien niet gemaakt, maar wel volledig op papier. Dat zag je ook tof in de originele manual van HL, zo'n schets van het level met die tentakels..
Maar deze engine is beter dan die van Carmack (aldus de bronnenRSP schreef op 23 April 2003 @ 19:57:
[...]
Het schrijven van de engine duurt misschien wel lang maar niet ZO lang... bovendien kan er in de loop der tijd van alles aan de engine gedaan worden.
bovendien, quake 3 kwam uit in 2000 volgens mij? en sinds die tijd is carmack in z'n eentje (dus binnen 3 jaar) aan het schrijven gegaan en heeft de doom3 engine opgezet. 1 man, minder dan 3 jaar, dus een team moet het heus wel binnen 5 jaar kunnen(team == 5 man oid)
Wel tof trouwens dat rekening hebben gehouden met wat voor hardware hun doelgroep gebruik
Verwijderd
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 19:25:
High res scans "PC Gamer":
....
Ik had gelijkD³ schreef op 22 April 2003 @ 22:46:
Dit plaatje
is concept art als ik het bijschrift goed heb ontcijferd. Lijkt idd ook wel op art dus kan goed kloppen.
f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes
http://ieng9.ucsd.edu/~csiqi/hl2/page03.jpg
Ik vind dit niet echt kunnen, kijk hoe dat model 't wapen vashoud...
Seems normal 2 me, volgensmij gaat iedereen nu alles uitzoeken over de scans. Die gast houd die mp5 gewoon vast hoor, misschien niet op zijn stevigst maarjah... door die terugslag van dat wapen is het moeilijk dat ding onder controle te houden misschien.agentorangina schreef op 23 april 2003 @ 20:45:
http://ieng9.ucsd.edu/~csiqi/hl2/page03.jpg
Het is een mp5K, dus moet ie met zijn 2e hand dat voorste handvat vasthouden ipv het stuk erachter. Zijn andere hand clipt ook door het achterste handvat heen. Dit zijn dezelfde soort kleinigheidjes die je in HL 1 had, en ik zou wel denken dat ze beter kunnen, want met die mooie 'advanced skeletal animations' lijkt me dat geen probleem.
Eeej, op dat plaatje is er geen schaduw van die Mp5k
Idd nu je het zegtFrits Flits schreef op 23 April 2003 @ 20:58:
Eeej, op dat plaatje is er geen schaduw van die Mp5k
Mjah zal nog wel komen hoor
[CSC]Outlaw schreef op 23 april 2003 @ 16:20:
[...]

De 'advanced skeletal animations' maakt het juist een stuk lastiger. De bewegingen van de armen zijn veel vrijer waardoor het veel lastiger is om deze exact goed te zetten op het wapen. Je zou de handen wel fixed kunnen houden, maar dan zal het probleem zich alleen maar opschuiven naar een onnatuurlijke polsstand.agentorangina schreef op 23 april 2003 @ 20:51:
Het is een mp5K, dus moet ie met zijn 2e hand dat voorste handvat vasthouden ipv het stuk erachter. Zijn andere hand clipt ook door het achterste handvat heen. Dit zijn dezelfde soort kleinigheidjes die je in HL 1 had, en ik zou wel denken dat ze beter kunnen, want met die mooie 'advanced skeletal animations' lijkt me dat geen probleem.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Dit topic is gesloten.