[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Verwijderd
In de orde zoals ze zijn uitgekomen ja..Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 16:56:
Wat is eigenlijk de beste volgorde om Half-Life, Opposing Force en Blue Shift in te spelen? De volgorde waarin ze uitkwamen, dus HL, OF, BS of moet je na HL eerst BS spelen? Ik las ergens in dit topic geloof ik dat aan het eind van Opposing Force Black Mesa wordt vernietigd, dan is het toch raar om vervolgens Blue Shift te gaan spelen? Ik wil namelijk voor HL2 uitkomt alledrie originele 'delen' helemaal uitspelen; HL nooit helemaal uitgespeeld, OpFor alleen mee begonnen en Blue Shift moet ik zelfs nog kopen.
Ik heb hier de PC Gameplay en de PC Zone liggen en het ziet er goed uit, vol verwacthing klopt mijn hart![]()
Hopelijk komt er een demo
In principe maakt het niet zoveel uit omdat je op hetzelfde tijdstip maar op een andere plaats aanwezig bent. Als je Blue Shift speelt dan kom je Gordon ook nog tegen. Barney onsnapt al uit het black mesa complex voordat het vernietigd wordt.
Je komt elkaar (HL, OF en BS) meerdewre keer tegen in het spel, ook kom je op lokaties enkele uren of zelfs minuten na elkaar.Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 18:55:
[...]
In de orde zoals ze zijn uitgekomen ja..
In principe maakt het niet zoveel uit omdat je op hetzelfde tijdstip maar op een andere plaats aanwezig bent. Als je Blue Shift speelt dan kom je Gordon ook nog tegen. Barney onsnapt al uit het black mesa complex voordat het vernietigd wordt.
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Verwijderd
Bij opposing force staat hij trouwens vaak genoeg ergens buiten zonder bescherming. Bijvoorbeeld bij dat vastgeketende blauwe geval op die dam/brug. Dan staat hij aan de overkant en kun je makkelijk granaten op hem afvuren.
Verwijderd
gaat ie dan ook dood?Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 19:15:
<---- Je bent niet de enige gman fan.
Bij opposing force staat hij trouwens vaak genoeg ergens buiten zonder bescherming. Bijvoorbeeld bij dat vastgeketende blauwe geval op die dam/brug. Dan staat hij aan de overkant en kun je makkelijk granaten op hem afvuren.
Kia Niro-EV 2024
Ja klopt jij hebt zeker ook Na1,2Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 18:48:
het teken van halflife is de labda, end at is het symbool voor de golflengte...
Ohja je hebt gelijk. Als iets op je af komt dan heb je blue-shiftVerwijderd schreef op 29 April 2003 @ 15:13:
[...]
Wat jij beschrijft is een red shift. Rood heeft een langere golflengte dan blauw.
klopt, maar het is ook het teken van de vervalconstante, die gerelateerd is aan de halveringstijdVerwijderd schreef op 29 April 2003 @ 18:48:
het teken van halflife is de labda, end at is het symbool voor de golflengte...
rarara wat halveringstijd in het engels is: juist, Half-Life .... (als ik het goed heb)
( ln 2 / tau == lambda )
Yeah baby yeah!
Maar halveringstijd is vrij simpel; de halveringstijd van een isotoop is gewoon de tijd die nodig is om de radioactiviteit te halveren.
Maak dat het eenvoudiger?
Verwijderd
WJP, het teken op de koffer van de G-man is het logo van de Black Mesa Research Facility. Geen idee of het nog een verdere betekenis heeft.
De meest logische volgorde om de games te spelen, afgaand op wanneer ze beginnen zou zijn:
Blue Shift - Half-Life - Opposing Force
Blue Shift begint namelijk het eerst, vlak voordat Half-Life begint (je ziet immers waar Gordon in de tram stapt waar HL begint). Opposing Force begint halverwege Half-Life, en na Blue Shift. Wat betreft punten waar Gordon, Barney en Adrien komen, heb ik een tijd geleden een overzichtje gemaakt. Let wel op: de osprey-area's bleken later níet hetzelfde te zijn. Hier is het overzicht:
Tot slot: ik kan me herinneren dat de G-man inderdaad ook in het level We've Got Hostiles te zien is.
[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 22-10-2021 16:36 ]
Die was er vandaag ook. Rond 12 uur had ik 'm al binnenFlexx schreef op 29 April 2003 @ 21:39:
Die PcZone had er vandaag toch moeten zijn ?
Maar erg veel nieuws staat er denk ik niet in als je de scans in dit topic al hebt gelezen, maar aangezien ik die nog niet had gelezen was het wel leuk om alles te lezen.
The devil is in the details.
Uplink is trouwens wel vet om eens te spelen, zie je veel van de mogelijk heden van het spel die niet in origineel zitten, bijv. een zombie die een sceintist op de nek heeft en een barney meesleept
Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.
Domme poll, zelfde als vragen: "Wat wil je hebben: een 386 of een XP3000+".CaineTanathos schreef op 30 april 2003 @ 11:38:
iedereen stemmen op half-life op www.ve3d.com
ze hebben een nieuwe poll doom III of halflife 2
[ Voor 5% gewijzigd door Albinoraptor op 30-04-2003 12:25 ]
Leg es uitAlbinoraptor schreef op 30 April 2003 @ 12:24:
[...]
Domme poll, zelfde als vragen: "Wat wil je hebben: een 386 of een XP3000+".
HL2 en D3 vind ik toch wel hele goede concurenten hoor!
[ Voor 3% gewijzigd door DaGreatRV op 30-04-2003 12:58 ]
Leuk zo'n overzicht... ik was een tijdje geleden al naar zoiets op internet aan het zoeken geweest, maar had het nergens gevonden...Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 22:59:Blue Shift begint namelijk het eerst, vlak voordat Half-Life begint (je ziet immers waar Gordon in de tram stapt waar HL begint). Opposing Force begint halverwege Half-Life, en na Blue Shift. Wat betreft punten waar Gordon, Barney en Adrien komen, heb ik een tijd geleden een overzichtje gemaakt. Let wel op: de osprey-area's bleken later níet hetzelfde te zijn. Hier is het overzicht:
Inderdaad:Tot slot: ik kan me herinneren dat de G-man inderdaad ook in het level We've Got Hostiles te zien is.

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 30-04-2003 13:17 ]
Verwijderd
[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 13:41 ]
Maar Opposing Force nog niet... Ook dat is namelijk een wetenschappelijk term. Met een 'opposing force' wordt een kracht bedoeld die een andere kracht precies opheft (bijvoorbeeld zwaartekracht).Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 13:39:
nm. blueshift is al 10x uitgelegd.
http://ca.geocities.com/spacephysicsisu/intro.html
die grunts dus

PIII 800@804 Mhz
2. Opposing Force zijn de grunts.
Geniaal dat Half Life
Verwijderd
Ik dacht gewoon 'opposing force' tegenstrijdmacht van gorden freeman en Blue Swift 'blauwe' barneys
Verwijderd
Excuseer me als het niet klopt eh
ViperGTS schreef op 30 April 2003 @ 15:10:
ik dacht altijd gewoon 'de opposing force'waarmee je nu speelt
die grunts dus
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 15:23:
Maakt het wat uit dat opposing force of Blue Swift iets betekend?
Ik dacht gewoon 'opposing force' tegenstrijdmacht van gorden freeman en Blue Swift 'blauwe' barneys
Natuurlijk betekend het dat ook. Maar het grappige is dus dat beide termen (OF en BS) ook nog een wetenschappelijke betekenis hebben, net als Half-Life...Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 15:31:
Hmmmm jullie bekijken het vogus mij veeeeeeeeeeeeel te moeilijk denk ik, Opposing Force --> force is kracht oftewel weerstand(vijanden,aliens) en opposing --> tegenoverstaand , dus is het niets dan een tegenstand als je het zou vertalen naar lekentaal
Zow simpel is het gewoon vogus mij
Excuseer me als het niet klopt eh
[ Voor 34% gewijzigd door Cpt.Morgan op 30-04-2003 16:36 ]
Ik ga weer eens HL, CS, BS en OP FOR installen
Heb de laatste patches gedownd, nu installen maar!
Dit topic is gesloten.