Ik weet het eigenlijk niet, maar ik heb gehoord dat Half-Life een wetenschappelijke term is, net als Blue Shift. De betekenis van Opposing Force lijkt me duidelijk.
EDIT: Ik heb even gezocht met Google:
The term half life refers to the time it takes for half the element to decompose. Biological half life means the amount of time it takes for radiocaesium to leave the sheep.
en
The length of time for a radioactive substance to lose half of its radioactivity from decay. At the end of one half-life, only 50% of the original radionuclide remains
Kijk ook eens op
http://www-ed.fnal.gov/sa...tivities/ctshalfstud.html. /EDIT
Ik heb vanochtend de PCZB gekregen. 16 pagina's aan Half-Life 2, maar helaas weinig dat nog niet bekend was en ook geen nieuwe screenshots (wel pagina-grote shots). Geen wonder ook: Valve geeft nu nog maar een beperkte hoeveel informatie en screenshots vrij, en daar zullen alle magazines het mee moeten doen. Wat wel nieuw was:
> Er zitten geen Xen levels in het spel, maar "we wilden Xen naar de Aarde brengen en het laten versmelten met realistische omgevingen", aldus Gabe Newell;
> Dr. Eli Vance, de vader van Alyx, vertelt je wat er gebeurde tussen Half-Life 1 en 2;
> Er is slechts één Barney in het spel;
> De Alien Slaves staan aan jouw kant, hoe dit komt, kom je tijdens het spelen te weten;
> Tegenstanders die we kennen zijn de Bull Squids en een hele reeks Head Crabs (variërend in grootte);
> Ze hergebruiken het oude AI systeem van Half-Life, maar dan weliswaar zwaar aangepast;
> Tegenstanders kunnen je overal volgen op elk type terrein, en zijn ook in staat de springen en ladders te beklimmen. Daarnaast kunnen ze deuren openen of inbeuken, of er een gat in maken.
[
Voor 16% gewijzigd door
Verwijderd op 29-04-2003 14:28
]