[3D] Contest v10: Animatiecontest 'Inanimate objects' * Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.668 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

geez schreef op 18 April 2003 @ 19:15:
blijf ik als enige wips posten? :?
[afbeelding]

http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/wip0007.jpg voor 800x600

rendering times zijn :r hoog met advanced raytrace voor de 3 omni lights... rond de anderhalve minuut... en dat is dus te hoog voor in een een filmpie, voor 1000 frames zou dat 25 uur renderen zijn :O
zal ook wel komen door die brazil blij-material..
die rendertijd valt reuze mee hoor :p

ik moet strax een paar dagen renderen :|
:D

je post niet als enige wips, ik post er zo ook wel ff 1 ;) nadat ik me kamer fatsoenlijk heb belicht :*)
edit:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/Tweakers%20animatie/peib2.jpg

:)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 18-04-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-05 07:49
Anoniem: 41017 schreef op 18 April 2003 @ 19:33:
[...]

je post niet als enige wips, ik post er zo ook wel ff 1 ;) nadat ik me kamer fatsoenlijk heb belicht :*)
edit:

[afbeelding]

Ik wil gerust wel meerenderen, frame of 1000? Mag het van de policy? Ik werk niet mee, maar ik leen m'n bakkie enkel een uurtje of 10 uur om te renderen.
Je had die .max wel mogen zippen, duurt zo lang :+

[ Voor 6% gewijzigd door coubertin119 op 18-04-2003 20:09 ]

Skat! Skat! Skat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:07

reiker

dan jij!

Vergeet je niet dat de schaduw van de "steel" van de lamp (gedeeltelijk) weg moet vallen als die lamp er zelf op schijnt.

Ik model zelf niet mee, ben absoluut niet into modelling eerlijk gezegd, maar ik vind het leuk om te zien wat voor onwaarschijnlijke dingen jullie kunnen met 3dsmax ed. :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
Anoniem: 41017 schreef op 18 april 2003 @ 19:33:
[...]

edit:

[afbeelding]

ik kan geen 24 uur zonder mijn pc ;)

kga maar eens beginnen aan fatsoenlijke materials denk ik :P
en wat voor scene het gaat worden 8)7

@Hymn: mooie kamer!

[ Voor 3% gewijzigd door geez op 18-04-2003 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82533

_/-\o_ aan jullie snap nog niks van die hele 3d max :) komt nog wel..

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 82533 op 19-04-2003 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
ik ga toch nog maar ff proberen me wips te posten, tot dinsdag wachten vind ik veel te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81642

maikel schreef op 18 April 2003 @ 15:30:
[...]

Maar een klok niet. :+

Ik heb overigens nog geen idee wat ik wil gaan maken.
Waarschijnlijk hou ik ook niet veel tijd over: m'n vader zag mij laatst even bezig met Maya en wil dat nu zelf ook gaan proberen. :/
Een klok juist niet ;) een kok wel... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
geez schreef op 18 april 2003 @ 19:15:
blijf ik als enige wips posten? :?
[afbeelding]

http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/wip0007.jpg voor 800x600

rendering times zijn :r hoog met advanced raytrace voor de 3 omni lights... rond de anderhalve minuut... en dat is dus te hoog voor in een een filmpie, voor 1000 frames zou dat 25 uur renderen zijn :O
zal ook wel komen door die brazil blij-material..
Deze scene is gemakkelijk zo te maken datie in 10 seconde rendert per frame, op dezelfde kwaliteit als dit nu, maar dan op 640*480.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Oogst schreef op 19 April 2003 @ 13:34:
[...]

Deze scene is gemakkelijk zo te maken datie in 10 seconde rendert per frame, op dezelfde kwaliteit als dit nu, maar dan op 640*480.
tuurlijk kan ik hem wel onder de 10 sec krijgen op 640x480, maar dan moet ik shadow maps gebruiken = de standaard cast geen shaduw :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Wat je nou bedoelt snap ik niet, maar ik weet in ieder geval wel: ik gebruik altijd shadow maps. Ik gebruik werkelijk nooit wat anders, behalve heel soms de sky light in Brazil of de area lights in Brazil. En voor het geval je de shadow maps gewoon niet goed krijgt: doe deel 3 van de tut in mijn sig in je weet hoe ze werken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:46
Ik ben nu ook begonnen. Het wordt een scene in een metro-station. Maar hoe beginnen jullie eigenlijk zo'n soort scene?
Ik heb nu met een aantal planes alle wanden gemaakt. Maar is het misschien makkelijker om dat met boxes te doen? Of 1 box en die 'uithollen' ?
Of juist beginnen met 1 box die de vloer voorstelt en dan op het eind de andere wanden pas?

[ Voor 19% gewijzigd door maikel op 19-04-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1265

maar als het ligt beweegt, moeten de schaduwen toch ook bewegen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:34
geez schreef op 19 April 2003 @ 14:50:
[...]

tuurlijk kan ik hem wel onder de 10 sec krijgen op 640x480, maar dan moet ik shadow maps gebruiken = de standaard cast geen shaduw :?
Zoals Oogst zei, doe z'n tutorial, als je shadow maps te klein zijn, werpen ze geen schaduw, omdat je objecten te priegelig zijn.

Bovendien schelen shadow maps nogal wat op je rendertijd, en dat is voor animaties belangrijk (bij stills gooi ik er altijd zoveel mogelijk area shadows/raytraced shadows in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
In Maya zit linksbovenaan een dropdown-menu waardoor je verschillende menu-opties krijgt (voor bijv. modelling, animation, etc.). Maar nu is bij mij 'Dynamics' gedisabled. Alle overige opties zijn wel beschikbaar (ook Cloth en Live dus).
En als ik bijv. een emitter wil plaatsen, krijg ik een error "Error: No fx edit license found. Can't create/edit object". Ik heb gisteren Maya opnieuw geinstalleerd en toen waren die opties wel gewoon beschikbaar.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
thx voor de tip mensen! 8)

* geez gaat even aan shadows prutsen >:)

edit: hmm het lag niet aan de grootte van de shadow map...
maar ben beetje aant prutsen gegaan bij include/exclude, wat bleek?
als ik de shadow casting v.d. vloer uitzette liet ie wel schaduw zien van de standaard... weird :|

[ Voor 62% gewijzigd door geez op 19-04-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
maikel schreef op 19 April 2003 @ 17:01:
Ik ben nu ook begonnen. Het wordt een scene in een metro-station. Maar hoe beginnen jullie eigenlijk zo'n soort scene?
Ik heb nu met een aantal planes alle wanden gemaakt. Maar is het misschien makkelijker om dat met boxes te doen? Of 1 box en die 'uithollen' ?
Of juist beginnen met 1 box die de vloer voorstelt en dan op het eind de andere wanden pas?
Ah, een metro-station, dat heb ik ook al ooit gedaan, ik ben toen begonnen met de rails, omdat je daar mooi de schaal van alles aan kunt zien. Dan de perrons, dan de muren, dan de plafonds, wat simpele lichten erin om een goed beeld te krijgen en dan alles pas af gaan werken.

Overigens doe ik muren altijd met boxes, omdat die wat minder precies komen doordat ze dikte hebben en, ook nuttig: planes zijn niet vanaf de onderkant te selecteren, boxes wel gewoon. En nog iets extra's: planes kun je niet booleanen, boxes wel.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05-2024
Nou ik ben lekker bezig geweest en ben er nu al achter gekomen dat het toch een dikke 12 uur renderen word voor 2 min film. Maar ik zit nu met een probleem en dat is als ik mijn buiten scene uit licht met omni lights dan kan ik in mijn binnen scene er ook van genieten, oftewel het light gaan door de boxen heen. Weet iemand misschien hoe je dan kan verhelpen.
BVD
Nou ik was niet wakker moest inderdaad shaduws aanvinken en dan excluden
:X

[ Voor 10% gewijzigd door Jaguar_e op 20-04-2003 10:43 ]

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Jaguar_e schreef op 20 April 2003 @ 09:44:
Nou ik ben lekker bezig geweest en ben er nu al achter gekomen dat het toch een dikke 12 uur renderen word voor 2 min film. Maar ik zit nu met een probleem en dat is als ik mijn buiten scene uit licht met omni lights dan kan ik in mijn binnen scene er ook van genieten, oftewel het light gaan door de boxen heen. Weet iemand misschien hoe je dan kan verhelpen.
BVD
shadows aanzetten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Jaguar_e schreef op 20 April 2003 @ 09:44:
BVD
Nou ik was niet wakker moest inderdaad shaduws aanvinken en dan excluden
:X
Of misschien heb je geen boxes gebruikt maar planes? Zet anders bij de lampen eens two sided shadows aan, helpt dat niet?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Nee het is al verholpen.
Ik heb wel degelijk boxen gebruikt, maar het licht ken geen grenzen ten zij je die aangeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
Hier dan een WIPje van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/images/InanimateObjects/station1.jpg

Ik ben er verre van tevreden over. Ik heb nog het idee dat ik het helemaal verkeerd aan het opzetten ben. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Pak een camera van binnen uit, in plaats van van buiten, want dan is het gewoon veel te moeilijk om te zien of het klopt of niet. En gooi meteen wat attenuated lights met shadow maps erin, gewoon heel simpel, op plekken waar lampen zouden kunnen, dan heb je veel meer beeld van hoe het wordt.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
En weer een WIPje:
Afbeeldingslocatie: http://www.amelsfort.nl/images/inanimateobjects/bench1.jpg
Deze moeten op het metro-station komen te staan. En die moeten gaan bewegen eigenlijk. Als ik dat voor elkaar krijg dus. Ik heb nog nooit wat met animatie gedaan in Maya, laat staan met joins en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67209

maikel schreef op 21 April 2003 @ 00:24:
En weer een WIPje:
[afbeelding]
Deze moeten op het metro-station komen te staan. En die moeten gaan bewegen eigenlijk. Als ik dat voor elkaar krijg dus. Ik heb nog nooit wat met animatie gedaan in Maya, laat staan met joins en zo.
Misschien eerst ff die hoeken in de poten wegwerken voor je gaat renderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

weet iemand een goeie turtorial over hoe je een gezicht kan texturen heb alle plaatjes al verzamelt en al lang gezocht maar ik kan geen goeie tut vinden over hoe je (basis) gewoon een plaatje van een gezicht op jouw model kan krijgen .......????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Deze gezicht texturing tutorial is heel kort geleden ook al gepost: http://www.optidigit.com/stevens/shadetut.html

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Oogst schreef op 21 April 2003 @ 14:45:
Deze gezicht texturing tutorial is heel kort geleden ook al gepost: http://www.optidigit.com/stevens/shadetut.html
Leuk voor de mensen met Maya, maar hoe krijg je zoiets in 3dsmax met Brazil (staat doodleuk in de laatste regel)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
ff om de status weer te geven:
de Joystick is bijna klaar (97 %, ik moet nog wat uitzoeken met meshsmooth)
, dan kan ik aan die animatie beginnen en de achtergrond doe ik na de animatie.
anders word het zwaar voor me videokaart. veel polygonen 8)7

kheb dik vette animatie in me hoofd, als dat gaat lukken..... >:)

maar ja, ik doe het onder het motto: 'meedoen is belangrijker dan winnen'

[ Voor 33% gewijzigd door IFASS op 24-04-2003 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

ik heb mijn model vrouwtje eindelijk af en ook getextured (sorry maar aan die turtorial had ik niks) mijn idee is om een soort van groot concert te geven met arena camera's etc...
(morgen kan ik haar helaas pas posten) maar k heb weer een probleem met die gezichtsuitdrukkingen..damn

mijn hoofd zit aan haar lichaam vast dus als ik zou morphen gaat t lichaam ook mee terug in die positie waardoor ik het lichaam niet kan animeren., en al ik haar hoofd los zou koppelen ziet het er natuurlijk niet uit, ik heb ondertussen wel een andere manier gevonden splines rond de lippen maken en die met skin koppelen aan haar hoofd , dan beweegd de huid wel mee maar schiet dan boven de lippen in elkaar ???? damn hoe kan ik zorgen dat de lippen mooth naar boven|beneden gaan zonder door elkaar te gaan of een andere manier waarmee je haar gezichtsuitdrukkingen kan laten animeren????????????????????????????????????????????????????????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 80198 schreef op 21 april 2003 @ 22:13:
verhaaltje met veel vraagtekens
Euhm, volgens mij is een vrouwtje geen "inanimate object" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:50
LiToKi schreef op 21 April 2003 @ 22:27:
[...]

Euhm, volgens mij is een vrouwtje geen "inanimate object" :p
Misschien is het zo'n realdoll 8)7 :p

Maar misschien doe ik ook wel mee, heb sinds kort Maya 4.5 boek en heb nu vakantie dus misschien maak ik ook wel iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 80198 schreef op 21 april 2003 @ 22:13:
mijn hoofd zit aan haar lichaam vast dus als ik zou morphen gaat t lichaam ook mee terug in die positie waardoor ik het lichaam niet kan animeren., en al ik haar hoofd los zou koppelen ziet het er natuurlijk niet uit, ik heb ondertussen wel een andere manier gevonden splines rond de lippen maken en die met skin koppelen aan haar hoofd , dan beweegd de huid wel mee maar schiet dan boven de lippen in elkaar ???? damn hoe kan ik zorgen dat de lippen mooth naar boven|beneden gaan zonder door elkaar te gaan of een andere manier waarmee je haar gezichtsuitdrukkingen kan laten animeren????????????????????????????????????????????????????????????????????
Mijn oplossing hiervoor zou zijn:

-model het hoofd inclusief nek helemaal zoals je wilt;
-maak de morph targets en maak van het hoofd een morph object met alle te gebruiken targets vast er in (hoewel je later nog kunt toevoegen);
-zorg dat alle morph targets praktisch dezelfde vorm hebben voor de onderste polygonen, onderaan de nek dus;
-maak het lichaam;
-voeg aan je morph-kop een edit mesh toe en attach heel je lichaam;
-maak het lichaam vast, dus welden en zo;
-rig alles.

Nu kun je dus animeren via de rigging, en morphen doordat de morph-basis nog onderaan de modifier stack staat.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

wat litoki zegt ;)

maar! :P

keb dat probleem zelf ook gehad met de gezichtsuitdrukkingen van me chars, je moet em waarschijnlijk onder de Skin ( als je die gebruikt ) modifier gooien of als die daar al staat erboven gooien :p

werkte bij mij iig wel :P , de morpher stond eerst boven me skin modifier en zodra ik aan de sliders begon te rossen ging ie trug naar zn begin pose :| nu niet meer ;)

:]

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 21-04-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
OK, ook een poging van mij: een filmpje dat ik onlangs voor school gemaakt heb.

http://www2.hku.nl/~jelle4/vrm/niezend_lampje.mov

Zoek de fouten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42

BaRF

bijna kerst

Minos111 schreef op 22 april 2003 @ 00:14:

Zoek de fouten... ;)
mmm, oude modellen enzo was toch niet de bedoeling? :P

wel cool filpmje, maar het geluid moet eigenlijk ook in slowmotion :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Tof filmpje

Mooi gedaan, maar als die lamp er uit vliegt zou je misschien er een kleine draai aan kunnen geven hij vliegt nu wel erg recht.
Het lampje gaat wel erg mooi kapot vindt ik.

Nou ik ben niet echt opgeschoten met mijn animatie en het duurt allemaal lang maar nu maar hopen dat ik binnen kort genoeg geld heb om een upgrade te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Minos111 schreef op 22 April 2003 @ 00:14:

Zoek de fouten... ;)
Leuk filmpje, maar erg donker hier :( (m'n brightness staat voluit).

Waarom in .mov trouwens? Als je 'm omzet naar DivX dan scheelt je dat 1 MB (op 1,4 MB) ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
moet nog steeds goede scene bedenken voor mijn bureaulamp :(
ideeen iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
kheb me webruimte!!

de inspiratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/pc_fox2proshock.gif

wipje:

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/wip008.jpg

wat je al niet met Extrude kan doen _/-\o_

kga me heerlijk vermaken 8) :Y) :P

[ Voor 51% gewijzigd door IFASS op 24-04-2003 16:12 . Reden: bep van tijd aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
-

[ Voor 100% gewijzigd door IFASS op 24-04-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Laatst online: 30-04 16:15
Edit je post. Verder wel aardig, ik zou alleen nog wat details doen want die missen nu.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
klopt,

maar die komen nog wel, (voor een gedeelte komen ze in de animatie tevoorschijn)
>:)

de scene zelf, b.v. de tafel, lights post ik vanavond wel, en anders morge

8)

[ Voor 38% gewijzigd door IFASS op 22-04-2003 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
nice ifass... net als mij moet je ook nog ff materials maken ofnie :P
ziet er wel cool uit maar niet echt realistisch :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81369

IFASS schreef op 22 April 2003 @ 20:05:
hallo,

nog een wipje:

[afbeelding]

see ya guys >:) nu ga ik animeren
euhm...ik ben vast super dom, maar ik zie niet veel verschil :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
jawel, kijk maar naar de onderkant van het handvat :P

en ja, de materials komen nog

en mijn antwoord op die van GeeZ: *************

[ Voor 23% gewijzigd door IFASS op 23-04-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
IFASS schreef op 23 April 2003 @ 17:11:
jawel, kijk maar naar de onderkant van het handvat :P

en ja, de materials komen nog

en mijn antwoord op die van GeeZ: *************
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
geintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
Wipjes:

meer detail

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/wip010.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/wip011.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/wip012.jpg

animatie is tijdelijk uitgesteld, moet nog wat aan de details en aan de materials doen :P

[ Voor 4% gewijzigd door IFASS op 25-04-2003 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

Eindelijk een idee, hopen dat ik nog tijd genoeg heb om het af te maken, ben nog een beetje nieuw met animeren.

Ifass ziet er leuk uit, verder kan je wel wat vaker je bericht editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

Topicstarter
@IFASS: pretstok ziet er leuk uit. Zou gewoon beginnen met animeren. :) Mijn schaar stelt ook niks voor, maar om te leren animeren voldoet-ie prima. :)

offtopic:
ook@IFASS: wat Dark-Phoenix hierboven al zei: edit wat vaker je posts, zodat je niet voor elk zinnetje een nieuwe post nodig hebt. Begin je posts ook niet met "hallo" of "hey", mensen kunnen aan je post wel zien dat je er bent. :P
Hetzelfde geldt trouwens voor dingen als "greetz" onderaan je post.

Ik zeg dit niet om te zeuren ofzo, het is hier gewoon gebruikelijk zo. En we begrijpen het best als je het nog niet weet, gezien je aantal posts (welkom op GoT :)). Probeer je er gewoon aan te houden en je zult er waarschijnlijk nooit weer wat over horen. :)

Lees ook eens de FAQ door, daar staan een hoop nuttige dingen in. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
Aargh.... nu al 194000 faces, en het worden er nog meer }) :Y) >:)

wip's:

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/wip013.jpg

De omgeving: (rendertijd: ong. 1.15 min)

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/wip015.jpg

en ja hoor, ik ben al lang met me animatie bezig >:)

Zoals gebruikelijk: Ik vermaak me prima (vooral met zo'n zonnige omgeving) 8) :Y) 8) :*)

[ Voor 255% gewijzigd door IFASS op 04-05-2003 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ownz ;)
ik moet nog steeds bedenken wat ik voor scene ik ga maken bij mijn lamp... heeeeelp :X

bedacht eerst een bal maar dat is nou juist precies wat Pixar gemaakt had met hun lamp :(

* geez denkt wel 5 min lang... :z :Z ...

* geez heeft idee!!
* geez begint meteen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IFASS schreef op 24 april 2003 @ 16:03:
bedankt voor de tips paidor

(vraagje: je zei je in je post (zie pag. 6) "mijn schaar stelt ook niks voor" was dat een belediging?)
Geen dank. :)

Dat was zeker niet als belediging bedoeld. :)
Je joystick ziet er goed uit. In mijn ogen goed genoeg om met animeren te beginnen (zeker aangezien de kwaliteit van je model niet meetelt in de beoordeling van je final ;)). Net als mijn schaar, waar ik verder qua modelen niets meer aan ga doen.
Vandaar 'ook', denk ik. :)

Owja, trouwens, niet iedereen heeft evenveel posts per pagina, dus aan paginanummers bij verwijzingen naar posts heb je niet zo heel veel. Je kunt posts qouten met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/quote.gif, of de "Door <poster> - <datum> <tijd>" link boven de post gebruiken ('Copy link location' met IE). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69830

Ik heb ook eindelijk een beginnetje gemaakt met m'n animatie, m'n main character is al gerigd :). Aankomende week vakantie, dus dan heb ik genoeg tijd om er aan te werken. Dit zijn de eerste tests, de textures zijn ook nog niet goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.3baarden.com/vinz/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3baarden.com/vinz/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3baarden.com/vinz/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.3baarden.com/vinz/4.jpg
Dezelfde als de vorige, alleen gerendered met Mentalray:
Afbeeldingslocatie: http://www.3baarden.com/vinz/4m.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Anoniem: 69830 op 26-04-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
ziet er nice uit, maar ik zie het verschil tussen de laatste 2 niet echt :?

rendertijd zit zeker wel verschil in :)

edit: nog een vraagje... zou ik evt met premiere (als me dat lukt 8)7) verschillende delen aan elkaar mogen lijmen? of moet ik dat in max voor elkaar prutsen 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door geez op 27-04-2003 12:35 . Reden: domme vraag :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81642

@darken kewl! laat je bonesetup eens zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen bones gebruikt voor de setup. Ik heb het eerst wel geprobeerd, maar ik kreeg de deformations niet goed. Daarom heb ik nu een wrap deformer plane (nurbs) aan de nurbs cube gemaakt. Aan de wrap deformer zitten 3 wire deformer splines, waarvan de CV's geclusterd zijn in 9 clusters. Dat werkt voor zoiets een stuk eenvoudiger dan bones :D

Ik ben nu druk bezig met blend shapes, en daarna ga ik aan het werk met de omgeving.

@geez: Het lijkt me dat nabewerking gewoon toegestaan is, bij de andere contests mocht je ook nabewerken in Photoshop. Maya heeft wel iets als TraX om dat soort dingen te doen, maar ik kan daar nog niet mee werken dus ik ga ook gewoon voor Premiere / AfterFX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 48458 schreef op 14 April 2003 @ 21:32:
• Je maakt een scene of los object in een 3D programma naar jouw keuze; dit moet voldoen aan het onderwerp dat hier gegeven wordt. Achteraf bewerken met tekenprogramma's mag.
'Tekenprogramma's mag je hier wat ruimer nemen, dus ook Premiere e.d. :)
Zal het even in de openingspost erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
oke dan :)
Nu even uitvinden hoe ik dat in elkaar pruts :D

edit:
kan iemand me uitleggen hoe ik in premiere een clip naar zwart laat faden en dan de volgende weer in laat faden? snap dat prog niet zo en de help helpt niet zo :X

nog een edit:
laat de vorige edit maar zitten ;) Het is me gelukt.
Nu verder met animaties :)

[ Voor 80% gewijzigd door geez op 01-05-2003 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, er wordt hier wel vrij weinig gepost. Bij deze dus maar een klein testfilmpje van m'n schaakbord. Het loopje is nog niet echt goed, hij glijdt teveel en de beweging an sich moet nog worden bijgeschaafd omdat het nu nog heel houterig is.

Filmpje AVI DivX 5.04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 69830 schreef op 01 mei 2003 @ 16:08:
Hmm, er wordt hier wel vrij weinig gepost. Bij deze dus maar een klein testfilmpje van m'n schaakbord. Het loopje is nog niet echt goed, hij glijdt teveel en de beweging an sich moet nog worden bijgeschaafd omdat het nu nog heel houterig is.

Filmpje AVI DivX 5.04
lijkt ook alsof de vloer vrij 'glad' is - het uhm schaakbordje glijd nogal :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
BaRF schreef op 01 May 2003 @ 19:03:
[...]

lijkt ook alsof de vloer vrij 'glad' is - het uhm schaakbordje glijd nogal :P
ja dat zag ik ook al :) de loop animatie is te langzaam ivm de snelheid waarmee hij vooruit gaat

@darken:
Heb de vorige pagina's samen met ifass vol met wip's zitten spammen :D

[ Voor 15% gewijzigd door geez op 02-05-2003 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Nou eindelijk na een nachtje renderen heb ik dan een heuse 1.15 min film bij een res van 320x240. Mijn eerste wipje en het bevat nog geen animatie van een object. Nou ja hier een linkje
http://www.geocities.com/thajaguar5000
Klik op camera.avi
Graag commentaar.
O ja btw de deur en de auto moeten nog worden getextured.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Laatst online: 25-04 10:19
Sorry, this site is temporarily unavailable!

:(

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
OMG
wat haat ik geocities .
Iemand nog een leuk adressje voordit soort dingen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

hij doet het bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Jaguar_e schreef op 02 May 2003 @ 15:30:
OMG
wat haat ik geocities .
Neem betaalde hosting. www.webhosters.nl

[ Voor 5% gewijzigd door HawVer op 02-05-2003 15:55 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Betaald hmm daar heb ik zelf niet zo'n trek in aangezien ik mijn geld prima ergens anders aan weet te besteden. Maar toch bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
bij mij ook niet... heb je geen webspace bij je provider??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
geem id
Ik heb upc doen daar volgens mij niet aan
Nou ja hij doet het weer, maar goed niet te veel tegelijk of iemand moet zo aardig zijn om mijn wipje te hosten op een eigen serverbak.

[ Voor 58% gewijzigd door Jaguar_e op 03-05-2003 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Jaguar_e schreef op 02 May 2003 @ 15:30:
OMG
wat haat ik geocities .
Hehe, sorry, nee, maareh, ik heb ff gekeken. Misschien zou je nog wat met je camera motion kunnen doen, dat laatste stukje omhoog is imho een beetje raar en misschien kan het iets sneller en wat meer in beeld, dat je bijvoorbeeld een 35 cam pakt. Ziet er verder mooi uit :)

offtopic:
eigenlijk geen tijd om mee te doen, maar wel zin :(

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
dank je
ja het is idd wel wat langzaam geworden, en dat j iet zoveel ziet kom doordat ik weinig zin en rekenkracht hebt om veel dingen te gaan maken :). Dit is komt ook doordat ik er nog geen muziek onder hebt gezet.

Heeft iemand misschien nog een ide hoe ik die auto kan texturen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

jaguar_e waarom gebruik je www.brinkster.com (30 mb) of lycos niet gewoon, deze zijn gratis en hebben best nog wat ruimte.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 04-05-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Laatst online: 25-02 11:28

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Jaguar_e schreef op 03 May 2003 @ 01:05:
geem id
Ik heb upc doen daar volgens mij niet aan
Nou ja hij doet het weer, maar goed niet te veel tegelijk of iemand moet zo aardig zijn om mijn wipje te hosten op een eigen serverbak.
Jawel hoor, UPC stelt ook webruimte beschikbaar, 10mb, 't is niet veel maar toch :)
http://members.chello.nl/admin/leeg.html voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 21:03
Ik was deze contest al totaal weer vergeten. Heb er wel even aan gewerkt, op de eerste dag, maar daarna weer met het museum-project bezig gehouden.

Wat ik had gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/lamp_cartoon_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/lamp_female_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/VIS_01.JPG

Wat het moest gaan worden: Lamp zet zich zelf aan (met zo'n koordje), wordt natuurlijk vervolgens gloeiheet. Springt dan in het rond omdat z'n kop aan het verbranden is, komt een vrouwtjeslamp tegen, wordt vervolgens natuurlijk helemaal heet, en ziet daar dan een viskom staan. Gevolg: gebraden goudvis :P

Ik denk dat ik er nog wel eens iets mee ga doen, vind 't zelf zeker geen slecht idee, maar ik moet 't nog eens goed gaan uitwerken. IIG niet voor deze contest. helaas....

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ inquestos: Jammer dat je niet meedoet, het is een leuk idee en ik wil het graag zien als je ooit de tijd krijgt om het af te maken ;).

Ik ben weer wat verder met mijn animatie, ik heb de walkcycle opnieuw gemaakt, nu loopt het beter (alleen de benen bewegen, armen nog niet). Bekijk het hier:

DivX 5.01 - Lopend bord

Bovendien is hier een kleine render van een paar stukken. Ik hoop dat ik het geheel nog af ga krijgen, maar ik ga m'n best doen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.3baarden.com/vinz/stuk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Lopen gaat nog niet vlekkeloos zo te zien: Laat 'm een beetje los van de grond komen, en maak z'n loopje wat meer overdreven

* inquestos vindt 't wel een beetje rustig met nog één week te gaan...

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
@Darken:
Zorg dat je bij een loop-animatie zonder omgeving altijd een checker of zo op de grond zet. Het is nu namelijk haast onmogelijk om te zien of de voeten schuiven omdat de vloer volledig egaal is. En dat is juist zo'n beetje het meest voorkomende probleem bij mensen die een loopje animeren, dus zorg dat je het kunt zien.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82720

Oogst schreef op 06 mei 2003 @ 11:06:
@Darken:
Zorg dat je bij een loop-animatie zonder omgeving altijd een checker of zo op de grond zet. Het is nu namelijk haast onmogelijk om te zien of de voeten schuiven omdat de vloer volledig egaal is. En dat is juist zo'n beetje het meest voorkomende probleem bij mensen die een loopje animeren, dus zorg dat je het kunt zien.
Ja dat of gebruik fixed-camera standpunten, dus eentje waarbij de camera niet beweegt en ook niet mee roteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
nieuwe wip:

ik heb de area shadows vervangen door shadow map, rendertijd bij raytraced: 1.40 min, rendertijd shadow map: 20 sec. beetje winst dus >:)

sigaret toegevoegd en smoke dus mijn joystick gaat daar behoorlijk last van krijgen en aangezien er onder die luiken (ja, ik verklap het nu) GATTLING guns zitten....., bye bye asbak + sigaret.

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/wip016.jpg

PLZ, reacties...

[ Voor 25% gewijzigd door IFASS op 06-05-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

IFASS schreef op 06 May 2003 @ 13:29:
nieuwe wip:

ik heb de area shadows vervangen door shadow map, rendertijd bij raytraced: 1.40 min, rendertijd shadow map: 20 sec. beetje winst dus >:)

sigaret toegevoegd en smoke dus mijn joystick gaat daar behoorlijk last van krijgen en aangezien er onder die luiken (ja, ik verklap het nu) GATTLING guns zitten....., bye bye asbak + sigaret.

[afbeelding]

PLZ, reacties...
Dat is al een hele verbetering!
Een aantal opmerkingen:
-de achtergrond is een beetje vreemd 2 verschillende plaatjes ofzo :?
-De rook van een sigaret zal zich in het echt veel meer verspreiden.
-De belichting door het raam klopt niet helemaal met de achtergrond.
-De belichting in het huis zelf is een beetje erg geel.
-Is de joystick niet een beetje erg groot vergeleken met het toetsenbord en monitor ?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 06-05-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
Anoniem: 35969 schreef op 06 May 2003 @ 13:39:
[...]

Dat is al een hele verbetering!
Een aantal opmerkingen:
-de achtergrond is een beetje vreemd 2 verschillende plaatjes ofzo :?
-De rook van een sigaret zal zich in het echt veel meer verspreiden.
-De belichting door het raam klopt niet helemaal met de achtergrond.
-De belichting in het huis zelf is een beetje erg geel.
-Is de joystick niet een beetje erg groot vergeleken met het toetsenbord en monitor ?
1. achtergrond is 1 groot plaatje, dus dat laat ik zo, ik wil namelijk me animatie afmaken.
2. ben ik nog mee bezig, dit was proef
3. klopt, maar dat zie ik op het laatst wel
4. ook goed, ook 1 van de laatste dingen die ik ga doen
5. nee, dat valt wel mee, ik heb zelf zo'n joystick en die is redelijk groot, maar iets kleiner kan hij inderdaad wel.

thnx voor de tips

ok, voor jullie dan ff de opstelling:

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/opstelling.jpg

het lijkt misschien niet zo, maar die plaat zit er behoorlijk ver achter

nog een wipje: (is nieuw)

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/wip018.jpg

iemand nog tips?

en HOE krijg ik die gele streep weg in de hoek??? het lukt maar niet

[ Voor 29% gewijzigd door IFASS op 06-05-2003 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IFASS schreef op 06 May 2003 @ 13:45:
[...]
1. achtergrond is 1 groot plaatje, dus dat laat ik zo, ik wil namelijk me animatie afmaken.
dan ben ik wel benieuwd hoe die achtergrond er in z'n geheel eruit ziet :)
Bij de buitenste 2 ruiten zie je namelijk bomen en wat lucht en bij het middelste raam zie je alleen lucht en vliegtuigen ofzo :?

Shit , nu zie ik pas dat dat een poster is :D Sorry, mijn fout |:( |:(

Misschien kun je die poster wat hoger maken dan de 2 ruiten, dan krijg je dit soort dingen wat minder snel :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 06-05-2003 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
word leuk IFASS, en de tips van PJanssen zijn goede tips :P gebruik ze :D

@PJanssen: LOL leuk raam met stuk lucht 5 F-18's :D
kamer zit in een wolkenkrabber ;)

[ Voor 45% gewijzigd door geez op 06-05-2003 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
IFASS: Je rook is niet zo mooi.
Veel te dun 'straaltje'

Leg jij maar eens een sigaret neer en blaas er maar eens met een ventilator op, dan zie je bijna niks meer van die rook. ;)

En doe wat aan je belichting... Als je die achtergrond bekijkt is die gewoon overdag, terwijl je belichting lijkt alsof het aan het schemeren is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IFASS: Nu is het al een stuk duidelijker dat het om een poster gaat ;) (Ik zag het eerst echt niet :D)

De texture bij het kozijn is nog niet helemaal lekker, daar moet je nog wat spelen met de uvwmaps. Ik denk zowieso dat de textures op de muren wel wat kleiner mogen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
Anoniem: 35969 schreef op 06 May 2003 @ 15:55:
IFASS: Nu is het al een stuk duidelijker dat het om een poster gaat ;) (Ik zag het eerst echt niet :D)

De texture bij het kozijn is nog niet helemaal lekker, daar moet je nog wat spelen met de uvwmaps. Ik denk zowieso dat de textures op de muren wel wat kleiner mogen.....
hoe kan ik die kleiner maken? (dit is eigenlijk de 1e keer dat ik echt serieus met 3ds max werk namelijk)

dat lukte me nie

[ Voor 9% gewijzigd door IFASS op 06-05-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
wipje:

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/wip019.jpg

alleen ik maak textures op de muren en op de grond moeten nog wat kleiner |:(

weet iemand HOE? :?

alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door IFASS op 06-05-2003 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IFASS schreef op 06 May 2003 @ 16:02:
wipje:
[afbeelding]
alvast bedankt
Ok, als je bij UVWMap bij de muur op het plusje ernaast klikt, zie je Gizmo staan.
Klik die aan. Je ziet dan waarschijnlijk een geel / oranje kubus om je object. Als je die scaled kun je de grootte veranderen (eigenlijk de texture meer tilen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
* inquestos zou graag wat close-ups van de objecten willen zien die IFASS gebruikt

Volgensmij heb je hier heel wat werk ingestoken, zeker als je nog een beginner bent.

Om een antwoord op je vraag te geven:

Ik denk dat je nog nooit van material editor hebt gehoord. In het begin deed ik het texturen namelijk ook zonder die editor. IIG, als je op M drukt wordt deze editor geopend. Klik nu op zo'n grote bol linksboven. Als het goed is zie je nu ergens diffuse staan. Klik op het vierkantje hiernaast en selecteer vervolgens bitmap. Selecteer je texture (jpg). Je krijgt nu een menu te zien met o.a. scale. Zet zowel de u als de v op 2 of 3.

Andere oplossing is die van Pjanssen. in modifier stack UVW-map selecteren, en daar met scale spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
hartstikke bedankt voor de reacties, ik ga het nu ff proberen

@ Croitix: ja, ja, weet ik. ik ga nog ff zoeken naar andere achtergrond
toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
IFASS schreef op 06 May 2003 @ 16:02:
wipje:

[afbeelding]

alvast bedankt
Doe deze tut en je hoeft dit soort vragen niet meer te stellen. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
thnx oogst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

ja echt goeie tuts op http://home.hccnet.nl/w.vdongen/
dat verdient wel een Afbeeldingslocatie: http://80.61.77.217/zut/bloemetje.jpg
soz oogt, stond in de pic wel goed :P

[ Voor 14% gewijzigd door Allochtoon op 06-05-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Dank je, ik ben diep geroerd... Even een traantje wegpinken... :/

oh, en "dat verdiend" moet natuurlijk "dat verdient" zijn

[ Voor 36% gewijzigd door Oogst op 06-05-2003 19:39 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
LOL :D

Schiet men al een beetje op? :)
IFASS belde me net, hij heeft een virus :/ Hoop maar dat ie het fixen kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
ik heb zojuist GeeZ ff gebeld dat ik een VIRUS heb... zie post hierboven

deze post heb ik gemaakt op een 300 mhz (die staat hier ook nog) en ik heb inderdaad een virus maar ik kan helemaal nix, en ik moet waarschijnlijk formatten maar dan ben ik allez kwijt. ik denk dat ik dus niet meer mee kan doen (ik moet donderdag me final al inleveren omdat ik vrijdag een week op excursie ga).

ik hoop er het beste van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

wat je nog wel ff kunt doen is een sdat downloaden op www.nai.com.

-edit-
http://a64.g.akamai.net/7.../traditional/sdat4261.exe
-edit-

Deze op je c:\ schijf zetten in een mapje bijv anti4us.
dan ga je naar dos en zorg je dat je in c:\anti4us\ zit en typ je eerst:
sdat42** /e (dit pakt het sdat bestand uit) (** staat voor de versie van dat moment)

vervolgens typ je:
ren scan.exe ifass.exe

dan:
ifass /adl /all /clean /report ifas.txt

Hij scant nu al je schijven en vind de virussen ook die zich van naam kunnen wijzigen zogauw er een bekent virusscanner actief is.

Nu vind hij waarschijnelijk virussen en hij verwijdert ze uit de bestanden en mocht het een bestand zijn uit je temp map dan verwijdert hij die, maar dat staat allemaal in de IFASS.TXT in je anti4us map.

Good Luck

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 25735 op 06-05-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
dat is het probleem juist,

de virusscanner is dood, wil niet meer opstarten
maar ik probeer het evengoed wel ff

hartstikke bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Kite
  • Laatst online: 25-02 11:28

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

even een online scan anders? Ik heb hier erg goede ervaringen mee!!! Ik zou echt m'n HD niet formatteren, probeer anders vanaf een andere computer met een wel draaidende virusscanner wat van je virus-pc af te pompen?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.