[3D] Contest v10: Animatiecontest 'Inanimate objects' * Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.666 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

Topicstarter
VERSIE 10

Voorgaande versies:
v1.0 - "Onderwaterwereld"
v2.0 - "Vliegmachine"
v3.0 - "Demonen, Duivels en ander Helle-Gespuis"
v4.0 - "Oorlog"
v5 - "Snelheid"
v6 - "Fantasy"
v7 - "Eten en drinken"
v8 - "Misdaad"
v9 - "De wereld onder de tegels"

De Regels:
• Hou het off-topic gehalte laag. Als je graag wilt reageren op een mooie WIP, geef dan argumenten waarom het mooi is en wat er beter kan. Wil je inspiratie op doen, gebruik dan IRC of PM.
• Als je mee doet laat je dat weten door minstens één, maar graag meer 'Work in Progress' plaatjes in deze draad te posten, alleen een final is niet genoeg.
• Je maakt een scene of los object in een 3D programma naar jouw keuze; dit moet voldoen aan het onderwerp dat hier gegeven wordt. Achteraf bewerken met tekenprogramma's (of programma's als Adobe Premiere) mag.
• De scene die je maakt bevat geen prefab objecten als: poser humans, maya paint effects, bomen, etc. Bij twijfel over een bepaalde techniek meld je dit in dit topic.
• Je hebt 4 (vier) weken om dit te maken, we gaan maandag 14 april van start en stoppen op maandag 12 mei 2003, om 23:59 uur.
• Het gaat om het eindresultaat. Dit is in deze contest i.t.t. voorgaande contest geen plaatje, maar een filmpje. Er worden hier aan de afmetingen en bestandsgrootte van het filmpje verder geen eisen gesteld, maar houdt er rekening mee dat niet iedereen superbreedband internet heeft. Gebruik ook een gangbare codec (DivX4, DivX5, MPG).
• Je mag zoveel WIPs (plaatjes of filmpjes) posten vanuit allerlei hoeken als je nodig lijkt, zolang ze toegevoegde waarde hebben op de vorige.
Geef dus duidelijk aan welk plaatje je uiteindelijke inzending wordt. Deze zal ook gewaardeerd worden door iedereen.
• Post of gebruik geen oude modellen. Alleen speciaal voor deze contest gemaakte modellen zijn toegestaan.

De Puntentelling:
De finals worden sowieso in het topic gepost. Als er veel deelnemers zijn kan er t.z.t. een overzicht van alle inzendingen gemaakt worden.

Iedereen die meedoet beoordeelt elke inzending van de concurrent (niet jezelf dus) met een schaal van 1 tot 10 op de volgende twee punten:
Originaliteit: het concept en evt. leuke dingen in de uitwerking daarvan.
Technische Realisatie: de technische realisatie van het concept. Denk hierbij aan animatietechniek, cameragebruik.

De kwaliteit van het model wordt bij deze contest niet beoordeeld. Het zwaartepunt ligt bij de animatie.

Originaliteit telt even zwaar als Technische Realisatie. Dus ook als je niet zo goed bent in animeren, maak je toch een goeie kans.

Het stemmen:
Op dinsdag 13 mei stuur je mij (werealllames@hotmail.com) een mailtje waarin je de lijst met cijfers vermeldt.

Ik bereken dan wat het totaal aantal punten is voor iedereen. De winnaar is degene met hoogste totaal aantal punten. (Voor Originaliteit en Technische Realisatie samen, dus. ;))
Degene die de meeste punten heeft, en nooit eerder een topic heeft geopend, mag - in overleg met de mods - een onderwerp bedenken en een nieuw topic openen (ik kan het dus niet meer zijn). Als de winnaar geen geschikt onderwerp weet, mag hij/zij een poll openen aan het eind van deze draad en daar de gesuggereerde nieuwe onderwerpen voor het uitkiezen gooien.

Bovendien krijgt de winnaar een geheel gratis e-mail forward (aangeboden door http://www.3dfreakz.net). Deze forward zal van de vorm <nickname>@3dfreakz.net zijn.
Verder verdient de winnaar natuurlijk deze fantastische bokaal. :)

Maar in de eerste plaats draait deze contest natuurlijk om de leerervaring (en de lol). :)

Het onderwerp:
'Inanimate objects'
Oftewel objecten die niet uit zichzelf bewegen. Denk aan de kandelaar, klok en theepot uit 'Belle en het Beest'. :)

Iedereen succes en veel plezier! :)

(bron basistekst: WILDEAAP/_Richard/gladiool/MaDDoG/wildmedia/LiToKi/Dark Blue/ddtommie/HeartCore)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 48458 op 29-04-2003 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

jaaaa \o/

vet, ik doe mee :D

nu ff snel veel disney films kijken om inspiratie op te doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81642

Anoniem: 41017 schreef op 14 April 2003 @ 21:51:
jaaaa \o/

vet, ik doe mee :D

nu ff snel veel disney films kijken om inspiratie op te doen :+
same here, ik ga ook medoen, weet nog niet waarmee maar wel richting cartoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82720

woei! \o/
l337 onderwerp, count me in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
oeh..leuk. Ik ga kijken of ik de tijd kan vinden om mee te doen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73732

Doe ook mee :) t schiet al wel lekker op met de deelnemers, zal vast wel door het spraakmakende opderwerp komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69830

Count me in :) Ik ben net bezig met rigging technieken in maya, dus dit komt als geroepen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77176

* Anoniem: 77176 Joins the contest :d

m'n eerste hier op GOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:06

Pelle

🚴‍♂️

Titel aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Muchos gracias, senor. :)

Zo, al snel druk hier, dat belooft wat. :)
Ik doe zelf natuurlijk ook mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

leuk om te zien dat mijn ideetje gewonnen heeft >:)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Laatst online: 16-04 11:46
Ik zit er over te denken om ook maar weer eens mee te doen. Het probleem is echter dat ik ook nog met een programmeer-projectje bezig ben.

Overigens vind ik het jammer dat Maya PaintEffects niet zijn toegestaan. Niet omdat ik ze per se wil gebruiken hierbij, maar uit principe: het is een functie/onderdeel van het pakket.
En het is ook niet zo dat je met de PaintEffect met 1 druk op de knop meteen geweldige modellen hebt (itt Poser bijv.), het kost echt heel wat meer moeite om er echt wat moois mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

Nou ik doe zeker mee :P (Dankzij mij kwam litoki op het id O-) ) Maarre, ga vandaag lekker op school vanalles bedenken... Denk niet cartoony... cartoony is hier te...simpel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 16:15
Oftewel objecten die niet uit zichzelf bewegen. Denk aan de kandelaar, klok en theepot uit 'Belle en het Beest'.
Beetje wazig, objecten die zichzelf niet kunnen voortbewegen dus. Ze kunnen dus alleen bewegen met behulp van een ander object. Is dat zo goed?

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:51

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Inanimate: levenloos. Je moet ze een persoonlijkheid aanmeten.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47886

denk aan een balletje met emotie, bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 17:52
Anoniem: 47886 schreef op 15 April 2003 @ 11:36:
denk aan een balletje met emotie, bijvoorbeeld
Word Assistant? :P

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47886

Ja en niet te vergeten meneer de paperclip..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Qylos schreef op 15 April 2003 @ 08:49:
Beetje wazig, objecten die zichzelf niet kunnen voortbewegen dus. Ze kunnen dus alleen bewegen met behulp van een ander object. Is dat zo goed?
Niet helemaal. Met jouw uitleg zou je ook een tennisbal die door een tennisracket weg wordt geslagen modelen. Het gaat erom dat je iets animeert dat in werkelijkheid niet kan, dat je levensloze objecten menselijke/ dierlijke bewegingen laat maken.

(Als je een ander idee hebt om een 'inanimate object' niet-menselijke bewegingen te laten maken (maar dan dus wel iets dat in het echt niet kan), kun je dat hier posten en kijk ik wel even wat ik ervan vind. :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Heel mischien, als ik tijd heb, en het modelleren lukt wat, ga ik meedoen. Eens kijken of ik wat met Henk/Tweaky kan doen (eerst dat proberen te modelleren :X )

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Qylos schreef op 15 april 2003 @ 08:49:
[...]

ik quote mezelf even uit het vorige topic:
Denk aan een bureaulamp die met een bal speelt (hele makkelijke iedereen kent dat filmpje wel). die dingen bewegen normaal niet uit zichzelf, maar maken nu bewegingen die menselijk/dierlijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

leek omschrijving:
dus vaste objecten die zich zelf niet kunnen bewegen (massief?) deze moet je mensenlijke tinten geven (gezichtsuitdrukking? laten lopen? etc.?)
is dat de omschrijving? want ik snap 'm nog nie helemaal

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgensmij gewoon dat je bijv. een computermuis weg laat schuifelen... :D (damn goed idee van mezelf :D )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

<- gaat voor de 3d dildo's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoals al eerder gemeld (*lezen*); goed voorbeeld is oa de kandelaar uit Disney's Belle & 't Beest: "Lumiere", hier gezien met zn vriendjes de klok en de theepot:

http://movieweb.com/movie/beautybeast/co8.jpg

Een inanimate object (oftewel een object wat zichzelf niet kan bewegen, geen gezichtsuitdrukkingen heeft, etc.) dat opeens een gezicht krijgt, zichzelf kan voortbewegen, etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 82720 op 15-04-2003 15:44 . Reden: plaatje verneukte opmaak, dus maar een link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scarecrow schreef op 15 april 2003 @ 15:01:
Als het wat word wil je dan mn usericon sponsoren? :P

ik heb geen zin om 1 maand met het mannelijke geslachtsdeel te kloten dus ik doe wat anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
lama te simpel

[ Voor 113% gewijzigd door Qylos op 15-04-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 29-03 14:59
woohoo kga het ook proberen :)

* geez is in

* geez heeft al id ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81369

Doe denk ik wel mee, Ik weet alleen niet of ik de tijd en/of ervaring er voor heb ;(. Maar goed, ik pak gewoon belle en het beest uit de kast en ga wat in elkaar flansen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook al wel leuke ideeen, ik neem aan dat monteren / nabewerken met bijvoorbeeld afterfx / premiere gewoon toegestaan is?

@Qylos: Ik snap je idee niet helemaal, de enige animatie wordt het draaien van knopjes? Ik bedoel, dat kan mijn stereo ook zonder dat ie leeft :). Of doet het nog wat speciaals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Same here, ik doe mee ... *zoekt goede disney film*
http://jacksretail.com/animation.shtml

[ Voor 29% gewijzigd door Dark Blue op 15-04-2003 20:14 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

* wacco gaat eerst maar es met bones spelen :)
Wel een origineel idee voor een contest. Als een leuk ideetje binnenschiet doe ik ook mee.

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 01-05 17:52
Dark Blue schreef op 15 april 2003 @ 20:12:
fantasia.. lopende bezems etc. :P
Doe alleen niet mee 8)7

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70930

Echt lache dit, 'k ga zekerz mee doen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 15 April 2003 @ 20:12:
Voor diegenen die willen weten doe het absoluut NIET moet is dit een uitstekende plek om eens te kijken: http://www.jackals-forge.com/abom.html :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Ok dan lekker veel interesse dit keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
Yippeeee, ik doe mee

me heeft al een ideetje :9

en trouwens, 'I'm not gonna make it' _/-\o_ :r

maar ja, het gaat om het meedoen

[ Voor 16% gewijzigd door IFASS op 25-04-2003 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/Tweakers%20animatie/uberwip1.jpg

wip! :P

de hoofdrolspelers ;) ( rechts is een tennisbal :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
die kandelaar is erg cool.
Ik begrijp dat de subjects in de animatie dus wel voorzien mogen worden van fysieke menselijke eigenschappen zoals gezichten?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

ik doe denk wel mee, moet alleen nog ff leren animeren :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05-2024
Count me in
Dit wordt dan mijn 2de
En ben totaal nieuw in animeren dus.
Maar ja je moet het toch een keertje gedaan hebben

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 21:54
is iedereen die afwas en toetjes reclames vergeten? die lepels en vorken etc die dan staan te springen om af gewassen te mogen worden, of die het toetje inspringen, niet echt origineel maarja tis een voorbeeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
IFASS schreef op 15 April 2003 @ 21:53:
weet iemand wat je kun winne?
Anoniem: 48458 schreef op 14 April 2003 @ 21:32:
Degene die de meeste punten heeft, en nooit eerder een topic heeft geopend, mag - in overleg met de mods - een onderwerp bedenken en een nieuw topic openen (ik kan het dus niet meer zijn).
Als de winnaar geen geschikt onderwerp weet, dan mag hij/zij een poll openen aan het eind van deze draad en daar de gesuggereerde nieuwe onderwerpen voor het uitkiezen gooien.
Openingspost lezen voordat je aan een topic meedoet, a.u.b. :)

En naast de eer om een nieuwe contest te mogen starten, win je natuurlijk ook de eeuwige roem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ik zit er ff over te denken of ik, vanuit 3dfreakz, een kleine reward zal toevoegen (een prijs dus) :P dat zal dan een <nickname>@3dfreakz.net email forward worden ofzo :P

Maar moet ik ff bespreken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

Zou wel makkelijk zijn als de knoppen op 3dfreaks zouden werken.
Ik wou mij daar graag aanmelden of op het forum kijken maar dan kun je klikken wat je wilt maar de knoppen zijn gewoon "plaatje's".

Ik zou ook graag mee willen doen aan de contest maar mijn niveau is nog niet hoog genoeg :'(

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 25735 op 16-04-2003 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Iznogoud gewoon meej doen, ik kan er ook geen fuck van, maar met wat tips van de pro's hier kom je al wat verder. En 't belangrijkste; je leert er verrektes veel van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
Anoniem: 41017 schreef op 15 April 2003 @ 21:58:
[afbeelding]

Tennisbal :D Ik zou nog wat werken aan de materials. Probeer eens de shag hair/fur plugin. Dan zou je een vet tennisbal effect kunnen krijgen.
Anoniem: 38587 schreef op 16 April 2003 @ 08:47:
Hmm, ik zit er ff over te denken of ik, vanuit 3dfreakz, een kleine reward zal toevoegen (een prijs dus) :P dat zal dan een <nickname>@3dfreakz.net email forward worden ofzo :P

:9 Ik denk dat ik ook mee ga doen. :+

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HawVer schreef op 16 April 2003 @ 10:24:
[...]

Tennisbal :D Ik zou nog wat werken aan de materials. Probeer eens de shag hair/fur plugin. Dan zou je een vet tennisbal effect kunnen krijgen.
[...]
nah, het moet wel een beetje te renderen zijn ;) + kvind shag fur niet mooi :/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op 15 April 2003 @ 21:58:
[afbeelding]

@Hymn: leuke models, misschien alleen de tennisbal iets meer tennisbal maken. De benen en armen zijn namelijk wel erg groot in vergelijking met het "bal" lichaam. En misschien het lontje van de kaars iets natuurlijker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skimmer
  • Laatst online: 28-04 11:29

Skimmer

Inter Arma Enim Silent Leges

Anoniem: 69830 schreef op 16 April 2003 @ 11:20:
[...]

@Hymn: leuke models, misschien alleen de tennisbal iets meer tennisbal maken. De benen en armen zijn namelijk wel erg groot in vergelijking met het "bal" lichaam. En misschien het lontje van de kaars iets natuurlijker maken.
Het lijkt mij dat het een 'powerball' wordt... :+

Wel grappig juist, die gespierde armen en benen bij dat kleine lijfje. En het lijkt mij juist dat als je die verhoudingen gaat veranderen dat het dan veel meer een dikzak met worste armpjes wordt.

In times of war the law falls silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735 schreef op 16 april 2003 @ 09:43:
Zou wel makkelijk zijn als de knoppen op 3dfreaks zouden werken.
Ik wou mij daar graag aanmelden of op het forum kijken maar dan kun je klikken wat je wilt maar de knoppen zijn gewoon "plaatje's".

Ik zou ook graag mee willen doen aan de contest maar mijn niveau is nog niet hoog genoeg :'(
http://www.3dfreakz.net/forums

de fp is nog in beta state (geloof ik) en daarom doet nog niet alles het :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 38587 schreef op 16 april 2003 @ 08:47:

Ow, dat zou wel über zijn. :+
Anoniem: 25735 schreef op 16 April 2003 @ 09:43:
Deze contests zijn er juist om te leren. :) Dus maak een animatietutorial en doe mee! :) (Zinnige ;)) vragen kun je dan hier stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
Hey, ik ga denk ik een Joystick maken, en dus niet
iemand anders dat idee van mij gaan jatten >:)

zo ja.....

dan heb ik een probleem

[ Voor 37% gewijzigd door IFASS op 24-04-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zou het niet weten, maar ik krijg zelf opeens een goed idee, een.... een.... een flight-throttle :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
oh ja... ik maak een bureaulamp trouwens :P
wat doe je als je niks beters kan verzinnen :D

iemand beter id voor me?? dit is best stom idee namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25735

hmmm..... ok met een beetje hulp en veel tutorials moet het wel lukken denk ik ;)
ik krijg morgen mun tft en zogauw ik alles klaar heb dan zal ik me waarschijnelijk melden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Scarecrow schreef op 15 April 2003 @ 15:01:
Hebben we al eens gedaan :P

Afbeeldingslocatie: http://www.engine-software.nl/shared%20images/screenshots/babearcade3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en de 2 characters zijn gerigged :Y)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/Tweakers%20animatie/geriggedmaarwellekker.jpg

nu nog gezichtsuitdrukkingen maken :Y)

en jah hijs overbelicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Ow dude netjes gedaan Hymm :)

[ Voor 6% gewijzigd door geez op 16-04-2003 21:26 . Reden: moest en zou er een smily achter zetten :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, de <nickname>@3dfreakz.net email forward kan doorgaan, ik heb niet besproken..want bedacht net dat ik toch de über admin ben :P

btw, links op site doet het nog niet :) maar word wel fixed ooit (dit weekend als ik tijd heb) :P www.3dfreakz.net/forums voor forum :)

Kan een modje het er even bij zetten, in de startpost (de prijs :)) (graag met een linkje naar het forum ofzo O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Nou ik heb ook ff een wipje gemaakt

Ben bezig een cdtje te laten lopen en dergelijke, alleen ik heb dus een dun model en krijg geen gooed gezicht er uit ook de handen krijg ik niet goed, iemand misschien een id van hoe ik dan kan maken??
O ja ik heb nu voor de lol er ff 2 oogjes tegen aan geplakt misschien laat ik dat zo als het gezicht niet lukt :)

Hier een linkje

http://www.geocities.com/...3dpics.html?1050483615549
Sorry ja nog steeds geocities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75106

even een algemene waarschuwing voor diegenen die nog niet zijn begonnen:
laat de armpjes en beentjes voor wat ze zijn!!! kijk naar disney...

de kunst van deze contest is (mijns inziens) dat je levenloze objecten leven geeft door ze te animeren, niet door ze armen, benen, oogjes en een mondje te geven!

be creative ;)

edit: zo vind ik de kandelaar van hymn bijvoorbeeld echt tien keer beter dan de tennisbal... sorry ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 75106 op 16-04-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 01-05 20:00
IFASS schreef op 16 april 2003 @ 17:30:
Hey, ik ga denk ik een Joystick maken, en dus niet
iemand anders dat idee van mij gaan jatten >:)
* inquestos heeft er altijd een verschrikkelijke hekel aan als mensen ideeën gaan claimen. * Krijgt dan vaak de neiging om expres dat idee af te jatten, gewoon om 't af te leren >:)

@Jaguar_e : maak armen + benen apart van de CD

@Trommeldaris: e-mail forward? * inquestos vind zijn prijs persoonlijk wat mooier ;) :P
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooter000/got/beker_03b.jpg
(zoiets zou ik trouwens ook kunnen animeren :P )

@hymn: ziet er al heel goed uit, alleen jammer dat die ronde vorm verloren is gegaan bij die tennisbal

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:51

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

inquestos schreef op 16 april 2003 @ 23:17:
@hymn: ziet er al heel goed uit, alleen jammer dat die ronde vorm verloren is gegaan bij die tennisbal
Misschien als je zijn ledematen allemaal loodrecht op het raakvlak met de bal zet, dat je een rondere indruk krijgt...

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 38587 schreef op 16 april 2003 @ 21:59:
Mja, de <nickname>@3dfreakz.net email forward kan doorgaan, ik heb niet besproken..want bedacht net dat ik toch de über admin ben :P

Kan een modje het er even bij zetten, in de startpost (de prijs :)) (graag met een linkje naar het forum ofzo O-) )
Dat kan ik zelf ook wel. :+

Vind je het zo goed? :) (Heb als aanmoediging om de frontpage te fixen niet naar het forum gelinkt >:))

Nu inclusief link naar inquestos' fantastische bokaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Apart in wat voor een manier, door de benen met aparte boxen te maken of ze zeg maar meer apart te laten lijken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 01-05 15:44
Oke, even een hele specifieke vraag (ja ik doe weer mee).

Ik heb wat objecten aan elkaar gekoppeld met wire parameters. Zodra ik een dummy over de z-as beweeg, roteren er wat objecten over de x-as. Nu kan je dit animeren, maarrrrr... zodra ik de animatie langer maak, werken die wire-parameters niet meer. M.a.w. er gebeurt helemaal niks. Nu heb ik me al suf gezocht op maxforums en cgtalk e.d., en het blijkt dat je "edit ranges" of iets dergelijks moet hebben. Je moet de tijd waarin die wire parameters gelden kennelijk apart aanpassen. Iemand die dit weet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 24-10-2024
Wat het waarschijnlijk is: zet in de track view dope sheet de balken waarbinnen animatie plaatsvindt voor de gewirede objecten langer. Bij dit soort automatisering komt MAX niet altijd op het idee dat automatisch aan te passen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
Hey

ik ben maar begonnen aan mijn model

ik had de images erop staan maar ik heb ze weer verwijdert omdat het via geocities niet werkt, dus morgen staan de pics erop

en ik heb ook al een vette animatie in gedachten maar dat zeg ik nog niet ;)

[ Voor 54% gewijzigd door IFASS op 17-04-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
IFASS schreef op 17 april 2003 @ 14:29:
Hey

het is nog niet veel maar we hebben nog even de tijd. :9

dit is het origineel: (bijna dan, ik maak hem iets anders)

[afbeelding]

1e render:

[afbeelding]

2e render:

[afbeelding]

toon volledige bericht
Geocities linkt geen images direct. Gebruik eigen webspace of theforumisdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
ze doen het niet

[ Voor 19% gewijzigd door IFASS op 17-04-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
en ik zal ze voortaan iets kleiner renderen

zeg ff als hij het doet.... :9

[ Voor 43% gewijzigd door IFASS op 17-04-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Hier een paar wipjes, moet nog andere materials maken.. dit ziet er niet echt uit :P

http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/wip0001.jpg
http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/wip0002.jpg
http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/wip0003.jpg

had geen zin om duimnagels te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
IFASS schreef op 17 april 2003 @ 14:29:
Hey

ik had de images erop staan maar ik heb ze weer verwijdert omdat het via geocities niet werkt, dus morgen staan de pics erop

Dan moet je er een vraag teken achter zetten. http://www.geocities.com/ifass2003/pc_fox2proshock.gif + ?
Trouwens deze heb je niet zelf gemaakt. Deze heb ik net samen met een aanbieding in de mail gekregen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:07

Flapmo

and back is gigi!

HawVer schreef op 17 April 2003 @ 14:59:
[...]

Dan moet je er een vraag teken achter zetten. http://www.geocities.com/ifass2003/pc_fox2proshock.gif + ?
Trouwens deze heb je niet zelf gemaakt. Deze heb ik net samen met een aanbieding in de mail gekregen :?
* Flapmo checkt zijn junkmail, jap klopt.

Verder wel een vette contest, heb nog te weinig skills om mee te doen nu, maar blijf druk bezig hoor :0. Hoop bij v13 mee te doen ^^ :P Ongeluk voor jullie allemaal, dan ga ik hem pakken :P

[ Voor 24% gewijzigd door Flapmo op 17-04-2003 15:07 ]

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
slim ben jij Hawver, die heb ik ook niet zelf gemaakt, ik zei dat ik die ongeveer als voorbeeld maybe ga nemen, maar ik maak hem niet na.

ik krijg vandaag of morgen webruimte van Solcon dus dan komen de wip's hier op, dus nog even spanning, haha (het is niet veel waard hoor)

:P

[ Voor 5% gewijzigd door IFASS op 17-04-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
:P foutje.. ik las niet goed...

[ Voor 86% gewijzigd door HawVer op 17-04-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
HawVer schreef op 17 april 2003 @ 14:59:
[...]

Dat is ook niet een model, dat is een echte joystick.. voorbeeld 8)7 8)7 8)7

edit: te laat :/

[ Voor 3% gewijzigd door geez op 17-04-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
tijd voor weer een nieuwe wip :P
materials nog steeds :r , maar dat komt nog :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/wip0004(320x240).jpg
een grotere pic @ http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/wip0004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

beetje laat maar ik ga er zeker wel aan mee doen!!!!!
ik ga denk ik iets stripachtigs maken als het lukt dan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op 17 april 2003 @ 16:47:
beetje laat maar ik ga er zeker wel aan mee doen!!!!!
ik ga denk ik iets stripachtigs maken als het lukt dan....
lol, ik zie t al voor me: een stripboek en een "lees" boek in een vette discussie over wie beter is, wat uitmond in een fel gevecht!

m00hahahahaha :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Oogst schreef op 17 April 2003 @ 12:33:
Wat het waarschijnlijk is: zet in de track view dope sheet de balken waarbinnen animatie plaatsvindt voor de gewirede objecten langer. Bij dit soort automatisering komt MAX niet altijd op het idee dat automatisch aan te passen.
Omfg :/

Dat werkt idd. maar dat maakt 't er niet makkelijk op, aangezien ik dan voor elke scene voor m'n 8 gewirede objecten 8 keer de X-rotation moet opzoeken en uitrekken naar gelang de lengte van m'n animatie :(

Toch maar es kijken of expression values/sliders beter zijn :p

edit; hmm ik kan denk ik ook in m'n standaard scene die gewirede attributes doortrekken tot frame 2000 ofzo, ben ik er ook vanaf, maar echt slim van degene die dit geprogged heeft issut niet :/

[ Voor 24% gewijzigd door LiToKi op 17-04-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12179

Hmm er wordt alweer hard gewerkt...

* Anoniem: 12179 is nog bezig iets te bedenken :?

Maar ik wil zeker wel weer meedoen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 12179 op 17-04-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

* Dark Blue denkt ook nog hoor. Ik kan wel iets van mn bureau plukken, maar ik moet het erg simpel houden:

Vue d'Esprit staat mij niet toe iets vrij te laten buitelen en springen en hopsen:
ik moet een soort van beweging aanhouden: wandelend, rollend, rijdend, vliegend...
...en dan mag ik een pad uitzetten waarlangs het dingetje dus beweegt. Dat beperkt een hoop :'(
Hoewel iets laten dansen natuurlijk wel weer mogelijk is. Maar daarover zeg ik nog niet te veel ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 01-05 14:54

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

@geez:

heb je toevallig hier je inspiratie vandaan?
http://www.pixar.com/shorts/ljr/index.html

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
nee niet eens maar toen ik al bezig was bedacht ik me dat ding van pixar wel... :/ idee was van mezelf, maak namelijk mijn bureaulamp (gedeeltelijk) na :)

[ Voor 7% gewijzigd door geez op 18-04-2003 09:27 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
verdorie,

die ventjes van solcon werken tot en met maandag nie dus eerder kan ik me pics niet posten.

:'(

ik kan wel zeggen dat ik al bijna aan de animatie toe ben, maar wat een rotwerk die joystick, vooral het handvat.

[ Voor 4% gewijzigd door IFASS op 18-04-2003 10:44 . Reden: verkeerde spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375

LiToKi schreef op 17 April 2003 @ 11:20:
Oke, even een hele specifieke vraag (ja ik doe weer mee).

Ik heb wat objecten aan elkaar gekoppeld met wire parameters. Zodra ik een dummy over de z-as beweeg, roteren er wat objecten over de x-as. Nu kan je dit animeren, maarrrrr... zodra ik de animatie langer maak, werken die wire-parameters niet meer. M.a.w. er gebeurt helemaal niks. Nu heb ik me al suf gezocht op maxforums en cgtalk e.d., en het blijkt dat je "edit ranges" of iets dergelijks moet hebben. Je moet de tijd waarin die wire parameters gelden kennelijk apart aanpassen. Iemand die dit weet? :)
Ik heb dit probleem ook als ik bijvoorbeeld iets verplaats met een noise controller, mijn oplossing hiervoor:

Ik doe een timestretch naar 10000 frames en dan doe ik deze "ctrl-z" (soms moet je ook meerdere keren ctrl-z doen :? ), en dan opeens werkt mijn noise controller tot frame 10000, ookal heb ik maar 300 frames of zo.

Ik weet wel niet of dit voor u gaat werken?

edit: Ik heb snel even je probleem proberen na te maken, maar het lukt me niet :?

Ik had een animatie van een rondraaiende box die een andere box over een andere as roteerde over 200 frames. Toen heb ik er 300 frmes van gemaakt, natuurlijk stopt de box dan met roteren op frame 200, omdat zijn laatste keyframe daar is blijven staan, maar zodra ik op 300 zette draaide ze weer lustig door.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 70375 op 18-04-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458 schreef op 14 April 2003 @ 21:32:
Het onderwerp:
'Inanimate objects'
Oftewel objecten die niet uit zichzelf bewegen. Denk aan de kandelaar, klok en theepot uit 'Belle en het Beest'. :)
Een klok beweegt uit zichzelf :D

[/mierenneuk]

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 81642 op 19-04-2003 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
cyb-ymer: lees mijn reactie meteen onder die van LiToKi, ik leg het daar al uit. :)
LiToKi schreef op 17 April 2003 @ 22:30:
[...]

Omfg :/

Dat werkt idd. maar dat maakt 't er niet makkelijk op, aangezien ik dan voor elke scene voor m'n 8 gewirede objecten 8 keer de X-rotation moet opzoeken en uitrekken naar gelang de lengte van m'n animatie :(

Toch maar es kijken of expression values/sliders beter zijn :p

edit; hmm ik kan denk ik ook in m'n standaard scene die gewirede attributes doortrekken tot frame 2000 ofzo, ben ik er ook vanaf, maar echt slim van degene die dit geprogged heeft issut niet :/
'Tis feitelijk gewoon een bug en de oorzaak ligt best diep, want het vindt dus plaats door het volgende:
-je maakt je scene;
-je maakt de te animeren objecten
-je verlengt het aantal frames in de scene nu pas tot wat je nodig hebt;
-nu gebruik je wire parameters of bepaalde constructies met bones.

Verder ben ik hem nog nooit tegengekomen.

Oh ja, je kunt gemakkelijk al je time sliders tegelijk aanpassen door in de track view dope sheet de time slider van de world aan te passen. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Oogst op 18-04-2003 13:43 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
kom op mensen post eens wat wipjes! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Laatst online: 16-04 11:46
Anoniem: 81642 schreef op 18 april 2003 @ 13:41:
[...]

Een kok beweegt uit zichzelf :D

[/mierenneuk]
Maar een klok niet. :+

Ik heb overigens nog geen idee wat ik wil gaan maken.
Waarschijnlijk hou ik ook niet veel tijd over: m'n vader zag mij laatst even bezig met Maya en wil dat nu zelf ook gaan proberen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Oogst schreef op 18 April 2003 @ 13:42:
'Tis feitelijk gewoon een bug en de oorzaak ligt best diep, want het vindt dus plaats door het volgende:
-je maakt je scene;
-je maakt de te animeren objecten
-je verlengt het aantal frames in de scene nu pas tot wat je nodig hebt;
-nu gebruik je wire parameters of bepaalde constructies met bones.

Verder ben ik hem nog nooit tegengekomen.

Oh ja, je kunt gemakkelijk al je time sliders tegelijk aanpassen door in de track view dope sheet de time slider van de world aan te passen. :)
Thnx voor die laatste regel, scheelt een boel.

Probleem met "je verlengt het aantal frames in de scene nu pas tot wat je nodig hebt" is dat ik nooit precies van te voren weet hoelang ik m'n animatie/scene ga maken, maar goed, beetje gefrunnik nu, maar 't werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Daarom, ik ben dit probleem niet voor niets zelf ook al een paar keer tegenkomen. :(

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
geez schreef op 18 april 2003 @ 15:20:
kom op mensen post eens wat wipjes! :D
Nou, vooruit dan:
Filmpje! (DivX5, ~330 kB)
Let niet op de achtergrond. :)

Er is alleen nog iets mis met de bones (my first rig B)), dus die klus ik er nog maar even opnieuw aan.

Denk dat het een dansende schaar gaat worden ofzo. Niet erg origineel, maar snel te modelen en makkelijk te animeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
Leuk ik vind hem best wel mooi ge animeerd maar missschien kan je nog wat kleine afwijkingen in het been maken als hij rond draait ziet er wat realistischer uit :)
Want een echte danseres kan dit niet zo mooi (is ze meestal wel :))

Ik denk dat ik cdtjes ga laten bewegen en zo
Heb al wel een vett ideetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Anoniem: 48458 schreef op 18 april 2003 @ 15:38:
[...]
Nou, vooruit dan:
Filmpje! (DivX5, ~330 kB)
Let niet op de achtergrond. :)

Er is alleen nog iets mis met de bones (my first rig B)), dus die klus ik er nog maar even opnieuw aan.

Denk dat het een dansende schaar gaat worden ofzo. Niet erg origineel, maar snel te modelen en makkelijk te animeren. :)
leuk gedaan :)
voor het animeren van mijn bureaulamp ga ik dummies gebruiken :P weet het, niet erg slim voor dat doel maar lekker snel te maken 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Voor een bureaulamp kunnen dummies wel degelijk heel erg gemakkelijk zijn hoor, want je hebt geen IK nodig omdat de voet het hoofdobject is.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
blijf ik als enige wips posten? :?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/wip0007(320x240).jpg

http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/wip0007.jpg voor 800x600

rendering times zijn :r hoog met advanced raytrace voor de 3 omni lights... rond de anderhalve minuut... en dat is dus te hoog voor in een een filmpie, voor 1000 frames zou dat 25 uur renderen zijn :O
zal ook wel komen door die brazil blij-material..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Als je met zo'n scene 1,5 minuut per frame hebt, moet je toch iets even anders instellen, want 1,5 minuut is gewoon te veel.
Aangezien het een filmpje wordt en dus geen resolutie van 1600x1200 zal worden, moet je gewoon geen Advanced Raytraced shadows gebruiken, omdat je dat wellicht niet goed ziet in een animatie...

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.