[3D] Contest v10: Animatiecontest 'Inanimate objects' * Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.661 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

mja, idd, heb ik ook geen problemen mee, alleen vervalt een "controle" zeg maar weg, je weet dan niet of die persoon die model/complete al niet klaar had liggen voor de contest ;)

beetje vroeg voor 'patent' aanvragen ;) onderwerp staat nog niet voor 100% vast ( 99% :P ) in dit tempo mail ik denk ik morgenavond le modjes 8)

edit: hierboven

yup, originaliteit + uitwerking ( beide 50% ;) )

edit: hm, wel opeens heel veel stemmen voor Horror

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 18-05-2003 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, poll gaat niet lekker zo te zien :/ zit iemand via MSN ofzow urls door te geven :/

najah, het grootste punt wat ik heb tov Natuurrampen is dat het onderwerp wel heel beperkt is, het is niet van ik bedenk er ff een natuurramp bij dus je komt waarschijnlijk heel veel dezelfde dingen ( dus kun jet gedeelte van originaliteit haast wel schrappen :/ )

mn persoonlijke mening gaat toch uit naar Horror omdat het een leuk onderwerp is + heel breed

najah, ff afwachten nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

hmm, wazig ineens zoveel voor horror :? Jammer eigenlijk.....
ik denk dat ik niet mee ga doen als het horror wordt. Tenzij ik natuurlijk een briljant idee krijg :)
* Anoniem: 35969 heeft het niet zo op al dat 'ge-horror'

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 18-05-2003 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05-2024
thx mensen
had ik ff nodig
Nou ja ik doe denk ik wel weer mee met de volgende contest maaar waarneer begint hij

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

Topicstarter
@PJanssen: een filmpje ter verduidelijking mocht altijd wel. WIPs mochten filmpjes zijn, de final moest een still zijn.

@Hymn: op zich is 'Natuurrampen' nog wel redelijk breed. Je kunt aardig veel verschillende invalshoeken en schalen (hele planeet, één huis) gebruiken. Horror is idd wel breder.
Let bij je keuze gewoon vooral op wat mensen die meegedaan hebben vinden en laat je eigen keuze het zwaarst meewegen, zou ik zeggen. :)

* Anoniem: 48458 heeft nog wel een ideetje voor een natuurramp-scene. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
wtf opeens zo veel horror votes... :? volgens mij zit er idd iemand via msn links door te geven :|

* geez heeft al ideetje voor natuurramp-scene, maar ook voor horror, als het moet :D

[ Voor 37% gewijzigd door geez op 19-05-2003 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
dit vind ik niet leuk meer, je moet niet stemmen als je niet meedoet :( want iemand zit gewoon via msn of icq urls door te geven, dan vind ik de poll niet echt geldig meer, zo kan ik het ook wel :(

ALLEEN STEMMEN ALS JE MEE DOET :( :( :( :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

Mja, met 3 weken is kans op mijn meedoen zeer klein, heb 1.5 week examens nu..daarna heb ik alle tijd..maar nu... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
he

ik ben welk voor natuurrampen, omdat horror volgens mij al geweest is(heb all contests door gelezen), die contest was genaamt demonen duivels en andere hel gepuis http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/628570
Contest 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja, Contest 3.0 richte zich meer op chars, horror richt zich ook op spookhuizen ( niet zozeer op char modelling dus ;) maar ook op architectuur ) etc.
het grote nadeel van Natuurrampen is dat je kunt kiezen uit

- Tsunami/vloedgolf
- Aardbeving
- Bosbrand
- Overstroming
- Orkaan/tornado

meer niet, dan kun je bij een aantal de schaal nog aanpassen maar dan houdt et ook op
Opzich is het wel een hartstikke leuk onderwerp maar laat weinig over aan de fantasie ( dus beoordelen op originaliteit valt haast niet te doen )

Want stel dat er 61 mensen meedoen ( aantal stemmen ) :P krijg je 10 platen van een aarbeving 20 platen van een orkaan.

Wat misschien wel kan is dat we "Natuurrampen" uitbreiden, bv dat je ook een nucleare oorlog mag maken of ene meteoriet. Of met een ander onderwerp kunnen samenvoegen.

Of wat ik ook wel een leuk onderwerp vind ( van een ander forum afgekeken :P ):
Post Apocalyptic
Dan krijg je meer een mengelmoesje imo :)

En ik verwacht strax 61 deelnemers, anders hoeft de volgende winnaar geeneens een poll te houden aangezien et nutteloos is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-11-2024
@Hymn: Er zijn wel meer natuurrampen:
- vulkaanuitbarsting
- meteoor die op de aarde knalt
- ... zelf verzonnen dingen zoals dieren die in opstand komen ofzo :P

Als tijd kan vrijmaken doe ik ook een keertje mee. Ben er niet goed in maar je leert ervan.

Erm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
hmm

Ja daar heb je gelijk in dat het biet zo'n breed onderwerp is.

Maar een meteoriet is wel een natuurramp.
Je zou ook gewoon natuurrampen aldan wel niet door menselijk toedoen.

Dan kan je meer bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja, vulkaanuitbarsting had ik er idd niet bijstaan :D
maar volgens mij valt een meteoor niet onder de 'natuur' :?

en zelf verzinnen ( mag van mij ) maar dan ga je al af van het onderwerp want dan kun je ook een bacteriele invasie maken ;)

daarom lijkt me het ook beter om Natuurrampen uit te breiden want je zit zo vast aan 'regels' die weinig overlaten aan de fantasie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarfish
Meteoren vind ik dan weer wel bij de natuur horen, maar ja dat maakt dan ook niet uit. 1 meer of minder.

Het is misschien dan niet zo heel breed maar je kan met 10 mensen een watersnoodramp maken en toch alle 10 iets anders hebben.

Erm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar hoe beoordeel je dan op originaliteit, aangezien die 10 mensen allemaal hetzelfde hebben gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan moet je dus andere vlakken vinden waarop je gaat beoordelen :)
Bijvoorbeeld compositie en modelling ofzo.
Persoonlijk vind ik natuurrampen véél leuker dan horror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarfish
Anoniem: 41017 schreef op 19 May 2003 @ 12:13:
maar hoe beoordeel je dan op originaliteit, aangezien die 10 mensen allemaal hetzelfde hebben gemaakt :P
Idd, het wordt dan wel moeilijk ja, maar misschien dat je dat kunt beoordelen op de situatie die ze hebben gecreeerd :?

Erm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe :P

mja, maar dan draait et dus puur op modelling + compositie skills, dus degene die nog niet zo goed kunnen modellen maken dan al bij voorbaat geen kans :/

Misschien euh, beetje een mixje maken van Natuurrampen + de "aftermath" van een natuurramp dat je zeg maar een verwoest gebied maakt met op de achtergrond een vulkaan ofzow :P

of een post nucleare stad ofzow

nucleare winter :P

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 19-05-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op 19 May 2003 @ 12:17:
Misschien euh, beetje een mixje maken van Natuurrampen + de "aftermath" van een natuurramp dat je zeg maar een verwoest gebied maakt met op de achtergrond een vulkaan ofzow :P
Hoor ik hier ook een mooi voorbeeld van compositie ? :P
(vind het wel een goed idee hoor ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Natuurrampen, is dat niet zo ongeveer het moeilijkste dat je kunt bedenken om goed te doen? OK, "animeer een waterpolowedstrijd inclusief waterbeweging" is moeilijker, maar toch.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tis idd een heel moeilijk onderwerp, vooral de compositie speelt een gigantische rol + verlichting en dat zijn nou net de 2 moeilijkste dingen imo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61986

ik WIL meedoen, maar het modeleren gaat met veel moeite

en wth betekent AFAIK

keb een idee, DOORBREKENDE DAM!! _/-\o_

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 61986 op 19-05-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

as far as i know ;)

maar volgens mij zijn we er nog niet uit :P

of: Natuurrampen 'gewoon' echte natuurrampen, dus keuze uit 7 ( :? ) natuurrampen en die uitbeelden

of: Natuurrampen uitbreiden geen echte natuurrampen of meer richten op de 'aftermath' ( blijft een leuk woord :P )

of: Natuurrampen met een ander onderwerp samenvoegen :)

of: Een ander onderwerp

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1. Tsja, het is wat je zegt: de beperking ligt bij het aantal natuurrampen die er zijn en bij de skills van de uitvoerder.
2. Wat blijft er over na een natuurramp ? Juist, ravage (of helemaal niks). Lijkt me niet echt geweldig om een uitgestrekt lava landshap te modellen :/
3/4. Aan welk ander onderwerp zat je te denken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969 schreef op 19 May 2003 @ 13:44:
1. Tsja, het is wat je zegt: de beperking ligt bij het aantal natuurrampen die er zijn en bij de skills van de uitvoerder.
2. Wat blijft er over na een natuurramp ? Juist, ravage (of helemaal niks). Lijkt me niet echt geweldig om een uitgestrekt lava landshap te modellen :/
3/4. Aan welk ander onderwerp zat je te denken ?
1. idd, dat is het grootste probleem
2. bijvoorbeeld een verwoeste stad, maar dat is niet echt bepaald simpel ( gigantisch veel poly's + moeilijke compositie + verlichting ) maar tis wel een leuke uitdaging en kan hele mooie platen opleveren

3. misschien met horror ( ik noem maar wat ) dan kun je bijvoorbeeld een spookstad maken of een "enge" ruine die verwoest is door een natuurramp etc

4. misschien Post Apocalyptic, dies namelijk _heel_ breed, denk bijvoorbeeld aan de film Mad Max Beyond Thunderdome of Seaworld ( je kunt dus ook een auto maken of een character of een constructie of een omgeving )
Hier een voorbeeld van een Post Apocalyptic Challenge

of misschien dat iemand anders een idee heeft voor 3/4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61986

Anoniem: 35969 schreef op 19 May 2003 @ 13:44:
waarom niet een screen tijdens de ramp?

dat het net gebeurt als het ware, en niet achteraf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat valt onder punt 1 ;)
Bij punt 2 bedoelt hij toch met 'aftermath' de afloop van de ramp ? Dus het resultaat ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

punt 2 is zeg maar beide, dat je een still kunt maken van tijdens de ramp of een still van na de ramp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dan ga ik voor punt 2 ;)
Alhoewel ik me afvraag of dat echt een toevoeging is voor degene met wat minder sklills en ervaring, omdat ook een enorme ravage maken niet makkelijk (zo niet moeilijker) is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
ik had ook al het idee van een stuwdam maar dat heb ik laten varen, ik heb een veel vetter idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja, het onderwerp Natuurrampen is sowieso al moeilijk :P, maar het maakt et onderwerp wat breder, maar dan zitten we nog steeds met het punt van originaliteit :/ want je krijgt nu geheid veel dezelfde stills

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat je dan natuurlijk kunt doen is op de volgende onderdelen beoordelen:
-Originaliteit (niet de originaliteit van het gekozen onderwerp, maar hoe je dat hebt uitgebeeld. Bijvoorbeeld op een leuke manier een tornado maken door er mensjes in te laten vliegen. oid)
-Compositie. (camera standpunt, grootte van objecten, noem maar op)
-Realisatie (kwaliteit van het model / texture werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die 3 dingen wat je opnoemt vind ik allemaal onder 'uitwerking' vallen

punt 2 en 3 sowieso
punt 1 met mensjes erin valt onder details ( dus uitwerking ) alleen hoe jet uitbeeldt valt onder originaliteit maar je kunt je niet echt uitleven van hoe een tornado eruit ziet aangezien iedereen weet hoe een tornado eruit ziet + het moet wel op een tornado lijken. een aardbeving op een originele manier uitbeelden valt haast niet te doen, vulkaanuitbarstig idem, meteoriet kan maar op 1 manier
bij dit onderwerp zit je automatisch gebonden aan "regels" dus origineel zijn kan haast niet imo :/

dus dan kom je snel uit op modelling + compositie skills dus krijg je een soort kloof tussen degenen die kunnen modellen en degenen die net zijn begonnen.

Drom zie ik liever dat 2 onderwerpen worden samengevoegd of een ander onderwerp die wel in de 'buurt ligt' van natuurrampen. Post nucleare oorlog ofzow ;) of Waterworld, Mad max beyond thunderdome :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat betreft de originaliteit:
Laat ik het eens anders zeggen. Je kunt inderdaad niet origineel zijn door een natuurramp correct uit te beelden. MAAR je kunt wel origineel zijn door er een leuke draai aan te geven dmv de omgeving / objecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm, geef eens een voorbeeld?
ksnap het niet helemaal :P

bedoel je meer van euh, geef een tornado een gezichtje? ( iets in die geest zeg maar ) of ..
:? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik zei : bij een tornado ventjes erin laten vliegen.
of bij een aardbeving een enorme scheur in de bodem maken en daar een ventje in laten vallen.
(ik roep maar wat :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

we verschillen van mening daarin :P
ik vind dat onder uitwerking vallen :P

maar wat vind je van Post Apocalyptic' dan?
misschien dat we die iets kunnen aanpassen, van dat bijvoorbeeld natuurrampen daar ook onder vallen, maar ook nucleare oorlog of dat de poolkappen zijn gesmolten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
maar wat doen we nu met die poll, ik denk niet dat hij echt toerekeningsvatbaar want ik denk dat 90% niet eens mee doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IFASS schreef op 19 May 2003 @ 15:16:
maar wat doen we nu met die poll, ik denk niet dat hij echt toerekeningsvatbaar want ik denk dat 90% niet eens mee doet
Nee die negeren we volledig :P

nee serieus : het heeft ongeveer een indicatie gegeven, maar we kunnen denk ik het beste in goed overleg met potentiele deelnemers de keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
nee, dat snap ik ook wel maar dit is niet echt leuk meer, je zou alleen maar mogen stemmen (vind ik) als je meedoet, misschien degene die meedoen willen b.v. natuurrampen en 1 wil horror en die geeft hem aan zijn msn lijst door.... enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou , aangezien er geen fel commentaar komt op het gesprek over natuurrampen (wat al een pagina duurt) lijkt mij dat weinig mensen er echt problemen mee hebben toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
ja, dat vond ik ook al, er zijn weinig tegenreacties (persoonlijk ga ik ook voor natuurrampen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85087

IFASS schreef op 19 May 2003 @ 15:22:
nee, dat snap ik ook wel maar dit is niet echt leuk meer, je zou alleen maar mogen stemmen (vind ik) als je meedoet, misschien degene die meedoen willen b.v. natuurrampen en 1 wil horror en die geeft hem aan zijn msn lijst door.... enz.
als je nou alleen geregistreerden laat stemmen word het denk ik al wat
makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
Anoniem: 85087 schreef op 19 May 2003 @ 15:36:
[...]

als je nou alleen geregistreerden laat stemmen word het denk ik al wat
makkelijker.
betwijfel ik want er kijken ook veel geregistreerden naar die poll die niet meedoen dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969 schreef op 19 May 2003 @ 15:24:
Nou , aangezien er geen fel commentaar komt op het gesprek over natuurrampen (wat al een pagina duurt) lijkt mij dat weinig mensen er echt problemen mee hebben toch ?
volgens ben ik de enige die er problemen mee heeft :P ( kvind et onderwerp gewoon te beperkend wat resulteerd in haast geen beoordeling kunnen geven op originaliteit + heel veel dezelfde stills ( waar niemand op zit te wachten denk ik? ))

kvind dat een contest ook moet staan voor het showen van je creativiteit en bij Natuurrampen heb je haast geen creativiteit nodig imo :f want je maakt gewoon iets na in principe, dat kan iedereen :P

drom vind ik Post Apocalyptic/natuurramp beter vanwege het feit dat ie breder is en dat je je creativiteit daar beter in kwijt kunt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan doe je dat toch gewoon ? ;) Heb ik geen problemen mee hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
ik ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:D

kzal ff uitleggen wat ik precies met Post Apocalyptic/Natuurramp bedoel

zeg maar: Naoorlogse ( nucleare oorlog ) taferelen; naar de klote geschoten steden of schuilkelders of naoorlogse voertuigen die er op gemaakt zijn om radioactieve straling tegen te houden etcetcet
Bji Natuurrampen; een natuurramp en/of de nasleep van een natuurramp
of je combineert ze; schuilkelders voor een meteoriet inslag etcetcetcetc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het een mooie combo ! Mijn idee ligt (alweer) klaar :)
Mail naar de modjes zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
mijn idee ligt ook al klaar, mailen naar modjes! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als natuurrampen niet origineel is dan zijn contest 2 3 7 en 9 dat ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu mag je dus ook natuurrampen gebruiken hé Nelis ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
ja, wanneer begint de contest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nelis: bij 2 3 7 9 zat je niet vast aan bepaalde regels, daar moest je iets bedenken, als je specifiek zegt van mak een Natuurramp moet je gewoon iets namaken, dat lijkt me niet de bedoeling, bij 2 3 7 9 had je veel vrijheid, bji natuurrampen haast niet want het is niet zo dat je 1 2 3 een nieuwe natuurramp bedenkt ;)

kzal de modjes ff mailen :)

edit: meel is verstuurd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 19-05-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-04 11:46
Ik hoop in de komende contest ook weer eens mee te doen. Het liefst horror (dat lijkt me wat makkelijker te moddeleren), maar bij natuurrampen zal ik ook mee proberen te doen.
Mogen eventuele Maya PaintFX (bomen dus bijv.) weer niet? Daar ben ik 't overigens nog steeds niet mee eens, maar goed.

Het 'patenteren' van ideeen gaat overigens ook nergens over: "ik heb dat bedacht, dus niemand anders mag zoiets maken !!". Ik kan me wel voorstellen dat je niet wilt dat iemand anders met een goed idee aan de haal gaat, maar om 't hem/haar dan te verbieden...... over het algemeen zijn we hier toch wel volwassen genoeg dat we niet zomaar iemand anders zijn/haar idee gaan jatten. Er eventueel iets op baseren is natuurlijk weer wat anders (ligt er ook aan in hoeverre).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat 'patent' aanvragen was ook niet serieus bedoeld natuurlijk. Maar ik zou het een beetje lomp vinden als je hier je idee post en iemand anders maakt netzoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69830

Allereerst Hymn, gefeliciteerd met je overwinning :)

Ik weet nog niet of ik mee ga doen, het onderwerp spreekt me niet echt aan en ik heb niet zoveel tijd. Maar misschien bedenk ik nog wat. Overigens ben ook ik van mening dat maya paint FX wel gebruikt moeten kunnen worden, tenzij je uiteraard je hele scene ermee maakt. Ik neem aan dat max users ook geen bomen gaan boxmodellen (of wel? ;)). Want als paint FX niet is toegestaan zouden ook max bipeds moeten worden verboden, omdat dat ook een prefab skeleton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69830 schreef op 19 May 2003 @ 17:19:
Allereerst Hymn, gefeliciteerd met je overwinning :)

Ik weet nog niet of ik mee ga doen, het onderwerp spreekt me niet echt aan en ik heb niet zoveel tijd. Maar misschien bedenk ik nog wat. Overigens ben ook ik van mening dat maya paint FX wel gebruikt moeten kunnen worden, tenzij je uiteraard je hele scene ermee maakt. Ik neem aan dat max users ook geen bomen gaan boxmodellen (of wel? ;)). Want als paint FX niet is toegestaan zouden ook max bipeds moeten worden verboden, omdat dat ook een prefab skeleton is...
thnx ;) :>

maar dat van max biped slaat nergens op :P het is voor animeren/poseren, keb nog nooit iemand een biped in een still zien zetten =f + je ziet de biped niet ( tenzij degene niet goed bezig is :D :) )
Ik neem aan dat max users ook geen bomen gaan boxmodellen (of wel? ;)).
ik wel :P

maar als iemand mij nou eens verteld wat dat Maya Paint FX nou precies doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaan we deze keer ook weer beoordeeld worden op originaliteit en realisatie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm.. ik heb weer eens veel te lang Vice City zitten spelen; heb de hele discussie gemist. 8)7

imo heeft Hymn gelijk met z'n punt dat 'Natuurrampen' te veel beperkingen oplegt (net als die 6-potenregel in v9).
'Post-apocalyps/Natuurrampen' is dan beter, maar dan zou ik het gewoon 'Apocalyps' noemen. Dat omvat eigenlijk hetzelfde, maar klinkt imo wat beter. :) En je kunt er alle kanten mee op: een scene tijdens de ramp of na de ramp, een karakter a la Mad Max...
Hoewel een natuurramp weer niet direct een apocalyps hoeft te zijn... 'Rampen' dan misschien? :)

iig kun je dit weer prima op orig./uitw. beoordelen. :)

'Apocalyps' zal een wat moeilijker onderwerp zijn dan de meeste eerdere onderwerpen, maar het is weer behoorlijk breed en het lijkt niet op een onderwerp wat we eerder gehad hebben ('Horror' heeft weer wat weg van 'Misdaad' en 'Duivels, ...' imo...).

En over PaintFX, ik ken het niet precies, maar zolang het met mate gebruikt wordt, lijkt het mij niet zo'n probleem.

* Anoniem: 48458 gaat toch maar eens kijken of-ie nog een gaatje van 3 weken in z'n agenda kan maken... :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 48458 op 19-05-2003 18:37 . Reden: 'Apocaplys'? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooi gezegd Paidor :P

maar laten we eerlijk zijn, Apocalyps klinkt leuker dan Rampen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jah, zeker weten. :) Het dekt de lading alleen iets minder. Maarrr... daar is de openingspost voor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hmmmm......ik zie geen beperkingen hier hoor...particlesystems fired up & good 2 go :)
Lawines, Overstromingen, Erosie/grondverzakkingen, aardbevingen, tsunami's, tornado's, orkanen, bosbranden, inslaande kometen, botsingen met andere planeten, smeltende ijskappen, blikseminslagen.....zie het al helemaal voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de beperkingen zijn juist dat je niet je fantasie kunt/hoeft te gebruiken, je maakt gewoon iets na -> klaar
lijkt me niet echt boeiend om te doen :/ :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op 19 May 2003 @ 18:42:
de beperkingen zijn juist dat je niet je fantasie kunt/hoeft te gebruiken, je maakt gewoon iets na -> klaar
lijkt me niet echt boeiend om te doen :/ :) :P
Ik ga het nog 1 keer proberen :P

Je hoeft je fantasie niet te gebruiken, maar dat kan natuurlijk wel !
Zoek jij maar eens een plaatjefoto van een verwoestte stad na een komeetinslag om na te maken :)
Of een plaatjefoto van twee botsende planeten.

edit :
nou zo snel ging het ook weer niet hoor ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 19-05-2003 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HEHE :D

kijk de film Deep Impact :P
niet snel editten he ;) ;) ;) ;) :> :> :>

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 19-05-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik heb nu 3/4 wedstrijden laten schieten en ik wil ook een keer weer meedoen. Natuurrampen vind ik op zich wel een schier onderwerp. Ik denk echter wel dat jullie te beperkt over het onderwerp nadenken. Je kan zó veel meer met dit onderwerp. Bij jullie blijft het beperkt tot de aardkloot, althans, wat ik nu aan suggesties heb gehoort. Nou, de rest van dit verhaal vissen jullie zelf maar uit, anders ben ik zometeen niet origineel meer :D

Ik wacht vol spanning op contest v11! 99% zeker doe ik mee :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je 'outer space' scenario's gaat maken heeft dat nix meer te maken met de natuur ;)
das gewoon een astrologisch ( :? :P ) verschijnsel, heeft nix met de natuur te maken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Houdt de natuur dan op na de dampkring ? Volgens mij niet hoor !
Botsende planeten vind ik toch echt wel natuurgeweld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe :D

daarin verschillen we ook van mening :P
ik vind een zwart gat niet echt bij de natuur horen, zelfde geld voor 2 botsende planeten :f
dat vind ik onder een astrologisch verschijnsel vallen :P

magoe, van mij mag et wel :) maar vind et niet echt bij de natuur passen :P

offtopic:
als willem169 nou eens wakker wordt :/

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 20-05-2003 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 41017 schreef op 20 May 2003 @ 13:01:

ik vind een zwart gat niet echt bij de natuur horen, zelfde geld voor 2 botsende planeten :f

offtopic:
het zijn uiteindelijk wél natuurverschijnselen imho. En er gaan geweldige krachten meespelen. Volgens mij kan je er wel wat mee, maar enfin, je kan natuurlijk zeggen "beperk je tot de aarde". Dat is wel een restrictie die mij er vermoedelijk van weerhoudt om mee te doen. Enfin, ik zie wel ff, heb er toch wel zin aan eigenlijk :D

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je mag wel scenes maken van 2 botsende planeten ( hoewel dat wel heeeeeel simpel is :P ) of een zwart gat zolang er maar geen aliens in voorkomen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online

offtopic:
Als je zo gaat redeneren zijn overstromingen, vulkaanuitbarstingen, aardbevingen etc ook geen natuurgeweld/rampen...aangezien er geen levende wezens bij de oorsprong ervan betrokken zijn...maar wel aan de gevolgen onderhevig zijn...als een bewoonde planeet in botsing komt met een ander, zijn de gevolgen van grote invloed op de natuur -> natuurramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11-2023

Yoozer

minimoog

offtopic:
Da's astronomisch. Astrologisch is die onzin met horoscopen.

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MissingDog schreef op 20 May 2003 @ 13:58:
[...]

Als je zo gaat redeneren zijn overstromingen, vulkaanuitbarstingen, aardbevingen etc ook geen natuurgeweld/rampen...aangezien er geen levende wezens bij de oorsprong ervan betrokken zijn...maar wel aan de gevolgen onderhevig zijn...als een bewoonde planeet in botsing komt met een ander, zijn de gevolgen van grote invloed op de natuur -> natuurramp
mwah, natuurrampen zijn imo veroorzaakt door de natuur ( overstroming -> regen, tornado -> wolkenthingie etc )

bij natuur denk ik niet aan complete planeten die in botsing komen :P
maar zoals ik net zei, het mag maar maak het niet te bont, dus niet dat door 1 of andere trekstraal de maan naar de aarde wordt getrokken ofzow etc ;)

Yoozer: tnx ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 20-05-2003 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
En olievlekken, en walvisvaarders? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Oefening op 20-05-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

;)

je mag van mij gerust een olievlek maken maar dat lijkt me niet 1 van de meest boeiende dingen die je kunt maken

walvisvaarders is meer een indirecte natuurramp imo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Niet online
Mz, ja ik snap de scheiding niet helemaal. Waarom zijn planeten nou niet natuurlijk, olievlekken wel en walvisvaarders weer niet? :) Het geheel wordt juist origineel als je het onderwerp een beetje vrij laat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat bij olievlekken en walvisvaarders de mens een handje geholpen heeft met het creeëren van de ramp. Ik denk dat je dat in veel gevallen als een grens kunt houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laten ik ff op een rijtje zetten wat je kunt maken

- Tsunami/vloedgolf
- Aardbeving
- Bosbrand
- Overstroming
- Orkaan/tornado
- olievlek
- planeten thingie
- dam

misschien nog 1 of 2 andere dingen en dan heb jet gehad?

al die dingen leveren allemaal beperkingen op want je kunt niet zeggen van ik maak een vierkante planeet die een driekhoekige planeet een kusje geeft, je kunt niet zeggen van 'goh laat ik eens een ander soort tornado maken' of van 'laat ik een aardbeving eens anders uitbeelden'

snap je wat ik bedoel? je kunt met die dingen haast nix origineels doen, je maakt gewoon iets na.

Daarom heb ik natuurrampen samengevoegd met Post Apocalyptic want imo is natuurrampen gewoon te beperkt :)
Maar in de volgende contest zit 'natuurrampen' ook in samen met een post-oorlogse/post-ramp gedoe dus als je dat wil maken mag je het gerust van mij doen :)
En als je op een originele manier een natuurramp uitbeeldt ( dus niet namaken ) krijg je van mij een kusje + een glas bier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Komeetinslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe ;)

email is verstuurd naar willem169 keb alleen nog geen antwoord trug :/ :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Anoniem: 41017 schreef op 20 May 2003 @ 15:07:
al die dingen leveren allemaal beperkingen op want je kunt niet zeggen van ik maak een vierkante planeet die een driekhoekige planeet een kusje geeft, je kunt niet zeggen van 'goh laat ik eens een ander soort tornado maken' of van 'laat ik een aardbeving eens anders uitbeelden'
Waarom zou dat niet kunnen?
En als je op een originele manier een natuurramp uitbeeldt ( dus niet namaken ) krijg je van mij een kusje + een glas bier 8)
daar houd ik je aan :D , maar dan wel een smirnoff ice graag 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
wat bedoel je nou met origineel? en verder als het me lukt houd ik je eraan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

origineel is meer zoals LiToKi's plaat in v9
of van maak een monster dat je niet een standaard cliche saaie monster maakt maar een gemuteerde schoonmoeder of van mijn part Britney Spears of Jim met een rare wending :)

dus neit iets gewoon van dat je een idee hebt van 'goh ik ga een tornado maken' en het lijkt vervolgens op een tornado, das neit origineel das gewoon namaken :)
Om in het onderwerp Natuurrampen te bliven ;)

veel originaliteit zie je in de Contest snelheid

edit: leeft willem169 uberhaupt nog of moet ie eerst overleggen ofzow :?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 41017 op 20-05-2003 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erhm, heb tijd niet gevonde..maar wie is de winnaar, die moet voor de email prijs ding geval ff mij mailen :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 38587 schreef op 21 May 2003 @ 08:55:
Erhm, heb tijd niet gevonde..maar wie is de winnaar, die moet voor de email prijs ding geval ff mij mailen :P ;)
Hymn dus. :)
offtopic:
@Hymn: anders mail je w169 nog een keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic:
lijkt me een goed idee paidor :P

Trommeldaris: ik zal je ff een hitsige email opsturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geef dit topic even een schop :)
Is het al duidelijk wanneer de volgende contest van start gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
*kick :P

edit:

@hymn: sweeeet (cartman style >=])

[ Voor 78% gewijzigd door geez op 22-05-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de modjes zijn het aan het overleggen :) ( althans dat kreeg ik te horen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Anoniem: 41017 schreef op 20 mei 2003 @ 15:07:
laten ik ff op een rijtje zetten wat je kunt maken

-rijtje-

misschien nog 1 of 2 andere dingen en dan heb jet gehad?

...

snap je wat ik bedoel? je kunt met die dingen haast nix origineels doen, je maakt gewoon iets na.

Daarom heb ik natuurrampen samengevoegd met Post Apocalyptic want imo is natuurrampen gewoon te beperkt :)
Maar in de volgende contest zit 'natuurrampen' ook in samen met een post-oorlogse/post-ramp gedoe dus als je dat wil maken mag je het gerust van mij doen :)
Je kunt ook anders denken...natuurgeweld op ongewone plaatsen; tsunami de jouw eigen woonplaats overspoelt...aardbeving in hartje amsterdam... ga zo maar door...vulkaanuitbarsting in zuid limburg wat mij betreft...think creative!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

Anoniem: 41017 schreef op 22 May 2003 @ 18:25:
de modjes zijn het aan het overleggen :) ( althans dat kreeg ik te horen :) )
Hoezo moeten ze daar nou weer voor overleggen, het is toch gewoon een goed topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976 schreef op 23 May 2003 @ 07:32:
[...]

Hoezo moeten ze daar nou weer voor overleggen, het is toch gewoon een goed topic.
Erhm, nou..in het verleden zijn er vele discussies over geweest. Sommige mensen hier (ik noem geen namen) zijn nogal tegen 3d topics, omdat het hier erhm, te leuk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
tik tak de klok tikt door

En we wachten en wachten en wachten
Prima om alvast een idee te schetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe :)

kweet niet wat ze overleggen maar ze zijn iets ant overleggen, dus kwacht gewoon op antwoord van de modjes :)

je kan ondertussen idd wel vast een idee bedenken ( Post-Apocalyptic ) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:09

Pelle