Ik heb een 18x20 met de aansluitingen op de 18 ,maar me kast is 19cm breed dus het past niet
Ik denk dat ik maar weer een ritje naar de sloop ga maken
Uhm, waarom hebben mensen toch zoveel fans op hun rad zitten? Zou je bij een autorad nou echt verschil merken tussen 1x 120mm (met 134 kuub/uur) of het dubbele?
Verwijderd
ik heb alleen een 80mm panaflo @ 7 volt erop....koelt goed genoeg

(Dit is nog maar tijdelijk zo, ben bezig met behuizing
)

(Dit is nog maar tijdelijk zo, ben bezig met behuizing
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 11:41 ]
@ Jupiler
Ik heb ook die Tank-O-Matic, alleen nog die twee slangaansluitstukken (leuk voor galgje) vervangen door twee pilaartjes van jouw actie. Maar ga jij toevallig ook leds in je reservoir inbouwen? Ben ik namelijk van plan maar heb niet echt een idee hoe, Ja gaatje boren hoor ik mensen zeggen, na gezocht te hebben, maar gaatje waarin dan? De deksel zeker. Als jij of iemand anders een beschrijving heeft, zou ik jullie ontzettend dankbaar zijn
Ik heb ook die Tank-O-Matic, alleen nog die twee slangaansluitstukken (leuk voor galgje) vervangen door twee pilaartjes van jouw actie. Maar ga jij toevallig ook leds in je reservoir inbouwen? Ben ik namelijk van plan maar heb niet echt een idee hoe, Ja gaatje boren hoor ik mensen zeggen, na gezocht te hebben, maar gaatje waarin dan? De deksel zeker. Als jij of iemand anders een beschrijving heeft, zou ik jullie ontzettend dankbaar zijn
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Vind je 134Kuub/uur niet wat veel? Dat is zeg maar de inhoud van heel je huisVinnieWeiss schreef op 13 May 2003 @ 11:37:
Uhm, waarom hebben mensen toch zoveel fans op hun rad zitten? Zou je bij een autorad nou echt verschil merken tussen 1x 120mm (met 134 kuub/uur) of het dubbele?
134kuub/h != stil
4x 80mm @ minder kuub/h geeft een stuk minder herrie (op 5V bijvoorbeeld)
1 fan op de rad @ 12V of 4 fans @ 12V maakt maar weinig uit maar 1 of 4 fans @ 5V maakt zeker uit!
4x 80mm @ minder kuub/h geeft een stuk minder herrie (op 5V bijvoorbeeld)
1 fan op de rad @ 12V of 4 fans @ 12V maakt maar weinig uit maar 1 of 4 fans @ 5V maakt zeker uit!
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Ik wil van de zomer me pc ook water gaan koelen en ben dus nu een beetje aan het rond kijken voor goede blokken en radiators en kwam deze radiator tegen:

Deze kast net in me kast.
Er passen 3 120mm fans op.
hij moet een processor, northbridge, videokaart en misschien 4 schijven gaan koelen
Mij vraag is iemand anders dit rad en wat zijn zijn ervaringen er mee.

hij moet een processor, northbridge, videokaart en misschien 4 schijven gaan koelen
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K
Een groot rad heeft inderdaad slechts een beetje airflow nodig om z'n warmte kwijt te kunnen.. Het verschil tussen een beetje en veel airflow is dus erg klein.
Demon: Ik denk niet dat ik er LED's ga inbouwen.. Ik heb sowieso blauwe UV-reactive vloeistof erin. En aangezien ik 2 blauwe en 2 UV CCFL's in m'n kast heb zitten, zal het water op zich al aardig verlicht zijn.
Demon: Ik denk niet dat ik er LED's ga inbouwen.. Ik heb sowieso blauwe UV-reactive vloeistof erin. En aangezien ik 2 blauwe en 2 UV CCFL's in m'n kast heb zitten, zal het water op zich al aardig verlicht zijn.
Verwijderd
weet echt niemand of het blokje: Icebear MC1 http://www.watercoolplane...t=Wasserkühler_Hersteller
goed is of niet. Niemand lijkt dit bloekje te kennen en zou het heel graag weten
.
Het zou beter presteren dan de Innovacool Rev3.0.
Bedankt en hopend op antwoord
goed is of niet. Niemand lijkt dit bloekje te kennen en zou het heel graag weten
Het zou beter presteren dan de Innovacool Rev3.0.
Bedankt en hopend op antwoord
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Wel geinig hoe ie zit te knoeien met het vullen.. Hij heeft blijkbaar niet begrepen dat de pomp enkel water kan aanzuigen
Verwijderd
Ik heb vrijwel dezelfde radiator, maar dan van aquacomputer. Ding werkt perfect alleen betwijfel ik of t veel effect heeft t.o.v een radiator met 2x120mm erop. Ding is overigens wel allejezus groot. Weet niet wat voor kast jij hebt. De bovenkant van mijn lian li PC70 wordt volledig opgeslokt. Houd er ook rekening mee dat je slangen naar beneden gaan en zonder koppelstuk ertussen niet meteen een scherpe bocht kunnen maken. Je hebt dus nog flink wat ruimte eronder nodig.....Aan de ene kant zit je voeding wat dus niet werkt..aan de andere kant je ide drives.tijgermobiel schreef op 13 May 2003 @ 15:34:
Ik wil van de zomer me pc ook water gaan koelen en ben dus nu een beetje aan het rond kijken voor goede blokken en radiators en kwam deze radiator tegen:
overigens: pics onder de spec knop
damn, dat reservoi ruit dat videoverslag is mooi, weet iemand waar je die kan kopen ?
Verwijderd
Welk verslag en welk resevoir ?sapphire schreef op 14 mei 2003 @ 09:46:
damn, dat reservoi ruit dat videoverslag is mooi, weet iemand waar je die kan kopen ?
@ tweakmaster: dit verslag hierbovenReseTTim schreef op 14 May 2003 @ 02:01:
koel @ 3dgameman hebben ze nu een video review van de maze 3 waterblok![]()
[afbeelding]
(even op [afbeeding] klikken herboven)
[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 14-05-2003 09:52 ]
Verwijderd
Oopz..idd, had niet gezien dat ie clickable was...sollysapphire schreef op 14 May 2003 @ 09:51:
[...]
@ tweakmaster: dit verslag hierboven
(even op [afbeeding] klikken herboven)
normaal zit die bay reservoir hoger dan het pompje en dan werkt zijn manier dus wel..Jupiler schreef op 14 May 2003 @ 07:38:
Wel geinig hoe ie zit te knoeien met het vullen.. Hij heeft blijkbaar niet begrepen dat de pomp enkel water kan aanzuigen
Om even terug te komen op je pomp afschermen met kippengaas. Volgens mij moet dat wel lukken. Er heeft eens een artikel op tweakers.net gestaan (half jaar tot een jaar geleden) over een gast die zijn broodtrommel van IKEA gemod had zodat er vanalles en nog wat in zat(micro atx bordje van Via ofzo) Die gast had ook kippengaas gebruikt om de boel af te schermen.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 09:05
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Mooi die review met filmpje, was wel even leerzaam om te bekijken. Ook erg mooi reservoir trouwens, heb nog nergens in NL winkel gezien
Het stromings-schema dat ie aanhoud is ook wel raar... (reservoir-pomp-blokjes-rad) Normaal is het toch rad-blokjes-reservoir/pomp? Ook stroomt het water verkeerd om door de Maze 3... Beetje jammer allemaal...ReseTTim schreef op 14 mei 2003 @ 02:01:
koel @ 3dgameman hebben ze nu een video review van de maze 3 waterblok![]()
[afbeelding]
De conclusie dat de Maze 3 een goed waterblokje is had ik ze ook zonder de video wel kunnen vertellen...
Verder leuke video om naar te kijken natuurlijk, WC is gewoon interessant...
[ Voor 7% gewijzigd door Geronimoos op 14-05-2003 15:04 ]
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Die heb ik ook nog gezien jaDemon_Eyez schreef op 14 May 2003 @ 11:55:
Om even terug te komen op je pomp afschermen met kippengaas. Volgens mij moet dat wel lukken. Er heeft eens een artikel op tweakers.net gestaan (half jaar tot een jaar geleden) over een gast die zijn broodtrommel van IKEA gemod had zodat er vanalles en nog wat in zat(micro atx bordje van Via ofzo) Die gast had ook kippengaas gebruikt om de boel af te schermen.
k weet het ik zit ook ff te zoekenWe Are Borg schreef op 14 mei 2003 @ 12:43:
Mooi die review met filmpje, was wel even leerzaam om te bekijken. Ook erg mooi reservoir trouwens, heb nog nergens in NL winkel gezien
/edit
Reapck reservoir, erg duur !
http://www.repack-cooling.de/shop/dept_2.html
minder duur maar waarschijnlijk hoge verzendkosten
http://www.case-mod.com/s..._info.php?products_id=341
[ Voor 30% gewijzigd door sapphire op 14-05-2003 16:29 ]
- We Are Borg
Hmm, beetje erg duur jasapphire schreef op 14 May 2003 @ 15:19:
[...]
k weet het ik zit ook ff te zoeken
/edit
Reapck reservoir, erg duur !
http://www.repack-cooling.de/shop/dept_2.html
minder duur maar waarschijnlijk hoge verzendkosten![]()
http://www.case-mod.com/s..._info.php?products_id=341

plexi lijm je toch met aceton? (lexaan ook ?) is dat erg moeilijk, anders zo je zelf zo'n reservior kunnen maken. of iig een poging daartoe
IK vraag me af of Klax CorrosieProtect UV-Reactive ook tegen algengroei beschermt.
Wie weet hier meer over?
Wie weet hier meer over?
als je zelf verder demi water gebruikt moet er niks aan de hand zijn... correct me if iam wrong maar in demi water zitten geen mineralen meer in dus kan er in princiepe niks meer in groeien of levenSn0wblind schreef op 14 May 2003 @ 21:49:
IK vraag me af of Klax CorrosieProtect UV-Reactive ook tegen algengroei beschermt.
Wie weet hier meer over?
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ik heb er Chemisch destileerd water inzitten..........is dat ehtzelfde als demi water??
Is volgens mij nog beter, is nog zuiverder en volgens mij ook veel duurder.Sn0wblind schreef op 14 mei 2003 @ 22:49:
Ik heb er Chemisch destileerd water inzitten..........is dat ehtzelfde als demi water??
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
volgens mij zit er altijd wel wat in het blokje of pomp, ik zou voor de zekerheid toch maar iets tegen algen gebruiken (waterwetter, corrosionprotect, antivries)DAMAGE schreef op 14 May 2003 @ 22:46:
[...]
als je zelf verder demi water gebruikt moet er niks aan de hand zijn... correct me if iam wrong maar in demi water zitten geen mineralen meer in dus kan er in princiepe niks meer in groeien of leven
Maar dat Klax spul is toch corrosion protect?
Kort: ja. Het gaat ook galvanische corrosie etc tegen. Heb trouwens een 250ml-versie van dat CorrosieProtect-goedje besteld bij FrozenCPU.
Plexi kan je lijmen (oplossen) met aceton, maar chloroform werkt nog beter.
Plexi kan je lijmen (oplossen) met aceton, maar chloroform werkt nog beter.
hmmm dus de combi van Chemisch destileerd water en Corrosion protect meot goed zijn 
tnx allemaal voor de reacties.
tnx allemaal voor de reacties.
Distillileren gebeurt steeds op een chemische manier, laat dat voorvoegsel er dus maar af
mjah ik las alleen de text van de fles af
Ik denk dat hij met chemisch destilleren een proces bedoeld waarbij met reacties en microfilters de vervuiling eruit kan worden gehaald. Tis natuurlijk maar wat je chemisch noemt 
Marruh, Jupiler, is het niet eens tijd om enkele regels aan koelvloeistof te wijdden? Er zijn wel heel vaak dezelfde posts over!
Marruh, Jupiler, is het niet eens tijd om enkele regels aan koelvloeistof te wijdden? Er zijn wel heel vaak dezelfde posts over!
ja inderdaad zo draait mijn set ook. demi water + anti vries... perfecte combi voor mij..sapphire schreef op 14 May 2003 @ 23:00:
[...]
volgens mij zit er altijd wel wat in het blokje of pomp, ik zou voor de zekerheid toch maar iets tegen algen gebruiken (waterwetter, corrosionprotect, antivries)
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
ja ach na ongeveer 5 discussies hierover ken je de stoffen wel he
Hmmmmz, destileren heeft in principe niets met chemie te maken. Het is een fysisch proces wat op kookpunten is gebasseerd. Chemisch destileren is volgens mij een combinatie van demineraliseren en destileren.Jupiler schreef op 14 May 2003 @ 23:22:
Distillileren gebeurt steeds op een chemische manier, laat dat voorvoegsel er dus maar af
Verwijderd
Ik heb zelf ook ff snel een kort verslagje gemaakt van mijn DD Maze3 kit, die hier te vinden is.
Hoezo zou er gedemineraliseerd moeten worden vóór het distilleren? Bij het distilleren wordt echt alle rotzooi eruit gehaald, aangezien enkel water een kookpunt van 100° heeft, als het goed gedistilleerd wordt zal dus enkel zuiver water over blijven.Universal Creations schreef op 15 May 2003 @ 00:33:
[...]
Hmmmmz, destileren heeft in principe niets met chemie te maken. Het is een fysisch proces wat op kookpunten is gebasseerd. Chemisch destileren is volgens mij een combinatie van demineraliseren en destileren.
En volgens mij zijn kook-, smelt- en stolpunten eerder met de chemie dan met de fysica te associëren. Licht natuurlijk dicht bij elkaar
[ Voor 12% gewijzigd door Steve op 15-05-2003 07:35 ]
Misschien weet je nog wel iets van je eigen scheikunde practica, daar ging ook niet alles 100%, dat is ook de reden waarom ze bijvoorbeeld 99% en 99,9% zuivere stoffen hebben. In theorie lijkt het allemaal zo simpel, maar in de praktijk blijken er toch dingen tegen te werken, waarna je het een en ander aan moet passen.Jupiler schreef op 15 May 2003 @ 07:34:
[...]
Hoezo zou er gedemineraliseerd moeten worden vóór het distilleren? Bij het distilleren wordt echt alle rotzooi eruit gehaald, aangezien enkel water een kookpunt van 100° heeft, als het goed gedistilleerd wordt zal dus enkel zuiver water over blijven.
Dat komt omdat dergelijke processen in de chemie vaak gebruikt worden, maar fase-overgangen zijn pure natuurkunde, omdat ze simpelweg omkeerbaar zijn. Bij ons leren ze dat al op een leeftijd van 13 jaar (2de klas in nederland). Ze gaan eiwit verwarmen en kaarsvet en zien dan dat eiwit nooit meer in de originele staat terug komt => er is een nieuwe stof ontstaan => scheikunde. Het kaarsvet daarintegen komt wel weer in de originele staat terug => fase-overgang => natuurkunde.En volgens mij zijn kook-, smelt- en stolpunten eerder met de chemie dan met de fysica te associëren. Licht natuurlijk dicht bij elkaar
uhm ik heb ook dat schemaGeronimoos schreef op 14 May 2003 @ 15:04:
Het stromings-schema dat ie aanhoud is ook wel raar... (reservoir-pomp-blokjes-rad) Normaal is het toch rad-blokjes-reservoir/pomp? Ook stroomt het water verkeerd om door de Maze 3... Beetje jammer allemaal...
en idd op het filmpje is het verkeerd aangesloten maar iets daarvoor verteld hij hoe het wel moet aangesloten worden..
maakt idd volgens mij niets uit aangezien het toch net zo hard afkeolt.. alhoewel als het radiatortje achter de pomp zit, is het water warmer dus meer temp verschil dus kan misschien wel beter wartme afvoeren (0,1 graad ofzow)
enne.. jupiler heb vandaag jou gedronken
was met excursie van school en je smaakte best lekker
was in brugge, is dah ver van jou vandaan?
enne.. jupiler heb vandaag jou gedronken
was met excursie van school en je smaakte best lekker
was in brugge, is dah ver van jou vandaan?
- We Are Borg
Op de nothbridge moet je toch een koelblok installeren door middel van 2 gaatjes rondom en daar kleine schroefjes door heen? Gaat dit een probleem worden bij het volgende moederbord.
http://www.planet.nl/~terps407/02.jpg
Geen IMG tags omdat het een erg groot plaatje is, maar wel duidelijk zo.
[ Voor 16% gewijzigd door We Are Borg op 16-05-2003 12:59 ]
Daar is dit koelblokje voor:We Are Borg schreef op 16 May 2003 @ 12:55:
Op de nothbridge moet je toch een koelblok installeren door middel van 2 gaatjes rondom en daar kleine schroefjes door heen? Gaat dit een probleem worden bij het volgende moederbord.

Alleen die zijn nogal prijzig.
Nu heeft Tha_mafkees een waterblokken actie nummer 3 alweer.
En die zijn goedkoper.
Alleen voor de intel chipset gaat ie door als hij 15 aanmeldingen heeft.
Zie onderstaande link:
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=235&p=l&g=206
Er zijn nog 2 (waaronder ikzelf) die alleen een dekseltje nodig hebben.
Dus het aantal aanmeldingen staat op 5.
Dus nog 10 te gaan, misschien dat jij er ook wel 1 wilt?
Succes!
- We Are Borg
Thanks voor de infoJWR schreef op 16 mei 2003 @ 14:53:
[...]
Daar is dit koelblokje voor:
[afbeelding]
En die zijn goedkoper.
Zie onderstaande link:
Succes!
als die stock Hs met dus ijzer vast zit, kun je het natuurlijk ook zelf fixenJWR schreef op 16 May 2003 @ 14:53:
[...]
Daar is dit koelblokje voor:
[afbeelding]
En die zijn goedkoper.
Zie onderstaande link:
Succes!

We zijn alweer flink op weg naar het vierde deel, you addicts

Ik heb net een Eheim 1048 pomp binnen en die wou ik vanmiddag erin zetten maar ik kan nergens zien wat nou de IN en OUT op het pompje is
.
Plz help me
alvast bedankt.
Plz help me
alvast bedankt.
Verwijderd
Bovenkant is de drukkant (out), die met de kleine (schroefdraad)aansluiting.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2003 12:48 ]
Dus als ik het goed begrijp is de kant waar zo'n reservoir op komt (aan de voorkant) is de aansluiting waar die water trekt?
Een vraagje voor mensen met 'n TEC in hun LC installatie. Is er iemand die gebruik maakt van een MeanWell S-320,12V/25A? In combi met een TEC van om en nabij 226Watt's. Ik zou namelijk graag weten of die voeding erg warm word. Aangezien ik die in een 5.25" drivebay wil plaatsen wat schijnt te passen. Echter eventuele warmte wordt dan via de eveneens boven in de kast hangende PSU afgevoerd, en omdat het hier op zolder al snel warm is, lijkt het me voor bijde voedingen niet fijn als ze extreme warmte langs de onderdeeltjes krijgen.
Omdat ik hem zelf nog niet heb in combi met een TEC, zou ik dit graag ff weten ivm indeling in de kast. En de ventilator die in de S-320 zit, is die een beetje stil?
Omdat ik hem zelf nog niet heb in combi met een TEC, zou ik dit graag ff weten ivm indeling in de kast. En de ventilator die in de S-320 zit, is die een beetje stil?
[ Voor 16% gewijzigd door _XipHiaS_ op 17-05-2003 21:18 ]
Verwijderd
Ik heb een vraag:
mag je een Eheim 1048 met de uitgang(bovenkant) nadat hij goed ontlucht is op zijn zij plaatsen zodat de uitgang naar de zijkant uitsteek inplaats van naar de bovenkant?
mag je een Eheim 1048 met de uitgang(bovenkant) nadat hij goed ontlucht is op zijn zij plaatsen zodat de uitgang naar de zijkant uitsteek inplaats van naar de bovenkant?
Is een tijd geleden al eens besproken, daaruit is gebleken dat het geen enkel effect heeft op de werking van de pomp.. Gaan met die banaan dus
Die pompen zijn zo gemaakt dat ze het water naar de buitenkant persen. Waar die buitenkant zit maakt dus niets uit 
Al denk ik wel dat de pomp sneller slijt als je hem langs de breedte-as draaid. Dan zit de proppeler namelijk schuin om de as . Maar van een kwaliteitspomp mag je verwachten dat ook dat mee zal vallen.
Al denk ik wel dat de pomp sneller slijt als je hem langs de breedte-as draaid. Dan zit de proppeler namelijk schuin om de as . Maar van een kwaliteitspomp mag je verwachten dat ook dat mee zal vallen.
Ik heb dus een Eheim 1048 in gebruik nu en hij ratelt een beetje
(zit er net een paar uur in en sinds het begin doetie dat al, zit er dan lucht in het pompje ofzo?
tnx in advance
tnx in advance
Vraagje over Plug and Cool systeem. Is de binnendiameter v/d slang ook van belang bij dit soort systeem?? Of is alleen het buitendiameter van belang??
[ Voor 4% gewijzigd door ken op 18-05-2003 03:53 ]
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Wie kan me ff helpen zoeken of heeft een antwoord op mijn vragen?
1 Een 80Watt peltier is de warmte afgifte ervan 80Watt en hoeveel graden celcius
is dat ?
2 Hoe kom ik erachter hoeveel warmte mijn processor afgeeft in idle en stress
stand [uitgedrukt in watt] ?
3 Wat gebeurt er als ik mijn radiatoren uit mijn wc haal, stijgen de temp of blijven
ze gelijk ?
4 Moet je je siliconen slangen na een bepaalde tijd vervangen ? [ik weet zelf niet
of dat nou iets uitmaakt want je slangen kunnen toch na een bepaalde tijd gaan
scheuren en in hoevere speelt de warmte daar ook een rol in ?]
5 Met ongeveer hoeveel graden zal mijn cpu stijgen als ik mijn gpu na mijn cpu erbij voeg en dan gebruik ik een Innovatek Graph-O-Matic op mijn gpu
overige info
pentium 2.8 GHz 533fsb
asus p4t533
seagate scsi 15k.3
seagate Barracuda
cdrwriter
dvdspeler
lian li pc 70
12cm intakefan zijkant van de kast bij de vga
bovenkant 2 x 12cm fans intake op black ice extreem
bovenkant 12cm outtake fan
innovatek coolrev3.0 koelblok
innovatek hardeschijf koelblok
opstelling wc
1ste resevoir>pomp>1ste radiator>cpu>2de resevoir>2de radiator> hardeschijf>1ste resevoir
temps alle fans +/- 7 volt
temp idle cpu 32 stress 43
mobo idle 31 stress 35
harde schijfscsi idle 29 stress 32
temps alleen de outake fan op +/- 7 volt, de rest van de fans staan uit! temp idle cpu 37 stress 50
mobo idle 40 stress 42
harde schijfscsi idle 31 stress 34
Er zal toch wel een tweaker daar ergens zijn die dit allemaal zal weten toch
1 Een 80Watt peltier is de warmte afgifte ervan 80Watt en hoeveel graden celcius
is dat ?
3 Wat gebeurt er als ik mijn radiatoren uit mijn wc haal, stijgen de temp of blijven
ze gelijk ?
4 Moet je je siliconen slangen na een bepaalde tijd vervangen ? [ik weet zelf niet
5 Met ongeveer hoeveel graden zal mijn cpu stijgen als ik mijn gpu na mijn cpu erbij voeg en dan gebruik ik een Innovatek Graph-O-Matic op mijn gpu
overige info
pentium 2.8 GHz 533fsb
asus p4t533
seagate scsi 15k.3
seagate Barracuda
cdrwriter
dvdspeler
lian li pc 70
12cm intakefan zijkant van de kast bij de vga
bovenkant 2 x 12cm fans intake op black ice extreem
bovenkant 12cm outtake fan
innovatek coolrev3.0 koelblok
innovatek hardeschijf koelblok
opstelling wc
1ste resevoir>pomp>1ste radiator>cpu>2de resevoir>2de radiator> hardeschijf>1ste resevoir
temps alle fans +/- 7 volt
temp idle cpu 32 stress 43
mobo idle 31 stress 35
harde schijfscsi idle 29 stress 32
temps alleen de outake fan op +/- 7 volt, de rest van de fans staan uit! temp idle cpu 37 stress 50
mobo idle 40 stress 42
harde schijfscsi idle 31 stress 34
Er zal toch wel een tweaker daar ergens zijn die dit allemaal zal weten toch
[ Voor 7% gewijzigd door ZyCo DaMiaN op 18-05-2003 05:01 ]
Dat betekent dat hij maximaal 80W aan warmte kan doorsturen. Zelf produceert hij ongeveer 100W + de warmte van je CPU natuurlijk. Hoe warm dat wordt hangt uiteraard volledig af van je koeling..ZyCo DaMiaN schreef op 18 May 2003 @ 04:44:
is dat ?
Kijk eens met SiSoft Sandra, bij CPU-information.ZyCo DaMiaN schreef op 18 May 2003 @ 04:44:
Wat denk je nu zelf.. De temp zal uiteraard blijven stijgen, het water kan de warmte nergens kwijt.ZyCo DaMiaN schreef op 18 May 2003 @ 04:44:
ze gelijk ?
Zie niet in waarom je ze zou moeten vervangen, als je ze stevig bevestigt en met respect behandelt zullen ze echt niet scheuren. Warmte maakt geen ene reet uit aangezien het water in je systeem amper warmer is dan de omgeving, een dikke 20° dus.ZyCo DaMiaN schreef op 18 May 2003 @ 04:44:
Ik gok 0.02°.ZyCo DaMiaN schreef op 18 May 2003 @ 04:44:
Jupiler, dat zie toch echt verkeerd. De invloed van een GPU is veel groter, ik schat zo'n 25% groter => 0.025 °C
Jongen, jullie hebben er echt weinig kaas van gegeten. Als je goed leest wat hij wil zie je duidelijk dat het minimaal 0.05*C moet zijn!
En ratelende pompen zijn meestal door lucht veroorzaakt. Je kan dan ff wachten, het word vanzelf minder. Maar je kan ook zorgen dat de lucht naar boven kan. Afhankelijk van hoe je pomp staat enzo.
Misschien nog ff bij zetten dat plaatjes maximaal 100kB per stuk mogen zijn. Zodat mensen plaatjes niet alleen in afmeting gaan resizen. Anders krijg je pics die origineel 1200x1600 en 450kB p/s zijn
Ook belangrijk om te vermelden dat het maken van blokjes helemaal niet moeilijk is. We zitten hier tenslotte op tweakers en daar mag je best wat doe-het-zelf verwachten. Deze persoon heeft het ook mooi gedaan En dat is dan niet eens de makkelijkste! Dit is misschien wel de makkelijkste die er bestaat.
Ook is deze url erg handig: http://www.overclockers.c...dex31.asp#WATER%20COOLING
(je moet het topic pas sluiten als alle vragen beantwoord zijn hoor!)
En ratelende pompen zijn meestal door lucht veroorzaakt. Je kan dan ff wachten, het word vanzelf minder. Maar je kan ook zorgen dat de lucht naar boven kan. Afhankelijk van hoe je pomp staat enzo.
Misschien nog ff bij zetten dat plaatjes maximaal 100kB per stuk mogen zijn. Zodat mensen plaatjes niet alleen in afmeting gaan resizen. Anders krijg je pics die origineel 1200x1600 en 450kB p/s zijn
Ook belangrijk om te vermelden dat het maken van blokjes helemaal niet moeilijk is. We zitten hier tenslotte op tweakers en daar mag je best wat doe-het-zelf verwachten. Deze persoon heeft het ook mooi gedaan En dat is dan niet eens de makkelijkste! Dit is misschien wel de makkelijkste die er bestaat.
Ook is deze url erg handig: http://www.overclockers.c...dex31.asp#WATER%20COOLING
(je moet het topic pas sluiten als alle vragen beantwoord zijn hoor!)
[ Voor 60% gewijzigd door bredend op 18-05-2003 12:50 ]
Verwijderd
Hier scheelt het anders toch echt 1 graad ongeveer. Ik heb nu ff mn gpu blokje er tussenuit gehaald omdat die lekt als ik m ondersteboven houd, maar dan is mn cpu temp 39 graden en met gpu 40, dus het scheelt meer
Ik heb een vaag vermoeden dat dat te maken heeft met afronding en kleine verschillen in omgevingstemp 
Bedankt voor de input Bredend, goede ideeën.
Bedankt voor de input Bredend, goede ideeën.
hoe duur is koper eigenlijk ongeveer?
ong 8 euro per kilo..wdekreij schreef op 18 May 2003 @ 13:11:
hoe duur is koper eigenlijk ongeveer?
yo thank Jupiler ben al een stuk wijzer geworden.
maar ik heb nog ff een paar vraagjes over mijn cpu
ik heb bij sisandra gekeken cpu & bios information
hij geeft aan dat mijn cpu core power 81watt is begrijp ik nou goed dat hij dan ongeveer 100watt aan warmte afgeeft ?
en de vraag over de peltier wat ik dus eigenlijk wil weten is als ik nou dit hebt
resevoir>pomp>radiator zonder fan>dangerden waterblok+petlier80watt>resevoir
en hij is niet geplaatst op een processor.
ik weet dat de warmte afgifte 100 watt is van mijn peltier
ik denk dat de warmte afgifte 100 watt is van mijn cpu
aangezien dat mijn cpu in mijn wc een idle heeft van 36graden wordt de peltier dus ook ongeveer 36graden aan de warme kant of moet ik het verglijken met de stress temp van mijn cpu dat zou dan ongeveer 50graden zijn
zie ik dit nou goed of zie ik iets over't hoofd.
maar ik heb nog ff een paar vraagjes over mijn cpu
ik heb bij sisandra gekeken cpu & bios information
hij geeft aan dat mijn cpu core power 81watt is begrijp ik nou goed dat hij dan ongeveer 100watt aan warmte afgeeft ?
en de vraag over de peltier wat ik dus eigenlijk wil weten is als ik nou dit hebt
resevoir>pomp>radiator zonder fan>dangerden waterblok+petlier80watt>resevoir
en hij is niet geplaatst op een processor.
ik weet dat de warmte afgifte 100 watt is van mijn peltier
ik denk dat de warmte afgifte 100 watt is van mijn cpu
aangezien dat mijn cpu in mijn wc een idle heeft van 36graden wordt de peltier dus ook ongeveer 36graden aan de warme kant of moet ik het verglijken met de stress temp van mijn cpu dat zou dan ongeveer 50graden zijn
zie ik dit nou goed of zie ik iets over't hoofd.
Nee, je CPU gaf 81W af op dat moment, hoe kom je bij die 100W??
Verder zal die peltier veel en veel effectiever zijn als hij rechtstreeks op je CPU zit. De redeneerwijze ivm de temps houdt geen steek, daarvoor moet je toch echt de koelcoëfficient (C/W-waarde) van je setje weten.
Verder zal die peltier veel en veel effectiever zijn als hij rechtstreeks op je CPU zit. De redeneerwijze ivm de temps houdt geen steek, daarvoor moet je toch echt de koelcoëfficient (C/W-waarde) van je setje weten.
ow ik dacht omdat een peltier 80watt 100watt aan warmte afgeeft zal dat bij een processor ook ongeveer zijnJupiler schreef op 18 May 2003 @ 13:59:
Nee, je CPU gaf 81W af op dat moment, hoe kom je bij die 100W??
Die 80W bij de peltier wilt zeggen dat hij maximaal 80W kan doorsturen (dus de CPU mag maximaal 80W verbruiken). Als je een 80W peltier en 80W CPU hebt zal het temperatuursverschil trouwens nul zijn.
Aanvulling voor de nieuwe faq....................De eheim pomp is niet zo magnetisch afgeschermt als er werd gezegt
.
hoezo niet? bedoel leg het eens uit ipv. gewoon wat te schreeuwen
Hij schreeuwt het anders niet onterecht.. De Eheims hebben in lichte mate een afscherming, maar in de praktijk blijkt die bijna geen reet uit te maken.
hoi iemand die een review weet te vinden over dangerden maze4 ik heb ff gezocht maar ken niks vinden.
of is er iemand die dit blokje heeft ?
wat ik nou wil weten is hij beter dan maze 3?
of is er iemand die dit blokje heeft ?
wat ik nou wil weten is hij beter dan maze 3?
Oksapphire schreef op 18 May 2003 @ 22:33:
hoezo niet? bedoel leg het eens uit ipv. gewoon wat te schreeuwen
Ik moet dus mijn pc een halve meter van mijn monitor verwijderen om te zorgen dat ik geen trillend beeld heb
En ik weet niet hoe ik dat ga oplossen
ik wil weten wat het grootste voordeel is van Tygon Slangen zijn die beter dan normale siliconen slangen?
- We Are Borg
Op een monitor kan het idd een beetje vervelende effecten hebben heb ik gehoord, maar hardware in PC heeft er dus geen last van blijkbaarSn0wblind schreef op 19 May 2003 @ 00:03:
[...]
Ok
Ik moet dus mijn pc een halve meter van mijn monitor verwijderen om te zorgen dat ik geen trillend beeld heb
heb je je kast wel dicht zitten? of groot window?Sn0wblind schreef op 19 May 2003 @ 00:03:
[...]
Ok
gooi er anders gaas overheen (fijne mazen).. kooi van faraday.. houd de straling wel tegen en weet je gelijk of het daaraan ligt
- We Are Borg
Blijkt dat ik toch grote n00b ben om dit gebiedOxigun schreef op 19 May 2003 @ 00:11:
[...]
heb je je kast wel dicht zitten? of groot window?
gooi er anders gaas overheen (fijne mazen).. kooi van faraday.. houd de straling wel tegen en weet je gelijk of het daaraan ligt
Ik heb er een window inzitten maar met een kap zonder doetie het ook. en als ik het pompje uitzet doetie het ookOxigun schreef op 19 May 2003 @ 00:11:
[...]
heb je je kast wel dicht zitten? of groot window?
Faraday kooi?
Ja, dat laat geen straling door (mits de mazen op de goede grootte zijn)
Toch vet he.. die natuurkunde
Toch vet he.. die natuurkunde
is zoiets niet makkelijker op te lossen??
Voordeel is dat deze meer flexibel is en ook nog eens doorzichtig. Silliconen slang is meer witachtig en niet doorzichtig. Deze is ook wel goed buigzaam, maar minder dan Tygon slang. Persoonlijk zal ik dus gewoon voor Tygon slang gaanZyCo DaMiaN schreef op 19 mei 2003 @ 00:07:
ik wil weten wat het grootste voordeel is van Tygon Slangen zijn die beter dan normale siliconen slangen?
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
door druk verschil kan de pomp in het begin het water niet doorvoeren, dus ziet ie lucht aan te zuigen, zodra hij deze setup paar keer aan/ uit enzo heeft gedaan doet ie ut goed, alleen hij legde het wel verkeerd uit, met als maar vullen blablabla. en dan doet ie het, das dus bs, want je zag dus dat de pomp nog steeds zat te creperen om te proberen water te pompen lolJupiler schreef op 14 mei 2003 @ 07:38:
Welk type pomp heb je 1250, 1048, 1046? Helpt het misschien, iendien mogelijk, als je hem 'n kwartslag draait, dus niet de inlaat naar voren of achter laten wijzen maar naar 1 vd zijkanten vd kast (of juist wel als je hem zo al hadSn0wblind schreef op 19 May 2003 @ 00:17:
[...]
Ik heb er een window inzitten maar met een kap zonder doetie het ook. en als ik het pompje uitzet doetie het ook
Faraday kooi?
Ik heb de 1048, en ik zal het eens proberen om 'm te draaien._XipHiaS_ schreef op 19 May 2003 @ 10:22:
[...]
Welk type pomp heb je 1250, 1048, 1046? Helpt het misschien, iendien mogelijk, als je hem 'n kwartslag draait, dus niet de inlaat naar voren of achter laten wijzen maar naar 1 vd zijkanten vd kast (of juist wel als je hem zo al had). Of rechtop. Gebruik anders het restand dat je uit je kastzijkant haalde voor je raam om er een bakje omheen te bouwen. Dat is als je geen alu kast hebt, want daar gaat magnetisme dwars doorheen.
Maar ik heb al geprobeerd om er een stukkie metaal tussen de pomp en monitor te zetten maar dat hielp niet, moet ik 'm helemaal inbouwen met metaal?
Minstens een hele U vorm in de lengte richting, en vooral de achterzijde waar de spoelen zitten. Die je misschien vast kunt zetten met dezelfde boutjes waarmee ook je pomp vast zit.Sn0wblind schreef op 19 mei 2003 @ 11:11:
[...]
Ik heb de 1048, en ik zal het eens proberen om 'm te draaien.
Maar ik heb al geprobeerd om er een stukkie metaal tussen de pomp en monitor te zetten maar dat hielp niet, moet ik 'm helemaal inbouwen met metaal?
Maar als je echt al een stukje hebt proberen af te schermen, is het dan niet een ventilator of je hdd die je monitor stoord, deze hebben ook een, zei het licht, magnetisch veld.
[ Voor 8% gewijzigd door _XipHiaS_ op 19-05-2003 11:21 ]
Is deze ook in 12mm doorsnee versie verkrijgbaar enzo ja waar?ken schreef op 19 mei 2003 @ 01:49:
[...]
Voordeel is dat deze meer flexibel is en ook nog eens doorzichtig. Silliconen slang is meer witachtig en niet doorzichtig. Deze is ook wel goed buigzaam, maar minder dan Tygon slang. Persoonlijk zal ik dus gewoon voor Tygon slang gaan
Zelfde geld voor goede kwalileit Siliconenslang.
Is het ergens in Zuid-Holland goed verkrijgbaar, want dan ga ik dat wel even halen. Anders moet ik denk ik lief gaan kijken
Weet je zeker dat je geen 10 x 14 kan gebruiken ja dat zeg ik 10 x 14 dus 4mm dik supper man ik ga hem ook halen.VinnieWeiss schreef op 19 May 2003 @ 12:10:
[...]
Is deze ook in 12mm doorsnee versie verkrijgbaar enzo ja waar?
Zelfde geld voor goede kwalileit Siliconenslang.
Is het ergens in Zuid-Holland goed verkrijgbaar, want dan ga ik dat wel even halen. Anders moet ik denk ik lief gaan kijken
je kan ze natuurlijk ook vragen of het eventueel op bestelling leverbaar is.
ga dan naar tweakstore.nl
btw weet iemand hoe de dangerden maze4 presteert
Ik heb er geen problemen mee als ik het pompje uitzet en in de tijd van mijn sicce nova deed het pompje dat ook niet._XipHiaS_ schreef op 19 May 2003 @ 11:20:
[...]
Minstens een hele U vorm in de lengte richting, en vooral de achterzijde waar de spoelen zitten. Die je misschien vast kunt zetten met dezelfde boutjes waarmee ook je pomp vast zit.
Maar als je echt al een stukje hebt proberen af te schermen, is het dan niet een ventilator of je hdd die je monitor stoord, deze hebben ook een, zei het licht, magnetisch veld.
Verwijderd
10 x 14 mm is dus 2 mm dik.....ZyCo DaMiaN schreef op 19 May 2003 @ 14:06:
[...]
Weet je zeker dat je geen 10 x 14 kan gebruiken ja dat zeg ik 10 x 14 dus 4mm dik supper man ik ga hem ook halen.
je kan ze natuurlijk ook vragen of het eventueel op bestelling leverbaar is.
ga dan naar tweakstore.nl
btw weet iemand hoe de dangerden maze4 presteert

Ach dat moet ook wel lukken, alleen moet ik denk ik dan mijn Radiator even een beetje modden.
En als ik er dan toch koop, koop ik ook wel wat extra's, alleen jammer dat ik nog nie genoeg geld heb voor de upgrades die er komen moeten
En als ik er dan toch koop, koop ik ook wel wat extra's, alleen jammer dat ik nog nie genoeg geld heb voor de upgrades die er komen moeten
offtopic:
Misschien is het handig als een van de big persons een deel IV gaat voorbereiden, we zitten al op 996 posts.
Misschien is het handig als een van de big persons een deel IV gaat voorbereiden, we zitten al op 996 posts.
[ Voor 23% gewijzigd door Vincentio op 19-05-2003 14:41 ]
Ik heb al een tijdje de source voor deel 4 klaar.. Maar het heeft geen haast, laten we even rustig afwachten tot de laatste vragen beantwoord worden.
is het volgende artikel misschien wat als bijvoeging van je startpost?
http://www6.tomshardware....0701/watercooling-08.html
en in je start-topic staan allerlei onderdelen, maar ik zie geen info over flow-meters. misschien dat daarover ook een stukje kan worden verteld?
en ik kom net iets tegen wat ik zelf eigenlijk al zocht en misschien ook wel in de startpost kan, namelijk deze:
http://www.deviantpc.com/articles/ati9700wc/index.shtml
hierin staat hoe die persoon waterkoeling voor zijn geheugen van zijn ati-videokaart heeft gemaakt. (let niet op de hoeveelheid slangen een paar pagina's verderop
)
kan dees nie in jou IA jupiler? wedden dat er binnen no-time een boel worden besteld!
http://www6.tomshardware....0701/watercooling-08.html
en in je start-topic staan allerlei onderdelen, maar ik zie geen info over flow-meters. misschien dat daarover ook een stukje kan worden verteld?
en ik kom net iets tegen wat ik zelf eigenlijk al zocht en misschien ook wel in de startpost kan, namelijk deze:
http://www.deviantpc.com/articles/ati9700wc/index.shtml
hierin staat hoe die persoon waterkoeling voor zijn geheugen van zijn ati-videokaart heeft gemaakt. (let niet op de hoeveelheid slangen een paar pagina's verderop
kan dees nie in jou IA jupiler? wedden dat er binnen no-time een boel worden besteld!
[ Voor 50% gewijzigd door wdekreij op 19-05-2003 18:53 ]
Verwijderd
Volgens mij scheelt het teveel per kaart hoe de ramchips zitten en is het dus niet handig voor een IA.
Dit topic is gesloten.