[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.359 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:47

sapphire

Die-hard pruts0r

ik ken het gevoel, heb een zolderkamer op het noorden maar nog word het erg heet. Heb wel het geluk dat ik me ramen tegen elkaar open kan zetten, dan heb ik precies toch lang mijzelf achter me bureau en me pc.
Maar als het in je kamer al zo heet is lijkt mij het dat je rad zn warmte toch niet kwijt kan ? 8)7

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
sapphire schreef op 07 May 2003 @ 08:59:
ik ken het gevoel, heb een zolderkamer op het noorden maar nog word het erg heet. Heb wel het geluk dat ik me ramen tegen elkaar open kan zetten, dan heb ik precies toch lang mijzelf achter me bureau en me pc.
Maar als het in je kamer al zo heet is lijkt mij het dat je rad zn warmte toch niet kwijt kan ? 8)7
kijk ik zit dus ook op zolderkamertje, en daar is het nu 20graden, vanmiddag is het er 27graden.
ALs het buiten echt warm is is een temp van 35graden hier niet vreemd voor mij. Daarom wil ik watercooling....dr zitten zat system fans in mijn system...dus het lijkt me dat als je een goed WC-systeem bouwt je de temp van je proc zeker niet hoger krijgt dan 8graden boven de kamer temp...of zie ik dat verkeerd :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

mad_dog schreef op 07 May 2003 @ 09:03:
[...]

kijk ik zit dus ook op zolderkamertje, en daar is het nu 20graden, vanmiddag is het er 27graden.
ALs het buiten echt warm is is een temp van 35graden hier niet vreemd voor mij. Daarom wil ik watercooling....dr zitten zat system fans in mijn system...dus het lijkt me dat als je een goed WC-systeem bouwt je de temp van je proc zeker niet hoger krijgt dan 8graden boven de kamer temp...of zie ik dat verkeerd :7
daar moet je nog wel je best voor doen. ik heb nog geen setje gezien die dat haalt. daarvoor zul je echt zelf aan de slag moeten :P

>> Ik haal met me zelfbouw spul 7C boven kamertemp (stressed) :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er dan ook 4 80mm fans op zn rad zitten en alleen een cpublokje met een pomp van 1000l/h :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sapphire schreef op 07 mei 2003 @ 08:59:
Volgens mij kan de radiator zijn warmte toch nog steeds makkelijker kwijt aan de buitenwerled dan wat een normale luchtkoeler kan...Dus volgens mij blijven de temps dan iets lager en dichter bij de kamertemperatuur. Daarbij komt dat het ook heel wat stiller is dan die razende volcano...daarom dus waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:59

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ehm, ben ik de enige die iets mist in de mini FAQ of ben ik de enige die dit afvraagt :P :

- Voeding. Waar sluit je die pomp op aan. Kan neem ik aan niet op je normale voeding :) ?
- Pomp staat denk ik niet 24 uur per dag te draaien. Kortom, hoe regel je dat pc aangaat en dan ook je WC :) ? Aansluiten op powerknop pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:09
We Are Borg schreef op 07 May 2003 @ 13:59:
Ehm, ben ik de enige die iets mist in de mini FAQ of ben ik de enige die dit afvraagt :P :

- Pomp staat denk ik niet 24 uur per dag te draaien. Kortom, hoe regel je dat pc aangaat en dan ook je WC :) ? Aansluiten op powerknop pc?
Men nemen een stekkerblok met schakelaar en duw daar de stekker in van je pc en van je pomp: klaar! kost je een paar euro

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 07-09 11:26
Knip een 12V lijntje door, hang er een 230v relais tussen en sluit daar je pomp op aan.
Die mini-FAQ gaat uit van een minimaal denkniveau ;) Als je zoiets niet kan verzinnen kan je beter maar niet met waterknoeiing gaan koelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Oxigun schreef op 07 mei 2003 @ 11:06:
[...]

daar moet je nog wel je best voor doen. ik heb nog geen setje gezien die dat haalt. daarvoor zul je echt zelf aan de slag moeten :P

>> Ik haal met me zelfbouw spul 7C boven kamertemp (stressed) :P
ik ben dus nu ook bezig met zelf een systeem samen te stellen, alleen heb ik voor me gevoel nog niet genoeg kennis van zaken om er aan te beginnen :P
(mijn ideetje staat vorige pagina)
/edit
zeker niet iemand die in de buurt van bleiswijk (r'dam) woont met watercooling die mij middagje op de koffie wil hebben O-)

[ Voor 13% gewijzigd door mad_dog op 07-05-2003 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 12:22:
Wie heeft er dan ook 4 80mm fans op zn rad zitten en alleen een cpublokje met een pomp van 1000l/h :D
2 fans nu :)

1 fan heb ik uitgeleend en de ander zit boven me NB bij gebrek aan NB blokkie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:59

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Universal Creations schreef op 07 May 2003 @ 14:03:
[...]

Men nemen een stekkerblok met schakelaar en duw daar de stekker in van je pc en van je pomp: klaar! kost je een paar euro
En dan zet ik mijn pc uit (met stroom knop op kast) en blijft pomp vrolijk door gaan. No thanks :)
bredend schreef op 07 mei 2003 @ 14:14:
Knip een 12V lijntje door, hang er een 230v relais tussen en sluit daar je pomp op aan.
Die mini-FAQ gaat uit van een minimaal denkniveau ;) Als je zoiets niet kan verzinnen kan je beter maar niet met waterknoeiing gaan koelen ;)
Trekt zo'n pomp niet een beetje teveel stroom om hem aan te sluiten om je voeding :)? Ligt er natuurlijk aan wat voor voeding, maar 400 watt voeding ofzo moet dat dus wel aan kunnen :? Dacht dat zo'n voeding meer stroom zou trekken.

[ Voor 46% gewijzigd door We Are Borg op 07-05-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 23:30

Mad_Demon

de dokter

We Are Borg schreef op 07 May 2003 @ 16:03:
[...]

En dan zet ik mijn pc uit (met stroom knop op kast) en blijft pomp vrolijk door gaan. No thanks :)

[...]

Trekt zo'n pomp niet een beetje teveel stroom om hem aan te sluiten om je voeding :)? Ligt er natuurlijk aan wat voor voeding, maar 400 watt voeding ofzo moet dat dus wel aan kunnen :? Dacht dat zo'n voeding meer stroom zou trekken.
Een relais gebruikt heeeeeeeeeeeeeeeeel weinig stroom hoor ;)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
We Are Borg schreef op 07 mei 2003 @ 16:03:
[...]

[...]

minder erg dan andersom. En dan erbij, het is een kwestie van aanwennen. Ik heb momenteel nog geen waterkoeling, maar heb wel zo'n stekkerblok. Op het moment dat ik mijn pc uitzet zie je nog zo'n irritant rood lichtje branden van de schakelaar, dus die vergeet je dan niet zo snel en je hoort je pomp nog draaien (wanneer je die hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Vermogen van de cpu:
Normaal vermogen * (nieuwe snelheid / oude snelheid) * (nieuw voltage ^ 2 / oud voltage ^ 2). Het voltage zit hier dus kwadratisch in !
Daarom is het altijd verstandig om uit te proberen wat het minimum voltage is, waarop de gewenste snelheid nog bereikt wordt in plaats van domweg het voltage zo hoog mogelijk te zetten en dan de snelheid te testen.

Klein rekenvoorbeeld: Cpu oorspronkelijk op 1,6 volt:
1,6 -> 1,65: * 1,06
1,6 -> 1,7: * 1,12
1,6 -> 1,8: * 1,25
1,6 -> 1,9: * 1,41
1,6 -> 2,0: * 1,56

XP1700+ op 2300 MHz en 2,0 volt: (2300/1466)*2*2/1,6/1,6= 2,44 * origineel vermogen. Dit is zelfs voor waterkoeling een behoorlijke hoeveelheid warmte.
Stel dat je cpu dit op 1,8 volt ook nog aan zou kunnen, dan wordt deze factor al teruggebracht tot 1,95. Dus je zou kunnen overwegen om de snelheid iets terug te zetten, zodat je bij 1,8 volt kunt draaien. Scheelt een flinke belasting voor koelsysteem, moederbord en voeding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik heb me pomp nu nog apart aangesloten op een stekkerdoos. die pomp hoor ik toch niet dus blijft ie altijd aanstaan.
Voor het zeldzame geval dat me computer uitgaat dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Mijn pomp in de koffer trekt 10W Dat is wisselspanning en dus niet aan je voeding. Ik begrijp je verhaal ook neit zo erg. Gelukkig heb ik al tijden een stekkerdoos dus een relais hoeft niet.
(hmmz, die stekkerdoos zit al vol, en een andere daaraangekoppelde ook al...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

hehe ik heb nu 12 stekkers vol rondom me pc >:)
en als je er relais tussen je pomp en voeding zet gebruikt je pomp dan ook vermogen van je voeding of zit ie gewoon op stekker en gaat ie aleen tegelijk aan met pc ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus een aquarius II. Zou ik een plaatje peltier tussen me waterblok en proc kunnen doen? Zo ja wat kan ik dat het beste nemen? Een Cooltech Peltier W85 + kit (85watt) moet wel lukken toch? En die kan ik ook nog wel op me bestaande voeding aansluiten neem ik aan?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 08:27
sapphire schreef op 07 May 2003 @ 17:38:
en als je er relais tussen je pomp en voeding zet gebruikt je pomp dan ook vermogen van je voeding of zit ie gewoon op stekker en gaat ie aleen tegelijk aan met pc ?
alleen het relais gebruikt een klein beetje vermogen van je voeding (maar da's echt heel weinig.. < 1 W ofzo).
Het relais schakelt gewoon 220V, dus daar wordt je pomp uit gevoed..
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 17:40:
Ik heb dus een aquarius II. Zou ik een plaatje peltier tussen me waterblok en proc kunnen doen? Zo ja wat kan ik dat het beste nemen? Een Cooltech Peltier W85 + kit (85watt) moet wel lukken toch?
Hmm.. Ik dacht dat hier net nog wat anders stond :)
Maar een 85W peltier is vrij zwak.. Misschien dat het nog genoeg is voor een oudere celeron of PIII processor, maar zeker niet voor het huidige geweld van processoren. Daarbij zul je de temperatuur alleen maar verhogen, en daarbij je processor om zeep helpen.. Geen aanrader dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twynn schreef op 07 mei 2003 @ 17:50:
[...]

Hmm.. Ik dacht dat hier net nog wat anders stond :)
Maar een 85W peltier is vrij zwak.. Misschien dat het nog genoeg is voor een oudere celeron of PIII processor, maar zeker niet voor het huidige geweld van processoren. Daarbij zul je de temperatuur alleen maar verhogen, en daarbij je processor om zeep helpen.. Geen aanrader dus :)
Ja zat ff eerst de faq door te nemen ;) Maar als je nou een 85watt neemt en de warme kant goed koelt dan kan het toch nooit nadelig werken? Ik vind 156watt weer zoveel ineens :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Verwijderd schreef op 07 May 2003 @ 17:57:
Ja zat ff eerst de faq door te nemen ;) Maar als je nou een 85watt neemt en de warme kant goed koelt dan kan het toch nooit nadelig werken? Ik vind 156watt weer zoveel ineens :p
Ik denk dat je de werking van peltiers niet helemaal goed begrijpt...

Een 85W peltier kan namelijk maximaal 85 W aan warmte verpompen van de koude naar de warme kant.. Als het ding 85W zou verpompen betekend dat dat de temperatuur van de koude kant gelijk wordt aan die van de warme kant (geen temperatuursverschil meer!)
Als je processor dus een vermogen aflevert wat in de buurt komt van de 85W dan heb je er gewoon niks aan!

Gaat het vermogen over de 85W heen, dan kan het peltier-element die warmte gewoon niet doorsturen, en dan zal dus de koude kant van het element steeds warmer worden, en uiteindelijk zal je processor gewoon doorbranden (of terugschakelen qua snelheid in het geval van de P4).

Een peltier is alleen effectief als het vermogen wat het ding kan verplaatsen veel groter is dan het afgegeven vermogen van de proc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twynn schreef op 07 mei 2003 @ 18:10:
[...]

Ik denk dat je de werking van peltiers niet helemaal goed begrijpt...

Een 85W peltier kan namelijk maximaal 85 W aan warmte verpompen van de koude naar de warme kant.. Als het ding 85W zou verpompen betekend dat dat de temperatuur van de koude kant gelijk wordt aan die van de warme kant (geen temperatuursverschil meer!)
Als je processor dus een vermogen aflevert wat in de buurt komt van de 85W dan heb je er gewoon niks aan!

Gaat het vermogen over de 85W heen, dan kan het peltier-element die warmte gewoon niet doorsturen, en dan zal dus de koude kant van het element steeds warmer worden, en uiteindelijk zal je processor gewoon doorbranden (of terugschakelen qua snelheid in het geval van de P4).

Een peltier is alleen effectief als het vermogen wat het ding kan verplaatsen veel groter is dan het afgegeven vermogen van de proc :)
Ah op die fiets. Dan word het wel stuk midner intressant want dan met je dus minimaal en 156watt peltier en dan heb je dus ook weer een aparte voeding nodig :X Leek me wel leuk maar ga er nu nog even over denken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
sapphire schreef op 07 mei 2003 @ 17:38:
hehe ik heb nu 12 stekkers vol rondom me pc >:)
De pc (de 12V lijn) hoeft alleen maar door een spoel heen te lopen en daardoor het schakelaartje om te zetten. Die schakelaar bouw je dan in in het snoer van je pomp.
Jem oet maar eens een doorsichtige relais vinden op internet. Zie je hoe zimpel het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 23:30

Mad_Demon

de dokter

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 18:14:
[...]

Ah op die fiets. Dan word het wel stuk midner intressant want dan met je dus minimaal en 156watt peltier en dan heb je dus ook weer een aparte voeding nodig :X Leek me wel leuk maar ga er nu nog even over denken ;)
Ach joh, ik zit nu ook al een jaar met een 172W TEC waar ik nog geen voeding voor heb :P

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mad_Demon schreef op 07 May 2003 @ 20:31:
[...]

Ach joh, ik zit nu ook al een jaar met een 172W TEC waar ik nog geen voeding voor heb :P
Hmmz ik kan maybe via me pa's werk een 24volt voedingkje regelen, hij wist alleen niet hoeveel watt die dingen hebben dus is even afw8'en maar als je er per c af wil...? ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 21:59:
[...]

Hmmz ik kan maybe via me pa's werk een 24volt voedingkje regelen, hij wist alleen niet hoeveel watt die dingen hebben dus is even afw8'en maar als je er per c af wil...? ;P
kijk maar eens op marktplaats rond bij zendapparatuur, want daar is 15A bij 24V geen uitzondering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:55

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik wil mijn pc gewoon voor de stilte met watercooling gaan koelen.
maar ik wil me ati radeon 9700pro, Amd Athlon XP 2400 en me southbridge (Nforce2) gaan koelen met één radiator en dan alles in paralel zetten.
zou die dan alles gewoon op een goede temp houden?
wil niet gaan overclocken.
btw die radiator word er een van een autosloop..
en dan komt er 120mm fan achter op 7 volt en een airflow met 7 koelers van 80mm ook op 7 volt.
gaat dat lukken of kan ik beter iets anders verzinnen?

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
dat moet wel gaan lukken, je hebt nu al een goede airflow, en als je nu goede blokjes koopt, en de rad goed koelt (en op goede plek zet) moet dit wel te doen zijn.
(btw, ik heb zelf (nog) geen wc, maar door mijn grondige onderzoek denk ik dat dit wel te doen is :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 11:12
mydogisgone schreef op 07 May 2003 @ 22:44:
ik wil mijn pc gewoon voor de stilte met watercooling gaan koelen.
maar ik wil me ati radeon 9700pro, Amd Athlon XP 2400 en me southbridge (Nforce2) gaan koelen met één radiator en dan alles in paralel zetten.
zou die dan alles gewoon op een goede temp houden?
wil niet gaan overclocken.
btw die radiator word er een van een autosloop..
en dan komt er 120mm fan achter op 7 volt en een airflow met 7 koelers van 80mm ook op 7 volt.
gaat dat lukken of kan ik beter iets anders verzinnen?
Parallel plaatsen van de koelblokken heeft echt geen zin, je watercooling bereikt op een gegeven moment een vaste temperatuur, afhankelijk van de warmte die vrijkomt en opgenomen wordt en afhankelijk van de warmte die je radiator kan afstaan. Het plaatsen van de koelblokken in serie verbetert ook de doorstroming, en dus ook betere 'flow'. Zet gewoon alles in serie, volgorde maakt ook niet uit, belangrijk is om de slangen kort te houden. Parallel geschakeld krijg je teveel onnodige slangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:55

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ah mooi zo want ik wil een stil systeem zodat hij s'nachts aan kan blijven staan.
hij staat op me slaapkamer :D
en ik vind het gewoon super handig dat me pc altijd aan staat zodat ik ff gauw iets kan doen he :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zo meteen effe koper bestellen voor mijn watercool setup.
Het wordt allemaal gemonteerd op een Mst k7t266 pro2.

De maten die ik bestel:
CPU 74*77 mm
Northbr. 42*42 mm
GPU 47*55 (Asus V7700 Deluxe, geforce 2)

Redelijk?

Ga het bestellen bij www.motorenco.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heeft er iemand hier iemand ervaring met die Waterblokjes van Swiftech met van die in gebouwde peltiers?
En ik hoorde een paar posts terug iemand ergens zeggen dat Swiftech beter was als DD? Is dat werkelijk waar?

edit:

DangerDen Maze3-1 vs. SwifTech MCW462-UHT

Pros and Cons:

MCW462-UHT Pros:
- The best performing block.
- Most complete kit including gaskets and instructions.
- Upgrading the MCW462-UH to the TEC kit very easy.

MCW462-UHT Cons:
- More expensive solution.
- Larger block, may not fit all motherboards.

Maze3-1 Pros:
- Cheaper solution.
- Can get it with different looking tops.

Maze3-1 Cons:
- No waterproofing gaskets included
- Performance wasn't as good as the MCW462, but still great performance.
- Instructions not included - web instructions are okay for experienced overclockers.
- Can't add a TEC to the standard Maze3.

Hmm, ik heb nu een DDmaze 2-2. Is het de moeite waard om over te stappen naar zo'n Swiftech blokje icm een TEC, of gewoon een peltier onder mijn huidige blokje stoppen?

[ Voor 67% gewijzigd door arnoman op 08-05-2003 11:34 . Reden: review gevonde ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 09:23:
Ik ga zo meteen effe koper bestellen voor mijn watercool setup.
Het wordt allemaal gemonteerd op een Mst k7t266 pro2.

De maten die ik bestel:
CPU 74*77 mm
Northbr. 42*42 mm
GPU 47*55 (Asus V7700 Deluxe, geforce 2)

Redelijk?

Ga het bestellen bij www.motorenco.nl
Je moet wel rekening houden met het bevesigen van die blokken.

Maar hoe bestel je daar? En leveren ze het ook per post enzo? Het moet natuurlijk wel puur koper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net gebeld. Je moet het persoonlijk ophalen. Je komt langs, bestel, wacht en je krijg het.

Wat wel zo is dat je 1 maat standaard moet doen (20, 30, 40, 50 etc. mm) en de andere zelf bepalen. Anders moeten ze frezen en kost het je heeeeel veel arbeidsloon.

Maar voor wat ik wou bestellen.
2*cpu
2*NB
2*Gpu
zou 40 euro excl. btw gaan kosten.

Is dit redelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een paar vraagjes om hier te zetten :):

Ik ben van plan een watercooling aan te leggen maar zit toch heel fel te twijfelen over welke cpu blok ik zou nemen :? :

- DangerDen Maze 3
- Innovacool rev 3.0
- Icebear-Systems MC1 (

Ook zou ik toch liever een setje nemen omdat ik nie zo handig ben in het in elkaar prutsen van alles dus dacht ik mss een set van & van deze blokken. Kunnen jullie mij mss ene aanraden zoals bvb de set van Icebear ( http://icebear-systems.de...ListPage1.htm?cat=WG%2007 )

Bedankt _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

persoonlijk zou ik voor de maze 3 gaan, mooi blok met ook erg goeie prestaties (en mooie prijs)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens dit is icebear ook nie slecht en vind het persoonlijk ook mooi: http://www.watercoolplanet.de/index.php?menue=9 ==> Wasserkühler Hersteller

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

icebear: 79,50* €
Maze 3: 56 € in pricewatch en 59 € @ XXLcases.nl
Innovacool rev 3.0: 99 voor zover ik weet

Keuze voor mij snel gemaakt: maze 3. Niet duur, erg goede prestaties, en mooi.

Maar dat is mij beredenering ):

(en dan toch Tha_mafkees blokjes kopen :P)

[ Voor 10% gewijzigd door sapphire op 08-05-2003 17:37 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 14:44:
Ik heb net gebeld. Je moet het persoonlijk ophalen. Je komt langs, bestel, wacht en je krijg het.

Wat wel zo is dat je 1 maat standaard moet doen (20, 30, 40, 50 etc. mm) en de andere zelf bepalen. Anders moeten ze frezen en kost het je heeeeel veel arbeidsloon.

Maar voor wat ik wou bestellen.
2*cpu
2*NB
2*Gpu
zou 40 euro excl. btw gaan kosten.

Is dit redelijk?
Dat is zeker redelijk. Die lui moeten dan uit hun balken (hoe dik zijn ze?) een blokje zagen, en daar zijn ze ook wel ff mee bezig. En het kost natuurlijk materiaal :)

Je moet wel ff vragen hoe zuiver het is. Onzuiver koper is goedkoper en heeft een hogere warmteweerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kost hun niet zo onwijs veel moeite. Ze hoeven alleen maar stukken van een balk af zagen. Maar ik zal nog vragen of het zuiverkoper is. Hopelijk dan binnen 2 weken ons koper binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x 40x40x10
2x 50x50x10
Die maten zijn het ongeveer? Dan is 47,60 (incl.) niet echt veel. Kan me bijna niet voorstellen dat het zuiver koper is of echt een mm of 10 dik. Als het wel is zou het natuurlijk heel mooi zijn, als je het zelf kan frezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 08 May 2003 @ 21:56:
Het kost hun niet zo onwijs veel moeite. Ze hoeven alleen maar stukken van een balk af zagen. Maar ik zal nog vragen of het zuiverkoper is. Hopelijk dan binnen 2 weken ons koper binnen :)
Ik wil zelf nog een southbridge blokje maken en een eenvoudige voor m'n GF4mx440. Die zijn even groot. Ik wil dus 3 blokjes, 1 dezelfde aan koper. maar ik kan het niet echt vinden, anders ga ik heel denhaag wel afbellen :S

Ik wilde wel een beetje diepe blokken, 2cm. Kan jij iets voor me regelen? Ik wil wel ff een mailtje droppen :) ik geloof dat je dan blokken van 3 bij 3 cm moet hebben ofzo toch? of misschien 4? Nou ik kan zelf altijd op maat zagen, ik meet het wel op anders.

Kijken wat ik kan met een boormachine. Een dunne plaat koper heb ik hier wel liggen als deksel om erop te doen :)

Maar kun jij iets voor me regelen? Natuurlijk betaal ik verzendkosten + kosten koper + kosten moeite :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Kan je beter heel Den Haag gaan afbellen hoor!

Maar als je geen frees heb kan je het net zo goed met een kolomboor doen. De koelresultaten maken niets uit, en je kan er erg goede blokjes mee maken. Kijk maar eens op overclockers.com!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Kan antivries ook met gewoon kraanwater in je resevoir of is dat niet al te goed ?
Ik ben namelijk vergeten gedestileerd water erin te gooie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zyn de swiftech mcw-5000 en mcw-50 mss ook goed voor een heel goed koeling en welke cijfers zou ik dan kunnen halen met mijn systeem:
(prijs maakt nie echt uit dus andere voorstellen mogen natuurlijk ook, ik wil gewoon een mooi en presterende WC) 8)7
PIV 2.8 Ghz
512 DDR
120 Gb
Radeon 9700 pro

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Dark0z schreef op 09 May 2003 @ 11:38:
Kan antivries ook met gewoon kraanwater in je resevoir of is dat niet al te goed ?
Ik ben namelijk vergeten gedestileerd water erin te gooie :)
Kan best, afhankelijk van de waterhardheid (kalk in het kraanwater) in je gemeente zullen je blokjes enzo een beetje gaan verkalken, maar dat valt meestal wel mee.
Antivries is ook alleen nodig als je onder de 0 komt en als je verschillende metalen door elkaar heen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

hmm in deze gemeente zit er best wel wat kalk in het water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Wat belet je om er gedistilleerd of gedemineraliseerd water in te gooien? Kost bijna niets en is overal te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een maandje of 3 a 4 met kraanwater geklooid, een emmer als reservoir en er zat er een flinke hoeveelheid slijmerig bruin spul in de slangen en ook in mn blokje. Dit schijnt van de kalk te komen. Sinds er demiwater in andere slangen zit heb ik nergens last meer van. Ik zou dus toch maar demiwater gebruiken als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

ok :) zit gelukkig nog niet in m'n watercooling setupje :)
binnenkort ff gedestileerd water kopen en nog wat koelvloeistof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Dat gedistilleerd water is je koelvloeistof :D

Je bedoelt antivries oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hi

Ik heb een vraagje
Ik krijg binnekort een Eheim 1048 pomp. Deze komt net onder mijn HD te staan. Kan dit kwaad?? Moet ik oppasses met data verlies?? Een ander plek heb ik helaas niet

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Niet online
ken schreef op 09 May 2003 @ 21:26:
Hi

Ik heb een vraagje
Ik krijg binnekort een Eheim 1048 pomp. Deze komt net onder mijn HD te staan. Kan dit kwaad?? Moet ik oppasses met data verlies?? Een ander plek heb ik helaas niet
Als ik jou was, zou ik toch een beetje oppassen...... je kan misschien het beste zo'n standaard Eheim 'magnetisme-afschermend-omhulsel' kopen 8)7

Al zijn die wel vreselijk duur.....majah een HD die helemaal van slag raakt kost je nog meer (tijd en moeite) :/ Dus zou ik zeker magnetisch afschermen :o :P

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Tweeke schreef op 09 May 2003 @ 21:47:
[...]
Als ik jou was, zou ik toch een beetje oppassen...... je kan misschien het beste zo'n standaard Eheim 'magnetisme-afschermend-omhulsel' kopen 8)7

Al zijn die wel vreselijk duur.....majah een HD die helemaal van slag raakt kost je nog meer (tijd en moeite) :/ Dus zou ik zeker magnetisch afschermen :o :P
en waar kan ik dit vinden??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Dat slaat nergens op hoor. Er is hier volgens mij niemand die ook maar 1 byte is verloren door zn pomp. (direct dan hè ;) , indirect meerdere Gbytes natuurlijk )
En dat omhulsel is wel extreem gelijk, met wat doe-het-zelf dingen lukt het ook. Gebruik de search maar eens, er is al behoorlijk veel over geleuterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Nu online
Tweeke schreef op 09 May 2003 @ 21:47:
[...]

Jammer voor jou dan weer dat die magnetische afscherming alleen voor de Eheim 1046 te verkrijgen is (in duitsland!). En het valt allemaal wel mee hoor, ik heb onder mijn pomp een 4 schijvige raid config staan en die hebben nergens last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb al maanden een Sicce Idra (die zogezegd niet afgeschermd is itt de Eheim) onder m'n HDD's (RAID0-array) draaien en het werkt perfect.. Geen verlies van data of prestatie.

Ik vind dat hele gedoe rond 'afscherming' nogal onzin.. In je PC zal je het echt niet merken. Het enige wat er misschien kan gebeuren is dat het beeld van je monitor wat gaat trillen als de pomp er vlak naast staat, maar dat zal je ook met een Eheim hebben, die zogezegd wel afgeschermd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twynn
Jupiler schreef op 10 May 2003 @ 12:28:
Ik vind dat hele gedoe rond 'afscherming' nogal onzin.. In je PC zal je het echt niet merken. Het enige wat er misschien kan gebeuren is dat het beeld van je monitor wat gaat trillen als de pomp er vlak naast staat, maar dat zal je ook met een Eheim hebben, die zogezegd wel afgeschermd is.
Klopt.. Magnetische velden hebben niet echt invloed op harddisks.. (zonder dat je het weet zijn er al veel magnetische velden binnen in je pc).
Sterker nog: in een harddisk zelf zit een hele sterke magneet.. (lineaire motor voor de koppen te bewegen).

't kan inderdaad wel storen op je monitor, of op je geluidskaart o.i.d.

En als je het echt niet vertrouwd kun je nog altijd zelf een construktie maken met een kooi van faraday principe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Nu online
Met mijn Eheim 1048 heb ik daar idd last van. Als ik mijn case tijdens lan's naast mijn monitor zet dan gaat het idd niet helemaal goed met het beeld! Vreemd genoeg had ik met mijn Sicce Idra hier geen last van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb er wel heel lichtjes last van met m'n Sicce Idra op LAN's.. Maar dan staat de pomp echt op 10cm van de monitor ofzo. Thuis is het bijna een halve meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

o damn.. goed dat je er op wijst.. mijn pomp komt namelijk op zon 20 cm vanaf mn beeldscherm.. maarjah ik verzin wel iets.. kan de afstand iets "rekken" naar de 30 à 35 cm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wdekreij schreef op 10 May 2003 @ 13:46:
o damn.. goed dat je er op wijst.. mijn pomp komt namelijk op zon 20 cm vanaf mn beeldscherm.. maarjah ik verzin wel iets.. kan de afstand iets "rekken" naar de 30 à 35 cm..
Als je 'n stalen kast hebt zonder raam, dan heb je wat je beeldscherm betreft misschien geen last. Maar izzie van aluminium of hebbie een mooi kijkvenster, dan kan het 'n probleem vormen. Oplossingen zijn: afstand bewaren, stalen kast zonder venster (saai :D), afscherming of 'n LCD :).

[ Voor 4% gewijzigd door _XipHiaS_ op 10-05-2003 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
En die afscherming kan je mooi maken van het stukkie dat je uit je zijpaneel heb gezaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
hmz, hoe groot is de kans dat dataverlies optreedt n.a.v. magnetisme van de pomp? Ik heb mijn Eheim 1250 dus ook onder de hdd's in mn chieftec kast zitten. Nu wil dus de laatste tijd mijn harddisk zich plotseling ophangen en crachen :'( Tenminste, ik denk dat het de harddisk is maar misschien ook iets anders..... Zou ik die pomp dan nog moeten afschermen omdat de hdd;s in de war komen? Het zijn Western Digital WD800JB's (2*).

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Aesculapius schreef op 10 May 2003 @ 17:53:
hmz, hoe groot is de kans dat dataverlies optreedt n.a.v. magnetisme van de pomp? Ik heb mijn Eheim 1250 dus ook onder de hdd's in mn chieftec kast zitten. Nu wil dus de laatste tijd mijn harddisk zich plotseling ophangen en crachen :'( Tenminste, ik denk dat het de harddisk is maar misschien ook iets anders..... Zou ik die pomp dan nog moeten afschermen omdat de hdd;s in de war komen? Het zijn Western Digital WD800JB's (2*).
Waren de eheim's niet magnetisch afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

wel beetje maar niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

vlgens mij is eht dus echt aanstelleritis met dat dataverlies, als het echt zo erg was was dat echt wel bekend onder menig tweaker.
btw. in me pc speaker zit ook een aardige magneet, die zit iets van 10 cm van me HD af daar heb ik toch ook geen last van.
En een HD zit toch al beschermd in een metalen jasje :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Nu online
wdekreij schreef op 10 mei 2003 @ 21:11:
wel beetje maar niet helemaal
Maakt dus geen ruk uit met de 'niet' afgeschermde Sicce Idra's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Om het te bewijzen kan je een werkende harde schijf naast je monitor houden. Je zal zien dat die HDD meer invloed heeft dan de pomp :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Misschien een betere vraag: HOE kan je eigenlijk het beste je pomp afschermen? Er moet een kooi omheen ok, maar van wat voor materiaal?
En is een Eheim 1046/1250 een pomp voor op het droge of in je reservoir. Want bij een pomp in het reservoir hoef je het niet af te schermen, door het water... toch? :?

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Silentpuma schreef op 11 May 2003 @ 19:44:
Misschien een betere vraag: HOE kan je eigenlijk het beste je pomp afschermen? Er moet een kooi omheen ok, maar van wat voor materiaal?
En is een Eheim 1046/1250 een pomp voor op het droge of in je reservoir. Want bij een pomp in het reservoir hoef je het niet af te schermen, door het water... toch? :?
Het hoeft niet, maar als je het perse wilt doen: kippengaas. Gewoon wat kippengaas eromheen buigen, dat houdt wel de meeste straling tegen. En je slangen passen er ook nog makkelijk door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Aikon schreef op 11 mei 2003 @ 19:46:
[...]

Het hoeft niet, maar als je het perse wilt doen: kippengaas. Gewoon wat kippengaas eromheen buigen, dat houdt wel de meeste straling tegen. En je slangen passen er ook nog makkelijk door. :)
Eh, kippengaas lijkt me niet geschikt. Kippengaas is leuk voor elektronische storingen (kooi van Faraday) en zal tegen hoogfrequent elektromagnetische maar niet voor laagfrequent of permanent magnetische velden werken, daar zijn de gaten te groot voor.
Wel leuk dat je kippengaas even aanhaalt, want ik was zelf van plan om dit achter m'n raam te gebruiken om zo toch nog FCC verantwoord te kunnen PC-en :D, en geen last van storing van mobieltjes of wat dan ook de PC in te laten, want die komen vaak te sterk audioinstallaties binnen, en brengen vaak zelfs 'n CRT monitor aan't golven :D.

[ Voor 9% gewijzigd door _XipHiaS_ op 12-05-2003 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
_XipHiaS_ schreef op 12 May 2003 @ 09:50:
[...]

Eh, kippengaas lijkt me niet geschikt. Kippengaas is leuk voor elektronische storingen (kooi van Faraday) en zal tegen hoogfrequent elektromagnetische maar niet voor laagfrequent of permanent magnetische velden werken, daar zijn de gaten te groot voor.
Wel leuk dat je kippengaas even aanhaalt, want ik was zelf van plan om dit achter m'n raam te gebruiken om zo toch nog FCC verantwoord te kunnen PC-en :D, en geen last van storing van mobieltjes of wat dan ook de PC in te laten, want die komen vaak te sterk audioinstallaties binnen, en brengen vaak zelfs 'n CRT monitor aan't golven :D.
Is alu folie misschien een idee? geleid ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het wel of niet goed geleiden maakt voor de kooi van Faraday niet bijster veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is 20 euro voor een Sicce Nova 800l/uur duur? Heb die namelijk net uit belgie gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nopez niet duur, gewoon rightprice.. alhoewel je ze voor 12 euro kan krijgen is dit geen slechte aankoop hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je ze dan voor 12 euro kopen? Bij ocshop zijn ze 22 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O bij ons in de viszaak/dierenspecialzaak als aqaurium pompjes. Ze hebben daar zelfs Eheim staan :P, silicone slangen met diameters van 8t/m12 cm. Misschien is het stiekum een tweakershop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12 euro is dan echt niet duur. Waar zit die viszaak dan?

Ik wil met mijn huisgenoot een homemade waterkoeling maken.
Maar zit nog met een paar kleine vragen.

Ten eerste hebben we een Sicce 800l/h pomp. Wat is de maat slangen die ik het beste kan gebruiken, 8*12 of 12*16?

En hoeveel inch slangpilaren moet ik dan gebruiken bij mijn blokjes? Ik bestel ze hier: http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=235&p=l&g=208

Als het goed is woensdag koper bestellen.
Dan volgende week radiator + reservoir regelen en blokjes koper boren.

We doen trouwens de pomp in het reservoir. Het scheelt bijna niks in temp en het is veeeeel makkelijker met de pomp. De aansluiting van de slang op de pomp mag best een beetje lekken in het reservoir. Dan doet ie maar 780 l/uur O-)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
pierre-oord schreef op 12 mei 2003 @ 11:15:
[...]

Is alu folie misschien een idee? geleid ook :)
Het gaat erom dat je een fero metaal gebruikt, aluminium is 'n non fero metaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nog een idtje voor een ander reserviortje voor Aquarius II want dat ding is al 2x lek gegaan bij mij en ik vind hem lelijk :/ Maarjah er zijn nergens reservoirs te koop die 6/7mm aansluiten hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon effe naar de blokker lopen :) Hebben ze genoeg tupperware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

jah, en hoe wil je dat waterdicht krijgen ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel een bakje kunnen kopen en daar 2 gaten in maken en dat dichtkitten fzo maarjah beter als kan ik gewoon zo'n ding kopen met 6mm aansluitingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

sapphire schreef op 12 mei 2003 @ 21:27:
jah, en hoe wil je dat waterdicht krijgen ?
Tupperware is bulletproof :) ,Hehehe ik gebruik het toevalig ook :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

heeft er iemand wat pics van wat tupperware reservoirs voor wat ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

vroeg ik ook als eens, niet echt veel reactie :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste reply in het kleine mods topi in sub 22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Laatst online: 29-07 20:22

JWR

OK, ik heb nu 2 blokjes gepolijst (van de 3)
Ik heb schuurpapier gebruikt, 600, 800, 1000, 1200.
(1200 was de kleinste korrel die ze daar hadden)

Nu staat in de FAQ dat je met 1200 of 2000 max kan polijsen.
Nu vraag ik mij af is het echt nodig om ze met korrel 2000
te polijsen?

Of zijn er hier ook mensen die tot en met 1200 zijn gegaan.
Als koelprut gebruik ik Artic Silver 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hehehe hier een plaatje dan van me bakje :)
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/14.jpg
Ziet er niet uit maar is zeker waterdicht en toch zeker zo effectief als zo'n productie reservoir :r

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb toch maar een Innovatek Tank-O-Matic besteld.. Niet dat ik zelf geen reservoir kan maken (heb net nog een mooie gemaakt van een 80mm PVC-buis), maar het stevig bevestigen aan de kast is dan steeds een probleem.. En het reservoir zo mooi maken als die Tank-O-Matic is donders moeilijk, vooral als je niet genoeg materiaal en grondstoffen (plexi buis etc) hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op 12 mei 2003 @ 23:07:
Hehehe hier een plaatje dan van me bakje :)
[afbeelding]
Ziet er niet uit maar is zeker waterdicht en toch zeker zo effectief als zo'n productie reservoir :r
Welke rad heb jij? Welke afmetingen hebben die? Ziet er wel Koel uit. Heb je die fanducts er zelf op gemaakt? zo ja, waarvan heb je die gemaakt? (solly voor die many kwestions :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duct meestal uit schoenendoos karton, heeft ze zelf gemaakt. Verder lijkt het op een volvo copper rad... maar goed laat het woord over aan Speedy-j :P!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

helpt dat antivries ook tegen algen en dat andre gebeuren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ja.. Anders zou ik 't niet aanraden in de FAQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 23:53:
[...]

Welke rad heb jij? Welke afmetingen hebben die? Ziet er wel Koel uit. Heb je die fanducts er zelf op gemaakt? zo ja, waarvan heb je die gemaakt? (solly voor die many kwestions :) )
Hey ,mijn rad is 28CM hoog en 16 breed en is van het merk Volvo
De fanduckt is van staal ,Gemaakt uit een ouwe zijdeur van een case :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 14:34:
Ik wil met mijn huisgenoot een homemade waterkoeling maken.
Maar zit nog met een paar kleine vragen.

Ten eerste hebben we een Sicce 800l/h pomp. Wat is de maat slangen die ik het beste kan gebruiken, 8*12 of 12*16?

En hoeveel inch slangpilaren moet ik dan gebruiken bij mijn blokjes? Ik bestel ze hier: http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=235&p=l&g=208

We doen trouwens de pomp in het reservoir. Het scheelt bijna niks in temp en het is veeeeel makkelijker met de pomp. De aansluiting van de slang op de pomp mag best een beetje lekken in het reservoir. Dan doet ie maar 780 l/uur O-)
Heeft iemand misschien antwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de slangen moet je 8mm binnen hebbe en 10/12 mm buiten... beter 10 anders lijkt het allemaal zo druk en dik. De maat eurhmm moet ik ff na denken...BRB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-J schreef op 13 mei 2003 @ 09:48:
[...]

Hey ,mijn rad is 28CM hoog en 16 breed en is van het merk Volvo
De fanduckt is van staal ,Gemaakt uit een ouwe zijdeur van een case :)
Waar heb je deze rad vandaan als ik vragen mag? (uit welk type volvo :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 11:20:
[...]

Waar heb je deze rad vandaan als ik vragen mag? (uit welk type volvo :) )
Ik heb hem van de sloop ,het is er eentje uit een S70 :)
Bijna niet te krijgen hoor ,dus doe geen moeite..
Je zou wel naar een Volvo 740 kachelrad kennen zoeken ,die zijn bijna gelijkwaardig aan die van de S70
De maten zijn hetzelfde ,alleen de dikte is een CM minder dacht ik

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.