Ik zit met een vraagje, maar ik ben niet zeker of het hier thuis hoort, als het hier niet hoort, sorry dan, niet kwaad zijn
Het zit zo: mijn huidige pc (zie sig, not oc'ed) maakt door mijn koeler (Volcano 6Cu+) enorm veel lawaai. Hij is al verandert naar 5400RPM ipv de standaard 7400RPM maar nog steeds vind ik hem te luid. Hij staat op mijn kamer en het stoort echt om dan te proberen leren als ie aan staat.
Ander feit is dat de koeler helemaal niet zo performant is. Nu valt alles nog goed mee, maar vorige zomer, toen het in de augustus maand zo enorm warm was in België ging mijn cpu gewoon over de 70°C terwijl hij niet echt stressed was...dit vind ik ook niet echt normaal en ik wil niet nog een luidere koeler kopen.
Long story short: ik wil waterkoeling deze zomer.
De bedoeling is dat mijn pc op een aanvaardbare temperatuur blijft (ik ga niet overclocken) maar vooral dat hij eindelijk eens stil is.
Ik heb de laatste weken al heel wat afgelezen, maar ik kom er niet echt uit. Ik zou het graag zo betaalbaar mogelijk houden maar toch ook kwaliteit hebben. Nu zit ik met een paar vragen die ik niet meteen kan beantwoorden:
Mijn pc heeft buiten de koeler ook nog twee fans op de PSU, een fan op de GPU en een op de chipset.
Maken deze koelers veel lawaai en moet ik voor de GPU en chipset ook koelblokken kopen? of hoor je die koelers amper?
Buiten dat zie ik ook heel wat merken met koelblokken, en sinds ik geen ervaring heb weet ik niet goed wat kiezen. Zoals ik al gezegd heb, het hoeven geen superprestaties te zijn, zolang het goed zit en stil is ben ik al tevreden...
Sorry voor deze lange tekst, voor jullie komt dit waarschijnlijk over alsof ik te lui ben om zelf te zoeken...maar na alle reviews zie ik gewoon door het bos de bomen niet meer...enige hulp is welkom. Dank aan allen