[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.363 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
1000 :)
Nou, ff een testresultaat: Een Nova geeft idd trilingen aan je monitor. Maar op een halve meter afstand is dan verdwenen.
Als je er een staalplaat van 1mm dik tussen houd scheelt dan 20%. En als je de pomp met de zijkant naar je beeldbuis richt trilt die heviger. Ongeveer 30%.
als ik mijn pomp 20cm NAAST de beeldbuis hou met een staalplaat ertussen, zijn de trillingen vrijwel weg.

Conclusie: Als je je pomp (sicce) niet gelijk achter je window hebt staan kan die best dicht naast je monitor.
Met dank aan: de bovendeksel van mijn stalen case en mijn Sicce NOVA pomp. De testmonitor was een Fujitsu c786

Je moet je posts toch wel nuttig maken he? ;) :+

[ Voor 172% gewijzigd door bredend op 19-05-2003 19:30 . Reden: en dat is 5.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Blijft nog even open, ik ga nog de laatste stukjes toevoegen aan de FAQ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
wdekreij schreef op 19 May 2003 @ 18:46:
...
en ik kom net iets tegen wat ik zelf eigenlijk al zocht en misschien ook wel in de startpost kan, namelijk deze:

http://www.deviantpc.com/articles/ati9700wc/index.shtml

hierin staat hoe die persoon waterkoeling voor zijn geheugen van zijn ati-videokaart heeft gemaakt. (let niet op de hoeveelheid slangen een paar pagina's verderop :))

kan dees nie in jou IA jupiler? wedden dat er binnen no-time een boel worden besteld!
Die zijn idd wel erg om van te :9~
Overigens lijken ze ook wel erg veel op die GF FX ramwaterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is niet raar kijk naar de author: Bladerunner
is dezelfde gast als die van die GF FX koeling

kijk maar eens op zijn site

http://www.zerofanzone.co.uk

die gast doet echt vette dingen: heeft een reservoir/rad in de grond liggen in zijn tuin speciaal voor zijn pc

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2003 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:12

sapphire

Die-hard pruts0r

leuk als je naar een LAn party gaat :P

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:29

Goku33

Ownage!

Hoe het eindresultaat er ook uitziet heh...
Afbeeldingslocatie: http://images.deviantpc.com/articles/ati9700wc/r300wc027.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
Dat ziet verdacht veel uit als mijn 9700 Pro :) (hercules dus). Dus ik wacht af op de eerste inkoopactie voor wc-blokjes voor Radeon-geheugenchips. Is alleen nog de vraag, bij hoeveel mensen een dergelijke constructie passend is. Misschien een soort universele maken.

Of misschien wil Tha_Mafkees wel voor mij een blokje op maat maken, omdat ik zo'n grote bestelling heb gedaan bij de laatste IA ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

wat vind jij een grote bestelling?

en puur uit nieuwsgierigheid, zouden jullie wel of niet zon koeling kopen (voor de 9500/9700 (pro) lay-out?)

Poll: zouden jullie zo'n liquid memory koeling kopen?
ja
nee
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=2163&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 88% gewijzigd door wdekreij op 19-05-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Universal Creations schreef op 19 mei 2003 @ 19:47:
[...]

Dat ziet verdacht veel uit als mijn 9700 Pro :) (hercules dus). Dus ik wacht af op de eerste inkoopactie voor wc-blokjes voor Radeon-geheugenchips. Is alleen nog de vraag, bij hoeveel mensen een dergelijke constructie passend is. Misschien een soort universele maken.

Of misschien wil Tha_Mafkees wel voor mij een blokje op maat maken, omdat ik zo'n grote bestelling heb gedaan bij de laatste IA ;)
doe dan meteen mem blokjes voor een Radeon9800PRO 256DDR2, want die ga ik kaufen, en ik was al van plan daar memblokjes voor te bouwen, zo moeilijk is dat niet, maar als jullie mij werk uit handen willen nemen >:)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ik weet niet zeker maar ikdacht dat daar de de geheugen-chips op dezelfde plaats zat als bij de 9700(/9500) maar dat weet ik niet zeker.

Jupiler, wat voor vreesmachine gebruikt Tha_Mafkees eigenlijk? een handmatige of automatische?

Ik zie het namelijk wel zitten om in de zomervakantie van die geheugen koeling te maken, en als ik dan toch bezig ben en het gaat een beetje, dan wil ik er wel meerdere maken maybe (voor een IA dus) maar als ze bij een andere IA zouden komen dan doe ik geen moeite en bestel daar dan gewoon een setje:)

[ Voor 11% gewijzigd door wdekreij op 19-05-2003 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
bredend schreef op 19 mei 2003 @ 19:12:
1000 :)
Nou, ff een testresultaat: Een Nova geeft idd trilingen aan je monitor. Maar op een halve meter afstand is dan verdwenen.
Als je er een staalplaat van 1mm dik tussen houd scheelt dan 20%. En als je de pomp met de zijkant naar je beeldbuis richt trilt die heviger. Ongeveer 30%.
als ik mijn pomp 20cm NAAST de beeldbuis hou met een staalplaat ertussen, zijn de trillingen vrijwel weg.

Conclusie: Als je je pomp (sicce) niet gelijk achter je window hebt staan kan die best dicht naast je monitor.
Met dank aan: de bovendeksel van mijn stalen case en mijn Sicce NOVA pomp. De testmonitor was een Fujitsu c786

Je moet je posts toch wel nuttig maken he? ;) :+
Met de Sicce Nova die ik had voordat die Eheim zijn plek had vervangen had ik er vrijwel geen last van :(

By the way.................pompje ratelt nogsteeds :( hoelang kan het duren voordat alle lucht eruit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
wdekreij schreef op 19 May 2003 @ 20:03:
wat vind jij een grote bestelling?

en puur uit nieuwsgierigheid, zouden jullie wel of niet zon koeling kopen (voor de 9500/9700 (pro) lay-out?)

[poll]
Niet nee voten omdat je geen Radeon 9500/9700/9800 hebt please.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

uhm dat maakt nix uit eigenlijk.. het gaat er alleen om hoeveel mensen er op ja klikken eigenlijk zodat er een beetje overzicht is hoeveel mensen dat wel zouden willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Misschien pompje eens een beetje kantelen zodat de lucht er beter uit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
hmm eens proberen............hopen dat mijn slang goed blijft zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook gewoon goed schudden met je rad tot alle lucht eruit is, dan bijvullen en weer draaien. Paar keer herhalen zodat je zeker weet dat alles vol met water zit. Dan hoor je m niet meer (of er moet iets gaan lekke :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ja maar alles is vrijwel ontlucht maar het ratelt gewoon maar ik zie geen belletjes door de slangen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
sorry kan mijn laatste post om een 1 of andere reden niet editen dus heir ff een losse reply met het geluid dat mijn pompje maakt.

http://www.xs4all.nl/~johsonja/pompje.mp3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Houston, we have a four o four!

http://www.xs4all.nl/~johsonja/pompje.wav zou 't moeten doen.. Klinkt echt als het geratel van lucht.

[ Voor 63% gewijzigd door Steve op 19-05-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Dus gewoon laten draaien en hopen dat het er snel uit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Zié je de luchtbelletjes, of op z'n minst een vertroebeling in het water?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Jupiler hoe gaat ie met deel IV? ;)
Al 13 mensen voor Liquid Mem cooling op de Radeon, gaat lekker zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Wel een beetje vertroebeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Lucht dus. Reservoir of andere ontluchting wel op het hoogste punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Wat voor vloeistof heb je gebruikt? En hoeveel water zit er in je systeem? Wat is het hoogste punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
nope.......kan niet echt in mijn last :S (qua reservoir dan.)

En ik heb ook geen T-stuk om het te ontluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Goku333 schreef op 19 May 2003 @ 19:43:
Hoe het eindresultaat er ook uitziet heh...
[afbeelding]
Wow dat ziet er netjes uit! Dat wil ik ook wel gaan doe als ik waterkoeling ga gebruiken. Vertel er wat meer over plz :) wat splitters of dergelijke heb je gebruikt voor de slangen?

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Je hebt toch die NExtcool Reservoir/pomp combinatie.
Das dan best wel vreemd, want die pomp hoort onder het water te zitten. Heb je wel bij het vullen gewacht met het aanzetten van je pomp en daarna het water peil hoog gehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Laatst online: 22-02 12:08
Als ik trouwens waterkoeling voor 2 HDD's weet te maken, kan ik ze dan 'inpakken' ?
Dus gewoonweg isoleren zodat je ze niet meer hoort ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Als je een goede warmtegeleiding kunt realiseren, waarom niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
VinnieWeiss schreef op 19 mei 2003 @ 22:58:
Je hebt toch die NExtcool Reservoir/pomp combinatie.
Das dan best wel vreemd, want die pomp hoort onder het water te zitten. Heb je wel bij het vullen gewacht met het aanzetten van je pomp en daarna het water peil hoog gehouden?
Niet meer.........die begon kuren te vertonen dus heb ik die omgeruilt en nu heb ik dus een Eheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-08 14:00
(jarig!)
Ik heb een radiator van een oude koelsetup uit een koelcel... De koelmotor was defect, dus daar had ik niks meer aan...
Dit is hem:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~liosnel/tweakers/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~liosnel/tweakers/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~liosnel/tweakers/3.jpg

Ik heb het ding schoongemaakt en eens goed bekeken. Zou dit "Nuttig" kunnen zijn?? Leuk lijkt het me in ieder geval wel!

Mijn ideeen tot nu toe:
Volgens mij is die fan niet echt bruikbaar, 230/380 volt staat erop, en zo te zien moet het ding een enorme pokkeherrie maken... Ook ben ik niet echt van plan een wervelwind in m'n slaapkamer te creeren. Zou hij het zonder fan(s) kunnen trekken door z'n enorme afmetingen?

Probleem: Mijn pompje nu (merkloos 600l/uur) gaat het heeel waarschijnlijk niet trekken, wat voor pomp heb ik nodig dit ding te kunnen verstouwen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krullebol.nl
  • Laatst online: 13-02 18:39
het nut van zo'n warmtewisselaar is dat hij gekoeld wordt.... koelen met behulp van "stilstaande" lucht heeft vrij weinig effect, aangezien de lucht niet hard verplaatst wordt. De lucht zal warm worden en mischien stijgen... maar ik vrees het ergste.

Ik zou er in ieder geval een waaier op zetten. (en geen 8 x 8 casefan 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
(jarig!)
Krullebol schreef op 20 May 2003 @ 01:00:
het nut van zo'n warmtewisselaar is dat hij gekoeld wordt.... koelen met behulp van "stilstaande" lucht heeft vrij weinig effect, aangezien de lucht niet hard verplaatst wordt. De lucht zal warm worden en mischien stijgen... maar ik vrees het ergste.

Ik zou er in ieder geval een waaier op zetten. (en geen 8 x 8 casefan 8)7 )
Ik las in de faq dit stukkie:
Een grotere radiator heeft weinig airflow nodig. Stille 120mm fans (op een paar cm afstand) of een airduct met één fan volstaat ruimschoots.
Aan de hand daarvan dacht ik... Misschien, omdat het ding zoooo enorm is... B)

[ Voor 30% gewijzigd door liosnel op 20-05-2003 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

zet hem in de kelder met die grote fan erop.

wat ik me nu bedenk, waarom legt niemand zijn radiator in een bak met water.

wel bewegend water, uiteraard. koelt dat niet veel beter dan radiator in de lucht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Nee.. Want dan krijg je een vicieuze cirkel, het water in je systeem neemt de warmte van je CPU op, dat gaat naar je rad en wordt dan weer opgenomen door dat bakkie met water.. En dan kan het nergens meer heen.

Bedoeling is dat alle warmte in de lucht gaat, die kan in theorie oneindig veel warmte opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:29
liosnel schreef op 20 mei 2003 @ 00:57:
Mijn ideeen tot nu toe:
Volgens mij is die fan niet echt bruikbaar, 230/380 volt staat erop, en zo te zien moet het ding een enorme pokkeherrie maken... Ook ben ik niet echt van plan een wervelwind in m'n slaapkamer te creeren. Zou hij het zonder fan(s) kunnen trekken door z'n enorme afmetingen?
Oplossing: een ventilator zoeken op de sloop voor auto-radiators. Die zijn erg groot en zijn werkbaar op 12V, dus ook op 7V, wat hem meteen wat stiller maakt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liosnel
(jarig!)
wdekreij schreef op 20 May 2003 @ 07:38:
zet hem in de kelder met die grote fan erop.

wat ik me nu bedenk, waarom legt niemand zijn radiator in een bak met water.

wel bewegend water, uiteraard. koelt dat niet veel beter dan radiator in de lucht?
Daar heb ik aan zitten denken, of buiten onder een afdakje (heb een plat dak schuin onder m'n raam, waar de PC weer vlak bij staat... Maar hoe krijg ik het water over die afstand gepompt???
Universal Creations schreef op 20 May 2003 @ 08:30:
[...]

Oplossing: een ventilator zoeken op de sloop voor auto-radiators. Die zijn erg groot en zijn werkbaar op 12V, dus ook op 7V, wat hem meteen wat stiller maakt.
Dat is nog niet eens een gek idee, laat ik dat eens proberen.. Volgens mij moet er niet zo heel veel verschil in formaat zijn.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Als je een fanduct maakt kan je die rad wel gebruiken met een wat betere pomp:
code:
1
2
3
4
5
6
 ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^
||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||
\__                F<
   \__             A<
      \____________N<

Natuurlijk maak je er dan niet zo'n hoekerig ding van.
Als je hier een 120mm fan op een paar volt doorheen laat blazen, zal de lucht er netjes doorheen gaan en door het opwarmen ook omhoog gaan en dus een betere airflow. Ook als je de fan uit zet zou je in theorie een betere luchtstroom krijgen dan wanneer je hem vertikaal heb staan.

Ik heb ook zoiets, maar dan de helft ongeveer. Kijk maar op mijn site bij de pics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Weer een vraagje van mij ;). Weet iemand of je een kabel kan kopen waardoor je de stroom kabel van de Eheim pomp op de voeding van je pc kan aansluiten. Ding zal denk ik niet zo veel stroom vreten (400W voeding zalman) en wanneer je dan je pc aanzet gaat tenminste meteen je pomp draaien en stopt de pomp zodra pc uitgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan simpelweg met een relais.
Je 12v schakelt het elais en aan de andere kant laat hij je stroom naar de pomp door. Tis zoiets als een elektronische schakelar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
We Are Borg schreef op 21 May 2003 @ 12:09:
Weer een vraagje van mij ;). Weet iemand of je een kabel kan kopen waardoor je de stroom kabel van de Eheim pomp op de voeding van je pc kan aansluiten. Ding zal denk ik niet zo veel stroom vreten (400W voeding zalman) en wanneer je dan je pc aanzet gaat tenminste meteen je pomp draaien en stopt de pomp zodra pc uitgaat.
Gewoon met relais zoals gezegd is, heb ik ook. Wat ik laatst alleen zag op www.oc-shop.nl is dat er een leverancier is die gemodde eheim pompjes heeft die op 12v werken. Kun je die eheim misschien nu ook @ 12 volt zetten, dat die gewoon watmeer ampere trekt ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:33

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ben stroom n00b maar zal eens zoeken wat zo'n ding inhoudt :P

Zeker alleen verkrijgbaar bij doe het zelf winkel of ook bij computer winkels?

GoT search is handig :) : Zie al dat je het zelf kan maken of even langs de de electronica zaak kan gaan. Doe het laatste wel, weet ik zeker dat het goed gaat en ben zelf zoals eerder gezegd niet handig met stroom ;)

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 21-05-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eeey heb ff een andere algemene noob vraag ik wilde eerst een tt aqua2 setje kopen maar ik vind het allemaal toch net ff niet goed genoeg blokje van proc is niet perfect pomp niet echt lekker etc

nu zat ik hieraan te denken:

Eheim 1046 Pomp (300l/h) (is deze sterk genoeg of toch de 1048?)
DangerDen Maze3 AMD
en een radiator weet ik niet :( weet iemand een radiator?

of ipv de eheim een Nextcool Wtank Reservoir incl. pomp

Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/wtank800.jpg
deze is dat dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ik zou voor de sicce idra gaan via de IA(=Inkoop Actie zie www.laupro.nl/ia) van jupiler, en daar ook een waterkoelblokje gaan. Een radiator zou ik van bijv. een auto-sloop halen. Mijn radiator (ligt nog in de schuur maarjah :D) was incl. verzendkosten (ik kocht het via een oude IA) minder dan 20 euro. En als je een radiator koopt met hetzelfde koelvermogen ben je VEEL meer geld kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huhmzzz het zelfde koel vermogen? Ik leer steeds weer wat bij :D btw mn case = gemod een rad uit een auto is dus eigenlijk geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Wat belet een gemodde case je om een autoradiator te gebruiken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Jupiler schreef op 19 May 2003 @ 22:45:
Zié je de luchtbelletjes, of op z'n minst een vertroebeling in het water?
soms gaat lucht gewoon mee met het schoepje (om hem zo maar te noemen) die je water in beweging brengt... en dat maakt ook geluid. dat krijg je er van zelf niet uit. Dit gaat er na een tijdje gewoon vanzelf wel uit ik heb dit zelf ook gehad... Je moet er echter niet te lang mee rondlopen want dan kan je pompje stuk gaan.

Dit hoef ik jupiler niet te vertellen want die weet het wel, maar tis meer gewoon als reactie op de poster die het probleem heeft.

Wat ik gedaan heb is 2 telefoonboeken aan de achter kant van de kast gezet, daar de achterkant op gezet zodat de case scheef naar voren staat... op die mannier kreeg ik het er uit

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

jah vraag ik mij echt af..

en elke 'echte' tweaker zorgt dat alles voor zo min mogelijk geld zo goed mogelijk is.. en aangezien zo'n auto-radiator erg goed (lees: beter) koelt en wat (lees: veel) minder geld kost.. en die sicce idra is bijna 2 x zo sterk als de eheim 1048 pomp maar een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik weet eigenlijk niet weet je wel niet hoe lelijk die dingen zijn :P
kan jij een mooie vinden of iets bedenk dat zodra je ze mod dat ze mooi worden, tuuriljk je kan ze painten etc maar niet veel meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Hoezo lelijk? Van een autorad kan je echt wel iets moois maken.. Ik had enkel een beetje chroomverf nodig, nu ziet m'n rad er 10x strakker uit dan zo'n takkeduur fabrieksding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

hmm een auto rad hoeft niet altijd beter tepresteren hoor... ten eerste die dingen moet je voordat je ze gaat gebruiken SUPER GOED schoonmaken, en ten tweede die dingen zijn gemaakt op rij lucht. klinkt vreemd maar die dingen krijgen dus nooit lucht van een fan... dus een fan der opzetten moet je ook nog even uit vogelen. Nu is dat natuurlijk nooit moeilijk.

Inderdaad, zon rad is wel lekker goedkoop, maar je hebt er wel wat meer werk van... maar wees je er van bewust dat je die dingen dus echt heel erg goed schoon moet maken

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/maxkeyner/reservoir.jpg

Hier zie je mijn reservoir ID. Ik gebruik de Y splitsing om bij te vullen.

Iemand op/aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ziet er netjes uit. Alleen zou ik een deksel op het reservoir monteren (of gewoon een extra pilaar om bij te vullen), want ik kan je zeggen dat vullen via een slangetje erg traag gaat, het water komt in de plaats van de lucht die er zit, maar het probleem is dat die lucht moet weg kunnen.. En door een slang en dan een dunne, met water gevulde trechter gaat dat echt traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Er zit een deksel op, vrees niet ;)

Je bedoelt met een extra pilaar 1 met een grotere diameter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Hoeft niet noodzakelijk een grotere diameter te zijn. Het probleem is dat de slang zich om de hals van je trechter gaat spannen, en daar kan geen lucht door.. En door de met water gevulde trechter ook al niet (af en toe een luchtbelletje). Als je de trechter echter op de pilaar steekt, kan er nog genoeg lucht langs de randen. Probleem is natuurlijk wel dat er water uit die pilaar kan lopen als het reservoir schuin gehouden wordt.

Wat je kan doen is een brede slang nemen (bv 15-18mm) en dan een dunnere trechter erin stoppen. Die brede slang kan je dan wel afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

DAMAGE schreef op 21 mei 2003 @ 17:40:
hmm een auto rad hoeft niet altijd beter tepresteren hoor... ten eerste die dingen moet je voordat je ze gaat gebruiken SUPER GOED schoonmaken, en ten tweede die dingen zijn gemaakt op rij lucht. klinkt vreemd maar die dingen krijgen dus nooit lucht van een fan... dus een fan der opzetten moet je ook nog even uit vogelen. Nu is dat natuurlijk nooit moeilijk.

Inderdaad, zon rad is wel lekker goedkoop, maar je hebt er wel wat meer werk van... maar wees je er van bewust dat je die dingen dus echt heel erg goed schoon moet maken
Ach wat als echte tweaker tie-wrap/lijm/bouw/speld/schroef je er wel wat voor inelkaar, toch?! :)

Heb pas nog een autosloop bij me in de buurt gezocht, blijken er gewoon 3 naast elkaar te zitten, beter! :P Heb al een bijna nieuwe verwarmings radiotor gevonden voor 30 pleuro`s, volledig van koper, lekker groot 210x220x55 8)7 Man wat zal die koelen... Want de gewone radiator voor de motor past natuurlijk niet in je kast, zijn meestal te vies om aan te vangen ook..

Iets wat me trouwens opviel, in die radiotoren worden de doorstromingsbuisjes in de radiotor super plat gemaakt = groter oppervlak = beter koeling. Ziet er hetzelfde uit als een Black Ice Pro, maar die zie je niet onder de 80 eurries |:-(

Ander vraagje: hoe doe je dat met het ontluchten? Bestaan daar speciale aansluitingen voor ofzo?

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke opties zijn er allemaal als radiator ik kom steeds uit bij de blackice radiators zijn er echt niet meer?

Trouwens die pomp die ik liet zien (deze)Afbeeldingslocatie: http://www.nextcool.com/wtank800big.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://www.nextcool.com/wtank800big2.jpg
met wat voor connector sluit ik dat aan toch gewoon met een molex lijkt me en dan kom ik op een ander probleem. Hier zit dus een "revil" vat in. en ontluchten werkt dat wel allemaal zo goed samen met de pomp. Dat betekent dus dat ik die pomp bovenin mn kast moet doen. is dat handig?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
jawel

www.aqua-computer-systeme.de heeft wat verschillende. de verzendkosten vallen wel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh waarom zijn al die blokken daar ineens zo goedkoop? 30euro maar ofzo ?

lama weeer :P mn duits is niet al te best zijn gewoon de fans die erop kunnen

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand deze ooit wel eens gezien?
Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/onlineshop/cuplexevo/evo11_4l_p_pnc.jpg
ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
DAMAGE schreef op 21 mei 2003 @ 17:28:
[...]

soms gaat lucht gewoon mee met het schoepje (om hem zo maar te noemen) die je water in beweging brengt... en dat maakt ook geluid. dat krijg je er van zelf niet uit. Dit gaat er na een tijdje gewoon vanzelf wel uit ik heb dit zelf ook gehad... Je moet er echter niet te lang mee rondlopen want dan kan je pompje stuk gaan.

Dit hoef ik jupiler niet te vertellen want die weet het wel, maar tis meer gewoon als reactie op de poster die het probleem heeft.

Wat ik gedaan heb is 2 telefoonboeken aan de achter kant van de kast gezet, daar de achterkant op gezet zodat de case scheef naar voren staat... op die mannier kreeg ik het er uit
Nou als ik het pompje uitzet zie ik geen belletjes en het is ook weer nei al te troebel :S kan ook aan het klax corrosie protect liggen.

Maar ik las ergens van Teflon tape tussen de "proppelor" doen zodat die niet meer kan wegbuigen van de as ofzo. Ik weet daar neit het preciese van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-09 15:04
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 18:30:
iemand deze ooit wel eens gezien?
[afbeelding]
ervaring?
http://www.home.zonnet.nl/Xtreme/

Heb hem zelf ook. Goede kwaliteit en koelt ook goed.

XP 1733 mHz temp idle 35 stressed 40 tot 45 (UT2003)
XP 1733@2343 1.9 volt mHz idle 44 (met cpucool) stressed tot 58 graden (na heel lang UT2003).

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/Xtreme/images/23.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Laatst online: 10-02 23:00
X-t-r-e-m-e schreef op 21 mei 2003 @ 19:58:
[...]

http://www.home.zonnet.nl/Xtreme/

Heb hem zelf ook. Goede kwaliteit en koelt ook goed.

XP 1733 mHz temp idle 35 stressed 40 tot 45 (UT2003)
XP 1733@2343 1.9 volt mHz idle 44 (met cpucool) stressed tot 58 graden (na heel lang UT2003).

[afbeelding]
uuu, misschien leest die van jouw de interne diode ofzo, maar dit is wel _HEEL_ erg heet. Mijn flatflow o matic, rot ding, coolt tot max 40 graden stressed...... en 45 idle. Ik zou dat ding eens goed nakijken, want dit is dus niet normaal voor WC :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Laatst online: 07:31
pierre-oord schreef op 21 May 2003 @ 22:06:
[...]

uuu, misschien leest die van jouw de interne diode ofzo, maar dit is wel _HEEL_ erg heet. Mijn flatflow o matic, rot ding, coolt tot max 40 graden stressed...... en 45 idle. Ik zou dat ding eens goed nakijken, want dit is dus niet normaal voor WC :S
nee 40 stressed en 45 idle is logisch

[ Voor 84% gewijzigd door ThomasW op 21-05-2003 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 20:12

sapphire

Die-hard pruts0r

mmmm, dejavu (don't ask)

lijkt me erg raar je, ga je vol burnk7 doen daalt je temp, zo'n processor wil ik 0ook :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Denk je cool te zijn met waterkoeling, zie je dit :)

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviews/ABIT/NF7Sv2/pic8.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Yokozuna op 21-05-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Laatst online: 14-12-2021
Yokozuna schreef op 21 mei 2003 @ 22:46:

[afbeelding]
Zo cool is dat nou ook weer niet. Wat een t*ring zooi zeg

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Yokozuna schreef op 21 May 2003 @ 22:46:

[afbeelding]
slimme gozer! hij gebruikt een aluminium rad en een koperen blok :X

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
Ja en corrosoe protect :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb eindelijk m'n Tank-O-Matic binnen (naast dat ook een 19" TFT, een Audigy en een leuk 5.1 setje maar dat terzijde :P). Nou kan je zeggen wat je wil, maar zó'n mooi resultaat kan je echt _niet_ bereiken met een home-made reservoir. De afwerking is perfect, het oogt superstrak en de bevestiging is al even goed. Ook wel sympathiek van Innovatek dat ze een zakje (lekkere :D) snoepjes meeleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
pierre-oord schreef op 21 mei 2003 @ 22:06:
[...]

Hij meet inderdaad de temps vanuit de interne diode, daarnaast draait m'n XP1733@2343 mHz. M'n proc is een DUT versie, ik vindt de temps wel aannemelijk. Daarnaast draait m'n proc uiterst stabiel, nooit vastlopers of reboots of zo. En vergeet niet die 1.9 volt, dat draagt ook bij aan die temps. En als laatste, mijn rad staat in m'n case en warmt de boel dus aardig op waardoor de radiator op den duur de warmte niet goed kwijt kan, moet ik nog wat op verzinnen....en dat heb ik inmiddels.....moet het alleen nog in uitvoering brengen :)

Daarnaast maken mij die temps niet veel uit zolang ze maar onder de 80 graden blijven. De proc kan 90 graden hebben. En m'n WC setup is stil, daar ging het mij om, en die 600 mHz overclock is toch mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huhmzz nu ik die temps van jou zie xtreme denk ik toch niet dat blokje te nemen op de pics etc zag het er nice uit maar je temps zijn echt hoog! wat voor pomp heb je en rad (grote?)

edit
laat maar :P na nog ff kijken naar je post zag ik een link een eihem pomp ennuh een blackice rad en je haalt deze temps |:(
weird ik haal die temps zelfs nu al met mn air een xp1700 @ 2,31ghz

je leidingen zijn trouwens wel nice glas helder! niet veel eerder gezien nog wat is dat voor leiding? ennuh waaar heb je alles gekocht?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyCo DaMiaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-05 09:04
We Are Borg schreef op 21 mei 2003 @ 12:09:
je kan bij perfect systems een PumpControl-O-Matic Automatische Pomp Inschakeling kopen werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Laatst online: 13-09 09:14

Blord

Hello Kitty !

Jupiler schreef op 21 mei 2003 @ 23:54:
Ik heb eindelijk m'n Tank-O-Matic binnen (naast dat ook een 19" TFT, een Audigy en een leuk 5.1 setje maar dat terzijde :P). Nou kan je zeggen wat je wil, maar zó'n mooi resultaat kan je echt _niet_ bereiken met een home-made reservoir. De afwerking is perfect, het oogt superstrak en de bevestiging is al even goed. Ook wel sympathiek van Innovatek dat ze een zakje (lekkere :D) snoepjes meeleveren.
:X LOL, dat zijn kleurstoffen voor het koelwater !! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 15:54

Mad_Demon

de dokter

Wahaha, lol! :D
Loop je nu met een gekleurde tong rond? :P

[ Voor 60% gewijzigd door Mad_Demon op 22-05-2003 07:28 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Het is duidelijk tijd voor een nieuw deel, want als je eerst alle vragen van dit topic beantwoord wilt hebben, houdt het nooit op :) Bovendien gaat het nu wel behoorlijk offtopic.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 01:23:
huhmzz nu ik die temps van jou zie xtreme denk ik toch niet dat blokje te nemen op de pics etc zag het er nice uit maar je temps zijn echt hoog! wat voor pomp heb je en rad (grote?)

edit
laat maar :P na nog ff kijken naar je post zag ik een link een eihem pomp ennuh een blackice rad en je haalt deze temps |:(
weird ik haal die temps zelfs nu al met mn air een xp1700 @ 2,31ghz

je leidingen zijn trouwens wel nice glas helder! niet veel eerder gezien nog wat is dat voor leiding? ennuh waaar heb je alles gekocht?
Ik heb alles op de radiator na bij aqua-computer gekocht, de pomp is een Eheim 1046, en die temps, daar maak ik me niet druk om. Die tempsensoren kun je pas vergelijken als je moederborden met dezelfde bios vergelijkt. Andere merken geven altijd andere temps onderling. Kijk anders ff voor temps op het forum van aqua-computer-systems of zo. Daar zijn mensen met vele betere temps, het zal wel aan m'n moederbord liggen, die hoge temps. Met m'n vroegere Zalman 3100gp op een Athlon XP1800 werd ook stressed 65 graden, niet overclocked. Dus je ziet, mijn temps worden denk ik te hoog gemeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
En daar is het vierde deel: [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel IV[/rml]

Niet-beantwoorde vragen, of vragen 'in behandeling', mag je uiteraard opnieuw plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
Okay, dan kan deze dicht :) (zit ook al dik in de 1000 posts)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.