[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.369 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 00:04:
Heb vandaag mijn nieuwe waterkoeling in elkaar gezet ( autorad,dangerdenmaze3). Daardoor heb ik mijn dure oude setje over ,die wil ik graag op mijn andere comp overzetten.

Het probleem is dat de mb geen gaten heeft om de chipsetblokje erop vast te schroeven.
Kan ik dan die chipset erop zetten dmv thermal adhesive lijm of is dat niet verstandig? Het blokje is een magnum(klax) chipsetblok.
dan is ie er ook echt niet meer af te krijgen. stel dat je dat vorige keer ook gedaan had.. dan kon je em niet zo snel meer naar die andere pc overzetten

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Poging twee voor wat plaatjes van m'n kast.

http://home.zonnet.nl/Xtreme/

Voorproefje

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/Xtreme/images/13.JPG

Voor het reservoir aan de voorkant van de kast komt nog een IDE afdekplaatje zoals tussen de CD-rom's. Hier maak ik dan nog wel iets van een small window in.

De homepage heeft MyMind ff vlug in elkaar gezet, ik had er wat problemen mee de eerste keer :)

[ Voor 53% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 26-04-2003 03:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:07

PegOpDeWeg

eej wasup?

Zie ik dat goed?
Is dat het nieuwe evo 1.1 wc blockje van aqua. kewl
Aqua rulez :P

"It's better to burn out, than fade away"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

X-t-r-e-m-e schreef op 26 April 2003 @ 03:33:
Poging twee voor wat plaatjes van m'n kast.

http://home.zonnet.nl/Xtreme/

Voorproefje

[afbeelding]

Voor het reservoir aan de voorkant van de kast komt nog een IDE afdekplaatje zoals tussen de CD-rom's. Hier maak ik dan nog wel iets van een small window in.

De homepage heeft MyMind ff vlug in elkaar gezet, ik had er wat problemen mee de eerste keer :)
Mooi gedaan. Die plexi reservoir is erg cool. Zelfgemaakt??
Kabels netjes opgeruimt. Vind alleen die window niet echt mooi. Vind hem te groot
Verder is erg mooie kast :)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 19:49
Das wel een stylisch apparaatje. Jammer dat de prestaties van het alu koelblok matig zijn. Met een Maze3 is dit natuurlijk wel te verhelpen. Leuk setje als je geld teveel hebt en het zelf allemaal niet kan/wil bouwen.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Reservoir is van transparant PVC, ik heb het zelf "bedacht en uitgetekend", m'n broer heeft het 'gelast', hij werkt bij een kunststofverwerkingsbedrijf.

En om ff op het koelblok terug te komen, tis idd een Cuplex Evo Rev 1.1

[ Voor 71% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 26-04-2003 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is iig weer leuk om na te maken :Y) . Kopen is iets anders. K heb het niet helemaal gelezen maar volgens mij zijn de prestaties niet naar de prijs...

Neemt niet weg dat het dingetje dr wel mooi uitziet en zeker voor de mensen met een kleine case erg handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Laatst online: 15:24
ik weet niet of die in dit topic past? Maar ik heb 2 radiatoren die te groot zijn voor mijn kast en ik had het idee om een houten doos/blokje/kastje te maken en daarin alles in te bouwen heeft iemand van jullie dat al eerder gedaan? en hoe dik moet het hout ongeveer worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

wdekreij schreef op 21 april 2003 @ 12:47:
Hallo,

Ik ben vast gaan brainstormen over m'n waterkoelings-setup. Deze gaat in een externe "doos" komen bovenop m'n kast. Hier zijn wat tekeningen ervan:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

let niet op de kwaliteit of kleuren van deze plaatjes, ze zijn binnen 2 minuten gemoddeld
Bij de eerste 2 afbeeldingen is het zijpaneel er wel in, in de andere 2 is deze verborgen.

Het gat in het zijpaneel is nu vierkant maar dat word uiteraard iets anders (wat weet ik nog niet)

de 2 lichtblauwe blokjes zijn 2x 120 mm UV fans, het grote blok daaronder is de radiator ( http://members.chello.nl/~a.deckers/ ).

Daaronder komt nog een pomp en een reservoir (heb geen idee welke dat word, heb dus nog geen maten en hij is er dus ook nog niet in verwerkt.

Mijn vragen:

De fans zuigen nu lucht naar boven, dus de lucht ondervandaan (daarvoor zit ook onder de radiator een gat in het zijpaneel) moet door de radiator heen. Deze staan er een stukje vandaan omdat ik ook nog ruime nodig heb voor slangen ed. Ik heb gelezen dat het niet uitmaakt of je de fans er op laat blazen of laat zuigen, maar is dit nu ook het geval, want ik laat liever de fans naar beneden blazen, maar aangezien warme lucht stijgt...

De radiator heeft (zoals je duidelijk op http://members.chello.nl/~a.deckers/ kunt zien) 1 uitgang aan de ene kant en 1 aan de andere kant. Kan ik dan beter de ingang onder doen en de uitgang boven of andersom, want dit maakt wel verschil heb ik begrepen voor luchtbellen oid..

En kan ik gewoon doen radiator > cpu > nb > pomp want dan komt er wel warm water bij m'n pomp en die kunnen zo te lezen niet altijd al te best tegen (teveel) warmte.

Heeft er iemand nog eventuele andere tips voor mij (bijv. andere indeling in mn externe kast)?
quote mezelf :P :9

Ik ga dus een kastje maken van triplex, maar de indeling moet je helemaal zelf maken, aangezien ieder weer andere maten heeft van kast, radiatoren enz..

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

X-t-r-e-m-e. Hoe heb je die foto's gemaakt van je kast? Ik kan best mooie foto's maken van de lichteffecten in mijn kast maar het is niet hoe het er 'in het echt' uitziet.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/oxigun/casemod/zijpaneel-window.jpg

De grote foto is wel heel mooi maar zonder flits en het inzetstukje is met flits.

Op het inzetstukje is te zien welke vlakken ik er nog uit moet dremelen maar waar ik nog geen tijd voor heb gehad
camera is een Nikon Coolpix 3100 maar dat moet niet uitmaken

[ Voor 8% gewijzigd door Oxi op 26-04-2003 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ismael86 schreef op 26 april 2003 @ 22:08:
ik weet niet of die in dit topic past? Maar ik heb 2 radiatoren die te groot zijn voor mijn kast en ik had het idee om een houten doos/blokje/kastje te maken en daarin alles in te bouwen heeft iemand van jullie dat al eerder gedaan? en hoe dik moet het hout ongeveer worden?
Kijk ns op mn site (http://www.geocities.com/zer0x_109/Waterkoeling.htm#DAG) voor wat ik aan het doen ben. Ik heb het alleen niet van hout gemaakt maar van een oude 486 kast. Je zou natuurlijk net zgoed hout kunnen gebruiken. Dikte van het hout lijkt mij niet zoveel uit te maken, zolang het maar sterk genoeg is. 5 mm triplex op een frame van latjes is wel sterk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
De foto's met die licht effecten zoals het plaatje in mijn reply ergens hierboven heb ik gewoon overdag gemaakt, ik geloof met flits. Die hele donkere met dat blauwe licht heb ik in het donker genomen, hierbij heb ik ook nog m'n monitor uitgezet (op aanraden van m'n vriendin :) ) , oh en dat was zonder flits. De digitale camera is een hele oude, zo één waar je direct diskettes in doet :)

Maar bij mij ziet het er in het echt ook nog mooier uit :)

[ Voor 11% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 26-04-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

X-t-r-e-m-e schreef op 26 april 2003 @ 22:28:
De foto's met die licht effecten zoals het plaatje in mijn reply ergens hierboven heb ik gewoon overdag gemaakt, ik geloof met flits. Die hele donkere met dat blauwe licht heb ik in het donker genomen, hierbij heb ik ook nog m'n monitor uitgezet (op aanraden van m'n vriendin :) ) , oh en dat was zonder flits. De digitale camera is een hele oude, zo één waar je direct diskettes in doet :)

Maar bij mij ziet het er in het echt ook nog mooier uit :)
ik pruts er nog wel wat verder mee. (is toch leuk :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze site test een twintigtal waterblokjes: hier.
(Opvallend is dat het eigenlijk allemaal Duitse producten zijn. Kijk ook even verder naar de zelfbouwblokjes: soms perfect).

Het gaat dus om de (peperdure) winnaar die een nieuwe techniek zou hebben en meerdere graden lager zit dan de eerste concurrent.
Afbeeldingslocatie: http://www.icebearsystems.de/images/fotos/kuesi_01010170a_small.jpg
Ik kan het filmpje op de site van de fabrikant niet afspelen.

Ik denk dat het blokje bestaat uit koperplaatjes (c. 0,35mm) met dunne gleuven erin, steeds haaks op elkaar gezet zodat het water door een 3D-rooster stroomt.
Alleen de bodemplaat en bovenplaat zijn dan onbewerkt koperfolie/plaat.
Gleuven in koperfolie kun je zelf ook wel etsen.
De vraag is dan hoe ze het tot één geheel maken want de warmte moet wel zonder veel weerstand door alle plaatjes kunnen stromen.
Solderen? Bakken? Persen? (Wrijvings-)lassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Iemand ervaringen met deze relais kaart?
Afbeeldingslocatie: http://www.criticool.com/criticool%20express%20images/powerplant4.jpg
Kan je zo instellen dat de pomp aangaat waneer je de computer opstart en altijd aan om je systeem te vullen.
Lijkt me wel handig. Ik heb er 1 besteld :)

[ Voor 39% gewijzigd door ken op 27-04-2003 00:51 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael86
  • Laatst online: 15:24
Handig relais maar hoe duur kost zo kaartje want dat kan je makkelijk zelf maken oude pci/isa kaart 12/240 volt relais dan ben je klaar. ik heb zelf ook een relais om mijn pomp aan en uit te schakelen maar het schijnt niet zo goed te zijn voor de pomp om hem de hele tijd uit en aan te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

idd.. en als je geen zin hebt om zelf daarmee te knutselen.. dan koop je er 1 2ehands.. pas zag ik iemand die verkocht ze voor 3 euro incl verzendkosten.. durf te wedden dat die andere duurder is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

$24,- vind ik echt absurd voor een relaistje, een aansluiting met een wipschakelaar. Dat kan je beter zelf in elkaar gaan solderen hoor, ben je zeker te weten goedkoper uit, hooguit 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt het ook anders doen, ook niet duur en erg makkelijk: ga naar de kijkshop en koop deze stekkerdoos

Stekkerdoos Lenco
MPS-95141

- Wanneer PC wordt uitgezet schakelt ook de randapparatuur uit.
- 1 Master
- 7 slave aansluitingen (4 euro en 3 randaarde).
- Max. aansluitwaarde 500 Watt (master)/1700 Watt (slave).
- Geïntegreerde zekering (10Amp).

Ook geschikt voor audio-/video-
apparatuur.

Kunt ook gewoon een stekkerdoos nemen met een schakelaar erop en daar alle randaparatuur op aansluiten. Kun je ook nooit vergeten je pomp aan te zetten (tenminste als je je pc én je pomp op die stekkerdoos aansluit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

als pc uitgaat gaat rest ook uit, maar als pc aangaat gaat rest ook aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

wdekreij schreef op 27 april 2003 @ 13:51:
als pc uitgaat gaat rest ook uit, maar als pc aangaat gaat rest ook aan?
dat zegt ie toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O, hallo, met al die waterkoeling perikelen, ben er zelf ook druk mee bezig, ben ik eigenlijk op zoek naar een goedkope oplossing om de de fan voor de radiator temperatuur geregeld zijn werk te laten doen. Er zijn wel setjes op de markt maar volgens mij moet er ook wel zelf iets in elkaar te klussen zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb bij de frozencpu actie 2 x 120 mm fans gekocht, maar nu heb ik een vraag/probleem:

Ik weet niet hoeveel mm de diameter van het gat moet zijn waar de fan achter komt (ik maak zon extern kastje voor mn wc-setup). Dus hoeveel mm moet de diameter precies zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.moddin.net/downloads/120x120.2.zip

of je neemt een 120 mm fanguard, en trekt een lijn langs de binnenkant van de buitenste ring ervan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

die heb ik niet

maar als ik die uitprint klopt het dus precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

als ik het uitprint word het veel te groot (past nie eens op 1 a4-tje) waar mee moet ik het dan uitprinten?

Ik heb nu alleen printer op pc met windows 2k en voor rest niets...

en netwerk is down dus moet wel op deze pc printen en dus nie vanaf eigen pc...

met welk prog moet ik het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

kheb hier een 120mm fan liggen , teken maar een rondje met 110 mm doorsnede op de kast dan ben je klaar :)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

dus 5 mm aan elke kant blijft er over??

Maar goed, als je zegt dat het precies 110 mm is dan zal het wel

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een cd is ook precies 12 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:02:
O, hallo, met al die waterkoeling perikelen, ben er zelf ook druk mee bezig, ben ik eigenlijk op zoek naar een goedkope oplossing om de de fan voor de radiator temperatuur geregeld zijn werk te laten doen. Er zijn wel setjes op de markt maar volgens mij moet er ook wel zelf iets in elkaar te klussen zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?
Dat zou geen nut hebben.. Of je zou een héél gevoelige sensor moeten hebben, want het rad (en je water) warmen echt heel weinig op. Gewoon een redelijk groot rad nemen en daar stille fans op zetten, is meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 20:49:
Een cd is ook precies 12 cm.
maar de diameter moet toch geen 120 mm zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Hij moet inderdaad ietsje minder breed zijn.. Maar een gat dat een paar mm breder is hoeft niet noodzakelijk lelijk te zijn, als je 't goed zaagt :)

Je vindt trouwens op sommige sites schetsen voor blowholes, en die zijn niet volledig rond.. Een vierkant met afgeronde hoeken. Die moet je echt _NIET_ gebruiken, heb al een sidepanel verneukt op die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Hmm, ik heb zelf nog 'ns een vraagje :P

Heeft iemand een idee hoe je teflontape (die redelijk strak zit) van een schroefdraad kan verwijderen? Op de mechanische manier lukt 't niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je aan de binnenkant van je blokje of aan de buitenkant van je slangtule?
Van de slangtule ging erg makkelijk met een mesje doorsnijden en ff peuteren. De binnenkant was wat lastiger, maar met een passerpunt heb ik de overige resten met de schroefdraad mee eruit zitten krabben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik bedoel de schroefdraad van een pilaar :)

Met een mesje kan ik het grootste gedeelte wel verwijderen, maar er blijft een deeltje achter dat zich ophoopt. En net dát wil ik eruit krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Steve op 27-04-2003 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

zorg dat er wat uitsteekt en met een beetje geluk trek je er zo alles van af :)
dat alles plakt nogal snel aan elkaart namelijk :P
enne het hoeft niet helemaal schoon te zijn. gewoon dun laagje nieuwe tape overhee ndoen werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

kun je het niet wegschroeien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jupiler, ik heb trouwens langere bouten gevonden. Gewoon bij het ijzerwarenhandeltje aan het einde van de straat, waar ze helaas geen slangpilaren hadden een hele tijd terug. Ik heb nu gewoon 2 bouten M3x40 gekocht (€ 0,10) en dat past perfect. Ze hadden ook nog langere van 50mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik had ze destijds gelijmd van een meter schroefdraad en bouten en wat lijm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Weet iemand al hoe die Evo 1.1 AMD uitvoering van Aqua.de zich gedraagt qua koeling t.o.v. een MAZE 3 blok? Is het verschil een paar graadjes of zal er een wezenlijk verschil zitten tussen die twee? Ik wil binnenkort één van de twee bestellen. Qua koeling valt m'n oog op de MAZE 3. Alleen die Evo 1.1 ziet er weer behoorlijk strak uit.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jippie!! K heb mn pc eindelijk watergekoeld! :*) T resultaat mag er op het eerste gezicht best zijn, maar er zijn wel een paar kleine schoonheidsfoutjes in de afwerking, maar daar zijn de meeste wel van te verhelpen.
Waar ik me echter meer zorgen om maak is dat de temp van de cpu een beetje hoog is. Hij is nu 42C (idle) en het water is 22C met een kamer temp van 21. Dat is dus 20 graden verschil... een beetje veel onder deze omstandigheden lijkt mij.
Ik ga zo ns ff experimenteren met blazen of zuigen van de fan en als dat niet helpt prbeer ik Het koelblok wat verder aan te draaien. Ben alleen bang dat k hem te strak aandraai en dat de CPU straks aan mn sleutelhanger kan.

I'll be back soon hoop ik, mét foto's. (als alles goed gaat dus)

@jupiler: heb je omdat teflon tape te verwijderen al thinner gebruikt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 12:27:
Jupiler, ik heb trouwens langere bouten gevonden. Gewoon bij het ijzerwarenhandeltje aan het einde van de straat, waar ze helaas geen slangpilaren hadden een hele tijd terug. Ik heb nu gewoon 2 bouten M3x40 gekocht (€ 0,10) en dat past perfect. Ze hadden ook nog langere van 50mm.
Klinkt dom, maar zou je er misschien een paar willen opsturen? In de bouwmarkt waar ik alle slangen, slangpilaren, bevestigingsmateriaal etc haal hebben ze geen 3x40 bouten. Contact me effe op MSN als je wilt.
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 16:20:
Nee, thinner heb ik niet in huis. Maar het is me intussen met een mesje gelukt, weliswaar met veel geklooi.

[ Voor 21% gewijzigd door Steve op 28-04-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 16:20:
Jippie!! K heb mn pc eindelijk watergekoeld! :*) T resultaat mag er op het eerste gezicht best zijn, maar er zijn wel een paar kleine schoonheidsfoutjes in de afwerking, maar daar zijn de meeste wel van te verhelpen.
Waar ik me echter meer zorgen om maak is dat de temp van de cpu een beetje hoog is. Hij is nu 42C (idle) en het water is 22C met een kamer temp van 21. Dat is dus 20 graden verschil... een beetje veel onder deze omstandigheden lijkt mij.
Ik ga zo ns ff experimenteren met blazen of zuigen van de fan en als dat niet helpt prbeer ik Het koelblok wat verder aan te draaien. Ben alleen bang dat k hem te strak aandraai en dat de CPU straks aan mn sleutelhanger kan.

I'll be back soon hoop ik, mét foto's. (als alles goed gaat dus)

Gebruik je niet teveel / geen koelpasta? Ik weet niet wat voor blok je hebt, maar echt snel crushen doe je niet. Wel als je een kant te hard aandraait en de ander niet. Maar dit verschil is te groot. Mijn stresses temp met rot blok innovatec flatflowomatic is 42 graden, nu met hoge temps thuis hier en fans onhoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het blok wat aangedraaid, temps daalden heel weinig, nog maar wat aan draaien, pc weer aan. hmm, blijkbaar toch iets mis gegaan, na de 2e keer aandraaien ging de pc niet meer aan. De fans gaan wel draaien. Lampjes doen het ook. Booten doet ie alleen niet, ook geen piepjes.
Er is geen zichtbare schade aan zowel mobo als CPU. De core is ook niet beschadigd. Er is iig niets aan te zien, ook niet met een loep. Ik heb alles nu weer uit elkaar.

Mn blok was homemade, was door iemand doorgerekend, zou 33C zijn bij 90W. Koelpasta van Coolermaster, er opgesmeerd met bijbehorende sticker en afstrijkcreditcard, dat zat dus wel goed, dat weet ik zeker. Ik denk dat ik nu de CPU gesloopt heb alleen weet ik dat niet zeker miss ook wel mn mobo... Ik heb geen materiaal om te testen helaas. MIss bij een winkel wel, k zal ns ff kijken.

Wel een mooi moment dus om een nieuwe CPU te kopen, alleen heb ik liever niet dat dit zich herhaald, ben nu al praktisch blut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Veertjes doen wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah die veertjes had k niet. Bij mn volgende CPU bestel ik mooi een spacer, neem aan dat het dan een stuk beter gaat...

K hoop dat mn mobo nog wel heel is, mn C PU was toch maar een slecht over te clocken Duron 1200, haalde de 1400 nauwelijks...

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Een spacer zal niet echt helpen.. Een spacer voorkomt dat een koeler schuin op je CPU komt te staan, maar hij zal echt niet kunnen voorkomen dat je core samengedrukt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scheef is juist het probleem, als je hem je je blok er recht op zet kan die Duron iets van 100N verdagen, als je hem scheef hebt, 2 graden of meer kan hij maar 30N hebben. Ik zal de exacte waarden ff opzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
En toch denk ik niet dat het veel zal helpen.. Ik denk dat de kracht uitgeoefend door de bouten en moeren veel sterker zal zijn dan de spacer aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-07 07:35
Ik heb mijn maze3 gewoon handvast vast gedraaid met sterkere veertjes dan die bij de maze3 zelf zaten. Dus ik ziet het probleem niet zo, zou kunnen dat ik gewoon geluk heb en dat ik een ultra sterke amd heb >:). Of draaien jullie je blokjes vast met een steeksleutel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Je zegt 't zelf.. Je gebruikt veertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
  • Laatst online: 17-07 07:35
Jupiler schreef op 28 april 2003 @ 19:50:
Je zegt 't zelf.. Je gebruikt veertjes.
De veertjes die bij de maze3 zelf zitten werken niet, die draai je snel helemaal dicht zonder dat je blok dan al echt strak zit.... Daarom heb ik er andere aan gedaan, maar veertjes of niet het blok zit nog wel hand vast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de waarden even opgezocht:
Dynamic Load: Die surface 100N, Die edge 10N
Static Load: Die surface 30, Die edge10N

Ik vraag met btw wel af of k mn CPU gemold heb, dr is namelijk helemaal geen schade te zien. Woensdag (morgen zijn de winkels dicht omdt een of ander hooggeplaatste oma haar verjaardag viert) maar ns naar de winkel, kijken of er iets aan te doen valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Hier een link naar wel 50 casemods met en zonder watercooling. Kunnen de geinteresseerden wat ideeën opdoen :)

http://webplaza.pt.lu/ftg60/index.htm

Er staan ook allerlei design reservoirs en radiatoren e.d.

gekkenhuis

Afbeeldingslocatie: http://webplaza.pt.lu/ftg60/waku82.jpg
Afbeeldingslocatie: http://webplaza.pt.lu/ftg60/waku413.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 28-04-2003 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ik heb dat onderste plaatje wel ens eerder gezien.. maar wie verklaart mij die 5 uitgangen (ik weet ut niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 ingang, boven de core, vandaaruit verspreidt het water zich door allemaal pennetjes naar de 4 uitgangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
wdekreij schreef op 28 April 2003 @ 22:33:
ik heb dat onderste plaatje wel ens eerder gezien.. maar wie verklaart mij die 5 uitgangen (ik weet ut niet meer)
1 ingang in het midden, 4 uitgangen aan de buitenzijde. Vermoedelijke reden: betere flowrate, want het blok zit vol met koperpinnen en die kunnen flink wat weerstand bieden. Door deze "parallel-schakeling" houd je hoge flowrate en toch voldoende contact-oppervlak. Het is overigens een zelfbouw, wel een hele mooie!

Zer0x was mij voor, maar ik heb een veel uitgebreidere en betere uitleg ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Universal Creations op 28-04-2003 22:40 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

allebij een mooie en goede uitleg hor :) (dus geen ruzie maken nu :+ )

is ckr mooi gemaakt.. wou dat ik dat kan, zit toch steeds meer te denken een zelfbouw blokje, voor nb en gpu (cpu houd ik nog maar op nieuw, koelt beter)..

maar blokjes van een IA zoals van the_mafkees zouden ook errug aantrekkelijk zijn.. (mits ze steverige deksels hebben :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hebben volgens mij nu ook stevigere deksels (tha mafkees).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

jah idd...

hijs al van start trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik vraag me nog af hoe je een cpu blok te hard op je core kunt draaien. Tenzij je echt kracht gaat zetten >:)

Ik draai ze stuk verder dan 'vingervast' aan en me mobo staat krom :D

Ik blijf achteraf me spacer vergeten te zijn maar dat maakt niet uit voor temps. En hij zit goed dus waarom veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Gewoon, als je blijft draaien en vooral: als je de ene kant (onbewust) meer aandraait dan de andere.

Ik denk dat jij ongelofelijk veel mazzel hebt gehad dat de kracht bij jou in het midden geconcentreerd bleef, en dat je zo'n sterke core hebt :D

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 29-04-2003 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er wel een spacer tussenzitten, bouten gewoon met het handje aangedraaid tot alle 4 de kanten even vast zaten en ff gecheckt of mn mobo niet zo krom stond als bij oxi ;) en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

@Jupiler: Volgens mij heb ik em altijd zo aangedraaid. En elke keer de 2 vleugelmoeren die schuin tegenover elkaar stonden tegelijk en even vast gedraaid.
Dit is wel de eerste keer zonder spacer wat ik dus niet nog een keer doe! (Ik was em vergeten maar dat merkte ik pas achteraf :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:02:
In mijn waterkoelingsysteem ga ik de fan van de radiator aansluiten op het moederbord. Dan kun je met speedfan de snelheid van de fan laten regelen aan de hand van de cpu-temperatuur.
Klein probleem is de afstelling. Een hard of zacht draaiende fan heeft maar heel weinig invloed op de temperatuur, dus je zult de grenswaarden heel nauwkeurig moeten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je een perspex/lexaan-plaatje waterdicht op een koperblokje vastschroeven als je géén O-ring kunt gebruiken? (Ik kan niet zo'n geultje frezen).

Ik dacht zelf aan een pakking van rubber of teflon, maar dat ziet er niet echt fraai uit (je wilt natuurlijk blank koper zien ;) ). Misschien ziet het er wél mooi uit als je die pakking als een dun 'lint' onder het perspex legt....

Zijn er nog alternatieven?
- lijmen?
- locktide? (=véél te prijzig!)
- heldere siliconenkit?
??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 18:58:
Kun je een perspex/lexaan-plaatje waterdicht op een koperblokje vastschroeven als je géén O-ring kunt gebruiken? (Ik kan niet zo'n geultje frezen).

Ik dacht zelf aan een pakking van rubber of teflon, maar dat ziet er niet echt fraai uit (je wilt natuurlijk blank koper zien ;) ). Misschien ziet het er wél mooi uit als je die pakking als een dun 'lint' onder het perspex legt....

- lijmen?
- heldere siliconenkit?
??????
Mij lijkt het het handigste als je gewoon een dun koper plaatje erover legt en dat vast soldeert met een gasbrander :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
Owkay, zal ik men vraagje hier maar eens stellen.

Deze waterkoeling set:

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/forumpix/highend/highend_360_300.jpg

Heeft iemand daar een bepaald idee van hoe die presteert ? Ben namelijk van plan om deze aan te schaffen voor men OC klare 2800+ Barton CPU maar wou eerst eens vragen of die wel aan te raden is daarvoor.

Is een set die te koop is op http://www.aqua-computer-systeme.de/

Als ik hem bestel is zending gratis dusjah. Kan er maar van profiteren.

Zou er eventueel wel een northbrige koelblok en GPU koelblok bij aanschaffen.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
PeGys schreef op 29 April 2003 @ 19:04:
Owkay, zal ik men vraagje hier maar eens stellen.

Deze waterkoeling set:

[afbeelding]

Heeft iemand daar een bepaald idee van hoe die presteert ? Ben namelijk van plan om deze aan te schaffen voor men OC klare 2800+ Barton CPU maar wou eerst eens vragen of die wel aan te raden is daarvoor.

Is een set die te koop is op http://www.aqua-computer-systeme.de/

Als ik hem bestel is zending gratis dusjah. Kan er maar van profiteren.

Zou er eventueel wel een northbrige koelblok en GPU koelblok bij aanschaffen.
ALs je snel klaar wilt zijn lijkt me dit wel een goede set :)

Maar als je goedkoop wilt, dan zou ik zelf onderdelen bij elkaar zoeken, een reservoir maken :) misschien een autorad alhoewel het inbouwen daarvan altijd wel lastig is, altijd zo breedt die dingen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:48
pierre-oord schreef op 29 April 2003 @ 19:45:
[...]

ALs je snel klaar wilt zijn lijkt me dit wel een goede set :)

Maar als je goedkoop wilt, dan zou ik zelf onderdelen bij elkaar zoeken, een reservoir maken :) misschien een autorad alhoewel het inbouwen daarvan altijd wel lastig is, altijd zo breedt die dingen :S
Wel ik denk dat ik voor de set met de kleinere radiator ga gaan dan.

Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/forumpix/highend/highend_240_300.jpg

Het zit zo, men case staat onder een tafel en heb bovenaan maar ± 1.5 cm tss case en tafel dus zou ik de rad in men side panel willen inbouwen maar als ik de versie met 3x 120mm fans neem, is die te groot, 2x 120mm zal nog net gaan in men chieftec. Reservoir wil ik bovenaan ergens in de case monteren maar waar plaats ik men pomp dan best ?

De set met 3 fans kost 299 euro (verzending gratis naar omliggende landen indien bestelling > 200 euro), die met 2 fans kost 269 euro. Naar het schijnt zijn dit wel zeer goede waterkoelingen en daar heb ik het geld wel voor over want 7 casefans + cpu fan is wel erg luidruchtig. In men voeding (Q-Tec 400 watt dual fan kutvoeding) heb ik al 2 papst fans gestoken dus een radiator met 2 papst fans erbij, zal niet veel lawaai maken. Ook neem ik er dan meteen een northbridge (nForce 2) koelblok bij, GPU koelblok twijfel ik echter nog over. Maakt dat zoveel verschil ? Ben namelijk van plan een Hercules 3D Prophet 9800 PRO aan te schaffen en zou het zonde vinden van de :9~ look om die fan en heatsink eraf te halen.
Is het ook nodig van eventueel de southbridge te koelen ? aangezien ik hier nog nooit enige heatsink of dergelijke op heb zien staan veronderstel ik dat het niet echt nodig is.

Maar ik zou graag weten wat die waterkoelingen presteren. Ik heb hier op forum al iemand gezien met zo'n waterkoeling in zen Lian-Li PC70 en zag er echt wel :9~ uit.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 18:58:

- lijmen?
- heldere siliconenkit?
??????
Je zou het met aceton kunnen proberen. Ik denk dat als je aceton ertussen doet en het een beetje laat smelten en dan de deksel erop vastmaakt het wel goed vast zal zitten. (l met schroevjes uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Ideetje dat mij te binnen schoor bij het lezen van de GAMMA-krant :)
Je zou voor je slangkoppelingen, ontluchtingssysteem en reservoir etc. ipv slangtules met een slangklem ook gewoon een knelkoppeling moeten kunnen gebruieken. Ik weet niet precies hoe zo'n ding in elkaar zit, maar voor zover ik weet moet het te doen zijn.

Is er iemand die het ff kan verifieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

veel setjes zijn standaard te koop met knelkoppelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
bredend schreef op 30 april 2003 @ 01:34:
[...]

Je zou het met aceton kunnen proberen. Ik denk dat als je aceton ertussen doet en het een beetje laat smelten en dan de deksel erop vastmaakt het wel goed vast zal zitten. (l met schroevjes uiteraard)
Zowel aceton als plexi opgelost in aceton reageert niet met koper, dat zal dus niet werken.

Maar voor een rubberen O-ring hoéf je dat geultje toch niet te frezen? Gewoon op een vrij stuk koper leggen, rond de kanalen, moet volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb zo'n swiftech waterblok, zijn die nu 100% dicht? Aangezien dat blokje dicht geschroeft is langs de onderkant :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poing schreef op 30 april 2003 @ 09:14:
Ik heb zo'n swiftech waterblok, zijn die nu 100% dicht? Aangezien dat blokje dicht geschroeft is langs de onderkant :s
Wees gerust, die zijn 100% waterdicht. Ik denk btw ook niet dat ze veel zouden verkopen als bekend was dat ze niet waterdicht zouden zijn.
Overigens zijn wel meer blokken dicht geschroefd, denk maar aan de Maze3 (kloon) en zo zijn er nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik weet niet of het in de lange topics al is langsgeweest, maar ik heb 'n vraagje over 'n Eheim pomp ivm ontwerpje. Heb 'm dus nog niet, vandaar dat ik het nog niet zelf heb kunen uitproberen. Maar maakt het voor de werking of de herrie uit ov de pomp gewoon op z'n pootjes wordt gezet of "rechtop" met inloop naar boven of onder aan de PC wand wordt gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:21

sapphire

Die-hard pruts0r

even een vraagje voor iemand die mafkees blokjes gebrukt, wat zijn je ervaringen met zijn blokjes? positief/negatief?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

sapphire schreef op 30 April 2003 @ 11:09:
even een vraagje voor iemand die mafkees blokjes gebrukt, wat zijn je ervaringen met zijn blokjes? positief/negatief?
daarvoor is een apparte topic: [rml][ WC] Nieuwe Waterblokken actie 2!!! [ Gesloten][/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

@sapphire: goed

sommigen hebben wat problemen met de GPU blokjes maar verder niets volgens mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
oeps, verkeerde topic gepost

[ Voor 94% gewijzigd door Universal Creations op 30-04-2003 12:15 ]

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op 30 april 2003 @ 11:03:
Ik weet niet of het in de lange topics al is langsgeweest, maar ik heb 'n vraagje over 'n Eheim pomp ivm ontwerpje. Heb 'm dus nog niet, vandaar dat ik het nog niet zelf heb kunen uitproberen. Maar maakt het voor de werking of de herrie uit ov de pomp gewoon op z'n pootjes wordt gezet of "rechtop" met inloop naar boven of onder aan de PC wand wordt gehangen?
Ik gok van niet, de spoel zit in een ronde gang (die de spoel aan het draaien brengt door magnetisme) en aangezien de spoel de rotor amper raakt (= de herrie) als hij rechtop staat, zal dat ook wel niet zo zijn als hij anders staat.

[ Voor 8% gewijzigd door Steve op 30-04-2003 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

hey, ik zit nu net 2 dagen aan de waterkoeling, bevalt me wel zo zonder dat lawaai :P
ik zit alleen nog een beetje in over mijn temps, weet niet zeker of ze te hoog zijn.
ik heb nu

42 C Idle en 52 stressed, MAAR
daar word het volgende voor gekoeld:

P4 2.4 400 mhz
Club3d Radeon LE 128 mb
chipset van mobo

tis allemaal inline en dat zal ook wel voor verhoging van de temps zorgen.

dit is mijn WC opstelling

CPU: cuplex evo
VGA: twinplex
chipset: twinplex
rad : black ice pro met daarop 2 papst fans op 5 volt (of was het 7?)
pomp : eheim 1048

zijn de temps nu 'te hoog' of mag ik tevreden zijn hiermee omdat er 3 dingen gekoeld worden en alles inline is en - was ik vergeten te zeggen- het allemaal in een miditower zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik zie twee mogelijke oorzaken:

- Casetemp te hoog, te weinig airflow door het rad
- Slechte geleiding tussen blokje en CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

ja nou ik heb de fans ook beide op 12 volt gehad, dan was het geloof ik 38 idle en 46 stressed, maar dat vind ik net iets te veel lawaai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 19:31
Het verschil tussen idle en stressed lijkt me vrij hoog, denk zoals Jupiler zei dat er slecht contact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
de Peer schreef op 30 April 2003 @ 13:47:
ja nou ik heb de fans ook beide op 12 volt gehad, dan was het geloof ik 38 idle en 46 stressed, maar dat vind ik net iets te veel lawaai
Dan is ofwel je casetemp te hoog, ofwel kan de lucht niet goed weg (als je rad bv. tegen een wand aan zit). Dat kan, evt samen met een slechte warmtegeleiding, voor de redelijk hoge temps zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

hmm dan denk ik idd dat het voornamelijk de case temp is, want de lucht kan er niet echt heel goed uit, er zitten nog een hoop slangen van de voeding voor, beetje opgerold (rad zit aan de bovenkant ingebouwd) dan ga ik daar maar s een beetje mee knutselen, en oa met open case draaien wat ik nog niet uitgebreid gedaan heb dat zou ook moeten schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat er transparant rubber?

Zal transparante siliconenkit 100% waterdicht afdichten?
(Die kit zal misschien ook in het kanaal geperst worden - wat ik natuurlijk niet wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik denk wel dat zoiets bestaat.. Ik heb iig al vaak rubberachtige transparante kunststoffen gezien, die water niet doorlaten als ze samengedrukt worden.

Maar die kit zal iig wel goed afdichten, dat is namelijk de taak van kit. Weet echter niet of ie wel zal kunnen drogen als er bijna geen lucht bij kan (samengedrukt onder het deksel). Anders laat je het eerst drogen en plaats je dan het deksel erop, de gedroogde kit valt immers te vergelijken met rubber.

[ Voor 16% gewijzigd door Steve op 30-04-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

heey,

ik heb dus een peltier gekregen van iemand maar er staat helaas niet op hoeveel Watt die is. Is er een manier om daar achter te komen ?
En hoe kan ik m'n mobo het beste gaan isoleren en met welke materiaal en waar is dat materiaal te verkrijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Je kunt beginnen met te vertellen welke symbolen/letters/cijfers er allemaal op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Wat zijn de afmetingen van die peltier? Meestal hebben kleine peltiers ook een laag vermogen. Je kan ook de weerstand meten. Zo kan je ongeveer erachter komen wat de specs zijn.
---------
Als je aceton gebruikt zal het plexi daar in oplossen. Als je de deksel dan op het koper doet en vastschroeft zit er dus opgeloste plexi tussen. Omdat de aceton niet kan verdampen daartussen (tenzij je een enorm heet blokje krijgt) blijft het vloeibaar en zal het water er dus niet langs kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Zal het aceton dan niet gewoon eruit lopen? Want als water eruit kan lopen, kan aceton dat ook lijkt me.. En weg is je dichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 14:04:
Bestaat er transparant rubber?

Zal transparante siliconenkit 100% waterdicht afdichten?
(Die kit zal misschien ook in het kanaal geperst worden - wat ik natuurlijk niet wil).
Ze gebruiken die siliconenkit ook om tegels waterdicht af te kitten in de badkamer, dus ik neem aan dat het wel 100% waterdicht is, mits goed aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat dit hier ook thuis hoort.

Mijn bedoeling een zo'n goedkoop mogelijke WK te maken met het materiaal wat ik thuis heb liggen.

Onderdelen die ik gekocht heb zijn; Eheim 1048 €45, 3 meter slang €2.67 en wat aansluitmateriaal €10.

Het ziet er niet mooi uit, maar het werkt wel. Het belangrijkste voor mij is de stilte in mijn pc.

Watertemp. 30 graden, kamertemp. 23 graden, Kasttemp. 27 graden
Cpu. 50 graden.
Xp 2600 @ 2278 core 6.75v.

Hoe zou ik die watertemp. naar beneden kunnen krijgen.

Ik heb hier wat plaatjes staan. http://home.hccnet.nl/jans.henn/computers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu mijn watersetup al een paar uurtjes draaien;
900l/h pompje en blokje v/d recente IA. En een serieuze chauffage-radiator

Wat me wel opviel is dat er maar een klein pisstraaltje door de leidingen gaat? Als ik de leiding omhoog hou, dan gaat er maar een boogje van 15cm in de lucht.
Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 19:51:
...
Watertemp. 30 graden, kamertemp. 23 graden, Kasttemp. 27 graden
Cpu. 50 graden.
Xp 2600 @ 2278 core 6.75v.
...
6.75V ?!? Tiepvaut? Vast wel... Mooi is het idd niet, maar het gaat natuurlijk (bij de meesten) om de functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

@jepp:

Laat de fans op rad naar boven door rad heen zuigen.
en laat eens meer pics zien van je zelfgemaakte blokje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 19:55:
Ik heb nu mijn watersetup al een paar uurtjes draaien;
900l/h pompje en blokje v/d recente IA. En een serieuze chauffage-radiator

Wat me wel opviel is dat er maar een klein pisstraaltje door de leidingen gaat? Als ik de leiding omhoog hou, dan gaat er maar een boogje van 15cm in de lucht.
Is dat normaal?
Een knik, ergens een heel smalle doorgang?

Je moet je in elk geval geen zorgen maken, het maakt niets uit voor de prestatie.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.