pierre-oord schreef op 29 April 2003 @ 19:45:
[...]
ALs je snel klaar wilt zijn lijkt me dit wel een goede set
Maar als je goedkoop wilt, dan zou ik zelf onderdelen bij elkaar zoeken, een reservoir maken

misschien een autorad alhoewel het inbouwen daarvan altijd wel lastig is, altijd zo breedt die dingen

Wel ik denk dat ik voor de set met de kleinere radiator ga gaan dan.
Het zit zo, men case staat onder een tafel en heb bovenaan maar ± 1.5 cm tss case en tafel dus zou ik de rad in men side panel willen inbouwen maar als ik de versie met 3x 120mm fans neem, is die te groot, 2x 120mm zal nog net gaan in men chieftec. Reservoir wil ik bovenaan ergens in de case monteren maar waar plaats ik men pomp dan best ?
De set met 3 fans kost 299 euro (verzending gratis naar omliggende landen indien bestelling > 200 euro), die met 2 fans kost 269 euro. Naar het schijnt zijn dit wel zeer goede waterkoelingen en daar heb ik het geld wel voor over want 7 casefans + cpu fan is wel erg luidruchtig. In men voeding (Q-Tec 400 watt dual fan kutvoeding) heb ik al 2 papst fans gestoken dus een radiator met 2 papst fans erbij, zal niet veel lawaai maken. Ook neem ik er dan meteen een northbridge (nForce 2) koelblok bij, GPU koelblok twijfel ik echter nog over. Maakt dat zoveel verschil ? Ben namelijk van plan een Hercules 3D Prophet 9800 PRO aan te schaffen en zou het zonde vinden van de

look om die fan en heatsink eraf te halen.
Is het ook nodig van eventueel de southbridge te koelen ? aangezien ik hier nog nooit enige heatsink of dergelijke op heb zien staan veronderstel ik dat het niet echt nodig is.
Maar ik zou graag weten wat die waterkoelingen presteren. Ik heb hier op forum al iemand gezien met zo'n waterkoeling in zen Lian-Li PC70 en zag er echt wel

uit.
Een beetje verlies heb je altijd...