[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.370 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor... Volgens mij is je broertje nu weer aan het gamen. K zou hem ergens aan ophangen als k jou was >:)

F5 doet wonderen |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint een beetje een theekransje te worden hier.. Beetje meer ontopic/serieuzer enzo.. ;)

Edit:
Zoals de reply boven mij bijvoorbeeld.. :X Tis hier geen IRC tweakerts.. :P

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oftopic: jupiler gaat die IA nog door en kun je dan ook cases bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom doen bedrijven soms zo moeilijk als het om particuliere klanten gaat?

Ik wilde dit ding kopen:
Afbeeldingslocatie: http://www.dyka.com/nl/nl/images/products/productfamily/2510707.jpg
2 euro 15
Met een afsluitdop erop ideaal als reservoirtje!

Fiets ik langs het bedrijf: "Wij leveren niet aan particulieren". (Dat staat dus niet op hun internetsite!)
Ik: Waar kan ik het dan kopen?
Hij: Nergens. Kan niet.

Blijkt dat je een aannemer o.i.d. zo gek moet krijgen om speciaal voor jou zo'n ding bij dat bedrijf te bestellen... Dan wordt de 2 euro 15 dus meteen verveelvoudigd in prijs. :( Het is voor particulieren dus gewoon onmogelijk om zoiets te kopen: ze lopen voor jou niet even het magazijn in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 april 2003 @ 17:16:
oftopic: jupiler gaat die IA nog door en kun je dan ook cases bestellen?
offtopic:
Eh, de bestelperiode is net afgelopen, nadat ie anderhalve week open was |:(

Augustus: heb ik ook al slechte ervaringen mee.. Ik bestel wat cablemesh etc op een site, ik word op m'n wenken bediend door de medewerkers (binnen de 5 min reply op een mail etc), tot ik zei dat ik een particulier was.. 'Sorry meneer, wij leveren niet aan particulieren.' en gedaan was 't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

dan maar via mn pa :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Nou ik ben dus een echte noob wat betreft waterkoeling. Nu wil ik toch graag overstappen op waterkoeling alleen heb ik geen zin alles bij elkaar te zoeken en te rotzooien en ik hoor dat de meeste standaart setjes niet echt top zijn maar Swiftech blijkt het toch goed te doen. Nu zie ik hier een setje van hun H20-8500 SERIES LIQUID COOLING KIT. Ik heb een asus p4pe met een 2,4 ghz proc die niet is overgeclocked en eigenlijk hoeft dat ook niet ( ik wil alleen ooit nog een snellere proc kunnen plaatsen). Ik wil het dus vooral vanwege de net iets koelere temps en vanwege het geluid. Nu vraag ik me dus af is deze set te duur en is dit overkill voor mijn pc??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Als je het voor het geluid doet en iets betere temps, doe je een goede zaak met een Thermaltake Aquarius II. Hoef je geen dure Swiftech voor te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

ja dat weet ik maar goedkoop is duurkoop dus ga ik graag voor het iets betere dat weer niet richting extreem neigt. En ik heb verder niet zo'n zin om alles bij elkaar te zoeken en aan te passen. Doe mij maar lekker premod. :D

[ Voor 33% gewijzigd door Maartenvs op 23-04-2003 19:12 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Wat een veralgemening.. De ThermalTake setjes zijn compleet, van goede kwaliteit, stil en goedkoop (zo'n 130 euro). Ga maar eens reviews lezen (en het groot topic over deze setjes doornemen) voor je dergelijke uitspraken doet :)

Dat ThermalTake setje is trouwens net zo 'premod' als de Swiftech.

[ Voor 15% gewijzigd door Steve op 23-04-2003 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

heb ik al (deels) gedaan maar t is net of iedereen beetje min spreekt over die Thermaltake. Maar als ik t fout heb neem ik t terug :+

[ Voor 20% gewijzigd door Maartenvs op 23-04-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Waarom? Omdat de prestatie niet zo goed is als de duurdere setjes, en aangezien het merendeel van de GoT-users het voor de prestatie doet, wordt er wel wat min over gesproken ja. Maar zelfde verhaal als de Poseidon-setjes: koeling is niet super, maar het is wel erg stil (hoewel de Thermaltake setjes toch een stuk beter presteren dan de Poseidons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn simpele mening:

Al die setjes zijn prut! Zo, das pas veralgemeniseren ;) Tis leuk voor de beginner, maar verder is het niks. Warmte is je vijand, wat moet je dan met een setje dat maar half presteerd :? 130 euro down the drain :X Dat noem ik nou zonde van het geld. Zo'n setje van Klaxx gaat nog..maar de rest :X :X Vooral die POSeidon.. Het is stil ja, maar een Zalman is ook stil en een stuk goedkoper. Kan weinig fout aan gaan en de temps zijn zowat hetzelfde..nja..bijna dan :P

Daarbij ben ik zwaar anti Tt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 22:17:
Mijn simpele mening:

Al die setjes zijn prut! Zo, das pas veralgemeniseren ;) Tis leuk voor de beginner, maar verder is het niks. Warmte is je vijand, wat moet je dan met een setje dat maar half presteerd :? 130 euro down the drain :X Dat noem ik nou zonde van het geld. Zo'n setje van Klaxx gaat nog..maar de rest :X :X Vooral die POSeidon.. Het is stil ja, maar een Zalman is ook stil en een stuk goedkoper. Kan weinig fout aan gaan en de temps zijn zowat hetzelfde..nja..bijna dan :P

Poseidon afkraken???? :P

IK draai onderstaand systeem met een gelapt koelblok en een enermax op rad...
op 43 graden stressed dus zo erg sucked het setje niet.
Ook al ga ik nu eerlijk gezegd zelf iets bouwen... :+
Niet voor niks trouwes want ik durf er nie een chipset en een gpu koelblok tussen te zetten want dat trekt dat rad gewoon nie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

zalman 6000cu koelt beter dan poseidon ja en is ruim 100 euro goedkoper. wat wil je nog meer?
bovendien is zo de waterkoeling beschikbaar voor de mainstream wat het minder exclusief maakt :).
waarblijven die zelf geprutste en geimproviseerde waterkoelingen? ik zie er maar weinig hoor :|
bovendien als iemand zo'n setje ziet denkt ie gelijk heel min over waterkoeling.. (waarom zou ie dat niet doen? het ziet er niet uit, koelt niet goed genoeg en is heel duur)..

in tilburg heb ik al 3 zaken gezien die casemod artikelen en kant-en-klare waterkoel setjes verkoopt :(
TT Aquarius II en Poseidon heb ik al gezien. Poseidon is net duplo in vergelijking met de rest.. Jesus was een troep!

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 12-09 13:19
Oxigun: Leuke avatar ;)
Maar de fans op je rad kunnen beter een stukje ervanaf. Maar als jij kan bewijzen dat dat niet hoeft vind ik het ook best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Laatst online: 19:43
Oxigun schreef op 23 April 2003 @ 22:45:
[...]

zalman 6000cu koelt beter dan poseidon ja en is ruim 100 euro goedkoper. wat wil je nog meer?
bovendien is zo de waterkoeling beschikbaar voor de mainstream wat het minder exclusief maakt :).
waarblijven die zelf geprutste en geimproviseerde waterkoelingen? ik zie er maar weinig hoor :|
bovendien als iemand zo'n setje ziet denkt ie gelijk heel min over waterkoeling.. (waarom zou ie dat niet doen? het ziet er niet uit, koelt niet goed genoeg en is heel duur)..

in tilburg heb ik al 3 zaken gezien die casemod artikelen en kant-en-klare waterkoel setjes verkoopt :(
TT Aquarius II en Poseidon heb ik al gezien. Poseidon is net duplo in vergelijking met de rest.. Jesus was een troep!
gadverdamme... :r (sorry hoor)
Voel je je nu boven de rest staan omdat jouw setje "exclusief is" Get over it het casemodden is al lang nie meer exclusief....`en dus zijn al die setjes maar troep??
Dat het leuker is om het zelf te bouwen oke, dat is iets wat ik nu ga doen...
Maar om nou alles de grond zo in te boren omdat het niet zelf door iemand gebouwd tja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Oxigun schreef op 23 April 2003 @ 22:45:
[...]

I agree....
Als ik aan 't water ga, dan wordt het een custom setup en niet zo'n 'kant en klaar' geval. Ze zijn wel héél makkelijk ja, maar ook _relatief_ duur en doen het vaak niet zóveel beter dan goede luchtkoeling dat ze hun hoge aanschafprijs waard zijn.

IMHO is waterkoeling toch een beetje voor de ervaren PC-gebruiker. Maar ondertussen begint er op te lijken alsof je er niet bijhoort, als je geen WC (setje) hebt! :> De waterkoelers @ GoT schieten werkelijk als paddestoelen uit de grond.... :+

[ Voor 5% gewijzigd door Tweeke op 23-04-2003 23:08 ]

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rustig mensen :z
T-Blizzard schreef op 23 April 2003 @ 22:25:
[...]

Niet voor niks trouwes want ik durf er nie een chipset en een gpu koelblok tussen te zetten want dat trekt dat rad gewoon nie.
Ik draai 6 graden lager als jij met dezelfde cpu op een dikke 2500Mhz met 2,22V erop! Dus ja, het setje is slecht ;)

Dat neemt echter niet weg dat die setjes prima hun doel vervullen. Alleen niet voor de tweaker die puur kwaliteit wil. Daar zijn die sets gewoon niet goed genoeg voor. Klaxx is nog wel goed, maar daar betaal je dan ook voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 23:24:
Rustig mensen :z

[...]
Klaxx is nog wel goed, maar daar betaal je dan ook voor ;)
Ik denk zelfs dat Klaxx 1 van de beste is, mits je de innovacool rev. 3.0 in je set hebt.

Maar goed, ik denk dat je een set moet nemen die bij je past en dat is het allerbelangrijkste. Als je je systeem stiller wil maken, maar nog steeds dezelfde overclock kunt behouden als met high-end luchtkoeling voldoen de meeste waterkoelingsetjes wel. En die kosten natuurlijk wat meer dan high-end luchtkoeling, maar dan heb je wel stilte. Wil je meer overclocken dan koop je bijvoorbeeld losse componenten (bv een Maze 3 met een black-ice rad ed) of je koopt een innovacool setje. Wil je goede prestaties, maar je wil de tweaker uithangen dan ga je dus zoveel mogelijk zelf maken en dus geld uitsparen. Het is maar net wat je wil.

Respect voor iedereen die heel zijn setje zelf heeft gebouwd, maar dat maakt je nog niet beter dan een ander. Je bent hooguit een grotere tweaker, of hebt gewoon meer tijd en/of minder geld te besteden.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

is er al iemand die koperbuis gebruikt inplaats van slangen ?

zo niet dan wil ik er ©patent® op :)
even voor de duidelijkheid ik heb het nog niet , maar ben het wel van plan

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
dat is al vaker gebruikt. Met name in het begin, toen wc nog niet zo populair was, zag je het vaker. Ik heb er weleens over nagedacht, maar heeft toch wel een aantal flinke nadelen: je kunt niet zomaar even iets verplaatsen, want alles zit vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Je zou hooguit voor rechte stukken een buis kunnen nemen, met een elleboogje bijvoorbeeld. Dat is wel handig als je rad helemaal bovenin je case zit. Maar verder heeft het weinig/geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op 23 April 2003 @ 23:33:
[...]

Ik denk zelfs dat Klaxx 1 van de beste is, mits je de innovacool rev. 3.0 in je set hebt.

Maar goed, ik denk dat je een set moet nemen die bij je past en dat is het allerbelangrijkste. Als je je systeem stiller wil maken, maar nog steeds dezelfde overclock kunt behouden als met high-end luchtkoeling voldoen de meeste waterkoelingsetjes wel. En die kosten natuurlijk wat meer dan high-end luchtkoeling, maar dan heb je wel stilte. Wil je meer overclocken dan koop je bijvoorbeeld losse componenten (bv een Maze 3 met een black-ice rad ed) of je koopt een innovacool setje. Wil je goede prestaties, maar je wil de tweaker uithangen dan ga je dus zoveel mogelijk zelf maken en dus geld uitsparen. Het is maar net wat je wil.

Respect voor iedereen die heel zijn setje zelf heeft gebouwd, maar dat maakt je nog niet beter dan een ander. Je bent hooguit een grotere tweaker, of hebt gewoon meer tijd en/of minder geld te besteden.
Daarom zeg ik ook, die sets vervullen prima hun doel. Alleen voor diegene die lage temps wil is het niet de oplossing.
Persoonlijk ben ik bereid redelijk wat euro's neer te tellen voor goed spul. Anderen niet :)

Inovacool = Klaxx btw. Magnum = ook klaxx geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

bredend schreef op 23 April 2003 @ 22:54:
Oxigun: Leuke avatar ;)
Maar de fans op je rad kunnen beter een stukje ervanaf. Maar als jij kan bewijzen dat dat niet hoeft vind ik het ook best :)
dat ben ik nog aan het testen. iig kom ik er achter dat blazen of zuigen door een rad niet uitmaakt.
T-Blizzard schreef op 23 April 2003 @ 23:03:
[...]

gadverdamme... :r (sorry hoor)
Voel je je nu boven de rest staan omdat jouw setje "exclusief is" Get over it het casemodden is al lang nie meer exclusief....`en dus zijn al die setjes maar troep??
Dat het leuker is om het zelf te bouwen oke, dat is iets wat ik nu ga doen...
Maar om nou alles de grond zo in te boren omdat het niet zelf door iemand gebouwd tja....
er wordt hier toch ook om een mening gevraagd? ik zie alleen het punt niet van waterkoeling in als je bijv. een set koopt die voor dat prijsverschil onderdoet voor een simpele luchtkoeler.

enne ik voel me zeker niet verheven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

oeloe kwam een reservoir tegen op een online store.. dat reservoir kwam ons behoorlijk bekend voor..

Afbeeldingslocatie: http://www.resettim.net/flightcase/DSCF6116.JPG
oude reservoir

Afbeeldingslocatie: http://www.kingofdos.com/resettim/got/resevoirpart3_2.jpg
nieuwe reservoir..

Afbeeldingslocatie: http://www.criticool.com/images/waterplant10.jpg
reservoir die de winkel verkoopt..

criticool

vinden jullie het niet een beetje verdacht? dat het idee dus gewoon gejat is.. zal ik nog hun mailen of het gewoon lekker laten zitten waar ik aan zit te denken..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

lekker laten zitten :z

anders kun je wel bjina elk cylindrisch reservoir afkraken omdat het gestolen zou zijn. kan ook toeval zijn namelijk maar het ziet er idd wel 'verdacht' uit :P

reservoir is het trouwens :)

[ Voor 13% gewijzigd door Oxi op 24-04-2003 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 22:17:

Al die setjes zijn prut! Zo, das pas veralgemeniseren ;) Tis leuk voor de beginner, maar verder is het niks. Warmte is je vijand, wat moet je dan met een setje dat maar half presteerd :? 130 euro down the drain :X

Ben het niet volledig met je eens. Inderdaad, je bent zwaar aan het veralgemenen :+

Die Poseidon koelt inderdaad niet super, maar daarom koop je 'm niet. Je koopt een Poseidon (bewust) voor de stilte, of om te patsen bij je 1337 vriendengezelschap dat je waterkoeling hebt.

Wat betreft die ThermalTake.. Ik krijg ook een neiging tot verschillende zaken als ik 'ThermalTake' hoor, maar absoluut niet wanneer ik 'Aquarius II' hoor. ThermalTake heeft over het algemeen brakke producten, maar dit setje is toch wel goed. Koelt veel beter dan verwacht en is stil. Lees maar eens reviews of het centraal topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Jupiler. ThermalTake heeft best aardige producten hoor. Tenminste in prijs/kwaliteit verhouding. Maar dat maakt het nog niet goed he.
Ik vind trouwens een halve kilo koper (lees: zalman) aan de socket hangen cooler dan een poseidon hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ik heb het al eerder min of meer gevraagd, maar ik wil het in dit topic toch nog een keer vragen: Heeft er iemand een TEKENING van een DANGERDEN MAZE 3 waterblokje voor een AMD ?? of een kloon ervan ? Thankz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Maikel_PumaCatz schreef op 24 April 2003 @ 15:00:
ik heb het al eerder min of meer gevraagd, maar ik wil het in dit topic toch nog een keer vragen: Heeft er iemand een TEKENING van een DANGERDEN MAZE 3 waterblokje voor een AMD ?? of een kloon ervan ? Thankz
zie IA topic van mafkees (eerste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

ReseTTim schreef op 24 April 2003 @ 02:00:
oeloe kwam een reservoir tegen op een online store.. dat reservoir kwam ons behoorlijk bekend voor..

[afbeelding]
oude reservoir

[afbeelding]
nieuwe reservoir..

[afbeelding]
reservoir die de winkel verkoopt..

criticool

vinden jullie het niet een beetje verdacht? dat het idee dus gewoon gejat is.. zal ik nog hun mailen of het gewoon lekker laten zitten waar ik aan zit te denken..
heey

hoe heb jij die resevoir vast gemaakt ?
gelijmd ofzo iets :) ?
eneeuh waar kan ik zo'n plexiglazen buis kopen ?

ik moet nog steeds een resevoir maken :D
m'n watercool spul is al bijna compleet \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 15:10
T-Blizzard schreef op 23 April 2003 @ 22:25:
[...]

Ik draai m`n p4 2,4@3,06@1,65V met een klaxx gold setje op 34C stressed :D
(is wel 100pleuro duurder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 19:49
Maikel_PumaCatz schreef op 24 April 2003 @ 15:00:
Vraag het even aan Imhotep

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zowaar een bedrijf gevonden dat 8mm koperbuis levert - het gaat mij om rechte buis - en nog op fietsafstand ook.
online prijslijst.
Dat is toch rechte buis, niet? Er staat niet 'op rol', namelijk.
Waar is dat 'uitgegloeid' eigenlijk voor nodig?

Hier trouwens de prijslijst uit de Google-cache: scheelt meer dan 100% in prijs!. Inflatie? :(

Nou ben ik bang dat het weer "wij leveren niet aan particulieren" wordt.
Kun je als particulier niet net doen of je van een bedrijf bent?
"Augustus sanitair BV". :)
Of vragen ze om legitimatie als je 4x1 meter koperbuis komt kopen? (Even bij hen navragen gaat dus niet, hè!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Volgens mij is uitgloeien dat hij langzaam (met lucht) is afgekoeld en niet door er een bak water overheen te kieperen. Dat is van invloed op de stevigheid van het materiaal.
Maruhm, ReseTTim: Er zullen vast wel andere mensen zijn geweest die eerder 3 stukken plexi op deze manier aan elkaar hebben geplakt :) Wat dat betreft zijn er maar weingi originele dingen. Bijna alles is een combinatie van dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Oxigun schreef op 24 april 2003 @ 13:39:
Jupiler. ThermalTake heeft best aardige producten hoor. Tenminste in prijs/kwaliteit verhouding. Maar dat maakt het nog niet goed he.
Ik vind trouwens een halve kilo koper (lees: zalman) aan de socket hangen cooler dan een poseidon hoor 8)
Mijn ervaring is toch anders. Ik heb zowel een Volcano 7, 7+ als 9 gehad. Het probleem ligt 'm vooral bij de fans - luid, en stuk voor stuk gingen ze na een aantal weken hinderlijk vibreren. En de fangrill op de 9 cooldmod bijvoorbeeld, allemaal mooi, maar toen je 'm eraf haalde had je ineens veel minder herrie. Vind het toch maar amateuristisch gedaan van ThermalTake.

Dat ze goedkoop zijn is waar, maar ik vind merken als Spire toch een veel betere prijs/prestatie-verhouding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Dark0z schreef op 24 april 2003 @ 15:06:
hoe heb jij die resevoir vast gemaakt ?
gelijmd ofzo iets :) ?
eneeuh waar kan ik zo'n plexiglazen buis kopen ?
elmaplast in vijfhuizen..

http://www.goudengids.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

thx :)

site is down van elmadinges :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops, ik was vergeten mijn pompje aan te zetten vanmorgen, kom ik thuis....draait ie idle op 44 graden :)
Tog wel goed zo'n zelfbouw WC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Dark0z schreef op 24 April 2003 @ 17:29:
thx :)
site is down van elmadinges :(
er stond eerst toch niks nuttigs op de site van elmaplast. ik zou morgen als ik jou was ffies bellen. met een beetje geluk krijg je een leuke meid brenda aan de lijn..

en dan weet je dat alvast ik zag haar het eerste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 18:47:
Oops, ik was vergeten mijn pompje aan te zetten vanmorgen, kom ik thuis....draait ie idle op 44 graden :)
dat is net zo warm als mijn luchtkoeling met 4000 rpm:)

wat voor rad heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:35
bredend schreef op 24 april 2003 @ 16:13:
Volgens mij is uitgloeien dat hij langzaam (met lucht) is afgekoeld en niet door er een bak water overheen te kieperen. Dat is van invloed op de stevigheid van het
Uitgloeien is voor zover ik weet: verhitten tot het gloeit en dan met water afkoelen.
Dit zorgt ervoor dat als het koper is vervormd of gebogen, de spanning uit het materiaal gehaald wordt en de rekbaarheid weer is hersteld (anders wordt het koper bros en kan breken). Van uitgloeien met lucht heb ik (nog) niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 18:47:
Eh? Als er geen waterflow is, kan de CPU z'n warmte niet kwijt, en zal hij steeds maar opwarmen.. Dat een hele dag lang, en toch maar 44°??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Jupiler schreef op 24 April 2003 @ 19:29:
[...]

Eh? Als er geen waterflow is, kan de CPU z'n warmte niet kwijt, en zal hij steeds maar opwarmen.. Dat een hele dag lang, en toch maar 44°??
was ook maar idle en trouwens: warmte stijgt op en dus zal er wel iets of wat water omhoog stromen en rond gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

en als je een goed rad hebt dan koelt ie sowieso toch wel wat af? en als er toevallig net een raampje oid openstond, zodat er iig wat beweging in de lucht is..

maar nogmaals watvoor rad is het eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
wdekreij schreef op 24 April 2003 @ 19:41:
en als je een goed rad hebt dan koelt ie sowieso toch wel wat af? en als er toevallig net een raampje oid openstond, zodat er iig wat beweging in de lucht is..

maar nogmaals watvoor rad is het eigenlijk?
Het rad koelt het water wel af, maar daarvoor moet het warme water wel eerst naar het rad.. Water geleidt zo goed als geen warmte, dat is dus geen mogelijkheid.

Warmte stijgt, oké, maar dan zal het stijgen naar de bovenkant van het blokje, het zal niet eerst naar het midden van het blokje gaan in de pilaren.

En idle of niet, de CPU stuurt toch aardig wat warmte in het blokje, die nu niet wegkan. Dus dit is een beetje een fysisch wondertje :?

[ Voor 11% gewijzigd door Steve op 24-04-2003 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Jupiler schreef op 24 april 2003 @ 17:08:
[...]

Mijn ervaring is toch anders. Ik heb zowel een Volcano 7, 7+ als 9 gehad. Het probleem ligt 'm vooral bij de fans - luid, en stuk voor stuk gingen ze na een aantal weken hinderlijk vibreren. En de fangrill op de 9 cooldmod bijvoorbeeld, allemaal mooi, maar toen je 'm eraf haalde had je ineens veel minder herrie. Vind het toch maar amateuristisch gedaan van ThermalTake.

Dat ze goedkoop zijn is waar, maar ik vind merken als Spire toch een veel betere prijs/prestatie-verhouding hebben.
mijn ervaring met de volcano 6+ (7000rpm bout-fan) was goed.. maar toen ik em later nog een keer aansloot (draaide alweer tijden met een 6000cu) deed de fan moeilijk :?
en idd is spire dan een betere keus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Jupiler schreef op 24 april 2003 @ 19:46:
[...]

Het rad koelt het water wel af, maar daarvoor moet het warme water wel eerst naar het rad.. Water geleidt zo goed als geen warmte, dat is dus geen mogelijkheid.

Warmte stijgt, oké, maar dan zal het stijgen naar de bovenkant van het blokje, het zal niet eerst naar het midden van het blokje gaan in de pilaren.

En idle of niet, de CPU stuurt toch aardig wat warmte in het blokje, die nu niet wegkan. Dus dit is een beetje een fysisch wondertje :?
Welke kant het water ook in moet, dat maakt niet uit, de warmte gaat gewoon het blok uit. Een cpu in idle verbruikt maar een fractie van stressed.

Maar ik kan je het nog sterker vertellen. Vroeger hadden ze in auto's geeneens een koelvloeistofpomp en ging het water gewoon rond puur op de warmtestroming. Later zijn er pompen ingekomen, vanwege de steeds grotere vermogens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
En toch vind ik het supervaag. Ik vergeet ook vaak m'n pompje aan te zetten. Dan blijft ie een 5-tal minuten aan (idle, enkel MSN en wat kleine progjes opgestart) en dan is de temp al zo'n 72°.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Jupiler schreef op 24 April 2003 @ 20:16:
En toch vind ik het supervaag. Ik vergeet ook vaak m'n pompje aan te zetten. Dan blijft ie een 5-tal minuten aan (idle, enkel MSN en wat kleine progjes opgestart) en dan is de temp al zo'n 72°.
de ene constructie leent zich hier beter voor dan de andere, is namelijk zeer afhankelijk van weerstand. Denk daarbij aan het waterbklokje, de slangen en de radiateur. Ik geloof dat ik dit in een discussie met jou ook al had gezegd, dat er een optimum is tussen oppervlak en flowrate en daar heeft dit alles mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje, zijn der al koelblokken die geschikt zijn voor een g-force FX???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 20:31:
Ik heb ff een vraagje, zijn der al koelblokken die geschikt zijn voor een g-force FX???
Ik neem aan een waterblok. Overigens: waarom een Geforce FX? Als je er nog geen hebt, zal ik toch maar even wachten met je aankoop en een ATI Radeon 9800 Pro kopen. Is goedkoper en presteert beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een opel radiator van koper en die ligt op me kast. Er ligt wel een 120mm@220Volt fan onder (die had ik wel aangezet ).
Ik denk dat het water net als in een heatpipe naar boven is gestroomt, afgekoelt is en toen naar de resevoir terug oid.
Maargoed, ben al blij dattie het nog doet :)
Met pompje aan issie trouwens 35 stressed en 29 idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja sorry bedoel waterkoelblok ja
Ik heb mijn gforce fx al een tijdje en heb m gekregen was niet mijn keuze, maar heb niets te klagen hij doet het perfect :) .

Maar om nog ff terug te komen op die waterkoelblokken zijn der al blokken voor of is der 1 van een gforce 4 die derop kan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

er zijn iig wel waterblokken voor het ram voor de geforce fx.. die zag ik pas ergens.. kun je je ram ook fijn oc-en >:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das de bedoeling ook om alles aardig over te gaan klokken, maar dan moet ik eerst een goed wcblok voor me vga kaart hebben anders schiet het niet op ga niet de ene helft wel koelen en de andere helft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

dat zou ik iig niet weten, het koelblok voor de gpu, maar heb wel op plekken wat gezien/gelezen van mensen die zelf een waterblok hadden gemaakt voor de gf fx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

humz schiet niet op zo :(

ga wel weer verder zoeken toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten er om de GPU gewoon 2 gaatjes? Is de chip gewoon vlak? Dan denk ik dat r best een ander blokje op kan. Wel ff kijken naar de afstand van de gaten. Dr zijn ook wel blokjes waar het niet zoveel uitmaakt waar de gaatjes zitten, dat is met een sleufgat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het probleem nou juist, iedereen denkt dat er wel een ander blokje op kan maar zeker weten doen ze het niet en ik ga het niet gokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geen idee of der 2 gaatjes op zitten of niet der zit een gigacoolsysteem op die de halve kaart bedenkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog ff een vraagje wat zijn op de gpu goeie blokken voor de chipset mb en processor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

next time moet je echt de edit knop gebruiken.. 3 posts achter elkaar is TE veel..

maar goed.. volgens mij zijn de dangerden blokjes wel goed, maar je zou eigenlijk wat reviews moeten lezen zodat je het zeker weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nieuw hier wist het niet :)

zal het de volgende keer doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee om geheugenkoelblokken (voor waterkoeling) vast te maken aan een GF4 MX440 met alleen maar 2 gaatjes naast de GPU? Ik ga het liever niet lijmen met Dat zalman of AS adhesive spul, ik wil de mogelijkheid hebben om het er ook weer af te halen. Secondelijm is dus ook geen optie, net ff geprobeerd op een oude isa kaart en die is nu total loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 21:46:
Iemand een idee om geheugenkoelblokken (voor waterkoeling) vast te maken aan een GF4 MX440 met alleen maar 2 gaatjes naast de GPU? Ik ga het liever niet lijmen met Dat zalman of AS adhesive spul, ik wil de mogelijkheid hebben om het er ook weer af te halen. Secondelijm is dus ook geen optie, net ff geprobeerd op een oude isa kaart en die is nu total loss.
gebruik je die 2 gaten dan niet al voor je blok op de GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zien die geheugenwaterkoelblokken eruit?
PICs!

Wat je zoudt kunnen doen is twee aluminium of lexaan plaatjes nemen, waarmee je de waterblokken vastklemt - een sandwich. Die plaatjes zet je weer aan elkaar vast met schroeven naast je videokaart - net als Bladerunners koeling, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je goede waterkoeling(dat houd in stil +koud) wil en als je het zelf wilt samenstellen, en dan ook nog het gemak hebben van een Pre setje, dan moet je eens op http://www.aqua-computer-systeme.de
kijken die leveren echt fantastisch spul
check de case van thunderman: Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/top.JPG

en bv hun high-end setje: Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/forumpix/highend/highend_360_300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Jupiler schreef op 24 april 2003 @ 20:16:
Je radiator moet boven de cpu zitten(warm water stijgt op) en je reservoir lager dan de cpuals het water bij de cpu warm wordt strijgt het vanzelf naar boven(naar de rad dus) koelt(enigszins) af en zakt aan de andere kant naar beneden.

Hoe groter het hoogte verschil hoe beter het water stroomt naruutlijk.

CV ketels die beneden of in de kelder staan zijn ook veel mileu vriendelijker, omdat de pomp niet zoveel wer hoeft te doenm

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 23:02:
Als je goede waterkoeling(dat houd in stil +koud) wil en als je het zelf wilt samenstellen, en dan ook nog het gemak hebben van een Pre setje, dan moet je eens op http://www.aqua-computer-systeme.de
kijken die leveren echt fantastisch spul
check de case van thunderman: [afbeelding]

en bv hun high-end setje: [afbeelding]
Die high set onderdelen heb ik ook !!
Die radiator is echt groot zeg , morgen komen als het goed is de laatste onderdelen binnen. En dan kan ik eindelijk naar weken wachten beginnen :) .
Leuk spul dat van aqua-computer !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik heb ook m'n WC van Aquacomputer. De cuplex evo rev 1.1 koelblok en de twinplex chipset koelblok. Verder een eheim 1046 pomp en plug&cool klaar. Reservoir zelf gemaakt en als radiator heb ik de Black Ice Extreme. Ik heb alles netjes weggewerkt in de kast zelf. Ik wilde niet gaan dremelen of zagen of wat dan ook in m'n kast. De pomp staat bij de PCI sloten en de radiator met een 120 mm bij de intake fan. Het reservoir zit bovenin m'n kast in een IDE-bay. Pics volgen dit weekend nog.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Die black ice heeft toch geen plug and play aansluiting??
Hoe wil jij deze nu gaan aansluiten. De slangen zijn te klein voor op een black ice.
Ga je met koppelstukjes werken??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ik heb de slangen dmv kokend water en een verfbrander opgerekt. Eerst verwarmt, toen achterkant van een boor erin. Weer verwarmen, grotere boor erin, enz. Uiteindelijk heb ik de slangen op kunnen rekken van 6 mm inwendig tot 10 inwendig en er overheen kunnen krijgen. Daarna nog vastgezet met een tai-reepje.

Mijn WC setup is al een dag of vier klaar, en absoluut geen lekkages of wat dan ook. Echt alles zit goed vast. Heb nu geen camera, van't weekend wel. Ik zal wel wat pics maken van de aansluiting op m'n rad.

[ Voor 26% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 25-04-2003 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

X-t-r-e-m-e: rek je die slangen dan niet erg ver op?
Het lijken me ook wel erg dunne slangetjes voor een systeem..

Ik heb zelf 10x2 (10/14) slangen en die duw ik (dmv kokend water) op tot ze over 13mm slangpilaren kunnen (die zijn 14mm op hun dikste punt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb mijn 10mm eens tot 15mm kunnen rekken, en daar had ik helemaal geen verfbrander, boor of kokend water voor nodig :)

Eerst zie je 'm op een 13mm pilaar te krijgen. Beetje draaien etc, eventueel beetje verwarmen met een aansteker (niet te lang en niet te dicht bij de slang, anders oxideert ie). Die heb ik een dagje laten zitten. Dan nam ik een 15mm pilaar. Ging niet echt vlot, maar op een bepaalde manier lukt het wel. Je moet je slang er een beetje schuin op zetten, zodat ie over één kant van de pilaar zit. Dan moet je draaien aan de slang (een beetje in alle richtingen), zodat ie er over schuift.

Lijkt ingewikkeld zo, maar probeer het zelf eens uit, valt best mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

X-t-r-e-m-e schreef op 25 April 2003 @ 00:13:
Ik heb de slangen dmv kokend water en een verfbrander opgerekt. Eerst verwarmt, toen achterkant van een boor erin. Weer verwarmen, grotere boor erin, enz. Uiteindelijk heb ik de slangen op kunnen rekken van 6 mm inwendig tot 10 inwendig en er overheen kunnen krijgen. Daarna nog vastgezet met een tai-reepje.

Mijn WC setup is al een dag of vier klaar, en absoluut geen lekkages of wat dan ook. Echt alles zit goed vast. Heb nu geen camera, van't weekend wel. Ik zal wel wat pics maken van de aansluiting op m'n rad.
Das mooi
Ben beniewd naar de pics
Ik zat te denken hoe ik mijn setup zal aansluiten :) Nu weet ik het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
De diameter van de slangen zijn de standaard diameter bij watercooling sets van AquaComputer. Daarnaast maakt de diameter van de slang naar mijn mening niet veel uit. De snelheid waarmee je water door de slangen stroomt is afhankelijk van het debiet van je pomp en de inwendige oppervlakte van je slangen, immers Debiet [Q][m³/s] = Snelheid [V][m/s] * Oppervlakte [A][m²]. Gezien de pomp 300 liter per uur verpompt, dus een debiet van 0,3 m³ per uur, zal de stroomsnelheid afhankelijk zijn van de oppervlakte van je slangen. Een kleine oppervlakte resulteert in een hogere snelheid om aan dat debiet te komen. Een grotere oppervlakte heeft als gevolg dat je stroomsnelheid afneemt. Hierbij ff geen rekening gehouden met optredende verliezen als wrijvingsverliezen, bochtverliezen etc. Deze verliezen treden in beide gevallen op, kleine of grote diameters. Verder zijn de slangen stug en dik genoeg om zover op te rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

X-t-r-e-m-e:
Welke slangen heb jij gebruikt?? De slangen van Aqua-computer??

[ Voor 4% gewijzigd door ken op 25-04-2003 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Ja, de slangen voor Plug&Cool gerade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grotere slangen heeft geen zin want de koelblokken heb inwendig geen grotere kanalen dus is het flauwe kul om grotere slangen te nemen dit heeft totaal geen zin

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
idd, krijg je alleen maar meer te maken met overgangsverliezen van grote diameters naar kleine diameters en omgekeerd. Je moet alles zoveel mogelijk op dezelfde diameters houden, op die manier heb je minste energieverliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 12:40:
grotere slangen heeft geen zin want de koelblokken heb inwendig geen grotere kanalen dus is het flauwe kul om grotere slangen te nemen dit heeft totaal geen zin
Eh, als je de Swiftech ( http://swiftnets.com/products/mcw462.asp ) bekijkt is er helemaal geen sprake van 'n kanaal door het blok, gewoon 'n grote ruimte daar :) , echter de aansluitingen hebben natuurlijk hun max, dus groter heeft dan niet veel zin inderdaad. Overal een slangdikte (ID) van het formaat van je waterjacketaansluitingen lijkt mij het meest efficient.

[ Voor 16% gewijzigd door _XipHiaS_ op 25-04-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Universal Creations schreef op 24 April 2003 @ 21:56:
[...]

gebruik je die 2 gaten dan niet al voor je blok op de GPU?
Jep, idd
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 22:29:
Hoe zien die geheugenwaterkoelblokken eruit?
PICs!

Wat je zoudt kunnen doen is twee aluminium of lexaan plaatjes nemen, waarmee je de waterblokken vastklemt - een sandwich. Die plaatjes zet je weer aan elkaar vast met schroeven naast je videokaart - net als Bladerunners koeling, dus.
Die koelblokken moet ik nog maken. Ik zie trouwens net dat r op 2 hoeken aan de buitenkant wél 2 hele kleine gaatjes zitten.... domme ik. Dit schept al een heleboel extra mogelijkheden.
Maar die sandwich constructie is wel een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

X-t-r-e-m-e schreef op 25 April 2003 @ 09:52:
Ja, de slangen voor Plug&Cool gerade
Thanx voor de info

Ik wil namelijk 2 rad in mijn systeem hebben (grote rad met 2x12cm fan past helaas niet)
Een komt aan de bovenkant van mijn kast en een kleine naast mijn CPU.
Voor de bovenkant gebruik ik een 12cm radiator van Aqua en voor naast mijn CPU gebruik ik een BlackIce Micro (ivm de ruimte)

dus:
pomp--> reservoir(boven)--> Rad--> CPU--> rad(blackice)--> chipset--> GPU--> pomp

pomp word een Eheim 1048. Alles komt van Aqua (behalve Blackice) :)

Zat al te denken hoe ik die slangen op de Blackice moest krijgen.
Wil namelijk geen koppelstukjes gebruiken :)
Is dus ideaal dat die standaard er al op past ;)

Alles moet in een LianLi PC65 ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ken op 25-04-2003 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Hij past niet standaard, het vereist wel wat werk hoor. Verwarmen en oprekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

X-t-r-e-m-e schreef op 25 april 2003 @ 16:19:
Hij past niet standaard, het vereist wel wat werk hoor. Verwarmen en oprekken :)
Dat zal geen probleem zijn. Als ik hem maar erin krijgt ;) Gewoon beetje opwarmen en erin draaien/duwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is trouwens aan te raden om die plug en cool aansluitingen van Aquacomputer licht in te vetten met kranenvet.

Bij mij lekte een aansluiting van me hig end set bij het waterreservoir. Niet rampzalig, maar een druppeltje per uur, maar toch. Toen licht ingevet, en sindsdien keine probleme.....

Xtreme: welke proc koeler heb jij eigenlijk. Ik heb die evo 360. maar ben bang dat ik het ding verkeerd geplaatst heb. De water in- en uitgang zitten aan de zijkant, en nu blijven er wat luchtbelletjes aan de bovenkant van me koeler zitten. Volgens mij hadden die aansluitingen aan de bovenkant moeten zitten. Stimmt dass?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Bedoel je nu je CPU waterblok of je radiator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs

Maartenvs

For Sale

Ben ik weer. ik heb hier al eerder gepost maar heb ondertussen nog verder gesearched. ik wil nu misschien toch gaan overclocken maar ik wil toch graag die swiftech set, vanwege die pomp die mooier weg te werken is. Nu vinden de die hards hier setjes zuigen en deze set komt met een 8 cm radiator. Niet echt supercooling maar is (nog) niet nodig. Nu vroeg ik me af kan ik hier later een 2e bijhangen zonder problemen en koelt dit nu beter of minder dan 1 grote rad?? ik heb trouwens een recom black stealth case en ik denk dat hier geen set (ac-profi-set) van die aqua-computer site in past en er netjes uitziet, correct me if im wrong.

Verder zijn er thermoelectrische koelingen die beneden 0 kunnen maken. Als je deze 1 plaatst koelt deze het water ook of koelt deze echt alleen de chip??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
Hier staan wat PICS van mijn watercooling. Ik heb ze ff vlug op m'n toekomstige website gegooid. Let vooral niet op de layout, voor zover die er is. :)

momentje

[ Voor 54% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 25-04-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Maartenvs schreef op 25 april 2003 @ 19:10:
Ben ik weer. ik heb hier al eerder gepost maar heb ondertussen nog verder gesearched. ik wil nu misschien toch gaan overclocken maar ik wil toch graag die swiftech set, vanwege die pomp die mooier weg te werken is. Nu vinden de die hards hier setjes zuigen en deze set komt met een 8 cm radiator. Niet echt supercooling maar is (nog) niet nodig. Nu vroeg ik me af kan ik hier later een 2e bijhangen zonder problemen en koelt dit nu beter of minder dan 1 grote rad?? ik heb trouwens een recom black stealth case en ik denk dat hier geen set (ac-profi-set) van die aqua-computer site in past en er netjes uitziet, correct me if im wrong.

Verder zijn er thermoelectrische koelingen die beneden 0 kunnen maken. Als je deze 1 plaatst koelt deze het water ook of koelt deze echt alleen de chip??
Swiftech is het betere werk he, kan je vind ik, niet met 'eenvoudige' sets vergelijken. Als je met 'n TEC gaat werken koelt je setup als het ware niet meer direct je CPU, met een TEC neemt je blok de warmte van de TEC weg omdat die door zijn werking heel mooi koud word aan 1 kant, maar erg warm aan de anderen. Dat moet dus weg omdat de werking anders verstoord wordt, maar op de Swiftechs zijn mooie TEC sets te plaatsen, hebben ze aanpassings modules voor. Komt dan 'n coldplate en natuurlijk een TEC tussen je CPU en het waterblok.

De door Aqua-Computer gebruikte aansluitingen zijn dunner dan die van Swiftech, houdt daar rekening mee. Kwa radiateur kan je er altijd een bijplaatsen of gewoon een exemplaar ter vervanging van je 'oude' als die het niet meer trekt. Dacht dat vooral zo'n TEC veel warmte kwijt wil.

[ Voor 12% gewijzigd door _XipHiaS_ op 25-04-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-t-r-e-m-e schreef op 25 april 2003 @ 19:22:
Hier staan wat PICS van mijn watercooling. Ik heb ze ff vlug op m'n toekomstige website gegooid. Let vooral niet op de layout, voor zover die er is. :)

http://home.zonnet.nl/Xtreme/

[[url=file:///E:/My%20eBooks/Pictures%20Case/MVC-832F.jpg]afbeelding[/url]]
Deze linken naar je eigen HD, dus wij zien niets helaas.
Maartenvs schreef op 25 April 2003 @ 19:10:

Je kan dan beter een grotere rad nemen imo, zoals die bijvoorbeeld bij aquacomputer te verkrijgen zijn, als je toch van plan bent om het extemer aan te pakken.
Die TEC kan je op verschillende manieren gebruiken. Je kan hem in een apart circuit zetten met 2 waterblokjes zodat je water extreem koud wordt waarmee je je cpu (en gpu, nb of nog meer) koelt. Hierbij komt wel een ruimtegebrek om de hoek kijken omdat je dus 2 pompen kwijt moet en een metertje slangen meer ofzo. Manier 2 is om hem direct op je socket te monteren met een coldplate. Hierbij is een goede isolatie van het socket van het grootste belang omdat er nogal wat ijs en condens kan ontstaan rondom de socket. Nog een nadeel van een pelt is dat je een zware voeding moet hebben om 172W (of meer) tec te voeden (18V bij +/- 10A).
Weet waar je aan begint....

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede TEC kan ongeveer 2 maal het vermogen van je CPU verplaatsen. Dus ga maar uit van minimaal 150W. En een grotere radiator kan natuurlijk nooit kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
  • Laatst online: 00:22

mrb

B-lennium schreef op 23 April 2003 @ 23:37:
is er al iemand die koperbuis gebruikt inplaats van slangen ?

zo niet dan wil ik er ©patent® op :)
even voor de duidelijkheid ik heb het nog niet , maar ben het wel van plan
Heb ik ook aan zitten denken, maar het werkt alleen niet in de praktijk denk ik...

Nadelen:
- Alle buizen precies voorbuigen... ( praktish onmogelijk... )
- verwijderen/vervangen/verplaatsen van buizen word een ongeloofelijk *****
werk

Voordeel:
- 1 grote radiator ( al is het misschien niet veel )
- als je het mooi oppoetst met koperglans oid krijg je wel een cool effect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

X-t-r-e-m-e schreef op 25 April 2003 @ 08:32:
De diameter van de slangen zijn de standaard diameter bij watercooling sets van AquaComputer. Daarnaast maakt de diameter van de slang naar mijn mening niet veel uit. De snelheid waarmee je water door de slangen stroomt is afhankelijk van het debiet van je pomp en de inwendige oppervlakte van je slangen, immers Debiet
[...]
wel leuk zo'n berekening maar toch geven dikkere slangen een hogere stroomsnelheid. Dit met name omdat hoe dikker de slang hoe minder weerstand. De stroomsnelheid is met een grotere slang wel langer in dat stuk slang zelf maar de dat maakt niet uit. Het gaat vooral om de snelheid in het waterblok en in de radiator.

ik lul heel raar dat weet ik (ben ziek) maar ik heb toch gelijk en ik zal straks een verhaaltje in elkaar tikken dat misschien wel te volgen is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga eerdaags zelf een paar blokjes frezen en draaien voor mn dual mp2000 bak en een xp1800. En ik ga wat nieuws proberen. Ik kan koperschuim krijgen, dit heeft de zelfde structuur als schuimrubber maar dan grover, porieen van ongeveer 0.3 mm en is 4 mm dik. en er zit een dichtheids gradient in, (over de 4 mm gaat de dichtheid van dicht naar dun)
nu ga ik een plak van dat spul op de bodem in een koperen waterblok solderen zodat het uitwissel oppervlak met heel veel % vergoot wordt, en dus een beter uitwisseling heb. en wel anti corrosie meuk er in omdat het water over een koper-tin-koper verbinding stroomt, maar dat gaat wel goed hoop ik. Het plan is oom dat aanvoer recht boven de core in het schuim te laten "spuiten" en via 4 kanalen rondom in de zijkant het weg te laten vloeien.
Als ik het goed heb moet dit echt een revolutionair hoge uitwisseling hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn nieuwe waterkoeling in elkaar gezet ( autorad,dangerdenmaze3). Daardoor heb ik mijn dure oude setje over ,die wil ik graag op mijn andere comp overzetten.

Het probleem is dat de mb geen gaten heeft om de chipsetblokje erop vast te schroeven.
Kan ik dan die chipset erop zetten dmv thermal adhesive lijm of is dat niet verstandig? Het blokje is een magnum(klax) chipsetblok.
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.