[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.366 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

Mooi systeem zo, en ook slim gedaan. Je kunt nu tenminste op een relaxte manier bijvullen zonder alles uit te hoeven zetten. En het is meteen een slimme ontluchting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:41
zo is het idd beter ja :P
mooie foto trouwens ;)
maar dit ga ik misschien ook wel doen, als het in mijn kast past

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sn0wblind schreef op 18 april 2003 @ 16:17:
Sicce nova is gewoon goed zolang hij maar als inline pomp gebruikt word en dat is het met dat Nextcool resercoir.
in die nextcool is ie juist als dompel en niet als inline gebruikt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
sorry ik haalde inline en dompel pomp ff door elkaar maar je snapt wat ik bedoel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou me waterkoeling draait..zal zsm plaatjes posten maar heb nu geen tijd. Eerst me pc helemaal afwerken en weer helemaal in elkaar zetten..
Temps heb ik wel.
30Gr idle en 36gr stressed (zonder fan @ rad. komt nog)
Tijdelijke pics http://24.132.223.106/public/WC_Don

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 18:55:
Nou me waterkoeling draait..zal zsm plaatjes posten maar heb nu geen tijd. Eerst me pc helemaal afwerken en weer helemaal in elkaar zetten..
Temps heb ik wel.
30Gr idle en 36gr stressed (zonder fan @ rad. komt nog)
Tijdelijke pics http://24.132.223.106/public/WC_Don
heb je nog een duidelijkere van dat reservoir?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt nog, moet ik nog van de digicam halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik had een tijd terug Shine-up rode verf besteld bij freezinghardware.. Als ik er een scheutje van in me water doe dan blijven er veel meer luchtbelletjes in me water zitten. Me airtrap werkt dan ook ineens niet meer :|
Als het water stil staat zie je ook een hele berg kleine belletjes rondzweven..

Heb ik dan klote kleurstof meegekregen of ben ik gewoon niet de enige die hier last van heeft?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/oxigun/casemod/dscn0104.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Oxi op 19-04-2003 18:33 . Reden: luchtbelletjes :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-07 10:54

Odin

¯¯¯¯¯

Ik was net bij een niet nader te noemen bouwmarkt, en daar hadden ze verchroomde slangpilaren of zoiets. Gaat dit reageren met kopen? Ik denk zelf van niet maar wil het toch even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Odin schreef op 19 April 2003 @ 15:39:
Ik was net bij een niet nader te noemen bouwmarkt, en daar hadden ze verchroomde slangpilaren of zoiets. Gaat dit reageren met kopen? Ik denk zelf van niet maar wil het toch even checken.
Wat voor materiaal is het dan? gewoon roest vrij staal ofzo? denk niet dat dat gaat reageren ofzo nee

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Oxigun schreef op 19 April 2003 @ 11:42:
Ik had een tijd terug Shine-up rode verf besteld bij freezinghardware.. Als ik er een scheutje van in me water doe dan blijven er veel meer waterdruppeltjes in me water zitten. Me airtrap werkt dan ook ineens niet meer :|
Als het water stil staat zie je ook een hele berg kleine druppeltjes rondzweven..

Heb ik dan klote kleurstof meegekregen of ben ik gewoon niet de enige die hier last van heeft?
[afbeelding]
wat bedoel je met waterdruppeltjes? ik snap je niet helemaal... volgens mij moet je het gewoon een beetje beter mengen (dat zou met het rondpompen idd moeten gebeuren) en dan gewoon es een kleinscheutje extra er bij...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:06
Weet iemand een adres voor 3/4 slangpilaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

zijn de volgende 2 koelblokken goed van kwaliteit?

De Koolance CPU-200S waterkoeler voor 35 euro bij mycom

en

Koolance Chipset CHC-A01 waterkoeler

alvast bedankt.

enne.. kieskes: bekijk de IA van Jupiler op laupro ens (niet die frozencpu btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

DAMAGE schreef op 19 April 2003 @ 15:48:
[...]

wat bedoel je met waterdruppeltjes? ik snap je niet helemaal... volgens mij moet je het gewoon een beetje beter mengen (dat zou met het rondpompen idd moeten gebeuren) en dan gewoon es een kleinscheutje extra er bij...
luchtbelletjes :X :X :X

maar goed. pomp aan of uit maakt niet uit.. ze blijven erin zitten :(
het werkt dus alleen als ik em helemaal vul en dan die kleurstof erbij gooi (dus lucht is er dan al uit).
ik heb em vandaag maar opnieuw gevuld met alleen (demi) water en dat werkte maar toch mis ik me rode kleurtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:06
enne.. kieskes: bekijk de IA van Jupiler op laupro ens (niet die frozencpu btw)
Ik ken hem, maar volgens Jupiler is deze afgelopen en kan er niks meer besteld worden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

kieskes schreef op 19 april 2003 @ 18:45:
[...]

Ik ken hem, maar volgens Jupiler is deze afgelopen en kan er niks meer besteld worden ;(
serieus??

NEE dat meen je niet he jupiler?? is een grapje he ?? :'( :'(

moet er nog vanalles bestellen...

please do me a favor jupiler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Hij gaat verder onder een nieuwe, grootsere vorm.. In a few days, be prepared >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

gelukkig...

k schrok al :)

weet nie of ik dit hier moet vragen maar doe het toch: Kan ik als ik bij beide IA's bij jou wat koop maar 1 x verzendkosten betalen, zodat het in 1 x wordt verzonden? dat ik dan langer moet wachten maakt niet uit want moet toch alles hebben voor ik alles in elkaar kan zetten (mn WC set)

enne.. komen hier ook meteen de idra's?

[ Voor 8% gewijzigd door wdekreij op 19-04-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo

ik loop al een tijdje te kijken of waterkoeling iets voor mij is om , verder
te overclocken , en stilte in me pc kamer , ik zie echt uit een lopende prijzen

van 200 tot 400 euro alles bijelkaar opgeteld , ik heb zelf al wat dingen besteld bij
www.freezinghardware.nl nou kwam ik op hun site het volgende setje tegen , ik zou graag indien mogelijk van ervaren waterkoeler hier op t.net willen weten of dit wat is om mee te beginnen ?

hij is van Thermaltake voor de prijs van 124,99 euro

Met de Aquarius II waterkoelingsset brengt Thermaltake een zeer gunstig geprijsde waterkoelingsset op de markt die eenvoudig te installeren is en uit de volgende componenten bestaat:
-waterblok
-waterreservoir
-waterpomp
-radiator (86 x 130 x 89 mm.)
-koeler
-slang 6x2 (2 meter)
-bevestigingsmateriaal

Deze set is zeer compact en is daardoor geschikt voor een probleemloze inbouw in een groot aantal behuizingen. De radiator is uit koper vervaardigd en tegen corossie beschermd.

Het waterblok is geschikt voor zowel Pentium 4 socket 478 als AMD socket A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Tja, de Aquarius II presteert redelijk, en is redelijk stil.
Staat trouwens een klein stukje over in de mini-FAQ.

Maar je moet niet denken dat je veel verder zal kunnen overklokken met die set, of met waterkoeling in het algemeen. Daarvoor moet je aan de peltier of beter nog de phase-changing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb laatst dus het gewoone kraan water van me set er uit gehaald, en dat ververst met demi water en anti vries... goed nu zag ik in het oude water wat alg zitten en dat heb ik er uit kunnen tikken (was echt een super klein beetje), maar nu heb ik de volgende vraag :

Ik weet dat in demi water en in anti vries geen beesten kunnen groeien, gaat dat alg wat er in zat dus nu dood, en wat gebeurt hier dan mee?

Verder heb ik nog een vraag, ik heb mijn water er dus uit gehaalt en toen schoon laten spoelen met azijn... daarna heb ik het schoon gespoelt met demi water en toen nog een keer demi water... daarna heb ik de demi water- anti vries mix der ingegooid. Zou mijn setupje schoon genoeg zijn en zal ik geen last meer krijgen van vieze beesten in me case?

Dat het water geleid ofzo dat kan me geen barst schelen want het gaat toch niet lekken :) *afklop*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Oxigun schreef op 19 April 2003 @ 18:32:
[...]

luchtbelletjes :X :X :X

maar goed. pomp aan of uit maakt niet uit.. ze blijven erin zitten :(
het werkt dus alleen als ik em helemaal vul en dan die kleurstof erbij gooi (dus lucht is er dan al uit).
ik heb em vandaag maar opnieuw gevuld met alleen (demi) water en dat werkte maar toch mis ik me rode kleurtje :)
Waarom heb je dan niet de mix buiten het systeem gemaakt? zo heb ik dat ook gedaan met mijn anti vries en dat be vat een behoorlijk aantal kleurstoffen om dat mooie blauwe kleurtje te krijgen. Echt bellen in mijn pomp heb ik er niet van... gewoon buiten de machine mixen, niet hard schudden gewoon rustig door elkaar laten gaan een een klein beetje mixen met eventueel een houtje ofzo... dan heb je die takke belletje niet...

En dan op zijn meest voorzichtigst in het reservoir gooien...

Die belletjes gaan er trouwens naar verloop van tijd niet uit? thats strange...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik kan dus een Koolance CPU koelblok CPU-200s voor weinig krijgen
de koel kapiciteit is 200w, is dit goed ?
of zijn er blokjes die beter koelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

DAMAGE schreef op 20 April 2003 @ 03:21:
[...]

Waarom heb je dan niet de mix buiten het systeem gemaakt? zo heb ik dat ook gedaan met mijn anti vries en dat be vat een behoorlijk aantal kleurstoffen om dat mooie blauwe kleurtje te krijgen. Echt bellen in mijn pomp heb ik er niet van... gewoon buiten de machine mixen, niet hard schudden gewoon rustig door elkaar laten gaan een een klein beetje mixen met eventueel een houtje ofzo... dan heb je die takke belletje niet...

En dan op zijn meest voorzichtigst in het reservoir gooien...

Die belletjes gaan er trouwens naar verloop van tijd niet uit? thats strange...
de belletjes zijn te klein m op te stijgen en kunnen dus goed mee naar beneden stromen.
sterker nog.. boven de airtrap zit nog wat slang.. daarin zie je iets naar boven en iets naar beneden stromen (wervelingen). Toen ik er normaal demi water in deed had ik nergens meer last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark0z schreef op 20 april 2003 @ 11:04:
Ik kan dus een Koolance CPU koelblok CPU-200s voor weinig krijgen
de koel kapiciteit is 200w, is dit goed ?
of zijn er blokjes die beter koelen ?
wat ik zo gelezen heb is dit een aardig blokje, maar zeker niet super....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

hmm

wat voor blokje is er beter dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerden, swiftech en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-09 15:04
Cuplex Evo van Aquacomputer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

is die beter dan de Maze III?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik hoop niet dat ik ergens het antwoord heb gemist als dit al vaker gevraagd is, maar heeft iemand ervaring met EngineIce in z'n WC setup. Is dit OK liquid of grote onzin om te kopen?

Vond deze site http://www.engineice.cc/products.html kon even niet vinden of het ook anti-alg werking heeft (neem aan van wel), het is in iedergeval gedeioniseerd.

[ Voor 34% gewijzigd door _XipHiaS_ op 20-04-2003 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-09 17:07
ik heb het draaien hier 5tot 9 graden koeler als demi water , dus geen grote troep iig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Gipsy King schreef op 20 april 2003 @ 18:22:
ik heb het draaien hier 5tot 9 graden koeler als demi water , dus geen grote troep iig >:)
Zow, snel antwoord :D, ben benieuwd of er meerdere goede ervaringen hebben maar het klinkt goed.

Gebruik je nog kleurtoevoegingen of dergelijken? En zijn er andere minpunten behalve de prijs?

Welke kleur heeft het in je slangen?

[ Voor 6% gewijzigd door _XipHiaS_ op 20-04-2003 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

ik gebruik ook engine ice, zo ziet het eruit in mijn slangen

Afbeeldingslocatie: http://24.132.223.106/public/Onno_vaal/amsgroot.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/amsklein7.jpg

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Halo_Master schreef op 20 April 2003 @ 18:31:
ik gebruik ook engine ice, zo ziet het eruit in mijn slangen

[afbeelding]

[afbeelding]
Whow, dat ziet er erg goed uit, hoef ik nix meer aan te doen want ik wilde 'n blauw thema :D.

Thanx voor de snelle reacties!

Ik zie trouwens dat jij een Eheim 1250 hebt, is dit veel beter dan 'n 1048? Ik ga 'n MCW5000 P4 gebruiken en 'n HTF2-X-Tripple rad (zit met de setup op warm zolderkamertje en ik haat fantilator noise), later komt er dan nog 'n VGA Cooler en indein nodig 'n chipset cooler. is die 1250 dan 'n must of overkill, ook met het oog (of oor :D) op stilte?

[ Voor 36% gewijzigd door _XipHiaS_ op 20-04-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

waar kan ik die "troep" kopen?

en is die Cuplex Evo van Aquacomputer beter dan de Maze 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
wdekreij schreef op 20 April 2003 @ 19:14:
waar kan ik die "troep" kopen?

en is die Cuplex Evo van Aquacomputer beter dan de Maze 3?
Ok, niet alles wat je zoekt, maar misschien heb je wat aan dit overzicht: http://www.hardocp.com/article.html?art=MzU3.
http://www.overklokking.n...uplex_evo_478/index3.html de balkjes spreken voor zich :D.
http://www.dansdata.com/coolercomp_p10.htm.
http://www.cluboc.net/rev...gerden/maze3kit/index.htm.

[ Voor 36% gewijzigd door _XipHiaS_ op 20-04-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

_XipHiaS_ schreef op 20 april 2003 @ 18:34:
[...]

Whow, dat ziet er erg goed uit, hoef ik nix meer aan te doen want ik wilde 'n blauw thema :D.

Thanx voor de snelle reacties!

Ik zie trouwens dat jij een Eheim 1250 hebt, is dit veel beter dan 'n 1048? Ik ga 'n MCW5000 P4 gebruiken en 'n HTF2-X-Tripple rad (zit met de setup op warm zolderkamertje en ik haat fantilator noise), later komt er dan nog 'n VGA Cooler en indein nodig 'n chipset cooler. is die 1250 dan 'n must of overkill, ook met het oog (of oor :D) op stilte?
Ik heb 2 radiatoren in mijn setup, dus ook meer weerstand, Over een paar weekjes ga ik ook nog met peltiers werken, en daar is snelle flow zeker noodzakelijk.
Hij maakt wel een licht hummend geluid, maar is niet irritant of echt opvallend.

Zeker met die radiator zou ik een eheim 1250 gebruiken.Ik ben op zoek naar de hydor L30, maar kan hem nergens vinden hier.De hydor is veel kleiner en og ff stiller en sterker(volgens berichten uit de US)

[ Voor 14% gewijzigd door Halo_Master op 20-04-2003 19:26 ]

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Halo_Master schreef op 20 april 2003 @ 19:24:
[...]

Ik heb 2 radiatoren in mijn setup, dus ook meer weerstand, Over een paar weekjes ga ik ook nog met peltiers werken, en daar is snelle flow zeker noodzakelijk.
Hij maakt wel een licht hummend geluid, maar is niet irritant of echt opvallend.

Zeker met die radiator zou ik een eheim 1250 gebruiken.Ik ben op zoek naar de hydor L30, maar kan hem nergens vinden hier.De hydor is veel kleiner en og ff stiller en sterker(volgens berichten uit de US)
Kan het zijn dat Swiftech die onder zijn eigen naam verkoopt als deze: http://www.swiftnets.com/products/mcp300.asp? Of is dat 'n ander pompje?

En misschien heb je hier nog wat aan: http://www.overclockers.com/articles723/.

[ Voor 7% gewijzigd door _XipHiaS_ op 20-04-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik zou eigenlijk een Sicce Idra gebruiken.. Doet ook 1300 l/u en is een stuk goedkoper dan de Eheim 1250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Nee, is niet dezelfde pomp en het artikel had ik al gelezen.Ik kan hem wel in europa krijgen, maar die is aangepast(stalen shaft ipv. kermamiek) en dat scheelt je toch wel een graadje of 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Jupiler schreef op 20 april 2003 @ 19:36:
Ik zou eigenlijk een Sicce Idra gebruiken.. Doet ook 1300 l/u en is een stuk goedkoper dan de Eheim 1250.
De prijs maakt me niet zo heel veel uit, als de boel kort meegaat en daar andere onderdelen door kunnen beschadigen geef ik liever iets meer uit dan later heel veel.

Maargoed, hoe is deze pomp kwa geluid, want 1 vd redenen dat ik op water overga, maar ook van 'n koel systeem houd, is rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik heb zeer goede ervaringen met m'n Idra. Best stil, goedkoop en krachtig. Als je er zo'n rubberen pootjes onder zet (die je voor Eheims kunt krijgen) is ie helemaal onhoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Jupiler schreef op 20 April 2003 @ 19:51:
Ik heb zeer goede ervaringen met m'n Idra. Best stil, goedkoop en krachtig. Als je er zo'n rubberen pootjes onder zet (die je voor Eheims kunt krijgen) is ie helemaal onhoorbaar.
Dus veel liters l/h en stiller dan de Eheim. Hoe zit het met de aansluitingen, zijn dat schroefbevestigingen, uitwisselbaar?

Ah, heb al wat :D http://www.sicce.com/sicce.html.

Als ik het zo bekijk zit dat pompje wat Swiftech gebruikt er ook tussen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door _XipHiaS_ op 20-04-2003 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da blok misschien wel, maar die slangen daar moeten we het nog eens over hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
_XipHiaS_ schreef op 20 April 2003 @ 19:59:
[...]

Dus veel liters l/h en stiller dan de Eheim. Hoe zit het met de aansluitingen, zijn dat schroefbevestigingen, uitwisselbaar?

Ah, heb al wat :D http://www.sicce.com/sicce.html.

Als ik het zo bekijk zit dat pompje wat Swiftech gebruikt er ook tussen. :)
Stiller niet, ik zou zeggen even luid.

Er zit in de uitgang 1/2" schroefdraad, en met een kleine en simpele mod kan je dat ook hebben aan de ingang.
Doet je mobo het nog? :P En bleef 't PCB gebogen toen je het blokje wat losser schroefde?

[ Voor 24% gewijzigd door Steve op 21-04-2003 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Jupiler schreef op 20 April 2003 @ 19:51:
ik heb inmiddels een niet goede ervaring mee gehad :| pomp ging lekken en nu stopt de pompt ook als de pomp (buitenkant) 40 graden ong wordt. nadat ie weer op temp is gaat ie verder..

iig koop gewoon een eheim 1048 als je een eheim wil kopen deze is al krachtig genoeg en hier kan je mooi 10mm slangen opzetten :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
ReseTTim schreef op 21 April 2003 @ 01:35:
[...]

ik heb inmiddels een niet goede ervaring mee gehad :| pomp ging lekken en nu stopt de pompt ook als de pomp (buitenkant) 40 graden ong wordt. nadat ie weer op temp is gaat ie verder..

iig koop gewoon een eheim 1048 als je een eheim wil kopen deze is al krachtig genoeg en hier kan je mooi 10mm slangen opzetten :)
Waar lekte ie dan?

Op een Idra kan je overigens ook gewoon 10mm slangen zetten, gewoon een andere pilaar erin. Ik vind de Eheim 1048 gewoon te duur voor wat ie is :)

[ Voor 5% gewijzigd door Steve op 21-04-2003 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Jupiler schreef op 21 April 2003 @ 01:40:
Waar lekte ie dan?

Op een Idra kan je overigens ook gewoon 10mm slangen zetten, gewoon een andere pilaar erin. Ik vind de Eheim 1048 gewoon te duur voor wat ie is :)
[rml]ReseTTim in "[ CM][ WC] Begoneh met een nieuwe casemod,"[/rml]

lees en huiver..

als iemand intresse heeft in een idra die kan hij dan overkopen.. bedenk wel dat hij gekoelt moet worden :D :P anders slaat ie af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Dat afslaan deed ie pas nadát de dichting onderaan lekte heb ik begrepen?

Vraag me echt af hoe je dat geflikt hebt.. Ik heb m'n Idra nu al weken inline draaien, onder m'n videokaart (weinig airflow in die hoek), wordt best heet maar doet het verder perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Jupiler schreef op 21 April 2003 @ 02:15:
Dat afslaan deed ie pas nadát de dichting onderaan lekte heb ik begrepen?

Vraag me echt af hoe je dat geflikt hebt.. Ik heb m'n Idra nu al weken inline draaien, onder m'n videokaart (weinig airflow in die hoek), wordt best heet maar doet het verder perfect.
ik heb hem maanden inline gedraait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Is 't niet mogelijk dat die dichting gewoon gesmolten is dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Jupiler schreef op 21 April 2003 @ 02:52:
Is 't niet mogelijk dat die dichting gewoon gesmolten is dan?
geen flauw idee.. hij draait bij mij altijd 24/7 misschien kan het gewoon zijn dat de idra daar niet tegen kan oid ivm hij geen kans tot afkoelen heeft.

iig ik gah een dure eheim kopen.. en dan hoop ik voorlopig geen pompjes meer te kopen want dit wordt pomp nr. 3

1 keer een idra zon 10 uur droog laten pompen die durf ik niet meer aan dus.
en dan dus deze idra en dan komt binnenkort pomp nr 3 en das de eheim 1048..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een nova, die mag niet gebruikt worden in water van meer dan 35 graden. Dus dan lijkt mij dat die pomp ook niet warmer mag worden. Miss warmer geworden dan 35 graden? T zal wel niet voor niets in de manual staan, maar ik vraag me toch wel af waarom dat maar 35 graden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
ReseTTim schreef op 21 April 2003 @ 01:35:
[...]

Juist ja, ik weet genoeg :) dan ga ik veiliger voor de Eheim, als die Idra ook nog m'n water gaat verwarmen vind ik dat niet fijn, zonde van m'n grote rad.( http://www.watercool.de/w...4226752e5a2c449d53d3e4d5f ).

Geen zin in als goedkoop heel erg duurkoop wordt, en als ie na uitbrijding niet genoeg pomt gooi ik 'm wel in de vijver :D (heeft nodig filterpompje nodig) en hang ik z'n grotere brotje er wel aan.

[ Voor 6% gewijzigd door _XipHiaS_ op 21-04-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Als je een Idra onder water gebruikt zou je dat probleem niet moeten hebben.. En nee, hij zal je water echt niet verwarmen, de Idra genereert echt weinig warmte, ik gok zo'n 10W. Je rad kan dat zonder enig probleem aan. Destijds heb ik m'n systeem nog een week laten testen op lekken door het op een tafel te laten draaien, zonder rad. Ik had er toen ook een tempsensor in gezet. Weet je, het water werd pas na een half uur één graad warmer, dus die Idra zal je water echt niet opwarmen hoor :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn waterkoeling draait nu al bijna een weekje, maar gisterenavond merkte ik iets raars op:
de lucht door m'n rad naar buiten wordt geblazen ruikt heel lichtjes naar waterwetter!
Kan het zijn dat ik een minuscuul lekje heb? heb in een hele week nog niets prob gehad van kapotte hardware ofzo, en ik merk helemaal geen lek op.... (en nee, ik heb nergens waterwetter gemorst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Hallo,

Ik ben vast gaan brainstormen over m'n waterkoelings-setup. Deze gaat in een externe "doos" komen bovenop m'n kast. Hier zijn wat tekeningen ervan:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/wcmod/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/wcmod/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/wcmod/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jaapkrey/tweakers/wcmod/4.jpg

let niet op de kwaliteit of kleuren van deze plaatjes, ze zijn binnen 2 minuten gemoddeld
Bij de eerste 2 afbeeldingen is het zijpaneel er wel in, in de andere 2 is deze verborgen.

Het gat in het zijpaneel is nu vierkant maar dat word uiteraard iets anders (wat weet ik nog niet)

de 2 lichtblauwe blokjes zijn 2x 120 mm UV fans, het grote blok daaronder is de radiator ( http://members.chello.nl/~a.deckers/ ).

Daaronder komt nog een pomp en een reservoir (heb geen idee welke dat word, heb dus nog geen maten en hij is er dus ook nog niet in verwerkt.

Mijn vragen:

De fans zuigen nu lucht naar boven, dus de lucht ondervandaan (daarvoor zit ook onder de radiator een gat in het zijpaneel) moet door de radiator heen. Deze staan er een stukje vandaan omdat ik ook nog ruime nodig heb voor slangen ed. Ik heb gelezen dat het niet uitmaakt of je de fans er op laat blazen of laat zuigen, maar is dit nu ook het geval, want ik laat liever de fans naar beneden blazen, maar aangezien warme lucht stijgt...

De radiator heeft (zoals je duidelijk op http://members.chello.nl/~a.deckers/ kunt zien) 1 uitgang aan de ene kant en 1 aan de andere kant. Kan ik dan beter de ingang onder doen en de uitgang boven of andersom, want dit maakt wel verschil heb ik begrepen voor luchtbellen oid..

En kan ik gewoon doen radiator > cpu > nb > pomp want dan komt er wel warm water bij m'n pomp en die kunnen zo te lezen niet altijd al te best tegen (teveel) warmte.

Heeft er iemand nog eventuele andere tips voor mij (bijv. andere indeling in mn externe kast)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Jupiler schreef op 21 april 2003 @ 01:35:
Doet je mobo het nog? :P En bleef 't PCB gebogen toen je het blokje wat losser schroefde?
Hoezo losser schroeven :? :P

Ja hij doet het nog goed.. Maar ik las namelijk dat je je PCB NIET moet buigen. (Hier of irc, dat ben ik ff kwijt).. Maar het kan dus goed he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Oxigun schreef op 21 April 2003 @ 12:49:
[...]

Ja hij doet het nog goed.. Maar ik las namelijk dat je je PCB NIET moet buigen. (Hier of irc, dat ben ik ff kwijt).. Maar het kan dus goed he...
In het gaval van 'n P4 is het heel normaal dat je board iets doorbuigt door de druk op je CPU. Hoop dat dit met 'n AMD ook goed kan. Voor je PCB zal het wel gaan, dat zal niet veel verschillen onderling. Kan me echter wel bedenken dat vooral het middengebied vd socket het zwaar te verduren krijgt, omdat binnen dat deel de contacten als het ware uit de voet getrokken worden door de bolling ten opzichte van het randgebied dat er juist weer ingedrukt wordt. Geen id of de AMD socket's daar op berekend zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door _XipHiaS_ op 21-04-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Oxigun schreef op 21 April 2003 @ 12:49:
[...]

shit hey lijkt net of je die hele cpu kapot gecrushed hebt, wat heb je er tegen gedaan om hem niet te crushen? ik heb op diemanier mijn duron kapot gemaakt hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Z'n core was (mede door de heatspreader) blijkbaar sterk genoeg.. Het PCB van het mobo was de zwakste schakel en ging buigen :P

Iig, als een PCB gedurende langere tijd gebogen wordt blijft het wel in die vorm gebogen, dat heb ik al ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Jupiler schreef op 21 April 2003 @ 14:07:
Z'n core was (mede door de heatspreader) blijkbaar sterk genoeg.. Het PCB van het mobo was de zwakste schakel en ging buigen :P

Iig, als een PCB gedurende langere tijd gebogen wordt blijft het wel in die vorm gebogen, dat heb ik al ervaren.
Ik zie net me spacer liggen hier naast me |:( maar toch trekt ie het :P

maar goed het werkt lekker :P
haal weer delta T = 10C (idle) zelfs bij deze hoge kamer temps :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

gaat niemand naar mijn vragen kijken? welke? ja die met die plaatjes jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wedekrij:
No problem met die externe kast, maar ik denk dat je de fans beter naar buiten kunt laten blazen om de warmte lucht af te voeren. Wat ik uit je verhaal begrijp is dat je een "intake" maakt in je zijpaneel :? Dan lijkt het me logisch om die bovenste twee de lucht af te laten voeren.
Die ketting moet ook geen probleem vormen imo, hoewel ik mijn radiator net voor het reservoir heb en dan de pomp dus.
Een eheim 1048 op zn kant zetten bovenin je case maakt helemaal niets uit, werkt perfect. Dit omdat hier weleens anders gepost is, maar de mijne ligt bovenop de psu waar de meeste mensen hun rad hebben. Mijn rad staat voor de intake helemaal onderin met de aansluitingen naar boven, ook no problem, met de fan er tegenaan waardoor je wel enige lucht naar de zijkant voelt ontsnappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ik ben dus van plan om mijn pomp voor het gat te zetten onderin.. en als ik de fans zou omdraaien dan word het gat automatisch outtake :)

maar vooral de vraag voor de plaatsing van het rad voor de luchtbellen ben ik nieuwsgierig...

Ik heb trouwens zijpaneel al gemaakt 1 laag verf zit er al op, als gat heb ik grote letters H2O gebruikt...

Kast zelf word zwart en misschien nog wat blauw/zilver (heb ik toch nog staan:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook ooit een externe behuizing gemaakt (van 12mm spaanplaat):

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/windtunnel__2.gif

Een 'windtunnel'.

Voordeel van deze opzet: je kunt de kast er bovenop zetten.
Ik heb de radiator wel schuin moeten monteren om de hoogte (25cm) beperkt te houden.
Totale kosten: 40 gulden (waar ze voor zo'n kant-en-klaar apparaat >200 piek vragen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

maar ik doe de radiator sowieso horizontaal, want deze is

41 cm lang;
20 cm breedt;
6 cm hoog;

dus jah..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 23:40:
Ik heb ook ooit een externe behuizing gemaakt (van 12mm spaanplaat):

[afbeelding]

Een 'windtunnel'.

Voordeel van deze opzet: je kunt de kast er bovenop zetten.
Ik heb de radiator wel schuin moeten monteren om de hoogte (25cm) beperkt te houden.
Totale kosten: 40 gulden (waar ze voor zo'n kant-en-klaar apparaat >200 piek vragen)
Dat lijkt heel veel op wat ik aan het bouwen ben, alleen ik heb de fan aan de voorkant en heb geen filter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

wdekreij schreef op 21 April 2003 @ 21:39:
ik ben dus van plan om mijn pomp voor het gat te zetten onderin.. en als ik de fans zou omdraaien dan word het gat automatisch outtake :)

maar vooral de vraag voor de plaatsing van het rad voor de luchtbellen ben ik nieuwsgierig...

Ik heb trouwens zijpaneel al gemaakt 1 laag verf zit er al op, als gat heb ik grote letters H2O gebruikt...

Kast zelf word zwart en misschien nog wat blauw/zilver (heb ik toch nog staan:))
plaatsing maakt niet echt uit. ik heb me pomp achter-onderin en me rad midden-bovenin (aansluitingen onder). de bellen komen mooi in de airtrap terecht en blijven niet in de radiator hangen. (ik heb een 1000l/u pomp, ik weet niet of dat het verschil maakt)

http://members.home.nl/oxigun voor pics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ wdekreij: dan bouw je zo'n windtunnel in de breedte! Dus van links naar rechts i.p.v. van van voren naar achteren zoals die van mij. Je houdt anders altijd het probleem waar je hem moet neerzetten. Onder de PC is toch het mooiste!?
Plus dat er geen dingen in de ventilator kunnen vallen.

@ zerox: ik zou er zeker een filter indoen als je hem op de vloer neerzet. Bij mij zit er binnen zeer korte tijd een dikke stoflaag in het (wasemkap-)filterdoek. Nadeel: het geeft iets meer geruis. (Toegegeven: ik stofzuig niet elke week >:) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

hij komt gewoon bovenop mijn kast dat maakt me niet uit..

maar over die aansluitingen, bij mij zijn ze niet beide aan dezelfde kant, dus welke kan ik het best boven doen en welke onder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inlaat onder, uitlaat boven, natuurlijk. (Dan perst het water de lucht eruit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ok thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@augustus: die van mij staat niet op de grond maar op een soort bijzettafel met hangmappen er in. En met perslucht krijg je dat stof dat r wel in komt wel weer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eurhm jongens ik wil ff me net afgebouwde TorenRad laten show aan jullie maar wat was de site ook al weer voor free pix te uploaden.. zory :P

EDIT/
heb het al!!!
Nou hierro mijne TowerRad setup. Hij komt naast mijn kast te staan. Er gaan 10mm slangen op. Alu rad uit een Renault 21 delux (jaar 19zoveel).
Rad afmetingen zijn 45cm lang 9cm breed en 8cm diep. Lamelen om de 3mm! En dat zijn er wat!!! Heb er 4*80mm fans er op gezet... 2 zeer stille (per stuk 0.15Am) die op 7/12volt kunnen en 2 orkanen (per stuk 0,50Am) die ook op 7/12 volt kunnen. Je kan kiezen met de schakelaars ondering in de radrooster...ach kijk en geef commetaar...:P En ja ik weet het inbus schroefje rechts onderin moet ff aangedraaid worden!
EDIT/

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/RAD2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/RAD3.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

net gemaakt!

waar heb je dat rooster vandaan of is dat home-made?

en heb je ook pics van de binnenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rooster komt van de gamme.... Tis normaliter voor de badkamer deur bedoelt :P. Tis van Alu en koste ook nog een 15 pleuro maar goed het resultaat mag er zijn toch? Pix van de binnenkant en in het donker komen er aan. Er zit nog een groene ccfl in en als je switch tussen 7/12 volt gaan er een groen/rode led branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 20:24:
Rooster komt van de gamme.... Tis normaliter voor de badkamer deur bedoelt :P. Tis van Alu en koste ook nog een 15 pleuro maar goed het resultaat mag er zijn toch? Pix van de binnenkant en in het donker komen er aan. Er zit nog een groene ccfl in en als je switch tussen 7/12 volt gaan er een groen/rode led branden.
Hebben ze die ook in een 12cm brede vorm

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nopez...
heb ik al naar gekeken
Deze is 8 breed
1cm aanbeide kanten "alu baan"
In het midden dus rooster van 6cm breed...
Ik post hierro mijn pix nog bij in het donker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ff een vraagje zijn der al koelblokken die geschikt zijn voor een asus G-Force FX 5800 TD?
Zoja welk merk en waar tekoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 10:40:
Ik heb een nova, die mag niet gebruikt worden in water van meer dan 35 graden. Dus dan lijkt mij dat die pomp ook niet warmer mag worden. Miss warmer geworden dan 35 graden? T zal wel niet voor niets in de manual staan, maar ik vraag me toch wel af waarom dat maar 35 graden is.
wow dan heb ik een probleem, deze nova draait al dagen in water van 42 graden... (ja mn WC is niet zo erg koel als het zou moeten zijn) maar waar heb je die info vandaag over de temperatuur ?

En damn zo'n toren is vet, zoiets wil Mon ook als ie later groot is. Paar fans erop@7v en 20 graden C water, no matter what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

water van 42 KAN juist goed zijn, het kan namelijk betekenen dat het erg veel warmte opneemt wat juist goed is.. maar meer waarscheinlijk is dat het te langzaam afkoelt ofniet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

water van 42 graden betekend juist dat het cpublok moeilijker zijn warmte kan afstaan aan het water(des te groter het temp-verschil, des te makelijker de afgifte)..of zijn flow is te laag, of zijn rad werkt niet lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He jongens nog wat pixies van me case+TowerRad! pix zijn brak maar goed.... volgende grote lanparty ben ik er. dan je kan het zelf wel zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Raddonker1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/raddonker2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Water van 42 graden betekent dat je geen rad hebt of dat je in Brazilië woont.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

of dat je bij gebrek aan ruimte je rad in de oven zet :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whahah idd ja... maar goed je meet deze temps met een standaard temp metertje..... Echt die conclusies als blok strak op de cpu, contact goed, rad genoeg flow en dergelijk komen dan weer naar me boven borrelen als een vieze oude boer... tis wel erig vervelend man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Weet iemand een goede radiator voor in een LianLi PC65 midi tower??
Moet wel vooronder passen of naast de CPU

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ha Mr.Vanz. Ziet er goed uit hoor, je toren rad. Wat voor pomp ga je er op zetten? Ben benieuwd naar je uiteindelijke temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1000lit/u pompje... Uit france meegenomen kosten daar 28 euro... zit er verdacht uit als een Sicce nogwattus :P. Maak er wel een pix van. Verder ben ik ook wel benieuwt naar mijn temps. A ja ik zal nog ff een pix posten van de lamellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Er is bij mij weten geen Sicce die 1000 l/u doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uerrhmmm misschien eentje die bij zijn pompje is afgeknepen? :P.... zo 1300 sicce naar 1000.... ik maak nog wel pix..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 12:45:
Mijn waterkoeling draait nu al bijna een weekje, maar gisterenavond merkte ik iets raars op:
de lucht door m'n rad naar buiten wordt geblazen ruikt heel lichtjes naar waterwetter!
Kan het zijn dat ik een minuscuul lekje heb? heb in een hele week nog niets prob gehad van kapotte hardware ofzo, en ik merk helemaal geen lek op.... (en nee, ik heb nergens waterwetter gemorst)
Heeft nu echt nog nooit iemand dit meegemaakt?
Ik heb eurosys (xxlcases) gemaild ivm dit probleem, en kan m'n radiator binnendoen voor te laten testen. Maar ik betwijfel of zij de juiste meetaparatuur hebben om te controleren of er een beetje lucht uit kan ontsnappen. En vloeistof komt er volgens mij niet uit, ofwel HEEL weinig, quasi onzienbaar. Als dit zo is, krijg ik toch waarschijnlijk mijn oude rad terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik kan waterblokjes laten maken tegen een zeer aantrekkelijke prijs waarschijnlijk, maar ik moet eerst 'bouwtekeningen' hebben. Het liefst van een Dangerden Maze3 ofzo, is er iemand die deze heeft of misschien wel wil maken?? :?

Mocht het door gaan dan ga ik proberen of ik er een IA van kan maken (mits ik toestemming krijg uiteraard). :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk heb ik een WC setup gemaakt...ik ben nog niet helemaal klaar maar dat ben je tog nooit :)

Kassie voor dat de WC erin kwam
Afbeeldingslocatie: http://24.132.223.106/public/WC_Don/AUT_3685.JPG

Afbeeldingslocatie: http://24.132.223.106/public/WC_Don/AUT_3686.JPG

Onderdelen
Resevoir:
Afbeeldingslocatie: http://24.132.223.106/public/WC_Don/AUT_3687.JPG
Radiator:
Afbeeldingslocatie: http://24.132.223.106/public/WC_Don/AUT_3689.JPG
Koper blokje:
Afbeeldingslocatie: http://24.132.223.106/public/WC_Don/AUT_3688.JPG

Voeding ombouw (niemooi maarja)
Afbeeldingslocatie: http://24.132.223.106/public/WC_Don/AUT_3699.JPG

Afbeeldingslocatie: http://24.132.223.106/public/WC_Don/AUT_3700.JPG

Afbeeldingslocatie: http://24.132.223.106/public/WC_Don/AUT_3701.JPG

De core die gekoelt moet worden
Afbeeldingslocatie: http://24.132.223.106/public/WC_Don/AUT_3696.JPG

WC klaar
Afbeeldingslocatie: http://24.132.223.106/public/WC_Don/AUT_3707.JPG

Sorry voor de grote hoeveelheid plaatjes. de rest van de plaatjes staan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 12:35:
Eindelijk heb ik een WC setup gemaakt...ik ben nog niet helemaal klaar maar dat ben je tog nooit :)

Kassie voor dat de WC erin kwam
[afbeelding]

[afbeelding]

Onderdelen
Resevoir:
[afbeelding]
Radiator:
[afbeelding]
Koper blokje:
[afbeelding]

Voeding ombouw (niemooi maarja)
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

De core die gekoelt moet worden
[afbeelding]

WC klaar
[afbeelding]

Sorry voor de grote hoeveelheid plaatjes. de rest van de plaatjes staan hier
mooie kruisjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plaatjes waren er net....
Denk dat zijn bak kortsluiting gemaakt heeft.... het zag in ieder geval niet te veel soeps uit... (nog niet af in andere woorden)...
dit belooft wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 19:49
In m'n WC setup gebruik ik een autoradiator van 22 bij 14 centimeter. Voor de benodigde luchtstroom had ik hier voorheen twee losse 80mm fans (7volt) LOS op liggen. Dat los is niet zo'n probleem maar op deze manier gebruikt een fan natuurlijk maar een oppervlakte van 80mm in het rond om lucht doorheen te zuigen.
Van het weekend heb ik dus een plexiglazen bak gemaakt waar beide fans in zitten die met opstaande randen dus op me radiator staat. Dezelfde fans (7volt) gebruiken nu het HELE oppervlak van de radiator om lucht doorheen te zuigen.

Wat heeft dit voor effect op de temperatuur? Die is dus mooi 4 graden LAGER geworden!!! (verder alles hetzelfde, dus alleen de gebouwde duct!)

ik wilde maar even zeggen; probeer altijd je gehele oppervlak van je rad te gebruiken, het scheelt behoorlijk!

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de kruisjes. Me broertje heeft de http server uitgezet omdat ie ging gamen :(
Hij moet het nu weer doen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 17:08 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.