wie weet er nog een webshop waar ze de sicce idra verkopen?
ik kan nie vinden, en in de pricewatch staat het ook niet..
ik kan nie vinden, en in de pricewatch staat het ook niet..
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 13:03 ]
Ja daarom, lekker goedkoop en volgens mij zijn die slangen veel minder poreus dan wat je in een aquariumshop kunt halen. Tnx ik weet genoeg!Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 11:23:
[...]
dit is al meerdere malen voorbij gekomen...ja diverse mensen gebruiken dat...ik gebruik 8/12mm transparante brandstofslang zeer flexibel en geen knik in te krijgen...ook nog eens goedkoop...
Bnet pindle#2913
Yep. Juist daarom neem ik um denk ik. Het is toch juist de tweakers gedachte om van iets lelijks, iets moois te maken?ReseTTim schreef op 13 april 2003 @ 12:36:
[...]
ik vond het er niet uitzien dat setje! heb je het zelf al is gezien?
Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!
[ Voor 126% gewijzigd door wdekreij op 13-04-2003 20:41 ]
Verwijderd
I love watercooling
www.laserextreme.nl
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 20:07 ]
Verwijderd
jo djoed, ik heb dat radiatortje ookwdekreij schreef op 13 April 2003 @ 18:25:
Ik heb de volgende deal met iemand gesloten:
80 euro voor een swiftech cpu koelblokje, een "Garden" pompje (volgens de verkoper 800 l/uur), wat slangen en een flesje met van dat spul erin waarvan hij zegt dat het niet verdund hoeft te worden..
is dat een goede koop? en kan dat pompje ook goed 2 of 3 blokjes aan met die radiator uit de IA?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ook. Een blokje kost ~50 euro geloof ik, heb je zo'n maze3 wel voor nu toch? En dan een pompje van 22 euro bij de OC shop. Ik ben trouwens geen fan van die pompjes gaan erg snel stuk. Maar dit kost je dan zo'n 72 euro. Slang kost amper geld, en dat spul kun je beter antivries gebruiken verduntVerwijderd schreef op 13 April 2003 @ 22:57:
ik vind en beetje duur voor een blok plus pompje....
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
[ Voor 6% gewijzigd door Oxi op 14-04-2003 16:10 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
als het blauw is is er koper opgelost ofzoVerwijderd schreef op 14 april 2003 @ 19:49:
Is het niet erg als ik me rad (koper) in een ammonia oplossing heb gelegd? (+/- 2 uur) het water was nl. blauw toen ik em eruit haalde.
Verwijderd
Omdat ammonia goed schoonmaakt en ontvet (zat wat rotzooi tussen de lamellen ed)Jupiler schreef op 14 April 2003 @ 20:06:
Met welke bedoeling legde je 'm in ammoniak?
En volgens mij was dat blauwe gewoon een rest antivries
ik heb mijne ook in schoonmaakazijn gelegd.. dus schoonmaakazijn en heet water ongeveer 1:3Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 19:49:
Is het niet erg als ik me rad (koper) in een ammonia oplossing heb gelegd? (+/- 2 uur) het water was nl. blauw toen ik em eruit haalde.
[ Voor 4% gewijzigd door Oxi op 15-04-2003 10:15 ]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
ammoniak en azijn, dat is een niet zo gelukkige combinatie: ammoniak is een (behoorlijk sterke) base en azijn een zuur => zuur-base reactie en dus werken ze beiden niet goed.Oxigun schreef op 14 April 2003 @ 21:11:
[...]
ik heb mijne ook in ammoniak oplossing gelegd.. met schoonmaakazijn en heet water ongeveer 1:3
bij mij werkt het water zwartmaar groen
.. lijkt me koperoxide dat in het water is gekomen
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Verwijderd
Verwijderd
En dan zijn die papst fans zeker het beste of zijn er stillere met meer airflow? Denk dat ik dan gewoon ga voor zo'n groot rad, want de pc staat op mijn slaapkamer en dan moet ie wel lekker stil zijn natuurlijk!Jupiler schreef op 15 April 2003 @ 01:02:
Ik zou het grote rad nemen. Dan heb veel minder airflow (en dus geluid) nodig om de warmte van het rad de lucht in te sturen. Beetje zelfde verhaal voor het 80mm rad.
hmm dit klopt ook nietUniversal Creations schreef op 15 April 2003 @ 00:44:
[...]
ammoniak en azijn, dat is een niet zo gelukkige combinatie: ammoniak is een (behoorlijk sterke) base en azijn een zuur => zuur-base reactie en dus werken ze beiden niet goed.
Verwijderd
Bij welke hornbach ben je geweest ? (laat maar, tilburg dus...)Oxigun schreef op 15 April 2003 @ 10:14:
[...]
hmm dit klopt ook niet![]()
ik zal me post ook ff editen want ik heb em alleen in schoonmaakazijn gedaan(wat goed hielp)...
Ik had namelijk net een radiator van de sloop gekocht en was naar de hornbach gegaan en kwam daar me oude scheikunde docent tegen en ik vroeg hem of ik wat zoutzuur mocht komen halen een keer. Hij raadde me verdunde warme schoonmaakazijn aan en dat werkte
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 10:23 ]
daar hebben ze zelfs slangpilaren van 13mm (1/2¨ schroefdraad maar verder dezelfde als op die blokken van mafkees zittenVerwijderd schreef op 15 april 2003 @ 10:22:
[...]
Bij welke hornbach ben je geweest ? (laat maar, tilburg dus...)
Verwijderd
ben er net ook ff geweest.Oxigun schreef op 15 April 2003 @ 12:20:
[...]
daar hebben ze zelfs slangpilaren van 13mm (1/2¨ schroefdraad maar verder dezelfde als op die blokken van mafkees zitten)
Ook als die eheim in een reservoir staat wordt je water warm, waarschijnlijk nog warmer omdat het geen warmte aan de lucht kan afgevenmrb schreef op 15 April 2003 @ 17:04:
Een paar post terug heb ik om raad gevraagd maar na een nachtje rust ben ik zelf op nog een paar vragen gekomen:
Kan het ook komen dat mijn mobo te warm word en daardoor verkeerde temps door geeft?
Mijn Pomp ( eheim 1048 ) staat niet in een reservoir en voelt redelijk warm aan...
Kan het hierdoor zijn dat mijn water ook al verwarmd word zonder dat het eigenlijk nog maar de proc heeft gezien?
Verder staan m'n koelblok er goed op , dus dat kan het niet zijn..
elke tip is welkom alvast bedankt!
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
24 uur is wel lang trouwens.. ik test niet langer dan een uur buiten me pc en niet langer dan 15min in me pc..Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 11:40:
Nou, me waterkoeling draait nu bij de wasbak, 24 uur kijken of het draait en daarna inbouwen... Het lijkt allemaal goed te gaan dus no problemo
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 12:28 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
draaien van een chipsetblokje maakt echt nix uit....Verwijderd schreef op 16 April 2003 @ 15:40:
zoals ik al eens eerder schreef, past mijn DangerDen chipsetblok niet op mijn Gigabyte mobo. De gaten in het moederbord zitten ongeveer 4mm te ver uit elkaar.
Nu kon ik het blokje natuurlijk terugsturen, maar dat is eigenlijk ook niks: 5.50 euro voor terugzenden, en dan misschien ook weer 5.50 voor een eventueel nieuw blokje. Dan heb ik alleen al 16.50 verzendkosten betaald voor een stom blokje wat ik waarschijnlijk ook niet met 12mm aansluitingen kan vinden.
Ik heb dus besloten het te gaan aanpassen door er een plexiglas plaatje (met twee gaten voor de aansluitingen) op te leggen en deze dan vervolgens met de boutjes vast te zetten.
Om het blokje niet te hoeven beschadigen, moet het dan allen een halve slag draaien. Is dat heel rampzalig voor de koelprestaties?
[ Voor 8% gewijzigd door Resistor op 16-04-2003 22:28 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 22:27 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Oxi op 17-04-2003 01:33 ]
Verwijderd
Verwijderd
de nova pompt wat meer, is kompakter en kost minder dan de eheim...de eheim "zou" iets beter zijn...Maikel_PumaCatz schreef op 17 April 2003 @ 13:30:
Beste tweakers, ff een vraagie.
Sinds zeer kort ben ik mij aan het voorbereiden op het aanleggen van waterkoeling in mijn systeem.
Ik twijfel tussen 2 dingen:
-zal ik de Eheim 1048 kopen en dan een Waterreservoir voor EHEIM 1048 Plexi Rev. 2.0.
[afbeelding] + [afbeelding]
-zal ik de Nextcool Wtank Reservoir incl. pomp kopen.
[afbeelding]
Voor de prijs hoef ik het niet te laten, een losse EHEIM 1048 + los reservoir is: rond de 85 tot 90 euro en de Nextcool Wtank Reservoir incl. pomp kost 79 euro.
Dat verschilt dus niet zo veel (hooguit 10 euro).
Is er hier iemand die ervaringen heeft met een van de beide keuzes of die mij advies kan geven over wat jij zou doen?
P.s. mijn waterblokje laat ik zelf maken bij de baas van mijn moeder (metaalbewerkingsbedrijf) en misschien is hij bereid tegen een mooie prijs Maze3 clones te maken.
het is wel 10C koeler dan me 6000cu-koeler @ 5V en even stil (allebij een 80mm alu titan fan gebruikt)...Jupiler schreef op 17 april 2003 @ 12:56:
15°C boven kamertemp? Well, als je CPU nu 70W verstookt geeft dat 15/70 ofwel 0.21 C/W. Valt inderdaad mee
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
die nextcool die net genoemd werd heeft een beugel om 'm in 5.25 inch-bays te monteren of op de bodem....je kunt pompen eigenlijk in elke positie plaatsen....Resistor schreef op 17 april 2003 @ 13:53:
Kan een pomp ook tegen de zijwand van de kast gemonteerd worden, zodat de uitgang horizontaal komt te liggen? of zijn de meeste pompen ontworpen voor 'horizontaal' gebruik?
Ik denk dat ik ruzie ga krijgen met de slang als ik hem normaal zet, ik wil hem over de bodem van de case laten gaan en bij de AGP omhoog.
De systeemvolgorde is dan pomp-VGA-NB-CPU-rad-res-(pomp)
(ja ik weet dat ik dan in de problemen kan komen als ik PCI-kaarten wil vervangen)
Verwijderd
[ Voor 38% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 17-04-2003 18:08 . Reden: informatief ]
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 22:42 ]
Ik heb een passport, maar kan die foto's van jouw niet zien. Kun je ze ook op een niet MS server zetten?Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 21:52:
Zo, ik heb eindelijk mn blokjes af. Ik heb ze nog niet schoon gemaakt, gelapt enz, deze foto's zijn gemaakt direct na het solderen. Morgen ff kijken of ze waterdicht zijn. En ff het reservoir afmaken.
[afbeelding]
[afbeelding]
helaas ik kan je foto's niet zien...Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 21:52:
Zo, ik heb eindelijk mn blokjes af. Ik heb ze nog niet schoon gemaakt, gelapt enz, deze foto's zijn gemaakt direct na het solderen. Morgen ff kijken of ze waterdicht zijn. En ff het reservoir afmaken.
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Odin op 17-04-2003 22:21 ]
Verwijderd
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 22:43 ]
Verwijderd
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 18:55 ]
Verwijderd
da's gewoon een eheim op 12 volt...ken schreef op 18 April 2003 @ 01:12:
Dit is wel een fijne pomp:
http://www.watercooling.de/catalog/images/pumpe02-2_3.gif
Alleen de prijs is minder, 75 euro
Verwijderd
ik denk dat niet iedereen er zo over denkt...was het niet Dabit die zeker tevreden was met zijn Sicca?..en bij Nextcool zullen ze er ook wel positieve ervaringen mee hebben...pierre-oord schreef op 17 April 2003 @ 22:19:
Even: Sicce nova's zijn slecht. Zo kapot. (ervaring, net als anderen hier). Ik ga een eheim halen. Ik vroeg me nog af: ik heb weleens gehoord dat je ze altijd recht moet houden, als je hem vastzet, dus niet een debovenkant van je kast vastschreoven ofzo. Maakt dit nou nog uit voor het mechanisme van binnen? Het leek mij van niet maar....
[ Voor 118% gewijzigd door Steve op 18-04-2003 14:08 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik begrijp er niets vanOxigun schreef op 18 april 2003 @ 14:37:
http://members.home.nl/oxigun/casemod/dscn0004.jpg
Me pomp + airtrap is af... (Dat water waar me slang in ligt is NIET van een lek)
ja.. ik heb een nieuwe digicam
bredend schreef op 18 april 2003 @ 16:19:
[...]
Ik begrijp er niets vanMisschien ff resizen en rotaten????
Mooie kwaliteit, dat wel
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq