[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel III Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 3.291 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 16:13

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
tmotd schreef op 07 April 2003 @ 10:38:
[...]
Ik heb idd Na1,2, dat waterchillen heeft niet zo veel zin zoals je ziet, het water word alleen efficienter gekoeld met als nadeel dat het stroom kost en meer warmte afvoer |:(.

Nog een editje :):
Dat beweerde ik, het water wordt slechts een paar graden koeler (maximaal).
tmotd schreef op 07 April 2003 @ 10:38:
[...]

Wat bedoel je nou precies met die 1kW rad :|. Dat hij ongeveer 1kW af kan voeren voordat het rad 1C warmer word of wat, zo is het een beetje onduidelijk :).
Dat gebruik ik als vergelijking met kant-en-klare rads. Daarbij staat meestal een getalletje, bijvoorbeeld 'Rated for 438W'. Bij hoeveel temperatuurverschil dat hoort weet ik niet, maar het is toch een goede maatstaf om te vergelijken met andere rads. Ideaal zou zijn als het het aantal C/W zouden kennen. Dat kan je helaas niet zomaar berekenen adhv je eigen systeem, e.e.a. hangt namelijk ook af van je waterblokje.
Universal Creations schreef op 07 April 2003 @ 10:47:

Om een groter tempverschil te krijgen moet het water wel snel stomen, dus moet je een optimum zien te vinden tussen tempverschil en oppervlak.
Niet echt.. Als het water nu met 10l/u stroomt (op zich niet weinig, 7 colaflessen in een uur), zal dat inderdaad te weinig zijn. Maar een pomp doet toch minstens 50 l/u effectief, meer dan voldoende dus. Conclusie: neem maar lekker veel oppervlak.

edit:
Woei, 100 posts alweer, gaat lekker.

[ Voor 9% gewijzigd door Steve op 07-04-2003 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:23
[off-topic]
Anoniem: 787 schreef op 06 april 2003 @ 13:29:
[...]

/knip Gebruiken vrachtwagens dikke benzineslang?
Vrachtwagens gebruiken stalen leidinkjes, omdat de dieseltank buiten hangt en dus onderhevig is aan weersinvloeden en fysieke beschadigingen
[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmotd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 21:40
offtopic:
Zker als je beetje discussies heb over vanalles wat met wc te maken heeft ;) >:)
edit:
[tipmodus] offtopic is zonder streepje ;) [offtopic] dus [/tipmodus]

[ Voor 31% gewijzigd door tmotd op 07-04-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Miglow schreef op 07 April 2003 @ 11:57:
[...]
Vrachtwagens gebruiken stalen leidinkjes, omdat de dieseltank buiten hangt en dus onderhevig is aan weersinvloeden en fysieke beschadigingen
Toch zal er ergens een stukje slang tussen moeten: de motor beweegt t.o.v. het frame dus heb je een flexibele leiding nodig.

Hier een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/slang.jpg
12mm OD/10mm ID siliconenslang van 7 gulden per meter. Knikt! Miskoop van het jaar!
10mm OD/7mm ID benzineslang van 1 gulden per meter. [Knikt niet![/b] Nu nog vinden met 10~12mm ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik vind het eigenlijk logisch dat ie sneller knikt.. Hij heeft een wand van 1mm, dat is 1/10 van de ID. De benzineslang heeft een wand van 1.5mm en dat is 1/4.66 van de ID. Té dik is ook niet goed voor knikken, maar er is een gulden middenweg. Ik denk dan ook dat 10x14mm siliconenslang veel minder snel zal buigen.

Ik heb trouwens 10x14 PVC-slang, en als ik die in dezelfde knoop buig gaat ie maar aan één zijde knikken. En siliconenslang knikt toch een stuk minder snel dan PVC-slang.

[ Voor 22% gewijzigd door Steve op 07-04-2003 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29783

Jupiler schreef op 07 April 2003 @ 12:53:

Ik heb trouwens 10x14 PVC-slang, en als ik die in dezelfde knoop buig gaat ie maar aan één zijde knikken. En siliconenslang knikt toch een stuk minder snel dan PVC-slang.
Ik krijg toch sterk het gevoel dat dat niet altijd opgaat. Mijn 12mm siliconenslang knikt namelijk erg snel. En nu heb ik hier van anderen vernomen dat die het zelfde probleem hebben (12mm slang). Nu heb ik zo'n groene aquariumslang er bij gehaald, koste geen drol maar werkt echt veel lekkerder. Veel meer stabiliteit, en knikt ook echt minder snel.

Vraag me daarom af of we elkaar niet gewoon gek zitten te maken met die siliconenslangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Hoe dik is de wand van jouw slang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

kom net een geinige pomprelais tegen.. http://www.voyeurmods.com/detail.asp?PRODUCT_ID=WC-RELAY-PCI

Afbeeldingslocatie: http://www.voyeurmods.com/wc/parts/media/pp_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Mooi opgelost. Alleen spijtig dat de stekker aan de buitenkant is. Ook best prijzig.

Moet trouwens niet zo moeilijk zelf te maken zijn met een ISA-kaart :)

[ Voor 7% gewijzigd door Steve op 07-04-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 21:15

Apie!

Newer, better & confusinger

idd mooi opgelost, maar is me toch te ingewikkeld (om zelf te maken)
ik trek wel gewoon een draadje naar 't stopcontact :)

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

arnoman schreef op 06 april 2003 @ 22:53:
^^^Schop^^^

Tis een belangrijk topic dus dan mag het!
Mag niet! :D En al helemaal niet na 2 uurtjes en ook niet omdat je zo graag antwoord wil :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 12:14

ReseTTim

Chocolate addicted

Jupiler schreef op 07 April 2003 @ 08:27:
[...]

Juist wel!

Door z'n enorme oppervlakte heeft een radiator slechts een zuchtje airflow nodig om z'n warmte in de lucht te persen. En een of twee 120mm fans op 5V zijn daar perfect voor.
kom ik daar aan met 2x 12cm 230V low noise papst fans :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Met een richter en een dikke weerstand misschien wel ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

hoe haal je zon stroomkabel dan precies uit elkaar en dan vooral weer aan elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Uit elkaar: met de schaar (dat rijmt :P)
En dan een kroonsteentje, of vastsolderen als je dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59732

wat heeft da grijs voorstuk van de eheim pomp eigenlijk voor nut? die aanzuigzweef?
Elke foto die ik gezien heb van wc heeft dat er nog opzitte, waarom? Eraf laten is toch mooi plaatsbesparend

edit: en mag de pomp horizontaal gezet worden?
Vind ik niet veel info over, en de manual is nogal onduidelijk. De voet kan aan de 2 zijkanten gemaakt worden, maar er staat ook een tekeningetje in waar de pomp horizontaal geplaatst is ZONDER voet, met een dik kruis door...

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 59732 op 07-04-2003 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 23:44
Jupiler schreef op 07 April 2003 @ 11:33:
Niet echt.. Als het water nu met 10l/u stroomt (op zich niet weinig, 7 colaflessen in een uur), zal dat inderdaad te weinig zijn. Maar een pomp doet toch minstens 50 l/u effectief, meer dan voldoende dus. Conclusie: neem maar lekker veel oppervlak.
In de praktijk blijkt dat oppervlakte verhaal dus niet te kloppen voor koelblokken. Ik weet niet waar ik het precies heb gelezen (volgens mij bij overclockers.com), maar die hadden dit verhaal uitgeprobeerd met allerlei blokjes en daar bleek de flow-rate toch veel invloed te hebben. Dus oneindig het oppervlak vergroten heeft ook niet zoveel zin. Als dat zo zou zijn, waarom hebben ze dan nog geen waterblokken met heel veel lamellen?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Tuurlijk bestaan er waterblokken met veel lamellen vinnen, en die koelen ook goed. Het probleem is dat je weinig lamellen vinnen kunt maken op een klein en dun blokje. Ook moeten ze redelijk dik zijn, omdat stromend water redelijk veel kracht uitoefent op de lamellen. Waarom denk je trouwens dat een radiator zoveel lamellen heeft? Deze heeft bijvoorbeeld veel oppervlakte:

Afbeeldingslocatie: http://store.epowerhousepc.com/uploads/CPU-200_kit.jpg

En deze toont ook goed aan wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: http://www.oversurf.com/overclocking/waterblock.jpg

Verder heb ik nog een mooie quote:
Oxigun schreef op 07 april 2003 @ 12:30:
Een pomp pompt en niet zuigen.
Niet helemaal waar. Een pomp is best in staat om te zuigen (anders zou een pomp nooit in staat zijn om honderden liters per uur te pompen), maar een pomp kan enkel een vloeistof aanzuigen en geen lucht. Maar hij wordt de pomp in een reservoir gezet, dus water is er genoeg. Daarom denk ik ook dat de pomp niet helemaal lekker is.

[ Voor 9% gewijzigd door Steve op 07-04-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Apie! schreef op 07 April 2003 @ 14:47:
idd mooi opgelost, maar is me toch te ingewikkeld (om zelf te maken)
ik trek wel gewoon een draadje naar 't stopcontact :)
moeilijk?
ik heb gewoon een klein relais-tje aan mijn molex gehangen en dan het net snoer in de 230volt aansluiting achterop de voeding, via het relais naar de pomp. klaar!
als de pc aangaat gaat de pomp ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Als ik zo eens in dit draadje kijk, merk ik dat ik bijna de enige ben die antwoordt, en de anderen de Emmentaler van het brood eet. Ik zal het dus ff wat rustiger aan doen :P

Ook wat afkicken, paar dagen bij m'n grootouders op de boederij, om 6u op staan om te koeien te melken enzo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-06 13:51
Volgens mij heb jij een ontzettende drang naar aandacht :+ Je wil zo graag posten en dat iedereen jou schitterende ideen kan zien en kan deelnemen van jou onuitputtelijke kennis.

Valt nog mee dat je niet uit de miniFAQ quote ;) Je verteld alles steeds in andere benaming. Het lijkt alsof je er erg enthousiast over bent en het iedereen wil vertellen.

Ondacks dat je het zelf al door hebt: "Jupiler, hou nou ff op!!!"

:D :+

groet'n an Bertha 1-30 en Sanne 5 in het speciaal ;)

[ Voor 3% gewijzigd door bredend op 07-04-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12052

_/-\o_ Misschien dat we dan niet elke pagina alles 20.000x hoeven te lezen over rads en elektrolyse *_KUCH KUCH_*
Veel plezier op de boerderij, we zullen alle nieuwe vragen opsparen en ze allemaal in een post verwerken (reken niet op een al te lange ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Nee, jongens.. Jullie moeten ze beantwoorden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Jupiler schreef op 07 april 2003 @ 18:32:
Tuurlijk bestaan er waterblokken met veel lamellen, en die koelen ook goed. Het probleem is dat je weinig lamellen kunt maken op een klein en dun blokje. Ook moeten ze redelijk dik zijn, omdat stromend water redelijk veel kracht uitoefent op de lamellen. Waarom denk je trouwens dat een radiator zoveel lamellen heeft? Deze heeft bijvoorbeeld veel oppervlakte:

[afbeelding]

En deze toont ook goed aan wat ik bedoel:

[afbeelding]

[...]

Niet helemaal waar. Een pomp is best in staat om te zuigen (anders zou een pomp nooit in staat zijn om honderden liters per uur te pompen), maar een pomp kan enkel een vloeistof aanzuigen en geen lucht. Maar hij wordt de pomp in een reservoir gezet, dus water is er genoeg. Daarom denk ik ook dat de pomp niet helemaal lekker is.
ze zuigen niet!

je hebt zuigende pompen die werken omdat ze een onderdruk creeren zodat water omhoog stroomt. deze pompen werken dmv centriguale krachten en kunnen dus niet zuigen.

je kunt wel veel onzin in 1 post zetten trouwens.. dikke lamellen :X sorry hoor ik moet ff lachen :D

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik ken geen enkele WC-pomp die niet volgens het centrifugeer-principe werkt :)

En omdat je zo aandringt heb ik de onzin er maar uitgehaald.. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Steve op 07-04-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Jupiler schreef op 07 April 2003 @ 23:46:
Ik ken geen enkele WC-pomp die niet volgens het centrifugeer-principe werkt :)
dus zuigt er geen enkele :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-03 13:34

Bluppy2

Hip!

Jupiler schreef op 07 April 2003 @ 18:32:

[...]

helaas.. Oxigun heeft wel gelijk.. De meeste pompen hier ZUIGEN NIET.. de manier hoe ze aan hun water komen is gewoon dmw van zwaartekracht of doordat ze het water (door middel van circulatie) weer in zichzelf pompen.. lees de handleiding van je Ehiem nog eens door zou ik zeggen.. volgens mij stond het daar wel in..

edit:
@Jupuiler: een centrifugeerpomp zuigt niet aan..
dat is puur het princiepe hoe het water naar buiten gwerkt wordt.. Als er gaan.. Als je een Eheim pomp dus laat centrifugeren zonder water gebeurt er nix, omdat er bij centrifugatie nou eenmaal geen lucht wordt 'verplaatst' (als je begrijpt wat ik bedoel.. in een centrifuge voor de was wordt de lucht niet naar buiten geslingerd, de was en het water wel :) )

[ Voor 21% gewijzigd door Bluppy2 op 07-04-2003 23:54 ]

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253

Membraam pompje?

Een centrifugaal pompje kan volgens mij wel water een paar cm ofzo omhoog zetten omdat de centrifugale kracht dan groter is als de zwaartekracht op dat water :P

Als je de slang dichthoudt aan de onderkant kan je wel 50 cm leegzuigen en dan zuigt ie het ook goed omhoog.

Maar eigenlijk is het niet echt zuigen, meer tegen de zwaartekracht in stromen.

[ Voor 122% gewijzigd door Anoniem: 53253 op 07-04-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Jupiler schreef op 07 April 2003 @ 23:46:
En omdat je zo aandringt heb ik de onzin er maar uitgehaald.. ;)
ok.. ga je al je andere posts dan ook editen en stop je dan met onzin. dit is niet de eerste keer dat ik je onzin zie posten..
*hint: electrolyse*
stel dat iemand je geloofd zeg

</offtopic>

membraanpompjes wiebelen toch heel snel heen en weer? dan zwiept ie het water naar de zijkanten..
toch weer centrifigale krachten...

[ Voor 17% gewijzigd door Oxi op 07-04-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Membraampompjes werken net als je hart en kunnen dus zeer zeker wel zuigen (vaccuum pompen zijn (soms) ook membraampompjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Anoniem: 53253 schreef op 07 April 2003 @ 23:57:
Membraampompjes werken net als je hart en kunnen dus zeer zeker wel zuigen (vaccuum pompen zijn (soms) ook membraampompjes)
laten we die pompen niet in een WC gebruiken? mij lijken kleppen toch veel meer herrie maken dan een simpel centrigufaal pompje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Valt mee hoor, membraam pompjes kunnen best stil zijn omdat ze maar weinig vermogen nodig hebben om veel kracht uit te oefenen (alleen ze zijn zo duur he?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Oxigun schreef op 07 april 2003 @ 23:52:
[...]

ok.. ga je al je andere posts dan ook editen en stop je dan met onzin. dit is niet de eerste keer dat ik je onzin zie posten..
*hint: electrolyse*
stel dat iemand je geloofd zeg
Dank voor de steunende woorden..

[ Voor 15% gewijzigd door Steve op 08-04-2003 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet zo zeiken tegen Jupiler allemaal, hij weet gewoon niet beter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253 schreef op 08 april 2003 @ 00:17:
_/-\o_ hahaha _/-\o_
Ik had het niet beter kunnen zeggen, 2 thumbs up Thorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Niet online
Anoniem: 53253 schreef op 07 april 2003 @ 23:57:
Dat is een beetje b*llsh*t, en wel om de volgende reden: je hart kan helemaal niet zuigen :Y) . Spiercellen kunnen alleen samentrekken en ontspannen, zodoende kan je hart ook alleen samentrekken en ontspannen. De linker- en rechterboezems zuigen dus niet aan, maar worden gevuld door de druk die is opgebouwd door de hartkamers. Daarmee is niet gezegd dat er helemaal geen membraanpompen bestaan die kunnen zuigen.

Maar eerlijk gezegd ontgaat het nut van een membraanpomp in een waterkoelingssysteem me compleet. Membraanpompen zijn over het algemeen gebouwd op druk, en niet op flow. Met andere woorden: membraanpompen kunnen wel een hoge weerstand aan, maar de maximale flow zal vrij klein zijn.
Kan iemand me uitleggen waarom je iets anders zou willen gebruiken dan een centrifugaalpomp? :?

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31381

Even een illegaal vraagje tussendoor: Heeft iemand nog een paar velletjes waterproof korrel 800 en 1200 schuurpapier liggen (tegen betaling uiteraard)? Ik kan ze hier in de omgeving schagen werkelijk niet vinden. Ijzerwinkels, verfwinkels, modelwinkels etc langsgeweest maar steeds die verbazing waar ik dat dan wel niet voor nodig heb. Ik ben ten einde raad maar heb het er niet voor over om speciaal naar a'dam te reizen.. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan het niet gewoon met vloeibaar schuurmiddel? Bijv. Cif.
Of anders fijn staalwol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6227

vraagje:
hoe kan het dat als ik net schoon water in mn reservoir heb gegooit van +- 10 graden (KOUD dus) en als ik dan MBM 5.3 opstart geeft hij al 39 aan zodra hij aan gaat, en na een minuut of 5 is hij al naar de 41 graden gestegen, terwijl dat water nog geen graad warmer is :?
(ik had het pompje al een minuutje draaien voor de PC aan ging overigens.... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Anoniem: 6227 schreef op 08 April 2003 @ 14:00:
vraagje:
hoe kan het dat als ik net schoon water in mn reservoir heb gegooit van +- 10 graden (KOUD dus) en als ik dan MBM 5.3 opstart geeft hij al 39 aan zodra hij aan gaat, en na een minuut of 5 is hij al naar de 41 graden gestegen, terwijl dat water nog geen graad warmer is :?
temp word vaak per hele graad aangegeven. bij een stijging van 1,1C kan het al 2C stijgen als het toevallig zo uitkomt. meetnauwkeurigheid kan ook een rol spelen...
of de warmteoverdracht is niet optimaal...
het kan allerlei redenen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit lijkt me nu wel een duidelijk voorbeeld van slecht contact tussen je cpu en het waterblokje;)
De hitte van je cpu wordt niet genoeg overgebracht (afgevoerd) naar je water.
En wanneer het zo erg is lijkt dit me meer dan het alleen te veel/ te weinig koelpasta. Wat is het voor blokje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31381

Anoniem: 29783 schreef op 08 April 2003 @ 11:18:
Kan het niet gewoon met vloeibaar schuurmiddel? Bijv. Cif.
Of anders fijn staalwol.
Ney, het gaat hier om het vlakken van koperblokjes en het schijnt volgens de vele topic hierover erg veel te schelen als je het superfijn opschuurd en daarna nog hier en daar wat polijst. Mijn blokjes staan inmiddels al weer een week in het zoutzuur te weken wat nergens voor nodig is maar zo krijgt oxidatie iig geen kans :). Nu nog dat verdraaide schuurpapier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Anoniem: 6227 schreef op 08 April 2003 @ 14:00:
vraagje:
Let erop dat jij nu je cpu watergekoeld hebt, en dat er waarschijnlijk weinig airflow over je moederbord heenkomt.
Op je moederbord zitten mosfets die de stroomtoevoer naar je cpu regelen (dacht ik), die kunnen echt heel erg heet worden.
Op die manier wordt je moederbord ook warm en dus wordt je temp sensor ook opgewarmd.
Zo kun je zelfs temps krijgen van 49 graden idle zoals ik had, fannetje ervoor en de temp zakt meteen 15 graden.

Of je cpu maakt geen goed contact met je blok of er zit nog een hoop lucht in je blok, zou ook goed kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door bobo1on1 op 08-04-2003 14:18 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zat zelf ook al een beetje te twijfelen of het contact wel goed was. Met medestanders zal ik hem dan toch maar es losmaken, met aceton goed schoonmaken en nieuwe prut er tussen smeren (met mate natuurlijk ;) )
Hij staat nu (na een uurtje autoles) weer op 48 graden :( (on-overgeclocked)
ok ... dan post ik strax wel weer een update :)

btw bobo: ik heb wel een Mobo fan, en de mobo temp is 30 graden, maar het zou inderdaad een mogelijke oorzaak kunnen zijn, ik zal er eens naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Ik had een paar vraagjes

heeft 2 radiatoren voor een wc nut ?
Aan de ene kant word het water beter gekoeld maar aan de andere kant moet het water een veel langere afstand afleggen of maakt dat niet echt uit ? Mijn pompje (sicce nova) kan 800liter per uur aan...

en ikhad nog een vraagje.. Als ik een resevoir fix moet die dan helemaal luchtvrij zijn of maakt dat niet echt uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82283

Hey all :)

mijn allereerste GoT post :o

Na 1.5/2 jaar naar het straaljager-geluid van een 60mm DeltaHP fan te hebben zitten luisteren, en vanwege het feit dat ik altijd wel te porren ben om wat aan m'n pc'tje te knutselen ben ik eruit : ik ga een WC-rig bestellen :)

Eerst was ik van plan om alle onderdelen los te kopen en dan zelf lekker wat te knutselen, maar aangezien de Dangerden AMD set van xxlcases bijna alles wat op mijn wenslijstje stond bevat wil ik deze gaan bestellen. :)

Nu heb ik een paar vraagjes :
- over de rad. in dit setje. De naam LiquidIcer Pro zegt mij helemaal nix, moet ik die als een soort van clone van de welbekende Blackice Pro beschouwen?

- Ik zit erover te twijfelen om deze standaard rad. te vervangen door de BlackIce Xtreme (single fan). afgezien van het feit dat de BIX 10 mm aansluitingen heeft, en de rest van de DD AMD set 12mm is. want ik heb me laten vertellen dat dat met behulp van verloopstukjes op te lossen is.
Zal ik mijn hardverdiende euro's aan een BIX uit geven? +zal dit een paar graden op de watertemp schelen of is het verschil marginaal?

alle input is van harte welkom :)

tjemig ik heb veel getiept :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, dat hoeft niet. Het zou dan het zelfde als een gesloten syteeem zijn. De lol van een reservoir is juist dat je de lucht dan uit je systeem en IN je reservoir gepompt wordt. De lucht blijft bovenin en het water wordt dan van uit ondering je reservoir weer je sys in gezogen.

Afhankelijk van je huidige rad, kan een tweede zeker wel verschil maken. Je pompje gaat dat ook wel redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Ik ben dus van plan een compleet setje van Nextcool te gaan gebruiken, maar nou heb ik er een vraagje over.
Bij het overclocken kan het geheugen uiteraard niet achterblijven, maar enige koeling is daarbij wel gewenst. Maar moet ik op de oude manier gaan koelen met een fan of zijn daar ook al waterkoelingselementen voor?
Ik zie op de site van Nextcool nergens iets staan over koelblokken voor geheugenreepjes. Uit de search kon ik deze vraag nergens terughalen. Ook in dit topic kwam ik deze vraag niet tegen. Google gaf geen hits en ik ben diverse sites van waterkoelingsfabrikanten langsgegaan (zoals Klax, Nextcool en Danger-den).

Zijn er uberhaupt wel koelblokjes voor geheugenreepjes beschikbaar en zo ja, door welke merken worden deze gemaakt? Of zijn er mensen die deze koelblokjes zelf maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

er zijn wel pasiefe koelshit voor geheugen daarvoor moet je maar ff bij xxlcases.com kijken. Maar ik ben nog nooit watergekoelde blokjes voor geheugen tegen gekomen. MIsschien kan je zelf wel iets van wc maken voor je geheugen maar het zal wel niet echt makkelijk worden denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

je hebt passsieve die alleen de warmte verdelen en je hebt ook actieve, hierop zit dan een fannetje om de warmte af te voeren.

Je kan wel zon passieve kopen en daar zelf iets op monteren als een koelblokje voor de waterkoeling maar ze zijn zo niet leverbaar geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82283

Even met mijn gezonde verstand redeneren,
WC-blokjes op je mem lijkt mij bijzonder lastig te realiseren, omdat je meerdere punten op 1 reep hebt die warm worden tov van bijv een cpu/nb/gpu. En verder lijkt het me erg onhandig als je bijv 3 reepjes geheugen hebt deze allemaal aan elkaar te schakelen (plaatsgebrek?)

het lijkt mij nogal onmogelijk eerlijk gezegd... maar als ik het fout heb hoor ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Anoniem: 6227 schreef op 08 April 2003 @ 15:16:
btw bobo: ik heb wel een Mobo fan, en de mobo temp is 30 graden, maar het zou inderdaad een mogelijke oorzaak kunnen zijn, ik zal er eens naar kijken :)
Klein 40mm prutsfannetje valt btw niet onder de categorie "hiermee kun je de mosfets koelen" ;)
De mosfets zijn die zwarte vierkante blokjes met 3 pootjes die meestal in de buurt van je cpu zitten.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dark0z schreef op 08 April 2003 @ 15:44:
Ik had een paar vraagjes

heeft 2 radiatoren voor een wc nut ?
Aan de ene kant word het water beter gekoeld maar aan de andere kant moet het water een veel langere afstand afleggen of maakt dat niet echt uit ? Mijn pompje (sicce nova) kan 800liter per uur aan...

en ikhad nog een vraagje.. Als ik een resevoir fix moet die dan helemaal luchtvrij zijn of maakt dat niet echt uit ?
2 radiotoren? Beetje onzin want je Energie-afdracht gaat efficienter met een groot T-verschil. Je tweede radiotor zal om die reden vrijwel geen indruk maken op je koeling. Los van het feit dat je radiator pure overkill is voor de afvoer van warmte. Pas als je met waterkoeling erin slaagt de CPU op 60 graden te krijgen kan je zoiets overwegen, maar normale stervelingen halen dat nooit. 800 liter is iig voldoende

Is wel handig om helemaal luchtvrij te maken, maar een klein belletje maakt niet uit.

Hint, neem een T-spitsing en plaats deze gewoon ergens. Neem een lange slang en plaats deze op de T-splitsing en prop er een kurk op. Als je deze gewoon ergens ophangt aan de muur, zal op den duur lucht zich in die slang ophopen en zo kan je dus goed het waterpeil volgen. Tevens zal het handiger vullen zijn ipv je ingebouwde reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:35
Geheugen coolen is zoiezo onzin! Laat staan dmv fans of waterkoeling..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53253 schreef op 08 April 2003 @ 00:17:
Anoniem: 12052 schreef op 08 April 2003 @ 00:20:
[...]

_/-\o_ hahaha _/-\o_
Ik had het niet beter kunnen zeggen, 2 thumbs up Thorry
Komop luitjes..jullie weten beter dan dit :z
arnoman schreef op 08 april 2003 @ 19:34:
Geheugen coolen is zoiezo onzin! Laat staan dmv fans of waterkoeling..!
Geen onzin hoor :) Ik heb een latje Corsair PC3200 dat toch echt wel ff flink warm wordt met 3,2V erop. Door een 80mm fan erop te laten blazen kwam ik verder. Het reepje was toen koud. Dat reepje deed 225MHz op Cas2 2/5/2/1T. Zonder die fan haalde ik 220 ;)

Voordat koeling nut heeft moet er natuurlijk wel warmte zijn. Wat moet je ermee als er niks te koelen valt? Dus je mem koelen gaat pas werken als je echt flink aan het overklokken bent en flink voltage erdoor jaagt. En geloof me, het word echt wel warm hoor!

Edit:
Ik zit nog ff wat terug te lezen..en het zint me toch niet helemaal :/ Jupiler geeft een aantal dingen toe. Hoe lame kan het zijn om er vervolgens nog op in te gaan met een paar "lekkere" posts :?
Ik trek geen partij hier, Jupiler weet heel goed wat ik van de situatie vind. Jullie moeten alleen 1 ding niet vergeten. Hij helpt wel iedereen die hij kan helpen! En dat doen maar heel weinig mensen ;)

bredend, BananeKoning en vooral Oxigun: Jullie posts naar Jupiler zijn wel een beetje laag. Ok, ik kan de humor er wel van inzien, maar niet over de rug van een ander.
Het is erg makkelijk om elke user meteen af te fikken tot op zn veters als hij een fout maakt :/ Ik kan me niet voorstellen dat 1 van jullie nooit onzin post :)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 08-04-2003 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
offtopic:
Of en wat Jupiler toegaf zou ik niet weten, die posts heb ik niet gelezen. Alleen dat 'ie door had dat er om de post een biertje staat. Dat bracht mij tot de gedachte: Jupiler is een bot :+ ....

En mem coolen: Volgens mij voldoet een fan in de bovenkant van je case en een aluminium stripje van de gamma. Natuurlijk, soms is er meer nodig, maar dan heb je wel heel hoge voltages.

Als je je wc-setup gaat opbouwen zijn er een paar dingen die wel handig zijn:
- Zorg dat je pomp voldoende water kan hebben, altijd.
- Maak boven en onder een T-stukje zodat je kan bijvullen en aftappen. Het bovenste T-stukje kan je dan ook gebruiken om de boel te ontluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Ja ok, met 3.2V op je geheuge, maar dan ben je wel erg Die-Hard :P standaard staat er toch iets van 2.6V op? Ik denk dat je in de meeste gevalle af kan met een heatspreader à la corsair/thermaltake en anders gewoon zorgen voor een goede airflow!
Een goede airflow hoeft trouwens niet noodzakelijk herrie te zijn.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

update:
alles schoongepoetst ... nieuwe pasta ertussen, schoefjes zo vast gedraait dat de veertjes net niet dich zijn, dus er nog wel ruimte is tussen de "laagjes" van de veer.
maar nog steeds 46 graden :(
als ik trouwens de fan in mn case-deur mn case in laat balzen ipv eruit laat blazen is de temp wel 3 graden lager ... als ik mn uitzet of omdraai krijg ik dus 48 - 49 graden.

ik heb aan die busjes gevoelt (links) naast het koelblok, en die zijn niet echt heet ofzo.

verder, toen ik mn proc aan 't schoonmaken was, zag ik dat er geen temp sensor in de holte onder de proc. zat :? dit zag ik wel op screenshots van andere mobos ......

Maargoed, ehm ... hoe meet mijn mobo de temp dan ?
het is een ASUS A7M266

verder is mn mobo nu wel 2 graden warmer dan eerder :?
nu 33 ipv 31
ik volg het echt helemaal niet meer ... vreemde dingen blijven het, die computers...

edits:
ohw, die zwarte blokjes worden wel heet :D
(ik zat naar die ronde dingen te kijken ...)
maar die zitten ruim 3 cm van mn CPU af ...
ohaj en ik heb een DangerDen Maze 3 blokje

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 6227 op 08-04-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

en je hebt wel een beetje flow in je kast toch? of helemaal niet?

En als je um met open kast (desnoods met ventilator erbij) aanzet, wat meet ie dan? als ie dan nog zo hoog aangeeft heb je bewezen dat het sensorfout is..toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ecteinascidin schreef op 08 April 2003 @ 18:02:
[...]

2 radiotoren? Beetje onzin want je Energie-afdracht gaat efficienter met een groot T-verschil. Je tweede radiotor zal om die reden vrijwel geen indruk maken op je koeling. Los van het feit dat je radiator pure overkill is voor de afvoer van warmte. Pas als je met waterkoeling erin slaagt de CPU op 60 graden te krijgen kan je zoiets overwegen, maar normale stervelingen halen dat nooit. 800 liter is iig voldoende
Nou als je bijvoorbeeld een poseidon radje hebt en een XP 1700+ @ 2500 mhz @ 2.2 volt, dan wil 60 graden stressed wel lukken hoor.

Ook moet je oppassen met het woord waterkoeling. Waterkoeling hoeft niet te betekenen stil, of koel. Ik heb hier een oude XP 1600+ Palomino @ 1900+ passief gekoelt met waterkoeling en die wordt max 75 graden stressed.

Waterkoeling bestaat niet eens, koeling bestaat ook niet. Je kan alleen de warmte verplaatsen. Je kan nou eenmaal maar een zo grote heatsink op je cpu zetten, dus moet je die energie verplaatsen naar ergens waar je meer ruimte hebt en daar een grotere heatsink plaatsen (een rad dus).

Als je een klein radje hebt en je zet er een 2e bij dan scheelt dat zeker wel veel omdat je opgetelde oppervlakte hebt. Als je al in de richting kamertemp zit scheelt het minder omdat het geen lineaire schaal is. Maar zit je op 60 graden dan kan je in een keer omlaag naar 40 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897 schreef op 08 april 2003 @ 19:41:

Edit:
...Hij helpt wel iedereen die hij kan helpen! En dat doen maar heel weinig mensen ;)
yup, je hebt helemaal gelijk. Ik vind het ook cool dat je voor hem in de bres springt.

Waar gehakt wordt vallen spaanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wdekreij schreef op 08 April 2003 @ 22:29:
en je hebt wel een beetje flow in je kast toch? of helemaal niet?

En als je um met open kast (desnoods met ventilator erbij) aanzet, wat meet ie dan? als ie dan nog zo hoog aangeeft heb je bewezen dat het sensorfout is..toch?
er zit zat flow in de kast: 1 80x80 in het deurtje blazend naar binnen en 1 80x80 in de bovenkant, naar buiten blazend. strax als ik de juiste aansluitingen heb komt er ook nog een fan die aan de achterkant naar buiten blaast, waar ik dan mn rad. aan de buitenkant van de kast aan de achterkant bij plaats.
stressed (spelletje) is de temp overigens 49 graden ... ik snap het echt niet .. maargoed ....
ik heb hem nu niet overclocked en core volt staat ietsje hoger dan normaal: 1,78 V
hhmm, naja, ik ga slapen, morgen weer een lange dag :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Juist mij nwc stup ik elkaar gedraaid....
en m'n klax gold 478 (=magnum478) blokje lekt!!! Je hebt dus die 2 koperen delen die aan elkaar zijn gevijsd, daar lekt hij, ertussen.
Kan ik hier iets aan doen? Heb al geprobeerd de vijzen harder aan te schroeven, maar gaat niet verder, en het lekt nog.
Terug sturen en ee nnieuw blok vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Terug sturen kan, maar kost ook weer tijd enzo natuurlijk.
Je zou hem misschien open kunnen schroeven en dan de rubberen ring die er waarschijnlijk in zit goed dicht te maken. Maarja, je moet wel de materialen in huis hebben. En als er geen rubberen ring in zit vraag ik me af hoe ze hem goed dicht hebben gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Ik vraag het hier dan nog maar eens.
en het is geen search vraag.. want die heb ik al helemaal doorgekeken. of de plaatjes zijn weg.. of er staat geen info over het blok dat ik zoek.

Het gaat dus om het waterblok dat door iemand hier is gemaakt. het en een AMD blok, heeft instroom in het midden, dit komt dan ditect op de driehoek stukjes wat op de core zit.
dit is een bekent ontwerp dus iemand moet hem hebben toch?

Als iemand hem nog eens wil posten bedankt!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

op intel.com staat het volgende in de specs :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
sSpec Number                SL6EF

Processor Frequency         2.40 GHz

CPUID String                0F27h

Package Type                478 pin PPGA FC-PGA2

Core Voltage                1.525

Bus Speed               533 MHz

Thermal Guideline           59.8W

Core Stepping               C1

Thermal Spec                71°C

L2 Cache Size               512 KB

Manufacturing Technology        0.13 micron

L2 Cache Speed              2.40 GHz

Bus/Core Ratio              18

ik heb dus een P4 2.4b :) Thermal Guideline is 59.8W. Is dat nou 't aantal watts die ie aan warmte produceert? ik wil namelijk weten wat voor peltier ik nodig heb voor m'n proc. xnap niet zoveel van die berekeningen die ik opt internet vind :+

[ Voor 11% gewijzigd door Apie! op 09-04-2003 08:44 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ja, dat is 'm. Denk er wel aan dat z'n stroomverbruik gevoelig omhoog gaat als je gaat overklokken (en voltages gaat verhogen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

is daar nog een vuistregel voor?

(cpu output / oud voltage) * nieuw voltage = nieuw cpu output
(59.8W / 1.525 ) * 1.6 = 62.741W

ofzo? of denk ik nou te simpel?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Helaas wel.. De verhouding zijn algo-/logaritmisch.

Zou anders wel mooi zijn, als je 1.8V op je CPU zet zou ie slechts (59.8/1.525) * 1.8 = 70W verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

maw als het nodig is kan ik er beter een 156W pelt tussen doen en kijken hoe ver ik kom

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
Volgens mij heb ik dat waterblok eens op waterkoeling.nl gezien... :?

[ Voor 85% gewijzigd door bredend op 09-04-2003 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Ik kan me er niets bij voorstellen.. Kan je misschien een schets maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

bedoel je deze :?
Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/3dwire.jpg

tekening stond in dit draadje

Afbeeldingslocatie: http://selachii.xcl-clan.com/wc/wcfinal2.jpg
meer pics van uiteindelijke blokje staan hiero!

[ Voor 35% gewijzigd door Apie! op 09-04-2003 12:31 ]

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 21:21
Anoniem: 59732 schreef op 08 april 2003 @ 23:41:
en m'n klax gold 478 (=magnum478) blokje lekt!!! Je hebt dus die 2 koperen delen die aan elkaar zijn gevijsd, daar lekt hij, ertussen.Kan ik hier iets aan doen? Heb al geprobeerd de vijzen aan te schroeven, maar gaat niet verder, en het lekt nog.
?
Volgens www.vandale.nl is vijs, vijzen of gevijsd geen bestaand nederlands woord. Uit het verhaaltje kan ik opmaken dat je iets van 'schroeven' bedoeld?!
:7

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Topicstarter
Klinkt Belgisch.. :+
Maar hij bedoelt inderdaad schroeven.

Aan de vraagsteller: Welke dichting is er tussen de koperen delen.. Een rubberen ring, tin (soldeer), etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897 schreef op 08 April 2003 @ 19:41:
Edit:
Ik zit nog ff wat terug te lezen..en het zint me toch niet helemaal :/ Jupiler geeft een aantal dingen toe. Hoe lame kan het zijn om er vervolgens nog op in te gaan met een paar "lekkere" posts :?
Ik trek geen partij hier, Jupiler weet heel goed wat ik van de situatie vind. Jullie moeten alleen 1 ding niet vergeten. Hij helpt wel iedereen die hij kan helpen! En dat doen maar heel weinig mensen ;)

bredend, BananeKoning en vooral Oxigun: Jullie posts naar Jupiler zijn wel een beetje laag. Ok, ik kan de humor er wel van inzien, maar niet over de rug van een ander.
Het is erg makkelijk om elke user meteen af te fikken tot op zn veters als hij een fout maakt :/ Ik kan me niet voorstellen dat 1 van jullie nooit onzin post :)
Ok, als dingen niet kloppen die ik post en mensen attenderen me er duidelijk op, ga ik niet door met dezelfde irritante fouten maken. We zijn allemaal maar mensen en het forum is er op de eerste plaats om dingen te leren. Sommige dingen zijn nou gewoon eenmaal anders dan dat je dacht, neem het nou aan en blijf niet doormekkeren over dingen waar je nix van snapt als oxidatie en electrolyse. Dat is wat ik met mn posts bedoel. Mijn posts in dit topic zijn niet voor niets drastisch afgenomen tov het vorige.
Ik vind het ook niet gek dat je Jupiler degene noemt die de vragen beantwoord. Voor je fatsoenlijk iemands post gelezen hebt staat er alweer meteen eentje van hem onder. Is niet erg ofzo, juist heel fijn. Maar weet waarover je praat voor je blaat.
Dit is eigenlijk het laatste wat ik erover wil zeggen in dit draadje, voor commentaar mag je me altijd msgen of adden bij icq/msn of naar #OCE komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geronimoos schreef op 09 April 2003 @ 12:45:
[...]

Volgens www.vandale.nl is vijs, vijzen of gevijsd geen bestaand nederlands woord. Uit het verhaaltje kan ik opmaken dat je iets van 'schroeven' bedoeld?!
:7
Vijzen zijn gewoon schroeven, zal wel Bels zijn maar ik heb het toch welleens gehoord. Maarjah dat krijg je als je uit het zuiden des lands komt.

Goed te zien dat Jupiler nog steeds post als een gek ook als iedereen zit te zeiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok
SORRY

schroeven...
ik zal vanaf vandaag mijn leven én m'n nederlands taalgebruik beteren :)

Toch niets tegen belgen zeker??? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59732 schreef op 09 april 2003 @ 22:47:
ok
SORRY

schroeven...
ik zal vanaf vandaag mijn leven én m'n nederlands taalgebruik beteren :)

Toch niets tegen belgen zeker??? :)
Mwahaha... met zo'n opmerking vraag je er ook om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Apie! schreef op 09 april 2003 @ 12:28:
bedoel je deze :?
[afbeelding]

tekening stond in dit draadje

[afbeelding]
meer pics van uiteindelijke blokje staan hiero!
Thks dude..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

np, maar het was toch wel degelijk een search-vraag ;)
ik had 't blokje nog nooit gezien namelijk :) maar goed, ik moet toch wat doen als ik geen zin heb om iets te doen (opt werk)

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb een DangerDen northbridge blokje gekocht en deze probeerde ik er net op te zetten. Nu blijkt dat dat ding gvd niet past.. De gaten stonden te ver uit elkaar.
Had echt geen idee dat ik daar ook nog rekening mee moest houden. Heeft iemand dit probleem misschien al eens eerder meegemaakt? Weet nu niet echt hoe ik dit op moet gaan lossen aangezien DangerDen de enig is met 12mm aansluitingen... (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

hoeveel scheelt het dan?

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

btw

ik ben eigenlijk op zoek naar een watergekoeldeblokje voor op m'n cpu socket A
maar de krengen in de shop kosten zo duur :(
weet iemand nog adresje ofzo waar je ze voor een knap prijzje kan kopen ? of een goedkoop blok koper is ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan proberen mafkees te mailen of ie nog cpu blokjes over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arnoman schreef op 08 April 2003 @ 21:21:
Ja ok, met 3.2V op je geheuge, maar dan ben je wel erg Die-Hard :P standaard staat er toch iets van 2.6V op? Ik denk dat je in de meeste gevalle af kan met een heatspreader à la corsair/thermaltake en anders gewoon zorgen voor een goede airflow!
Een goede airflow hoeft trouwens niet noodzakelijk herrie te zijn.!
Ik heb tijdje geleden me systeem ook overgeclockt, met mijn 2000+ op 2300+ en mijn geheugen synchroom. Dat betekende niet meer op 333 mhz, maar op 372 mhz. Het was trouwens 2x Kingston 256 MB DDR Pc2700 333 mhz Cas 2,5.

Aangezien ik toen een goeie airflow had met 1 intake en 2 outtake, ging dat perfect: cpu 50 graden en case 30.

Maar op een dag werd ik het lawaai zat van die case-fans. Dus toen heb ik ze alledrie uitgezet. Voor de zekerheid af en toe checken of ie niet te warm werd met Sisoft Sandra, maar de cpu bleef netjes onder de 60 graden (dat was voor mij de deadline).

Maar na een minuut of 5 ging het mis. De pc startte opeens opnieuw op. Ik schrok me kapot en tevens was mijn hele verslag voor school weg ;( Maar goed, bij het opstarten zag ik dat het 40 graden was in de kast. Toen dacht ik: 'Wat stom van me, het geheugen vergeten! 8)7 '.
En ja hoor, er kwam een scherm met de melding dat er iets was fout gegaan met betrekking tot 0x0000.. (is geheugen) en dat windows voor de veiligheid opnieuw was opgestart.
Achteraf was mijn geheugen niet stuk. Nu draait ie weer op default en zonder problemen.

Hiermee bedoel ik dus te zeggen dat het koelen van geheugen helemaal zo gek nog niet is. Als er dus ook waterkoeling op gebied van geheugen is, ben ik daar heel blij mee ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 11-04-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Op hoeveel Volt draaide je geheugen dan? En helaas heb ik nog geen ervaring met PC2700, enkel en alleen met PC2100 en PC2400, dus het kan best dat die PC2700 modules wel warm worden. Ik heb er net eentje deze middag gekocht, dus ik zou is kijken of ie bij mij ook warm wordt!

[ Voor 1% gewijzigd door arnoman op 12-04-2003 20:19 . Reden: thnx Erasahh ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

arnoman schreef op 11 April 2003 @ 19:57:
Op hoeveel Volt draaide je geheugen dan? En helaas heb ik nog geen ervaring met PC2100, enkel en alleen met PC2100 en PC2400, dus het kan best dat die PC2700 modules wel warm worden. Ik heb er net eentje deze middag gekocht, dus ik zou is kijken of ie bij mij ook warm wordt!
Je bedoeld vast bij de eerste PC2100 iets anders, namelijk PC2700 :)
Maar goed. Mijn RAM draaide toen nog stabiel op default (lees 2,5 volt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
ik heb ook waterkoeling geplaatst, zie mij foto rapportage op mijn website
http://members.chello.nl/s.schoo
Wat een stilte...
setje? van aquacomputer
temps? rond de 30 graden
Ik hoor weer vogeltjes fluiten, en af en toe hoor ik zelfs mezelf denken (dat af en toe komt omdat ik niet zoveel nadenk...)

Ik heb vanaf nu respect voor alle mensen met waterkoeling...

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark0z schreef op 11 April 2003 @ 16:45:
btw

ik ben eigenlijk op zoek naar een watergekoeldeblokje voor op m'n cpu socket A
maar de krengen in de shop kosten zo duur :(
weet iemand nog adresje ofzo waar je ze voor een knap prijzje kan kopen ? of een goedkoop blok koper is ook goed :)
Er worden binnenkort weer blokken gemaakt geloof ik.. Maak je niet druk, er is altijd wel een waterblokken actie. Nu is er net 1 afgelopen..gewoon ff wachten op de volgende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

MCCarrot schreef op 12 April 2003 @ 21:32:
ik heb ook waterkoeling geplaatst, zie mij foto rapportage op mijn website
http://members.chello.nl/s.schoo
Wat een stilte...
setje? van aquacomputer
temps? rond de 30 graden
Ik hoor weer vogeltjes fluiten, en af en toe hoor ik zelfs mezelf denken (dat af en toe komt omdat ik niet zoveel nadenk...)

Ik heb vanaf nu respect voor alle mensen met waterkoeling...
is het niet veiliger om eerst het hele systeem op elkaar aan te sluiten, water erin om te kijken of het lekt enzo, en dan pas aansluiten? want als het lek is dan is je hardware dat meteen ook... want mccarrot heeft dus eerst geinstalleerd en toen pas water erin gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
http://members.chello.nl/...waterkoeling/image022.JPG

hamer :?

Nouja, het is idd wel DIE-HARD, maar.....

:+

ziet er netjes uit hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCCarrot
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-01-2023
living on the edge heet dat :)

www.laserextreme.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 14:07

porn*

...take on the world!

Heeft er iemand wel eens benzineslangen gebruikt? Zoja, heeft dit nog nadelen verder?

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyonN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03-2022

XyonN

Onderkin zul je bedoelen....

Heeft iemand de waterkoelingset van SIBAK al geprobeerd? hijs te koop bij computerland voor 139 pleuro. Volgens een van die gasten daar werktie goed. De set bestaat uit:
* Het reservoir
* Radiator
* Fan
* Slangen
* Koelblok (P4 en AMD)
* Koelblok (VGA)
* Bevestiginsmateriaal voor Mobo

Helaas geen vloeistof, maar daarvoor wil ik naar de autohandel (koelvloeistof)

Met een hamer past alles, en met ducktape blijft alles wel op zijn plek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik weet niet of deze al is/zijn langsgekomen, maar voor personen die niet met 230 aan de gang willen
Afbeeldingslocatie: http://www.innovatek.de/Pics/Eheim%2012V_2.gif
http://www.innovatek.de/sites/index2.html.

En Aqua-Computer verkoopt tegenwoordig magnetische afscherming voor de Eheim pompjes
Afbeeldingslocatie: http://www.aqua-computer-systeme.de/prodimg/fmj_front_150.jpg.
http://www.aqua-computer-systeme.de/.

[ Voor 38% gewijzigd door _XipHiaS_ op 13-04-2003 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19680

porn schreef op 13 April 2003 @ 02:54:
Heeft er iemand wel eens benzineslangen gebruikt? Zoja, heeft dit nog nadelen verder?
dit is al meerdere malen voorbij gekomen...ja diverse mensen gebruiken dat...ik gebruik 8/12mm transparante brandstofslang zeer flexibel en geen knik in te krijgen...ook nog eens goedkoop... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
_XipHiaS_ schreef op 13 april 2003 @ 10:28:
Ik weet niet of deze al is/zijn langsgekomen, maar voor personen die niet met 230 aan de gang willen
[afbeelding]
http://www.innovatek.de/sites/index2.html.

En Aqua-Computer verkoopt tegenwoordig magnetische afscherming voor de Eheim pompjes
[afbeelding].
http://www.aqua-computer-systeme.de/.
eheim pompen zijn toch al afgeschermd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
pierre-oord schreef op 13 april 2003 @ 11:31:
[...]

eheim pompen zijn toch al afgeschermd :?
De een zegt wel, de ander niet, maar lijkt me dat ze niet voor niets zo'n afscherming maken. Er gingen hier en daar ook al geruchten dat er personen problemen met de HDD hadden omdat het pompje te dicht in de buurt hing. Misschien kunnen mensen met 'n Eheim dat ff checken (Niet met je HDD ;)) maar met 'n kompas van mijn part, of ander meetinstrument?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 12:14

ReseTTim

Chocolate addicted

XyonN schreef op 13 april 2003 @ 10:09:
Heeft iemand de waterkoelingset van SIBAK al geprobeerd? hijs te koop bij computerland voor 139 pleuro. Volgens een van die gasten daar werktie goed. De set bestaat uit:
* Het reservoir
* Radiator
* Fan
* Slangen
* Koelblok (P4 en AMD)
* Koelblok (VGA)
* Bevestiginsmateriaal voor Mobo

Helaas geen vloeistof, maar daarvoor wil ik naar de autohandel (koelvloeistof)
ik vond het er niet uitzien dat setje! heb je het zelf al is gezien?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.