Dat beweerde ik, het water wordt slechts een paar graden koeler (maximaal).tmotd schreef op 07 April 2003 @ 10:38:
[...]
Ik heb idd Na1,2, dat waterchillen heeft niet zo veel zin zoals je ziet, het water word alleen efficienter gekoeld met als nadeel dat het stroom kost en meer warmte afvoer.
Nog een editje :):
Dat gebruik ik als vergelijking met kant-en-klare rads. Daarbij staat meestal een getalletje, bijvoorbeeld 'Rated for 438W'. Bij hoeveel temperatuurverschil dat hoort weet ik niet, maar het is toch een goede maatstaf om te vergelijken met andere rads. Ideaal zou zijn als het het aantal C/W zouden kennen. Dat kan je helaas niet zomaar berekenen adhv je eigen systeem, e.e.a. hangt namelijk ook af van je waterblokje.tmotd schreef op 07 April 2003 @ 10:38:
[...]
Wat bedoel je nou precies met die 1kW rad. Dat hij ongeveer 1kW af kan voeren voordat het rad 1C warmer word of wat, zo is het een beetje onduidelijk
.
Niet echt.. Als het water nu met 10l/u stroomt (op zich niet weinig, 7 colaflessen in een uur), zal dat inderdaad te weinig zijn. Maar een pomp doet toch minstens 50 l/u effectief, meer dan voldoende dus. Conclusie: neem maar lekker veel oppervlak.Universal Creations schreef op 07 April 2003 @ 10:47:
Om een groter tempverschil te krijgen moet het water wel snel stomen, dus moet je een optimum zien te vinden tussen tempverschil en oppervlak.
edit:
Woei, 100 posts alweer, gaat lekker.
Woei, 100 posts alweer, gaat lekker.
[ Voor 9% gewijzigd door Steve op 07-04-2003 11:48 ]