[WC]Eigen productie Waterblok results (+pics)

Pagina: 1
Acties:
  • 526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020
Geen matches
edit 07-09-2003
Ik heb hier een uitgebreide how-to met CAD tekeningen en maten van het waterblok
http://www.exclamation.nl/articles.php?id=32

Enige tijd geleden heb ik een waterblokje ontworpen, cryptapix heeft het laten frezen en banshax test het op dit moment. Totale oplage 4 stuks. 3x P4 s478 en 1x Socket A.
Afbeeldingslocatie: http://bionicle.xcl-clan.com/images/wc/wc_hq.jpg

Het socket 478 Blok is als eerste getest in Banshax's kast
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/got/h600-wc%20final/side.jpg

Fans@5V CPU }:O
Maze 2 2: 44 Graden
XCL blok: 36 Graden

Fans@12V CPU }:O
Maze 2 2: 42 Graden
XCL blok: 28 Graden

Hier situatie van oude situatie in banshax's kast. in nieuwe is alleen het blokje vervangen.
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/got/h600-wc%20final/overview.jpg

Kheb geen digicam, dus dan maar photoshop. Mounting van het nieuwe blok
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/got/h600-wc%20final/anim.gif

Ik post later nog quality shots van het blok.
Uiteindelijk wordt het blokje in 4 pc's in gebruik genomen, later komen er dus meer results.

Post geschreven door banshax

edit:

Dit was het originele ontwerp van het socket A blok, de bodemgroeven konden jammergenoeg niet gefreest worden
Afbeeldingslocatie: http://www.exclamation.nl/selachii/wc/3dwire.jpg

[edit2]
Daar zijn ze dan, de HQ pics
Afbeeldingslocatie: http://www.exclamation.nl/selachii/wc/wcfinal1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.exclamation.nl/selachii/wc/wcfinal2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.exclamation.nl/selachii/wc/wcfinal3.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Selachii op 05-01-2005 15:36 . Reden: xcl-clan.com dood, over naar exclamation.nl ]

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:50
Geen matches
w00t..
eindelijk ons blokje af :p

hopelijk krijg ik mijn spul van me inkoop aktie @ dangerden.com snel binnen zodat ook ik mijn blokje kan inbouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Geen matches
WOW die temps liegen d'r niet om maar de montage van socket-a blok is dat metbehulp van de 4 gaten in het mobo?

Wat waren de productie kosten als ik vragen mag?

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19977

Geen matches
MICHIEL123,

die socket a versie is precies gemaakt om op socket a mobo te passen. dus de gaten komen ook precies overeen.

Totale productie kosten? hmz. dat weet Cryptapix wel.

Ben nog steeds erg onder de indruk van de performance. Verder is het blokje zo veel kleiner dan die maze2. en natuurlijk de plexiglazen deksel. Hahha tis erg leuk om in het begin als er nog lucht in het systeem zit de lucht door het blok te zien schieten. gaat erg snel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 19:33 schreef MICHIEL123 het volgende:
WOW die temps liegen d'r niet om maar de montage van socket-a blok is dat metbehulp van de 4 gaten in het mobo?

Wat waren de productie kosten als ik vragen mag?
de montage op socket a is idd via de gaten in het mobo..

verder de productiekosten liggen er laag..
de man van mijn moeder is systeembeheerder op een klein metaal bedrijf bij ons in de buurt.. en zodoende kon hij het goedkoop laten frezen..

in 1ste instantie zouden selachii en ik het blok maken cq laten frezen.. selachii zou het ontwerpen op zich nemen en ik het frezen.. naja laten frezen >:)

de kosten van het koper waren 8.40 euro (we moesten een taart kopen van de personen van wie we het koper kregen :) lucky wij) we hadden een plaat van.. 20x30x5 cm

nadat selachii zijn ontwerp af had wilde ook banshax en trashbash (ook xcl members) zon blok..
we hebbe toen wel wat moeten lappen..
het 3e blok koste 50 euro.. dit werd gedeeld door selachii en trasbash en zodoende betaalde ze ieder 25 euro..
banshax kon een 4e blok krijgen voor 30 euro..
dus al met al vallen de prijzen enorm mee..

de slangnippels zijn natuurlijk naderhand nog gekocht en die waren 1 euro per stuk ofzow..

EDIT:
aub geen mails met verzoek of ik nog een aantal van deze blokken kan maken..
de blokken zijn tot nu toe ene oplage van 4 stuks onder 4 XCL members..
als er meerdere blokken worden gemaakt (waarover we eerst overleggen) zal selachii hier nog wel wat over posten (maar dat is niet binnen hele korte tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4288

Geen matches
Wow, en dat zonder iets aan de setup te wijzigen? Super!! Wanneer start de serieproductie? :P Nee, zonder gekheid. Ik ben zeker bereid er een te kopen en me op waterkoeling te storten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
Geen matches
Ik speel idd met de gedachte een inkoopactie te organiseren, maar ik heb het op het moment erg druk. Ik kijk eerst wel even of er veel animo voor is.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 19:41 schreef J.A.M.F. het volgende:
Wow, en dat zonder iets aan de setup te wijzigen? Super!! Wanneer start de serieproductie? :P Nee, zonder gekheid. Ik ben zeker bereid er een te kopen en me op waterkoeling te storten.
lees me edit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Moet er wel bij zeggen dat die resultaten erg goed zijn, ook voor de maze2-2. ben als sinds januarie met waterkoeling aan het sleutelen en heb inmiddels een compleet andere setup. Ik gebruik op dit moment:

Aopen h600a kast (past allemaal net)
Eheim 1280 (1000L/H zonder weerstand)
Toyota carola rad (passen 2x 12cm fans op)
0,66L demiwater/waterwetter (1:30)
Maze2-2/XCL waterblok

Geen goedkope setup. Het werk echter wel :)

Die maze2 heb ik over. zodra ik van videokaart wissel koel ik die dan maar met die maze2-2. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39077

Geen matches
Wouw, je ziet heel duidelijk dat dit blok presenteert op de temperatuur van het water. En dat betekend dat het een uiterst goed ontwerp is!

Goed werk :Y)

Ik zou zeggen gooi hem in de maak >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Geen matches
Kerel, hier kun je geld mee verdienen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 19:49 schreef Fewture het volgende:
Kerel, hier kun je geld mee verdienen..
maar dan nog de afweging.. een UNIEK blok hebbe.. of geld verdienen :)
en al zou selachii het blok meer laten produceren.. dan moet hij alsnog overwegen of hij de eer van 3 andere wil aantasten omdat die dan geen uniek blok meer hebbe :p
maar goed.. als hij ervoor kiest het blok in productie te nemen duurt dit nog wel een tijdje..
hij zal eerst moeten zoeken naar een bedrijf wat ze wil en kan maken tegen een goede prijs.. en dat zal niet meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51270

Geen matches
mooi blok, goed uitgedacht :) hoe lang ben je bezig geweest met dat cnc programma te schrijven ?

in ieder geval goede resultaten, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39077

Geen matches
Mag ik nog een close up van de binnenkant? :? :Y)

Ik wil zien of dat zo goed gelukt is :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 20:42
Geen matches
Selachii ea:

http://62.45.87.56/Waterforum/ubb-scripts/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=1&t=000309

Je hebt op het waterkoeling forum nog je ontwerp neergezet. En nu krijgen we niet het resultaat te zien :( ;).

Zeer mooi.

Dat resultaat is natuurlijk mede dankzei mijn tip om het wandje in het midden wat dikker te maken hé. Ik zie dat het geholpen heeft :).

Misschien dat je ook nog wat bij ons op het forum kwijt wilt, je zult zeker wat reacties krijgen.

Juist ja, ik heb al een topic voor je gemaakt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41736

Geen matches
Respect! :9~

Deze resultaten bevestigen een beetje het vermoeden wat ik de laatste tijd had: Flow is belangrijker dan contactoppervlak. De Maze3 is niet voor niets zo eenvoudig (iig véél eenvoudiger dan de Maze2). En wat te denken van de resultaten van waterblock 2 op eimod.com?

Iemand meer ervaringen hiermee? Zit erover te denken een bakje te solderen van koperplaat en dat als waterblok te gebruiken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
Geen matches
roedie > HAhahaha, jah, tnx voor die tip...klaat jullie forumpje niet in de steek hoor :)

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16454

Geen matches
bruut!

Het ontwerp is niet alleen mooi maar je koelt die dd maze2 er gewoon zwaar uit! Goed man :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 19:52 schreef MasterOverdrive het volgende:
Mag ik nog een close up van de binnenkant? :? :Y)

Ik wil zien of dat zo goed gelukt is :Y)
dat heb ik geprobeerd maar dat lukte echt niet zo makkelijk :p
mischien lukt het selachii vanavond :)
maar het is iig wel geod gelukt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7546

Geen matches
Ziet er onwijs gaaf uit, daar heeft een boel tijd in gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:18
Geen matches
goeie test

offtopic:
IMPORTANT:
Kan je met een 4x4cm koperenblok ook gebruiken, voor GPU, of chipset. Ik kan mybe goedkoop aan 4x4cm komen

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Geen matches
strakke blokkies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44172

Geen matches
verry moooi man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 20:10 schreef Stijn.LM het volgende:
Respect! :9~

Deze resultaten bevestigen een beetje het vermoeden wat ik de laatste tijd had: Flow is belangrijker dan contactoppervlak. De Maze3 is niet voor niets zo eenvoudig (iig véél eenvoudiger dan de Maze2). En wat te denken van de resultaten van waterblock 2 op eimod.com?

Iemand meer ervaringen hiermee? Zit erover te denken een bakje te solderen van koperplaat en dat als waterblok te gebruiken. >:)
Sorry dat ik het moet zeggen, maar flow is beina nooit een beperkte faktor. 100 watt voor een proc. is veel. dat is 100joule per seconde. Water heeft 4200 joule nodig per liter om 1 graad warmer te worden. 100*60 is 6000joule per minuut. Dus bij 1 liter water per minuut door het blok met een dik oc'de proc, Is je DetlaT water net iets meer als 1 graad. En welke pomp pomped er maar 60 liter per uur. Geeneen. gangbaar is hier 600 ofzo.

Je flow word pas een pobleem als je CPU GPU Geheugen HDD enzo watergekoeld hebt en allemaal in serie. Dan kan je flow in gevaar komen.

Waarom is het blok van Selachii zo goed? Er is veel oppervlakte waar het nodig is, dicht bij de CPU. Verder kan door de uitgekiende dikte van de wandjes en bodem de energie perfect afgegeven worden aan het water.

Het gaat om oppervlakte die effecient benut word. In die zin zit alles. efficient is dus dat je niet dunne koperen wandjes hebt van 50mm hoog. Dan is het op 5mm hoogte van die fin watertemperatuur, en boven ook. kun je net zo goed 45 mm weglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:51

Wimo.

Shake and Bake!

Geen matches
Hmz.. met wat voor temp meters meten jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 21:32 schreef Wimo. het volgende:
die op het mobo zitten..
maar het maakt niet uit..
die maze2 is gemeten met DEZELFDE temp meters..
dus ons blok presteert gewoon beter.. lmfd

en nu niet gaan zeike dat die meters kenne afwijken wim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
Geen matches
Gokje: temperatuur meting van het mobo.

p4: geintegreerde temperatuur sensor in de core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
CPU temp is gemeten met de interne tempsensor in de p4 core. Zeer accuraat dus. (moederbord heeft juiste bios zodat de temperaturen ook juist gelezen worden)

AMBIENT temp is gemeten via motherboard monitor me sensor op moederbord ene en onafhankelijke sensor (halffords ding) aardig accuraat.

Watertemp is gemeten met ook weer een halffords tempsensor op de waterinvoer van het blok. goed als vergelijkings materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41736

Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 21:13 schreef roedie het volgende:

[..]

Sorry dat ik het moet zeggen, maar flow is beina nooit een beperkte faktor. 100 watt voor een proc. is veel. dat is 100joule per seconde. Water heeft 4200 joule nodig per liter om 1 graad warmer te worden. 100*60 is 6000joule per minuut. Dus bij 1 liter water per minuut door het blok met een dik oc'de proc, Is je DetlaT water net iets meer als 1 graad. En welke pomp pomped er maar 60 liter per uur. Geeneen. gangbaar is hier 600 ofzo.

-KNIP-

Het gaat om oppervlakte die effecient benut word. In die zin zit alles. efficient is dus dat je niet dunne koperen wandjes hebt van 50mm hoog. Dan is het op 5mm hoogte van die fin watertemperatuur, en boven ook. kun je net zo goed 45 mm weglaten.
Hmz, klinkt wel logisch allemaal. Maar dan heb ik nog wel een vraagje: waarom heeft DD dan zo'n "simpel" ontwerp gekozen voor hun maze3? Het lijkt me dat de maze2 veel meer effectieve oppervlakte had? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 21:40 schreef roedie het volgende:

[..]

Gokje: temperatuur meting van het mobo.

p4: geintegreerde temperatuur sensor in de core.
Joh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
Geen matches
High quality pics added :)

[offtopic]
nuttige post wimo?
[/offtopic]

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 22:46 schreef Selachii het volgende:
High quality pics added :)

[offtopic]
nuttige post wimo?
[/offtopic]
Ze staan boven aan de page. mocht je ze niet kunnen vinden zoals ik :)

Verder lijkt het blok erg groot op die foto's. goeie cam hehe. Tis echter iets meer dan de helft van de maze2-2. Naja de p4 versie dan :) Erg klein dingetje dat blok, maar wel ERG zwaar en solide. temperatuur nog steeds 36 graden stressed met DPC voluit. watertemp is 30 graden, ambient is 20 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:45

Epsilon

Geen matches
prachtig werk man !! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Geen matches
Woei, als jullie nog zo'n socket a blokje kunnen maken, dan zou ik zeker geinterreseerd zijn!!

Mail me maar op marcel_1982@hotmail.com als er nog meer zijn of komen!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Geen matches
foutjuh :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 23:16 schreef -=MOL=- het volgende:
Woei, als jullie nog zo'n socket a blokje kunnen maken, dan zou ik zeker geinterreseerd zijn!!

Mail me maar op marcel_1982@hotmail.com als er nog meer zijn of komen!
Op zondag 26 mei 2002 19:40 schreef cryptapix het volgende:
als er meerdere blokken worden gemaakt (waarover we eerst overleggen) zal selachii hier nog wel wat over posten (maar dat is niet binnen hele korte tijd)
|:( LEZEN
ennu we gaan je echt niet mailen.. als er meer komen dan lees je het wel op got..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Geen matches
Allereerst gefeliciteerd met het mooie resultaat !

2 vraagjes
Allereerst waar heb je die pomp gekocht en istie stil ?

en hoe heb je de plexiglas deksels waterdicht op het blokje gekregen ? ( met een pakking ofzo ? )

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 23:25 schreef CyCLoNe het volgende:
Allereerst gefeliciteerd met het mooie resultaat !

2 vraagjes
Allereerst waar heb je die pomp gekocht en istie stil ?

en hoe heb je de plexiglas deksels waterdicht op het blokje gekregen ? ( met een pakking ofzo ? )
1) tnx :)
2) pomp is een eheim dus al vrij stil van zichzelf.. en banshax had um al keer stiller gemaakt d8 ik
2) degene die het blokje werkend heeft (banshax) ligt te pitte omda ie er vroeg uit moet morge.. dus ik kan je vragen niet perfect beantwoorden

het idee was iig wel om een soort van vloeibare pakking/lijm te gebruiken om het waterdicht te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=MOL=-

-=MOL=-

Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 23:18 schreef cryptapix het volgende:

[..]

[..]

|:( LEZEN
ennu we gaan je echt niet mailen.. als er meer komen dan lees je het wel op got..
Sorry, maar het is al laat :) zie het al. Afwachten dus maar :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51047

Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 19:40 schreef cryptapix het volgende:

[..]

EDIT:
aub geen mails met verzoek of ik nog een aantal van deze blokken kan maken..
de blokken zijn tot nu toe ene oplage van 4 stuks onder 4 XCL members..
Ziet er heel goed uit, die temps liegen er ook echt niet om. Maar ik snap nog niet helemaal waarom je niet andere tweakers er van wil laten genieten? Het is toch veel mooier om te kunnen zeggen dan er 50 mensen met jouw waterblok koelen, die ze verkozen hebben boven een gerennomeerd blok als de Maze. Desnoods graveerje er XCL in, of je zandstraalt het op het plexi. Lijkt me toch gaaf als heel GoT op mijn design waterblok zou werken.

Maargoed, hoe zit dat plexitje er verder op? Gewoon zo erop, en goed vastdraaien, of met kit ertussen? Zie niet echt een groefje lopen voor een rubbertje ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 23:28 schreef cryptapix het volgende:

[..]

1) tnx :)
2) pomp is een eheim dus al vrij stil van zichzelf.. en banshax had um al keer stiller gemaakt d8 ik
2) degene die het blokje werkend heeft (banshax) ligt te pitte omda ie er vroeg uit moet morge.. dus ik kan je vragen niet perfect beantwoorden

het idee was iig wel om een soort van vloeibare pakking/lijm te gebruiken om het waterdicht te krijgen
Heb je msn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Geen matches
Er zit kit tussen het blok en het dekseltje. Werkt prima.
Doorzichtige kit is natuurlijk het mooiste, en een rubbere ringetje zou misschien nog beter zijn, maarja dat is allemaal voor blok mk II (als dat ooit nog komt :) ).

Nu nog even de rest van mijn waterkoeling onderdelen bij elkaar sprokkelen zodat ik het blok ook kan gebruiken :)

Owja, en waarom geen "massa"-productie? Omdat dat veel werk is en behoorlijk kostbaar. Ook, zijn ze niet kant en klaar bruikbaar, want het deksel zit niet standaard erop en is zeker nog niet waterdicht. Het heeft dus niet echt veel weg van een afgeleverd en werkend produkt.
Maar het belangrijkste is waarschijnlijk nog dat het meer een persoonlijk project is, en het waarschijnlijk dat ook zal blijven.

Trouwens, die temps vind ik zelf wel erg erg laag. Bijna ongeloofwaardig, maar ja, binnenkort zal ik het zelf zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51047

Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 23:52 schreef Trashbash het volgende:
Er zit kit tussen het blok en het dekseltje. Werkt prima.
Doorzichtige kit is natuurlijk het mooiste, en een rubbere ringetje zou misschien nog beter zijn, maarja dat is allemaal voor blok mk II (als dat ooit nog komt :) ).

Nu nog even de rest van mijn waterkoeling onderdelen bij elkaar sprokkelen zodat ik het blok ook kan gebruiken :)

Owja, en waarom geen "massa"-productie? Omdat dat veel werk is en behoorlijk kostbaar. Ook, zijn ze niet kant en klaar bruikbaar, want het deksel zit niet standaard erop en is zeker nog niet waterdicht. Het heeft dus niet echt veel weg van een afgeleverd en werkend produkt.
Maar het belangrijkste is waarschijnlijk nog dat het meer een persoonlijk project is, en het waarschijnlijk dat ook zal blijven.

Trouwens, die temps vind ik zelf wel erg erg laag. Bijna ongeloofwaardig, maar ja, binnenkort zal ik het zelf zien :)
Als je dan niets voelt voor massaproductie ofzo, paas je designs dan ff naar iemand die er iets mee kan, toch leuk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 23:45 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Heb je msn?
msn: cryptapix@xcl-clan.com XCL DOH :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 23:54 schreef Hermanator het volgende:

[..]

Als je dan niets voelt voor massaproductie ofzo, paas je designs dan ff naar iemand die er iets mee kan, toch leuk of niet?
allereerst is het SELACHIIs ontwerp
ten tweede is dit blok gemaakt als persoonlijk project zoals trasbash hierboven al heeft gezegd...
het is natuurlijk heel leuk om te kunne zegge dat heel got met jouw blok rondloopt.. maar het is nog VEEL leuker om te zeggen dat 4 xcl members het blok hebben en gebruiken dan dat heel got :9~ van ons blok :)

en zoals trasbash ook al zei.. productie voor wij tweakers is waarschijnlijk veels te duur..
nadat ik nagevragen had wat het normaal zou kosten voor die 4 blokken te late maken + dat dekseltje enzow bij het bedrijf waar ik ze zo goedkoop heb kunnen laten frezen.. mog je blij zijn als de prijs onder de 1000 euro bleef..

zeker een klein bedrijf zoals waar ons blok geproduceerd is kost het veel tijd en veel geld.... als je een geautomatiseerd bedrijf hebt. .zodat het blok compleet zonder enige moeite met 1 druk op knop helemaal gefreest kon worden.. was het stukken goedkoper.. maar vind maar eens een groot bedrijf wat dat ff voor je wil doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Geen matches
banshax--> verkoop je die maze2? Zo ja, ik heb wel intresse

Die temps die jullie melden bij de koei, die zijn wel erg hoog met die maze.. :? Ik haal veel lagere temps met een std waterkoeler zonder fan op radieteur en een aluminium waterblok.. weet je zeker dat ie er goed opzat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Geen matches
Prachtig spul, Ik had die ontwerpen eerder gezien maar had niet gedacht dat het eindresultaat zo professional zou worden. :)

Hoe zit het met GPU blokjes, gaan jullie die ook maken als er animo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31814

Geen matches
mooi BTW dat plexi of lexaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Op maandag 27 mei 2002 00:44 schreef Wimo. het volgende:
banshax--> verkoop je die maze2? Zo ja, ik heb wel intresse

Die temps die jullie melden bij de koei, die zijn wel erg hoog met die maze.. :? Ik haal veel lagere temps met een std waterkoeler zonder fan op radieteur en een aluminium waterblok.. weet je zeker dat ie er goed opzat?
Mind you dat het een Pentium 4 op 1.775 Volt en 2376Mhz is. Dat produceert toch een aardig wattage. :)

Wat productie van het blok betreft is Selachii de beslissende persoon aangezien hij het mag regelen, en het zijn ontwerp is.

Verder zijn de temps nog steeds 36 graden stressed. chipset is 31 graden, water is 30 graden, en ambient in kamer is 20 graden. pc hft hele nacht aangestaa.

Wel vreemd was dat ik droomde dat m'n gforce zeiknat was. Dat is me overkoment met m'n radeon 8500 vandaar. ALles werkt echter nog. gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
Geen matches
grmbls, wil iedereen ff stoppen met voor mij beslissen of ik wel of niet een actie moet regelen. Tuurlijk is het cool om meer mensen met het blok te hebben. Het blok vereist wel veel freesjes en is daarom duur om te laten maken. Ik post het wel als ik iets regel!

Verder is de deksel afgedicht met vloeibare pakking op siliconen basis.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23911

Geen matches
Zozozozo....

Dat ziet er errug goei uit.. :P :9

Hiermee zorg je er wel voor dat je }:O zijn hoofd koel houdt.. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Geen matches
Zoals je omschrijft, is dit een erg effectief waterblok.
Dat betekent dus dat er veel warmte wordt doorgegeven van het blok aan het water.
Heb je gegevens over de aanvoer- en afvoer temperatuur van het water?
Mijn vermoeden is, dat het temperatuurverschil tussen aan- en afvoer misschien 1 of 2 tienden van een graad is en dat het warmtetransport van de cpu naar het blok en verder binnen het blok bepalend is voor de effectiviteit.
Niet de hoeveelheid water die er doorheen gejaagd wordt.

Kun je die gegevens posten? En als je ze niet hebt, zou je die kunnen meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Geen matches
Op maandag 27 mei 2002 08:12 schreef Selachii het volgende:
grmbls, wil iedereen ff stoppen met voor mij beslissen of ik wel of niet een actie moet regelen.
Ik vind van wel :P.

Mooi werk! wie hoe gevreest? hand/ automatisch?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36238

Geen matches
Mooie rij FLugel Flesjes op de achtergrond van de 1ste posts plaatjes :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42741

Geen matches
Netjes gedaan zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=MOL=-

-=MOL=-

Geen matches
Op maandag 27 mei 2002 11:29 schreef jeuuron het volgende:

[..]

Als je nou naar de kwaliteit van het blokje kijkt, dan kan dit onmogelijk handgefreesd zijn, zeker omdat ze alle 4 exact hetzelfde zijn...

Ev over een inkoopactie, zeker doen... Je verdient er zelf wat mee als je het goed doet en je maakt een hoop tweakers blij!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-06 12:14

ReseTTim

Chocolate addicted

Geen matches
ziet er netjes uit :) :) tis jammer dat ik toen niet over een CNC bank beschikbaar had maarja ben al blij dat ik mijn blokkies heb kunnuh laten frezen..

iig kwil die foto wel zien van de bevestiging voor op een P4 :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
Geen matches
Op zondag 26 mei 2002 22:09 schreef Stijn.LM het volgende:

[..]

Hmz, klinkt wel logisch allemaal. Maar dan heb ik nog wel een vraagje: waarom heeft DD dan zo'n "simpel" ontwerp gekozen voor hun maze3? Het lijkt me dat de maze2 veel meer effectieve oppervlakte had? :?
De maze 2 is erg plat. zeg maar super plat. Een mooie bedem dikte is 5mm, dan nog een deksel van 2mm ofzo. volgens mij is ie dan 5 of 6 mm diep. De bodem van de Maze is volgensmij ook niet zo dik. maar de Maze2-2 presteerd niet slecht ofzo, als hij maar goed en proffesioneel word geinstaleerd, met ook een goed popje een een grote radiator.

Verder is ie wat meer universeel gemaakt, zodat ook n00bs hem kunnen gebruiken. Flink wat druk op de core verbeterd de koelprestaties, maar je moet ook heel goed je watertemperatuur in de gaten houden.

De maze3 ziet er gewoon wat mooier uit. Ik weet de koelprestaties niet van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Geen matches
Op maandag 27 mei 2002 08:00 schreef Peltier het volgende:

[..]

Mind you dat het een Pentium 4 op 1.775 Volt en 2376Mhz is. Dat produceert toch een aardig wattage. :)

Wat productie van het blok betreft is Selachii de beslissende persoon aangezien hij het mag regelen, en het zijn ontwerp is.

Verder zijn de temps nog steeds 36 graden stressed. chipset is 31 graden, water is 30 graden, en ambient in kamer is 20 graden. pc hft hele nacht aangestaa.

Wel vreemd was dat ik droomde dat m'n gforce zeiknat was. Dat is me overkoment met m'n radeon 8500 vandaar. ALles werkt echter nog. gelukkig :)
Nou sorry hoor.. maar ik jaag er 1,9v doorheen en mijn cpu is 5 graden keoler met een kamer temp van 26 graden.. jullie doen wat fout .. kan niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13002

Geen matches
Mooi blokje. Maar die temperaturen kan niets van kloppen, volgens mij. Zoveel beter als de Maze-2 kan 'ie niet zijn. Zeker als je kijkt dat verandering van voltage op de fans zo weinig invloed op de temp van de maze-gekoelde cpu heeft. Dan ontstaat toch wel het vermoeden dat de maze niet goed gemonteerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Geen matches
Op maandag 27 mei 2002 08:12 schreef Selachii het volgende:
grmbls, wil iedereen ff stoppen met voor mij beslissen of ik wel of niet een actie moet regelen. Tuurlijk is het cool om meer mensen met het blok te hebben. Het blok vereist wel veel freesjes en is daarom duur om te laten maken. Ik post het wel als ik iets regel!

Verder is de deksel afgedicht met vloeibare pakking op siliconen basis.
jah da probeer ik ze al de hele tijd duidelijk te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Geen matches
Op maandag 27 mei 2002 06:36 schreef svennies het volgende:
mooi BTW dat plexi of lexaan
lexaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Geen matches
Op maandag 27 mei 2002 11:29 schreef jeuuron het volgende:

[..]

ik heb ze laten frezen op werk van man van me moeder..
automatisch dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Geen matches
Op maandag 27 mei 2002 11:31 schreef Chainsaw1984 het volgende:
Mooie rij FLugel Flesjes op de achtergrond van de 1ste posts plaatjes :p
offtopic:
juh dank je :) heb er heel wa voor moete drinke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51220

Geen matches
ziet er zeer strak uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Matched: amd
Op maandag 27 mei 2002 11:00 schreef KifArU het volgende:

[...]

Kun je die gegevens posten? En als je ze niet hebt, zou je die kunnen meten?
Ik heb aardig wat data, alleen niet van de water uitvoer. tempsensors zijn niet cheap water in sensor was al luxe. Hier zijn m'n gegevens:
code:
1
2
3
4
CPU 36 graden (stressed)
Chipset in case 31 graden (ligt dicht bij chipset die loeiheet wordt)
Water invoer 30.7 graden (varieert heel licht)
Ambient in kamer 20.0 graden (varieert ong halve graad in laatste 10 uur)

Ik zal de C/W waarde nog uitrekenen van die maze en dit blok. Ook aardig vergelijkins materiaal. C/W waarde kan je namelijk wel leuk vergelijken met andere tests.

WIMO, hier in het uitgebreid de preciese test wijze:
Maze2-2
Op zelfde wijze handmatig gemonteerd op de p4. druk wordt geleverd door 2 heel dikke aangespannen tieraps.
Kamer temp om en nabij 20 graden. 3 dagen aangelaten in dezelfde kamer volledig stressed. temp is constant 44 graden geweest met fans op 5V.

hier de pics van de mounting methode
Vergis je niet. hij zit heel strak aangetrokken. Wat je niet ziet is dat de bevestigins punten van de p4 socket kromgetrokken worden door de spanning. Verder heb ik nog geen pic van deze mounting, maar druk wordt op zelfde manier geleverd door 2 tieraps door de p4 socket.
Afbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/got/h600-wc%20final/mount.jpgAfbeeldingslocatie: http://spiritus.xcl-clan.com/special/got/h600-wc%20final/anim.gif

XCL blok precies het zelfde. zie mounting hierboven. ook met 2 tieraps op de p4 mounting socket. staat nu 17 uur aan volledig stressed en temp is nog steeds 36 graden.

Hier is een copy paste uit de laatste paar minuten van het temp's log
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
   Sensor 1 CPU Chipset Core 0 Core 1 +3.3 +5.00 +12.00 -12.00 -5.00 Fan 1 Fan 2 Fan 3 
5/27/2002 3:08:29 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.71 V 3.30 V 5.08 V 11.31 V -11.81 V -4.96 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:08:19 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.73 V 3.34 V 5.11 V 11.25 V -11.75 V -4.93 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:08:09 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.73 V 3.30 V 5.08 V 11.31 V -11.75 V -4.96 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:07:59 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.73 V 3.34 V 5.11 V 11.25 V -11.75 V -4.93 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:07:49 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.73 V 3.34 V 5.08 V 11.31 V -11.75 V -4.93 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:07:39 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.73 V 3.33 V 5.08 V 11.31 V -11.81 V -4.96 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:07:29 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.74 V 3.30 V 5.08 V 11.25 V -11.75 V -4.93 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:07:19 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.74 V 1.74 V 3.30 V 5.08 V 11.31 V -11.81 V -4.96 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:07:09 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.73 V 3.33 V 5.08 V 11.31 V -11.75 V -4.93 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM

Deze test is beneden in de woonkamer uitgevoerd. heb met de maze toen ie boven stond betere resultaten gehad in mijn eigen kamer, toen was die maze stressed 40 graden. dat was echter wel met een ambient temp van 16 graden. (raam open).

Uit deze woonkamer based test komt naar voren dat de maze zeker niet beter presteerd dan het XCL blok.

Wimo, verder is de tempsenor in een p4 veel accurater dan een amd based sensor die nie niet in de chip zit dat is allom bekend. Hij werkt wel, maar is alleen relatief, neit absoluut. MAW hij geeft de relatieve temp verhoging en verlaging wel aan, maar de preciese temp niet. snap je?

Voor verdere info. in DIT TOPIC Staan mijn results van al mijn WC setups. Die setups daar zijn boven met een lagere ambient dan hier. Heb die maze gelapt en dat gaf nog wat verbetering. met ambient 20 graden wordt ie toch echt 44 graden. Sensor in de p4 is erg accuraat, en zelfs als ie niet absoluut is, blijkt alsnog dat XCL blok lagere temps heeft. Geloof me ik had er eerst een wat hard hoofd in, maar ik kan weinig anders conluderen. Ik ben erg sceptisch wat dit soort dingen betreft.

Ga echter het volgende na XCL blok heeft paar voordelen:
XCL blok, heeft veel kort pad door het blok, -> minder weerstand -> hogere stroomsnelheid

XCL blok heeft netzoals de maze2-2 direct core injection, echter bij de maze is dat gewoon een plat vlak, en verder een mooie meander met flauwe bochten. XCL blok heeft een hele serie uitsteksels waar hetwat om en overheen turbuleerd. Veel groter contact oppervlak direct boven de core. waardoor hitte beter in contact komt met het water.

XCL blok heeft geen bochten maar is een grote afronding -> minder weerstand en hogere snelheid dan de maze2-2.

Verder heb ik nog een interessante link gevonden waarin de maze2 en de swiftech mcw462 gebeat worden door een heel simpel koperen blokje met een zelfde flow methode als het XCL blok.
zie hier op overclockers.com Daarin zie je de relatieve performance van de maze2. tis verder een andere test dan hier, en temps zijn dus niet vergelijkbaar, maar je ziet wel dat het kleine gemini blokje de andere twee leuk beat.

Wat kunnen we na dit hele verhaal concluderen?
Maze2-2 presteerd in geen geval beter dan het XCL blok.
Dit is bij zelfde druk op core, zelfde ambient temp, zelfde watertemp, zelfde water, zelfde CPU speed, zelfde hoeveelheid stressed (100%), zelfde kamer, zelfde kast, zelfde watertemp. In een om en nabij gelijke situatie presteerd de MAze-2-2 niet beter. Dat is al een heel voorzichtige stelling, je zou zelfs kunnen zeggen dat het XCL blok beter presteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:25
Geen matches
w0w! dit ziet er echt heeeeel gaaf uit man!
complimenten ook voor de resultaten!
zo'n blokje zou ik wel willen kopen.....
merk wel als dit mass-production word >:)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Matched: amd
Op maandag 27 mei 2002 15:20 schreef Peltier het volgende:

[..]

Ik heb aardig wat data, alleen niet van de water uitvoer. tempsensors zijn niet cheap water in sensor was al luxe. Hier zijn m'n gegevens:
code:
1
2
3
4
CPU 36 graden (stressed)
Chipset in case 31 graden (ligt dicht bij chipset die loeiheet wordt)
Water invoer 30.7 graden (varieert heel licht)
Ambient in kamer 20.0 graden (varieert ong halve graad in laatste 10 uur)

Ik zal de C/W waarde nog uitrekenen van die maze en dit blok. Ook aardig vergelijkins materiaal. C/W waarde kan je namelijk wel leuk vergelijken met andere tests.

WIMO, hier in het uitgebreid de preciese test wijze:
Maze2-2
Op zelfde wijze handmatig gemonteerd op de p4. druk wordt geleverd door 2 heel dikke aangespannen tieraps.
Kamer temp om en nabij 20 graden. 3 dagen aangelaten in dezelfde kamer volledig stressed. temp is constant 44 graden geweest met fans op 5V.

hier de pics van de mounting methode
Vergis je niet. hij zit heel strak aangetrokken. Wat je niet ziet is dat de bevestigins punten van de p4 socket kromgetrokken worden door de spanning. Verder heb ik nog geen pic van deze mounting, maar druk wordt op zelfde manier geleverd door 2 tieraps door de p4 socket.
[afbeelding][afbeelding]

XCL blok precies het zelfde. zie mounting hierboven. ook met 2 tieraps op de p4 mounting socket. staat nu 17 uur aan volledig stressed en temp is nog steeds 36 graden.

Hier is een copy paste uit de laatste paar minuten van het temp's log
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
   Sensor 1 CPU Chipset Core 0 Core 1 +3.3 +5.00 +12.00 -12.00 -5.00 Fan 1 Fan 2 Fan 3 
5/27/2002 3:08:29 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.71 V 3.30 V 5.08 V 11.31 V -11.81 V -4.96 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:08:19 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.73 V 3.34 V 5.11 V 11.25 V -11.75 V -4.93 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:08:09 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.73 V 3.30 V 5.08 V 11.31 V -11.75 V -4.96 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:07:59 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.73 V 3.34 V 5.11 V 11.25 V -11.75 V -4.93 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:07:49 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.73 V 3.34 V 5.08 V 11.31 V -11.75 V -4.93 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:07:39 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.73 V 3.33 V 5.08 V 11.31 V -11.81 V -4.96 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:07:29 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.74 V 3.30 V 5.08 V 11.25 V -11.75 V -4.93 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:07:19 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.74 V 1.74 V 3.30 V 5.08 V 11.31 V -11.81 V -4.96 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM 
5/27/2002 3:07:09 PM 2383 MHz 0° C 36° C 31° C 1.73 V 1.73 V 3.33 V 5.08 V 11.31 V -11.75 V -4.93 V 0 RPM 0 RPM 0 RPM

Deze test is beneden in de woonkamer uitgevoerd. heb met de maze toen ie boven stond betere resultaten gehad in mijn eigen kamer, toen was die maze stressed 40 graden. dat was echter wel met een ambient temp van 16 graden. (raam open).

Uit deze woonkamer based test komt naar voren dat de maze zeker niet beter presteerd dan het XCL blok.

Wimo, verder is de tempsenor in een p4 veel accurater dan een amd based sensor die nie niet in de chip zit dat is allom bekend. Hij werkt wel, maar is alleen relatief, neit absoluut. MAW hij geeft de relatieve temp verhoging en verlaging wel aan, maar de preciese temp niet. snap je?

Voor verdere info. in DIT TOPIC Staan mijn results van al mijn WC setups. Die setups daar zijn boven met een lagere ambient dan hier. Heb die maze gelapt en dat gaf nog wat verbetering. met ambient 20 graden wordt ie toch echt 44 graden. Sensor in de p4 is erg accuraat, en zelfs als ie niet absoluut is, blijkt alsnog dat XCL blok lagere temps heeft. Geloof me ik had er eerst een wat hard hoofd in, maar ik kan weinig anders conluderen. Ik ben erg sceptisch wat dit soort dingen betreft.

Ga echter het volgende na XCL blok heeft paar voordelen:
XCL blok, heeft veel kort pad door het blok, -> minder weerstand -> hogere stroomsnelheid

XCL blok heeft netzoals de maze2-2 direct core injection, echter bij de maze is dat gewoon een plat vlak, en verder een mooie meander met flauwe bochten. XCL blok heeft een hele serie uitsteksels waar hetwat om en overheen turbuleerd. Veel groter contact oppervlak direct boven de core. waardoor hitte beter in contact komt met het water.

XCL blok heeft geen bochten maar is een grote afronding -> minder weerstand en hogere snelheid dan de maze2-2.

Verder heb ik nog een interessante link gevonden waarin de maze2 en de swiftech mcw462 gebeat worden door een heel simpel koperen blokje met een zelfde flow methode als het XCL blok.
zie hier op overclockers.com Daarin zie je de relatieve performance van de maze2. tis verder een andere test dan hier, en temps zijn dus niet vergelijkbaar, maar je ziet wel dat het kleine gemini blokje de andere twee leuk beat.

Wat kunnen we na dit hele verhaal concluderen?
Maze2-2 presteerd in geen geval beter dan het XCL blok.
Dit is bij zelfde druk op core, zelfde ambient temp, zelfde watertemp, zelfde water, zelfde CPU speed, zelfde hoeveelheid stressed (100%), zelfde kamer, zelfde kast, zelfde watertemp. In een om en nabij gelijke situatie presteerd de MAze-2-2 niet beter. Dat is al een heel voorzichtige stelling, je zou zelfs kunnen zeggen dat het XCL blok beter presteerd.
Leuke uitleg :) Ik heb trouwens een p4.. geen amd meer :+

edit: Ik zie dat je een p4 1.8a hebt.. is die 23xx het verste wat je komt of ben je nog niet verder gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Geen matches
Op maandag 27 mei 2002 15:20 schreef Peltier het volgende:
Ik heb aardig wat data, alleen niet van de water uitvoer. tempsensors zijn niet cheap water in sensor was al luxe.
Is dit systeem makkelijk om te bouwen, dat je de tempsensor een keer even in de uitlaat plaatst?
(de inlaat-temperatuur weet je op dat moment al en zal niet in een paar minuten veranderen)
Het gaat mij om de basis, is het verschil tussen in-en uitlaat 0,1 graad of 3 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Op maandag 27 mei 2002 16:41 schreef KifArU het volgende:

[..]

Is dit systeem makkelijk om te bouwen, dat je de tempsensor een keer even in de uitlaat plaatst?
(de inlaat-temperatuur weet je op dat moment al en zal niet in een paar minuten veranderen)
Het gaat mij om de basis, is het verschil tussen in-en uitlaat 0,1 graad of 3 graden.
WIMO,
hhahaha die hele post ook compleet posten. LOL
Ah p4. leuk spul he? Ik kom wel wat hoger, maar heb nog geen vmod uitgevoerd. alleen met asus test bios.

KifArU,
Die sensor zit op de invoer van het blok vast getaped. en heeft een minuut nodig op te warmen. het is niet mogenlijk hem even in de water out te plaatsen. ik koop op termijn nog wel een extra sensor, maar voorlopig is me dat wat prijzig. ff 16 euro erbij gooien. WEllicht regel ik nog wel een tijdelijke tempsensor. dan geef ik dat natuurlijk gelijk door.

Ik ga nog een en ander rekenen aan dit blok, maar niet nu. ben ziekig en heb rust nodig. :(

Hier staat een link met uitgebreide temp info van mijn motherboard monitor log met veel meer entries dan hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Geen matches
Op maandag 27 mei 2002 16:51 schreef Peltier het volgende:

[..]

WIMO,
hhahaha die hele post ook compleet posten. LOL
Ah p4. leuk spul he? Ik kom wel wat hoger, maar heb nog geen vmod uitgevoerd. alleen met asus test bios.
ja.. staat indrukwekkend he ? Hoeveel volt zet je erop in de bios? 1.7 ? Want de mijne wijkt nogal af... kuch

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3072661575

Hoger als dit kom ik zelf niet.. maar dit is pas met 1.7v >:) Volgens mbm is dit trouwens 1.65.. dus ik kan nog een stukje verder :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
hehe ik haal 2601 mhz. 2550 Stabiel. maarja met luchtkoeling haald ik al 2376Mhz dan kan m[n memory7 op 177Mhz en dat is snelelr dan 2550 Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47328

Geen matches
Op maandag 27 mei 2002 17:43 schreef Peltier het volgende:
hehe ik haal 2601 mhz. 2550 Stabiel. maarja met luchtkoeling haald ik al 2376Mhz dan kan m[n memory7 op 177Mhz en dat is snelelr dan 2550 Mhz.
Zijn processor is stressed 36 graden nu dus in denk dat hij nog wel veel hoger komt dan jou hoor :9

naja "veel" , tzal nie veel schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Op maandag 27 mei 2002 20:54 schreef EdonyX het volgende:

[..]

Zijn processor is stressed 36 graden nu dus in denk dat hij nog wel veel hoger komt dan jou hoor :9

naja "veel" , tzal nie veel schelen
? ik kom nie boven de 2550 stabiel hoor. moet nog een echte vmod uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
Geen matches
kick :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Geen matches
kick :P

wee je al of je die blokken vor meerdere luitjes gaat maken? :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
Geen matches
kheb het op het moment ff druk met me studie...komende week zoek ik het uit

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Geen matches
Op woensdag 29 mei 2002 19:25 schreef Selachii het volgende:
kheb het op het moment ff druk met me studie...komende week zoek ik het uit
Zou je autocad tekening ook vrij kunnen geven? Dus het .dwg bestandje? Erg gaaf ontwerp! En zeer effectief blijkt maar weer!
Heb je ook icq of msn? Zou graag even met je willen 'praten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 22:14
Geen matches
uitdaging, met een groep gotters een war tegen jullie als got win wel massaproducktie anders niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Op donderdag 30 mei 2002 16:59 schreef NoStra het volgende:

[..]

Zou je autocad tekening ook vrij kunnen geven? Dus het .dwg bestandje? Erg gaaf ontwerp! En zeer effectief blijkt maar weer!
Heb je ook icq of msn? Zou graag even met je willen 'praten'.
Autocad? :? Dit is gemaakt in Solidworks. Selachii is gewoon druk met aantal projecten voor z'n studie. Einde van het jaar. XCL is bereikbaar via irc -> chatcity.hetnet.nl -> #xcl zeg wel ff dat je van got komt aub er wordt soms wat snel gebanned, houden van een rustige kamer. :)
Het is vrij stevig geregeld voordat dit blok in productie kan genomen worden, het process is nogal arbeidsintensief omdat het blok niet op maakbaarheid en snelle productie is gemaakt.
je hebt 6 frezen nodig om het blok te maken, dat is veel gewissel en werk. maze3 heb je 2 freesjes voor nodig dat gaat stukken goedkoper en sneller.
Verder is het dus nog onduidelijk over hoe en wat. in het kort. op korte termijn wordt het blok nog niet in productie genomen. Het is niet even een inkoop actietje. wat niet betekend dat het niet geregeld gaat worden. Voorlopig hebben andere zaken prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ZUIG, dit bericht is gepost door SELACHII, maar Peltier was nog ingelogd op mijn pc, vandaar dat hij gepost lijkt door Peltier
Op donderdag 30 mei 2002 17:22 schreef Mr_x007 het volgende:
uitdaging, met een groep gotters een war tegen jullie als got win wel massaproducktie anders niet
watvoor war ? CS ? Tribes 2?

Naja, zoals banshax(peltier) hierboven al zegt heb ik het CAD programma solidworks gebuikt. Kheb niet echt naar de export mogelijkheden gekeken, maar ik heb ze laten freezen op basis van .stl's.

De tekeningen geef ik (voorlopig) nog niet vrij, kheb er geen patent op aangevraagd ;), maar kwil eerst ff kijken hoe alles verloopt

kheb voor volgende week nog een aantal practicum opdrachten die ik af moet maken, geduld is een schone zaak! MSN heb ik op me GoT-adres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58436

Geen matches
wel eigelijk heeft de flow veel te maken met koeling
druk ook

1/U = 1/h(i) . r(i)/r(u) + r(u) . ln[r(u)/r(i)] / k + 1/h(u)
belangrijkste formule bij berekening warmtewisselaars

wtf ???
idd :-)))

heb nog eve geduld
ik ben een page aant maken over de theorie van thermodynamica
ivm waterblocks

http://users.pandora.be/cnf/
hou gewoon mijn webpage in het oog :-))
zal wel posten as het zover is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-03 18:12

Kr3Kr

Melpomene

Geen matches
VET! die ribbeltjes boven de proc zullen wel aardig helpen, neem ik aan ...

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1