Okee, heel kort gezegd: Speel USA niet als China!
Langere versie:
Pas in het begin op met je Build-Order. Bouw niet, net als China, meteen een war-factory, want die heb je in het begin echt niet nodig. Bouw Barracks en 3 Missile-defenders ( en wat rangers+FB als je tegen USA speelt.) Je humvee is echt niet opgewassen tegen een gattling-tank of 2 Missile-deffenders.
Vooral in het eerste potje heb jij (rival24) geluk gehad in het begin. Als die China-gast 2 tankhunters had nagestuurd en iets beter op z'n gattling had gelet, had je echt een probleem gehad.
En burton

, dus gebruik die echt meer! Vooral in het eerste potje stond hij lang te niksen.
Als je al een Generals-punt gebruikt voor stealth-fighters, zet ze dan ook in waar ze goed in zijn: Gattling-cannons slopen! Tanks proberen te slopen duurt echt een eeuwigheid. Persoonlijk gebruik ik bij m'n 2e Generals-point alleen tegen China Stealths. De USAF kun je niet net als de migs gebruiken, die zijn echt all-round. Je moet de raptors en aurora's echt bij gattlings weghouden, doe je dit goed, dan kun je echt pijn doen. Sloop met je steath's de gattling-cannons en bunkers, en laat dan je aurora's een willekeurig doel slopen, of stuur dan je Burton door het ontstane gat naar binnen.
Volgens mij was je in het eerste potje ook vergeten (?) om advanced training te researchen in je strat. center. Doe dit altijd, want je units worden zo veel sneller heroic.
Maar je hebt je MD's wel goed gebruikt, vooral in het eerste potje toen je met 9(?) MD's 3 Overlords sloopte
Wat ik ook goed vond was dat je niet meteen een strategie koos toen je je Strategy center bouwde. Doe je dit wel tegen china, dan ben je verzekerd van een goede fik voordat je de kans hebt om tommahawks te bouwen.
Ik denk dat als je nog wat potjes speelt als USA, dat je veel meer ervaring krijgt met de units, en hoe je ze moet gebruiken. Vooral een paar keer verliezen tegen China helpt, ik spreek uit ervaring

.
USA is iets moeilijker om te spelen dan China, imho dan, maar als je hier meer ervaring mee krijgt, dan maak je ook tegen goede China's een goede kans. Vooral met de 1.6 patch op komst, die iets aan de migs gaat sleutelen.
Dus keep on goin' and don't take it personally
Edit:
Trouwens Alphega, voor jou geldt denk ik ongeveer hetzelfde: Gewoon meer ervaring opdoen met de units. Wat ik nog wel even wil noemen is van het tweede potje. Je bouwde hier vrij snel een airfield met stealth's, maar gebruikte ze vervolgens niet echt. Dit is echt zonde, want ze zijn duur, en je mist of palladins of spy-drones. En vooral die laatste zijn zo belangrijk voor USA. Dus gebruik stealth's echt voor afweer en bunkers, daar zijn ze voor. Of om dozers te slopen, die kun je met 1 stealth al afmaken.
[
Voor 13% gewijzigd door
HolyCorn op 03-05-2003 23:25
]