[3d] post je 3d stuff maar weer - part 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.395 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

heuveltje schreef op 25 April 2003 @ 10:30:
[...]

Ik heb gewoon de laatste whql drivers van nvidia. maar zal eens wat oudere proberen. open gl kiezen heeft ongeveer gelijke problemen.

[...]

video kaart niet overgeklokt.
pc een beetje (1200@1333)
zal hem eens terug draaien, maar hij doet het al een jaar prima, en is lekker koel. dus denk niet dat dat het is

maar ik ben fervent spelletjes speler, en ik heb daar geen problemen mee
(minus lage fps :( ).
heb gister ook 3dmark 2001 nog een keer gedraait, en ook die doet het nog prima :?

ga van de week eens terug naar 3dmax 4.1 kijken of dat scheelt..
Misschien 3dmax effe opnieuw installeren. Ik weet het anders ook niet. Beetje vaag probleem.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

TangLeFuzZ schreef op 25 April 2003 @ 11:06:
Heb ook nog een vraag, als ik een sphere in 2 delen snij door een aantal polygonen in het midden te verwijderen, hoe krijg ik die delen dan weer dicht/gesloten?
edit mesh mod toevoegen en dan gewoon de verteces collapsen lijkt me
dan ist alleen geen mooie sphere meer....

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 25-04-2003 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
TangLeFuzZ schreef op 25 april 2003 @ 11:06:
Heb ook nog een vraag, als ik een sphere in 2 delen snij door een aantal polygonen in het midden te verwijderen, hoe krijg ik die delen dan weer dicht/gesloten?
De cap holes modifier doet dit voor je.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23522

Zomaar even een vraagje tussendoor. Ik wilde een 3d model gaan gebruiken voor een 2d strategie spelletje. Dit 3d model wilde ik dus vanuit 8 verschillende hoeken renderen op een paarse achtergrond (paars wordt weggelaten in het spelletje, zodatje een transparante ondergrond krijgt). Deze techniek leek mij het beste aangezien ik wel een klein beetje kan 3d-en, maar 2d nooit echt een succes is. Nu is mijn vraag: hoe kan ik het 3d model dan het beste renderen? Ik heb al geprobeerd om t te renderen zonder anti-aliasing aan, maar dan nog neemt max5 de kleur paars (van de achtergrond) op in het model.
Dit is trouwens de tank die ik wilde gaan gebruiken (is een snel tijdelijk model, puur om de engine voor het spelletje mee te testen).
Afbeeldingslocatie: http://stuwww.uvt.nl/~s333654/stuff/tank.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Oogst schreef op 25 april 2003 @ 12:46:
[...]

De cap holes modifier doet dit voor je.
Thnx Oogst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Maak een render zoals je nu hebt en maak er eentje van de alpha layer dan kun je model daarna netjes uitknippen..

[ Voor 56% gewijzigd door tec op 25-04-2003 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 15:44
Anoniem: 23522 schreef op 25 april 2003 @ 12:53:
Zomaar even een vraagje tussendoor. Ik wilde een 3d model gaan gebruiken voor enz.
[afbeelding]
Sowiezo niet in perspective renderen, maar een camera instellen op ornithographics (typefouten onder voorbehoud). Die spelletjes kennen geen diepte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 25-04 18:21
Ik snap niet precies wat je wil. Je wil het voor een spelletje maken en de kleur paars/rose laat het spel automatisch weg. Toch vind je het gek dat Max de kleur paars erachter laat. Ik snap je vraag eigenlijk niet.
Als het spel (zoals bij Doom ook het geval was) de kleur automatisch weglaat, dan is het toch geen enkel probleem?

[ Voor 13% gewijzigd door armageddon_2k1 op 25-04-2003 15:55 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

armageddon_2k1 schreef op 25 April 2003 @ 15:54:
[...]

Ik snap niet precies wat je wil. Je wil het voor een spelletje maken en de kleur paars/rose laat het spel automatisch weg. Toch vind je het gek dat Max de kleur paars erachter laat. Ik snap je vraag eigenlijk niet.
Hij bedoeld dat om het model heen pixels gemixed worden met paars tinten en dat wil ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Anoniem: 23522 schreef op 25 April 2003 @ 12:53:
Zomaar even een vraagje tussendoor. Ik wilde een 3d model gaan gebruiken voor een 2d strategie spelletje. Dit 3d model wilde ik dus vanuit 8 verschillende hoeken renderen op een paarse achtergrond (paars wordt weggelaten in het spelletje, zodatje een transparante ondergrond krijgt). Deze techniek leek mij het beste aangezien ik wel een klein beetje kan 3d-en, maar 2d nooit echt een succes is. Nu is mijn vraag: hoe kan ik het 3d model dan het beste renderen? Ik heb al geprobeerd om t te renderen zonder anti-aliasing aan, maar dan nog neemt max5 de kleur paars (van de achtergrond) op in het model.
Dit is trouwens de tank die ik wilde gaan gebruiken (is een snel tijdelijk model, puur om de engine voor het spelletje mee te testen).
[afbeelding]
komt dat niet van het opslaan naar jpg? probeer eens een tga te saven bijvoorbeeld

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Magic: nee, BMP bijvoorbeeld hielp ook niet. Max probeert gewoon te scherpe randen weg te krijgen door een blend van kleuren te maken langs de randjes. Dit is hartstikke mooi voor renders, maar niet voor wat ik wil. Ook het rendere van de alpha-layer en die gebruiken hielp helaas niet. Heeft iemand enig idee hoe bijv. Blizzard dit heeft gedaan bij Starcraft en Diablo 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77176

Anoniem: 23522 schreef op 25 April 2003 @ 20:38:
Magic: nee, BMP bijvoorbeeld hielp ook niet.

bla bla bla
je kan met photoshop proberen de paarse layer (van het plaatje op de voorgrond) eruit te filteren.....en dan een nieuwe te plaatsen op een layer erachter; dan zie je het dus niet geblend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Die blend van kleuren heet wel degelijk anti-aliasing, daar ligt het echt aan. Die moet je dan ook gewoon uitzetten. In het plaatje dat je post staat anti-aliasing ook duidelijk aan.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 11:19

dfr0st

Geel is mooier

Anoniem: 23522 schreef op 25 april 2003 @ 20:38:
Magic: nee, BMP bijvoorbeeld hielp ook niet. Max probeert gewoon te scherpe randen weg te krijgen door een blend van kleuren te maken langs de randjes. Dit is hartstikke mooi voor renders, maar niet voor wat ik wil. Ook het rendere van de alpha-layer en die gebruiken hielp helaas niet. Heeft iemand enig idee hoe bijv. Blizzard dit heeft gedaan bij Starcraft en Diablo 2?
als ik het goed begrip dan zet je in 3D een paarse achtergrond eronder. Dat moet je niet doen, gewoon in de lucht laten zweven en dan de alfa level meerenderen in b.v. een tiff. Dan in photoschop importeren. (ik gebruik overginds maya)

Was bij mij dan fout gaat is dat in photoshop de alpha level niet meteen wordt gezien.
Eerst moet ik de background duplicaten en de BG verwijderen dan maak ik een mask aan. De alpha level "paste" ik vervolgens in de mask. En dan is hij eromheen doorzichtig. Sla het dan op als gif en dan is alles goed.

Zo doe ik het, als het te omslagtig is hoort ik het graag.

[ Voor 4% gewijzigd door dfr0st op 25-04-2003 23:57 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1265

maya iff photoshop plugin wellicht makkelijk voor maya gebruikers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03-2024

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/battlebunny.jpg

zo das ook weer voor het eerst in jaren dat ik max aanraak, vinden jullie het wat? mijn battle bunny?

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81642

leuke verzameling primitives :P alleen ziet zn oor er nog niet echt op en top uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 16:15
XangadiX schreef op 26 April 2003 @ 05:21:
[afbeelding]

zo das ook weer voor het eerst in jaren dat ik max aanraak, vinden jullie het wat? mijn battle bunny?
Ik zou nog wat aan de kleuren doen of vind jij roze voeten mooi :D

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dit ff voor de lol gemaakt......

Afbeeldingslocatie: http://www.dutch3d.nl/files/sneel.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
dfr0st schreef op 25 april 2003 @ 23:50:
Was bij mij dan fout gaat is dat in photoshop de alpha level niet meteen wordt gezien.
PNG wordt direct herkend bij mij in Photoshop, inclusief de alpha-map.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14573

Oogst schreef op 26 April 2003 @ 11:17:
[...]

PNG wordt direct herkend bij mij in Photoshop, inclusief de alpha-map.
Bij mij niet alijd meteen, soms moet ik hem eerst op "Image --> Mode --> 8bit/channel" zetten. Dan kan ik pas het alpha channel aanspreken met "Select --> Load selection" (ik heb photoshop 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg mooi! Misschien iets minder SI want de details zijn niet echt goed te zijn.... Gooi er een vuur effectje (zoals ik ook ooit eens had met mn mier) achter en je hebt echt een snelheidsduivel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Mr_UnAnimouS> bwehehe, ik zat te kijken van waar KEN ik dat icon toch van. Maar die heb ik zelf gemaakt, herkende em totaal niet zo uitgerekt :)

Xang> Misschien ligt het aan het gesprek aan texturing ofzo, maar ik krijg er geen beeld van van hoe ik het me voor moet stellen. Zie vaag iets van 2 minigun dingen, maar dan houdt het ook op. Ik neem aan dat het een mech achtige toestand is?

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

voor de lol gemaakt wil nog een betere gaan maken(ork) met lichaam doe k binnen kort maar :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/sdf.JPG

dichterbij

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/jhg.JPG

dit hoofd is gemaakt met mijn foto's (links en voor) texture is niet van mij........

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/uyi.JPG

met texture

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/uyt.JPG

dichter bij

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/uys.JPG

commentaar??????

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 26-04-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375

doet me denken aan iets wat ik hier eens voor een wedstrijd ineengestoken heb.

Afbeeldingslocatie: http://home.planetinternet.be/~maaver/portfolio/jpg/finals/3d_speed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83557

Wat vinden jullie ervan?
Afbeeldingslocatie: http://www.netfox.nl/wip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375 schreef op 26 april 2003 @ 15:23:
[...]

doet me denken aan iets wat ik hier eens voor een wedstrijd ineengestoken heb.

[afbeelding]
phat! gewonnen?
ook met 3dsmax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Anoniem: 77176 schreef op 26 April 2003 @ 16:04:
[...]
phat! gewonnen?
ook met 3dsmax?
Hij had niet gewonnen :P , zoek maar eens op animatiecontest nr...... Snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erm naja het is niet echt goed te zien wat er CG is en wat niet.... post eens een iets dichterbij gemaakt pic?
Anoniem: 35969 schreef op 26 April 2003 @ 16:44:
[...]

Hij had niet gewonnen :P , zoek maar eens op animatiecontest nr...... Snelheid.
[rml][ 3D] Contest v5 - Snelheid[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

3dgod, hele mooie mesh gemaakt :) maar doe wat aan die texturing, bumpmaps rond de mond, lippen, ogen, rimpels, wimpers, etc.

En dat haar :) koop gewoon shag hair dan is je plaatje echt mooi.
leuk.

Is het "in" om nu je models zo ver mogelijk in beeld te krijgen ofzo ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Allochtoon op 26-04-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Nou allochtoon, `t is dan wel van veraf, maar dat ventje barst van de details.
Erg netjes gemoddeld en getextured man!!! Echt giga veel details enzo.
Prachtig
:P

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198 schreef op 26 april 2003 @ 15:00:
voor de lol gemaakt wil nog een betere gaan maken(ork) met lichaam doe k binnen kort maar :*)

[afbeelding]

dichterbij

[afbeelding]

dit hoofd is gemaakt met mijn foto's (links en voor) texture is niet van mij........

[afbeelding]

met texture

[afbeelding]

dichter bij

[afbeelding]

commentaar??????
Moooi! vooral die eerste ork vind ik echt super!
Alleen et allerlaatste plaatje: er zit wit in zen mond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854 schreef op 26 april 2003 @ 20:59:
[...]

Moooi! vooral die eerste ork vind ik echt super!
Alleen et allerlaatste plaatje: er zit wit in zen mond ;)
wit in mond is omdat zijn hoofd nog doorschijnt moet effe een 2 sided matrial op plakken en ik heb die ork net nog zitten verbeteren
dus nog maar een wipje (en dan nog t lichaam :( erg moeilijk die spieren enzo wil nog niet echt lukken)

wipje 1: (ik zit er aan te denken om hem een staart te geven haar dus)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/oo.JPG

wipje 2

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/oo2.JPG

wipje 3: zijkant

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/svczbv.JPG

nog een keer gastje met achtergrond :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/efs.JPG

weet iemand turtorials (of tips) hoe ik zo'n gespierd lichaam het beste kan maken voor die ork wil me nog niet lukken :(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 26-04-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 80198 schreef op 26 April 2003 @ 21:25:
[...]
weet iemand turtorials (of tips) hoe ik zo'n gespierd lichaam het beste kan maken voor die ork wil me nog niet lukken :(
Geduld

Je maakt erg veel, en het gaat zeker de goeie kant op, maar steek ergens eens iets langer je tijd in. Dan bereik je zeker meer. Zoals zo'n lichaam.

Toevoeginkje; al je koppen maken consequent dezelfde "fout", die vouw naast je mond, die je vooral ziet bij lachen, eindigt BOVEN de neus, en niet op gelijke hoogte of eronder.

[ Voor 21% gewijzigd door LiToKi op 27-04-2003 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Hmm, ik vind die oren van die orc iets TE naar mijn smaak, maakt hem eerder belachelijk als vervaarlijk, en dat wil je niet. Gezicht van het beest is wel stoer trouwens.

En van die vouw wou ik ook iets over zeggen, zocht ff een fatsoenlijk woord :) Maar die eindigt meestal ongeveer waar de neusvleugel aan de bovenkant ophoudt if ya know what I mean.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

De orc is nu nog semetrisch. Haal aan de ene kant wat ringen eruit. Maak 1 tand half kapot, voeg een litteken aan een kant toe, laat de lichaamskleur wat verschillen per kant (net wat donkerder of lichter op sommige plekken) enz

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ok litoki dan ga ik proberen mijn tijd in die ork te steken, maar ik wou nou net zoals die ork uit warcraft hem zo'n paardestraart geven weet iemand hoe dit kan????
en als ik die paardestaart heb kan die dan ook nog geanimeert worden???
de texture die er nu opzit vind ik echt niet goed, wil er zelf een maken in fotoshop(7.0) maar weet iemand hoe? en moet ik die liktekens in de mesh maken of in de texture als bumpmap (zelfde voor de tand) ?
(symmetrische gaat er ook nog uit)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 27-04-2003 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61986

ik doe alleen maar aan renderen, maar moet nog fijne kneepjes onder de knie zien te krijgen

wat valt hier aan te verbeteren?

Afbeeldingslocatie: http://jrc.gotdns.com/honda.jpg
Afbeeldingslocatie: http://jrc.gotdns.com/test2.jpg

de modellen zijn geleend :P ik modeleer nauwelijks/nooit :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 61986 op 27-04-2003 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Antialiasing is hard nodig.
Bij het onderste plaatje moet de belichting naar rechts en mag wel wat lichter. Verder is het material van de auto's niet echt mooi. Er zijn geen reflecties.....

Trouwens : is het niet een beetje saai om alleen maar te renderen ? (is in feite alleen maar wachten op een mooi plaatje :/ )

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 27-04-2003 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dan mag jij me vertellen hoe ik reflectie aan een face doe :P

maar ik render alleen aangezien ik nauwelijks kan modelen (hoogstens een doos) terwijl ik wel wat aardig tut's heb doorgelezen...

o ja, de laatste plaatje is resized van 1920x1080 @ http://jrc.gotdns.com/test2.jpg

en gemaakt met brazil rendering system v 1.0

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 61986 op 27-04-2003 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55
hmm niet lullig bedoeld ofzo, maar als renderen het enige is dat je doet zou ik toch iets betere resultaten verwachten. Een standaard brazil skylight ziet er eigenlijk al beter uit dan dit. Het enige wat ik hier zie zijn grijze auto's op een grijze ondergrond.
Tip: ga eens wat tuts over brazil/renderen/materials/lighting lezen, dan kom je waarschijnlijk een stuk verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:39

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Ha,

Ik kwam toevallig een beta versie van een leuk render pakketje voor Rhino tegen -> Penguin (www.rhino3d.com). Daar krijg je leuke cartoonrenders a la Jet Set Radio mee.
Renders zijn van wip van een verbouwing van een huis.

Flamingo:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Flamingo.jpg
Penguin:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Penguin.jpg

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:50

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Anoniem: 23522 schreef op 25 April 2003 @ 12:53:
[afbeelding]
Achtergrond niet #FF00FF maar #777777 (of een kleur die veel in de achtergrond gebruikt gaat worden) zodat je anti-aliasing kan blijven gebruiken. Vervolgens als 32-bits .png wegschrijven of een ander formaat waar de alpha bij behouden blijft. Met een beetje mazzel kun je dit plaatje direct gebruiken. (Waamee wordt de game gemaakt? Is het een C&C mod ? Leest ie png's ? ...) Meestal blijft toch de noodzaak om de plaatjes een klein beetje bij te schaven in je favoriete tekenprogramma.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Anoniem: 80198 schreef op 27 April 2003 @ 10:21:
ok litoki dan ga ik proberen mijn tijd in die ork te steken, maar ik wou nou net zoals die ork uit warcraft hem zo'n paardestraart geven weet iemand hoe dit kan????
en als ik die paardestaart heb kan die dan ook nog geanimeert worden???
de texture die er nu opzit vind ik echt niet goed, wil er zelf een maken in fotoshop(7.0) maar weet iemand hoe? en moet ik die liktekens in de mesh maken of in de texture als bumpmap (zelfde voor de tand) ?
(symmetrische gaat er ook nog uit)
lees me post daar staat het in ;)
oftewel shag: hair voor je haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben ook maar is bezig geweest aan licht gedoe (lampjes aan/uit)

Afbeeldingslocatie: http://jrc.gotdns.com/honda2.jpg

er zitten nog wat bugs in maar weet niet waar ze zitten

hoe krijg ik deze eruit?

en wie heeft er een goede tut voor rendering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allochtoon schreef op 27 April 2003 @ 16:43:
[...]

lees me post daar staat het in ;)
oftewel shag: hair voor je haar.
maar hoe ik met shag hair dan een paardenstaart weet je daar een turtorial voor of shag hair heb ik wel maar weet niet hoe het allemaal werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42311

Nog meer autogeweld, meer bepaalt een Porsche Boxster, sry voor verneuken van layout

Afbeeldingslocatie: http://mm2heaven.saburovo.com/pics/RED2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://mm2heaven.saburovo.com/pics/REND.jpg

(Het resultaat van een beetje render in CInema 4D, juist ontdekt)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 42311 op 27-04-2003 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 61986 schreef op 27 April 2003 @ 17:42:
en wie heeft er een goede tut voor rendering?
Ik mis een beetje de clue van wat de mensen hier nou eigenlijk bedoelen met rendering. Naar mijn mening vallen belichten en camera-neerzetten namelijk niet onder rendering, maar wat blijft er dan nog over? Anti-aliasing-settings en resolutie? En kun je daar dan lol mee beleven en valt daar serieus een tutorial over te schrijven? Och ja, netwerkrendering, das nog wel interessant, maar volgens mij gaat het daar hier niet om.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st

dfr0st

Geel is mooier

Oogst schreef op 27 april 2003 @ 18:52:
Ik mis een beetje de clue van wat de mensen hier nou eigenlijk bedoelen met rendering. Naar mijn mening vallen belichten en camera-neerzetten namelijk niet onder rendering
Just dat valt onder renderen want je ziet het resultaat pas als je rendert, bji maya zie je ook dat het bij redering snelmenu staat.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja vind ik ook! renderen is een model zo mooi mogelijk "Showen", dus in mijn optiek bevat dit :
- Belichting
- Effecten
- Omgeving/Scene
- Materials (?)
- En de renderinstellingens zoals AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Anoniem: 80198 schreef op 27 april 2003 @ 17:47:
[...]

maar hoe ik met shag hair dan een paardenstaart weet je daar een turtorial voor of shag hair heb ik wel maar weet niet hoe het allemaal werkt
heb jij je school wel afgemaakt?

hehe zonder dollen, er zit een helpfile bij shag hair, komt erop neer dat je een spline maakt die als 1 voorbeeldhaar dient, en van daaruit werk je verder.

lees maar gewoon die help files en tutors die erbij zitten, en google helpt ook, waarom vragen de meesten het eerst hier voordat ze google raadplegen? heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81642 schreef op 27 April 2003 @ 19:30:
mja vind ik ook! renderen is een model zo mooi mogelijk "Showen", dus in mijn optiek bevat dit :
- Belichting
- Effecten
- Omgeving/Scene
- Materials (?)
het klopt wel dat deze onderdelen bij het renderen horen, maar ik ben van mening dat renderen een onderdeel is van 3dmodellen...... ik snap zelf niet zo goed wat men leuk vind aan 'de computer een plaatje van een ander laten maken' waar het eigenlijk op neer komt. Maar goed, iedereen z'n hobby hé ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

idd dildo, daar ben ik naar opzoek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47196

ik ben nu bezig met reactor, maar kan maar 1 tut vinden. ik heb al op google gekeken en ook in de links van cgtalk maar daar staat ook niks, heeft iemand anders nog een url voor een tut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je moet ff kijken in de de map C:/3dsmax5/(scenes)/max5features/reactor/ en dan een paar bestanden bekijken, naar de settings kijken, renderen etc.

er zijn idd (geen) weinig echte reactor tuts.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83733

Dexter schreef op 30 March 2003 @ 23:28:
En weer een kleine updeet. Misschien straks ook nog wat andere angles. Texturing etc is op dit moment niet echt van belang.

[afbeelding]
hier ben ik nu een map voor sof2 aan het maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Niet allemaal tegelijk downloaden!

Filmpje

Beware 56k, het is 23,4 mb

Klein proefje van mij met premiere en max. Het zit slecht in elkaar, maar het is dus ff om te kijken hoeveeel tijd zoiets nou kost, teveel dus :+

Anyway, geluid aan en kijken maar :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28475

WhizzCat schreef op 28 april 2003 @ 00:29:
Niet allemaal tegelijk downloaden!

Filmpje

Beware 56k, het is 23,4 mb

Klein proefje van mij met premiere en max. Het zit slecht in elkaar, maar het is dus ff om te kijken hoeveeel tijd zoiets nou kost, teveel dus :+

Anyway, geluid aan en kijken maar :)
Ziet er niet gek uit..zou alleen wat motion blur toevoegen aan bv. de titels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 28475 schreef op 28 april 2003 @ 00:58:
[...]

Ziet er niet gek uit..zou alleen wat motion blur toevoegen aan bv. de titels ;)
Ja, ik weet het, maar dit is een eerste test, ik wil nog iets beters maken, maar ik moet eerst flink oefenen met camera motion. Het is min of meer als parodie bedoelt, dus het hoeft niet erg profi te zijn, maar ik zal nog eens kijken of ik ooit eens wat beters kan fabriceren, tnx anyway!

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Killemov schreef op 27 april 2003 @ 13:01:
[...]

Achtergrond niet #FF00FF maar #777777 (of een kleur die veel in de achtergrond gebruikt gaat worden) zodat je anti-aliasing kan blijven gebruiken. Vervolgens als 32-bits .png wegschrijven of een ander formaat waar de alpha bij behouden blijft. Met een beetje mazzel kun je dit plaatje direct gebruiken. (Waamee wordt de game gemaakt? Is het een C&C mod ? Leest ie png's ? ...) Meestal blijft toch de noodzaak om de plaatjes een klein beetje bij te schaven in je favoriete tekenprogramma.
Het is geen mod, de game maak ikzelf. Ik schrijf het in C met Allegro als library. Maar de game leest dus geen PNG's maar een apart gfx formaat. Het idee is om gewoon een plaatje te pakken, de achtergrond roze te maken en dan skipt ie de achtergornd bij t tekenen. Maar ik ga t PNG verhaal toch eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:38

KneoK

Not in a million lightyears

Oogst schreef op 27 April 2003 @ 18:52:
[...]

Ik mis een beetje de clue van wat de mensen hier nou eigenlijk bedoelen met rendering. Naar mijn mening vallen belichten en camera-neerzetten namelijk niet onder rendering, maar wat blijft er dan nog over? Anti-aliasing-settings en resolutie? En kun je daar dan lol mee beleven en valt daar serieus een tutorial over te schrijven? Och ja, netwerkrendering, das nog wel interessant, maar volgens mij gaat het daar hier niet om.
Wat dacht je van Object Render Stats/Settings ? Casts Shadows, Receives Shadows, Visible in Reflections/Refractions.
In Maya heb je bijvoorbeeld ook nog aparte Render Settings voor NURBS objecten, voor bijvoorbeeld kwaliteit.
Wat dacht je van Motion Blurring ? 2D, 3D ?
Maar bijvoorbeeld ook Raytracing instellingen. Kwaliteit, diepte van de Rays om maar wat te noemen.
Render Passes, hoe kun je in verschillende Passes renderen en wat bereik je er mee ?
Lensinstellingen voor de camera's. Ik noem er een paar uit Maya: 16mm Theatrical, Super 16mm, 35mm Academy etc. Wat voor effecten krijg je en wanneer gebruik je ze ?

De meeste van deze opties komen rechtstreeks uit het Render Setup menu van Maya. Camera's op zich zullen misschien niet direct tot Rendering behoren, maar lensinstellingen vind ik wel degelijk daarbij passen.

Allemaal vragen waar ik geen direct antwoord op zou kunnen geven, maar omdat ik in ieder geval een beetje weet hoe Maya (ik neem aan dat de meeste opties hierboven genoemd wel terug te vinden zijn in bv. 3dMax) werkt kan ik de meeste opties wel juist toepassen.

Toch wel aardig wat om een tutorial over te maken dacht ik zo...

[ Voor 53% gewijzigd door KneoK op 28-04-2003 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41237

http://www.3dtotal.com/ff...anofarc_p2/shag_hair1.asp

asje, een tutorial voor shag:hair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20-04 19:26
testje met Image Based Lighting [HDRI Light Probe]

Afbeeldingslocatie: http://razorblade.kicks-ass.net/hellhound/HDRI_02.jpg

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83740

zohee mooi allemaal :D ik begin binnenkort met het leren van maya en 3dsm, ben benieuwd of ik ooit zover zal komen als jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~heume146/skyline.jpg

is dit nou niet mooi gechroomed? (NNW (nieuw nederlands woord :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Hmm..ja

ik wil niet lullig zijn Gamer, maar je maakt ten eerste die modellen niet zelf, en ten tweede post je ongeveer elke pic, terwijl er echt niet zo veel speciaals op te zien is. Het zijn testrendertjes, maar verder echt oninteressant en ze voegen niet zoveel toe eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61986 schreef op 28 April 2003 @ 09:11:
[afbeelding]

is dit nou niet mooi gechroomed? (NNW (nieuw nederlands woord :P )
ziet er een beetje vaag uit. Ik mis bijvoorbeeld : banden, linker koplamp, interieur, er zit een vreemde spiegel op etc. Verder zou een mooie omgeving niet misstaan :P

Wat betreft het chroom, de onder/voorkant lijkt wel een beetje op chroom, maar de bovenkant bijvoorbeeld helemaal niet.....

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 28-04-2003 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Anoniem: 81642 schreef op 27 april 2003 @ 19:30:
- Belichting
- Effecten
- Omgeving/Scene
- Materials (?)
Mooi dat je het zelf al zegt: renderen bevat een aantal dingen én de renderinstellingen. Dus:

renderen = renderen + belichting + effecten +omgeving/scene + materials

Dat klopt dus niet hè.

Maar verder ben ik het hier dus helemaal niet mee eens. Je omgeving/scene bestaat eigenlijk uit alles, want die moet je ook modellen, mappen en belichten. Alleen het neerzetten van een background kan onder rendering vallen.

De belichting is vaak onderdeel van je objecten: koplampen van een auto bijvoorbeeld. Ik beschouw belichten echt als een apart onderdeel, helemaal los van renderen. Bedenk ook dat je belichting kunt animeren, valt animeren ook onder renderen dan? Schaduwen horen natuurlijk bij belichting.

Dit geldt nog sterker voor de camera. In een animatie is de animatie van je camera extreem belangrijk voor het eindresultaat, maar animatie zie ik ook in dit geval absoluut niet als onderdeel van de rendering.

Dan staat er nog materials bij (gelukkig met vraagteken), ik hoop voor je dat je dat niet serieus als onderdeel van renderen beschouwt. Mapping is een vak apart, enorm complex, en het hoort bij je model. Je kunt kiezen een detail te bump-mappen of te modellen, dat doe je niet pas in de renderingfase. Reflecties en refracties horen bij de materials en dus niet bij rendering naar mijn mening.

Bij effecten tenslotte geef ik je wel gelijk, hoewel die verspreider zitten. Veel effecten worden in de scene gemoddeld met gewone geometry (explosies regelmatig), dat valt er niet onder. Dingen als glow en lens effects en motion blur en focal blur vallen wel onder rendering. Maar de dingen die je dan weer achteraf doet in After Effects of Photoshop vallen weer niet onder rendering.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

http://meuk.bikkelsinc.nl/warpsound.avi (0,5 mb)

Ik ben nog ff aan het stoeien geweest met mijn warp effect 8)

En, wat vinden jullie ervan? Ik vond het zelf wel aardig, behalve dat ik nog een blauwe glow moet toevoegen en het geluid moet nog ff fatsoenlijk gesynced worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Oogst schreef op 28 April 2003 @ 10:53:
[...]
...
De belichting is vaak onderdeel van je objecten: koplampen van een auto bijvoorbeeld. Ik beschouw belichten echt als een apart onderdeel, helemaal los van renderen. Bedenk ook dat je belichting kunt animeren, valt animeren ook onder renderen dan? Schaduwen horen natuurlijk bij belichting.

Dit geldt nog sterker voor de camera. In een animatie is de animatie van je camera extreem belangrijk voor het eindresultaat, maar animatie zie ik ook in dit geval absoluut niet als onderdeel van de rendering.
...
Da's natuurlijk niet helemaal zo, ik heb nog nooit schaduwen in m'n viewport gezien, en al helemaal geen geavanceerde zoals area-shadows.

De camera kan ook bij renderen horen, als je effecten zoals fish-eye gaat gebruiken.

Hetzelfde eigenlijk met alle effecten die je niet rechtsstreeks kan zien, dus bump-maps, displacement(maps), alle global illumination onderdelen.

Beetje wazig gedeelte om dat zo uit elkaar te trekken imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 12:06

dominic

will code for food

WhizzCat schreef op 28 April 2003 @ 11:21:

En, wat vinden jullie ervan? Ik vond het zelf wel aardig, behalve dat ik nog een blauwe glow moet toevoegen en het geluid moet nog ff fatsoenlijk gesynced worden :)
Ligt het nou aan mijn config? Ik kan het filmpje nl niet bekijken.. Zie alleen het 1e frame, het geluid speelt door maar de rest van het filmpje zie ik gewoon niet.. (Blijft hangen op het eerste frame)

Athlon 750
Xp pro
Divx 5.0.3

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

dominic schreef op 28 April 2003 @ 11:26:
[...]

Ligt het nou aan mijn config? Ik kan het filmpje nl niet bekijken.. Zie alleen het 1e frame, het geluid speelt door maar de rest van het filmpje zie ik gewoon niet.. (Blijft hangen op het eerste frame)

Athlon 750
Xp pro
Divx 5.0.3
Het is een XviD filmpje, misschien dat daar je probleem ligt en hij is op 2500 kbit gerenderd, redelijk hoog dus

http://meuk.bikkelsinc.nl/XviD.exe is de codec en sound is gewoon mp3 (Lame dus:) )

Installeer XviD en speel em eens af in mediaspeler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

whizzcat: je kan beter een andere camera punt kiezen

dit word imho vrij saai :?

en deze keer show ik een pic met omgeving :) zelf gemodeld :)

klik hier voor mijn meesterwerk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 61986 schreef op 28 april 2003 @ 11:43:
whizzcat: je kan beter een andere camera punt kiezen

dit word imho vrij saai :?

en deze keer show ik een pic met omgeving :) zelf gemodeld :)

klik hier voor mijn meesterwerk :P
Tijd om eens te kijken naar materials. Volgens mij is er iets niet helemaal goed met je recflecties :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:46

Eraser127

Nijkerk

WhizzCat schreef op 28 april 2003 @ 11:21:

ziet er leuk uit en geluid moet iid ff gesynced worden :P

My Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Ik heb even een vraagje :p
Ik ben (nog steeds) bezig met mijn robot arm en daar heb ik dan een camera (echte gemodelde dus) op bevestigd. Deze camera heeft andere lens e.d. Alleen nu wil ik er dus een aantal effecten op toepassen (radial blur a/d zijkanten, rooie gloed, interlaced lijnen) om het een beetje cool te maken. Nu had ik ooit in een ouder 3d topic gelezen dat iemand dat deed door het filmpje naar .bmp te exporteren, dus alle frames als BMP en dan in Photoshop d.m.v. actions het hele zaakje een beetje te automatiseren.
Nu komt mijn echte vraag: Hoe lijm ik al die bitmaps weer aaneen tot een filmpje? Met welk programma doe ik dat? En met welk programma voegen jullie je geluidseffecten toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47196 schreef op 27 April 2003 @ 22:14:
ik ben nu bezig met reactor, maar kan maar 1 tut vinden. ik heb al op google gekeken en ook in de links van cgtalk maar daar staat ook niks, heeft iemand anders nog een url voor een tut?
Even reggen op 3Dbuzz en dan bij downloads > 3dsmax > en dan de issue over reactor... (is een gratis video training over reactor van ±30 min.)
LiToKi schreef op 28 April 2003 @ 11:24:
[...]

Da's natuurlijk niet helemaal zo, ik heb nog nooit schaduwen in m'n viewport gezien, en al helemaal geen geavanceerde zoals area-shadows.

De camera kan ook bij renderen horen, als je effecten zoals fish-eye gaat gebruiken.

Hetzelfde eigenlijk met alle effecten die je niet rechtsstreeks kan zien, dus bump-maps, displacement(maps), alle global illumination onderdelen.

T00k, ik hou van je :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

armageddon_2k1 schreef op 28 April 2003 @ 12:23:
Ik ben (nog steeds) bezig met mijn robot arm en daar heb ik dan een camera (echte gemodelde dus) op bevestigd. Deze camera heeft andere lens e.d. Alleen nu wil ik er dus een aantal effecten op toepassen (radial blur a/d zijkanten, rooie gloed, interlaced lijnen) om het een beetje cool te maken. Nu had ik ooit in een ouder 3d topic gelezen dat iemand dat deed door het filmpje naar .bmp te exporteren, dus alle frames als BMP en dan in Photoshop d.m.v. actions het hele zaakje een beetje te automatiseren.
Nu komt mijn echte vraag: Hoe lijm ik al die bitmaps weer aaneen tot een filmpje? Met welk programma doe ik dat? En met welk programma voegen jullie je geluidseffecten toen?
Hiermee kan je de bmp's naar avi omzetten + geluiden eronder zetten:
http://www.topshareware.c...uk/c3sys/vmaker_setup.exe

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28475

WhizzCat schreef op 28 April 2003 @ 11:21:

Een camera shake eraan toevoegen kan ook een leuk realistisch effect geven. Kun je natuurlijk ook achteraf doen in after effects/premiere. En missschien glow een hogere waarde geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

WhizzCat schreef op 28 april 2003 @ 11:21:

Misschien is het een leuk idee om naast een camera-shake ook nog de lens van de camera te veranderen op het moment van de warp. Ik weet niet precies hoe dit heet (ben een 3d-n00b) maar dan vertekend het beeld iig heel sterk (net als bij de echt star-trek intro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke ik moet het toch nog een keer vragen, hoe moet ik nou zo'n paardenstaart maken..?
heb al turtorials gezocht maar het wil nog niet lukken ik kan alleen het haar maar veranderen door een vector field maar dan kan je hem alleen buigen en niet in de juiste vorm krijgen kan iemand me helpen???????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een vaag probleem:
Ik ben bezig de cradle van m'n md na te maken :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/screenshot_fout.JPG
niks mis mee, maar als ik render krijg ik dit :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/fout.jpg

Niet echt goed dus. Ik krijg het niet weg. Ik heb gewoon boxmodelling gebruikt, geen meshsmooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

Anoniem: 80198 schreef op 28 april 2003 @ 16:21:
oke ik moet het toch nog een keer vragen, hoe moet ik nou zo'n paardenstaart maken..?
heb al turtorials gezocht maar het wil nog niet lukken ik kan alleen het haar maar veranderen door een vector field maar dan kan je hem alleen buigen en niet in de juiste vorm krijgen kan iemand me helpen???????????
zoek naar shag hair/fur tutorials, die zijn er geloof me :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Anoniem: 35969 schreef op 28 april 2003 @ 18:15:
[afbeelding]
[afbeelding]

Niet echt goed dus. Ik krijg het niet weg. Ik heb gewoon boxmodelling gebruikt, geen meshsmooth.
zet de meshsmooth es uit voor dat gedeelte/object

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atgast schreef op 28 april 2003 @ 18:26:
[...]
zet de meshsmooth es uit voor dat gedeelte/object
geen meshsmooth zei ik toch :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou weer een update (texture is flut slaat nergens op, ben op het moment bezig met een nieuwe mooie texture)
heb hem onderhand al gemorpht dus effe showen :P

pissig

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PISSIG.JPG

zielig

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ZIELIG.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het is eindelijk gelukt met shag hair maar heb nu een ander probleem ik heb voor die morph targets ik die emoties gemaakt in meshsmooth literations:2
en als ik hem zonder meshsmooth probeer die bewegingen probeer te morphen lukt het (natuurlijk) niet (k had er van te voren niet over nagedacht 8)7 ) maar ik heb ook geen zin om die uitdrukkingen op nieuw te maken dus........ help?????

[ Voor 160% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 28-04-2003 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83714

zal ook maar eens iets posten :)

sharky

gemoddeld en gerenderd in LightWave
opdrachtje voor school: combinatie oef. dier met een gebruiksvoorwerp

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 83714 op 28-04-2003 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83714

Anoniem: 35969 schreef op 28 April 2003 @ 18:45:
[...]

geen meshsmooth zei ik toch :P ;)
misschien moet je eens merge polys of point doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83714 schreef op 28 April 2003 @ 20:17:
[...]

misschien moet je eens merge polys of point doen.
Hoe bedoel je ? Kun je je dat iets meer uitleggen misschien ?
Er zitten geen dubbele vertices / poly's ofzo in, dus daar ligt het niet aan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47196

Even reggen op 3Dbuzz en dan bij downloads > 3dsmax > en dan de issue ver reactor... (is een gratis video training over reactor van ±30 min.
hartstikke bedankt! ben nu bezig om te registrere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-03 13:56
Anoniem: 35969 schreef op 28 april 2003 @ 18:15:
[afbeelding]
[afbeelding]

Probeer eens alle polygonen te selecteren en allemaal op dezelfde smoothgroup te zetten (ff zelf zoeken waar dat ergens zit in je editablemesh/poly).

Gebruik je een lichtbron met shadowmap? Vergroot dan even je size van je map.

Heb je veel ingezoomd uitgezoomd? Maak dan een camera en render daaruit. Wanneer het perspectief op oneindig staat door in en uitzoomen wil het nog wel eens fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
LiToKi schreef op 28 April 2003 @ 11:24:
[...]

Wanneer je alle effecten die je niet in de viewport ziet onder rendering laat vallen, valt er opeens wel héél erg veel onder. Textures zie ik nooit in viewports, en als ik dat aanzet zie ik er zo weinig en op zo'n lage kwaliteit van dat ik dat toch ook niet relevant kan noemen, dus textures vallen dan opeens ook onder rendering. En reflecties/refracties/bump maps zie je natuurlijk nooit in de viewports, maar dat is toch echt wel onderdeel van mapping en niet van rendering. Ook wel erg gek als alleen de diffuse map, opacity en hooglichten onder mapping vallen en de rest onder rendering.

Verder zijn er allerlei tools die je pas bij de render ziet, of anders in de render, zoals meshsmooth verschillende afgesteld voor viewport en render, NURBS, complexe particles, enz. Om dit nou maar even allemaal rendering te noemen?

Fish-eye camera's zijn gewone camera's met extreme field-of-view waardes en die kun je gewoon animeren en alles. Als je vindt dat camera-animatie niet bij rendering hoort, hoort dit er ook niet bij. En als je vindt dat camera-animatie wel bij rendering hoort, dan zie ik niet in waarom andere animaties er niet onder vallen, want een camera of een box animeren is exact dezelfde techniek.

Oftewel: ik vind het geen relevant criterium of je het resultaat in de viewport kunt zien of niet.
Anoniem: 35969 schreef op 28 April 2003 @ 18:15:
[afbeelding]
[afbeelding]

Dit is volgens mij duidelijk een probleem met de surface smooth groups: polygonen die niet in dezelfde groep horen zitten toch bij elkaar. Voor meer info: klik.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

nou, uiteindelijk heb ik dan toch zelf maar een begin gemaakt met het maken van de Enterprise 1701-D. Volgt: wips en een filmpje 8)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/pics/wd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/pics/wd1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/pics/wd2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/pics/wd3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/pics/wd4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/bastiaanv/pics/wd5.jpg

Filmpje hier 500 kb in XviD codec.

Keysequence is best wel aardig gelukt, al zeg ik het zelf. Alleen het model moet nog aan gesleuteld worden en flink ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou die achtergrond op die plaatjes toch echt veranderen, ziet er namelijk nogal druk uit, je kan beter een achtergrond met iets minder sterren kiezen :)
Voor de rest: mooi effect in da filmpje 8)

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 29-04-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 74854 schreef op 29 April 2003 @ 15:52:
Ik zou die achtergrond op die plaatjes toch echt veranderen, ziet er namelijk nogal druk uit, je kan beter een achtergrond met iets minder sterren kiezen :)
Voor de rest: mooi effect in da filmpje 8)
Lol, idd, heb nu wat rustigers, ben ff het filmpje daar ook opnieuw mee aan het doen.

De hele key sequence is een puinhoop, d'r klopt geen bal van zag ik net :D

Enfin, het effect is wel tof idd, maar ik ga het toch ff opnieuw doen, tnx anyway, resultaten komen hier wel te staan :)

edit:

nou, ik heb nog ff gekeken hoe het wél moet :+

eerst aankomen vliegen, dan uitrekken plus blauwe glow van de warpengines

vervolgens zoeft ie weg met warpspeed en valt de glow weg en het schip wordt smal en dan *PETS* is ie weg

vlaknadat je em nie meer ziet verschijnt dat witte licht en valt het weer weg.

al met al, al mun keys in de war gegooid en ik hoop dat het nu echter lijk, url komt er zo aan :)

[ Voor 27% gewijzigd door WhizzCat op 29-04-2003 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

armageddon_2k1 schreef op 28 April 2003 @ 12:23:
kan dat btw niet met videopost opties? ik dacht dat er een mogenlijkheid was om photoshop filters te gebruiken?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 19:52

BaRF

bijna kerst

hey btw, ik vind het niet nodig om een nieuw topic te openen, en aangezien hier toch de masters zitten ;) :

Als je eenmaal een custom attribute hebt toegevoegd aan een object, kun je dan na dat toevoegen nog parameteres van die attribute veranderen, zoals max en min waarde? ik kan daar nou echt NIKS over vinden, zowel in de manual, buzz3d, waar dan ook!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Filmpje met geluid!

ff wat dingetjes veranderd, het is nu al een stuk beter :) (XviD en Lame MP3, 750 kb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moet ik alles opnieuw morphen modelleren?
ik heb mijn gastje tanden en tong lichaam enz gegeven maar had hem van te voren al gemorpht, dus moet ik nu alles opnieuw morphen???

en is de enige (beste) manier om zijn tanden en tong te animeren om deze aan de mesh van zijn hoofd vast te maken???

weet iemand nog een goeie turtorial voor het maken van een hand :?

en een turtorial voor het animeren van vechten?

haar is eindelijk gelukt maar gaat gewoon door zijn huid heen nu is dat nog niet zo erg maar bij het animeren gaan de haren er dan zeker aan een stuk door doorheen moet toch een manier zijn om dit te verhelpen?????

en hoe kan ik bv een ketting animeren???

hoe kan ik gewoon een beest(met vier poten) animereN.

hoe kan ik een gastje laten lopen en renne lukt me niet....?

veel vragen vanavond volgen er plaatjes bij :P :9 :9

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 29-04-2003 18:19 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.