[3d] post je 3d stuff maar weer - part 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.620 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op 19 april 2003 @ 19:36:
[...]

Het gaat mij alleen om de blueprints.
Die setup daar heb ik niks an want ik heb geen 3DSMAx.
Ik kan die Suurland's dingen ook wel gebruiken maar ik vindt ze zo Low-res.
Ik heb zat andere blueprints gezien die veel scherper en gedetailleerder zijn, maar niet van die Fiat 500 :P
En ik wil net als iedereen hier EEN FIAT 500 bakken.

Tijdens mijn zoektocht ben ik wel tegen een heleboel andere modellen aangelopen (niet letterlijk natuurlijk) en zo ben ik maar begonnen aan een FIAT Ulysse.
Lekker modern karretje en de blueprint is ook een stuk beter dan die van Suurland's.
Zodra er iets zichtbaar begint te worden post ik natuurlijk wat WIP's.

't wordt m'n eerste auto en ik doe het alleen omdat ik het een uitdaging vindt om er een te bakken.
Hier staat de blueprint: http://www.onnovanbraam.c...002.GIF&title=&group=cars (Onno van Braam)

En voor de Fiat 500-liefhebber is er ook nog een 'stretched' versie, een limo (tje) zeg maar.
Die staat hier: http://jpracing.racerplan.../myalbum/photo.php?lid=60
Hier een goeie, maar daarvoor moet je $50 voor betalen :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.blueprint69.com/media/fiat500.jpg

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog niet echt tijd gehad, om er aan verder te werken.

Maar hier dan toch de paaseditie :+

Afbeeldingslocatie: http://www.rwac.nl/gallery/pics/bunny.jpg
clickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 13-09 22:06
lol, the revenge of the easter bunnies?? of easter bunnies strike back ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Ik heb even een heel simpel vraagje :) geen nut om daar een heel nieuw topic over te beginnen.

Ik ben dus een beetje bezig met Forward Kinetics met Manipulators e.d. Nu wil ik tandwielen maken (zonder manipulators), waarvan er eentje 15 tandjes en de andere 10 tandjes heeft.
Ik had mijn coordinate system nog op Local staan, waardoor wiring niet echt wou werken, dat vond ik al gek. Toen heb ik em op de standaard, Screen geloof ik, gezet. Ik deed Wire Parameters voor het ene tandwiel naar het andere voor een bepaalde rotatie.
Als het goed is moet de vergelijking voor het kleine tandwiel als volgt zijn:
(-1)*(15/10)*Z_Rotation. Nou dat doet ie dus mooi niet. Wat ie wel doet is: Z_Rotation*(-1)*(1.5). Ik vind dit dus zo raar! Het is in weze geen enkel verschil.
Zie ik bepaalde regels over het hoofd ofzo?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
armageddon_2k1 schreef op 20 april 2003 @ 13:24:
Ik heb even een heel simpel vraagje :) geen nut om daar een heel nieuw topic over te beginnen.

Ik ben dus een beetje bezig met Forward Kinetics met Manipulators e.d. Nu wil ik tandwielen maken (zonder manipulators), waarvan er eentje 15 tandjes en de andere 10 tandjes heeft.
Ik had mijn coordinate system nog op Local staan, waardoor wiring niet echt wou werken, dat vond ik al gek. Toen heb ik em op de standaard, Screen geloof ik, gezet. Ik deed Wire Parameters voor het ene tandwiel naar het andere voor een bepaalde rotatie.
Als het goed is moet de vergelijking voor het kleine tandwiel als volgt zijn:
(-1)*(15/10)*Z_Rotation. Nou dat doet ie dus mooi niet. Wat ie wel doet is: Z_Rotation*(-1)*(1.5). Ik vind dit dus zo raar! Het is in weze geen enkel verschil.
Zie ik bepaalde regels over het hoofd ofzo?
Ik weet niet of MAX zich hieraan houdt, maar algemeen geldt in programmeertalen: 1.5 is een float, oftewel een komma-getal. 15/10 zijn twee integers, oftewel gehele getallen. Gehele getallen worden afgerond, dus 15/10=1. Daarentegen geldt (in JAVA): 15.0/10=1.5. Dat zou je probleem weleens kunnen zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Idd! Thanx...dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken idd. :)

Hier komt nog een vraag mbt Brazil. Ik heb dus al die tutorials bijna gedaan en de reference gelezen, dus ik weet wel wat dingetjes, alleen zie ik waarschijnlijk iets over het hoofd.
Ik kan geen Anisotrophic shader vinden. Alleen de Brazil Basic Mtl heeft die, maar die doet niks en als je wat veranderd schakelt ie automatisch over op Blinn.
Ik probeer met de CSG Server een oneindig wateroppervlak te maken, alleen als ik een gewone raytraced material gebruik, crashed Max. Wie o wie kan mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 17:27:
lol, iedereen zit op alle forums... :D smzweep, HRR, straks zit Under hier ook :( hahaha

maar is misschien wel een goed idee, of misschien ga ik iets totaal anders maken....
je vergeet mij bikkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

http://80.61.77.217/zut/zoidberganim.avi

De mesh is nog niet af maar ik wou het beest gewoon zien bewegen :D
t gaat dus niet om de animatie, want die er nu opzit is voor een mens met grotere poten, en niet zo'n grote buik :)

[ Voor 35% gewijzigd door Allochtoon op 20-04-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

WTF is een zoidberg :?
Hij lijkt trouwens een beetje "gay" om het netjes uit te drukken
denk dat dat de bedoeling is ?

[ Voor 70% gewijzigd door heuveltje op 20-04-2003 21:30 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allochtoon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Allochtoon

bakhar

lol, jij beweert dat datgene wat hij juist moet uitbeelden juist negatief is in jou ogen, en daarna denk je dat het toch wel zo zou moeten horen, beetje contradictioneel heh ;)

http://www.gotfuturama.co...racterBios/zoidberg.dhtml :X

ik post het juist om kritiek erop te krijgen, en niet voor een of andere opmerking waarin doorschemert dat je iets tegen homo's hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
armageddon_2k1 schreef op 20 April 2003 @ 14:10:
Idd! Thanx...dat had ik zelf ook wel kunnen bedenken idd. :)

Hier komt nog een vraag mbt Brazil. Ik heb dus al die tutorials bijna gedaan en de reference gelezen, dus ik weet wel wat dingetjes, alleen zie ik waarschijnlijk iets over het hoofd.
Ik kan geen Anisotrophic shader vinden. Alleen de Brazil Basic Mtl heeft die, maar die doet niks en als je wat veranderd schakelt ie automatisch over op Blinn.
Ik probeer met de CSG Server een oneindig wateroppervlak te maken, alleen als ik een gewone raytraced material gebruik, crashed Max. Wie o wie kan mij helpen.
Heb je wel de full-version ipv de public beta?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Laat maar, ik heb het al opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:52

hrr

Have a nice Day

Verwijderd schreef op 20 April 2003 @ 16:14:
[...]

je vergeet mij bikkel
je gaat beetje offtipic zaren >:) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr_UnAnimouS schreef op 20 april 2003 @ 11:48:
[...]

Hier een goeie, maar daarvoor moet je $50 voor betalen :P.

[afbeelding]
Thx again Mr. maar ook deze blueprint is niet wat ik zoek ook al is deze wel ietsje beter dan die van Suurland's.
'ietsje' maar want ook op deze blueprint staan de afbeeldingen een halve graad gedraaid.
En als je een lowres plaatje (wat al bestaat uit wazige, dikke lijnen) een halve graad draait, dan wordt het nog waziger.
Dus ook daar heb ik niks an, alhoewel niks . . er is natuurlijk wel iets mee te maken.
Maar dan krijg ik net zo'n deukending als @ppel :P

Nee als je kijkt naar de blueprint van die FIAT Ulysse (linkje dat ik eerder postte) dan zie je ongeveer waar ik naar zoek.
Het hoeft niet 'high-res' te zijn maar dan wel recht en niet zo wazig, en hoe meer detail hoe beter.

Anyway, ik ben nu lekker bezig die Ulysse op te bouwen met 'Bezier-splines'.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=97437

Het is mijn eerste keer dus als iemand nog handige tips heeft mbt bezier-splines en/of patching (in Lightwave 7.5b) daan hoor ik die heel graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Nog wat wips van mijn nieuwe model [WIP], bovenkant van de achterkant is nog niet echt gemodeled.

Afbeeldingslocatie: http://area3d.net/hiostu/female/1_front.jpg Afbeeldingslocatie: http://area3d.net/hiostu/female/1_back.jpg Afbeeldingslocatie: http://area3d.net/hiostu/female/1_left.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 08:41
Opnieuw een poging met Mental Ray om een realistische belichting in een kamer te krijgen. Het begint al aardig te lukken :)
De rendertijden zijn ook niet mega hoog, voor deze pic ong. 3 mins...

moet nog veel aan gebeuren, maar daar hebben ze wips voor bedacht ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mwcmulders/zooi/Room_2.jpg

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

hiostu schreef op 21 April 2003 @ 13:34:
Nog wat wips van mijn nieuwe model [WIP], bovenkant van de achterkant is nog niet echt gemodeled.

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Oeh, dat ziet er al redelijk 'organisch' uit als je snapt wat ik bedoel. 3D is al vrij snel te plastic imo, maar dit ziet er niet zo enorm kunstmatig uit. Het is alleen nog allemaal veel te glad en te soepel, maar ik neem aan dat er nog meer details in komen? Schouderbladen en dat soort leuke dingen :) Tepels zouden trouwens ook wel handig zijn als het een naakt blijft, de borsten zijn in het geheel te glad en nep.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
DarkX schreef op 21 April 2003 @ 14:21:
[...]
Oeh, dat ziet er al redelijk 'organisch' uit als je snapt wat ik bedoel. 3D is al vrij snel te plastic imo, maar dit ziet er niet zo enorm kunstmatig uit. Het is alleen nog allemaal veel te glad en te soepel, maar ik neem aan dat er nog meer details in komen? Schouderbladen en dat soort leuke dingen :) Tepels zouden trouwens ook wel handig zijn als het een naakt blijft, de borsten zijn in het geheel te glad en nep.
Dank je. Er moeten nog veel meer details in komen. Maar dat ga ik pas doen als de algehele vorm klaar is. Geen tepels, want er komen wat kleren omheen. Een soort van bikini of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 19:36
Vind haar wel een beetje erg holle rug hebben, kan natuurlijk zijn dat het zo is :)
De ruggenwerfel maakt een S bocht maar of het zo erg is :)

Voor de rest zeer mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Sander0105 schreef op 21 April 2003 @ 13:41:
Opnieuw een poging met Mental Ray om een realistische belichting in een kamer te krijgen. Het begint al aardig te lukken :)
De rendertijden zijn ook niet mega hoog, voor deze pic ong. 3 mins...

moet nog veel aan gebeuren, maar daar hebben ze wips voor bedacht ;)

[afbeelding]
Als je doel inderdaad een realistische belichting in een kamer is, kun je misschien beter beginnen met een realistische doorsneekamer, in plaats van dit toch wel behoorlijk vreemde kamertje. Geinig design, maar voor een oefening in belichting lijkt me dit toch niet zo geschikt.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Albinoraptor schreef op 21 april 2003 @ 14:47:
Vind haar wel een beetje erg holle rug hebben, kan natuurlijk zijn dat het zo is :)
De ruggenwerfel maakt een S bocht maar of het zo erg is :)

Voor de rest zeer mooi.
Volledig aan de hand van reference. Vrouwke staat een beetje gekromt zodat ze waarschijnlijk niet een flubber kont heeft (doen de meeste modellen die op de foto moeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Oogst schreef op 21 April 2003 @ 14:49:
[...]

Als je doel inderdaad een realistische belichting in een kamer is, kun je misschien beter beginnen met een realistische doorsneekamer, in plaats van dit toch wel behoorlijk vreemde kamertje. Geinig design, maar voor een oefening in belichting lijkt me dit toch niet zo geschikt.
I know :P had geen zin om een doorsnee kamer te maken :) Ik ga deze manier van blichten nog wel op mijn eigen kamer loslaten, pics daarvan volgen nog..

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bezig met toelatingsexamen voor mdt enschede,
En heb het idee gevisualiseerd in 3dmax, ben nu bezig met de belichting.
Maar de belichting is best moeilijk, ik weet dat ik nog serieus aan textures moet
werken maar wil gewoon ff testen met belichting. Dus wat ik kan verwachten.

Afbeeldingslocatie: http://www.cmcontrol.com/muhneer/mdt-ruimte.jpg

Dit is een soort van foto gallerij, foto's worden verschillend :P

Ik ga nog eens flink aan het licht schroeven het zijn nu 2 area lights en een omni.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 10:56:
[...]

Thx again Mr. maar ook deze blueprint is niet wat ik zoek ook al is deze wel ietsje beter dan die van Suurland's.
'ietsje' maar want ook op deze blueprint staan de afbeeldingen een halve graad gedraaid.
En als je een lowres plaatje (wat al bestaat uit wazige, dikke lijnen) een halve graad draait, dan wordt het nog waziger.
Dus ook daar heb ik niks an, alhoewel niks . . er is natuurlijk wel iets mee te maken.
Maar dan krijg ik net zo'n deukending als @ppel :P

Nee als je kijkt naar de blueprint van die FIAT Ulysse (linkje dat ik eerder postte) dan zie je ongeveer waar ik naar zoek.
Het hoeft niet 'high-res' te zijn maar dan wel recht en niet zo wazig, en hoe meer detail hoe beter.

Anyway, ik ben nu lekker bezig die Ulysse op te bouwen met 'Bezier-splines'.
[afbeelding]

Het is mijn eerste keer dus als iemand nog handige tips heeft mbt bezier-splines en/of patching (in Lightwave 7.5b) daan hoor ik die heel graag :D
Ik ben met de screenies van Suurland bezig en heb tot nu toe dit gemaakt ;).

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vanstoel/images/wip1.jpg

Voor m'n eerste auto lukt ie al aardig :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik heb me nu toch een vaag probleem :(
Ik denk dat het Screenshot wel genoeg zegt.
Hoe kan het dat mijn render van mijn low-poly gebox-modelde paard meer faces heeft dan in de Viewports??
Links boven: de render
Links onder: de viewport
Rechts midden: de render instellingen
Rechts: das mijn editable poly.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tegroen/foutpaard.jpg

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

XLerator schreef op 21 april 2003 @ 17:50:
Ik heb me nu toch een vaag probleem :(
Ik denk dat het Screenshot wel genoeg zegt.
Hoe kan het dat mijn render van mijn low-poly gebox-modelde paard meer faces heeft dan in de Viewports??
Links boven: de render
Links onder: de viewport
Rechts midden: de render instellingen
Rechts: das mijn editable poly.
[afbeelding]
In je viewport zie je de triangles niet, in je render wel :).
In je viewport staat standaard uit dat je de driehoeken niet ziet.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Ok nog een kleine update van mijn model.

Zal ff een kleiner plaatjes doen zodat niet heel het topic wordt vol gespammed.
Afbeeldingslocatie: http://area3d.net/hiostu/female/2_back.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Wrong way! :P :9 :9 :P
Nee ziet er goed uit hoor Hiostu.
Enneh MrUnAnimouS, ok, dan is er dus nix mis?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

XLerator schreef op 21 April 2003 @ 18:15:
Wrong way! :P :9 :9 :P
Nee ziet er goed uit hoor Hiostu.
Enneh MrUnAnimouS, ok, dan is er dus nix mis?
Nop, niks mis mee ;).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:08

Dark Angel

Corvette LS Power

CyberHunter schreef op 17 April 2003 @ 21:32:
Nou ben ondertussen ook druk bezig met me fiatje. Hij is nog lang niet af maar het wordt al wat :P. Let niet op de textures komt allemaal goed.

[afbeelding]

Commetaar en/of kritiek is altijd welkom! :)
Waar heb jij die tutorial vandaan voor het maken van die Fiat500?
Ik wil ook gaan beginen met het bouwen van een auto.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:03
www.3dtotal.com --> free stuff ---> tutorials

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Damn die SkinModefier is echt kicke 8)
Das zwaar goed te doen zo zeg.
Dit heb ik vandaag even inelkaar gezet :D
Filmpje a 60kb :P

edit
`t Gaat er nu niet om hoe de bewegingen zijn maar even laten zien wat je er zo mee kan :D

[ Voor 22% gewijzigd door Guillome op 21-04-2003 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 16-09 15:29
hiostu schreef op 21 april 2003 @ 18:10:
Ok nog een kleine update van mijn model.

Zal ff een kleiner plaatjes doen zodat niet heel het topic wordt vol gespammed.
[afbeelding]
Mooi, maarrrrr, het bovenlijf lijkt me te groot, de benen wat te kort (knieholtes wat te hoog). Verder mist de onderkant van de rug nog wat definitie. En heeft ze nog geen oksels.

Verder ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
LiToKi schreef op 21 April 2003 @ 22:33:
[...]

Mooi, maarrrrr, het bovenlijf lijkt me te groot, de benen wat te kort (knieholtes wat te hoog). Verder mist de onderkant van de rug nog wat definitie. En heeft ze nog geen oksels.

Verder ok :)
Onderrug heeft niet veel definitie omdat ze een bh broekje aankrijgt. Dus daar is niet zo veel definitie nodig. Ik heb net de benen volledig opnieuw gemaakt, want daar wat ik ook nog niet tevreden over. Ook de armen + oksels ga ik helemaal opnieuw doen omdat ik daar niet tevreden over ben. Wanneer het hele lichaam klaar is zal ik meer detail gaan proberen toe te voegen. Niet te veel want het is de bedoeling dat het in een realtime techdemo gedraait gaat worden. Dus te veel polys is niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ook deze n00b kan natuurlijk niet achterkomen
mijn eerste poging voor een op auto lijkende auto :)

hij gaat af en toe te snel. en die pics hadden wat groter gemogen, maar ik kom er wel :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/fiat-500-01.jpg

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Voor Oogst een realistische kamer met belichting (let niet op de vloer texture, dies nog brak :+ )

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mwcmulders/zooi/40.jpg

Tis btw mijn eigen kamer ;)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt opvallend hoeveel mensen ineens beginnen met 3d modellen (ik ook hoor, 3 maanden geleden) Ook grappig om te zien dat iedereen die Fiat tutorial doet / heeft gedaan (ik ook :) )

Ik zit nu in 5Vwo en ben dus bezig met het orienteren op een vervolgstudie. Nu leek iets met 3d animatie / modelling enzo mij wel erg leuk. Maar ik kan bijna nergens zoiets vinden....
Alleen een hbo opleiding aan de HKU Utrecht. Komt dit omdat het in Nederland gewoon niet bestaat, of omdat ik niet goed zoek ?
En mocht het bestaan : hoe leuk is zo'n opleiding nou eigenlijk ? (zijn er tegenvallende dingen enzo ? )
Ik hoop trouwens dat hier mensen zitten die dit uberhaubt weten :P

Dan heb ik nog 2 vragen :
-Ik heb al eerder deze vraag gestelt maar kom er niet uit met de tips :
Hoe plaats ik op een realistische manier een object in een omgeving (foto)
Met photoshop kom ik er niet uit (nooit eerder gedaan namelijk)
Zijn hier tutorials voor ( ik heb me rot gezocht , maar kon het niet vinden)

-Ik ben bezig met een vliegtuig uit WOII en heb het model nu zo'n beetje af (zie aantal pagina's terug) Nu moet hij nog getextured worden, maar ik heb geen idee hoe ik daaraan moet beginnen. Het probleem zit hem er met name in hoe ik text, logo's en dat soort spul moet maken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ik zit nu met een probleempje met Bones.
Zie hier, hoe kan ik nu als het ware een blok in het midden maken die dus de rug/buik wordt?
Dus die aan de 5 punten wordt gelinkt zodat je, net als bij een biped, dat deel naar beneden kan slepen en dat de benen dan krom gaan.
Is dat mogelijk?
(Normaal zitten de bones in het paard, maar dit is even duidelijker zo)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tegroen/paardbones.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Guillome op 21-04-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
XLerator schreef op 21 April 2003 @ 23:27:
Ik zit nu met een probleempje met Bones.
Zie hier, hoe kan ik nu als het ware een blok in het midden maken die dus de rug/buik wordt?
Dus die aan de 5 punten wordt gelinkt zodat je, net als bij een biped, dat deel naar beneden kan slepen en dat de benen dan krom gaan.
Is dat mogelijk?
(Normaal zitten de bones in het paard, maar dit is even duidelijker zo)
[afbeelding]
Je kunt de begin-bones van elke chain gewoon linken aan een dummy, die dummy kun je dan naar beneden bewegen en dan buigen de benen, mits goed ingesteld.
Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 23:15:
Echt opvallend hoeveel mensen ineens beginnen met 3d modellen (ik ook hoor, 3 maanden geleden) Ook grappig om te zien dat iedereen die Fiat tutorial doet / heeft gedaan (ik ook :) )

Ik zit nu in 5Vwo en ben dus bezig met het orienteren op een vervolgstudie. Nu leek iets met 3d animatie / modelling enzo mij wel erg leuk. Maar ik kan bijna nergens zoiets vinden....
Alleen een hbo opleiding aan de HKU Utrecht. Komt dit omdat het in Nederland gewoon niet bestaat, of omdat ik niet goed zoek ?
En mocht het bestaan : hoe leuk is zo'n opleiding nou eigenlijk ? (zijn er tegenvallende dingen enzo ? )
Ik hoop trouwens dat hier mensen zitten die dit uberhaubt weten :P

Dan heb ik nog 2 vragen :
-Ik heb al eerder deze vraag gestelt maar kom er niet uit met de tips :
Hoe plaats ik op een realistische manier een object in een omgeving (foto)
Met photoshop kom ik er niet uit (nooit eerder gedaan namelijk)
Zijn hier tutorials voor ( ik heb me rot gezocht , maar kon het niet vinden)

-Ik ben bezig met een vliegtuig uit WOII en heb het model nu zo'n beetje af (zie aantal pagina's terug) Nu moet hij nog getextured worden, maar ik heb geen idee hoe ik daaraan moet beginnen. Het probleem zit hem er met name in hoe ik text, logo's en dat soort spul moet maken.
Die aan de HKU is inderdaad één van de weinigen. Er bestaat in ieder geval geen universiteit met 3d als echte studie. Wel studies waarin het voorkomt. Zo kun je aan de Universiteit Utrecht bij de studie Informatica in de laatste twee jaar specialiseren in 3d programmeren (geen modelling dus).

Ik ga zelf volgend jaar de studie Game Design & Development doen aan de HKU, is pas ook een topic over geweest met een discussie, gebruik maar even de search, dan vind je hem zo.

Om een object mooi in een foto te plaatsen, raad ik je toch echt aan Photoshop te leren. Dat is in het algemeen een heel nuttig programma voor de 3d-er, ook voor texturen en nabewerken, dus das echt geen verspilde tijd.

Texturen van je vliegtuigje zou ik doen met een planar UVW map voor de vleugels en een cylindrical UVW map voor de body (je kunt er meerdere gebruiken op verschillende channels). Dan exporten met Texporter naar een plaatje, daarop kleuren met Photoshop (ik zei al dat dat nuttig is om te leren, nu zie je hem weer :)) en dan de plaatje uit Photoshop in MAX als texture gebruiken. Voor meer info over UVW-maps: zie deel 2 van de tut in mijn sig.
Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 16:15:
Bezig met toelatingsexamen voor mdt enschede,
En heb het idee gevisualiseerd in 3dmax, ben nu bezig met de belichting.
Maar de belichting is best moeilijk, ik weet dat ik nog serieus aan textures moet
werken maar wil gewoon ff testen met belichting. Dus wat ik kan verwachten.

[afbeelding]

Dit is een soort van foto gallerij, foto's worden verschillend :P

Ik ga nog eens flink aan het licht schroeven het zijn nu 2 area lights en een omni.
Als iemand tips heeft hoor ik het graag.
Ik weet niet hoeveel ervaring je het met belichten, maar als je er nog weinig vanaf weet, dan kun je deel 3 van de tut in mijn sig doen. Weet je er al wel veel vanaf, dan zou dit geen probleem moeten zijn om mooi uit te lichten.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst, ik vind dat je echt goed werk telkens levert, en iedereen helpt!. Die tutorials
zijn ook een geweldig initiatief.

Nou ik weet niet echt super veel van belichting, maar heb wel je tutorial al gedaan. Voor buitenverlichting echt perfect, maar interieur verlichting blijft toch lastig.

Is het nu echt perse nodig om radiosity te gebruiken in een interieur scene ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

Oogst schreef op 21 april 2003 @ 23:54:
Die aan de HKU is inderdaad één van de weinigen. Er bestaat in ieder geval geen universiteit met 3d als echte studie. Wel studies waarin het voorkomt. Zo kun je aan de Universiteit Utrecht bij de studie Informatica in de laatste twee jaar specialiseren in 3d programmeren (geen modelling dus).
Ik zit zelf op de HKU Utrecht (alles wat digitaal is zit trouwens in Hilversum). Je kunt nu in je laatste jaar een soort van dubbel jaar draaien. Waardoor je je Batchlor en je Master diploma in een keer kunt halen. Dus op het einde kun je toch op universitair niveuw eindigen. Teminste dat is bij mijn richting nu het geval (Digital Media Design)
Ik ga zelf volgend jaar de studie Game Design & Development doen aan de HKU, is pas ook een topic over geweest met een discussie, gebruik maar even de search, dan vind je hem zo.
Misschien zie ik je dan wel, ben je al toegelaten?

Houd trouwens rekeningn met lange nachten (zoals nu kwart voor 4 en nog niet klaar voor morgen :X ) En dat er in Maya les wordt gegveven.

Ben zelf nu even bezig een boarder poppetje te maken, die gebruikt gaat wordt als een extratje voor een snowboardvideo van de afgelopen boardersnight.

Hier 2 WIPs:
Afbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~rene0/maya/boarder1.jpgAfbeeldingslocatie: http://www2.hku.nl/~rene0/maya/boarder2.jpg

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Leuk gemaakt, ga je hem nog animeren? Ik zou er wel misschien nog wat textures op plakken :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over het vliegtuigje :
Het uvwmappen is het probleem niet. Het zit hem meer in het maken van de textures denk ik. Maar goed, toch maar photoshop gaan leren......

Wat betreft die studie : Ik ga maar eens open dagen bezoeken enzo. Dat topic over Games & Develpment heb ik gelezen, maar ik wil denk ik toch meer de animaties zoals je die in films/reclames ziet uit. Ik ga er dus serieus over nadenken !

Bedankt voor de hulp iig ! _/-\o_

Dan heb ik weer eens een probleempje:
Als ik met 'indirect illumination' render in brazil krijg ik dit soort fouten :
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/foutjes.JPG
Het gaat dus om de lichtblauwe pixel die daar niet horen. Als ik Photon mapping gebruik gebeurt dit ook, alleen dan nog véél erger.
Wat doe ik hier fout ? 8)7
Nog ff de settings:
2000x1500, min samples : 0 ; max samples: 2
2 Arealights + skylight
2 bounces indirect illumination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 08:52:
[...]
Dan heb ik weer eens een probleempje:
Als ik met 'indirect illumination' render in brazil krijg ik dit soort fouten :
[afbeelding]
Het gaat dus om de lichtblauwe pixel die daar niet horen. Als ik Photon mapping gebruik gebeurt dit ook, alleen dan nog véél erger.
Wat doe ik hier fout ? 8)7
Nog ff de settings:
2000x1500, min samples : 0 ; max samples: 2
2 Arealights + skylight
2 bounces indirect illumination.
Je hebt nog 2 waarden bij je GI, ik weet alleen zo de namen niet. Standaard zijn de waarden 5 en 15 geloof ik. Gooi deze iets omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 00:28:
Nou ik weet niet echt super veel van belichting, maar heb wel je tutorial al gedaan. Voor buitenverlichting echt perfect, maar interieur verlichting blijft toch lastig.

Is het nu echt perse nodig om radiosity te gebruiken in een interieur scene ?
Ik vind het toch echt niet nodig om GI te gebruiken hoor. Het is op zich wel een pre voor interieurs, maar zoals je hier kunt lezen kan het best zonder. Dit voorbeeld is overigens niet zo heel goed, want ik heb amper moeite gedaan om te tweaken en om er een goed beeld van te krijgen is een afgemaakte kamer misschien ook wel handig. GI kun je doorgaans faken door veel lampen neer te zetten met vage schaduwen en een lage lichtwaarde. Dan lekker gaan klooien tot het er goed uitziet. Mijn motto bij alles: altijd shadow maps, nooit raytraced shadows.
dfr0st schreef op 22 april 2003 @ 03:48:
[...]

Ik zit zelf op de HKU Utrecht (alles wat digitaal is zit trouwens in Hilversum). Je kunt nu in je laatste jaar een soort van dubbel jaar draaien. Waardoor je je Batchlor en je Master diploma in een keer kunt halen. Dus op het einde kun je toch op universitair niveuw eindigen. Teminste dat is bij mijn richting nu het geval (Digital Media Design)

[...]

Houd trouwens rekeningn met lange nachten (zoals nu kwart voor 4 en nog niet klaar voor morgen :X ) En dat er in Maya les wordt gegveven.
Vergis je niet, dat is geen master op universitair niveau. Op de universiteit haal je een master of science, hier iets anders en het is echt een stuk minder. Het is dan ook maar zes weken extra voor die master, geloof ik, tegen twee jaar op de universiteit. Ik was hier ook zeer verbaasd over, maar volgens mijn mentor op de Universiteit Utrecht zijn die masters veel lager. Dit komt doordat in het buitenland een master veel minder zegt: in Amerika schijnen masters in de verpleegkunde te bestaan, bijvoorbeeld, dat heb je hier niet.

Ik ben overigens al toegelaten, dus ik zie je daar misschien nog wel eens. :)

Dat daar MAYA wordt gegeven maakt me niet zoveel uit. Is mooi meegenomen dat ik dan twee programma's goed kan na die studie, en overstappen is doorgaans niet zo'n probleem lijkt me omdat alle echt belangrijke kennis hem toch meer zit in 3d-ervaring en minder in welk-knopje-zit-waar. En ze gaan uit van helemaal geen 3d-kennis bij de start, dus dat zit wel snor.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

dfr0st schreef op 22 April 2003 @ 03:48:
[...]

[...]

Ben zelf nu even bezig een boarder poppetje te maken, die gebruikt gaat wordt als een extratje voor een snowboardvideo van de afgelopen boardersnight.

Hier 2 WIPs:
[afbeelding][afbeelding]
Geinig :) Maar zou je daar evt een celgeshade versie kunnen maken? Past volgens mij erg goed bij het al behoorlijk cartoonishe pupke.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiostu schreef op 22 april 2003 @ 09:32:
[...]

Je hebt nog 2 waarden bij je GI, ik weet alleen zo de namen niet. Standaard zijn de waarden 5 en 15 geloof ik. Gooi deze iets omhoog.
View Rate & Sec Rate ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
dfr0st schreef op 22 April 2003 @ 03:48:

Hier 2 WIPs:
[afbeelding][afbeelding]
Dat vind ik nou een grappig mannetje :D

Wel animeren he :p en doe nog wat aan die skibril, die vind ik nog niet zo mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 22 April 2003 @ 09:54:
[...]

Vergis je niet, dat is geen master op universitair niveau. Op de universiteit haal je een master of science, hier iets anders en het is echt een stuk minder. Het is dan ook maar zes weken extra voor die master, geloof ik, tegen twee jaar op de universiteit. Ik was hier ook zeer verbaasd over, maar volgens mijn mentor op de Universiteit Utrecht zijn die masters veel lager. Dit komt doordat in het buitenland een master veel minder zegt: in Amerika schijnen masters in de verpleegkunde te bestaan, bijvoorbeeld, dat heb je hier niet.
Dus het komt er eigenlijk op neer dat je voor een opleiding met 3d ontwerpen/animeren op Universitair niveau naar het buitenland moet ? En mocht je dat niet willen, maar wel iets met 3d gebeuren, dat je dan de HBO moet doen ?
hmm, toch nog maar eens erg goed over na denken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 10:11:
[...]

View Rate & Sec Rate ;)
Dat waren ze ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, de model van men tank is zo ongeveer wel af :*) 8) :+ (nu et texturen nog):
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Churchill1%20-%20brazil6.jpg
en hier voor de grote versie:
http://www.theforumisdown...rchill1%20-%20brazil6.jpg

Et ding bestaat trouwes uit 88234 polygoontjes, is gerenderd met brazil in 9 mins en 45 secs

C&C is hartstikke welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eej... dat ziet er zeker wel hitsig uit :)

Zoals je al zei: nu alleen het texturen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

hij heet churchill. maar ik neem aan het een eigen ontwerp is ?

Aan het ontwerp zelf :
-voorop loopt het te recht, dat is niet goed voor je armor :)
-die inham is verloren ruimte
-geen raampjes ?
-loop ziet er niet uit alsof ie omhoog of omlaag kan :)
-boord mitrailleur :)
-vreemd aanbouwsel aan de zijkant zou ik op de achterkant plakken, maar das persoonlijk
-vind de bovenkant van de rups-banden wat saai/leeg
-mis sleep ogen

ok ik was dus met een sherman in de war :)
churchill is gewoon een lelijk ontwerp :P
-loop ziet er trouwens niet uit alsof ie omhoog of omlaag kan :)

maar hij ziet er zeker net uit !

[ Voor 18% gewijzigd door heuveltje op 22-04-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer een update, nog een arena en dansen maar :*) :*)

................. :z

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/3.JPG

bij d'r wenkbrauw zit nog een fout moet k nog effe iets aan doen

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/nit.JPG

testje met d'r kleren ging wel goed :Y)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/clothi.JPG

commentaar?????

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat morphen kan wel hoor ;)

keb zelf ook per char 8 morph targets ( hele lichaam + kop dus ;) ), ik had ze eerst boven de skin modifier staan ( misschien heb jij physic ofzow =f ) en toen ging ie idd weer trug naar de basic houding, morph modifier onder de skin modifier gegooid in de stack en voila :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op 22 April 2003 @ 12:04:
hij heet churchill. maar ik neem aan het een eigen ontwerp is ?

Aan het ontwerp zelf :
-voorop loopt het te recht, dat is niet goed voor je armor :)
-die inham is verloren ruimte
-geen raampjes ?
-loop ziet er niet uit alsof ie omhoog of omlaag kan :)
-boord mitrailleur :)
-vreemd aanbouwsel aan de zijkant zou ik op de achterkant plakken, maar das persoonlijk
-vind de bovenkant van de rups-banden wat saai/leeg
-mis sleep ogen

ok ik was dus met een sherman in de war :)
churchill is gewoon een lelijk ontwerp :P
-loop ziet er trouwens niet uit alsof ie omhoog of omlaag kan :)

maar hij ziet er zeker net uit !
Ja, zit veel eigen ontwerp in klopt idd. Ik zal er nog wel wat aan werken!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 12:10:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

commentaar?????
Het begint wat te worden :) volgens mij leeft ze alleen op nogal grote voet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

commentaar?????
Erg mooi alleen bij de eerste foto als je haar hele lichaam van het zijnaanzicht heb is er op haar linker voet iets raars, Ik weet niet of dit gewoon de reflectie is of dat haar voet gewoon door schoen heen komt :?
Verder is ie echt gaaf!

Ook weer ff een wipje van het hoofd maar das niks vergeleken met 3d God natuurlijk :P

Afbeeldingslocatie: http://www.bos-groep.com/Hoofd.jpg

Ook graag weer commentaar :9

[ Voor 3% gewijzigd door Weerz op 22-04-2003 14:21 ]

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 10:22:
[...]

Dus het komt er eigenlijk op neer dat je voor een opleiding met 3d ontwerpen/animeren op Universitair niveau naar het buitenland moet ? En mocht je dat niet willen, maar wel iets met 3d gebeuren, dat je dan de HBO moet doen ?
hmm, toch nog maar eens erg goed over na denken......
3d Maken is een kunstvorm, geen wetenschap. Universiteiten leiden wetenschappers op, mensen die onderzoek kunnen doen. Buiten het programmeren van 3d en 3d als onderdeel van de kunstgeschiedenis valt er weinig aan te onderzoeken. Het is dan ook logisch dat er geen universitaire opleiding is die 3d als hoofdmoot heeft.
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 10:59:
Nou, de model van men tank is zo ongeveer wel af :*) 8) :+ (nu et texturen nog):
[afbeelding]

Et ding bestaat trouwes uit 88234 polygoontjes, is gerenderd met brazil in 9 mins en 45 secs

Zo, zeer strak! Dat had ik niet achter je gezocht... ;)

Anyway, er is altijd wel iets niet goed:
-De details zijn niet overal even goed verdeeld. Met name bovenop de koepel lijkt het wel alsof er op gezette afstanden een random detail moest, probeer er daar wat meer/anders neer te zetten. Vooral schroeven denk ik, want die zie ik nu wel erg weinig.
-Zet de sample rate van Brazil wat hoger voor écht hoge kwaliteits-renders. Voor een WIP als deze kan het wel, maar bij betere renders mag ie wel wat vloeiendere schaduwen hebben.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

commentaar?????
Zeer netjes, maar haar huid op het gezicht is nog steeds een beetje plastic, hoewel ik niet precies weet hoe je dat zou kunnen verbeteren in dit geval. Misschien een fijne bump-map maken.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
@Weerz

Als je er wat aan hebt kan ik wel eens wat wireframes posten van het eerste hoofd wat ik ooit gemaakt heb:

*clickable
Afbeeldingslocatie: http://www.area3d.net/hiostu/head/head_text7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 10:59:
[afbeelding]

En textures zitten er nog niet op?
Vind um nu al super :D

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
hiostu schreef op 22 April 2003 @ 14:47:
@Weerz

Als je er wat aan hebt kan ik wel eens wat wireframes posten van het eerste hoofd wat ik ooit gemaakt heb:

*clickable
[afbeelding]
Mmmmm voel me gelijk zielig als ik dit zie :'(
Maar zou leuk zijn als je dat voor me zou willen doen kan ik ff kijken en checken wat ik nou fout doe ;)

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Weerz schreef op 22 april 2003 @ 15:02:
[...]
Mmmmm voel me gelijk zielig als ik dit zie :'(
Maar zou leuk zijn als je dat voor me zou willen doen kan ik ff kijken en checken wat ik nou fout doe ;)
Nee niet zielig voelen. Ik zal laten zien hoe dit hoofd erop het begin uitzag
Afbeeldingslocatie: http://www.area3d.net/hiostu/head1st_try_5.jpg

Mijn tip gebruik goede foto's als referentie en blijf proberen. Wees ook niet bang om dingen helemaal te verwijderen en opnieuw te doen. Enige tip, let goed op je edgeloops als dat goed gaat komt het gezicht bijna magisch tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Weerz schreef op 22 April 2003 @ 14:20:
[...]

Erg mooi alleen bij de eerste foto als je haar hele lichaam van het zijnaanzicht heb is er op haar linker voet iets raars, Ik weet niet of dit gewoon de reflectie is of dat haar voet gewoon door schoen heen komt :?
Verder is ie echt gaaf!

ja ik had de hele zooi gedraaid en is ie op sommige plaatsen (schoenen en haren) door elkaar gaan schuiven,.. dus bij de orginele is dit niet het geval ;)

je hoofd ziet er al veeeel beter uit dan de eerste keer dat je hem poste
nog een aantal kleine foutjes :+

-neusgaten zijn volgens mij te klein (kan k niet goed zien dus weet t niet zeker)
-hoofd is een beetje te puntig bovenop
- bij zijn kaaklijn loopt ineens een bobbel op zijn nek

maar het ziet er nou ingeval uit als een mensenhoofd :*) zeer goed gedaan
ga je er ook nog een lichaam aan maken maken of laat je hem zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Ik weet niet of ik er een lichaam aan ga maken denk het wel maar dat is ook moeilijk en dan moet ik weer hier 60000 wipjes laten zien zodat iedreen er gek van wordt 8)7

Maar ik denk wel dat ik het doe want ik maak dit voor een promotie cd en alleen een hoofd dat praat tja dat staat niet echt
En als het eenmaal zover is dan maak ik ook nog ff het kantoor na als ik er ooit goed in word :9
Maar blijf gewoon oefenen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

ik zou in het vervolg idd minder wipjes posten.. begint een beetje te vervelen op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.kishan.nl/bull.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kishan.nl/bull_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.kishan.nl/bull_3.jpg

Is nog W.I.P dus dont be to harsh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

ik ben ook maar een beetje aan het modelen gegaan en mijn kast nagemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.bays/Mijnkast.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.bays/mijnkast2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/m.bays/Mijnkast3.jpg

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Ok voor degene die er eventueel iets aan hebben. Een wireframe van het hoofd. Er zitten nog steeds fouten in, maar het was ook maar mijn eerste keer dat ik zoiets maakte.

*Clickable
Afbeeldingslocatie: http://area3d.net/hiostu/head/wire1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://area3d.net/hiostu/head/wire2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
Dit is de final van mijn fantasie kamer.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mwcmulders/zooi/41.jpg

Commentaar ?? ;)

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Creatief met houtsnijwerk...

Harley Fatboy (gedownload)
Afbeeldingslocatie: http://quickzone.cx/files/cherrywood-fatboy-small.jpg grotere versie

'51 Chevy (zelfgemaakt aan de hand van een tutorial en een schaalmodel)
Afbeeldingslocatie: http://quickzone.cx/files/cherrywood-small.jpg grotere versie

Zelfgemaakt, maar dat was al duidelijk, lijkt me :P
Afbeeldingslocatie: http://quickzone.cx/files/blocks-small.jpg grotere versie

[ Voor 81% gewijzigd door cappie op 23-04-2003 23:01 . Reden: effe extra plaatje d'r bij, en comments ]

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
WOW _/-\o_ ziet er goed uit cappie, die auto is zeer mooi gemoddeld en die blokjesdingen ;) zijn bijna fotorealistisch. Je hebt ook een behoorlijk mooie texture gebruikt!!

waar is dit btw mee gerenderd?

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein vraagje hoe kan je in 3dsmax dat bullettime effect krijgen
gewoon kei veel camera's neerpleuren of wat?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 15:15

Tim Schuhmacher

abasios

Dat is toch heel simpel. Je object niet animeren en je camera wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Er is ergens een plugin voor die dat heel handig voor je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 08:32:
http://www.the3dstudio.co...ktas)/tutorials.asp?ct=FX

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Verwijderd schreef op 23 April 2003 @ 08:32:
is toch niet zo heel erg moeilijk te verzinnen? Denk eens na wat er precies gebeurd.
Je ziet Neo heel langzaam bewegen en de camera er omheen.
Je moet dus het hoofdopbject langzaam laten bewegen (keyframes ver uit elkaar) en de camera sneller.

Okee, ik heb dus ook weer een vraagje :)
Ik ben nog steeds bezig met een robotarm en ik weet niet hoe ik iets aan moet pakken. Ik zal het verduidelijken met een paint-tekeningetje :p :
Afbeeldingslocatie: http://wieringen.dyndns.org/arjan/3dsmax/arm.jpg

Je ziet hier een deel van een robotarm die uit 3 delen bestaat. De dikkere zwarte lijn aan de buitenkant zijn dikke rubberen draden . Ik beweeg de hele robot met behulp van manipulators, alleen wil ik dat die draden buigen als de arm buigt. De draden zitten zoals je ziet vast voor en na de scharnier, dus daar moet ie buigen. Ik weet alleen in godsnaam niet hoe ik dat realistisch moet aanpakken. Ik heb me rotgezocht op internet, maar ik weet niet echt waar ik op moet zoeken. Constraints? Wire Parameters? Bend???? Weet iemand hoe?

[ Voor 47% gewijzigd door armageddon_2k1 op 23-04-2003 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Sander0105 schreef op 23 april 2003 @ 07:28:
[...]
WOW _/-\o_ ziet er goed uit cappie, die auto is zeer mooi gemoddeld en die blokjesdingen ;) zijn bijna fotorealistisch. Je hebt ook een behoorlijk mooie texture gebruikt!!

waar is dit btw mee gerenderd?
Lightwave all the way.. zonder bewerking naderhand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

armageddon_2k1 schreef op 23 april 2003 @ 09:40:
[...]

is toch niet zo heel erg moeilijk te verzinnen? Denk eens na wat er precies gebeurd.
Je moet dus het hoofdopbject langzaam laten bewegen (keyframes ver uit elkaar) en de camera sneller.

Ik ben nog steeds bezig met een robotarm en ik weet niet hoe ik iets aan moet pakken. Ik zal het verduidelijken met een paint-tekeningetje :p :
[afbeelding]

Je ziet hier een deel van een robotarm die uit 3 delen bestaat. De dikkere zwarte lijn aan de buitenkant zijn dikke rubberen draden . Ik beweeg de hele robot met behulp van manipulators, alleen wil ik dat die draden buigen als de arm buigt. De draden zitten zoals je ziet vast voor en na de scharnier, dus daar moet ie buigen. Ik weet alleen in godsnaam niet hoe ik dat realistisch moet aanpakken. Ik heb me rotgezocht op internet, maar ik weet niet echt waar ik op moet zoeken. Constraints? Wire Parameters? Bend???? Weet iemand hoe?
Ik geloof dat je dat met een morph modifier kan doen. Ik heb de help van 3dmax hier niet bij de hand, maar je kan in de help van 3dmax wel het 1 en ander erover vinden. Of effe zoeken met google ;)).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 08:11
Sander0105 schreef op 23 April 2003 @ 00:37:

[afbeelding]

Commentaar ?? ;)
Belichting is zeer mooi gedaan, alleen zijn die ramen niet een beetje hoog :? :P

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

armageddon_2k1 schreef op 23 April 2003 @ 09:40:
[...]

[afbeelding]

Ik zou zo zeggen (z.z.z.:p) probeer het eens met bones en de skin modifier.
Dat werkt zwaar relaxed :)
Gewoon de bones erin zetten, en zorgen dat de bones doen wat jij wil dat er gedaan moet worden (dus dat de bones alleen zo bewegen als jij wilt).
Dan doe je de skin modifier op je mesh (de kabel dus) en 'add' de bones die je net hebt gemaakt.
Dan werkt ie :)
Beetje tweaken misschien nog met de 'envelopes' maar dat zie je vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Die auto doet me ergens aan denken... Heb je die zelf gemoddelt?

Of heb je die aan de hand van de tutorial gemaakt? Of gewoon gedownload?

Maar in ieder geval is het texturen heeel mooi gedaan vind ik. Vooral de onderste plaat, erg realistisch.

[ Voor 14% gewijzigd door Barracuda_82 op 23-04-2003 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze lijken idd wel op elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
[...]

[afbeelding]

Niet met de morph-modifier in ieder geval :P

Met SimCloth gaat dat heel goed.

Deze tutorial;

http://www.3dluvr.com/content/article/87

Maar dan 2 keer een group maken, aan het begin en einde van je stukje rubber bij de scharnieren :) En een aparte group maken van alles vertices en experimenteren met "keep shape" per group.

Bones kan dus ook, zoals Xlerator zei, maar hier wiebelt 't wat realistischer.

[ Voor 7% gewijzigd door LiToKi op 23-04-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
[afbeelding]

Ik vind al die oplossingen met morph, bones en simcloth toch niet echt handig. Ik zou voor deze techniek gaan. Oftewel met een spline met linked xform.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Bedankt voor alle tips mensen :) Ik probeer het eerst met de Linked XForm van Oogst. Daarna ga ik het anders proberen door middel van bonen (omg, wat een fout werkwoord). Gewoon om ervaring op te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Oogst schreef op 23 April 2003 @ 18:06:
[...]

Ik vind al die oplossingen met morph, bones en simcloth toch niet echt handig. Ik zou voor deze techniek gaan. Oftewel met een spline met linked xform.
Niet om 't een of ander, maar SimCloth's vertex attach groups zijn hetzelfde, maar dan heb je nog extra van die secundaire beweging erbij.

Goed, die van jouw is makkelijker te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]armageddon_2k1 schreef op 23 April 2003 @ 09:40:
[...]

dat is niet t enige probleem (dat had ik inderdaad ook wel bedacht) maar bij ontplofingen en andere dingen die je niet langzamer kan animeren werkt die manier niet.

nog een vraag ben nu (voor t eerst) met spline modeling een hoofd aan het modeleren maar ik die vertexen niet welden ik klik er 2 aan en klik op weld en absoluut geen reactie alleen heel soms doet ie t ineens wel zal wel een domme vraag zijn maar k heb wel vette problemen mee :(

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
nog een vraag ben nu (voor t eerst) met spline modeling een hoofd aan het modeleren maar ik die vertexen niet welden ik klik er 2 aan en klik op weld en absoluut geen reactie alleen heel soms doet ie t ineens wel zal wel een domme vraag zijn maar k heb wel vette problemen mee
Als ik denk dat het is wat je fout doet, dan is het echt een beginnersprobleem met splines :)
Probeer jij een soort 3-puntsverbinding te maken? Als je dat probeert, dan doe je het fout. Splines kunnen geen 3-punsverbindingen hebben. Je kan ze alleen fusen en dat maakt bij een Spline Cage helemaal niks uit. Als je Surface gebruikt daarna, zal ie het gewoon goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie

cappie

all lowercase

Barracuda_82 schreef op 23 April 2003 @ 15:57:
[...]
Die auto doet me ergens aan denken... Heb je die zelf gemoddelt?

Of heb je die aan de hand van de tutorial gemaakt? Of gewoon gedownload?

Maar in ieder geval is het texturen heeel mooi gedaan vind ik. Vooral de onderste plaat, erg realistisch.
die chevy komt idd van die tutorial :)

deze Fatboy however heb ik gedownload:
Afbeeldingslocatie: http://quickzone.cx/files/cherrywood-fatboy-small.jpg
en alleen de texture van veranderd om te kijken hoe zoiets d'r uit zou zien :)

'k ben hooked aan die "polished cherrywood"-look :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

het ziet er idd wel mooi uit,
maar zet svp dan wel de uvw maps goed, nou lijkt het zo nep :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander0105 schreef op 23 april 2003 @ 00:37:

[afbeelding]

Commentaar ?? ;)
Mooie belichting, en die vloer ook . . very nice 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Hoi
Ik heb een probleempje met 3dmax :(
het lijkt wel of mijn video geheugen te weinig is oid :?
het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar het lijkt wel of mijn muis af en toe kleuren weggumt. :? iets is mooi donderrood gekleurd, ik kom er met mijn muis overheen en het raakt opeens zijn textures kwijt ?
ook als ik ergens polygonen bij zet, dat ik dan aan de achterkant gewoon textures van polygonen zie verdwijnen (ga ik dan naar die polygon kijken dan klopt het gewoon)

het probleem is het ergste in de perspective view, maar komt ook voor in de andere)

hier een plaatje (voor de goede orde deze hele wouldbefiat heeft 1 en hetzelfde material)
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~r.vandenheuvel/graphs/max-prob1.jpg

specs
driver directx 8.1
geforce 2 pro - 32mb
512mb ram (hij piekt momenteel op 300 gebruik)
en een amd 1200

wie weet raad ?

[ Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 24-04-2003 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Probleempje...
Ik ben een beetje bezig met het welden van vertices in max... Tot nu toe heb ik dit gedaan door 2 vertices te selecteren en dan op collapse te klikken maar dan krijg ik elke keer het verkeerde resusltaat:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/twalter/weldfout.jpg
in het onderste plaatje gaat de meshsmooth helemaal fout, zoals je ziet :(

Weet iemand hoe het wel/beter kan?... zodat dit bijvoorbeeld een heel lomp mandje wordt :/

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

heuveltje schreef op 24 April 2003 @ 21:06:
specs
driver directx 8.1
geforce 2 pro - 32mb
en een amd 1200
al eens nieuwe drivers geprobeerd? bv. op guru3d.com

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alientje schreef op 24 April 2003 @ 22:04:
Probleempje...
Ik ben een beetje bezig met het welden van vertices in max... Tot nu toe heb ik dit gedaan door 2 vertices te selecteren en dan op collapse te klikken maar dan krijg ik elke keer het verkeerde resusltaat:
[afbeelding]
in het onderste plaatje gaat de meshsmooth helemaal fout, zoals je ziet :(

Weet iemand hoe het wel/beter kan?... zodat dit bijvoorbeeld een heel lomp mandje wordt :/
Wat je in zo'n geval moet doen (denk ik, want het is niet helemaal duidelijk te zien)
is het tussenliggende polygon verwijderen, anders krijg je dit soort problemen. Max ziet het dan niet als 1 geheel (denk ik ?)
Dus éérst het/de polygon(en) verwijderen en dan pas de vertices welden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alientje

alientje

Hallo?

hardstikke bedankt!!!
eigenlijk best logisch :)

3d-en is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry

Jerry

Who?

heuveltje schreef op 24 April 2003 @ 21:06:
Hoi
Ik heb een probleempje met 3dmax :(
het lijkt wel of mijn video geheugen te weinig is oid :?
het is een beetje moeilijk uit te leggen, maar het lijkt wel of mijn muis af en toe kleuren weggumt. :? iets is mooi donderrood gekleurd, ik kom er met mijn muis overheen en het raakt opeens zijn textures kwijt ?
ook als ik ergens polygonen bij zet, dat ik dan aan de achterkant gewoon textures van polygonen zie verdwijnen (ga ik dan naar die polygon kijken dan klopt het gewoon)

het probleem is het ergste in de perspective view, maar komt ook voor in de andere)

hier een plaatje (voor de goede orde deze hele wouldbefiat heeft 1 en hetzelfde material)
[afbeelding]

specs
driver directx 8.1
geforce 2 pro - 32mb
en een amd 1200

wie weet raad ?
Te weinig geheugen lijkt me niet ;).
Heb je je computer overgeklokt? Videokaart overgeklokt?
Dit ziet er eerder uit als brak geheugen.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

alientje schreef op 24 April 2003 @ 22:05:
[...]

al eens nieuwe drivers geprobeerd? bv. op guru3d.com
Ik heb gewoon de laatste whql drivers van nvidia. maar zal eens wat oudere proberen. open gl kiezen heeft ongeveer gelijke problemen.
Mr_UnAnimouS schreef op 25 April 2003 @ 10:00:
[...]

Te weinig geheugen lijkt me niet ;).
Heb je je computer overgeklokt? Videokaart overgeklokt?
Dit ziet er eerder uit als brak geheugen.
video kaart niet overgeklokt.
pc een beetje (1200@1333)
zal hem eens terug draaien, maar hij doet het al een jaar prima, en is lekker koel. dus denk niet dat dat het is

maar ik ben fervent spelletjes speler, en ik heb daar geen problemen mee
(minus lage fps :( ).
heb gister ook 3dmark 2001 nog een keer gedraait, en ook die doet het nog prima :?

ga van de week eens terug naar 3dmax 4.1 kijken of dat scheelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
Heb ook nog een vraag, als ik een sphere in 2 delen snij door een aantal polygonen in het midden te verwijderen, hoe krijg ik die delen dan weer dicht/gesloten?
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.