[3d] post je 3d stuff maar weer - part 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.637 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

bioweb> En die armpjes, heb je dat al gechecked? :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

DarkX schreef op 13 April 2003 @ 11:54:
bioweb> En die armpjes, heb je dat al gechecked? :)
Als je op het plaatje hier kijkt:

Afbeeldingslocatie: http://www.biodome.nu/twotentacles.jpg

Dan zie je idd dat ze geen armpjes hebben ;). Alleen purple krijgt armpjes nadat ie van die drap gezopen heeft :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Juist, dat is al wat ik me meende te herinneren :) Dat was volgens mij de hele point van het spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Ben een Nokia 3310 aan het maken met 3dmax, ik heb dit al eens eerder gedaan met patches, dat ging wel aardig maar uiteindelijk was de mesh veeeslte high poly waardoor ik er weinig controle meer over had. (had toen ook wat minder skills).

Nu ben ik hem aan het box modelen en dat gaat me redelijk goed af tot nu toe, het moeilijkste deel heb ik gehad iig.

Het model is vrij clean dus heb er gelukkig heeeel weinig deukjes in zitten, de deukjes die er wel in zitten die kan ik straks weg werken door een beetje met de vertexes te spelen nog.

Afbeeldingslocatie: http://tec.xs4para.nl/random/nokia_testrender.jpg

Er moet nog best veel gebeuren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ziet er goed uit tec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook maar weer eens begonnen. Ik heb gelijk de overstap maar eens gemaakt, van MAX naar Maya.

Mijn 1e WIP in Maya
Afbeeldingslocatie: http://www.rwac.nl/gallery/pics/head.jpg
clickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

tec schreef op 13 april 2003 @ 14:33:
Ben een Nokia 3310 aan het maken met 3dmax, ik heb dit al eens eerder gedaan met patches, dat ging wel aardig maar uiteindelijk was de mesh veeeslte high poly waardoor ik er weinig controle meer over had. (had toen ook wat minder skills).

Nu ben ik hem aan het box modelen en dat gaat me redelijk goed af tot nu toe, het moeilijkste deel heb ik gehad iig.

Het model is vrij clean dus heb er gelukkig heeeel weinig deukjes in zitten, de deukjes die er wel in zitten die kan ik straks weg werken door een beetje met de vertexes te spelen nog.

[afbeelding]

Netjes man. Hoe pak je zoiets dan aan? Ik zou geen idee hebben hoe dat te doen...

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Netjes man. Hoe pak je zoiets dan aan? Ik zou geen idee hebben hoe dat te doen...
Je begint met 1 polygon (plane) en dan ga je extruden, chamferen, en vertexes slepen aan de hand van een bovenaanzicht van de telefoon en een echte 3310 :) met meshsmooth kun je het 'low poly' model dan highpoly maken. :)

[ Voor 22% gewijzigd door tec op 13-04-2003 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 23:26
Hier wat verbeteringen aan het hoofd iemand nog suggesties voor nog meer verbeteringen thx ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.bos-groep.com/Hoofd2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Weerz op 13-04-2003 17:31 ]

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

tec schreef op 13 April 2003 @ 16:55:
[...]

Je begint met 1 polygon (plane) en dan ga je extruden, chamferen, en vertexes slepen aan de hand van een bovenaanzicht van de telefoon en een echte 3310 :) met meshsmooth kun je het 'low poly' model dan highpoly maken. :)
:P Zover was ik al wel hoor :P
Maar ik bedoel, hoe doe je al die gaatjes het zelfde enzo.
En hoe zorg je dat dat rode en dat witte precies past.
En hoe doe je alles zo symetrisch etc...

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik ben nu enkele dagen met rhino aant stoeien, maar jammergenoeg zijn er niet ech lekkere tutorials voor geschreven :) althans, nog geen gevonden die mij echt liggen.

Het programma is iig geniaal voor bv. die telefoon. mooi programma, maar ik mis het intypen van getallen zoals je dat bij max doet.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tec schreef op 13 april 2003 @ 14:33:

[afbeelding]

Cool! Hij ziet er net uit of 'ie met de hand (markers) is getekend :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

XLerator schreef op 13 April 2003 @ 17:40:
[...]

:P Zover was ik al wel hoor :P
Maar ik bedoel, hoe doe je al die gaatjes het zelfde enzo.
En hoe zorg je dat dat rode en dat witte precies past.
En hoe doe je alles zo symetrisch etc...
Hey symetrische is gewoon een kwestie van eerst de ene kant modelen en daarna spiegelen, das makkelijk.

Dan de gaatjes, je modeld eerst 1 gaatje, daarna copy je het gat (de polygons waar het gat mee gemaakt is natuurlijk) en past je het een aantal keer op de plaatsen waar je het nog een keer wilt hebben, je moved ze op de juiste posities, brengt de omliggende vertexes in de juiste posities en weld het geheel weer terug aan de originele mesh.

Dat rode en witte precies late passen is gewoon een kwestie van slepen met vertexes totdat het lijkt dat het precies past, dus tot de randen net niet tegen elkaar aan komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Atgast schreef op 13 April 2003 @ 17:55:
ik ben nu enkele dagen met rhino aant stoeien, maar jammergenoeg zijn er niet ech lekkere tutorials voor geschreven :) althans, nog geen gevonden die mij echt liggen.

Het programma is iig geniaal voor bv. die telefoon. mooi programma, maar ik mis het intypen van getallen zoals je dat bij max doet.
Waarschijnlijk is het idd makkelijker om die telefoon te modelen met Rhino3D maar aangezien ik me momenteel wil storten op box modelen leek me dit wel een uitdaging (als ik die telefoon na kan modelen dan kan ik bijna alles na modelen, althans dat denk ik maar da zal wel weer vies tegenvallen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn nieuwe project natuurlijk nog niet helemaal af maar k wou t toch effe posten

nr1 (hier zitten nog wel fouten in maar het is allemaal nog niet af dus..)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/hgf.JPG

nr2 hoofdjes (over de wenkbrauwen ben k nog niet tevree)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/jh.JPG

nr3 (moeten nog veel meer kleren/spullen bijkomen)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/jhk.JPG

nr4 hoofd

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/ght.JPG

commentaar is welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 19:58:
mijn nieuwe project natuurlijk nog niet helemaal af maar k wou t toch effe posten

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

nr4 hoofd

[afbeelding]

commentaar is welkom
Waarom maak jij altijd naakte vrouwen ;)
Voor de rest: hij wordt mooi! Eeeeh, zij natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 19:58:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

nr4 hoofd

[afbeelding]

commentaar is welkom
:> zieter allemaal goed uit, alleen kan ze niet wat vrolijker kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan ik weer met iets, ik ben nu bezig met een tank(alweer....), maarja, deze moet realistish worden en er moeten geen Bert en Ernie inkomen of zo :)

Edit: Lama, ik heb et al...

Edit 2: Een WIP dan:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Churchill1%20-%20brazil2.jpg
:) Oordeel zelf, er moet nog heeeel veeeeel gebeuren.
Ik heb brazil ook maar ff getest op deze en ik vin et wel mooi eigenlijk :)

Srry dat dit de layout zo verpest.....

[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Laatst online: 28-05-2024
Kan iemand me misschien uitleggen hoe ik een '3d lijn', soort van ingedrukte lijn in een object krijg in 3ds max?

Afbeeldingslocatie: http://www.vype.nl/rickw/Untitled-2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TangLeFuzZ schreef op 13 April 2003 @ 22:29:
Kan iemand me misschien uitleggen hoe ik een '3d lijn', soort van ingedrukte lijn in een object krijg in 3ds max?

[afbeelding]
verplaats de edges/vertices zo, dat de edges op de plaats zitten waar jij de 'indeuk' wilt hebben, dan moet je die edges selecteren, dan chamfer, en dan de polys die ontstaan zijn selecteren en extrude naar binnen doen. (dit allemaal in edit mesh dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 22:38:
[...]

verplaats de edges/vertices zo, dat de edges op de plaats zitten waar jij de 'indeuk' wilt hebben, dan moet je die edges selecteren, dan chamfer, en dan de polys die ontstaan zijn selecteren en extrude naar binnen doen. (dit allemaal in edit mesh dus)
Ok thnx, ik zal er eens wat mee experimenteren... zonet wat geprobeerd, maar dat leek nog niet echt op hoe ik het voor me zie, maar dat lag aan mezelf :)

Hoe krijg ik trouwens teksten vast op een object?

Edit; nu ik toch bezig ben, nog een vraag dan maar ;)
LiToKi, ik bedoelde laatst een licht effect zoals onderstaande, dit heb ik met bomb nog niet voor elkaar gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://www.vype.nl/rickw/licht.gif

Edit; arc rotate lijkt ineens inverted te staan, ik weet niet waar het door komt, maar hij draait iig de andere riching op (dan ik gewend ben), waar kan ik dit instellen?

[ Voor 56% gewijzigd door TangLeFuzZ op 14-04-2003 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-10 20:37

hrr

Have a nice Day

prob met dit

in perspectief view zie ik dus wel mijn text. maar in front etc. niet ... sorry voor misschien noob vraag... maar weet iemand wat ? ps. aan de achterkant zie ik ook geen texture [edit] moet ik natuurlijk wel 2 sides texture aanzetten :Z maar nu nog dus dat ik in front en top etc. ook texture zie :)

2de edit ; toch maar verder kijken dan mijn neus lang is ; heb het al gevonden , rechter muis op bijv. fron , dan other , dan : facet :)

[ Voor 37% gewijzigd door hrr op 13-04-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 12:25
TangLeFuzZ schreef op 13 April 2003 @ 22:47:
[...]

Ok thnx, ik zal er eens wat mee experimenteren... zonet wat geprobeerd, maar dat leek nog niet echt op hoe ik het voor me zie, maar dat lag aan mezelf :)

Hoe krijg ik trouwens teksten vast op een object?

Edit; nu ik toch bezig ben, nog een vraag dan maar ;)
LiToKi, ik bedoelde laatst een licht effect zoals onderstaande, dit heb ik met bomb nog niet voor elkaar gekregen:

[afbeelding]
Ohw zoiets, dat zou ik sowiezo niet met 3D doen, tenzij je 't wilt animeren ofzo.

Het binnenste van dat licht effect, die ringen, kan je wel met 3D doen, maar da's ff tricky. In 't kort:

Dan moet je een particle generator (spray bijvoorbeeld) linken aan een dummy en die dummy animeren langs een pad (met een path constraint), een cirkel-achtig pad in dit geval dan. Dit kan/moet je maken van een spline.

Vervolgens een wit materiaal maken, volledig witte illumination en effect channel 1 geven (of welk nummertje je dan ook wilt). Dit materiaal geef je aan de particle spray.

Zet die path constraint op de waarde die je wilt.

Dan bij rendering -> effects een light effect toevoegen, namelijk een glow. Deze glow bij "scene" hetzelfde nummertje geven als je effect channel van je witte material.

Renderen maar, volg je 't nog? :p

Je moet dan wel veeeel experimenteren met de instellingen van de glow en de particle spray. En waarschijnlijk een boel opzoeken in de max help :p

Verder zou je nog wat omni lights kunnen neerzetten en die vervormen/scalen totdat ze langwerpig en dun zijn, en deze volumetric (ofzo) light kunnen geven.

Al met al; een rotklus, ga lekker photoshoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Okay thanks, dat is inderdaad een beste klus als je het met max zou doen :)
Dan maar in PS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tec schreef op 13 April 2003 @ 14:33:

[afbeelding]

ziet er goed uit! heel presies. :) meschien een wireframe om te kijken hoe efficent je het hebt gedaan? :)

nice work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Bestaan er trouwens 'third-party' utilities die 3ds max models kunnen renderen? (het liefst in meerdere stukken?)
3ds max loopt bij mij best vaak vast / is niet vooruit te branden als ik behoorlijk grote scenes probeer te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TangLeFuzZ schreef op 14 april 2003 @ 01:15:
Bestaan er trouwens 'third-party' utilities die 3ds max models kunnen renderen? (het liefst in meerdere stukken?)
3ds max loopt bij mij best vaak vast / is niet vooruit te branden als ik behoorlijk grote scenes probeer te renderen.
computer specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 19:38
Weerz schreef op 13 april 2003 @ 17:31:
Hier wat verbeteringen aan het hoofd iemand nog suggesties voor nog meer verbeteringen thx ;)

[afbeelding]
Ogen zien er een beetje onnatuurlijk uit. En de bovenlippen hebben wat werk nodig. Je bovenlippen zijn nooit rond namelijk :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Dat is het 'm juist, ik heb een net nieuwe pc :)

Pentium 4 2.4 GH
512 MB DDR
Radeon 9700 PRO

Kan iemand me trouwens nog uitleggen hoe je teksten in max op een object vast krijgt?

Het lijkt me niet dat de weg via materialen de enige is.....aangezien je ook tekst in max zelf kunt maken :)

[ Voor 32% gewijzigd door TangLeFuzZ op 14-04-2003 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Bedoel je teksten als textures of teksten als object?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 00:38:
[...]

ziet er goed uit! heel presies. :) meschien een wireframe om te kijken hoe efficent je het hebt gedaan? :)

nice work
thx :)

Hierbij een wireframe van de mesh voor meshsmooth:

Afbeeldingslocatie: http://tec.xs4para.nl/random/nokia_wire.jpg

Hij is vrij clean, ben alleen nog niet echt tevreden over het gedeelte waar het schermpje in zit, het cleanen daarvan komt nog. De rest van de mesh is wel okay. Grootste deel van de polygonen zijn squares, waar perse nodig heb ik triangles gebruikt, maar hier wil ik later nog even mee puzzelen om te kijken of ik daar ook squares van kan maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

TangLeFuzZ schreef op 14 April 2003 @ 09:07:
[...]

Dat is het 'm juist, ik heb een net nieuwe pc :)

Pentium 4 2.4 GH
512 MB DDR
Radeon 9700 PRO

Kan iemand me trouwens nog uitleggen hoe je teksten in max op een object vast krijgt?

Het lijkt me niet dat de weg via materialen de enige is.....aangezien je ook tekst in max zelf kunt maken :)
je kunt text alignen aan een object..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Weerz schreef op 13 april 2003 @ 17:31:

Afbeeldingslocatie: http://www.bos-groep.com/Hoofd2.jpg
De anatomie van een hoofd is erg moeilijk en ik kan dan ook niet alles goed benoemen, maar wanneer ik naar je hoofd kijkt, dan vind ik dat er nog verre van overtuigend uitzien. Daarom heb ik geprobeerd zoveel mogelijk dingen te noemen waarvan ik denk dat ze nog niet goed zijn.

Ik heb even een random foto van het web genomen ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.lincolnps.org/HighSchool/treeve/face.jpg

-In jouw plaatje staan de ogen veel te ver uit elkaar en zijn ze iets te klein.

-De ogen in je plaatje steken ver uit het hoofd, bij een echt gezicht zitten ze er veel meer in geïntegreerd dan dit.

-Bij jouw plaatje komen de lippen gek samen. In het punt waar ze samenkomen is in het echt geen bobbel meer te zien tegenover de wang, bij jouw wel.

-Kijk eens naar die foto naar die lijn rechts van de neus tot rechts van de lip. Niet iedereen heeft hem zo extreem, maar hij is er wel, probeer die eens in je gezicht te maken.

-De wenkbrauwen maken in het echt niet zo'n grote bocht naar beneden in het midden: ze lijken veel meer door te lopen dan dit.

-Bovenin de neus, vlak voor waar de neus overloopt in het voorhoofd, valt hij een klein stukje terug, daar zit een soort kuiltje tegenover het voorhoofd.

-De afstand in de hoogte tussen de wenkbrauwen en de ogen is in het echt veel kleiner dan bij jou, er zit bij jou echt een grote afstand tussen.

-Het oor is nu een los object, bij een echt mens loopt dat gewoon netjes over in het hoofd.

-De nek in je plaatje is vierkant met afgeronde hoekjes, in het echt istie veel meer gewoon rond.

-Uiteraard moeten er nog wenkbrauwen, haar, en een mooie texture op, maar dat wist je zelf waarschijnlijk ook al. :)

Hopelijk kun je hier iets mee.
Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 10:42:
...
Ik heb trouwens nog een vraag:
Hoe kan ik deze auto in een omgeving zetten zonder die helemaal te moeten modellen ?
Gewoon 1 plane met daarop een plaatje wil niet lukken, dat ziet er verre van realistisch uit.....
...
Meerdere renders maken en die in Photoshop gebruiken om je plaatje goed te maken. Nuttig zijn:
-gewone render;
-alpha-render zonder ondergrond, die je dus kunt gebruiken om in de gewone render de ondergrond weer te laten verdwijnen;
-schaduw-render die je in Photoshop kunt gebruiken als darken layer voor de schaduwen onder de auto en er om heen, dit kun je gemakkelijk maken door de auto spierwit te maken en de ondergrond ook, zodat er allaen donker is waar er schaduw is op de grond.

Deze layers kunnen trouwens allemaal gemakkelijker gedaan worden dan ik nu beschrijf in Brazil, maar ik weet niet precies hoe dat werkt.
TangLeFuzZ schreef op 13 April 2003 @ 22:29:

[afbeelding]
Of gewoon een bump-map gebruiken, dat is vaak ook genoeg, zeker bij tekst.
TangLeFuzZ schreef op 14 april 2003 @ 01:15:
Bergen. Wat dacht je van Brazil, bijvoorbeeld. Die kan ook zonder GI renderen. Moray kun je bij mijn weten ook loslaten op MAX-files.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
tec schreef op 14 April 2003 @ 11:07:
[...]

je kunt text alignen aan een object..
Wist ik niet... zal het eens uitproberen!
Oogst schreef op 14 April 2003 @ 11:33:
[...]

Of gewoon een bump-map gebruiken, dat is vaak ook genoeg, zeker bij tekst.

[...]

Bergen. Wat dacht je van Brazil, bijvoorbeeld. Die kan ook zonder GI renderen. Moray kun je bij mijn weten ook loslaten op MAX-files.
Thnx, werkt goed! :)

Trouwens, ik kijk er volgens mij de hele tijd gewoon langs heen, want ik kan maar niet vinden waar ik een object z'n ID op kan geven....kan iemand me even de weg wijzen? :)

Edit; hoe gebruik ik Brazil nou eigenlijk?

[ Voor 4% gewijzigd door TangLeFuzZ op 14-04-2003 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Objects ID is te vinden bij:
-klik met rechtermuisknop op object
-Properties
Daar staat et ergens :)

En Brazil:
-In da renderschermpie
-menu current renderers
-bij de procuction brazil assignen

Dan komen er een hele hoop options waarmee je gewoon wat moet experimenteren.
Kijk vooral goed bij Luma Server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Even tussendoor he, hoe noem je die 'objecten' die bestaan uit ronde vormen, soort organisme. euh, druppelvormige rondingen ...

Je ziet ze ook wel eens op flyers e.d.

Hoe maak je ze nou precies in max?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm...Even een Super n00b-ish vraagje:
Ik heb besloten 3dsmax ook maar weer eens uit de kast te halen en het eens te proberen. Dus ik ben leuk begonnen om m'n eigen schaak set in elkaar te flansen, alleen ik stuit al meteen op prblemen :)... De meeste heb ik zelf na een tijdje zoeken wel gevonden, maar dit kan ik toch echt niet vinden:
On the Geometry rollout, turn on Attach, and then click each of the other splines that make up the outline.

Now the pawn outline is a single object.
allemaal leuk en aardig, maar wat en waar is de geometry rollout???

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de edit mesh modifier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even direct uit 3dsmax:

Edit mesh:
Vertex
Edge
Face Polygon
Element

maar niks met geometry ofzoow :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Recht (default) in het vak waar al de opties staan, daar (waarschijnlijk) ff naar beneden scrollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

FragNeck schreef op 14 April 2003 @ 16:36:
Even tussendoor he, hoe noem je die 'objecten' die bestaan uit ronde vormen, soort organisme. euh, druppelvormige rondingen ...

Je ziet ze ook wel eens op flyers e.d.

Hoe maak je ze nou precies in max?
Probeer eens bij Particles te kijken - volgens mij zoek jij iets in de zin van "Metaballs". :)

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.dutch3d.nl/tut/i/index.6.jpg

snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OOOW....Nou zie ik 'm 8)7 8)7 Hadden ze wel iets duidelijker neer mogen zetten daar, nogal n00b onvriendelijk zo ;)

[ Voor 251% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer eens een vraagje voor de max-kenners hier :)
Ik ben bezig om voor natuurkunde warme en koude luchstromen te animeren in max. De luchtstromen geef ik schematisch weer met pijlen met een kleur. Nou heb ik ook een object waar de lucht zou moeten opwarmen. Het zou natuurlijk erg mooi zijn om koude lucht een blauwe pijl te geven en warme lucht een rode.
Maar hoe animeer ik dit handig ? (ik wil het dus liever niet met de hand doen, das nogal een werk voor 50 pijlen......)

Ik zie trouwens net dat max al 3x achter elkaar crasht tijdens het renderen van de animatie :'( Al na een paar frames...... hoe kan dat nou weer ? (ik heb trouwens wel vaker last met de instabiliteit van max 5.1 ......)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 11:06

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Verwijderd schreef op 13 april 2003 @ 16:06:
Ik ben ook maar weer eens begonnen. Ik heb gelijk de overstap maar eens gemaakt, van MAX naar Maya.

Mijn 1e WIP in Maya
[afbeelding]
clickable
Komt me bekend voor dit....thehobbitguy.com isn't it?

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 17:27:
Ik ben bezig om voor natuurkunde warme en koude luchstromen te animeren in max. De luchtstromen geef ik schematisch weer met pijlen met een kleur. Nou heb ik ook een object waar de lucht zou moeten opwarmen. Het zou natuurlijk erg mooi zijn om koude lucht een blauwe pijl te geven en warme lucht een rode.
Maar hoe animeer ik dit handig ? (ik wil het dus liever niet met de hand doen, das nogal een werk voor 50 pijlen......)

Ik zie trouwens net dat max al 3x achter elkaar crasht tijdens het renderen van de animatie :'( Al na een paar frames...... hoe kan dat nou weer ? (ik heb trouwens wel vaker last met de instabiliteit van max 5.1 ......)
bij lines, een aantal lijnen tekenen waar de pijlen moeten lopen (voor verschillende routes, verschillende lijnen) en dan de lijnen die op een pad moeten selecteren, naar het motion panel gaan (rechts naast modifier panel, dat rode fietswieltje) dan assign controller (dat driehoekje) ->path constraint geloof ik, en bij pick path kies je het goede path, en dan met meerdere pijlen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 17:45:
[...]

bij lines, een aantal lijnen tekenen waar de pijlen moeten lopen (voor verschillende routes, verschillende lijnen) en dan de lijnen die op een pad moeten selecteren, naar het motion panel gaan (rechts naast modifier panel, dat rode fietswieltje) dan assign controller (dat driehoekje) ->path constraint geloof ik, en bij pick path kies je het goede path, en dan met meerdere pijlen....
Dat had ik al gedaan :P Het ging mij om het animeren van de kleur.
Misschien had ik het een beetje omslachtig beschreven maar dit is waar ik vast loop:
Als objecten langs een ander object komen (bijv. een kachel) dan moeten ze van kleur veranderen.

@3Dioot hieronder:
tsja, kan wel , maar niet minder dat 30. En ze circuleren ook nog eens, dus de kleur telkens met de hand veranderen is wel een erg langdurige klus.......

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow sorry, (EDIT: ik lees het weer verkeerd :( )

maar kan je niet wat minder pijlen nemen?

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej!!! Eindelijk is m'n pion af (niet echt perfect ofzoow, maar goed...)

Afbeeldingslocatie: http://www.hvoskuil.com/tweak/Pion.jpg

De belichting had niet slechter gekund (echt wel iets van 3000 lampen op staan) maar goed, ik doe nog wel eens een keer de belichting tutorial(s) ;). Hij ziet er trouwens wel goed uit met alleen een Red Channel, is er een manier om hem zo te saven??

*kijkt even op de klok* Damn!! bijna een uur over da *** ding gedaan, en het ziet er nog niet eens goed uit 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem :

Sinds ik Max5 gebruik krijg ik van deze _hele_ irritante diagonale lijnen door een box (of ander object) zeer vervelend als je met veel segmenten werkt, iemand een idee hoe ik dat weg krijg ?

(plaatje komt zo, server ligt down)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Script freak je pion.jpg moet Pion.jpg zijn.

[ Voor 38% gewijzigd door tec op 14-04-2003 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tec schreef op 14 april 2003 @ 18:01:
Script freak je pion.jpg moet Pion.jpg zijn.
whoops, ik kan zelf niet zien of het plaatje werkt aangezien de server in mijn netwerk zit, dus hij werkt nooit :\ (allemaal van die vage ip probleempjes)... Dank je voor de waarschuwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 17:59:
Probleem :

Sinds ik Max5 gebruik krijg ik van deze _hele_ irritante diagonale lijnen door een box (of ander object) zeer vervelend als je met veel segmenten werkt, iemand een idee hoe ik dat weg krijg ?

Ga naar Customize -> Preferences -> viewports -> Configure driver (onderaan) -> Use triangle strips uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 18:05:
[...]

Ga naar Customize -> Preferences -> viewports -> Configure driver (onderaan) -> Use triangle strips uitzetten.
Erg bedankt :) eindelijk van die rommel af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jagermeister1 schreef op 14 april 2003 @ 17:33:
[...]
Komt me bekend voor dit....thehobbitguy.com isn't it?
Ja, klopt helemaal ;).

Weet iemand, hoe je de pivot om z'n eigen as kan draaien in maya?
Ik kan het nergens vinden, het lijkt er op dat het niet kan.

Dat zou wel wat minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Laatst online: 11:06

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 18:38:
[...]

Ja, klopt helemaal ;).

Weet iemand, hoe je de pivot om z'n eigen as kan draaien in maya?
Ik kan het nergens vinden, het lijkt er op dat het niet kan.

Dat zou wel wat minder zijn.
Ziet er goed uit wat je gemaakt hebt. Ik heb die tut ook eens geprobeerd, maar jouw resultaat is beter dan mijn resultaat destijds. Hij was opzich wel goed hoor, maar ik kreeg het oog niet goed!!

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

almost finished.........
nog effe wat tattoo's en natuurlijk haar schoenen en klaar is ie :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/uploa1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/uploe1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/nu.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/uploa3.JPG

nou haar nog riggen en er een echte scene en animatie van maken :9
k weet nu al zeker dat ik super veel problemen krijg met animeren lukt me eigenlijk bijna nooit 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 17:27:
...
Ik zou hiervoor met Photoshop een plattegrond van de kleuren maken en die op een lamp die er recht bovenop schijnt zetten. Vervolgens maak je je pijlen wit en zorg je dat de lamp alleen de pijlen include. Dan is hun kleur afhankelijk van hun positie.
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 17:59:
Probleem :

Waarschijnlijk is je probleem te vinden in het Display-paneel (rechts in beeld) en dan onder Display Properties aanvinken Edges Only.
edit:
Laat maar dit, je had hem blijkbaar elders al gevonden.
Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 19:09:
almost finished.........

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

k weet nu al zeker dat ik super veel problemen krijg met animeren lukt me eigenlijk bijna nooit 8)7 :X
De huid hier schreeuwt gewoon nog om een mooie texture, het is zonde van je mooie model dat ze er nu nog erg uitziet als een plastic barbipop door het ontbreken van een goede texture. Verder zeer strak!

[ Voor 27% gewijzigd door Oogst op 14-04-2003 19:23 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 12:52
Ik ben momenteel aan het afstuderen aan een nieuw stationsontwerp. Van dit ontwerp gaan we ook een 3d tekening maken met AutoCAD Inventer en 3DMax. Nu vroeg ik me af of een van jullie misschien beschikt over een 3d (nederlands) treinmodel?
Dat zou echt geweldig zijn, want op heel internet is er geen een te vinden :'(
We hebben ook al diverse architectenbureau's geprobeerd en Chirs Longhurst wou ook zijn modellen niet vrijgeven, dus ja waar haal je zoiets?

The JavaScript GoT Tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm...weer even een n00b vraagje... Ik ben nu begonnen aan de tutorial van oogst, aangezien ik dacht dat ik er wel wat van op zou steken (Wat ik 10x meer heb gedaan dan ik ooit verwacht had, ode aan oogst _/-\o_) maar ik krijg nu altijd als ik 2 objecten over/door elkaar heen laat geen een beetje een rare (lelijke :|) mix van kleuren. zoals dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.hvoskuil.com/tweak/oogst.jpg

Is er een simpele manier om dit tegen te gaan, of hoort dit???
En nog een klein probleempje, Ik heb m'n venster om m'n raam heen iets te dun gemaakt, is er een makkelijke manier om 'm wat dikker te maken? of moet ik even terug gaan en het over doen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Verwijderd schreef op 14 april 2003 @ 20:42:
Euhm...weer even een n00b vraagje... Ik ben nu begonnen aan de tutorial van oogst, aangezien ik dacht dat ik er wel wat van op zou steken (Wat ik 10x meer heb gedaan dan ik ooit verwacht had, ode aan oogst _/-\o_) maar ik krijg nu altijd als ik 2 objecten over/door elkaar heen laat geen een beetje een rare (lelijke :|) mix van kleuren. zoals dit:

[afbeelding]

Is er een simpele manier om dit tegen te gaan, of hoort dit???
En nog een klein probleempje, Ik heb m'n venster om m'n raam heen iets te dun gemaakt, is er een makkelijke manier om 'm wat dikker te maken? of moet ik even terug gaan en het over doen?
Twee objecten door elkaar heen is gewoon altijd een probleem, wanneer de vlakken exact op hetzelfde punt staan. Je kunt dan of één van de twee objecten deleten, of ze extact dezelfde texture meegeven zodat de mix niet zichtbaar is. Daat laatste wordt in deel 2 van de tut dan ook gedaan.

Selecteer heel het venster, druk op edit mesh, selecteer de binnenste vertices en scale die wat kleiner. Met zijn alleen tegelijk dus.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oogst schreef op 14 April 2003 @ 20:48:
[...]

Twee objecten door elkaar heen is gewoon altijd een probleem, wanneer de vlakken exact op hetzelfde punt staan. Je kunt dan of één van de twee objecten deleten, of ze extact dezelfde texture meegeven zodat de mix niet zichtbaar is. Daat laatste wordt in deel 2 van de tut dan ook gedaan.

Selecteer heel het venster, druk op edit mesh, selecteer de binnenste vertices en scale die wat kleiner. Met zijn alleen tegelijk dus.
oke, thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

almost finished.........

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Geile inkijk :P Maareh, die pijltjes he, hoe kunnen die zo alle kanten opwijzen? Zwaartekracht doet toch vermoeden dat ze gewoon op een hoopje gaan zitten, en niet zoals hier alle kanten op in een schuine koker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
DarkX schreef op 14 April 2003 @ 20:56:
[...]

Geile inkijk :P Maareh, die pijltjes he, hoe kunnen die zo alle kanten opwijzen? Zwaartekracht doet toch vermoeden dat ze gewoon op een hoopje gaan zitten, en niet zoals hier alle kanten op in een schuine koker.
En ga die pijltjes dan maar stuiterend animeren tijdens het rennen... :P (gelukkig zijn daar dynamics)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Mja, en feitelijk moet er meer stuiteren tijdens rennen :9

En die band moet d'r linkertiet ook enigzins pletten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
DarkX schreef op 14 April 2003 @ 21:02:
Mja, en feitelijk moet er meer stuiteren tijdens rennen :9

En die band moet d'r linkertiet ook enigzins pletten :)
subtiel onder woorden gebracht :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik heb eindelijk eens tijd gehad om Maya op mijn PC te repareren. Mijn eerste 2 'improvisaties op tutorial': www.bartcoppens.be/trap1.png www.bartcoppens.be/trap2.png (ja, 't is een beetje groot, maar ik wilde eens kijken hoe die renderopties e.d. werkten :+ )
Overigens heb ik ook een vraagje: waar in de documentatie staat uitgelegd hoe je reflecterende materialen maakt? Ik had geprobeerd om 2 spiegels te maken, maar ze weerspiegelden niks (en dan zijn het natuurlijk geen spiegels meer ;) )

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Error323
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-03 14:14

Error323

d-_-b

update
Afbeeldingslocatie: http://www.revonx.com/~personal/folkert/wips/hand1.jpg

github.com/Error323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
Netjes, ziet er erg goed uit... ik heb alleen het gevoel dat de vingers iets te lang zijn ten opzichte van de handpalm, ben ik de enige, of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Laatst online: 08-10 09:02

dfr0st

Geel is mooier

Bart Coppens schreef op 14 April 2003 @ 21:31:
waar in de documentatie staat uitgelegd hoe je reflecterende materialen maakt? Ik had geprobeerd om 2 spiegels te maken, maar ze weerspiegelden niks (en dan zijn het natuurlijk geen spiegels meer ;) )
Object -->rechter muisknop --> materials --> assign new material --> blinn

Reflectivity op 1 zetten voor volledige spiegeling.

Dan in "Render Globle Window" bij "Raytracing Quality" raytracing aanzetten.

kweet niet meer of je "Raytracing" apart moest downloaden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 12:25
Mooi weer, maar vind de vingers ook te lang...

Verder zit er nog een rare kronkel onder de handpalm (recht onder de pink zeg maar).

Heb je ook een rendertje van de bovenkant? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
dfr0st schreef op 14 April 2003 @ 22:49:
[...]

Object -->rechter muisknop --> materials --> assign new material --> blinn

Reflectivity op 1 zetten voor volledige spiegeling.

Dan in "Render Globle Window" bij "Raytracing Quality" raytracing aanzetten.

kweet niet meer of je "Raytracing" apart moest downloaden.
Bedankt, het werkt (direct ff uitgeprobeerd: www.bartcoppens.be/bolletje.png (stukjes van de weerspiegelde bollen zijn om de een of andere reden niet altijd helemaal scherp lijkt het, dat moet ik eens uitzoeken ;) )

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Weer ff een update! Heb geprobeerd alle problemen te fixen behalve het oor dan daar moet ik gewoon meer tijd aan besteden!
Heb de wenkbrauwen,lippen en ogen veranderd hoop dat het er nu een beetje beter uit ziet.

Ik heb alleen problemen met de ogen zelf De iris die nu grijs is heb ik een texture voor gemaakt in photoshop maar krijg deze niet over de iris heen als texture ;( en krijg de cornea niet goed doorzichtig dus heb ik nu maar even weg gelaten :D

Afbeeldingslocatie: http://www.bos-groep.com/hoofd2.JPG
Nou ik hoor het wel als het weer niet goed is thx

Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Tutorial "It's all in the eye's" volg die maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

almost finished.........

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

uhmm...en pijlen zitten andersom in de koker...als je nu een pijl pakt haal je je hand open :X verder met ik het met de opmerking eens dat je absoluut een mooie huidtexture moet gebruiken...dat doet zoveel met je model!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weerz
Sorry ben ik vergeten erbij te zetten dat is de tutorial voor de ogen die ik gedaan heb! Alles liep goed todat ik de textures van de iris moest doen en de cornea shader dat lukt me niet en echt een duidelijke tutorial is het niet als je een newbie bent! (vind ik dan) O-)

Hoop dat iemand een betere heeft want die kan ik niet vinden alleen van comet-cartoons maar das niet de bedoeling moet een echte realistische ogen hebben met die glans erin.

Thx in ieder geval TEC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 13:03:
[...]

uhmm...en pijlen zitten andersom in de koker...als je nu een pijl pakt haal je je hand open :X verder met ik het met de opmerking eens dat je absoluut een mooie huidtexture moet gebruiken...dat doet zoveel met je model!
Hmm, Als je de pijlen er andersom in doet en je moet snel een pijl pakken, dan kan de hele pijlenkoker aan de weerhaakjes van je pijl blijven hangen.
:P

Maar voor het zicht heb je gelijk, het zal er beter uitzien me de punten naar benee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand een turtorial of tips geven over hoe ik een mooie huid texture kan maken?
en dat van die pijlen heb ik al gefixt, het probleem met die kleren dat ze niet strak genoeg zitten is zo verholpen... als ik die sim cloth plugin heb (k heb mijn pc leeg gemaakt en netwerk werkt niet meer grr) met sim cloth passen de kleren precies op het lichaam nog effe w8ten dus.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weerz schreef op 15 April 2003 @ 12:23:

[afbeelding]
er zijn nog steeds een aantal fouten,

-ik zou zijn mond in het midden niet aan elkaar vast maken, dus gewoon de vetexen in het midden van z'n mond verwijderen
-je kan hem ook beter meteen een nek geven kan je zijn kaaklijn beter zijn
-ik zou hem voortaan renderen met een witte achtergrond (tenminste een lichtere achtergrond als zwart)
-je ooghoeken moeten daar in de buurt van zijn neus omlaag gaan (waar je traanbuisjes zitten) in de plaats van omhoog
-ik zou zijn oog texture nog vervangen (zijn meestal niet grijs-zwart ;) )

maar hij is al stukken beter als de eerste keer dat je hem poste
dus keep it up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Weerz schreef op 15 April 2003 @ 12:23:
Weer ff een update! Heb geprobeerd alle problemen te fixen behalve het oor dan daar moet ik gewoon meer tijd aan besteden!
Heb de wenkbrauwen,lippen en ogen veranderd hoop dat het er nu een beetje beter uit ziet.

Ik heb alleen problemen met de ogen zelf De iris die nu grijs is heb ik een texture voor gemaakt in photoshop maar krijg deze niet over de iris heen als texture ;( en krijg de cornea niet goed doorzichtig dus heb ik nu maar even weg gelaten :D

[afbeelding]
Ja, is al een flink stuk beter! Nog steeds twee dingetjes te zeuren, op de ogen en de huid-texture na:
-een gemiddelde neus is bovenin nog veel dunner dan dit, dus het deel van de neus dat precies tussen de ogen zit, dat is dunner en valt wat naar binnen;
-de lippen zijn nog steeds een beetje gek tegenover de huid, echte lippen lopen meer over in de huid.

Maareuh: keep up the good work!
Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 14:19:
kan iemand een turtorial of tips geven over hoe ik een mooie huid texture kan maken?
Ik zou het sowieso indelen in stukjes: texture voor hoofd, texture voor lichaam. En dan voor het hoofd een cylindrical UVW-map. Die dan met texporter exporteren en in Photoshop er kleuren op tekenen. Kijk naar foto's en in de spiegel om het subtiele kleurenspel in de huid te zien.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

voor mensen die gezichten aan het maken zijn:

hoofd tutorial

skin tutorial

[ Voor 3% gewijzigd door tec op 15-04-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Heb vandaag ff een Interieurperspectief ingeleverd op school. Bedoeling was om een Centraalperspectief te maken. dus vanaf ooghoogte een gebouw inkijken. (dit alles met de hand in perspectief) Geen zin in. Had al mooi modelletje dus vandaar deze maar. Wordt wel gewaardeerd door leraar dus. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.clubs.nl/ClubsData/188506/incoming/Interieur500.jpg

ps. * HyperTrophy bedankt het Alfa College voor hun aanwezige Inktjet plotter. HP Designjet 450C
owja.... de inkt is bijna op! :*)

[ Voor 16% gewijzigd door HyperTrophy op 15-04-2003 16:18 . Reden: Inkt is bijna op!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een WIP van men Churchill-tank:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Churchill1%20-%20brazil3.jpg
Ik heb de kanten ff gecopied zodat et een beetje op een tank gaat lijken.
Er moet nog veel gebeuren natuurlijk.
Nou ja, geef jullie mening! :)

Nog een vraagje trouwes:
als ik een render opsla in max als .jpg krijg ik van die niet scherpe resultaten, als ik em als .bmp opsla en dan in fotosoep weer als .jpg is alles wel gewoon scherp. Iemand een idee hoe ik et meteen goed op kan slaan zonder fotosoep?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec

tec

TEC

Verwijderd schreef op 15 april 2003 @ 17:07:
[afbeelding]

Nog een vraagje trouwes:
als ik een render opsla in max als .jpg krijg ik van die niet scherpe resultaten, als ik em als .bmp opsla en dan in fotosoep weer als .jpg is alles wel gewoon scherp. Iemand een idee hoe ik et meteen goed op kan slaan zonder fotosoep?
De jpg exporter van max is gewoon brak, learn to live with it. Je rupsbanden zien er prima uit tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Je kan als het goed is JPG instellingen veranderen in Max. Moet je daar maar even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
De JPG-exporter is idd brak in MAX, heel simpel. En voor wie denkt dat JPG overal hetzelfde is: mooi niet. Bepaalde tabellen die nodig zijn bij de compressie zijn niet gedefinieerd in de standaard en mogen dus zelf gekozen worden door alle gebruikers.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen ik ben net begonnen met het spelen met 3D Studio Max 5.1 O-)

Hebben jullie misschien tips voor iemand die totaal geen modelling experience heeft ? :) Heb ik wel een goede versie(de nieuwste dat wel, hoeft niet perse goed te zijn)?

Ik ben nu vooral bezig met de interface te leren kennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3dbuzz.com video trainingen de de tutorials van oogst... das het beste begin voor allen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Ja ik heb een tip.
Oefen veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XLerator schreef op 15 April 2003 @ 19:18:
Ja ik heb een tip.
Oefen veel :P
meer iets van veel geduld :) ik ben te enthousiast, en raak dan teleur gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-10 20:24
Hehe vandaag mijn Maya 4.5 boek binnen gekregen, alleen eerst leren voor Calculus morgen :(

Wel zelf beetje zitten kloten met tuts op i-net maar boek lijkt me toch fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 April 2003 @ 17:07:
[afbeelding]

Nog een vraagje trouwes:
meschien niet na elke vertex die je verschuift een nieuwe wip posten :) nee maar ik zou gewoon helemaal geen wips posten eigelijk.. dan blijft het resultaat het mooist \o/ nu ziet iedereen alles beetje bij beetje erbij komen en dan is het op het eind niet zo "spectaculair" als dat je het in 1 keer post :)

ik heb ook besloten geen wips meer te posten :) aleen op me website zet ik af en toe wat neer :) zolang je het spannend houwd is het resultaat het mooist dinik altijd :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2003 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Ik zit een beetje te spelen met deze tut om een beetje handig te worden met bones (voor contest no.10 ;)) maar loop grandioos vast bij stap 11. M'n been beweegt namelijk (ipv fout) helemaal _niet_ mee. :(
Iemand suggesties? Als ik met de envelopes ga schuiven wordt m'n been ook amper 'rood' maar blijft zo goed als blauw (geen invloed dus) terwijl m'n bones echt midden in m'n been getekend zijn. :|
Als een screenshot helpt wil ik er wel ff eentje maken...
[edit]
...klik hier voor een screenshotjuh, ik heb ff m'n bones naar buiten bewogen en zoals je ziet gaat er niks mee :/

[ Voor 26% gewijzigd door wacco op 15-04-2003 20:12 ]

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maak maar een screenshot.. ik denk dat ik het al zie denkik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

ik had nix te doen en had zin om wat te klooien :)

Afbeeldingslocatie: http://boon.superkoe.com/robot.jpg

ja er zit een gat in:) en ja ik doe het (veels te) weinig... :/

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Hmm... na het verwijderen van de skin, het toevoegen van een meshsmoot (en uitzetten) en het weer toevoegen van de skin (en bones en IK) gaan er plots wel dingen meebewegen. :/

...don't ask...

Ik ga ff verder prutsen, misschien dat het nog wat wordt vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wacco schreef op 15 April 2003 @ 20:04:
Ik zit een beetje te spelen met deze tut om een beetje handig te worden met bones (voor contest no.10 ;)) maar loop grandioos vast bij stap 11. M'n been beweegt namelijk (ipv fout) helemaal _niet_ mee. :(
Iemand suggesties? Als ik met de envelopes ga schuiven wordt m'n been ook amper 'rood' maar blijft zo goed als blauw (geen invloed dus) terwijl m'n bones echt midden in m'n been getekend zijn. :|
Als een screenshot helpt wil ik er wel ff eentje maken...
[edit]
...klik hier voor een screenshotjuh, ik heb ff m'n bones naar buiten bewogen en zoals je ziet gaat er niks mee :/
Dat probleem had ik ook! :)
En et is heel makkelijk op te lossen :)
Je hebt een edit mesh modifier gebruikt en vertex sub-object level aan laten staan, nu is skin alleen van toepassing op de geselecteerde vertices die je bij edit mesh hebt geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco

wacco

cli, hlt.

Ahh... ik dacht al zoiets, maar toen ik een andere subobject wilde selecteren (na het skinnen) kon ik niks anders meer kiezen (wilde poly kiezen, stond er niet meer).
Nou ja, hij werkt nu. En het ziet er allemaal ook wel redelijk sweet uit (vind ik...) dus ik ga ff een stukje proberen te animeren en dan post ik zometeen wel ff een filmpje van een lopend been :P

-edit-
filmpje
Ehm, hij 'loopt' ;) (kuch) een beetje (kuch kuch) vreemd. En verder vind mijn peecee divxjes zwaar irritant dus weet ik niet of het filmpje blijft haken halverwege (been moet tot helemaal rechts lopen) of dat het aan mijn pc ligt... maar ja.

Nu nog een goed origineel object bedenken en ik kan meedoen met de contest :9

[ Voor 36% gewijzigd door wacco op 15-04-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Again een probleem :+ :

Swift 3D daarnet "gekregen" van iemand , maar bij de install zoekt hij naar een versie van 3dmax 3 , 3.1 of 4 , maar ik heb 5 , kan dit geen kwaad ? :)

niet dat mijn max zometeen fucked up is ofzo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-10 09:57
Een middagje werk, m'n versterker.
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/wip8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/wip9.jpg
en een foto om te vergelijken:
Afbeeldingslocatie: http://www.sansui.us/images/AU7900_Series/au5900_3.jpg

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14