als dat nederlands is moetik toch naar de dokter
Dit is overduidelijk een enorm zware Z-buffer-fout. Welke driver heb je momenteel gekozen voor de viewports en welke videokaart heb je?Qylos schreef op 05 April 2003 @ 18:34:
[...]
Correct
Waar slaat dit nou op? Er zitten 1000000 weergavefouten in m'n render terwijl dat eerst niet was. Volgens de wireframe zou alles moeten kloppen
[afbeelding]
edit:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
sry ik word hier gewoon erg nijdig over...
Als ik in de perspective viewport de view verander dan schokt ie helemaal heen en weer![]()
![]()
![]()
Selecteer je object, klik met links op rotate en dan met rechts op rotate, krijg je gewoon een intype-menuutje te zien.TangLeFuzZ schreef op 06 April 2003 @ 12:58:
Kan iemand me vertellen hoe ik in Max op kan geven hoeveel graden ik een object wil laten draaien?
Kan hem wel handmatig draaien, maar hij moet exact 90 graden worden gedraaid...
Poeh hè, weet je wel hoe groot het caustics-menu is in de render-dialogue? Ik geloof er niks van dat je serieus hebt gekeken, want het staat er zo groot dat je er gewoon niet overheen kunt kijken als je écht serieus aan het zoeken bent geweest.Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 13:34:
ik heb nu dus brazil 1.0, maar zit hier ook caustics in? want kan het nergens vinden....kheb de manual ook al gelezen, maar kan het daar ook niet vinden
Wat bij dit soort booleans vak goed helpt is het object waaruit je wilt knippen genoeg polygonen geven. Geef hem er zoveel dat alle gaten omsloten worden door hun eigen polygonen. Dus dat twee verschillende knipsels nooit dezelfde polygoon in het basisobject doorknippen. Dan kun je doorgaans al een heel stuk verder komen.Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 16:48:
[...]
Ik ben bezig met een wapen maken, maar als ik dan een stuk of 50 cilinders eruit wil boolean dan na een paar keer gaat die geen zijkant polygonnen maken in de gaten, hier een voorbeeld van een goed gat en een zonder zijkant polys: [afbeelding]
Hoe zorg ik ervoor dat die ze wel maakt?
Maar 50 cylinders booleanen, dat is wel erg veel. Kun je niet een stukje doen als los object en dat dan heel vaak copiëren? Dat werkt namelijk waarschijnlijk beter.
Geen auto, maar wel een goed begin voor iedere n00b: de tut-serie in mijn sig.Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 18:11:
Zo zo ik heb zelf ook eens 3d max uit de kast gehaalt en ik ga ook eens even expirimenteren. Ik kan het nog helemaal niet maar nu ik zie wat je er allemaal mee kan wil ik het best eens even gaan proberen. Ik kan namelijk gewoon abstracte dingen maken zoals op Voidix want dat is allemaal niet zo moeilijk maar het moddele van een auto, tank, gun enz kan ik nog niet echt.
Iemand nog tips voor het beginnen van moddelen van een auto ofzo ?
Ik zie ook dat bv bij een auto je 3 plaatjes gebruikt van de zijkant, bovenkant, voorkant .. Maar hoe kom je daar allemaal aan ?
Simcloth is gratis en werkt enorm goed. Met stitch heb ik geen ervaring.Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 18:37:
klein vraagje![]()
waarmee kan je het beste kleren maken/animeren
met stich of gewoon sim cloth????????????????????
Je probleem is waarschijnlijk dat je gewoon in de atmospherical of environmental dialogue een bitmap kiest. In plaats daarvan kun je beter in de material editor een bitmap-map neerzetten en dan in de atmospheric dialogue die bitmap-map kiezen. Dan kun je in de material editor instellen dat de mapping moet gebeuren niet op explicit UVW of object XYZ, maar op environment en dan spherical. Dan draait ie mooi mee. Bij screen, waar environmental mapping standaard op staat, draait ie ook niet mee.Qylos schreef op 06 April 2003 @ 20:01:
Ik hoop dat dit niet een te makkelijke vraag is. Als ik in een scene een achtergrond instel zoals bijvoorbeeld een paar sterren en dan een camera neerzet en een animatie maak waarbij de camera gedraaid wordt dan bewegen de sterren niet mee. Dit is natuurlijk vrij logisch en het ziet er raar uit als ik dan bevoorbeeld de camera naar een planeet laat draaien. Dan lijkt het net alsof de planeet aan het bewegen is. Bij 3dmax zitten er een paar space scene waar de achtergrond met sterren wel meebeweegt maar ik kan er niet veel uit opmaken hoe ze dat gedaan hebben. Hoe krijg ik het zo dat de achtergrond ook meebeweegt?
edit
Ik heb nu de Video Post functie ontdekt. Als ik random stars aan een geanimeerde camera toevoeg kan ik de stars renderen maar ik kan het niet als een bestand opslaan. Ook als ik de scene render zie ik de sterren niet.
Tja, Poser... Dit soort plaatjes zijn heel gemakkelijk te maken en laten je niet veel ruimte. Je kunt niet veel meer instellen dan de houding, het is toch wel erg beperkt en daardoor saai. Als je serieus met 3d aan de slag wilt, probeer dan eens een ander pakket. En nee, Bryce is niet het pakket dat ik bedoel, das Poser voor landschappen.Rickyboy schreef op 06 April 2003 @ 21:01:
Hier mijn beloofte creaties...
Het zijn maar wat tryouts hoor...En zoals je ziet ben ik pas een beginner
[afbeelding]
Voor de mensen die de originele formaten willen, klik HIER
Oh ja, en je hoeft natuurlijk niet alles bold te zetten, dat is zo schreeuwerig.
[ Voor 9% gewijzigd door Oogst op 06-04-2003 22:20 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik ben bezig met het materialiseren/texturen van mijn theater, zie hier de vorderingen:

De foyer

De garderobe

De vide/bar

nog een keer de vide.
Veel volgt nog.

De foyer

De garderobe

De vide/bar

nog een keer de vide.
Veel volgt nog.
tja...
Verwijderd
jouw theater?Sander0105 schreef op 06 April 2003 @ 22:54:
Ik ben bezig met het materialiseren/texturen van mijn theater, zie hier de vorderingen:
[afbeelding]
De foyer
[afbeelding]
De garderobe
[afbeelding]
De vide/bar
[afbeelding]
nog een keer de vide.
Veel volgt nog.
doe wat aan de belichting
Haha niet mijn eigen theater hoor, wel een eigen ontwerp, voor een studieopdracht...Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 23:11:
[...]
jouw theater?cool
![]()
doe wat aan de belichtingwat shadows
Belichting moet nog veel aan gedaan worden. Ik ga van de week uitzoeken wat voor een soort lampen etc. er in moeten komen. Ik ga zowiezo proberen met mental ray te werken.
Zo komt het er van buiten uit te zien.

tja...
1) Als je bedoeld of het met Poser kan >> JaAllochtoon schreef op 06 April 2003 @ 21:27:
1) kan je me poser ook animeren?
2) btw je bold functie knop hangt
Als je bedoeld of ik et kan >> Beetje
2) kewl, Windows knop, Bold knop.....wordt nog es wat die keyboards van tegenwoordig
[ Voor 4% gewijzigd door Rickyboy op 07-04-2003 00:05 ]
Naar mijn mening kun je met Poser juist erg veel als het om 3D Character Design gaat. Tuurlijk kun je Poser niet met andere programma's vergelijken. En Poser is ook niet meer dan mensen maken. Maar als jij een huis maakt in Maya / 3DSmax en je wilt er mensen inzetten, dan denk ik dat Poser een perfect programma is om daarbij te gebruiken: Erg makkelijk, niet duur, genoeg exporteer-mogelijkheden. En Poser is erg snel in het maken van een mens in tegenstelling tot bijvoorbeeld Maya.Oogst schreef op 06 April 2003 @ 22:17:
Tja, Poser... Dit soort plaatjes zijn heel gemakkelijk te maken en laten je niet veel ruimte. Je kunt niet veel meer instellen dan de houding, het is toch wel erg beperkt en daardoor saai. Als je serieus met 3d aan de slag wilt, probeer dan eens een ander pakket. En nee, Bryce is niet het pakket dat ik bedoel, das Poser voor landschappen.(En mooie landschappen ook, daar niet van.
)
Oh ja, en je hoeft natuurlijk niet alles bold te zetten, dat is zo schreeuwerig.
mijn eindresultaat van een seminar Maya op school:

tja het was maar een weekje

tja het was maar een weekje
-
Heb 'm zojuist in het contest-topic gepost. Model-werk is klaar (misschien nog wel iemand een idee voor het symbooltje helemaal bovenaan
). Alleen dat texturen, en vooral het licht. Pfoeh. Comments daarover dan ook meer dan welkom 

net iets anders
close-up
@Nealzie: ehm, wat voor pc heb je. (hoe kom je aan zulke hoge rendertijden
)
net iets anders
close-up
@Nealzie: ehm, wat voor pc heb je. (hoe kom je aan zulke hoge rendertijden
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
kazaa?? (lite!Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 12:10:
[...]
ja, in de winkel..![]()
die plugins kan je niet in de albert heijn kopen ofzo hoor. alleen via de officiele website, en dan alsnog zou ie $750 USD kosten. iets wat ik er in ieder geval niet voor over heb.
??? Hahaha, dit is de eerste keer dat iemand denkt dat ik het niet zelf heb geanimeerd. Natuurlijk heb ik het wel zelf geanimeerd. Alles is door mijzelf gekeyframed. Als ik de standaard bip files had gebruikt zag het er allemaal wel wat beter uit hoor (check het lopen aan het begin bijvoorbeeld, had ik ook in footstep mode kunnen doen, of een motion capture file kunnen gebruiken, maar ik heb het toch zelf gekeyframed). Maar goed, ik vind het eigenlijk wel een compliment dat je denkt dat ik de standaard (motion captured)bips heb gebruikt.Oogst schreef op 01 april 2003 @ 18:33:
[...]
Zo, best wel vet geanimeerd, maar hoeveel heb je daarvan nou eigenlijk zelf geanimeerd? Is dit helemaal zelf gedaan, dan vet respect man! Maar het ziet er op zich wel een beetje uit als standaard-bewegingen die al in character studio zitten of ergens anders, dus ik ben benieuwd.Vooral ook omdat je modelling en belichting absoluut niet in verhouding tot de animatie-kwaliteit zijn.
Reden dat mijn animaties er beter uit zien dan mijn models/textures/lighting is gewoonweg omdat ik een animator ben, geen modeller. Ik animate al 3 jaar ofzo, en dat model is pas mijn 2e character. Sinds ik met 3d bezig ben heb ik zowat alleen de bipeds zitten animaten (op mijn site staan nog wat oudere biped anims). Modellen moet ik nog leren, en daar ben ik momenteel ook erg druk mee zodat mijn volgende short er veel beter uitziet. Binnenkort laat ik wel wat wips zien...
Verwijderd
Erm kwa design kan je er (voorzover ik weet) niet veel meer wat kleertjes heen en weer gooien. Design == ontwerp, poser != zelf mensjes maken......Rickyboy schreef op 07 April 2003 @ 00:37:
[...]
Naar mijn mening kun je met Poser juist erg veel als het om 3D Character Design gaat.
(ik begrijp wat je bedoelt (denk ik) maar je formuleert het wat krom)
Oeps
Maar die tutorial vind ik wel het makkelijkste van alle auto tutorials die er zijn.
Ziet er netjes uit. Alleen een opmerking... Hij zweeft! Als je goed naar de schaduw kijkt zie je dat er iets niet klopt. Met anderde woorden. Check je belichting/schaduwen even. Verder issie oke!!inquestos schreef op 07 april 2003 @ 00:59:
Heb 'm zojuist in het contest-topic gepost. Model-werk is klaar (misschien nog wel iemand een idee voor het symbooltje helemaal bovenaan). Alleen dat texturen, en vooral het licht. Pfoeh. Comments daarover dan ook meer dan welkom
[afbeelding]
net iets anders
close-up
@Nealzie: ehm, wat voor pc heb je. (hoe kom je aan zulke hoge rendertijden)
tja...
Daar ga je de fout in, met Poser kun je juist vrij weinig als het om 3D Character Design gaat. Je maakt de mensen namelijk niet, ze staan er al standaard in (misschien kun je ze iets dikker maken enzo maar ERG veel aanpassen is er niet bij, en als dat wel zo is, dan blijft het nog bij aanpassen). Wat je met poser doet is gewoon standaard modellen een houding geven (das dan ook meteen wat het woord poser inhoud).Rickyboy schreef op 07 April 2003 @ 00:37:
[...]
Naar mijn mening kun je met Poser juist erg veel als het om 3D Character Design gaat. Tuurlijk kun je Poser niet met andere programma's vergelijken. En Poser is ook niet meer dan mensen maken. Maar als jij een huis maakt in Maya / 3DSmax en je wilt er mensen inzetten, dan denk ik dat Poser een perfect programma is om daarbij te gebruiken: Erg makkelijk, niet duur, genoeg exporteer-mogelijkheden. En Poser is erg snel in het maken van een mens in tegenstelling tot bijvoorbeeld Maya.
Je hebt wel gelijk op het gebied van scenes vullen met mensen met verschillende posen.
Maar nogmaals het MAKEN van een mens dat doe je niet in poser, dat doe je in Maya/3Dmax/XSI/Lightwave of een ander goed 3d pakket waar je veel vrijheid mee hebt.
Net wiel, al lijkt de band niet echt van rubber.. maar dat komt door dat specular highlight ding denk ik. Verder lijken de schroefgaten in het midden van de velg ovaal te zijn maar dat kan aan het camera standpunt liggen misschien.hiostu schreef op 07 April 2003 @ 09:34:
ok ff een render van de wielen en materialen die ik denk ik voor mijn dodge viper ga gebruiken:
* tec = clickable
[afbeelding]
Je kunt met Poser juist helemaal geen character Design doen. Je kunt alleen andermans characters gebruiken, niet zelf characters ontwerpen. En doordat er die standaard-models zijn zien poser-models er bij iedereen hetzelfde uit. Inderdaad zijn er wel gevallen waarin Poser handig is, maar met creativiteit heeft het vrij weinig te maken, daarvoor is het te beperkt. Nou heeft een visualisatie-bureau natuurlijk weinig interesse in creativiteit en des te meer in deadlines halen Daarvoor is Poser dan ook geschikt. Maar de meeste mensen hier werken niet naar deadlines toe bij de 3d-dingen die ze hier maken.Rickyboy schreef op 07 april 2003 @ 00:37:
[...]
Naar mijn mening kun je met Poser juist erg veel als het om 3D Character Design gaat. Tuurlijk kun je Poser niet met andere programma's vergelijken. En Poser is ook niet meer dan mensen maken. Maar als jij een huis maakt in Maya / 3DSmax en je wilt er mensen inzetten, dan denk ik dat Poser een perfect programma is om daarbij te gebruiken: Erg makkelijk, niet duur, genoeg exporteer-mogelijkheden. En Poser is erg snel in het maken van een mens in tegenstelling tot bijvoorbeeld Maya.
Het lopen is inderdaad wat houterig, maar sommige van de mep-bewegingen vind ik toch wel heel erg netjes gedaan. Je bent één van de weinigen hier die beter kan animeren dan modellen, vandaar dat ik bij je modelling-kwaliteiten verwachtte dat je vast niet zelf had geanimeerd. Maar de animaties vind ik nog steeds best wel netjes.bones schreef op 07 April 2003 @ 09:14:
[...]
??? Hahaha, dit is de eerste keer dat iemand denkt dat ik het niet zelf heb geanimeerd. Natuurlijk heb ik het wel zelf geanimeerd. Alles is door mijzelf gekeyframed. Als ik de standaard bip files had gebruikt zag het er allemaal wel wat beter uit hoor (check het lopen aan het begin bijvoorbeeld, had ik ook in footstep mode kunnen doen, of een motion capture file kunnen gebruiken, maar ik heb het toch zelf gekeyframed). Maar goed, ik vind het eigenlijk wel een compliment dat je denkt dat ik de standaard (motion captured)bips heb gebruikt.
Reden dat mijn animaties er beter uit zien dan mijn models/textures/lighting is gewoonweg omdat ik een animator ben, geen modeller. Ik animate al 3 jaar ofzo, en dat model is pas mijn 2e character. Sinds ik met 3d bezig ben heb ik zowat alleen de bipeds zitten animaten (op mijn site staan nog wat oudere biped anims). Modellen moet ik nog leren, en daar ben ik momenteel ook erg druk mee zodat mijn volgende short er veel beter uitziet. Binnenkort laat ik wel wat wips zien...
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Hardstikke fancypim schreef op 07 April 2003 @ 10:34:
Ik heb brazil net ontdekt, en ben behoorlijk onder de indruk
[afbeelding]

[ Voor 14% gewijzigd door tec op 07-04-2003 10:59 ]
Verwijderd
@Nealzie: Die kleur groen van je tafel is wel een goede keus voor de zijkanten van je glasplaat, selecteer de bovenkant van de glasplaat (polys) en geef die een nieuwe surface (in max moet je geloof ik eerst die polys losmaken van de rest van de glasplaat, maar dat weet ik niet zeker)
Geef die nieuwe surface glaskenmerken maar dan zonder groen.
Hetzelfde doe je met de onderkant van de glasplaat.
@Pim: Dat ziet er niet uit Pim
Geef die nieuwe surface glaskenmerken maar dan zonder groen.
Hetzelfde doe je met de onderkant van de glasplaat.
@Pim: Dat ziet er niet uit Pim
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 13:43 ]
Poging om met één lichtbron zonlicht in een interieur na te bootsen. En das nog knap lastig
.
Lege kamer:

Kamer met meubels (in PS brightness/contrast en hue (overdreven) aangepast):
Lege kamer:

Hey dat ziet er leuk uit! Ik vind die metale cilinders als tafeltjes bijzonder modern, heel erg mooi.handige_harrie schreef op 07 April 2003 @ 13:58:
Poging om met één lichtbron zonlicht in een interieur na te bootsen. En das nog knap lastig.
Lege kamer:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Oh Yes, very nice.handige_harrie schreef op 07 april 2003 @ 13:58:
Poging om met één lichtbron zonlicht in een interieur na te bootsen. En das nog knap lastig.
Lege kamer:
[afbeelding]
[afbeelding]
Op hoeveel procent staat die ene lichtbron ?
Ik sta op het punt hetzelfde te gaan doen in Lightwave.
Mocht je handige tips hebben dan hoor ik die graag
Ik ben bezig met een 206, ik zit alleen met het volgende probleem; er ontstaat een gat in m'n bumper zodra ik meshsmooth er overheen gooi, zie:

wordt:

Hoe kan dit? Volgens mij is alles namelijk gewoon goed met elkaar verbonden.

wordt:

lijkt mij dat je toch ergens nog losse vertexes hebt.. zou ze nu maar ff nalopenTangLeFuzZ schreef op 07 april 2003 @ 15:06:
Ik ben bezig met een 206, ik zit alleen met het volgende probleem; er ontstaat een gat in m'n bumper zodra ik meshsmooth er overheen gooi, zie:
[afbeelding]
wordt:
[afbeelding]
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
soms komen zulke grappen ook door dubbele vertexes.. keer gewoon heel de midden lijn selecteren en op weld klikken, doet ie het dan nog.. dan selecteer je gewoon alle vertexes en klik je op weld (dan heb je iig geen dubbele meer).
Light:Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 14:53:
Oh Yes, very nice.
Op hoeveel procent staat die ene lichtbron ?
Ik sta op het punt hetzelfde te gaan doen in Lightwave.
Mocht je handige tips hebben dan hoor ik die graag
heel licht geel, op 770%
volumetric (visible) licht
area shadow
Muur texture (material):
wit op 105-110%
GI generate 85%
GI recieve 100%
GI saturation 25%
Vloer texture (material):
GI generate 100%
GI recieve 120%
GI saturation 40%
GI render settings:
strength 100%
accuracy 75%
diffuse depth 7
stochastic samples 750
min. resolution 20
max. resolution 200
Misschien dat je er iets aan hebt, ik heb geen verstand van LW.
Voor meer info en goede pogingen van anderen:
http://www.cgtalk.com/showthread.php?s=&threadid=53611
Hmm, ik heb de hele middenlijn ge-weld, maar het gat was er nog steeds.
Als ik dit zo bekijk, dan zie ik ook geen losse of verkeerde vertexes (middenlijn is geselecteerd);

Het is vaak ook zo irritant om de goeie camera positie in te nemen, argh
Als ik dit zo bekijk, dan zie ik ook geen losse of verkeerde vertexes (middenlijn is geselecteerd);

[ Voor 5% gewijzigd door TangLeFuzZ op 07-04-2003 15:28 ]
Verwijderd
Het kan ook zijn dat er nog een polygoontje staat, waarvan de normaal de andere kant op staat dan de rest van de polygonen. Bekijk datzelfde stuk eens vanaf de binnenkant van de auto. Als je geen doublesided materials gebruikt hebt, zou je dan in principe geen vlakken meer kunnen zien.TangLeFuzZ schreef op 07 April 2003 @ 15:06:
Volgens mij zijn beide helften niet geattached...TangLeFuzZ schreef op 07 April 2003 @ 15:27:
Hmm, ik heb de hele middenlijn ge-weld, maar het gat was er nog steeds.
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Dankje Harry, ik zal spoedig wat w.i.p.'s tonen.
Enneh, wat het verschil tussen 3DMax en Lightwave betreft, de basics verschillen niet veel
Over die render tijden... een pIII 850 en een geforce 2 
En dat groene zijkant verhaaltje... thx, ik ga het zo proberen !

En dat groene zijkant verhaaltje... thx, ik ga het zo proberen !
Attached of niet, het gat blijft er zitten... ik zal nog wel 's ff extra goed zoeken naar een losse vertex oid
Nog 1 vraag trouwens, ik heb in de bumper heel erg veel zitten kloten met edges en heb er nu een groot aantal zitten die ik weg wil hebben, hoe doe ik dit zonder dat het vlak waar de rand aan zit mee gaat?
Ik bedoel; ik heb een vlak met in het midden daarvan 3 edges, die 3 edges wil ik weg halen, en het vlak moet gewoon zo blijven.
Zie de edges in de rode cirkel:

je kunt die edges selecteren en dan gewoon op invisible zetten..TangLeFuzZ schreef op 07 April 2003 @ 15:58:
[...]
Attached of niet, het gat blijft er zitten... ik zal nog wel 's ff extra goed zoeken naar een losse vertex oid
Nog 1 vraag trouwens, ik heb in de bumper heel erg veel zitten kloten met edges en heb er nu een groot aantal zitten die ik weg wil hebben, hoe doe ik dit zonder dat het vlak waar de rand aan zit mee gaat?
Ik bedoel; ik heb een vlak met in het midden daarvan 3 edges, die 3 edges wil ik weg halen, en het vlak moet gewoon zo blijven.
[afbeelding]
Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?
edge selecteren en op REMOVE klikken. Houd in de gaten dat je op die manier de vertexes niet meeneemt dus dat het kan zijn dat je daarna even vertexes moet cleanen.
[ Voor 64% gewijzigd door tec op 07-04-2003 16:00 ]
Verwijderd
He thnx ik zal er eens naar kijken .. En engels maakt ook niets uit hoor want dat is toch allemaal niet zo moeilijk aangezien mijn 3dmax ook engels is
check mijn sig aubVerwijderd schreef op 07 April 2003 @ 15:38:
...wat het verschil tussen 3DMax en Lightwave betreft...
Maar het klopt dat de basics in grote lijnen hetzelfde zijn
Wedden dat ik met een PIII 850 met evenveel geheugen en een SiS 4MB gfx-kaart even snel kan renderen als jij.
Thnx, ik kom er alleen net achter dat het niet eens edges zijntec schreef op 07 april 2003 @ 16:00:
edge selecteren en op REMOVE klikken. Houd in de gaten dat je op die manier de vertexes niet meeneemt dus dat het kan zijn dat je daarna even vertexes moet cleanen.

In edges mode:

In vertex mode:

Ik kan ze dus niet selecteren en verwijderen...
het zijn triangles.. die hoef je dus ook niet te verwijderen, het 3d pakket zet die er neer om vlakken op te delen in driehoeken.. btw is het aan te raden om in het onderste plaatje die hele grote polygon (horizontaal) in het midden op te delen in vierkanten door middel van die verticale edges door te trekken naar boven.
Verwijderd
Ik heb hier meteen erg goede ideetjes bij.. (ik denk aan reclame) Ik zou wel in contact met jou willen komen. mailme claassen@netcollective.nlVerwijderd schreef op 01 april 2003 @ 20:56:
Nou ik ben weereens ergens aan begonnen terwijl ik geen flauw idee had wat het uiteindelijk moest gaan wordenHalverwege kwam ik erachter dat het misschien wel leuk was om er een poster van te maken, voor als ik een kamertje gevonden heb in Eindhoven. Hij is nog in progress ..
Let niet op de adidas reclame
[afbeelding]
Om de meshsmooth goed te krijgen moet je object één geheel zijn en moet je de vertices welden. Dit kun je alleen oplossen door te attachen en dan de vertices in het midden te welden. En als ik zo kijk naar je screenie, dan zie ik ook dat de middellijn 2 pixels breed is, wat al aangeeft dat hier duidelijk allemaal dubbele vertices moeten zitten die net niet op elkaar zitten.TangLeFuzZ schreef op 07 april 2003 @ 15:58:
[...]
[afbeelding]
Die edges zijn een probleem als je meshsmooth wil doen. Dan moet je hier allemaal quads van maken, ipv deze zeerveelhoek. Zonder meshsmooth heb je er meestal niet zo veel last van.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Oeps, . . Wat het verschil tussen Cinema 4D en Lightwave betrefthandige_harrie schreef op 07 April 2003 @ 16:33:
[...]
check mijn sig aub
Maar het klopt dat de basics in grote lijnen hetzelfde zijn.
Ik ben nu een beetje aan het experimenteren met Blender, omdat ik daarin waarschijnlijk een workshop ga geven (Blender is gratis, MAX niet, vandaar). Weet iemand goede overstap-tuts? Dus voor ervaren 3d-ers naar Blender. Of anders gewoon erg goede tutorials die het programma op zich uitleggen?
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
oke ik heb eindelijk een scene kunnen maken met caustics erin:D zie hier:

iemand tips toevallig?

iemand tips toevallig?
Um.. sterkere lichtbron? Hogere ambient lighting? Meer in je scene als alleen maar een bolletje, een vloer en verder niks?
teveel zooi, te weinig tijd
Workshop Blender? Gratis voor studenten?Oogst schreef op 07 April 2003 @ 21:52:
Ik ben nu een beetje aan het experimenteren met Blender, omdat ik daarin waarschijnlijk een workshop ga geven (Blender is gratis, MAX niet, vandaar). Weet iemand goede overstap-tuts? Dus voor ervaren 3d-ers naar Blender. Of anders gewoon erg goede tutorials die het programma op zich uitleggen?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
dit is een projectje waar ik nu aan werk..
ik wil het gaan gebruiken voor een 2d spelletje
ik ga deze robot animeren zodat ie kan lopen en
springen en ook schieten.. van het model maak ik
waarschijnlijk bmp image's die ik dan achter elkaar
laat afspelen waneer je een bepaalde knop drukt
om te lopen of springen..
ik ben nog beetje noob met 3ds max ik kreeg al een tip
over cell shaded maar dat kan ik dus nog niet..
maar waar t me eigenlijk om gaat is hoe ik t als 2d in een
spel kan krijgen dat t een beetje word als mario met C

misschien wil je even op http://www.gameskool.nl kijken, is vast handig
Ok thnx, nog 1 vraag in dat geval, bij de attach options die ik dan te zien krijg; voor welke moet ik gaan (en waarom? (als je iets meer tijd hebt om te replienOogst schreef op 07 April 2003 @ 17:52:
[...]
Om de meshsmooth goed te krijgen moet je object één geheel zijn en moet je de vertices welden. Dit kun je alleen oplossen door te attachen en dan de vertices in het midden te welden. En als ik zo kijk naar je screenie, dan zie ik ook dat de middellijn 2 pixels breed is, wat al aangeeft dat hier duidelijk allemaal dubbele vertices moeten zitten die net niet op elkaar zitten.
Die edges zijn een probleem als je meshsmooth wil doen. Dan moet je hier allemaal quads van maken, ipv deze zeerveelhoek. Zonder meshsmooth heb je er meestal niet zo veel last van.
Edit; het lukt me nog steeds niet goed hoor, ik kan die reference zijde maar niet aan de echte zijde attachen.
Ik dacht zostraks dat het lukte (toen ik dat attach menuutje kreeg), maar toen attachte ik de rechterzijde aan m'n 'top-plane'.
[ Voor 13% gewijzigd door TangLeFuzZ op 07-04-2003 23:17 ]
Verwijderd
hier op request een paar hdri test met brazil,
ik heb nog veel te leren maar wou het even posten, beide models gemaakt in rhino3d,....
ik heb nog veel te leren maar wou het even posten, beide models gemaakt in rhino3d,....

Je bedoelt instance, geen reference waarschijnlijk. Je kan die natuurlijk niet aan je andere zijde maken, als dat wel zou kunnen zou max waarschijnlijk gaan flippen. Delete die instance zijde dus, en maak er een copy van. Attachen moet nu wel lukkenTangLeFuzZ schreef op 07 april 2003 @ 23:15:
[...]
Ok thnx, nog 1 vraag in dat geval, bij de attach options die ik dan te zien krijg; voor welke moet ik gaan (en waarom? (als je iets meer tijd hebt om te replien)).
Edit; het lukt me nog steeds niet goed hoor, ik kan die reference zijde maar niet aan de echte zijde attachen.
Ik dacht zostraks dat het lukte (toen ik dat attach menuutje kreeg), maar toen attachte ik de rechterzijde aan m'n 'top-plane'.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Welke versie van max gebruik je?TangLeFuzZ schreef op 07 April 2003 @ 23:15:
[...]
Als je max 5 gebruikt kun je je probleem omzeilen door in plaats van een instance te gaan attachen gebruik te maken van de symmetry moddifier.
gebruik je geen max 5, dan zul je het volgens de manier die inquestos hierboven zegt moeten doen.
[ Voor 3% gewijzigd door sanderb op 08-04-2003 01:49 ]
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Errug koel! Maar wat ik me bij zo'n vormen altijd afvraag - is dat veel loftwerk, beetje boolean spul en dan fillet tot je er bij neervalt, of..? Ik vind Rhino heerlijk werken (geweldige precisie en de CAD-commando's die ik gewend ben werken heel natuurlijk), ik heb een paar tutorials geprobeerd (speelgoedhamer, velg), maar ik heb het idee dat ik nog iets belangrijks gemist heb. Zeker als het gaat om maken van zo'n "onderbrekingen" bij de onderdelen - deuren (curve outline geven, projecteren en dan wegkappen met trim?)Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 23:53:
hier op request een paar hdri test met brazil,
[afbeelding]
Ook even een gun in elkaar gezet:

-
Verwijderd
Het zonnetje is gearriveerd 

Ik moet nog wat aan de kleur doen (meer geel in het zichtbare zonlicht).
Dit alles met 1 lichtbron.
Wie kent deze nog:

* KneoK * Clickable * *

Tsja, je komt soms op ideeen..........
Morgen gaan we eens proberen een leuke cartoonshader te produceren.

* KneoK * Clickable * *

[ Voor 20% gewijzigd door KneoK op 08-04-2003 02:30 ]
Verwijderd
grotendeels sweeps, lofts gebruik ik niet zoveel, enne als je het gevoel hebt dat je iets mist moet je denk ik wat geavanceerdere tutorials doen zoals die van eightdecay http://smcars.nd4spdworld.com/forum/viewtopic.php?t=1403 < moet je wel registreren geloof ik, is een tutorial van het maken van een lamborghini miura, niet echt dezelfde technieken die ik gebruik maar zeker niet verkeerd,....Yoozer schreef op 08 April 2003 @ 01:29:
[...]
Errug koel! Maar wat ik me bij zo'n vormen altijd afvraag - is dat veel loftwerk, beetje boolean spul en dan fillet tot je er bij neervalt, of..? Ik vind Rhino heerlijk werken (geweldige precisie en de CAD-commando's die ik gewend ben werken heel natuurlijk), ik heb een paar tutorials geprobeerd (speelgoedhamer, velg), maar ik heb het idee dat ik nog iets belangrijks gemist heb. Zeker als het gaat om maken van zo'n "onderbrekingen" bij de onderdelen - deuren (curve outline geven, projecteren en dan wegkappen met trim?)
Verwijderd
Purple!!!! w00t mega vet echt mn favo game allertijden!BioWEB schreef op 08 april 2003 @ 02:25:
Wie kent deze nog:
[afbeelding]
/me * Clickable * *
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Day of the tentacle, maak ook die groene huilend op achtergrondBioWEB schreef op 08 april 2003 @ 02:25:
Wie kent deze nog:
[afbeelding]
/me * Clickable * *
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Hee die staat in mn iconBioWEB schreef op 08 April 2003 @ 02:25:
Wie kent deze nog:
[afbeelding]
/me * Clickable * *
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
I don't think you should drink that !Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 08:26:
[...]
Day of the tentacle, maak ook die groene huilend op achtergrondis geloof ik in filmpje ook als purple zo doet
(lang niet gespeeld, moet ik toch maar weer eens doen
)
- nonsens
- it makes me feel great, stronger, more progressive
*andere tentacle kijkt bang
- it's time, time to take over the world!
Ok nu weer ontopic
I feel like i could... like i could.... TAKE OVER THE WORLD!!! (of zoiets)BioWEB schreef op 08 April 2003 @ 02:25:
Wie kent deze nog:
[afbeelding]
* LiToKi * Clickable * *
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
En ben 't met trommeldaris eens, doe wel ff een huilende groene op de achtergrond en deze met z'n armpjes omhoog
Back... to the mansion!BioWEB schreef op 08 April 2003 @ 02:25:
Wie kent deze nog:
[afbeelding]
* Oogst * Clickable * *
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
Je kunt niet attachen als het instances van elkaar zijn. Je moet het object waaraan geattached is dan collapsen. Of natuurlijk een copy maken ipv een instance, zoals al genoemd werd.TangLeFuzZ schreef op 07 April 2003 @ 23:15:
[...]
Ok thnx, nog 1 vraag in dat geval, bij de attach options die ik dan te zien krijg; voor welke moet ik gaan (en waarom? (als je iets meer tijd hebt om te replien)).
Het is een gedicht!suprcow schreef op 07 April 2003 @ 22:20:
om te lopen of springen..![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Een tekst met onregelmatige regellengtes is een gedicht volgens sommige definities.
Maar even serieus commentaar:
-Je hebt nu erg low-poly gewerkt, maar waarom? Je wilt hem renderen naar 2d-plaatjes die je gebruikt in je game toch? Dus het aantal polies is dan niet van belang. Die bol bovenop en die cylinder recht naar de camera toe moeten echt dubbel zo veel polies hebben.
-Je hebt nu veel objecten een surface smooth meegegeven door ze helemaal in dezelfde smooth-group te stoppen, zo lijkt het. Vooral die objecten onderaan in het midden. Dat is dus niet mooi bij hoekige objecten. Voor het geval je niet weet waar ik het over heb: uitleg.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
-je schaduwen zijn te hard.Verwijderd schreef op 08 April 2003 @ 01:52:
Het zonnetje is gearriveerd
[afbeelding]
-je GI/radiosity heeft nog wat tweaken nodig, je ziet de hoek in de muur helemaal niet bijvoorbeeld, meer contrast dus.
-plant ff een leuke background buiten ipv zwart.
Maar wel een goede poging
Verwijderd
I'm on it 
(Wat een rendertijden zeg, met 'Volumetric Lightning' . . 80 minuten maarliefst)
(Wat een rendertijden zeg, met 'Volumetric Lightning' . . 80 minuten maarliefst)
Heeft iemand al grote verschillen in de nieuwe nvidia driver gemerkt? Volgens nvidia hebben de drivers nu ook speciale ondersteuning dat een gf4ti even snel is als een quattro? Of klopt daar niks van?
5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14
Het is een gedicht!
Een tekst met onregelmatige regellengtes is een gedicht volgens sommige definities.
-Je hebt nu erg low-poly gewerkt, maar waarom? Je wilt hem renderen naar 2d-plaatjes die je gebruikt in je game toch? Dus het aantal polies is dan niet van belang. Die bol bovenop en die cylinder recht naar de camera toe moeten echt dubbel zo veel polies hebben.
-Je hebt nu veel objecten een surface smooth meegegeven door ze helemaal in dezelfde smooth-group te stoppen, zo lijkt het. Vooral die objecten onderaan in het midden. Dat is dus niet mooi bij hoekige objecten. Voor het geval je niet weet waar ik het over heb: uitleg.
hey bedankt voor je reactie.. ik wil hem inderdaad wat meer hi poly gaan maken...
en ik heb inderdaad op somige delen mesh smooth gebruikt in 3ds5....
ik ben nu al iets verder en ik heb meerdere dingen nu ge meshsmooth.....
maar ik kan niet overal mesh smooth op toepassen zoals op de bol(pilotenhelm achtig voor als je het niet zag
) want dan krijg ik een hele rare bult in zn gezicht....
het gaat mij meer om hoe ik t beste om kan zetten naar 2d(dus pre renderen) maar ik ben bang dat ik uit elk frampje van een bmp loop alle achtergrondjes moet gaan knippen..
dus iemand gaf een tip over sprites maar daar weet ik nog niets over....
hoe werken sprites en kan je die ook in C taal gebruiken (ik ben pas in hoofdstuk 2 van mijn C boek
)
hey bedankt voor je reactie.. ik wil hem inderdaad wat meer hi poly gaan maken...
en ik heb inderdaad op somige delen mesh smooth gebruikt in 3ds5....
ik ben nu al iets verder en ik heb meerdere dingen nu ge meshsmooth.....
maar ik kan niet overal mesh smooth op toepassen zoals op de bol(pilotenhelm achtig voor als je het niet zag
het gaat mij meer om hoe ik t beste om kan zetten naar 2d(dus pre renderen) maar ik ben bang dat ik uit elk frampje van een bmp loop alle achtergrondjes moet gaan knippen..
dus iemand gaf een tip over sprites maar daar weet ik nog niets over....
hoe werken sprites en kan je die ook in C taal gebruiken (ik ben pas in hoofdstuk 2 van mijn C boek
suprcow, ik denk dat je grote plannen hebt, maar dat het je niet gaat lukken. Sorry om het zo bot te zeggen, maar ik geloof er niet in eigk. Je wilt teveel, te moeilijk, en dat allemaal tegelijk 
Toch zou ik je aanraden om vooral verder te gaan, want je leert er wel van...
Beste mensen, ik zóek.... ik zoek? Ja, ik zoek iets. Van die door Max gerenderde 'pinnen' die dan recht op je af lijken te komen. Ze waren een tijd geleden (in de tijd van de sequence) nog 'done', maar nu zijn ze geloof ik al weer hartstikke oud. Toch wil ik er eentje gebruiken in een stukje drukwerk in vriendenkring - geen bedrijf, geen reclame oid - dus heeft iemand nog een resultaat van een tutorial liggen?
Over het precieze gebruik, waarvoor, hoe groot enzo wil ik het nog wel hebben, ik wil niks jatten, ik kan het alleen niet zelf. De reden dat ik dit vraag is omdat ik dus wallpapers in die stijl heb gezocht enzo, maar ik kan ze nergens (meer) vinden..?
Beste mensen, ik zóek.... ik zoek? Ja, ik zoek iets. Van die door Max gerenderde 'pinnen' die dan recht op je af lijken te komen. Ze waren een tijd geleden (in de tijd van de sequence) nog 'done', maar nu zijn ze geloof ik al weer hartstikke oud. Toch wil ik er eentje gebruiken in een stukje drukwerk in vriendenkring - geen bedrijf, geen reclame oid - dus heeft iemand nog een resultaat van een tutorial liggen?
Over het precieze gebruik, waarvoor, hoe groot enzo wil ik het nog wel hebben, ik wil niks jatten, ik kan het alleen niet zelf. De reden dat ik dit vraag is omdat ik dus wallpapers in die stijl heb gezocht enzo, maar ik kan ze nergens (meer) vinden..?
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Ik kan je helaas niet aan zo'n ding helpen (aangezien ik nu niet thuis zit) maar kijk eens (als je dat nog niet gedaan hebt) opDark Blue schreef op 08 april 2003 @ 16:21:
suprcow, ik denk dat je grote plannen hebt, maar dat het je niet gaat lukken. Sorry om het zo bot te zeggen, maar ik geloof er niet in eigk. Je wilt teveel, te moeilijk, en dat allemaal tegelijk
http://www.deskmod.com
http://www.customize.org
http://www.skinz.org
http://www.deviantart.com
Hier iets.. omdat ik me toch verveel:
http://skinz.org/zoom.phtml?skinid=3926
http://www.deviantart.com/view/418042
[ Voor 8% gewijzigd door tec op 08-04-2003 16:54 ]
Verwijderd

ben net begonnen met texturen, de wenkbrauw is nog nie helemaa goed, hij loopt namelijk uit
Verwijderd
nou kan het dr niet echt mee eens zijnpim schreef op 07 April 2003 @ 10:34:
Ik heb brazil net ontdekt, en ben behoorlijk onder de indruk
[afbeelding]
Ik heb zelf hier nog de sourcefile van.. zijn geen 'pinnen', meer iets wat je bij zo'n gloeibol krijgt, maar wel geinig als je 'm toch nog gaat bewerken en zo. 1600x1200 BMP file als ik 't niet mis heb. Laat maar weten als je er iets mee kunt.Dark Blue schreef op 08 April 2003 @ 16:21:
(thumnail)
http://thumbs.deviantart....w3d/fsol_in_the_remix.jpg
Gister even met Mental Ray en final gathering bezig geweest. Na 3,5 uur renderen voor een 1024*1024 ben ik toch wel onder de indruk van het resultaat

tja...
Verwijderd
sorry maar dat resultaat kan ik renderen in 2 mins met wat tweaken setting..Sander0105 schreef op 08 April 2003 @ 19:54:
Gister even met Mental Ray en final gathering bezig geweest. Na 3,5 uur renderen voor een 1024*1024 ben ik toch wel onder de indruk van het resultaat![]()
[afbeelding]
hoi
ben ik weer (paar topics terug ) me max heeft ff stil gelegen, en stuit op een probeem
kheb heli. gemoddeld,. maar hoe laat ik um vliegen over een path (dat is dus al gelukt), maar hoe laat ik nu me wiekels draaien ? (boven, en achterste) kan iemand ff beetje goede uitleg geven ? ik kom er niet meer uit
--> en later moeten er ook nog rakketen worden afgevuurd, maar das pas voor later, hij moet eerst vliegen
ben ik weer (paar topics terug ) me max heeft ff stil gelegen, en stuit op een probeem
kheb heli. gemoddeld,. maar hoe laat ik um vliegen over een path (dat is dus al gelukt), maar hoe laat ik nu me wiekels draaien ? (boven, en achterste) kan iemand ff beetje goede uitleg geven ? ik kom er niet meer uit
--> en later moeten er ook nog rakketen worden afgevuurd, maar das pas voor later, hij moet eerst vliegen
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Zie eens Oogst z'n animatie-automatiserings tutorial, zou ik zeggen.
[ Voor 50% gewijzigd door Yoozer op 08-04-2003 20:37 ]
ik wil inderdaad veel te veel tegelijk
en voorlopig zal t ook niet lukken
maar ik stop niet voor ik kan wat ik wil heheh dus op naar het volgende
probleem... BONES! ik heb wel tutorials gedaan ook 1 van oogst (toppie! )
maar t wil nog niet helemaal lukken

ik heb al die bones in het been en het been veranderd zodat de animatie mooier
zouden worden en de voet gegrouped omdat ik niet kan welden
dus nu moet
de voet aan het been zodat als ik de voet verplaatst dat t been ook meebeweegt..
en het bovenste been deel moet aan de body vast... iemand ideeen>?

zouden worden en de voet gegrouped omdat ik niet kan welden
de voet aan het been zodat als ik de voet verplaatst dat t been ook meebeweegt..
Verwijderd
Ik vindt 'm toch wel leuk hoor die FiatVerwijderd schreef op 08 April 2003 @ 20:07:
fiat is klaar.. ik geef het echt op met dat gaare deuken ding
[afbeelding]
http://elmar.nieser.net voor wip pics
...
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 21:14 ]
dan zou ik jou instellingen voor maya/mental ray wel eens willen wetenVerwijderd schreef op 08 April 2003 @ 20:25:
[...]
sorry maar dat resultaat kan ik renderen in 2 mins met wat tweaken setting..

tja...
Verwijderd
Haha, vind em erg vet !Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 16:38:
[afbeelding]
[afbeelding]
ben net begonnen met texturen, de wenkbrauw is nog nie helemaa goed, hij loopt namelijk uit
Verwijderd
voor de fun, keb em net gerigged en in een rolstoel gepootVerwijderd schreef op 08 April 2003 @ 21:52:
[...]
Haha, vind em erg vet !Borstkast is misschien iets te recht aan de onderkant, maar et kan wel opzich, heeft deze opa een bepaald doel? of gewoon voor de fun
zal em zo ff posten
heb vanavond ff zitten kloten met lichtjes
zie hier he resultaat
Linkje
http://www.geocities.com/thajaguar5000
druk op laser.jpg
Een testje niet alle hoeken kloppen, dus de invals hoek is groter/kleiner dan de uitvalshoek(?) van het licht
Maar ja voor een test vind ik heb wel aardig
zie hier he resultaat
Linkje
http://www.geocities.com/thajaguar5000
druk op laser.jpg
Een testje niet alle hoeken kloppen, dus de invals hoek is groter/kleiner dan de uitvalshoek(?) van het licht
Maar ja voor een test vind ik heb wel aardig
The Only Good Silence Is The Silence With Music In It
Verwijderd
@Hymn:Er hoort nog een 3de wiel aan de achterkant (aan zo'n stang) zodat ie niet achterover kukelt (aangezien er aan de voorkant ook geen wieltjes zitten).
Tsja, wat zal ik er over zeggen. Kif, van futurama. Klink voor een "ik draai om Kif heen" filmpje. (DivX 5.03)

Lightwave 7.5, Hij is nog work in progress. Beetje op het blote oog zitten werken. Zoals altijd natuurlijk graag kritiek en commentaar.

Lightwave 7.5, Hij is nog work in progress. Beetje op het blote oog zitten werken. Zoals altijd natuurlijk graag kritiek en commentaar.
[ Voor 4% gewijzigd door MaDDoG op 09-04-2003 04:59 ]
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
Meer contrast in de vlakken, het ziet er nog TE gerenderd uit terwijl (neem ik aan) het er uit moet zien als een cartoon.MaDDoG schreef op 09 April 2003 @ 04:58:
Tsja, wat zal ik er over zeggen. Kif, van futurama. Klink voor een "ik draai om Kif heen" filmpje. (DivX 5.03)
[afbeelding]
misschien stomme vraag, maar hoe maak k van 2 objecten 1 object in 3ds max 5?
Boolean, of met attachDon3k schreef op 09 April 2003 @ 09:26:
misschien stomme vraag, maar hoe maak k van 2 objecten 1 object in 3ds max 5?
edit... nevermind... k heb het al
[ Voor 22% gewijzigd door Don3k op 09-04-2003 09:39 ]
Boolean vind je onder Compount ObjectsDon3k schreef op 09 april 2003 @ 09:35:
[...]
k kijk er vast weer overheen ofzow... maar k kan ut nie vinden... (3ds max n00b)
Attach is op sub object level.
Ik zou zeggen: Doe de Tutorial voor een basic huisje van Oogst
Euh, bedoel je niet gewoon dat je een bone-chain begint in zijn dij, die laat lopen naar zijn knie, en dan naar zijn voet, en dan een IK-solver van de eerste naar de laatste bone?suprcow schreef op 08 April 2003 @ 20:50:
ik wil inderdaad veel te veel tegelijken voorlopig zal t ook niet lukken
[afbeelding]
zouden worden en de voet gegrouped omdat ik niet kan weldendus nu moet
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Mwua, was niet meteen de bedoeing, futurama is zo saai geshadetec schreef op 09 april 2003 @ 08:56:
[...]
Meer contrast in de vlakken, het ziet er nog TE gerenderd uit terwijl (neem ik aan) het er uit moet zien als een cartoon.
Maar goed dan speciaal voor jou een cartoon render:

En alweer klikbaar
/edit: link fixed
[ Voor 4% gewijzigd door MaDDoG op 09-04-2003 12:13 ]
"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."
link kif3b.avi doet t nie
¯\_(ツ)_/¯
Mmm ik moet zeggen dat ik 3,5 uur ook wel vrij lang vind voor een stel cubes en spheres.....Sander0105 schreef op 08 April 2003 @ 19:54:
Gister even met Mental Ray en final gathering bezig geweest. Na 3,5 uur renderen voor een 1024*1024 ben ik toch wel onder de indruk van het resultaat![]()
[afbeelding]
mja ik had maar 2 bones... ik moest er meer hebben iddOogst schreef op 09 April 2003 @ 09:40:
[...]
Euh, bedoel je niet gewoon dat je een bone-chain begint in zijn dij, die laat lopen naar zijn knie, en dan naar zijn voet, en dan een IK-solver van de eerste naar de laatste bone?
stonden maar 2 bones
Verwijderd
Ik ben nu pas ongeveer een maandje bezig met 3d max en heb al aardig wat tutorials achter de rug. Ik heb laatst een aantal wielen gemaakt (de eerste met behulp van een tutorial) en dat lukte me aardig.

Dit was het wiel van de tutorial

Bij dit wiel probeerde ik wat water er onder te krijgen, maar het water zien kan nog niet.

Dit wiel heb ik naderhand zelf gemaakt. Het heeft alleen meer spokes

Hier had ik zelf een bumpmapje erover gezet.

En dit is mijn laatst ontworpen velg:o
En wat vinden jullie ervan?

Dit was het wiel van de tutorial

Bij dit wiel probeerde ik wat water er onder te krijgen, maar het water zien kan nog niet.

Dit wiel heb ik naderhand zelf gemaakt. Het heeft alleen meer spokes

Hier had ik zelf een bumpmapje erover gezet.

En dit is mijn laatst ontworpen velg:o
En wat vinden jullie ervan?
Dit topic is gesloten.