[3d] post je 3d stuff maar weer - part 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.450 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32226

Barracuda_82 schreef op 31 maart 2003 @ 22:37:
Ik ben vandag begonnen met Max 4.2 (omdat cinema het niet meer doet :P) en ik probeer nu de Fiat500 tutorial te doen, maar het gaat natuurlijk meteen al weer fout. Als ik de plaatjes op de planes zet en ik bekijk ze, worden ze de hele tijd uit hun verband getrokken, zoals hieronder op het plaatjes te zien is.

[afbeelding]

Hoe krijg ik dit goed? Is het iets in mijn instellingen ofzo?
Als je goed leest in de tutorial van die fiat 500 lees je dat ze een simpel trucje gebruiken om de blueprints niet uit hun verband getrokken te laten worden.
Neem de grootte van je plane dezelfe als de resolutie van je plaatje.
Als je res bijv 421 x 203 is maak je plane dan ook deze grootte. En voor ieder plaatje opnieuw kijken. Daarna heb je dan effe ellende om deze in de viewport ten opzicht van elkaar weer allemaal opnieuw te alignen maar het werkt wel.
Dit werkte perfect voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Anoniem: 32226 schreef op 01 April 2003 @ 09:02:
[...]

Als je goed leest in de tutorial van die fiat 500 lees je dat ze een simpel trucje gebruiken om de blueprints niet uit hun verband getrokken te laten worden.
Neem de grootte van je plane dezelfe als de resolutie van je plaatje.
Als je res bijv 421 x 203 is maak je plane dan ook deze grootte. En voor ieder plaatje opnieuw kijken. Daarna heb je dan effe ellende om deze in de viewport ten opzicht van elkaar weer allemaal opnieuw te alignen maar het werkt wel.
Dit werkte perfect voor mij.
Dat had ik ook begrepen... het was meer een soort vertekening (het is nu opgelost, ik heb texture correction aangeklikt in de vensteropties) van de textures.

Ik merk nu wel dat Max veel ingewikkelder is als Cinema, maar je kunt er wel veel lekkerder in moddelen.

Het volgende wat ik me afvroeg: Ik heb nu een object gemirrored en ik probeer de middelste punten netjes op elkaar aan te laten sluiten. Is er een speciale optie in Max om dit te laten doen (een soort Align?) of moet je dit altijd op het blote oog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 16:41

evaarties

Powerball @ 12.582

Je kan bij customize grid & snap settings, vertex snap aanzetten en andere opties, daar moet het mee lukken denk ik zo.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81642

@auc : probeer hem nog een keer te downloaden, misschien is nu een andere file corrupt maar dan sleep je die 8.cab er gewoon tussenuit... voor de rest is dit een warez-request dus kan ik je niet helpen O-)

@appel : EY DAT IS 2D HEH! :P nee geintje maar kan je hem niet wat groter posten? maar is je reel al af dan? :/ o en je adres gegevens staan er redelijk duidelijk in en met allochtoon hier loslopend weet je maar nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

appel; ziet er mooi uit, maar w** is een reel?
auc; tss... wel kopen he :P
offtopic:
1 april? henkie is gek aan het doen met z'n oogjes? en dan de title van dit draadje af en toe... slaat ook nergens op :)

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Wheee! Het begint een beetje vorm te krijgen! Hieronder een WIP:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/010.jpg

Alleen krijg ik nog steeds niet die naden goed... ik heb al in die Snap-opties zitten zoeken, maar daar vind ik het ook niet. Vooral op de voorruit hierboven zie je het goed.

Owja... ik heb trouwens maar besloten om geen Fiat 500 te maken :D

[ Voor 11% gewijzigd door Barracuda_82 op 01-04-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

Eindelijk heb ik 3d studio max weer! De cabs kon ik na wat zoeken gewoon van kazaa los downloaden...uiteraard koop ik hem legaal O-)

Nu zat ik wat te klummelen en heb ik opeens een probleempje...Als ik iets wil moven of sizen enzo, dan ben ik mijn pivot point kwijt... 8)7 Hoe krijg ik die nu weer terug? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19977

Anoniem: 30794 schreef op 01 April 2003 @ 00:13:
dit word waarschijnlijk de cover van mijn demo reel :)

[afbeelding]
Ziet er goed uit! Wat voor studie doe je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:42
Anoniem: 19977 schreef op 01 April 2003 @ 12:43:
[...]

Ziet er goed uit! Wat voor studie doe je?
nix :P
appel is het voor een videoband hoes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@wacco : een soort demo van wat je kan, zoek maar eens op cgtalk naar reel :)
@auc : druk eens op x :) (dat ding heet btw gizmo, pivot is wat anders :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 17:30

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Anoniem: 30794 schreef op 01 april 2003 @ 00:13:
dit word waarschijnlijk de cover van mijn demo reel :)

[afbeelding]
Laat de tekst wel nakijken als je alles afhebt, zodat je in ieder geval geen spellingsfouten hebt. Dat komt wel zo 'professioneel' over.

En dat is niet vervelend bedoeld, maar gewoon een tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38587

AuC schreef op 01 April 2003 @ 12:36:
Eindelijk heb ik 3d studio max weer! De cabs kon ik na wat zoeken gewoon van kazaa los downloaden...uiteraard koop ik hem legaal O-)

Nu zat ik wat te klummelen en heb ik opeens een probleempje...Als ik iets wil moven of sizen enzo, dan ben ik mijn pivot point kwijt... 8)7 Hoe krijg ik die nu weer terug? :(
Op cgtalk is er in 3dsmax gedeelte een topic erover, daar zijn (zelfs de pro's vinden dat) ze eruit gekomen dat je best 3dsmax max downloaden, zolang je het als hobby gebruikt, en niet voor je werk e.d.

Ze vinden het zelf ook idioot als je het koopt, en na een half jaar besluit dat je het niet zo leuk vind :P dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@d44r : zelfs Discreet vindt dat, ook niet onlogisch gezien bijna iedereen als hobby begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 24-10-2024
Barracuda_82 schreef op 01 april 2003 @ 09:57:
Het volgende wat ik me afvroeg: Ik heb nu een object gemirrored en ik probeer de middelste punten netjes op elkaar aan te laten sluiten. Is er een speciale optie in Max om dit te laten doen (een soort Align?) of moet je dit altijd op het blote oog doen?
Er is gewoon een align in MAX en voor een gespiegeld object werkt die echt wel perfect. Align vind je in de toolbar bovenin.
Anoniem: 80198 schreef op 31 March 2003 @ 21:08:
ik weet niet of iemand ervaring heeft met sim cloth, ik ben er nm net mee begonnen kan al wel een t shirt maken maar als je hem alles laat uitrekenen gaan de bewegingen nogal schokkerig
en hoe kan ik ooit een broek maken die ik ook goed kan animeren met sim cloth (als ik bij dat t-shirt hem animeer en de arm gaat te ver naar benee lopen de polygenen door elkaar) is dit het enige programa om kleren te animeren?
en weet er nog iemand goeie turtorials voor?

erg moeilijk allemaal maar wel leuk *)
Simcloth is heel goed heel precies af te stellen, het duurt dan alleen eenmalig erg lang om door te laten rekenen. Laat hem bijvoorbeeld eens sub-frame berekenen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
bones schreef op 31 March 2003 @ 16:11:
K, hier is een 3D animatieshort die ik vorig jaar gemaakt heb... duurt 2.30 minuten en gaat helemaal nergens over.. gewoon wat vechtende ninja's. Niet echt bijzonder ofzo.. maar ja, het is tenminste af... de stemmen moet ik wel nog een keer opnieuw doen...

http://members.lycos.nl/V...s/ninjabattle_lowdivx.avi

15 mb, divx required
Zo, best wel vet geanimeerd, maar hoeveel heb je daarvan nou eigenlijk zelf geanimeerd? Is dit helemaal zelf gedaan, dan vet respect man! Maar het ziet er op zich wel een beetje uit als standaard-bewegingen die al in character studio zitten of ergens anders, dus ik ben benieuwd. :) Vooral ook omdat je modelling en belichting absoluut niet in verhouding tot de animatie-kwaliteit zijn.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

ik heb de turtorials die er bij zaten al gevolgt en doorgelezen, turtorial die er bijzet heb ik helemaal precies gevologt(met mijn eigen mannetje dan en niet die al standaart in de tut zit) en toch doet hij het nog niet goed maar dat loopt denk ik wel los ( kom ik nog wel achter hoe dat soepel kan enz

maar mijn grotere probleem is dat ik niet weet hoe ik met sim cloth ook een broek kan maken en animeren... kan dat wel? zit geen tut van bij...
zo ja hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:39
Barracuda_82 schreef op 01 April 2003 @ 09:57:
[...]
Als je max5 gebruikt is er nog een makkelijkere oplossing.
In de lijst met Modifiers staat ook de modifier : " symmetrie "
Als je die bovenin de stack gooit, kun je fijn de helft moddelen en hoef je je over vertexes welden niet druk meer te maken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14573

Nou ik ben weereens ergens aan begonnen terwijl ik geen flauw idee had wat het uiteindelijk moest gaan worden :) Halverwege kwam ik erachter dat het misschien wel leuk was om er een poster van te maken, voor als ik een kamertje gevonden heb in Eindhoven. Hij is nog in progress ..

Let niet op de adidas reclame :9
Afbeeldingslocatie: http://130.89.162.95/~massie/3d/scherm/1-small.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 14573 op 01-04-2003 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

ik heb een probleempje met de pijltjes die je hebt als je iets wilt verplaatsen e.d. dan krijg je van een dikke gele, rooie en een blauw pijltje. nu krijg ik dunne donkerrode pijlen. van 1 pixel dik. weet iemand, of ik ergens iets moet aanvinken om die dikke pijlen weer te krijgen?

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14573

Senzuboon schreef op 01 April 2003 @ 20:57:
ik heb een probleempje met de pijltjes die je hebt als je iets wilt verplaatsen e.d. dan krijg je van een dikke gele, rooie en een blauw pijltje. nu krijg ik dunne donkerrode pijlen. van 1 pixel dik. weet iemand, of ik ergens iets moet aanvinken om die dikke pijlen weer te krijgen?
Press "X" :P Tis een veel voorkomend probleem ..

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 14573 op 01-04-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

o... ik hoop dat het werkt. iig geval bedankt voor het snelle reageren :Y)

whoo hoo... mijn held :P

[ Voor 17% gewijzigd door Senzuboon op 01-04-2003 21:04 ]

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 08:53
Als we toch bezig zijn. Als ik vertices (of soms polygonen en edges dacht ik ook) selecteer zie ik deze vaak niet van kleur veranderen. Blijven gewoon zwart. Is dat ook één of andere highlight-key?

@Massie: ziet er trouwens leuk uit :) , alleen kruisen die draden op sommige punten elkaar wel...

@3d-god: bij je simcloth-helpfile zitten tutorials, waaronder ook één om een T-shirt te maken. Wel vrij basic, maar misschien kan je er iets mee. En hoe je er voor zorgt dat 't T-shirt niet door elkaar heen gaat staat daar ook in beschreven. Moet je iets aanvinken, maar weet zo niet wat.

@handige_harrie: ik zie geen spelfouten :) Maar voor grammatica moet je mij dan weer niet hebben, zeker niet voor engels :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barracuda_82 schreef op 01 april 2003 @ 09:57:
[...]

Dat had ik ook begrepen... het was meer een soort vertekening (het is nu opgelost, ik heb texture correction aangeklikt in de vensteropties) van de textures.

Ik merk nu wel dat Max veel ingewikkelder is als Cinema, maar je kunt er wel veel lekkerder in moddelen.

Gebruik ipv mirror eens de modifier genaamd Symmetry... prachtige toevoeging van max 5 en die weld automatisch de middelste vertices als je dat aanvinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Het modellen van het t-shirt of de broek voor Simcloth heeft niks met Simcloth te maken. Dat kun je gewoon modellen zoals je dat leuk vindt in MAX. Simcloth kun je er dan op toepassen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Oogst schreef op 01 april 2003 @ 22:48:
Het modellen van het t-shirt of de broek voor Simcloth heeft niks met Simcloth te maken. Dat kun je gewoon modellen zoals je dat leuk vindt in MAX. Simcloth kun je er dan op toepassen.
dat betekent dus dat je in principe alle objecten als "cloth" kunt gebruiken???? :?

Want ik kreeg het eerst alleen voor elkaar met dat cloth-object, of hoe het mag heten dat bij die plug-in zit?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Anoniem: 32226 schreef op 01 April 2003 @ 22:37:
[...]

Gebruik ipv mirror eens de modifier genaamd Symmetry... prachtige toevoeging van max 5 en die weld automatisch de middelste vertices als je dat aanvinkt.
Damn... ik gebruik nog 4.2. Ik ben nu wel de hele tijd aan het klooien met die Align (die inderdaad gewoon in de toolbar staat |:( ) en ik krijg die stomme lijn maar niet uit het midden van mijn model.

Nu heb ik nog een vraag (ja weer een n00b vraag): Ik gebruik nu meshsmooth om de hele boel mooi rond te krijgen enzo. Alleen wil ik nu sommige edges scherper als de rest hebben (bij de ramen enzo). Ik had al in de meshsmooth modifier een optie gevonden onder 'local control' waar je de weigth in kunt stellen, maar dat is volgens mij niet de bedoeling om daar mee te werken (het werkt ook niet optimaal).

Hier nog een WIP:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/WIP013.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Barracuda_82 op 01-04-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
inquestos schreef op 01 April 2003 @ 22:53:
[...]

dat betekent dus dat je in principe alle objecten als "cloth" kunt gebruiken???? :?

Want ik kreeg het eerst alleen voor elkaar met dat cloth-object, of hoe het mag heten dat bij die plug-in zit?
Bij mijn weten wel, maar het is een tijdje geleden dat ik simcloth heb gebruikt, dus ik weet het niet 100% zeker.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 30-05 15:59
Oogst schreef op 01 April 2003 @ 23:25:
[...]

Bij mijn weten wel, maar het is een tijdje geleden dat ik simcloth heb gebruikt, dus ik weet het niet 100% zeker.
Jep, op elke mesh kan je een SimClothMod zetten.

(i.t.t. tot Stitch trouwens, die accepteert alleen gesloten splines :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Barracuda_82 schreef op 01 April 2003 @ 23:11:
[...]

Damn... ik gebruik nog 4.2. Ik ben nu wel de hele tijd aan het klooien met die Align (die inderdaad gewoon in de toolbar staat |:( ) en ik krijg die stomme lijn maar niet uit het midden van mijn model.

Nu heb ik nog een vraag (ja weer een n00b vraag): Ik gebruik nu meshsmooth om de hele boel mooi rond te krijgen enzo. Alleen wil ik nu sommige edges scherper als de rest hebben (bij de ramen enzo). Ik had al in de meshsmooth modifier een optie gevonden onder 'local control' waar je de weigth in kunt stellen, maar dat is volgens mij niet de bedoeling om daar mee te werken (het werkt ook niet optimaal).

Hier nog een WIP:
[afbeelding]
Die naad die er nu te zien, komt doordat je model gewoon niet rechtdoor loopt. Wanneer je twee lijnen /\ aan elkaar maakt, lopen ze gewoon niet door, maar -- loopt wel door. Je moet dus eens goed kijken naar hoe je model is gevormd.

En oh ja: je moet ze ook nog bij elkaar in de smoothing group gooien, maar dat doet meshsmooth automatisch. En je moet natuurlijk wel de overlappende vertices welden, anders heb je feitelijk twee losse objecten en dus geen complete smooth.

Harde randen na meshsmooth krijg je door vóór de meshsmooth al in edit mesh dicht op elkaar liggende polygonen te maken. Dat kun je bijvoorbeeld doen door te licht te chamferen.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30794

hehe :) geen spelling fouten nee :P het is voor een dvd hoes.. aan het eind van dit jaar ga ik al me werk op een dvd zetten met een mooi 3d menutje enzo dat je uit alles scenes kunt kiezen..

hier is nog een werkje voormezelf om nog wat ervaring enzo op te doen: WIP

Afbeeldingslocatie: http://elmar.nieser.net/fiatwire.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/test12.jpg

moet nog veel vertexen getweked worden enzo maar het beginetje is er :)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 30794 op 02-04-2003 05:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@appel : erg kewl wire-effect, fotosoep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oooh zijn we nu allemaal bezig met die fiat tutorial. Ik begin al aardig ver te komen. Heel veel geleerd en weet nu heel veel meer fouten te maken in max5.
Ik ben toch wel tevreden over hoe ver ik inmiddels ben. Dus een wipje.....

Afbeeldingslocatie: http://members.rott.chello.nl/lmutsaers/images/wip019.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacco
  • Laatst online: 21-03-2023

wacco

cli, hlt.

Ehm... nu we allemaal fiatjes gaan bouwen, waar staat die tut? :P
@appel's fiatjuh; nice effect zo met die wireframe er half doorheen. Maar zoals dildo al opmerkte, fotosoep? Hoe hoe hoe :9 willik ook!
@Jesterrace's fiat; ziet er al mooi uit!

Spolap: Interactive webcomic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38575

@wacco: 3D Total
onder tutorials uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Laatst online: 21-05 07:59
Heeft iemand misschiend die viewport bitmaps voor me?
op 1 of andere manier krijg ik ze niet goed uit die bitmap van suurland :)

E-mailen mag naar: oximoron@beefhole.nl

[ Voor 15% gewijzigd door OxiMoron op 02-04-2003 10:17 ]

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die staan in de tutorial als zip op een van de eerste paginas. Ik heb de tutorial geteleport naar mijn laptop zodat ik ook offline kan maxxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Anoniem: 32226 schreef op 02 April 2003 @ 10:22:
Die staan in de tutorial als zip op een van de eerste paginas. Ik heb de tutorial geteleport naar mijn laptop zodat ik ook offline kan maxxen
Thanks heb ze binnen.

Hmm.. wat is de originele website van die tot dan?

op 3dtotal staat de max file er nmlk niet bij

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is fotosoep jah... :) een half wire render maak je zo:\

je maakt 2 renders.. 1 gewoone.. en 1 100% awart wit, je maakt een wit meterial en vinkt wire aan.. en zet self illu op 100 dan pler je alle lighten en onodige troep uit je scene en dan render je hem...

dan start je fotosoep en laat je de gewoone render.. dan open je die wire frame render en selecteerd alles.. die plak je over die gewoone render heen.. zet de layer mode op darken en ga je met een grote zwarte brush tool klooien..

zoiets was het :P
Anoniem: 32226 schreef op 02 april 2003 @ 09:09:
Heel veel geleerd en weet nu heel veel meer fouten te maken in max5.

[afbeelding]
ah das mooi man ;) |:(

[ Voor 131% gewijzigd door Anoniem: 30794 op 02-04-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:21
Tjah ik ben nu bezig met een paar space filmpjes die ik voor school moet maken. Eigenlijk ligt het allemaal ver boven m'n niveau maar ik heb gewoon alle onderdelen die ik nodig heb verzameld, ik heb het schip dus ook niet zelf gemaakt :/
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/Testrender1.jpg

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oogst schreef op 01 April 2003 @ 22:48:
je kan veel beter (tenminste staat in de turtorial) eerst een heel simpele broek of t-shirt maken dan meshsmooth erop gooien en dan laten berekenen in sim cloth dan past ie de kleren precies daarna kan je ze altijd nog in je uiteindelijke vorm maken en het gaat vet snel

maar het probleem bij een broek is dat ie afzakt of helemaal misgaat als je hem laat uitrekeren nou kan je denk ik wel mesh select en dan linked x-form toepassen (denk ik net pas aan) maar dan loopt ie nog door elkaar en gaat het

ik heb mijn t-shirt alweer opnieuw gemaakt veel instellingen telkens verandert en dat weer laten uitrekenen en renderen maar die bewegingen gaan te schokerig vind ik, en soms lopen de polygenen gewoon door elkaar (als zijn armen tegen zijn t-shirt aan zitten) heb er nog wel meer probs mee maar word het veel te lang

dus

-hoe kan ik een broek (maken) animeren
-hoe kan ik mijn t-shirt soepel laten bewegen
-waarom gaan er altijd nog wel een paar polygenen door elkaar
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
?????????????????????????????????????????????????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:29
Ben nu 2 weken wat aan het aankloten met Maya, maar wil nu toch echt eens beginnen en daarom een boek te halen, welke raden jullie me aan?
Dus echt voor een complete n00b :P

Dacht zelf aan Maya 4.5 Fundamentals of MAYA 4.5 Savvy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Anoniem: 80198 schreef op 02 April 2003 @ 14:05:
[...]

-hoe kan ik een broek (maken) animeren
-hoe kan ik mijn t-shirt soepel laten bewegen
-waarom gaan er altijd nog wel een paar polygenen door elkaar
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
?????????????????????????????????????????????????????????????
Doe die serie tutorials(ook de eerste, want daarin wordt je 3de vraag beantwoord) in je helpfile nou eens, staat alles netjes in beschreven :)

Linked X-form is niet nodig, maar hoe dat moet staat in tutorial 2 geloof ik :P (ik zeg :X :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41237

weet iemand waar ik front&side view foto's van hoofden/lichamen kan vinden?

(fineart.sk ken ik al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41237 schreef op 02 April 2003 @ 14:28:
weet iemand waar ik front&side view foto's van hoofden/lichamen kan vinden?

(fineart.sk ken ik al)
heb ik zelf ook nog nodig kan ze echt nergens dus inderdaad als iemand weet waar graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

OxiMoron schreef op 02 april 2003 @ 10:59:
[...]

Thanks heb ze binnen.

Hmm.. wat is de originele website van die tot dan?

op 3dtotal staat de max file er nmlk niet bij
Originele Url:
http://www.dutch-gamers.nl/~karabo/tutorials/car/index.html

Alstu! :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@appel : dankt voor de soep tuto, ga zo even doen =]

edit : done maar ik krijg die wire niet fel wit :( (ik heb dat SI gedoe wel gedaan hoor =])

edit 2 : toch wel en nu zo :

open een plaatje met wireframe
maak een nieuwe layer
in die layer plaats je gewone render ( copy paste )
Layer -> Add layer mask
Reveal all
Pak de gradient tool
en trek een lijntje

Hiep hoi, ik post het plaatje zo wel

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 81642 op 02-04-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik wil nu een Lichaam gaan animeren.
Ik heb nu 1 Mesh met alles behalve het hoofd.
Hoe kan ik dat nu animeren? Met bones? Dat wil niet, ik kan niet een stukje mesh linken aan een bone.
Hoe kan ik dat het beste doen? Want om nou voor elke beweging de goeie poligonen te selecteren en precies te bewegen is ook niet te doen.
Is daar een 'truukje' ofzo voor??

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30795

jouw plaatjes (van groen links) lijkt wel op die van oogst
geinspireerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59608

greep uit mijn lijst:

Artillery, compleet met interieur
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vandevrande/workswf/jpg/Artillery/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vandevrande/workswf/jpg/Artillery/3.jpg

Sherman tank, 2de wereldoorlog
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vandevrande/workswf/jpg/sherman/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vandevrande/workswf/jpg/sherman/2.jpg

Weps
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vandevrande/workswf/jpg/wasp/1.jpg

UT2003 biorifle
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vandevrande/workswf/jpg/biorifle/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vandevrande/workswf/jpg/biorifle/2.jpg

Luchtdoelgeschut
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vandevrande/workswf/jpg/AA/1.jpg\
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vandevrande/workswf/jpg/AA/2.jpg

meer: http://members.home.nl/vandevrande/Caman.html
kies WORK==>3D Flash is (nog) niet omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Laatst online: 12:34

dominic

will code for food

Anoniem: 59608 schreef op 02 April 2003 @ 16:56:
greep uit mijn lijst:

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Weps
[afbeelding]

UT2003 biorifle
[afbeelding]
[afbeelding]

Luchtdoelgeschut
[afbeelding]\
[afbeelding]

Gave moddeling maar merendeel erg saai door ontbreken van textures..

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
@Camen0; je kunt modellen, maar probeer es wat anders/meer. Dat detail in deze machinale dingen proppen, dat beheers je nu wel :)

Stort je es op textures/belichting/organisch modellen... ziet er goed uit allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@camen0 : t00k heeft gelijk! erg nice, goed gevoel voor detail, tijd voor organische modelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Ik ben het helemaal eens met LiToKi en Dildo :)
Het zijn prachtige models waar ik toch een tijdje (met verbazing) naar heb zitten kijken. Ik zou zeggen : Ga ze texturen en maak mooi scene's !

offtopic
doe je met je werktuigbouwkunde-opleiding nou ook veel van dit soort dingen ? Ik zit er namelijk ook aan te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

na een lange tijd klote met de instellingen en het t-shirt (uiteindelijk een trui geworden :? ) begint het eindelijk een beetje te lukken :9 :Z

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/tshirtje.JPG

ik heb het lichaam eruit gehaald het gaat ten slote alleen om de trui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76514

Camen0, erg goeie models, mooie details,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Laatst online: 08-05 11:03

pim

Ook ik heb me aan de Fiat500 gewaagd.. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.top90.nl/upload/2003-04-023d_pim_fiat500_verouderd.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door pim op 02-04-2003 20:02 . Reden: img tag probleempje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor fotorealisme zal je echt een scene moeten gaan maken :P
en de grain een hoop lager zetten :P wel nice verder =]

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 81642 op 02-04-2003 20:04 . Reden: tpyo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Ik hoop dat deze vraag niet te noobachtig is, als het wel zo is vergeef me dan...

Ik heb hier een frame met daaromheen een plane. Ik wil dus met boolean zo maken dat de plane precies in het frame past. Elke keer als ik boolean toepas dan wordt de plane helemaal verwijderd wat niet te bedoeling is. Hier nog een plaatje ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/Testvraag.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

dit hoef je niet zo te doen met boolean: maak gewoon 2 splines, zet ze goed en gebruik dan shape merge (hetzelfde paneel als boolean).

Shapemerge:
-spline zetten op de plaatsen waar je edges in de plane wil
-shapemerge toepassen

als je het zo doet kan je gewoon polys deleten :)

@ Xlerator: je bones gewoon goed instellen, een skinmodifier toevoegen, de bones in dat schermpje toevoegen, en dan de envelopes goed instellen :)

@ Caman0: ik vind ze echt kei-mooi, vooral die eerste!

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 02-04-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:21
jackel is met 3d studio max gestart :) en dat bevalt hem heel goed, na 2 dagen (nog nooit eerder gebruikt) heb ik dit eruit gekregen doormiddel van een box te maken, en daar met bevel en extrude (dacht ik) heel de sjit mee te maken. vervolgens nog wat vertex moves etc en een eigen texture proberen maken maar die vind ik mislukt :) maar het gaat om het idee, tell me what u think voor een 2dager... (uurtje of 4 denk ik)

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/jackel/plane.jpg

owjah het ziet er (naar mijn mening) netjes uit door o.a. de meshsmooth op niveau 2 toe te passen :) anders blokt het zo lelijk haha. maar goed brand maar los dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59608 schreef op 02 april 2003 @ 16:56:
greep uit mijn lijst:

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Weps
[afbeelding]

UT2003 biorifle
[afbeelding]
[afbeelding]

Luchtdoelgeschut
[afbeelding]\
[afbeelding]

ik word gewoon zo jaloers als ik dit zie dat ik er negatief comentaar op zou geven.. maar dat doe ik niet want dat zou echt lame zijn.. maar ik vind het echt prachtig :) jammer dat je niet kan/wil texturen.. maar eigelijk kan je hier de echte model skills zien ;)

GOOD WORK!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Anoniem: 59608 schreef op 02 april 2003 @ 16:56:
greep uit mijn lijst:

[afbeelding]
[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]

Weps
[afbeelding]

UT2003 biorifle
[afbeelding]
[afbeelding]

Luchtdoelgeschut
[afbeelding]\
[afbeelding]

Ik ben nu een paar dagen met 3dsmax 5 bezig omdat ik hier van die mooie dingen ziet, maar hier zakt de moed me wel een beetje van in de schoenen. Denk niet dat mij dat ooit gaat lukken. Gewoon verdergaan met tutorials en merk het wel :). Good work!!

/edit
Hoeveel uur werk gaat er nou in bijv. die weps? En hoelang ben jij al bezig met 3D modeling?

[ Voor 5% gewijzigd door Cryonist op 03-04-2003 08:37 ]

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59608

ik heb ook een tut gemaakt hoe ik mijn zooi maak, dus als je met max begint...

ik zou zeggen probeer het eens,
hij gaat over de biorifle (zie plaatje boven)
de MAX file zit er gratiez bij :D
http://www.finalfootball.com/~cxd/tut/tutorial.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

Anoniem: 59608 schreef op 03 April 2003 @ 08:40:

Thx, die gaat ik zeker een keer doen (nog niet want dat lukt me toch niet, maar zeker wel een keer).

btw, die zip file is corrupted bij mij. Met winrar zegt die bij openen unexpected end of archive, en bij unpacken dat die corrupt is. Hij is ook maar 90Kb, lijkt mij beetje klein voor een 3Dsmax file van ruimt 2MB

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
XLerator schreef op 02 april 2003 @ 16:35:
Ik wil nu een Lichaam gaan animeren.
Ik heb nu 1 Mesh met alles behalve het hoofd.
Hoe kan ik dat nu animeren? Met bones? Dat wil niet, ik kan niet een stukje mesh linken aan een bone.
Hoe kan ik dat het beste doen? Want om nou voor elke beweging de goeie poligonen te selecteren en precies te bewegen is ook niet te doen.
Is daar een 'truukje' ofzo voor??
De skin-modifier bestaat hiervoor.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NOG EEN HOOFD.....

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/HOOFD2.JPG

ik ga nu een mannentje maken en meteen die sim cloth erop toepassen i
maar ik heb natuurlijk nog wel een vraag *) hoe kan je een character nou het beste animeren met bones of biped?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ GoUdVis (breezah :P) : een 90kb max KAN hoor :)
@ 3dgod : erm biped vind ik het fijnst voor alles met 2 armen en 2 benen. Op http://www.spoono.com/tutorials/3dstudiomax/bones/ vind je een uitlegje over het hoe en wat van riggen maar wel met bones :/. Part Three is ook bruikbaar als je een biped gebruikt =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Anoniem: 80198 schreef op 03 April 2003 @ 14:00:
NOG EEN HOOFD.....

[afbeelding]

maar ik heb natuurlijk nog wel een vraag *) hoe kan je een character nou het beste animeren met bones of biped?????????
Ziet er redelijk goed uit, alleen lijkt de nek wat dun (in het 2e aanzicht) ik zou die wat breder richting de kin maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Laatst online: 17:29
Albinoraptor schreef op 02 April 2003 @ 14:14:
Ben nu 2 weken wat aan het aankloten met Maya, maar wil nu toch echt eens beginnen en daarom een boek te halen, welke raden jullie me aan?
Dus echt voor een complete n00b :P

Dacht zelf aan Maya 4.5 Fundamentals of MAYA 4.5 Savvy.
Mezelf nog maar eens quoten :P
Niemand een idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kben al wat verder met me autotje :) ik denk niet dat ik hem af ga maken aangezien hij goed is mislukt :P maar dat had ik ook wel verwacht.. me volgende autotje zal al een heeeel stuk beter gaan :)

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/fiat01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/fiat02.jpg

mislukte dingen:
Zij ramen zijn te recht
voorklep is leleijk
raare deuk in de deuren
en heel veel schoonheids foutjes..

maar ik wou het wel een beetje afmaken door er leuke materials op te plakken.. dus die komt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:50
uhm, klein vraagje ben net beetje met 3DMax begonnen, heb ik een kasje gemaakt http://www.club-choice.nl/test.jpg maar nu werk ik ook met extrude zoals je ziet zijn de bovenste/middelste en onderste plaat niet goed, moet gewoon 1 geheel zijn? is daar een manier voor om het 1 geheel van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Pffffff......mensen...het is weer veel te mooi allemaal...'k ben nu ook maar weer begonnen...maar ik word gek van de lage details in de Suurland.com-blueprints, ben ruim een half uur bezig geweest met plaatjes kijken tot ik uiteindelijk maar voor m'n alltime favorite gekozen heb -> A10 Thunderbolt II.

Ben nu opzoek naar goede detailfoto's zodat ik tenminste de panelen + bevestigingsmaterialen op de juiste plek kan prikken. Post later vandaag wel ff een wipje bij deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja presies.. ik wil dus echt heel graag hooge detail blueprints van een Yamaha aerox.. maar ik denk niet dat iemand me daraan kan helpe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Laatst online: 16:08
ik vergiste me

[ Voor 79% gewijzigd door Mr_x007 op 03-04-2003 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 80198 schreef op 03 April 2003 @ 14:00:
NOG EEN HOOFD.....

[afbeelding]

Hmm je kop kan nog wel wat verbeteringen gebruiken :) niet om je af te zeiken;

- oor zit te hoog.
- puntige oorlel.
- bovenkant neus klopt niet, soort deuk.
- de onderkant ook niet, de neusvleugels zitten te hoog.
- rare lijn van de mondhoek naar het oog.
- je mist de lijn van de bovenkant van de neusvleugel naar de kin, die zie je goed als je lacht.
- bovenlip te groot, naja niet de lip zelf, maar 't gedeelte erboven.
- geeft ie een kusje?
- dikke nek

Maar keep it up, je bent nogal productief, blijf es wat langer hangen op een onderdeel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51543

post ook maar wat :)
Afbeeldingslocatie: http://www.kishan.nl/linkgun.jpg

thnx aan Caman0 voor de inspiratie :)
(en ja hij zuigt ! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

Albinoraptor schreef op 03 April 2003 @ 14:31:
Mezelf nog maar eens quoten :P
Niemand een idee? :)
Ik werk zelf met MAX, maar weet van HeartCore (topicstarter 3D Contest v9) dat hij onlangs is begonnen met Maya en (volgens mij) een paar boeken heeft doorgespit. Vraag het hem eens, zou ik zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 51543 schreef op 03 april 2003 @ 15:38:
[afbeelding]

Alvast kleine opmerking: er zit geen trekker in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Niet online
Anoniem: 51543 schreef op 03 April 2003 @ 15:38:
[afbeelding]

In navolging van Qylos heb ik ook nog een opmerking....hoeveel schoten moet de gebruiker van dit wapen kunnen lossen voordat z'n handen open liggen? Ik zou die scherpe randen van het metaal weg chamferen...en het handvat met nurbs oid wat ergonomischer vormgeven...just my $0.02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een vaage render :P met materials zou ie meschien wel leuk zijn

Afbeeldingslocatie: http://www.blueflame.cc/elmar/03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51543

@Qylos
hmmm dan word schieten wel een beetje moeielijk jah ( kan het wapen nog altijd gooien )

@vermistehond
thnx dude was me geen eens opgevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Anoniem: 59608 schreef op 03 April 2003 @ 08:40:

Tering heej, nette tutorial!!!!! Prima ga `m zeker een keer volgen :)

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Anoniem: 30794 schreef op 03 April 2003 @ 16:15:
nog een vaage render :P met materials zou ie meschien wel leuk zijn

[afbeelding]
Nee joh, zo is ie juist leuk! Misschien moet je de belichting nog een beetje bijstellen zodat het net lijkt of die model echt in dat plaatje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Zo, ben bezig geweest met iets en nu vraag ik van jullie zeer licht advies om wat voor detail lik eraan zou kunnen voegen. Dus aub niet afkraken. Textures ben ik nog niet aan begonnen.
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/Another%20test.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeguernsey.net/~trialsforum/files/Another%20test1.jpg
Ik ben ook maar een uebernoob met 3dmax...

Dak zit er trouwens nog niet op. Het moet dus de binnenkant van een space ship voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:50
console schreef op 03 April 2003 @ 14:46:
uhm, klein vraagje ben net beetje met 3DMax begonnen, heb ik een kasje gemaakt http://www.club-choice.nl/test.jpg maar nu werk ik ook met extrude zoals je ziet zijn de bovenste/middelste en onderste plaat niet goed, moet gewoon 1 geheel zijn? is daar een manier voor om het 1 geheel van te maken?
iemand plz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 07:42
als het goed is kun je in max vertices toevoegen op een lijn, hoe weet ik niet maar mischien dat je ff kunt zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

@Console:
Ja dat kan wel.
Dan moet je bij de bovenste alle pologoontjes verwijderen (de 2 vlakken dus)
En dan met Create een nieuwe maken. Dus dan alle puntjes aanklikken. (vergeet niet dat het 1zijdige polygonen zijn, dus als je nix ziet effe de andere kant rond gaan)

Dit moet dus wel een Editable Mesh/poly worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
XLerator schreef op 03 April 2003 @ 18:38:
@Console:
Ja dat kan wel.
Dan moet je bij de bovenste alle pologoontjes verwijderen (de 2 vlakken dus)
En dan met Create een nieuwe maken. Dus dan alle puntjes aanklikken. (vergeet niet dat het 1zijdige polygonen zijn, dus als je nix ziet effe de andere kant rond gaan)

Dit moet dus wel een Editable Mesh/poly worden
Zal nog ff wat verduidelijken; zoals XLerator zegt heeft een polygon 1 zijde.
Het hangt af van de volgorde van de hoekpunten welke zijde zichtbaar is.

Onthoud gewoon dit: als je de zijde die naar je toe gericht is zichtbaar wilt hebben moet je ccw (counter-clockwise maw tegen de klok in) je punten plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Betweter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
Tja.. je moet wel lezen he: hij is net begonnen met 3dmax..
dan wil niet zeggen dat ie meteen al weet dat een 3d object opgebouwd is uit polygonen en dat die maar aan 1 zijde getekend worden (tenzij 2 sides aanstaan natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82233

MissingDog schreef op 03 April 2003 @ 14:57:
Pffffff......mensen...het is weer veel te mooi allemaal...'k ben nu ook maar weer begonnen...maar ik word gek van de lage details in de Suurland.com-blueprints, ben ruim een half uur bezig geweest met plaatjes kijken tot ik uiteindelijk maar voor m'n alltime favorite gekozen heb -> A10 Thunderbolt II.

Ben nu opzoek naar goede detailfoto's zodat ik tenminste de panelen + bevestigingsmaterialen op de juiste plek kan prikken. Post later vandaag wel ff een wipje bij deze post.
Probeer eens: http://www.onnovanbraam.com/ of http://www.airwar.ru/other/drawe.html of had je daar al gekeken??

Heeft iemand, in het algemeen, op http://ofp.gamezone.cz/_hosted/brsseb/links.htm wel eens gevonden wat hij/zij nodig heeft aan blueprints?? De site was voor mij in ieder geval nieuw.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 82233 op 03-04-2003 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 25-05 14:44
Nooit gedacht dat ik hier ooit zou posten eigenlijk... ben nu een beetje aan de slag gegaan met 3dsmax5 en heb alvast even Ert uit de duitse serie 'Bernie Und Ert' gemodeld... eerste model dus:
Afbeeldingslocatie: http://dev.trag.nl/meuk/ert.jpg

Van opzij:
Afbeeldingslocatie: http://dev.trag.nl/meuk/ert_opzij.jpg

offtopic:
Misschien domme vraag, maar hoe merge ik twee meshes? Ik wil die naad op Ert's voorhoofd weg hebben ei'k..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

Cool gedaan voor een eerste keer!
Dat mergen, ik neem aan dat dit editable mesh/poly-es zijn?
En dat et 2 meshes zijn die gecopyt zijn (als het instancen zijn verwijder de ene en maak er een copy van ipv instance)

-Selecteer een van de zijden
-In het panel aan de rechterkant in het menutje onderaan staat ergens (kben te lui max op te starten) attatch, klik daarop en daarna op de andere helft
-Nu zitten ze aan elkaar als een object
-Dan selecteer je de vertexen in het midden en kan je ze gewoon welden (ergens in datzelfde menutje, op selected drukken, als ie niet weld en je krijgt het bericht 'no verteces within threshold' moet je et getal erachter wat groter maken.

Welke zender en wanneer is die serie te zien, dan gaak er naar kijku!!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 74854 op 03-04-2003 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

Afbeeldingslocatie: http://tec.xs4para.nl/random/dice1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tec.xs4para.nl/random/causticsspherebrazil.jpg

Het is niet geweldig maar het ziet er wel leuk uit.. :) Binnekort iets groters als in meer aandacht aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47196

ik heb nu ook de brazil plugin, maar ik vraag me af welke versie jullie hebben? want ik kan nergens caustics vinden of illumination enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Anoniem: 47196 schreef op 03 April 2003 @ 22:26:
ik heb nu ook de brazil plugin, maar ik vraag me af welke versie jullie hebben? want ik kan nergens caustics vinden of illumination enz.
Wel als current renderer instellen (in de render dialog) :) krijg je een berg opties.

Enne, lees daarna ff de manual door :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

Ik ga er even vanuit dat het een editable mesh is. :)
Je bedoelt dat er een naad loopt tussen de kast en het schuine stukje ervoor? Die kun je wegwerken door in de 'Edit Mesh'-modifier de vertices van de lijnen die daar parallel aan elkaar lopen te mergen:

- selecteer de 'Edit Mesh'-modifier
- klik op het knopje met rode puntjes (in je viewport moeten alle vertices nu blauwe puntjes worden)
- klik in de toolbar op de knop met een 3 en een magneetje erop (shortcut key: s). Hierdoor 'snapt' de te verplaatsen vertex naar een vertex waar je hem opsleept.
- klik in de modifier onder 'Weld' op 'Target'
- selecteer een vertex in de ene lijn en sleep deze op een vertex uit de andere lijn. Ze worden nu automatisch ge-weld
- doe dit voor alle vertices in alle lijnen die je weg wilt hebben.

Klaar! :)

Duidelijk? Of bedoelde je dat niet?

@MisterData: Gooi er ook nog even een MeshSmooth-modifier overheen (evt. iteraties in die modifier iets ophogen), hij is nog een beetje hoekig. :)

@Qylos: Hier en daar een console/computerscherm toevoegen? Of werkplekken als tactical ops, helm control, ...? Zoek eens wat plaatjes van de brug van een Enterprise (Star Trek, voor de n00bs ;)) o.i.d. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 48458 op 03-04-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Anoniem: 48458 schreef op 03 April 2003 @ 23:15:
[...]
@Qylos: Hier en daar een console/computerscherm toevoegen? Of werkplekken als tactical ops, helm control, ...? Zoek eens wat plaatjes van de brug van een Enterprise (Star Trek, voor de n00bs ;)) o.i.d. :)
Ik ben Startrek fan ;) Kijk het elke dag :) Maar je hebt gelijk, er zouden nog wat meer panels kunnen komen en lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45450

Het ziet er allemaal zooo mooi uit.. :) dat wil ik ook kunnen maken :9

Dus ik ben maar eens begonnen. Aanschouw mijn aller eerste 3d Model figuur :D

Afbeeldingslocatie: http://www.doenormaal.net/profiles/thomas/filestorage/model.jpg

Ik weet wel dat het er niet uitziet, maar voor mij is dit best een grote stap :) Ik heb er in elk geval een nieuwe hobby bij :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 45450 op 04-04-2003 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Laatst online: 25-05 14:44
Anoniem: 74854 schreef op 03 April 2003 @ 21:45:
Cool gedaan voor een eerste keer!
Dat dacht ik ook ;)
Dat mergen, ik neem aan dat dit editable mesh/poly-es zijn?
En dat et 2 meshes zijn die gecopyt zijn (als het instancen zijn verwijder de ene en maak er een copy van ipv instance)
De rechterhelft wordt met een mirror naar links ge-instanced (hmm kan het niet beter zeggen ei'k)
-Selecteer een van de zijden
-In het panel aan de rechterkant in het menutje onderaan staat ergens (kben te lui max op te starten) attatch, klik daarop en daarna op de andere helft
-Nu zitten ze aan elkaar als een object
-Dan selecteer je de vertexen in het midden en kan je ze gewoon welden (ergens in datzelfde menutje, op selected drukken, als ie niet weld en je krijgt het bericht 'no verteces within threshold' moet je et getal erachter wat groter maken.
Dat gaat ik straks es proberen :)
Welke zender en wanneer is die serie te zien, dan gaak er naar kijku!!
Komt niet meer op TV, maar de filmpjes zijn goed te vinden met Google :)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.