Toon posts:

Is mijn processor RIP?

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de PMG FAQ niets gevonden over wat ik wilde weten.
Ik heb een AthlonXP 1600+ die volgens D-LED van MSI (mobo = MSI K7T 266 PRO 2) kapot is, aangezien alle lampjes rood branden.
Dit heb ik vaker gehad maar als ik de CMOS jumper ff veranderde was het weer opgelost.
Nu echter niet. De processor ziet er nog goed uit, (dwz ik zie niets abnormaals) en heb iedere keer een copper spazer gebruikt i.c.m. die processor.
Is mijn processor nu kapot?

Verwijderd

hmm je zou dat het beste kunnen controleren ad hand van een ander exemplaar als je daar aan kan komen.
en wát doet het precies niet, gaan er nog wel fans ed draaien, spint je hd nog op? dit soort dingen zijn vanbelang omte weten of het idd je proc is of een ander onderdeelvan je pc.
en mijn ervaring met MSI's d-led is dat die niet altijd even goed werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Alle fans gaan draaien (zowel CPU fan als de fan van de voeding) maar ik krijg helemaal geen beeld.

Verwijderd

Topicstarter
oh ja, en mijn HDD's spinnen ook gewoon.

Verwijderd

Ik zeg maar een ding: Condensator (staat volgens mij in de faq hangen en opstartproblemen) :) En het is een vrij bekend euvel op de K7T serie, de condensatoren gaan dan lekken...

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2003 12:32 ]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Processoren gaan niet zo vaak stuk... Moederborden (en zeker de K7T serie van MSI) gaan wel om de haverklap stuk...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

K7T Pro probleem, vier rode leds
MSI K7Pro 4 rode leds :(
PROBLEEM! => 4 rode leds op MSI K7T pro2 + AMD 700
[rml][ MSI] is mobo aan 't overlijden?[/rml]
Help: MSI K7T Pro2 praat niet meer tegen mij
[rml][ Probleem] 4 rode ledjes op diagnostic led [ MSI][/rml]
MSI K7T pro2 d-led
Is dit plankje dood? (een mobo)

Genoeg?

:)

* Glashelder was ook slachtoffer :(
De Mycom durfde nog te beweren dat er niks aan de hand was :(

Denk nou niet gelijk dat MSI brak is, dit was alleen deze serie. De rest doet het naar mijn weten prima. Tijdelijke oplossing (als het werkt: Proc eruit, mobo aanzetten, afzetten, proc erin, opnieuw proberen)

Ja abbadon, dit is een (bijna) identieke kopie van het vorige K7T pro topic :+
dual-zip in "MSI- k7t Pro"

:+

Post jij nou ook hetzelfde? :o
Verwijderd schreef op 15 March 2003 @ 12:30:
Ik zeg maar een ding: Condensator (staat volgens mij in de faq hangen en opstartproblemen) :) En het is een vrij bekend euvel op de K7T serie, de condensatoren gaan dan lekken...

Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen
Het vervangen van die condensatoren werkte bij mij niet! :(
Sterker nog, in plaats van een paar dagen, duurde het nu een paar uur voor ie uitviel :(

[ Voor 31% gewijzigd door Glashelder op 15-03-2003 17:06 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Kun je mijn gedachten lezen? :D Ik dacht écht van hè, deze post ken ik (en toen zag ik de kleine lettertjes :P )

Om in stijl te blijven:

Wel, het lijstje van dual-zip lijkt me wel genoeg leesvoer voor de avond Lees het eens door en je wordt een heel stuk wijzer. Wat de search wel niet vermag nietwaar? Oh, en neem ook de FAQ eens door, staat een heel handige troubleshooter, doe er je voordeel mee.

:P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.