Toon posts:

PROBLEEM! => 4 rode leds op MSI K7T pro2 + AMD 700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een K7TPro2 en heb bij het aanzetten gelijk 4 rode leds. Daarnaast brabbelt hij onverstaanbaar iest.
M'n pc heeft dit probleem nadat ik een foutmelding kreeg. Heb de computer gereset en hij starte vervolgens op in veilige modus, waarna ik hem weer afsloot.
Toen ik hem weer aanzette deed hij het niet meer.

Handleiding geeft aan dat het de CPU is of de batterij.
-Heb geen andere CPU om te testen of hij overleden is.
-BIOS heb ik gereset.
-Videokaart en processor opnieuw geplaatst.
-Garantie is voorbij.
-De batterij heb ik eruit gehad.
-Computer heeft meer dan een jaar lang goed gewerkt en
heb hem niet open gehad voordat het probleem zich voordeed.
Nog steeds het probleem.

Twijfel eraan of het de processor is en koop om deze redenen nog geen nieuwe.
Als iemand denkt dat het het moederbord is. Vertel dan waarom en zeg niet alleen dat het zo is, want doe het dan maar niet.

Heeft iemand een idee geef mij dan een wijze raad.
Ik weet het in ieder geval niet meer.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Op donderdag 10 januari 2002 21:04 schreef Rene0018 het volgende:
Ik heb een K7TPro2 en heb bij het aanzetten gelijk 4 rode leds. Daarnaast brabbelt hij onverstaanbaar iest.
M'n pc heeft dit probleem nadat ik een foutmelding kreeg. Heb de computer gereset en hij starte vervolgens op in veilige modus, waarna ik hem weer afsloot.
Toen ik hem weer aanzette deed hij het niet meer.

Handleiding geeft aan dat het de CPU is of de batterij.
-Heb geen andere CPU om te testen of hij overleden is.
-BIOS heb ik gereset.
-Videokaart en processor opnieuw geplaatst.
-Garantie is voorbij.
-De batterij heb ik eruit gehad.
-Computer heeft meer dan een jaar lang goed gewerkt en
heb hem niet open gehad voordat het probleem zich voordeed.
Nog steeds het probleem.

Twijfel eraan of het de processor is en koop om deze redenen nog geen nieuwe.
Als iemand denkt dat het het moederbord is. Vertel dan waarom en zeg niet alleen dat het zo is, want doe het dan maar niet.

Heeft iemand een idee geef mij dan een wijze raad.
Ik weet het in ieder geval niet meer.
Anders kan je proberen om een 700 te kopen en dan met dat bewijs terug naar de winkel gaan en zeggen dat hij kapot is, en die oude verkoop je weer.

Verwijderd

verkeerd gelezen |:(

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
mijn msi ervaring (en dat is best wat)

4 rode leds =
-proc kapot
-mobo kapot
-proc en mobo kapot

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 10 januari 2002 21:06 schreef amd_ruluzzz het volgende:

[..]

Anders kan je proberen om een 700 te kopen en dan met dat bewijs terug naar de winkel gaan en zeggen dat hij kapot is, en die oude verkoop je weer.
haha! beetje evil :)

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:33
heb je hem ook niet geclockt?

verder kan je ook kijken of je fan wel draait heb ik een x gehad 4 rode leds, terug naar winkel bleek fan niet goed te zijn |:(

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 17:53
Ik heb het precies hetzelfde gehad.
Bij mij was toen mijn Durton 650MHZ gaar en moest ik dus een nieuwe processor kopen.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n MSI mobo (pro 2a) en heb precies hetzelfde verhaal. Bij mij is waarschijnlijk de core beschadigd vanwege dat gedoe met die superorb.

Ik moet zodra ik mijn pc aanzet gelijk erna op de rest knop drukken, anders blijven bij mij ook idd die lampjes rood branden en krijg ik geen beeld. Tis heel omslachtig maar tis misschien wel een oplossing voor je?

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Hmm dat heb ik ook gehad, toen zat er iets verkeerd, ff denken :Z

Oja toen had ik me cpu los op het socket gezet zonder met dat handeltje te pielen |:(

Maar denk dan dus dat je cpu dood is.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal voor de ideeen. Ga toch maar een nieuwe processor halen. Hopen dat hij het dan weer doet anders gaat het echt geld kosten.
Als iemand nog wijze tips heeft hoor ik het graag.

• Jhojo270
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Nou ik heb toevallig bij mijn achterneefje hetzelfde waargenomen, het probleem was dat zijn Geforce kaart was overleden :P

dus probeer ff een ander kaartje.

Verwijderd

Op donderdag 10 januari 2002 21:04 schreef Rene0018 het volgende:
-Garantie is voorbij.
Wellicht een beetje off topic, maar je kunt er misschien iets aan hebben...

Ik weet niet hoe oud dat bordje is, maar garantie verloopt niet nadat de "officiële" garantie na een jaar afloopt hoor...

Je mag verwachten dat zo'n MoBo het na 2 jaar bijvoorbeeld nog prima doet... (bij normaal gebruik, dus Tweakers ;))

Mensen die bijvoorbeeld extra garantie kopen in een winkel: Nooit doen...is onzin... Je moet er bij defecten wel wat moeite voor doen, maar recht op (in elk geval een deel van) een soort schadevergoeding...dit gaat volgens mij ook naar rato...

• YKW
  • Laatst online: 19-07 21:37

YKW

mobiliteit ten top

Ik had precies het zelfde probleem. Ook vier rode leds en hij wilde maar niet opstarten. Uiteindelijk heb ik een andere videokaart erin gestopt: Probleem over. Ook de netwerkkaart moest ik in een ander slot doen :? Ik snap niet waarom, maar toen ik hem in een ander slot stopte deed ie het wel.

Automatiseren kan je leren!

• Jhojo270
  • Laatst online: 08-12-2025
YKW, dat komt omdat je hem dan op een PCI slot had zitten die geshared was met een onboard feature, schijnbaar kan je netwerkkaart dat niet hebben :P

Verwijderd

Topicstarter
Hij heeft het eerst altijd goed gedaan dus geloof niet echt dat het aan de pci sloten ligt.
Heb nog een oude videokaart liggen dus dat gaat ik in ieder geval nog ff checken.
Over die garantie periode. Heb hem zo'n beetje 14 maanden. Het kost me teveel tijd om daar achteraan te gaan. Heb de pc snel weer nodig en tijd heb ik niet over.
In ieder geval weer bedankt allemaal.
Ik gaat weer ff verder kloten ermee.

Verwijderd

Ik heb het ook gehad...

ik wist me ook geen raad, dus ik schroef dat hele ding uitelkaar, en start um alleen op met processor (geen cooling, nix) en toen deed ie het ook niet, dus ik zet um weer helemaal in elkaar (na alles grondig met een kwast afgestoft te hebben), en toen deed ie het weer....

same moederbord, alleen ik heb een AMD Duron 800...

GEEN HARDWARE DEFECT DUS, niet te snel je conclusies trekken dat ie kapot is ofzo... eerst uitgebreid onderzoek plegen..

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Op donderdag 10 januari 2002 21:06 schreef amd_ruluzzz het volgende:

[..]

Verrote oplichter ik kots van mensen die zo denken/doen... :r

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
Als je zo denkt heb je geen leven meer. Je word toch overal opgelicht. Neem de afrondingen. Mag het tegengesteld ook wel eens. En na een 14 maanden hoort iets niet kapot te zijn. Als je het dan zo zonder al teveel gezeik op kan lossen, waarom zal je het dan niet doen.

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Op vrijdag 11 januari 2002 22:38 schreef Rene0018 het volgende:
Bedankt allemaal voor de ideeen. Ga toch maar een nieuwe processor halen. Hopen dat hij het dan weer doet anders gaat het echt geld kosten.
Als iemand nog wijze tips heeft hoor ik het graag.
helaas... :'( weer een trouw werkpaard overleden :'(

Freelance tweaker

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
geen cooling, nix)
zoveel lef heb ik niet.

Verwijderd

uhh lef?? :P assie warm woredt leeft ie nog :P
Pagina: 1