Toon posts:

[Probleem] 4 rode ledjes op diagnostic led [MSI]

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Okay, de topic zegt het wel: flink probleem dus. ik heb de search gebruikt, en ik kwam er 3 topics over tegen.. 1 ding valt me wel op: het zijn allemaal MSI k7t pro mobo's... de mijne is ook een MSI k7t pro. Ik ging unreal tournament spelen, en in een keer 4 rode lampjes. Heb um helemaal uit elkaar gehad... nog niks: warmte: 4 casefans en 1 cpu fan moet genoeg zijn toch?

ik vin eht zwaaar klote omda'k momenteel weinig geld heb.. om nieuw te kopen dan.. ik hoop dat het op te lossen valt: in de vorige topics geen oplossing:
Configuratie
AMD Duron 800mhz @ 848 (alleen fsb)
MSI K7t Pro
MSI ATA 100 controller voor K7t pro
Maxtor HD
256 mb a-merk geheugen
Diamond Stealth III 32mb ram VGA
Realtec Netwerkkaart 10/100mbit
SB Live value
4 casefans en 1 cpu en een vga fan
da's alles volgensmij
plz help me!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 20:54

Tijntje

Hello?!

Heb ik ook alleen die van mij heeft het nogsteeds niet gedaan probeer bij de leverancier de garantie te claimen. Ben ik ook aan het doen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Verwijderd

Topicstarter
garantie: dat kan ik vergeten: is nl. al 1.5 jaar oud.. maar zoiets mag toch niet ZO snel kapot gaan!?
graag adviezen wat ik moet doen/kan doen

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 15:26
wat is nou het probleem dan?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

handleiding mobo:
4 red: system will hang here. The processor might be damaged or not installed properly (daar heb je nix mee gedaan dus dat zal het wel niet zijn)
Damage/discharge lithium battery -> dit misschien? tik tegen je kast dat ie geen contact meer maakt. Vocht en kortgesloten, doffe pech en op?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Wat zegt je manual over 4 rode LEDjes? Dan weet je wat er mis is.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:39
Hoi,

Ik heb het ook 1 x gehad na een foutieve biosflash....
4 ledjes kan ook betekenen dat je cpu dood is.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
4 ledjes betekend
DEATH OP CPU OR WRONG CPU INSTALLATION
klaar
daar naar kijken dus

Tweakers Discord

• tweakduke
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
mm zo te zien heb je je cpu opgeclocked?
reset je bios eens en clock hem weer naar normaal

Tweakers Discord

Verwijderd

bij mij is het 2e ledje groen en de rest rood, kan ook niks meer doen.
heeeeelp

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:42
Ik had ook dat mobo, met 4 rooie lampies. Wat bleek: mij toetsenbordkabel stond zo strak dat de aansluiting op het mobo kaduuk was. Een grote lijnklem erop deed wonderen, maar dan gaat je kast zo moeilijk onder je bureau ;)
Ik had gelukkig nog 12 dagen garantie 8-) ,en ik heb een pro2 ervoor in de plaats gekregen :)

• phYzar
Op maandag 14 januari 2002 18:56 schreef Herretje het volgende:
heeeeelp
Dat betekend volgens het boekje:
0=red 1=green
0010 :Memory detection test
0100 :Initializing Keyboard controller
je begint te tellen bij de led het dichtst bij je mobo.
Als je dan de 2e bedoeld is je ram dus kaduuk

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 18:45 schreef maartenb het volgende:
wat is nou het probleem dan?
nou wat denk je: 4 rode ledjes betekend: of cpu kaduuk, of batterijtje, of mobo... of is dit probleem niet groot genoeg voor je |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 18:47 schreef Spice het volgende:
handleiding mobo:
4 red: system will hang here. The processor might be damaged or not installed properly (daar heb je nix mee gedaan dus dat zal het wel niet zijn)
Damage/discharge lithium battery -> dit misschien? tik tegen je kast dat ie geen contact meer maakt. Vocht en kortgesloten, doffe pech en op?
euhm, ik denk dat het eerder het batterijtje kan zijn: hoe moet ik dit testen of ie het nog wel doet? en kan er ieder batterijtje in?? (is dat heb blauwe batterijtje trouwens? of het 3 volt batterijtje?)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 18:48 schreef scorpionv het volgende:
Wat zegt je manual over 4 rode LEDjes? Dan weet je wat er mis is.
ik weet wat er mis is: maar hoe los ik het op is de vraag

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 18:59 schreef phYzar het volgende:
Ik had ook dat mobo, met 4 rooie lampies. Wat bleek: mij toetsenbordkabel stond zo strak dat de aansluiting op het mobo kaduuk was. Een grote lijnklem erop deed wonderen, maar dan gaat je kast zo moeilijk onder je bureau ;)
Ik had gelukkig nog 12 dagen garantie 8-) ,en ik heb een pro2 ervoor in de plaats gekregen :)
PS2 aansluiting verrot?? hmm.. ik zal toch maar ff me mobo moeten testen: allijkt het me onwaarschijnlijk dat daar iets mee gebeurd is...

• phYzar
Op maandag 14 januari 2002 19:20 schreef The_YellowDog het volgende:

[..]

PS2 aansluiting verrot?? hmm.. ik zal toch maar ff me mobo moeten testen: allijkt het me onwaarschijnlijk dat daar iets mee gebeurd is...
lijkt mij ook sterk dat jij hetzelfde hebt, maar tis maar ff om te laten zien dat het niet alleen je cpu hoeft te zijn

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 14 januari 2002 19:25 schreef phYzar het volgende:

[..]

lijkt mij ook sterk dat jij hetzelfde hebt, maar tis maar ff om te laten zien dat het niet alleen je cpu hoeft te zijn
da snappik, maar alle mogelijke oorzaken te weten is wel handig...

Verwijderd

Topicstarter
Iemand asjeblieft!?!? HEEEEELP!!!

Verwijderd

Topicstarter
sorry da'k de topic weer omhoog gooi.. maar weet echt NIEMAND iets????

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:07

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 18:56 schreef Herretje het volgende:
heeeeelp
Ik had dit overlaatst bij de PC van een kameraad... Laat de pc 3 tot 5 minuten aanstaan als hij bij het 2e ledje blokkeert en druk erna op RESET...daarna moet ie normaal booten... geeft wel nog een CMOS error dan, maar dan ben je vertrokken... je mobo is waarsch naar de kl*ten...

• Carel
  • Laatst online: 16-08 23:33
Die diagnostic leds hebben het vaak fout, 2 kennissen van mij hebben beide een keer de 4 rode ledjes gehad, bij de ene was zijn geheugen verrot, en bij de andere was de bios over de zeik... , die ene is dus weer goed na een bios reset , en de andere met nieuw geheugen...
Koop dus niet gelijk een nieuwe proc, zoals die ene dus wel heeft gedaan , omdat ie blindelings de ledjes vertrouwde |:(

Verwijderd

bij mij werkt dit dus niet.

scherm blijft ook gewoon zwart
terwijl hij aanstaat piept mijn speakertje telkens 3 keer (amibios)

Verwijderd

Op dinsdag 15 januari 2002 13:59 schreef Carel het volgende:
Die diagnostic leds hebben het vaak fout, 2 kennissen van mij hebben beide een keer de 4 rode ledjes gehad, bij de ene was zijn geheugen verrot, en bij de andere was de bios over de zeik... , die ene is dus weer goed na een bios reset , en de andere met nieuw geheugen...
Koop dus niet gelijk een nieuwe proc, zoals die ene dus wel heeft gedaan , omdat ie blindelings de ledjes vertrouwde |:(
Zeer goede opmerking!! Het is een goed initiatief van MSI maar in de weinige gevallen dat ik ze al heb nodig gehad werkten ze niet... M'n volgende mobo zal geen MSI worden, dat weet ik nu al :P

Verwijderd

Topicstarter
ik zal alles dus ff meoten testen: maar zonder geheugen moet een cmputer toch ook wel booten lijkt me?????? en dat doet ie ook niet...... :(

Verwijderd

van mij ook niet

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
maar zonder geheugen moet een cmputer toch ook wel booten lijkt me??????
nee, een computer boot niet zonder geheugen, forget it.

trouwens, 4 rode leds is bij mij (bij msi borden) altijd de cpu of het mobo of het mobo + de cpu dood geweest. en ik heb heel wat msi-ervaring.

• n00b | IA
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

bij mij zijn ze gelukkig nog alle 4 groen en bij mijn netwerk kaart knippert ook nog steeds een groen lichtje dus dat zal dan wel goed zitten :7. ps. msi sucks

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• wimmetje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09-2025
Euhhmmm jongens....MSI heeft 2 jaar garantie....ideetje?

• wimmetje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09-2025
Oh ja waarom zuigt msi zwaar?.....nee asus die is lekker bezig de laatste tijd en ook lekker 1 jaar garantie..

• n00b | IA
  • Laatst online: 12-02-2003

n00b | IA

multislet

oke nu letterlijk uit het boekje

Diagnostic Led Function Table
D-led : 0000

Discription: system power is on
possible problem: the processor might be damaged or not installed properly.

Duz dat word effe athlon 1900xp kopen of 2000xp kopen dan werkt ie wel weer dat kan er vast wel op met de nieuwe bios update.

:Z

of je moet gewoon de letjes mollen dan zijn ze ook niet meer rood

multisync is gebanned dat was hard nodig :D

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Damn dus ik ben niet de enigste met rpobs met de msi k7t pro. bij mij zijn er inmiddels al 2 gaar gegaan. de msi k7t pro die ik nu heb is ook al nmiet 100%. echt weird bij mij ging opeens de spanningsregulator naar de garen terwijl ik resette echt weird........
heb nu een prob met voedings niveau van de mobo.....
ook met andere voeding erop.... echt weird....
mahja heb iniddels bijna geen vertrouwen in zowel de reparatie dienst van msi als de msi k7t Pro mobo. Alhoewel hij in het begin echt rete stabiel was maar die vervangende brden die ik terug krijg zijn nog gaarder als het mobo wat ik opstuur.....

>Systeemspecs<

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 19:39 schreef smvs het volgende:

[..]

nee, een computer boot niet zonder geheugen, forget it.

trouwens, 4 rode leds is bij mij (bij msi borden) altijd de cpu of het mobo of het mobo + de cpu dood geweest. en ik heb heel wat msi-ervaring.
euh, een computer zonder geheugen boot wel: die geeft dan tenminste een mem error aan, en niet NOG STEEDS die 4 rode lichtjes.. of ben ik nou leip?

• froggie
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

uhh... ja... klinkt logisch toch? Dan zou ik toch maar eens je cpu (laten) checken.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 19:57 schreef firoz het volgende:
oke nu letterlijk uit het boekje

Diagnostic Led Function Table
D-led : 0000

Discription: system power is on
possible problem: the processor might be damaged or not installed properly.

Duz dat word effe athlon 1900xp kopen of 2000xp kopen dan werkt ie wel weer dat kan er vast wel op met de nieuwe bios update.

:Z

of je moet gewoon de letjes mollen dan zijn ze ook niet meer rood
euh... effe, ik weet niet waar bij jou het geld vandaan komt... maar bij mij is het nogal triest, m'n financiele situatie :'(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 18:00 schreef Froggie het volgende:
uhh... ja... klinkt logisch toch? Dan zou ik toch maar eens je cpu (laten) checken.
vanavond ga ik um ff checken... heb nl. bij de overbuurman een identiek systeem staan :P heb ik ook gebouwd.. ff checken of ie het daar wel doet... :(

Verwijderd

Topicstarter
GARANTIEBEPALINGEN

[..]

6. MSI (Mystar Computer B.V.) geeft haar klanten een standaard garantie van 3 jaar.
nu maar hopen dat het me mobo is en niet me processor!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 15:07
volgens mij heb je zowieso een paar jaar garantie op een MSI mobo .. heb derzelf ook een ...

Verwijderd

Topicstarter
Enneuh, misschien ligt het wel niet aan me mobo! maar aan me processor! dus niet te voorbarige conclusies trekkeN: vanavond test ik het ff en dan laat ik het weten!

Verwijderd

Ik werk een hele dag met msi borden (ong. 60 p.dag) en maak dit ook regelmatig mee.
Het kan echt vanalles zijn, maar meestal is het de cpu, het bord of het geheugen.

probeer ook eens wat ie doet met alleen maar een cpu en geheugen op het mobo, als er geen vga in zit zou die moeten piepen, trek ook eens je ledjes/switches los.

suc6 ermee

Verwijderd

Topicstarter
ik ben bezig met uitsluiten van dingen: ik ben er achter dat de processor nog 100% werkt.. op het zelfde type bord doet ie het nl. wel....

nu ga ik nog ff het geheugen testen.. maar ik vrees dat het aan me mamaplank ligt.. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 16 januari 2002 18:22 schreef Demoni het volgende:

probeer ook eens wat ie doet met alleen maar een cpu en geheugen op het mobo, als er geen vga in zit zou die moeten piepen, trek ook eens je ledjes/switches los.

suc6 ermee
alleen CPU en geheugen: nog steeds rode ledjes :(, volgens mij is de volgorde van testen: eerst Mobo, dan CPU, en dan pas ram en vga.. dus als het eerste of het tweede niet werkt, dan test ie de ram en vga niet..

• Vlabakje90
  • Niet online
had ik ook gehad, CPU er een tijdje, uurtje of zo eruit, weer in doen, als ie dan boot(?)(bij mij iig wel), dan moet je ff het vcore voltage omlaag zetten.

zo heb ik het bij mij opgelost

Verwijderd

Topicstarter
helaas dat werkt ook niet bij mij :( ik stop um er weer in, alles weer in tact enzo... en toch boot ie niet :(

Verwijderd

Ja helaas moederbord stuk... nu maar hopen dat je cpu het nog doet!!

• nadd
  • Laatst online: 11-08 14:52
Ik heb ook zo'n MSI een jaar probleemloos een duron600 op gedraaid een athlon900 trok ie op een of andere manier niet meer. Na een jaartje ofzo begon ie ook kuren te vertonen met mn duron600. Kortom vandaag alles opgestuurd naar MSI die drie jaar garantie geven. Hopelijk krijg ik een nieuwer bordje terug maar dat zal wel niet ;)

PS zelfde athlon900 draait nu probleemloos in een el cheapo bordje.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:46

Wok

Dakloos...

Sorry hoor! Maar ik vind het toch een beetje jammer dat mensen meteen beginnen te roepen dat MSI zuigt.

Ik draai zelf al meer dan drie jaar met MSI-mobo's en ik heb nog nooit een probleem gehad.
ik ben behoorlijk pro-MSI geworden, vanwege de prijs/kwaliteit verhouding :)

Probeer eens je batterij te vervangen (je moet die knoopcel batterij hebben). Wel een gelijkwaardig exemplaar halen :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

In ander topic ook al gepost, maar hier denk ik ook van belang...

Toevalig vanmorgen het systeem van m'n collega hier gekregen, een MSI K7T pro 2 (6330) met een 1.2 Ghz Athlon.
512 MB ram (2x256) en een Matrox G400 32mb. Het probleem wat jij beschijft heb ik hier dus ook. Machine heeft wel vaker wat gehad (in het begin vooral problemen gehad maar die waren over na Bios flash) maar sinds een week allerlei zottegeit. Het begon dus ook tijdens het spelen van een spel, systeem vastlopen, scherm op zwart, daarna niet meer willen posten. Alles uit zetten, dan postte die wel maar kwam niet door de mem test heen. Als je de videokaart en het geheugen er uit haalde startte de boel weer en liep ie een week prima, tot vanmorgen dus.... zelfde weer gedaan, en hij loopt alweer de hele dag (stressed 3d2001) en nu op 1300 Mhz (athlon was unlocked) en perfect. Ik wou dat ik je kan vertellen wat het is, maar ik weet het dus ook niet. Ik vermoedt een slecht contact in de agp bus of een dimm slot, maar aangezien er nooit met het systeem gerotzooit is lijkt me dat sterk.
Oja , vergeten, in het begin (vanmorgen dus) wou ie ook helemaal niks. (alle leds bleven rood) toen heb ik als test de voeding vervangen. Toen deed ie het wel weer, maar toen heb ik natuurlijk ook op het board gedrukt bij het inpluggen van de atx stekker

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik weet nu 1 ding zeker: garantie bij MSI... bah bah bah duurt veeel te lang.. die compu heb ik heel hard nodig.... ik moet nu een oplossing hebben, of ik ga ff een Abit bordje halen: ook lekker over te clocken....... klote teringzooi ... 't valt me wel op dat MSI daar veel vaker last van heeft!

mijn ervaring met MSI: KL*TE!!!

Verwijderd

Op woensdag 16 januari 2002 18:15 schreef The_YellowDog het volgende:
Enneuh, misschien ligt het wel niet aan me mobo! maar aan me processor! dus niet te voorbarige conclusies trekkeN: vanavond test ik het ff en dan laat ik het weten!
Gelukkig draait bij mij die K7 zonder problemen...
Op wat opstartproblemen na, geheugen ging licht geven (de serienummers stonden een week in mijn vinger-toppen..), maar heeft het wonderwel overleefd....
Heb zelfs via het Bios mijn 900 (Duron) naar 945 opgekrikt...

Verwijderd

Topicstarter
toch nog iemand die iets met MSI kan!!!

:r fuck msi :r (di's geen flame :P)

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 23:11 schreef The_YellowDog het volgende:
toch nog iemand die iets met MSI kan!!!

:r fuck msi :r (di's geen flame :P)
neej dat dachten wij al :)

Verwijderd

MSI geeft zoiezo 3 jaar garantie op hun moederborden, dus snap niet wat je moeilijk doet
Pagina: 1