Is dit plankje dood? (een mobo)

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb bij CTW een MSI K7T-Ultra (ofzo) besteld
Deze was vrijdag geleverd toen ik naar de PZZ lan moest, dus toen d8 ik 'm daar wel even om te bouwen

Ik had alles erin gedaan, CPU, koeler, RAM, GPU, sound etc.
Ik stop de ATX stekker in het mobo

En wanneer ik de stroomstekker in de voeding doe springt de plank aan en gaat **niet** uit. De diagnostic LEDs blijven op 4xrood staan, volgens het kaartje is dat "Power On". Hij springt niet verder. Zelfs na alles los te maken (zelfs de CPU) springt het plankje niet uit. Ik heb ut plankje 48 uur idle gelaten en dat heeft niet geholpen. Is dit plankje zonder geest geleverd?

[edit] Ow ja die componenten zijn allemaal in orde want die werken perfect in mijn P2 systeem. Behalve de CPU die ik nie had kunnen testen :Y)

Verwijderd

"MSI K7T-Ultra (ofzo)"

je weet toch wat je besteld hebt?? :P

• Flake
Sorry, maar dat is een loze reactie

SVP serieus reageren.

Verwijderd

hij piept ook niet ofzo ? heb je de bios al gereset ?

• Flake
piepen doettie niet, er zit wel een onboard speakertje op zie ik

bios resetten.... ik zal ut proberen

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Klinkt best wel als een kapotte proc als ik het zo hoor.
Ik had vergelijkbare klachten, toen bleek dat m'n duronnetje de geest had gegeven ;(

Verwijderd

ja bios resetten wil wel eens helpen voor het zeklfde geld staat dat ding op 1,5 ghz ingesteld en dan doet ie het soms niet als er maar een 1,4 inzit

• Flake
Op zondag 19 augustus 2001 22:30 schreef tborgdorff het volgende:
Klinkt best wel als een kapotte proc als ik het zo hoor.
Ik had vergelijkbare klachten, toen bleek dat m'n duronnetje de geest had gegeven ;(
Daar zat ik ook over na te denken omdat die duron tussen het moederbord en de cooler klem zat *zonder doosje* (ai). Maar omdat de diagnostic LEDs niet verder gingen dan power on (daarna zou chipset initialisation moeten komen) d8 ik bij mijn moederbord te moeten wezen.

Verwijderd

heb je de bios nu al gereset ?

• Flake
Op zondag 19 augustus 2001 23:27 schreef Tijn_3d het volgende:
heb je de bios nu al gereset ?
Jup, geen kick

Verwijderd

mm damm tja bord of proc dan he

• Mathizsias
  • Laatst online: 18:18

Mathizsias

Drizzt

Hmmm misschien ook een loze reactie maar ik had hetzelfde probleem zoals eerder gezegd het was de proc die duuk was... niet het mobo

• Flake
Ik denk proc

Proc --> O-) ?

Verwijderd

ga gewoon terug naar de winkel en daar laten uit zoeken

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Je het ook nog eens proberen door je CMOS eens te wissen.
Zal wel een jumpertje op je bord voor zitten :)

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Ik heb met hetzelfde probleem gestoeid bij een vriend thuis. PC van pa met een MSI K7T Pro en een Duron 750 startte op een dag niet meer op. DLED bleef geheel rood. Nieuwe processor gehaald (Duron 800), deed niks. Ander geheugen erbij, deed nog niks. Conclusie: mobo dood. Teruggestuurd naar de winkel, die hebben hem teruggestuurd naar MSI.
Gisteren is het vervangende mobo binnengekomen: K7T Turbo Limited Edition *D In de pc van m'n vriend gestopt, Duron 750 er op, alle componenten over gezet, aangezet: NIKS :( DLED bleef geheel rood. We moeten de cpu nog in de pc van z'n pa testen, maar we gaan er van uit dat die dus ook kapot is.. En dat terwijl de pc van z'n pa nooit overgeclocked is :(
Moraal van dit verhaal: Test zowel de cpu als het bord..

Was getekend, enz. | specs

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

Over het algemeen houdt dit in dat inderdaad de Proc doodt is... In mijn geval was het moederboard ook gewoon kapot...

Heb deze week ook nog een probleempje gehad met een MSI...

Na installatie van de heleboel... Met allemaal nieuwe componenten... 4 keer rooie led...

Voeding stekker eraf... Voeding stekker erop... en alles draaien als een tiet...

WWW.RC5.NL

Pagina: 1