MSI K7Pro 4 rode leds :(

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Mijn MSI K7 Pro wil niet meer booten. :( Ik heb (bijna (?)) alles al getest. Ik heb het moederbord nu uit de kast en alleen met een CPU, RAM en video aangesloten. Systeem gaat aan CPU FAN gaat draaien, maar de 4 ledjes blijven rood. Geen piepen.
Volgens de handleiding betekenen de 4 rode leds "System Power ON". Dat is dus de eerste stap van de stuk of 20 die hij doorloopt.
Ik heb verschillende voedingen getest en ook ander RAM. Alleen de CPU heb ik nog niet kunnen verwisselen, niets anders voor handen.

Iemand nog id'en wat er mis zou kunnen zijn? Of zou de CPU het begeven hebben?

(Het is een opengebroken :) Athlon 600 Slot A met GoldFinger Device (is er inmiddels af), de CPU heeft een jaar ofzo goed gedraaid. De CPU+Mobo heeft wel een paar maandjes stil gelegen omdat ik een Athlon 1200 heb gekocht :) maar die moet dus in een socket. Ik wilde het mobo nu weer in een andere PC gebruiken...)

Verwijderd

hihi die is ziek

die is harstikke dood :)

Verwijderd

ff andere proc proberen dan

Verwijderd

Dat wil niet zeggen dat alles dood is !!
Er was laatst een post van iemand met een zelfde probleem die er een nieuwe proc voor had aangeschaft !!! die deed het toen ook niet leek het, echter toen alle pci kaarten,
proc , mem modules eruit gehaald en weer teruggeplaatst werden bleek alles naar behoren te werken inclusief de oude proc !! dus probeer dat eens zou ik zeggen !! :O

Verwijderd

Volgens het boekie van mijn MSI board betekent 4 rode ledjes : Processor damaged or not properly installed.
En hij heeft hier een tijdje geleden trouwens nog gelijk in gehad ook. ;(

Greetz PE

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Proc=dood, jammer maar helaas.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Het hoeft niet te betekenen dat de processor door is, want ik had gisteren hetzelfde aan het handje (zie mijn post daarover) en bij mij is het dus echt het moederbord zelf. Alleen maar rode ledjes; ik heb wel de proc. uitgewisseld (kon ik meteen die van mijn weer even bijpotloden!).

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Joop
Thx voor de snelle reacties. Ik kan me haast niet voorstellen dat de CPU dood is, heeft het altijd prima gedaan, zou erg onlogisch zijn dat die kapot is gegaan. Dan nog eerder het mobo dacht ik. Het BIOS om precies te zijn. Als ik het BIOS er uit haal blijft alles precies hetzelfde namelijk.
Ik ga eens even opzoeken of ik nog garantie heb... :(

btw mijn handleing zegt dat rood-groen-groen-rood "CPU Initialization" is. Na 4x rood komt stap 2: "Early Chipset Initialization" Da's dus _erg_ basic en zelfs dat doet ie niet. :'(

• Joop
Damn; bon gevonden: Factuurdatum, 16-03-00 :( ;( :( ;(

Ik las in die andere thread dat je bij MSI langere fabrieksgarantie hebt?

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik denk ook dat je mobo(of tenminste een onderdeel ervan) naar z'n grootje is...
Had ik ook... 4 rode LEDjes, terug naar de winkel nieuwe CPU gekregen... nog steeds 4 rode LEDjes, weer terug naar de winkel, weer nieuwe CPU gekregen, nog niks... bleek er een chip op t mobo doorgefikt te zijn... :(

Nieuw mobo incl. nieuwe CPU EN een gratis cooler (zie sign.) meegekregen >:)

Verwijderd

stomme vraag misschien maaruh heb je een bios reset gedaan? als je m probeert met de gfd?

• Joop
Yep, toch bedankt :)

Verwijderd

Bah, het onzin gehalte hier op GoT is weer erg hoog vandaag... Wat nou kapot?? :r

Wat je ff moet doen is je IDE en floppy cables van je moederboard los trekken en dan kijken of 'ie 't doet... Ook even kijken of je AGP kaart goed in z'n slot zit...

MSI planken geven vaak 4 rode lampjes als er een IDE kabel niet goed is of als de AGP kaart er niet helemaal goed in zit...

• Joop
Als je nou eerst eens gaat LEZEN en DAARNA commentaar gaat geven op GoT sta je minder voor gek hoor...

Mijn eerst post:
Ik heb het moederbord nu uit de kast en alleen met een CPU, RAM en video aangesloten.

Verwijderd

Als je geholpen wil worden dan zou ik maar niet zo'n toontje aan slaan als ik jouw was...

Pleur maar lekker een eind op dus, mijn hulp krijg je niet meer...

• Otacon
  • Laatst online: 07-07 15:33
uhh Pierce21 volgens mij ben jij hier degene die zo'n toon als eerste aanslaat
maar ppl blijf ff on-topic

Ik zou t nie weten, maar sluit me bij de rest aan, proc of mobo

• Joop
Hulp is heel leuk hoor maar ik kreeg van jou een beetje het id dat je uit je nek stond te kletsen. >:) Maar toch bedankt voor de moeite zal ik maar zeggen :)

Serieus; ik bedoel er niets mee. Ik had dat alleen dus al lang geprobeerd.

Edit: Pierce bedoel ik dus. Ik ga morgen proberen met een andere CPU te testen... Hopen dat dat daarmee iets duidelijk wordt.

Verwijderd

Eventjes je geheugen eruit halen om te kijken of 'ie wel kan door-boten... Dan moet 'ie een andere lamp combinatie geven (r-r-g-r) of anders dit met je vidcard doen (r-g-r-r)

Als 'ie dan toch r-r-r-r blijft geven dan is 't toch je cpu...

Verwijderd

Op maandag 11 juni 2001 22:05 schreef Joop het volgende:
Hulp is heel leuk hoor maar ik kreeg van jou een beetje het id dat je uit je nek stond te kletsen.
Had zelf 15 minuten geleden 't zelfde probleem met een K7T Pro2 en dat werd veroorzaakt door een brakke IDE kabel op 't secondary IDE kanaal...

't enige wat ik dus duidelijk wil maken is dat die MSI planken vaak zomaar r-r-r-r laten zien voor een probleem dat niet door de cpu komt..

Verwijderd

Had et ook, nadat ik de l6 bruggen kleurde van een socket proc (geen slot) gumme en klaar...

• Ralph Smeets
  • Laatst online: 29-06 09:03

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Volgens mij is het het mobo. Ik heb namelijk ongeveer hetzelfde probleem met 'n K7T Turbo.

Vrijdag heb ik 'n pakketje ontvangen met 'n K7T Turbo, 'n 1Ghz Thunderbird, 'n Alpha ALP6035 cooler, 'n Terratec DMX XFire1024 en 'n 3D Prophet 4500. Proc+cooler+geheugen op het mobo geprikt en alles werkte. Brugjes gekleurd en alles werkte. 100/133 Mhz jumper weggehaald -> werkte niet.... Jumper terug gezet -> werkte niet. Bios gereset -> werkte weer. Nu ben ik een beetje doorblijven experimenteren en heb 'n de laatste L6 brug ingekleurd zodat de proc op 7x100 kon lopen. Systeem boote op 700Mhz. 100/133Mhz jumper verwijdert -> systeem boote nog steeds. Daarna multiplier gaan verhogen -> 1.2Ghz was haalbaar en daarna geen boot wat betekende dat ik het BIOS moest reseten.

Nu ben ik tijdens de laatste reset het BIOS jumpertje vergeten terug te zetten in de goede stand.... :'( Resultaat, m'n K7T Turbo is nu dood...

Ach ja, morgen ga ik de garantie laten werken...

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Verwijderd

Misschien een hele stomme opmerking maar boeie heb je de pc geaard en hoeveel power heeft je voeding ??

Ik denk altijd maar verwacht het onverwachte met die pc dingen :)

• Otacon
  • Laatst online: 07-07 15:33
Op maandag 11 juni 2001 19:48 schreef Joop het volgende:
Ik heb het moederbord nu uit de kast en alleen met een CPU, RAM en video aangesloten.
...
ik denk niet dat je daar veel power voor nodig hebt Driez

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ik heb dezelfde mobo. Maar nog nooit de red-light district gehad. Waarschijnlijk ligt het aaan iets vitaals: 1: voeding (maar de lichtjes aan aan dus dat is het niet )
2: Proc: Als die niet reageert gaat er geen groen lichtje branden. Das de eerst test.

Dus ik denk dat het aan je classicje ligt. Mischien een temperatuur probleem. als ie boven de zoveel graden uitkomt word ie automatisch disabled. Kiujn maar ff..

Ik heb de manual thuis nog. Mischien zal ik ff voor je kijken...

als je lief bent.

• Joop
Goed nieuws! Ik ben weer iets verder het blijkt dat er toch iets mis is met de CPU. Ik had de CPU al een paar keer er uit gehaald en weer terug gezet zonder resultaat, komt gister mijn buurjongen langs en ik haal (o.a.) de CPU er nog ff uit om het probleem te demonstreren. Toen ik hem had terug gezet zeg ik tegen buurjongen "Zul je zien dat ie het nu ineens doet..." En dat deed ie dus. Ik snap er helemaal niets van maar het lijkt er op dat er iets mis is met de CPU of dat ie soms op de een of andere manier geen goed contact maakt.

Hij loopt later tijdens het booten wel weer vast bij "Assigning all ISA". Hij geeft daarna allemaal verkeerde info op dat overicht scherm van de BIOS 2,88 MB A: Drive 720 kbyte B: drive een meer van zulk soort shit. Ik kon alleen niet in het BIOS want daar zat een password op. Die heb ik er dus niet op gezet, ook heb ik het BIOS al 3 keer gereset en zelfs de batterij er uit gehaald. Nu lijkt er dus iets mis te zijn het het BIOS, maar ik had gisteravond geen tijd meer om het verder uit te zoeken dus vanavond verder...

Thx iig allemaal voor de hulp.

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Ik zei je toch...
Proc probleem.

PEACE!

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

haal eerst een alle kaarten eruit behalve je videokaart , 1 geheugenchip, je Hd en je floppy. Boot dan eens kijk dan of hij werkt. zoniet maak dan eens alles schoon met perslucht of een klein schoon kwastje vooral in de geheugenbanken. sluit nu de zooi weer aan niet alles alleen het nodige. Voor dat password is het best mogelijk dat het door je leverancier erin is gezet. bel hem op en vraag bij hem naar een password. probeer ook een een nieuwe biosfile erop te flashen. Je bios flashen kan ook je snelheid in sommige gevallen zeer verbeteren. bij mij in ieder geval wel.
succes

>Systeemspecs<

• Joop
Ik heb het al met minimum hardware geprobeerd, dat staat minstens 3 keer in deze thread. Mijn BIOS is ook up to date en er zat nooit een password op. En om de BIOS te flashen moet je kunnen booten btw en dat lukt dus niet.

Hey ik ben een tweaker... Ik weet echt wel of ik een password op mijn BIOS heb :) .

Toch bedankt. Ik ga zo verder testen om de boel weer aan de praat te krijgen.

Verwijderd

Ja die is dus naar de Knkr, beb zelf ook dat probleem. :'( Ik heb nu zolang een goedkoop bord in de pc hangen, en toen werkte het weer. Gebeurde dit nadat je de multiplier verzet had?

Verwijderd

Vandaag heb ik een msi k7t-turbo gekocht
heeft die ook van die lampjes.
Als ik het zo lees allemaal wordt ik er niet vrolijk van.

• Heintje
Ik heb maandag m'n MSI K7T-pro naar MSI/Mystar in Eindhoven opgestuurd en vandaag (!) gerepareerd terugontvangen: ik had vier rode ledjes en heb echt alles vervangen om de fout te zoeken.
Ondanks dat ik geen bon had (alleen nog maar het bestelformulier van het failliete Klein Informatica) zijn geen kosten in rekening gebracht. Grote klasse zou ik zeggen :)!

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

K7T-Pro heeft geen overklokbare multiplier had ik gehoord?

http://www.gjpvanwesten.nl

• Heintje
Klopt. Hij zit ook in het systeem van m'n zussie, maar ik heb hem wel destijds gekocht en zeg daarom 'mijn' mobo.

• Loran
  • Laatst online: 27-07 16:38
Op woensdag 13 juni 2001 22:57 schreef Heintje het volgende:
Ik heb maandag m'n MSI K7T-pro naar MSI/Mystar in Eindhoven opgestuurd en vandaag (!) gerepareerd terugontvangen: ik had vier rode ledjes en heb echt alles vervangen om de fout te zoeken.
Ondanks dat ik geen bon had (alleen nog maar het bestelformulier van het failliete Klein Informatica) zijn geen kosten in rekening gebracht. Grote klasse zou ik zeggen :)!
dat is echt grote klasse ja, 8-)
en ook nog zo snel meestal duurt het verzenden al een paar dagen en dan ook nog terug :)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

Verwijderd

Heb je de batterij er wel gedurende langere tijd uitgehaald.
Heb het advies aan een vriend gegeven met hetzelfde moederbord en dat was met suc6. Batterij was er gedurende 20min uit. Waarschijnlijk wel gedaan maar je weet maar nooit.

• smvs
  • Niet online
Het BIOS om precies te zijn. Als ik het BIOS er uit haal blijft alles precies hetzelfde namelijk.
deze redenatie klopt niet. je zegt: het mobo doet het niet, en doet nog steeds even weinig als ik het bios er uit haal, dus het bios is defect. dat is net zoiets als dat je zegt: de motor wil niet starten, en nog steeds niet als ik de bougie er uit haal, dus het ligt aan de bougie.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hu, weer een variatie op de minimum hardware: heb je het al met een PCI videokaart geprobeerd ipv AGP kaart?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
dit had ik ook met mijn athlon 1.2 ik had de Vcore veel te hoog gezet |:(

4 rode leds, inmiddels nieuwe gekocht: xp 1800+ >:)

Verwijderd

ach weer een niewe sleutel hanger

Verwijderd

Ik haal dit topic toch weer effe naar boven omdat ik gisteravond ook 'no boot' en 4 rode ledjes kreeg met mijn 2 maanden oude K7T266 Pro2-RU. Ik wilde opstarten en noppes...4 rode ledjes. Van te voren niets gemerkt, de computer draaide prima. Een paar keer heb ik opnieuw proberen op te starten...niets. Ik heb de BIOS met die groene jumper gereset en.......het spulletje draait weer zonder problemen :7 . Ra, ra wat was de oorzaak :?

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Ha ha ik heb dus gisteren hetzelfde probleem gehad dat ik 4 rode lampjes op mijn mamabordje kreeg nu had ik de cmos gecleard en de pc een nachtje met rust gelaten en toen deed hij het weer dus het valt te proberen.

Gadget Freak

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 12:36

boesOne

meuh

Msi borden hebben de neiging om als de dmi log vol is, vier rode leds te geven..
Zet de dmi logging op disabled en het zou niet meer moeten gebeuren..
btw: bios clearen: cleared inderdaad ook de dmi log...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 09:10 schreef -boesOne- het volgende:
Msi borden hebben de neiging om als de dmi log vol is, vier rode leds te geven..
Zet de dmi logging op disabled en het zou niet meer moeten gebeuren..
btw: bios clearen: cleared inderdaad ook de dmi log...
Misschien een domme vraag, maar hoe en waar zet je die dmi logging op disabled??? :? Ik gebruik w2k. Thnx.

Verwijderd

Ook een bekend probleem bij mij...

In begin had ik er vaak last van... gewoon ffies de proc eruit halen en opnieuw indoen... goed aandrukken en hij deed het weer :)

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Gooi even de kap terug op de processor. Vaak kun je hem dan wat rechter en beter in het slot steken. Ik heb het probleem ook gehad met een processor waarvan ik de kap had afgehaald. Succes.

I think, therefor I am.....I think.

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
Op maandag 11 juni 2001 19:48 schreef Joop het volgende:
Mijn MSI K7 Pro wil niet meer booten. :( Ik heb (bijna (?)) alles al getest. Ik heb het moederbord nu uit de kast en alleen met een CPU, RAM en video aangesloten. Systeem gaat aan CPU FAN gaat draaien, maar de 4 ledjes blijven rood. Geen piepen.
Volgens de handleiding betekenen de 4 rode leds "System Power ON". Dat is dus de eerste stap van de stuk of 20 die hij doorloopt.
Ik heb verschillende voedingen getest en ook ander RAM. Alleen de CPU heb ik nog niet kunnen verwisselen, niets anders voor handen.

Iemand nog id'en wat er mis zou kunnen zijn? Of zou de CPU
het begeven hebben?

(Het is een opengebroken :) Athlon 600 Slot A met GoldFinger Device (is er inmiddels af), de CPU heeft een jaar ofzo goed gedraaid. De CPU+Mobo heeft wel een paar maandjes stil gelegen omdat ik een Athlon 1200 heb gekocht :) maar die moet dus in een socket. Ik wilde het mobo nu weer in een andere PC gebruiken...)
Ik heb hetzelfde gehad ongeveer 2 weken geleden.
Toen kreeg ik ook 4 rode lapjes.

Ik heb toen de videokaart eruit gehaald en er weer ingezet en toen was het probleem verholpen. Tevens had ik even alle cd-roms en harddisks afgesloten van het moederbord.

maar nu werkt hij weer perfect. gelukkig.

ik heb geen idee wat het had kunnen zijn. misschien was het wel gewoon stof oid.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Verwijderd

Vreemd, vreemd, vreemd.....Trouwens dit probleem heb ik nooit met mijn vorige K7T Pro266 gehad.
Pagina: 1