Help: MSI K7T Pro2 praat niet meer tegen mij

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:57
Vandaag was ik bezig in Windows 2000 om foto's van mijn Coolpix990 op mijn HD te zetten via de USB poort. Om een of andere reden lukte dit en besloot om te rebooten.
Vervolgens startte het moederbord niet meer op.
Ik heb verschillende keren de bios gereset, Shift-inster, shift-del, del enz ingedrukt gehouden tijdens het booten maar niks mocht baten, ook niet als ik alle kaarten eruit haalde, ander geheugen, enz.

Ook gaf het moederbord geen voice melding van de fout zoals normaliter zou moeten gebeuren.
Ik heb vervolgens in de handleiding gekeken om te zien wat vier brandende Diagnostic leds betekenen. Dit zou betekenen dat de processor naar zijn mallemoer is.
Ik ben kleurenblind maar volgens mij is dit rood:

Afbeeldingslocatie: http://www.autokoper.nl/fotos/DSCN0744.JPG

De handleiding geeft echter NIET aan dat je dan NIET de voicefunctie zou moeten horen. Met andere woorden, ik had wel een melding verwacht.

Een kapotte processor zou kunnen want toen ik de processor eraf haalde, was het volgende te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.autokoper.nl/fotos/DSCN0738.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.autokoper.nl/fotos/DSCN0739.JPG

Het is echter waarschijnlijker dat dit gebeurt is toen ik de processor eraf haalde, die Computernerd-cooler ging er met moeite vanaf.

Heeft iemand enig idee of de combinatie van 4 rode leds en geen voicefunctie betekent dat mijn moederbord ook naar zijn grootje is?

Volgens mij staat er op de MSI site dat de K7T Pro2, snelheden tot 1300Mhz ondersteund, betekent dit dat ik er ook handmatig geen hogere snelheden in de bios kan zetten?

Kom ik nog wel in de bios als ik er een processor instop waarvan de snelheid niet wordt ondersteund door de bios? (ik heb versie 2.8, tenzij dit naar een lagere versie is teruggezet door al mijn shift-del, drie keer snel reset indrukken, enz)

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Nope, waarschijnlijk is alleen je CPU naar de klote... vaak werken functies als die voice enzo dan ook niet goed...

• Aziona
Vergeef mij mij brutaliteit :') maar heb jij ervaring met de K7T Pro2?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:53
Op zondag 29 juli 2001 13:25 schreef Aziona het volgende:
Vergeef mij mij brutaliteit :') maar heb jij ervaring met de K7T Pro2?
Dat is idd wel een brutale vraag, a;s je naar die CPU kijkt zie je toch zo dat het de CPU is en niet je moederbord??? :?

Ik heb trouwens ook een Pro 2A... maar zit nog in verpakking.

Hiervoor had ik een Pro, en echt... als alle D-leds rood zijn kan ej er vrij zeker van zijn dat het de CPU is! (Helemaal als ie er zo uitziet |:( )

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• noNamer
  • Niet online
Nou heb ik dus een keer een MSI K7TPro (of het een 1, 2 of 2a was weet ik niet meer) moederbord in handen gehad die inderdaad vertelde dat er iets mis was met de processor. (Heb me rot gelachen)

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
shit wat is die CPU gemarteld...

ik vraag me toch af hoeveel procent van de lui die hier rondlopen al een core gecracked hebben. Ik in elk geval nog geen.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Aziona
Jullie begrijpen het niet helemaal.
Die CPU is waarschijnljk zo geworden NADAT ik deze eraf heb gehaald.
De leds gaven het al aan toen de cpu er nog op zat.
Tevens had ik een probleem met de USB-poort waarna de computer niet meer opstartte.
Het lijkt mij zo toevallig dat W2K een blauw scherm geeft (melding weet ik niet meer maar het was niet zo'n irq melding), dat ik de computer opnieuw opstart en dat precies op dat moment een deel van de core zou afbreken waardoor het zakie niet meer opstart.

• Ramon
  • Laatst online: 23:53
Op zondag 29 juli 2001 13:46 schreef Aziona het volgende:
Jullie begrijpen het niet helemaal.
Die CPU is waarschijnljk zo geworden NADAT ik deze eraf heb gehaald.
De leds gaven het al aan toen de cpu er nog op zat.
Tevens had ik een probleem met de USB-poort waarna de computer niet meer opstartte.
Het lijkt mij zo toevallig dat W2K een blauw scherm geeft (melding weet ik niet meer maar het was niet zo'n irq melding), dat ik de computer opnieuw opstart en dat precies op dat moment een deel van de core zou afbreken waardoor het zakie niet meer opstart.
misschien... maar aangezien je toch een nieuwe CPU zult moeten kopen.... kan je dan meteen uittesten of je mobo het nog doet... mobo kun je terugkrijgen van garantie... CPU die er zo uit ziet krijg je echt geen nieuwe meer hoor...!!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Aziona
Jullie zullen het niet willen geloven maar de processor op bovenstaande foto's DOET HET WEER!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb even uitgebreide search gedaan en kwam iemand tegen met een vergelijkbaar probleem (overigens met een onbeschadigde Athlon) en die had het erover dat hij zijn bios-jumper vier uur op de "clear" stand had laten staan. Dus ik dacht: niets te verliezen en verdomd: hij doet het weer.

Ik heb alleen eerder 500 gulden overgemaakt voor een Thunderbird 1300. Kweet nog niet of ik die nou moet cancelen.

• Aziona
Ik had graag een foto willen plaatsen van het starten maar mijn battery pack is net op.
Zal het morgen doen voor het geval er zich mensen aandienen die het niet geloven.

• Frenkpie
  • Laatst online: 16-08 08:39

Frenkpie

"Crocs Rule !"

hmmz dit is het 2e geval dat ik zie dat iemand zijn proc weer aan de gang krijgt waar de core een klein beetje beschadigd is :)

veel plezier nog :)
Pagina: 1